• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
@Drefann Ik kan draadloos laden, maar kabeltje heeft mijn voorkeur, gewoon met 5watt op het nachtkastje.

'k Heb mezelf wel aangeleerd een stofplugje in de USB-C poort te doen, 'k heb goede hoop dat dit helpt een defect te voorkomen. Link ter illustratie, op Alie vast nog goedkoper te vinden.

• TDCCBB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-03 15:09
Hoe zijn de ervaringen met de OP15 in combinatie met een Tesla. Laadt die goed op de draadloze lader en werkt de Tesla Key goed? Hoor wisselende verhalen over de Pixel 10 Pro en Tesla. Mochten hier geen issues met de OP15 zijn dan wordt dat mijn nieuwe komende vanaf een iPhone 15 Pro.

• Jamesl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-03 20:40
Iemand die watch al ontvangen trouwens? Hij is bij mij wel bevestigd maar nog niks ontvangen.

• Delirius
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-03 16:10
Jamesl schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 21:25:
Iemand die watch al ontvangen trouwens? Hij is bij mij wel bevestigd maar nog niks ontvangen.
Ik had hem volgens mij binnen 2 weken thuis. Telefoon op 18 november geregistreerd.

• Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 18:25
Nieuwe update voor de OnePlus 15. Voor nu alleen India

https://www.reddit.com/r/TheOnePlus15/s/mec8tY7Aaw

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1k4KN1bgXHLsWaFkJUPvEUqjsjM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r3gnwsehv8nYQ8cPoEKLy7p1.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 63% gewijzigd door Jotyjo op 07-01-2026 12:13 ]

• Delirius
Enig idee of dit 1-op-1 ook richting Europa komt qua update en changelog?

Ben met name benieuwd naar Network Connections, want heb toch nog steeds met tussenpozen dat ik de SIM pin opnieuw in moet voeren alsof toestel ineens netwerk en connectie met SIM kwijt is. Vraag is of dit netwerk issue is of eSIM gerelateerd maar toch...

• vuurvreter63
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:13
Delirius schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 11:03:
[...]

Ben met name benieuwd naar Network Connections, want heb toch nog steeds met tussenpozen dat ik de SIM pin opnieuw in moet voeren alsof toestel ineens netwerk en connectie met SIM kwijt is. Vraag is of dit netwerk issue is of eSIM gerelateerd maar toch...
Dat had ik gisteren ook voor het eerst, dat ik de sim pin moest invoeren. Vond het nogal vreemd 🤔

NB:
Ik had dit op de fysiek aanwezige sim kaart, dus niet de E-Sim.
Ook stond de Sim schuif in de snelle instellingen op uit, daar kwam ik later pas achter.

[ Voor 12% gewijzigd door vuurvreter63 op 12-01-2026 09:30 ]

Hikvision gebruiker

• Jotyjo
[...]

Ik acht de kans erg groot dat deze update één op één hier ook uitkomt. Ik heb zelf geen probleem daarmee. Al gebruik ik geen eSIM, want ik heb de Chinese versie van de OnePlus 15 zonder eSIM

• Chris.nl
  • Niet online
[...]

Vrijwel altijd, of EU moet een ander/hoger versienummer uitgerold krijgen.
Ik heb dit ook 2x gehad met een eSIM van Vodafone.

Sinds 6 dec heb ik een fysieke SIM van Youfone en het niet meer meegemaakt. Misschien handig om te benoemen met welke provider je het eSIM issue meemaakt? Misschien valt er dan een patroon te herkennen (alleen bij eSIM gebruik en welke provider)

Behalve het zelf meegemaakt te hebben en hier te lezen, ben ik het niet tegengekomen (in thread onder update bijvoorbeeld), 'k weet niet of dit iets is waar OnePlus van op de hoogte is.

Met een beetje mazzel maak je het na een OTA update, of onderhuidse PlayStore update van Sim-Manager niet meer mee. 'k Weet niet waar de oorzaak /oplossing precies ligt.

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16:04
Iemand hier die de overstap van de OP12 naar de OP15 heeft gedaan? Is dat een verbetering? (qua accu sowieso)

1+15 | PS5

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:38

Steeffoon

Smartphone-nerd

vuurtjih schreef op zondag 11 januari 2026 @ 10:32:
Iemand hier die de overstap van de OP12 naar de OP15 heeft gedaan? Is dat een verbetering? (qua accu sowieso)
Los van de accu, vind ik zelfs van de OnePlus 13 naar de 15 al een flink verschil in de camera (positief).

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

• vuurvreter63
vuurtjih schreef op zondag 11 januari 2026 @ 10:32:
Ja ik en ja dat is een flinke verbetering

Hikvision gebruiker

• LeStef
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11:20
Steeffoon schreef op zondag 11 januari 2026 @ 10:35:
[...]

Los van de accu, vind ik zelfs van de OnePlus 13 naar de 15 al een flink verschil in de camera (positief).
Ik ben ook van de 13 naar de 15 gegaan en inderdaad los van veel betere accuduur vind ik de camera's zwaar tegenvallend.
De main lens trekt mooie foto's in ideale licht scenario's maar daar houdt het echt wel op wat mij betreft, waar je met de 13 nog mooi details overhield bij inzoomen en slechtere licht scenario's zakt de 15 helemaal.
Verder is het een zalig toestel eerlijk gezegd.

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:38

Steeffoon

Smartphone-nerd

LeStef schreef op zondag 11 januari 2026 @ 15:40:
[...]

Ik ben ook van de 13 naar de 15 gegaan en inderdaad los van veel betere accuduur vind ik de camera's zwaar tegenvallend.
De main lens trekt mooie foto's in ideale licht scenario's maar daar houdt het echt wel op wat mij betreft, waar je met de 13 nog mooi details overhield bij inzoomen en slechtere licht scenario's zakt de 15 helemaal.
Verder is het een zalig toestel eerlijk gezegd.
Daar herken ik me niet in, als ik de twee toestellen naast elkaar leg voor de vergelijking.

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

• Delirius
Chris.nl schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 22:04:
[...]
Ik heb dit ook 2x gehad met een eSIM van Vodafone.

Sinds 6 dec heb ik een fysieke SIM van Youfone en het niet meer meegemaakt. Misschien handig om te benoemen met welke provider je het eSIM issue meemaakt? Misschien valt er dan een patroon te herkennen (alleen bij eSIM gebruik en welke provider)

.....
Heb zelf ook Vodafone eSIM dus vraag is idd of het generiek eSIM issue is, Vodadone eSIM gerelateerd of gewoon pech :-(

Kom het ook niet echt tegen als issue dat breder speelt dus ga ook maar eens bij OnePlus op de lijn.

• vuurvreter63
Ik heb een "NB:" update geplaatst in mijn bericht hierboven.

Hikvision gebruiker

• vuurvreter63
Ik krijg de laatste tijd onderstaande melding dagelijks op de telefoon.
Natuurlijk kan ik dit uitschakelen, maar waarom krijg ik dit zo ineens, terwijl dit eerder niet het geval was.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w6izMvrXr_H0XAbcskcZhoiY6ck=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oivVqKS3RtU8QtTMOj8rLaeU.jpg?f=fotoalbum_large

Hikvision gebruiker

• vuurvreter63
De 16.0.3.501 update is binnen.
Niemand antwoord op mijn vorige vraag?

Hikvision gebruiker

• Jamesl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-03 20:40
vuurvreter63 schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 11:00:
De 16.0.3.501 update is binnen.
Niemand antwoord op mijn vorige vraag?
Hier ook.
Ik heb hetzelfde, ik heb op Reddit gevonden dat als je 'telefoon beheer' meldingen uitzet, of device Manager in engels, dat het dan weg moet zijn, ga dat nu proberen.

[ Voor 22% gewijzigd door Jamesl op 16-01-2026 11:07 ]

• vuurvreter63
Jamesl schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 11:05:
[...]

Hier ook.
Ik heb hetzelfde, ik heb op Reddit gevonden dat als je 'telefoon beheer' meldingen uitzet, of device Manager in engels, dat het dan weg moet zijn, ga dat nu proberen.
Ik heb het nu ook uitgezet.
Thanks 👍

Hikvision gebruiker

• Chris.nl
  • Niet online
Gezien ik de meeste AI-Meuk niet gebruik of op de achtergrond wil hebben draaien, doe ik dat uitschakelen via instellingen of ADB.

Update 16.0.3.501 gaf com.oplus.aipaint als toegevoegde AI-Meuk, via instellingen niet uit te schalkelen maar met ADB prima te doen. Deze tool vind ik makkelijk download: UAD-ng 1.2.0.

Verder ben ik dik tevreden.

• vuurvreter63
Chris.nl schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 12:37:
Gezien ik de meeste AI-Meuk niet gebruik of op de achtergrond wil hebben draaien, doe ik dat uitschakelen via instellingen of ADB.

Update 16.0.3.501 gaf com.oplus.aipaint als toegevoegde AI-Meuk, via instellingen niet uit te schalkelen maar met ADB prima te doen. Deze tool vind ik makkelijk download: UAD-ng 1.2.0.

Wat is "ADB"?

Hikvision gebruiker

• Chris.nl
  • Niet online
Misschien kan je best googelen op 'what is ADB debloat' ofzo om meer informatie te krijgen.

Maar komt erop neer dat je via Ontwikkelaaropties USB-debugging kan aanzetten en dan je telefoon aan een PC kan hangen om via command prompt/terminal commando's naar de telefoon te sturen. Dit geeft je meer/ingrijpender toegang tot je Android telefoon en zodoende kan je apps uitschakelen die je normaal niet via de Instellingen van de telefoon zelf kan uitschakelen.

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-03 23:12

Top! Even onthouden als ie binnen is

• Delirius
Delirius schreef op maandag 12 januari 2026 @ 07:43:
[...]

Heb zelf ook Vodafone eSIM dus vraag is idd of het generiek eSIM issue is, Vodadone eSIM gerelateerd of gewoon pech :-(

Kom het ook niet echt tegen als issue dat breder speelt dus ga ook maar eens bij OnePlus op de lijn.
Vandaag update binnen gekregen, maar helaas binnen paar uur toch weer pin van eSIM moeten invoeren. Dus heeft deze update issue niet verholpen.

Op naar OnePlus issue tracker 😃

• Jotyjo
Na het wisselen van de globale regio naar de Europese regio met Oxygen Updater heb ik ook de nieuwste update binnen. Misschien dat ik 'm uiteindelijk ga veranderen naar de Indiase regio

• Chris.nl
  • Niet online
Delirius schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 21:22:
[...]

Vandaag update binnen gekregen, maar helaas binnen paar uur toch weer pin van eSIM moeten invoeren. Dus heeft deze update issue niet verholpen.

Op naar OnePlus issue tracker 😃
Toch jammer, zou fijn zijn als je met deze update klaar was.

Misschien wil Vodafone ook weten wat er met jou OnePlus toestel gebeurt en kunnen ze één bitje van jou eSIM anders zetten?

• TMV
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:34

TMV

Aan de mensen hier met een 15R: heeft dat ding nu wel of niet een eSIM aan boord? Ik krijg het niet eenduidig, oneplus noemt het niet bij de specs, specsheet op Tweakers hier noemt het ook niet, Belsimpel zegt wel weer dat de 15R een eSIM ondersteunt.. :?

• vuurvreter63
TMV schreef op zondag 18 januari 2026 @ 19:18:
Aan de mensen hier met een 15R: heeft dat ding nu wel of niet een eSIM aan boord? Ik krijg het niet eenduidig, oneplus noemt het niet bij de specs, specsheet op Tweakers hier noemt het ook niet, Belsimpel zegt wel weer dat de 15R een eSIM ondersteunt.. :?
Ik zie op https://www.oneplus.com/us/15r/specs van wel.
CoolBlue heeft het ook over een e-sim https://www.coolblue.nl/p...PwmUSxi0oVQoaAvpwEALw_wcB
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rqf5Ae3h_NIUQ0T-YArqTf3IV4s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pLCjEsYQCEki0sqM9qDp5v4j.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door vuurvreter63 op 18-01-2026 20:17 ]

Hikvision gebruiker

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-03 14:50
TMV schreef op zondag 18 januari 2026 @ 19:18:
Zeker :)

[ Voor 33% gewijzigd door Knamix op 20-01-2026 15:26 ]

• MrGizMo
Knamix schreef op zondag 18 januari 2026 @ 22:55:
[...]

Zeker :)

Knip, afbeelding weg.
Weet niet of je het heel erg vindt, maar het nummer is wel zichtbaar hè.
:+

[ Voor 31% gewijzigd door 13art op 28-01-2026 17:53 ]

• Jotyjo

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-03 14:50
MrGizMo schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 12:39:
[...]

Niet erg, maar had het zelf over het hoofd gezien :p

Thanks!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:32

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter

• Jotyjo
Had ik inderdaad al gelezen! Kwam van XDA het tegen op Reddit

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Er is nog wel slechter nieuws te melden dan bovenstaande: OnePlus is being dismantled :O

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Chris.nl
  • Niet online
CLB schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 21:16:
Er is nog wel slechter nieuws te melden dan bovenstaande: OnePlus is being dismantled :O
Jammer, maar gelukkig zegt het artikel ook dat we nog gewoon onze updates zullen krijgen.
Your OnePlus isn’t bricking overnight. Your updates aren’t stopping tomorrow. OnePlus just launched a few devices, there’s a few more in the pipeline, and they have a lot of stock on the shelves—so who knows the exact timeline.

OnePlus honors its consumer commitments, and we know OPPO will back them up. Your warranty will be supported. Your 3-4 years of Android updates, 4-5 years of security patches? You’ll get every single one.

• MrGizMo
Hmm en ik had nog interesse in de watch en pad

• Vince_1319
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 19:25
OnePlus heeft ondertussen gereageerd

https://www.notebookcheck...own-rumors.1208827.0.html

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ja fijn hoor: India... Oftewel vooralsnog is het vaag en blijft het vaag :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-03 15:57
MrGizMo schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 12:39:
[...]

Misschien handig dat jij jouw post dan ook aanpast want de afbeelding staat daar nog gelinkt :P

Systeem Specs

• MrGizMo
Occy74 schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 16:19:
[...]

Misschien handig dat jij jouw post dan ook aanpast want de afbeelding staat daar nog gelinkt :P
Ah vandaar de mod ingreep

En ja idd niet handig :+

• Jotyjo
Een kleine update voor de OnePlus 15 (voor nu alleen India)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rr0ZQnCOeRqj1LumDh8Y09SooSI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CbEsfY6nHxqPptuMGoMkTacP.jpg?f=fotoalbum_large

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Topicstarter
Waarom staat geavanceerde modus eigenlijk aan bij jou?

Tweakers Pricewatch to Knibble: https://github.com/AnonymousWP/Tweakers-Pricewatch-to-Knibble

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Topicstarter
En zo te zien draai je de Indiase software, want 503 is nog niet uit voor EU.

Tweakers Pricewatch to Knibble: https://github.com/AnonymousWP/Tweakers-Pricewatch-to-Knibble

• Jotyjo
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 11:18:
Waarom staat geavanceerde modus eigenlijk aan bij jou?
Op die manier kan ik alle updates kijken ongeacht welke regio :)! Ik gebruik de EU versie van OxygenOS. Hiervoor had ik de globale versie van OxygenOS, maar ben geswitcht. Ik zou naar de Indiase regio kunnen switchen als ik dat wil

• vuurtjih
OP15 binnen O-)

Ik heb nu op Wifi het idee dat hij erg traag is met laden, op hetzelfde netwerk waarde OP12 nergens last van had. Iemand enig idee?

EDIT: Op 5G werken de apps wel gewoon op normale snelheid.

[ Voor 16% gewijzigd door vuurtjih op 04-02-2026 12:08 ]

1+15 | PS5

• rens-br

rens-br

Topicstarter
vuurtjih schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 12:06:
OP15 binnen O-)

Ik heb nu op Wifi het idee dat hij erg traag is met laden, op hetzelfde netwerk waarde OP12 nergens last van had. Iemand enig idee?

EDIT: Op 5G werken de apps wel gewoon op normale snelheid.
2,4Ghz of 5Ghz netwerk?

• vuurtjih
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4yR8uWAMpWHdmpcGca5vLYi4OkA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MRPbrkr4gC1c9gW53NtSErNG.jpg?f=fotoalbum_large

5Ghz. Zelfs tweakers laat niet of erg langzaam via Wifi.

1+15 | PS5

• rens-br

rens-br

Topicstarter
vuurtjih schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 13:16:
[...]

[Afbeelding]

Linksnelheid zit goed. Wat doet een speedtest via de app?

• vuurtjih
rens-br schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 13:18:
[...]

Linksnelheid zit goed. Wat doet een speedtest via de app?
Niet 8)7

Na een keer of 5 proberen, nu wel. 366 down, 364 up, ping 15 ms. Via Chrome 436/339.
Als ik dan in een ander tabblad Tweakers open duurt het wel weer hele lang. Alsof de verbinding er niet is, maar het wel zo lijkt. Een simpele app als NOS/Nu.nl openen werkt al niet of nauwelijks.

1+15 | PS5

• Emjay90
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 13-03 16:05
vuurtjih schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 13:16:
[...]

[Afbeelding]

Dit probleem had ik in het begin bij mijn Wifi netwerk ook. De combinatie van ipv6 met een willekeurig mac-adres bleek de oorzaak te zijn. Toen ik op dat scherm de optie voor willekeurig mac-adres uitschakelde was het verholpen.

Ik heb nog niet verder uitgezocht waar het dan precies fout ging. Dat is iets voor een regenachtige zondag ;)

• vuurtjih
Emjay90 schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 14:43:
[...]

Dit probleem had ik in het begin bij mijn Wifi netwerk ook. De combinatie van ipv6 met een willekeurig mac-adres bleek de oorzaak te zijn. Toen ik op dat scherm de optie voor willekeurig mac-adres uitschakelde was het verholpen.

Ik heb nog niet verder uitgezocht waar het dan precies fout ging. Dat is iets voor een regenachtige zondag ;)
Nog niet helemaal van harte maar het is in elk geval beter :+
Dank!

1+15 | PS5

• Jotyjo
Nu ook in Europa beschikbaar :3

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nXPgpB-5oeOwwScH82ZHXZygO_U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t7lll1uOVET8iOrL7QyAkrO3.jpg?f=fotoalbum_large

• AFCA078
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-03 06:17
Hallo allemaal,

Sinds gisteren de Oneplus 15 in handen, ben er heel blij mee, komende vanaf een Google Pixel 7 Pro

Alles staat nu netjes ingesteld en functioneert op 1 ding na:

Gebeld worden via WhatsApp:
Het oproepscherm van WhatsApp wordt niet zichtbaar in mijn vergrendelscherm als ik wordt gebeld.

Ik heb alle mogelijke instellingen gecheckt, de meldingen staan aan en batterij-optimalisatie voor WhatsApp staat uitgeschakeld, maar nog steeds zie ik geen oproepscherm als ik wordt gebeld via WhatsApp, hoe kan ik dit oplossen ?

PS. als ik via normale sim gebeld wordt zie ik wél het oproepscherm.

• Chris.nl
  • Niet online

Update 16.0.3.503 van vandaag, heeft hier geen nieuwe systeemapps / meuk gebracht.

Dus wie gedebloated heeft hoeft, deze maand, niet nogmaals te checken of er nieuwe meuk uit kan.

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Topicstarter
Bloat wordt alleen restored als je uninstalled hebt, niet bij disablen. ;)

• Chris.nl
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 12:24:
Bloat wordt alleen restored als je uninstalled hebt, niet bij disablen. ;)
Maar vorige maand werd er een AI meuk als systeem-APK met de update meegeleverd. Daar doelde ik op! ;) ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Chris.nl op 10-02-2026 12:42 ]

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Topicstarter
Chris.nl schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 12:41:
[...]

Maar vorige maand werd er een AI meuk als systeem-APK met de update meegeleverd. Daar doelde ik op! ;) ;)
Een nieuw package of bestaand package bedoel je? Wat ik bedoelde is dat ook al wordt de APK meegeleverd met de update, maar je had het package al disabled, dan wordt 'ie niet weer ineens enabled. Dat gebeurt alleen als je het package uninstalled hebt.

• Chris.nl
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 12:56:
[...]

Een nieuw package of bestaand package bedoel je? Wat ik bedoelde is dat ook al wordt de APK meegeleverd met de update, maar je had het package al disabled, dan wordt 'ie niet weer ineens enabled. Dat gebeurt alleen als je het package uninstalled hebt.
Ik heb het over een NIEUWE package die je nog niet eeder had kunnen disablen. Zoals er in januari extra AI meuk meegeleverd werd, maar deze maand dus niet.

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Topicstarter
Ah interessant! Heb je package naam voor mij? Dan voeg ik 'm toe aan https://github.com/Univer...next-generation/pull/1265.

• Chris.nl
  • Niet online
Staat in het bericht uit januari waarop ik mezelf quote en we deze spraakverwarring mee begonnen waren. *;

• vuurvreter63
Opgelost en toch gevonden!
Beiden app launchers stonden aan.

Hallo allen,

Ik heb gisteren een nieuwe OP15 voor mijn vrouw ontvangen en na het instellen krijg ik de onderstaande melding, wanneer ik op de startknop druk van uit het normale scherm (niet als er een app is geopend) hoe kan ik deze melding voorkomen?

De optie "niet opnieuw vragen" werkt niet.

Op mijn eigen OP15 dit niet eerder gezien.
Ik hoor graag een oplossing van jullie, want ik kan het niet vinden, helaas.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aHaFCIz6U-8iyCb8Yi6ElluhRhg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fkt13RmoFRPrOu9uC0le2hAz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L_S5OaibQOldauFvXmTzwssXx6E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nvopiFMyi7ZrKgQ7AwPdPPpy.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door vuurvreter63 op 14-02-2026 14:00 ]

Hikvision gebruiker

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:01
Dat is wel een héél gek probleem. Ik neem aan dat je zelf geen andere launcher hebt geïnstalleerd?

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

• vuurvreter63
Bull schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 12:34:
Dat is wel een héél gek probleem. Ik neem aan dat je zelf geen andere launcher hebt geïnstalleerd?
Nee, zo kwam hij rechtstreeks uit de doos.
Achteraf denk ik dat hier gevraagd wordt welke launcher je wilt gebruiken 🤔 maar dat liep niet vlekkeloos en heb uiteindelijk niet voor de OnePlus launcher gekozen, omdat het op mijn OP15 ook staat ingesteld. Of dat een juiste keuze is, weet ik niet. Welke Launcher gebruiken jullie?
Huidige launcher gebruikt kennelijk veel accu sap, hij staat boven aan in de lijst van verbruikers.

[ Voor 15% gewijzigd door vuurvreter63 op 17-02-2026 15:46 ]

Hikvision gebruiker

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:01
Ik gebruik gewoon de standaard launcher. Ik heb in het verleden die van Microsoft wel eens op mijn Nord gebruikt maar ik vond dat toen niet zo geweldig werken.

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

• Bas
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Ik overweeg de OP15 vanwege de grote batterij en het schone OS, maar ik ben een actieve Pokemon Go speler met een Pokemon Go+. Nu lees ik verschillende problemen (o.a. Reddit) dat er sinds Android 15 al problemen zijn met dit apparaat. Is er iemand die dit wel werkend heeft?

Ik gebruik nu een Iphone 16 Pro Max. Werkt op zich goed, maar ik kan maar 1 x Pokemon installeren en met Android Work kan ik een tweede profiel gebruiken.

Tjielp... een vogel.

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:36

Vliegvlug

Flight Simple

Ik heb sinds een kleine twee weken een OnePlus 15R waar ik best tevreden mee ben maar zijn een aantal dingen heel irritant die ik met mijn vorige OnePlus Nord niet had en maar niet aangepast krijg.
  1. Als “Niet storen” aan staat komen er toch notificaties met geluid van Whatsapp door.
  2. In het contextmenu van invoervelden staat vaker wel dan niet een AI-schrijver optie helemaal vooraan
  3. In de camera zit de fotoreview-knop nu links ipv rechts, waar nu de front-back camera wisselknop zit.
1. Niet storen
edit:
OPGELOST!
Probleem bleek te zitten in de instelling dat favoriete contacten uitgezonderd waren van de niet storen optie.
Met dank aan vuurvreter63 in "[OnePlus 15 Series] Ervaringen & Discussie"
Zo zien mijn niet storen instellingen eruit:
OnePlus 15R - niet storen instellingen
Waarbij ik de toelichtende tekst “Alarmen, timers, agenda-afspraken en conversatieberichten blijven onaangetast” verdacht vind.
Want wordt met conversatieberichten misschien Whatsapp bedoeld?

Alarmen zijn logisch dat die er doorheen komen, dat was met mijn OP Nord en voorgaande telefoons ook.
Eventueel timers ook nog wel handig maar de rest moet me gewoon niet storen, daarvoor zet ik juist “niet storen” aan!
Maar ik kan nergens vinden hoe ik die uit dat lijstje kan krijgen. :|

De tekst van de Notificatie dat “niet storen” aan vermeld “De telefoon blijft stil en zonder trilsignaal, behalve voor toegestane items”:
OnePlus 15R - “Niet storen” informatie tekst

Dat lijkt te suggereren dat er items uitgezonderd kunnen worden wat ik hoopte dat die whatapps meldingen zouden zijn maar ik kan tot nu toe enkel vinden dat je hele app’s kan uitzonderen en dat staat al uit, zie eerste screenshot, staat “0 apps” vermeld.
2. AI-schrijver
edit:
Dit blijkt niet zomaar uit te zetten te zijn :(

Zie:De samenvatting is: Zelfs als je alle AI features niet accepteert en alle opties uitzet blijft AI-writer in het contextmenu voor tekst verschijnen :'(
Enige optie is blijkbaar shizuku + canta software gebruiken via ADB tools en de AI-writer package verwijderen:
”Well if you don't want it to keep being shown, there's an advance method Install Shizuku and Canta or use adb /udb to remove those system apps tread with caution, I recommend using canta and shizuku since it doesn't allow you to remove system apps that are unsafe to remove,this will help get rid of that ai writer pop up:)”

Nu las ik eerder dat OnePlus bij de nieuwe telefoon het unlocken van de bootloader niet meer toestaat en je daarmee je telefoon brickt dus dat is wel iets wat ik eerst moet uitzoeken want dat wil ik uiteraard niet.

Geen idee namelijk of die shizuku + canta software gebruiken via ADB tools die beveiliging in werking zet of niet.

Wat een gedoe weer, dit soort AI-shit wordt je gewoonweg door de strot geduwd, als het bij ganzen niet meer wag waarom dan wel door bedrijven bij hun klanten! :(
Zie onderstaande van wat ik bedoel:
OnePlus 15R - AI-schrijver optie in contectmenu
Heel irritant want ik wil dat niet gebruiken en er dus uit weg hebben!

Die optie maakt onderdeel uit van OnePlus AI:
OnePlus 15R - One Plus AI overzicht

Als je dan op AI-schrijver klikt zie je een paar tellen dit configuratie scherm:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yaZOnSE60CJBm0NpvDX2aBkvtXc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/A63YFPCTJARrl36yuCpocOWk.jpg?f=user_large

Om vervolgens hiernaar te worden doorgestuurd:
OnePlus 15R - AI-schrijver welkom

Met veel moeite, meerdere pogingen en snel klikken heb ik toch de setting “AI-schrijver aanbevelen voor berichten op sociale media” in het configuratie scherm uit kunnen zetten zonder de voorwaarden te hoeven accepteren maar dat doet helaas helemaal niets met die vermelding in het contextmenu bij teksten. :'(

Heb bij initiele installatie van de telefoon ook al tig AI functies en services uitgezet die sneaky aan staan als je next-next-finish zou doen maar dat heeft dus ook geen oplossing hoervoor geboden. :'(

Hopelijk weet iemand hier hoe die verschrikkelijke AI-schrijver uit mijn menu te verwijderen is!

(En bonuspunten voor degenie die weet hoe de AI-editor in de OnePlus gallerij app weg te krijgen is bij het bewerken van een foto! :P Hoewel die me veel minder in de weg zit)
3. Camera knoppen
Deze spreek wel voor zich denk ik:OnePlus 15R camera app - review links en camera wisselknop rechts
Wil de tumbnail van de laatst gemaakte foto rechts en de camerawisselknop links.

Waar kan ik dat in stellen?

[ Voor 16% gewijzigd door Vliegvlug op 22-02-2026 12:52 ]

• vuurvreter63
Vliegvlug schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 12:00:
Ik heb sinds een kleine twee weken een OnePlus 15R waar ik best tevreden mee ben maar zijn een aantal dingen heel irritant die ik met mijn vorige OnePlus Nord niet had en maar niet aangepast krijg.
  1. Als “Niet storen” aan staat komen er toch notificaties met geluid van Whatsapp door.
  2. In het contextmenu van invoervelden staat vaker wel dan niet een AI-schrijver optie helemaal vooraan
  3. In de camera zit de fotoreview-knop nu links ipv rechts, waar nu de front-back camera wisselknop zit.
1. Niet storen
Zo zien mijn niet storen instellingen eruit:
[Afbeelding: OnePlus 15R - niet storen instellingen]
Waarbij ik de toelichtende tekst “Alarmen, timers, agenda-afspraken en conversatieberichten blijven onaangetast” verdacht vind.
Want wordt met conversatieberichten misschien Whatsapp bedoeld?

Alarmen zijn logisch dat die er doorheen komen, dat was met mijn OP Nord en voorgaande telefoons ook.
Eventueel timers ook nog wel handig maar de rest moet me gewoon niet storen, daarvoor zet ik juist “niet storen” aan!
Maar ik kan nergens vinden hoe ik die uit dat lijstje kan krijgen. :|

De tekst van de Notificatie dat “niet storen” aan vermeld “De telefoon blijft stil en zonder trilsignaal, behalve voor toegestane items”:
[Afbeelding: OnePlus 15R - “Niet storen” informatie tekst]

Dat lijkt te suggereren dat er items uitgezonderd kunnen worden wat ik hoopte dat die whatapps meldingen zouden zijn maar ik kan tot nu toe enkel vinden dat je hele app’s kan uitzonderen en dat staat al uit, zie eerste screenshot, staat “0 apps” vermeld.
2. AI-schrijver
Zie onderstaande van wat ik bedoel:
[Afbeelding: OnePlus 15R - AI-schrijver optie in contectmenu]
Heel irritant want ik wil dat niet gebruiken en er dus uit weg hebben!

Die optie maakt onderdeel uit van OnePlus AI:
[Afbeelding: OnePlus 15R - One Plus AI overzicht]

Als je dan op AI-schrijver klikt zie je een paar tellen dit configuratie scherm:
[Afbeelding]

Om vervolgens hiernaar te worden doorgestuurd:
[Afbeelding: OnePlus 15R - AI-schrijver welkom]

Met veel moeite, meerdere pogingen en snel klikken heb ik toch de setting “AI-schrijver aanbevelen voor berichten op sociale media” in het configuratie scherm uit kunnen zetten zonder de voorwaarden te hoeven accepteren maar dat doet helaas helemaal niets met die vermelding in het contextmenu bij teksten. :'(

Heb bij initiele installatie van de telefoon ook al tig AI functies en services uitgezet die sneaky aan staan als je next-next-finish zou doen maar dat heeft dus ook geen oplossing hoervoor geboden. :'(

Hopelijk weet iemand hier hoe die verschrikkelijke AI-schrijver uit mijn menu te verwijderen is!

(En bonuspunten voor degenie die weet hoe de AI-editor in de OnePlus gallerij app weg te krijgen is bij het bewerken van een foto! :P Hoewel die me veel minder in de weg zit)
3. Camera knoppen
Deze spreek wel voor zich denk ik:[Afbeelding: OnePlus 15R camera app - review links en camera wisselknop rechts]
Wil de tumbnail van de laatst gemaakte foto rechts en de camerawisselknop links.

Zijn die Whatsapp berichten toevallig van personen die je als favoriet hebt ingesteld als contacten?

Hikvision gebruiker

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

vuurvreter63 schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 13:28:
[...]

Zijn die Whatsapp berichten toevallig van personen die je als favoriet hebt ingesteld als contacten?
Dat was het inderdaad! (y)
Blijkbaar staat die instelling voor uitzondering van favoriete contacten standaard aan en heb ik die bij mijn vorige telefoon uitgezet of bestond het niet. En is blijkbaar ook niet iets wat wordt meegenomen in de migratie naar een nieuwe telefoon.

• vuurvreter63
Vliegvlug schreef op zondag 22 februari 2026 @ 09:46:
[...]

Dat was het inderdaad! (y)
Blijkbaar staat die instelling voor uitzondering van favoriete contacten standaard aan en heb ik die bij mijn vorige telefoon uitgezet of bestond het niet. En is blijkbaar ook niet is wat wordt meegenomen in de migratie naar een nieuwe telefoon.
Fijn dat dit probleem is opgelost.

Hikvision gebruiker

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

&
@Jotyjo, @rens-br: ik heb hier totaal geen kaas van gegeten maar betekent bovenstaande ook dat ik risico loop om mijn telefoon te bricken of een fuse te blowen als ik de shizuku + canta software gebruikt via ADB tools om het AI-writer package te verwijderen?
Of kan ik dat veilig doen?

Ik ben trouwens niet bekend met shizuku of canta maar dat is blijkbaar de manier om de AI-writer optie uit het tekstxcontextmenu op mijn OnePlus 15R weg te krijgen: Reddit - How to turn off the the rubbish AI writer no one asked for?

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Vliegvlug schreef op zondag 22 februari 2026 @ 13:21:
[...]

&

[...]

@Jotyjo, @rens-br: ik heb hier totaal geen kaas van gegeten maar betekent bovenstaande ook dat ik risico loop om mijn telefoon te bricken of een fuse te blowen als ik de shizuku + canta software gebruikt via ADB tools om het AI-writer package te verwijderen?
Of kan ik dat veilig doen?

Ik ben trouwens niet bekend met shizuku of canta maar dat is blijkbaar de manier om de AI-writer optie uit het tekstxcontextmenu op mijn OnePlus 15R weg te krijgen: Reddit - How to turn off the the rubbish AI writer no one asked for?
Die fuse gaat echt over het installeren van updates en custom roms. Packages via adb verwijderen is volgens mij iets anders.

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

rens-br schreef op zondag 22 februari 2026 @ 15:21:
[...]

Die fuse gaat echt over het installeren van updates en custom roms. Packages via adb verwijderen is volgens mij iets anders.
Bedankt voor je reactie!
“Volgens mij” voelt alleen nog een beetje onzeker voor me om een gloednieuwe telefoon van €600 niet per ongeluk alsnog te bricken.

• Chris.nl
  • Niet online
Vliegvlug schreef op zondag 22 februari 2026 @ 16:42:
[...]

Bedankt voor je reactie!
“Volgens mij” voelt alleen nog een beetje onzeker voor me om een gloednieuwe telefoon van €600 niet per ongeluk alsnog te bricken.
Ik heb de hoogtepriis betaald en gebruik ook nog steeds ABD zoals jij omschrijft. Zolang je niet root, een andere rom flashed of iets anders doet waarvoor je de bootloader moet unlocken is er niets aan de hand. Je kan echt gerust ADB gebruiken ;)

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Chris.nl schreef op zondag 22 februari 2026 @ 19:02:
[...]

Ik heb de hoogtepriis betaald en gebruik ook nog steeds ABD zoals jij omschrijft. Zolang je niet root, een andere rom flashed of iets anders doet waarvoor je de bootloader moet unlocken is er niets aan de hand. Je kan echt gerust ADB gebruiken ;)
Dat is goed om te horen! :)

En die shizuku en canta software is dus ook geen enkel probleem?
Die rommelen dus ook niet aan bootloader of doen iets met root…

• Chris.nl
  • Niet online
Vliegvlug schreef op zondag 22 februari 2026 @ 20:34:
[...]

Dat is goed om te horen! :)

En die shizuku en canta software is dus ook geen enkel probleem?
Die rommelen dus ook niet aan bootloader of doen iets met root…
Ik gebruik zelf UAD-ng maar omdat shizuku en canta ook zonder root iets met ADB doet, is dat ook prima te gebruiken.

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Topicstarter
Vliegvlug schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 12:00:
2. AI-schrijver
[edit]
Dit blijkt niet zomaar uit te zetten te zijn :(

Check dit even: https://github.com/Univer...debloater-next-generation :)

Edit: nvm, ik ben laat, had de andere comments nog niet gelezen.

[ Voor 36% gewijzigd door Anonymoussaurus op 23-02-2026 15:31 ]

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Topicstarter
Wat ik nog wel kan zeggen: Shizuku en Canta gebruiken is in mijn ervaring een stuk meer gedoe. Vereist meer configuratie. Bij UAD-ng is het inpluggen via USB, ADB starten en klaar is Kees.

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Anonymoussaurus schreef op maandag 23 februari 2026 @ 15:32:
Wat ik nog wel kan zeggen: Shizuku en Canta gebruiken is in mijn ervaring een stuk meer gedoe. Vereist meer configuratie. Bij UAD-ng is het inpluggen via USB, ADB starten en klaar is Kees.
Ik ben helemaal niet bekend met Shizuku en Canta, had er zelfs nog nooit van gehoord. Was omdat het werd aangeraden met ook nog deze tekst erbij: “I recommend using canta and shizuku since it doesn't allow you to remove system apps that are unsafe to remove”.
Klinkt goed dat je niet per ongeluk wat teveel kan verwijderen, zeker bij software waar je verder niet bekend mee bent.

Ik had hnet zo min van Universal Android Debloater Next Generation (UAD-ng) gehoord trouwens.
Maar als dat makkelijker werkt en ook veilig is klinkt dat als een beter idee ja. (y)

Ik wil toch alleen die AI-writer module weg hebben zodat die AI-schrijver optie weg is bij het selecteren van teksten.
Op zich jeuken mijn handen wel om de rest van die AI meuk zoals AI-vertaler en AI VoiceScribe ook gelijk te verwijderen maar ben bang dat dit toch tot foutmeldingen op mijn telefoon leidt of problemen met toekomstige updates en dat is voor mij de reden daar maar niet aan te beginnen.
Zolang ik er niet super veel last van heb is me dat het extra risico niet waard.

Ik vind het sowieso belachelijk dat je als gebruiker niet de mogelijkheid krijgt deze zaken op een normale manier te verwijderen of op zijn minst te deactiveren. Zou fijn zijn als een instantie als de EU dat soort zaken verplicht stelt zodat je meer controle over je eigen telefoon krijgt en vooral ook over welke informatie over jou allemaal naar die bedrijven wordt gestuurd.

In een van die twee linkjes die ik eerder stuurde gaf iemand ook aan dat de compass app continue verbinding legt met allerlei IP adressen om telemetrie door te sturen. Dat is echt niet nodig voor een kompas app natuurlijk maar het gebeurt wel ongevraagd. :'(

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Topicstarter
Vliegvlug schreef op maandag 23 februari 2026 @ 20:24:
[...]

Ik ben helemaal niet bekend met Shizuku en Canta, had er zelfs nog nooit van gehoord. Was omdat het werd aangeraden met ook nog deze tekst erbij: “I recommend using canta and shizuku since it doesn't allow you to remove system apps that are unsafe to remove”.
Klinkt goed dat je niet per ongeluk wat teveel kan verwijderen, zeker bij software waar je verder niet bekend mee bent.

Ik had hnet zo min van Universal Android Debloater Next Generation (UAD-ng) gehoord trouwens.
Maar als dat makkelijker werkt en ook veilig is klinkt dat als een beter idee ja. (y)

Ik wil toch alleen die AI-writer module weg hebben zodat die AI-schrijver optie weg is bij het selecteren van teksten.
Op zich jeuken mijn handen wel om de rest van die AI meuk zoals AI-vertaler en AI VoiceScribe ook gelijk te verwijderen maar ben bang dat dit toch tot foutmeldingen op mijn telefoon leidt of problemen met toekomstige updates en dat is voor mij de reden daar maar niet aan te beginnen.
Zolang ik er niet super veel last van heb is me dat het extra risico niet waard.
Shizuku kan zelf niks verwijderen; ADB doet dat. Canta wel, maar maakt onderwater ook gebruik van ADB commando's. Overigens gebruikt Canta de package list (dus de lijst met apps die gedocumenteerd zijn) van UAD-ng. :+ Zie ook https://github.com/Univer...ab=readme-ov-file#friends

Als je filtert op 'Recommended' en dan even de beschrijvingen leest, kan er weinig fout gaan. Mocht het je geruststellen: op mijn OnePlus 13R heb ik de volgende apps eruit gesloopt en nul komma nul problemen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MIEkfOWAzkICSlBhWzVwzYTuvbQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rs3LmHr0kSz2jYoLtEEzyWTa.jpg?f=fotoalbum_large

En hè, mocht je toch problemen ervaren, kan je ze gewoon weer disablen. Daarover gesproken: ik raad je aan om te disablen, niet te uninstallen (kan je aanzetten via de instellingen van UAD-ng). Uitleg: https://github.com/Univer...isabling-and-uninstalling

[ Voor 3% gewijzigd door Anonymoussaurus op 26-02-2026 10:07 ]

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-03 21:50
Inmiddels iets meer dan een weekje de OnePlus 15 en mijn S21 Ultra na 4,5 jaar aan de wilgen gehangen. Wat een verademing dat de accu zo lang meegaat. Mijn S21 Ultra kon ik wel 2x per dag opladen (versleten accu uiteraard na zoveel jaar) en de OP15 hoef ik maar 1x per 2 dagen op te laden. Ik vond de S21 Ultra nog steeds best snel eigenlijk en de camera was ook prima. De OP15 is net wat vlotter en qua camerakwaliteit heb ik nog niet echt heel erg nauwkeurig zitten vergelijken. Is voor mij ook minder belangrijk aangezien ik een goede camera heb voor als ik serieus goede foto's wil schieten. Aangezien ik veel outdoor dingen doe hier in Noorwegen is het wel fijn dat het scherm nu eindelijk te bedienen is ongeacht hoeveel waterdruppels erop vallen.
Ik ben voor de Sand Storm variant gegaan omdat ik las dat de achterkant niet van glas is gemaakt en daardoor niet zo snel kapot gaat als hij eens zou vallen. En eindelijk af van die stomme "edge" randjes wat voorheen zo'n hype was, maar gewoon een lekker vlak scherm.

Het OS werkt prima, al mis ik wel bepaalde Samsung dingetjes waar ik toch wel aan gehecht ben geraakt na zoveel eerdere Samsung telefoons. De photo gallery, zowel die van OP als Google vind ik klote vergeleken met de Samsung gallery. Ik heb namelijk alles in subfolders onder mijn DCIM folder, zoals jaartallen etc. OP mietert die allemaal lukraak door elkaar zonder fatsoenlijke alfabetische volgorde onder "More albums". Iets wat ik schijbaar niet kan wijzigen. Google photo's pleurt alles plat onder "Camera" met helemaal geen subfolderstructuur.
En dan dat stomme klokje waarbij OP vindt dat het cijfer één in het rood moet. In het homescreen heb ik hem weggekregen door een andere klokvariant te vinden maar voor het lock screen is het me niet gelukt.
En de calendar als widget is de google variant, die ik niet kan instellen qua transparantie enz zoals met de Samsung Calendar wel kon. Ook waardeloos.

Maar dat zijn allemaal maar kleinigheidjes. Voor de rest ben ik er heel tevreden over. Wel één ding wat ik niet snap is waarom mijn transfer speed via USB maar zo laag is. Ik gebruik de USB-kabel die erbij zat, heb USB3.2 op mijn PC en nog haal ik nooit meer dan zo'n 35MB/s, wat gewoon een USB2 snelheid is. Iemand meer dit probleem? Zou die kabel die meegeleverd is geen hogere snelheden aankunnen en puur voor opladen bedoeld zijn? Dat lijkt me raar, maar je weet nooit?

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-03 06:58

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Klopt, de meegeleverde kabel is geen USB3.0 achtige, maar gewoon een ouderwetse maar dikke 2.0 kabel om snel te kunnen laden.

Signature

• MrGizMo
[b]Vliegvlug schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 12:00:
3. Camera knoppen
Deze spreek wel voor zich denk ik:[Afbeelding: OnePlus 15R camera app - review links en camera wisselknop rechts]

Zou nog mooier zijn als je die tumbnail kan instellen om google photo's te gebruiken ipv Foto's van OnePlus zelf

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

MrGizMo schreef op maandag 2 maart 2026 @ 11:36:
[...]

Zou nog mooier zijn als je die tumbnail kan instellen om google photo's te gebruiken ipv Foto's van OnePlus zelf
Daar heb ik dan weer helemaal geen behoefte aan, wil liefst zo min mogelijk van Google zelf gebruiken als het niet hoeft.

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Zijn er hier mensen van de OnePlus 12 naar de 15 gegaan? Is het het waard?

• vuurvreter63
cordonbleu schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 19:36:
Zijn er hier mensen van de OnePlus 12 naar de 15 gegaan? Is het het waard?
Ja ik, en het was het zeker waard.

Hikvision gebruiker

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
vuurvreter63 schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 20:32:
[...]

Ja ik, en het was het zeker waard.
Op papier is de camera niet echt beter, maar is het in de praktijk wel een stap omhoog?
En hoe is bijvoorbeeld de trilmotor vergeleken met die van de 12? Die vind ik echt heel goed. Een minder goede zou de telefoon kwalitatief minder doen voelen.
Wat maakte het voor jou waard om van de 12 naar de 15 te gaan?

• vuurvreter63
cordonbleu schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 22:27:
[...]

Op papier is de camera niet echt beter, maar is het in de praktijk wel een stap omhoog?
En hoe is bijvoorbeeld de trilmotor vergeleken met die van de 12? Die vind ik echt heel goed. Een minder goede zou de telefoon kwalitatief minder doen voelen.
Wat maakte het voor jou waard om van de 12 naar de 15 te gaan?
Snellere processor, grotere accu, camera en ik koop elke 2 jaar een nieuwe telefoon en OnePlus heeft mij nog nooit teleurgesteld. Klein min puntje is de pluskey (ipv de slider knop) die is nogal gevoelig en als je die gebruikt om geluid/trillen/stil te gebruiken, is het mij al een paar keer overkomen, dat hij ongewenst op trillen/stil stond, dus dat heb ik uitgeschakeld.

Hikvision gebruiker

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

vuurvreter63 schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 23:28:
[...]

Klein min puntje is de pluskey (ipv de slider knop) die is nogal gevoelig en als je die gebruikt om geluid/trillen/stil te gebruiken, is het mij al een paar keer overkomen, dat hij ongewenst op trillen/stil stond, dus dat heb ik uitgeschakeld.
Ik mis dat schuifje op mijn 15R ook ja :| , die had mijn Nord hiervoor wel.

Heb die pluskey nu noodgedwongen op het nemen van een screenshot ingesteld maar daarbij vind ik juist dat je die veel te lang ingedrukt moet houden voordat er keer een screenshot genomen wordt.
Als je de knop te kort indrukt staat er enkel de melding dat je met die knop een screenshot kan maken. Duh dat wist ik al

De reden dat ik die plusknop überhaupt zo moest instellen ligt aan de domme keuze van OnePlus om bij de 15R de knoppen die je tegelijkertijd moet indrukken voor een screenshot niet meer aan beide zijden van de telefoon te plaatsen maar allebei aan dezelfde kant. |:(
En ook nog eens zover uit elkaar dat je die ook nog eens niet met één vinger kan indrukken :F

Kortom het is niet meer mogelijk om enkelhandig een screenshot te maken anders dan met die plusknop, wat dus tergend traag gaat. ;(

• pr0mo
  • Laatst online: 13-03 20:22
Vliegvlug schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 09:11:
[...]

Kortom het is niet meer mogelijk om enkelhandig een screenshot te maken anders dan met die plusknop, wat dus tergend traag gaat. ;(
Ik weet niet of dit het voor je op lost maar je kan ook met 3 vingers naar beneden swipen voor het maken van een screenshot.

iracing profiel

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

pr0mo schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 10:58:
[...]

Ik weet niet of dit het voor je op lost maar je kan ook met 3 vingers naar beneden swipen voor het maken van een screenshot.
Ja klopt, ik kreeg die tutorial toen ik mijn telefoon in gebruik nam maar met één hand én je telefoon vasthouden én een 3 vinger swipe uitvoeren is me nog niet gelukt! ;)

• Wivern
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-03 08:58
Wat een verademing die batterij. Bij de OnePlus 10 Pro moest je zelfs toen hij nieuw was elke dag opladen.
Schermkwaliteit en fotokwaliteit zijn top.
Het enigste probleem dat ik ondervind is de connectie met mijn Ninebot F3 Pro E.
De Segway mobility app wilt maar niet verbinden. Ik kon de step activeren, paar keer in de opties kijken, firmware update en toen was het gedaan. Niks meer... :(
Mijn oude, de 1+1 10 Pro die connecteert perfect, altijd.
De zoektocht naar oplossingen is begonnen.

• Jotyjo
Nieuw update vandaag ontvangen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HzHbqHO1Q2iUnRqOVDZi-YRZBVU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MXTDyEMVEAnOjGjJq2t6ti6Q.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door Jotyjo op 09-03-2026 10:44 ]

• vuurvreter63
Ik zie bij de toelichting van de update, dat je nu een onderwerp in een afbeelding naar voren kan laten springen (uitlichten). Iemand enig idee waar ik dit kan vinden?

Hikvision gebruiker

• Jotyjo
Binnenkort weer een nieuwe update (voor nu alleen India)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H3iJDWu3SuiLw9BI11lk9rGVSw8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zKon4OQBLMsKOo0BIAIRnrhl.jpg?f=fotoalbum_large

• pvtonger
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-03 23:37
Ik ben er vandaag achtergekomen dat ik F1 TV niet kan kijken op mijn OnePlus. Na wat googlen kan dat een probleem zijn als je Widevine versie niet L1 is. Volgens DRM Info is dat wel zo.
Maar als ik dan in Netflix kijk, zie ik weet L3 staan. Dus geen HDR / 1080p in Netflix. Heb enkele dingen geprobeerd, zoals biometrische verificatie in Google Play uit/aan gezet. Maar dat hielp niets.

Nu heb ik mijn telefoon bij Giztop besteld en aangegeven dat ik er een Global ROM op wilde hebben. Echter toen het toestel binnenkwam, zat ie in de folie en zit er eSIM functionaliteit in (wat niet in de CN versies zit).

Zijn er hier tweakers die hetzelfde probleem en zo ja, is er een oplossing voor?

• Jotyjo
pvtonger schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 20:55:
Ik ben er vandaag achtergekomen dat ik F1 TV niet kan kijken op mijn OnePlus. Na wat googlen kan dat een probleem zijn als je Widevine versie niet L1 is. Volgens DRM Info is dat wel zo.
Maar als ik dan in Netflix kijk, zie ik weet L3 staan. Dus geen HDR / 1080p in Netflix. Heb enkele dingen geprobeerd, zoals biometrische verificatie in Google Play uit/aan gezet. Maar dat hielp niets.

Nu heb ik mijn telefoon bij Giztop besteld en aangegeven dat ik er een Global ROM op wilde hebben. Echter toen het toestel binnenkwam, zat ie in de folie en zit er eSIM functionaliteit in (wat niet in de CN versies zit).

Zijn er hier tweakers die hetzelfde probleem en zo ja, is er een oplossing voor?
Helaas verlies je Widevine L1 support wanneer je de bootloader unlocked. Ik heb mijn OnePlus 15 bij TradingShenzhen gekocht en heb ook Widevine L3. Je hebt geen eSIM, omdat Chinese versies van telefoons niet beschikken over de hardware voor eSIM. De globale OxygenOS ROM laat wel zien alsof je eSIM hebt, omdat een globale ROM ervan uitgaat dat je een globale versie gebruikt.

• pvtonger
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-03 23:37
Jotyjo schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 21:49:
Helaas verlies je Widevine L1 support wanneer je de bootloader unlocked. Ik heb mijn OnePlus 15 bij TradingShenzhen gekocht en heb ook Widevine L3. Je hebt geen eSIM, omdat Chinese versies van telefoons niet beschikken over de hardware voor eSIM. De globale OxygenOS ROM laat wel zien alsof je eSIM hebt, omdat een globale ROM ervan uitgaat dat je een globale versie gebruikt.
Ok. Duidelijk, dank voor je uitleg. Dus er is weldegelijk met de bootloader gerommeld. Dat is slecht nieuws. eSIM heb ik nog niet geprobeerd (doe ik normaal alleen op vakantie in het buitenland), dus maar goed dat ik het nu weet.

• Jotyjo
pvtonger schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 22:17:
[...]

Ok. Duidelijk, dank voor je uitleg. Dus er is weldegelijk met de bootloader gerommeld. Dat is slecht nieuws. eSIM heb ik nog niet geprobeerd (doe ik normaal alleen op vakantie in het buitenland), dus maar goed dat ik het nu weet.
Ze hebben alleen de bootloader unlocked om OxygenOS te flashen. De bootloader hebben ze weer gelocked dus het zal geen problemen moeten leveren
Pagina: 1 2 3 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden & Prijzen: [OnePlus 15] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus 15] Accessoires