HomeWizard_NL schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 13:33:
[...]
Hoi!
De lijn die je nog in de grafiek ziet, is niet de zonne-opwek, maar de stroom die je teruglevert aan het net. Je ziet ook dat het blauwe gedeelte (de data die we via de koppeling berekenen) op een gegeven moment stopt.
Wanneer we langere tijd geen data binnenkrijgen, valt de grafiek automatisch terug naar nul.
Niet alle omvormers zijn namelijk 24/7 online; ze sturen vaak alleen gegevens door als ze daadwerkelijk stroom opwekken. Blijft nieuwe data uit, dan moeten we er vanuit gaan dat de opbrengst 0 is.
In jouw situatie lijkt het erop dat we al een paar uur geen gegevens meer hebben doorgekregen vanuit de Growatt-cloud, de oorzaak hiervan is helaas onmogelijk te bepalen met de huidige informatie. Het kan aan de internet verbinding van de omvormer liggen, de verbinding met de Growatt server, de API van Growatt, de koppeling of de weergave aan onze kant. Vaak lost het zich vanzelf weer op zodra de verbinding zich weer hersteld. Mocht het aanhouden neem dan even contact op met onze support dan zal onze technische hulp uitzoeken waar het probleem ligt. Op dit moment is er geen grootschaligere uitval voor Growatt bekend.
Ah ja ik snap wat je zegt.....de growatt opwek gaat naar 0 dus ook het turquoise deel gaat naar 0, dus die kloppen wel met elkaar inderdaad.
Het treedt nu elke dag op deze manier op, en dan kijk ik elke keer in de growatt app zelf en zie daar wel de goede zonneopwek up-to-date, dus de data in de growatt cloud is wel bij, hij komt echter niet door in de HW koppeling/app. Dan zijn er 2 mogelijkheden:
1. de growatt api geeft elke dag voor een periode niet thuis, of geeft geen data door terwijl die er wel is.
2. de koppeling vanuit HW naar de growatt api/cloud doet zijn klusje niet elke dag voor een bepaalde periode.
Ad 1) dit hadden jullie denk ik inmiddels wel geweten? Ad 2) dit zouden jullie eigenlijk ook moeten weten?
Ik ben niet de enige , meer mensen hier schijnen dit te hebben.
[
Voor 11% gewijzigd door
HE1 op 04-03-2026 16:15
]