Ben inmiddels in div 5 aanbeland.
Normaal gesproken vond ik het niet zo belangrijk, maar als ik na dit seizoen weer 2 divisies moet promoveren voor de WL dan doe ik iets beter mijn best. Niet dat ik er nou overdreven veel wedstrijden voor heb gespeeld.
En vind je het spel niet zo leuk meer, of doen je aanvallers te weinig.
Probeer af en toe een andere taktiek, ik merk dat je soms rekent op bepaalde loopacties. Maar het spel is daarin niet heel consistent, dus dan geeft een andere tactiek een nieuwe dimensie aan je spel. Ga hierbij niet te ver weg van wat je fijn vind om te spelen.
Wat betreft verdedigen. Wat voor mij vaak werkt is gewoon 1 van je spitsen of andere aanvallende spelers selecteren om te verdedigen. De game straft manual defending en het breken van je formatie heel erg af. Dus dan beter een speler selecteren die verdedigend toch eigenlijk niks doet.
Op het moment dat de tegenstander bijvoorbeeld een steekpass geeft net voor die tijd overschakelen naar de juiste verdediger.
Let op dit alles werkt vooral tegen spelers die langzaam en voorzichtig spelen en dribbelend jouw 16 in willen. Tegen een snel tikkende speler werkt dit sowieso niet.
Hierop volgend, soms heb je een tegenstander die met maar 3 of 4 spelers aanvalt. En toch kan je niet verdedigen, dan schakel ik over naar een formatie zoals 3412. Je zult merken dat ze minder makkelijk hun aanvallers bereiken. Het wordt wel een beetje open huis
Sowieso belangrijk om meerdere formaties te hebben waar je naar kunt overschakelen. Soms kom je gewoon een formatie tegen die perfect jouw formatie countert.