• MartinLI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10-03 19:23
Dukard schreef op maandag 16 februari 2026 @ 00:07:
Sinds 2 dagen wordt de totaal prijs van mijn gebruik niet meer weergegeven in zowel de App als op het display. Inloggen bij HW laat daar ook geen dagprijzen zien. Iemand die hier hetzelfde heeft ?
Ja, hier hetzelfde met kwartier prijzen. Als ik het op uur prijzen zet dan krijg ik wel tarieven te zien.

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
MartinLI schreef op maandag 16 februari 2026 @ 07:46:
[...]

Ja, hier hetzelfde met kwartier prijzen. Als ik het op uur prijzen zet dan krijg ik wel tarieven te zien.
Twee veelgebruikte API's om deze prijzen op te halen (energy-charts.info en entsoe), geven sinds afgelopen zaterdag opeens geen prijzen voor NL meer door. In bijvoorbeeld de Homey app is de prijs daardoor ook niet meer aanwezig. Mogelijk gebruikt HW ook één van deze aanbieders om de prijzen in de app te tonen.

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-03 12:02
Caayn schreef op zondag 15 februari 2026 @ 20:12:
Afgelopen weekend bezig geweest met de 3fase en 1fase kwh meters. Maar wat een apart ontwerp hebben deze twee meters.

Bij de 3fase meter zit de input bovenop en de output onderop. Waarom? Vrijwel alle andere meterkast componenten hebben de input onderop en de output bovenop zitten. De 1fase kwh meter heeft weer een aparte mix van beide met fase volledig boven en nul volledig onder.

Binnenkort maar even verder puzzelen hoe ik ze fatsoenlijk aansluit.
Gelukkig ben ik geen elektricien dus heb ik 4 jaar geleden de 1-fase kWh meter zelf aangesloten. On de meterkast naast de schakelaar voor de panelen op dezelfde rail en met het schema van Homewizard in de hand.

Ging in één keer goed en bijkomend voordeel: geen gedoe met de Goodwe koppeling. Die had ik wel draaien maar voor die paar euro extra aanschaf en live beeld erbij ben ik tevreden.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Gizz schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 10:17:
[...]

We zijn nu een week verder en heb geen enkele reactie van Homewizard ontvangen op mijn vraag hoe ik mij kan afmelden voor hun mails over 'neem energy+ want je data gaat verdwijnen' Wat is nu wijsheid? Als ik nu het gesprek in de chatbot open kan ik niets typen, alleen maar keuzeknoppen indrukken over welk apparaat mijn vraag gaat of in welk huishouden het staat..

Hoe verder te gaan als het gesprek in de chatbot vastloopt en er nooit een mens reageert? :)

edit: ik ben maar een nieuw gesprek gestart waarin ik verwijs naar mijn gesprek van vorige week. Wat is het toch een ongelooflijk dom systeem.:
Ik kreeg weer een mail binnen van HW dat ik data kwijtraak als ik niet gauw een Energy+ abonnement neem. Dat herinnerde mij eraan dat ik nog steeds geen enkele reactie heb gehad op mijn eerste poging (3 februari) en tweede poging (10 februari).

Beide keren heeft de AI-bot aangegeven dat mijn vraag doorgezet wordt naar een medewerkerteamgenoot. Beide keren gaf het icoontje bovenaan de chat aan dat ik binnen een dag een reactie kon verwachten.

Belabberde klantenservice, iets dat ik eerder verwacht van een vaag bedrijf dat via Aliexpress verkoopt en niet van een bekend Nederlands merk @HomeWizard_NL . Teleurstellend. Voor nu geef ik het op, maar ik wilde wel mijn ervaring met de klantenservice delen voor mensen die overwegen in het HW-ecosysteem te stappen.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• wdr
  • Registratie: Februari 2024
  • Niet online

wdr

Gizz schreef op maandag 16 februari 2026 @ 08:57:
[...]

Ik kreeg weer een mail binnen van HW dat ik data kwijtraak als ik niet gauw een Energy+ abonnement neem. Dat herinnerde mij eraan dat ik nog steeds geen enkele reactie heb gehad op mijn eerste poging (3 februari) en tweede poging (10 februari).

Beide keren heeft de AI-bot aangegeven dat mijn vraag doorgezet wordt naar een medewerkerteamgenoot. Beide keren gaf het icoontje bovenaan de chat aan dat ik binnen een dag een reactie kon verwachten.

Belabberde klantenservice, iets dat ik eerder verwacht van een vaag bedrijf dat via Aliexpress verkoopt en niet van een bekend Nederlands merk @HomeWizard_NL . Teleurstellend. Voor nu geef ik het op, maar ik wilde wel mijn ervaring met de klantenservice delen voor mensen die overwegen in het HW-ecosysteem te stappen.
Staan er geen 3 puntjes onderaan het bericht met de optie 'Block sender' ? (zelf nooit uitgeprobeerd).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sqm4u3ZWPEqc3vMdrbd5-AF5FzI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/75t77RgaDmIqSbPBp8j0L0n1.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door wdr op 16-02-2026 19:53 ]

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:48
Heb al een tijdje wat spul van honewizard. Eerst eigenlijk nooit echt issues.
Maar tegenwoordig blijft het homewizard scherm ding niet langer dan een paar uur werken. Daarna heeft hij opeens geen wifi meer??
Ook de 3 stekkers, p1 en watermeter raken af en toe hun wifi kwijt, en alleen met herstart werkelt het weer. Idem met scherm..
Terwijl al mijn ander iot prima blijft werken met wifi..
Heb aruba instant on ap32, met meerdere ssids en vlans. Maar het werkt eerst prima.
Lijkt er op dat ze hun ip kwijt raken en niet opnieuw vragen.

Iemand ideeën?

Panasonic 55FZ804 | Marantz Cinema 30 | nvidia shield | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 4x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• Starbolt
  • Laatst online: 10-03 23:33
Ik merk ook sinds een paar dagen dat ik geen live feed meer kan zien van de kWh-meter (die ik gebruik voor de zonnepanelen opwek). De totalen per dag kloppen echter wel.

• Gizz
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

wdr schreef op maandag 16 februari 2026 @ 19:47:
[...]

Staan er geen 3 puntjes onderaan het bericht met de optie 'Block sender' ? (zelf nooit uitgeprobeerd).

[Afbeelding]
Dat is een optie van je e-mailclient. Die van mij kan dat ook, op een andere manier. Maar ik wil wel e-mails blijven ontvangen als er een terugroepactie voor mijn HW-batterij is of iets anders serieus. Dat lukt niet als ik het mailadres vanwaaruit ze alles sturen blokkeer.

