DeJurist schreef op woensdag 16 september 2026 @ 18:22:
Zit nu even naar een paar FC 27-streams te kijken, maar ik vraag me echt af wat EA deze keer daadwerkelijk aan de ontwikkeling van de game heeft gedaan. Het voelt voor 90% gewoon hetzelfde als FC 26. Qua graphics, snelheid, animaties, keepers en eigenlijk vrijwel alles zie ik nauwelijks verschil.
Ik ga hem dit jaar dan ook gewoon links laten liggen. Na meer dan 15 jaar FC/FIFA ieder jaar te hebben gekocht, is dit voor mij het eerste jaar dat ik hem oversla.
Ze doen al geruime tijd vrij weinig aan FC reeksen.
Met playstyles kwam een aardige toevoeging, maar de engine is al jaren hetzelfde.
FC26 viel mij zwaar tegen in de zin dat dit gewoon een FC25 was met een flinke patch eroverheen. FC27 is op het eerste gezicht echt niet anders. De gameplay is nagenoeg hetzelfde, de kaarten zijn geupdate en bijgewerkt en er zijn wat extra features toegevoegd, maar plat geslagen: dezelfde game, nieuw jasje.
Let maar op, die kick-off glitch zit er straks gewoon nog steeds in.
Ik heb me ansich wel vermaakt met FC26 het afgelopen jaar, maar het was ook het jaar dat ik nog nooit zo weinig FIFA heb gespeeld. Denk maximaal 3 a 4 keer een weekend league gedaan. Verder casual rivals.