Na veel wikken en wegen heb ik zo’n twee weken geleden toch de OnePlus 15 aangeschaft en eerlijk gezegd overtreft hij mijn verwachtingen.
De negatieve verhalen over de camera’s hadden me behoorlijk aan het twijfelen gebracht. Ik maak 9 van de 10 keer portretfoto’s van mijn gezin/kinderen, dus dat is voor mij best belangrijk. Maar zelfs de camera valt me positief op. De portretten zijn echt goed voor mijn standaarden.
Nu kom ik zelf van een pixel 6 af en wellicht dat ik niet direct de vergelijking kan maken met meer recente topmodellen waardoor deze zo verassend goed overkomt. Maar Ik gebruik daarnaast ook een iPhone 17 (base model) van het werk, en ik vind de portretfoto’s van de OnePlus 15 gewoon beter. De 3,5x zoom is ook verrassend handig en geeft net wat extra flexibiliteit.
Performance was iets waarvan ik al verwachtte dat het goed zou zitten, maar de grootste verrassing is zonder twijfel de batterij. Die is echt bizar goed. Ik laad mijn toestel tot 90% op en eindig de dag met moeite onder de 50% bij normaal gebruik. Zelfs op dagen met veel camera‑gebruik kom ik nauwelijks onder de 40%.
Dit is serieus de eerste telefoon waarbij ik niet meer hoef na te denken over de batterij. Ik vergeet hem regelmatig ’s avonds aan de lader te leggen en zelfs dan kom ik de volgende dag nog makkelijk door. Echt absurd hoe goed dat is.
Ik heb nog lang lopen twijfelen of ik toch niet voor de s26 ultra moest gaan of de oppo find x9 pro, maar met een toestelprijs van 630 euro (icm abonnement) kon ik deze gewoon niet laten liggen.
Al met al ben ik tot nu toe zeer tevreden.
[
Voor 3% gewijzigd door
Winger7 op 09-04-2026 10:16
]