Verder is het natuurlijk idioot dat ik het clientside in mijn mailprogramma moet gaan oplossen omdat:
  1. HW geen afmeldknop in de mail zelf heeft voor dit soort mails
  2. Op de site bij de accountinstellingen geen passende e-mailinstellingen staan om je af te melden van dit soort mails
  3. Ik door bovenstaande (!) uitkom bij de servicedesk. Een stap die helemaal niet nodig is als er gewoon een afmeldknopje in de mail staat. Dit kost zowel de servicedesk als de klant meer tijd en frustratie
  4. Je vervolgens, ondanks meerdere pogingen en weken wachten, geen enkele reactie van een mens krijgt en als klant strandt bij de chatbot die je niet kan helpen
:F

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:08

Winkiller

De Mopperpot

@Gizz
Volgens mij kan je in je account op homewizard zelf e-mail opties aan en uit zetten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nBkmAOk7ERtaZQnojdQxfWG1Em8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/dOJqxBk0UTjGShnAyC5pW8yy.jpg?f=user_large

• Gizz
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@Winkiller helaas niet. Wel moet ik zeggen dat het menu in het Engels er iets logischer uitziet dan in het Nederlands. Zie ook mijn eerdere post: Gizz in "HomeWizard algemeen (energy, watermeter en meer) #2"

Ik heb daar gekozen voor 'Uitschrijven voor onze nieuwsbrief' en ik ontvang nog steeds de mails dat ik data kwijt ga raken. Deze zijn geen onderdeel van een generieke nieuwsbrief, maar gericht op mij op een specifieke datum (namelijk de dag van de maand dat ik ooit 12+ maanden geleden HW-producten in gebruik heb genomen).

Het zou inderdaad zo simpel moeten zijn als ergens een vinkje aan- of uitzetten. In de praktijk blijkt het tegendeel waar.

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-02 22:05

Pixelmagic

Ubergeek

Misschien dat er hier wat bekend is, we hebben een ZIV 3fase meter van Enexis, staat in de lijst met compatibel meters maar toch iets vreemds in samenwerking met onze Daikin warmtepomp wat eerder nooit is gebeurd (of opgevallen). Ik heb in een andere topic al geprobeerd te vinden, deze is hier te vinden. Kort samengevat, er is een fluctuatie in het gemeten gebruik van de warmtepomp van 500-1000 Watt.

Naar aanleiding van dat topic een warmtepomp monteur langs laten komen, deze heeft een stevige schoonmaakbeurt gedaan en daarna geconstateerd dat de warmtepomp zich prima gedraagt en dat er in zijn ogen geen enkele indicatie is dat de warmtepomp daadwerkelijk met 500-1000W fluctueert in gebruik. De Shelly die er tussen zit geeft ook geen grote verschillen maar die meet uiteraard minder frequent dan de P1 meter. Als de warmtepomp uitstaat is het helemaal rustig op de betrokken fase. Ik lees de P1 uit met Home Assistant.

Ik heb nog 1 ding wat ik wil gaan doen, namelijk een Ampere meter voor de warmtepomp, maar daar mis ik nog wat dingen voor.

Maar goed, ik heb dus de indruk dat er ergens iets mis gaat bij de Enexis meter of in de manier waarop de Homewizard P1 net uitleest/doorgeeft. Heeft iemand een vergelijkbare ervaring of een andere hint/oplossing ?

PVoutput van mijn 4950Wp

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De P1 data die wordt uitgelezen is de data zoals die gemeten wordt, en ook wordt gebruikt voor facturatie. Dus dat de P1 data fout is, lijkt me sterk. Die meters zijn 'certfied'..

• Sjamo
  • Registratie: Oktober 2021
  • Nu online
Pixelmagic schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 20:08:
Misschien dat er hier wat bekend is, we hebben een ZIV 3fase meter van Enexis, staat in de lijst met compatibel meters maar toch iets vreemds in samenwerking met onze Daikin warmtepomp wat eerder nooit is gebeurd (of opgevallen). Ik heb in een andere topic al geprobeerd te vinden, deze is hier te vinden. Kort samengevat, er is een fluctuatie in het gemeten gebruik van de warmtepomp van 500-1000 Watt.

Naar aanleiding van dat topic een warmtepomp monteur langs laten komen, deze heeft een stevige schoonmaakbeurt gedaan en daarna geconstateerd dat de warmtepomp zich prima gedraagt en dat er in zijn ogen geen enkele indicatie is dat de warmtepomp daadwerkelijk met 500-1000W fluctueert in gebruik. De Shelly die er tussen zit geeft ook geen grote verschillen maar die meet uiteraard minder frequent dan de P1 meter. Als de warmtepomp uitstaat is het helemaal rustig op de betrokken fase. Ik lees de P1 uit met Home Assistant.

Ik heb nog 1 ding wat ik wil gaan doen, namelijk een Ampere meter voor de warmtepomp, maar daar mis ik nog wat dingen voor.

Maar goed, ik heb dus de indruk dat er ergens iets mis gaat bij de Enexis meter of in de manier waarop de Homewizard P1 net uitleest/doorgeeft. Heeft iemand een vergelijkbare ervaring of een andere hint/oplossing ?
Je noemt in je bericht gemeten gebruik (verbruik) maar het is me niet duidelijk gemeten door welk apparaat omdat je er in je bericht verschillende noemt (een Shelley, een 3-f meter van Enexis? En een p1-meter.

Meten alle apparaten hetzelfde of zijn er verschillen in wat ze meten of in het resultaat?

Onze p1-meter van Homewizard meet exact hetzelfde als wat onze energieleverancier aangeeft, op afrondingsverschillen aan hun kant na. Maar over een maand en een jaar gezien is het exact gelijk.

Overigens hebben we hier een 3-f meter op onze airco (verwarming) zitten en ook dat gemeten verbruik verhoudt zich logisch tot het gemeten verbruik van de p1-meter.

• IJsbeer
  • Niet online
Sjamo schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 09:55:
[...]

Onze p1-meter van Homewizard meet exact hetzelfde als wat onze energieleverancier aangeeft, op afrondingsverschillen aan hun kant na. Maar over een maand en een jaar gezien is het exact gelijk.
Dit kan ook niet anders. De P1 meter meet namelijk ook helemaal NIETS! Die leest alleen de berichten van de meter uit, dit zijn dezelfde berichten die ook gebruikt worden door de netbheerder om de meterstanden door te geven aan de leverancier.

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

IJsbeer schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 08:21:
De P1 data die wordt uitgelezen is de data zoals die gemeten wordt, en ook wordt gebruikt voor facturatie. Dus dat de P1 data fout is, lijkt me sterk. Die meters zijn 'certfied'..
De P1 data komt overeen met wat de meter toont, dat klopt.
Sjamo schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 09:55:
[...]

Je noemt in je bericht gemeten gebruik (verbruik) maar het is me niet duidelijk gemeten door welk apparaat omdat je er in je bericht verschillende noemt (een Shelley, een 3-f meter van Enexis? En een p1-meter.

Meten alle apparaten hetzelfde of zijn er verschillen in wat ze meten of in het resultaat?

