Tweakers Pricewatch to Knibble: https://github.com/AnonymousWP/Tweakers-Pricewatch-to-Knibble
Oh, ik dacht dat het juist andersom was. Voor mijn gevoel komt EU eerder uit dan globalAnonymoussaurus schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 12:40:
[...]
Ja deze is anders. Overigens komt global vaak eerder uit dan EU.
OnePlus 15 ?Jotyjo schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 14:13:
De nieuwe 16.0.7 update is nu ook in Europa beschikbaar
[Afbeelding]
Bij mij nog steeds niet beschikbaar
Bij bij vond ie de update toen ik um op een Beta liet controleren...Vince_1319 schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 09:59:
[...]
OnePlus 15 ?
Bij mij nog steeds niet beschikbaar
Dit is de OnePlus 15 ,ik heb de 15rChris.nl schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 10:04:
[...]
Bij bij vond ie de update toen ik um op een Beta liet controleren...
[Afbeelding]
Maar soit , ik wacht wel tot de update komt
Ik heb super vooc charger aangesloten maar ik vind dat mn OnePlus redelijk traag oplaad , iemand een idee waar dit kan aan liggen?
Wat is redelijk traag?Vince_1319 schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 10:09:
[...]
Dit is de OnePlus 15 ,ik heb de 15r
Maar soit , ik wacht wel tot de update komt![]()
Ik heb super vooc charger aangesloten maar ik vind dat mn OnePlus redelijk traag oplaad , iemand een idee waar dit kan aan liggen?
Inderdaad voor de OnePlus 15. Ik hoefde beta niet re checken. Anders kan je het altijd met OS Updater checkenVince_1319 schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 09:59:
[...]
OnePlus 15 ?
Bij mij nog steeds niet beschikbaar
Heb je bij de laadinstellingen slim opladen aangezet? Ik gok dat je een 120W SuperVOOC oplader hebt?Vince_1319 schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 10:09:
[...]
Dit is de OnePlus 15 ,ik heb de 15r
Maar soit , ik wacht wel tot de update komt![]()
Ik heb super vooc charger aangesloten maar ik vind dat mn OnePlus redelijk traag oplaad , iemand een idee waar dit kan aan liggen?
80w maar dan wordt de batterij warmer en dat is volgens mij niet zo goed voor de batterijJotyjo schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 10:32:
[...]
Heb je bij de laadinstellingen slim opladen aangezet? Ik gok dat je een 120W SuperVOOC oplader hebt?
OS Updater heeft de 15R EU update al.Vince_1319 schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 10:09:
[...]
Dit is de OnePlus 15 ,ik heb de 15r
Maar soit , ik wacht wel tot de update komt![]()
Ik heb super vooc charger aangesloten maar ik vind dat mn OnePlus redelijk traag oplaad , iemand een idee waar dit kan aan liggen?
Tweakers Pricewatch to Knibble: https://github.com/AnonymousWP/Tweakers-Pricewatch-to-Knibble
Ik weet het maar er waren boot loops dus heb het nog niet durven wagenAnonymoussaurus schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 10:52:
[...]
OS Updater heeft de 15R EU update al.
Dat is al opgelost: https://community.oneplus.com/thread/2127830607705669638Vince_1319 schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 10:58:
[...]
Ik weet het maar er waren boot loops dus heb het nog niet durven wagen
Tweakers Pricewatch to Knibble: https://github.com/AnonymousWP/Tweakers-Pricewatch-to-Knibble
Is de file ook in de oxygen updater aangepast aan de nieuwere versie.Anonymoussaurus schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 11:00:
[...]
Dat is al opgelost: https://community.oneplus.com/thread/2127830607705669638
Die wordt automatisch aangepast als er een nieuwe versie is. De file is ook pas net toegevoegd. De oude file zullen ze ook wel offline gehaald hebben.Vince_1319 schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 11:01:
[...]
Is de file ook in de oxygen updater aangepast aan de nieuwere versie.
Tweakers Pricewatch to Knibble: https://github.com/AnonymousWP/Tweakers-Pricewatch-to-Knibble
Is dit de juiste versie al?
Als het deze is wel ja: https://community.oneplus.com/thread/2128497090865659910LeStef schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 11:04:
Heb hem net via Oxygen updater binnen gehaald.
Is dit de juiste versie al?
Tweakers Pricewatch to Knibble: https://github.com/AnonymousWP/Tweakers-Pricewatch-to-Knibble
Je accu wordt inderdaad warmer, maar je laadt tegelijkertijd je telefoon minder lang op. Daarnaast wordt je telefoon niet constant met 120W of 80W opgeladenVince_1319 schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 10:33:
[...]
80w maar dan wordt de batterij warmer en dat is volgens mij niet zo goed voor de batterij
Ik heb deze:Anonymoussaurus schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 11:15:
[...]
Als het deze is wel ja: https://community.oneplus.com/thread/2128497090865659910
https://9to5google.com/20...best-buy-removal-nothing/
Vanaf de homescreen naar links voor de newsfeed was in zijn geheel niet meer toegankelijk, pas na een reboot.
En een foto maken heeft al een keer 30 seconden langer geduurd omdat de hele camera app vast zat, ook hier was een reboot noodzakelijk.
Het zijn geen enorme problemen, maar omdat de software versie er voor zo perfect was voelt het wel als een stap terug.
Geen idee ook wat het doet, zegt “bewegende foto” wanneer ik er op klik.
Stomme is ook dat er voldoende ruimte bovenaan is om die knopjes groter te maken of verder uit elkaar te plaatsen.
Ik had zelf het probleem dat ik niet kon bellen na de update. Pas toen ik door iemand anders gebeld werd, deed het weerMarkie001 schreef op zondag 24 mei 2026 @ 08:44:
Hier niet geheel tevreden met de laatste update.
Vanaf de homescreen naar links voor de newsfeed was in zijn geheel niet meer toegankelijk, pas na een reboot.
