rr7r schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 07:23:
[...]
Ik zie het hier min of meer bevestigd staan wat jij zegt:
https://www.nn.nl/Particulier/Zorgverzekering/Zorginkoop.htm
En terwijl DSW ook pronkt met vrije artsenkeuze, zie ik daar erg vaak 75% vergoeding bij (niet-GGZ) klinieken ipv 100%. Kan ik moeilijk rijmen met hoe DSW zich profileert. Maar bedankt iedereen die mij een corrigerende reply bediende want ik ga nu juist wel voor NN Zorg Vrij, want ze zijn, gegeven de combinatiepolis met vrije artsenkeuze, een stuk goedkoper.
De ironie.
> NN Zorg Voordelig polis gelden de omzetplafonds wel. Ook 75% bij niet-gecontracteerd ipv 100%.
DSW moet echter binnen dit systeem ook concurrerend blijven, hoe graag ze het allemaal anders zouden willen doen.
Als ze écht zo'n beetje voor alles 100% vergoeding zouden geven, dan moet de premie waarschijnlijk flink omhoog.
Het zit er dik in dat ze dan een afvoerputje worden voor chronisch zieken, wat geen duurzaam bestaan zal betekenen voor een verzekeraar.
Net als dat ze het ER het liefste op 0 zetten, in theorie leuk, maar als jij de enigste bent ga je waarschijnlijk dat bedrag bijna in z'n geheel verwerken in je premie.
Die €10 verlaging die ze bieden is dan nog wel een creatief gebaar, maar heeft de premie ook zeker een paar dubbeltjes per maand duurder gemaakt.
Het
probleem is dat de zorg alsmaar duurder wordt en dat de gemiddelde burger (mede daardoor) scherp naar de premie kijkt, en dat dit bij het vergelijken waarschijnlijk het belangrijkste doorslagpunt is.
Kwestie van vraag en aanbod; zo'n restitutiepolis die écht 100% vergoeding geeft voor niet-gecontracteerde zorg zal zeker €200+ per maand zijn inmiddels.
Zou jij dat er voor over hebben of kies je dan toch liever voor zoiets als de polis van DSW die maar €158,50 kost?