Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lashrom
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:32
Traeces schreef op maandag 22 september 2025 @ 16:40:
[...]

Vanmiddag maar even snel me elftal gekocht. Ging rap omhoog waardoor ik al niet meer Alisson of Donarumma kon kopen.

[Afbeelding]
Solide verdediging, prima middenvelders en rappe behendige aanvallers. Sterk team! ;)
Bossie schreef op maandag 22 september 2025 @ 22:26:
[...]

Ik heb Rodrygo untradeable, maar speel met Reiten/James op de zijkanten aangezien beide rapid+ hebben maar ook beide als CAM in 4231 of als LM/LW - RM/RW in andere varianten.

Het is nu vooral nog even zoeken naar de juiste formatie, maar misschien moet gewoon even in FC25 inloggen en mijn 4231/4213 even kopieren en de verdedigende lijn even dieper zetten.
Klinkt ratty, maar net als vorig jaar blijft 4-2-1-3 de beste opstelling voor mij. Super gebalanceerd. Het kan wel exposed worden door een 4-2-4 of 4-3-3 (4) opstelling. Maar haast niemand gebruikt deze opstellingen nog. Mijn alternatieve opstelling is 4-4-2 (1) als het niet gaat met 4-2-1-3. Ik probeer momenteel nu de 4-2-3-1 opstelling uit van team Gullit. Helaas maak je dan niet echt gebruik van buitenspelers maar drie CAM. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lashrom schreef op maandag 22 september 2025 @ 23:56:
[...]

Solide verdediging, prima middenvelders en rappe behendige aanvallers. Sterk team! ;)

[...]

Klinkt ratty, maar net als vorig jaar blijft 4-2-1-3 de beste opstelling voor mij. Super gebalanceerd. Het kan wel exposed worden door een 4-2-4 of 4-3-3 (4) opstelling. Maar haast niemand gebruikt deze opstellingen nog. Mijn alternatieve opstelling is 4-4-2 (1) als het niet gaat met 4-2-1-3. Ik probeer momenteel nu de 4-2-3-1 opstelling uit van team Gullit. Helaas maak je dan niet echt gebruik van buitenspelers maar drie CAM. Ben benieuwd.
Half wingers :+

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lashrom
Indeed, haha!

Ondertussen een paar Rivals wedstrijden gespeeld in de nacht met de 4231 (breed) opstelling van RedLac (zYLd6D$59vf&). Heerlijke opstelling en geen enkel wedstrijd verloren. Ik speelde zo door divisie 5 heen met nu de finale naar divisie 4. Mijn CAM heeft gek genoeg zoveel vrijheid en staat bijna nooit gedekt evenals één van de CDM's die makkelijk mee naar voren kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heron
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:31
Traeces schreef op maandag 22 september 2025 @ 21:32:
R1 dribbelen is echt bizar op. Je kan met cv’s amper goede snelle spelers bijhouden.

Beter nerfen ze dat heel snel. Eerste pot Rivals 7-6 gewonnen.
Gisteren 3 verloren, 1 gewonnen in mijn eerste potjes Rivals (div 8). Valt even behoorlijk tegen. Misschien ben ik te oud geworden, maar tegenstander blijft fidget spinnen totdat je een keer net verkeerd beweegt (of te snel naar ze toe gaat), en ze dribblen zo om je heen.

Aan de andere kant zie ik ook een abusrde hoeveelheid perfecte one-touch passes over 20+ meters heen en weer gaan. Echt veel te arcade en onrealistisch.

En ook dit jaar weer: als je met een CAM een bal aan wilt nemen, staan er meteen twee CDMs en nog een verdediger (of twee) op je... of ik moet nog wachten tot de beste mensen promoveren, of ik moet echt een andere opstelling vinden die wel bij me past. Probeerde een 4231 deep, maar speelt echt totaal anders dan in een squad battles (op world class).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-09 14:47
heron schreef op maandag 22 september 2025 @ 16:23:
Duidelijk - ik ga die tournaments maar even links laten liggen. Vanavond eerst maar eens Rivals gaan proberen. Voor het eerst online spelen, na de eerste dagen alleen wat Squad Battles en Rush voor objectives en rewards gedaan te hebben. Best spannend.
Die 30 punten waren zo binnen in Div 7 haha! Volgende week paar divisies klimmen, meestal zit ik in 3 (nou ja vorig jaar en de jaren ervoor dan)

PSN: Maichel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maichel
Ohja ik had gisteren nog een mega creditcard team tegen in Rivals.
91 Eusebio, VVD, Hazard, Inaki Williams, Valverde, Hanssen en nog meer.

Verdedigen kon die niet zo goed.....10-4 gewonnen :)

Maar bizar als je al die spelers al hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llovesoccerx7
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:51
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rYBs6Bo7EEReK1byMRiST1uI-QI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/0TB9gIE6NDlJcDj34AP0A9On.png?f=fotoalbum_large
Vanavond dit team maar eens proberen ivm untradeables die ik heb. Tips zijn nog welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maichel
llovesoccerx7 schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 10:10:
[Afbeelding]
Vanavond dit team maar eens proberen ivm untradeables die ik heb. Tips zijn nog welkom!
Wat ik gisteren al zei....ik had Gakpo ook. Best OK, maar Xavi Simons echt vele malen fijner voor mij op die positie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• llovesoccerx7
Maichel schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 10:12:
[...]

Wat ik gisteren al zei....ik had Gakpo ook. Best OK, maar Xavi Simons echt vele malen fijner voor mij op die positie.
Ik denk dat ik Hemp ga proberen daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 24-09 10:32
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Y86CXbv3Dy3Ft-MqWjeqAqWydk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CXjeVtji7PKiEwYdrSLsoD92.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand nog tips ? Denk doorsparen voor patri ofzo. Zijn er nog tussenstappen voor versterkingen of is dat vooral zonde ? Enige tradebles zijn Gvardiol en Tonali.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:58

beuker19

Killerbeuker is so OP

Beavbusi schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 10:36:
[Afbeelding]

Iemand nog tips ? Denk doorsparen voor patri ofzo. Zijn er nog tussenstappen voor versterkingen of is dat vooral zonde ? Enige tradebles zijn Gvardiol en Tonali.
Misschien Pina van de Barca vrouwen voor de LW die is goedkoop

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lashrom
Beavbusi schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 10:36:
[Afbeelding]

Ik zou inderdaad doorsparen voor Patri of wellicht Salma Paraluello. Dan heb je volledige chem met de overige Liga F spelers en Baldé!

Het klinkt misschien ongeloofwaardig. Maar een team op maximale chem (33) hebben is echt super belangrijk. Ik had namelijk al getest met een paar Rivals wedstrijden dat als je zelfs twee chem mist, de prestaties van je team iets minder is in tegenstelling tot een team met volledige chem. Ik merk vooral aanvallend in het snelheid van het spel en hoe positioneel iedereen loopt of staat. Vele zeggen dat het wel acceptabel is om 1 of 2 chem te missen, maar het heeft degelijk wel een nadelige effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heron
Lashrom schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 11:18:
[...]

Ik zou inderdaad doorsparen voor Patri of wellicht Salma Paraluello. Dan heb je volledige chem met de overige Liga F spelers en Baldé!

Het klinkt misschien ongeloofwaardig. Maar een team op maximale chem (33) hebben is echt super belangrijk. Ik had namelijk al getest met een paar Rivals wedstrijden dat als je zelfs twee chem mist, de prestaties van je team iets minder is in tegenstelling tot een team met volledige chem. Ik merk vooral aanvallend in het snelheid van het spel en hoe positioneel iedereen loopt of staat. Vele zeggen dat het wel acceptabel is om 1 of 2 chem te missen, maar het heeft degelijk wel een nadelige effect.
Verrassend. Ik zou denken met het verminderen van de effecten die chemstyles hebben, dat verschil tussen 2 en 3 chem voor een speler minder belangrijk zou zijn. De + en ++ rollen lijken me nu meer impact hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceOdyssey
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:11
Tot nu toe tikt 4-1-2-1-2 narrow wel het lekkerste weg. Met wingers spelen bevalt me nog niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korkss
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 07:53
SpaceOdyssey schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 11:48:
Tot nu toe tikt 4-1-2-1-2 narrow wel het lekkerste weg. Met wingers spelen bevalt me nog niet zo.
Ik ben ook nog heel erg zoekende wat ik nu fijn vind. Speel nu wel met wingerd maar ze maken veel minder impact dan op fc25 voor mijn gevoel.

Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - MSI 2070 super - 32gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:48
Hier een update vanaf de Switch 2. Spel speelt vloeiend ondanks de 30 fps (wat wel wennen is). Menu's zijn inderdaad traag. Beveiliging van de transfermarkt is top, had hem pas maandag ontgrendeld na alle objectives en 24 uur pauze. Staan voor de Switch slechts 20.000 items aangeboden. Ik hoop dat de game dit jaar tractie krijgt op de Switch. Matchmaking voor rush en rivals is OK, maar soms vind hij niemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heron
Korkss schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 12:06:
[...]

Ik ben ook nog heel erg zoekende wat ik nu fijn vind. Speel nu wel met wingerd maar ze maken veel minder impact dan op fc25 voor mijn gevoel.
Iemand al een 3/5 atb formatie geprobeerd? Een 5212 lijkt me op papier sterk: 5 verdedigers, voorin de 2-1-2 waar je makkelijk heen en weer kan tikken, maar dan met op elke flank een speler halverwege waar je onder druk altijd een bal kwijt kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maichel
Er!k schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 12:56:
Hier een update vanaf de Switch 2. Spel speelt vloeiend ondanks de 30 fps (wat wel wennen is). Menu's zijn inderdaad traag. Beveiliging van de transfermarkt is top, had hem pas maandag ontgrendeld na alle objectives en 24 uur pauze. Staan voor de Switch slechts 20.000 items aangeboden. Ik hoop dat de game dit jaar tractie krijgt op de Switch. Matchmaking voor rush en rivals is OK, maar soms vind hij niemand.
Oei, klinkt eigenlijk alleen maar als nadelen man. Ik denk ook niet dat de playerbase op de Switch heel groot gaat zijn, of worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:48
Maichel schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 13:01:
[...]
Oei, klinkt eigenlijk alleen maar als nadelen man. Ik denk ook niet dat de playerbase op de Switch heel groot gaat zijn, of worden.
Ik kan me voorstellen dat een hoop mensen niet gekozen hebben voor de Ultimate Edition, maar het afwachten met een standaardversie. Anyway, het zal moeten blijken komende weken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maichel
Er!k schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 13:12:
[...]

Ik kan me voorstellen dat een hoop mensen niet gekozen hebben voor de Ultimate Edition, maar het afwachten met een standaardversie. Anyway, het zal moeten blijken komende weken...
Daar heb je inderdaad wel gelijk in ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maichel
Gisteren trouwens Ollie Watkins vervangen door Hero Cahill. Ik dacht dat Watkins wel OK was, maar Cahill overklast hem wel gigantisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denn90
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 24-09 19:38
Ik ga het toch nog maar eens vragen. Zou iemand een fijne camera setting kunnen doorgeven? De nieuwe camera heb ik al uitgezet. Speelde altijd op tele echter mis ik een stuk veld zegmaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maichel
Denn90 schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 14:21:
Ik ga het toch nog maar eens vragen. Zou iemand een fijne camera setting kunnen doorgeven? De nieuwe camera heb ik al uitgezet. Speelde altijd op tele echter mis ik een stuk veld zegmaar.
Wacht...gisteren eentje gevonden. Even opzoeken voor je.

Edit:

Deze schijnt fijn te zijn...moet 'm zelf nog testen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BXH7ZIL_ALQBSSLjeBgMYPVmZK8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DaH1eghKstrXOoZ74TYzjNuG.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door Maichel op 23-09-2025 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ananas_NL
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 24-09 16:08
Ik speelde altijd co-op zoals hierboven. Echter dit jaar de switch gemaakt naar de camera settings van Nick. Volgens mij Tele broadcast met hight 12 zoom op 0. Oftewel een stuk dichter op het veld, het is even wennen alleen heb ik het idee dat ik wel meer controle heb aangezien je er letterlijk dichter op zit. Vooral met verdedigen lijkt het erg te helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maichel schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 14:30:
[...]

Edit:

[Afbeelding]
Deze gebruik ik al jaren, vaak wel met iets meer zoom.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Augy
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-09 17:33
Balde er straks weer in ipv yuri (al maakt ea een soort special saus als ze upgraden, dus ben benieuwd of ze überhaupt winnen en of t dan wat word. Wel fullback+ en die zijn schaars). En dan maar gaan sparen voor grote (en vooral dure) upgraden
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S342ahygy01_OTAoobQrZJ609sk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fo53L8aX4WAebFjdj5dgRY34.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barriie
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 24-09 16:30
Ananas_NL schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 14:40:
Ik speelde altijd co-op zoals hierboven. Echter dit jaar de switch gemaakt naar de camera settings van Nick. Volgens mij Tele broadcast met hight 12 zoom op 0. Oftewel een stuk dichter op het veld, het is even wennen alleen heb ik het idee dat ik wel meer controle heb aangezien je er letterlijk dichter op zit. Vooral met verdedigen lijkt het erg te helpen!
Ik probeer die ook maar merk wel dat ik soms het spel amper kan volgen. Bal vliegt zo het scherm over .
Misschien verdedig ik daardoor zo slecht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denn90
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 24-09 19:38
Maichel schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 14:30:
[...]

Edit:

[Afbeelding]
Heel erg bedankt. 1 potje gespeeld met een ruk team en chem van 13 en 3-1 gelijk gewonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou, hier gaat het zo slecht... gisteren div. 7 gehaald, nu zit ik dichter bij 9....

Weer terug naar een 4-4-2. Kijken of dat voor een ommekeer kan zorgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
barriie schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 20:21:
[...]

