Ik heb ervaring met OT bij Weheat. Maakt een warmtepomp erg onrustig en de meeste gebruikers gaan terug naar stooklijn en on/off thermostaat.Jordi_ schreef op zondag 15 februari 2026 @ 19:59:
[...]
Ik denk dat de grootste technische uitdaging voor dit project er in zit om het defrost algoritme te verbeteren, doordat de buitenunit dit zelf regelt kunnen we daar niet niks aan veranderen. Ik zou het liefste zien dat de buitenunit dit niet regelt, maar dat we dit zelf kunnen sturen. Dan kunnen we een perfect defrost algoritme bouwen.
Ook blijft het lastig om robuuste aansturing te maken zonder specificaties van het protocol en werking buiten unit. @Carboy54 als jij via contacten bij Amitime specificaties of andere documenten met betrekking tot het aansturen van de buiten unit kunt krijgen dan zou dat de ontwikkeling heel erg helpen.
[...]
Ik heb al MQTT voor wat metrics ingebouwd, is wel Opt-In dus staat standaard uit. Mijn idee is om dit inzichtelijk te maken voor iedereen, zodat we elkaars data kunnen bekijken. Ik heb al het een en ander dus dat zal ik binnenkort online gooien, maar zoiets als ThingsBoard is wel eens interessant om te proberen of dat geschikt is.
Wat OpenTherm betreft, daar heb ik helemaal nog niet naar gekeken. Als iemand daar belang bij heeft en wil uitzoeken wat we nodig hebben dan hoor ik het graag.
Weheat Sparrow + WH-MDC09J3E5 + ITHO AMBER 9.5. 26x245 WP Panelen. WP boiler 200L Adviseur Warmtepomponline&Fancoilonline
:strip_exif()/f/image/QlqYtdDM4LEPcolYE0N7iw4h.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9OnQjDBxdEuXyYCv7GNJs7WU.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/oVM9aFj6oA0IJ4Gl672pHk9i.jpg?f=user_large)
/f/image/sJQBz0Bv3sJqUH6fZtaToZQi.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Y00N7m5RRP0f8AqxrID70g2Q.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/0ytcCpua9EPDSW4RVCUPnfnz.png?f=fotoalbum_large)