• Doopy-X-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-03 17:25
HE1 schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 11:45:
Dit verschijnsel zie ik sinds een tijdje elke dag met de gekoppelde Growatt omvormer. De zonneopwek van de Growatt omvormer grafiek gaat naar nul, terwijl de zonneopwek in de zonneverbruik grafiek wel goed is, meer mensen die dit hebben?

[Afbeelding]
Ja, en terwijl het 'werkelijke' gebruik wel netjes de waardes aangeeft, worden de grafieken soms uren niet bijgewerkt met zonne-energie. Best vervelend.

*burp*

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:59

CasGas

.

HE1 schreef op maandag 2 maart 2026 @ 16:46:
[...]

ik heb ook wel eens gehad dat ik de p1 meter met geen mogelijkheid gekoppeld kreeg via de app op mijn iphone, toen probeerde ik het op mijn ipad met de hw app en werkte het meteen.

wellicht zou opnieuw verbinden met de iphone op wifi en/of de router resetten het ook hebben opgelost.
Super, het werkt!

Maar wat een rare oplossing, dan zou er toch iets niet goed moeten zijn in de app om de koppeling te maken?

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

• HomeWizard_NL
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 16:15
HE1 schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 11:45:
Dit verschijnsel zie ik sinds een tijdje elke dag met de gekoppelde Growatt omvormer. De zonneopwek van de Growatt omvormer grafiek gaat naar nul, terwijl de zonneopwek in de zonneverbruik grafiek wel goed is, meer mensen die dit hebben?

[Afbeelding]
Hoi!

De lijn die je nog in de grafiek ziet, is niet de zonne-opwek, maar de stroom die je teruglevert aan het net. Je ziet ook dat het blauwe gedeelte (de data die we via de koppeling berekenen) op een gegeven moment stopt.
Wanneer we langere tijd geen data binnenkrijgen, valt de grafiek automatisch terug naar nul.

Niet alle omvormers zijn namelijk 24/7 online; ze sturen vaak alleen gegevens door als ze daadwerkelijk stroom opwekken. Blijft nieuwe data uit, dan moeten we er vanuit gaan dat de opbrengst 0 is.

In jouw situatie lijkt het erop dat we al een paar uur geen gegevens meer hebben doorgekregen vanuit de Growatt-cloud, de oorzaak hiervan is helaas onmogelijk te bepalen met de huidige informatie. Het kan aan de internet verbinding van de omvormer liggen, de verbinding met de Growatt server, de API van Growatt, de koppeling of de weergave aan onze kant. Vaak lost het zich vanzelf weer op zodra de verbinding zich weer hersteld. Mocht het aanhouden neem dan even contact op met onze support dan zal onze technische hulp uitzoeken waar het probleem ligt. Op dit moment is er geen grootschaligere uitval voor Growatt bekend.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:57

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@HomeWizard_NL leuk dat jullie langskomen in dit topic, was een tijdje geleden geloof ik :)

Mag ik meteen vragen welk advies jij/jullie hebben als ik via Wizzi een vraag stel, Wizzi mijn vraag niet kan beantwoorden en daarom doorstuurt naar een mens en.. je vervolgens weken niks hoort als klant? Dat is mij nu 2x gebeurd.

Ik heb geen idee wat ik moet doen als jullie chatbot mij telkens doorstuurt naar een mens, het chatscherm aangeeft dat je een binnen een dag antwoord krijgt en er na weken nog geen reactie is. Als ik nu opnieuw begin antwoord Wizzi weer, stuurt hij me weer door en... Als klant loopt de route naar hulp dood en er is geen alternatief om contact te leggen als de route telkens doodloopt. Vandaar dat ik het nu via deze route om hulp vraag aan @HomeWizard_NL

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mooie quote uit de nieuwsbrief:
Het is je vast niet ontgaan: de zon laat zich sinds vorige week eindelijk weer uitgebreid zien! Dat zorgde voor een recorddrukte in de HomeWizard app. Iedereen wilde tegelijkertijd zien wat die eerste zonnestralen opleverden.

Die enorme piek aan enthousiasme was voor onze systemen even slikken, waardoor de app tijdelijk minder goed bereikbaar was. Inmiddels draait alles weer zoals je van ons gewend bent: als een zonnetje!

• Holvoetn
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 19:09
Idd ja ... alles draait als een zonnetje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5vhCZEURluzXrmtYcmR_dHbmtGw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OdjOJEnvf3tq9kz4XWT4RgRy.jpg?f=fotoalbum_large

Gelukkig geen last van met HA.

[ Voor 8% gewijzigd door Holvoetn op 04-03-2026 14:51 ]

• IJsbeer
  • Niet online
Holvoetn schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 14:51:
Idd ja ... alles draait als een zonnetje.

[Afbeelding]

Gelukkig geen last van met HA.
Zie topic warning.

• Holvoetn
Normaal reageer ik niet op zoiets maar ... een communicatie van HW die aangeven dat alles perfect draait, dat mag dan wel ?
Ook niet dan, zou ik zeggen. Want het is niet zo. Dat is feitelijk en onomstootbaar aantoonbaar.
Voor de rest compleet geen problemen met HW, ook niet met alle recente storingen. Alles is netjes blijven draaien lokaal in mijn eigen omgeving. Batterijtjes doen de laatste dagen zeer goed hun ding via HA sturing, tot mijn zeer grote tevredenheid.

• IJsbeer
  • Niet online
Vorige week waren er een hoop klachten dat de app er in zijn geheel uitlag cq 'nu' grafiek niet deed, geen devices toe kon voegen. Er was toen een hoop gedoe in dit topic daarover dat HW de spullen niet voor elkaar had enz, daar sloeg mijn reactie op.

Het GoodWe verhaal is ondertussen bekend verhaal.

• HE1
  • Registratie: Augustus 2008

HE1

HomeWizard_NL schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 13:33:
[...]

Hoi!

De lijn die je nog in de grafiek ziet, is niet de zonne-opwek, maar de stroom die je teruglevert aan het net. Je ziet ook dat het blauwe gedeelte (de data die we via de koppeling berekenen) op een gegeven moment stopt.
Wanneer we langere tijd geen data binnenkrijgen, valt de grafiek automatisch terug naar nul.

Niet alle omvormers zijn namelijk 24/7 online; ze sturen vaak alleen gegevens door als ze daadwerkelijk stroom opwekken. Blijft nieuwe data uit, dan moeten we er vanuit gaan dat de opbrengst 0 is.

In jouw situatie lijkt het erop dat we al een paar uur geen gegevens meer hebben doorgekregen vanuit de Growatt-cloud, de oorzaak hiervan is helaas onmogelijk te bepalen met de huidige informatie. Het kan aan de internet verbinding van de omvormer liggen, de verbinding met de Growatt server, de API van Growatt, de koppeling of de weergave aan onze kant. Vaak lost het zich vanzelf weer op zodra de verbinding zich weer hersteld. Mocht het aanhouden neem dan even contact op met onze support dan zal onze technische hulp uitzoeken waar het probleem ligt. Op dit moment is er geen grootschaligere uitval voor Growatt bekend.
Ah ja ik snap wat je zegt.....de growatt opwek gaat naar 0 dus ook het turquoise deel gaat naar 0, dus die kloppen wel met elkaar inderdaad.

Het treedt nu elke dag op deze manier op, en dan kijk ik elke keer in de growatt app zelf en zie daar wel de goede zonneopwek up-to-date, dus de data in de growatt cloud is wel bij, hij komt echter niet door in de HW koppeling/app. Dan zijn er 2 mogelijkheden:

1. de growatt api geeft elke dag voor een periode niet thuis, of geeft geen data door terwijl die er wel is.
2. de koppeling vanuit HW naar de growatt api/cloud doet zijn klusje niet elke dag voor een bepaalde periode.

Ad 1) dit hadden jullie denk ik inmiddels wel geweten? Ad 2) dit zouden jullie eigenlijk ook moeten weten?

Ik ben niet de enige , meer mensen hier schijnen dit te hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door HE1 op 04-03-2026 16:15 ]

• HomeWizard_NL
  • Registratie: Juli 2020
Gizz schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 13:47:
@HomeWizard_NL leuk dat jullie langskomen in dit topic, was een tijdje geleden geloof ik :)

Mag ik meteen vragen welk advies jij/jullie hebben als ik via Wizzi een vraag stel, Wizzi mijn vraag niet kan beantwoorden en daarom doorstuurt naar een mens en.. je vervolgens weken niks hoort als klant? Dat is mij nu 2x gebeurd.

Ik heb geen idee wat ik moet doen als jullie chatbot mij telkens doorstuurt naar een mens, het chatscherm aangeeft dat je een binnen een dag antwoord krijgt en er na weken nog geen reactie is. Als ik nu opnieuw begin antwoord Wizzi weer, stuurt hij me weer door en... Als klant loopt de route naar hulp dood en er is geen alternatief om contact te leggen als de route telkens doodloopt. Vandaar dat ik het nu via deze route om hulp vraag aan @HomeWizard_NL
Hoi! Dat is opzich vreemd, mogelijk staat er ergens iets verkeerd afgesteld. Stuur even een prive bericht met het mail adres dat je hebt achtergelaten in de chat, dan kan ik even uitzoeken waar je berichten heen gaan.

Was inderdaad al even geleden dat we een bericht hebben geplaatst, we lezen overigens wel veel mee :)

Betreft kwestie GoodWe, GoodWe heeft sinds begin dit jaar een nieuw soort API uitgebracht. Echter heeft deze nog wel wat kinderziektes zowel in de werking als in de documentatie. Maar het lijkt er sinds deze week wel op dat we alles hebben om een nieuwe werkende implementatie af te maken. Dus er is gelukkig wel licht te zien aan het eind van de tunnel. We hebben in ieder geval een nauwe samenwerking ondertussen.

[ Voor 17% gewijzigd door HomeWizard_NL op 04-03-2026 16:15 ]

• unconnected
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:30
Sjamo schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 12:53:
[...]

Ok, ik vroeg het me af.
Onze pv heeft op schemerige momenten sterk onregelmatige opwek die niet toont via de kWh-meter maar wel zichtbaar is op de p1-meter

[Afbeelding]
Bij mij deed ie dat tot van de week ook (de kwh grafiek bleef in de live view een constante lijn), maar na alle server problemen (kreeg ik vandaag een mail over) keek ik vanmiddag even en nu hobbelt de lijn weer lekker mee met de schaduwen. Misschien bij jou ook weer! :P

• Holvoetn
HomeWizard_NL schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 16:12:
[...]
Betreft kwestie GoodWe, GoodWe heeft sinds begin dit jaar een nieuw soort API uitgebracht. Echter heeft deze nog wel wat kinderziektes zowel in de werking als in de documentatie. Maar het lijkt er sinds deze week wel op dat we alles hebben om een nieuwe werkende implementatie af te maken. Dus er is gelukkig wel licht te zien aan het eind van de tunnel. We hebben in ieder geval een nauwe samenwerking ondertussen.
Bedankt voor de update !

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:19
HE1 schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 16:04:
[...]

Ik ben niet de enige , meer mensen hier schijnen dit te hebben.
Heb ook Growatt. Heb heel vaak periodes van meerdere uren zonder update in de HomeWizard app. Trekt vaak vanzelf weer bij.
Ik meen gelezen te hebben dat HW soms door Growatt ge-ratelimit wordt.
Shinephone laat gewoon een grafiek zien, dus de Growatt cloud is bij.

Zo ook vandaag; geen data sinds 13:30.
Edit: als je het over de duvel hebt...net geüpdatet tot 16:45

[ Voor 6% gewijzigd door Propheticus op 04-03-2026 17:04 ]

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18:08
HomeWizard_NL schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 16:12:
[...]

Hoi! Dat is opzich vreemd, mogelijk staat er ergens iets verkeerd afgesteld. Stuur even een prive bericht met het mail adres dat je hebt achtergelaten in de chat, dan kan ik even uitzoeken waar je berichten heen gaan.

Was inderdaad al even geleden dat we een bericht hebben geplaatst, we lezen overigens wel veel mee :)

Dit is dus de reden dat ik sinds vandaag ineens wel een werkende koppeling heb :) (voor nu dan althans)

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:31
squashedraven schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 17:21:
[...]

Dit is dus de reden dat ik sinds vandaag ineens wel een werkende koppeling heb :) (voor nu dan althans)
Gisteren werkte hij weer helemaal maar vandaag helaas weer niet.

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Let op:
Werkt iets niet en/of vermoed je een storing? Of werkt de GoodWe integratie niet goed? Kijk dan op: https://allestoringen.nl/storing/homewizard/ en meld het daar ipv hier. Dit topic is geen "storing slowchat".
Klagen over storingen doe je bij homewizard zelf; zij kunnen er iets aan doen.

Voor vragen en discussie rondom de Plug-In Battery kan je terecht in Het HomeWizard Plug-In Battery topic #2

In de vorige versie van dit topic kan je ook veel informatie vinden, gebruik daar ook even de zoekfunctie: HomeWizard Energy - De modulaire WiFi P1 meter.