TB_Demolisher schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 12:56:
Dank voor al jullie reacties!
Het verwijzen naar dit forum heeft mij geholpen met een oplossing vinden.
Na even gebroed te hebben op een antwoord heb ik het volgende gestuurd:
-Hartelijk dank voor al je werk.
Ik heb met verbijstering gekeken naar het aanbod van 50Five.
Ik wil dan ook zeker GEEN gebruik maken van dit ‘’aanbod’’.
Wat wil ik dan wel? Het geen dat ze hebben aangeboden en wat niet geleverd is.
In de bijlage heb ik de brochure die ik heb gekregen in het aanschaftraject bijgevoegd.
Evenals de antwoorden die ik heb gegeven bij het aanschaf traject.
Ik heb gekozen voor een *
zwarte*
peblar laadpaal.
Er is een witte white label shell paal geleverd.
Waarom is dit nu zo’n probleem? Technisch zijn ze immers het zelfde.
De software van deze white-label paal is volledig dicht getimmerd.
Ik kan dus niet zomaar deze paal opnemen in mijn home-automation.
De Peblar paal is normaal te koppelen aan mijn huidige HomeWizard P1 sensor.
Die sensor communiceert niet alleen met de laadpaal, maar ook met mijn zonnepanelen.
Volgens de technische specificaties zou de whitelabel dit OOK moeten kunnen.
Maar dan heb ik de
lokale-login gegevens nodig van de laadpaal om dit te her-configureren.
Op verschillende fora staan gebruikerservaringen van mensen die die al hebben ontvangen van 50Five, dus deze worden verstrekt (al is dat soms na lang aandringen).
Kortom:
Ik wil graag OF de laadpaal die is besteld en niet geleverd (zwart en van Peblar)
OF de lokale login gegevens zodat ik de laadpaal zelf kan configureren.
De upsell van de P1 meter terwijl die al aanwezig is, is vrijwel misdadig gedrag.-
Vrijwel direct volgend op dit bericht had ik mijn contactpersoon van Arval aan de lijn.
Zij wees mij er op dat dit technisch haar te boven ging, maar dat het intern bij Arval hoge prioriteit zou hebben.
2 dagen later!
Allereerst, bericht vanuit Arval:
Hi Stephan,
Ik heb vanuit 50five bericht gehad dat deze offerte komt te vervallen. Zij zullen contact met je opnemen met een voorstel waar je hopelijk tevreden mee zult zijn.
Mooi! Ik ben benieuwd.
En warempel, nog geen 3 minuten later heb ik 50Five in mijn mailbox:
We kunnen toegangsgegevens verstrekken mits akkoord gegaan wordt met de disclaimer. Wij moeten dit hanteren omdat bij openstelling van het laadstation er tal van parameters/instellingen te bedienen zijn. De ene persoon kan daar handig mee omgaan, legio mensen die niet helemaal weten waar ze aan beginnen. We kunnen dus geen garanties en support geven op het moment dat met het laadstation met eigen systemen wil gaan integreren. Disclaimer:
Eigen beheer
Na verstrekking van de beheerdersgegevens bent u zelf verantwoordelijk voor wijzigingen die u of een derde aan het laadstation uitvoert. Deze wijzigingen zijn voor uw eigen rekening en risico.
Wijzigingen kunnen invloed hebben op bijvoorbeeld connectiviteit, load balancing, slim laden, transactieregistratie, monitoring, updates en andere gekoppelde diensten. 50five kan de werking hiervan na eigen wijzigingen niet garanderen en is niet verantwoordelijk voor storingen of schade die daaruit voortvloeien.
Ondersteuning en garantie
Wanneer ondersteuning nodig is als gevolg van eigen wijzigingen of externe koppelingen, kunnen kosten voor onderzoek, herstel, werkzaamheden op locatie of ondersteuning door 50five, hardware leverancier of andere partijen aan u worden doorberekend.
Contractuele afspraken blijven uiteraard van toepassing op gebreken die
niet zijn veroorzaakt door eigen wijzigingen, werkzaamheden van derden, externe koppelingen of onjuist gebruik.
Ik verneem graag uw reactie, als het voor u werkbaar is kunnen de toegangsgegevens verstrekt worden. Dank alvast.
Met vriendelijke groet,
S
Het lijkt er op alsof het kwartje aan het vallen is bij 50Five.
Saillant detail, in deze laatste mail stond een helpdesk ticket die niet door mij is aangemaakt, maar door een collega van getekende S.
Ook bij 50Five is het chaos zo te lezen.
''Hoi collega,
De zoveelste case waar klant over solar charging begint en van mening is dat hij/zij een Peblar Prodrive krijgt en niet de Shell varianten via ons.....hoever staan we met een solar oplossing? Kan de klant via onze lader varianten in ieder geval toegang krijgen tot hetgeen van belang is om in te stellen? Dit met klant bespreken graag wat hierin de verwachtingen zijn, wij kunnen vanuit sales gewoon geen zinnige info aan berijder meer geven wat nu wel/niet mogelijk is, wat wij wel/niet toestaan.''