• mavical
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:06
Er is simpel weg gewoon behoefte aan een topic die uiteindelijk gesloten is. Mensen worden nu naar hier verwezen door de moderator. Niet echt handig vind ik. En ja er wordt best wel energie gezet bij homewizard om het op te lossen. Vervelende is dat het soms weer wel werkt en dan weer niet. Kortom er is behoefte om info met elkaar te delen.
Taro schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 09:01:
[...]

Waar is precies behoefte aan? Want laten we wel afspreken dat als er ergens iets niet werkt dat we er niet in blijven hangen, maar er actie wordt ondernomen richting de betreffende partij(en) om het opgelost te krijgen en op een gegeven moment daar ook gewoon met de vuist op tafel wordt geslagen. En we er hier vervolgens niet een GoodWe klaagzang slowchat topic van maken, zie ook de topicwaarschuwing. Klote voor iedereen waar het niet werkt, maar de laatste pagina gaat het nergens anders over en dat voegt gewoon niets toe. Steek die energie bij voorkeur in het motiveren van HomeWizard en GoodWe om het probleem op te lossen.

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
mavical schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 11:20:
Er is simpel weg gewoon behoefte aan een topic die uiteindelijk gesloten is. Mensen worden nu naar hier verwezen door de moderator. Niet echt handig vind ik. En ja er wordt best wel energie gezet bij homewizard om het op te lossen. Vervelende is dat het soms weer wel werkt en dan weer niet. Kortom er is behoefte om info met elkaar te delen.

[...]
Het zou prima zijn te melden als het wel werkt, of daarna toch weer niet. Maar dat hoeft niet 6 man te doen en te bevestigen. Het issue duurt idd nogal lang voordat het opgelost is, maar heeft dus geen meerwaarde om over een week te zeggen: bij mij doet hij het nog steeds niet, waarom anderen dan dat bevestigingen.
Dat 'geklaag' moet je met de helpdesk van 1 van beide partijen neerleggen, dat voegt gewoon niet wat toe in dit topic of een ander topic.

Dus prima om te melden als er wat veranderd of meer info over bekend wordt, maar we hoeven daar ook niet inte blijven hangen.

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19:00
Ik zie niet een klaagzang, meer een bevestiging van wat ik ook zie dat het ineens een paar keer wel werkt en daarna weer een poost niet etc. Dat is dan toch wel fijn dat ik dat niet als enige heb, en toont aan dat ze bij homewizard dus echt wel met de goodwe koppeling bezig lijken te zijn.

Knip, daarvoor is het feedback topic, past niet hier

[ Voor 14% gewijzigd door Taro op 25-01-2026 21:27 ]

squashedraven schreef op zondag 25 januari 2026 @ 20:55:
Ik zie niet een klaagzang, meer een bevestiging van wat ik ook zie dat het ineens een paar keer wel werkt en daarna weer een poost niet etc. Dat is dan toch wel fijn dat ik dat niet als enige heb, en toont aan dat ze bij homewizard dus echt wel met de goodwe koppeling bezig lijken te zijn.
Ik zag gisteren dat HomeWizard dat 2-3 dagen geleden op Facebook heeft bevestigd. Laten we daar dan op wachten en in de tussentijd hoeft niemand te delen dat het wel/niet/weer niet/nog steeds niet werkt want dat weten we inmiddels wel.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

• Rbb-lwdn
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 18:31
De nu weergave in de app Werkt weer eens niet.
Alle meterstanden staan op 0.
Ze zijn weer goed bezig bij hw.

20kWh eigenbouw accu's met 2 powerstreams.

• fxs81
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 15:49

fxs81

Julianadorp

Rbb-lwdn schreef op maandag 26 januari 2026 @ 12:13:
Hier werkt alles wel. Ook de nu weergave.

WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB 2x | 3450 Wp 100% Zuid

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:37
We staan op het punt om een nieuwe wasdroger te kopen. Aangezien HW Home Connect ondersteunt, neem ik deze wens mee met de zoektocht.
Ik vraag me echter af wat jullie ervaringen zijn met Home Connect. Werkt deze integratie stabiel? Start de droger (of andere machine) inderdaad wanneer er zonne-energie is?

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 18:06
Taro schreef op zondag 25 januari 2026 @ 21:28:
[...]

Ik zag gisteren dat HomeWizard dat 2-3 dagen geleden op Facebook heeft bevestigd. Laten we daar dan op wachten en in de tussentijd hoeft niemand te delen dat het wel/niet/weer niet/nog steeds niet werkt want dat weten we inmiddels wel.
Alleen daarvoor heeft mijn opmerkinkje dus nut gehad : ik heb geen FB meer (whoehoe!) en lees dit nu hier. Top! Wachten we af.

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:50
Rbb-lwdn schreef op maandag 26 januari 2026 @ 12:13:
Hier werkt de nu weergave ook niet. Wifi opnieuw gekoppeld, maar probleem blijft.

• ron321
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 18:48
Nu melding server problemen.

WPB Ariston Nuos Plus200, SE 4000H+8x Trina Solar 320Wp AB 185°/32°+6x Trina Solar 320Wp AB 185°/10°,APS EZM1+2x Trina Solar 325Wp AB 185°/32° ,2x APS QT2+8x Jinko 435Wp AB 5°/32°,ME MXZ-2F42VF+MSZ-EF35VGK-S+MLZ-KP25VF,WP Atag Energion M Light50

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:09
Ah, ik merkte vandaag ook dat de nu weergave wel tot 30sec nodig had om te laden. Naar mate de dag verder ging geen data meer. Nu ook server problemen.
Modbreak:Zie de topicwaarschuwing: Het is hier geen storingen slowchat. Vanaf nu worden dergelijke berichten dan ook verwijderd.

[ Voor 36% gewijzigd door Taro op 26-01-2026 16:53 ]

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

meesje schreef op maandag 26 januari 2026 @ 13:46:
We staan op het punt om een nieuwe wasdroger te kopen. Aangezien HW Home Connect ondersteunt, neem ik deze wens mee met de zoektocht.
Ik vraag me echter af wat jullie ervaringen zijn met Home Connect. Werkt deze integratie stabiel? Start de droger (of andere machine) inderdaad wanneer er zonne-energie is?
Onze wasmachine heeft ook Home Connect. Nadeel: De timing vanuit de HomeWizard App gaat uit van 1 wasbeurt ipv meerdere én als de starttijd te ver in de toekomst ligt is er een kans dat het apparaat inmiddels uit is gegaan en dat die dus niet automatisch start.

Ja het werkt, maar zeker niet optimaal. Ik zorg er wel voor dat de volgende wasdroger en vaatwasser het ook hebben, want grote kans dat ze de werking via de HW App in de toekomst wel verder optimaliseren.

Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
Werkt iets niet en/of vermoed je een storing? Kijk dan op: https://allestoringen.nl/storing/homewizard/ en meld het daar ipv hier. Dit topic is geen "storing slowchat".

Voor vragen en discussie rondom de Plug-In Battery kan je terecht in Het HomeWizard Plug-In Battery topic #2