• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:23

Vliegvlug

Flight Simple

Chris.nl schreef op zondag 22 februari 2026 @ 19:02:
[...]

Ik heb de hoogtepriis betaald en gebruik ook nog steeds ABD zoals jij omschrijft. Zolang je niet root, een andere rom flashed of iets anders doet waarvoor je de bootloader moet unlocken is er niets aan de hand. Je kan echt gerust ADB gebruiken ;)
Dat is goed om te horen! :)

En die shizuku en canta software is dus ook geen enkel probleem?
Die rommelen dus ook niet aan bootloader of doen iets met root…

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Vliegvlug schreef op zondag 22 februari 2026 @ 20:34:
[...]

Dat is goed om te horen! :)

En die shizuku en canta software is dus ook geen enkel probleem?
Die rommelen dus ook niet aan bootloader of doen iets met root…
Ik gebruik zelf UAD-ng maar omdat shizuku en canta ook zonder root iets met ADB doet, is dat ook prima te gebruiken.

Marstek Venus E v3 | v147 | NoM | HWP1

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Topicstarter
Vliegvlug schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 12:00:
2. AI-schrijver
[edit]
Dit blijkt niet zomaar uit te zetten te zijn :(

(En bonuspunten voor degenie die weet hoe de AI-editor in de OnePlus gallerij app weg te krijgen is bij het bewerken van een foto! :P Hoewel die me veel minder in de weg zit)
Check dit even: https://github.com/Univer...debloater-next-generation :)

Edit: nvm, ik ben laat, had de andere comments nog niet gelezen.

[ Voor 36% gewijzigd door Anonymoussaurus op 23-02-2026 15:31 ]

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Topicstarter
Wat ik nog wel kan zeggen: Shizuku en Canta gebruiken is in mijn ervaring een stuk meer gedoe. Vereist meer configuratie. Bij UAD-ng is het inpluggen via USB, ADB starten en klaar is Kees.

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:23

Vliegvlug

Flight Simple

Anonymoussaurus schreef op maandag 23 februari 2026 @ 15:32:
Wat ik nog wel kan zeggen: Shizuku en Canta gebruiken is in mijn ervaring een stuk meer gedoe. Vereist meer configuratie. Bij UAD-ng is het inpluggen via USB, ADB starten en klaar is Kees.
Ik ben helemaal niet bekend met Shizuku en Canta, had er zelfs nog nooit van gehoord. Was omdat het werd aangeraden met ook nog deze tekst erbij: “I recommend using canta and shizuku since it doesn't allow you to remove system apps that are unsafe to remove”.
Klinkt goed dat je niet per ongeluk wat teveel kan verwijderen, zeker bij software waar je verder niet bekend mee bent.

Ik had hnet zo min van Universal Android Debloater Next Generation (UAD-ng) gehoord trouwens.
Maar als dat makkelijker werkt en ook veilig is klinkt dat als een beter idee ja. (y)

Ik wil toch alleen die AI-writer module weg hebben zodat die AI-schrijver optie weg is bij het selecteren van teksten.
Op zich jeuken mijn handen wel om de rest van die AI meuk zoals AI-vertaler en AI VoiceScribe ook gelijk te verwijderen maar ben bang dat dit toch tot foutmeldingen op mijn telefoon leidt of problemen met toekomstige updates en dat is voor mij de reden daar maar niet aan te beginnen.
Zolang ik er niet super veel last van heb is me dat het extra risico niet waard.

Ik vind het sowieso belachelijk dat je als gebruiker niet de mogelijkheid krijgt deze zaken op een normale manier te verwijderen of op zijn minst te deactiveren. Zou fijn zijn als een instantie als de EU dat soort zaken verplicht stelt zodat je meer controle over je eigen telefoon krijgt en vooral ook over welke informatie over jou allemaal naar die bedrijven wordt gestuurd.

In een van die twee linkjes die ik eerder stuurde gaf iemand ook aan dat de compass app continue verbinding legt met allerlei IP adressen om telemetrie door te sturen. Dat is echt niet nodig voor een kompas app natuurlijk maar het gebeurt wel ongevraagd. :'(

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Topicstarter
Vliegvlug schreef op maandag 23 februari 2026 @ 20:24:
[...]

Ik ben helemaal niet bekend met Shizuku en Canta, had er zelfs nog nooit van gehoord. Was omdat het werd aangeraden met ook nog deze tekst erbij: “I recommend using canta and shizuku since it doesn't allow you to remove system apps that are unsafe to remove”.
Klinkt goed dat je niet per ongeluk wat teveel kan verwijderen, zeker bij software waar je verder niet bekend mee bent.

Ik had hnet zo min van Universal Android Debloater Next Generation (UAD-ng) gehoord trouwens.
Maar als dat makkelijker werkt en ook veilig is klinkt dat als een beter idee ja. (y)

Ik wil toch alleen die AI-writer module weg hebben zodat die AI-schrijver optie weg is bij het selecteren van teksten.
Op zich jeuken mijn handen wel om de rest van die AI meuk zoals AI-vertaler en AI VoiceScribe ook gelijk te verwijderen maar ben bang dat dit toch tot foutmeldingen op mijn telefoon leidt of problemen met toekomstige updates en dat is voor mij de reden daar maar niet aan te beginnen.
Zolang ik er niet super veel last van heb is me dat het extra risico niet waard.
Shizuku kan zelf niks verwijderen; ADB doet dat. Canta wel, maar maakt onderwater ook gebruik van ADB commando's. Overigens gebruikt Canta de package list (dus de lijst met apps die gedocumenteerd zijn) van UAD-ng. :+ Zie ook https://github.com/Univer...ab=readme-ov-file#friends

Als je filtert op 'Recommended' en dan even de beschrijvingen leest, kan er weinig fout gaan. Mocht het je geruststellen: op mijn OnePlus 13R heb ik de volgende apps eruit gesloopt en nul komma nul problemen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MIEkfOWAzkICSlBhWzVwzYTuvbQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rs3LmHr0kSz2jYoLtEEzyWTa.jpg?f=fotoalbum_large

En hè, mocht je toch problemen ervaren, kan je ze gewoon weer disablen. Daarover gesproken: ik raad je aan om te disablen, niet te uninstallen (kan je aanzetten via de instellingen van UAD-ng). Uitleg: https://github.com/Univer...isabling-and-uninstalling

[ Voor 3% gewijzigd door Anonymoussaurus op 26-02-2026 10:07 ]

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-02 22:01
Inmiddels iets meer dan een weekje de OnePlus 15 en mijn S21 Ultra na 4,5 jaar aan de wilgen gehangen. Wat een verademing dat de accu zo lang meegaat. Mijn S21 Ultra kon ik wel 2x per dag opladen (versleten accu uiteraard na zoveel jaar) en de OP15 hoef ik maar 1x per 2 dagen op te laden. Ik vond de S21 Ultra nog steeds best snel eigenlijk en de camera was ook prima. De OP15 is net wat vlotter en qua camerakwaliteit heb ik nog niet echt heel erg nauwkeurig zitten vergelijken. Is voor mij ook minder belangrijk aangezien ik een goede camera heb voor als ik serieus goede foto's wil schieten. Aangezien ik veel outdoor dingen doe hier in Noorwegen is het wel fijn dat het scherm nu eindelijk te bedienen is ongeacht hoeveel waterdruppels erop vallen.
Ik ben voor de Sand Storm variant gegaan omdat ik las dat de achterkant niet van glas is gemaakt en daardoor niet zo snel kapot gaat als hij eens zou vallen. En eindelijk af van die stomme "edge" randjes wat voorheen zo'n hype was, maar gewoon een lekker vlak scherm.

Het OS werkt prima, al mis ik wel bepaalde Samsung dingetjes waar ik toch wel aan gehecht ben geraakt na zoveel eerdere Samsung telefoons. De photo gallery, zowel die van OP als Google vind ik klote vergeleken met de Samsung gallery. Ik heb namelijk alles in subfolders onder mijn DCIM folder, zoals jaartallen etc. OP mietert die allemaal lukraak door elkaar zonder fatsoenlijke alfabetische volgorde onder "More albums". Iets wat ik schijbaar niet kan wijzigen. Google photo's pleurt alles plat onder "Camera" met helemaal geen subfolderstructuur.
En dan dat stomme klokje waarbij OP vindt dat het cijfer één in het rood moet. In het homescreen heb ik hem weggekregen door een andere klokvariant te vinden maar voor het lock screen is het me niet gelukt.
En de calendar als widget is de google variant, die ik niet kan instellen qua transparantie enz zoals met de Samsung Calendar wel kon. Ook waardeloos.

Maar dat zijn allemaal maar kleinigheidjes. Voor de rest ben ik er heel tevreden over. Wel één ding wat ik niet snap is waarom mijn transfer speed via USB maar zo laag is. Ik gebruik de USB-kabel die erbij zat, heb USB3.2 op mijn PC en nog haal ik nooit meer dan zo'n 35MB/s, wat gewoon een USB2 snelheid is. Iemand meer dit probleem? Zou die kabel die meegeleverd is geen hogere snelheden aankunnen en puur voor opladen bedoeld zijn? Dat lijkt me raar, maar je weet nooit?

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 27-02 13:34

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Klopt, de meegeleverde kabel is geen USB3.0 achtige, maar gewoon een ouderwetse maar dikke 2.0 kabel om snel te kunnen laden.

Signature

Pagina: 1 2 3 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden & Prijzen: [OnePlus 15] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus 15] Accessoires