Marstek Venus E v3 | v146 | NoM | HWP1
Jammere is alleen dat bij herstarten van telefoon de default weer wordt geladen. Iemand toevallig idee hoe dit te omzeilen? Dat heb ik nog nergens kunnen vinden.
Maar wat een batterij. Houdt het gerust twee dagen vol met veel bluetooth audio, wat browsen en gebruik werkapp. En dat terwijl ik maar tot 80% laad. Echt een verademing ten opzichte van de oude OP9 die sowieso al niet uitblonk in batterij.
Wifi drops niet maar mobiele connectie vliegt er bij mij ook wel eens uit. Nu al toevallig hele dag geen last van maar lijkt at random gemiddeld 2 keer per dag te gebeuren. Krijg dan melding om pincode van e-sim in te voeren.NewDust schreef op donderdag 27 november 2025 @ 17:35:
De wifi mag dan snel zijn volgens de Tweakers review, erg stabiel is die niet. Lijkt met name op te spelen als ik 's avonds weer thuis kom en lijkt soms helemaal geen 5g netwerken te zien. Wellicht hetzelfde euvel als mensen ervaren met android auto?
Heb jij toevallig ook e-sim?
Nee, nog een 'ouderwets' kaartje. En in iedergeval nog niet gemerkt dat die wegvalt, al gebruik ik alleen 4G ivm het signaal binnenshuis.Delirius schreef op donderdag 27 november 2025 @ 20:35:
[...]
Wifi drops niet maar mobiele connectie vliegt er bij mij ook wel eens uit. Nu al toevallig hele dag geen last van maar lijkt at random gemiddeld 2 keer per dag te gebeuren. Krijg dan melding om pincode van e-sim in te voeren.
Hier is de WiFi(6) ontvangst ook stabiel. Gister 1 keer gehad dat ik een prompt kreeg om de pin opnieuw in te voeren, ook e-sim (vodafone). Gelukkig toen ik het toestel in de vingers had, als 'k plots enkele uren niet bereikbaar zou zijn geweest wordt het wel een issue...Delirius schreef op donderdag 27 november 2025 @ 20:35:
[...]
Wifi drops niet maar mobiele connectie vliegt er bij mij ook wel eens uit. Nu al toevallig hele dag geen last van maar lijkt at random gemiddeld 2 keer per dag te gebeuren. Krijg dan melding om pincode van e-sim in te voeren.
Yesss, heb 'm gisteren gekocht bij TradingShenzhen! Alleen nog niet binnen, maar ik heb eerder een telefoon bij TS gekocht. Een vriend van mij heeft toentertijd de OnePlus 12bij TS gekocht met OxygenOS en hoor 'm er nooit over klagenKnamix schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 13:32:
Iemand hier de OnePlus 15 via Trading Shenzhen gekocht? Prijsverschil is fors en ik zie wel dat alle Google apps werken.
Je hebt de optie om 'm met OxygenOS te krijgen. In ieder geval bij TradingShenzhen en GiztopBull schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 18:50:
Ik zie alleen de Chinese versies met Color OS erop staan, lokt mij niet echt aan.
Is daar een link van?Jotyjo schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 22:50:
[...]
Je hebt de optie om 'm met OxygenOS te krijgen. In ieder geval bij TradingShenzhen en Giztop
Hikvision gebruiker
Ah thx, dat had ik ff gemist. 🙃Jotyjo schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 22:50:
[...]
Je hebt de optie om 'm met OxygenOS te krijgen. In ieder geval bij TradingShenzhen en Giztop
Heb me al even verbaasd over de oplaadsnelheid (met 120w oplader), zeker als je beseft dat de accu 50% groter is dan in de S20 Ultra. Moet nog wel wennen aan het ontwerp, de S20 Ultra was iets langer en had gebogen schermranden verticaal. OP15 ziet er wat mij betreft daardoor wat logger uit. Hopelijk is het slechts een kwestie van wennen
Ik zag dat dat interessant is maar je mist wel wat 4g frequenties iemand ervaring of dat de gebruikerservaring beïnvloed?
* Ligt veel lekkerder in de hand
* Waanzinnige batterijduur
* Supersnel opladen
* Alles gaat retesnel in het OS
Ik heb echter twee problemen/vragen:
5Ghz wifi-probleem
Ik heb een probleem met mijn 5Ghz wifi op het Ziggo modem. Soms valt deze weg en soms lukt het een hele tijd niet om opnieuw verbinding te maken. Andere apparaten hebben er geen last van, dus het ligt waarschijnlijk niet aan het modem. Weet iemand wat het kan zijn?
Standaard lettertype
Daarnaast een verzoekje aan diegenen die het lettertype in het OS nog niet hebben aangepast: kunnen jullie eens kijken welk lettertype standaard staat ingesteld? Ik heb wat liggen spelen en zou het graag weer op het standaard lettertype zetten.
Dat is OnePlus Sans.AlwaysChristmas schreef op woensdag 3 december 2025 @ 21:25:
Standaard lettertype
Daarnaast een verzoekje aan diegenen die het lettertype in het OS nog niet hebben aangepast: kunnen jullie eens kijken welk lettertype standaard staat ingesteld? Ik heb wat liggen spelen en zou het graag weer op het standaard lettertype zetten.
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Ja hé.AlwaysChristmas schreef op woensdag 3 december 2025 @ 21:25:
Sinds twee weken ben ik eigenaar van de OnePlus 15, nadat mijn S25 Ultra gestolen was. Het bevalt heel goed:
* Ligt veel lekkerder in de hand
* Waanzinnige batterijduur
* Supersnel opladen
* Alles gaat retesnel in het OS
Gisteren had ik bijvoorbeeld 9u37min schermtijd met nog 58% accu over. Normaliter zit ik niet zoooo veel op de mobiel, maar dat ding lijkt oprecht niet leeg te krijgen in één dag.
Nee, geen idee. Hier alles stabiel op basic WiFi6 2.4 of 5GHz (meestal pakt ie 5GHz) met WPA3 beveiliging.5Ghz wifi-probleem
Ik heb een probleem met mijn 5Ghz wifi op het Ziggo modem. Soms valt deze weg en soms lukt het een hele tijd niet om opnieuw verbinding te maken. Andere apparaten hebben er geen last van, dus het ligt waarschijnlijk niet aan het modem. Weet iemand wat het kan zijn?
Ik heb bij Instellingen -> Wi-Fi -> Wi-Fi-Assistent -> alle opties uitgeschakeld staan, dus geen fancy tweekanaals dual automatisch 't beste meuk hier. Misschien helpt het om daar juist iets in of uit te schakelen, ik zou 't eerst proberen met alles uit.
Nee, in mijn ervaring niet! Heb momenteel de iQOO 12 en heb nooit problemen gehad met 4G. Alle banden die in Nederland ondersteunt worden, heeft die! Kan misschien zijn wanneer je op vakantie bent dat je geen 4G hebt. Maar hoe vaak ben je ook vakantiebacardifrans schreef op woensdag 3 december 2025 @ 15:32:
[...]
Ik zag dat dat interessant is maar je mist wel wat 4g frequenties iemand ervaring of dat de gebruikerservaring beïnvloed?
https://www.androidauthor...5r-ace-6t-launch-3621979/
Wow dat is wel enorm veel, wat heb je tijdens die 9,5 uur gedaan? Mijn max is 8 uur op totale accu. Meeste socials (Insta/TikTok) en mail/chromeChris.nl schreef op donderdag 4 december 2025 @ 10:06:
[...]
Gisteren had ik bijvoorbeeld 9u37min schermtijd met nog 58% accu over. Normaliter zit ik niet zoooo veel op de mobiel, maar dat ding lijkt oprecht niet leeg te krijgen in één dag.
[...]
Vandaag op campus geweest met alleen 5G, nu 5u28 schermtijd met nog 70% accu. Bijna knap dat jij um in 8uur kan leegtrekken, misschien gebruik je um ook beter.
Ik heb veel voorgeïnstalleerde meuk handmatig verwijderd en met adb systeemapps uitgeschakeld. Op m'n lijstje staan nu 86 disabled systeemapps. AI gebruik ik niet, alleen het minimale aangehouden om fotobewerking wél met AI te kunnen doen.
Circle to search, Oké Google, InstaFaceTok e.d. gebruik ik ook niet, dus wellicht zit de zuinig ook deels 't standby verbruik?
Accu is zonder problemen 2 dagen met vaak 4 tot 5 uur schermtijd per dag.
Ik heb ook vaak VPN aanstaan buiten huis (voor o.a. Home Assistant en Jellyfin). Bij mijn oude mobiel trok dit de accu behoorlijk leeg. Hier uiteraard wat minder problemen.
Ik laad hem echter nog ouderwet naast mijn nachtkastje op met een trage lader.
Voor de grap real racing geinstalleerd om te zien hoe het met gamen zat, maar deze er na 1 uurtje er weer af gegooid. Misschien te veel gewend met mijn Gaming PC / Racesim, maar het deed me niets.
Ik heb hem ook niet voor het gamen gekocht.
Voor de rest alleen een keer meegemaakt dat ik niet kon bellen of gebeld kon worden (ondanks dat de SIM actief leek te zijn). Een heer herstart om op te lossen.
De Wifi chip / verbinding ben ik ook erg over te spreken. Wat data transfers gedaan en kom keurig en stabiel tegen de max van mijn Wifi netwerk (WPA 2 - AC netwerk a 300Mbit max).
Camera maakt bij genoeg licht fantastische plaatjes, bij weinig licht moet je iets meer je best doen om er een scherp plaatje uit te krijgen.
Zijn er nog mensen die het "warmte probleem" op de proef gesteld hebben of ervaren hebben? Veel verhalen over benchmarking dat de soc te warm werd, maar betwijfel dat dit in de praktijk gaat voorkomen.
Niet op de proef gesteld en niet ervaren. 'k Had ook gelezen dat een bepaalde benchmark funest, maar daadwerkelijk gebruik probleemloos was.rambann schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 08:45:
Zijn er nog mensen die het "warmte probleem" op de proef gesteld hebben of ervaren hebben? Veel verhalen over benchmarking dat de soc te warm werd, maar betwijfel dat dit in de praktijk gaat voorkomen.
OxygenOS 16.0.1.305 wordt de laatste dagen uitgerold in India. Een user heeft gereageerd dat na die fix de Wild Life Extreme Stress Test stabiel en zonder warmteproblemen blijft.
Hij kan alleen maar goedkoper worden, en misschien valt bij de 15R met zelfde camerasensor, nog betere accu maar andere soc en zachtere prijs wél alles voor jou op z'n plek? Dan heb plots de beste midranger in de broekzak die (na prijsdaling) in de best-buy guide komt.rens-br schreef op donderdag 4 december 2025 @ 22:01:
Nou niet te enthousiast zijn.Dadelijk heb ik nog spijt dat ik het toestel toch niet gekocht heb.
Camerasensor is een discussiepunt omdat die qua specs niet meekomt met de huidige top. De Galaxy A56 5G heeft dezelfde sensor en wordt er in de Tweakers review om geprezen dat die niet misselijk is, maar dan is het midrange praat. Ik ben nog blij met sommige foto's die destijds met een aardappel zijn gemaakt. Dit is absoluut geen aardappel. 'k Kan er prima goud mee vastleggen.
Voor mij stuivertje wisselen, net als dat huidige top niet meekomt met specs die voor mij wél doorslaggevend waren om nu voor de 15 te kiezen 🦥
Moet zeggen dat door het lezenv and it topic het ook wel weer begint te kriebelen, de camera is het stukje dat me tegenhoudt om de trekker over te halen, nu een S22 Ultra dus misschien maar eens gaan opzoeken hoe het zich daarmee verhoudt.Chris.nl schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 11:07:
[...]
Hij kan alleen maar goedkoper worden, en misschien valt bij de 15R met zelfde camerasensor, nog betere accu maar andere soc en zachtere prijs wél alles voor jou op z'n plek? Dan heb plots de beste midranger in de broekzak die (na prijsdaling) in de best-buy guide komt.
Camerasensor is een discussiepunt omdat die qua specs niet meekomt met de huidige top. De Galaxy A56 heeft dezelfde sensor en wordt er in de Tweakers review om geprezen dat die niet echt misselijk is, maar dan is het midrange praat. Ik ben nog blij met sommige foto's die destijds met een aardappel zijn gemaakt. Dit is absoluut geen aardappel. 'k Kan er prima goud mee vastleggen.
Voor mij stuivertje wisselen, net als dat huidige top niet meekomt met specs die voor mij wél doorslaggevend waren om nu voor de 15 te kiezen 🦥
Andere optie is het nog 1 jaartje langer volhouden
[ Voor 10% gewijzigd door Anonymoussaurus op 05-12-2025 18:41 ]
Nou ik zie het niet per se als beter als mijn gemiddelde SOT van totale batterij capaciteit gelijk is aan 30% van die van jou 🤣 Oprecht benieuwd of dit puur in andere apps zit en/of standby. Als ik namelijk nacht mijn toestel niet aan lader leg dan is er na 7-8 uur ongeveer 1-2% sap verloren, dus daar lijkt me weinig winst te halenChris.nl schreef op donderdag 4 december 2025 @ 20:33:
Ik was vooral binnenshuis met op elk adres WiFi. Chrome 53%, YouTube 10% en WhatsApp 10% zijn hier de grootverbruikers.
Vandaag op campus geweest met alleen 5G, nu 5u28 schermtijd met nog 70% accu. Bijna knap dat jij um in 8uur kan leegtrekken, misschien gebruik je um ook beter.
Ik heb veel voorgeïnstalleerde meuk handmatig verwijderd en met adb systeemapps uitgeschakeld. Op m'n lijstje staan nu 86 disabled systeemapps. AI gebruik ik niet, alleen het minimale aangehouden om fotobewerking wél met AI te kunnen doen.
Circle to search, Oké Google, InstaFaceTok e.d. gebruik ik ook niet, dus wellicht zit de zuinig ook deels 't standby verbruik?
Heb wat fotos gemaakt en vergeleken met mijn s22U en of het door de AI komt of niet maar ze zagen er beter (scherper) uit.
Ook nog even de S25U in mijn handen gehad maar werd er niet enthousiast van.
Ook de Oppo find x9 was het net niet.
Ik zoek een telefoon die snel.is, goede batterij en goede (betere camera) dan mijn huidige en ik vond de fotos van de OP15 toch echt wel beter dan de S22U in de fel verlichte ruimte van Coolblue.
Ik denk dat ik toch maar de trigger over ga halen.
Raden jullie het af om via AliExpress een adapter te kopen of echt alleen voor de orginele supervooc 120w te gaan via officiële wegen?
Je kan ook de Realme SuperVOOC 120W oplader kopen. Is €25 en komt zonder kabelCallmeGod schreef op maandag 8 december 2025 @ 21:38:
Vandaag OnePlus 15 via mobiel.nl geleverd( zwart 256GB) mocht verlengen en kom van een Pixel 8 pro af.
Raden jullie het af om via AliExpress een adapter te kopen of echt alleen voor de orginele supervooc 120w te gaan via officiële wegen?
EDIT: uitvoering: Realme SuperVOOC 120W Adapter
[ Voor 13% gewijzigd door Jotyjo op 09-12-2025 22:32 ]
[ Voor 23% gewijzigd door vuurvreter63 op 10-12-2025 15:35 ]
Hikvision gebruiker
Hier als OTA kunnen binnenhengelen door um naar een Beta te laten zoeken.vuurvreter63 schreef op woensdag 10 december 2025 @ 15:28:
Update 16.0.2.401 is beschikbaar via Oxygen Updater.
:strip_exif()/f/image/r0H6T2Lwc40mTwuU4GK72TvM.jpg?f=fotoalbum_large)
Als test even op 165Hz door WhatsApp gescrold, 't kan en werkt maar nuttig of nodig vind ik het niet
Hikvision gebruiker
Vroeg mij eigenlijk altijd al af waarom dit geen feature is in smartphones. Hopelijk blijft het, maar ik ben bang van wel, geen exclusieve OnePlus 15-feature... Zou toch wel erg jammer zijn.Adds a bypass charging feature. When gaming, live streaming, watching videos, navigating, or in other high-load situations, you can now connect to the charger for bypass charging. This feature lets you simultaneously use and charge your phone without harming the battery, while also reducing overheating.
[ Voor 11% gewijzigd door Anonymoussaurus op 11-12-2025 11:27 ]
Kreeg die net OTA aangeboden :3! Toevallig is de OnePlus 15 uit China vandaag uitgekomenvuurvreter63 schreef op woensdag 10 december 2025 @ 15:28:
Update 16.0.2.401 is beschikbaar via Oxygen Updater.
Ik heb alleen dat ik geen screenshots meer kan maken in Instagram, krijg steeds de melding dat het vanwege privacy en auteursrecht en niet kan. Iemand een oplossing
Jotyjo schreef op donderdag 11 december 2025 @ 23:25:
[Afbeelding]
Helaas geen Widevine L3 met de Chinese versie van de OP 15
:strip_exif()/f/image/F2a9nikpxeX5z6ytYmxVKgX8.jpg?f=fotoalbum_large)
Je bedoelt geen Widevine L1. 😉
Dat bedoel ik inderdaad! L1 wil je juist hebben
Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies
Vanmiddag voor het eerst ook eens gekeken hoe snel ik de Oneplus 15 kon opladen. Van 28% naar 100% in 40 minuten. Ik had moeite om het te geloven. Adapter en zelfs de snoer was merkbaar warm, niet heet.
Ik zit nu ook een beetje in mijn oude ritme en heb nu meerdere keren 3 dagen gedaan op 1 accu lading. Schermtijd is dan gemiddeld 3 tot 5 uur per dag.
Deze casus had met een import China toestel te maken.Winger7 schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 15:39:
Ik had op mijn oude oneplus 7 pro ook problemen met widevine na een bepaalde update. Wist niet dat dit nog steeds een issue was.
nieuws: OnePlus introduceert 15R-smartphone met 165Hz-beeldscherm en 7400mAh-...
Helaas met een kleinere accu vergeleken met de Chinese versie (OnePlus Ace 6T). Nu is het verschil met de OnePlus 15 maar 100mAh in plaats van 1000mAhBull schreef op woensdag 17 december 2025 @ 17:58:
De 15R is inmiddels ook officieel door OnePlus aangekondigd.
nieuws: OnePlus introduceert 15R-smartphone met 165Hz-beeldscherm en 7400mAh-...
Lang geleden dat ik wat te hard van stapel ben gelopen, en heb dus besteld vooraleer ik gezien had dat draadloos laden niet ondersteund is. Grappig, want het is net omdat mijn huidige telefoon enkel nog draadloos kan opladen (usb poort lijkt dood), dat ik op zoek was naar iets nieuw voordat alle prijzen weer de hoogte in gaan door de chip schaarste.rens-br schreef op woensdag 17 december 2025 @ 16:37:
Kreeg net een mail dat ik het toestel al voor kan bestellen, met studentenkorting en bon kom ik uit op €529,-. Laat het toestel toch aan mij voorbij gaan, want volgens de specslijst ondersteund hij geen draadloos laden.
Even over nagedacht om het pre-order te annuleren, maar heb besloten om het toch te laten doorgaan. Overal waar ik nu draadloos oplaad, kan ik de telefoon evengoed gewoon terug aan de kabel hangen als vanouds. Max 3 seconden extra werk, dat zal ik wel overleven. In mijn specifiek geval kan ik aan geen enkele usecase denken waarbij draadloos laden een absolute must is.
(ik heb gekozen voor het gratis setje buds 4 en een hoesje apart erbij te kopen. Geen studentenkorting hier, maar wel een bon. Ong 611 euro voor mijn order.)
Mooi. Ben benieuwd hoe die bevalt. Hier zijn de Buds 4 al een hele tijd op helaas.Drefann schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 05:20:
[...]
Lang geleden dat ik wat te hard van stapel ben gelopen, en heb dus besteld vooraleer ik gezien had dat draadloos laden niet ondersteund is. Grappig, want het is net omdat mijn huidige telefoon enkel nog draadloos kan opladen (usb poort lijkt dood), dat ik op zoek was naar iets nieuw voordat alle prijzen weer de hoogte in gaan door de chip schaarste.
Even over nagedacht om het pre-order te annuleren, maar heb besloten om het toch te laten doorgaan. Overal waar ik nu draadloos oplaad, kan ik de telefoon evengoed gewoon terug aan de kabel hangen als vanouds. Max 3 seconden extra werk, dat zal ik wel overleven. In mijn specifiek geval kan ik aan geen enkele usecase denken waarbij draadloos laden een absolute must is.
(ik heb gekozen voor het gratis setje buds 4 en een hoesje apart erbij te kopen. Geen studentenkorting hier, maar wel een bon. Ong 611 euro voor mijn order.)
De topics zijn nu gemerged. Vanavond wordt de topic-start ook bijgewerkt.Anonymoussaurus schreef op woensdag 17 december 2025 @ 17:42:
Lijkt mij persoonlijk een stuk beter om dit topic te mergen, net zoals voorgaande jaren, met het OnePlus 15-topic en de naam te veranderen naar "OnePlus 15-serie". Hebben we vziw bijna altijd gedaan.
'k Heb mezelf wel aangeleerd een stofplugje in de USB-C poort te doen, 'k heb goede hoop dat dit helpt een defect te voorkomen. Link ter illustratie, op Alie vast nog goedkoper te vinden.
Ik had hem volgens mij binnen 2 weken thuis. Telefoon op 18 november geregistreerd.Jamesl schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 21:25:
Iemand die watch al ontvangen trouwens? Hij is bij mij wel bevestigd maar nog niks ontvangen.
https://www.reddit.com/r/TheOnePlus15/s/mec8tY7Aaw
[ Voor 63% gewijzigd door Jotyjo op 07-01-2026 12:13 ]
Enig idee of dit 1-op-1 ook richting Europa komt qua update en changelog?Jotyjo schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 12:10:
Nieuwe update voor de OnePlus 15. Voor nu alleen India
https://www.reddit.com/r/TheOnePlus15/s/mec8tY7Aaw
[Afbeelding]
Ben met name benieuwd naar Network Connections, want heb toch nog steeds met tussenpozen dat ik de SIM pin opnieuw in moet voeren alsof toestel ineens netwerk en connectie met SIM kwijt is. Vraag is of dit netwerk issue is of eSIM gerelateerd maar toch...
Dat had ik gisteren ook voor het eerst, dat ik de sim pin moest invoeren. Vond het nogal vreemd 🤔Delirius schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 11:03:
[...]
Enig idee of dit 1-op-1 ook richting Europa komt qua update en changelog?
Ben met name benieuwd naar Network Connections, want heb toch nog steeds met tussenpozen dat ik de SIM pin opnieuw in moet voeren alsof toestel ineens netwerk en connectie met SIM kwijt is. Vraag is of dit netwerk issue is of eSIM gerelateerd maar toch...
NB:
Ik had dit op de fysiek aanwezige sim kaart, dus niet de E-Sim.
Ook stond de Sim schuif in de snelle instellingen op uit, daar kwam ik later pas achter.
[ Voor 12% gewijzigd door vuurvreter63 op 12-01-2026 09:30 ]
Hikvision gebruiker
Ik acht de kans erg groot dat deze update één op één hier ook uitkomt. Ik heb zelf geen probleem daarmee. Al gebruik ik geen eSIM, want ik heb de Chinese versie van de OnePlus 15 zonder eSIMDelirius schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 11:03:
[...]
Vrijwel altijd, of EU moet een ander/hoger versienummer uitgerold krijgen.Delirius schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 11:03:
[...]
Ik heb dit ook 2x gehad met een eSIM van Vodafone.Ben met name benieuwd naar Network Connections, want heb toch nog steeds met tussenpozen dat ik de SIM pin opnieuw in moet voeren alsof toestel ineens netwerk en connectie met SIM kwijt is. Vraag is of dit netwerk issue is of eSIM gerelateerd maar toch...
Sinds 6 dec heb ik een fysieke SIM van Youfone en het niet meer meegemaakt. Misschien handig om te benoemen met welke provider je het eSIM issue meemaakt? Misschien valt er dan een patroon te herkennen (alleen bij eSIM gebruik en welke provider)
Behalve het zelf meegemaakt te hebben en hier te lezen, ben ik het niet tegengekomen (in thread onder update bijvoorbeeld), 'k weet niet of dit iets is waar OnePlus van op de hoogte is.
Met een beetje mazzel maak je het na een OTA update, of onderhuidse PlayStore update van Sim-Manager niet meer mee. 'k Weet niet waar de oorzaak /oplossing precies ligt.
1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5
Los van de accu, vind ik zelfs van de OnePlus 13 naar de 15 al een flink verschil in de camera (positief).vuurtjih schreef op zondag 11 januari 2026 @ 10:32:
Iemand hier die de overstap van de OP12 naar de OP15 heeft gedaan? Is dat een verbetering? (qua accu sowieso)
DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air
Ja ik en ja dat is een flinke verbeteringvuurtjih schreef op zondag 11 januari 2026 @ 10:32:
Iemand hier die de overstap van de OP12 naar de OP15 heeft gedaan? Is dat een verbetering? (qua accu sowieso)
Hikvision gebruiker
Ik ben ook van de 13 naar de 15 gegaan en inderdaad los van veel betere accuduur vind ik de camera's zwaar tegenvallend.Steeffoon schreef op zondag 11 januari 2026 @ 10:35:
[...]
Los van de accu, vind ik zelfs van de OnePlus 13 naar de 15 al een flink verschil in de camera (positief).
De main lens trekt mooie foto's in ideale licht scenario's maar daar houdt het echt wel op wat mij betreft, waar je met de 13 nog mooi details overhield bij inzoomen en slechtere licht scenario's zakt de 15 helemaal.
Verder is het een zalig toestel eerlijk gezegd.
Daar herken ik me niet in, als ik de twee toestellen naast elkaar leg voor de vergelijking.LeStef schreef op zondag 11 januari 2026 @ 15:40:
[...]
Ik ben ook van de 13 naar de 15 gegaan en inderdaad los van veel betere accuduur vind ik de camera's zwaar tegenvallend.
De main lens trekt mooie foto's in ideale licht scenario's maar daar houdt het echt wel op wat mij betreft, waar je met de 13 nog mooi details overhield bij inzoomen en slechtere licht scenario's zakt de 15 helemaal.
Verder is het een zalig toestel eerlijk gezegd.
DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air
Heb zelf ook Vodafone eSIM dus vraag is idd of het generiek eSIM issue is, Vodadone eSIM gerelateerd of gewoon pechChris.nl schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 22:04:
[...]
Ik heb dit ook 2x gehad met een eSIM van Vodafone.
Sinds 6 dec heb ik een fysieke SIM van Youfone en het niet meer meegemaakt. Misschien handig om te benoemen met welke provider je het eSIM issue meemaakt? Misschien valt er dan een patroon te herkennen (alleen bij eSIM gebruik en welke provider)
.....
Kom het ook niet echt tegen als issue dat breder speelt dus ga ook maar eens bij OnePlus op de lijn.
Hikvision gebruiker
Niemand antwoord op mijn vorige vraag?
Hikvision gebruiker
Hier ook.vuurvreter63 schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 11:00:
De 16.0.3.501 update is binnen.
Niemand antwoord op mijn vorige vraag?
Ik heb hetzelfde, ik heb op Reddit gevonden dat als je 'telefoon beheer' meldingen uitzet, of device Manager in engels, dat het dan weg moet zijn, ga dat nu proberen.
[ Voor 22% gewijzigd door Jamesl op 16-01-2026 11:07 ]
Ik heb het nu ook uitgezet.Jamesl schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 11:05:
[...]
Hier ook.
Ik heb hetzelfde, ik heb op Reddit gevonden dat als je 'telefoon beheer' meldingen uitzet, of device Manager in engels, dat het dan weg moet zijn, ga dat nu proberen.
Thanks 👍
Hikvision gebruiker
Update 16.0.3.501 gaf com.oplus.aipaint als toegevoegde AI-Meuk, via instellingen niet uit te schalkelen maar met ADB prima te doen. Deze tool vind ik makkelijk download: UAD-ng 1.2.0.
Verder ben ik dik tevreden.
Wat is "ADB"?Chris.nl schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 12:37:
Gezien ik de meeste AI-Meuk niet gebruik of op de achtergrond wil hebben draaien, doe ik dat uitschakelen via instellingen of ADB.
Update 16.0.3.501 gaf com.oplus.aipaint als toegevoegde AI-Meuk, via instellingen niet uit te schalkelen maar met ADB prima te doen. Deze tool vind ik makkelijk download: UAD-ng 1.2.0.
Hikvision gebruiker
Misschien kan je best googelen op 'what is ADB debloat' ofzo om meer informatie te krijgen.
Maar komt erop neer dat je via Ontwikkelaaropties USB-debugging kan aanzetten en dan je telefoon aan een PC kan hangen om via command prompt/terminal commando's naar de telefoon te sturen. Dit geeft je meer/ingrijpender toegang tot je Android telefoon en zodoende kan je apps uitschakelen die je normaal niet via de Instellingen van de telefoon zelf kan uitschakelen.
Top! Even onthouden als ie binnen isChris.nl schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 12:37:
Gezien ik de meeste AI-Meuk niet gebruik of op de achtergrond wil hebben draaien, doe ik dat uitschakelen via instellingen of ADB.
Vandaag update binnen gekregen, maar helaas binnen paar uur toch weer pin van eSIM moeten invoeren. Dus heeft deze update issue niet verholpen.Delirius schreef op maandag 12 januari 2026 @ 07:43:
[...]
Heb zelf ook Vodafone eSIM dus vraag is idd of het generiek eSIM issue is, Vodadone eSIM gerelateerd of gewoon pech![]()
Kom het ook niet echt tegen als issue dat breder speelt dus ga ook maar eens bij OnePlus op de lijn.
Op naar OnePlus issue tracker 😃
Toch jammer, zou fijn zijn als je met deze update klaar was.Delirius schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 21:22:
[...]
Vandaag update binnen gekregen, maar helaas binnen paar uur toch weer pin van eSIM moeten invoeren. Dus heeft deze update issue niet verholpen.
Op naar OnePlus issue tracker 😃
Misschien wil Vodafone ook weten wat er met jou OnePlus toestel gebeurt en kunnen ze één bitje van jou eSIM anders zetten?
Ik zie op https://www.oneplus.com/us/15r/specs van wel.TMV schreef op zondag 18 januari 2026 @ 19:18:
Aan de mensen hier met een 15R: heeft dat ding nu wel of niet een eSIM aan boord? Ik krijg het niet eenduidig, oneplus noemt het niet bij de specs, specsheet op Tweakers hier noemt het ook niet, Belsimpel zegt wel weer dat de 15R een eSIM ondersteunt..
CoolBlue heeft het ook over een e-sim https://www.coolblue.nl/p...PwmUSxi0oVQoaAvpwEALw_wcB
[ Voor 21% gewijzigd door vuurvreter63 op 18-01-2026 20:17 ]
Hikvision gebruiker
ZekerTMV schreef op zondag 18 januari 2026 @ 19:18:
Aan de mensen hier met een 15R: heeft dat ding nu wel of niet een eSIM aan boord? Ik krijg het niet eenduidig, oneplus noemt het niet bij de specs, specsheet op Tweakers hier noemt het ook niet, Belsimpel zegt wel weer dat de 15R een eSIM ondersteunt..
[ Voor 33% gewijzigd door Knamix op 20-01-2026 15:26 ]
Weet niet of je het heel erg vindt, maar het nummer is wel zichtbaar hè.
[ Voor 31% gewijzigd door 13art op 28-01-2026 17:53 ]
Niet erg, maar had het zelf over het hoofd gezienMrGizMo schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 12:39:
[...]
Thanks!
Inmiddels ook een (soort gelijk) bericht hierover te vinden op de FP: nieuws: OnePlus lijkt downgrades en custom roms onmogelijk te maken in ColorOSJotyjo schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 12:54:
Dit zag ik niet aankomen
https://xdaforums.com/t/f...s-realme-devices.4776062/
Had ik inderdaad al gelezen! Kwam van XDA het tegen op Redditrens-br schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 15:34:
[...]
Inmiddels ook een (soort gelijk) bericht hierover te vinden op de FP: nieuws: OnePlus lijkt downgrades en custom roms onmogelijk te maken in ColorOS
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Jammer, maar gelukkig zegt het artikel ook dat we nog gewoon onze updates zullen krijgen.CLB schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 21:16:
Er is nog wel slechter nieuws te melden dan bovenstaande: OnePlus is being dismantled
Your OnePlus isn’t bricking overnight. Your updates aren’t stopping tomorrow. OnePlus just launched a few devices, there’s a few more in the pipeline, and they have a lot of stock on the shelves—so who knows the exact timeline.
OnePlus honors its consumer commitments, and we know OPPO will back them up. Your warranty will be supported. Your 3-4 years of Android updates, 4-5 years of security patches? You’ll get every single one.
Hmm en ik had nog interesse in de watch en padCLB schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 21:16:
Er is nog wel slechter nieuws te melden dan bovenstaande: OnePlus is being dismantled
OnePlus heeft ondertussen gereageerdCLB schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 21:16:
https://www.notebookcheck...own-rumors.1208827.0.html
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Misschien handig dat jij jouw post dan ook aanpast want de afbeelding staat daar nog gelinktMrGizMo schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 12:39:
[...]
Ah vandaar de mod ingreepOccy74 schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 16:19:
[...]
Misschien handig dat jij jouw post dan ook aanpast want de afbeelding staat daar nog gelinkt
En ja idd niet handig
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden & Prijzen: [OnePlus 15] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus 15] Accessoires
:strip_exif()/f/image/OmvnfPmmdD7DZSbbXmhXmqZC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/u0eCg1YgFVt2dcf3J4FUMwLV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WpK7XAqjsLZ1uxoqTU7Jkqh6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/oivVqKS3RtU8QtTMOj8rLaeU.jpg?f=fotoalbum_large)