• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
DannyHrmnns schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 13:24:
Eerst zei Samsung dat de specs op de website fout waren en dat ze wel wel een 10 bit scherm hadden. Nu blijkt dat het toch niet zo is. Ook lees ik nu veel meer reviews van mensen die beide toestellen hebben gezien en het scherm idd meer pixelated is dan de S25 ultra. Ik vind dat geen goede compromis voor privacy.

https://www.reddit.com/r/samsunggalaxy/s/AP4F43QMtq
Pixelated is hier al besproken en nergens op gebaseerd. Denk je niet dat na een week dit echt door veel youtubers al genoemd zou worden?
10 bit paneel is nooit officieel gecommuniceerd, heel eerlijk wist dat ik niet eens bij aanschaf. Graag stoppen met onnodig paniek zaaien of roepen.

[ Voor 3% gewijzigd door dutchnltweaker op 03-03-2026 15:30 ]

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:38
Since we’ve heard conflicting information from different Samsung representatives, the 10-bit vs 8-bit debate isn’t fully settled yet. We’ll update you if we learn more, but for now, it’s safest to assume that all three Galaxy S26 models use 8-bit displays, even if Samsung is using frame rate control (FRC) to reduce color banding compared to the Galaxy S25 series, offering some of the benefits of a native 10-bit panel."

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:30
Onze vriend chatgpt zegt inderdaad ook dat de ultra maar een 8 bit paneel krijgt.

Het is dat ik van de S23 Ultra af kom, anders zou ik een refund gaan aanvragen.

PSN : Geraedus

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
marcelmg2 schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 09:21:
En zodra iemand geld aan me kan/gaat verdienen is die persoon niet meer objectief. Zou niet weten welke sites, op Tweakers na, een hoge mate van betrouwbaarheid heeft.
Je weet dat Tweakers geen Tweakers meer is maar eigendom van DPG. Wellicht even wat meer informatie over deze partij opzoeken voordat je dit soort statements maakt :)

Zucht...

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
als iemand over 8 vs 10bit praat en dan de term "pixelated" gebruikt, dan weet je wel genoeg

• DannyHrmnns
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 21:21
418O2 schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 16:06:
als iemand over 8 vs 10bit praat en dan de term "pixelated" gebruikt, dan weet je wel genoeg
Jouw reactie zegt ook genoeg. Niet gek dat je negatieve beoordelingen krijgt. Zuurpruim.

• DannyHrmnns
dutchnltweaker schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 15:30:
[...]

Pixelated is hier al besproken en nergens op gebaseerd. Denk je niet dat na een week dit echt door veel youtubers al genoemd zou worden?
10 bit paneel is nooit officieel gecommuniceerd, heel eerlijk wist dat ik niet eens bij aanschaf. Graag stoppen met onnodig paniek zaaien of roepen.
Nee want toen ik de 24 ultra had was ik 1 van de eerste hier en op reddit die zei dat het scherm "grainy" was. Ik heb toen foto's geplaatst en meerdere mensen zijn het toen zelf gaan controleren. Geen enkele youtuber had dit vermeld en paar weken later werden er updates uitgebracht en werd het inderdaad opgelost. De mensen die een s24 ultra gekocht hebben weten wel wat ik bedoel. Helaas waren sommige scherm issues die ze toen hadden echt een hardware probleem. Dus nee, je kunt niet altijd alleen op youtubers vertrouwen. Zelf zien is nog altijd het beste. Een officiële Samsung medewerker heeft 10 bit bevestigd maar we kunnen nu wel aannemen dat dat gewoon een fout was. Dat is geen probleem voor mij. Als het visueel minder is dan is dat wel een probleem. Voor nu gewoon afwachten en zelf beoordelen. Over een paar dagen gaan we zien of het mee valt of dat we gaan retouren.

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:44
DannyHrmnns schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 19:57:
[...]

Jouw reactie zegt ook genoeg. Niet gek dat je negatieve beoordelingen krijgt. Zuurpruim.
Ik denk dat zij reactie juist niet zuur is. Pixels en kleurdiepte / 8 en 10 bit hebben niks met elkaar te maken. Dat is wat hij bedoelde.

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

En nu stoppen met op de man spelen en een normale volwassen discussie over de S26 serie voeren

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• DannyHrmnns
spartacusNLD schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 20:12:
[...]

Ik denk dat zij reactie juist niet zuur is. Pixels en kleurdiepte / 8 en 10 bit hebben niks met elkaar te maken. Dat is wat hij bedoelde.
Dat klopt maar ik zeg toch ook niet dat ze iets met elkaar te maken hebben? Ik benoem alleen wat er gezegd of getoond is. Dus die aanname slaat dan nergens op. Het woordje "Ook" laat duidelijk zien dat ik een volgende issue bedoel. Dat staat dus los van het 8 of 10 bit verhaal.

[ Voor 19% gewijzigd door DannyHrmnns op 03-03-2026 20:26 ]

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
spartacusNLD schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 20:12:
[...]

Misschien zie ik het verkeerd (nooit te oud om te leren), maar kleurdiepte en 8-bit of 10-bit heeft toch wel met elkaar te maken?
Ik geloof dat 8-bit max. 16,7 miljoen kleuren kan weergeven en 10-bit iets meer dan 1 miljard kleuren. Er is ook nog iets van Frame Rate Control (FRC)  waarbij er 10-bit gesimuleerd wordt op een 8-bit paneel.

• DannyHrmnns
Gismo1979 schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 20:35:
[...]

Misschien zie ik het verkeerd (nooit te oud om te leren), maar kleurdiepte en 8-bit of 10-bit heeft toch wel met elkaar te maken?
Ik geloof dat 8-bit max. 16,7 miljoen kleuren kan weergeven en 10-bit iets meer dan 1 miljard kleuren. Er is ook nog iets van Frame Rate Control (FRC)  waarbij er 10-bit gesimuleerd wordt op een 8-bit paneel.
Bit-diepte is hoeveel kleurtinten per pixel je kunt weergeven.

Hogere bit-diepte helpt vooral tegen banding in kleurverlopen. Het helpt niet bij wat we zojuist hebben besproken namelijk "pixelated" beeld. Dat heeft weer andere oorzaken.

[ Voor 12% gewijzigd door DannyHrmnns op 03-03-2026 20:59 ]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Let op:
Dit topic is om ervaringen te delen, niet om kortingscodes te vinden of te delen. Andere zaken horen thuis in:
- Accessoires: [Samsung Galaxy S26-serie] Accessoires
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S26-serie] Levertijd & Prijzen