Ik heb een dochter van 3 die graag met de S-pen tekent en daarnaast is het toestel zakelijk gekocht, maakt het net wat lastigerGeraedus schreef op maandag 23 maart 2026 @ 18:39:
Heeft care+ eigenlijk wel toegevoegde meerwaarde?
Neem aan dat val schade door eigen schuld maar deels vergoed wordt.
Je hebt een eigen risico. Maar dat is veel minder dan de kosten die een reparatie normaal kost. Eigenlijk alles is vreselijk duur..Geraedus schreef op maandag 23 maart 2026 @ 18:39:
Heeft care+ eigenlijk wel toegevoegde meerwaarde?
Neem aan dat val schade door eigen schuld maar deels vergoed wordt.
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Belsimpel of mobiel.nl gekocht?Michel242186 schreef op maandag 23 maart 2026 @ 18:39:
[...]
Bij mij wel gelukt met meerdere telefoons.
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Dat is het verschil. Telefoons bij derde gekocht kunnen nog geen care+ afsluiten.
Ik heb nu eindelijk een duidelijk antwoord van samsung. Het modelnummer van mijn S26U is niet een ''benelux'' model. Dus import van belsimpel. En daarop kan je in de benelux geen care+ afsluiten.Lynix schreef op maandag 23 maart 2026 @ 14:22:
[...]
Is dit bij mensen inmiddels gelukt? Ik krijg nog steeds dezelfde melding.
Nu weet ik dat belsimpel daar een handje van heeft.. maar moet zoiets niet aangegeven worden ergens?
Wat heb je hier dan staan?spartacusNLD schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 07:42:
[...]
Ik heb nu eindelijk een duidelijk antwoord van samsung. Het modelnummer van mijn S26U is niet een ''benelux'' model. Dus import van belsimpel. En daarop kan je in de benelux geen care+ afsluiten.![]()
Nu weet ik dat belsimpel daar een handje van heeft.. maar moet zoiets niet aangegeven worden ergens?
PSN : Geraedus
Exact hetzelfde als jij. Wat betekend dit dan? En nu geven ze ook aan dat je hierdoor geen reparatie claim bij samsung zelf kan indienen?
EUX staat voor Europees model, het model wat ik heb is vanuit Samsung geleverd.spartacusNLD schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 07:59:
[...]
Exact hetzelfde als jij. Wat betekend dit dan? En nu geven ze ook aan dat je hierdoor geen reparatie claim bij samsung zelf kan indienen?
Ze kijken blijkbaar naar modelcode / serienummer. Wat Samsung daarover aangeeft:Geraedus schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 08:01:
[...]
EUX staat voor Europees model, het model wat ik heb is vanuit Samsung geleverd.
''Het einde van je modelcode en serienummer komen niet overeen van een Benelux model.''
Aldus Claude:
''het serienummer bevat helemaal geen regio-informatie. Die medewerker heeft waarschijnlijk geprobeerd regio af te leiden uit het serienummer — wat niet mogelijk is. De regio staat alleen in de CSC-code, en die (EUX) klopt volledig.''
[ Voor 26% gewijzigd door spartacusNLD op 24-03-2026 08:14 ]
Dan zal ik ongetwijfeld hetzelfde hebben. Ik heb hem via KPN gekregen. Nou maakt de garantie voor mij niet uit. Ik stuur hem gewoon naar kpn als er problemen zijn. Ik hoop alleen niet dat ik gezeur krijg mocht ik hem volgend jaar willen inruilen bij Samsung.spartacusNLD schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 07:42:
[...]
Ik heb nu eindelijk een duidelijk antwoord van samsung. Het modelnummer van mijn S26U is niet een ''benelux'' model. Dus import van belsimpel. En daarop kan je in de benelux geen care+ afsluiten.![]()
Net maar eens care+ afgesloten met 3 maanden gratis. Wordt alleen nog niet bij toestel informatie bijgewerkt
En dan zit daar toch een issue bij mij.. want bij hebben de zelfde informatie bij softwareversie. maar jij kan wel care+ afsluiten (gekocht bij samsung) maar mensen met een S26U van belsimpel niet. Dus in de modelnaam / serienummer zit toch echt iets verstopt wat samsung gebruikt om care+ verzekeringen toe te staan / af te wijzen. Wat staat er bijv. achter de ''/'' bij jou modelnaam (info telefoon)?Geraedus schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 08:17:
Net maar eens care+ afgesloten met 3 maanden gratis. Wordt alleen nog niet bij toestel informatie bijgewerkt
Belsimpel verkoopt toch vaak import toestellen uit oostblok landen, mischien daardoor?spartacusNLD schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 08:20:
[...]
En dan zit daar toch een issue bij mij.. want bij hebben de zelfde informatie bij softwareversie. maar jij kan wel care+ afsluiten (gekocht bij samsung) maar mensen met een S26U van belsimpel niet. Dus in de modelnaam / serienummer zit toch echt iets verstopt wat samsung gebruikt om care+ verzekeringen toe te staan / af te wijzen. Wat staat er bijv. achter de ''/'' bij jou modelnaam (info telefoon)?
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
spartacusNLD schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 08:20:
[...]
En dan zit daar toch een issue bij mij.. want bij hebben de zelfde informatie bij softwareversie. maar jij kan wel care+ afsluiten (gekocht bij samsung) maar mensen met een S26U van belsimpel niet. Dus in de modelnaam / serienummer zit toch echt iets verstopt wat samsung gebruikt om care+ verzekeringen toe te staan / af te wijzen. Wat staat er bijv. achter de ''/'' bij jou modelnaam (info telefoon)?
Ook dit komt overeen.
Kan ik me ook herinneren. De S25 ook via belsimpel gekocht, maar dat was wel een Nederlands model. Dus nu pech denk ik. Ik ga me zo weer eens bij belsimpel melden.Geraedus schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 08:26:
He trouwens toendertijd in de s23 topic dit zelfde probleem gezien en die mensen hebben bij bel simpel aangeklopt voor een correct model
Er is hier zelfs, in 2018, een rechtzaak over geweest tussen samsung en belsimpel: uitspraak - Stichting Reclame Code
Wat is Claude toch handig:
Dit is een bekend en gedocumenteerd probleem. De feiten:
Belsimpel importeert inderdaad soms uit andere EU-landen
Belsimpel heeft er een handje van om Samsung-vlaggenschepen te importeren uit het buitenland, wat doorgaans niet vermeld wordt op hun site. Kopers lopen daardoor eventuele Samsung-promoties mis.
Samsung heeft dit zelf ook bevestigd in een rechtszaak
Samsung heeft meermalen aan Belsimpel gevraagd om klanten duidelijk te informeren over de herkomst van de aangeboden producten en expliciet op de website aan te geven of producten wel of niet voor een promotie in aanmerking komen. Belsimpel heeft deze verzoeken tot op heden naast zich neergelegd.
Jouw opties:
- Belsimpel aanspreken — zij hebben jou een product verkocht met de belofte dat het "geschikt is voor de Nederlandse markt". Belsimpel stelt zelf dat het toestel geschikt is voor de Nederlandse markt en providers. Als Samsung Care+ geweigerd wordt vanwege de herkomst, is dat Belsimpels probleem, niet het jouwe. Eis compensatie of een andere oplossing.
- Wettelijke garantie — Samsung Care+ is een verzekering, geen garantie. De wettelijke garantie van 2 jaar bij de verkoper (Belsimpel) geldt sowieso, ongeacht herkomst.
- ACM of Geschillencommissie — als Belsimpel niet meewerkt, is dit een zaak voor de Geschillencommissie Thuiswinkel (gratis, bindend voor Belsimpel als Thuiswinkel-lid).
[ Voor 77% gewijzigd door spartacusNLD op 24-03-2026 08:34 ]
Instellingen → Over de telefoon → ModelnummerspartacusNLD schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 08:09:
[...]
Ze kijken blijkbaar naar modelcode / serienummer. Wat Samsung daarover aangeeft:
''Het einde van je modelcode en serienummer komen niet overeen van een Benelux model.''
Aldus Claude:
''het serienummer bevat helemaal geen regio-informatie. Die medewerker heeft waarschijnlijk geprobeerd regio af te leiden uit het serienummer — wat niet mogelijk is. De regio staat alleen in de CSC-code, en die (EUX) klopt volledig.''
Benelux model → eindigt vaak op B of EUX
Voorbeeld: SM-S928B
Ja. Dat heb ik ook gewoon.Ilankroon schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 08:36:
[...]
Instellingen → Over de telefoon → Modelnummer
Benelux model → eindigt vaak op B of EUX
Voorbeeld: SM-S928B
Samsung beweert bij hoog en laag dat dit een niet beschikt model is, omdat de website aangeeft dat het serienummer niet geschikt is. Gevalletje ''computer says no'' / ''paarse krokodil''
Dat klopt niet helemaal. Ik heb een Flip 6, de versie van de Olympische Spelen in Parijs. Dit is een Franse versie, en ik kon hem toen het scherm het begaf inderdaad niet invoeren in het systeem. Via de Samsung store is ie toen gewoon onder garantie gerepareerd. De garantie geldt volgens mij wereldwijd, administratief is het wel wat lastiger.spartacusNLD schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 07:59:
[...]
Dat klopt niet. Als goed is, krijg je bij het inloggen bij Samsung en je gaat naar "Geregistreerde producten" zou je alsnog de knop moeten zien "Reparatie aanmelden" moeten zienspartacusNLD schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 07:59:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem met mijn S26U betreft Samsung Care als jij, maar zie deze knop wel.
Mijn TV is wel grijze import, daar ontbreekt die knop ook echt.
Apart. Hoewel ik geen interesse heb in Care+ ben ik toch eens gaan kijken op https://www.samsung.com/nl/offer/samsung-care-plus/. Daar krijg ik na het invoeren van de imei te zien dat 'Het ingevoerde IMEI /serienummer komt niet in aanmerking voor een Samsung Care+ product.'
- gekocht via Mobiel.nl
- Instellingen → Over de telefoon → Modelnummer --> SM-S948B
- Software staat op EUX/EUX
- ik kan na inloggen bij Samsung wel kiezen voor 'Reparatie aanmelden'
Is geen touw aan vast te knopen als consument.
- gekocht via Mobiel.nl
Rio schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 13:17:
Apart. Hoewel ik geen interesse heb in Care+ ben ik toch eens gaan kijken op https://www.samsung.com/nl/offer/samsung-care-plus/. Daar krijg ik na het invoeren van de imei te zien dat 'Het ingevoerde IMEI /serienummer komt niet in aanmerking voor een Samsung Care+ product.'
