• Vince_1319
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 19:24
Jotyjo schreef op maandag 18 mei 2026 @ 15:57:
[...]

Realme is actief in Europa! Er bestaat inderdaad een kans dat de nieuwe OnePlus 16 niet in Europe uit gaat komen.

16.0.7 is de nieuwe OxygenOS 16.1 update. Zie dat de globale regio 'm al ontvangen heeft dus wij moeten nog even wachten. Misschien had ik 'm toch op de globale regio moeten houden :p. Normaal krijgt Europese regio sneller updates dan de globale regio
Ik dacht dat globaal eerst aan de beurt was ?

Ik zie ook NA versie staan in de oxygen updater ,is deze anders dan GLO?

  • Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van OS Updater

Topicstarter
Vince_1319 schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 11:57:
[...]

Ik dacht dat globaal eerst aan de beurt was ?

Ik zie ook NA versie staan in de oxygen updater ,is deze anders dan GLO?
Ja deze is anders. Overigens komt global vaak eerder uit dan EU.

Tweakers Pricewatch to Knibble: https://github.com/AnonymousWP/Tweakers-Pricewatch-to-Knibble


  • Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 13:07
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 12:40:
[...]

Ja deze is anders. Overigens komt global vaak eerder uit dan EU.
Oh, ik dacht dat het juist andersom was. Voor mijn gevoel komt EU eerder uit dan global

  • Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 13:07
De nieuwe 16.0.7 update is nu ook in Europa beschikbaar


Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pENXwmpHmQr28k26iTkD2kgyodY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SnJobdZzxoYXkeofj2Es0An3.jpg?f=fotoalbum_large

  • Vince_1319
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 19:24
Jotyjo schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 14:13:
De nieuwe 16.0.7 update is nu ook in Europa beschikbaar


[Afbeelding]
OnePlus 15 ?

Bij mij nog steeds niet beschikbaar

  • Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Vince_1319 schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 09:59:
[...]

OnePlus 15 ?

Bij mij nog steeds niet beschikbaar
Bij bij vond ie de update toen ik um op een Beta liet controleren...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/da5eY2LUz1EHU5MPVsW-VMXkgKQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cHa8Mqfh3yyQY7k1rPJZ9vtU.jpg?f=fotoalbum_large

  • Vince_1319
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 19:24
Chris.nl schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 10:04:
[...]

Bij bij vond ie de update toen ik um op een Beta liet controleren...

[Afbeelding]
Dit is de OnePlus 15 ,ik heb de 15r

Maar soit , ik wacht wel tot de update komt :P

Ik heb super vooc charger aangesloten maar ik vind dat mn OnePlus redelijk traag oplaad , iemand een idee waar dit kan aan liggen?

  • rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:07

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
Vince_1319 schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 10:09:
[...]

Dit is de OnePlus 15 ,ik heb de 15r

Maar soit , ik wacht wel tot de update komt :P

Ik heb super vooc charger aangesloten maar ik vind dat mn OnePlus redelijk traag oplaad , iemand een idee waar dit kan aan liggen?
Wat is redelijk traag?

  • Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 13:07
Vince_1319 schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 09:59:
[...]

OnePlus 15 ?

Bij mij nog steeds niet beschikbaar
Inderdaad voor de OnePlus 15. Ik hoefde beta niet re checken. Anders kan je het altijd met OS Updater checken

  • Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 13:07
Vince_1319 schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 10:09:
[...]

Dit is de OnePlus 15 ,ik heb de 15r

Maar soit , ik wacht wel tot de update komt :P

Ik heb super vooc charger aangesloten maar ik vind dat mn OnePlus redelijk traag oplaad , iemand een idee waar dit kan aan liggen?
Heb je bij de laadinstellingen slim opladen aangezet? Ik gok dat je een 120W SuperVOOC oplader hebt?

  • Vince_1319
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 19:24
Jotyjo schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 10:32:
[...]

Heb je bij de laadinstellingen slim opladen aangezet? Ik gok dat je een 120W SuperVOOC oplader hebt?
80w maar dan wordt de batterij warmer en dat is volgens mij niet zo goed voor de batterij

  • Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van OS Updater

Topicstarter
Vince_1319 schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 10:09:
[...]

Dit is de OnePlus 15 ,ik heb de 15r

Maar soit , ik wacht wel tot de update komt :P

Ik heb super vooc charger aangesloten maar ik vind dat mn OnePlus redelijk traag oplaad , iemand een idee waar dit kan aan liggen?
OS Updater heeft de 15R EU update al.

Tweakers Pricewatch to Knibble: https://github.com/AnonymousWP/Tweakers-Pricewatch-to-Knibble


  • Vince_1319
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 19:24
Anonymoussaurus schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 10:52:
[...]

OS Updater heeft de 15R EU update al.
Ik weet het maar er waren boot loops dus heb het nog niet durven wagen

  • Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van OS Updater

Topicstarter
Vince_1319 schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 10:58:
[...]

Ik weet het maar er waren boot loops dus heb het nog niet durven wagen
Dat is al opgelost: https://community.oneplus.com/thread/2127830607705669638

Tweakers Pricewatch to Knibble: https://github.com/AnonymousWP/Tweakers-Pricewatch-to-Knibble


  • Vince_1319
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 19:24
Is de file ook in de oxygen updater aangepast aan de nieuwere versie.

  • Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van OS Updater

Topicstarter
Vince_1319 schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 11:01:
[...]

Is de file ook in de oxygen updater aangepast aan de nieuwere versie.
Die wordt automatisch aangepast als er een nieuwe versie is. De file is ook pas net toegevoegd. De oude file zullen ze ook wel offline gehaald hebben.

Tweakers Pricewatch to Knibble: https://github.com/AnonymousWP/Tweakers-Pricewatch-to-Knibble


  • LeStef
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18:39
Heb hem net via Oxygen updater binnen gehaald.

Is dit de juiste versie al?

  • Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van OS Updater

Topicstarter
LeStef schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 11:04:
Heb hem net via Oxygen updater binnen gehaald.

Is dit de juiste versie al?
Als het deze is wel ja: https://community.oneplus.com/thread/2128497090865659910

Tweakers Pricewatch to Knibble: https://github.com/AnonymousWP/Tweakers-Pricewatch-to-Knibble


  • Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 13:07
Vince_1319 schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 10:33:
[...]

80w maar dan wordt de batterij warmer en dat is volgens mij niet zo goed voor de batterij
Je accu wordt inderdaad warmer, maar je laadt tegelijkertijd je telefoon minder lang op. Daarnaast wordt je telefoon niet constant met 120W of 80W opgeladen

  • Vince_1319
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 19:24
In Amerika worden OnePlus toestellen vervangen door nothing phones bij best buy store

https://9to5google.com/20...best-buy-removal-nothing/

  • Markie001
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-06 20:46
Hier niet geheel tevreden met de laatste update.

Vanaf de homescreen naar links voor de newsfeed was in zijn geheel niet meer toegankelijk, pas na een reboot.

En een foto maken heeft al een keer 30 seconden langer geduurd omdat de hele camera app vast zat, ook hier was een reboot noodzakelijk.

Het zijn geen enorme problemen, maar omdat de software versie er voor zo perfect was voelt het wel als een stap terug.

  • Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:44

Vliegvlug

Flight Simple

@Markie001 Ik ben ook niet zo blij met die wijziging van de foto app. Is bij mij nog niet vastgelopen maar de aanpassing van de knopjes linksboven ben ik niet blij mee. Daarvoor wat het veel makkelijker om de flitser instellingen aan te passen, nu zit er een vreemd rond knopje vlak naast waar ik nu al een paar keer ongewenst op gedrukt heb terwijl ik de flitser wilde aanpassen.
Geen idee ook wat het doet, zegt “bewegende foto” wanneer ik er op klik.

Stomme is ook dat er voldoende ruimte bovenaan is om die knopjes groter te maken of verder uit elkaar te plaatsen. |:(

  • Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 13:07
Markie001 schreef op zondag 24 mei 2026 @ 08:44:
Hier niet geheel tevreden met de laatste update.

Vanaf de homescreen naar links voor de newsfeed was in zijn geheel niet meer toegankelijk, pas na een reboot.

En een foto maken heeft al een keer 30 seconden langer geduurd omdat de hele camera app vast zat, ook hier was een reboot noodzakelijk.

Het zijn geen enorme problemen, maar omdat de software versie er voor zo perfect was voelt het wel als een stap terug.
Ik had zelf het probleem dat ik niet kon bellen na de update. Pas toen ik door iemand anders gebeld werd, deed het weer

  • Vince_1319
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 19:24
hoi ,

ik wil graag via oxygen updater oxygen OS 16.1 downloaden en direct GLO of NA installeren maar bij voltooien krijg ik steeds foutmelding ( van EU naar GLO/NA )

het gaat over de oneplus 15R

doe ik iets verkeerd of moet dit via een andere weg gebeuren ?

[ Voor 6% gewijzigd door Vince_1319 op 26-05-2026 12:26 ]


  • Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 13:07
Vince_1319 schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 12:25:
hoi ,

ik wil graag via oxygen updater oxygen OS 16.1 downloaden en direct GLO of NA installeren maar bij voltooien krijg ik steeds foutmelding ( van EU naar GLO/NA )

het gaat over de oneplus 15R

doe ik iets verkeerd of moet dit via een andere weg gebeuren ?
Ik heb zelf deze guide gebruikt om van de globale regio naar de Europese regio te gaan: https://xdaforums.com/t/how-to-change-region-via-ota.4769061/

Oxygen Updater heet trouwens tegenwoordig OS Updater, omdat de app nu ook ondersteuning voor Oppo en Realme heeft

  • Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van OS Updater

Topicstarter
Oxygen Updater heet trouwens tegenwoordig OS Updater, omdat de app nu ook ondersteuning voor Oppo en Realme heeft
De eigenlijke en voornaamste reden is omdat Oppo/OnePlus een takedownverzoek had ingediend waardoor de app uit de Play Store was gehaald. Tevens mailde zij ons ook namens juristen e.d. met de vraag of wij z.s.m. willen stoppen met het gebruik 'Oxygen'. Beetje gek allemaal, maar goed, zo hebben we het uiteindelijk opgelost.

Tweakers Pricewatch to Knibble: https://github.com/AnonymousWP/Tweakers-Pricewatch-to-Knibble


  • Vince_1319
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 19:24
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y4UtAVihoz26g3teHL-kYxE5SC0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GWO2ZLxodLREQFxbFS9bguqJ.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb de methode gevolgd via XDA

Ik hoop dat dit GLO is ? Kan er nergens aan uit :X :?


edit ; volgens gemini /chatgpt is deze GLO dus vanwege vanwege 200 getal ,EU heeft volgens chatgpt 100 getal ,klopt dit ?

[ Voor 12% gewijzigd door Vince_1319 op 26-05-2026 14:01 ]


  • Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 13:07
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 13:50:
[...]

De eigenlijke en voornaamste reden is omdat Oppo/OnePlus een takedownverzoek had ingediend waardoor de app uit de Play Store was gehaald. Tevens mailde zij ons ook namens juristen e.d. met de vraag of wij z.s.m. willen stoppen met het gebruik 'Oxygen'. Beetje gek allemaal, maar goed, zo hebben we het uiteindelijk opgelost.
Had ik inderdaad gelezen! Maar natuurlijk ook om te laten zien dat het niet alleen voor OnePlus is, maar ook voor Oppo en Realme. Ook apart dat je de term Oxygen niet mag gebruiken, maar misschien zijn ze bang dat mensen denken dat het officieel van OnePlus zelf is

  • Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 13:07
Vince_1319 schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 13:54:
[Afbeelding]

Ik heb de methode gevolgd via XDA

Ik hoop dat dit GLO is ? Kan er nergens aan uit :X :?


edit ; volgens gemini /chatgpt is deze GLO dus vanwege vanwege 200 getal ,EU heeft volgens chatgpt 100 getal ,klopt dit ?
Ligt eraan welke versie je geselecteerd hebt. Bij instellingen van OS Updater kan je een apparaat selecteren en daarmee kies je ook meteen de regio. GLO is global, IN is India en EU is natuurlijk Europa

  • Vince_1319
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 19:24
Jotyjo schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 14:36:
[...]

Ligt eraan welke versie je geselecteerd hebt. Bij instellingen van OS Updater kan je een apparaat selecteren en daarmee kies je ook meteen de regio. GLO is global, IN is India en EU is natuurlijk Europa
ik heb de methode gevolgd van XDA ,wou van EU naar GLO

ik wou graag even zeker zijn dat de juiste heb geinstalleerd ,volgens chatgpt heb ik de degene geinstalleerd die ik wou(GLO dus) , er staat geen EEA tag bij

maar het is nauwelijks te onderscheiden en ben hier ook een leek in :|

  • Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 13:07
Vince_1319 schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 14:49:
[...]

ik heb de methode gevolgd van XDA ,wou van EU naar GLO

ik wou graag even zeker zijn dat de juiste heb geinstalleerd ,volgens chatgpt heb ik de degene geinstalleerd die ik wou(GLO dus) , er staat geen EEA tag bij

maar het is nauwelijks te onderscheiden en ben hier ook een leek in :|
Je kan het voor de zekerheid checken in OS Updater zelf. Als je op apparaten klikt, moet er nu OnePlus 15R GLO staan in plaats van 15R EU. Je merkt inderdaad niet veel verschil tussen global en EU

  • Vince_1319
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 19:24
Jotyjo schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 15:26:
[...]

Je kan het voor de zekerheid checken in OS Updater zelf. Als je op apparaten klikt, moet er nu OnePlus 15R GLO staan in plaats van 15R EU. Je merkt inderdaad niet veel verschil tussen global en EU
Via oxygen updater kom er ik ook niet wijzer op uit

Hij zegt zowel Eu als GLO

  • Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 13:07
Vince_1319 schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 15:47:
[...]

Via oxygen updater kom er ik ook niet wijzer op uit

Hij zegt zowel Eu als GLO
Staat er een opmerking bij "het lijkt erop dat je een verkeerd toestel geselecteerd hebt"?

In OS Updater zie ik duidelijk een OnePlus 15R (GLO) en 15R (EU) staan dus het kan niet beide zijn

  • Vince_1319
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 19:24
Jotyjo schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 16:04:
[...]

Staat er een opmerking bij "het lijkt erop dat je een verkeerd toestel geselecteerd hebt"?

In OS Updater zie ik duidelijk een OnePlus 15R (GLO) en 15R (EU) staan dus het kan niet beide zijn
Ik zit nog steeds op de Eu ipv GLO

Blijkbaar iets fout gegaan tijdens het flashen

[ Voor 16% gewijzigd door Vince_1319 op 26-05-2026 16:58 ]


  • Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 13:07
Vince_1319 schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 16:48:
[...]

Ik zit nog steeds op de Eu ipv GLO

Blijkbaar iets fout gegaan tijdens het flashen
Je moet de stappen zorgvuldig volgen om van regio te wisselen. Wat je simpelweg doet, is eerst de update van je huidige regio te installeren (in dit geval EU). Daarna zet je de ontwikkelaarsmodus aan om lokaal te kunnen installeren. Je selecteert de update, maar installeert 'm nog niet. De telefoon doet een check of de update klopt en hiermee houd je de telefoon voor de gek. Je download de update van de globale ROM en hernoemd 'm naar dezelfde naam van de Europese update. De Europese update geef je daarna een andere naam (mag van alles zijn). Houd de installeer pagina in de achtergrond open en druk op installeren

  • Vince_1319
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 19:24
Jotyjo schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 17:03:
[...]

Je moet de stappen zorgvuldig volgen om van regio te wisselen. Wat je simpelweg doet, is eerst de update van je huidige regio te installeren (in dit geval EU). Daarna zet je de ontwikkelaarsmodus aan om lokaal te kunnen installeren. Je selecteert de update, maar installeert 'm nog niet. De telefoon doet een check of de update klopt en hiermee houd je de telefoon voor de gek. Je download de update van de globale ROM en hernoemd 'm naar dezelfde naam van de Europese update. De Europese update geef je daarna een andere naam (mag van alles zijn). Houd de installeer pagina in de achtergrond open en druk op installeren
Lukt dit is ook als je de nieuwste update hebt geïnstalleerd?

  • Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 13:07
Vince_1319 schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 17:18:
[...]

Lukt dit is ook als je de nieuwste update hebt geïnstalleerd?
Ja, dat zou gewoon moeten werken. Het mag de nieuwste update zijn zolang die stable is (dus niet beta).

  • Vince_1319
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 19:24
Jotyjo schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 17:27:
[...]

Ja, dat zou gewoon moeten werken. Het mag de nieuwste update zijn zolang die stable is (dus niet beta).
Heb jij GLO of EU op je toestel

  • Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 13:07
Vince_1319 schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 22:42:
[...]

Heb jij GLO of EU op je toestel
Ik heb zelf EU. Ik had eerst GLO op mijn Chinese OnePlus 15, omdat ik dacht dat EU sneller updates krijgt dan GLO (maar blijkbaar is dat andersom)

  • Vince_1319
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 19:24
Jotyjo schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 23:08:
[...]

Ik heb zelf EU. Ik had eerst GLO op mijn Chinese OnePlus 15, omdat ik dacht dat EU sneller updates krijgt dan GLO (maar blijkbaar is dat andersom)
Hoe zit het met de toekomst met Eu updates als OnePlus niet meer in Europa actief is ?

  • Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 13:07
Vince_1319 schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 07:18:
[...]

Hoe zit het met de toekomst met Eu updates als OnePlus niet meer in Europa actief is ?
Ik denk dat dat gewoon doorgaat. Oppo zal wel blijven bestaan in Europa dus ik denk dat Oppo het op zich zal nemen om voor updates te zorgen

  • Vince_1319
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 19:24
Jotyjo schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 10:11:
[...]

Ik denk dat dat gewoon doorgaat. Oppo zal wel blijven bestaan in Europa dus ik denk dat Oppo het op zich zal nemen om voor updates te zorgen
Of realme ?

  • Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 13:07
Dat denk ik niet. Volgens geruchten gaan OnePlus en Realme fuseren

  • Vince_1319
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 19:24
Jotyjo schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 11:17:
[...]

Dat denk ik niet. Volgens geruchten gaan OnePlus en Realme fuseren
Bij mij staat er bij region operator: ROW

Is dit de globale software?

  • Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 13:07
Vince_1319 schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 19:00:
[...]

Bij mij staat er bij region operator: ROW

Is dit de globale software?
In welk scherm zie je dit staan? Kan je toevallig een screenshot sturen?

  • Vince_1319
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 19:24
Jotyjo schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 20:22:
[...]

In welk scherm zie je dit staan? Kan je toevallig een screenshot sturen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qC3YDbNI-UU9Rsvs3B5c4iXOr40=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V0tbg4XkD8TKUiAHmDolxbvG.jpg?f=fotoalbum_large
Bij mij staat er nu ROW

Betekent dit dan dat ik global updates ontvangen en geen eu specifiek?

[ Voor 6% gewijzigd door Vince_1319 op 27-05-2026 21:19 ]


  • Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 13:07
Vince_1319 schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 20:31:
[...]

[Afbeelding]
Bij mij staat er nu ROW

Betekent dit dan dat ik global updates ontvangen en geen eu specifiek?
Is dit in de instellingen van de OnePlus 15R zelf? Je kan het voor de zekerheid checken bij apparaat in de OS Updater app

  • Vince_1319
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 19:24
Jotyjo schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 21:24:
[...]

Is dit in de instellingen van de OnePlus 15R zelf? Je kan het voor de zekerheid checken bij apparaat in de OS Updater app
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e-4NNoQd5I_AJlrcfCmBHACtzik=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7jzyKLGdEKcWc4i7yjnzcQTG.jpg?f=fotoalbum_large

  • Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 13:07
Je zit nog steeds op de Europese regio zo te zien

  • Vince_1319
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 19:24
Jotyjo schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 22:44:
[...]

Je zit nog steeds op de Europese regio zo te zien
Als ik eu Selecteer in de os updater app zegt hij dat ik fout zit

  • Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 13:07
Vince_1319 schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 22:45:
[...]

Als ik eu Selecteer in de os updater app zegt hij dat ik fout zit
Oh, je hebt helemaal gelijk! Ik keek even verkeerd. Het was een lange dag vandaag haha. Het is je gelukt om van de Europese regio naar de globale regio te switchen

  • Vince_1319
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 19:24
Jotyjo schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 23:10:
[...]

Oh, je hebt helemaal gelijk! Ik keek even verkeerd. Het was een lange dag vandaag haha. Het is je gelukt om van de Europese regio naar de globale regio te switchen
Wat zijn de grote verschillen tussen eu en glo ? Global krijgt updates sneller heb ik begrepen?

Blijf jij bij eu of ga je terug naar global?

  • Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 13:07
Vince_1319 schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 10:52:
[...]

Wat zijn de grote verschillen tussen eu en glo ? Global krijgt updates sneller heb ik begrepen?

Blijf jij bij eu of ga je terug naar global?
Ik weet niet wat de grote verschillen zijn tussen EU en global. Ik merkte zelf geen verschil. Global krijgt inderdaad sneller updates, maar valt mee hoeveel sneller.

Ik blijf zelf voor nu bij EU. Misschien ga ik wel terug naar global

  • Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:44

Vliegvlug

Flight Simple

Vliegvlug schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 18:25:
Om mijn OnePlus 15R heb ik net de DigiD app weer geactiveerd maar loop daarna tegen het probleem aan dat ik geen ID kan koppelen.

Wanneer ik naar de ID-check optie in de app ga krijg ik de melding:
"ID-check niet mogelijk
Dit apparaat voldoet niet aan de eisen van de ID-check. Probeer het met een andere telefoon."

Is het echt niet mogelijk die ID-check te doen op een OnePlus 15R?

Op mijn oude OnePlus Nord kon dit wel dus ik vind het erg vreemd. :?

De telefoon draait software versie CPH2769_16.0.5.703 en de DigiD app-versie is 6.17.1 (5727), wat voor zover ik kan nagaan de meest recente versies zijn.

Enige wat ik een beetje apart vind is dat er in de DigiD app bij de app gegevens "NFC Positie: Onbekend" staat vermeld.

NFC staat wel aan op mijn telefoon en toen ik bij iemand anders vroeg hoe het daar stond was er als positie "Midden" vermeld, dus dat lijkt de fysieke locatie van de NFC sensor op de telefoon aan te geven en niet het feit dat het OS de NFC niet ziet, wat ik eerst dacht.
Vandaag is de nieuwe versie van de DigiD app uitgekomen die bovenstaande proberen zou moeten oplossen, dat is voor een aantal mensen ook gebeurd, zie Foutmelding ID-check DigiD app

Maar bij mij helaas nog niet, nog steeds de melding:

ID-check niet mogelijk.
Dit apparaat voldoet niet aan de beveiligingseisen van de ID-check. Probeer het met een andere telefoon.

:'(

De DigiD app is wel daadwerkelijk de nieuwe versie:

App-versie: 6.18.0 (5888)
Appcode: 43618C
Besturingssysteem: Android 16
Apparaatnaam: OnePlus 15R
Model: CPH2769
NFC Positie: Onbekend

Telefoon heb ik ook al helemaal opnieuw opgestart en draaitde laatst versie van OxygenOS: CPH2769_16.0.7.200

Misschien dat dit een OnePlus 15 of 15R specifiek probleem is?
Markie001 schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 21:44:
Werkt hier op mijn 15 (niet R) ook niet, krijg dezelfde melding.
Denk dat je het probleem in de DigiD app moet zoeken, aangezien het uitlezen van de nfc chip van mijn ID-kaart in de Rabobank bankieren app zonder problemen ging.
Werkt het op jouw 15 wel met de nieuwe DigiD app versie?

  • vuurvreter63
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18:59
Al eerder hier gemeld, dat het op mijn 15 en die van mijn vrouw gewoon kon. Dus geen specifieke op 15 probleem.

Hikvision gebruiker


  • Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:44

Vliegvlug

Flight Simple

vuurvreter63 schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 17:36:
Al eerder hier gemeld, dat het op mijn 15 en die van mijn vrouw gewoon kon. Dus geen specifieke op 15 probleem.
Ik zeg ook niet dat het een algemeen 15(R) probleem is, dat niet elke maar slechts een paar van deze telefoons dit probleem hadden was al bekend. Waar het mij om gaat is dat ik wel graag wil weten of de degene die er hiervoor last van hebben na de nieuwe app versie net als ik nog hetzelfde probleem hebben of dat het bij hun nu wel is opgelost.

Als dat eerste het geval is kan het best iets zijn wat specifiek aan de 15(R) te koppelen is en indien het laatste dan is het waarschijnlijk iets specifieks van mijn toestel schijnbaar.

  • Vince_1319
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 19:24
Ik heb vandaag storage upgrade gedaan naar 512gb

Ik zie dat er standaard GLO op staat ipv EU

Worden in Europa GLO modellen verkocht? Dacht enkel Azië en US?

Ik wou flashen via os updater maar blijkbaar is dit niet meer nodig :D

  • Markie001
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-06 20:46
Vliegvlug schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 15:30:
[...]

Vandaag is de nieuwe versie van de DigiD app uitgekomen die bovenstaande proberen zou moeten oplossen, dat is voor een aantal mensen ook gebeurd, zie Foutmelding ID-check DigiD app

Maar bij mij helaas nog niet, nog steeds de melding:

ID-check niet mogelijk.
Dit apparaat voldoet niet aan de beveiligingseisen van de ID-check. Probeer het met een andere telefoon.

:'(

De DigiD app is wel daadwerkelijk de nieuwe versie:

App-versie: 6.18.0 (5888)
Appcode: 43618C
Besturingssysteem: Android 16
Apparaatnaam: OnePlus 15R
Model: CPH2769
NFC Positie: Onbekend

Telefoon heb ik ook al helemaal opnieuw opgestart en draaitde laatst versie van OxygenOS: CPH2769_16.0.7.200

Misschien dat dit een OnePlus 15 of 15R specifiek probleem is?


[...]


Werkt het op jouw 15 wel met de nieuwe DigiD app versie?
Ja het werkt hier nu wel, maar niet meteen vanzelf na de update.

Ik heb nog wel zelf handmatig de app, cache en gegevens moeten verwijderen om de app vervolgens na een reboot weer opnieuw te installeren.

  • Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:44

Vliegvlug

Flight Simple

Markie001 schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 09:36:
[...]

Ja het werkt hier nu wel, maar niet meteen vanzelf na de update.

Ik heb nog wel zelf handmatig de app, cache en gegevens moeten verwijderen om de app vervolgens na een reboot weer opnieuw te installeren.
Bedankt! Dat heb ik allemaal niet gedaan dus ga ik proberen, dan moet je de hele app opnieuw instellen ga ik vanuit.

  • Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van OS Updater

Topicstarter
Vince_1319 schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 19:00:
[...]

Bij mij staat er bij region operator: ROW

Is dit de globale software?
ROW = Rest Of World, AKA global. :)

Tweakers Pricewatch to Knibble: https://github.com/AnonymousWP/Tweakers-Pricewatch-to-Knibble


  • Jamesl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-06 19:08
Zucht...

Mijn telefoonscherm was kapot en via Oneplus een reparatieverzoek ingediend.

Netjes een verzendlabel gerekgen en telefoon opgestuurd via UPS.
In een locker gestopt voor ophalen maar helaas staat er nog steeds dat die opgehaald moet worden.

UPS gebeld en die gaf aan dat die wel opgehaald is maar ze kunnen niet zien waar het pakket nu is. Degene van wie de lockers is zegt dat die in het systeem ziet dat de bezorger inderdaad pakket heeft opgehaald.

Claim ingedien via UPS maar degene aan de telefoon gaf aan dat eigenlijk Oneplus (creator van het verzendlabel) dat moet doen, maar ik kan het proberen. Zie alleen ook dat max. claim bedrag 85 euro is... UPS claim duurt zo'n 14 werkdagen.

Oneplus heeft ook een interne case aangemaakt dus die onderzoeken het nu ook.. Oneplus geeft aan dat het wel 30 dagen kan duren.

Allemaal erg klote dit :(

[ Voor 5% gewijzigd door Jamesl op 02-06-2026 11:53 ]


  • Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 13:07
De OnePlus 15 heeft nu support voor AirDrop

https://community.oneplus.com/thread/2142392128267878403

  • Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-06 22:35
Lang lopen twijfelen tussen de Oppo find x9 pro en de Oneplus 15 (heb nu een iPhone Air), maar uiteindelijk gekozen voor de Oneplus 15 in de kleur Sandstone.

Het liefst wil ik een goede camerasysteem, maar vond de extra 300 euro het niet rechtvaardigen.. en dan is de vraag nog hoe vaak ik het ga gebruiken :)

  • Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 13:07
Knamix schreef op zondag 14 juni 2026 @ 23:00:
Lang lopen twijfelen tussen de Oppo find x9 pro en de Oneplus 15 (heb nu een iPhone Air), maar uiteindelijk gekozen voor de Oneplus 15 in de kleur Sandstone.

Het liefst wil ik een goede camerasysteem, maar vond de extra 300 euro het niet rechtvaardigen.. en dan is de vraag nog hoe vaak ik het ga gebruiken :)
Goede keuze! Ik twijfelde ook tussen de Oppo Find X9 Pro en de OnePlus 15, maar vond de meerwaarde het ook niet waard. Ook al heeft de Oppo Find X9 Pro betere camera's

  • Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 13:07
Nieuwe update voor de OnePlus 15 is beschikbaar

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UMSRoJ13uAcceBpox1HxeT012sg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JzkyQWlziFEssoJVkx4uCKUz.jpg?f=fotoalbum_large

  • Vince_1319
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 19:24
Jotyjo schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 07:06:
Nieuwe update voor de OnePlus 15 is beschikbaar

[Afbeelding]
https://community.oneplus.com/thread/2148934415374352390

Ook voor de OnePlus 15R

Enkel voorlopig in India

Ik dacht dat OnePlus phones bi-monthly updates kregen maar blijkbaar is dit nu maandelijks ?

[ Voor 8% gewijzigd door Vince_1319 op 16-06-2026 10:39 ]


  • Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Chris.nl op 16-06-2026 10:53 ]


  • Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-06 22:35
Iemand met de laatste update die meer inzicht kan geven over de accuduur? Op Reddit lees ik dat de accu met de laatste update flink achteruit is gegaan… ik ga de Oneplus vanavond als daily gebruiken, maar ik twijfel of ik het wel moet gaan upgraden naar de laatste update

  • Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 13:07
Vince_1319 schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 09:39:
[...]

https://community.oneplus.com/thread/2148934415374352390

Ook voor de OnePlus 15R

Enkel voorlopig in India

Ik dacht dat OnePlus phones bi-monthly updates kregen maar blijkbaar is dit nu maandelijks ?
Tot nu toe krijg ik elke maand een nieuwe update. Zal vooral voor de duurdere telefoons zijn die recent zijn uitgekomen

  • Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 13:07
Knamix schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 12:51:
Iemand met de laatste update die meer inzicht kan geven over de accuduur? Op Reddit lees ik dat de accu met de laatste update flink achteruit is gegaan… ik ga de Oneplus vanavond als daily gebruiken, maar ik twijfel of ik het wel moet gaan upgraden naar de laatste update
Ik merk tot nu toe geen minder lange accuduur met de nieuwste update. Ik heb 'm pas sinds vanochtend, maar merk niet dat mijn telefoon sneller leeg is of zoiets

  • vuurvreter63
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18:59
Knamix schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 12:51:
Iemand met de laatste update die meer inzicht kan geven over de accuduur? Op Reddit lees ik dat de accu met de laatste update flink achteruit is gegaan… ik ga de Oneplus vanavond als daily gebruiken, maar ik twijfel of ik het wel moet gaan upgraden naar de laatste update
Nogal een rare vraag, aangezien de update een paar uur oud is 🤔

Hikvision gebruiker


  • Jamesl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-06 19:08
Jamesl schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 11:53:
Zucht...

Mijn telefoonscherm was kapot en via Oneplus een reparatieverzoek ingediend.

Netjes een verzendlabel gerekgen en telefoon opgestuurd via UPS.
In een locker gestopt voor ophalen maar helaas staat er nog steeds dat die opgehaald moet worden.

UPS gebeld en die gaf aan dat die wel opgehaald is maar ze kunnen niet zien waar het pakket nu is. Degene van wie de lockers is zegt dat die in het systeem ziet dat de bezorger inderdaad pakket heeft opgehaald.

Claim ingedien via UPS maar degene aan de telefoon gaf aan dat eigenlijk Oneplus (creator van het verzendlabel) dat moet doen, maar ik kan het proberen. Zie alleen ook dat max. claim bedrag 85 euro is... UPS claim duurt zo'n 14 werkdagen.

Oneplus heeft ook een interne case aangemaakt dus die onderzoeken het nu ook.. Oneplus geeft aan dat het wel 30 dagen kan duren.

Allemaal erg klote dit :(
Hi allen,

Een update betreft bovenstaande: zowel UPS als Oneplus heeft toegegeven dat het pakket verloren is. Oneplus moet mij compenseren. Helaas is de Oneplus 15 16 gb al een tijd niet op voorraad en bieden ze aan mij het betaalde bedrag terug te geven. Echter heb ik het toestel via Belsimpel gekocht en hierin betaal ik €14 pm af (los van abonnementskosten) en heb ik eenmalig €548 betaald. Ze willen alleen die €548 terugbetalen, en ik heb al meermaals aangegeven hier niet mee akkoord te gaan en ze uitgelegd wat ik daadwerkelijk heb betaald. Ook een compromis op basis van afschrijving reageren ze niet op, ze blijven bij die €548.

Heeft iemand nog tips om dit op te lossen? Ik heb al gezegd dat dit niet conform de Nederlandse wetgeving is. Volgens mij zouden ze mij de dagwaarde minus de afschrijving moeten betalen (of vervangende product opsturen).

Hoop dat iemand nog tips heeft.

  • Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van OS Updater

Topicstarter
Jamesl schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 11:37:
[...]

Hi allen,

Een update betreft bovenstaande: zowel UPS als Oneplus heeft toegegeven dat het pakket verloren is. Oneplus moet mij compenseren. Helaas is de Oneplus 15 16 gb al een tijd niet op voorraad en bieden ze aan mij het betaalde bedrag terug te geven. Echter heb ik het toestel via Belsimpel gekocht en hierin betaal ik €14 pm af (los van abonnementskosten) en heb ik eenmalig €548 betaald. Ze willen alleen die €548 terugbetalen, en ik heb al meermaals aangegeven hier niet mee akkoord te gaan en ze uitgelegd wat ik daadwerkelijk heb betaald. Ook een compromis op basis van afschrijving reageren ze niet op, ze blijven bij die €548.

Heeft iemand nog tips om dit op te lossen? Ik heb al gezegd dat dit niet conform de Nederlandse wetgeving is. Volgens mij zouden ze mij de dagwaarde minus de afschrijving moeten betalen (of vervangende product opsturen).

Hoop dat iemand nog tips heeft.
Geschillencommissie wellicht? Zie https://www.degeschillencommissie.nl/.

Tweakers Pricewatch to Knibble: https://github.com/AnonymousWP/Tweakers-Pricewatch-to-Knibble


  • Vince_1319
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 19:24
android 17 is vandaag beschikbaar voor de pixels

wanneer komt oxygenos17 beschikbaar voor de oneplus 15/15R ?

of komt er eerst een open beta ?

  • Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 13:07
Vince_1319 schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 12:09:
android 17 is vandaag beschikbaar voor de pixels

wanneer komt oxygenos17 beschikbaar voor de oneplus 15/15R ?

of komt er eerst een open beta ?
Er zijn al twee developer beta's uitgekomen. Je raakt daarmee wel al je gegevens kwijt. Kan je downloaden en installeren via OS Updater

  • Vince_1319
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 19:24
Jotyjo schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 13:54:
[...]

Er zijn al twee developer beta's uitgekomen. Je raakt daarmee wel al je gegevens kwijt. Kan je downloaden en installeren via OS Updater
enkel voor de 15 ,de 15R nog niet

en zou deze niet willen installeren op mn daily driver ,iets teveel risicos op dit moment

  • Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 13:07
Vince_1319 schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 14:08:
[...]

enkel voor de 15 ,de 15R nog niet

en zou deze niet willen installeren op mn daily driver ,iets teveel risicos op dit moment
Dat klopt! Fabrikanten doen dat vaak alleen voor het nieuwste en beste model

Wat erg begrijpelijk is! Het zit natuurlijk vol met bugs en is vooral bedoeld voor developers. Je kan dan beter wachten. Wanneer OxygenOS 17 komt, is een goede vraag. Heel misschien met de volgende update of de update daarna

  • Markie001
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-06 20:46
Jamesl schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 11:37:
[...]

Hi allen,

Een update betreft bovenstaande: zowel UPS als Oneplus heeft toegegeven dat het pakket verloren is. Oneplus moet mij compenseren. Helaas is de Oneplus 15 16 gb al een tijd niet op voorraad en bieden ze aan mij het betaalde bedrag terug te geven. Echter heb ik het toestel via Belsimpel gekocht en hierin betaal ik €14 pm af (los van abonnementskosten) en heb ik eenmalig €548 betaald. Ze willen alleen die €548 terugbetalen, en ik heb al meermaals aangegeven hier niet mee akkoord te gaan en ze uitgelegd wat ik daadwerkelijk heb betaald. Ook een compromis op basis van afschrijving reageren ze niet op, ze blijven bij die €548.

Heeft iemand nog tips om dit op te lossen? Ik heb al gezegd dat dit niet conform de Nederlandse wetgeving is. Volgens mij zouden ze mij de dagwaarde minus de afschrijving moeten betalen (of vervangende product opsturen).

Hoop dat iemand nog tips heeft.
Als officiële dealer en partner van OnePlus moet Belsimpel, welke het toestel gewoon op voorraad heeft, hem vast wel kunnen leveren en dan facturen aan OnePlus lijkt me?

En anders wellicht rechtsbijstand?

  • Jamesl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-06 19:08
Dan beiden.

Ik denk alleen dat de Geschillencommissie prijzig en langdurig wordt..

Ik heb de telefoon trouwens bij Mobiel.nl gekocht en niet Belsimpel, maar factureren aan OnePlus gaat niet lukken, ze willen echt alleen het aankoopbedrag terugbetalen..

Het klopt van geen hout, juridisch gezien, maar ik kan via email heel weinig..

  • Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
Knamix schreef op zondag 14 juni 2026 @ 23:00:
Lang lopen twijfelen tussen de Oppo find x9 pro en de Oneplus 15 (heb nu een iPhone Air), maar uiteindelijk gekozen voor de Oneplus 15 in de kleur Sandstone.

Het liefst wil ik een goede camerasysteem, maar vond de extra 300 euro het niet rechtvaardigen.. en dan is de vraag nog hoe vaak ik het ga gebruiken :)
Op vakantie nu en ben meer dan tevreden over de camera kwaliteit moet ik zeggen. Kwam ook van een Air, en mijn inziens is dit de betere.

  • Markie001
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-06 20:46
Jamesl schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 22:35:
Dan beiden.

Ik denk alleen dat de Geschillencommissie prijzig en langdurig wordt..

Ik heb de telefoon trouwens bij Mobiel.nl gekocht en niet Belsimpel, maar factureren aan OnePlus gaat niet lukken, ze willen echt alleen het aankoopbedrag terugbetalen..

Het klopt van geen hout, juridisch gezien, maar ik kan via email heel weinig..
Wanneer je niet voldoende tijd en of financiële middelen hebt om de juridische weg te gaan volgen, zou ik het aangeboden bedrag aannemen.

€548 is nog altijd meer dan helemaal niets.

Recht hebben en je recht krijgen zijn helaas twee verschillende dingen.

  • Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-06 22:35
Accuduur is echt super... Heb nu 3.5 uur schermtijd en maar 20% verloren

Dik tevreden :)

  • Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-06 22:35
Is er een manier om alle games in 120fps te laten draaien ipv 165? Ik zie persoonlijk her verschil niet tussen die twee en het zorgt alleen maar voor extra belasting op de accu..

Ik speel het spelletje Soul Knight, maar daar is 165fps/hz niet nodig.

  • Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 13:07
Knamix schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 10:11:
Is er een manier om alle games in 120fps te laten draaien ipv 165? Ik zie persoonlijk her verschil niet tussen die twee en het zorgt alleen maar voor extra belasting op de accu..

Ik speel het spelletje Soul Knight, maar daar is 165fps/hz niet nodig.
Zover ik weet niet! Dat moeten developers echt implementeren en de meeste telefoons hebben niet eens een 165hz scherm dus de meeste zullen dat ook niet doen

  • LeStef
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18:39
Knamix schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 10:11:
Is er een manier om alle games in 120fps te laten draaien ipv 165? Ik zie persoonlijk her verschil niet tussen die twee en het zorgt alleen maar voor extra belasting op de accu..

Ik speel het spelletje Soul Knight, maar daar is 165fps/hz niet nodig.
Je kan elke app apart laten draaien op 60/90 of 120Hz zoals hieronder afgebeeld. Scherm verversing, dat is om de batterij te sparen, daarom dat de LTPO paneel op auto zal gaan van 1 tot 120, 1 bij geen activiteit tot 60/90 of 120.

Of de app het ondersteunt is een ander verhaal.

Maar Hz staat ook niet gelijk aan FPS, frames per second is wat de interne chip kan uitpersen naargelang wat de apps ondersteunen.

Je kan het een beetje bezien als een PC.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5kR4CBWtLjTO61NjWU4YmzsQP6w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SYOwe0hvRjKrNtWS5VH271KQ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door LeStef op 21-06-2026 10:47 ]


  • LeStef
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18:39
Hey,

Iemand deze app tegengekomen in apps-systeem apps?

Schijnt een app van Oppo die enkel maar telemetrie en informatie doorsluist naar huis.

Ik heb het gedisabled want removen kan je niet en de OP15 is plots super snappy.

Batterij drain is terug naar 1% per nacht i.p.v 5 of 6%.


Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LCWmeRuKFh7pVHwjuBAanBgcx1w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l27OTqsk5KTttwxQpIZyqeTH.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door LeStef op 22-06-2026 10:23 ]


  • Scheeringa
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:25
Toestel net twee maanden oud. Witte streep in m'n scherm.
Streep is alleen te zien bij scherm uit of een donkere achtergrond én lichte omgeving.
Met de display tester app, op volledig roze/gele-achtergrond en 100% display is er niks te zien.
Dus verwacht geen Pixel/OLED defect?


Iemand enig idee? Ik hoop dat dit de folie is die slecht gezet is en relatief simpel bij elke winkel vervangen kan worden.
Al melding gemaakt bij BelSimpel en die willen dat ik hem opstuur en roepen alweer het nodige over druk-/stootschade (waar ik oprecht niet bewust van ben als het is gebeurd).


Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7g_0QtH4XBp_9jDKsG4t_AJy1w0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/12y5u0FjFNBFDp82GcvXGGGA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/914RKOIjsVQaCJ56b1sg3PO5mY8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8njxwDQMSvdpPBxE37G6DuOn.jpg?f=fotoalbum_large

  • vuurvreter63
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18:59
Scheeringa schreef op maandag 22 juni 2026 @ 14:56:
Toestel net twee maanden oud. Witte streep in m'n scherm.
Streep is alleen te zien bij scherm uit of een donkere achtergrond én lichte omgeving.
Met de display tester app, op volledig roze/gele-achtergrond en 100% display is er niks te zien.
Dus verwacht geen Pixel/OLED defect?


Iemand enig idee? Ik hoop dat dit de folie is die slecht gezet is en relatief simpel bij elke winkel vervangen kan worden.
Al melding gemaakt bij BelSimpel en die willen dat ik hem opstuur en roepen alweer het nodige over druk-/stootschade (waar ik oprecht niet bewust van ben als het is gebeurd.


[Afbeelding]

[Afbeelding]
En wat als de folie weghaalt?

Dat is de 1e stap die ik zou doen.

En ja ik heb ook zo'n streep en dat zit in de folie. Gebruik je een bookcase hoesje?

Hikvision gebruiker


  • Scheeringa
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:25
vuurvreter63 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 15:12:
[...]

En wat als de folie weghaalt?
Ja, Schrödingers kat. Als het de folie is, dan boeit het me niet en laat ik het liever zo.
Want anders moet er weer een nieuwe folie op.

Als het toch niet de folie blijkt te zijn, wordt het een vervelend grapje.
En ja ik heb ook zo'n streep en dat zit in de folie. Gebruik je een bookcase hoesje?
Nee, een gewoon hoesje met een verhoogde rand in de hoeken aan de voorkant.
Dat jij ook zo'n streep hebt geeft moed! :)

Ik ga de folie er maar aftrekken om het zeker te weten.

  • vuurvreter63
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18:59
Scheeringa schreef op maandag 22 juni 2026 @ 15:17:
[...]

Ja, Schrödingers kat. Als het de folie is, dan boeit het me niet en laat ik het liever zo.
Want anders moet er weer een nieuwe folie op.

Als het toch niet de folie blijkt te zijn, wordt het een vervelend grapje.


[...]

Nee, een gewoon hoesje met een verhoogde rand in de hoeken aan de voorkant.
Dat jij ook zo'n streep hebt geeft moed! :)

Ik ga de folie er maar aftrekken om het zeker te weten.
Ik ben benieuwd 😉

Hikvision gebruiker

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden & Prijzen: [OnePlus 15] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus 15] Accessoires