Overigens hebben we hier een 3-f meter op onze airco (verwarming) zitten en ook dat gemeten verbruik verhoudt zich logisch tot het gemeten verbruik van de p1-meter.
De Shelly zit tussen de Daikin en de zekering, de Shelly meet een stabiel vermogen en op de P1 poort én de meter zelf zie ik elke paar seconde een flinke fluctuatie. Op het plaatje in de andere topic zie je de grafiek van de fase op de P1 meter dus.

Zojuist na overleg met de netbeheerder de fase belast met een statische last, de oven. Daar zie ik de fluctuatie niet. Een andere airco staat op exact dezelfde zekering/kabel en die toont ook geen fluctuatie. Mijn verdenking is dus nog steeds richting de Daikin ondanks dat de installateur en Daikin zegt dat alles werkt zoals het hoort.

Gisteren maar een amperetang besteld om direct op de kabel van de Daikin te gaan meten, het vermoeden dat de meter een defect had is wat minder geworden.

PVoutput van mijn 4950Wp

• Sjamo
  • Nu online
Pixelmagic schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 11:50:
[...]

De P1 data komt overeen met wat de meter toont, dat klopt.

[...]

De Shelly zit tussen de Daikin en de zekering, de Shelly meet een stabiel vermogen en op de P1 poort én de meter zelf zie ik elke paar seconde een flinke fluctuatie. Op het plaatje in de andere topic zie je de grafiek van de fase op de P1 meter dus.

Zojuist na overleg met de netbeheerder de fase belast met een statische last, de oven. Daar zie ik de fluctuatie niet. Een andere airco staat op exact dezelfde zekering/kabel en die toont ook geen fluctuatie. Mijn verdenking is dus nog steeds richting de Daikin ondanks dat de installateur en Daikin zegt dat alles werkt zoals het hoort.

Gisteren maar een amperetang besteld om direct op de kabel van de Daikin te gaan meten, het vermoeden dat de meter een defect had is wat minder geworden.
Heb je toevallig een Enphase pv-systeem?

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

Sjamo schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 12:18:
[...]

Heb je toevallig een Enphase pv-systeem?
Nee, SMA en AEG, maar probleem doet zich ook voor als het donker buiten is.

PVoutput van mijn 4950Wp

• Sjamo
  • Nu online
Pixelmagic schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 12:46:
[...]

Nee, SMA en AEG, maar probleem doet zich ook voor als het donker buiten is.
Ok, ik vroeg het me af.
Onze pv heeft op schemerige momenten sterk onregelmatige opwek die niet toont via de kWh-meter maar wel zichtbaar is op de p1-meter

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4VDfWB41FrNP0QHo38s0LXGALDY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FDpf2ZTDmjf9h4kB0MKY3Dzv.jpg?f=fotoalbum_large

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:26

Maasluip

Kabbelend watertje

Hmm, sinds 10:30 vandaag zijn al mijn homewizard meters offline. De app ziet ze niet en ik kan ze via de API niet bereiken. Mijn router ziet ze allemaal op de wifi en de wifi doet het ook gewoon, net als mijn internet.

[ Voor 14% gewijzigd door Maasluip op 19-02-2026 13:51 ]

Signatures zijn voor boomers.

• joeri1
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:25

joeri1

Cloud Engineer

Maasluip schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 13:50:
Hmm, sinds 10:30 vandaag zijn al mijn homewizard meters offline. De app ziet ze niet en ik kan ze via de API niet bereiken. Mijn router ziet ze allemaal op de wifi en de wifi doet het ook gewoon, net als mijn internet.
Dit maak ik ook wel eens mee, al komt het de laatste tijd minder vaak voor, oplossing is het HW apparaat uit/aanzetten of via je netwerk apparatuur opnieuw laten koppelen. Toevallig ook TP-Link Omada netwerk apparatuur?

• IJsbeer
  • Niet online
joeri1 schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 14:13:
[...]

Dit maak ik ook wel eens mee, al komt het de laatste tijd minder vaak voor, oplossing is het HW apparaat uit/aanzetten of via je netwerk apparatuur opnieuw laten koppelen. Toevallig ook TP-Link Omada netwerk apparatuur?
Ook omada spul hier, maar herken het niet. Heb een apart iot netwerk waar de HW spul op zit, maar nooit iets mee met wifi.

• HE1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:58

HE1

Sjamo schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 12:53:
[...]

Ok, ik vroeg het me af.
Onze pv heeft op schemerige momenten sterk onregelmatige opwek die niet toont via de kWh-meter maar wel zichtbaar is op de p1-meter

[Afbeelding]
waarom concludeer je op basis van een onregelmatige totaalverbruik grafiek dat dit van je pv is? zijn 2 totaal verschillende dingen.

die pv is vlak, dat meet die kwh meter wel goed.

• Sjamo
  • Nu online
HE1 schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 16:56:
[...]

waarom concludeer je op basis van een onregelmatige totaalverbruik grafiek dat dit van je pv is? zijn 2 totaal verschillende dingen.

die pv is vlak, dat meet die kwh meter wel goed.
De wisselende opwek bij onze pv is een bekend verschijnsel. We hebben uitgebreid gecheckt of het van iets anders kon komen maar dat lijkt niet zo te zijn. Dat bij elkaar opgeteld maakt dat ik tot die conclusie kom.

• HE1

HE1

Sjamo schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 17:20:
[...]

De wisselende opwek bij onze pv is een bekend verschijnsel. We hebben uitgebreid gecheckt of het van iets anders kon komen maar dat lijkt niet zo te zijn. Dat bij elkaar opgeteld maakt dat tot die conclusie kom.
Er is altijd wisselende opwek zeker in deze maanden en dat is heel normaal, waarom laat je dan een grafiek zien met een stabiele vlakke opwek? Wolkje weg, boem opwek. Wolkje ervoor boem geen opwek. Wisselende opwek is een bekend verschijnsel bij elke pv installatie, ik snap niet waar je het over hebt.

Mocht je tijdens een uur lang bv stabiel zonlicht hebben en tijdens dat uur is de opwek heel wisselend terwijl dat niet correleert met de zon, dan heb je een punt. Dat blijkt totaal niet uit je opmerkingen.

[ Voor 10% gewijzigd door HE1 op 19-02-2026 22:25 ]

• Sjamo
  • Nu online
HE1 schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 22:23:
[...]

Er is altijd wisselende opwek zeker in deze maanden en dat is heel normaal, waarom laat je dan een grafiek zien met een stabiele vlakke opwek? Wolkje weg, boem opwek. Wolkje ervoor boem geen opwek. Wisselende opwek is een bekend verschijnsel bij elke pv installatie, ik snap niet waar je het over hebt.

Mocht je tijdens een uur lang bv stabiel zonlicht hebben en tijdens dat uur is de opwek heel wisselend terwijl dat niet correleert met de zon, dan heb je een punt. Dat blijkt totaal niet uit je opmerkingen.
Dat hoeft wat mij betreft niet uit mijn opmerkingen te blijken omdat die gegevens hier niet ter discussie staan. Het was slechts ter illustratie en het heeft zijn doel in deze gediend.

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:14
Ok... Bad Gateway in app en website....

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pkiTou9vEwRcUcm1WTybUcSy-I0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tA75pmh4AeeCior5wyfRL1pb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SKgpZv-Z-DJf6OIHzAq4em85Is4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jkps9MFNZ9J0l7m3YY1Qf2Yy.jpg?f=fotoalbum_large

HW app

[ Voor 32% gewijzigd door Devke op 20-02-2026 08:08 ]

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. Testen Accumate 4.8 kWh Plug-In Battery. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

• winwiz
Ze hebben de laatste weken aardig wat problemen in de backend..

[ Voor 3% gewijzigd door winwiz op 20-02-2026 08:37 ]

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

• twkr18526
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 24-02 09:22
winwiz schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 08:37:
Ze hebben de laatste weken aardig wat problemen in de backend..
Dit is inderdaad de zoveelste keer in korte tijd volgens mij?

• Tha Deo
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
Ah, voor de zekerheid: dit probleem ligt dus niet aan mijn kant? Ik wilde al opnieuw installeren enzo.

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:59
Tha Deo schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 08:50:
Ah, voor de zekerheid: dit probleem ligt dus niet aan mijn kant? Ik wilde al opnieuw installeren enzo.
Nee hoor, ligt niet aan jou. https://allestoringen.nl/storing/homewizard/

• winwiz
Tha Deo schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 08:50:
Nooit meteen doen, eerst even de kat uit de struiken kijken ;)

• Rbb-lwdn
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 16:32

20kWh eigenbouw thuis accu's met 2 powerstreams.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Inmiddels staat er serveronderhoud, dus ze zijn zelf ook op de hoogte :)

Ik dacht vanmorgen ook dat het bij mezelf zat, heb net zonnepanelen aangesloten :p

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Tha Deo
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
Waarom is er eigenlijk contact met de server van Homewizard nodig? Dit zou toch ook op zich zelf moeten kunnen werken?

• Holvoetn
  • Registratie: April 2021
Tha Deo schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 10:27:
Waarom is er eigenlijk contact met de server van Homewizard nodig? Dit zou toch ook op zich zelf moeten kunnen werken?
In Home Assistant is er ook geen enkel probleem.
Alles lokaal.

Als je HW app wil gebruiken, dan moet je hun server passeren.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Het werkt terug, valt tegen met de zonopbrengst ;)

/▌

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:59
Tha Deo schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 10:27:
Omdat de P1 meter zelf niet/nauwelijks geheugen heeft. Je hebt geen lokale server draaien voor de historische datapunten, dat staat allemaal bij HW in hun cloud. Dus geen HW server = geen grafiek.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Propheticus schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 10:47:
[...]

Omdat de P1 meter zelf niet/nauwelijks geheugen heeft. Je hebt geen lokale server draaien voor de historische datapunten, dat staat allemaal bij HW in hun cloud. Dus geen HW server = geen grafiek.
Maar heb je dat nodig? Historische gegevens kan ik ook bij de netbeheerder bekijken.

Ik gebruik het eigenlijk vooral voor het 'nu'. Nouja en ook voor het 'zonverbruik', dat kan ik bij de netbheerder niet zien (alleen de injectie).

/▌

• winwiz
Marzman schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 11:00:
[...]

Maar heb je dat nodig? Historische gegevens kan ik ook bij de netbeheerder bekijken.

Ik gebruik het eigenlijk vooral voor het 'nu'. Nouja en ook voor het 'zonverbruik', dat kan ik bij de netbheerder niet zien (alleen de injectie).
Ik vind het zeer nuttig. Aan de hand van de gedetailleerde historische gegevens heb ik besloten om meer accucapaciteit te kopen.

• salipander
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:51
Heeft iemand al een goed werkende slimme taak met dynamische kwartiertarieven? Bij mij start hij op een onnauwkeurige tijd en stopt vervolgens helemaal niet. Voorheen (voor de kwartieroptie werd toegevoegd) werkte het prima, weliswaar per heel uur.

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:04
Had al vaker het idee dat de live grafiek van mijn kWh teller niet altijd goed update. Net even de app naast mijn meter gehouden en inderdaad, de live grafiek staat vaak stil terwijl de meter wel beweegt. Bekend fenomeen?

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-03 21:37

Termy

valt er nog wat te fragge?

blubbers schreef op maandag 23 februari 2026 @ 12:52:
Had al vaker het idee dat de live grafiek van mijn kWh teller niet altijd goed update. Net even de app naast mijn meter gehouden en inderdaad, de live grafiek staat vaak stil terwijl de meter wel beweegt. Bekend fenomeen?
Dit zie ik ook ja. Sowieso heb ik het idee dat de meter zelf veel vaker update dan de app. App ongeveer per seconde in Nu en live meerdere keren per seconde. Zou het kunnen dat wanneer het 'stilstaat' je eigenlijk gewoon ongeveer hetzelfde meet en daarom geen update ziet of zit er echt een grote afwijking in? Misschien is je verbinding niet zo tof.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:04
Termy schreef op maandag 23 februari 2026 @ 13:00:
[...]

Dit zie ik ook ja. Sowieso heb ik het idee dat de meter zelf veel vaker update dan de app. App ongeveer per seconde in Nu en live meerdere keren per seconde. Zou het kunnen dat wanneer het 'stilstaat' je eigenlijk gewoon ongeveer hetzelfde meet en daarom geen update ziet of zit er echt een grote afwijking in? Misschien is je verbinding niet zo tof.
De P1 meter data update per seconden, terwijl de meter stil staat. Het valt het meeste op wanneer er wolken voorbij komen. Je ziet de P1 meter veranderen, de batterij die in een energysocket zit reageert op de verandering maar de kWh teller blijft stil. Dan 5-10 sec later zie je hem ineens veranderen naar de reeele waarde. Ik denk dat het aan HW ligt, soms zie je de kWh wel elke seconden veranderenm soms is het verdacht stabiel. WIFI zit op 88%.

• Joove
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:50
blubbers schreef op maandag 23 februari 2026 @ 12:52:
Ik zie ook soms ‘haperingen’ in de live weergave in de app, de waardes veranderen niet terwijl dat wel elke seconden gebruikelijk is. Ik denk dat het komt door een hick-up in de internet verbinding naar de HW Cloud, in de HW Cloud of naar de HW app. Voor mijn gevoel nu regelmatiger, dus vermoed toch iets in hun Cloud.

Dit staat los van wat je op je meter zelf ziet en de P1 poort info die 1 keer per seconden gaat bij een DMSR 5 meter en bij een DSMR 4 meter nog minder vaak.

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Bij mij is de display offline en ik krijg hem niet meer online, heb dit apparaat maar verwijderd.
Meer mensen met dit probleem hedenavond ? onze wifi en andere HW apparaten doen het prima.