- gekocht via Mobiel.nl
https://images.samsung.co...onditions_NL_20260119.pdfU moet minimaal 18 jaar oud zijn en een vaste woonplaats in Nederland hebben om de polis te kunnen kopen, en
het apparaat moet volledig nieuw zijn en rechtstreeks bij Samsung zijn gekocht. U kunt de dekking binnen 60
dagen na de eerste activering van je apparaat toevoegen.
staat gewoon in de voorwaarden?
Ik had ook problemen met het afrekenen van Care+.
S26 ultra gekocht via Samsung
Bij mij was als betaalmethode alleen creditcard zichtbaar.
Op een laptop (privetablat) is het uiteindelijk gelukt.
S26 ultra gekocht via Samsung
Bij mij was als betaalmethode alleen creditcard zichtbaar.
Op een laptop (privetablat) is het uiteindelijk gelukt.
[ Voor 8% gewijzigd door richajax op 24-03-2026 13:29 ]
Volgens Samsung komt mijn via Belsimpel gekochte S26U ook niet in aanmerking voor Care+. Wel iets om rekening mee te houden in de toekomst.
@Lynixrealphoenikx schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 18:02:
Volgens Samsung komt mijn via Belsimpel gekochte S26U ook niet in aanmerking voor Care+. Wel iets om rekening mee te houden in de toekomst.
Net gebeld door een medewerker van de samsung back-office nadat gisteren een ticket voor mij is aangemaakt. Vanaf 1 april* moet het mogelijk zijn om voor de S26u gekocht bij een partij als belsimpel care+ af te sluiten. In de back-office software van samsung zelf zijn op dit moment issues waar nog niet elke medewerker van de 1e lijn klantenservice vanaf weet.
* 1 april was de streefdatum voor een oplossing, het kan wat langer duren maar het wordt sowieso opgelost binnen 60 dagen na release datum.
Dus dat hele verhaal van gisteren van samsung medewerkers dat ik een ''niet benelux'' toestel zou hebben is compleet uit hun duim gezogen blijkbaar?
[ Voor 48% gewijzigd door spartacusNLD op 25-03-2026 08:32 ]
Wellicht de ''airdrop'' update? Dit werkte nog niet bij mij. Eindelijk af van alle foto's via whatsapp doorsturen met kwaliteitverlies dus mijn telefoon en die van mijn vrouw.
Dit zou nu moeten gaan werken tussen Apple en Samsung: nieuws: Samsung Galaxy-toestellen kunnen via AirDrop bestanden uitwisselen met iPhones
Getest! Jep.. het werkt nu:
[ Voor 39% gewijzigd door spartacusNLD op 25-03-2026 11:02 ]
Gisteren care+ besteld en betaald en nog steeds niet zichtbaar (afgehandeld) op me toestel, het gaat lekker met samsung 🫠🤐
Wat is zij dus.. gezooi met hun back-office software i.c.m. de S26 serieGeraedus schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 11:05:
Gisteren care+ besteld en betaald en nog steeds niet zichtbaar (afgehandeld) op me toestel, het gaat lekker met samsung 🫠🤐
Geraedus schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 11:05:
Ps: heb gisteren al contact gehad met samsung en zeiden dat het 24 uur in beslag kan nemen, wat mij betreft onlogisch is aangezien het om een service betreft.
De eerste update vanuit Samsung is inmiddels te downloaden.
[ Voor 20% gewijzigd door Geraedus op 25-03-2026 12:57 ]
2e. De eerste kregen we op 10 maart al.Geraedus schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 12:56:
De eerste update vanuit Samsung is inmiddels te downloaden.
[Afbeelding]
Zojuist een video van mijn S26U naar mijn werk iPhone gestuurd. Werkt erg goed! Helaas nog niet met de "tap". Kan iemand een snelheid vergelijking maken tussen iPhone -> iPhone en Samsung -> iPhone? Ben wel benieuwd.
RX 7900XTX, 9800X3D, B650 TUF GAMING, 32Gb 6000c30 buildzoid timings , Arctic Freezer II 280mm ||| Galaxy S23 Ultra 512GB
Wat doet deze update? Is nog steeds februari beveiliging patch.spartacusNLD schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 13:34:
[...]
2e. De eerste kregen we op 10 maart al.
Staat iets naar bovendutchnltweaker schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 14:43:
[...]
Wat doet deze update? Is nog steeds februari beveiliging patch.
activeert o.a. ''airdrop''..
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/84924200dutchnltweaker schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 14:43:
[...]
Wat doet deze update? Is nog steeds februari beveiliging patch.
Werkt nog vrij omslachtig idd. Maar i.i.g. beter dan niks.bjvdven schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 14:25:
Zojuist een video van mijn S26U naar mijn werk iPhone gestuurd. Werkt erg goed! Helaas nog niet met de "tap". Kan iemand een snelheid vergelijking maken tussen iPhone -> iPhone en Samsung -> iPhone? Ben wel benieuwd.
Dat samsung dit mogelijk maakt is al een wonder.spartacusNLD schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 15:18:
[...]
Werkt nog vrij omslachtig idd. Maar i.i.g. beter dan niks.
Verwonderd me dat na het installeren van de update de Google Play Services op november 2025 blijft staan. Kan ook niet handmatig bijgewerkt worden.
Als je echt de correcte datum wenst te hebben nadat je alle updates geïnstalleerd hebt en het staat nog steeds verkeerd vermeld, dan moet je een factoryreset uitvoeren. Daarna wordt het wel correct vermeld.Junkyxl schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 19:23:
Verwonderd me dat na het installeren van de update de Google Play Services op november 2025 blijft staan. Kan ook niet handmatig bijgewerkt worden.
