Raxious schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 18:03:
Toch jammer om te zien dat Samsung dus gewoon niet meer lijkt te innoveren met hun modellen. Mijn oorspronkelijke plan was om voor een S26 model te gaan als zakelijke telefoon, maar door omstandigheden geforceerd om al in oktober/november een aankoop te doen.
Toen van alles en nog wat zitten lezen over de S25 series, en dan hoofdzakelijk de + en ultra variant. Toen waren de geruchten ook al dat er naar alle waarschijnlijkheid minimale veranderingen zouden zijn, en dat lijkt nu, op basis van de meest recente info toch ook het geval te zijn.
Het was ook te verwachten, prijzen stijgen door de AI hype (please someone make that bubble burst) en de tekorten die daardoor veroorzaakt worden, en Samsung wil (vooral in de VS neem ik aan) niet qua prijs boven de base iPhone 17 zitten, dus houden ze de base S26 zo simpel mogelijk.
Zonde, maar ik had al een vermoeden dat de base S26 weinig spannends gaat krijgen qua upgrades en dat was al zo voor de prijzen omhoog gingen voor onderdelen.
Ben sinds oktober prima tevreden met mijn base S25 (plus de base S26 wordt groter en dat wil ik niet), maar dat betekent niet dat ik de S26 niet in de gaten hou (vooral voor anderen die ik ken en deze waarschijnlijk wel halen), ben vooral benieuwd hoeveel verschil de grotere accu gaat uitmaken met de Exynos die in de base model gaat zitten (performance wise geloof ik wel dat de nieuwe Exynos goed zal zijn, qua accu is dat een ander verhaal).
En natuurlijk het belangrijkste, gaat Samsung weer dom doen en krijgt de base S26 geen UWB en 45 watt laden, of gaan ze eindelijk wat mee doen. Gaat meer erom dat er niet echt een geldige reden is, vooral om dat eerste niet te leveren op de base model.
Qua Plus en Ultra verwacht ik nog minder verschillen, misschien dat Plus een 5000mAh accu krijgt als de Ultra werkelijk naar 5500mAh gaat.