OpenAmber: Itho Daalderop Amber warmtepomp firmware

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:

• Jordi_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:29
den19nis79 schreef op zondag 26 juli 2026 @ 13:50:
Ik heb een HPS-55 en ben je project aan het proberen, zijn er toevallig mensen die dit werkend hebben gekregen?

De Waveshare start OpenAmber netjes op en leest alle waarden uit, na opstarten schakelt ie de stroom naar de buitenunit uit en dan blijft ie in Waiting for state switch en heating en cooling in idle hangen.

Omdat de originele display kuren heeft en ik wil controleren of dit aan de heatstar software ligt, heeft iemand die toevallig voor me beschikbaar?

Dennis
Voor zover ik weet heeft nog niemand het aan de praat gekregen met de HPS, volgens mij was er toen ook het gedrag dat de buiten unit een soort reset deed tijdens het opstarten. Waarschijnlijk zit er iets in de initialisatie routine wat de HPS niet leuk vind.
mbuts schreef op zondag 26 juli 2026 @ 20:39:
Beste Jordi,

Kan het zijn dat de tapwatertijden sinds de laatste versie niet meer goed werken? De warmtepomp maakt nu ook 's avonds en 's nachts warm tapwater. Voor zover ik weet werkte dit in eerdere versies wel goed.

[Afbeelding]Daarnaast viel me nog iets op tijdens het koelen. Het lijkt erop dat de compressorfrequentie niet meer terugregelt wanneer de watertemperatuur onder het ingestelde setpoint komt. Ook nadat ik de frequentie handmatig lager had ingesteld, veranderde dit gedrag niet. (eerder werkte hoger wel of kan dit de oorzaak zijn van het probleem? )

Ik heb onderstaande screenshots gemaakt vanaf telefoon dus vandaar dat de indeling iets anders is.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Instellingen openamber

[Afbeelding]
Ik heb getest met tapwater tijden maar dat lijkt nog goed te werken, ik zie wel dat de legionella run zich niet aan het ingestelde schema houdt. Zou je kunnen checken of de legionella run toevallig toen actief was?

Wat betreft het koelen kan ik dat gedrag niet reproduceren, het zou nog kunnen zijn dat hij wel de frequentie zet maar dat de buiten unit niet kan draaien op die frequentie. Setpoint frequentie entity expose ik nu niet, maar je zou kunnen kijken naar de logging. Ik zie bijvoorbeeld wel direct een verandering zodra ik het koel vermogen omlaag zet.

EV6 Plus RWD 77kWh (MY23) | Amber 65(OpenAmber software) | LG-WH27S | 3x Victron MP2-5000 + 32kWh | 8000Wp

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste