• iamtompouce
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 11:20

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Mijn S26 Ultra doet gek met Android Auto. Ik heb een Skoda Kodiaq 2 en soms werkt AA wel en soms niet. Als hij niet werkt dan hoor ik een notificatiegeluid op mijn telefoon en krijg ik in mijn auto de melding 'Op uw mobiele apparaat kan een bevestiging nodig zijn'. Als ik dan op mijn telefoon kijk zie ik alleen een notificatie dat AA actief is, ik kan verder niets bevestigen. Soms werkt het wel gewoon en dan krijg ik die notificatie niet. Iemand hier bekend met dit probleem? In de Samsung Community heb ik al gelezen dat ik niet de enige ben.

Uiteraard heb ik de bluetooth verbinding al helemaal opnieuw ingesteld en alle gegevens van AA gewist, dat heeft niet geholpen.

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:28
@spartacusNLD @Geraedus en anderen? Hoe bevalt de s26 ultra tot nu toe?

[ Voor 19% gewijzigd door dutchnltweaker op 12-03-2026 20:30 ]

• ikbenben
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
VanRoyal schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 20:09:
Mijn S26 Ultra doet gek met Android Auto. Ik heb een Skoda Kodiaq 2 en soms werkt AA wel en soms niet. Als hij niet werkt dan hoor ik een notificatiegeluid op mijn telefoon en krijg ik in mijn auto de melding 'Op uw mobiele apparaat kan een bevestiging nodig zijn'. Als ik dan op mijn telefoon kijk zie ik alleen een notificatie dat AA actief is, ik kan verder niets bevestigen. Soms werkt het wel gewoon en dan krijg ik die notificatie niet. Iemand hier bekend met dit probleem? In de Samsung Community heb ik al gelezen dat ik niet de enige ben.

Uiteraard heb ik de bluetooth verbinding al helemaal opnieuw ingesteld en alle gegevens van AA gewist, dat heeft niet geholpen.
Hier geen problemen met mijn S26 en AA op mijn BMW 3, werkt perfect!

Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro | BMW 330i G21 LCI2 xDrive

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:39
dutchnltweaker schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 20:29:
Platgeslagen is het een s25U met privacy scherm. De rest is allemaal rond de 5 procent beter geworden ongeveer.. met als uitschieters het snel laden en de batterijduur. Verder, OneUI is weer een heel grote stap de juiste richting in gegaan. AI en spen gebruik ik nog steeds niet echt op mijn telefoon. Claude en Gemini zijn gewoon desktop tools vindt ik. Dus "AI phone" is gewoon onzin nog steeds.

Het is dat Samsung zulke goede pre orders deals heeft.. want anders zat iedereen nog lekker op een S25 verwacht ik :), de inruil deal van rond de 200 euro was gewoon heel sterk achteraf. Dat geld voor nieuw speelgoed is het waard. Ik ben nog het meest blij met de buds4 pro eigenlijk. De meeste mensen kunnen denk ik bij een s25 blijven, met buds4 pro als upgrade. wij zijn een uitzondering denk ik :)

[ Voor 36% gewijzigd door spartacusNLD op 12-03-2026 21:10 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 16:15
dutchnltweaker schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 20:29:
Zeer goed, na wat kleurcorrectie. Vergeleken met de S23 Ultra is het een enorme vooruitgang qua snelheid, camera's, plat scherm.

Misschien het enige min punt is de camera eiland, maar dat zal wel even wennen zijn.

PSN : Geraedus

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:05
Hoe ervaren jullie de accu van de S26 Ultra? Ik vind het een flinke vooruitgang vergeleken met de S24 Ultra.

Vanochtend rond 7 uur van de lader afgehaald, en zit nu op zo'n 60%. Moet er wel bij vermelden dat ik hem niet heel actief heb gebruikt vandaag (mails, socials en groot stuk dag een radio app aan gehad) maar dan alsnog prima.

• Pradadevil07
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 15-03 23:19
Ryan_ schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 21:39:
Hoe ervaren jullie de accu van de S26 Ultra? Ik vind het een flinke vooruitgang vergeleken met de S24 Ultra.

Vanochtend rond 7 uur van de lader afgehaald, en zit nu op zo'n 60%. Moet er wel bij vermelden dat ik hem niet heel actief heb gebruikt vandaag (mails, socials en groot stuk dag een radio app aan gehad) maar dan alsnog prima.
Echt zeer tevreden, heb een clean install gedaan en nog niet alle apps staan erop en draaien op volle toeren, maar deze screen on time heb ik nog nooit gehaald met een net aangeschaft toestel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6qM5iXcJ9iqJlAk3bKUkp_5BYQ8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n4kKt2xGgNsQYMCGGLuPEUIz.jpg?f=fotoalbum_large

• Pradadevil07
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 15-03 23:19
Geraedus schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 21:21:
[...]

Zeer goed, na wat kleurcorrectie. Vergeleken met de S23 Ultra is het een enorme vooruitgang qua snelheid, camera's, plat scherm.

Misschien het enige min punt is de camera eiland, maar dat zal wel even wennen zijn.
Welke settings gebruik jij? Ik heb met allerlei settings geëxperimenteerd, maar volgens mij is de S26 ultra wat koeler en minder fel dan zelfs mijn S23 ultra.

Het koelere scherm is niet per se slecht. Als ik bijvoorbeeld geschoten foto's van de s23 ultra en s26 ultra naast elkaar leg, dan zijn de kleuren van de S26 ultra meer waarheidsgetrouw. Verder wat ik soms ervaar is de tekst in sommige apps, lijkt soms minder scherp dan op mijn s23 ultra. Voor de rest is het gewoon een top scherm. Ben ontzettend blij dat ik nu na jaren van curved schermen van Samsung over ben gestapt naar flat. De magie van de curved screens is voor mij nu al tijdje uitgewerkt.

Het voordeel van een curved screen is wel dat de voorkant er immersiever uit ziet. Het moet toch mogelijk zijn voor Samsung om de frame curved te laten lopen terwijl er wel een vlak scherm in zit. Dan is meteen ook het probleem opgelost van de scherpe randen. De s23 ultra ligt wel vele malen beter in de hand doordat de complete zijkanten een curve in hebben.

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online

Prima accu, maar werk persoonlijk weinig/geen verschil met de S25 Ultra.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online

De accu voelt net zo goed als toen m'n S24U 2 jaar geleden nieuw was. Ik laad om de dag op, dus dat is gewoon top.

Merk wel dat de kleuren van het scherm inderdaad minder verzadigd zijn, ondanks alle vividness op max. Nog even aan wennen weer.

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026 - 09-03-2026 Officieel 🪦🪦🪦

• KingSizeBas
  • Laatst online: 16:02
Ik heb het probleem dat ik van sommige apps geen melding krijg. Bijvoorbeeld een app van de basisschool en van Eufy. Alle instellingen nagelopen (ook bij batterij optimalisatie), vinkjes uitgezet en weer aangezet, apps opnieuw geïnstalleerd en telefoon herstart.

Ik zie ze wel voorbij komen bij de melding geschiedenis dat ze daar voorbij komen, maar de echte melding is er niet.

Ik lees op internet dat er wel meer mensen last van hebben, dus het zal even wachten zijn op een update.

• spartacusNLD
KingSizeBas schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 07:42:
Ik heb het probleem dat ik van sommige apps geen melding krijg. Bijvoorbeeld een app van de basisschool en van Eufy. Alle instellingen nagelopen (ook bij batterij optimalisatie), vinkjes uitgezet en weer aangezet, apps opnieuw geïnstalleerd en telefoon herstart.

Ik zie ze wel voorbij komen bij de melding geschiedenis dat ze daar voorbij komen, maar de echte melding is er niet.

Ik lees op internet dat er wel meer mensen last van hebben, dus het zal even wachten zijn op een update.
Lost dit het op? Instellingen -> apps -> 3 puntjes rechts boven -> app voorkeuren resetten.

Daarmee gaan alle (!) apps terug naar hun basis settings. Je blijft wel ingelogd en dergelijke, en je verliest geen data. Maar alle voorkeuren binnen een app gaan naar standaard. Ben benieuwd of dit het oplost.

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• spartacusNLD
Hier had ik even overeen gelezen.. bovenstaande heb je dus al gedaan met een omweg. Geen idee dan..

• spartacusNLD
Voor wie interesse heeft welke hardware verbeteringen er onder de motorkap zijn aangebracht (stiekem een hele hoop!) & hoe goed de telefoon tegen schade bestand is. Altijd interessante video's om te kijken.

• LAPJENL70
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:22
spartacusNLD schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 08:39:
[YouTube: They cant keep this private - Samsung S26 Ultra Teardown]
[YouTube: They didn't mention this... - S26 Ultra Durability Test]
Voor wie interesse heeft welke hardware verbeteringen er onder de motorkap zijn aangebracht (stiekem een hele hoop!) & hoe goed de telefoon tegen schade bestand is. Altijd interessante video's om te kijken.
Ik heb net ook met een Stanley mes mijn nieuwe S26 Ultra bewerkt maar het krast wel inderdaad.

• dutchnltweaker
spartacusNLD schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 08:39:
[YouTube: They cant keep this private - Samsung S26 Ultra Teardown]
[YouTube: They didn't mention this... - S26 Ultra Durability Test]
Ik zie het meer als een show dan dat je daar echt je pijler op kan trekken. Dit ga je als normale gebruiker nooit doen.

• ikbenben
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
LAPJENL70 schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 09:07:
[...]

Ik heb net ook met een Stanley mes mijn nieuwe S26 Ultra bewerkt maar het krast wel inderdaad.
POIDH :)

Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro | BMW 330i G21 LCI2 xDrive

• Hemur Enge
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13:26
Ik heb de S26 Ultra nu sinds vorige week vrijdag
Had vooraf klachten gelezen over het scherm van mensen die last van de ogen kregen maar daar heb ik zelf geen last van ook niet na intensief gebruik (lezen, scrollen, YouTube, enzovoort). Ik vind het een fijn scherm.
Het Privacy Display werkt goed. Ik heb het ingesteld op maximale bescherming voor bank en chatapps en notificaties. Het scherm ziet er dan wel minder uit met maximale bescherming maar daar wen je snel aan. Voor alleen deze apps vind ik dat geen probleem.
Over de S Pen ben ik minder tevreden en die is wel meer een downgrade. De S Pen van de S24 Ultra had Bluetooth en lag ook prettiger in de hand. Die van de S26 Ultra voelt goedkoper en lichter aan lijkt wel of ze hierop hebben bespaard.
De batterijduur is ongeveer hetzelfde als de s24ultra daar merk ik (nog) geen verschil in tov S24 Ultra

Qua prestaties merk ik duidelijk dat de S26 Ultra een stuk sneller en soepeler werkt dan de S24 Ultra.
Camera en AI features heb ik nog niet echt uitgeprobeerd

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:14
Hemur Enge schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 09:19:
Over de S Pen ben ik minder tevreden en die is wel meer een downgrade. De S Pen van de S24 Ultra had Bluetooth en lag ook prettiger in de hand. Die van de S26 Ultra voelt goedkoper en lichter aan lijkt wel of ze hierop hebben bespaard.
Alleen al het simpele feit dat die er maar op 1 manier in kan. :X

• dehardstyler
Mocht iemand trouwens twijfelen over de S26 Silicon case (ik twijfelde ook en deed het toch), maar ik heb er veel spijt van en ga die van mij terugsturen. Je gebruikt hem blijkbaar toch vaker plat op tafel dan je denkt en dan is het gewoon een draak van een hoesje. :P

• fredhuizinga
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 14:59
dehardstyler schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 09:20:
[...]

Alleen al het simpele feit dat die er maar op 1 manier in kan. :X
Nee hoor, kan er prima andersom in... Heb je alleen een bultje uitsteken. :+

Bij toegankelijkheids instellingen staan nog enkele opties mbt zicht verbetering, misschien voor mensen die last hebben om eens te proberen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tHcvl_YMkXc3ZZIXAOmKL4nYWbY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eZBcW39Tt24CQ86ghkKEHvAB.jpg?f=fotoalbum_large

Samsung Galaxy S26 ultra 1TB black

• KingSizeBas
  • Laatst online: 16:02
spartacusNLD schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 08:01:
[...]

Lost dit het op? Instellingen -> apps -> 3 puntjes rechts boven -> app voorkeuren resetten.

Daarmee gaan alle (!) apps terug naar hun basis settings. Je blijft wel ingelogd en dergelijke, en je verliest geen data. Maar alle voorkeuren binnen een app gaan naar standaard. Ben benieuwd of dit het oplost.
Toch jou aangegeven optie nog even geprobeerd, maar helaas.