• Supahted
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:55
Winkiller schreef op maandag 23 februari 2026 @ 21:22:
Bij mij is de display offline en ik krijg hem niet meer online, heb dit apparaat maar verwijderd.
Meer mensen met dit probleem hedenavond ? onze wifi en andere HW apparaten doen het prima.
Bij mij wordt de sinds vanavond de P1 meter als offline aangegeven. De ring is groen en hij heeft gewoon een wifi connectie.

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-03 15:14
Ik loop hier ook tegen een probleem aan. Mijn nieuwe watermeter is gewoon online (groene ring) en wordt probleemloos herkend in Home Assistant. Echter, zodra ik hem in de officiële app aan mijn 'huis' wil koppelen, krijg ik diverse foutmeldingen.

Opvallend genoeg werkt het toevoegen van een socket (na verwijderen) wel direct. Het lijkt dus specifiek in de configuratie van de watermeter te zitten richting de Homewizard cloud.

• BGFG
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 18:41
Joove schreef op maandag 23 februari 2026 @ 17:12:
[...]

Ik zie ook soms ‘haperingen’ in de live weergave in de app, de waardes veranderen niet terwijl dat wel elke seconden gebruikelijk is. Ik denk dat het komt door een hick-up in de internet verbinding naar de HW Cloud, in de HW Cloud of naar de HW app. Voor mijn gevoel nu regelmatiger, dus vermoed toch iets in hun Cloud.

Dit staat los van wat je op je meter zelf ziet en de P1 poort info die 1 keer per seconden gaat bij een DMSR 5 meter en bij een DSMR 4 meter nog minder vaak.
Klopt. Hier idem: volgens HW app ligt de P1 er dan uit, maar hij brandt normaal groen, geeft wel data door, en is in mijn Deco netwerk ook gewoon zichtbaar. Komt eigenlijk altijd vanzelf weer goed.

• BGFG
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 18:41
Winkiller schreef op maandag 23 februari 2026 @ 21:22:
Dat display is een drama: die verliest regelmatig z’n connectie, vaak langere tijd. Opnieuw koppelen lost het op. Ik heb een nieuwe gekregen voor garantie; is blijkbaar een bekend fenomeen.

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

@BGFG
Display opnieuw koppelen lukte ook niet, hij ligt nu in de kast niets te doen. |:(
Kreeg net wel de melding in de HW app dat apparaten toevoegen tijdelijk niet mogelijk was.

Update: 16:27 - Opnieuw koppelen / installeren is nu gelukt, het HW display doet weer mee :D

[ Voor 20% gewijzigd door Winkiller op 24-02-2026 16:27 ]

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:44
Schijnt de zon, doet de P1 meter het niet (volgens de app offline, maar P1 is te pingen, stuurt data door naar de cloud) en laden de PIB's dus niet op :(
Handmatig laden werkt helaas ook niet.

[ Voor 25% gewijzigd door SniperGuy op 25-02-2026 11:00 ]

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

SniperGuy schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 11:00:
Schijnt de zon, doet de P1 meter het niet (volgens de app offline, maar P1 is te pingen, stuurt data door naar de cloud) en laden de PIB's dus niet op :(
Handmatig laden werkt helaas ook niet.
De App doet raar, ik had een PiB en Display offline in de App terwijl ze normaal functioneren.
Ik zou als ik jou was niets loskoppelen of opnieuw installeren, dat werkt dan meestal ook niet of slecht.
Even afwachten tot het weer normaal is ;)

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:44
Inderdaad met de koppelproblemen van de laatste tijd ga ik echt niets loskoppelen :P
Iemand een idee wat een witte ring is op de P1 meter?

[ Voor 24% gewijzigd door SniperGuy op 25-02-2026 11:59 ]

• HE1

HE1

Heb een vreemd issue met de growatt (gekoppelde) zonneopwek grafiek in HW app.

De zonneopwek grafiek staat al een uur of 2 op nul, echter in de zonneverbruik grafiek zie ik wel gewoon de recente zonneopwek. Iemand dit verschijnsel ook gezien?

• Niwla
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-03 12:56

Niwla

dat dus....

Goodwe doet weer. "iets"

Hier wel een opwekcurve van de vorige dag, geen totaalopbrengt links bovenin en de weekopbrengst is nagenoeg leeg maar wel een totale opwek links bovenin..... schiet mij maar lek..... 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uqWSD2KAVbLgeca21UWBVi5tW04=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zsJLyZTlXIQM9DPdLR1IlZgn.png?f=fotoalbum_large

niets moet......behalve adem halen

• asaki
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17:16
Mijn P1 meter kan nooit connecten met de homewizard server. De 14 homewizard stekkers, 2 homewizard kWh meters en de watermeter verbinden overigens prima!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_nLsiOhiCSuHvQ_rOJB4pSqLA7Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/h5U7DeaXsSfV2CJbZ4DBWDqS.png?f=fotoalbum_large

Gelukkig is de connectie vanuit de Home Assistant prima dus aan de wifi zal het niet kuggen. Maar een beetje jammer van de euro per maand voor homewizard+ is het wel.

[ Voor 45% gewijzigd door asaki op 25-02-2026 15:49 ]

• Tebbie
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:42
asaki schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 15:40:
Mijn P1 meter kan nooit connecten met de homewizard server. De 14 homewizard stekkers, 2 homewizard kWh meters en de watermeter verbinden overigens prima!

[Afbeelding]

Gelukkig is de connectie vanuit de Home Assistant prima dus aan de wifi zal het niet kuggen. Maar een beetje jammer van de euro per maand voor homewizard+ is het wel.
Heb je er een extra power adapter op je P1 zitten? Zo nee, doen en dan nog een keer proberen.
Niet alle slimme meters leveren genoeg voltage om de P1 100% te laten werken.

Werk: Netwerk monitoring prutser —- Prive: Developer Homewizard app voor Homey

• ligflits
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 02-03 07:10

[Afbeelding]

Als het alleen vandaag is:
Ik denk dat er ergens een storing in de app-weergave is, want vanmiddag was de app ook al niet lekker en ik heb nu dezelfde melding in de app, maar er is nog wel communicatie tussen de P1 en de accu. Want die reageert gewoon als ik de oven aan of uit zet.
Ook de data van de P1 komt gewoon door in Domoticz.

[ Voor 4% gewijzigd door ligflits op 25-02-2026 16:45 ]

• asaki
Tebbie schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 15:55:
[...]

Heb je er een extra power adapter op je P1 zitten? Zo nee, doen en dan nog een keer proberen.
Niet alle slimme meters leveren genoeg voltage om de P1 100% te laten werken.
Hij wordt gevoed door de meter zelf. Hij heeft het ook altijd goed gedaan en de Home Assistant krijgt prima de data binnen (en die verbind via wifi) dus het zal wel een storing in de app zijn

• IJsbeer
  • Niet online
asaki schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 16:59:
[...]

Hij wordt gevoed door de meter zelf. Hij heeft het ook altijd goed gedaan en de Home Assistant krijgt prima de data binnen (en die verbind via wifi) dus het zal wel een storing in de app zijn
We hebben gevallen gezien waar het wonderlijk daarna wel goed ging, ondanks dat hij tijden zonder power heeft kunnen doen. Zeker de eerste sets hebben nog wel eens problemen gehad dat ze naar verloop van tijd de verbinding tussen de 'kabel' en het PCB los(ser) ging zitten.

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Na de display en een Pib is nu onze watermeter offline in de App, het apparaat zelf is groen. _O-

• Kartmans1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Het is wel echt schering en inslag met die Homewizard app de laatste weken. Bijna elke keer als ik de app opstart lees ik wel iets met problemen met apparaten toevoegen en de status ervan, koppeling met de Solis omvormer en dat ik soms zie dat data niet wordt ververst. Dit was een jaar geleden echt niet het geval.

Leuk en aardig dat het maar 99 cent kost per maand, maar die P1 meter heeft in principe ook geld gekost. En het is gewoon irritant. Waar dit nou door komt? Te populair geworden? Servers die het niet aan kunnen?

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:26

Maasluip

Kabbelend watertje

[Afbeelding]

Nooit, of alleen als je kijkt niet? ;)

Ik had die melding gisteren ook. Heel vreemd want nooit problemen, hij zei dat hij al een paar uur offline was, maar mijn HW batterijen opladen ging zonder problemen (heeft communicatie met de P1 meter nodig) en de API werkte ook zonder problemen.

Signatures zijn voor boomers.

• asaki
Maasluip schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 09:35:
[...]

Nooit, of alleen als je kijkt niet? ;)

Ik had die melding gisteren ook. Heel vreemd want nooit problemen, hij zei dat hij al een paar uur offline was, maar mijn HW batterijen opladen ging zonder problemen (heeft communicatie met de P1 meter nodig) en de API werkte ook zonder problemen.
Het is meer dat die eigenlijk altijd wel een storing geeft (of een oranje bolletje) en dan ook geen data lijkt te verwerken en de live view is leeg. Ik heb daarentegen geen gaps in de data dus ergens zal het wel goed lopen maar is de app gewoon een beetje buggy.

Dus al krijg je links en rechts errors, uiteindelijk werkt het wel.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Hoe ga je op https://hwenergy.app/ snel naar een bepaald datum?
Op mobile is er een date picker en kun je dubbel drukken op een maand / week / dag, maar op web lijkt er niks mogelijk.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
asaki schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 09:49:
[...]

Het is meer dat die eigenlijk altijd wel een storing geeft (of een oranje bolletje) en dan ook geen data lijkt te verwerken en de live view is leeg. Ik heb daarentegen geen gaps in de data dus ergens zal het wel goed lopen maar is de app gewoon een beetje buggy.

Dus al krijg je links en rechts errors, uiteindelijk werkt het wel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gByRkgsW1ICSxRLfDnvB8EM9jXM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/fGQDmQJa6MFBnPTPmOoVB825.png?f=fotoalbum_large

• Magnifique
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 17:10
Ik had de laatste tijd ook telkens dat de P1 oranje was of niet werkte terwijl HA gewoon data bleef ontvangen.
Na een software update van de P1 meter is dit gelukkig opgelost.

Helaas kloppen bij mij sinds gisteren het maand bedrag ineens niet meer helaas, dit was niet direct nadat ik de P1 meter geupdate had.

• osluis
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:36
Zojuist mijn abonnement opgezegd. Heb lang genoeg betaald voor een integratie met Goodwe dat maar niet goed wil werken, nu steeds meldingen in de app van storingen. Dat ze eerst een de focus leggen op het weer netjes werkend krijgen van een product, dan wil ik het wel weer eens proberen.

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:47
Deze week zijn we een mid-weekje weg. Zowel gisteren als vandaag (veel zon) zie ik onderstaande grafieken. Ik vraag me af waar nu het hoge verbruik vandaan komt (de paarse grafiek). Is dit het verbruik wat komt door de omvormers van de zonnepanelen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uRWw3Sp9tVZMzMfTuGHyP3Wm1A0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tea7Jy8ShmkgDuJGow5kIO0L.jpg?f=fotoalbum_large

• Joove
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:50
meesje schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 16:02:
Deze week zijn we een mid-weekje weg. Zowel gisteren als vandaag (veel zon) zie ik onderstaande grafieken. Ik vraag me af waar nu het hoge verbruik vandaan komt (de paarse grafiek). Is dit het verbruik wat komt door de omvormers van de zonnepanelen?
Van je Zendure accu die nu wel geheel volgeladen kan worden door de hoeveelheid zon gisteren en vandaag?

• meesje
Joove schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 16:12:
[...]

Van je Zendure accu die nu wel geheel volgeladen kan worden door de hoeveelheid zon gisteren en vandaag?
Is het zo simpel? Ik heb inderdaad een eenvoudige Zendure batterij welke met een HW Energy socket is toegevoegd aan het HW eco systeem.
Ik heb er helemaal niet bij stilgestaan dat de zonne-energie van de panelen naar de batterij als verbruik wordt gezien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qokgs14CJ7nvFIYcQD1AtVig-Do=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4udsmarxMqIli7rjC3kiABHO.jpg?f=fotoalbum_large

• IJsbeer
  • Niet online
Joove schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 16:12:
[...]

Haha, heel scherp! Nogal essentiele informatie die mist in dit geval idd.

Maar het is zo simpel, dat ding staat dus met 700Wh op te laden, dat 'verdwijnt' ergens in je huis, dus in de ogen van HW is dat verbruik.

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
edit: laat ook maar. Samenvatting, niet blij met @HomeWizard_NL

[ Voor 86% gewijzigd door Kees_frl op 26-02-2026 19:41 ]

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV - Homewizard producten zijn niet aan te raden

• TFX77
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:12
IJsbeer schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 16:20:
[...]

Haha, heel scherp! Nogal essentiele informatie die mist in dit geval idd.

Maar het is zo simpel, dat ding staat dus met 700Wh op te laden, dat 'verdwijnt' ergens in je huis, dus in de ogen van HW is dat verbruik.
Weliswaar verbruik, terecht, echter wel netjes als 0.00 euro kosten weergegeven binnen HomeWizard.

Vind ik ook altijd zo leuk als de airco's als verspilling zien, want koeling is mogelijk. Demonisering van elektriciteitsverbruik terwijl ze willen dat we van het gas af gaan. Zie de rare, vreemde "waarschuwing" van TNO

Tijdens de zomer is bij onze airco in de woonkamer het verbruik in juli en augustus nog geen 15 euro en staat vrijwel constant aan. In de winter is het de hoofdverwarming voor een heel gezin voor nog geen 60 euro per maand.

