• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
J3roen schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 19:36:
Ik heb hem vandaag ook binnen gekregen (S26Ul). Ik kom van een S23U. Je merkt direct dat hij flink sneller is en de camera is ook zeker beter.

Als ik de S23U en de S26U echter naast elkaar heb dan zie ik bij een witte achtergrond een paarse tint op de S26U. Ook lijkt het scherm net wat minder helder dan de S23U.

Misschien ben ik te kritisch? Misschien trekt het nog weg? Geen idee. Wat is jullie ervaringen met scherm vergeleken met jullie oude telefoon?
Ik ben mijn S26U nu aan het instellen en hij ligt continu naast mijn S23+ en dan valt het wel op dat het scherm van de S26U wat grijziger en iets minder helder is. Ik heb al wat instellingen aangepast waardoor het verschil minder is geworden. Alleen als ik de instelling voor 'extra brightness' aanzet dan lijken ze gelijkwaardig te zijn. Het ligt ook wel een beetje aan de hoek waarmee je naar het scherm kijkt. Nu liggen ze op mijn bureau en kijk ik onder een hoek en dan valt het meer op dan wanneer ik recht van boven kijk. Het is geen dealbreaker, maar valt me wel wat tegen.

Wat me overigens ook opvalt is dat de notificaties in mijn lockscreen nu opeens een kleur overnemen van mijn wallpaper, zo ook de numerieke toetsen als ik mijn scherm wil unlocken. Ik wil gewoon dat dit allemaal weer grijs is. Ik heb color palette uitstaan, want ik wil verder wel gewoon de default kleuren gebruiken. Iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar krijg?

Edit: ik heb het nu opgelost door mijn achtergrond op 'grijswaarden' te zetten bij de effecten van de wallpaper. Dan is hij echt zwart i.p.v. heel donkerpaars. Dat lost het probleem wel op, maar is natuurlijk wel een beetje een workaround.

[ Voor 20% gewijzigd door VanRoyal op 09-03-2026 14:06 ]

Mijn S26 Ultra is klaar voor gebruik en wat een toestel! Het ziet er prachtig uit. De 60W-adapter van Samsung is supersnel; ik zie 'Super Fast Charging 3.0' in het scherm staan. Ik ga er verder mee aan de slag. Ik vind het ontwerp van de S26 Ultra veel mooier dan dat van de S24 Ultra.

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S26 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 4 Pro - 22TB

• JustRickvD
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 01-04 12:42
Manon96 schreef op maandag 9 maart 2026 @ 09:25:
Iemand een idee?
De s26 sinds gisteravond in gebruik maar hij stuurt niks meer door naar mijn watch 7 (alleen wifi variant). Is wel goed verbonden want als ik zelf wil bellen via horloge of telefoon laat zoeken pakt hij hem wel. Alle chatbots gevraagd en alle tips uitgevoerd inclusief reset maar geen enkele app blijft binnen komen. Ik had het op de s23 zo dat mijn telefoon alleen trilde bij oproepen maar mij horloge ook bij WhatsApp, outlook en SMS en krijg het simpelweg niet voor elkaar. Er komt echt niks door, ook niet als stille melding. Tips?
Ik had dit ook. Had hem eerst gewoon opnieuw gekoppeld. Volledige reset heeft dit gefixt.

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:24

• satshow
  • Registratie: September 2005
Ik zie filmpjes waar bv de volumebar verticaal staan ipv horizontaal.

Iemand een idee waar dat is aan te passen? Heb de standaard S26.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:15
satshow schreef op maandag 9 maart 2026 @ 19:23:
Ik zie filmpjes waar bv de volumebar verticaal staan ipv horizontaal.

Iemand een idee waar dat is aan te passen? Heb de standaard S26.
Als je je notificatie drawer open moet je op het edit/penseel icoon en dan kan je van vorm veranderen

• satshow
418O2 schreef op maandag 9 maart 2026 @ 19:39:
[...]

Als je je notificatie drawer open moet je op het edit/penseel icoon en dan kan je van vorm veranderen
Ik zie het niet als ik dat probeer, kan ze wel verplaatsen of andere dingen toevoegen maar kan het niet vinden.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
satshow schreef op maandag 9 maart 2026 @ 19:49:
[...]

Ik zie het niet als ik dat probeer, kan ze wel verplaatsen of andere dingen toevoegen maar kan het niet vinden.
Plaats even een foto van wat je bedoelt, want het is een beetje onduidelijk zo. Mogelijk is er een andere launcher gebruikt.

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026 - 09-03-2026 Officieel 🪦🪦🪦

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:53

H.Boss

Hugo Boss

satshow schreef op maandag 9 maart 2026 @ 19:49:
[...]

Je moet op het potloodje drukken rechtsboven, vervolgens kan je middels het verdikte witte streepje rechtsonder de widget aanpassen. Zowel de vorm als de grootte.

Verplaatsen van een widget doe je door lang te drukken(ingedrukt houden) op een widget en dan slepen.

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

• satshow
Als ik op de witte verdikking druk kan ik het alleen verplaatsen.

[ Voor 97% gewijzigd door satshow op 09-03-2026 20:05 ]

• 418O2
satshow schreef op maandag 9 maart 2026 @ 20:01:
Als ik op de witte verdikking druk kan ik het alleen verplaatsen.
je kan hem ook slepen en dan kan je hem horizontaal of verticaal maken en van grootte wijzigen

• lepeltje79
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-04 17:47
418O2 schreef op maandag 9 maart 2026 @ 20:09:
[...]

je kan hem ook slepen en dan kan je hem horizontaal of verticaal maken en van grootte wijzigen
Dat gaat alleen als de verdikking rechts onderin zit, dan kun je kiezen of je hem verkleint en verticaal plaatst. Zit ie rechts in het midden kun je alleen vergroten of verkleinen horizontaal. Ik kan alleen de volumebar en de helderheidsbar veranderen van horizontaal naar verticaal en andersom.

• 418O2
lepeltje79 schreef op maandag 9 maart 2026 @ 20:37:
[...]

Dat gaat alleen als de verdikking rechts onderin zit, dan kun je kiezen of je hem verkleint en verticaal plaatst. Zit ie rechts in het midden kun je alleen vergroten of verkleinen horizontaal. Ik kan alleen de volumebar en de helderheidsbar veranderen van horizontaal naar verticaal en andersom.
Dat is ook wat er werd gevraagd

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:37
Heb mn S26U vandaag ontvangen en even wat rondgekeken. Heb nu een S24U en scherm van de S26U is top. Megascherp op FHD en mooie volle kleuren. In 4k YT is het beeld scherper en levendiger. En echt geen screendoor effect. Geluid ook veel voller. Even in de huiskamer wat kiekjes gemaakt bij weinig daglicht en ook hier weer een stapje omhoog. Alles natuurlijk extra vlot. Privacyscherm leuke gimmick. Deze week alles overzetten en mn S24U, die er met die scherpe hoeken ineens wat verouderd uitziet, kan terug naar Samsung. Voor 390 een prima upgrade.

