als ik actief bezig ben op mijn telefoon gaat hij bij mij ook vaak niet aan. nog niet gevonden wat daar de oplossing voor is.KingSizeBas schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 18:55:
Meer mensen waarbij niet storen niet altijd werkt? Lijkt bij mij steeds vaker voor te komen. Staat bij mij ingesteld dat niet storen aan moet gaan om 22:00 uur, maar vaak gaat niet storen dus niet aan. Dan moet ik dit dus handmatig doen.
[Afbeelding]
giovanni2903 schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 19:13:
misschien weten jullie dit. ik heb een normale sim en esim. als ik mijn geluid aan heb en ik word gebeld op mijn esim dan gaat de telefoon over totdat ik opneem. word ik gebeld op de normale sim dan gaat hij 1x over en dan stopt het geluid. iemand een idee wat voor instelling dit kan zijn?
"beide sims altijd aan" getest? Ik zit misschien verkeerd, heb het toestel maar 2 dagen.
Jazeker, zelf heb ik deze bij aliexpress:Vos schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 20:29:
@fredhuizinga heb je nog goeie duo lader gevonden? Ik heb twee originele Samsung draadloze laders, waarvan één een deuo is, maar daar werkt de S26 ultra niet goed op.
Trio lader
Wel in combinatie met een samsung magnetisch hoesje, had ook een aliexpress hoesje maar daar zat de magnetische ring te laag waardoor hij nit goed oplaadde...
Samsung Galaxy S26 ultra 1TB black
[ Voor 23% gewijzigd door rodie83 op 11-08-2026 23:23 ]
maar wat was je vorige toestel?rodie83 schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 23:21:
Het is dat ik weer toe was aan een nieuwe telefoon (oude schuift dan door naar gezin ) maar jemig ik heb nog nooit een nieuwe telefoon zo saai gevonden als deze s26 ultra. Er is echt los van de processor die inderdaad net iets sneller is helemaal NIKS wat nog spannend is
ik kom van een s23 en toen ik de s26u bestelde had ik de verwachting dat hij niet veel beter was. maar man, wat is mn s23 langzaam vergeleken met de s26u. ook het grote scherm is erg fijn, mn s23 voelt nu echt ieniemienie
Fijn he, zo'n telefoon waar echt helemaal niks mis mee is.rodie83 schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 23:21:
Het is dat ik weer toe was aan een nieuwe telefoon (oude schuift dan door naar gezin ) maar jemig ik heb nog nooit een nieuwe telefoon zo saai gevonden als deze s26 ultra. Er is echt los van de processor die inderdaad net iets sneller is helemaal NIKS wat nog spannend is
- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS
Ben ik met je eens hoor. Ik ben ook niet ontevreden ofzo. Alleen 'vroegah' kon je nog wel eens echt enthousiast worden van de enorme stappen die je maakte bij een nieuwe telefoon. Dat heb ik nu dus niet - vandaar de term saai.Of-Aaargh schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 07:14:
[...]
Fijn he, zo'n telefoon waar echt helemaal niks mis mee is.
Ik kwam van een S24 Ultra. Dan is de stap ook niet zo heel groot.giovanni2903 schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 23:29:
[...]
maar wat was je vorige toestel?
ik kom van een s23 en toen ik de s26u bestelde had ik de verwachting dat hij niet veel beter was. maar man, wat is mn s23 langzaam vergeleken met de s26u. ook het grote scherm is erg fijn, mn s23 voelt nu echt ieniemienie
Dit is de reden dat ik ook mijn S26 Ultra geretourneerd heb en uiteindelijk voor een Fold 8 gegaan ben. Niet omdat de S26 niet beviel of slecht is, maar ik wou gewoon eens weer een wow factor ervarenrodie83 schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 11:51:
[...]
Ben ik met je eens hoor. Ik ben ook niet ontevreden ofzo. Alleen 'vroegah' kon je nog wel eens echt enthousiast worden van de enorme stappen die je maakte bij een nieuwe telefoon. Dat heb ik nu dus niet - vandaar de term saai.
[...]
Ik kwam van een S24 Ultra. Dan is de stap ook niet zo heel groot.
PSN : Geraedus
Hmja. Ik ben best blij met het privacy display. Heb vaak genoeg gehad dat ik ergens ben waar het druk is en zoiets had van ik moet even in 1Password kijken wat een pincode is van een kaart is die ik weinig gebruik of even het saldo checken van een rekening, maar het irritant voelt omdat andere mensen mee kunnen kijken. Nu heb ik bij dat soort apps automatisch het privacy display aan. Heel erg fijne feature.rodie83 schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 23:21:
Ik moet zeggen dat ik wel degelijk verschil merk in de dagelijkse snelheid, de accuduur en het snelle 60W opladen. Ook op cameragebied is het een mooie vooruitgang. Qua vormfactor ligt de S26 Ultra daarnaast een stuk fijner in de hand, omdat de behuizing gelukkig niet meer zo extreem rechthoekig is. Ik gebruik het toestel in combinatie met een transparante OtterBox Symmetry-case en een screenprotector van gehard glas van PanzerGlass.
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra 2 - S26 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 4 Pro - 22TB
Vraag is, hoe "erg" is de bloat, AI crap, push naar Samsung apps en ongewenste software integratie op de S26U in verhouding tot eerdere modellen zoals mijn S22U? Met debloat heb ik mijn S22U redelijk prettig gekregen.
S25 hier maar de ervaring zal op een S26 niet veel anders zijn.THEVGE schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 15:12:
Mijn S22U begint aan zijn einde te komen, en ik overweeg een S26U. Ik had mezelf beloofd geen Samsung meer te kopen, want bloat en allerlei software integratie die mijn vrijheid beperkt. Met debloat heb ik mezelf nogal eens problemen gegeven, door die integratie waardoor iets niet meer werkt. Ik was daarom van plan de net aangekondigde Pixel 11 Pro XL te kopen, maar los van de underwhelming release vrees ik ook hier een enorme Gemini integratie (ik wacht nog even op gebruikerservaringen). Ter info: mijn neuro-diverse brein trekt voor anderen hele kleine dingetjes heel slecht.
Vraag is, hoe "erg" is de bloat, AI crap, push naar Samsung apps en ongewenste software integratie op de S26U in verhouding tot eerdere modellen zoals mijn S22U? Met debloat heb ik mijn S22U redelijk prettig gekregen.
Samsung hun eigen AI vereist (tenzij dit plots aangepast is) een Samsung Account, gebruik je die niet dan werkt het niet.
Ik had een Tab S9 paar maanden terug (verkocht omdat ik een laptop wou) en daar stond geen Samsung Account op, hij ging dus geen updates downloaden via de store voor de AI en ik kon de AI niet gebruiken.
Op mijn S25 heb ik wel een Samsung Account (anders werkt mijn Galaxy Watch 6 niet), de AI werkt dan wel, alleen het staat mij nooit in de weg, ik heb het nooit gebruikt en heb er verder geen last van (hij wijst je wel tijdens instellen erop, maar dat negeerde ik verder).
Google hun AI werkt ongeacht of je een Samsung Account hebt of niet, op mijn S25 heb ik Gemini eraf geknald omdat ik deze niet wou (en als ik AI wil gebruiken, daar heb ik een browser voor).
Circle to Search staat er ook op maar ik heb de trigger ervan uit gezet, nooit last van.
Behalve dat dit allemaal gewoon ruimte in beslag neemt heb ik geen last van de AI of de bloat, ik heb dan ook nooit iets via ADB verwijderd, gewoon op toestel zelf uitgeschakeld of verwijderd, en niks ingesteld waar ik geen behoefte aan had.
Hetzelfde met mijn S23 die ik hiervoor had (op ten duur kwam daar ook Samsung AI met een update).
Enige waar ik wel mee moest opletten was dat er 2 type gum functionaliteiten zijn als je foto's aanpast in Samsung hun eigen gallerij (ik gebruik die van Google niet, vind deze VRESELIJK).
De ene gebruikt AI, de ander niet maar je ziet het verschil in de icoon wel tijdens het bewerken van je foto's (de niet AI versie is gewoon een gummetje die "Gum voor object" heet).
Edit: om erbij toe te voegen, qua bloat vind ik beide Pixel en Samsung net zo erg, ik zie bloat als functionaliteit of apps waar ik geen behoefte aan heb, en beide flikken dat net zo erg versus mijn voorkeur.
Maar beide hebben in mijn ogen zo hun eigen voor en nadelen, zo vind ik Samsung hun SMS (R.I.P) app beter dan die van Google, de Gallerij en File Manager zijn ook fijner op Samsung (ik heb een enorme hekel aan Google Foto app).
Maar Google heeft een wat meer clean UI (alleen de launcher is irritant, Google zoekbalk knal ik altijd graag eraf, heb ik een browser voor), en je hebt eventueel geen extra accounts nodig omdat Pixel van Google is = Google account (iemand die Samsung hun AI wil gebruiken moet bijvoorbeeld ook de Samsung Account gebruiken dan).
Kwestie van voorkeuren, voor mij is het eerder welke hardware en accuduur beter is, want qua software hebben ze beide voor en nadelen (en wat ik als bloat zie).
Als je echt geen AI wil, custom ROM (op Pixel) of misschien een Fairphone (met Graphene en dergelijke) een optie?
[ Voor 17% gewijzigd door Mizgala28 op 15-08-2026 16:44 ]
Ik heb ook heel wat bloat van de user partitie verwijderd met UAD-ng. Alles van gewoonlijke dingen als OneDrive en SwiftKey tot de diep ingebakken McAfee scanner (die standaard wel uit staat), Gemini, en delen van Bixby.THEVGE schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 15:12:
Naast m'n S26U heb ik ook een Pixel (wat voor ontwikkeling en experimenteren met GrapheneOS), maar Pixel OS heeft toch vaak irritante bugs. Verder wordt vaak gezegd dat Pixel vanilla Android heeft, maar dat is ook niet echt zo, tenzij je een andere launcher gebruikt zit er allerlei Google spul ingebakken als de Google search bar.
Groot voordeel van One UI vind ik wel dat je in tegenstelling tot Pixel OS veel meer in kunt stellen. Ik vind bijv. de standaardanimaties te traag, op Pixel OS kun je dat (bij mijn weten) alleen veranderen in de Developer Options, maar zodra je die aan hebt staan willen bepaalde apps (bijv. sommige banking apps) niet meer draaien. Op One UI installeer een Good Lock module en je kunt het finetunen zoals je wilt.
Ook dingen als one handed mode zijn veel fijner op One UI, alsmede (dit zal controversieel zijn) veel van Samsung's apps. Ik vind bijv. Samsung Gallery of Calendar veel fijner dan Google Photos (wat continue hun cloud storage pushed) of Google Calendar. En dan hebben we het nog niet over hele krachtige features als Modes en Routines.
Ook krijg je met een Samsung telefoon veel meer waar voor je geld (modernere SoC, over het algemeen betere accutijd, etc.).
[ Voor 8% gewijzigd door nonagoninf op 15-08-2026 19:33 ]
Ze hebben zelfs een switch waar je "Local AI only" aan kunt zetten en je krijgt alleen wat lokaal draait. Overigens gebruik ik wel wat Samsung AI features. Ik vind Samsung vooral focussen op nuttige toevoegingen (fotobewerking, AI select, etc.) en niet veel dingen die je in de weg zitten.Mizgala28 schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 16:33:
[...]
Op mijn S25 heb ik wel een Samsung Account (anders werkt mijn Galaxy Watch 6 niet), de AI werkt dan wel, alleen het staat mij nooit in de weg, ik heb het nooit gebruikt en heb er verder geen last van (hij wijst je wel tijdens instellen erop, maar dat negeerde ik verder).
Ik heb met UAD-ng de Google app gedeïnstalleerd (com.google.android.googlequicksearchbox) en dat gooit alles eruit. Gemini integratie (simpelweg geen keuze meer in de 'digital assistant' setting), geen Circle to Search, geen Google Discover, etc. Eigenlijk alles wat ik irritant vind aan de diepe Google integratie is helemaal weg. Uiteraard alles op eigen risico, maar dit heeft me op One UI nog geen problemen opgeleverd.Circle to Search staat er ook op maar ik heb de trigger ervan uit gezet, nooit last van.
Noot: Samsung Messages is voor nu alleen in de VS afgeschaft. Buiten de VS is het gewoon te installeren en gebruiken (ik gebruik het dan ook voor SMS).Maar beide hebben in mijn ogen zo hun eigen voor en nadelen, zo vind ik Samsung hun SMS (R.I.P) app beter dan die van Google, de Gallerij en File Manager zijn ook fijner op Samsung (ik heb een enorme hekel aan Google Foto app).
Hele goede optie zelfs. GrapheneOS is super-schoon. Nadeel is wel dat je af en toe tegen apps aan loopt die plotseling niet meer werken. Onlangs is de VW app bijvoorbeeld gestopt met werken omdat ze Play Integrity strong vereisen. Beetje jammer dat wij een VW hebben en de app wel heel handig is voor het controleren van hoe het opladen gaat. Zelfde euvel natuurlijk met /e/OS, Lineage, etc.Als je echt geen AI wil, custom ROM (op Pixel) of misschien een Fairphone (met Graphene en dergelijke) een optie?
Het is ook verder prima wat Samsung meelevert qua AI, ik heb er alleen niks aan.nonagoninf schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 19:43:
Ze hebben zelfs een switch waar je "Local AI only" aan kunt zetten en je krijgt alleen wat lokaal draait. Overigens gebruik ik wel wat Samsung AI features. Ik vind Samsung vooral focussen op nuttige toevoegingen (fotobewerking, AI select, etc.) en niet veel dingen die je in de weg zitten.
Maar misschien verander ik ooit wel van mening.
Weet ik, had ik ook uitgeprobeerd maar die versie krijgt geen updates meer helaas en hij wilde weleens crashen bij mij sinds A16.Noot: Samsung Messages is voor nu alleen in de VS afgeschaft. Buiten de VS is het gewoon te installeren en gebruiken (ik gebruik het dan ook voor SMS).
Voor mij was de Samsung versie voldoende, RCS kan mij weinig schelen (staat uit) en ik gebruik SMS 99% van de tijd voor wat ik binnen krijg, versturen doe ik zo goed als nooit.
Als ze maar niet meer van hun apps afschaffen, sowieso de telefoon, agenda, file manager en galerij app zie ik niet graag verdwijnen.
[ Voor 37% gewijzigd door Mizgala28 op 15-08-2026 19:59 ]
Geen ervaring met Navionics, wel met andere apps die GPS gebruiken. Om een GPS-app in het volle zonlicht langer dan een uur of 4-5 constant aan te hebben zul je in je boot wel een USB-laadpunt moeten hebben. Of een flinke powerbank. Zowel GPS als het scherm op volle helderheid vreten stroom. Om over oververhitting maar te zwijgen als de telefoon bij dat gebruik ook nog eens in zonneschijn ligt.martsailor schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 13:13:
Iemand ervaring met langdurig Navionics on (12+ uur) op een Ultra? Houdt de batterij dat vol? Hoe leesbaar is het scherm in direct zonlicht?
Komt dit puur doordat ik een screenprotector van PanzerGlass (gehard glas) gebruik, of speelt de warmte hier een directe rol in? Als hoesje gebruik ik overigens een transparante OtterBox Symmetry-case. Heeft iemand hier vergelijkbare ervaringen of tips voor?
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra 2 - S26 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 4 Pro - 22TB
Heb je niet privacy scherm aan staan? Dat kijkt ook lastig...Van der Berg schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 14:43:
Ik ben momenteel op vakantie in Athene, Griekenland, en loop tegen een aantal zaken aan. Mijn toestel de S26 Ultra wordt bij dagelijks gebruik ontzettend heet. Daarnaast merk ik dat het scherm buiten in het directe zonlicht erg donker is en daardoor bijna niet af te lezen valt, ondanks dat de helderheid al op de maximale stand staat. Over het hoofd geziene, verborgen instellingen heb ik voor zover ik weet niet kunnen vinden.
Komt dit puur doordat ik een screenprotector van PanzerGlass (gehard glas) gebruik, of speelt de warmte hier een directe rol in? Als hoesje gebruik ik overigens een transparante OtterBox Symmetry-case. Heeft iemand hier vergelijkbare ervaringen of tips voor?
Samsung Galaxy S26 ultra 1TB black
Die staat inderdaad uit, maar het had zeker gekund. Ik vermoed zelf inmiddels dat het aan de screenprotector ligt. Op dit moment zit ik uit het directe zonlicht en is het beeld weer helemaal perfect.fredhuizinga schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 15:51:
[...]
Heb je niet privacy scherm aan staan? Dat kijkt ook lastig...
Heeft het ook niet te maken met het privacy scherm? Ik noem maar iets.Van der Berg schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 14:43:
Ik ben momenteel op vakantie in Athene, Griekenland, en loop tegen een aantal zaken aan. Mijn toestel de S26 Ultra wordt bij dagelijks gebruik ontzettend heet. Daarnaast merk ik dat het scherm buiten in het directe zonlicht erg donker is en daardoor bijna niet af te lezen valt, ondanks dat de helderheid al op de maximale stand staat. Over het hoofd geziene, verborgen instellingen heb ik voor zover ik weet niet kunnen vinden.
Als het toestel oververhit raakt wordt ook de maximale helderheid een stuk omlaag geschroefd. Dus dat is wel consistent met je verhaal.Van der Berg schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 14:43:
Overigens hebben alle smartphones dit. Ik heb het bij meerdere toestellen meegemaakt. GPS-gebruik, gebruik van de camera, hoge schermhelderheid, gebruik in de felle zon en hoge buitentemperaturen zijn factoren die aan oververhitting bijdragen, waarna het scherm ter bescherming een fiks stuk gedimd wordt. Heel erg lastig, zeker als je net buiten bent.
Wel eens de vinger vochtig gemaakt en geprobeerd?Dennisweb schreef op maandag 8 juni 2026 @ 00:00:
[...]
Heb ik gedaan, maar werkt ook niet. Heb een screen protector van Spigen erop zitten. Het is een paar dagen goed en dan gaat het weer mis. Ik zal wel bijzondere vingers hebben.
Uit ervaring, haalt dat niks uit (= placebo)lamers1 schreef op zaterdag 29 augustus 2026 @ 21:40:
[...]
Wel eens de vinger vochtig gemaakt en geprobeerd?
Beste oplossing is de vingerafdrukken wissen en opnieuw scannen, ik had dit probleem met een S23 (toen ik deze nog had) en dat was werkelijk de enige oplossing, op ten duur screen protector eraf en nog steeds hetzelfde.
En alleen met mijn vingers, had op zelfs paar vingers van mijn partner toegevoegd en die deden het altijd perfect.
OneUI 9.0 / Android 17 is dan de volgende denk ik?
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
"Privacy is not about hiding something. It's about protecting something."
De S26 FE heeft het er al standaard op staan. Wil je iets weten over het nieuwe One UI 9 of wil je het gewoon zelf hebben?ECM-Droid schreef op maandag 14 september 2026 @ 14:05:
Iemand enig idee wanneer One UI 9 uitkomt?
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Ja ik wacht zelf op de update, kan niet wachten. Hahajanvanduschoten schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 17:02:
[...]
De S26 FE heeft het er al standaard op staan. Wil je iets weten over het nieuwe One UI 9 of wil je het gewoon zelf hebben?
"Privacy is not about hiding something. It's about protecting something."
Is vandaag in Noord-Korea uitgekomen: https://www.sammyfans.com...i-9-beta-program-is-over/ECM-Droid schreef op maandag 14 september 2026 @ 14:05:
Iemand enig idee wanneer One UI 9 uitkomt?
[ Voor 3% gewijzigd door Gismo1979 op 16-09-2026 21:07 . Reden: Ietwat ongelukkige woordkeuze. ]
Er worden wat anders uit Noord-Korea gelanceerd...Gismo1979 schreef op woensdag 16 september 2026 @ 11:56:
[...]
Is vandaag in Noord-Korea gelanceerd: https://www.sammyfans.com...i-9-beta-program-is-over/
Judgement day?Ilankroon schreef op woensdag 16 september 2026 @ 12:50:
[...]
Er worden wat anders uit Noord-Korea gelanceerd...
Dat is... Knap.. 😋Gismo1979 schreef op woensdag 16 september 2026 @ 11:56:
[...]
Is vandaag in Noord-Korea gelanceerd: https://www.sammyfans.com...i-9-beta-program-is-over/
Voor zover ik begreep moet je echt een S26 FE hoesje hebben en passen andere types nét niet.macdushi schreef op donderdag 17 september 2026 @ 09:54:
Ik wil voor mijn vrouw als verrassing de Samsung S26FE aanschaffen, weet iemand of je daar ook de hoesjes voor de S26 plus voor kunt gebruiken? Ik heb gezocht naar antwoord op diverse websites maar kan hier het antwoord niet op vinden.