Is de Google play-systeemupdate geen aparte update die los staat van een systeem update?
Is appart.richajax schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 08:49:
Is de Google play-systeemupdate geen aparte update die los staat van een systeem update?
Volgens mij klopt hier geen bal vanGeraedus schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 07:33:
[...]
Als je echt de correcte datum wenst te hebben nadat je alle updates geïnstalleerd hebt en het staat nog steeds verkeerd vermeld, dan moet je een factoryreset uitvoeren. Daarna wordt het wel correct vermeld.
Helaas wel, zelf ook moeten doen om van de 1 november 2025 geneuzel af te komen
Ik heb vanmiddag mijn telefoon (om andere redenen) een factory reset gegeven en hij blijft op 1 november staan.Geraedus schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 19:31:
[...]
Helaas wel, zelf ook moeten doen om van de 1 november 2025 geneuzel af te komen
Hopelijk komt er een update uit voor flitsmeister. Want in 15 minuten verbruikt de flitsmeister app 10% van de Samsung S26 Ultra.
Geen last van hier. Gebruik altijd Google Maps en Flitsmeister in splitscreen. Dat zit op zo'n 10 procent per 35 minuten.nedius004 schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 17:13:
Hopelijk komt er een update uit voor flitsmeister. Want in 15 minuten verbruikt de flitsmeister app 10% van de Samsung S26 Ultra.
Omslachtig? Video-->deel-->quickshare ?spartacusNLD schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 15:18:
[...]
Werkt nog vrij omslachtig idd. Maar i.i.g. beter dan niks.
https://wren.co/join/Devian
Waarom splitscreen? Je kan toch overlay gebruiken bij flitsmeister?Cobiwan schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 19:52:
[...]
Geen last van hier. Gebruik altijd Google Maps en Flitsmeister in splitscreen. Dat zit op zo'n 10 procent per 35 minuten.
Ik heb Flitsmeister eraf gegooid. Ik maak redelijk wat kilometers, telefoon loopt meer leeg dan dat ie oplaadt. Na anderhalf uur van 18% naar 16%. Nu gaat hij weer in raptempo vol, auto laadt met 45 watt daar ligt niet aan.nedius004 schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 17:13:
En dan moet je op de iphone nog instellingen aanpassen.. ''alleen contacten'' instelling is niet genoeg. Altans, dan zie ik de iphone van mijn vrouw niet. Ook al is zij natuurlijk een contact in mijn adresboek.
Zelfde op mijn MacBook. Voor iedereen openzetten is voor mij geen optie, dus dan moet je elke keer die setting wijzigen. Inderdaad niet heel soepel/makkelijk maar fijn dat de mogelijkheid er is.spartacusNLD schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 09:33:
[...]
En dan moet je op de iphone nog instellingen aanpassen.. ''alleen contacten'' instelling is niet genoeg. Altans, dan zie ik de iphone van mijn vrouw niet. Ook al is zij natuurlijk een contact in mijn adresboek.
Ik ga gewoon Waze gebruiken met deze gaat de battery niet snel leeg.FrankFe schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 08:28:
[...]
Ik heb Flitsmeister eraf gegooid. Ik maak redelijk wat kilometers, telefoon loopt meer leeg dan dat ie oplaadt. Na anderhalf uur van 18% naar 16%. Nu gaat hij weer in raptempo vol, auto laadt met 45 watt daar ligt niet aan.
Split screen aan de onderkant zodat ik netaan de snelheid kan zien werkt prima. Heb er ook snelkoppeling voor, zodat ik in x kan starten.dutchnltweaker schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 08:14:
[...]
Waarom splitscreen? Je kan toch overlay gebruiken bij flitsmeister?
Gebruik ik nu ook , werkt goed! Alleen flitspaal meldingen krijg je nauwelijks. Aantal focusflitsers krijg je geen melding op.nedius004 schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 12:10:
[...]
Ik ga gewoon Waze gebruiken met deze gaat de battery niet snel leeg.
Zoals welke niet dan?FrankFe schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 21:46:
[...]
Gebruik ik nu ook , werkt goed! Alleen flitspaal meldingen krijg je nauwelijks. Aantal focusflitsers krijg je geen melding op.
Vanaf gisteren ook in het bezit van een S26 Ultra 1TB met 16GB RAM. Ik had een S25 Ultra 512GB 12GB RAM. Echt iedereen zei dat de upgrade zinloos zou zijn. Maar al een week zat ik te tobben en op de Samsung pagina iedere keer in de winkelwagen van wel of niet.
Uiteindelijk had ik zoiets van, als ik upgrade moet ik het ook goed doen. Gelijk 1TB opslag met 16GB RAM geheugen. Processor is ook sneller. Camera beter in het donker. Ook voor AI gebruik is 16GB RAM dan wel weer beter. Net even muziekjes gemaakt met Gemini in MP3 formaat voor een gender reveal party.
De S25 Ultra kreeg ik met inruil 708 euro voor. Dan nog leden korting etc. Als truc een extra SIM-kaart genomen voor 1 jaar lang KPN. Deze ga ik niet gebruiken maar de korting was weer 200 euro extra. Na 12 maanden deze weer opzeggen. Uiteindelijk heb ik 398 euro moeten betalen. Geen toestel lening niets. Dat is een goede deal vind ik zelf. Camera eiland steekt achter wel meer uit maar maandag komt er een nieuw hoesje binnen. Spigen Tough Armor MagSafe Galaxy S26 Ultra hoesje gunmetal.
