Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hame Marstek Venus A & D - plug and play solar batterij

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
mrme12345 schreef op donderdag 27 november 2025 @ 17:02:
We hebben inmiddels de Venus A ook een aantal dagen getest en de review afgerond en daarbij vielen de onderstaande zaken op:
Inderdaad bizar van de warmte gezien slechts 1200W en goede RTE. In de zomer dan toch maar een fan op zetten als ik in tuinhuis ga plaatsen :+

Die om de 60sec messages door geven ivm API is dan software limiet om onderscheid met Venus D te maken denk je?

• Avenger 2.0
  • Nu online
het is echt veel waarde wat je krijgt voor deze lage prijs. Marstek schudt de boel weer lekker op......
Inderdaad, ben eigenlijk wel nieuwsgierig wat de prijs per stuk is voor de leverancier. Moet toch wel onder de €300 liggen om nog rendabel te zijn.

• mrme12345
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Avenger 2.0 schreef op donderdag 27 november 2025 @ 19:02:
[...]

Inderdaad bizar van de warmte gezien slechts 1200W en goede RTE. In de zomer dan toch maar een fan op zetten als ik in tuinhuis ga plaatsen :+

Die om de 60sec messages door geven ivm API is dan software limiet om onderscheid met Venus D te maken denk je?
Ja fan lijkt me in dit geval geen gek idee, heb ik bij mijn zendures ook op basis van Home Assistant, die springen aan als de omvormer boven x graden komt. En zeker in tuinhuisje ;-)

Dat van die 60sec kwam in het tweakers open api forum naar voren. We staan nog aan begin natuurlijk van die open api, dus helemaal duidelijk is het nog niet. Moeten maar even ontwikkelingen afwachten op dat vlak.

energienerds.nl | full electric | 11,5kWp | 24 kWh LFP | EV 51 kWh|

• mrme12345
  • Niet online
Avenger 2.0 schreef op donderdag 27 november 2025 @ 19:05:
[...]

Inderdaad, ben eigenlijk wel nieuwsgierig wat de prijs per stuk is voor de leverancier. Moet toch wel onder de €300 liggen om nog rendabel te zijn.
Hieruit blijkt wel dat het wellicht nog lager kan. Maar strategie kan natuurlijk ook zijn om het device zo goedkoop te verkopen en daarna veel extra batterijen te verkopen tegen hogere prijs.

• HHF
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:58

HHF

Avenger 2.0 schreef op donderdag 27 november 2025 @ 19:05:
[...]

LiFePo4 batterijen kaal zijn <50 Euro/kWh. Dus aan batterijen zit er ~100 Euro in de batterij. Kastje erbij , wat elektronica die in de 10.000'en gemaakt wordt, nog wat goedkope Chinese werknemers die alles aan elkaar zetten, dan zul je rond de 200-300 euro kostprijs uitkomen. Met een tussenhandelaar erbij zit er nog wel wat ruimte voor marge. Op extra batterijen wordt dan nog meer verdiend.

15 kWp panelen, Solax omvormer, gasloos, warmtepomp Bosch Nefit, 1EV EQA

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:18

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Taro schreef op woensdag 26 november 2025 @ 20:57:
De Venus A nu een aantal dagen in gebruik, bevalt goed. Blijft ook een stukje koeler dan de Venus D (25 vs 45+ graden, al is het nu natuurlijk wel herfst ipv zomer).

[...]
We hebben inmiddels de Venus A ook een aantal dagen getest en de review afgerond en daarbij vielen de onderstaande zaken op:

[...]

- warmte is vrij hoog, ook hoger dan die van de Venus D. Dit hebben we ook 2x herhaald omdat dit ons verbaasde, gezien de kleinere omvormer. Maar kwamen toch op een temperatuur van 48 graden in een ruimte die zelf 16 graden was. Dit hebben we gemeten nadat de Venus A een uur op 1200W aan het laden was. Op zich is deze temperatuur geen probleem, maar wel verrassend dat deze hoger is dan bij de Venus D. 

[...]
Das een gek verschil, heeft 1 van jullie het omgewisseld of zit er daadwerkelijk verschil in?

• mrme12345
  • Niet online
Beekforel schreef op donderdag 27 november 2025 @ 19:23:
[...]

[...]

Das een gek verschil, heeft 1 van jullie het omgewisseld of zit er daadwerkelijk verschil in?
Dat is ook precies de reden dat we het 2 x op verschillende momenten gemeten hebben (met uren verschil er tussen). De waarde van 25 kan ik niet plaatsen, en heb ik ook nog niet eerder bij een stekkerbatterij gemeten zo laag. Maar daar kan @Taro beter iets over zeggen, is zijn meting, misschien bij 800W of zo? Bij ons in ieder geval 2 x rond de 48-49 graden na 2 x meer dan een uur laden op vol vermogen (1200W). En ligt wel in lijn van Venus D (43 graden).

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Beekforel schreef op donderdag 27 november 2025 @ 19:23:
[...]

[...]

mrme12345 schreef op donderdag 27 november 2025 @ 19:25:
[...]

Dat is ook precies de reden dat we het 2 x op verschillende momenten gemeten hebben (met uren verschil er tussen). De waarde van 25 kan ik niet plaatsen, en heb ik ook nog niet eerder bij een stekkerbatterij gemeten zo laag. Maar daar kan @Taro beter iets over zeggen, is zijn meting, misschien bij 800W of zo? Bij ons in ieder geval 2 x rond de 48-49 graden na 2 x meer dan een uur laden op vol vermogen (1200W). En ligt wel in lijn van Venus D (43 graden).
In mijn review heb ik vermeld dat het op 800 Watt was, hier in mijn bericht niet apart genoemd, maar vandaar het verschil. En ik heb hem in een wat koude garage staan.

[ Voor 13% gewijzigd door Taro op 27-11-2025 20:40 ]

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• onlinaius
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:08
Taro schreef op donderdag 27 november 2025 @ 20:40:
In mijn review heb ik vermeld dat het op 800 Watt was, hier in mijn bericht niet apart genoemd, maar vandaar het verschil. En ik heb hem in een wat koude garage staan.
Dus vermoed je dat het forse temperatuurverschil tussen de D indertijd en de A nu puur komt door de koudere garage? Want het was bij jou toch wel een heel groot verschil tussen de temperaturen van de A en de D!

Mid-Limb, 2-ond-1-kap, 1965, 133m2, 12 ZP 4800wp met 4200wp GoodWe conv, 67m2 VVW, etage: 4 rad + 7 m2 VVW, 1 Quatt, Mits Heavy 5KW + 3.5KW, Toon 1, elec koken, CV uit, VVW mengt niet, 'oud' dubbel glas, isolatie RD 1.5 - 2.5.

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

onlinaius schreef op donderdag 27 november 2025 @ 20:45:
[...]

Dus vermoed je dat het forse temperatuurverschil tussen de D indertijd en de A nu puur komt door de koudere garage? Want het was bij jou toch wel een heel groot verschil tussen de temperaturen van de A en de D!
De D heb ik zoals in de review staat op 2200 Watt getest (begin september), de A op 800 Watt (eind november). Dus vermogen verschilt enorm en daarnaast was het hier eergisteren in de garage zo'n 8-10 graden en begin september 15-20+ graden.

Ik kan de A nog wel even op 1200 Watt testen op een ander stopcontact en aan de review toevoegen. En zal mijn bericht van gisteren hier ook even op aanpassen en verduidelijken.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• onlinaius
Taro schreef op donderdag 27 november 2025 @ 21:40:
[...]

De D heb ik zoals in de review staat op 2200 Watt getest (begin september), de A op 800 Watt (eind november). Dus vermogen verschilt enorm en daarnaast was het hier eergisteren in de garage zo'n 8-10 graden en begin september 15-20+ graden.

Ik kan de A nog wel even op 1200 Watt testen op een ander stopcontact en aan de review toevoegen. En zal mijn bericht van gisteren hier ook even op aanpassen en verduidelijken.
Bedankt voor de verduidelijking!

Misschien is het een goed idee alle batterijen op die 800 watt te testen, aangezien dit het wattage is waarop je het makkelijkst onderling kunt vergelijken omdat alle (gok ik?) plugin batterijen dit halen.

Mid-Limb, 2-ond-1-kap, 1965, 133m2, 12 ZP 4800wp met 4200wp GoodWe conv, 67m2 VVW, etage: 4 rad + 7 m2 VVW, 1 Quatt, Mits Heavy 5KW + 3.5KW, Toon 1, elec koken, CV uit, VVW mengt niet, 'oud' dubbel glas, isolatie RD 1.5 - 2.5.

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

onlinaius schreef op donderdag 27 november 2025 @ 22:26:
[...]

Bedankt voor de verduidelijking!

Misschien is het een goed idee alle batterijen op die 800 watt te testen, aangezien dit het wattage is waarop je het makkelijkst onderling kunt vergelijken omdat alle (gok ik?) plugin batterijen dit halen.
Exact, dan kan je ze 1 op 1 vergelijken. Alleen kan ik dat helaas niet meer met terugwerkende kracht voor eerdere modellen doen. Beste is op 800 Watt én op maximaal vermogen.

• Avenger 2.0
  • Nu online
De Venus A is vandaag aangekomen 8) Wel een mooi ontwerp en voelt degelijk aan.
Display is wel een verbetering tegenover de Venus E v1/v2, meer gedimd en ook meer segmenten om laden/ontladen weer te geven. Is dat eigenlijk bij de Venus v3 ook al zo?

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Avenger 2.0 schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 15:49:
De Venus A is vandaag aangekomen 8) Wel een mooi ontwerp en voelt degelijk aan.
Display is wel een verbetering tegenover de Venus E v1/v2, meer gedimd en ook meer segmenten om laden/ontladen weer te geven. Is dat eigenlijk bij de Venus v3 ook al zo?
De E 3 heeft dat naar mijn weten ook + 2 extra LED's.

Vind het wel een nadeel dat je in het donker wel de LED's ziet, maar niet bijbehorende label. Je ziet dan dus niet wat de betreffende LED aangeeft.

• onlinaius
Jullie hebben me overgehaald. Ik heb net (voor 1300) een Venus A, en 2 uitbreidingsbatterijen aangeschaft bij Marstek.nl. Alleen nog niet afgerekend (maar via bankoverboeking besteld) omdat ik eerst wilde proberen of die kortingscode 3x te gebruiken was. Dat werkte door het emailadres bij bestellen te veranderen.

ik geef mezelf nog tot morgen mocht ik me nog bedenken, en dan maak ik het geld over.

Ik ben van plan om vier 600Wp zonnepanelen (2 oost, 2 west), aansluitmateriaal en beugels te bestellen zodra ik de Venus A heb draaien, en ik tevreden ben.

En nog even een stopcontactje naar de juiste plek trekken, een gat in de muur van de garage wat vergroten zodat er 8 MC4 kabels doorheen kunnen, en wat stoeptegels van marktplaats halen als balast.

[ Voor 24% gewijzigd door onlinaius op 28-11-2025 19:50 ]

• Avenger 2.0
  • Nu online
Veel plezier ermee, is een mooie prijs en wel tevreden van hun eigen leveringsdienst. Je krijgt een tracking link en kan in real-time volgen, wat wel handig is. Muhammed heeft hem weer mooi binnen gezet voor mij. Vrees wel dat zijn rug snel om zeep gaat zijn met de hele dag batterijen sleuren, gelukkig zijn de Venus A en D wat lichter :+
Zo weer een mooie review toegevoegd aan de TS:

https://energienerds.nl/i...a-stekkerbatterij-review/

.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | 2 MT Venus 5.12KWh V155 - CT003 V117 - BMS 216 - Modi: AI | 2 Mitsubitshi HEAC | HA DS224+

• Avenger 2.0
  • Nu online
Zojuist eens een 100% naar 11% ontladen uitgelezen met energy plug van de Venus A (2,12kWh) en er onverwacht mooi ~1,88kWh uitgehaald. Een stuk beter dan mijn Venus C (2,56kWh -> ~2,1kWh) en Venus E v2 (5,12kWh -> ~4,2kWh).
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste