• MartinLI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10:48
Dukard schreef op maandag 16 februari 2026 @ 00:07:
Sinds 2 dagen wordt de totaal prijs van mijn gebruik niet meer weergegeven in zowel de App als op het display. Inloggen bij HW laat daar ook geen dagprijzen zien. Iemand die hier hetzelfde heeft ?
Ja, hier hetzelfde met kwartier prijzen. Als ik het op uur prijzen zet dan krijg ik wel tarieven te zien.

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
MartinLI schreef op maandag 16 februari 2026 @ 07:46:
[...]

Ja, hier hetzelfde met kwartier prijzen. Als ik het op uur prijzen zet dan krijg ik wel tarieven te zien.
Twee veelgebruikte API's om deze prijzen op te halen (energy-charts.info en entsoe), geven sinds afgelopen zaterdag opeens geen prijzen voor NL meer door. In bijvoorbeeld de Homey app is de prijs daardoor ook niet meer aanwezig. Mogelijk gebruikt HW ook één van deze aanbieders om de prijzen in de app te tonen.

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:30
Caayn schreef op zondag 15 februari 2026 @ 20:12:
Afgelopen weekend bezig geweest met de 3fase en 1fase kwh meters. Maar wat een apart ontwerp hebben deze twee meters.

Bij de 3fase meter zit de input bovenop en de output onderop. Waarom? Vrijwel alle andere meterkast componenten hebben de input onderop en de output bovenop zitten. De 1fase kwh meter heeft weer een aparte mix van beide met fase volledig boven en nul volledig onder.

Binnenkort maar even verder puzzelen hoe ik ze fatsoenlijk aansluit.
Gelukkig ben ik geen elektricien dus heb ik 4 jaar geleden de 1-fase kWh meter zelf aangesloten. On de meterkast naast de schakelaar voor de panelen op dezelfde rail en met het schema van Homewizard in de hand.

Ging in één keer goed en bijkomend voordeel: geen gedoe met de Goodwe koppeling. Die had ik wel draaien maar voor die paar euro extra aanschaf en live beeld erbij ben ik tevreden.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Gizz schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 10:17:
[...]

We zijn nu een week verder en heb geen enkele reactie van Homewizard ontvangen op mijn vraag hoe ik mij kan afmelden voor hun mails over 'neem energy+ want je data gaat verdwijnen' Wat is nu wijsheid? Als ik nu het gesprek in de chatbot open kan ik niets typen, alleen maar keuzeknoppen indrukken over welk apparaat mijn vraag gaat of in welk huishouden het staat..

Hoe verder te gaan als het gesprek in de chatbot vastloopt en er nooit een mens reageert? :)

edit: ik ben maar een nieuw gesprek gestart waarin ik verwijs naar mijn gesprek van vorige week. Wat is het toch een ongelooflijk dom systeem.:
Ik kreeg weer een mail binnen van HW dat ik data kwijtraak als ik niet gauw een Energy+ abonnement neem. Dat herinnerde mij eraan dat ik nog steeds geen enkele reactie heb gehad op mijn eerste poging (3 februari) en tweede poging (10 februari).

Beide keren heeft de AI-bot aangegeven dat mijn vraag doorgezet wordt naar een medewerkerteamgenoot. Beide keren gaf het icoontje bovenaan de chat aan dat ik binnen een dag een reactie kon verwachten.

Belabberde klantenservice, iets dat ik eerder verwacht van een vaag bedrijf dat via Aliexpress verkoopt en niet van een bekend Nederlands merk @HomeWizard_NL . Teleurstellend. Voor nu geef ik het op, maar ik wilde wel mijn ervaring met de klantenservice delen voor mensen die overwegen in het HW-ecosysteem te stappen.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Pagina: 1 2 3 Laatste

Let op:
Werkt iets niet en/of vermoed je een storing? Of werkt de GoodWe integratie niet goed? Kijk dan op: https://allestoringen.nl/storing/homewizard/ en meld het daar ipv hier. Dit topic is geen "storing slowchat".

Voor vragen en discussie rondom de Plug-In Battery kan je terecht in Het HomeWizard Plug-In Battery topic #2