• ECM-Droid
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
KingSizeBas schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 07:42:

Het viel mij gister avond voor het eerst ook bij één app op. En krijg het met geen mogelijkheid weer aan de praat. Wat mij verder ook opviel is dat als de telefoon onder de <15% komt, dat hij heeeeeel agresief apps gaat killen op de achtergrond. Ik was film aan het casten vanaf de PLEX app, en zodra het scherm uit ging (5 seconden later) was de app gesloten en kon ik de film vanaf mijn lockscherm niet meer bediennen. Iemand anders dit opgevallen?

"Privacy is not about hiding something. It's about protecting something."

• Bakkertje_01
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:19
dehardstyler schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 09:22:
Mocht iemand trouwens twijfelen over de S26 Silicon case (ik twijfelde ook en deed het toch), maar ik heb er veel spijt van en ga die van mij terugsturen. Je gebruikt hem blijkbaar toch vaker plat op tafel dan je denkt en dan is het gewoon een draak van een hoesje. :P
Verkeerde topic, maar wil toch even vragen voor welk alternatief je bent gegaan.

• dehardstyler
Bakkertje_01 schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 11:34:
[...]

Verkeerde topic, maar wil toch even vragen voor welk alternatief je bent gegaan.
Ik ga nu deze even proberen: https://www.amazon.nl/dp/B0FVBPV3QF

En ook dan ligt de telefoon nog niet vlak, maar ik hoop dat hij toch niet gaat wippen als je op de onderste ~75% van het scherm klikt. Als ik mij hier ook weer aan erger, gaat deze ook weer terug. :P

• spartacusNLD
Zojuist is de verkoop van mijn S25U via Rebuy afgerond. Ik had eerder al mijn S23U aan hen verkocht. Nu weer alles volgens wens. Dus N=2 nu :). 740 euro voor gekregen nog. Best blij mee.

Ik ga volgend jaar nog een keer goed nadenken, en wat betere foto's en filmpjes maken van wat ik opstuur om 200% zekerheid te hebben.

• miicker
  • Niet online
Ik heb mijn oude S25 Ultra 11 maart verzonden, de track & trace geeft nu al meerdere dagen achter elkaar aan dat elke keer het bezorgmoment veranderd... Eerst zou hij 12 maart bezorgd worden, update: bezorgmoment morgen. Nu weer: update: bezorgmoment morgen... Hoop niet dat ze moeilijk gaan doen als hij niet op tijd binnen is.

• dutchnltweaker
miicker schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 13:47:
Ik heb mijn oude S25 Ultra 11 maart verzonden, de track & trace geeft nu al meerdere dagen achter elkaar aan dat elke keer het bezorgmoment veranderd... Eerst zou hij 12 maart bezorgd worden, update: bezorgmoment morgen. Nu weer: update: bezorgmoment morgen... Hoop niet dat ze moeilijk gaan doen als hij niet op tijd binnen is.
Dan bericht je ze toch?

• dutchnltweaker
Hebben jullie de screenprotectors van oude toestellen eraf gehaald bij het versturen, bedoel inlever toestel?

[ Voor 12% gewijzigd door dutchnltweaker op 13-03-2026 14:28 ]

• Geraedus
Pradadevil07 schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 23:26:
[...]

Welke settings gebruik jij? Ik heb met allerlei settings geëxperimenteerd, maar volgens mij is de S26 ultra wat koeler en minder fel dan zelfs mijn S23 ultra.

Het koelere scherm is niet per se slecht. Als ik bijvoorbeeld geschoten foto's van de s23 ultra en s26 ultra naast elkaar leg, dan zijn de kleuren van de S26 ultra meer waarheidsgetrouw. Verder wat ik soms ervaar is de tekst in sommige apps, lijkt soms minder scherp dan op mijn s23 ultra. Voor de rest is het gewoon een top scherm. Ben ontzettend blij dat ik nu na jaren van curved schermen van Samsung over ben gestapt naar flat. De magie van de curved screens is voor mij nu al tijdje uitgewerkt.

Het voordeel van een curved screen is wel dat de voorkant er immersiever uit ziet. Het moet toch mogelijk zijn voor Samsung om de frame curved te laten lopen terwijl er wel een vlak scherm in zit. Dan is meteen ook het probleem opgelost van de scherpe randen. De s23 ultra ligt wel vele malen beter in de hand doordat de complete zijkanten een curve in hebben.
Kleur instelling volledig op koel gezet. En in het zelfde menu op geavanceerde indtellingen gedruk en de vivid slider volledig naar rechts.

• DannyHrmnns
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 12:14
Hey,

*knip* hier is dit topic niet voor, zie ook de topicwaarschuwing,

[ Voor 73% gewijzigd door janvanduschoten op 13-03-2026 15:02 ]

• satshow
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
richajax schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 21:28:
[...]

Denk dat dit alleen maar in je voordeel kan werken 👍🏽
Heb vandaag bericht gehad dat alles goed gekeurd is. Heb overigens geen reactie gehad op de email.

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:04
Mijn spannende eerste waardevol toestel-inruilervaring met L8P is goed afgelopen. Eerder heb ik meerdere keren iets minder waardevols opgestuurd en dat was ook goed.

Maar mijn als nieuwe S24 Ultra was toch iets heel anders, en door mijn ervaring (met gelukkig goede afloop) in 2024 met Rebuy heeft dat mij toch een mini-trauma gegeven.

Woensdag ingeleverd, gisteren ontvangen, en net binnen één minuut zowel de ontvangstmail als vlak daarna de goedkeuring en doseier afsluiting.

549 euro ervoor gekregen en zelf verkopen zou denk ik toch echt maximaal 500 euro zijn, met moeite.

Ben blij dat ik vorig jaar een upgrade naar S25U heb geskipt, en de S26U is toch echt een ander soort beest.

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:47
Vraagje: ik print net het verzendlabel uit en ik moet mn inruil naar Belgie sturen. Was dat bij jullie (in NL..) ook zo?

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
marcelmg2 schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 15:31:
Vraagje: ik print net het verzendlabel uit en ik moet mn inruil naar Belgie sturen. Was dat bij jullie (in NL..) ook zo?
Bij mij wel. Vond het ook apart, maar omdat mijn toestel 0 euro zou opleveren vond ik het allemaal wel best.

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:33
marcelmg2 schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 15:31:
Ja, naar BE.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Poesmij
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:57
Iemand die het lukt om via whatsapp contact te krijgen met samsung?

Voor mijn samsung care plus die ik niet kan aanvragen, heb ik zowel gebeld als geappt.
Via het normale telefoon nummer word ik alleen maar doorgestuurd naar een nummer waarin het keuze menu al niet verstaanbaar nederlands is. Laat staan de mensen erna, waar ik gewoon niks wijs uit word welke taal ze proberen te spreken.

Is dit de manier hoe samsung omgaat met contact zoeken? Want begin een klein beetje te twijfelen of de overstap naar samsung een fout was, als ik sowiets simpels al niet geregeld kan krijgen.

• fredhuizinga
Poesmij schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 16:26:
Iemand die het lukt om via whatsapp contact te krijgen met samsung?

Voor mijn samsung care plus die ik niet kan aanvragen, heb ik zowel gebeld als geappt.
Via het normale telefoon nummer word ik alleen maar doorgestuurd naar een nummer waarin het keuze menu al niet verstaanbaar nederlands is. Laat staan de mensen erna, waar ik gewoon niks wijs uit word welke taal ze proberen te spreken.

Is dit de manier hoe samsung omgaat met contact zoeken? Want begin een klein beetje te twijfelen of de overstap naar samsung een fout was, als ik sowiets simpels al niet geregeld kan krijgen.
Heb je niet toevallig een grijs import toestel gekocht? Als je bij software info kijkt welke land code staat er dan?
Bij welke shop heb je hem gekocht?

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:25
miicker schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 13:47:
Je telefoon word geblokkeerd..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_nh2STQWH9lSc_iSB8PivqxptZ0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f2M2yOgk3aj5qY2ljannI3aF.jpg?f=fotoalbum_large

https://wren.co/join/Devian

• Poesmij
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:57
fredhuizinga schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 16:30:
[...]

Heb je niet toevallig een grijs import toestel gekocht? Als je bij software info kijkt welke land code staat er dan?
Bij welke shop heb je hem gekocht?
Zag dat meerdere mensen het bij mobiel.nl hadden.
Maar deze beweerd het rechtstreeks bij samsung vandaag te hebben, en zeggen geen reden te zien dat dit niet kan.

Zie alleen de landcode niet?
Is dat de sofwareversie service provider, daar staat eux, is dat goed of niet? haha

Ze geven me even tot maandag om contact af te wachten van samsung, daarna kijken ze verder mee.

[ Voor 11% gewijzigd door Poesmij op 13-03-2026 16:42 ]

• fredhuizinga
Poesmij schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 16:35:
[...]

Zag dat meerdere mensen het bij mobiel.nl hadden.
Maar deze beweerd het rechtstreeks bij samsung vandaag te hebben, en zeggen geen reden te zien dat dit niet kan.

Zie alleen de landcode niet?
Is dat de sofwareversie service provider, daar staat eux, is dat goed of niet? haha

Ze geven me even tot maandag om contact af te wachten van samsung, daarna kijken ze verder mee.
Ja die zou moeten kloppen, uex zou Europa moeten zijn..
Heb zelf wel eens een grijze import gehad daar stond UAE, bleek uit Dubai te komen.

Hoop dat Samsung nog kan helpen.

• miicker
  • Niet online
Als je die melding krijgt heb je nog 7 dagen. Melding nog altijd niet gehad, dus dat zal allemaal wel los lopen.

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:41
miicker schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 16:55:
[...]

Als je die melding krijgt heb je nog 7 dagen. Melding nog altijd niet gehad, dus dat zal allemaal wel los lopen.
Krijg je deze melding niet alleen als je bent ingelogd onder je Samsung account?

• miicker
  • Niet online
Aggressor schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 17:05:
[...]

Krijg je deze melding niet alleen als je bent ingelogd onder je Samsung account?
Waarschijnlijk, maar ik ben ingelogd met mijn Samsung account waarop ik de bestelling heb gedaan.

• Bert003
  • Laatst online: 11:13
Ik heb sinds deze week de 26 Ultra en de Buds 4 Pro in gebruik.
Wat mij niet lukt is om een zgn hoortest te starten. Als ik op de + klik om een een persoonlijk profiel toe te voegen dan gebeurt er niks.
Ik heb de Wear app er afgehaald en er weer opgezet, Volgens mij moet er een popup verschijnen dat je ergens toestemming voor moet geven maar die krijg ik in elk geval niet.
De helpdesk van Samsung heeft remote meegekeken maar die wisten er zo snel ook geen raad mee. Nu ben ik verwezen naar de feedback hub. Wat ik ook wel ga doen maar misschien is hier iemand die de gouden tip heeft. De buds hebben niet echt een eigen app waar je de rechten van kunt bekijken dus het is wat lastig.

• fredhuizinga
Bert003 schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 21:14:
Ik heb sinds deze week de 26 Ultra en de Buds 4 Pro in gebruik.
Wat mij niet lukt is om een zgn hoortest te starten. Als ik op de + klik om een een persoonlijk profiel toe te voegen dan gebeurt er niks.
Ik heb de Wear app er afgehaald en er weer opgezet, Volgens mij moet er een popup verschijnen dat je ergens toestemming voor moet geven maar die krijg ik in elk geval niet.
De helpdesk van Samsung heeft remote meegekeken maar die wisten er zo snel ook geen raad mee. Nu ben ik verwezen naar de feedback hub. Wat ik ook wel ga doen maar misschien is hier iemand die de gouden tip heeft. De buds hebben niet echt een eigen app waar je de rechten van kunt bekijken dus het is wat lastig.
Als je bij je bluetooth verbindingen kijkt en dan details en dan bij je buds, kom je in je buds menu. Dan rechtsboven de drie puntjes en dan instellingen. Daar staan de machtigingen. Misschien kom je dan verder?
Oh zit nog verder, niet bij machtigingen maar bij over buds en dan het i-tje. Daar vind je machtigingen... zal vast makkelijker zijn om er te komen.

Gewoon via apps in je instellingen, app heet galaxy buds.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oxUHUfnqrfT462YHDUdzyLSR-y0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eVOcXSYG37r9qQ5LyvRVrt1d.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door fredhuizinga op 13-03-2026 22:35 ]

• Bert003
fredhuizinga schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 22:30:
[...]

Als je bij je bluetooth verbindingen kijkt en dan details en dan bij je buds, kom je in je buds menu. Dan rechtsboven de drie puntjes en dan instellingen. Daar staan de machtigingen. Misschien kom je dan verder?
Oh zit nog verder, niet bij machtigingen maar bij over buds en dan het i-tje. Daar vind je machtigingen... zal vast makkelijker zijn om er te komen.

[Afbeelding]
Dank voor de tip. Ik denk dat het gaat om de machtiging voor de microfoon, maar die staat niet als geweigerd. Niks staat op geweigerd overigens.
Ik kom er met de machtigingen niet uit in elk geval. Dat lijkt wel goed te staan.

• Bert003
[...]

[Afbeelding]
Wat mij mij dan anders is dan bij jou is dat bij jou microfoon vermeld staat bij toegestane rechten en bij mij staat die er niet tussen. Vraag is waarom hij de vraag niet geeft want ik zie geen andere mogelijkheid om dat specifieke recht toe te kennen..

• Bert003
[...]

[Afbeelding]
Het werkt!
Je hebt me toch de goede richting op gewezen.
Ik heb bij Apps > drie puntjes > Machtegingbeheer gevonden en daar bij Microfoon rechten de Galaxy Buds app toegevoegd.
Hartelijk dank!

• marcelmg2
Ik heb 2 sim kaarten in mijn S26U. In de notification balk zie ik echter maar 1x die signaal balkjes. Pas als ik de notifications open trek zie ik ook de balkjes van de 2e sim. Op mn S24U zag ik beide balkjes. Hoe is dat bij jullie?

• LukeS
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:44
marcelmg2 schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 23:16:
Ik heb 2 sim kaarten in mijn S26U. In de notification balk zie ik echter maar 1x die signaal balkjes. Pas als ik de notifications open trek zie ik ook de balkjes van de 2e sim. Op mn S24U zag ik beide balkjes. Hoe is dat bij jullie?
Zelfde hier, maar het schijnt een feature van One UI 8.5 te zijn. Blijkbaar vond met twee icoontjes in One UI 8.0 minder mooi en daarom is het in 8.5 weer weggehaald.

• ECM-Droid
  • Niet online
Ik heb ook twee simkaarten en zie ze wel alle bij tegelijk, alleen dan boven elkaar. En de momenteel actieve simkaart staat boven aan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4_Tm0Ywi2TEY1tITXn0oyQk4gX0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VM0CGBh5Xoga4C44BMQ9sToI.png?f=fotoalbum_large

• marcelmg2
Ah ok! Die stippeltjes er onder 'zijn' dus de andere sim kaart! Nu snap ik t. Het was me niet eens opgevallen.

[ Voor 19% gewijzigd door marcelmg2 op 14-03-2026 00:12 ]

• nedius004
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14-03 14:41
Sinds de laatste software update ondervind ik dat mobiel internet ontvangt slechter is geworden. Hopelijk fixen ze dit met de volgende update. Ook Sinds 3 dagen doe ik 2 dagen met een volledige lading.

• fredhuizinga
Nou kan ik ook iets niet vinden, bij gegevensverbruik kan je een datalimiet instellen. Ik dacht dat je dat ook per dag kon instellen, maar ik zie alleen maar per maand? Heb unlimited en wil hem elke dag opnieuw laten ingaan, volgens mij had ik dat op mijn oude S23U ook ingesteld maar dat kan ik ook gedroomd hebben.

• LAPJENL70
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:22
Batterijduur wordt na een week ietsje beter.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MWVpCTIG1tOyVW28wv8JR4Vr-l8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tv1fUDRSWvTJR1Up8s36AmUm.jpg?f=fotoalbum_large

• ECM-Droid
  • Niet online
fredhuizinga schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 04:00:
Nou kan ik ook iets niet vinden, bij gegevensverbruik kan je een datalimiet instellen. Ik dacht dat je dat ook per dag kon instellen, maar ik zie alleen maar per maand? Heb unlimited en wil hem elke dag opnieuw laten ingaan, volgens mij had ik dat op mijn oude S23U ook ingesteld maar dat kan ik ook gedroomd hebben.
Ja dat zou een hele handige functie zijn, maar zover ik weet bestaat dat niet. Ook op je S23 ultra niet. Daar kwam ik namelijk ook vandaan

• fredhuizinga
ECM-Droid schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 11:26:
[...]

Ja dat zou een hele handige functie zijn, maar zover ik weet bestaat dat niet. Ook op je S23 ultra niet. Daar kwam ik namelijk ook vandaan
Ik weet het al, had ooit een widget app waar ik dat kon instellen. Zou wel een gewenste functie zijn ja....

• dutchnltweaker
Design, beetje zoals ios nu.

• dutchnltweaker
Vraagje, laden jullie de batterij tot 100% of tot 80 om zo de gezondheid van de batterij hoog te houden?

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
dutchnltweaker schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 19:14:
Vraagje, laden jullie de batterij tot 100% of tot 80 om zo de gezondheid van de batterij hoog te houden?
ik laad hem gewoon op als ie leeg is, tegen de tijd dat de batterij gaar na een jaar of 2 wordt ruil ik 'm weer in.

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16:26
dutchnltweaker schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 14:28:
Hebben jullie de screenprotectors van oude toestellen eraf gehaald bij het versturen, bedoel inlever toestel?
Ik heb de PanzerGlass op de S24 Ultra en S20 Ultra 5G laten zitten; ik heb ze wel even schoongemaakt.

De S24 Ultra en de S20 Ultra 5G heb ik zonder de Otterbox-hoesjes verstuurd, maar wel netjes in de originele Samsung-doosjes.

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S26 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 4 Pro - 22TB

• dutchnltweaker
Van der Berg schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 19:25:
[...]

Ik heb de PanzerGlass op de S24 Ultra en S20 Ultra 5G laten zitten; ik heb ze wel even schoongemaakt.

De S24 Ultra en de S20 Ultra 5G heb ik zonder de Otterbox-hoesjes verstuurd, maar wel netjes in de originele Samsung-doosjes.
Dank voor de reactie maar heb ze al zonder verstuurd :)

• dutchnltweaker
Frieda schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 19:20:
[...]

ik laad hem gewoon op als ie leeg is, tegen de tijd dat de batterij gaar na een jaar of 2 wordt ruil ik 'm weer in.
Mwa het is niet zo dat ik perse elke 2 jaar een nieuwe telefoon wil kopen eerlijk gezegd. S23 ultra heb ik ook 3 jaar gedaan.

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
dutchnltweaker schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 19:54:
[...]

Mwa het is niet zo dat ik perse elke 2 jaar een nieuwe telefoon wil kopen eerlijk gezegd. S23 ultra heb ik ook 3 jaar gedaan.
dan doe je toch voorzichtig opladen als je dat het beste lijkt? ik heb zelf gewoon nooit zin om te wachten tot dat ding leeg is met opladen als ik weet dat ik de hele dag op pad ben, teveel gedoe voor wat mij betreft relatief weinig winst. Je toestel houdt het vast ook wel 3 jaar uit hoor! :) ik game en stream veel en dan gaat het hard met de accu.

• dutchnltweaker
Frieda schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 20:02:
[...]

dan doe je toch voorzichtig opladen als je dat het beste lijkt? ik heb zelf gewoon nooit zin om te wachten tot dat ding leeg is met opladen als ik weet dat ik de hele dag op pad ben, teveel gedoe voor wat mij betreft relatief weinig winst. Je toestel houdt het vast ook wel 3 jaar uit hoor! :) ik game en stream veel en dan gaat het hard met de accu.
True plus accu vervangen is niet duur dacht ik?

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:43
dutchnltweaker schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 19:14:
Zowel mijn man als ik laden onze telefoons tot 80% batterij op. Zijn oude Samsung Galaxy S24 van april 2024 heeft nog een batterij conditie van 99%, mijn oude Samsung Galaxy S7 (jaar 2016 gekocht) 96% batterij conditie. Terwijl mijn iPhone 15 Pro Max (mei 2024) 97% batterij conditie.

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:45
Het maakt niet veel uit

[ Voor 33% gewijzigd door 418O2 op 14-03-2026 20:44 ]

• dutchnltweaker

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:45
dutchnltweaker schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 21:09:
[...]

Dit gaat met over fastcharge toch?
Zowel fast charge vs slow en ook tot hoe ver je laadt (80 of 100%)

• Geraedus
dutchnltweaker schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 20:06:
[...]

True plus accu vervangen is niet duur dacht ik?
69 euro, en ze komen het toestel ophalen ook nog.

• dutchnltweaker
Geraedus schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 23:03:
[...]

69 euro, en ze komen het toestel ophalen ook nog.
Maar hoelang Ben je die dan kwijt?

• Geraedus
dutchnltweaker schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 23:14:
[...]

Maar hoelang Ben je die dan kwijt?
Ik had de S23 Ultra binnen 2 dagen terug. Wordt gestuurd naar de dichtstbijzijnde gecertificeerde reparatie centre bij je in de buurt.

• Van der Berg
Mijn zwager heeft de Galaxy S20 Ultra 5G 128GB van mijn vrouw overgenomen naast zijn iPhone. We hebben hiervoor bij de officiële Samsung-store in Utrecht een nieuwe accu laten plaatsen. De afspraak duurde maar een uurtje en voor € 69,- kreeg hij een originele accu en een nieuwe waterdichte verzegeling.

Dat gebeurde in 2022, op het moment dat mijn vrouw haar eerste foldable kocht, een blauwe Galaxy Z Flip 4 (512GB).

[ Voor 17% gewijzigd door Van der Berg op 15-03-2026 00:34 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S26 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 4 Pro - 22TB

• Geraedus
Van der Berg schreef op zondag 15 maart 2026 @ 00:29:
Mijn zwager heeft de Galaxy S20 Ultra 5G 128GB van mijn vrouw overgenomen naast zijn iPhone. We hebben hiervoor bij de officiële Samsung-store in Utrecht een nieuwe accu laten plaatsen. De afspraak duurde maar een uurtje en voor € 69,- kreeg hij een originele accu en een nieuwe waterdichte verzegeling.

Dat gebeurde in 2022, op het moment dat mijn vrouw haar eerste foldable kocht, een blauwe Galaxy Z Flip 4 (512GB).
Langs gaan gaat inderdaad sneller. Maar waarom zou je een S20 Ultra in 2026 nog willen gebruiken aangezien deze inmiddels volledig EOL is vanwege het niet meer ontvangen van beveiligings-updates?

• Van der Berg
Geraedus schreef op zondag 15 maart 2026 @ 08:58:
[...]

Langs gaan gaat inderdaad sneller. Maar waarom zou je een S20 Ultra in 2026 nog willen gebruiken aangezien deze inmiddels volledig EOL is vanwege het niet meer ontvangen van beveiligings-updates?
Dit was in 2022, toen wij de accu vervingen. Hij gebruikt deze als een tweede smartphone naast zijn iPhone. Blijkbaar is het toestel nog wat waard: bij de aankoop van mijn Galaxy S26 Ultra (1TB) heb ik, naast het inleveren van mijn S24 Ultra (1TB) voor €633, ook mijn eigen S20 Ultra 5G (128GB) ingeruild voor €80. Voor deze S20 Ultra 5G heb ik deze week nog de laatste updates van vorig jaar (2025) geïnstalleerd.

Betekent dat de S20 Ultra 5G nu echt onveilig is in gebruik? Hij doet er geen bankzaken mee volgens mij. Hij heett een vrij moderne iPhone.

[ Voor 8% gewijzigd door Van der Berg op 15-03-2026 13:14 ]

• Geraedus
Van der Berg schreef op zondag 15 maart 2026 @ 13:06:
[...]

Dit was in 2022, toen wij de accu vervingen. Hij gebruikt deze als een tweede smartphone naast zijn iPhone. Blijkbaar is het toestel nog wat waard: bij de aankoop van mijn Galaxy S26 Ultra (1TB) heb ik, naast het inleveren van mijn S24 Ultra (1TB) voor €633, ook mijn eigen S20 Ultra 5G (128GB) ingeruild voor €80. Voor deze S20 Ultra 5G heb ik deze week nog de laatste updates van vorig jaar (2025) geïnstalleerd.

Betekent dat de S20 Ultra 5G nu echt onveilig is in gebruik? Hij doet er geen bankzaken mee volgens mij. Hij heett een vrij moderne iPhone.
Als je er geen bankzaken en dergelijke mee doet, dat is het nog een prima snel toestel, zeker voor de leeftijd.
Jammer dat Samsung niet een jaartje langer support gegeven heeft, dit toestel zou het nog makkelijk aangekunt.

Zelf ik ik mijn S20 Ultra via een Custom rom op Android 15 draaien met OneUI 7, en kan het zeer makkelijk aan.

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:43
Geraedus schreef op zondag 15 maart 2026 @ 08:58:
[...]

Voor bellen, sms-en en gewoon internet (geen belangrijke zaken) functioneert de S20 Ultra prima. Ik heb zelfs nog een Samsung Galaxy S7 met batterijcapaciteit van 96% nog prima en internet gaat snel genoeg.

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Graag weer ontopic over de S26.

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:55
Ik zit er ook over na te denken om mijn S22 Ultra in te ruilen voor de S26 Ultra.
Maar wissen jullie alleen de gegevens van de oude telefoon via terug naar fabrieksinstellingen of wissen jullie op een andere manier?
Is dat ook voldoende als de telefoon ook zakelijk is gebruikt?

• Van der Berg
mike123 schreef op zondag 15 maart 2026 @ 16:11:
Ik zit er ook over na te denken om mijn S22 Ultra in te ruilen voor de S26 Ultra.
Maar wissen jullie alleen de gegevens van de oude telefoon via terug naar fabrieksinstellingen of wissen jullie op een andere manier?
Is dat ook voldoende als de telefoon ook zakelijk is gebruikt?
Ik wis alles nadat alles is overgezet naar mijn nieuwe smartphone. Ik verwijder alle accounts van mijn toestellen en daarna voer ik een harde reset uit naar de fabrieksinstellingen, waarbij ik alles wis inclusief de (e-)sim, totdat het welkomstscherm in verschillende talen verschijnt

https://www.samsung.com/b...r-galaxy-phone-or-tablet/

[ Voor 14% gewijzigd door Van der Berg op 15-03-2026 17:39 ]

• dutchnltweaker
Geraedus schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 23:38:
[...]

Ik had de S23 Ultra binnen 2 dagen terug. Wordt gestuurd naar de dichtstbijzijnde gecertificeerde reparatie centre bij je in de buurt.
Zit je 2 dagen zonder toestel. Lijkt me niet erg handig. Kan je beter zelf naar service center gaan niet?

[ Voor 7% gewijzigd door dutchnltweaker op 15-03-2026 18:50 ]

• Geraedus
dutchnltweaker schreef op zondag 15 maart 2026 @ 18:49:
[...]

Zit je 2 dagen zonder toestel. Lijkt me niet erg handig. Kan je beter zelf naar service center gaan niet?
In mijn geval had ik de S20 Ultra toendertijd nog als backup.

• dutchnltweaker
Vraagje, als ik dichter op het scherm zit te kijken zie ik in sommige apps de pixels in het scherm beter. Dit had ik volgens mij met de s23 ultra niet? Is dit misschien een instelling of optimalisatie ding?

• ECM-Droid
  • Niet online
dutchnltweaker schreef op zondag 15 maart 2026 @ 21:51:
Vraagje, als ik dichter op het scherm zit te kijken zie ik in sommige apps de pixels in het scherm beter. Dit had ik volgens mij met de s23 ultra niet? Is dit misschien een instelling of optimalisatie ding?
Behalve de resolutie hoger zetten (als je dat nog niet gedaan hebt) valt daar niks aan te doen. Het scherm is (als je het mij vraagt) een flinke downgrade als je kijkt naar de voorgangers. Dit komt door de nieuwe techniek voor de privacy functie.
Het scherm lijkt altijd een beetje onscherp en vooral dunne lijnen zien er raar uit. Alsof je naar een Nintendo 3DS kijkt, waar je ogen constant proberen scherp te stellen op iets dat niet scherp wordt.

Persoonlijk vind ik het maar een matig display, ik krijg er vermoeide ogen van en foto's en video's zien er op één of andere manier niet scherp uit.

• dutchnltweaker
ECM-Droid schreef op zondag 15 maart 2026 @ 22:02:
[...]

Behalve de resolutie hoger zetten (als je dat nog niet gedaan hebt) valt daar niks aan te doen. Het scherm is (als je het mij vraagt) een flinke downgrade als je kijkt naar de voorgangers. Dit komt door de nieuwe techniek voor de privacy functie.
Het scherm lijkt altijd een beetje onscherp en vooral dunne lijnen zien er raar uit. Alsof je naar een Nintendo 3DS kijkt, waar je ogen constant proberen scherp te stellen op iets dat niet scherp wordt.

Persoonlijk vind ik het maar een matig display, ik krijg er vermoeide ogen van en foto's en video's zien er op één of andere manier niet scherp uit.
Of het is gewoon omdat ik er extra op let omdat sommige mensen wat melden. YouTube: Samsung Investigating Galaxy S26 Ultra Display Eye Strain and Fatigue, placebo effect?

• ECM-Droid
  • Niet online
dutchnltweaker schreef op zondag 15 maart 2026 @ 22:10:
[...]

Of het is gewoon omdat ik er extra op let omdat sommige mensen wat melden. YouTube: Samsung Investigating Galaxy S26 Ultra Display Eye Strain and Fatigue, placebo effect?
Ik denk dat dat zeker een gedeelte zo is. Maar als ik mijn S23U naast mijn S26U leg, en gewoon eens naar foto's, filmpjes en tekst kijk, zie ik wel degelijk verschil. Op andere vlakken, zoals helderheid en scherm reflecties wint de S26U het dan absoluut weer wel.

• dutchnltweaker
ECM-Droid schreef op zondag 15 maart 2026 @ 22:33:
[...]

Ik denk dat dat zeker een gedeelte zo is. Maar als ik mijn S23U naast mijn S26U leg, en gewoon eens naar foto's, filmpjes en tekst kijk, zie ik wel degelijk verschil. Op andere vlakken, zoals helderheid en scherm reflecties wint de S26U het dan absoluut weer wel.
Lees op reddit weer dat mensen die van de s23u komen de s26u scherm prijzen. Ach kan ook een instelling msischien zijn of configuratie? Toestel is pas net uit en het lijkt me stug dat Samsung miljoenen toestellen met slechtere schermen heeft uitgegeven.

• Bullet NL
  • Laatst online: 11:16

Bullet NL

Eigen Wijs

ECM-Droid schreef op zondag 15 maart 2026 @ 22:33:
[...]

Ik heb de zelfde S23U / S26U overstap gemaakt en kan wel degelijk zeggen dat het scherm van de S26U beter is dan dat van de S23U, Natuurlijk de helderheid is veel hoger, maar ook qua kleuren e.d. is de S26U een behoorlijke upgrade in positieve zin vanaf de S23U gezien. Ik vergelijk de telefoon dan natuurlijk niet met de Privacy Display-setting aan.

Cogitationis poenam nemo patitur

• Dwezz
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:42
Voor wat het waard is, ik had de eerste dagen ook last van de problemen. Het voelde alsof mijn ogen meer moeite moesten doen en tekst leek voor mij een wazige outline te hebben. Maar als ik dan concentreerde dan bleek die tekst gewoon heel scherp. Ik werd er op een bepaald moment zelfs wat misselijk door. Durfde het hier niet te posten want dan krijg je al snel 'pitchforkreacties'.

Mijn punt is. Ik heb wel de indruk dat ik er aan wen. Ik heb minder last en/of het valt me minder op.

Voor de rest heel tevreden van het toestel. Ik vind dat de cameraverbeteringen vaak onderschat worden. Ik vind die op alle vlakken een verbetering, zeker bij bewegende beelden...wat handig is wanneer je kinderen hebt.

• Bullet NL
  • Laatst online: 11:16

Bullet NL

Eigen Wijs

Dwezz schreef op maandag 16 maart 2026 @ 09:34:
Voor wat het waard is, ik had de eerste dagen ook last van de problemen. Het voelde alsof mijn ogen meer moeite moesten doen en tekst leek voor mij een wazige outline te hebben. Maar als ik dan concentreerde dan bleek die tekst gewoon heel scherp. Ik werd er op een bepaald moment zelfs wat misselijk door. Durfde het hier niet te posten want dan krijg je al snel 'pitchforkreacties'.
Hoe gebruik jij je S26U? Standaard lichte modus, donkere modus? Standaard lettertype en grote? PD aan, maximaal of alleen met meldingen?

Cogitationis poenam nemo patitur

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:25
Dwezz schreef op maandag 16 maart 2026 @ 09:34:

Mijn punt is. Ik heb wel de indruk dat ik er aan wen. Ik heb minder last en/of het valt me minder op.

Voor de rest heel tevreden van het toestel. Ik vind dat de cameraverbeteringen vaak onderschat worden. Ik vind die op alle vlakken een verbetering, zeker bij bewegende beelden...wat handig is wanneer je kinderen hebt.
Het is mij ook opgevallen dat tekst niet zo scherp is, ook zonder privacy aan en dat is toch wel een minpunt vind ik. Uiteindelijk toestel weer terug gestuurd om diverse redenen.

• Geraedus
Net een mail van L8P ontvangen dat ze een green pixel ( dead pixel ) geconstateerd hebben en dat de inruil waarde van 350 naar 88 euro verlaagd is.

Op zich wel eens dat dit de waarde doet dalen, echter hebben ze geen rekening gehouden dat de Galaxy S23 Ultra 1 maand voor het inruilen van een nieuwe batterij is voorzien wat de inruil waarde zou moeten verhogen.

Dus eigenlijk zou dan inruilwaarde 88 + 69 = 157 euro moeten zijn.

Zou het zin hebben om hier over te klagen of maar gewoon accepteren?

• dutchnltweaker
Geraedus schreef op maandag 16 maart 2026 @ 15:10:
Net een mail van L8P ontvangen dat ze een green pixel ( dead pixel ) geconstateerd hebben en dat de inruil waarde van 350 naar 88 euro verlaagd is.

Op zich wel eens dat dit de waarde doet dalen, echter hebben ze geen rekening gehouden dat de Galaxy S23 Ultra 1 maand voor het inruilen van een nieuwe batterij is voorzien wat de inruil waarde zou moeten verhogen.

Heb he contact opgenomen met Samsung?

• Geraedus
dutchnltweaker schreef op maandag 16 maart 2026 @ 15:13:
[...]

Heb he contact opgenomen met Samsung?
WhatsApp, maar uiteraard nog geen antwoord (behalve de bot natuurlijk)

• dutchnltweaker
Geraedus schreef op maandag 16 maart 2026 @ 15:15:
[...]

WhatsApp, maar uiteraard nog geen antwoord (behalve de bot natuurlijk)
Ik kreeg toevallig van het weekend bericht na 2 weken met een excuus sorry het was druk. :+

• Geraedus
Geraedus schreef op maandag 16 maart 2026 @ 15:10:

Even een update : Net contact gehad via Samsung, als ik hier niet akkoord mee ga dan kan ik het toestel terug krijg na terug betaling van de inruil korting.

De S23 Ultra is in mijn ogen veel meer waard dan de 88 euro, die ik van Samsung er voor zou krijgen.

Een blinde zou blij zijn als die de kleine dead pixel zou zien.

• dutchnltweaker
Geraedus schreef op maandag 16 maart 2026 @ 15:31:
[...]

Even een update : Net contact gehad via Samsung, als ik hier niet akkoord mee ga dan kan ik het toestel terug krijg na terug betaling van de inruil korting.

De S23 Ultra is in mijn ogen veel meer waard dan de 88 euro, die ik van Samsung er voor zou krijgen.

Een blinde zou blij zijn als die de kleine dead pixel zou zien.
Dus 1 pixel is zoveel minder waarde. Wel een beetje mierenneuken. Als het een garantie geval zou zijn zou het product conform zijn :+.

• Dwezz
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:42
Bullet NL schreef op maandag 16 maart 2026 @ 11:16:
[...]

Hoe gebruik jij je S26U? Standaard lichte modus, donkere modus? Standaard lettertype en grote? PD aan, maximaal of alleen met meldingen?
Modus is licht overdag en donker in de avond. Ik verkies wel QHD+ dus dat staat altijd aan. Standaard lettertype, grootte staat pal in het midden van de slider. Ik word wat ouder en vind dat comfortabeler dak kleine letters. PD staat helemaal uit.

Ik ben best een stevige gebruiker. Mijn commute is meer dan 2 uur enkele rit (met de trein) en dat doe ik meermaals per week. Ik lees dan ook vaak een fysiek boek of boek op de eReader, maar er zitten ook wat momenten in dat ik gewoon nieuws lees op de s26 ultra.
Pagina: 1 ... 8 9 Laatste

Let op:
Dit topic is om ervaringen te delen, niet om kortingscodes te vinden of te delen. Andere zaken horen thuis in:
- Accessoires: [Samsung Galaxy S26-serie] Accessoires
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S26-serie] Levertijd & Prijzen