• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-07 21:33
pilskes schreef op maandag 22 juni 2026 @ 19:56:
Ik ben al maanden aan het kijken naar een opvolger voor mijn Oppo Find X5. De Oppo heeft na 3 jaar laadpoort problemen en ik krijg hem dus bijna niet meer opgeladen.

Geen idee waarom, maar ik kom steeds op de Oneplus 15 uit.. Ik vind de camera en accuduur erg belangrijk, en de meeste toestellen hebben die combinatie niet. Ik ben erg blij met het OS op de Oppo, dus dat zal bij Oneplus dus niet veel verschillen.

Als iemand een heel goed (vooral goedkoper) alternatief weet ipv de OP15 dan roep maar.. De twijfel is er nog steeds maar dat is vooral de prijs.
Heb je de laadpoort al eens goed gereinigd? Gsm uitzetten en dan met naald goed prutsen, kans is groot dat er opgestapeld stof zit die zorgt dat de lader niet goed zit...

• 454SS
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 13-07 15:26
Jotyjo schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 19:59:
[...]

Ik vind de Plus key prima werken als notificatieslider, maar het is natuurlijk geen echte vervanging daarvoor
Inderdaad, maar ik kan niet zonder hem 'wakker te maken' zien of mijn geluid/meldingen uitstaan. Dat kan met de slider wel. Voor een zakelijk overleg wil je weten of hij goed (stil) staat, dat is nu wat meer 'werk'. Dat komt bij mij geregeld voor, vandaar het gemis.

• Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 11:18
454SS schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 08:38:
[...]

Inderdaad, maar ik kan niet zonder hem 'wakker te maken' zien of mijn geluid/meldingen uitstaan. Dat kan met de slider wel. Voor een zakelijk overleg wil je weten of hij goed (stil) staat, dat is nu wat meer 'werk'. Dat komt bij mij geregeld voor, vandaar het gemis.
Dat is inderdaad waar! Alleen met de notificatie slider kan je dat zien. Dat is wel het grote voordeel van de notificatie slider

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:58

Steeffoon

Smartphone-nerd

Jotyjo schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 00:48:
[...]

Dat sowieso! De Oppo Find X5 was voor een lange tijd de laatste high end telefoon van Oppo die hier verkrijgbaar was
Is de Oppo Find X9 Pro of evt Ultra niks voor je?

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Oppo Find X9 Ultra, Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Gisteren de knoop doorgehakt en een Oneplus 15 besteld i.c.m. contractverlenging.

Wordt er een case bij de telefoon geleverd en zit er al een screenprotector op het toestel?

Nog even over de Find X5: ik heb de laadpoort laten reinigen, dit had geen effect. De accu is ook redelijk op.

De Find X9 Pro en Ultra zijn mij te duur.

• Jotyjo
Steeffoon schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 08:40:
[...]

Is de Oppo Find X9 Pro of evt Ultra niks voor je?
Ik heb al een OnePlus 15 :3! Ik heb de Oppo Find X9 Pro overwogen, maar vond 'm toch te duur en je kan niet de Chinese versie krijgen met de globale ROM

• Vince_1319
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 10:33
pilskes schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 09:11:
Gisteren de knoop doorgehakt en een Oneplus 15 besteld i.c.m. contractverlenging.

Wordt er een case bij de telefoon geleverd en zit er al een screenprotector op het toestel?

Nog even over de Find X5: ik heb de laadpoort laten reinigen, dit had geen effect. De accu is ook redelijk op.

In Europe word er geen case geleverd , Alleen standaard screen protector

• Jotyjo
pilskes schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 09:11:

Er zit een screenprotector op het scherm, maar je krijgt er geen hoesje bij. Als je nog een officiële 120W SuperVOOC oplader zoekt, kan ik die van Realme aanraden. Die werkt ook met OnePlus en een stuk goedkoper dan die van OnePlus

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-07 01:35
Jotyjo schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 10:37:
[...]

Er zit een screenprotector op het scherm, maar je krijgt er geen hoesje bij. Als je nog een officiële 120W SuperVOOC oplader zoekt, kan ik die van Realme aanraden. Die werkt ook met OnePlus en een stuk goedkoper dan die van OnePlus
Haal je daarmee de opgegeven laadtijd? Ik heb die ook gekocht, van 30% tot vol duurt ongeveer een uur. Ik gebruik een originele OP kabel.

Is nog steeds snel genoeg maar ik had een groter wow-effect verwacht. :)

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

• Jotyjo
B-Buster schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 10:44:
[...]

Haal je daarmee de opgegeven laadtijd? Ik heb die ook gekocht, van 30% tot vol duurt ongeveer een uur. Ik gebruik een originele OP kabel.

Is nog steeds snel genoeg maar ik had een groter wow-effect verwacht. :)
Ik wel! Ik heb wel rapid smart charging aanstaan, maar van 20% naar 80% duurt bij mij 30-40 minuten

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-07 01:35
Tot 80% lukt inderdaad binnen een half uur. Hij doet er hier vooral langer over van 95 > 100 (tot de melding dat ie écht vol is, de 100% staat dan al een tijdje in beeld).

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

• Jotyjo
B-Buster schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 10:48:
Tot 80% lukt inderdaad binnen een half uur. Hij doet er hier vooral langer over van 95 > 100 (tot de melding dat ie écht vol is, de 100% staat dan al een tijdje in beeld).
Dat is als het goed is normaal dat de laatste procent het langst lijkt te duren

• Vince_1319
even een vraagje

als ik van global rom naar indian rom ga ,verlies ik dan e-sim connectivity ?

ik zit bij een provider die enkel esim ondersteund dus daarmee de vraag

anders neem ik het risico niet :P :9

• Jotyjo
Vince_1319 schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 12:38:
even een vraagje

als ik van global rom naar indian rom ga ,verlies ik dan e-sim connectivity ?

ik zit bij een provider die enkel esim ondersteund dus daarmee de vraag

anders neem ik het risico niet :P :9
Net zoals de Chinese versie ondersteunt de Indiase versie geen eSIM dus dat gaat niet werken. Ik zou het risico niet nemen als ik jou was

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
De telefoon is binnen en ingesteld (zo goed als). Nu vraag me ik af hoe je de snelkoppelingen in het startscherm links en rechtsonder in het scherm kan aanpassen?? Nu staat er rechts de camera en links de AI assistent.

Never mind, al gevonden

[ Voor 5% gewijzigd door pilskes op 27-06-2026 16:03 ]

• Markie001
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-07 08:27
Zeer ontevreden over de laatste update, lijkt wel een slechte Oppo kopie te zijn.

De batterij gaat een stuk sneller leeg, vooral bij idle in de nacht gaat het ineens hard, en ook zoals al eerder genoemd is er plots een niet te verwijderen app van Oppo die veel data lijkt door de sluizen.

Deze is alleen maar uit te schakelen.

Verder viel me op dat als ik het toestel registreer bij gebruik van bijvoorbeeld de marktplaats app, het toestel zich in de bevestigingsmail identificeert als Oppo.

Herkenbaar?

• vuurvreter63
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:54
Markie001 schreef op zondag 28 juni 2026 @ 16:33:
Zeer ontevreden over de laatste update, lijkt wel een slechte Oppo kopie te zijn.

De batterij gaat een stuk sneller leeg, vooral bij idle in de nacht gaat het ineens hard, en ook zoals al eerder genoemd is er plots een niet te verwijderen app van Oppo die veel data lijkt door de sluizen.

Deze is alleen maar uit te schakelen.

Verder viel me op dat als ik het toestel registreer bij gebruik van bijvoorbeeld de marktplaats app, het toestel zich in de bevestigingsmail identificeert als Oppo.

Herkenbaar?
Nee absoluut niet herkenbaar.

Je zult waarschijnlijk zelf ergens een instelling niet goed hebben staan.

Hikvision gebruiker

• Markie001
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-07 08:27
vuurvreter63 schreef op zondag 28 juni 2026 @ 17:21:
[...]

Nee absoluut niet herkenbaar.

Je zult waarschijnlijk zelf ergens een instelling niet goed hebben staan.
Dat hoop ik dan ook, dat zou het snelste op te lossen zijn.

Verreweg de grootste batterij verbruiker is sinds de update "systeem startprogramma" ik neem aan de launcher?, deze stond voor de update niet eens in het top 5 overzicht.

Deze blijft met een aanzienlijk verbruik doorlopen tot ongeveer 02:00 waarna hij in een zuinigere diepe slaap lijkt te gaan.

Ik zelf ben dan al heel erg lang in een diepe slaap.

Mijn andere punten zijn uiteraard sowieso geen persoonlijke instellingen, maar zullen vast te maken hebben met het beëindigen van het merk OnePlus.

• Vince_1319
Nieuwe update rolt nu binnen (OnePlus 15R) 16.0.8.300

Wat de ervaringen met degene die deze al geïnstalleerd hebben?

• lovly_1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-07 08:28
Vince_1319 schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 09:05:
Nieuwe update rolt nu binnen (OnePlus 15R) 16.0.8.300

Wat de ervaringen met degene die deze al geïnstalleerd hebben?
In ieder geval een flink verbeterde accuduur.

nadeel is de dropdown, dat je in de meldingen niet meer per melding naar onder kan bewegen. vreselijk onhandig. (wel een apple feature maar wie wil dat nou?)

• Vince_1319
Na de update staat er een update klaar voor de app "Mobile Services"

Iemand een idee wat deze app doet?

• LeStef
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-07 10:54
Vince_1319 schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 16:17:
Na de update staat er een update klaar voor de app "Mobile Services"

Iemand een idee wat deze app doet?
Van Hey Tap? Kan je gewoon de app stoppen, Oppo meuk, verwijderen is helaas niet mogelijk.

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-07 20:51
De Oneplus 15 meegenomen naar Egypte en ik moet zeggen dat het echt een top toestel is! Camera's zijn voor mij voldoende en de rest is echt super.

Wel zit ik nog met een aantal dingen (softwarematige bugs?)

- Scherm gaat soms aan zonder dat ik er op zit of dat ik het toestel aanraak (lock screen). Gaat daarna vanzelf uit. Lijkt er op dat het toestel een vinger registreert waardoor het scherm aangaat.

- Soms open ik mijn whatsapp berichten niet gelijk en na een uurtje (als het toestel niks doet) gaat het scherm aan met dezelfde melding wat ik een uur ook heb gekregen. Lijkt op een reminder dat ik een bericht nog niet heb geopend, maar ik vind dat zelf vrij irritant.

• Jotyjo
Knamix schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 13:10:
De Oneplus 15 meegenomen naar Egypte en ik moet zeggen dat het echt een top toestel is! Camera's zijn voor mij voldoende en de rest is echt super.

Wel zit ik nog met een aantal dingen (softwarematige bugs?)

- Scherm gaat soms aan zonder dat ik er op zit of dat ik het toestel aanraak (lock screen). Gaat daarna vanzelf uit. Lijkt er op dat het toestel een vinger registreert waardoor het scherm aangaat.

- Soms open ik mijn whatsapp berichten niet gelijk en na een uurtje (als het toestel niks doet) gaat het scherm aan met dezelfde melding wat ik een uur ook heb gekregen. Lijkt op een reminder dat ik een bericht nog niet heb geopend, maar ik vind dat zelf vrij irritant.
Zijn software matige bugs waar ik ook last van heb. Vooral tijdens het bellen, heb ik dat scherm aan en uitgaat voor geen enkele reden.

Dat over de vergeten meldingen heb ik ook. Mij stoort het niet zo, maar kan mij voorstellen dat je het irritant vindt. Hopelijk worden beide bugs binnenkort verholpen met toekomstige updates

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van OS Updater

Topicstarter
Ik heb het op mijn 13R met Maps in m'n zak, hele tijd broekzakaanrakingen waardoor als ik 'm uit m'n zak haal, er elke keer van alles geopend is. Zeer irritant. Ik heb pocket mode al aan staan maar doet geen fluit.

Tweakers Pricewatch to Knibble: https://github.com/AnonymousWP/Tweakers-Pricewatch-to-Knibble

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02:30
Ik heb met mijn 13 wel eens dat wanneer ik gebeld wordt en ik heb het toestel in mijn broekzak zitten dan neemt ie em vanzelf wel eens op.

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

• Vince_1319
Anonymoussaurus schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 14:39:
Ik heb het op mijn 13R met Maps in m'n zak, hele tijd broekzakaanrakingen waardoor als ik 'm uit m'n zak haal, er elke keer van alles geopend is. Zeer irritant. Ik heb pocket mode al aan staan maar doet geen fluit.
Dit is toch OnePlus 15 topic?

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Topicstarter
Vince_1319 schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 21:10:
[...]

Dit is toch OnePlus 15 topic?
Klopt, maar ik kan zijn problemen toch wel beamen? Zijn immers dezelfde OxygenOS versies.

Tweakers Pricewatch to Knibble: https://github.com/AnonymousWP/Tweakers-Pricewatch-to-Knibble

• pr0mo
  • Laatst online: 18-07 07:00
Ik heb een ander probleem waar ik nu al een aantal weken tegenaan loop.

Geregeld moet ik opeens de PINcode van zowel SIM1 als SIM2 invoeren. Het lijkt net alsof hij de simkaarten vergrendeld. Ik ben dan ook niet meer bereikbaar totdat ik de pincode heb ingevoerd. Herkent iemand anders dit?
Dit komt ongeveer één keer in de twee dagen voor.

iracing profiel

• vuurvreter63
pr0mo schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 10:47:
Ik heb een ander probleem waar ik nu al een aantal weken tegenaan loop.

Geregeld moet ik opeens de PINcode van zowel SIM1 als SIM2 invoeren. Het lijkt net alsof hij de simkaarten vergrendeld. Ik ben dan ook niet meer bereikbaar totdat ik de pincode heb ingevoerd. Herkent iemand anders dit?
Dit komt ongeveer één keer in de twee dagen voor.
Heb je de telefoon toevallig een keer laten vallen?

Ik zou even de simkaartjes er een keer uithalen en opnieuw plaatsen.

Hikvision gebruiker

• pr0mo
  • Laatst online: 18-07 07:00
vuurvreter63 schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 12:09:
[...]

Heb je de telefoon toevallig een keer laten vallen?

Ik zou even de simkaartjes er een keer uithalen en opnieuw plaatsen.
Ja, heb ze nu al twee keer opnieuw geplaatst maar helaas geen effect.

iracing profiel

• Vince_1319
wat betekend dit voor de toekomst ?

geen oxygenos17 maar coloros17 ? :?

https://www.gizmochina.co...me-phones-to-run-coloros/

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Vince_1319 schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 14:49:
wat betekend dit voor de toekomst ?

geen oxygenos17 maar coloros17 ? :?

https://www.gizmochina.co...me-phones-to-run-coloros/
OxygenOS en ColorOS zijn al hetzelfde, quote artikel wat je linkt
In 2021, OnePlus and Oppo agreed to share the same software codebase, combining OxygenOS with ColorOS. -knip- Since then, ColorOS has taken on more of the development work, even though OnePlus phones still have OxygenOS branding.
Dus voor de toekomst van een OnePlus 15 toestel betekent dit eigenlijk niets.

Wandgenoten.nl

• Vince_1319
Chris.nl schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 15:07:
[...]

OxygenOS en ColorOS zijn al hetzelfde, quote artikel wat je linkt

[...]

Dus voor de toekomst van een OnePlus 15 toestel betekent dit eigenlijk niets.
het nieuws staat nu ook op tweakers :

nieuws: 'OnePlus en realme vervangen OxygenOS en realme UI door ColorOS'

blijkbaar zou dit in november gaan gebeuren als ik sommige youtubers mag geloven met de introductie van de oneplus 16

• Knamix
Ik krijg ergens deze week een Oppo Find X9 Pro binnen in de kleur titanium.

Zal een kleine vergelijking maken, maar ik denk dat ik over ga stappen van mijn Sandstorm OnePlus 15 :)

Reden hiervoor is toch dat extra jaartje OS update, betere camera en betere accesoires (meer opties). Stiekem vind ik de Oppo ook wat mooier dan de OnePlus.

• Chris.nl
  • Niet online
Knamix schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 08:25:

Zal een kleine vergelijking maken, maar ik denk dat ik over ga stappen van mijn Sandstorm OnePlus 15 :)

Reden hiervoor is toch dat extra jaartje OS update, betere camera en betere accesoires (meer opties). Stiekem vind ik de Oppo ook wat mooier dan de OnePlus.
Ben benieuwd, waarschijnlijk zal je zeggen dat ColorOS precies hetzelfde is als OxygenOS (alleen andere naam). Geef je groot gelijk, Oppo maakt zeer mooie toestellen.

Wandgenoten.nl

• rens-br

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
Ik heb mijn OnePlus 15 gisteren opgehaald en bevalt goed. Het is wel even wennen komend vanaf een Nothing Phone (1). Aantal dingen die me tegen vallen:
  • Je kan geen quick toggles op het home screen zetten. Ik deed daarmee altijd mijn auto open.
  • Nova launcher doet echt raar. Hij vraagt geregeld wat ik moet doen met de homeknop en het laden van het homescreen duurt telkens een paar seconden. Echt irritant. Hebben andere mensen custom launchers geïnstalleerd en ervaren die ook dat probleem?
  • De snelheid verbetering, vergeleken met mijn 4 jaar oude Nothing is eigenlijk niet zo hoog.
  • Het thema is even wennen. Nothing was lekker strak en donker, OnePlus maakt toch meer gebruik van 'Windows Vista' idee met glances enzo.
Grote pluspunten:
  • De giga accu. Gisterenavond alles ingesteld en was maar 8% batterij kwijt.
  • Scherm is erg mooi, groot en sjiek.
  • Degelijk toestel.

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Topicstarter
  • Nova launcher doet echt raar. Hij vraagt geregeld wat ik moet doen met de homeknop en het laden van het homescreen duurt telkens een paar seconden. Echt irritant. Hebben andere mensen custom launchers geïnstalleerd en ervaren die ook dat probleem?
Nova Launcher en andere third-party launchers hebben hier al jaren last van, volgens mij komt dit door een change van Google: https://help.niagaralauncher.app/article/7-gesture-navigation. Heb het zelf ook, maar neem het op de koop toe. Wat ik eigenlijk nog irritanter vind is het uitklappen van notificaties: op zo'n piepklein 1x1 pixel tikken om een notificatie uit te klappen.

[ Voor 14% gewijzigd door Anonymoussaurus op 09-07-2026 10:29 ]

• LeStef
Ik had in december ook Nova getest en kreeg ook allerlei rare dingen ermee: Home swipe vroeg hij vaak welke launcher ik eigenlijk wou gebruiken 8)7 , soms duurde het ook enkel seconden tijdens navigatie voor hij reageerde.

Ik vond dit jammer na jaren gebruik van Nova op verschillende toestellen, dus eraf gesmeten en icons pack gebruikt en wisselde enkel de stock iconen die ik niet leuk vind i.p.v de hele pack.

Voor snelheid ging ik naar settings en typte boven: verwijder animaties, ik kreeg de toggle option te zien en selecteerde die, toestel voelde meteen meer snappy.

Door de één of andere reden voelde die animatie gewoon traag, dus weg ermee.

Hopelijk heb je hier iets aan :)

• LeStef
Knamix schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 08:25:

Ik denk dat je qua OS bijna een identieke ervaring zult hebben, enkel mooiere foto's.

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Topicstarter
Home swipe vroeg hij vaak welke launcher ik eigenlijk wou gebruiken
Dit betekent vaak dat je de defaults niet (goed) het ingesteld in de instellingen, daarom blijft hij daarom vragen.

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Anonymoussaurus schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 10:28:
[...]

Nova Launcher en andere third-party launchers hebben hier al jaren last van, volgens mij komt dit door een change van Google: https://help.niagaralauncher.app/article/7-gesture-navigation. Heb het zelf ook, maar neem het op de koop toe. Wat ik eigenlijk nog irritanter vind is het uitklappen van notificaties: op zo'n piepklein 1x1 pixel tikken om een notificatie uit te klappen.
Ja. Dat vind ik ook irritant ja. Op mijn Nothing kon ik gewoon swipen om hem groter te maken.

Dat laden van het home screen vind ik nog tot daar aan toe, maar me 10x per uur vragen waar de home knop naar toe mag is wel heel irritant. Eigenlijk precies wat @LeStef ook beschrijft.

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 09-07-2026 11:27 ]

• LeStef
Anonymoussaurus schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 11:24:
[...]

Dit betekent vaak dat je de defaults niet (goed) het ingesteld in de instellingen, daarom blijft hij daarom vragen.
Toch wel hoor, maar soms vroeg hij het weer en kreeg ik een keuze uit beide.

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Anonymoussaurus schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 11:24:
[...]

Hier staan die wel goed en toch blijft hij er om vragen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Ie7nfXPKgT4wpXTVzVDL83RrVc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6cjqZs9Sl7IGaVTB8wRi5JQE.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qeavlu3H7T3uAnHQdznaYMrV9ZM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/blGyS0CcNrlaIaAo9atmytzh.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 57% gewijzigd door rens-br op 09-07-2026 13:54 ]

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Topicstarter
Gek, op mijn OnePlus 13R met nagenoeg dezelfde OxygenOS versie heb ik dat niet. Staat dit ook zo ingesteld onder de instellingen van Nova Launcher zelf? En staat Nova Launcher ook aan onder Settings -> Accessibility & Convenience -> Accessibility -> Downloaded apps -> Nova Launcher?

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Anonymoussaurus schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 14:01:
Gek, op mijn OnePlus 13R met nagenoeg dezelfde OxygenOS versie heb ik dat niet. Staat dit ook zo ingesteld onder de instellingen van Nova Launcher zelf? En staat Nova Launcher ook aan onder Settings -> Accessibility & Convenience -> Accessibility -> Downloaded apps -> Nova Launcher?
Inmiddels Nova er even in zijn geheel vanaf gegooid en opnieuw geinstalleerd en dat verhielp in ieder geval het probleem wat ik had met telkens vragen welke launcher ik wilde openen.

De vertraging in het teruggaan naar home zit er helaas nog steeds in. Ik gebruik gestures navigatie.

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Topicstarter
De vertraging in het teruggaan naar home zit er helaas nog steeds in. Ik gebruik gestures navigatie.
Klopt, die fix die ik aandroeg ging ook over welke launcher de standaard is. Er is simpelweg geen fix voor; dat is een Google/AOSP probleem, geen launcher probleem. Als je het op wilt lossen, zou je gestures uit moeten zetten.

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Anonymoussaurus schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 14:58:
[...]

Klopt, die fix die ik aandroeg ging ook over welke launcher de standaard is. Er is simpelweg geen fix voor; dat is een Google/AOSP probleem, geen launcher probleem. Als je het op wilt lossen, zou je gestures uit moeten zetten.
Vreemd genoeg had ik dit probleem niet met mijn Nothing Phone, al heb ik dat daar wel eventjes gehad, maar ik kan me niet meer herinneren hoe ik dat opgelost heb.

Ik heb het probleem overigens ook met de 'normale knoppen'. Al kan ik dan deze 'fix' toepassen.

Helemaal mooi, als je die fix hierboven toepast en daarna terugwisselt naar gestures navigatie werkt de 'home swipe' daarna eventjes niet meer.

[ Voor 19% gewijzigd door rens-br op 09-07-2026 15:14 ]

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-07 22:52

Vliegvlug

Flight Simple

Ik heb vandaag voor het eerst mijn OnePlus 15R aan mijn laptop gehangen met een usb kabel en zie mijn telefoon wel in Windows Explorer onder "This PC" met als naam "OnePlus 15R" maar als ik daar op dubbelklik krijg ik alleen een leeg Explorer venster en geen toegang tot de opslag van mijn telefoon.

Bij eerder telefoons kreeg ik dan een melding op de telefoon zelf of ik toegang tot de opslag van de telefoon wilde geven maar bij de 15R is krijg ik geen melding op mijn telefoon.

Ik heb bij instellingen gezocht op de telefoon en kwam onder "Toegankelijkheid en gemak" wel de optie "OTG-verbinding" tegen die daar standaard uit staat, maar ook het aanzetten van die optie maakt geen verschil.

Iemand die weet hoe ik bij de interne opslag van de telefoon kan komen vanuit Windows?

Het betreft trouwens Windows 10 met de laatste updates.

• vuurvreter63
Vliegvlug schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 09:16:
Ik heb vandaag voor het eerst mijn OnePlus 15R aan mijn laptop gehangen met een usb kabel en zie mijn telefoon wel in Windows Explorer onder "This PC" met als naam "OnePlus 15R" maar als ik daar op dubbelklik krijg ik alleen een leeg Explorer venster en geen toegang tot de opslag van mijn telefoon.

Bij eerder telefoons kreeg ik dan een melding op de telefoon zelf of ik toegang tot de opslag van de telefoon wilde geven maar bij de 15R is krijg ik geen melding op mijn telefoon.

Ik heb bij instellingen gezocht op de telefoon en kwam onder "Toegankelijkheid en gemak" wel de optie "OTG-verbinding" tegen die daar standaard uit staat, maar ook het aanzetten van die optie maakt geen verschil.

Iemand die weet hoe ik bij de interne opslag van de telefoon kan komen vanuit Windows?

Het betreft trouwens Windows 10 met de laatste updates.
Ik weet niet of je hier iets aan hebt, maar gebruik je wel een goede USB kabel,liefst de originele.

Als Windows de telefoon wel ziet maar geen bestanden toont, controleer dan of de telefoon ontgrendeld is en of daadwerkelijk Bestandsoverdracht/MTP geselecteerd is. Soms helpt het om de USB-modus even van "Opladen" naar "Bestandsoverdracht" en weer terug te zetten.

Of kijk dit filmpje misschien heb je er wat aan.

Link verwijderd.

[ Voor 14% gewijzigd door vuurvreter63 op 11-07-2026 18:30 ]

Hikvision gebruiker

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-07 22:52

Vliegvlug

Flight Simple

vuurvreter63 schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 11:15:
[...]

Ik weet niet of je hier iets aan hebt, maar gebruik je wel een goede USB kabel,liefst de originele.
Dat de OnePlus nogal kieskeurig is heb ik inderdaad gemerkt. Ik had eerst een IKEA usb kabel gepakt maar daarmee kreeg ik allemaal foutmeldingen:

OnePlus 15R USB device not recognized in Windows10 Explorer met IKEA USB kabel

OnePlus 15R USB device driver foutmelding in Windows10 met IKEA USB kabel

:X Had eerder verwacht dat het dan helemaal niet zou werken, maar niet met zulke vage foutmeldingen.

Daarna een andere generiek USB kabel gepakt, hierbij werd de telefoon wel in Windows gezien maar ging automatisch het Explorer window open van de OnePlus15R om gelijk weer te sluiten en niet veel later weer te openen, et cetera...
Alsof de verbinding steeds opnieuw gemaakt werd en weer verbroken.

Uiteindelijk de bijgeleverde OnePlus USB kabel gepakt en daarmee bleef het explorer window wel gewoon open maar was er dus niets te zien. :'(
Als Windows de telefoon wel ziet maar geen bestanden toont, controleer dan of de telefoon ontgrendeld is en of daadwerkelijk Bestandsoverdracht/MTP geselecteerd is. Soms helpt het om de USB-modus even van "Opladen" naar "Bestandsoverdracht" en weer terug te zetten.

Of kijk dit filmpje misschien heb je er wat aan.

YouTube: How To Transfer Files From OnePlus 13 To Windows PC Via Data Cable
Dat filmpje was de oplossing, bedankt! (y)

Het is tegenwoordig blijkbaar een stille melding en niet meer zoals vroegen eentje die gewoon naar voren kwam bij het inprikken van de USB in een Windows computer. Dus nu moet je daar zelf actief naar toe om bestandsoverdracht te kiezen ipv enkel opladen.

Geen idee waarom ze dit gedaan hebben maar vind het knap onhandig. :|

• Knamix
Ik ga jullie verlaten! Besloten om de Oppo Find X9 Pro te houden en de OnePlus weg te doen. De OnePlus voelt op sommige punten iets snappier aan, maar de camera is wel een wereld van verschil... Voor de rest, tja.. beetje hetzelfde :)

Accu is net wat beter met dagelijkse dingen (beetje whatsapp, instagram etc).

Even een kleine preview! Beide geschoten op 6x zoom (waarbij de Oppo een 3x optische zoom heeft en de OnePlus 3.5x).

OnePlus:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4ezhnt_rRTsSafVjJ8Avi3uvTLE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XFSVCzHPxiEMX89CTOdDfPuw.jpg?f=fotoalbum_large

Oppo:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6C8-nooKukSK8CCRq_YilKY2JtU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V2p5kAO8N5tMFS6MYKByVsNm.jpg?f=fotoalbum_large

• Vince_1319
Het nieuws is nu officieel bevestigd

https://community.oneplus.com/thread/2170715118587871237

Blijven jullie bij OnePlus of gaan jullie overstappen?

Ik blijf een tijdje bij OnePlus,zou niet weten welk merk ik zou overstappen die dezelfde specs aanbied voor deze prijs

[ Voor 48% gewijzigd door Vince_1319 op 16-07-2026 11:54 ]

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:21
Nog steeds tevreden met de 15 (en pad 3) dus voorlopig nog nergens heen

• rens-br

rens-br

Topicstarter
MrGizMo schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 12:03:
Nog steeds tevreden met de 15 (en pad 3) dus voorlopig nog nergens heen
15 pas net één week binnen, dus die blijft nog wel even. De Pad 3 bevalt hier ook erg goed en ook de Watch 3 bevalt goed.

Erg jammer dat ze ermee stoppen.

• Jotyjo
Vince_1319 schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 11:40:
Het nieuws is nu officieel bevestigd

https://community.oneplus.com/thread/2170715118587871237

Blijven jullie bij OnePlus of gaan jullie overstappen?

Ik blijf een tijdje bij OnePlus,zou niet weten welk merk ik zou overstappen die dezelfde specs aanbied voor deze prijs
Ik zou dan voor Realme of Oppo gaan. Ik vind OxygenOS/ColorOS erg fijn

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:21
rens-br schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 12:28:
[...]

15 pas net één week binnen, dus die blijft nog wel even. De Pad 3 bevalt hier ook erg goed en ook de Watch 3 bevalt goed.

Haha ja de watch 3 heb ik ook liggen maar daar moet ik nog een keer voor gaan zitten :+

Pad 3 is wel echt geweldig tot nu toe. 15 ook hoor want de batterij is insane

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-07 17:49
rens-br schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 12:28:
[...]

Ik heb deze ochtend nog de 15 besteld. Living on the edge.

En ja, ik was erbij van het eerste uur met Oneplus. Heb er hier nog 1 of misschien 2 liggen in absoluut perfecte staat. De 15 gaat hopelijk een waardige afsluiter worden.

• Jamesl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:23
Krijg zojuist de juli patch binnen vis os updater

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02:30
Chinese import gaat toch nog wel een mogelijkheid zijn? Dan met een Global ColorOS erop.

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

• Chris.nl
  • Niet online
Bull schreef op zondag 19 juli 2026 @ 02:19:
Chinese import gaat toch nog wel een mogelijkheid zijn? Dan met een Global ColorOS erop.
Dat zal onveranderd mogelijk blijven waarschijnlijk, maar dan mis je een beetje 4/5G comptabiliteit. Ik gok dat Oppo dan ook interessante tegenhangers uitbrengt voor de EU.

Wandgenoten.nl

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden & Prijzen: [OnePlus 15] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus 15] Accessoires