Helaas presteren die twee het minst. De ene keer pakt
Yashin alle hoge ballen die de kruisingen ingaan, en soms pakt hij de ballen niet waarvan je zou denken dat hij ze makkelijk zou moeten hebben. Tegen low driven schoten ben je de lul. Persoonlijk zou ik hem niet opstellen, het kan je doelpunten kosten.
Garrincha is een prima buitenspeler. Niet de snelste, maar beweegt lekker soepeltjes. Ik maak vooral gebruik van zijn R1 dribbel. Verder geen lange passes geven en lekker simpel houden met korte tiki taka's.
Eusebio is een heerlijke afmaker wat voorname komt door zijn 5* WF. Echter is hij niet echt zo behendig, dus moet je niet al teveel met hem draaien en dribbelen. Wat hem vooral zo goed maakt is zijn eerste aanname waardoor hij makkelijk kan weg draaien of zichzelf zo open voor doel gooit dat je makkelijk kan scoren. Aan zijn rapid playstyle+ heb je vrij weinig aan. Helaas is hij niet de snelste als het gaat om lange afstanden sprinten en kan hij ingehaald worden door verdedigers. Wel handig om vanuit stilstaand meteen jezelf te lanceren om jezelf voor een korte tijd helemaal vrij te spelen. Zodra je doorhebt hoe Eusebio werkt, kan je echt leuke creatieve doelpunten maken.
Laat me dan ook maar meteen hebben over
Sir Charlton. In één woord; geweldig! Hij kan letterlijk alles. Is het meest wendbare van allemaal. Kan goed passen en is best snel voor een CAM. Maar waar hij het meest in uitblinkt is zijn afmaken. Of je nou finesse, low driven of knetterhard de bal in doel schiet, ze gaan er allemaal in. Is volgens mij even goed als zijn base rating van vorig jaar.
En als laatst ... de andere Bobby;
Moore. Is even goed als de andere meta verdedigers zoals Kounde, Saliba, Gvardiol en Eder. Vergeleken met de genoemde voorbeelden, is hij niet agressief maar meer een nette balveroveraar zonder lichaamscontact. Dit komt met name door zijn anticipate+ wat deze speler bovenuit laat steken. Gek genoeg kan hij de meeste snelle spitsen bijhouden en staat hij vrijwel altijd goed defensief op de juiste positie. Zijn balvaardigheid (dribbelen en passen) is ook zeer netjes ondanks zijn matige statistieken wat bij zijn zilveren rating hoort. Het enige waar je mee moet oppassen is het uitvoeren van staande tackles. Doe dit niet zomaar, want op een of ander manier duurt het weer even voordat hij weer kan draaien of positioneel goed kan staan. In dit geval weer sprake van matige stats, maar vooralsnog merkbaar dat het een icon is.
Hoop dat je hier wat aan hebt. Als je toch besluit om ze allemaal binnen te halen, raad ik je aan om de live wedstrijden te grinden. Die zijn wat korter dan SB of Rivals wedstrijden en de kans is groot dat mensen ragequitten omdat ze toch niks te verliezen hebben.
Hier een kleine voorbeeld van Eusebio en Sir:
YouTube: EA SPORTS FC 26_Firsttouch
Eusebio aanname:
YouTube: EA SPORTS FC 26_Silver-Eusebio
[
Voor 3% gewijzigd door
Lashrom op 06-10-2025 23:18
]