Het grote Kia EV5 topic

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• dabonkie
  • Registratie: November 2025
  • Nu online
EV5 Blackedout schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 00:00:
[...]

Wat kost dat nu inclusief installeren en 13 polige stekker? Als ik vragen mag.
Bij mij is toen de optie gezet op een stelpost van €1200,- (de prijs was toen nog niet bekend).

• dabonkie
  • Nu online
theredone51 schreef op zondag 15 maart 2026 @ 12:59:
[...]

Achterklep: naar mijn begrip werkt dit alleen bij het 'van achteren naderen van het voertuig'. Je moet er dus op af komen lopen, niet gewoon er achter staan.

Maar ik gebruik deze functie niet, de klep heeft geen sensoren of iets dus hij gaat gewoon volledig open. Als je dan met je handen vol boodschappen bij de auto komt en die in een parkeergarage staat met 'obstakels' aan het plafond, dan kan je ruit er wel eens uit liggen...

Voor easy access: zoals al aangegeven, werkt alleen als de stoel ver genoeg naar voren staat. Met mijn 1m95 doet de functie bij mij niets, maar voor mijn vrouw werkt het wel :)
Het werkt als volgt:

Je gaat achter de klep staan en je moet ‘m 4x horen piepen. Daarna gaat hij automatisch open. Bij mij pakt hij ‘m al als ik binnen 1,5 meter sta. Beter dan die met je voet. Zie geregeld collega’s met handen vol met hun voet onder de bumper zwieren in de hoop dat hij open gaat 8)7 . M.i. is dit bij deze Kia veel beter met deze optie.

• vinno86
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:07
dabonkie schreef op zondag 15 maart 2026 @ 14:07:
[...]

Het werkt als volgt:

Je gaat achter de klep staan en je moet ‘m 4x horen piepen. Daarna gaat hij automatisch open. Bij mij pakt hij ‘m al als ik binnen 1,5 meter sta. Beter dan die met je voet. Zie geregeld collega’s met handen vol met hun voet onder de bumper zwieren in de hoop dat hij open gaat 8)7 . M.i. is dit bij deze Kia veel beter met deze optie.
Hmm.. ik heb er inmiddels een minuut achter gestaan, benaderd vanaf de zijkanten, benaderd vanaf achteren, met deuren op slot, met deuren open, met auto uit, met auto aan, andere sleutel, beide sleutels.. en dan ook nog combinaties hier van.

ik weet het niet meer lol 8)7

• dabonkie
  • Nu online
vinno86 schreef op zondag 15 maart 2026 @ 15:09:
[...]

Hmm.. ik heb er inmiddels een minuut achter gestaan, benaderd vanaf de zijkanten, benaderd vanaf achteren, met deuren op slot, met deuren open, met auto uit, met auto aan, andere sleutel, beide sleutels.. en dan ook nog combinaties hier van.

ik weet het niet meer lol 8)7
Heb je de optie wel aan gezet bij de instellingen? Want standaard staat het uit namelijk. Dacht bij de setting portieren volgens mij.

• vinno86
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:07
dabonkie schreef op zondag 15 maart 2026 @ 15:48:
[...]

Heb je de optie wel aan gezet bij de instellingen? Want standaard staat het uit namelijk. Dacht bij de setting portieren volgens mij.
Uiteraard.

En uit en weer aangezet, en een ander profiel gemaakt en daar aangezet om te proberen.. Maar helaas, kofferbak zegt elke keer nee.

Portieren ontgrendelen werkt wel gewoon, die unlocken netjes precies op tijd als ik bij de auto aan kom.. lijkt er mij gewoon op alsof de sensor die het moet registreren bij de achterklep gewoon niet werkt. :/

[ Voor 26% gewijzigd door vinno86 op 15-03-2026 16:01 ]

• HM-5
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 16:30
trekhaak incl. montage en kentekenplaat € 1390

• dabonkie
  • Nu online
vinno86 schreef op zondag 15 maart 2026 @ 15:54:
[...]

Uiteraard.

En uit en weer aangezet, en een ander profiel gemaakt en daar aangezet om te proberen.. Maar helaas, kofferbak zegt elke keer nee.

Portieren ontgrendelen werkt wel gewoon, die unlocken netjes precies op tijd als ik bij de auto aan kom.. lijkt er mij gewoon op alsof de sensor die het moet registreren bij de achterklep gewoon niet werkt. :/
Dan lijkt er idd iets anders aan de hand (wellicht de sensor aan de achterkant die niks doet). Even aankaarten bij je dealer.
Pagina: 1 ... 11 12 Laatste