Uiteindelijk had ik zoiets van, als ik upgrade moet ik het ook goed doen. Gelijk 1TB opslag met 16GB RAM geheugen. Processor is ook sneller. Camera beter in het donker. Ook voor AI gebruik is 16GB RAM dan wel weer beter. Net even muziekjes gemaakt met Gemini in MP3 formaat voor een gender reveal party.
De S25 Ultra kreeg ik met inruil 708 euro voor. Dan nog leden korting etc. Als truc een extra SIM-kaart genomen voor 1 jaar lang KPN. Deze ga ik niet gebruiken maar de korting was weer 200 euro extra. Na 12 maanden deze weer opzeggen. Uiteindelijk heb ik 398 euro moeten betalen. Geen toestel lening niets. Dat is een goede deal vind ik zelf. Camera eiland steekt achter wel meer uit maar maandag komt er een nieuw hoesje binnen. Spigen Tough Armor MagSafe Galaxy S26 Ultra hoesje gunmetal.
Zeer goede keuze. Met 16 GB ram weet je zeker dat je de komende jaren niet hoeft te upgraden, en mocht je toch het toestel willen inruilen dan krijg je er zeker meer voor terug.Draconian schreef op zondag 29 maart 2026 @ 11:42:
Vanaf gisteren ook in het bezit van een S26 Ultra 1TB met 16GB RAM. Ik had een S25 Ultra 512GB 12GB RAM. Echt iedereen zei dat de upgrade zinloos zou zijn. Maar al een week zat ik te tobben en op de Samsung pagina iedere keer in de winkelwagen van wel of niet.
Ik heb mijn S26 Ultra weer verkocht. Ik was er toch niet helemaal tevreden over. Zo enorm zwaar vergeleken met mijn S25 Edge, en die enorme camerawobbel kon ik ook niet aan wennen. De S26 Ultra had echt wel enkele voordelen ten opzichte van de S25 Edge: betere zoomcamera, betere batterij en de s-pen natuurlijk. Maar voor de rest ben ik weer heel blij met mijn S25 Edge. Ik wacht nu wat de Fold 8 Wide gaat brengen; sinds ik afscheid moest nemen van mijn Microsoft Duo wacht ik nog steeds op iets moderns in deze vormfactor.
- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS
Verwacht jij over twee jaar weer hetzelfde? Na twee jaar was mijn Galaxy S24 Ultra (1TB) nog € 633 waard bij de overstap naar de S26 Ultra (1TB). Ik ga volgend jaar de Galaxy S27 Ultra overslaan. In de toekomst wil ik wellicht een keertje overstappen naar de Galaxy Z Fold.Geraedus schreef op zondag 29 maart 2026 @ 11:54:
[...]
Zeer goede keuze. Met 16 GB ram weet je zeker dat je de komende jaren niet hoeft te upgraden, en mocht je toch het toestel willen inruilen dan krijg je er zeker meer voor terug.
Hanteert Samsung bij de 16 GB RAM een opstelling die vergelijkbaar is met dual-channel (2 x 8 GB) in een computer?
Ik ga bij de Galaxy S28 Ultra weer kijken, en hopelijk krijgen we een iets grotere accucapaciteit. Sinds de Galaxy S20 Ultra 5G is de capaciteit namelijk steeds 5.000 mAh gebleven, al zijn de efficiëntie en de accuduur door de jaren heen sterk verbeterd door steeds zuinigere processors en OS optimalisatie.
[ Voor 33% gewijzigd door Van der Berg op 29-03-2026 16:19 ]
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S26 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 4 Pro - 22TB
Ik heb ook de Spigen Though Armor Magsafe. Enige nadeel is dat de achterkant nog all glad is .Dus ik moet opletten dat ik hem niet uit mijn handen laat vallen. Ik was aan het kijken om een ander hoesje te kopen SUBCASE UBGrip.Maar voorlopig nog niet gekocht.Draconian schreef op zondag 29 maart 2026 @ 11:42:
Ik heb dezelfde Spigen case en deze is inderdaad te glad aan de achterzijde. Overweeg ook een andere case.nedius004 schreef op zondag 29 maart 2026 @ 15:40:
[...]
Ik heb ook de Spigen Though Armor Magsafe. Enige nadeel is dat de achterkant nog all glad is .Dus ik moet opletten dat ik hem niet uit mijn handen laat vallen. Ik was aan het kijken om een ander hoesje te kopen SUBCASE UBGrip.Maar voorlopig nog niet gekocht.
Ik heb dezelfde apps op mijn S26 Ultra staan maar de batterij gaat veel langer mee dan mijn oude S25 Ultra. Is dat vanwege de processor? Scheelt ongeveer 20% dat deze langer meegaat. Ik hoop niet dat ze dat weer verkloten met updates. Dit is wel lekker zo.
Je hebt ook weer een nieuwe accu he, die degraderen ookDraconian schreef op maandag 30 maart 2026 @ 10:38:
Ik heb dezelfde apps op mijn S26 Ultra staan maar de batterij gaat veel langer mee dan mijn oude S25 Ultra. Is dat vanwege de processor? Scheelt ongeveer 20% dat deze langer meegaat. Ik hoop niet dat ze dat weer verkloten met updates. Dit is wel lekker zo.
