OnePlus brengt de OnePlus 15 op 13 november in Europa uit. Het vlaggenschip wordt uitgerust met een Qualcomm Snapdragon Elite Gen 5-soc. Dat is mogelijk de best presterende chip van het merk tot dusver. De OnePlus 15 is de opvolger van de OnePlus 13, die in januari verscheen. De fabrikant slaat de OnePlus 14 over. In de Chinese cultuur is 4 een ongeluksgetal. Het toestel krijgt een Qualcomm Snapdragon Elite Gen 5-soc, dat op basis van een beperkte benchmarktest van Tweakers in multicorebenchmarks aanzienlijk beter presteert dan alle andere vergeleken smartphoneprocessors. Het toestel draait uit de doos op OxygenOS 16 en is beschikbaar met 12 of 16GB werkgeheugen en tot 1TB opslagruimte. Verdere informatie, waaronder de prijzen, deelt OnePlus niet in zijn westerse persbericht. Wel bracht de fabrikant de telefoon eerder deze week al in China uit. Daaruit blijkt onder meer dat het nieuwe toestel een 7300mAh-accu krijgt. Dat is 22 procent meer capaciteit dan de 6000mAh-accu van zijn voorganger. De accu is bedraad te laden met 120W en draadloos met maximaal 50W. De telefoon heeft een 6,78"-oledscherm met een resolutie van 1272x2772 pixels en een verversingssnelheid van 165Hz. Het 6,82"-scherm van de OnePlus 13 heeft een lagere refreshrate van 120Hz, maar een hogere resolutie van 3168x1440 pixels. De hoofdcamera, 3,5x-telecamera en ultragroothoekcamera van de OnePlus 15 hebben alle drie een resolutie van 50 megapixel. In China heeft de telefoon een vanafprijs van 3999 yuan, omgerekend zo'n 483 euro.
Terug naar Inhoudsopgave
Terug naar Inhoudsopgave Terug naar Inhoudsopgave Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.
Terug naar Inhoudsopgave |
Ik ben zelf een beetje benieuwd naar het scherm, lagere resolutie maar wel hogere refresh rate. Ik snap die beslissing misschien niet zo geweldig. Waarom zou je richting 165Hz gaan? Is dat echt puur voor de mobiele gamers aan te trekken? Zou de verlaging in resolutie echt voelbaar zijn ook?
Die resolutie is prima en fijn voor de batterijduur!
Is mooi ding hoor, net als z'n Oppo-equivalent, doen ze goed.
Is mooi ding hoor, net als z'n Oppo-equivalent, doen ze goed.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ben wel heel benieuwd naar de prijs van het ding. In nieuws: OnePlus 15 met Snapdragon Elite Gen 5 en 7300mAh-accu verschijnt op 1... hebben ze het over een omgerekende prijs van 480 euro, geloof niet dat ze daar ook maar enigszins van in de buurt komen. De prijs van de 13 was 999 euro.
Iemand enig idee wat het updatebeleid is? Die van de 13 was 4 jaar upgrades en 6 jaar updates: review: OnePlus 13 - Vlaggenschip zorgt voor déjà vu
Iemand enig idee wat het updatebeleid is? Die van de 13 was 4 jaar upgrades en 6 jaar updates: review: OnePlus 13 - Vlaggenschip zorgt voor déjà vu
[ Voor 20% gewijzigd door rens-br op 30-10-2025 11:13 ]
Ik lees minder goede verwachtingen wat betreft de camera, zie ookVoor de rest ziet het er goed uit, voornamelijk accugrootte en oplaadsnelheid.
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
En zojuist gepost... https://www.androidauthor...5-broke-my-heart-3611292/
Behoorlijk negatief om eerlijk te zijn en Android Authority spreekt hier alleen maar vermoedens uit. Niks mis mee, maar zaken worden op die manier wel een beetje uit zijn verband gerukt, dat is jammer.
Wat ik overigens ook jammer vind, is dat er inmiddels niet meer fabrikanten zijn die Qi2 implementeren, ik had gehoopt nu Google met de 10 serie op die boot gesprongen is, dat er meer merken zouden volgen.
Bij het oriënteren op een opvolger voor mijn Pixel 6 had ik als voormalig OnePlus 7 Pro-gebruiker de OnePlus 15 serieus in het vizier. Mijn verwachtingen lagen hoog, maar de camerakwaliteit is voor mij wel een aandachtspunt nu. Hopelijk valt dat in de praktijk mee.
De pixel 10 pro is misschien ook een logische opvolger maar de tensor chip vind ik wel echt zwak vergeleken met de concurrentie.
De pixel 10 pro is misschien ook een logische opvolger maar de tensor chip vind ik wel echt zwak vergeleken met de concurrentie.
Deels mee eens. Tuurlijk kun je al best wat vermoedens hebben, en dat zal best indicatief kunnen werken. Het leest ook best als een opiniestuk, waar ik zelf niet zo'n fan van bent, maar het kan je wel een idee geven. Waar ik zelf gewoon doodmoe van word is het doodgegooi met al die AI-rommel die ik bijna verplicht ben om te gebruiken (accepteer de overeenkomsten, anders kan je de app niet gebruiken). De eerste tekenen zijn niet op alle gebieden positief, maar voor een definitief oordeel zullen we af moeten wachten wat de reviews zeggen.rens-br schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 11:21:
[...]
Behoorlijk negatief om eerlijk te zijn en Android Authority spreekt hier alleen maar vermoedens uit. Niks mis mee, maar zaken worden op die manier wel een beetje uit zijn verband gerukt, dat is jammer.
Wat ik overigens ook jammer vind, is dat er inmiddels niet meer fabrikanten zijn die Qi2 implementeren, ik had gehoopt nu Google met de 10 serie op die boot gesprongen is, dat er meer merken zouden volgen.
Pagina: 1
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden & Prijzen: [OnePlus 15] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus 15] Accessoires
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden & Prijzen: [OnePlus 15] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus 15] Accessoires
/f/image/2dCiMdHxH7FlQlITVFpgiuy1.png?f=fotoalbum_large)