Mocht je er verder over willen kletsen, dan kan dat in [Samsung Galaxy S26-serie] Accessoires
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Volgens Gemini zal de uitrol vanaf de 21e september van start gaan in Europa.Ryan_ schreef op donderdag 17 september 2026 @ 13:34:
Diverse tech sites melden dat de uitrol van One UI 9 naar de S26 serie is begonnenDe upgrade is gestart in Zuid-Korea en zal mogelijk de komende dagen verder uitrollen naar o.a. Europa.
ik had er gister 2 en vandaag 1. zit sinds gister op september-patch 👍
Ik denk dat dat klopt, valt me op dat Galaxy Ultra updates steevast verkrijgbaar zijn vanaf een maandag. Ik verwachtte deze dus al op die datum.Geraedus schreef op donderdag 17 september 2026 @ 19:46:
[...]
Volgens Gemini zal de uitrol vanaf de 21e september van start gaan in Europa.
Nou en?Geraedus schreef op donderdag 17 september 2026 @ 19:46:
[...]
Volgens Gemini zal de uitrol vanaf de 21e september van start gaan in Europa.
(Deze kritische noot omdat Gemini ook maar zit te bullshitten. Google AI overview en Gemini pakken tegenwoordig vaak informatie uit Reddit threads waar willekeurige mensen van alles claimen.)
Wat je zegt is inderdaad vaak het geval (niet altijd). Wel is gebleken in de afgelopen jaren dat eind September / begin Oktober dat Samsung een nieuwe android update uit brengt.nonagoninf schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 10:09:
[...]
Nou en?
(Deze kritische noot omdat Gemini ook maar zit te bullshitten. Google AI overview en Gemini pakken tegenwoordig vaak informatie uit Reddit threads waar willekeurige mensen van alles claimen.)
Maar we gaan het zien of het komende week gaat uitkomen. Verwacht zelf niet al te grote veranderingen of nieuwe features.
Als je aan ChatGPT of Gemini iets vraagt, bv waneer de One UI 9 voor de Samsung S26 uitkomtnonagoninf schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 10:09:
[...]
Nou en?
geeft hij aan vanaf 21 september. Als je dan vraagt of hij he zeker weet dan word het ergens in het najaar, oktober, november.
Het zal niet lang meer duren, gewoon geduldig afwachten.Theratron schreef op maandag 21 september 2026 @ 11:28:
Ik had de OneUI 9/Android 17 update toch echt wel verwacht vandaag..... Hij is vorige week in Korea uitgekomen, meestal volgt hij dan toch echt op maandag bij ons?
Jammer maar helaas, dan maar een weekje langer wachten.Huigie schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 06:30:
Hmm, een week uitgesteld naar de 28e volgens sammobile & Samsung Thailand.
[Afbeelding]
Ze zullen denk ik toch een bug gevonden hebben dan. Anders was hij gisteren echt aangeboden. Ben wel benieuwd wat ze hebben gevonden dat niet naar boven is gekomen in de beta's.Huigie schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 06:30:
Hmm, een week uitgesteld naar de 28e volgens sammobile & Samsung Thailand.
[Afbeelding]
nieuws: Samsung brengt Android 17-update met One UI 9 pas later deze maand uit
teksten en letters zien er erg pixelated uit.
Display settings etc gecontroleerd?TeddyWestside schreef op donderdag 24 september 2026 @ 11:19:
Laatst moeten switchen van de S25U naar de S26U maar het beeldscherm valt toch wel tegen tov de S25U.
Ik gebruik de s26u sinds het begin met alle tevredenheid.
Heb je het privacy display aanstaan? Dat halveert in principe de hoeveelheid pixels. Of misschien staat hij ingesteld op een lagere resolutie? Ik heb zelf hier ook de S24 Ultra nog liggen, de kleuren zijn wel iets anders maar de scherpte zou onder normale omstandigheden echt hetzelfde moeten zijn tussen alle Ultra modellen...TeddyWestside schreef op donderdag 24 september 2026 @ 11:19:
Laatst moeten switchen van de S25U naar de S26U maar het beeldscherm valt toch wel tegen tov de S25U.
Ja, ik had ook problemen met het scherm en heb mij S26U inmiddels verkocht. Ik kreeg steeds meer geïrriteerde ogen en na twee weken was het zo vervelend dat ik een paar dagen een andere telefoon heb gebruikt en toen was het weer over. Ik heb veel scherminstellingen geprobeerd, maar niets hielp. Ik kwam er, nadat ik zelf klachten had, pas achter dat hier meer mensen over klaagden. Ik gok dat het een combinatie is van:TeddyWestside schreef op donderdag 24 september 2026 @ 11:19:
- Lage PWM dimming rate (480Hz). Dit is op zichzelf nooit een probleem voor mij geweest.
- Emulatie van 10-bit met FRC dithering. Van wat ik begrijp wordt 10-bit kleuren geëmuleerd door pixels heel snel tussen twee kleuren die het 8-bit scherm wel aan kan to switchen.
- Als je privacy display uit hebt staan, bestaat het beeld uit twee soorten pixels, pixels die smal zijn en pixels die wijd zijn. Beide ogen hebben daarom niet exact hetzelfde beeld.
Gelukkig heeft maar een klein percentage van de S26 Ultra gebruikers hier last van. Maar als je wel zo'n pechvogel bent is het toestel niet echt goed te gebruiken.
Theratron schreef op donderdag 24 september 2026 @ 12:07:
[...]
Heb je het privacy display aanstaan? Dat halveert in principe de hoeveelheid pixels. Of misschien staat hij ingesteld op een lagere resolutie? Ik heb zelf hier ook de S24 Ultra nog liggen, de kleuren zijn wel iets anders maar de scherpte zou onder normale omstandigheden echt hetzelfde moeten zijn tussen alle Ultra modellen...
Staat op 120hz, qhd, levendig, privacy modus staat uit.Geraedus schreef op donderdag 24 september 2026 @ 12:02:
[...]
Display settings etc gecontroleerd?
Ik gebruik de s26u sinds het begin met alle tevredenheid.
wanneer de telefoon wat gekanteld is valt het helemaal op. echt de RGB pixels zie je bij de randen van een letter.
zoals @nonagoninf al aangeeft is het echt een scherm design flaw. allemaal voor een privacy scherm die ik nooit gebruik helaas.
Hopelijk krijgt de S27U een goeie omruil deal
Ik kwam van een S24U en moest even wennen aan het S26U display, maar bevalt nu primaTeddyWestside schreef op donderdag 24 september 2026 @ 11:19:
Zelfs de S24U ervaarde ik beter hahastin00 schreef op donderdag 24 september 2026 @ 13:22:
[...]
Ik kwam van een S24U en moest even wennen aan het S26U display, maar bevalt nu primaPixelated tekst of letters zie ik niet.
Als ik in bed nog even gauw iets wil bekijken, en bril al af heb (ben bijziend) dan vallen de pixels extra goed op. Daar had ik met de S23U nooit last van.
YouTube: How Far Behind Is the Pixel’s Performance? Die video is een goed voorbeeld hoe de Sxx Ultra series zixh verhouden, tegen nota bene een Pixel 11 Pro. De gevallen waar de S26U echt veel beter is dan de S23U is verwaarloosbaar wat dat betreft.
Heb nu een S26 Ultra en hij bevalt me wel erg goed op 1 punt na. Samsung ondersteund geen aptX HD, Adaptive of lossless voor Bluetooth koptelefoons. Mijn Bowers & Wilkins Pi8 klinken dus niet zo goed als op de Nothing Phone 3. Heb het ook nagevraagd bij Samsung via WhatsApp en ze gaven aan dat ze het niet ondersteunen om zo hun eigen oordopjes te promoten.
Heb al een Sennheiser BTD 700 adapter gekocht, maar die werkt niet samen met de Pi8. Zit nu dus erg te twijfelen om de S26 Ultra terug te sturen en dat nu net nadat ik eindelijk een Samsung heb gekocht.
LDAC?FireFly3k schreef op zondag 27 september 2026 @ 17:26:
Hiervoor had ik een Nothing Phone 3 waar ik erg blij mee was, maar vo-WiFi werkte verschrikkelijk slecht waardoor ik de telefoon continu opnieuw moest starten omdat ik anders niet kon bellen thuis. Wilde nooit een Samsung omdat ik liever zoveel mogelijk stock Android wil.
Heb nu een S26 Ultra en hij bevalt me wel erg goed op 1 punt na. Samsung ondersteund geen aptX HD, Adaptive of lossless voor Bluetooth koptelefoons. Mijn Bowers & Wilkins Pi8 klinken dus niet zo goed als op de Nothing Phone 3. Heb het ook nagevraagd bij Samsung via WhatsApp en ze gaven aan dat ze het niet ondersteunen om zo hun eigen oordopjes te promoten.
Heb al een Sennheiser BTD 700 adapter gekocht, maar die werkt niet samen met de Pi8. Zit nu dus erg te twijfelen om de S26 Ultra terug te sturen en dat nu net nadat ik eindelijk een Samsung heb gekocht.
En anders een andere merk telefoon zoeken (Motorola anders?)
Zelf heb ik niet zo last van, AAC is zat voor mij met BT, als ik betere kwaliteit wil (vanwege FLAC) pak ik de dongel en bedrade koptelefoon wel.
Wat ik vooral een nadeel aan de S23 Ultra vond was de camera. Ik kon destijds via een goede inruildeal overstappen naar de S24 Ultra, en behalve de symmetrische randen om het scherm en de niet meer schuin aflopende schermrand (ik was daar niet zo'n fan van) viel me vooral op hoeveel beter de camera was, vooral als het op texturen aankomt die van dichtbij zijn gefotografeerd. Maar ook de algehele look van de fotos vond ik veel te veel "verscherpt" ("over-sharpening").Dijkertje schreef op zondag 27 september 2026 @ 11:07:
Ik kwam van een S23U, en ik moest de eerste twee weken enorm wennen. Dat pixelated merkte ik heel erg. Aan het begin enorm getwijfeld of ik niet de S26U moest terugsturen. Qua gebruik is de S26U zeker rapper in gebruik maar in dagelijks gebruik is dat verwaarloosbaar.
Als ik in bed nog even gauw iets wil bekijken, en bril al af heb (ben bijziend) dan vallen de pixels extra goed op. Daar had ik met de S23U nooit last van.
YouTube: How Far Behind Is the Pixel’s Performance? Die video is een goed voorbeeld hoe de Sxx Ultra series zixh verhouden, tegen nota bene een Pixel 11 Pro. De gevallen waar de S26U echt veel beter is dan de S23U is verwaarloosbaar wat dat betreft.
Wat dat aangaat vond ik de S24 Ultra toch een enorme stap voorwaarts. Heb nu de S26 Ultra, maar dat had ik eigenlijk niet hoeven doen. De fotos van de S26 Ultra vind ik te flets, het contrast van de S24 Ultra was mooier. En dan lever je ook nog in qua functionaliteit met de S-pen. Het privacy display vind ik zelf niet boeiend. Het enige echte voordeel van de S26 Ultra is dat hij met een geschikte lader die je apart moet kopen sneller oplaadt, en de batterij gaat met dezelfde capaciteit wel echt een stukje langer mee. Maar vooral met die afgeronde hoeken die ze nu hebben ben ik toch echt van mening dat voor nu de S24 Ultra de laatste "echte" Ultra (en Note!) was.
Hopelijk gaan we deze week de update ontvangen in Nederland.
[ Voor 30% gewijzigd door Geraedus op 28-09-2026 13:13 ]
Gaat Samsung uiteindelijk over naar Swiftkey?
Overigens ook irritant: opeens een Google zoekbalk op mijn startscherm. Gelukkig is die nog uit te schakelen.
Swifkey is op (de meeste?) Samsung telefoons voorgeïnstalleerd. Kan het zijn dat je die eerder met bijv. adb verwijderd hebt? Grote updates brengen soms dingen terug die je gedeïnstalleerd hebt.EDIT schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 09:41:
Hier is na de update plotseling het Microsoft Swiftkey-toetsenbord geïnstalleerd, maar is het Samsung toetsenbord nog steeds gewoon het standaard toetsenbord.
Overigens ook irritant: opeens een Google zoekbalk op mijn startscherm. Gelukkig is die nog uit te schakelen.
Ik denk dat het juist de andere kant op gaat, sinds OneUI 9 kun je Swiftkey deïnstalleren zonder adb.
Ik heb ooit, vier telefoons terug geloof ik, adb een keer gebruikt, maar sindsdien heb ik niet eens die moeite meer genomen omdat het meeste spul gewoon na installatie te verwijderen was.
Wel daarbij de kanttekening dat ik altijd mijn telefoons installeer door data en apps over te zetten vanaf mijn oude telefoon met de Samsung Smart Switch en nooit de 'optionele apps'/'aanbevolen apps' laat installeren tijdens installatie. Wellicht dat dat de installatie van Swiftkey eerder altijd voorkomen heeft.
Dude, hij is pas sinds vandaag 9:00 uur beschikbaar hedutchnltweaker schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 11:49:
Wat is de ervaring van de nieuwe ui en batterij duur?
Lijkt me lastig om nu al te bepalen als de update net uit is.dutchnltweaker schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 11:49:
Wat is de ervaring van de nieuwe ui en batterij duur?
EDIT: iemand had al hetzelfde idee
[ Voor 8% gewijzigd door LAPJENL70 op 29-09-2026 12:35 ]
[ Voor 80% gewijzigd door giovanni2903 op 29-09-2026 12:53 ]
Ik wilde net vragen of anderen dat ook hebben.... 😅giovanni2903 schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 12:53:
Ik kreeg na de update gelijk nog eentje
[Afbeelding]
Top. Staat niets bijzonders vermeld in de changelog.giovanni2903 schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 12:53:
[Afbeelding]
Same. Underwhelmed is het woord van de dag.418O2 schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 13:31:
De klok linksboven lijkt iets groter of dikker. Dat is het enige dat ik vooralsnog merk
Ik verwacht niks van updates. Ik gebruik 5 apps en als die stabiel werken vind ik het wel prima. Updates brengen nooit wat spannends (en ik draai al even mee)
Voor mij geldt eigenlijk hetzelfde, maar ik ben weer in de hyeptrain getrapt deze keer...418O2 schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 13:35:
[...]
Ik verwacht niks van updates. Ik gebruik 5 apps en als die stabiel werken vind ik het wel prima. Updates brengen nooit wat spannends (en ik draai al even mee)
Wat had je verwacht dan?Rio schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 13:36:
[...]
Voor mij geldt eigenlijk hetzelfde, maar ik ben weer in de hyeptrain getrapt deze keer...
Nieuwe looks, ik las iets over het quick settings menu en over een nieuwe camerafunctie, maar ik merk er eigenlijk (weer) geen bal van. Verder vooral marketinggewauwel obv containerbegrippen; 'more seamless', 'richer', 'enhanched'
Bij mij ook nog een Google Play update. Ben weer helemaal bij de tijd, nu kunnen ze alles weer lekker onverstoord tracken van me.giovanni2903 schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 12:53:
[Afbeelding]
Paar dingen in de quick panel is aangepast. Zoals de slider van de volume en helderheid is breder. De mute knop is losgekoppeld van de volume slider is losgekoppeld.Rio schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 13:40:
[...]
Nieuwe looks, ik las iets over het quick settings menu en over een nieuwe camerafunctie, maar ik merk er eigenlijk (weer) geen bal van. Verder vooral marketinggewauwel obv containerbegrippen; 'more seamless', 'richer', 'enhanched'
Verder wat kleine visuele veranderingen.
Dat gevoel heb ik zeker ook, vooral met third party apps zoals mijn alternatieve galley app en het swypen met het toetsenbord van Google. Maar ook met scrollen in de (nu doorzichtige) Samsung browser.Geraedus schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 12:44:
Misschien ligt het aan mij, maar voelt aan dat alles net wat snappier werkt qua animaties.
En er staat meteen ook nog even een Google play patch klaar ook! (te vinden onder beveiliging > updates)giovanni2903 schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 12:53:
[Afbeelding]
Bij mij stond er ook meteen een icoon van Swiftkey in de app drawer. Volgens mij heb ik die verwijderd toen ik de telefoon kocht, en dat moest ik nu dus opnieuw doen... Sneaky van ze.EDIT schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 11:04:
Apart, ik kan mij niet herinneren dat ik Swiftkey ooit op een Samsungtelefoon heb zien staan, ook niet op mijn S26.
Yup, ik heb de klok en het batterijniveau allebei rechts staan (bedankt Goodlock!) en de tekst in de hele bar is nu groter, ongeveer zo groot als het was op de S24 Ultra. Aangezien ik nu op leesbril-leeftijd ben kan ik die kleine verandering toch erg waarderen, haha.418O2 schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 13:31:
De klok linksboven lijkt iets groter of dikker. Dat is het enige dat ik vooralsnog merk
Hoe heb je die zoekbalk verwijderd? Krijg het niet voor elkaar.EDIT schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 09:41:
Hier is na de update plotseling het Microsoft Swiftkey-toetsenbord geïnstalleerd, maar is het Samsung toetsenbord nog steeds gewoon het standaard toetsenbord.
Longpress home screen, settings, show searchbizarre410 schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 15:26:
[...]
Hoe heb je die zoekbalk verwijderd? Krijg het niet voor elkaar.
De Samsung store heeft ook updates. Oa een ai language core pakket van 3 gig. Wut
[ Voor 15% gewijzigd door 418O2 op 29-09-2026 15:41 ]
Toen het nog geen AI meuk bevatte 😉giovanni2903 schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 16:43:
sinds android 4.4(.4) merk ik al niks meer van updates. toentertijd een xperia t met die versie en dat was voor toen echt perfect
Al moet ik zeggen dat het Zo gedeelte in het toetsenbord wel handig is met samenvattingen, grammatica en spellingscontrole en schrijfstijl (zeker voor Limburger als ik 😄)
Jamesbond007uk
Dan ga je GrapheneOS nog spannender vinden:jamesbond007uk schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 18:01:
Bij de tweede firmware pdate, zie ik dat security patch level op 5 oktober 2026 staat. Knap hoor dat Samsung in de toekomst kijkt.
https://grapheneos.org/releases#20260925002026092500 (Pixel 6, Pixel 6 Pro, Pixel 6a, Pixel 7, Pixel 7 Pro, Pixel 7a, Pixel Tablet, Pixel Fold, Pixel 8, Pixel 8 Pro, Pixel 8a, Pixel 9, Pixel 9 Pro, Pixel 9 Pro XL, Pixel 9 Pro Fold, Pixel 9a, Pixel 10, Pixel 10 Pro, Pixel 10 Pro XL, Pixel 10 Pro Fold, Pixel 10a, emulator, generic, other targets)
All of the Android 17 security patches from the current October 2026, November 2026, December 2026, January 2027, February 2027 and March 2027 Android Security Bulletins are included in the 2026092501 security preview release.
OEMs waren zo traag met het pushen van security updates in de vorm van Android Security Bulletins dat Google het security-embargo verlengd heeft naar 3-6 maanden. Dus een aantal van de kwetsbaarheden die in de security bulletin van maart 2027 gefixed gaat worden zijn nu al bekend en hebben OEMs al patches voor. En toch presteren de meeste OEMs de maart 2027 update in april 2027 uit te rollen, ook al hebben ze al minstens 3 maand toegang to de patches. (Beetje naïef van Google te geloven dat OEMs hun werk beter zouden doen.)
GrapheneOS rolt al die patches meteen uit, dus heeft nu al een deel van de patches van de maart 27 bulletin. Google Pixel en Samsung flagships zijn meestal in sync met de bulletins, maar rollens soms wat van de embargoed patches vervroegd uit. Dus het kan zijn dat bijv. een aantal van de kwetsbaarheden uit de november bulletin al gefixed zijn (soms zie je dat ook in Samsung release notes).
Maarja, als je een aanvaller bent is het niet zo lastig kwetsbaarheden in de meeste Android toestellen te vinden, je kunt ze vinden door embargoed patches te reverse engineeren (want het embargo geldt alleen voor de broncode).
Security patches zijn nu nog belangrijker omdat ze door LLMs met honderden per maand gevonden worden (kijk maar naar de bulletin van september).
[ Voor 6% gewijzigd door nonagoninf op 29-09-2026 20:10 ]
Dit topic is om ervaringen te delen, niet om kortingscodes te vinden of te delen. Andere zaken horen thuis in:
- Accessoires: [Samsung Galaxy S26-serie] Accessoires
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S26-serie] Levertijd & Prijzen
- Discussies over Snapdragon vs Exynos: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos
/f/image/OGTWXxpw2U9FeAT157ACRoJ9.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/AJKv9Xz9DOoTlzz3Gxhg9GsD.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NXN3YxNuO1HOZNz5FCbyFdlh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RRk1wdgBksXCVLcEmMQQFUzF.jpg?f=fotoalbum_large)