Ligt eraan hoe je die gebruikt natuurlijk. Die van mijn S25 Ultra was 100% healthy. Kwam ook omdat ik hem altijd op 85% max opladen had.418O2 schreef op maandag 30 maart 2026 @ 12:20:
[...]
Je hebt ook weer een nieuwe accu he, die degraderen ook
"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-
Dat is een softwarematige broodje aap meting. Hoe lang is die telefoon gebruikt, minimaal 6 tot 12 maanden? Die accu is geen 100% als je echt een SoH meting laat uitvoeren. Elke accu degradeert, zowel bij gebruik als bij stilstand.H.Boss schreef op maandag 30 maart 2026 @ 12:33:
[...]
Ligt eraan hoe je die gebruikt natuurlijk. Die van mijn S25 Ultra was 100% healthy. Kwam ook omdat ik hem altijd op 85% max opladen had.
Er is net een update binnengekomen van 5 februari 2026 op mijn Galaxy S26 Ultra:
[ Voor 3% gewijzigd door Van der Berg op 30-03-2026 15:26 ]
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S26 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 4 Pro - 22TB
Geraedus in "[Samsung Galaxy S26-serie] Ervaringen & Discussie"Van der Berg schreef op maandag 30 maart 2026 @ 15:25:
Er is net een update binnengekomen van 5 februari 2026 op mijn Galaxy S26 Ultra:
[Afbeelding]
Waar blijft eigenlijk de security patch met beveiligingsniveau 1 maart?
Of zat in die vorige update waar Airdrop werd geintroduceerd ook security patches?
Er stond wel expliciet 1 februari bij het beveiligingsniveau.
Of zat in die vorige update waar Airdrop werd geintroduceerd ook security patches?
Er stond wel expliciet 1 februari bij het beveiligingsniveau.
Hoesje is echt perfect. Misschien moeten jullie wat meer eelt op je handen kwekennedius004 schreef op zondag 29 maart 2026 @ 15:40:
[...]
Ik heb ook de Spigen Though Armor Magsafe. Enige nadeel is dat de achterkant nog all glad is .Dus ik moet opletten dat ik hem niet uit mijn handen laat vallen. Ik was aan het kijken om een ander hoesje te kopen SUBCASE UBGrip.Maar voorlopig nog niet gekocht.
Telefoon beetpakken doe je toch ook met je vingers eromheen? Dat de achterkant glad aanvoelt is perfect. Ook de randen zijn zeer goed beschermd.
Spigen Tough Armor MagSafe Galaxy S26 Ultra hoesje gunmetal is top.
[ Voor 3% gewijzigd door Draconian op 01-04-2026 07:03 ]
Zo ver ben ik meer tevreden van de subcase voelt ook meer premium aan.Draconian schreef op woensdag 1 april 2026 @ 07:02:
[...]
Hoesje is echt perfect. Misschien moeten jullie wat meer eelt op je handen kweken![]()
![]()
Telefoon beetpakken doe je toch ook met je vingers eromheen? Dat de achterkant glad aanvoelt is perfect. Ook de randen zijn zeer goed beschermd.
Spigen Tough Armor MagSafe Galaxy S26 Ultra hoesje gunmetal is top.
Zullen we hoesjes verder in [Samsung Galaxy S26-serie] Accessoires bespreken?
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Samsung Care+ verzekering kan je nu ook afsluiten voor de S26 serie (toestel gekocht via belsimpel). Er waren hier volgens mij een paar mensen ook geïnteresseerd.. ze hebben het dus blijkbaar eindelijk gefixed
Ik krijg ook de aanbieding zoals bij introductie (3 maand gratis).
Ik krijg ook de aanbieding zoals bij introductie (3 maand gratis).
[ Voor 7% gewijzigd door spartacusNLD op 02-04-2026 09:37 ]
Ik heb het een dag of 5 geleden afgesloten. (via pc)
Alleen nog geen contract ontvangen.
Ze zijn er mee bezig...
Ze zijn er mee bezig...
Zelfde situatie hier. Telefoon geeft nog steeds aan dat ik 34 dagen de tijd heb om het af te sluiten.richajax schreef op donderdag 2 april 2026 @ 09:41:
Ze zijn er mee bezig...
Ik moest na het plaatsen van de order nog mijn CC gegevens invullen, dat was in eerste instantie een beetje onduidelijk. Dit wel gedaan? Staat de bestelling tussen je orders?richajax schreef op donderdag 2 april 2026 @ 09:41:
Ze zijn er mee bezig...
Ja, bestelling staat tussen orders...
Edit: Zie nu dat hij als geannuleerd staat🤔
Ach, ik heb nog tijd dus wacht wel op hun reactie.
[ Voor 57% gewijzigd door richajax op 02-04-2026 13:32 ]
Net zelf even opnieuw gecontroleerd en staat ook op geannuleerd, heb vervolgens contact gehad met samsung care en ze hebben het bedrag teruggestort.richajax schreef op donderdag 2 april 2026 @ 13:28:
Ja, bestelling staat tussen orders...
Edit:
Geprobeerd om de verzekering opnieuw af te sluiten en de betaling af te ronden met creditcard en deze blijft momenteel geweigerd worden. Ik geef het even op met Samsung Care+
[ Voor 18% gewijzigd door Geraedus op 02-04-2026 14:41 ]
Hoi, ik kom van een pixel en kan het volgende nog niet vinden:
Is het mogelijk om de wekker te pauzeren? Dit nu even opgelost door de Google klok app te gebruiken.
Kan ik op mijn lockscreen zien waneer de volgende wekker gaat?
Danku
Is het mogelijk om de wekker te pauzeren? Dit nu even opgelost door de Google klok app te gebruiken.
Kan ik op mijn lockscreen zien waneer de volgende wekker gaat?
Danku
[ Voor 14% gewijzigd door Bakkertje_01 op 02-04-2026 18:47 ]
Goedemiddag allemaal, ik heb een vraagje.
Sinds een paar dagen ben ik in het bezit van een s26u. Prachtige telefoon alleen vind ik de netwerk verbinding echt waardeloos. Binnen in huis alleen maar 4g/4g+, terwijl ik met andere telefoons (s24u/phone1/iPhones) gewoon overal een 5g verbinding heb. De verbinding is ook niet stabiel. Op de wifi heb ik verder geen problemen.
Hebben meerdere mensen hier last van? Weet niet of ik moet wachten op updates of dat ik kijk of ik em om kan ruilen.
Sinds een paar dagen ben ik in het bezit van een s26u. Prachtige telefoon alleen vind ik de netwerk verbinding echt waardeloos. Binnen in huis alleen maar 4g/4g+, terwijl ik met andere telefoons (s24u/phone1/iPhones) gewoon overal een 5g verbinding heb. De verbinding is ook niet stabiel. Op de wifi heb ik verder geen problemen.
Hebben meerdere mensen hier last van? Weet niet of ik moet wachten op updates of dat ik kijk of ik em om kan ruilen.
Totaal niet die ervaring, op welk netwerk zit je? Mijn ervaring is dat ik zelf beter en nog sneller bereik heb (speedtest).phxzy schreef op zondag 5 april 2026 @ 12:53:
Goedemiddag allemaal, ik heb een vraagje.
Gisteren een dagje België gedaan, zaten in een gebied waar er veel geschakeld werd tussen E/4G/5G. Hierdoor haperde de netwerkverbinding regelmatig met voornamelijk geen internet pagina te bereiken via 4G. Ik denk dat het probleem voornamelijk ontstaat in dit soort gebieden.phxzy schreef op zondag 5 april 2026 @ 12:53:
Vliegtuig stand aan/uit loste het probleem tijdelijk op. Ben nog aan het zoeken of een bepaalde instelling dit probleem veroorzaakt.
Update:
Dit heb ik gevonden als mogelijk veroorzaker van het probleem:
De S26 Ultra gebruikt AI-gestuurde netwerkselectie om altijd de hoogste snelheid te pakken. In een gebied waar 4G, 4G+ en 5G elkaar overlappen, is de telefoon té slim voor zijn eigen bestwil. Hij probeert constant te optimaliseren naar de hoogste bandbreedte (Carrier Aggregation), maar elke keer dat hij van een 4G-mast naar een 5G-mast springt, ontstaat er een fractie van een seconde een 'pakketverlies'. In een gebied met veel van dit soort grenzen resulteert dat in een haperende verbinding.
Omdat andere telefoons in je huis wel 5G hebben, zit je waarschijnlijk in zo'n grensgebied.
Misschien een idee om je voorkeurs netwerk op 4G/4G+ te zetten. Want een stabiele 4G is dan waarschijnlijk sneller.
[ Voor 38% gewijzigd door ipje op 05-04-2026 16:59 ]
@ipje 4G als standard kiezen kan een oplossing zijn.
Maar als je een oudere sim kaart hebt kant het ook daar aan liggen, mijn sim uit 2019 gaf mij issues (vooral qua 5G bereik, wat hogere verbruik van de accu veroorzaakte).
Vorig jaar de sim vervangen en dat probleem verdween als sneeuw voor de zon.
Iets om eventueel te onthouden.
Maar als je een oudere sim kaart hebt kant het ook daar aan liggen, mijn sim uit 2019 gaf mij issues (vooral qua 5G bereik, wat hogere verbruik van de accu veroorzaakte).
Vorig jaar de sim vervangen en dat probleem verdween als sneeuw voor de zon.
Iets om eventueel te onthouden.
[ Voor 3% gewijzigd door Mizgala28 op 05-04-2026 18:11 ]
Zou dat het echt zijn? Ik zit bij Odido met het duurste abonnement. Vandaag bij mijn schoonfamilie in de buurt van Dortmund geweest en ook daar hetzelfde probleem. Ook flikkert het 4g logo tussen normaal en 4g+.ipje schreef op zondag 5 april 2026 @ 16:41:
[...]
Gisteren een dagje België gedaan, zaten in een gebied waar er veel geschakeld werd tussen E/4G/5G. Hierdoor haperde de netwerkverbinding regelmatig met voornamelijk geen internet pagina te bereiken via 4G. Ik denk dat het probleem voornamelijk ontstaat in dit soort gebieden.
Vliegtuig stand aan/uit loste het probleem tijdelijk op. Ben nog aan het zoeken of een bepaalde instelling dit probleem veroorzaakt.
Update:
Dit heb ik gevonden als mogelijk veroorzaker van het probleem:
De S26 Ultra gebruikt AI-gestuurde netwerkselectie om altijd de hoogste snelheid te pakken. In een gebied waar 4G, 4G+ en 5G elkaar overlappen, is de telefoon té slim voor zijn eigen bestwil. Hij probeert constant te optimaliseren naar de hoogste bandbreedte (Carrier Aggregation), maar elke keer dat hij van een 4G-mast naar een 5G-mast springt, ontstaat er een fractie van een seconde een 'pakketverlies'. In een gebied met veel van dit soort grenzen resulteert dat in een haperende verbinding.
Omdat andere telefoons in je huis wel 5G hebben, zit je waarschijnlijk in zo'n grensgebied.
Misschien een idee om je voorkeurs netwerk op 4G/4G+ te zetten. Want een stabiele 4G is dan waarschijnlijk sneller.
Zat even verder te googlen en zag dat, volgens AI, meer gebruikers hier last van hebben. Mijn simkaart is al wel heel oud. Misschien toch maar een poging wagen met een eSlM en hopen dat dat het probleem oplost. 🤷🏻♂️
Maak gebruik van eSIM dus dat is niet aan de orde. Ik maak er verder ook geen probleem van, reageerde omdat dit toevallig voorbij komt.Mizgala28 schreef op zondag 5 april 2026 @ 18:10:
@ipje 4G als standard kiezen kan een oplossing zijn.
Overigens had mijn s25 ultra met eSIM hetzelfde probleem.
[ Voor 6% gewijzigd door ipje op 05-04-2026 18:59 ]
Waar vind ik dit?Geraedus schreef op donderdag 2 april 2026 @ 10:30:
[...]
Zelfde situatie hier. Telefoon geeft nog steeds aan dat ik 34 dagen de tijd heb om het af te sluiten.
Tot nu toe nog steeds tevreden met mijn Samsung Galaxy S26 Ultra, 16GB ram, 1TB. Batterijduur is nog steeds uitstekend. Blijft vlot reageren. Wel zeer veel AI ingebouwd in de software. Bixby is niet in het Nederlands helaas. 1 app heeft wel een irritante bug. De Gmail app. Vaak schiet deze naar het introscherm. Dan moet je overslaan kiezen en dan je mailbox. Zaterdag nog een dagje Duitsland geweest. Vol bereik en 0 problemen via eSIM van KPN. Foto's zijn wel helderder in de avond op de S26 Ultra dan met mijn oude S25 Ultra.
Voor vakantie straks een Spigen Urban Magnetische MagSafe Kaarthouder gekocht. Wordt woensdag bezorgd. Hoef je niet met je portemonnee te zeulen.
Voor vakantie straks een Spigen Urban Magnetische MagSafe Kaarthouder gekocht. Wordt woensdag bezorgd. Hoef je niet met je portemonnee te zeulen.
Bedankt voor de waarschuwing; ik kreeg hem zojuist binnen op mijn Galaxy S26 Ultra!
Staat niks over Samsung care hier.richajax schreef op maandag 6 april 2026 @ 08:16:
Instellingen ➡️ info telefoon
zou maar niet teveel , of liever gezegd, niets verwachten met SamsungCare+.
Wereldwijd krijgt dit Care+ echt bizar slechte reviews. Kans is uiterst groot dat je je smartphone minimaal 2 weken kwijt bent bij schade.
Nee, voor mij persoonlijk zou dit echt letterlijk geld in een putje gooien, zijn.
Wereldwijd krijgt dit Care+ echt bizar slechte reviews. Kans is uiterst groot dat je je smartphone minimaal 2 weken kwijt bent bij schade.
Nee, voor mij persoonlijk zou dit echt letterlijk geld in een putje gooien, zijn.
Krijgen jullie tussenstanden van voetbalwedstrijden in de now bar? Ik heb alle stappen gevolgd, maar krijg nooit sport tussenstanden in de now bar. Zou sowieso fijn als apps van derde gebruik konden maken van de nowbar. Zou graag Fotmob in de now bar hebben bijvoorbeeld.
Heel gek, dat staat bij mij dus nergens.
Nee, in one ui 8.0 had ik het wel. Althans voetbal wedstrijd tussenstanden via Google zelf. Nu krijg ik alleen een notificatie.T-bone88 schreef op maandag 6 april 2026 @ 22:13:
Krijgen jullie tussenstanden van voetbalwedstrijden in de now bar? Ik heb alle stappen gevolgd, maar krijg nooit sport tussenstanden in de now bar. Zou sowieso fijn als apps van derde gebruik konden maken van de nowbar. Zou graag Fotmob in de now bar hebben bijvoorbeeld.
Bij mij dus ook niet, kon eerder ook geen care afsluiten.
Blijkt een probleem te zijn met verschillende versies en een probleem bij Samsung.
Sinds deze week is het voor mij nu wel mogelijk om Samsung care af te sluiten via de website.
Heel raar verhaal vanuit Samsung, maargoed online werkt het nu.
Let op:
Dit topic is om ervaringen te delen, niet om kortingscodes te vinden of te delen. Andere zaken horen thuis in:
- Accessoires: [Samsung Galaxy S26-serie] Accessoires
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S26-serie] Levertijd & Prijzen
- Discussies over Snapdragon vs Exynos: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos
Dit topic is om ervaringen te delen, niet om kortingscodes te vinden of te delen. Andere zaken horen thuis in:
- Accessoires: [Samsung Galaxy S26-serie] Accessoires
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S26-serie] Levertijd & Prijzen
- Discussies over Snapdragon vs Exynos: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos
:strip_exif()/f/image/f0ICRdTrAjgGb5FfEwsSO2R3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ukW80qoNRlBN7uMXjyt6GXIC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/JXb0Po6S5w79VSNX1pjQOCXB.jpg?f=fotoalbum_large)