77 kWh EV | 3,38 kWp SolarEdge SE3000 | 2x Technaxx 300W Solar | Drie HomeWizard PiBs | LG 3,5 kW Standaard Plus | 100 liter QH Boiler

• dhrto
  • Nu online
<off topic>
Ik heb inderdaad het gevoel dat de nieuws sites in dat artikel over de waarschuwing van TNO maar de helft hebben opgeschreven. Een airco is in essentie namelijk gewoon een warmtepomp ;)

Maar daar moeten we wel allemaal aan, sja...
Ok, zeker de bodem-water of water-water warmtepompen hebben een hoger rendement, maar een lucht-water warmtepomp (wat de meeste mensen zullen nemen bij overstap vanaf gas) is niet enorm veel beter dan een 'ouderwetse' airco.
</off topic>

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Winkiller schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 20:01:
Na de display en een Pib is nu onze watermeter offline in de App, het apparaat zelf is groen. _O-
Vanavond even de stekker eruit en weer aan, kalibreren en het ding werkt weer zonder foutmelding :O

• blueman85
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10-03 21:45
Bizar, zag net in de app dat ik volgens mijn watermeter meer dan 1600 liter water zou hebben verbruikt. En dat terwijl ik dat nooit doe midden in de nacht... Ik weet wel dat rond die tijd mijn warmtepomp wekelijks aangaat voor een desinfectie programma, maar dat kan geen 1600 l water kosten

Foto 1, verbruik vandaag

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vcyt_a_E-o10DAP6b96yd8mqO4g=/x800/filters:strip_exif()/f/image/XnCs1njsT67vxsdFmvxkW3f3.png?f=fotoalbum_large

Foto 2: vorige week vrijdag:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5JJRZUQl7yup0Qw0PCtgcIe3gZE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/aiTgdJUUvacVPmtdcz795Bqz.png?f=fotoalbum_large

Nog meer mensen met issues met de watermeter?

[ Voor 8% gewijzigd door blueman85 op 27-02-2026 18:51 ]

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

blueman85 schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 18:50:
Bizar, zag net in de app dat ik volgens mijn watermeter meer dan 1600 liter water zou hebben verbruikt.
Nog meer mensen met issues met de watermeter?
Heb ik vorig jaar ook 2x gehad, ik heb de watermeter daarop gereset (van de stroom af en weer aan).
Daarna een kalibratie uitgevoerd en sinds de 2e keer geen last meer gehad, is nu +/- 6 maanden terug.

• blueman85
Winkiller schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 19:24:
[...]

Heb ik vorig jaar ook 2x gehad, ik heb de watermeter daarop gereset (van de stroom af en weer aan).
Daarna een kalibratie uitgevoerd en sinds de 2e keer geen last meer gehad, is nu +/- 6 maanden terug.
Bedankt voor de tip! Zojuist mijn watermeter een minuutje van de stroom af gehaald, toen opnieuw laten opstarten en een kalibratie gedaan, echter blijft deze om kalibratie vragen. Iemand die dit ook heeft meegemaakt? Ik neig ernaar om HW te contacten, maar gezien de vele storingen is het misschien ook wel te verwachten....

iemand een idee?

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

@blueman85
Je geeft het antwoord zelf al, gewoon morgen nog eens proberen met een reset en kalibratie.

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-03 12:02
Zijn er meer mensen bij wie het stand by verbruik in de war is? Normaal heb ik een vermogen van ca. 33 watt en 23 watt als we een paar dagen weg zijn. Nu sinds twee dagen 3 watt. In de grafiek is de fel paarse balk niet te zien. Alleen het flauwe paarse verbruiks patroon.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9CF8aZ01utNTmB7Gb_OOFygMaeM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/iFbd6yqnVNWF1zROJZgsGSOj.png?f=fotoalbum_large

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

• blueman85
Winkiller schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 20:59:
@blueman85
Je geeft het antwoord zelf al, gewoon morgen nog eens proberen met een reset en kalibratie.
Het is uiteindelijk uit zichzelf opgelost. Toen ik vanochtend de app opende, werkte alles weer normaal. Laten we het maar op de recente storingen houden waar HW mee te maken heeft gehad, bedankt voor je reactie in ieder geval :)

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik krijg net een mailtje van Homewizard dat mijn watermeter al 3 dagen offline is. En warempel in de app staat deze inderdaad als offline, hij geeft echter wel netjes het watergebruik door, zowel in de HW app als in Homey. Oftewel de offline status is onterecht, wel een bijzondere bug.

• blueman85
Dipsausje schreef op zondag 1 maart 2026 @ 10:14:
Ik krijg net een mailtje van Homewizard dat mijn watermeter al 3 dagen offline is. En warempel in de app staat deze inderdaad als offline, hij geeft echter wel netjes het watergebruik door, zowel in de HW app als in Homey. Oftewel de offline status is onterecht, wel een bijzondere bug.
Onderstreept dus wel het bericht wat ik voor jou had gepost. Hoop dat Homewizard hier al wel van op de hoogte is. Ik zal ze in ieder geval een bericht sturen.

Mijn vraag is dan ook, hebben veel meer mensen hier last van?

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:59

CasGas

.

Ik stel de vraag over mijn P1 meter maar hier ipv een nieuw topic, anders hoor ik het graag.

Sinds een week of 2 was mijn p1 meter opeens de verbinding kwijt met de wifi. (Unifi)
Paar keer geprobeerd te koppelen maar kreeg het niet voor elkaar, dus ik dacht, de p1 meter is stuk (na 5 jaar zou het kunnen) dus dan maar een nieuwe besteld. Krijg ik ook niet gekoppeld.

Nieuw wifi netwerk aangemaakt om te testen, maar krijg het met geen mogelijkheid gekoppeld. (alleen maar standaard waardes gebruikt).
Toen een hotspot op mijn iphone gemaakt en via een android tablet de P1 meter meteen kunnen koppelen. Firmware draait nog steeds op 5.19 maar krijg ik ook niet geupdate via de app.
Nieuwe P1 meter exact hetzelfde, (eergisteren binnen gekregen) draait ook op 5.19 en kan ik ook niet updaten en krijg ik ook alleen via de hotspot aan de praat.

Ik heb geen aanpassingen aan mijn netwerk gedaan, of unifi of homewizard heeft (denk ik) in de nacht automatisch een update gedraaid..

Iemand een idee of dit eerder meegemaakt?

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review '23, '24 en '25!

CasGas schreef op zondag 1 maart 2026 @ 11:16:
Ik stel de vraag over mijn P1 meter maar hier ipv een nieuw topic, anders hoor ik het graag.

Sinds een week of 2 was mijn p1 meter opeens de verbinding kwijt met de wifi. (Unifi)
Paar keer geprobeerd te koppelen maar kreeg het niet voor elkaar, dus ik dacht, de p1 meter is stuk (na 5 jaar zou het kunnen) dus dan maar een nieuwe besteld. Krijg ik ook niet gekoppeld.

Nieuw wifi netwerk aangemaakt om te testen, maar krijg het met geen mogelijkheid gekoppeld. (alleen maar standaard waardes gebruikt).
Toen een hotspot op mijn iphone gemaakt en via een android tablet de P1 meter meteen kunnen koppelen. Firmware draait nog steeds op 5.19 maar krijg ik ook niet geupdate via de app.
Nieuwe P1 meter exact hetzelfde, (eergisteren binnen gekregen) draait ook op 5.19 en kan ik ook niet updaten en krijg ik ook alleen via de hotspot aan de praat.

Ik heb geen aanpassingen aan mijn netwerk gedaan, of unifi of homewizard heeft (denk ik) in de nacht automatisch een update gedraaid..

Waar het precies door wordt veroorzaakt durf ik je niet te zeggen. Ik weet wel dat de aanwezigheid van een 5/6GHz netwerk met exact dezelfde naam zou kunnen storen. Ik heb bij mij toen (voordat ik een apart IoT-netwerk maakte) 5 en 6GHz uitgeschakeld, toen kon ik zonder moeite verbinden. Vervolgens in de UniFi instellingen zo geconfigureerd dat ie geforceerd naar 2.4GHz wordt gezet. Sindsdien nog nooit problemen mee gehad. *Klopt af*
Maar dat zou je dus nog evt kunnen proberen. Zodra je 'm geforceerd naar 2.4GHz zet, zou je 5/6GHz gewoon weer moeten kunnen inschakelen in UniFi.

Mijn reviews al gezien?

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:59

CasGas

.

Vergeten te melden, het aparte netwerk wat ik had aangemaakt zit ook alleen op 2.4, waarbij 5/6 dus is uitgeschakeld, maar helaas.. :(

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

• meesje
CasGas schreef op zondag 1 maart 2026 @ 15:00:
Vergeten te melden, het aparte netwerk wat ik had aangemaakt zit ook alleen op 2.4, waarbij 5/6 dus is uitgeschakeld, maar helaas.. :(
Voor de zekerheid: je telefoon zit op dit aparte netwerk?

Zelf ervaar ik geen issues met het koppelen van HW produkten: P1 meter, water meter, energy socket. Alle wilden gekoppeld worden met het gecombineerde 2,4 en 5ghz netwerk (zelfde SSID). Ik heb geen 6ghz. Wellicht maakt dat nog uit.
Bij mijn Zendure produkten (batterij en P1 meter) moest ik wel even 5ghz uit zetten. Daarna weer aangezet. Ik heb trouwens geen fancy apparatuur, ik maak gebruik van een simpele Ziggo modem/router (en pods).

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
Zie net dat ik vanochtend over alle 3 de fases een spike had van 600+ volt, lijkt me toch wel een beetje erg sterk

• telelette
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 09:06
IJsbeer schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 08:56:
[...]

Je kan idd geen data naar de cloud van HW zelf pushen. Dat zul je dan zelf moeten opslaan en verwerken, bijvoorbeeld via Home Assistant of dergelijke tools.
Bedankt, ik kocht de Elfin EW11A aan en die kwam net toe, doel is om deze te gebruiken in HA maar ik vind niet heel duidelijk terug hoe ik deze op de EM340 kan koppelen;
de a- op pin 7 van de EM340 en de b+ op pin 8 volgens wat ik terugvinden kan. En de waarschijnlijk de EW11A nog van stroom voorzien?

• ahendriks
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-03 16:42
Ik kan niks vinden waaruit blijkt dat deze site bij homewizard hoort. Lijkt mij fake website om je login gegevens te harvesten. De whois informatie van dit domein is zelfs niet beschikbaar. Op google zoeken op alleen het homewizard domein levert ook niets op:
code:
1
site:homewizard.com "hwenergy.app"
Jammer, klinkt zo mooi om met de webbrowser ook inzicht te hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door ahendriks op 02-03-2026 16:33 ]

• meesje
ahendriks schreef op maandag 2 maart 2026 @ 16:28:
[...]

Ik kan niks vinden waaruit blijkt dat deze site bij homewizard hoort. Lijkt mij fake website om je login gegevens te harvesten. De whois informatie van dit domein is zelfs niet beschikbaar. Op google zoeken op alleen het homewizard domein levert ook niets op:
code:
1
site:homewizard.com "hwenergy.app"
Jammer, klinkt zo mooi om met de webbrowser ook inzicht te hebben.
Naar mijn weten en ervaring is dit een website behorend bij de HW produkten.

• M4rS
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 16:48
Werkt hier al jaren die webapp, beter dan op zijn klein klotuh schermpje zitten tuuren :) Kan zelfs op je 90" TV :)

• meesje
@Taro Wellicht handig om het oude topic in de topic start op te nemen? Dat scheelt flink zoeken. :)
HomeWizard Energy - De modulaire WiFi P1 meter

[ Voor 8% gewijzigd door meesje op 02-03-2026 16:47 ]

• HE1

HE1

CasGas schreef op zondag 1 maart 2026 @ 11:16:

ik heb ook wel eens gehad dat ik de p1 meter met geen mogelijkheid gekoppeld kreeg via de app op mijn iphone, toen probeerde ik het op mijn ipad met de hw app en werkte het meteen.

wellicht zou opnieuw verbinden met de iphone op wifi en/of de router resetten het ook hebben opgelost.
meesje schreef op maandag 2 maart 2026 @ 16:41:
@Taro Wellicht handig om het oude topic in de topic start op te nemen? Dat scheelt flink zoeken. :)
HomeWizard Energy - De modulaire WiFi P1 meter
Done, in zowel de topicstart als topicwaarschuwing opgenomen d:)b

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

• Magnifique
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 17:10
De site https://hwenergy.app hoort wel degelijk bij Home Wizard zie deze link op hun eigen website.

https://helpdesk.homewiza...load-ik-de-homewizard-app

• HE1

HE1

Dit verschijnsel zie ik sinds een tijdje elke dag met de gekoppelde Growatt omvormer. De zonneopwek van de Growatt omvormer grafiek gaat naar nul, terwijl de zonneopwek in de zonneverbruik grafiek wel goed is, meer mensen die dit hebben?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z35F1ekJhIo1k6UDKcQ0SKNG6UU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eKLByWpv2loaQtUYg0XtpgMu.png?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Let op:
Werkt iets niet en/of vermoed je een storing? Of werkt de GoodWe integratie niet goed? Kijk dan op: https://allestoringen.nl/storing/homewizard/ en meld het daar ipv hier. Dit topic is geen "storing slowchat".
Klagen over storingen doe je bij homewizard zelf; zij kunnen er iets aan doen.

Voor vragen en discussie rondom de Plug-In Battery kan je terecht in Het HomeWizard Plug-In Battery topic #2

In de vorige versie van dit topic kan je ook veel informatie vinden, gebruik daar ook even de zoekfunctie: HomeWizard Energy - De modulaire WiFi P1 meter.