Ik probeer die ook maar merk wel dat ik soms het spel amper kan volgen. Bal vliegt zo het scherm over .
Misschien verdedig ik daardoor zo slecht :+
Ze moeten dit heel snel gaan patchen. Slaat nergens op hoe het speelt. Het is alleen maar rennen en draaien, rennen draaien, rennen draaien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Nu zo’n 20 potten Rivals gespeeld. Maar echt wat een monster van een game is dit.

Alleen maar uitslag 6-4, 7-8, 5-6, 8-8.
Test iemand bij ea deze kut game wel eens voordat ze het uitbrengen ?

Mijn cdm moet tussen de cv’s zakken. Enige wat hij ongeveer niet doet is dat. Cv’s winnen echt amper duels en staan continu te ver uit elkaar, waardoor iedere steekbal in de spits raak is.

Als dit de gameplay blijft ben ik er heel snel klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Traeces schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 22:25:
Nu zo’n 20 potten Rivals gespeeld. Maar echt wat een monster van een game is dit.

Alleen maar uitslag 6-4, 7-8, 5-6, 8-8.
Test iemand bij ea deze kut game wel eens voordat ze het uitbrengen ?

Mijn cdm moet tussen de cv’s zakken. Enige wat hij ongeveer niet doet is dat. Cv’s winnen echt amper duels en staan continu te ver uit elkaar, waardoor iedere steekbal in de spits raak is.

Als dit de gameplay blijft ben ik er heel snel klaar mee.
Ja het is voorlopig nog hotseknots begonia voetbal. Hoogtepunt was gisteren een wedstrijd die ik met 12-6 won. 18(!) goals in 1 potje. Daar zijn ze met korfbal jaloers op.

Maar goed, mijn nieuwe 4-4-2 bevalt wel. Ben wederom (voor de 4e x) naar div. 7 gepromoveerd. Kijken of ik het er nu langer vol kan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ettie1990
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:39

ettie1990

PSN:ettiesick

Speel net 8-8, 3-3 na 15 min en 5-4 achter bij rust, alle ballen van thuram bij tegenstander gingen binnen, die kon ik gewoon niet verdedigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moody2204 schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 22:33:
[...]

Ja het is voorlopig nog hotseknots begonia voetbal. Hoogtepunt was gisteren een wedstrijd die ik met 12-6 won. 18(!) goals in 1 potje. Daar zijn ze met korfbal jaloers op.

Maar goed, mijn nieuwe 4-4-2 bevalt wel. Ben wederom (voor de 4e x) naar div. 7 gepromoveerd. Kijken of ik het er nu langer vol kan houden.
Valt me ook op, me verdediger lopen echt totaal niet mee met aanvallers van me.

Maar me backs vallen wel dood leuk mee aan terwijl ze op verdedigen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barriie
Traeces schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 21:02:
[...]

Ze moeten dit heel snel gaan patchen. Slaat nergens op hoe het speelt. Het is alleen maar rennen en draaien, rennen draaien, rennen draaien.
Tsja, ik ben zelf ook een dribbel kutje :+

Merk dat ik vaak net 1 pass / stap achter loop in de verdediging, AI doet niet heel veel waardoor je zelf meer in de pass-lanes moet lopen en dan is "patience key", denk kwestie van gewenning.

Uiteindelijk heb ik liever deze 6-6 uitslagen met wat leuker en vloeiender spel dan die 0-0 uitslagen van vorige edities. Het is geen 10/10 spel maar zeker leuker dan EA FC 25.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markvd1984
  • Registratie: Maart 2020
  • Nu online
Ik weet niet wat ea ik dacht realistisch spel maar het is gewoon amateuristische en enige wat telt is leed vermaak en veel goals
Wat @Traeces ook aangaf verdedigen lukt niet iedereen die r1 dribbel onder de knie heeft loopt langs alles en iedereen heen
Ook net weer sta 1 1 hij leaved geen win voor mij
Hoe moeilijk is het dat te patchen
En pace overpowed is weer zo 79 spelers met 88+ snelheid zijn gewoon waardevolle dan een lewa of kane etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op zich vind ik het wel leuker spelen dan 25. Alleen als het zelfs mij lukt om dribbel goals te scoren, betekent het wel dat ze dat iets te sterk hebben gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 00:35
Nog geen pot gewonnen in Rivals... Dit is beetje verhaal van mijn potjes, wordt er helemaal moe van. Verdediging is echt bagger en middenvelders lopen niks dicht. Wordt vooral gepakt door gewoon pace
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h8r2I_SwvaZLO99yxQDSYUzvPpc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QgZAJZh4OvpAD4TpnovQ3bFH.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mKs722X_GdyEx_TF69QNweSIGAQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rUJTqoX3cRPFb1bwank7xpuG.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-09 11:36

hmr

Ik ben ook maar weer begonnen… 15 euro aan packs ook uitgegeven en pack donnaruma en een blijkbaar hele goede linksbuiten van Barca vrouwen van 60k.. beide wel unreadable. Helaas. Zit inmiddels in div 6, maar team komt wel echt tekort tegen de nu al monster teams die ik tegenkom. Iedereen ook met etikite. Heb 18k liquid ofzo. Kom je niet ver mee..

