Ik heb het nu ook via Wifi, alleen heb ik last van het probleem dat deze regelmatig uitvalt en alleen te herstellen is door de paal uit en aan te zetten.DutchKel schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 02:25:
Ik kan nu (wel via WiFi) met alleen de zonnepanelen opladen, daar is buiten de bovenstaande oplossing niet meer voor nodig.
@OmnikOmvormer Waarom plaats je niet een PoE accesspoint in de buurt van de lader? ;Dat lijkt me een betere oplossing van met je aders van de UTP te gaan knutselen?
Naar onze garage ligt een UTP kabal, daar heb ik nog een PoE switch hangen waar ik een Unify buiten AP op heb aangesloten. Die heeft een stabiele verbinding met de lader.
Naar onze garage ligt een UTP kabal, daar heb ik nog een PoE switch hangen waar ik een Unify buiten AP op heb aangesloten. Die heeft een stabiele verbinding met de lader.
+DS118 & DS1817+ & DS923+ DX513 & DX517
Dat is een mooie oplossing, alleen in mijn situatie helaas niet te doen zonder kabels aan te leggen. En dan kan ik net zo goed een netwerkkabel naar de laadpaal leggen.
Knutselen met UTP is voor nu even de makkelijkste optie. Te makkelijk om het niet even te proberen.
De wifi-sterkte is denk ik bij mij het probleem niet, in de webinterface van de laadpaal zie ik goede signaalsterkte. Ondanks dat valt hij regelmatig uit. Er zijn al meerdere meldingen hiervan in het forum, dus het lijkt een "product eigenschap" te zijn
Knutselen met UTP is voor nu even de makkelijkste optie. Te makkelijk om het niet even te proberen.
De wifi-sterkte is denk ik bij mij het probleem niet, in de webinterface van de laadpaal zie ik goede signaalsterkte. Ondanks dat valt hij regelmatig uit. Er zijn al meerdere meldingen hiervan in het forum, dus het lijkt een "product eigenschap" te zijn
Mijn "Shell Peblar" zit in de garage op mijn Unify buiten AP en die verbinding is eigenlijk 100%.OmnikOmvormer schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 09:26:
Dat is een mooie oplossing, alleen in mijn situatie helaas niet te doen zonder kabels aan te leggen. En dan kan ik net zo goed een netwerkkabel naar de laadpaal leggen.
+DS118 & DS1817+ & DS923+ DX513 & DX517