Hame Marstek Venus A, D en G- plug and play solar batterij

Pagina: 1 ... 29 30 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• ralfsantbergen
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-07 17:22
Het is denk ik een hardware probleem, kapotte inverter oid. Via een PV aansluiting kun je wel weer leven in de batterij krijgen. Ook heb je daarmee weer Bluetooth en WiFi verbinding. Je kunt daarna ook de firmware flashen (OTA). Maar het feit blijft dat de unit zonder PV niet aangaat. Ook werken de AC functies niet, grid en backup. De status is standby (running) en niet charging of discharging, bij zowel manueel als automatisch. Ik heb de bins voor EMS, BMS en INV gedownload. Maar het haalt dus niets uit om de firmware bij te werken.

• Bwired
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 09:36
Ik ben zeer tevreden over de marstek batterijen zelf, echter de app en P1 is waardeloos, steeds storingen.

Daarom tijdje geleden besloten de marstek helemaal zelf aan te sturen. Eigen P1, rs485 en een energie management systeem die alles regelt mbt laden ontladen en verkopen van energie. Nu al een lange tijd 0 op teller en overschot wordt verkocht op een gunstig tijdstip. Je kunt alles zien op https://bwired.nl

• onlinaius
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-07 13:59
Bwired schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 13:43:
Ik ben zeer tevreden over de marstek batterijen zelf, echter de app en P1 is waardeloos, steeds storingen.

Daarom tijdje geleden besloten de marstek helemaal zelf aan te sturen. Eigen P1, rs485 en een energie management systeem die alles regelt mbt laden ontladen en verkopen van energie. Nu al een lange tijd 0 op teller en overschot wordt verkocht op een gunstig tijdstip. Je kunt alles zien op https://bwired.nl
Ik ben jaloers! Tot nu toe sinds januari alleen maar problemen (en ik wacht nu op de 2e omruil van mijn Venus A), dus die 0 op de meter heb ik helaas sinds januari maar enkele weken gehaald. En niet alleen met de P1 en de app, de eerste set smolten de connectoren van, de 2e laadde 1x op en stopte er daarna mee. Ik snak naar het moment dat het eindelijk goed werkt, en ik ook volledig gebruik kan gaan maken van de zonne-energie van het dak.

Mid-Limb, 2-ond-1-kap, 1965, 133m2, 12 ZP 4800wp + 4200wp GoodWe, 67m2 VVW, etage: 4 rad + 7 m2 VVW, 1 Quatt, Mits Heavy 5KW + 3.5KW, Toon 1, elec koken, CV uit, VVW mengt niet, 'oud' dubbel glas, isolatie RD 1.5 - 2.5, Venus A 6 KWh+2400WP

• badnews.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Ik heb mijn replacement Venus A unit ontvangen van Marstek.

En… hij laadt niet op.. nieuwe firmware, nog steeds niks. Handmatig ook niet. Dus heb nu tijdelijk 2 kapotte units in huis, want de oude is nog niet eens opgehaald. Mijn E draait ondertussen rustig verder zonder issues.

• Bwired
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 09:36
onlinaius schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 13:55:
[...]

Ik ben jaloers! Tot nu toe sinds januari alleen maar problemen (en ik wacht nu op de 2e omruil van mijn Venus A), dus die 0 op de meter heb ik helaas sinds januari maar enkele weken gehaald. En niet alleen met de P1 en de app, de eerste set smolten de connectoren van, de 2e laadde 1x op en stopte er daarna mee. Ik snak naar het moment dat het eindelijk goed werkt, en ik ook volledig gebruik kan gaan maken van de zonne-energie van het dak.
Ja veel ellende maar de batts zelf zijn ok, in ieder geval bij mij. Firmware upgrades doe ik ook niet meer aan mee, alles werkt dus waarom en stuur alles zelf. Die connectors zijn ook niet soliede aangesloten de schroefjes zitten bijna los, niet fijn. Daar kwam ik achter toen ik er haakse connectors op heb gezet.

Op mijn website leg ik al veel uit maar is nog groeinde.

Mijn aansturing voor de marstek kijkt nu naar weersvoorspelling, AI, prijsindicsties, zonnepanelen etc. Ook kan ik mijn Goodwe en hoylmiles converts regelen via software om bijvoorbeeld 0 tm 100% terug te geven.

groet Pieter

Https://bwired.nl

• greenbee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-07 11:20
Bwired schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 14:59:
[...]

Ja veel ellende maar de batts zelf zijn ok, in ieder geval bij mij. Firmware upgrades doe ik ook niet meer aan mee, alles werkt dus waarom en stuur alles zelf. Die connectors zijn ook niet soliede aangesloten de schroefjes zitten bijna los, niet fijn. Daar kwam ik achter toen ik er haakse connectors op heb gezet.

Op mijn website leg ik al veel uit maar is nog groeinde.

Mijn aansturing voor de marstek kijkt nu naar weersvoorspelling, AI, prijsindicsties, zonnepanelen etc. Ook kan ik mijn Goodwe en hoylmiles converts regelen via software om bijvoorbeeld 0 tm 100% terug te geven.

groet Pieter

Https://bwired.nl
Dat is interessant, wat heb je daar allemaal voor nodig, de site met alle data ziet er geweldig uit en zou ik ook wel willen maken.

Ik heb een venus d en een venus e v2 ct002 en ct003 p1 van homewizzard en de energie dongel van homey

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Vraag; hebben jullie ook de Marstek Venus A gekoppeld met een aardekabel?

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:20
kevlar01 schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 14:59:
Vraag; hebben jullie ook de Marstek Venus A gekoppeld met een aardekabel?
Je moet de Venus op een geaard stopcontact aansluiten, dan is die sowieso geaard.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Vulcan750 schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 15:18:
[...]

Je moet de Venus op een geaard stopcontact aansluiten, dan is die sowieso geaard.
Dat heb ik, hij is op een eigen groep aangesloten. Een elektricien heeft deze speciaal hiervoor aangelegd.
Ik heb echter nu 2 defecte units, waarvan ik bij 1 een vervangende heb gekregen van Marstek.
Deze is nu ook binnen 1 dag defect. Vandaar deze vraag, ik heb namelijk niet de unit zelf geaard (dat is de buitenschil). Geen idee of dat een oorzaak kan zijn van deze defecten, maar ik vind het opvallend dat al die batterij units de geest geven. Het is overigens nadat ik ze heb geupdate naar de laatste software versie, dus het kan ook daar mee te maken hebben.

Desalniettemin ben ik eigenlijk het vertrouwen in deze setup kwijt geraakt.
Ik wil ze eigenlijk terugsturen en mijn geld terug, en dan wellicht overstappen naar een ander merk. Maar ik zie ook een hoop andere topics over gesmolten connectoren e.d. bij andere merken, dus wellicht is het gewoon beter om te wachten.

• ravenstein
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:39
Ik krijg ook amper reactie meer, moest een startup video uploaden (wat overigens een foutmelding geeft bij uploaden) heb het maar op YouTube gegooid en de link in de support aanvraag mee gestuurd.

Beide leveranciers die ik heb aangeschreven hebben nog niet gereageerd (ik geef ze nog even ivm vakantieperiode).

Tot die tijd staat het er zo bij:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1PSXrPEzGN2xgglOtBtAogEMH1E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/so8MyH51aNLIIfDu6zX0GftK.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door ravenstein op 25-07-2026 10:39 ]

2x Marstek Venus A V148 +1 extra batterijpack 8.48kwh totaal. Home Assistant

• ajan
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:10
Ben ik een van de weinige bij wie de Venus A (tot nu toe) goed functioneert ?

Sinds 3,5 maanden hier thuis staan met 1 uitbreidingsunit en sinds 2 maanden met 1 zonnepaneel gekoppeld van 455 Wp.
Werd geleverd met V143. Na een ca. een maand een update uitgevoerd naar V148.
De limiet van 1200W ontladen bleef na de update gewoon staan bij mij.

Maar enkele weken geleden zag in de app dat m'n hele laad/ontlaadschema ineens foetsie was zonder aanleiding. De 1200W setting was ook weg. Het hele schema opnieuw aangemaakt en maar op 1500W max. gezet omdat de 1200W niet meer te kiezen valt.
Ontladen op 1500W komt overigens zelden voor bij mij, en dan ook maar kort. Meestal staat die op een handmatig programma met bijv. 1000W als max, voor zowel laden als ontladen. Inclusief het zonnepaneel laad die soms dan totaal 1500W.

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:10
ajan schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 11:58:
Ben ik een van de weinige bij wie de Venus A (tot nu toe) goed functioneert ?
Hier af en toe problemen, maar lijkt me aan de firmware te liggen en niet de hardware gezien met die 1500w firmware die ze automatisch doorgeduwd hebben begonnen is. Paar keer aangegeven maar nog geen nieuwe firmware gekregen. Als ik ga ruilen krijg ik misschien gewoon dezelfde problemen, dus wacht nog even af. Maar toch significant veel problemen met units die stoppen met werken als je op facebook ziet. Iemand gezien die batterij had open gedaan en daar was deel van PCB omvormer en beschermplastiek gewoon weggesmolten...
Pagina: 1 ... 29 30 Laatste