Ik ben mijn S26U nu aan het instellen en hij ligt continu naast mijn S23+ en dan valt het wel op dat het scherm van de S26U wat grijziger en iets minder helder is. Ik heb al wat instellingen aangepast waardoor het verschil minder is geworden. Alleen als ik de instelling voor 'extra brightness' aanzet dan lijken ze gelijkwaardig te zijn. Het ligt ook wel een beetje aan de hoek waarmee je naar het scherm kijkt. Nu liggen ze op mijn bureau en kijk ik onder een hoek en dan valt het meer op dan wanneer ik recht van boven kijk. Het is geen dealbreaker, maar valt me wel wat tegen.J3roen schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 19:36:
Ik heb hem vandaag ook binnen gekregen (S26Ul). Ik kom van een S23U. Je merkt direct dat hij flink sneller is en de camera is ook zeker beter.
Als ik de S23U en de S26U echter naast elkaar heb dan zie ik bij een witte achtergrond een paarse tint op de S26U. Ook lijkt het scherm net wat minder helder dan de S23U.
Misschien ben ik te kritisch? Misschien trekt het nog weg? Geen idee. Wat is jullie ervaringen met scherm vergeleken met jullie oude telefoon?
Wat me overigens ook opvalt is dat de notificaties in mijn lockscreen nu opeens een kleur overnemen van mijn wallpaper, zo ook de numerieke toetsen als ik mijn scherm wil unlocken. Ik wil gewoon dat dit allemaal weer grijs is. Ik heb color palette uitstaan, want ik wil verder wel gewoon de default kleuren gebruiken. Iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar krijg?
Edit: ik heb het nu opgelost door mijn achtergrond op 'grijswaarden' te zetten bij de effecten van de wallpaper. Dan is hij echt zwart i.p.v. heel donkerpaars. Dat lost het probleem wel op, maar is natuurlijk wel een beetje een workaround.
[ Voor 20% gewijzigd door VanRoyal op 09-03-2026 14:06 ]