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

barriie schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 22:51:
[...]

Tsja, ik ben zelf ook een dribbel kutje :+

Merk dat ik vaak net 1 pass / stap achter loop in de verdediging, AI doet niet heel veel waardoor je zelf meer in de pass-lanes moet lopen en dan is "patience key", denk kwestie van gewenning.

Uiteindelijk heb ik liever deze 6-6 uitslagen met wat leuker en vloeiender spel dan die 0-0 uitslagen van vorige edities. Het is geen 10/10 spel maar zeker leuker dan EA FC 25.
Ik ben ook een pure dribbelaar en skiller.

Mocht allemaal wel iets soepeler tov 25. Maar ze zijn nu weer volledig doorgeslagen. Mijn Marion en Nico Williams zijn niet te houden zodra ik met r1 ga dribbelen.

Manual verdedigen ben ik 100% voor, auto defending is puur kut. Maar mijn cv’s en backs staan er nu bij en kijken er naar.

Iedere pot over de 5 doelpunten heen slaat gewoon echt nergens op.

Passing ben ik wel tevreden over in 26.
Traeces schreef op woensdag 24 september 2025 @ 00:05:
[...]

Mocht allemaal wel iets soepeler tov 25. Maar ze zijn nu weer volledig doorgeslagen. Mijn Marion en Nico Williams zijn niet te houden zodra ik met r1 ga dribbelen.

Manual verdedigen ben ik 100% voor, auto defending is puur kut. Maar mijn cv’s en backs staan er nu bij en kijken er naar.

Klinkt hetzelfde als fc25, dit was de redenen dat vrijwel iedereen 70+ depth speelde toch?
Anders staan je spelers gewoon te kijken todat je zelf de controle overneemt.

Echter dribbelen is gewoon too much in deze game, het is idd alleen maar dit icm met speed boosts.
Aangezien vrijwel alle CV lomp en traag zijn tegenover agile/snelle spitsen/wingers is er geen tegenhouden aan en word het middenveld vrijwel in elk potje overgeslagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Die Nico Williams kwam ik een keer tegen, die was onmogelijk tegen te houden ja... wil 'm zelf graag hebben, maar heb maar 55k.

Passing bevalt mij ook wel. Ik ben gek op steekballetjes en dat werkt voor mijn gevoel beter dan in FC25. Ook al een paar kopgoals gemaakt, wat in 25 ook nagenoeg onmogelijk was, dus dat is voor mij ook positief. Verdedigen gaat met wisselend succes hier. Ik merk dat ze vooral bij omschakelmomenten kansloos zijn. Als ze al voor de pot hangen lukt het wel, maar bij een snelle counter is het: koekoek.

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-09 21:01

Mauz1978

Console War Veteran

Ondanks de korfbal uitslagen vind ik het wel een heerlijke game. Het voelt veel eerlijker aan dan de eerdere FCs want elke goal ‘had je kunnen hebben als je zelf beter was’ of dat het gewoon goed gespeeld was van de tegenstander, en niet ontzettend AI/animation driven als voorheen. De skill gap is er gewoon weer. Als je beter bent, dan win je (9 van de 10 dan).

Vrijdag komt het gepeupel erbij en dan nivelleert de divisies weer ;).

Something under the bed is drooling

• barriie
[...]

Is wel een beetje wat manual defending is ;)

Ik heb een beetje een omgedraaid gevoel tov vorig jaar, bij 25 was het AI verdedigen heel sterk, waardoor je als aanvaller alles zelf moest doen en je anders spelers had die maar wat stonden te kijken, of doorliepen als ze al 20mtr buitenspel stonden.

Nu is het andersom en gaat de aanval vloeiend en lopen spelers zelf gaten in en moet je aan de bak kwa verdedigen. Mochten ze het gebalanceerd krijgen mooi, maar ik vind dit ook prima.

Moet wel zeggen dat na een paar dagen spelen de menus er echt op achteruit zijn gegaan, vind de font niet echt leesbaar 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!
barriie schreef op woensdag 24 september 2025 @ 09:04:
[...]
Moet wel zeggen dat na een paar dagen spelen de menus er echt op achteruit zijn gegaan, vind de font niet echt leesbaar 8)7
Ik zou graag een menu systeem willen waar je simpelweg probleemloos door kan navigeren zonder haperingen/vertragingen.

• Jamesl
Bossie schreef op woensdag 24 september 2025 @ 10:11:
[...]

Ik zou graag een menu systeem willen waar je simpelweg probleemloos door kan navigeren zonder haperingen/vertragingen.
Het is wel echt beter dan FC 25 toch? Alhoewel ik soms te snel op L2 klik om ff snel naar de doelstellingen te gaan en dan loopt die vast 8)7

Toch lijkt het wel weer erg op vorig jaar, heb het idee dat het best lekker speelt, zie best potentie erin en passing etc. is wel echt beter. Ik verdedig als een natte krant en alle wedstrijden worden 7-5 ofzoiets, maar volgens mij was dat vorig jaar ook precies zo, totdat iedereen 4-2-3-1 ging spelen met 70 depth.

Heb het spel nog niet gekocht (alleen EA Play), en komende paar weken toch niet echt tijd om te spelen met verhuizing en vakantie, dus ga even kijken hoe het na de eerstvolgende patch is en als de servers een stuk drukker zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lashrom
heron schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 11:20:
[...]

Verrassend. Ik zou denken met het verminderen van de effecten die chemstyles hebben, dat verschil tussen 2 en 3 chem voor een speler minder belangrijk zou zijn. De + en ++ rollen lijken me nu meer impact hebben?
Met spelersrollen heb ik zelf niet getest. Het was een spelersmix van ++, + en geen positieve spelersrol. Maar ook wel interessant om dit te testen. Ik ga het uitproberen. Het beste is dan om voor iedere speler geen positieve spelersrol te geven en dit dan weer te testen met -1 of -2 chem tegenover een volledige chem.

• SpaceOdyssey
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:11
Jamesl schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 23:39:
Nog geen pot gewonnen in Rivals... Dit is beetje verhaal van mijn potjes, wordt er helemaal moe van. Verdediging is echt bagger en middenvelders lopen niks dicht. Wordt vooral gepakt door gewoon pace
[Afbeelding][Afbeelding]
Wat is je team en tactics?

• FraxleNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08:24

FraxleNL

PSN: FraxleHD

Het lijkt erop alsof er een bug zit in de doelstellingen. Ik heb alle vereisten voor de objective ‘Pad naar Prof’ voltooid, maar er staat niet dat ‘Induiken’ voltooid is, terwijl dat wel het geval is. Zijn er meer mensen met dit probleem?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gXHfSZuipGMf1M0_jwDdOs4vn_s=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ubt05LoX4BJbHuhDpQm3GnY8.png?f=fotoalbum_large

• Jamesl
Heb het wat veranderd, nu dit team met tactieken op balanced, depth ook en backs op fullback defend gezet, lijkt wel iets meer solide. Merk dat ik ook stuk minder aggressief moet zijn dat met FC 25, zeker met deze gouden spelers kan je het niet meer goedmaken als je een keer mis zit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jxUSlg9P6JahEuG81iE6Z_iGiIk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UaJkZTPHuvaM4hmu4ea9pahq.jpg?f=fotoalbum_large

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:58

beuker19

Killerbeuker is so OP

Ik heb het ook behoorlijk moeilijk in Rivals en weet dat het een groot gedeelte aan mijzelf ligt.
Ik vind wel dat de verdedigende AI wel iets beter mag zeker omdat de aanvallende AI juist behoorlijk verbeterd is tov. FC 25 want vaak staan ze erbij en kijken er na.
Ik heb ook wel door wanneer je je spelers een run laat maken en de pass komt aan er ook geen houden meer aan is en dat ik daar zeker het merendeel van mijn tegen goals uit krijg.
Een ander probleem voor mij is dat wanneer je switched naar een andere verdediger je een soort van micro delay hebt waar door vaak de aanvaller net de tijd heeft om weg te komen en je dus eigenlijk gezien bent en dat zou ook best aan een setting of zo kunnen liggen.

Maar goed passen en dribbelen zijn een stuk beter dus dan maar weer oefenen op verdedigen en kijken of het straks iets beter gaat want ik denk ook wel als noob dat de meesten die nu spelen normaal vaker een paar divisies hoger zitten.

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

• Lashrom
Jamesl schreef op woensdag 24 september 2025 @ 13:31:
[...]

Heb het wat veranderd, nu dit team met tactieken op balanced, depth ook en backs op fullback defend gezet, lijkt wel iets meer solide. Merk dat ik ook stuk minder aggressief moet zijn dat met FC 25, zeker met deze gouden spelers kan je het niet meer goedmaken als je een keer mis zit.
[Afbeelding]
Je mist 5 chem en dat is best veel.

Uhm, je zou Oberdorf kunnen verkopen en Kimmich halen. Gwinn verkopen voor Alphonse Davies en Xavi Simons proberen te snipen voor 10K ipv. dame van ManU. Heb je als het goed is een team met volledige chemistry. Zul je ook al gauw merken dat het lekkerder speelt.

Araujo op RB raadt ik trouwens ook niet aan. Je hebt een behendigere back nodig. Laimer op RB is een optie en Araujo schuiven naar CB voor Schlotterbeck?

• jantjezoepenman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:05
FraxleNL schreef op woensdag 24 september 2025 @ 13:04:
Het lijkt erop alsof er een bug zit in de doelstellingen. Ik heb alle vereisten voor de objective ‘Pad naar Prof’ voltooid, maar er staat niet dat ‘Induiken’ voltooid is, terwijl dat wel het geval is. Zijn er meer mensen met dit probleem?
Ja hier hetzelfde, is wel balen want je loopt de rewards dan ook mis dus.

• cubert20
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 24-09 16:33

[Afbeelding]
Het is mij al wel gelukt, weet alleen niet wat ik anders heb gedaan.
soms helpt het om op je webapp het te doen en anders op je console.
Als de ene niet lukt, doet de ander het soms wel.

• jantjezoepenman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:05
cubert20 schreef op woensdag 24 september 2025 @ 15:10:
[...]

Het is mij al wel gelukt, weet alleen niet wat ik anders heb gedaan.
soms helpt het om op je webapp het te doen en anders op je console.
Als de ene niet lukt, doet de ander het soms wel.
Aha, ik zal straks eens kijken. Had de webapp nog niet geïnstalleerd.

Is het ook nog mogelijk die objective te halen van die First Gameplay video? Want ik was op vakantie toen die live was.

[ Voor 13% gewijzigd door jantjezoepenman op 24-09-2025 15:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jamesl
Lashrom schreef op woensdag 24 september 2025 @ 14:50:
[...]

Je mist 5 chem en dat is best veel.

Uhm, je zou Oberdorf kunnen verkopen en Kimmich halen. Gwinn verkopen voor Alphonse Davies en Xavi Simons proberen te snipen voor 10K ipv. dame van ManU. Heb je als het goed is een team met volledige chemistry. Zul je ook al gauw merken dat het lekkerder speelt.

Araujo op RB raadt ik trouwens ook niet aan. Je hebt een behendigere back nodig. Laimer op RB is een optie en Araujo schuiven naar CB voor Schlotterbeck?
Oh verkeerd screenshotje, op de plek van Toone stond natuurlijk Harder (met 3 chem), ik was iets van een challenge aan het doen met een engelse speler haha.
Pepe blijft wel op 2 chem, maar dat is prima.
Zal Davies eens halen ja en Araujo naar CB zetten.
Laimer voor Gwinn kan ik ook wel proberen, had die met name voor de chem.

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:42
Na een aantal jaar afwezig weer begonnen, maar het is wel wennen. Vooral verdedigend lukt het mij niet om de tegenstander af te stoppen. Ik hap minder, loop mee of probeer te pass/schiet/dribbel lijn af te vangen maar de tegenstander draait 1 keer en mn verdediger is weg, doelpunt. Ook bij corners van mij staat iedereen verkeerd en is elke counter wel een doelpunt. Uitslagen zijn ook 4-5 4-8 5-2 10-5 etc.

Heeft iemand tips? Ik speel op dit moment met een serie A team en heb weinig knaken haha!

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 23:26
Het valt me op dat veel kits nog steeds niet beschikbaar zijn, zoals die van Real Madrid en Barcelona?

• barriie
kwdtje schreef op woensdag 24 september 2025 @ 16:04:
Na een aantal jaar afwezig weer begonnen, maar het is wel wennen. Vooral verdedigend lukt het mij niet om de tegenstander af te stoppen. Ik hap minder, loop mee of probeer te pass/schiet/dribbel lijn af te vangen maar de tegenstander draait 1 keer en mn verdediger is weg, doelpunt. Ook bij corners van mij staat iedereen verkeerd en is elke counter wel een doelpunt. Uitslagen zijn ook 4-5 4-8 5-2 10-5 etc.

Heeft iemand tips? Ik speel op dit moment met een serie A team en heb weinig knaken haha!
Voor de corners kun je nu zelf instellen welke speler waar staat, bij mij stond ook een smurf van een links-back centraal om de bomen op te vangen 8)7

• cubert20
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 24-09 16:33
kwdtje schreef op woensdag 24 september 2025 @ 16:04:

Hier ook een poosje niet gespeeld.
Elke tactic met 2 cvm helpt mij al heel erg.
En vooral blijven verdedigen met je cvm totdat je niet meer anders kan.
Soms ben je dan iets te laat, maar de meeste blijven over het algemeen toch draaien tot je met een verdediger verkeerd stapt.

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:42
barriie schreef op woensdag 24 september 2025 @ 16:30:
[...]

Voor de corners kun je nu zelf instellen welke speler waar staat, bij mij stond ook een smurf van een links-back centraal om de bomen op te vangen 8)7
Waar doe je dit?

• heron
Vandaag weer een beetje Rivals gedaan. Maar ligt het aan mij, of is player switching beroerder dan in FC25? Ik heb het om ball-relative staan, maar hij weigert zo vaak om naar de goede speler te switchen - dan kom ik gewoon niet bij mijn middenvelders, maar pakt hij een verdediger of back die meters verder achterin staat...

[Afbeelding]
Jup heb hetzelfde gezeik. Daar gaat me totw.
Traeces schreef op woensdag 24 september 2025 @ 18:59:
[...]

Ik heb deze afgelopen weekend voltooid.
Geen problemen met deze gehad, echter wel met de change your formation objective die pas na tig keer veranderen afgevinkt werd.

Bossie schreef op woensdag 24 september 2025 @ 19:22:
[...]

Ik heb deze afgelopen weekend voltooid.
Geen problemen met deze gehad, echter wel met de change your formation objective die pas na tig keer veranderen afgevinkt werd.
Hij heeft hem bij mij gewoon afgevinkt, alleen niet bij de path to pro objective.
Zie op Reddit dat deze bug al aanwezig was in de bèta. Goed gefixt…..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sokucho
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 21:58
Pack net een untradeable Carvalho

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• llovesoccerx7
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1vJgVYfS7MtIt3uzQ85oArZ0e-Y=/x800/filters:strip_exif()/f/image/36tUOBEwUtBMV16IQ39GzSo0.png?f=fotoalbum_large
Ik begin dat verdedigen nu wel zat te worden hoor. Sommige situaties zijn ON-MO-GE-LIJK af te stoppen...

:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Lashrom schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 08:29:
[...]

Indeed, haha!

Ondertussen een paar Rivals wedstrijden gespeeld in de nacht met de 4231 (breed) opstelling van RedLac (zYLd6D$59vf&). Heerlijke opstelling en geen enkel wedstrijd verloren. Ik speelde zo door divisie 5 heen met nu de finale naar divisie 4. Mijn CAM heeft gek genoeg zoveel vrijheid en staat bijna nooit gedekt evenals één van de CDM's die makkelijk mee naar voren kunnen.
Deze speelt echt prima inderdaad.

Ik heb Palmer gehaald met shadow striker++ voor de CAM positie en dat gaat tot nu toe prima.
Inmiddels probeer ik een beetje de overige posities in te vullen met role++ spelers, maar vooral verdedigend is dat nogal lastig.

Hier dus gelijk dat mijn cv’s continu pleite waren in het midden.

• Jamesl
Traeces schreef op woensdag 24 september 2025 @ 18:59:
[...]

Ja ik heb dit ook.. irritant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• llovesoccerx7
Bossie schreef op woensdag 24 september 2025 @ 22:38:
[...]

Deze speelt echt prima inderdaad.

Ik heb Palmer gehaald met shadow striker++ voor de CAM positie en dat gaat tot nu toe prima.
Inmiddels probeer ik een beetje de overige posities in te vullen met role++ spelers, maar vooral verdedigend is dat nogal lastig.
Ik heb deze ook inderdaad opgepakt en speelt heerlijk. Bijna ongeslagen door div5 gekomen. Morgen maar eens verder proberen te komen in div4! Verdedigen in deze formatie gaat stukken soepeler door de CDMs.

• joenes30
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 03:31
Net terug van vakantie denk lekker pre order icon pack openen als het maar geen vrouw is.
En ja hoor, weer die Zweedse.
Sinds ik heb uitgesproken dat ik niet met vrouwen voetbal krijg ik ze juist pfff.
Echt de slechtste toevoeging ever die vrouwen in het spel.
Wou dat je een uitschakelen optie had GEEN VROUWEN.

• heron
Gisteren eens met een 4231 met 3 CAMs gespeeld. Buitenste op shadow striker en middelste op playmaker. En dat is best een leuke formatie. Lijkt op een 4213, omdat de shadow strikers wat meer naar buiten gaan staan - maar niet zo ver opzij en naar voren als in een 4213 of 433 variant. Maakt ze makelijker aanspeelbaar.

En Bruno Fernandes op CAM - hij is niet snel, maar wat een passes kan deze man geven zeg! Lijkt dit jaar dat pure pace wat minder belangrijk is. Laten we hopen dat dit ook zo blijft.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste