Dat de OnePlus nogal kieskeurig is heb ik inderdaad gemerkt. Ik had eerst een IKEA usb kabel gepakt maar daarmee kreeg ik allemaal foutmeldingen:

Had eerder verwacht dat het dan helemaal niet zou werken, maar niet met zulke vage foutmeldingen.
Daarna een andere generiek USB kabel gepakt, hierbij werd de telefoon wel in Windows gezien maar ging automatisch het Explorer window open van de OnePlus15R om gelijk weer te sluiten en niet veel later weer te openen, et cetera...
Alsof de verbinding steeds opnieuw gemaakt werd en weer verbroken.
Uiteindelijk de bijgeleverde OnePlus USB kabel gepakt en daarmee bleef het explorer window wel gewoon open maar was er dus niets te zien.

Als Windows de telefoon wel ziet maar geen bestanden toont, controleer dan of de telefoon ontgrendeld is en of daadwerkelijk Bestandsoverdracht/MTP geselecteerd is. Soms helpt het om de USB-modus even van "Opladen" naar "Bestandsoverdracht" en weer terug te zetten.
Of kijk dit filmpje misschien heb je er wat aan.
YouTube: How To Transfer Files From OnePlus 13 To Windows PC Via Data Cable
Dat filmpje was de oplossing, bedankt!
Het is tegenwoordig blijkbaar een stille melding en niet meer zoals vroegen eentje die gewoon naar voren kwam bij het inprikken van de USB in een Windows computer. Dus nu moet je daar zelf actief naar toe om bestandsoverdracht te kiezen ipv enkel opladen.
Geen idee waarom ze dit gedaan hebben maar vind het knap onhandig.