[Peblar EV Charger - White label] Ervaringen en discussie

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

  • stiest
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:41
OmnikOmvormer schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 07:34:
[...]

Jammer, dan valt er weinig te regelen met de laadstroom om mijn meter op 0 te houden, anders dan laden compleet starten en stoppen. Mijn PV installatie levert max 4.6kW, met die 6A laad de auto minimaal 4.1 kW.
Ik heb hetzelfde probleem. Dit ligt volgens mij aan het feit dat deze paal niet kan schakelen tussen 1 en 3 fasen (heeft maar 1 relais ipv 2). Dat kan de (niet white label) Peblar wel. Met die paal kan je vanaf 1400watt beginnen met zonneladen. Mijn max is ook iets van 3600watt en loop tegen zelfde euvel aan.


Het is van de zotte dat ze hier op hebben bezuinigd kijkend naar congestie op het netwerk. Dit veroorzaakt veel meer spanning op het net.


Dit is al eerder besproken in dit forum. Volgens mij zoeken op 'relais', maar zoekfunctie kan ik even niet vinden

[ Voor 15% gewijzigd door stiest op 28-05-2026 09:11 ]


  • Invictus66
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:06
stiest schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 08:02:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem. Dit ligt volgens mij aan het feit dat deze paal niet kan schakelen tussen 1 en 3 fasen (heeft maar 1 relais ipv 2). Dat kan de (niet white label) Peblar wel. Met die paal kan je vanaf 1400watt beginnen met zonneladen. Mijn max is ook iets van 3600watt en loop tegen zelfde euvel aan.
Exact om die reden heb ik mijn paal geherconfigureerd naar 1 fase. Het hogere vermogen heb ik nog nooit gemist, terwijl ik van het lagere minimum vermogen wel volop gebruik maak om de overtollige zonne-energie in de auto te pompen.

  • stiest
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:41
Invictus66 schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 09:45:
[...]

Exact om die reden heb ik mijn paal geherconfigureerd naar 1 fase.
Heb je dat zelf gedaan of laten doen door bijvoorbeeld 50five?

  • Invictus66
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:06
stiest schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 09:53:
[...]

Heb je dat zelf gedaan of laten doen door bijvoorbeeld 50five?
Ik heb een Eneco paal en ik heb dat zelf gedaan.

  • MacRembrandt
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 23:59
Mrkoekie schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 09:51:
Situatie ten tijde van Coolblue:
Ik had m'n MTC kaart toegevoegd aan de portal van coolblue, daar een vergoeding per kwh ingesteld. Vervolgens was er een overzicht te downloaden (pdf,xlsx,csv) waarop ik kon zien wat er via welke pas werd geladen.

Nu bij 50five kan ik mijn laadpas niet toevoegen aan de backoffice en kan ik dus geen vergoeding instellen. omdat de laadpas niet toegevoegd is kan ik in de 50five website geen overzicht maken van de laadsessies.
In de 50five portal staat enkel de pas die ik via coolblue heb gekregen, maar die gebruik ik nooit.

Enige plek waar ik m'n laadsessies kan terugvinden is in de MTC app, maar ook daar valt niets te exporteren.
Ik heb ook MTC en kon mijn pas gewoon weer toevoegen bij 50five......via de app.

Dus waarschijnlijk zit de crux bij jou bij toegang tot de app. Hoe je vervolgens het tarief kan instellen stond bij mij duidelijk uitgelegd in de mail die ik van 50five had gekregen en werkt ook gewoon. Ik kan nu ook duidelijk in de MTC app meteen mijn laadsessies thuis zien, tegen het juiste (zelf ingestelde) tarief. Dus in principe werkt het goed bij 50five.

Ik hoop dat ze je snel kunnen helpen met de toegang.

  • turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:20
OmnikOmvormer schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 17:51:
[...]

Het is gelukt!
Via de Wifi hotspot van de paal kan ik op de webpagina van de paal komen.
Ik heb hem nu gekoppeld aan mijn wifinetwerk thuis en de REST API ingeschakeld.

Ik zie in mijn router dat hij verbinding met het wifinetwerk heeft en ik zie het IP-adres die hij gekregen heeft.
Alleen geen respons op pingen. Wegpagina opvragen lukt ook niet.

Hij reageerde wel op ping toen ik via zijn eigen hotspot verbonden was.
edit:
Na een power cycle werkt het nu wel. Ik kan bij de webpagina!
Zie ook mijn reactie: turkeyhakan in "[Peblar EV Charger - White label] Ervaringen en discussie"

  • OmnikOmvormer
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 07:32
Invictus66 schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 09:45:
[...]

Exact om die reden heb ik mijn paal geherconfigureerd naar 1 fase. Het hogere vermogen heb ik nog nooit gemist, terwijl ik van het lagere minimum vermogen wel volop gebruik maak om de overtollige zonne-energie in de auto te pompen.
Als ik herconfigureren start, loop ik dan nog het risico dat ik iets verkloot waardoor het verrekenen van de stroom via Eneco in gevaar komt?

  • Invictus66
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:06
OmnikOmvormer schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 10:33:
[...]

Als ik herconfigureren start, loop ik dan nog het risico dat ik iets verkloot waardoor het verrekenen van de stroom via Eneco in gevaar komt?
Ik heb er geen problemen mee gehad. Ik had voor de zekerheid de configuratie even gekopieerd, maar dat bleek niet nodig. Verder ben ik ook maar een gebruiker en durf ik dus niet te beweren dat het risico om iets te verkloten nul is.
Ik heb zelf ook 2 fasen fysiek ontkoppeld. 1fase configureren terwijl er toch 3 fasen aangesloten zijn werk niet goed.

  • Mooper
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 24-06 17:38
OmnikOmvormer schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 10:33:
[...]

Als ik herconfigureren start, loop ik dan nog het risico dat ik iets verkloot waardoor het verrekenen van de stroom via Eneco in gevaar komt?
Ik was er ook huiverig voor maar heb geen probleem gehad. Heb wel voor de zekerheid geherconfigureerd toen de auto niet aan de lader hing.

  • KweNi
  • Registratie: Januari 2023
  • Nu online
Als je herconfigureert naar 1 fase, moet je de 2 overige fases nog steeds afkoppelen. Anders wordt er toch op 3 fasen geladen, aangezien er maar 1 relais in zit.

  • rippiedoos
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:21
OmnikOmvormer schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 10:33:
[...]

Als ik herconfigureren start, loop ik dan nog het risico dat ik iets verkloot waardoor het verrekenen van de stroom via Eneco in gevaar komt?
Nee, volgens kan je daar niks verkloten, want de OCPP-backend kun je niet aanpassen/verwijderen. Dat zit volgens mij hard in de firmware-uitbreiding van Eneco (dat gedeelte achter de peblar-firmware-versie). Ik kan mij niet herinneren dat dat kan in elk geval.

Volgens mij had iemand hier in het topic die extra firmware al uit elkaar getrokken en daar een settings.json met backends in gevonden.

  • OmnikOmvormer
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 07:32
De laadpaal wordt mijn eigendom aan het einde van het leasecontract van de huidige auto.
Stel dat ik geen andere leaseauto meer neem. Zou ik dan de originele firmware van Peblar er in kunnen laden?
Zodat ik dan kan laden zonder een laadpas en zonder kosten van Eneco te hebben?

  • DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:37
OmnikOmvormer schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 08:34:
De laadpaal wordt mijn eigendom aan het einde van het leasecontract van de huidige auto.
Stel dat ik geen andere leaseauto meer neem. Zou ik dan de originele firmware van Peblar er in kunnen laden?
Zodat ik dan kan laden zonder een laadpas en zonder kosten van Eneco te hebben?
Ik betwijfel het of de laadpaal echt jou eigendom wordt. Wellicht dat de leasemaatschappij dan niet meer betaald voor de abonnementskosten, maar de laadpaal blijft toch gekoppeld aan Eneco tenzij hun het anders beslissen.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.


  • Invictus66
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:06
OmnikOmvormer schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 08:34:
Zou ik dan de originele firmware van Peblar er in kunnen laden?
Zodat ik dan kan laden zonder een laadpas en zonder kosten van Eneco te hebben?
Je "zodat" staat hier fout. Ik acht de kans klein dat je ooit originele Peblar firmware zal kunnen laden, maar dat verhindert je 2de zin niet. Of het veel waard is weet ik niet, maar ik heb deze usecase bij Eneco voorgelegd bij ingang van mijn lease en volgens hen kunnen zij dan een andere firmware laden waarbij de configuratie van het beheer wordt vrij gegeven, zodat je dan inderdaad of zonder laadpas kan laden of terugbetaling via een andere beheerder kan instellen.

  • rippiedoos
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:21
Ik heb dat ook begrepen van Eneco, dat die paal inmiddels al van jou is. Eneco kan die paal vrijgeven, dus alle settings zoals kaartbeheer, charge backend enzovoort gewoon vrijschakelen. Dan werkt uiteraard de greenflux-sim en greenflux-backend niet meer dan zou je wel alles zelf kunnen doen.

Zoals anderen ook al hebben genoemd kan het dan ook goed zijn dat je zelf de firmware moet updaten maar eventuele support alsnog via Eneco moet doen. Peblar zal je nog steeds niet helpen want het support van die palen is doorgeschoven naar Eneco. Bij die whitelabel-dingen is het dus ook meestal het geval dat de whitelabel-fabrikant de palen goedkoper levert aan bijvoorbeeld Eneco omdat zij geen support meer leveren aan de klant maar dat support moet dus door de whitelabel-inkoper (Eneco in dit geval) gedaan worden. En daar heb je de betere partijen (Eneco) en beroerde partijen (50Five) bij helaas.

  • pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05:43

pietje63

RTFM

DutchKel schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 08:41:
[...]

Ik betwijfel het of de laadpaal echt jou eigendom wordt. Wellicht dat de leasemaatschappij dan niet meer betaald voor de abonnementskosten, maar de laadpaal blijft toch gekoppeld aan Eneco tenzij hun het anders beslissen.
Bij mij is de constructie vergelijkbaar hoor. Als ik mijn baan binnen 4 jaar opzeg dan moet ik ook een "boete" betalen voor de laadpaal (inclusief voor 4 jaar afgekocht abonnement). Dit is anders dan de auto.

Ik ga me er voorlopig niet druk om maken, er zijn vast genoeg anderen eerder met vergelijkbare ontwikkelingen / werkgevers die graag 50five betalen om mij te kunnen betalen

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!


  • Kanoet
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 00:22
Hebben jullie de reactie van Eneco zwart op wit? Ik heb een wat pessimistische beeld van de whitelabels. Er staan toch inmiddels ook aardig wat onbruikbare Alfen palen?
Voor Eneco zijn jullie geen partij, meer het excuus dat zij hun palen aan jullie huidige werkgever kunnen verkopen.
Vorig jaar heb ik Peblar een mailtje gestuurd mbt een aanbod van een werkgever die alles via Van Mossel liet lopen. Ik vroeg mij af of de paal dezelfde functionaliteiten had als de normale Peblar tijdens en na de contractduur.

Hartelijk dank voor je interesse in Peblar.

Hoewel het Van Mossel-laadstation er hetzelfde uitziet als de Peblar Home Plus, gaat het hier om een white-label product. Dit betekent dat de configuratie en functionaliteiten volledig zijn bepaald en beheerd door Van Mossel. Peblar is enkel de fabrikant van de hardware, maar de laders worden geleverd onder een specifieke configuratie die vooraf door Van Mossel is vastgesteld. Zodra de lader onze fabriek verlaat, valt deze volledig onder hun beheer.

Dit geldt ook voor de koppeling met back-offices – het gebruik en de mogelijke integraties worden door Van Mossel bepaald. Daarom raden we aan om rechtstreeks contact op te nemen met Van Mossel voor vragen over de functionaliteiten en of de lader na afloop van je contract met andere back-offices gebruikt kan worden.


Het contact met Van Mossel verliep goed totdat ik gerichte vragen ging stellen. Toen viel het op dat ze zich opeens van de domme gingen houden over sommige zaken. Het is gewoon commercie. Eerst cashen met verkoop en installatie, vervolgens het beheer verkopen en afwentelen op een partij die op de centen let. Hebben jullie enig idee van de maandelijkse kosten voor het 'beheer'?

  • DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:37
Kanoet schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 21:58:
Hebben jullie de reactie van Eneco zwart op wit? Ik heb een wat pessimistische beeld van de whitelabels. Er staan toch inmiddels ook aardig wat onbruikbare Alfen palen?
Voor Eneco zijn jullie geen partij, meer het excuus dat zij hun palen aan jullie huidige werkgever kunnen verkopen.
Vorig jaar heb ik Peblar een mailtje gestuurd mbt een aanbod van een werkgever die alles via Van Mossel liet lopen. Ik vroeg mij af of de paal dezelfde functionaliteiten had als de normale Peblar tijdens en na de contractduur.

Hartelijk dank voor je interesse in Peblar.

Hoewel het Van Mossel-laadstation er hetzelfde uitziet als de Peblar Home Plus, gaat het hier om een white-label product. Dit betekent dat de configuratie en functionaliteiten volledig zijn bepaald en beheerd door Van Mossel. Peblar is enkel de fabrikant van de hardware, maar de laders worden geleverd onder een specifieke configuratie die vooraf door Van Mossel is vastgesteld. Zodra de lader onze fabriek verlaat, valt deze volledig onder hun beheer.

Dit geldt ook voor de koppeling met back-offices – het gebruik en de mogelijke integraties worden door Van Mossel bepaald. Daarom raden we aan om rechtstreeks contact op te nemen met Van Mossel voor vragen over de functionaliteiten en of de lader na afloop van je contract met andere back-offices gebruikt kan worden.


Het contact met Van Mossel verliep goed totdat ik gerichte vragen ging stellen. Toen viel het op dat ze zich opeens van de domme gingen houden over sommige zaken. Het is gewoon commercie. Eerst cashen met verkoop en installatie, vervolgens het beheer verkopen en afwentelen op een partij die op de centen let. Hebben jullie enig idee van de maandelijkse kosten voor het 'beheer'?
Hier eenzelfde soort ervaring, ik kon mijn oude newmotion laadpaal "zelf beheren", maar dan moest ik wel 75 euro betalen en alle functionaliteit werd uitgezet. De laadpaal stond erna permanent aan en er was niks meer op in te stellen. Dit was overigens bij 50Five.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.


  • OmnikOmvormer
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 07:32
Na bijna 3 dagen probleemloos communiceren valt nu ineens de Wifi verbinding steeds weg. Ik zie de paal ook niet meer in de router.
Het enige dat helpt is de paal uit en weer aanschakelen. Dan werkt het weer voor een uurtje.
Herkent iemand dit probleem en nog mooier, weet iemand de oplossing?
Behalve een UTP kabel, dat wordt namelijk een hele klus om die bij de paal te krijgen vanuit de meterkast

De signaalsterkte lijkt goed. In de webinterface van de paal geeft hij -60dB aan.

[ Voor 9% gewijzigd door OmnikOmvormer op 30-05-2026 19:42 ]


  • grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:39

grimson

domeingrommer

OmnikOmvormer schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 19:13:
Na bijna 3 dagen probleemloos communiceren valt nu ineens de Wifi verbinding steeds weg. Ik zie de paal ook niet meer in de router.
Het enige dat helpt is de paal uit en weer aanschakelen. Dan werkt het weer voor een uurtje.
Herkent iemand dit probleem en nog mooier, weet iemand de oplossing?
Behalve een UTP kabel, dat wordt namelijk een hele klus om die bij de paal te krijgen vanuit de meterkast

De signaalsterkte lijkt goed. In de webinterface van de paal geeft hij -60dB aan.
Wij hebben dit ook, helaas ook met de laatste firmware 1.9.0+1+SHELL-1 .. helaas geen ethernet kabel laten meetrekken.
Eerlijk gezegd nu 'Wi-Fi signal strength -> -70 dBm' dus ook niet echt goed maar het wegvallen gebeurt en dan eigenlijk is alleen het herstarten van de paal de enige oplossing. Opnieuw verbinden lijkt er niet in te zitten. Herstarten via de 50five app is gelukkig dan de makkelijkste manier ipv naar de meterkast te lopen :).

Ik gebruik vooral deze GUI voor de 'Dynamic load balancing measurements'. Bij 3x25A kan het soms zijn dat één van de fases geen 6A meer over heeft voor de laadpaal en het laden stopt door DLB. Voorheen 'huh, waarom dan' maar nu inzichtelijk en begrijpelijk gemaakt. Ook dus waarom het laden soms langzamer gaat omdat DLB terugschroeft ivm potentiele overbelasting van de fases (gelukkig maar!).

[ Voor 16% gewijzigd door grimson op 31-05-2026 09:24 ]


  • OmnikOmvormer
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 07:32
Het is nu schering en inslag. 2 uurtjes max en dan valt hij weer uit :-(

  • J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-06 00:26

J-P

Syntax erro....

OmnikOmvormer schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 19:13:
Na bijna 3 dagen probleemloos communiceren valt nu ineens de Wifi verbinding steeds weg. Ik zie de paal ook niet meer in de router.
Het enige dat helpt is de paal uit en weer aanschakelen. Dan werkt het weer voor een uurtje.
Herkent iemand dit probleem en nog mooier, weet iemand de oplossing?
Behalve een UTP kabel, dat wordt namelijk een hele klus om die bij de paal te krijgen vanuit de meterkast

De signaalsterkte lijkt goed. In de webinterface van de paal geeft hij -60dB aan.
Ik heb dat 1 keer meegemaakt.
Maar nu draait die alweer 4 dagen zonder problemen.
Heb dezelfde firmware.
Wel stuurt HA nu meerdere keren per dag amperage aanpassingen via de api, wellicht houdt dat de verbinding in stand.


Andere vraag,
Om het vermogen van de laadpaal aan te passen naar de beschikbare zonnestroom pas ik momenteel het amperage van de laadpaal automatisch via home assistant aan.
Maar daarmee kan ik de laadpaal alleen op 6ampere als minimum zetten. En daarmee verbruikt de laadpaal alsnog rond de 4kW.
Is er een andere manier om de laadpaal nog langzamer te laten laden?

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ


  • KweNi
  • Registratie: Januari 2023
  • Nu online
@J-P Mogelijkheid is om in de zekeringkast 2 van de 3 fases af te sluiten en de paal te herconfigureren als 1 fase.
Dan kan je aan 6A op 1 fase laden.
De White labels hebben namelijk maar 1 relais die de 3 fases samen schakelt tov de echte Peblar die kan terugschakelen naar 1 fase.
Andere optie is om een 1 fase laadkabel te gebruiken, dan kan je ook aan 1,4kw laden.

  • J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-06 00:26

J-P

Syntax erro....

KweNi schreef op zondag 31 mei 2026 @ 16:51:
@J-P Mogelijkheid is om in de zekeringkast 2 van de 3 fases af te sluiten en de paal te herconfigureren als 1 fase.
Dan kan je aan 6A op 1 fase laden.
De White labels hebben namelijk maar 1 relais die de 3 fases samen schakelt tov de echte Peblar die kan terugschakelen naar 1 fase.
Andere optie is om een 1 fase laadkabel te gebruiken, dan kan je ook aan 1,4kw laden.
Ja daar was ik al bang voor.
Ik wil namelijk wel makkelijk de mogelijkheid houden met met 11kW te laden.

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ


  • DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:37
KweNi schreef op zondag 31 mei 2026 @ 16:51:
@J-P Mogelijkheid is om in de zekeringkast 2 van de 3 fases af te sluiten en de paal te herconfigureren als 1 fase.
Dan kan je aan 6A op 1 fase laden.
De White labels hebben namelijk maar 1 relais die de 3 fases samen schakelt tov de echte Peblar die kan terugschakelen naar 1 fase.
Andere optie is om een 1 fase laadkabel te gebruiken, dan kan je ook aan 1,4kw laden.
Heb je dit gecontroleerd of is het een vermoeden? Het kan namelijk ook in de firmware mogelijk zijn uitgeschakeld.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.


  • KweNi
  • Registratie: Januari 2023
  • Nu online
@DutchKel: er staan hier foto's van de binnenkant in dit topic of dat van de gewone Peblar waar het duidelijk te zien is.

  • OmnikOmvormer
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 07:32
Dus als ik de paal op 1 fase zet, dan kan ik maximaal met 4600W laden?

Mijn auto kan met maximaal 11kW laden. Zou dat dan 3,7kW per fase zijn? Of zou ik op 1 fase wel die 4600 halen die de paal dan maximaal kan doen?

  • OmnikOmvormer
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 07:32
OmnikOmvormer schreef op zondag 31 mei 2026 @ 12:09:
Het is nu schering en inslag. 2 uurtjes max en dan valt hij weer uit :-(
Ik zag in HA een melding dat de maximale tijd van de inlogsessie op de paal verlopen was. Die melding was ca 1 dag oud.
In die dag had ik steeds maximaal 1 uur verbinding met de paal.
Ik heb gisterenavond het wachtwoord opnieuw ingevuld (zit een link voor in de melding), en sinsdien draait hij weer probleemloos. Het lastige was dat hij op dat moment wel verbinding met de paal moet hebben.

Dus eerst weer een power cycle, toen er verbinding was via de link in de melding in HA het wachtwoord opnieuw opgegeven.

Toch vreemd dat hij dan helemaal van het wifi-netwerk verdwijnt,

  • rippiedoos
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:21
OmnikOmvormer schreef op maandag 1 juni 2026 @ 08:31:
Dus als ik de paal op 1 fase zet, dan kan ik maximaal met 4600W laden?

Mijn auto kan met maximaal 11kW laden. Zou dat dan 3,7kW per fase zijn? Of zou ik op 1 fase wel die 4600 halen die de paal dan maximaal kan doen?
Een boordlader van een auto moet minimaal 6A hebben per fase om goed zijn werk te kunnen doen. 6x230v is ongeveer 1400w. Dat is het minimum PER FASE waarmee je auto kan laden. Als je dat ding dus op 1 fase aansluit is je minimum dus 1400w en maximum 3680w (want 16A op 230v is 3680w). Als je op 3 fases laadt is dat dus minimaal 6x230x3=4100w en maximaal 16x230x3=11040w, dus 11kW. Per fase kun je dus ergens tussen de 1400w en 3680w laden, maar niet hoger of niet lager. Daartussen kan je laadpaal iets regelen, maar lager dan die 1400w PER FASE gaat dus niet.

Hier even uitgangspunt dat iemand een 3x25A aansluiting heeft dus ook geen 32A per fase kan doen maar maximaal 16A per fase.

  • rippiedoos
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:21
DutchKel schreef op zondag 31 mei 2026 @ 19:39:
[...]

Heb je dit gecontroleerd of is het een vermoeden? Het kan namelijk ook in de firmware mogelijk zijn uitgeschakeld.
Zie itsme in "[Peblar EV Charger - White label] Ervaringen en discussie" voor plaatjes. Eerste plaatje is van de white label, tweede van een 'echte' peblar.

  • KweNi
  • Registratie: Januari 2023
  • Nu online
Op 1 fase kan tot 7,36kW als je aansluiting sterk genoeg is.
Hier in België heb je meestal 40A als je enkelfase aansluiting hebt.
Als je 3x25A hebt, kan je toch nog tot 20A op 1 fase, dus 4,6kW.

  • rippiedoos
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:21
Klopt, op een 1x 40A hoofdaansluiting kun je inderdaad 7,2kW (32Ax230v) laden maximaal, als je auto dat al kan. Maar dan heb je het hele probleem met fase-switchen van de White Label paal niet want er is maar 1 fase.

[ Voor 8% gewijzigd door rippiedoos op 01-06-2026 12:19 ]


  • OmnikOmvormer
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 07:32
rippiedoos schreef op maandag 1 juni 2026 @ 08:38:
[...]

Een boordlader van een auto moet minimaal 6A hebben per fase om goed zijn werk te kunnen doen.
In mijn auto (Lynk & Co 02) kan ik ook een maximale laadstroom instellen. Die kan tot 5A.
Er gaat dan ook daadwerkelijk 5A uit de laadpaal, terwijl de ondergrens in de laadpaal gewoon op 6A staat.
Technisch kan het dus blijkbaar wel lager, alleen niet in te stellen in de laadpaal.
De limiet van de auto is helaas niet via de API in te stellen.

  • ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07:35
OmnikOmvormer schreef op maandag 1 juni 2026 @ 12:31:
[...]

In mijn auto (Lynk & Co 02) kan ik ook een maximale laadstroom instellen. Die kan tot 5A.
Er gaat dan ook daadwerkelijk 5A uit de laadpaal, terwijl de ondergrens in de laadpaal gewoon op 6A staat.
Technisch kan het dus blijkbaar wel lager, alleen niet in te stellen in de laadpaal.
De limiet van de auto is helaas niet via de API in te stellen.
Sinds ik EVCC heb draaien met mijn Easee lader zie ik soms laadstromen zo laag als 1.0~1.1 kW voorbij komen. Eigenlijk kan het niet, maar het kan wel.

  • OmnikOmvormer
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 07:32
ASW1 schreef op maandag 1 juni 2026 @ 13:13:
[...]

Sinds ik EVCC heb draaien met mijn Easee lader zie ik soms laadstromen zo laag als 1.0~1.1 kW voorbij komen. Eigenlijk kan het niet, maar het kan wel.
Meteen even getest. De Peblar integratie accepteert niets onder de 6A.
ook niet als ik het met een actie er in schrijf.

  • rippiedoos
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:21
Uit de peblar modus documentatie:
The maximum current per phase indicated towards the EV in milliAmpere by this API.

Note that other factors can cause an even lower limit (e.g. thermal or dynamic load balancing), this information can be obtained from the ChargeCurrentLimitActual and ChargeCurrentLimitSource registers.

To start charging, this value should be between 6000mA and 16000mA (including) for 11kW Peblars, or 6000mA and 32000mA (including) for 22kWh Peblars.
To pause charging, set the value to 0mA.
Values between 0mA and 5999mA (including) are not supported by the charging standard (EN-IEC 61851-1) and will also pause charging.
To protect the on-board relays on both the charger and your electrical vehicle, pausing shall not occur more than 3 times per 10 minutes (rolling window).
Andere laadpalen zouden dus prima minder dan 6A kunnen ondersteunen maar de Peblar (dus) niet. Even los van het feit of je auto dat dus slikt. In het geval van die Link & Co kan de auto dan dus naar 5A maar de laadpaal kan de boel niet beperken tot 5A. Als de auto niet meer vraagt dan 5A zal er dus ook niet meer dan 5A door die kabel en laadpaal gaan. Hier is het dus puur welk onderdeel in de keten het verst teruggeschakeld kan worden en bij die Link & Co is het dus de auto.

[ Voor 12% gewijzigd door rippiedoos op 01-06-2026 15:16 ]


  • turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:20
Mijn 50five Peblar staat zelfs op minimaal 8A. Met mijn Tesla Wall Connector kan ik volgens mij minimaal met 5 of 6A laden uit mijn hoofd.

  • OmnikOmvormer
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 07:32
rippiedoos schreef op maandag 1 juni 2026 @ 15:15:
Uit de peblar modus documentatie:


[...]

To protect the on-board relays on both the charger and your electrical vehicle, pausing shall not occur more than 3 times per 10 minutes (rolling window).
Bedoelen ze met "shall not occur" dat de laadpaal de schakelfrequentie zelf beperkt, of dat je dit in zelf in je applicatie moet regelen?

  • KweNi
  • Registratie: Januari 2023
  • Nu online
@OmnikOmvormer de laadpaal beperkt dit zelf. Er komt dan ook een warning actief.

  • OmnikOmvormer
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 07:32
Heeft iemand al eens geprobeerd of de wifi problemen ook optreden als je Modbus ipv de RESTAPI gebruikt?

  • DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:37
OmnikOmvormer schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 07:41:
Heeft iemand al eens geprobeerd of de wifi problemen ook optreden als je Modbus ipv de RESTAPI gebruikt?
Ik gebruik beide niet en heb wifi problemen. Ik heb het idee dat het komt door de kleine antenne in combinatie met de hoeveelheid stroom die door het apparaat heen gaat.

Bij mij wordt de mobiele verbinding ook regelmatig verbroken. Ik zie in de 50five app vaak dat de laadpaal niet bereikbaar is en ik heb de mobiele verbinding ook nog aan staan.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.


  • OmnikOmvormer
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 07:32
Wat een rotding.
Een melding doen bij Eneco zal dan ook wel verspilde moeite zijn ben ik bang.
Is er een externe antenne op aan te sluiten? Of is dit zo een in een PCB geïntegreerde antenne?

[ Voor 85% gewijzigd door OmnikOmvormer op 03-06-2026 09:39 ]


  • KweNi
  • Registratie: Januari 2023
  • Nu online
Kabeltje trekken onmogelijk?
Of een WiFi extender wat korterbij zetten.

  • rippiedoos
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:21
WiFi zal hoe dan ook slecht gaan werken. Er waren ervaringen dat de laadpaal (letterlijk) aan de andere kant van de muur stond en dat WiFi nog steeds wegvalt. Vast bekabeld is de enige betrouwbare oplossing in dit geval.

  • OmnikOmvormer
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 07:32
Hij hangt bij mij nog geen 5 meter van de router in de meterkast. Wifi signaal -60dB, dus zeker niet slecht.
Kabel trekken wordt bestrating onder de paal weghalen. Waarschijnlijk 2e gat door de fundering de kruipruimte in en vandaar verder naar de meterkast.
Is te doen, maar wat een werk :-(.
Misschien dat ik voor nu even een utp-kabel over de grond leg en door een kier bij de garagedeur naar binnen de garage in. En daar op een wifi client AP aansluiten. Die heb ik hier nog wel liggen.

[ Voor 25% gewijzigd door OmnikOmvormer op 03-06-2026 12:32 ]


  • rippiedoos
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:21
Helaas is het ook niet makkelijk. Wist iedereen van te voren maar dat je die extra bak koffie en stroopwafel aan de installateur moet geven voor die extra UTP-kabel om dit probleem te voorkomen...

De bestrating open, gaten boren en dat soort dingen is inderdaad veel werk. Ik ben blij dat ik dat niet meer hoef te doen!

  • OmnikOmvormer
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 07:32
Toch maar even Eneco gevraagd. Het antwoord is:
Bedankt voor uw bericht. U geeft aan dat u uw laadpunt graag wilt koppelen aan uw thuisnetwerk via wifi. Goed dat u hierover contact met ons opneemt.
Helaas is het niet mogelijk om uw laadpunt te verbinden met uw eigen wifi-netwerk. Het laadpunt maakt gebruik van een ingebouwde simkaart met een eigen internetverbinding voor de communicatie met onze systemen.

:?

  • J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-06 00:26

J-P

Syntax erro....

OmnikOmvormer schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 15:43:
Toch maar even Eneco gevraagd. Het antwoord is:
Bedankt voor uw bericht. U geeft aan dat u uw laadpunt graag wilt koppelen aan uw thuisnetwerk via wifi. Goed dat u hierover contact met ons opneemt.
Helaas is het niet mogelijk om uw laadpunt te verbinden met uw eigen wifi-netwerk. Het laadpunt maakt gebruik van een ingebouwde simkaart met een eigen internetverbinding voor de communicatie met onze systemen.

:?
Standaard antwoord. Jammer

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ


  • OmnikOmvormer
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 07:32
Zou Ethernet over power een oplossing zijn?
Misschien kan je die wel kwijt in de behuizing van de laadpaal?
Of anders een klein kastje onder de paal met daarin een WCD, Fase en nul uit de laadpaal halen en utp terug naar de laadpaal?

[ Voor 36% gewijzigd door OmnikOmvormer op 04-06-2026 07:43 ]


  • DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:37
Ik zat eraan te denken om de bestaande ethernet kabel te gebruiken waar nu de ct-klemmen op aangesloten zijn. Maar dan kan ik het niet makkelijk weer in de oorspronkelijke staat terug brengen.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.


  • OmnikOmvormer
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 07:32
De kabel naar het blokje in de meterkast voor de P1-poort van de meter?
Dan moet je in HA ook zelf de laadstroom beperken als de hoofdzekering overbelast dreigt te worden.
Nu komen daar eens per 2 a 3 seconde databerichten over. HA update de P1-data maar eens per 30 seconden. Als dat dan maar snel genoeg is om een doorgebrande hoofdzekering te voorkomen.

  • OmnikOmvormer
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 07:32
Die kabel gebruikt volgens mij maar 2 van de 8 aders.
Voor een 100 Mb verbinding heb je maar 4 aders nodig.....
Misschien is dat een idee?
100Mb moet toch ruim genoeg zijn. Die laadpaal kijkt geen youtube, mag ik hopen.

[ Voor 22% gewijzigd door OmnikOmvormer op 04-06-2026 09:48 ]


  • DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:37
De CT klemmen gebruiken 3x2 aders (2 kabels voor elke fase).

Je sluit het natuurlijk wel aan met iets wat door Peblar wordt ondersteund. Ik heb daarvoor een HomeWizard P1 meter in het netwerk. De p1 meter zelf geeft elke seconden een telegram. Het is dan dat die maximaal 1 seconden iets overbelast kan zijn, dat valt ruim binnen de specs van de hoofdzekering.

Ik kan nu (wel via WiFi) met alleen de zonnepanelen opladen, daar is buiten de bovenstaande oplossing niet meer voor nodig.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.


  • rippiedoos
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:21
DutchKel schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 02:25:
De CT klemmen gebruiken 3x2 aders (2 kabels voor elke fase).

Je sluit het natuurlijk wel aan met iets wat door Peblar wordt ondersteund. Ik heb daarvoor een HomeWizard P1 meter in het netwerk. De p1 meter zelf geeft elke seconden een telegram. Het is dan dat die maximaal 1 seconden iets overbelast kan zijn, dat valt ruim binnen de specs van de hoofdzekering.

Ik kan nu (wel via WiFi) met alleen de zonnepanelen opladen, daar is buiten de bovenstaande oplossing niet meer voor nodig.
De Peblar zal vast geen 100Base-T1 doen, dan zou je aan een enkele 8-aderige UTP voldoende hebben in dit geval.

  • OmnikOmvormer
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 07:32
Dan heb ik geen CT. Bij mij gaat er alleen een P1-sginaal naar de meter. Ik heb nog 3x2 aders vrij. Ik heb gisterenavond een netwerkkabel door midden geknipt en in de meterkast deze al aan aangesloten op de kabel naar de meter. Dit weekend nog in de paal en dan testen.
Helaas is de kabel naar de paal een UTP-kabel, dus geen shield. Ik hoop dat het gaat werken, we gaan het zien. Er mag best een brakke verbinding zijn, zoveel data gaat er nu ook weer niet overheen. Als hij maar niet steeds compleet uitvalt en niet meer zelf hersteld, zoals nu met de Wifi verbinding.

  • OmnikOmvormer
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 07:32
DutchKel schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 02:25:


Ik kan nu (wel via WiFi) met alleen de zonnepanelen opladen, daar is buiten de bovenstaande oplossing niet meer voor nodig.
Ik heb het nu ook via Wifi, alleen heb ik last van het probleem dat deze regelmatig uitvalt en alleen te herstellen is door de paal uit en aan te zetten.

  • Mk23
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 06:18
@OmnikOmvormer Waarom plaats je niet een PoE accesspoint in de buurt van de lader? ;Dat lijkt me een betere oplossing van met je aders van de UTP te gaan knutselen?

Naar onze garage ligt een UTP kabal, daar heb ik nog een PoE switch hangen waar ik een Unify buiten AP op heb aangesloten. Die heeft een stabiele verbinding met de lader.

+DS118 & DS1817+ & DS923+ DX513 & DX517


  • OmnikOmvormer
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 07:32
Dat is een mooie oplossing, alleen in mijn situatie helaas niet te doen zonder kabels aan te leggen. En dan kan ik net zo goed een netwerkkabel naar de laadpaal leggen.
Knutselen met UTP is voor nu even de makkelijkste optie. Te makkelijk om het niet even te proberen.

De wifi-sterkte is denk ik bij mij het probleem niet, in de webinterface van de laadpaal zie ik goede signaalsterkte. Ondanks dat valt hij regelmatig uit. Er zijn al meerdere meldingen hiervan in het forum, dus het lijkt een "product eigenschap" te zijn

  • Mk23
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 06:18
OmnikOmvormer schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 09:26:
Dat is een mooie oplossing, alleen in mijn situatie helaas niet te doen zonder kabels aan te leggen. En dan kan ik net zo goed een netwerkkabel naar de laadpaal leggen.
Knutselen met UTP is voor nu even de makkelijkste optie. Te makkelijk om het niet even te proberen.

De wifi-sterkte is denk ik bij mij het probleem niet, in de webinterface van de laadpaal zie ik goede signaalsterkte. Ondanks dat valt hij regelmatig uit. Er zijn al meerdere meldingen hiervan in het forum, dus het lijkt een "product eigenschap" te zijn
Mijn "Shell Peblar" zit in de garage op mijn Unify buiten AP en die verbinding is eigenlijk 100%.

+DS118 & DS1817+ & DS923+ DX513 & DX517


  • OmnikOmvormer
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 07:32
rippiedoos schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 08:30:
[...]

De Peblar zal vast geen 100Base-T1 doen, dan zou je aan een enkele 8-aderige UTP voldoende hebben in dit geval.
Het is gelukt met de 4 reservedraden .
Communicatie doet het voor nu, ook tijdens volvermogen laden. Nu een duurtest!

  • OmnikOmvormer
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 07:32
Afgelopen weekend 2 dagen aan de lader gestaan en geen communicatiestoringen. Dus de onafgeschermde kabel is blijkbaar goed genoeg!

  • OmnikOmvormer
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 07:32
Invictus66 schreef op woensdag 5 november 2025 @ 09:44:

Eerste vaststelling: Zonneladen is niet beschikbaar in de gui. Via dit forum kwam ik er achter dat die optie wel beschikbaar is wanneer de paal als 1 fase geconfigureerd wordt. Ik heb de paal dus opnieuw geconfigureerd als 1 fase paal en zowel zonneladen en huishoudlimiet gekoppeld aan mijn homewizard P1 meter. Dit had echter niet het gewenste resultaat, aangezien de paal maar 1 relais heeft, krijgt hij nog steeds stroom op alle 3 de fasen, hoewel hij denkt 1 fase te laden is dit niet correct. Als volgende stap heb ik 2 fasen losgekoppeld (zowel in de kast als in de paal), zodat ik nu effectief een 1-fase paal heb.
Weet je of als je de paal als 1 fase configureert, maar toch alle drie de fases aansluit, hij wel de kWh registreert op alle fases?
Ik heb het plan om de paal als 1 fase te configureren en een 2-polige schakelaar of relais in de meterkast te zetten waarmee in fase 2 en 3 kan bijschakelen als ik sneller wil laden. Maar wil dan natuurlijk die kWh-tjes wel vergoed hebben van Eneco.

  • DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:11
Ik neig n toch weer naar de Peblar, ondanks het hebben van een app.

Even een vraag, heeft deze laadpaal ook een soort van eco modus die je kan aanzetten, dat je auto op de goedkoopste momenten gaat laden. Zie dat de Zaptec dat wel heeft, maar dat dat daar weer niet samenwerkt met zonneladen.

  • rippiedoos
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:21
DarkShadow schreef op maandag 8 juni 2026 @ 09:51:
Ik neig n toch weer naar de Peblar, ondanks het hebben van een app.

Even een vraag, heeft deze laadpaal ook een soort van eco modus die je kan aanzetten, dat je auto op de goedkoopste momenten gaat laden. Zie dat de Zaptec dat wel heeft, maar dat dat daar weer niet samenwerkt met zonneladen.
Nee, de Peblar heeft geen integratie met stroomprijzen. Dan zul je EVCC ertussen moeten zetten.

  • OmnikOmvormer
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 07:32
DarkShadow schreef op maandag 8 juni 2026 @ 09:51:
Ik neig n toch weer naar de Peblar, ondanks het hebben van een app.

Even een vraag, heeft deze laadpaal ook een soort van eco modus die je kan aanzetten, dat je auto op de goedkoopste momenten gaat laden. Zie dat de Zaptec dat wel heeft, maar dat dat daar weer niet samenwerkt met zonneladen.
Je kan in de webinterface van de paal wel zelf een tijdvenster instellen.
Als je de paal op 1 fase aansluit schijn je ook zonneladen aan te kunnen zetten. Dat heb ik zelf niet geprobeerd.

[ Voor 10% gewijzigd door OmnikOmvormer op 08-06-2026 10:34 ]


  • Mooper
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 24-06 17:38
Ik hoop dat dit hier thuishoort en/of dat mensen het herkennen:


Wanneer ik de Eneco slim laden app gebruik zonder de laadpaal te koppelen werkt slim laden a.d.h.v. dynamische uren naar behoren. Wanneer ik de Eneco Peblar koppel aan de app werkt het niet meer. De auto gaat standaard na 10 á 15 minuten laden, ongeacht hoe laat het is. De laadpaal weer ontkoppeld uit de app en nu werkt het weer.

Eneco gebeld maar daar krijg ik tweemaal iemand aan de lijn die er niet heel veel van snapt, neem ik hem ook niet kwalijk.

andere vraag: wat is eigenlijk de toegevoegde waarde van het koppelen van de laadpaal (als het zou werken)? Gaat die bijv. ook mijn vermogen aanpassen om sneller of trager te laden?

Hoor graag jullie ervaringen!

  • pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05:43

pietje63

RTFM

@Mooper als ik Bespaar laadkosten met slim laden in de Eneco app | Eneco goed begrip, dan werkt 'Eneco slim laden' door de auto te vertellen wanneer deze moet laden (want automerk afhankelijk), dan is dit niet afhankelijk van de laadpaal (en hoort het hier niet thuis).

That being said, de laadpaal zou niet zelf stroom moeten pushen als de auto het niet vraagt. De laadpaal kan wel zelf beperken. Dus er lijkt wat ruis op de lijn te zitten in de Eneco berichten naar de auto. Of vanuit de auto naar de laadpaal. Als je wifi toegang hebt zou je kunnen kijken waarom er geen stroom wordt geleverd als slim laden wel werkt (wsl iets van 'auto vraagt niet').

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!


  • Mooper
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 24-06 17:38
pietje63 schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 21:09:
@Mooper als ik Bespaar laadkosten met slim laden in de Eneco app | Eneco goed begrip, dan werkt 'Eneco slim laden' door de auto te vertellen wanneer deze moet laden (want automerk afhankelijk), dan is dit niet afhankelijk van de laadpaal (en hoort het hier niet thuis).

That being said, de laadpaal zou niet zelf stroom moeten pushen als de auto het niet vraagt. De laadpaal kan wel zelf beperken. Dus er lijkt wat ruis op de lijn te zitten in de Eneco berichten naar de auto. Of vanuit de auto naar de laadpaal. Als je wifi toegang hebt zou je kunnen kijken waarom er geen stroom wordt geleverd als slim laden wel werkt (wsl iets van 'auto vraagt niet').
Ik weet dat het hier inderdaad niet thuis hoort, toch bedankt voor de info!

[ Voor 4% gewijzigd door Mooper op 09-06-2026 21:12 ]


  • OmnikOmvormer
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 07:32
OmnikOmvormer schreef op maandag 8 juni 2026 @ 07:56:
[...]

Weet je of als je de paal als 1 fase configureert, maar toch alle drie de fases aansluit, hij wel de kWh registreert op alle fases?
Ik heb het plan om de paal als 1 fase te configureren en een 2-polige schakelaar of relais in de meterkast te zetten waarmee in fase 2 en 3 kan bijschakelen als ik sneller wil laden. Maar wil dan natuurlijk die kWh-tjes wel vergoed hebben van Eneco.
Heeft iemand een idee of dit goed gaat?

  • rippiedoos
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:21
Proberen en dan weet je het.

Ik denk dat nog niemand dit heeft getest, voornamelijk omdat het risico te hoog is dat de laadpaal van de baas of LM dan in rook kan opgaan? Ik ga het niet testen in elk geval om die reden 8)7

EVCC doet het momenteel al best aardig met inplannen en alles en terugschalen naar 6A per fase.

  • OmnikOmvormer
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 07:32
Ik heb nog ouderwetse schroefzekeringen als hoofdzekering. Dus in "het echt" kunnen er ook 1 of 2 fases uitvallen toch?

Edit: Ik durf het toch niet zo goed. Heb wat zitten speuren op internet. De paal schijnt ook met de auto te communiceren op hoeveel fases geladen wordt. Dan heb je ineens 2 systemen die met verkeerde informatie werken. Helaas is het lastig om meerdere bronnen te vinden die hetzelfde zeggen. Vooral gebruikers op forums en dan ook nog eens niet heel veel posts.
Ik ga eens rondbellen om te kijken of ik iemand ken die iemand kent die beroepsmatig thuis is in deze materie.

[ Voor 102% gewijzigd door OmnikOmvormer op 11-06-2026 08:33 ]


  • BehindCorner
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 00:26

BehindCorner

Battlcruiser operational!

En dan doet 50five zijn naam op dit forum eer aan :)

Na overstap vanuit Coolblue leek alles goed te gaan. Net factuur van 50five ontvangen voor abbonementskosten, bij Coolblue kreeg ik deze nooit (als die er al was, ging dat rechtstreeks naar LM).

Kan weer in de pen klimmen om dit te laten corrigeren.

18x Hanwha Q cells peak blk 290WP - SolarEdge SE7K]


  • Mk23
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 06:18
OmnikOmvormer schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 15:49:
Ik heb nog ouderwetse schroefzekeringen als hoofdzekering. Dus in "het echt" kunnen er ook 1 of 2 fases uitvallen toch?

Edit: Ik durf het toch niet zo goed. Heb wat zitten speuren op internet. De paal schijnt ook met de auto te communiceren op hoeveel fases geladen wordt. Dan heb je ineens 2 systemen die met verkeerde informatie werken. Helaas is het lastig om meerdere bronnen te vinden die hetzelfde zeggen. Vooral gebruikers op forums en dan ook nog eens niet heel veel posts.
Ik ga eens rondbellen om te kijken of ik iemand ken die iemand kent die beroepsmatig thuis is in deze materie.
Even off topic, maar hoe heeft de installateur het "aangedurfd" om op je groepenkast de lader aan te sluiten? Mijn ervaring is dat de zzp monteurs bij de minste twijfel weigeren iets aan te sluiten omdat ze niet aansprakelijk gesteld willen worden.

Ik heb een aantal collega's gehad die de groepenkast moesten laten aanpassen voordat een laadpaal geplaatst kon worden en die geweigerd hebben.

+DS118 & DS1817+ & DS923+ DX513 & DX517


  • OmnikOmvormer
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 07:32
Mk23 schreef op maandag 15 juni 2026 @ 12:58:
[...]

Even off topic, maar hoe heeft de installateur het "aangedurfd" om op je groepenkast de lader aan te sluiten? Mijn ervaring is dat de zzp monteurs bij de minste twijfel weigeren iets aan te sluiten omdat ze niet aansprakelijk gesteld willen worden.

Ik heb een aantal collega's gehad die de groepenkast moesten laten aanpassen voordat een laadpaal geplaatst kon worden en die geweigerd hebben.
Alleen schroefzekeringen als hoofdzekering. De groepenkast heeft wel automaten.

  • Mk23
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 06:18
@OmnikOmvormer Helder.

+DS118 & DS1817+ & DS923+ DX513 & DX517


  • vrije_vogel
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 24-06 19:31
Peblar laadpaal
verbonden met de P1 meter via de Xemex Smart P1 Connect
auto: Renault Zoe 52kWh

Handmatig aansturen vanuit HA gaat prima, tot 16A drie fasen.
Maar sinds kort schakelt hij bij 'puur zonneladen' af en toe af, en zo mis ik het mooiste deel van de dag.
Het lijkt erop dat het laden geheel wordt beëindigd op het moment dat het schakelen van 1 naar 3 fasen aan de orde is. Zeker weten doe ik dat nog niet.

Iemand anders met soortgelijke ervaringen?

  • DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:37
vrije_vogel schreef op maandag 22 juni 2026 @ 16:56:
Peblar laadpaal
verbonden met de P1 meter via de Xemex Smart P1 Connect
auto: Renault Zoe 52kWh

Handmatig aansturen vanuit HA gaat prima, tot 16A drie fasen.
Maar sinds kort schakelt hij bij 'puur zonneladen' af en toe af, en zo mis ik het mooiste deel van de dag.
Het lijkt erop dat het laden geheel wordt beëindigd op het moment dat het schakelen van 1 naar 3 fasen aan de orde is. Zeker weten doe ik dat nog niet.

Iemand anders met soortgelijke ervaringen?
Dat zou bij mij ook verklaren waarom hij vandaag niet wil laden. Ik heb 7kW over. Voorheen toen die prima deed opladen had ik maar ongeveer 3kW over.
edit:
Ik dacht dat het aan de slechte wifi lag aangezien bij mij de p1 meter via de wifi loopt. Maar dat zou niet verklaren waarom die het nu ineens helemaal niet doet. Bij geen verbinding zou die met 3x6A moeten laden.

[ Voor 13% gewijzigd door DutchKel op 22-06-2026 17:19 ]

Don't drive faster than your guardian angel can fly.


  • vrije_vogel
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 24-06 19:31
Peblar laadpaal
verbonden met de P1 meter via de Xemex Smart P1 Connect
auto: Renault Zoe 52kWh

Testje:
  1. In HA: Standaard laden, 8A, 3 fasen, 4400 watt
  2. In HA: omschakelen naar puur solar
  3. Effect: gaat laden met 1628 watt (er is nog steeds 4500 watt solar beschikbaar)
Het lijkt erop dat puur solar laden toch slechts werkt op 1 fase en dat bij het pogen om te schakelen naar 3 fasen het laadproces eruit klapt.

  • Invictus66
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:06
Ik denk dat je potentieel meer reactie krijgt in het [Peblar EV Charger] Ervaringen en discussie topic. Dit topic is specifiek voor de whitelabel en de meeste daarvan kunnen bij mijn weten niet schakelen tussen 1 en 3-fasen.

  • DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:37
Invictus66 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 17:53:
Ik denk dat je potentieel meer reactie krijgt in het [Peblar EV Charger] Ervaringen en discussie topic. Dit topic is specifiek voor de whitelabel en de meeste daarvan kunnen bij mijn weten niet schakelen tussen 1 en 3-fasen.
Dat is dus ook het hele punt... Dit gaat om whitelabel Peblar laadpalen.

Ik heb het idee dat het bij echte Peblar laadpalen wel goed werkt omdat die juist naar 3 fasen kunnen schakelen.

[ Voor 16% gewijzigd door DutchKel op 22-06-2026 18:21 ]

Don't drive faster than your guardian angel can fly.


  • itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
DutchKel schreef op maandag 22 juni 2026 @ 18:19:
[...]

Dat is dus ook het hele punt... Dit gaat om whitelabel Peblar laadpalen.

Ik heb het idee dat het bij echte Peblar laadpalen wel goed werkt omdat die juist naar 3 fasen kunnen schakelen.
Maak m eens open en kijk hoeveel relais er in de peblar zitten. Zie ook: itsme in "[Peblar EV Charger - White label] Ervaringen en discussie"

Zover ik weet is er geen Whitelabel paal met een relais om naar 1 fase terug te kunnen schakelen.
Wellicht doet de auto dit zelf? Ik zie daar wel wat aanleiding voor: https://www.speakev.com/threads/automatic-phase-switching-with-renault-zoe.175647/

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"


  • DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:37
itsme schreef op maandag 22 juni 2026 @ 18:45:
[...]

Maak m eens open en kijk hoeveel relais er in de peblar zitten. Zie ook: itsme in "[Peblar EV Charger - White label] Ervaringen en discussie"

Zover ik weet is er geen Whitelabel paal met een relais om naar 1 fase terug te kunnen schakelen.
Wellicht doet de auto dit zelf? Ik zie daar wel wat aanleiding voor: https://www.speakev.com/threads/automatic-phase-switching-with-renault-zoe.175647/
Je snapt het probleem niet. De Peblar heeft uiteraard maar 1 relais alleen die met 3 fasen, daar hoef ik de laadpaal niet voor open te maken (de laadpaal is van 50five).

Alleen om zonneladen in te schakelen moet je de laadpaal configureren als een 1 fase laadpaal anders krijg je de extra opties niet om te kunnen zonneladen. De laadpaal laad verder gewoon met 3 fasen op maar als je zonneladen inschakelt en hij komt over de 3,6kW met de teruglevering dan stop die met laden. Daaronder gaat het prima, maar laad die met 3 fase (wel per fase afgeknepen) op ipv 1 fase.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.


  • KweNi
  • Registratie: Januari 2023
  • Nu online
@DutchKel kan je een screenshot van je diagnostiek pagina van wanneer het probleem zich voordoet hier posten?

  • DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:37
Dan moet ik eerst een stabiele verbinding regelen voor de laadpaal. Misschien kan @vrije_vogel het sneller aanleveren.

Ik heb de laadpaal nog verbonden via Wifi en die verbinding is niet stabiel, vandaar dat ik die als eerste verdacht vond maar als die inderdaad het probleem zou zijn dan zou die in de fail safe gaan laden (6A per fase). Hij stopt nu helemaal met laden als ik veel terug lever.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.


  • KweNi
  • Registratie: Januari 2023
  • Nu online
@DutchKel Als je P1 meter niet goed verbindt met de Peblar, dan gaat hij volgens mij niet naar de failsafe current als hij op zonneladen staat, maar uit. Aangezien hij geen overschot meer meet.

  • DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:37
Ik zal binnenkort eens een netwerkkabel aansluiten. Nu is het te warm om het te doen.

Maar ik zie in de laad grafiek dat hij of strak 4,2-4,4kW laad of helemaal niks. Terwijl de opwekking vandaag meer dan 4,4kW is (oost/west opstelling). Dus ik heb het idee dat waar hij die 4,2kW oplaad dat die daar geen netwerkverbinding heeft (komt ook redelijk overeen met 3x6A).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0yTkgbNnhjgsS09IeeQ4K7bYsoQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ZWeKoJmrMkNeIsAFaXQuWRxb.png?f=fotoalbum_large Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YDHVgD7VDq2ustmhGpS7_0xDdKI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/37C0xQGVrauNKztLSeYtgDR6.png?f=fotoalbum_large Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BemfpchOxnxackXHKRy8N-oNW_E=/x800/filters:strip_exif()/f/image/NJjeplhziJ08fe9Zp0MThaC2.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 36% gewijzigd door DutchKel op 22-06-2026 19:43 ]

Don't drive faster than your guardian angel can fly.


  • KweNi
  • Registratie: Januari 2023
  • Nu online
Heb je ook een grafiek van de opwek en P1 meter?
En eventueel voltage?

  • DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:37
KweNi schreef op maandag 22 juni 2026 @ 19:39:
Heb je ook een grafiek van de opwek en P1 meter?
En eventueel voltage?
Ik heb alleen geen meting van alleen de zonnepanelen. Maar het vorige bericht is aangevuld.
edit:
Zojuist een start gemaakt om een netwerkkabel aan te sluiten op de laadpaal. Alleen verder kan ik voorlopig niet gaan, dan moet ik in de garage zijn en daar is het me nu te warm.

[ Voor 26% gewijzigd door DutchKel op 22-06-2026 20:05 ]

Don't drive faster than your guardian angel can fly.


  • Mk23
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 06:18
DutchKel schreef op maandag 22 juni 2026 @ 19:44:
[...]

Ik heb alleen geen meting van alleen de zonnepanelen. Maar het vorige bericht is aangevuld.
edit:
Zojuist een start gemaakt om een netwerkkabel aan te sluiten op de laadpaal. Alleen verder kan ik voorlopig niet gaan, dan moet ik in de garage zijn en daar is het me nu te warm.
Omdat hij bij mij ook niet werkt, heb ik de lader met dit weer maar naar 6A teruggeschroefd. De laadopties werken bij de 50Five software nog niet. En dat verrast me niets.

+DS118 & DS1817+ & DS923+ DX513 & DX517


  • itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
DutchKel schreef op maandag 22 juni 2026 @ 19:18:
[...]

Je snapt het probleem niet. De Peblar heeft uiteraard maar 1 relais alleen die met 3 fasen, daar hoef ik de laadpaal niet voor open te maken (de laadpaal is van 50five).

Alleen om zonneladen in te schakelen moet je de laadpaal configureren als een 1 fase laadpaal anders krijg je de extra opties niet om te kunnen zonneladen. De laadpaal laad verder gewoon met 3 fasen op maar als je zonneladen inschakelt en hij komt over de 3,6kW met de teruglevering dan stop die met laden. Daaronder gaat het prima, maar laad die met 3 fase (wel per fase afgeknepen) op ipv 1 fase.
Dat kun je zeker doen maar je verteld de software dan dat er 1 fase is aangesloten maar dat is niet het geval. Je heb imo dan een ongeldige configuratie, mijn verwachting is dat de auto dan toch 3 fase is aangesloten. Je hebt het over de configuratie aanpassen maar wat je eigenlijk doet is in software vertellen dat de installatie anders is. Je moet dan wel de installatie ook aanpassen.

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"


  • DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:37
itsme schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 08:19:
[...]

Dat kun je zeker doen maar je verteld de software dan dat er 1 fase is aangesloten maar dat is niet het geval. Je heb imo dan een ongeldige configuratie, mijn verwachting is dat de auto dan toch 3 fase is aangesloten. Je hebt het over de configuratie aanpassen maar wat je eigenlijk doet is in software vertellen dat de installatie anders is. Je moet dan wel de installatie ook aanpassen.
Dat klopt dat de software configuratie niet klopt met de werkelijke laadpaal aansluitingen. Maar met 1 fase in de configuratie is het als enige mogelijk om zonneladen in te schakelen. Voor meer details lees maar een paar pagina's terug in deze topic, daar zijn mensen begonnen met het testen van de functionaliteit. Alleen toen ik het instelde was het vaak bewolkt waardoor het nog niet zo opviel dat het niet goed werkte.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.


  • OmnikOmvormer
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 07:32
DutchKel schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 11:53:
[...]

Dat klopt dat de software configuratie niet klopt met de werkelijke laadpaal aansluitingen. Maar met 1 fase in de configuratie is het als enige mogelijk om zonneladen in te schakelen. Voor meer details lees maar een paar pagina's terug in deze topic, daar zijn mensen begonnen met het testen van de functionaliteit. Alleen toen ik het instelde was het vaak bewolkt waardoor het nog niet zo opviel dat het niet goed werkte.
Begrijp ik het goed dat je de paal op 3 fase hebt aangesloten, maar in de configuratie van de paal een 1 fase aansluiting geconfigureerd hebt?
Werkt dat goed? Geen vuur uit de auto en de verrekening van de kWh's gaan ook nog goed? Ik wil namelijk ook zoiets doen, maar durf het niet.

Ik heb de paal nu op 1 fase aangesloten, en ook zo geconfigureerd. Maar een enkele keer zou ik toch op 3 fases willen laden als ik haast heb.
Ik had het idee om een relais of schakelaar in de groepenkast te plaatsen zodat ik makkelijk de 2 extra fases bij kan schakelen. Maar kan niet echt ergens informatie vinden waaruit blijkt dat dit kan. En of het ook tijdens een laadsessie kan.

  • CvP_tweakers
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 24-06 10:10
OmnikOmvormer schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 12:14:
[...]

Begrijp ik het goed dat je de paal op 3 fase hebt aangesloten, maar in de configuratie van de paal een 1 fase aansluiting geconfigureerd hebt?
Werkt dat goed? Geen vuur uit de auto en de verrekening van de kWh's gaan ook nog goed? Ik wil namelijk ook zoiets doen, maar durf het niet.

Ik heb de paal nu op 1 fase aangesloten, en ook zo geconfigureerd. Maar een enkele keer zou ik toch op 3 fases willen laden als ik haast heb.
Ik had het idee om een relais of schakelaar in de groepenkast te plaatsen zodat ik makkelijk de 2 extra fases bij kan schakelen. Maar kan niet echt ergens informatie vinden waaruit blijkt dat dit kan. En of het ook tijdens een laadsessie kan.
Daarom gebruik ik een Granny charger voor het langzame laden op 1 fase en de peblar voor de 3 fasen sneller laden.

KISS!!
:)

Gasloos sinds nov. 2019, 10,5 Kwp, Fronius Symo GEN 24 10 plus, Zonneboiler Wolf BSP 800 + 4x Topson F3-1, CV-Houtkachel Walltherm, Renault Zoe R135 Intens 50


  • OmnikOmvormer
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 07:32
CvP_tweakers schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 13:56:
[...]

Daarom gebruik ik een Granny charger voor het langzame laden op 1 fase en de peblar voor de 3 fasen sneller laden.

KISS!!
:)
Helaas voor mij geen optie omdat het een zakelijke auto is, dan krijg ik geen vergoeding voor de kWh's die ik met de Granny Charger geladen heb.

  • DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:37
OmnikOmvormer schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 12:14:
[...]

Begrijp ik het goed dat je de paal op 3 fase hebt aangesloten, maar in de configuratie van de paal een 1 fase aansluiting geconfigureerd hebt?
Werkt dat goed? Geen vuur uit de auto en de verrekening van de kWh's gaan ook nog goed? Ik wil namelijk ook zoiets doen, maar durf het niet.

Ik heb de paal nu op 1 fase aangesloten, en ook zo geconfigureerd. Maar een enkele keer zou ik toch op 3 fases willen laden als ik haast heb.
Ik had het idee om een relais of schakelaar in de groepenkast te plaatsen zodat ik makkelijk de 2 extra fases bij kan schakelen. Maar kan niet echt ergens informatie vinden waaruit blijkt dat dit kan. En of het ook tijdens een laadsessie kan.
Of het met de facturering goed gaat weet ik niet, ik heb het pas 3 weken geleden ingesteld. Toch als ik in de logs kijk zie ik overal nog 3 fasen vermeld staan dus ik vermoed dat het wel goed werkt.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.


  • itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
DutchKel schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 11:53:
[...]

Dat klopt dat de software configuratie niet klopt met de werkelijke laadpaal aansluitingen. Maar met 1 fase in de configuratie is het als enige mogelijk om zonneladen in te schakelen. Voor meer details lees maar een paar pagina's terug in deze topic, daar zijn mensen begonnen met het testen van de functionaliteit. Alleen toen ik het instelde was het vaak bewolkt waardoor het nog niet zo opviel dat het niet goed werkte.
Ik heb je prima begrepen, ik ken het hele topic als TS ;)

Wat jij hebt gedaan zou ik heel erg afraden, moedig dat je het geprobeerd hebt, zou ik niet durven.
Ik kan me niet voorstellen dat je nu nog garantie hebt op die laadpaal.

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"


  • DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:37
itsme schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 20:13:
[...]

Ik heb je prima begrepen, ik ken het hele topic als TS ;)

Wat jij hebt gedaan zou ik heel erg afraden, moedig dat je het geprobeerd hebt, zou ik niet durven.
Ik kan me niet voorstellen dat je nu nog garantie hebt op die laadpaal.
Als je het hele topic kent dan weet je dus ook dat ik niet de eerste ben die dit heeft uitgevoerd. Er is ook niets stuk oid.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.


  • OmnikOmvormer
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 07:32
Heeft die instellen van 1, 2 of 3 fases dan nog een functie, anders dan de zonladen functionaliteit vrijgeven?

AI zegt:
Hoe het werkt:
  • De laadpaal communiceert via de Control Pilot (CP) volgens de IEC 61851-standaard.
  • Via dat signaal geeft de laadpaal vooral door:
    • dat laden is toegestaan;
    • de maximaal beschikbare stroom (bijvoorbeeld 16 A of 32 A).
  • De auto bepaalt zelf hoeveel fasen hij gebruikt, op basis van:
    • welke fasen daadwerkelijk spanning voeren (L1, L2, L3);
    • zijn eigen boordlader.
Waarom laadt jouw Peblar toch op 3 fasen?
Als je een Peblar "op 1 fase" instelt, zijn er een paar mogelijkheden:
  1. De instelling beperkt alleen de stroom, niet het aantal aangesloten fasen.
    • Als L1, L2 en L3 allemaal aanwezig zijn én het contactor schakelt alle drie de fasen door, dan ziet de auto drie fasen en zal hij die gebruiken.
  2. De instelling is bedoeld voor load balancing of netconfiguratie, maar verandert de hardware niet.
    • Sommige laadpalen hebben een softwareoptie "1-fase installatie", maar die opent niet fysiek L2 en L3.
Nu adviseerde AI mijn zoon ook de M10 moer van de vario van zijn scootertje met 160 Nm aan te draaien.....
Gelukkig ging de momentsleutel die hij voor zijn verjaardag heeft gekregen maar tot 25 Nm en kwam hij mij vragen of hij een grotere mocht lenen.


Dan zal de loadbalancing op fase 2 en 3 misschien niet meer bewaakt worden als je hem op 1 fase instelt?

Ik heb hem nu op 1 fase aangesloten en de paal ook op 1 fase geconfigureerd. Zolang ik niet al te vaak last heb dat de auto de volgende ochtend niet ver genoeg opgeladen is voor de afstand die ik moet rijden, laat ik het zo.

[ Voor 105% gewijzigd door OmnikOmvormer op 24-06-2026 15:14 ]


  • itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Kunnen we de discussie beperken tot bedoelde configuraties van deze laadpaal?
3 fase aansluiten en 1 fase configureren is af te raden, het is onduidelijk wat de gevolgen zijn voor laadpaal en auto. Ja het is vervelend dat er geen solar laden optie is maar buiten specificatie draaien van de laadpaal willen we niet aanmoedigen imo.

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"


  • Mrkoekie
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
even een andere vraag, ik heb nu voor de 3e keer deze week "ER1102" in m'n schermpje staan. Ik heb de diagnostische gegevens door Chat gegooid omdat dit een PEDP bestand is dat ik niet ken.

Chat komt met de volgende conclusie:
De laadpaal geeft inmiddels voor de derdekeer deze week foutcode 1102 in het display. Alleen een volledige power-cycle, dus de stroom van de laadpaal halen, lost het soms tijdelijk op. In het diagnosticsbestand staat bij foutcode 1102: BoardControl detected process(es) crashed, gevolgd door foutcode 1104: BoardControl enters fatal error state. Dit is geregistreerd op 7 april 2026, 21 juni 2026 en 24 juni 2026 en nogmaals op 24 juni 2026.

Firmwareversie is 1.6.2+1+COOLBLUE-1. Elektrisch lijkt de laadpaal normaal te laden wanneer hij werkt: 3-fase, ongeveer 16A per fase, geen actieve aardlek-, stroom- of spanningsfout in de laatste snapshot, geen zonneladen geconfigureerd.

Ik heb dit bericht ook naar 50five gestuurd als storingsmelding. Maar ik hoop dat er hier ook al wat ervaring is met deze error icm deze paal.

PH-MRK request startup

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste