[Multi] EA FC 27 Ultimate Team

Pagina: 1
Acties:

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:23

EA SPORTS FC 27

Afbeeldingslocatie: https://tbreak.com/wp-content/uploads/2026/07/image-1.png
Welkom in het Ultimate Team-gedeelte van het FC 27 verzameltopic! In deze modus bouw je je eigen droomselectie op door middel van het verzamelen van kaarten, het voltooien van objectives, het handelen op de transfermarkt en het spelen van diverse spelmodi.

Hieronder vind je alle belangrijke pijlers en de nieuwste features van dit jaar op een rij.

🔥 Wat is nieuw in FC 27 Ultimate Team?
  • FUT Gallery & Sets: Een gloednieuwe verzamelmodus. Elk kaarttype levert gallery-punten op. Schaal op van D- tot S-Grade om unieke kleding, badges, tokens en gegarandeerde Holographic cards vrij te spelen.
  • Vereenvoudigde SBC's (Squad Building Challenges): Het voltooien van SBC's draait niet langer om complexe teameisen, maar om het behalen van een specifieke Squad Score. Dit maakt het puzzelelement sneller en toegankelijker.
  • Revamp voor Base ICONS: Alle Base ICONS starten dit jaar op minimaal 88 OVR. PlayStyles en stats zijn herzien om de iconische spelers beter te laten aansluiten bij hun daadwerkelijke hoogtijdagen.
  • Hall of Fame Cards: Een nieuwe kaartreeks met culthelden uit het verleden. Denk aan publieksfavorieten zoals Marouane Fellaini, Hulk, Eljero Elia en Adebayo Akinfenwa.
  • Gecapte PlayStyle+: Om de extreme 'powercreep' te verminderen, is het aantal maximale PlayStyle+ eigenschappen per speler aan banden gelegd.
  • FUT Swap Tokens zijn terug: Verdien Swap Tokens via gameplay en ruil ze in het speciale Swap-menu in voor packs, evoluties of exclusieve spelers.
🏆 Belangrijkste Gamemodes

Competitive & Online
  • Ultimate Champions (FUT Champions): Het vlaggenschip voor competitieve spelers. Kwalificeer je doordeweeks en speel in het weekend de Weekend League voor de beste verhandelbare pakketten en player picks.
  • Division Rivals: De wekelijkse ladder waarin je stijgt in divisies. Bepaalt je wekelijkse beloningen en levert punten op voor Champions-kwalificatie.
  • Online Friendlies & Rush: Snelle, casual wedstrijden zonder invloed op je contracten of records, ideaal voor het behalen van specifieke Objectives.
Single Player & Offline
  • Squad Battles: Neem het op tegen AI-gestuurde teams van de community. Kies je eigen moeilijkheidsgraad om punten te verzamelen voor de wekelijkse klassementen.
  • Champions League / Tournaments Mode: Een uitgebreide offline toernooimodus. Werk jezelf omhoog in de poulefase tegen toenemende AI-moeilijkheidsgraden tot een finale op Ultimate-niveau.
⚙️ Team Building & Mechanics
  • Evolutions (Evo's): Upgrade je favoriete (lage) kaarten door specifieke in-game uitdagingen te voltooien. Maak van een onbekende bronzen speler een bruikbare kaart voor je hoofdselectie.
  • FC Smart Tactics & Player Roles: Tactiek is fijnmaziger dan ooit. Alle kaarten beschikken over specifieke Roles++ voor hun primaire en secundaire posities, wat direct invloed heeft op hun loopacties.
  • Chemistry System: Bouw teamgeest op basis van nationaliteit, competitie en club. Maximale chemistry zorgt voor flinke stat-boosts via Chemistry Styles.
💡 Handige Handvatten voor de Start (Starter Tips)
  1. Gebruik de Web App / Companion App: Begin direct met het bouwen van je team en de eerste SBC's zodra de apps live gaan.
  2. Fokus op Starter Objectives: Voltooi de introductie-uitdagingen voor snelle packs en XP voor de Season Pass.
  3. Bewaarde Coin Boosts: Activeer meteen je Coin Boosts uit de Season Pass om na elke wedstrijd extra munten binnen te harken.
  4. Verkoop niet te snel: Spelers uit populaire competities stijgen vaak flink in prijs rond de eerste Weekend League.
Fut Gallery

Afbeeldingslocatie: https://drop-assets.ea.com/images/4UZ0NmHHuauZ6rFUpoPwDI/c53837783600c58464f76f84b255fff1/sadfsadfadsf.jpg?im=AspectCrop=%2816,9%29,xPosition=0.5,yPosition=0.5

Galerij Sets

Afbeeldingslocatie: https://drop-assets.ea.com/images/1xXYY0dIWFgtD7KmC3KiBN/d2806eb781aed5a39e4a9c992955c5db/gallery.jpg?im=AspectCrop=%2816,9%29,xPosition=0.5,yPosition=0.5

Set Beoordelingen

Afbeeldingslocatie: https://drop-assets.ea.com/images/106nOdsXkXetIxHfujihPM/03fadbcee8474b427e22c48eaba5da2e/set-grade.jpg?im=AspectCrop=%2816,9%29,xPosition=0.5,yPosition=0.5

PSN: Maichel

• Maichel
De post hierboven zal ik nog aanpassen. Als iemand er iets speciaals in wil hebben, let me know!

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 12:52
Valandil schreef op donderdag 17 september 2026 @ 07:56:
[...]

Ze doen al geruime tijd vrij weinig aan FC reeksen.
Met playstyles kwam een aardige toevoeging, maar de engine is al jaren hetzelfde.

FC26 viel mij zwaar tegen in de zin dat dit gewoon een FC25 was met een flinke patch eroverheen. FC27 is op het eerste gezicht echt niet anders. De gameplay is nagenoeg hetzelfde, de kaarten zijn geupdate en bijgewerkt en er zijn wat extra features toegevoegd, maar plat geslagen: dezelfde game, nieuw jasje.

Let maar op, die kick-off glitch zit er straks gewoon nog steeds in.

Ik heb me ansich wel vermaakt met FC26 het afgelopen jaar, maar het was ook het jaar dat ik nog nooit zo weinig FIFA heb gespeeld. Denk maximaal 3 a 4 keer een weekend league gedaan. Verder casual rivals.
Wat ik vooral hoop, is dat FC 27 massaal wordt geboycot en dat EA financieel gaat merken dat dit soort praktijken echt niet langer acceptabel zijn. Breng dan gewoon een kit-up-to-date uit tegen een kleine vergoeding, zoals eerder met F1 25 is gedaan. Maar vervolgens weer de volle mep vragen voor een game waarin naar mijn mening nauwelijks iets wezenlijks is veranderd, alsof er een enorme hoeveelheid ontwikkelwerk in zit, gaat voor mij echt alle perken te buiten.

Maar waarschijnlijk gebeurt dat niet, omdat er inmiddels een enorme groep spelers is die simpelweg verslaafd is aan dit spel en vooral aan Ultimate Team. Wanneer je belachelijk veel geld in een game blijft pompen om vervolgens slechts een kans te maken op de beste ‘kaartjes’, begint dat naar mijn mening toch verdacht veel op een vorm van gokverslaving te lijken.

• Maichel
DeJurist schreef op donderdag 17 september 2026 @ 10:09:
[...]

Wat ik vooral hoop, is dat FC 27 massaal wordt geboycot en dat EA financieel gaat merken dat dit soort praktijken echt niet langer acceptabel zijn. Breng dan gewoon een kit-up-to-date uit tegen een kleine vergoeding, zoals eerder met F1 25 is gedaan. Maar vervolgens weer de volle mep vragen voor een game waarin naar mijn mening nauwelijks iets wezenlijks is veranderd, alsof er een enorme hoeveelheid ontwikkelwerk in zit, gaat voor mij echt alle perken te buiten.

Maar waarschijnlijk gebeurt dat niet, omdat er inmiddels een enorme groep spelers is die simpelweg verslaafd is aan dit spel en vooral aan Ultimate Team. Wanneer je belachelijk veel geld in een game blijft pompen om vervolgens slechts een kans te maken op de beste ‘kaartjes’, begint dat naar mijn mening toch verdacht veel op een vorm van gokverslaving te lijken.
Verslaafd....

Ik vind FUT heel leuk. Ja, ik heb het met je eens dat de verschillen klein zijn (en misschien elk jaar kleiner worden) maar dat is voor mij zelf geen reden om het niet te kopen. Ja, grotere verschillen zijn leuk, maar dan heb je ook weer mensen die klagen dat het té anders is.

Ik snap de roep om veranderingen en dat zou op sommige vlakken inderdaad goed zijn, maar het blijft een voetbalspel....de basis kan je niet echt veranderen natuurlijk.

Zelfs de Ultimate Plus gekocht, ieder zijn ding natuurlijk :)

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:05
Maichel schreef op donderdag 17 september 2026 @ 10:23:
[...]

Verslaafd....

Ik vind FUT heel leuk. Ja, ik heb het met je eens dat de verschillen klein zijn (en misschien elk jaar kleiner worden) maar dat is voor mij zelf geen reden om het niet te kopen. Ja, grotere verschillen zijn leuk, maar dan heb je ook weer mensen die klagen dat het té anders is.

Ik snap de roep om veranderingen en dat zou op sommige vlakken inderdaad goed zijn, maar het blijft een voetbalspel....de basis kan je niet echt veranderen natuurlijk.

Zelfs de Ultimate Plus gekocht, ieder zijn ding natuurlijk :)
Ik merkte zelf dat ik met FUT in een soort van loop zat.

Leuk spelen/grinden etc voor upgrades etc, om vervolgens in het weekend in de competitive modes erachter te komen dat de online gameplay ruk/instabiel is waardoor je eigenlijk voor niets deze upgrades bijelkaar gespeeld hebt.

Het blijft een leuke game, maar ik lees nooit ergens dat ze de onderliggende problemen hebben aangepakt. Het jaarlijks veranderen van de menus, muziekjes etc is veel belangrijker zodat het idd lijkt dat je een nieuwe versie speelt ipv een minor incrementele update.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:19
Ik speel sinds vorig jaar op de Switch 2 en de transfermarkt is daar echt beperkt. Heb niets gekocht en alleen met first owners gespeeld. Jaar geeindigd met een allemaal 99 spelers...

• Maichel
Er!k schreef op donderdag 17 september 2026 @ 11:19:
Ik speel sinds vorig jaar op de Switch 2 en de transfermarkt is daar echt beperkt. Heb niets gekocht en alleen met first owners gespeeld. Jaar geeindigd met een allemaal 99 spelers...
Dat eindigen met alleen 99 spelers was niet zo moeilijk, door die SBC waarbij je steeds de keuze uit een X aantal 99 rated spelers had :D

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Klopt het dat de Nieuw-Zeeland methode ook gefixed is dit jaar?

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:06
shoombak schreef op donderdag 17 september 2026 @ 14:03:
Klopt het dat de Nieuw-Zeeland methode ook gefixed is dit jaar?
Nee want mensen spelen al

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:17

Oxigeon

En zo is dat!

Hier ook alweer begonnen met het starten van een Premier League team. Inmiddels de Foundations SBC voltooid. Nu nog 1600 coins ongeveer. Ik moet nu dus wachten tot ik iets verkoop op de markt. Helaas weet ik niet hoe ik nu nog wat geld kan vergaren.

Heb dit nu bij elkaar geharkt:
https://www.futbin.com/27/squad/44937

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Pagina: 1