En een foto maken heeft al een keer 30 seconden langer geduurd omdat de hele camera app vast zat, ook hier was een reboot noodzakelijk.
Het zijn geen enorme problemen, maar omdat de software versie er voor zo perfect was voelt het wel als een stap terug.
ik wil graag via oxygen updater oxygen OS 16.1 downloaden en direct GLO of NA installeren maar bij voltooien krijg ik steeds foutmelding ( van EU naar GLO/NA )
het gaat over de oneplus 15R
doe ik iets verkeerd of moet dit via een andere weg gebeuren ?
[ Voor 6% gewijzigd door Vince_1319 op 26-05-2026 12:26 ]
Ik heb zelf deze guide gebruikt om van de globale regio naar de Europese regio te gaan: https://xdaforums.com/t/how-to-change-region-via-ota.4769061/Vince_1319 schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 12:25:
hoi ,
ik wil graag via oxygen updater oxygen OS 16.1 downloaden en direct GLO of NA installeren maar bij voltooien krijg ik steeds foutmelding ( van EU naar GLO/NA )
het gaat over de oneplus 15R
doe ik iets verkeerd of moet dit via een andere weg gebeuren ?
Oxygen Updater heet trouwens tegenwoordig OS Updater, omdat de app nu ook ondersteuning voor Oppo en Realme heeft
De eigenlijke en voornaamste reden is omdat Oppo/OnePlus een takedownverzoek had ingediend waardoor de app uit de Play Store was gehaald. Tevens mailde zij ons ook namens juristen e.d. met de vraag of wij z.s.m. willen stoppen met het gebruik 'Oxygen'. Beetje gek allemaal, maar goed, zo hebben we het uiteindelijk opgelost.Oxygen Updater heet trouwens tegenwoordig OS Updater, omdat de app nu ook ondersteuning voor Oppo en Realme heeft
Tweakers Pricewatch to Knibble: https://github.com/AnonymousWP/Tweakers-Pricewatch-to-Knibble
Ik heb de methode gevolgd via XDA
Ik hoop dat dit GLO is ? Kan er nergens aan uit
edit ; volgens gemini /chatgpt is deze GLO dus vanwege vanwege 200 getal ,EU heeft volgens chatgpt 100 getal ,klopt dit ?
[ Voor 12% gewijzigd door Vince_1319 op 26-05-2026 14:01 ]
Had ik inderdaad gelezen! Maar natuurlijk ook om te laten zien dat het niet alleen voor OnePlus is, maar ook voor Oppo en Realme. Ook apart dat je de term Oxygen niet mag gebruiken, maar misschien zijn ze bang dat mensen denken dat het officieel van OnePlus zelf isAnonymoussaurus schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 13:50:
[...]
De eigenlijke en voornaamste reden is omdat Oppo/OnePlus een takedownverzoek had ingediend waardoor de app uit de Play Store was gehaald. Tevens mailde zij ons ook namens juristen e.d. met de vraag of wij z.s.m. willen stoppen met het gebruik 'Oxygen'. Beetje gek allemaal, maar goed, zo hebben we het uiteindelijk opgelost.
Ligt eraan welke versie je geselecteerd hebt. Bij instellingen van OS Updater kan je een apparaat selecteren en daarmee kies je ook meteen de regio. GLO is global, IN is India en EU is natuurlijk EuropaVince_1319 schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 13:54:
[Afbeelding]
Ik heb de methode gevolgd via XDA
Ik hoop dat dit GLO is ? Kan er nergens aan uit![]()
edit ; volgens gemini /chatgpt is deze GLO dus vanwege vanwege 200 getal ,EU heeft volgens chatgpt 100 getal ,klopt dit ?
ik heb de methode gevolgd van XDA ,wou van EU naar GLOJotyjo schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 14:36:
[...]
Ligt eraan welke versie je geselecteerd hebt. Bij instellingen van OS Updater kan je een apparaat selecteren en daarmee kies je ook meteen de regio. GLO is global, IN is India en EU is natuurlijk Europa
ik wou graag even zeker zijn dat de juiste heb geinstalleerd ,volgens chatgpt heb ik de degene geinstalleerd die ik wou(GLO dus) , er staat geen EEA tag bij
maar het is nauwelijks te onderscheiden en ben hier ook een leek in
Je kan het voor de zekerheid checken in OS Updater zelf. Als je op apparaten klikt, moet er nu OnePlus 15R GLO staan in plaats van 15R EU. Je merkt inderdaad niet veel verschil tussen global en EUVince_1319 schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 14:49:
[...]
ik heb de methode gevolgd van XDA ,wou van EU naar GLO
ik wou graag even zeker zijn dat de juiste heb geinstalleerd ,volgens chatgpt heb ik de degene geinstalleerd die ik wou(GLO dus) , er staat geen EEA tag bij
maar het is nauwelijks te onderscheiden en ben hier ook een leek in
Via oxygen updater kom er ik ook niet wijzer op uitJotyjo schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 15:26:
[...]
Je kan het voor de zekerheid checken in OS Updater zelf. Als je op apparaten klikt, moet er nu OnePlus 15R GLO staan in plaats van 15R EU. Je merkt inderdaad niet veel verschil tussen global en EU
Hij zegt zowel Eu als GLO
Staat er een opmerking bij "het lijkt erop dat je een verkeerd toestel geselecteerd hebt"?Vince_1319 schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 15:47:
[...]
Via oxygen updater kom er ik ook niet wijzer op uit
Hij zegt zowel Eu als GLO
In OS Updater zie ik duidelijk een OnePlus 15R (GLO) en 15R (EU) staan dus het kan niet beide zijn
Ik zit nog steeds op de Eu ipv GLOJotyjo schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 16:04:
[...]
Staat er een opmerking bij "het lijkt erop dat je een verkeerd toestel geselecteerd hebt"?
In OS Updater zie ik duidelijk een OnePlus 15R (GLO) en 15R (EU) staan dus het kan niet beide zijn
Blijkbaar iets fout gegaan tijdens het flashen
[ Voor 16% gewijzigd door Vince_1319 op 26-05-2026 16:58 ]
Je moet de stappen zorgvuldig volgen om van regio te wisselen. Wat je simpelweg doet, is eerst de update van je huidige regio te installeren (in dit geval EU). Daarna zet je de ontwikkelaarsmodus aan om lokaal te kunnen installeren. Je selecteert de update, maar installeert 'm nog niet. De telefoon doet een check of de update klopt en hiermee houd je de telefoon voor de gek. Je download de update van de globale ROM en hernoemd 'm naar dezelfde naam van de Europese update. De Europese update geef je daarna een andere naam (mag van alles zijn). Houd de installeer pagina in de achtergrond open en druk op installerenVince_1319 schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 16:48:
[...]
Ik zit nog steeds op de Eu ipv GLO
Blijkbaar iets fout gegaan tijdens het flashen
Lukt dit is ook als je de nieuwste update hebt geïnstalleerd?Jotyjo schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 17:03:
[...]
Je moet de stappen zorgvuldig volgen om van regio te wisselen. Wat je simpelweg doet, is eerst de update van je huidige regio te installeren (in dit geval EU). Daarna zet je de ontwikkelaarsmodus aan om lokaal te kunnen installeren. Je selecteert de update, maar installeert 'm nog niet. De telefoon doet een check of de update klopt en hiermee houd je de telefoon voor de gek. Je download de update van de globale ROM en hernoemd 'm naar dezelfde naam van de Europese update. De Europese update geef je daarna een andere naam (mag van alles zijn). Houd de installeer pagina in de achtergrond open en druk op installeren
Ja, dat zou gewoon moeten werken. Het mag de nieuwste update zijn zolang die stable is (dus niet beta).Vince_1319 schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 17:18:
[...]
Lukt dit is ook als je de nieuwste update hebt geïnstalleerd?
Heb jij GLO of EU op je toestelJotyjo schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 17:27:
[...]
Ja, dat zou gewoon moeten werken. Het mag de nieuwste update zijn zolang die stable is (dus niet beta).
Ik heb zelf EU. Ik had eerst GLO op mijn Chinese OnePlus 15, omdat ik dacht dat EU sneller updates krijgt dan GLO (maar blijkbaar is dat andersom)
Hoe zit het met de toekomst met Eu updates als OnePlus niet meer in Europa actief is ?Jotyjo schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 23:08:
[...]
Ik heb zelf EU. Ik had eerst GLO op mijn Chinese OnePlus 15, omdat ik dacht dat EU sneller updates krijgt dan GLO (maar blijkbaar is dat andersom)
Ik denk dat dat gewoon doorgaat. Oppo zal wel blijven bestaan in Europa dus ik denk dat Oppo het op zich zal nemen om voor updates te zorgenVince_1319 schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 07:18:
[...]
Hoe zit het met de toekomst met Eu updates als OnePlus niet meer in Europa actief is ?
Of realme ?Jotyjo schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 10:11:
[...]
Ik denk dat dat gewoon doorgaat. Oppo zal wel blijven bestaan in Europa dus ik denk dat Oppo het op zich zal nemen om voor updates te zorgen
Bij mij staat er bij region operator: ROWJotyjo schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 11:17:
[...]
Dat denk ik niet. Volgens geruchten gaan OnePlus en Realme fuseren
Is dit de globale software?
In welk scherm zie je dit staan? Kan je toevallig een screenshot sturen?Vince_1319 schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 19:00:
[...]
Bij mij staat er bij region operator: ROW
Is dit de globale software?
Jotyjo schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 20:22:
[...]
In welk scherm zie je dit staan? Kan je toevallig een screenshot sturen?
:strip_exif()/f/image/V0tbg4XkD8TKUiAHmDolxbvG.jpg?f=fotoalbum_large)
Bij mij staat er nu ROW
Betekent dit dan dat ik global updates ontvangen en geen eu specifiek?
[ Voor 6% gewijzigd door Vince_1319 op 27-05-2026 21:19 ]
Is dit in de instellingen van de OnePlus 15R zelf? Je kan het voor de zekerheid checken bij apparaat in de OS Updater appVince_1319 schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 20:31:
[...]
[Afbeelding]
Bij mij staat er nu ROW
Betekent dit dan dat ik global updates ontvangen en geen eu specifiek?
Jotyjo schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 21:24:
[...]
Is dit in de instellingen van de OnePlus 15R zelf? Je kan het voor de zekerheid checken bij apparaat in de OS Updater app
Als ik eu Selecteer in de os updater app zegt hij dat ik fout zitJotyjo schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 22:44:
[...]
Je zit nog steeds op de Europese regio zo te zien
Oh, je hebt helemaal gelijk! Ik keek even verkeerd. Het was een lange dag vandaag haha. Het is je gelukt om van de Europese regio naar de globale regio te switchenVince_1319 schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 22:45:
[...]
Als ik eu Selecteer in de os updater app zegt hij dat ik fout zit
Wat zijn de grote verschillen tussen eu en glo ? Global krijgt updates sneller heb ik begrepen?Jotyjo schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 23:10:
[...]
Oh, je hebt helemaal gelijk! Ik keek even verkeerd. Het was een lange dag vandaag haha. Het is je gelukt om van de Europese regio naar de globale regio te switchen
Blijf jij bij eu of ga je terug naar global?
Ik weet niet wat de grote verschillen zijn tussen EU en global. Ik merkte zelf geen verschil. Global krijgt inderdaad sneller updates, maar valt mee hoeveel sneller.Vince_1319 schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 10:52:
[...]
Wat zijn de grote verschillen tussen eu en glo ? Global krijgt updates sneller heb ik begrepen?
Blijf jij bij eu of ga je terug naar global?
Ik blijf zelf voor nu bij EU. Misschien ga ik wel terug naar global
Vandaag is de nieuwe versie van de DigiD app uitgekomen die bovenstaande proberen zou moeten oplossen, dat is voor een aantal mensen ook gebeurd, zie Foutmelding ID-check DigiD appVliegvlug schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 18:25:
Om mijn OnePlus 15R heb ik net de DigiD app weer geactiveerd maar loop daarna tegen het probleem aan dat ik geen ID kan koppelen.
Wanneer ik naar de ID-check optie in de app ga krijg ik de melding:
"ID-check niet mogelijk
Dit apparaat voldoet niet aan de eisen van de ID-check. Probeer het met een andere telefoon."
Is het echt niet mogelijk die ID-check te doen op een OnePlus 15R?
Op mijn oude OnePlus Nord kon dit wel dus ik vind het erg vreemd.![]()
De telefoon draait software versie CPH2769_16.0.5.703 en de DigiD app-versie is 6.17.1 (5727), wat voor zover ik kan nagaan de meest recente versies zijn.
Enige wat ik een beetje apart vind is dat er in de DigiD app bij de app gegevens "NFC Positie: Onbekend" staat vermeld.
NFC staat wel aan op mijn telefoon en toen ik bij iemand anders vroeg hoe het daar stond was er als positie "Midden" vermeld, dus dat lijkt de fysieke locatie van de NFC sensor op de telefoon aan te geven en niet het feit dat het OS de NFC niet ziet, wat ik eerst dacht.
Maar bij mij helaas nog niet, nog steeds de melding:
ID-check niet mogelijk.
Dit apparaat voldoet niet aan de beveiligingseisen van de ID-check. Probeer het met een andere telefoon.
De DigiD app is wel daadwerkelijk de nieuwe versie:
App-versie: 6.18.0 (5888)
Appcode: 43618C
Besturingssysteem: Android 16
Apparaatnaam: OnePlus 15R
Model: CPH2769
NFC Positie: Onbekend
Telefoon heb ik ook al helemaal opnieuw opgestart en draaitde laatst versie van OxygenOS: CPH2769_16.0.7.200
Misschien dat dit een OnePlus 15 of 15R specifiek probleem is?
Werkt het op jouw 15 wel met de nieuwe DigiD app versie?Markie001 schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 21:44:
Werkt hier op mijn 15 (niet R) ook niet, krijg dezelfde melding.
Denk dat je het probleem in de DigiD app moet zoeken, aangezien het uitlezen van de nfc chip van mijn ID-kaart in de Rabobank bankieren app zonder problemen ging.
Hikvision gebruiker
Ik zeg ook niet dat het een algemeen 15(R) probleem is, dat niet elke maar slechts een paar van deze telefoons dit probleem hadden was al bekend. Waar het mij om gaat is dat ik wel graag wil weten of de degene die er hiervoor last van hebben na de nieuwe app versie net als ik nog hetzelfde probleem hebben of dat het bij hun nu wel is opgelost.vuurvreter63 schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 17:36:
Al eerder hier gemeld, dat het op mijn 15 en die van mijn vrouw gewoon kon. Dus geen specifieke op 15 probleem.
Als dat eerste het geval is kan het best iets zijn wat specifiek aan de 15(R) te koppelen is en indien het laatste dan is het waarschijnlijk iets specifieks van mijn toestel schijnbaar.
Ik zie dat er standaard GLO op staat ipv EU
Worden in Europa GLO modellen verkocht? Dacht enkel Azië en US?
Ik wou flashen via os updater maar blijkbaar is dit niet meer nodig
Ja het werkt hier nu wel, maar niet meteen vanzelf na de update.Vliegvlug schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 15:30:
[...]
Vandaag is de nieuwe versie van de DigiD app uitgekomen die bovenstaande proberen zou moeten oplossen, dat is voor een aantal mensen ook gebeurd, zie Foutmelding ID-check DigiD app
Maar bij mij helaas nog niet, nog steeds de melding:
ID-check niet mogelijk.
Dit apparaat voldoet niet aan de beveiligingseisen van de ID-check. Probeer het met een andere telefoon.
De DigiD app is wel daadwerkelijk de nieuwe versie:
App-versie: 6.18.0 (5888)
Appcode: 43618C
Besturingssysteem: Android 16
Apparaatnaam: OnePlus 15R
Model: CPH2769
NFC Positie: Onbekend
Telefoon heb ik ook al helemaal opnieuw opgestart en draaitde laatst versie van OxygenOS: CPH2769_16.0.7.200
Misschien dat dit een OnePlus 15 of 15R specifiek probleem is?
[...]
Werkt het op jouw 15 wel met de nieuwe DigiD app versie?
Ik heb nog wel zelf handmatig de app, cache en gegevens moeten verwijderen om de app vervolgens na een reboot weer opnieuw te installeren.
Bedankt! Dat heb ik allemaal niet gedaan dus ga ik proberen, dan moet je de hele app opnieuw instellen ga ik vanuit.Markie001 schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 09:36:
[...]
Ja het werkt hier nu wel, maar niet meteen vanzelf na de update.
Ik heb nog wel zelf handmatig de app, cache en gegevens moeten verwijderen om de app vervolgens na een reboot weer opnieuw te installeren.
ROW = Rest Of World, AKA global.Vince_1319 schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 19:00:
[...]
Bij mij staat er bij region operator: ROW
Is dit de globale software?
Tweakers Pricewatch to Knibble: https://github.com/AnonymousWP/Tweakers-Pricewatch-to-Knibble
Mijn telefoonscherm was kapot en via Oneplus een reparatieverzoek ingediend.
Netjes een verzendlabel gerekgen en telefoon opgestuurd via UPS.
In een locker gestopt voor ophalen maar helaas staat er nog steeds dat die opgehaald moet worden.
UPS gebeld en die gaf aan dat die wel opgehaald is maar ze kunnen niet zien waar het pakket nu is. Degene van wie de lockers is zegt dat die in het systeem ziet dat de bezorger inderdaad pakket heeft opgehaald.
Claim ingedien via UPS maar degene aan de telefoon gaf aan dat eigenlijk Oneplus (creator van het verzendlabel) dat moet doen, maar ik kan het proberen. Zie alleen ook dat max. claim bedrag 85 euro is... UPS claim duurt zo'n 14 werkdagen.
Oneplus heeft ook een interne case aangemaakt dus die onderzoeken het nu ook.. Oneplus geeft aan dat het wel 30 dagen kan duren.
Allemaal erg klote dit
[ Voor 5% gewijzigd door Jamesl op 02-06-2026 11:53 ]
https://community.oneplus.com/thread/2142392128267878403
Het liefst wil ik een goede camerasysteem, maar vond de extra 300 euro het niet rechtvaardigen.. en dan is de vraag nog hoe vaak ik het ga gebruiken
Goede keuze! Ik twijfelde ook tussen de Oppo Find X9 Pro en de OnePlus 15, maar vond de meerwaarde het ook niet waard. Ook al heeft de Oppo Find X9 Pro betere camera'sKnamix schreef op zondag 14 juni 2026 @ 23:00:
Lang lopen twijfelen tussen de Oppo find x9 pro en de Oneplus 15 (heb nu een iPhone Air), maar uiteindelijk gekozen voor de Oneplus 15 in de kleur Sandstone.
Het liefst wil ik een goede camerasysteem, maar vond de extra 300 euro het niet rechtvaardigen.. en dan is de vraag nog hoe vaak ik het ga gebruiken
https://community.oneplus.com/thread/2148934415374352390Jotyjo schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 07:06:
Nieuwe update voor de OnePlus 15 is beschikbaar
[Afbeelding]
Ook voor de OnePlus 15R
Enkel voorlopig in India
Ik dacht dat OnePlus phones bi-monthly updates kregen maar blijkbaar is dit nu maandelijks ?
[ Voor 8% gewijzigd door Vince_1319 op 16-06-2026 10:39 ]
[ Voor 99% gewijzigd door Chris.nl op 16-06-2026 10:53 ]
Tot nu toe krijg ik elke maand een nieuwe update. Zal vooral voor de duurdere telefoons zijn die recent zijn uitgekomenVince_1319 schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 09:39:
[...]
https://community.oneplus.com/thread/2148934415374352390
Ook voor de OnePlus 15R
Enkel voorlopig in India
Ik dacht dat OnePlus phones bi-monthly updates kregen maar blijkbaar is dit nu maandelijks ?
Ik merk tot nu toe geen minder lange accuduur met de nieuwste update. Ik heb 'm pas sinds vanochtend, maar merk niet dat mijn telefoon sneller leeg is of zoietsKnamix schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 12:51:
Iemand met de laatste update die meer inzicht kan geven over de accuduur? Op Reddit lees ik dat de accu met de laatste update flink achteruit is gegaan… ik ga de Oneplus vanavond als daily gebruiken, maar ik twijfel of ik het wel moet gaan upgraden naar de laatste update
Nogal een rare vraag, aangezien de update een paar uur oud is 🤔Knamix schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 12:51:
Iemand met de laatste update die meer inzicht kan geven over de accuduur? Op Reddit lees ik dat de accu met de laatste update flink achteruit is gegaan… ik ga de Oneplus vanavond als daily gebruiken, maar ik twijfel of ik het wel moet gaan upgraden naar de laatste update
Hikvision gebruiker
Hi allen,Jamesl schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 11:53:
Zucht...
Mijn telefoonscherm was kapot en via Oneplus een reparatieverzoek ingediend.
Netjes een verzendlabel gerekgen en telefoon opgestuurd via UPS.
In een locker gestopt voor ophalen maar helaas staat er nog steeds dat die opgehaald moet worden.
UPS gebeld en die gaf aan dat die wel opgehaald is maar ze kunnen niet zien waar het pakket nu is. Degene van wie de lockers is zegt dat die in het systeem ziet dat de bezorger inderdaad pakket heeft opgehaald.
Claim ingedien via UPS maar degene aan de telefoon gaf aan dat eigenlijk Oneplus (creator van het verzendlabel) dat moet doen, maar ik kan het proberen. Zie alleen ook dat max. claim bedrag 85 euro is... UPS claim duurt zo'n 14 werkdagen.
Oneplus heeft ook een interne case aangemaakt dus die onderzoeken het nu ook.. Oneplus geeft aan dat het wel 30 dagen kan duren.
Allemaal erg klote dit
Een update betreft bovenstaande: zowel UPS als Oneplus heeft toegegeven dat het pakket verloren is. Oneplus moet mij compenseren. Helaas is de Oneplus 15 16 gb al een tijd niet op voorraad en bieden ze aan mij het betaalde bedrag terug te geven. Echter heb ik het toestel via Belsimpel gekocht en hierin betaal ik €14 pm af (los van abonnementskosten) en heb ik eenmalig €548 betaald. Ze willen alleen die €548 terugbetalen, en ik heb al meermaals aangegeven hier niet mee akkoord te gaan en ze uitgelegd wat ik daadwerkelijk heb betaald. Ook een compromis op basis van afschrijving reageren ze niet op, ze blijven bij die €548.
Heeft iemand nog tips om dit op te lossen? Ik heb al gezegd dat dit niet conform de Nederlandse wetgeving is. Volgens mij zouden ze mij de dagwaarde minus de afschrijving moeten betalen (of vervangende product opsturen).
Hoop dat iemand nog tips heeft.
Geschillencommissie wellicht? Zie https://www.degeschillencommissie.nl/.Jamesl schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 11:37:
[...]
Hi allen,
Een update betreft bovenstaande: zowel UPS als Oneplus heeft toegegeven dat het pakket verloren is. Oneplus moet mij compenseren. Helaas is de Oneplus 15 16 gb al een tijd niet op voorraad en bieden ze aan mij het betaalde bedrag terug te geven. Echter heb ik het toestel via Belsimpel gekocht en hierin betaal ik €14 pm af (los van abonnementskosten) en heb ik eenmalig €548 betaald. Ze willen alleen die €548 terugbetalen, en ik heb al meermaals aangegeven hier niet mee akkoord te gaan en ze uitgelegd wat ik daadwerkelijk heb betaald. Ook een compromis op basis van afschrijving reageren ze niet op, ze blijven bij die €548.
Heeft iemand nog tips om dit op te lossen? Ik heb al gezegd dat dit niet conform de Nederlandse wetgeving is. Volgens mij zouden ze mij de dagwaarde minus de afschrijving moeten betalen (of vervangende product opsturen).
Hoop dat iemand nog tips heeft.
Tweakers Pricewatch to Knibble: https://github.com/AnonymousWP/Tweakers-Pricewatch-to-Knibble
wanneer komt oxygenos17 beschikbaar voor de oneplus 15/15R ?
of komt er eerst een open beta ?
Er zijn al twee developer beta's uitgekomen. Je raakt daarmee wel al je gegevens kwijt. Kan je downloaden en installeren via OS UpdaterVince_1319 schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 12:09:
android 17 is vandaag beschikbaar voor de pixels
wanneer komt oxygenos17 beschikbaar voor de oneplus 15/15R ?
of komt er eerst een open beta ?
enkel voor de 15 ,de 15R nog nietJotyjo schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 13:54:
[...]
Er zijn al twee developer beta's uitgekomen. Je raakt daarmee wel al je gegevens kwijt. Kan je downloaden en installeren via OS Updater
en zou deze niet willen installeren op mn daily driver ,iets teveel risicos op dit moment
Dat klopt! Fabrikanten doen dat vaak alleen voor het nieuwste en beste modelVince_1319 schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 14:08:
[...]
enkel voor de 15 ,de 15R nog niet
en zou deze niet willen installeren op mn daily driver ,iets teveel risicos op dit moment
Wat erg begrijpelijk is! Het zit natuurlijk vol met bugs en is vooral bedoeld voor developers. Je kan dan beter wachten. Wanneer OxygenOS 17 komt, is een goede vraag. Heel misschien met de volgende update of de update daarna
Als officiële dealer en partner van OnePlus moet Belsimpel, welke het toestel gewoon op voorraad heeft, hem vast wel kunnen leveren en dan facturen aan OnePlus lijkt me?Jamesl schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 11:37:
[...]
Hi allen,
Een update betreft bovenstaande: zowel UPS als Oneplus heeft toegegeven dat het pakket verloren is. Oneplus moet mij compenseren. Helaas is de Oneplus 15 16 gb al een tijd niet op voorraad en bieden ze aan mij het betaalde bedrag terug te geven. Echter heb ik het toestel via Belsimpel gekocht en hierin betaal ik €14 pm af (los van abonnementskosten) en heb ik eenmalig €548 betaald. Ze willen alleen die €548 terugbetalen, en ik heb al meermaals aangegeven hier niet mee akkoord te gaan en ze uitgelegd wat ik daadwerkelijk heb betaald. Ook een compromis op basis van afschrijving reageren ze niet op, ze blijven bij die €548.
Heeft iemand nog tips om dit op te lossen? Ik heb al gezegd dat dit niet conform de Nederlandse wetgeving is. Volgens mij zouden ze mij de dagwaarde minus de afschrijving moeten betalen (of vervangende product opsturen).
Hoop dat iemand nog tips heeft.
En anders wellicht rechtsbijstand?
Ik denk alleen dat de Geschillencommissie prijzig en langdurig wordt..
Ik heb de telefoon trouwens bij Mobiel.nl gekocht en niet Belsimpel, maar factureren aan OnePlus gaat niet lukken, ze willen echt alleen het aankoopbedrag terugbetalen..
Het klopt van geen hout, juridisch gezien, maar ik kan via email heel weinig..
Op vakantie nu en ben meer dan tevreden over de camera kwaliteit moet ik zeggen. Kwam ook van een Air, en mijn inziens is dit de betere.Knamix schreef op zondag 14 juni 2026 @ 23:00:
Lang lopen twijfelen tussen de Oppo find x9 pro en de Oneplus 15 (heb nu een iPhone Air), maar uiteindelijk gekozen voor de Oneplus 15 in de kleur Sandstone.
Het liefst wil ik een goede camerasysteem, maar vond de extra 300 euro het niet rechtvaardigen.. en dan is de vraag nog hoe vaak ik het ga gebruiken
Wanneer je niet voldoende tijd en of financiële middelen hebt om de juridische weg te gaan volgen, zou ik het aangeboden bedrag aannemen.Jamesl schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 22:35:
Dan beiden.
Ik denk alleen dat de Geschillencommissie prijzig en langdurig wordt..
Ik heb de telefoon trouwens bij Mobiel.nl gekocht en niet Belsimpel, maar factureren aan OnePlus gaat niet lukken, ze willen echt alleen het aankoopbedrag terugbetalen..
Het klopt van geen hout, juridisch gezien, maar ik kan via email heel weinig..
€548 is nog altijd meer dan helemaal niets.
Recht hebben en je recht krijgen zijn helaas twee verschillende dingen.
Dik tevreden
Ik speel het spelletje Soul Knight, maar daar is 165fps/hz niet nodig.
Zover ik weet niet! Dat moeten developers echt implementeren en de meeste telefoons hebben niet eens een 165hz scherm dus de meeste zullen dat ook niet doenKnamix schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 10:11:
Is er een manier om alle games in 120fps te laten draaien ipv 165? Ik zie persoonlijk her verschil niet tussen die twee en het zorgt alleen maar voor extra belasting op de accu..
Ik speel het spelletje Soul Knight, maar daar is 165fps/hz niet nodig.
Je kan elke app apart laten draaien op 60/90 of 120Hz zoals hieronder afgebeeld. Scherm verversing, dat is om de batterij te sparen, daarom dat de LTPO paneel op auto zal gaan van 1 tot 120, 1 bij geen activiteit tot 60/90 of 120.Knamix schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 10:11:
Is er een manier om alle games in 120fps te laten draaien ipv 165? Ik zie persoonlijk her verschil niet tussen die twee en het zorgt alleen maar voor extra belasting op de accu..
Ik speel het spelletje Soul Knight, maar daar is 165fps/hz niet nodig.
Of de app het ondersteunt is een ander verhaal.
Maar Hz staat ook niet gelijk aan FPS, frames per second is wat de interne chip kan uitpersen naargelang wat de apps ondersteunen.
Je kan het een beetje bezien als een PC.
[ Voor 14% gewijzigd door LeStef op 21-06-2026 10:47 ]
Iemand deze app tegengekomen in apps-systeem apps?
Schijnt een app van Oppo die enkel maar telemetrie en informatie doorsluist naar huis.
Ik heb het gedisabled want removen kan je niet en de OP15 is plots super snappy.
Batterij drain is terug naar 1% per nacht i.p.v 5 of 6%.
[ Voor 4% gewijzigd door LeStef op 22-06-2026 10:23 ]
Streep is alleen te zien bij scherm uit of een donkere achtergrond én lichte omgeving.
Met de display tester app, op volledig roze/gele-achtergrond en 100% display is er niks te zien.
Dus verwacht geen Pixel/OLED defect?
Iemand enig idee? Ik hoop dat dit de folie is die slecht gezet is en relatief simpel bij elke winkel vervangen kan worden.
Al melding gemaakt bij BelSimpel en die willen dat ik hem opstuur en roepen alweer het nodige over druk-/stootschade (waar ik oprecht niet bewust van ben als het is gebeurd).
:strip_exif()/f/image/12y5u0FjFNBFDp82GcvXGGGA.jpg?f=fotoalbum_large)
En wat als de folie weghaalt?Scheeringa schreef op maandag 22 juni 2026 @ 14:56:
Toestel net twee maanden oud. Witte streep in m'n scherm.
Streep is alleen te zien bij scherm uit of een donkere achtergrond én lichte omgeving.
Met de display tester app, op volledig roze/gele-achtergrond en 100% display is er niks te zien.
Dus verwacht geen Pixel/OLED defect?
Iemand enig idee? Ik hoop dat dit de folie is die slecht gezet is en relatief simpel bij elke winkel vervangen kan worden.
Al melding gemaakt bij BelSimpel en die willen dat ik hem opstuur en roepen alweer het nodige over druk-/stootschade (waar ik oprecht niet bewust van ben als het is gebeurd.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dat is de 1e stap die ik zou doen.
En ja ik heb ook zo'n streep en dat zit in de folie. Gebruik je een bookcase hoesje?
Hikvision gebruiker
Ja, Schrödingers kat. Als het de folie is, dan boeit het me niet en laat ik het liever zo.
Want anders moet er weer een nieuwe folie op.
Als het toch niet de folie blijkt te zijn, wordt het een vervelend grapje.
Nee, een gewoon hoesje met een verhoogde rand in de hoeken aan de voorkant.En ja ik heb ook zo'n streep en dat zit in de folie. Gebruik je een bookcase hoesje?
Dat jij ook zo'n streep hebt geeft moed!
Ik ga de folie er maar aftrekken om het zeker te weten.
Ik ben benieuwd 😉Scheeringa schreef op maandag 22 juni 2026 @ 15:17:
[...]
Ja, Schrödingers kat. Als het de folie is, dan boeit het me niet en laat ik het liever zo.
Want anders moet er weer een nieuwe folie op.
Als het toch niet de folie blijkt te zijn, wordt het een vervelend grapje.
[...]
Nee, een gewoon hoesje met een verhoogde rand in de hoeken aan de voorkant.
Dat jij ook zo'n streep hebt geeft moed!![]()
Ik ga de folie er maar aftrekken om het zeker te weten.
Hikvision gebruiker
Geen idee waarom, maar ik kom steeds op de Oneplus 15 uit.. Ik vind de camera en accuduur erg belangrijk, en de meeste toestellen hebben die combinatie niet. Ik ben erg blij met het OS op de Oppo, dus dat zal bij Oneplus dus niet veel verschillen.
Als iemand een heel goed (vooral goedkoper) alternatief weet ipv de OP15 dan roep maar.. De twijfel is er nog steeds maar dat is vooral de prijs.
Begrijp me niet verkeerd, hij maakt soms mooie plaatjes maar daar blijft het bij.
Sommigen beweren van niet, ik dus wel, heb ze beide, daarom de 15 ook te koop staat.
Qua snelheid merk je eigenlijk niets meer, de chips zijn eigenlijk al zo snel sinds de Elite.
Batterij is dik in orde maar die was al mooi bij de 13.
Ik vind persoonlijk dat de OP 15 geen bestaansrecht heeft naast de oudere OP 13.
Maar geuren en smaken
Ah thx. Ik vroeg mij al af waar die app voor bedoeld was. Ik heb em gelijk uitgeschakeld, op mijn 13 welteverstaan.LeStef schreef op maandag 22 juni 2026 @ 10:21:
Hey,
Iemand deze app tegengekomen in apps-systeem apps?
Schijnt een app van Oppo die enkel maar telemetrie en informatie doorsluist naar huis.
Ik heb het gedisabled want removen kan je niet en de OP15 is plots super snappy.
Batterij drain is terug naar 1% per nacht i.p.v 5 of 6%.
[Afbeelding]
De OnePlus 12 heeft de beste camera's van alle OnePlus telefoons. Helaas is het steeds verder achteruit gegaan, maar de OnePlus 13 heeft inderdaad betere camera's dan de OnePlus 15LeStef schreef op maandag 22 juni 2026 @ 20:47:
Voor de camera moet je hem zeker niet kopen, het is maar average, de OP 13 trok betere foto's in elke opzicht.
Begrijp me niet verkeerd, hij maakt soms mooie plaatjes maar daar blijft het bij.
Sommigen beweren van niet, ik dus wel, heb ze beide, daarom de 15 ook te koop staat.
Qua snelheid merk je eigenlijk niets meer, de chips zijn eigenlijk al zo snel sinds de Elite.
Batterij is dik in orde maar die was al mooi bij de 13.
Ik vind persoonlijk dat de OP 15 geen bestaansrecht heeft naast de oudere OP 13.
Maar geuren en smaken
Je zou ook kunnen kijken naar de Realme GT8 Pro. Erg vergelijkbaar met de OnePlus 15 qua specs, maar heeft een betere telephoto lenspilskes schreef op maandag 22 juni 2026 @ 19:56:
Ik ben al maanden aan het kijken naar een opvolger voor mijn Oppo Find X5. De Oppo heeft na 3 jaar laadpoort problemen en ik krijg hem dus bijna niet meer opgeladen.
Geen idee waarom, maar ik kom steeds op de Oneplus 15 uit.. Ik vind de camera en accuduur erg belangrijk, en de meeste toestellen hebben die combinatie niet. Ik ben erg blij met het OS op de Oppo, dus dat zal bij Oneplus dus niet veel verschillen.
Als iemand een heel goed (vooral goedkoper) alternatief weet ipv de OP15 dan roep maar.. De twijfel is er nog steeds maar dat is vooral de prijs.
In het kort mijn indruk/beleving..
Positief:
- Accuduur is dikke prima, echt enthousiast over!
- Snelheid is ook prima, heerlijk vlot. (mijn Nord3 ondervond ik ook niet als traag)
- Draadloos laden in de auto is heerlijk, geen laadsnoerstress/rommel meer (ik heb een AAWireless Two voor Android Auto)
- Snel laden, echt heel fijn, voor mij reden om bij OP te blijven
Negatief:
- Ontbreken notificatieslider is echt balen, mis ik echt dagelijks
- Vingerafdrukscanner is gewoon ruk, stomme plek(*) en leest 8 van de 10 keer niet goed, bij verschillende vingers niet.
- Volumeknoppen dicht bij aan/uitknop vind ik erg ongelukkig
Wat betreft het maken van foto's kan ik kort zijn, ik ben best tevreden met de resultaten. Weinig te klagen maar ik zie een gsm dan ook niet als vervanger van een fototoestel. Een gsm is ideaal voor snelle foto's, altijd paraat/bij de hand. Voor echt serieuze foto's pak ik mijn spiegelreflex.
*= komt misschien door mijn hamerduim, maar dan nog geen fijne plek
Ik vind de Plus key prima werken als notificatieslider, maar het is natuurlijk geen echte vervanging daarvoor454SS schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 15:36:
Sinds een paar weken heb ik de OP15 en vooralsnog ben ik best tevreden. Hiervoor heb ik een Nord en een Nord3 gehad.
In het kort mijn indruk/beleving..
Positief:
- Accuduur is dikke prima, echt enthousiast over!
- Snelheid is ook prima, heerlijk vlot. (mijn Nord3 ondervond ik ook niet als traag)
- Draadloos laden in de auto is heerlijk, geen laadsnoerstress/rommel meer (ik heb een AAWireless Two voor Android Auto)
- Snel laden, echt heel fijn, voor mij reden om bij OP te blijven
Negatief:
- Ontbreken notificatieslider is echt balen, mis ik echt dagelijks
- Vingerafdrukscanner is gewoon ruk, stomme plek(*) en leest 8 van de 10 keer niet goed, bij verschillende vingers niet.
- Volumeknoppen dicht bij aan/uitknop vind ik erg ongelukkig
Wat betreft het maken van foto's kan ik kort zijn, ik ben best tevreden met de resultaten. Weinig te klagen maar ik zie een gsm dan ook niet als vervanger van een fototoestel. Een gsm is ideaal voor snelle foto's, altijd paraat/bij de hand. Voor echt serieuze foto's pak ik mijn spiegelreflex.
*= komt misschien door mijn hamerduim, maar dan nog geen fijne plek
Dat sowieso! De Oppo Find X5 was voor een lange tijd de laatste high end telefoon van Oppo die hier verkrijgbaar waspilskes schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 20:47:
Ik neem aan dat alles t.o.v. mijn Oppo find X5 wel een grote verbetering zal zijn. Ik doe gemiddeld zo'n 3 jaar met een telefoon, dan heb ik er altijd wel problemen mee en dus een reden om iets nieuws te kopen.
Heb je de laadpoort al eens goed gereinigd? Gsm uitzetten en dan met naald goed prutsen, kans is groot dat er opgestapeld stof zit die zorgt dat de lader niet goed zit...pilskes schreef op maandag 22 juni 2026 @ 19:56:
Ik ben al maanden aan het kijken naar een opvolger voor mijn Oppo Find X5. De Oppo heeft na 3 jaar laadpoort problemen en ik krijg hem dus bijna niet meer opgeladen.
Geen idee waarom, maar ik kom steeds op de Oneplus 15 uit.. Ik vind de camera en accuduur erg belangrijk, en de meeste toestellen hebben die combinatie niet. Ik ben erg blij met het OS op de Oppo, dus dat zal bij Oneplus dus niet veel verschillen.
Als iemand een heel goed (vooral goedkoper) alternatief weet ipv de OP15 dan roep maar.. De twijfel is er nog steeds maar dat is vooral de prijs.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden & Prijzen: [OnePlus 15] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus 15] Accessoires
:strip_exif()/f/image/SnJobdZzxoYXkeofj2Es0An3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/JzkyQWlziFEssoJVkx4uCKUz.jpg?f=fotoalbum_large)