• Acradavos
  • Laatst online: 02-04 23:15

Acradavos

Poetsfanaat

Ondanks dat mijn S26 Ultra vandaag bezorgd is, toch even bij de lokale MediaMarkt het toestel in handen gehad.

Sinds enkele weken had ik een S25 Ulltra 1TB die ik voordelig kon kopen rechtstreeks bij Samsung. Ik heb beide toestellen naast elkaar gebruikt en getest. Hoogst mogelijke resolutie.

Wat ik constateer op de S26 Ultra;

- Zwart is minder zwart, meer grijsachtig.
- Als ik privacymodus volledig uitzet, is de helderheid minder t.o.v. van mijn S25 Ultra.
- Privacymodus aan = 15 á 20% nog eens minder helderheid. Ik schrok daar best van, het werd erg korrelig.
- Ook ik kreeg vermoeiende ogen na het lezen, zelfs als na 10 minuten.

Voor mij de bevestiging dat dit nog echt een concept is en dat andere factoren zwaar ondermaats naar voren komen. Dat cameraeiland maakt het er ook niet beter op.

Helaas, die van mij gaat retour.

• dutchnltweaker
Acradavos schreef op maandag 9 maart 2026 @ 21:58:
Ondanks dat mijn S26 Ultra vandaag bezorgd is, toch even bij de lokale MediaMarkt het toestel in handen gehad.

Sinds enkele weken had ik een S25 Ulltra 1TB die ik voordelig kon kopen rechtstreeks bij Samsung. Ik heb beide toestellen naast elkaar gebruikt en getest. Hoogst mogelijke resolutie.

Wat ik constateer op de S26 Ultra;

- Zwart is minder zwart, meer grijsachtig.
- Als ik privacymodus volledig uitzet, is de helderheid minder t.o.v. van mijn S25 Ultra.
- Privacymodus aan = 15 á 20% nog eens minder helderheid. Ik schrok daar best van, het werd erg korrelig.
- Ook ik kreeg vermoeiende ogen na het lezen, zelfs als na 10 minuten.

Voor mij de bevestiging dat dit nog echt een concept is en dat andere factoren zwaar ondermaats naar voren komen. Dat cameraeiland maakt het er ook niet beter op.

Helaas, die van mij gaat retour.
-Over het “zwart dat meer grijs lijkt”: volgens mij is eerder genoemd dat dit vaak aan instellingen ligt (bijv. schermmodus) of dat er nog een update nodig is.
-Over de lagere helderheid zonder privacymodus heb ik zelf nog geen echt harde metingen gezien. In het topic zeggen sommigen dat ze het zien, anderen weer niet.
-Dat het met privacymodus nog eens ~15-20% donkerder wordt lijkt me op zich niet zo vreemd, aangezien er pixels uitgeschakeld worden.
-Die vermoeide ogen hoor ik ook wisselend terug: de een zegt nergens last van te hebben, de ander juist wel. Daar is nog niet echt een duidelijk beeld van.
Je moet het natuurlijk zelf weten, maar als je een paar weken geleden al een nieuwe S25 Ultra hebt gekocht, waarom haal je dan meteen ook een S26 Ultra? Puur uit nieuwsgierigheid/vergelijking, of was je van plan om te upgraden als hij beter bleek?

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Typisch, als ik de Philips Hue app op mijn s26u open zie ik in de grijze graduent onderin duidelijke strepen, op de s22u is dat minder. Bij de Pixel 7a van mijn vriendjn zie je het enkel als je de notificatiebalk een beetje naar beneden sleept. Ik neem aan dat dit door het verschil in displays komt? Voor het overige is het scherm van de s26u echt veel beter. Ik denk omdat hij iets minder levendig staat en nagenoeg geen reflecties laat zien.

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-04 00:54

Bullet NL

Eigen Wijs

Ik begin haast te denken dat er verschillende scherm versies in omloop zijn. Zwart is hier out of the box echt zwart. Ik heb geen grijswaarden of strepen in de Hue app.

Bijzonder allemaal

Cogitationis poenam nemo patitur

• stin00
  • Niet online
Bullet NL schreef op maandag 9 maart 2026 @ 23:10:
Ik begin haast te denken dat er verschillende scherm versies in omloop zijn. Zwart is hier out of the box echt zwart. Ik heb geen grijswaarden of strepen in de Hue app.

Bijzonder allemaal
Ik heb op zowel de S24U als S26U ook grijze strepen in de achtergrond van de Hue app.

• RustStorm
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:03
Sinds vannacht geeft mn s26 de melding: apparaat niet gecertificeerd voor play protect...

Simkaart zit er nog niet in.
Em verder heb ik nog niets gedownload of getweaked aan de telefoon.
Alleen maar de eerste keer opstarten doorlopen.

Iemand dit al eens eerder gehad?

Zal vast en zeker een vollesige fabrieks reset moeten doen verwacht ik...?

Ziet er naar uit dat het wissen van data gegevens Play Store en de cache van Play Protect het heeft opgelost...

Toch vreemd dat het er ineens was.

[ Voor 17% gewijzigd door RustStorm op 10-03-2026 05:26 ]

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
RustStorm schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 05:05:
Sinds vannacht geeft mn s26 de melding: apparaat niet gecertificeerd voor play protect...

Simkaart zit er nog niet in.
Em verder heb ik nog niets gedownload of getweaked aan de telefoon.
Alleen maar de eerste keer opstarten doorlopen.

Iemand dit al eens eerder gehad?

Zal vast en zeker een vollesige fabrieks reset moeten doen verwacht ik...?

Ziet er naar uit dat het wissen van data gegevens Play Store en de cache van Play Protect het heeft opgelost...

Toch vreemd dat het er ineens was.
Hier ook, cache wissen hielp...

• bjvdven
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19:01
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lN_mdFNI2-2W1DqF7e7OGIlyMRk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/RNGWuBbffhr5YCGrdN30d6pL.webp?f=fotoalbum_large

Iemand hier al condensatie achter zijn lens meegemaakt? Zie wat dingen op Reddit voorbijkomen.

RX 7900XTX, 9800X3D, B650 TUF GAMING, 32Gb 6000c30 buildzoid timings , Arctic Freezer II 280mm ||| Galaxy S23 Ultra 512GB

• jelleeelco
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-04 12:02
Net even de 26 ultra uit de doos gehaald om te bekijken. Inderdaad zijn out of the box de zwart waarden erg grijs. Netflix filmpje naast mijn fold 7 gelegd (front screen) en het was niet om aan te zien. Heel grijs, weinig contrast en veel mooie kleuren op de Fold 7. Even de instellingen ingedoken en wat was de boosdoener? "Aanpasbare kleurtint". Deze staat standaard aan, en ook op de fold staat deze aan. Maar op de 26u heeft dit een veel en veel agressiever effect. Zodra ik deze uitzette, spatte de kleuren van het scherm, zwart was echt zwart en de kleuren waren veel natuurlijker dan op de fold, die een soort overdreven warme gloed had.

Ik vind juist het antireflecterende scherm van de S26u een verademing vergeleken met de fold, en ook het rustigere bijna e-ink look met ingeschakeld privacy scherm erg fijn. Of ik hem houd weet ik nog niet, het was beetje impuls bij een verlenging, maar voor 750e was het een nobrainer.

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 19:17
Het is definitief, de S23 Ultra net via postNL verzonden naar L8P, om de trade-in af te ronden.

Verder nog steeds dik tevreden met de S26U 🥰

PSN : Geraedus

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:15
bjvdven schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 09:52:
[Afbeelding]

Iemand hier al condensatie achter zijn lens meegemaakt? Zie wat dingen op Reddit voorbijkomen.
De bovenste lens ook.. meerder mensen die dit hebben? Moet bijna ene constructiefout zijn zou je zeggen.

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• spartacusNLD
jelleeelco schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 10:03:
Even de instellingen ingedoken en wat was de boosdoener? "Aanpasbare kleurtint".
wellicht dat de mensen die vanaf dag 1 geen issue hebben allemaal smart switch gebruikt hebben? En dat het daarmee uit staat door synchronisatie van instellingen. Zelf nooit issues gezien namelijk. Wellicht hierdoor.

Nooit geweten dat dit standaard aan staat.. niet slim van samsung. :|

oproep aan alle mensen die nog issues hebben. kijk dit na! Heel erg zonde als dit retour verzoeken heeft veroorzaakt.

[ Voor 19% gewijzigd door spartacusNLD op 10-03-2026 10:15 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

spartacusNLD schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 10:13:
[...]

oproep aan alle mensen die nog issues hebben. kijk dit na! Heel erg zonde als dit retour verzoeken heeft veroorzaakt.
Zeker een goede tip als dat echt standaard aan staat. Bij mij stond het ook uit met een Google restore (geen smart switch).

• spartacusNLD
-

[ Voor 100% gewijzigd door spartacusNLD op 10-03-2026 10:33 ]

• spartacusNLD
stin00 schreef op maandag 9 maart 2026 @ 23:19:
[...]

Ik heb op zowel de S24U als S26U ook grijze strepen in de achtergrond van de Hue app.
Valt me nu trouwens ook op. Heb ik ook in de Hue app. Ligt aan die app dus zou je denken.

• spartacusNLD
Cobiwan schreef op maandag 9 maart 2026 @ 22:40:
Typisch, als ik de Philips Hue app op mijn s26u open zie ik in de grijze graduent onderin duidelijke strepen, op de s22u is dat minder.
Ik heb verschillende gradient wallpapers geprobeerd (uit de Lumina Walls app, aanrader!) en nergens strepen tegen gekomen. Dus het klopt wellicht iets niet aan de achtergrond die ze hebben ingepakken in die app zou je denken.

• Geraedus
spartacusNLD schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 10:13:
[...]

wellicht dat de mensen die vanaf dag 1 geen issue hebben allemaal smart switch gebruikt hebben? En dat het daarmee uit staat door synchronisatie van instellingen. Zelf nooit issues gezien namelijk. Wellicht hierdoor.

Nooit geweten dat dit standaard aan staat.. niet slim van samsung. :|

Ik heb een volledige clean install gedaan vanaf het begin en alle apps 1 voor 1 geïnstalleerd, en ervaar misschien mede daar door geen problemen. Wel natuurlijk de kleurtoon naar eigen smaak ingesteld.

• Acradavos
  • Laatst online: 02-04 23:15

Acradavos

Poetsfanaat

dutchnltweaker schreef op maandag 9 maart 2026 @ 22:09:

Je moet het natuurlijk zelf weten, maar als je een paar weken geleden al een nieuwe S25 Ultra hebt gekocht, waarom haal je dan meteen ook een S26 Ultra? Puur uit nieuwsgierigheid/vergelijking, of was je van plan om te upgraden als hij beter bleek?
Bij inlevering van een S21/S23 Ultra 1TB had ik een bijbetaling van 434 euro. Dat vond ik nog wel de overweging waard.

• doogster
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
De eerste One UI software update (563,69 MB) komt nu binnen (S26U).

[ Voor 9% gewijzigd door doogster op 10-03-2026 11:13 ]

• fredhuizinga
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:44
doogster schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 11:12:
Yep, hier ook..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cRq5HLLxYk0QuAgDZCcWk36S1Ts=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ub7s5nW1ZG7g4oBtyHr6AOyn.jpg?f=fotoalbum_large

Samsung Galaxy S26 ultra 1TB black

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Hier ook, volgens mij een beveiligingspatch, ben benieuwd als ze nog meer hebben gedaan

• dutchnltweaker
doogster schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 11:12:
Enige verandering of alleen beveiliging update?

• doogster
  • Niet online
@dutchnltweaker ik heb geen idee, zo bekend met One UI 8.5 ben ik nog niet dat ik direct verschillen opmerk (ik kom van een S23U met One UI 8.0)

• Manon96
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 04-04 09:18
fredhuizinga schreef op maandag 9 maart 2026 @ 09:35:
[...]

Ik had hetzelfde met mijn watch6, wel verbinding maar geen contact. Ook geen health en meldingen. Uiteindelijk de watch helemaal gereset en alle bluetoothkoppelingen gewist. Nu wel weer verbinding, alleen moet ik nog mijn backup terugzetten. Ga ik vanavond proberen.
Helaas vanochtend weer precies hetzelfde en dit keer helpt de Bluetooth verbinding verbreken niet 😅. Werkt dat van jou nu wel goed?

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-04 10:13
Manon96 schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 12:14:
[...]

Helaas vanochtend weer precies hetzelfde en dit keer helpt de Bluetooth verbinding verbreken niet 😅. Werkt dat van jou nu wel goed?
Staat je Watch misschien nog gekoppeld met je oude telefoon?

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

[...]

Je weet dat je via je watch de nieuwe telefoon (S26) opnieuw moet koppelen?
Ik heb ook een Samsung Watch, die koppelde zich ook niet zelf, heb ik via apart moeten koppelen

• fredhuizinga
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:44
[...]

Mijn verbinding werkt wel gewoon nu. Enige probleem die ik nu heb is dat ik iets te enthousiast mijn samsung health gegevens gewist heb omdat ik dacht dat die via de cloud wel weer zou syncen, maar dat doet tie nog even niet. Dus alle gegevens staan weer op nul, moet er nog even dieper induiken maar daar heb ik even geen zin in/tijd voor...

Samsung Galaxy S26 ultra 1TB black

• Jimmy Lenting
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 01-04 20:00
Hoe is jullie ervaring met de accu? Op wifi merk ik wel verbetering ten opzichte van de S25 ultra. Maar met 5G niet direct?. En wat halen jullie een beetje qua schermtijd?. Heb zelf de installatie via smart switch uitgevoerd.

• richajax
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:10
Heeft iedereen deze melding op de ultra? 🤔
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DF9gznGfAo_J-vVlqRqcdWS6MOc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hpJfCCrJkmcF4RZgQb0bY7lT.jpg?f=fotoalbum_large

Edit
Melding is al weg.
Misschien ging ik te snel de Goolgle play systeem update checken terwijl de grote update nog aan het afronden was?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7gz_fbf8lS5VXEGfTljpKkjjwVM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xTm0vaQUh1fYjEUqYfAJQRHt.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 38% gewijzigd door richajax op 10-03-2026 13:00 ]

• spartacusNLD
richajax schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 12:43:
Heeft iedereen deze melding op de ultra? 🤔
[Afbeelding]
Nee, ging in een keer goed bij mij.

Mijn tweede ervaring: De S26 Ultra is een prachtig toestel. Hij is erg snel en reageert vlot. Ik merk echt een verschil in prestaties vergeleken met mijn S24 Ultra, en het scherm ziet er vloeiender en mooier uit. Daarnaast vind ik het design van de S26 Ultra veel mooier; de ronde hoeken liggen veel prettiger in de hand.

Ik laad de accu op met een Samsung 60W adapter en dat gaat supersnel! Ik ben zeer tevreden over de accuduur; hij gaat merkbaar langer mee dan die van mijn S24 Ultra. Al met al ben ik erg tevreden en de komende jaren weer voorzien. Tot nu toe wissel ik om de twee jaar van smartphone. Ik kies ook elke keer een andere kleur; dit keer heb ik de kleur 'Silver Shadow', exclusief via Samsung. Een prachtige kleur! Bij de S24 Ultra had ik Titanium Orange.

Ik gebruik een transparant Otterbox Symmetry-hoesje, zodat de kleuren zichtbaar blijven en het toestel beschermd is met een valcertificaat. Het hoesje is erg mooi en maakt de telefoon nauwelijks dikker. Verder gebruik ik een screenprotector van PanzerGlass. Deze was erg makkelijk aan te brengen omdat er dit keer een handige installatiehouder bij zat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oddw-XYgW6Am6CM4mCSIPLUzR5U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Sqc9iWi1PkwA2wq1FE1BZEpY.jpg?f=fotoalbum_large
Links mijn S24 Ultra 1TB en rechts de S26 Ultra 1TB

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S26 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 4 Pro - 22TB

• dutchnltweaker
Van der Berg schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 12:57:
Mijn tweede ervaring: De S26 Ultra is een prachtig toestel. Hij is erg snel en reageert vlot. Ik merk echt een verschil in prestaties vergeleken met mijn S24 Ultra, en het scherm ziet er vloeiender en mooier uit. Daarnaast vind ik het design van de S26 Ultra veel mooier; de ronde hoeken liggen veel prettiger in de hand.

Ik laad de accu op met een Samsung 60W adapter en dat gaat supersnel! Ik ben zeer tevreden over de accuduur; hij gaat merkbaar langer mee dan die van mijn S24 Ultra. Al met al ben ik erg tevreden en de komende jaren weer voorzien. Tot nu toe wissel ik om de twee jaar van smartphone. Ik kies ook elke keer een andere kleur; dit keer heb ik de kleur 'Silver Shadow', exclusief via Samsung. Een prachtige kleur! Bij de S24 Ultra had ik Titanium Orange.

Ik gebruik een transparant Otterbox Symmetry-hoesje, zodat de kleuren zichtbaar blijven en het toestel beschermd is met een valcertificaat. Het hoesje is erg mooi en maakt de telefoon nauwelijks dikker. Verder gebruik ik een screenprotector van PanzerGlass. Deze was erg makkelijk aan te brengen omdat er dit keer een handige installatiehouder bij zat.

[Afbeelding]
Mooi man, fijn dat het bevalt. Die van mij komt vandaag binnen. 512gb versie, voor mijn verbruik genoeg en vond de 300 euro extra voor de 1tb niet waard (persoonlijk). Andere vraag, laadt iedereen op tot 100 procent of gebruiken jullie max tot 80? En hoeveel zou dat de levensduur verlengen van de accu verlengen in de praktijk?

• Manon96
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 04-04 09:18
Bullet NL schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 12:24:
[...]

Je weet dat je via je watch de nieuwe telefoon (S26) opnieuw moet koppelen?
Ik heb ook een Samsung Watch, die koppelde zich ook niet zelf, heb ik via apart moeten koppelen
Ik ben wel blond maar niet zo blond 😉. Zoals ik al eerder schreef is hij wel verbonden (ik kan er mee bellen terwijl ik de wifi variant heb en als ik via mijn horloge mijn telefoon zoek dan pingelt de s26 en niet de s23) maar komen de app meldingen niet door, maakt niet uit of hij op slimme selectie of altijd dubbel staat. Het lijkt nu mis te gaan in de synchronisatie van de apps. Deze blijft maar draaien terwijl ik gister hier gewoon een hele lijst met apps kreeg die aan of uit stonden. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IlazqsrPlTlCjdyOAOM6s3TM_aY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ujN4uCx7qCtONjV2h5cmbCM4.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: met resetten lijkt het voorlopig weer verholpen maar hoop niet dat dit nu elke dag nodig is 😬.

[ Voor 4% gewijzigd door Manon96 op 10-03-2026 13:57 ]

dutchnltweaker schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 13:09:
[...]

Mooi man, fijn dat het bevalt. Die van mij komt vandaag binnen. 512gb versie, voor mijn verbruik genoeg en vond de 300 euro extra voor de 1tb niet waard (persoonlijk). Andere vraag, laadt iedereen op tot 100 procent of gebruiken jullie max tot 80? En hoeveel zou dat de levensduur verlengen van de accu verlengen in de praktijk?
Heel veel plezier met jouw S26 Ultra! 512GB is ook mooie opslag. Ik heb via ING besteld met korting (2 codes) en inruil op mijn twee toestellen: de S24 Ultra (1TB) voor € 633,- en mijn oude S20 Ultra 5G (128GB) voor € 80,-. Zo kreeg ik de S26 Ultra 1TB voor de adviesprijs van het 512GB-model: van € 1.574,10 voor slechts € 651,10 na inruil en kortingen.

• stin00
  • Niet online
[...]

YouTube: Is Fast Charging Killing the Battery? A 2-Year Test on 40 Phones

Kan in theorie zo'n ~2,5% (absoluut) schelen op ~1,5 jaar gebruik als je altijd van 30 naar 80% oplaadt. Dat vind ik zelf te veel gedoe en telefoons gaan bij mij hooguit 2 jaar mee.. daarna gaan ze in de inruil/verkoop, dus ik laad gewoon altijd op tot 100% :)

• satshow
Is het mogelijk om de gevoeligheid van de zijknop aan te passen?

Heb ingesteld via Goodlock dat er een sreenscot gemaakt. Maar hoef de knop maar aan te raken en er wordt al een sreenscot gemaakt.

• dutchnltweaker
stin00 schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 13:18:
[...]

YouTube: Is Fast Charging Killing the Battery? A 2-Year Test on 40 Phones

Kan in theorie zo'n ~2,5% (absoluut) schelen op ~1,5 jaar gebruik als je altijd van 30 naar 80% oplaadt. Dat vind ik zelf te veel gedoe en telefoons gaan bij mij hooguit 2 jaar mee.. daarna gaan ze in de inruil/verkoop, dus ik laad gewoon altijd op tot 100% :)
Of accu vervangen is ook een optie? Doet Samsung dat zelf ook of wat is een makkelijk goedkope optie in deze?

• dutchnltweaker
Van der Berg schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 13:17:
[...]

Heel veel plezier met jouw S26 Ultra! 512GB is ook mooie opslag. Ik heb via ING besteld met korting (2 codes) en inruil op mijn twee toestellen: de S24 Ultra (1TB) voor € 633,- en mijn oude S20 Ultra 5G (128GB) voor € 80,-. Zo kreeg ik de S26 Ultra 1TB voor de adviesprijs van het 512GB-model: van € 1.574,10 voor slechts € 651,10 na inruil en kortingen.
Snap ik, bij mij was het of 544 euro voor de 512 versie of 844 voor voor de 1tb versie. Beste korting en inruil. Dan is de keus makkelijker gemaakt. Had het maar 100 euro gescheeld had ik het wel gedaan.

[ Voor 4% gewijzigd door dutchnltweaker op 10-03-2026 13:49 ]

• stin00
  • Niet online
dutchnltweaker schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 13:47:
[...]

Of accu vervangen is ook een optie? Doet Samsung dat zelf ook of wat is een makkelijk goedkope optie in deze?
De accu na bijvoorbeeld 3,5 jaar intensief gebruik laten vervangen bij een Samsung Experiene Center is een goede, betaalbare optie als je iemand bent die minimaal 5 jaar met dezelfde telefoon wil doen. Wel grote kans dat je IP rating daarna niet meer geldt, toestel is na openen minder waterdicht.

Edit: Als je het door Samsung zelf laat doen, dan brengen zel wel weer een nieuwe waterseal aan. Ze beweren dat de waterdichtheid dan weer net zo goed is als uit de fabriek, maar dat kan ik niet verifiëren.

[ Voor 19% gewijzigd door stin00 op 10-03-2026 14:22 ]

• Geraedus
stin00 schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 13:53:
[...]

De accu na bijvoorbeeld 3,5 jaar intensief gebruik laten vervangen bij een Samsung Experiene Center is een goede, betaalbare optie als je iemand bent die minimaal 5 jaar met dezelfde telefoon wil doen. Wel grote kans dat je IP rating daarna niet meer geldt, toestel is na openen minder waterdicht.
Als je door samsung zelf de batterij laat vervangen, is deze dan niet meet 100% waterdicht?

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:40
Van der Berg schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 12:57:

[Afbeelding]
Ik heb ook de switch gemaakt van s24u naar s26u, merk idd ook dat het net wat vlotter is. Betere camera en scherm. Speakers vind ik iets slechter, met name de bass, s24u meer punchy s26u wat holler. Hoewel de upgrade minimaal was. Vond ik het wel waard.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

• JustRickvD
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 01-04 12:42
An1mA schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 14:03:
[...]

Ik heb ook de switch gemaakt van s24u naar s26u, merk idd ook dat het net wat vlotter is. Betere camera en scherm. Speakers vind ik iets slechter, met name de bass, s24u meer punchy s26u wat holler. Hoewel de upgrade minimaal was. Vond ik het wel waard.
Interessant dat je de speakers op die manier beoordeelt! Ik vind de speakers juist een enorme verbetering. Ik vond dat de S24U al gauw schel werd op hogere volumes.
Ook vind ik dat de S26U wat meer diepte in het geluid heeft.

Grappig om te lezen dat je daar anders naar kijkt.

• stin00
  • Niet online
Geraedus schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 13:59:
[...]
Als je door samsung zelf de batterij laat vervangen, is deze dan niet meet 100% waterdicht?
Als je het door Samsung zelf laat doen, dan brengen zel wel weer een nieuwe waterseal aan. Ze beweren dat het net zo goed is als uit de fabriek, maar dat kan ik niet verifiëren.

Geraedus schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 13:59:
[...]

Ik spreek uit ervaring: mijn vrouw heeft de batterij van haar oude Galaxy S20 Ultra 5G (128GB) laten vervangen bij de officiële Samsung-winkel in Utrecht. Dat hebben ze voor € 69,- gedaan binnen 1-uur. Niet alleen de accu werd toen vervangen, maar ook de houder aan de binnenzijde voor een nieuwe rand, zodat de smartphone weer waterdicht is.

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:34
Iemand ervaring met het (aangetekend/verzekerd) retour sturen naar Samsung?
In het topic "[Samsung Galaxy S26-serie] Levertijd & Prijzen" lees ik veel mensen die direct bij Samsung een S26 toestel aanschaffen. Ik overweeg het ook, gezien een gunstige prijs, maar zit met een eventuele retour. Dit zou ik met verzekerde verzending willen doen, i.v.m. risico op zoekraken van het pakketje.
Op de website van Samsung kan ik hier echter niks over vinden. In het verleden heb ik dit wel eens (op goed geluk) gedaan en ik ontving een retour-etiket met een streepjescode en verder niks. Ik heb dan zonder adres geen mogelijkheid om op eigen kosten de verzending te verzekeren.

Ik heb na veel tijd en inspanning 3 medewerkers van samsung gesproken/gechat en kom niet verder dan uitleg over de standaardprocedure zoals vermeld op de site. Ik weet niet wat voor mensen dat zijn (of AI?) maar empathie of enige intelligentie ontbreekt. De laatste gaf aan dat op mijn vraag hoe of ik een product verzekerd retour kan sturen hij antwoordde "ik verzeker u dat u het kunt terugsturen mits het binnen de retourtermijn valt". Ik weet nog steeds niet of het een poging tot humor was of iets anders.

Hoe dan ook, iemand ervaringen hier?

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:03

DON PAPA

Tweaker-fan

daanNL schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 15:23:
Iemand ervaring met het (aangetekend/verzekerd) retour sturen naar Samsung?
Dat is echt niet nodig, zolang je het verzendbewijs maar goed bewaard wat je krijgt bij PostNL als je het op de post doet. Daarmee kun je altijd laten zien dat jij het netjes hebt verstuurd, en dan zoekt Samsung het verder uit met PostNL.

• dagizmo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-03 12:46
Heeft iemand al gekeken naar het opladen van de S26+? Ik heb de 60W oplader van Samsung gekocht met de S26+. Maar met de bijgesloten kabel laadt de telefoon alleen op met super fast charging 2.0 en niet 3.0. De S26+ zou toch ook beschikken over super fast charging 3.0. Hebben ze dan een ongeschikte kabel meegeleverd als ik niet kan opladen met super fast 3.0?

• dutchnltweaker
dagizmo schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 15:37:
Heeft iemand al gekeken naar het opladen van de S26+? Ik heb de 60W oplader van Samsung gekocht met de S26+. Maar met de bijgesloten kabel laadt de telefoon alleen op met super fast charging 2.0 en niet 3.0. De S26+ zou toch ook beschikken over super fast charging 3.0. Hebben ze dan een ongeschikte kabel meegeleverd als ik niet kan opladen met super fast 3.0?
nieuws: Samsung kondigt Galaxy S26-telefoons aan en goedkoopste kost nu bijna...
S26+ is max maar 45watt laden, hoe kom je op 60 watt laden? Dat is alleen voor de ultra variant. Staat ook in andere bronnen online.

• Twieeker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-04 00:15
Al meer bekend over wat die update stiekem onder de motorkap heeft getracht te fixen?

530 mb is echt niet alleen security patches lijkt me. :)

• dagizmo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-03 12:46
dutchnltweaker schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 15:40:
[...]

nieuws: Samsung kondigt Galaxy S26-telefoons aan en goedkoopste kost nu bijna...
S26+ is max maar 45watt laden, hoe kom je op 60 watt laden? Dat is alleen voor de ultra variant. Staat ook in andere bronnen online.
Blijkbaar selectief gelezen. My bad.

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
dagizmo schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 15:37:
Zoals dutchnltweaker al schrijft laadt de S26+ maximaal met 45W op, daardoor geeft je telefoon ook super fast charging 2.0 aan en geen 3.0. De S26(+) ondersteund geen super fast charging 3.0

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:34
DON PAPA schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 15:29:
[...]

Dat is echt niet nodig, zolang je het verzendbewijs maar goed bewaard wat je krijgt bij PostNL als je het op de post doet. Daarmee kun je altijd laten zien dat jij het netjes hebt verstuurd, en dan zoekt Samsung het verder uit met PostNL.
Ik hoop dat je gelijk hebt, maar bij mijn weten ben je volgens de wet als verzender verantwoordelijk totdat de ontvanger het pakketje heeft aangenomen...

• Rikkert.
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-04 11:17
daanNL schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 16:17:
[...]
Ik hoop dat je gelijk hebt, maar bij mijn weten ben je volgens de wet als verzender verantwoordelijk totdat de ontvanger het pakketje heeft aangenomen...
Vziw, omdat Samsung de verzendmethode bepaald zijn zij verantwoordelijk.

• DannyHrmnns
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 30-03 20:25
[...]

Ik doe altijd 90%

• Twieeker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-04 00:15
[...]

Ik doe altijd max 80%, is voor 99% van de dagen genoeg. Op vakanties , dagjes uit en dergelijke doe ik dan wel 100%. Want anders gebruik je de capaciteit die je beschermt nooit en dat voelt ook een beetje random.

• DamianW
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-04 19:57
Twieeker schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 16:43:
[...]

Ik doe altijd max 80%, is voor 99% van de dagen genoeg. Op vakanties , dagjes uit en dergelijke doe ik dan wel 100%. Want anders gebruik je de capaciteit die je beschermt nooit en dat voelt ool een beetje random.
This is the way!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:03

DON PAPA

Tweaker-fan

daanNL schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 16:17:
[...]
Het retour label wordt door Samsung aangemaakt, zij zijn dus eigenlijk de afzender (ze staan ook als afzender op het retour verzendlabel), sterker nog, als er iets verkeerd gaat tijdens het verzenden, dan kan alleen Samsung aan de bel trekken bij PostNL omdat Samsung het verzendlabel heeft aangemaakt.

[ Voor 5% gewijzigd door DON PAPA op 10-03-2026 17:12 ]

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:49
Sinds gisteren voor mezelf een Samsung Galaxy S26 Ultra van een medetweaker overgenomen. Ik moet zeggen dat het scherm er best wel goed uitziet, alleen het menu is voor mij gigantisch wennen, omdat ik van nature een iPhone gebruiker ben en nog steeds. Daarom was ik benieuwd naar deze Samsung S26 Ultra. Daarbij kan ik nu eindelijk mijn man helpen als hij in het buitenland is met zijn vrachtwagen problemen ondervindt met zijn Samsung Galaxy S26. Ik kan dan gelijk hem helpen om het probleem op te lossen, want dat was in het verleden weleens een probleem, want dan moest ik via internet zoeken onder welke menu het probleem zat, want mijn man heeft namelijk niks met mobiel. Hij vind dat het gewoon moet doen en al die poespas hoeft voor hem niet op een mobiel te zitten.

[ Voor 26% gewijzigd door pinokkia op 10-03-2026 17:12 ]

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

• satshow
Ik heb vandaag de telefoon opgestuurd, kwam er alleen achter dat ik het klepje voor de simkaart vergeten terug in het toestel te stoppen.

Kwam het net tegen. Zou zoiets problemen opleveren?

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 04-04 06:33
Twieeker schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 16:43:
[...]

Ik doe altijd max 80%, is voor 99% van de dagen genoeg. Op vakanties , dagjes uit en dergelijke doe ik dan wel 100%. Want anders gebruik je de capaciteit die je beschermt nooit en dat voelt ook een beetje random.
Jep, ik doe hetzelfde. Dit heb ik met mijn S23 Ultra die ik in juni 2023 kreeg tot oktober 2025 ongeveer kunnen volhouden. Nu moet ik hem wel op 100% gebruiken en dan haal ik vaak nog het einde van de dag niet meer. Wel redelijk veel SOT over de hele periode, dus hij is goed gebruikt. :P

edit: maar of het achteraf dus geholpen heeft om dit uit te stellen durf ik niet te zeggen, want heb geen inzicht / vergelijkingsmateriaal.

[ Voor 10% gewijzigd door dehardstyler op 10-03-2026 18:13 ]

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

satshow schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 18:04:
Ik heb vandaag de telefoon opgestuurd, kwam er alleen achter dat ik het klepje voor de simkaart vergeten terug in het toestel te stoppen.

Als ze willen kunnen ze deze in rekening brengen...

• richajax
satshow schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 18:04:

Misschien zelf contact opnemen voordat hij daar arriveert?
Ze komen er zoiezo achter.

• doogster
  • Niet online
Vandaag mijn inruiltoestel naar L8P verstuurd via PostNL. Gisteren kreeg ik op mijn S26U een soort melding (geen notificatie maar een overlay dat na wegklikken niet meer te vinden is) dat mijn nieuwe toestel geblokkeerd wordt binnen 7 dagen als ze het inruiltoestel dan niet ontvangen hebben. Zorg dus dat je het op tijd terugstuurt mocht je gebruik hebben gemaakt van inruil.

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:53

H.Boss

Hugo Boss

doogster schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 19:31:
Vandaag mijn inruiltoestel naar L8P verstuurd via PostNL. Gisteren kreeg ik op mijn S26U een soort melding (geen notificatie maar een overlay dat na wegklikken niet meer te vinden is) dat mijn nieuwe toestel geblokkeerd wordt binnen 7 dagen als ze het inruiltoestel dan niet ontvangen hebben. Zorg dus dat je het op tijd terugstuurt mocht je gebruik hebben gemaakt van inruil.
Ik had hem gisteren opgestuurd en vandaag was die al binnen bij ze, zelfs al gecontroleerd en alles was goed. Dus binnen 1 dag was alles geregeld. Ik had het wel aangetekend verstuurd. Liever 20 euro betalen extra dan gezeik met de post of wat dan ook.

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

• dutchnltweaker
Ik zit nu even te kijken in de email die ik heb gekregen dat ze dat inderdaad doen. Staat helemaal onderin in de kleine letters, Maar hoe willen ze dat doen dan en waarom zo snel? Ben wel benieuwd hoe dit wettelijk geregeld is. Het is jouw toestel, wat geeft Samsung het recht het toestel te blokkeren?

[ Voor 8% gewijzigd door dutchnltweaker op 10-03-2026 20:00 ]

• 418O2
dutchnltweaker schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 19:58:
[...]

Ik zit nu even te kijken in de email die ik heb gekregen dat ze dat inderdaad doen. Staat helemaal onderin in de kleine letters, Maar hoe willen ze dat doen dan en waarom zo snel? Ben wel benieuwd hoe dit wettelijk geregeld is. Het is jouw toestel, wat geeft Samsung het recht het toestel te blokkeren?
Je hebt er al geld voor gekregen dus het is niet jouw toestel meer. En ze blokkeren hem echt , hier op tweakers heeft iemand dat gehad (had hem tweedehands gekocht van iemand die hem had 'ingeruild')

• dutchnltweaker
418O2 schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 20:13:
[...]

Je hebt er al geld voor gekregen dus het is niet jouw toestel meer. En ze blokkeren hem echt , hier op tweakers heeft iemand dat gehad (had hem tweedehands gekocht van iemand die hem had 'ingeruild')
Dus stel ik stuur hem terug terug (ik wacht nog op screenprotector en hoesje) en ik stuur hem op dag 6 a 7 terug terug en komt dag 7 of 8 binnen. Wordt deze gelijk geblockt en kan de telefoon niet meer unblocked worden?

Dit bericht? https://eu.community.sams...sung-benelux/td-p/8385426

[ Voor 10% gewijzigd door dutchnltweaker op 10-03-2026 20:18 ]

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Das wel bijzonder, ze kunnen hem niet zomaar blokkeren, lever je een toestel niet in bij L8P stellen ze je in gebreke. Met de inruil ben je namelijk een verkoop overeenkomst aangegaan. Een toestel niet inleveren kan voor negatieve kredietscores zorgen. Ze gaan je nieuwe toestel echter niet op afstand blokkeren. Hoogstens krijg je bij een fabrieksgarantie claim je toestel niet gerepareerd. Maar daadwerkelijk blokkeren, behalve van My Samsung diensten zal niet kunnen.

Edit is heb het net gelezen in de voorwaarden van L8P, ze geven aan te blokkeren, maar niet precies hoe en wat.... Nogmaals ik denk dat de financiele consequenties er eerder zijn,

[ Voor 8% gewijzigd door Bullet NL op 10-03-2026 20:30 ]

• spartacusNLD
Weten jullie hoe je de ''dynamic clock'' activeert in OneUI 8.5. Ik zie dit nu heel erg veel terugkomen in reviews maar kan het zelf helemaal niet selecteren? Iemand tips? Het zou de 2e optie van links moeten zijn in het ''stijl'' tabblad. Zien jullie die optie wel?

Dit is dus de AOD clock die zich aanpast aan je wallpaper.. gestolen van apple.

[ Voor 34% gewijzigd door spartacusNLD op 10-03-2026 20:31 ]

• dutchnltweaker
Bullet NL schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 20:22:
[...]

Das wel bijzonder, ze kunnen hem niet zomaar blokkeren, lever je een toestel niet in bij L8P stellen ze je in gebreke. Met de inruil ben je namelijk een verkoop overeenkomst aangegaan. Een toestel niet inleveren kan voor negatieve kredietscores zorgen. Ze gaan je nieuwe toestel echter niet op afstand blokkeren. Hoogstens krijg je bij een fabrieksgarantie claim je toestel niet gerepareerd. Maar daadwerkelijk blokkeren, behalve van My Samsung diensten zal niet kunnen.
https://eu.community.sams...sung-benelux/td-p/8385426 Blijkbaar wel? dat terzijde zie ik in de algemene voorwaarde dat het uiteindelijk op of na 17 dagen van ontvangst geblokkeerd wordt, niet gelijk op dag 7. Ik twijfel wel of ik het aangetekend moet verzenden.. Algemene voorwaarden staat dat Samsung of elk andere partij geen verantwoordelijk neemt. Zie nu wel meer adertjes, maar goed.

• dutchnltweaker
DON PAPA schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 15:29:
[...]

Algemene voorwaarden geeft Samsung aan dat ze niet verantwoordelijk zijn als het toestel kwijtraakt of schade oploopt.

• satshow
richajax schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 19:19:
[...]

Misschien zelf contact opnemen voordat hij daar arriveert?
Ze komen er zoiezo achter.
Ik heb zojuist een bericht gestuurd, ben benieuwd naar de reactie.

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Wat ook bijzonder is aan het retour proces, bij elke keer dat je op de link drukt om een retourlabel af te drukken krijg je een nieuw verzendingsnummer. Ik doe dat dus een aantal keer, krijg verschillende verzend labels, krijg ik daarna vervolgens 8x mail van L8P "stap 1"

Kortom, ik zou me er niet al te druk over maken, wanneer een ingeruilde telefoon gewoon verzonden worden komt het vast goed, heb op deze manier eerder spulletjes naar L8P verzonden ter recycling, is tot nu toe altijd goed gegaan....

• Geraedus
Als ik een verzendbewijs heb dat het door postnl aangenomen is dan lijkt het me toch dat ik van mijn kant uit alles gedaan heb toch?

Als het kwijt raakt dan mag Samsung dat met Postnl uitvechten.

• dutchnltweaker
Geraedus schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 21:22:
Als ik een verzendbewijs heb dat het door postnl aangenomen is dan lijkt het me toch dat ik van mijn kant uit alles gedaan heb toch?

Als het kwijt raakt dan mag Samsung dat met Postnl uitvechten.
Volgens algemene voorwaarden niet.

• Geraedus
dutchnltweaker schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 21:23:
[...]

Volgens algemene voorwaarden niet.
Dat is dus weer de omgedraaide wereld, dan heeft een verzendbewjjs ook geen meerwaarde. Maar laten we er vanuit gaan dat het vlekkeloos verloopt.

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:55
Bullet NL schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 21:08:
Wat ook bijzonder is aan het retour proces, bij elke keer dat je op de link drukt om een retourlabel af te drukken krijg je een nieuw verzendingsnummer. Ik doe dat dus een aantal keer, krijg verschillende verzend labels, krijg ik daarna vervolgens 8x mail van L8P "stap 1"

Kortom, ik zou me er niet al te druk over maken, wanneer een ingeruilde telefoon gewoon verzonden worden komt het vast goed, heb op deze manier eerder spulletjes naar L8P verzonden ter recycling, is tot nu toe altijd goed gegaan....
Oooooh. Nu valt het kwartje. Ik denk al: "waarom kan ik mijn verzendnummer niet meer terugvinden?" Gelukkig had ik al een foto. Dit kost toch klauwen met geld als je steeds als bedrijf nieuwe verzendlabels genereert die niet worden gebruikt?

• richajax
satshow schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 20:57:
[...]

Ik heb zojuist een bericht gestuurd, ben benieuwd naar de reactie.
Denk dat dit alleen maar in je voordeel kan werken 👍🏽

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
ik heb mijn inruil gisteren ingeleverd bij PostNL en vandaag bericht gehad dat het is aangekomen en is goedgekeurd door L8P, geen problemen hier dus :)

• De Pruttelaar
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 20:04
Frieda schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 21:40:
ik heb mijn inruil gisteren ingeleverd bij PostNL en vandaag bericht gehad dat het is aangekomen en is goedgekeurd door L8P, geen problemen hier dus :)
Hier zelfde. Vandaag afgeleverd en paar uur later bevestiging dat telefoon in orde is en dossier afgerond. Super snel.

• Dennisweb
De Pruttelaar schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 21:42:
[...]

Hier zelfde. Vandaag afgeleverd en paar uur later bevestiging dat telefoon in orde is en dossier afgerond. Super snel.
Ik snap niet waarom het bij mij dan niet zo gaat. Heb hem vrijdag meteen verzonden naar L8P. Alleen heb ik twee Samsungs besteld met twee keer hetzelfde IMEI-nummer als inruil. Daarvan is eentje retour naar Samsung, maar door prutswerk van PostNL was het logistiekcentrum van Samsung al dicht en gaan ze dat donderdag nog eens proberen. Misschien dat ze daarom mijn inruil op on hold zetten totdat ze van Samsung weten dat de andere bestelling ongeopend retour is ontvangen.

Zie er nog wel van komen dat de boel geblockt wordt, maar dat zou wel een bizar slechte film zijn.

• dutchnltweaker
Dennisweb schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 22:12:
[...]

Ik snap niet waarom het bij mij dan niet zo gaat. Heb hem vrijdag meteen verzonden naar L8P. Alleen heb ik twee Samsungs besteld met twee keer hetzelfde IMEI-nummer als inruil. Daarvan is eentje retour naar Samsung, maar door prutswerk van PostNL was het logistiekcentrum van Samsung al dicht en gaan ze dat donderdag nog eens proberen. Misschien dat ze daarom mijn inruil op on hold zetten totdat ze van Samsung weten dat de andere bestelling ongeopend retour is ontvangen.

Zie er nog wel van komen dat de boel geblockt wordt, maar dat zou wel een bizar slechte film zijn.
Dan email je ze toch even met uitleg?

• Dennisweb
dutchnltweaker schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 22:18:
[...]

Dan email je ze toch even met uitleg?
Wie? L8P bedoel je? Zou ik wel kunnen doen, ja. Heb absoluut geen zin in gedoe. :)

• doogster
  • Niet online
Nog even ter verduidelijking: ik heb mijn toestel op vrijdag 6 maart ontvangen, op maandag 9 maart ontving ik de overlay melding dat het toestel op maandag 16 maart geblokkeerd zal worden door Samsung als mijn inruiltoestel dan niet ontvangen is.

• dutchnltweaker
doogster schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 22:30:
Nog even ter verduidelijking: ik heb mijn toestel op vrijdag 6 maart ontvangen, op maandag 9 maart ontving ik de overlay melding dat het toestel op maandag 16 maart geblokkeerd zal worden door Samsung als mijn inruiltoestel dan niet ontvangen is.
Algemene voorwaarden geeft aan 17 dagen, spreekt elkaar allemaal tegen dus.

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
doogster schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 22:30:
dat is wel snel ja, wanneer kreeg je de eerste mail van L8P dan, die met instructies?
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Let op:
Dit topic is om ervaringen te delen, niet om kortingscodes te vinden of te delen. Andere zaken horen thuis in:
- Accessoires: [Samsung Galaxy S26-serie] Accessoires
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S26-serie] Levertijd & Prijzen
- Discussies over Snapdragon vs Exynos: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos