Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:33

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Auredium schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 14:33:
[...]

Ik denk dat die dood is. Elon zat laatst bij de ''euh...herdenking' van Charlie Kirk in de skybox naast Trump en met hem te praten.

Nu was Elons dreiging sowieso een idiote dreiging. Elon mist het charisma en de welbespraaktheid om aan de kop van een politieke partij te staan. Maar onder het huidige klimaat en met de enorme klappen die Elon's ego heeft gekregen nationaal en internationaal was het niets meer dan een ijdele dreiging om Trumps administratie eraan te herinneren dat hij hand en span diensten voor hen heeft doorgevoerd voor de herverkiezing in 2024 en ervoor.
ik heb ook niet meer gelezen dan dat daar de stekker uit getrokken lijkt te zijn, een tijdje terug al weer.

https://www.reuters.com/b...arty-wsj-says-2025-08-20/

Op X natuurlijk afgedaan als onzin door Musk, maar verder lijkt het stil daar..

@jaapstobbe

edit:

blijkens wiki heeft ie zelfs toch al aangegeven te stoppen
Wikipedia: Political activities of Elon Musk

[ Voor 9% gewijzigd door Fraggert op 02-10-2025 08:05 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-10 17:34
Amphiebietje schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 07:26:
[...]

En als je dacht dat ze niet nog lager konden zakken, dan demonstreren ze dat de "swamp" bij Trump en co waarschijnlijk geen bodem heeft:

https://www.theguardian.c...ke-video-jeffries-schumer

[...]

Meer in artikel. Uitermate zielig en infantiel, niet alleen maar racistisch, hiermee demonstreren ze wederom dat ze geheel ongeschikt zijn om in de regering van een land te zitten.
“ “I honestly don’t even know what that means. Like, is he a Mexican American that is offended by having a sombrero meme?” “

De angel zit hem hier in. Racisme bestaat niet in zijn wereld. Hij weigert zelfs het concept te willen snappen. Maar karikaturen en ontmenselijking hebben zo hun gevolgen, leert ook de geschiedenis.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-10 17:33

Auredium

Informaticus Chaoticus

Fraggert schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 08:02:
[...]

ik heb ook niet meer gelezen dan dat daar de stekker uit getrokken lijkt te zijn, een tijdje terug al weer.

https://www.reuters.com/b...arty-wsj-says-2025-08-20/

Op X natuurlijk afgedaan als onzin door Musk, maar verder lijkt het stil daar..

@jaapstobbe

edit:

blijkens wiki heeft ie zelfs toch al aangegeven te stoppen
Wikipedia: Political activities of Elon Musk
Elon Musk doet er verstandig aan zijn politieke activiteit te stoppen en bij voorkeur ook zijn obsessieve gebruik van Social Media. Wat ik daarmee bedoel te zeggen is dat Voordat Elon veel actief was op Social Media en besloot zijn publieke adoratie voor een nogal dubieuze politieke opvatting kenbaar te maken hij een redelijke image als future minded individu had met zijn Tesla en SpaceX. Dat imago is compleet dood en ondergeschoffeld en zal altijd besmet zijn. Als hij zijn kop houd over met over vreemde politieke opvattingen en geen cringy meme's doet posten en zich focust op Tesla en SpaceX zonder Cybertruck toeren uit te halen kan zijn image een beetje herstellen.

Begrijp mij niet fout; hij zal altijd al zijn politieke voorkeur en gedrag hebben gehad maar hij had de schijn van een wat verlichtr persoon en dat is weg.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Nu online
Cid Highwind schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 08:25:
[...]

“ “I honestly don’t even know what that means. Like, is he a Mexican American that is offended by having a sombrero meme?” “

De angel zit hem hier in. Racisme bestaat niet in zijn wereld. Hij weigert zelfs het concept te willen snappen. Maar karikaturen en ontmenselijking hebben zo hun gevolgen, leert ook de geschiedenis.
En de redenering slaat sowieso al nergens op.

Dus je mag Vance prima persifleren als een vrouw die in een roze tutu de cancan danst. Daar kan hij onmogelijk aanstoot aan nemen, like is hij een transgender stripteasedanseres?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Cid Highwind schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 08:25:
[...]

Ik had de video ook gezien en deel hem op twee manieren in:
1) De sombrero en de muziek zie ik gewoon als meme kolder. Het is effectief iets waar ik op zijn ergst het als kinderachtig zie en op zijn best wat om lach. DT en Vance zijn zelf met regelmaat de meme'd op dergelijke wijze groot, uitbundig en op het internet, online en populaire media. Ik zie dit als niet in politiek passen maar de VS heeft populariteit politiek wat de fastfood is van de politiek; weinig voedingswaarde en een dubieus gezondheidsrisico.
2) Kwalijker vond ik de woorden die ze de politici lieten spreken; dit is namelijk letterlijk andere mensen jouw woorden in de mond leggen. Het is een gevaarlijke vorm van valsheid verspreiden wat geen ruimte mag hebben in iedere vorm van politiek. Het is een fenomeen wat al langer bezig is in populistische politiek (ook hiervoor kunnen we terug naarn 1930 maar ook naar 1810 of eerder). De extra laag zit hem er nu in dat men letterlijk videobeelden kan genereren om de doelwitten in kwestie dit te alten zeggen met hun eigen stemgeluid.
Dit is een insidieus rancuneus iets. Ik zie populistische groepen (in de geval populistisch rechts) in staat om ieder publiekelijke optreden van een politieke tegenstander om te vormen tot AI gemanipuleerde speeches waarbij er een 'alternatieve werkelijkheid' ontstaat. Een werkelijkheid waarbij een democratisch politicus een speech houd voor het Capitool en een aangepaste werkelijkheid van een bijna 1-op-1 zelfde video van AI waarbij diezelfde kandidaat met zijn eigen stem en aangepaste motoriek een compleet andere speech geeft geschreven door de populisten. En dan niet slechts bij 1 speech, maar bij iedere speech constant en bijna direct na het moment dat de speech is geweest. Met de drogreden 'het is maar satire!'. Want dit is precies het soort systeem wat populisme zou omarmen.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:20
Auredium schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 08:29:
[...]

Elon Musk doet er verstandig aan zijn politieke activiteit te stoppen en bij voorkeur ook zijn obsessieve gebruik van Social Media. Wat ik daarmee bedoel te zeggen is dat Voordat Elon veel actief was op Social Media en besloot zijn publieke adoratie voor een nogal dubieuze politieke opvatting kenbaar te maken hij een redelijke image als future minded individu had met zijn Tesla en SpaceX. Dat imago is compleet dood en ondergeschoffeld en zal altijd besmet zijn. Als hij zijn kop houd over met over vreemde politieke opvattingen en geen cringy meme's doet posten en zich focust op Tesla en SpaceX zonder Cybertruck toeren uit te halen kan zijn image een beetje herstellen.

Begrijp mij niet fout; hij zal altijd al zijn politieke voorkeur en gedrag hebben gehad maar hij had de schijn van een wat verlichtr persoon en dat is weg.
Ik denk dat je eigenlijk bedoelt eigenlijk te zeggen dat toen zijn PR-mensen het woord voor hem voerden alles beter ging. Het masker is nu echter wel totaal af en dan gaat minder posten of redelijker posten op dit moment weinig meer helpen denk ik. Voor z'n bedrijven misschien beter als hij totaal uit het zicht blijft, maar goed, ik denk dat zelfs z'n image een beetje herstellen 100% onmogelijk is op dit moment, daarvoor is het vele malen te laat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Over Musk gesproken, ADL had eerder dit jaar zijn Nazi-groet nog goedgepraat. Nu bestempelt Musk ADL als 'hate group' omdat ze wat informatie over het extremisme en racisme van TPUSA/Kirk (en een andere extremistische groep genaamd 'Christian Identity') online hadden staan. Nu hebben ze alles maar offline gehaald. Tot zover zijn plannen om zich meer te richten op Tesla na door Trump te zijn uitgekotst.

Anti-Defamation League takes down extremism research after Musk leads rightwing backlash
The ADL’s now-deleted “glossary of extremism” contained over a thousand entries that gave background information on groups and ideologies connected to racist, antisemitic and otherwise hateful incidents. Its pages on neo-Nazi groups, militias and antisemitic conspiracies now redirect to the landing page for its extremism research.
FBI cuts ties with Anti-Defamation League, FBI director says

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02:07
user109731 schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 09:22:
Over Musk gesproken, ADL had eerder dit jaar zijn Nazi-groet nog goedgepraat. Nu bestempelt Musk ADL als 'hate group' omdat ze wat informatie over het extremisme en racisme van TPUSA/Kirk (en een andere extremistische groep genaamd 'Christian Identity') online hadden staan. Nu hebben ze alles maar offline gehaald. Tot zover zijn plannen om zich meer te richten op Tesla na door Trump te zijn uitgekotst.

Anti-Defamation League takes down extremism research after Musk leads rightwing backlash

[...]

FBI cuts ties with Anti-Defamation League, FBI director says
Dat Musk toen 'afstand' nam van Trump en cult was puur uit financiële belangen. De aandelen Tesla zaten in een vrije val en dan krijg je druk van de aandeelhouders. De Tesla verkopen waren ook bizar laag in Europa, ondanks introductie van de nieuwe model Y. Tesla dreigde de markt definitief te verspelen aan de Chinese en Zuid-Koreaanse merken.

Musk moest dus even 'normaal' doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07:42
Vrijdag schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 23:05:
[...]

Nu kijk ik inmiddels meer van weinig op. Echter, dat Trump zich nu zo profileert als soy-boy, dát had ik toch echt niet verwacht :P

Uit die tweet begrijp ik dat hij een deel van de opbrengsten van de tariffs gaat inzetten om de sojaboeren te compenseren? Dat is op zich natuurlijk wel positief voor die boeren.
Daarnaast, door te zeggen dat de sojabonen weer great gemaakt gaan worden, impliceert hij dat de bonen tot nu toe níet zo great waren? Of trek ik nu totaal de verkeerde conclusie?
Je leest het verkeerd, hij zegt wat te gaan doen dus er gebeurt effectief niets. Dat is zijn werkwijze. Het klapvee gelukkig en de boeren alsnog failliet waarna de grootgrondbezitters voor een prikkie de grond opkopen. Twee keer raden wie de vriendjes van Donny en Co zijn. Niet de boeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-10 19:32

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Auredium schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 09:13:

Dit is een insidieus rancuneus iets. Ik zie populistische groepen (in de geval populistisch rechts) in staat om ieder publiekelijke optreden van een politieke tegenstander om te vormen tot AI gemanipuleerde speeches waarbij er een 'alternatieve werkelijkheid' ontstaat. Een werkelijkheid waarbij een democratisch politicus een speech houd voor het Capitool en een aangepaste werkelijkheid van een bijna 1-op-1 zelfde video van AI waarbij diezelfde kandidaat met zijn eigen stem en aangepaste motoriek een compleet andere speech geeft geschreven door de populisten. En dan niet slechts bij 1 speech, maar bij iedere speech constant en bijna direct na het moment dat de speech is geweest. Met de drogreden 'het is maar satire!'. Want dit is precies het soort systeem wat populisme zou omarmen.
Dit is wel de onherroepelijke toekomst waar we naar toe gaan. De media-sphere volledig flooded met AI deepfakes. Dan kun je als speecher roepen dat het nep is, maar mensen weten het dan gewoon niet meer en kiezen er simpelweg voor om te geloven wat hun onderbuikje in geeft. En de overheid kan er dan bovenop gaan zitten en media entiteiten verbieden of fake-news-creators achter slot en grendel zetten, maar dan wordt 'het vrije woord onderdrukt'.

Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

FunkyTrip schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 10:27:
[...]

Dit is wel de onherroepelijke toekomst waar we naar toe gaan. De media-sphere volledig flooded met AI deepfakes. Dan kun je als speecher roepen dat het nep is, maar mensen weten het dan gewoon niet meer en kiezen er simpelweg voor om te geloven wat hun onderbuikje in geeft. En de overheid kan er dan bovenop gaan zitten en media entiteiten verbieden of fake-news-creators achter slot en grendel zetten, maar dan wordt 'het vrije woord onderdrukt'.
Het grote probleem zijn vooral de subtielere deepfakes die niet alleen bijna identieke AI beelden gebruiken die lijken op de werkelijkheid van een speech en de stem maar ook slechts lichtelijk woorden verdraaien en niet opzichtig.

Een ander probleem met verbieden hebben wij nu al; mensen kiezen bewust voor het blijven in hun alternatieve media bubbles (hun echo kamers) omdat andere denkbeelden die niet met hun wereldbeeld instemmen problematisch zijn psychologisch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
duvekot schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 22:50:
[...]

En Trump gaat direct aan de slag natuurlijk:
[Afbeelding]
Dus ... Ze zetten tarieven in om de overheid meer inkomsten te geven .. daardoor zet China de hakken in de grond .. en nu moeten die tarieven gebruikt worden om de impact van de tarieven weer op te lossen 🤔
Ze lopen 14 Miljard dollar mis op de sojabonen .. dus dat is een flinke hap uit de inkomsten
2018 in repeat: https://slate.com/busines...esnt-make-tariffs-ok.html

Maar verder was dit natuurlijk totaal niet te voorspellen.....

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:22
Woy schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 10:34:
[...]

Er zal vast een voorwaarde aanzitten dat de boer geen illegale mag inzetten en ook geen DEI mag toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Auredium schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 10:34:
Het grote probleem zijn vooral de subtielere deepfakes die niet alleen bijna identieke AI beelden gebruiken die lijken op de werkelijkheid van een speech en de stem maar ook slechts lichtelijk woorden verdraaien en niet opzichtig

Een ander probleem met verbieden hebben wij nu al; mensen kiezen bewust voor het blijven in hun alternatieve media bubbles (hun echo kamers) omdat andere denkbeelden die niet met hun wereldbeeld instemmen problematisch zijn psychologisch.
'subtielere deepfakes' is niet echt het probleem denk ik. Het probleem is dat over een jaar of 2 (of eerder) AI zo goed zal zijn dat het gewoon onmogelijk nog is te checken tenzij je zelf AI-tooling gebruikt om analyses uit te voeren. Visueel zul je als mens niet meer in staat zijn het verschil te onderkennen. Je hoeft dan als kwaadwillende entiteit helemaal niet meer subtiel te zijn. Je kunt elk persoon met elke achtergrond alles laten zeggen. En reken maar dat de GOP dit gaat doen. De president plaatst immers nu al AI fakes. Testing the waters. Het normalisatieproces is al begonnen. Zodat men in de toekomst de ander kan beschuldigen dat dat filmpje van een aftakelende Trump of siegheilende Elon AI-generated is.

Dit dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:23
Woy schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 10:34:
[...]

Dit gaat vooral corporate farming helpen, en niet de onafhankelijke boerenbedrijven.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
FunkyTrip schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 10:41:
[...]

'subtielere deepfakes' is niet echt het probleem denk ik. Het probleem is dat over een jaar of 2 (of eerder) AI zo goed zal zijn dat het gewoon onmogelijk nog is te checken tenzij je zelf AI-tooling gebruikt om analyses uit te voeren. Visueel zul je als mens niet meer in staat zijn het verschil te onderkennen. Je hoeft dan als kwaadwillende entiteit helemaal niet meer subtiel te zijn. Je kunt elk persoon met elke achtergrond alles laten zeggen. En reken maar dat de GOP dit gaat doen. De president plaatst immers nu al AI fakes. Testing the waters. Het normalisatieproces is al begonnen. Zodat men in de toekomst de ander kan beschuldigen dat dat filmpje van een aftakelende Trump of siegheilende Elon AI-generated is.
Foto en video is nu net zo betrouwbaar als een handtekening, de polygraaf, de waarzegger, of de lot-uit-een-loterij-verkoper. Niet.

Maar voor tekst geldt dat al sinds het begin van het web en nog zo'n 2000 jaar extra. Je moet nu meer naar de inhoud gaan kijken ipv de (letterlijke) beeldvorming: is het logisch wat er in een foto of video te zien is? Kan het van meerdere kanten bevestigd worden?

Wat ik eigenlijk probeer te zeggen is dit: er verandert eigenlijk niet zoveel omdat hetgeen dat nu voor foto en video geldt al heel lang zo was voor tekst. We hangen "met z'n allen" tenslotte nog steeds teksten aan waarin gepredikt wordt dat iemand zonder plexiglas over water kon lopen.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Stukfruit schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 10:55:
[...]

Foto en video is nu net zo betrouwbaar als een handtekening, de polygraaf, de waarzegger, of de lot-uit-een-loterij-verkoper. Niet.

Maar voor tekst geldt dat al sinds het begin van het web en nog zo'n 2000 jaar extra. Je moet nu meer naar de inhoud gaan kijken ipv de (letterlijke) beeldvorming: is het logisch wat er in een foto of video te zien is? Kan het van meerdere kanten bevestigd worden?

Wat ik eigenlijk probeer te zeggen is dit: er verandert eigenlijk niet zoveel omdat hetgeen dat nu voor foto en video geldt al heel lang zo was voor tekst. We hangen "met z'n allen" tenslotte nog steeds teksten aan waarin gepredikt wordt dat iemand zonder plexiglas over water kon lopen.
Het probleem is 'de ladder'. Hoe meer moeite je moet doen om de feiten boven tafel te krijgen hoe minder mensen het doen. Je mag lachen over de mensen die geloven dat immigratie de apocalypsen van Nederland is maar dit zijn exact de soort mensen die nu al geen onderzoek doen. En dat is terwijl de feiten nog redelijk makkelijk zijn op te zoeken.
Maar de hoe meer bronnen je steeds kritisch moet onderzoeken hoe meer mensen het opgeven en het risico lopen een echokamer in te struikelen. En echo kamers zijn zonder uitzonderingen werktuigen voor mensen om anderen mee beet te nemen en te manipuleren.

We kennen hier allemaal wel wat bekende echokamers omtrent energietransitie, migratie of vaccinatie. Wij weten hoe die uitzien en hoe ze klinken en kennen de mensen die erin vast zitten. AI is een nieuwe tool om die echokamers groter te maken. De lat hoger te liggen om eruit te blijven. Maar goed, dit is een zijnoot en niet helemaal aan dit topic besteed.

Het is in ieder geval duidelijk dat de Republikeinen AI hebben gevonden en gretig gebruiken voor hun echo kamers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
  • Laatst online: 09:23
Stukfruit schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 10:55:
[...]

Het probleem is wel dat teksten überhaupt niet gelezen worden, men leest alleen de schreeuwerige koppen en bepaalt op basis daarvan de mening. Video is wat meer een hapklaar brok, dus in die zin makkelijker dan lezen, maar omdat het 'echt' lijkt moet je nog meer vertrouwen op het vermogen van de 'consument' dat hij over het onderwerp nadenkt, erin duikt, andere meningen en verder bewijs gaat opzoeken. Dat vertrouwen heb ik absoluut niet, eenvoudigweg omdat men daarvoor de tijd niet neemt en niet heeft. De TikTok-generatie bijvoorbeeld heeft de aandachtsspanne van een goudvis, die gaan echt niet een half uur besteden aan het uitpluizen of die video die ze net gezien hebben wel echt is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:21

Vrijdag

De Zwarte

Bvanham schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 10:13:
[...]

Je leest het verkeerd, hij zegt wat te gaan doen dus er gebeurt effectief niets. Dat is zijn werkwijze. Het klapvee gelukkig en de boeren alsnog failliet waarna de grootgrondbezitters voor een prikkie de grond opkopen. Twee keer raden wie de vriendjes van Donny en Co zijn. Niet de boeren.
Ik vrees denk dat je gelijk hebt. Het is allemaal loze kletspraat en alleen hij en/of zijn kliek wordt er beter op.

Ik was te positief ingesteld. I should have know better by now :-(

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadRespawn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 19:35
Auredium schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 09:10:
Ach ja, Hegseth. Ik heb ook even zitten te kijken en hij probeerde het heel hard. Anoniem misstanden melden verdwijnt. Vrouwen blijven in het leger maar de standaarden blijven hetzelfde (wat volgens mij grotendeels al zo was overigens want het slagveld verlaagd zijn standaarden niet omdat jij vrouwelijke soldaten gaat sturen).

Ik vond een paar zaken wel wenkbrauw bewegend;

Het Amerikaanse leger moest groter en sterker worden en kreeg hiervoor meer budget.
Apart. Ik meen mij te herinneren dat MAGA was beloofd dat 'world police' zou verdwijnen.
Groter en sterker leger is niet zo vreemd:

Trump Calls for Using US Cities as 'Training Ground' for Armed Forces in Unusual Speech to Generals
https://www.military.com/...adership-us-military.html

Trump II - Project 2025 tracker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:23
BadRespawn schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 13:09:
[...]

Groter en sterker leger is niet zo vreemd:

Trump Calls for Using US Democratic Cities as 'Training Ground' for Armed Forces in Unusual Speech to Generals
https://www.military.com/...adership-us-military.html
FTFY :X

Catch a smile out there!

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://cdn.bsky.app/img/feed_thumbnail/plain/did:plc:4llrhdclvdlmmynkwsmg5tdc/bafkreigy7j2z64tb6x224ut6qkqpmn3pob72fxu5bjgfxrbxjd2dnvkmbu@jpeg

Trump die tijdens zijn campagne nog volhield niets van Project 2025 af te weten (netjes overgenomen door o.a. de media) heeft het nu over 'of PROJECT 2025 Fame' :')

Gisteren was dit in het nieuws, Vought wil alleen van blauwe staten geld afpakken:
Trump administration cancels nearly $8 billion in climate funding to blue states: Vought

Staten die niet op Trump hebben gestemd worden nu gestraft daarvoor.

[ Voor 5% gewijzigd door user109731 op 02-10-2025 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
autje schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 11:19:
[...]

Dat vertrouwen heb ik absoluut niet
Ik ook niet, maar het wordt steeds gepresenteerd alsof het een nieuw gevolg is terwijl de VS nu voor een tweede keer geregeerd wordt door iemand die geforceerd net zo oranje is als een goudvis en op zijn minst net zo corrupt is als het gemiddelde lid van bepaalde organisaties in het zuiden van Italië.

Dat is meer het punt. De uitkomst is hetzelfde. Een dood paard blijven slaan omdat het er nu plotseling indrukwekkend realistisch uitziet gaat weinig veranderen aan de uitkomst: het paard is al overleden en dat gaat niet veranderen.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 10:05
Het is nu toch wel duidelijk. Je hoeft je nergens meer over te verbazen met Trump en The Heritage Foundation aan de knoppen. Ze gaan door totdat ze het hele democratische bestel gezuiverd hebben van hun tegenstanders en er geen democratie meer over is. Ik kan het niet anders beschrijven als facisme.

[ Voor 6% gewijzigd door Joris748 op 02-10-2025 18:17 ]

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Trishul
Joris748 schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 18:12:
Het is nu toch wel duidelijk. Je hoeft je nergens meer over te verbazen met Trump en The Heritage Foundation aan de knoppen. Ze gaan door totdat ze het hele democratische bestel gezuiverd hebben van hun tegenstanders en er geen democratie meer over is. Ik kan het niet anders beschrijven als facisme.
En wanneer dat proces in de VS voltooid is, zijn wij in Europa aan de beurt. En dat wordt nogal wat, met dat militaire overwicht van de VS. Natuurlijk heb je hier ook politici die gecompromitteerd zijn, die zouden niet vies zijn diezelfde ideeën hier te implementeren. En de massa stemt straks einde van de maand weer massaal op de one-issue partijen. Zitten wij straks hier ook met de rotzooi waarin onze democratie wordt afgebroken.

Misschien ben ik te negatief, maar ik denk dat we de komende jaren het Gobale Zuiden wel eens harder nodig kunnen gaan hebben dan we nu realiseren. Alleen dit keer zijn het geen koloniën meer van Europa.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• duvekot
Ondertussen in de discussie rondom drugskartels:
Trump ‘Determined’ the U.S. Is Now in a War With Drug Cartels, Congress Is Told
President Trump has decided that the United States is engaged in a formal “armed conflict” with drug cartels his team has labeled terrorist organizations and that suspected smugglers for such groups are “unlawful combatants,” the administration said in a confidential notice to Congress this week.
Dus wat eerst een invasie was .. is nu een "formal armed conflict".
Geoffrey S. Corn, a retired judge advocate general lawyer who was formerly the Army’s senior adviser for law-of-war issues, said drug cartels were not engaged in “hostilities” — the standard for when there is an armed conflict for legal purposes — against the United States because selling a dangerous product is different than an armed attack.
Dus voormalige juristen zijn het hier niet mee eens .. deze meneer zegt het redelijk direct:
“This is not stretching the envelope,” he said. “This is shredding it. This is tearing it apart.”
Maar welke kartels er nu dan een gewapend conflict mee is ...dat melden ze niet:
The notice to Congress did not specifically name any of the drug cartels with which Mr. Trump claims the United States is engaged in an armed conflict. It also did not specify any standards the administration is using to determine whether particular suspects have sufficient links to such groups for the military to kill them.
Dus het is naar mijn mening gewoon een "legalisatie" manier om gewoon door te gaan met het inzetten van militaire middelen tegen smokkelaars, zelfs als ze niet eens in de buurt van de US zijn.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Joris748
Trishul schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 19:10:
[...]

En wanneer dat proces in de VS voltooid is, zijn wij in Europa aan de beurt. En dat wordt nogal wat, met dat militaire overwicht van de VS. Natuurlijk heb je hier ook politici die gecompromitteerd zijn, die zouden niet vies zijn diezelfde ideeën hier te implementeren. En de massa stemt straks einde van de maand weer massaal op de one-issue partijen. Zitten wij straks hier ook met de rotzooi waarin onze democratie wordt afgebroken.

Misschien ben ik te negatief, maar ik denk dat we de komende jaren het Gobale Zuiden wel eens harder nodig kunnen gaan hebben dan we nu realiseren. Alleen dit keer zijn het geen koloniën meer van Europa.
Ik heb wat dat betreft ook weinig hoop. Als je ziet wat VVD, PVV en BBB in 9 maanden tijd genormaliseerd hebben, zie ik geen reden dat het bij ons niet net zo erg wordt. Mensen blijven door desinformatie en ophitserij op partijen als de PVV stemmen.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:30
Echt heh? Het getuigt van zo'n enorm gebrek aan normaal fatsoen! "Ik snap niet dat je mij hiermee laat wegkomen, ieder ander zou me tegenhouden!!"
*knip* niet het meme-topic

[ Voor 38% gewijzigd door polthemol op 03-10-2025 07:51 ]

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Liegebeest
Trishul schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 19:10:
[...]
En wanneer dat proces in de VS voltooid is, zijn wij in Europa aan de beurt.
In Europa loopt het al minstens sinds 2005.

Ik heb er deze week weer een berg bijgeleerd, dankzij de podcast "The right kind of family" die onderzoek doet naar de achtergrond en pan-Europese samenwerking van zowel politieke als non-gouvernementele partijen op het gebied van het inperken van seksuele en voortplantingsvrijheden.

https://www.wepodproject..../the-right-kind-of-family

Spoiler: Orban's partij uit Hongarije en de Broederschap van Meloni uit Italië hebben samen met Amerikaanse en andere groepen een enorme invloed in een hele berg landen.
The series uncovers the rise of the Political Network for Values, a global network of conservative and far-right organisations which is orchestrating a clampdown on sexual and reproductive health rights across Europe, in the name of the so-called natural family.

Through the on-the-ground work of four reporters from Hungary, Italy and Spain, The Right Kind of Family, explores the tactics and strategies political parties linked to the Political Network for Values are putting in place from positions of power at the national, regional or municipal level.

The reporting shows how, in the name of defending an arbitrary natural order, political forces linked to the Political Network for Values are institutionalising family policies which can endanger women's autonomy in domestic contexts, limiting the access to abortion, waging a political war on transgender persons, as well as marginalising migrants.

[ Voor 37% gewijzigd door Liegebeest op 02-10-2025 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 23:00
user109731 schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 17:12:
[Afbeelding]

Trump die tijdens zijn campagne nog volhield niets van Project 2025 af te weten (netjes overgenomen door o.a. de media) heeft het nu over 'of PROJECT 2025 Fame' :')

Gisteren was dit in het nieuws, Vought wil alleen van blauwe staten geld afpakken:
Trump administration cancels nearly $8 billion in climate funding to blue states: Vought

Staten die niet op Trump hebben gestemd worden nu gestraft daarvoor.
Zou het toeval zijn dat de Big Bad corporation in The Boys Vought heet?

Die weten trouwens van gekkigheid ook niet meer wat ze moeten posten op social media omdat de realiteit ze allang ingehaald heeft qua waanzin.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 09:15

Amphiebietje

In de blubber

Regime Trump hijackt federale agentschappen om anti-Democraten propaganda te verspreiden via officiële emails en andere communicatie:

https://www.theguardian.c...-emails-blaming-democrats
Furloughed federal employees at some agencies have been instructed to set out-of-office messages explaining that they are not working because Democrats caused a shutdown. Government agency websites also have displayed messages informing site visitors the websites are temporarily on hold due to the “Democrat-led” shutdown.

Other agency websites have used more combative language.

“The radical left has chosen to shut down the United States government in the name of reckless spending and obstructionism,” the treasury department’s website reads.

Similarly, the US Department of Agriculture’s website says that their site will not be updated “due to the Radical Left Democrat shutdown”.

According to Department of Education (DoE) sources, DoE officials changed the language in employees’ automated out-of-office replies to include rhetoric blaming the shutdown on Democrats.
Burgeroorlog 2.0 is al lang begonnen, door de regering van de VS.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Vergelijkbaar: Universiteiten kunnen geld krijgen als ze conservatieve boodschap promoten:

https://www.theguardian.c...niversity-funding-compact

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-10 14:57
*knip* dergelijke insinuaties zonder enig bewijs/onderbouwing graag achterwege laten

[ Voor 139% gewijzigd door polthemol op 03-10-2025 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09:45
*knip* reactie op gemodde post verwijderd

[ Voor 65% gewijzigd door polthemol op 03-10-2025 07:53 ]

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Amphiebietje schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 21:35:
Regime Trump hijackt federale agentschappen om anti-Democraten propaganda te verspreiden via officiële emails en andere communicatie:

https://www.theguardian.c...-emails-blaming-democrats
[...]
Burgeroorlog 2.0 is al lang begonnen, door de regering van de VS.
Net als je denkt dat het niet kinderachtiger kan idd:
A spokeswoman for the Department of Education did not deny that the out of office messages were being changed when reached for comment.

“The email reminds those who reach out to Department of Education employees that we cannot respond because Senate Democrats are refusing to vote for a clean CR and fund the government,” Madi Biedermann, Deputy Assistant Secretary for Communications, said in a statement.
https://edition.cnn.com/2...-shutdown-emails-partisan
“But then let’s go to the next step and say, well, instead of doing that, they just seize control of your email, because you’re out of the office, and you’re not allowed to go in your email, and they put out an email with your name on it, isn’t that coercion? I think that’s coercion.”
Je out-of-office reply word door hun dus gewoon aangepast om hun eigen visie te distribueren.

[ Voor 12% gewijzigd door YakuzA op 03-10-2025 09:01 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• separhim
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 04-10 21:59
Weer laat Trump eens zien dat hij nul inhoud heeft, Trump wilde een zwaard weggeven aan Charles, een zwaard dat ooit door Wilhelmina aan Dwight Eisenhower heeft gegeven vanwege zijn bijdrage aan het bevrijden van Europa en daarmee ook Nederland (hij was de opperbevelhebber van de geallieerden in Europa). Dit zwaard was bedoeld om hem te eren, maar Trump vind het belangrijk om koninkje te spelen en denkt dat het geven van zwaarden hem chique maakt in die sferen, en omdat de directeur van het museum waar het zwaard ligt weigerde het af te staan voor een idiote stunt van Trump, is hij nu ontslagen. Dan heeft hij uiteindelijk een replica gegeven, hetgeen nog meer potsierlijk is, het zwaard heeft waarde vanwege de ontvanger en de gever, en nu wil een nieuwe gever het gebruiken om zijn eigen ijdelheid te stroken met een replica. Walgelijk.

https://www.rtl.nl/nieuws...ggeven-aan-koning-charles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:02
separhim schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 09:16:
Weer laat Trump eens zien dat hij nul inhoud heeft, Trump wilde een zwaard weggeven aan Charles, een zwaard dat ooit door Wilhelmina aan Dwight Eisenhower heeft gegeven vanwege zijn bijdrage aan het bevrijden van Europa en daarmee ook Nederland (hij was de opperbevelhebber van de geallieerden in Europa). Dit zwaard was bedoeld om hem te eren, maar Trump vind het belangrijk om koninkje te spelen en denkt dat het geven van zwaarden hem chique maakt in die sferen, en omdat de directeur van het museum waar het zwaard ligt weigerde het af te staan voor een idiote stunt van Trump, is hij nu ontslagen. Dan heeft hij uiteindelijk een replica gegeven, hetgeen nog meer potsierlijk is, het zwaard heeft waarde vanwege de ontvanger en de gever, en nu wil een nieuwe gever het gebruiken om zijn eigen ijdelheid te stroken met een replica. Walgelijk.

https://www.rtl.nl/nieuws...ggeven-aan-koning-charles
Het verschil tussen nieuw geld en oud geld...

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Allemaal loyaliteitstesten.

En je ziet hoe ver de man kan gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
DropjesLover schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 10:41:
[...]

Het verschil tussen nieuw geld en oud geld...
Verschil tussen een autocraat en een democraat.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Llopigat
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
Trishul schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 10:02:
[...]
Dat Musk toen 'afstand' nam van Trump en cult was puur uit financiële belangen. De aandelen Tesla zaten in een vrije val en dan krijg je druk van de aandeelhouders. De Tesla verkopen waren ook bizar laag in Europa, ondanks introductie van de nieuwe model Y. Tesla dreigde de markt definitief te verspelen aan de Chinese en Zuid-Koreaanse merken.

Musk moest dus even 'normaal' doen.
Musk doet nog steeds niet normaal hoor. Alleen zijn bromance met Trump is voorbij. Zie bijvoorbeeld zijn toespraak aan de extreem-rechtse demonstratie een paar weken geleden in Engeland: https://www.theguardian.c...far-right-rally-in-london . Hij loopt nu letterlijk in Europa te stoken om te destabiliseren.

En dat twee narcisten uiteindelijk ruzie krijgen is eigenlijk onvermijdelijk. Ze willen allebei haantje de voorste zijn, missen allebei het inzicht om zich in elkaar te verplaatsen, zijn allebei gericht op escalatie. Dat kan alleen maar misgaan.

Gelukkig zijn de verkopen van Tesla nog steeds erg laag.

[ Voor 9% gewijzigd door Llopigat op 03-10-2025 12:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trishul
Llopigat schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 12:23:
[...]

Musk doet nog steeds niet normaal hoor. Alleen zijn bromance met Trump is voorbij. Zie bijvoorbeeld zijn toespraak aan de extreem-rechtse demonstratie een paar weken geleden in Engeland: https://www.theguardian.c...far-right-rally-in-london . Hij loopt nu letterlijk in Europa te stoken om te destabiliseren.

En dat twee narcisten uiteindelijk ruzie krijgen is eigenlijk onvermijdelijk. Ze willen allebei haantje de voorste zijn, missen allebei het inzicht om zich in elkaar te verplaatsen, zijn allebei gericht op escalatie. Dat kan alleen maar misgaan.

Gelukkig zijn de verkopen van Tesla nog steeds erg laag.
Mee eens natuurlijk, vandaar dat ik het 'normaal' doen heb genoemd.
Want hij blijft inderdaad stoken in Europa, ik ben benieuwd of we de komende weken nog iets kunnen verwachten van hem richting de Nederlandse politiek.

Misschien dat we als land te klein zijn voor de interesse van die figuren, maar het zou me niet verbazen dat de campagne teams van bijvoorbeeld een PVV, VVD of JA21 contact hebben/gaan opnemen met Musk en co.
Wilders had al contact gelegd met Trump zelf en the Heritage Foundation toen ze hier waren voor de NATO-top. PVV en VVD zijn al aantoonbaar gecompromitteerde partijen (lange arm van Israël bv), en die hebben hier in de peilingen samen al meer dan 50 zetels.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
De annexatie van Groenland door het regime-Trump, waarna het omgedoopt zou worden tot Rood-Wit-Blauw Land is nog verder uit zicht geraakt, Groenland haalt juist de banden met Europa nauwer aan:
De EU heeft aangekondigd de financiële steun aan Groenland te willen verdubbelen. Groenland gaf eerder al aan de banden met de Europese Unie te willen versterken, nadat president Donald Trump in maart had gezegd het eiland te willen 'kopen'.

"Europa en Groenland zullen altijd elkaars betrouwbare partners zijn. We willen onze samenwerking verdiepen. Daarom willen we onze financiële steun verdubbelen", zei Europese Commissie-voorzitter Ursula Von der Leyen op X.

In maart benadrukte Von der Leyen al dat de EU de soevereiniteit van Groenland altijd zal respecteren, nadat Trump had gezegd dat de VS het eiland "op de een of andere manier" zouden willen overnemen.
Na de opmerkingen van de Amerikaanse president reageerde Groenland verontwaardigd. Premier Múte Bourup Egede benadrukte dat "Groenland van ons is" en dat het eiland niet te koop is.

Groenland, een autonoom gebied van Denemarken, kiest nu bewust voor de steun van de EU. De opmerkingen van Trump hebben de wens van de Groenlanders versterkt om economisch en strategisch onafhankelijk te blijven en meer te investeren in partnerschappen met Europa.
Bron: Groenland haalt banden met Europa aan, drijft verder weg van VS

Ik ben benieuwd hoe het met de plannen voor annexatie van Canada en (delen van) Panama staat, die Trump ook had aangekondigd. Is het al bekend wanneer die plaats zal gaan vinden?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:23

Killjoy

Klingon lawn products

wildhagen schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 13:12:
De annexatie van Groenland door het regime-Trump, waarna het omgedoopt zou worden tot Rood-Wit-Blauw Land is nog verder uit zicht geraakt, Groenland haalt juist de banden met Europa nauwer aan:

[...]

[...]

Bron: Groenland haalt banden met Europa aan, drijft verder weg van VS

Ik ben benieuwd hoe het met de plannen voor annexatie van Canada en (delen van) Panama staat, die Trump ook had aangekondigd. Is het al bekend wanneer die plaats zal gaan vinden?
US Army gaat toch eerst oefenen in Democratische steden? Ter voorbereiding op de inval.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Killjoy schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 14:42:
[...]

US Army gaat toch eerst oefenen in Democratische steden? Ter voorbereiding op de inval.
Klopt maar ze moeten eerst wel allemaal hun baard afscheren voor Hegseth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

xabre16v schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 17:43:
[...]

...en afvallen, en als een 'echte' krijger trainen, en direct schieten als iemand ze ook maar een beetje onheus bejegent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Vervelende journalisten worden gewoon gedeporteerd als oplossing voor het feit dat alle beschuldigingen tegen hen voornamelijk bullshit zijn:

https://www.theguardian.c...o-guevara-ice-deportation

...en kritische wetenschappers ontslagen:

https://www.theguardian.c...jeanne-marrazzo-nih-fired

Wellicht is het voordeel van al het antivax-gebeuren dat ze haar niet letterlijk een spuitje hebben gegeven. /s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:51

Kheos

FP ProMod
Amphiebietje schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 17:57:
[...]

...en afvallen, en als een 'echte' krijger trainen, en direct schieten als iemand ze ook maar een beetje onheus bejegent.
Deden ze maar uitsluitend het laatste...
Dan was het snel gedaan met deze poppenkast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liegebeest
Trishul schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 12:42:
[...]
Misschien dat we als land te klein zijn voor de interesse van die figuren, maar het zou me niet verbazen dat de campagne teams van bijvoorbeeld een PVV, VVD of JA21 contact hebben/gaan opnemen met Musk en co.
Wilders had al contact gelegd met Trump zelf en the Heritage Foundation toen ze hier waren voor de NATO-top.
Die podcast die ik noemde, daar werd ook aangehaald dat Wilders (naast andere Europese politici) heeft gesproken op in elk geval één evenement van die groepen die zeggen ter bescherming van het traditionele gezin te zijn. De opname die ze van hem gebruikten, refereerde weer naar de “omvolking” theorieën van ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:28
Trump heeft zn Nobelprijs zo goed als binnen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BadRespawn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 19:35
Musk's politieke activiteiten mbt Europa is slechts het topje vd ijsberg. Er zit veel geld en organisatie achter en ze hebben een gelikt verhaal.

YouTube: Zo wil Amerika de politieke toekomst van de EU beïnvloeden (Nieuwsuur)

Trump II - Project 2025 tracker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:07
jaapstobbe schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 22:46:
Dan moeten de PVV, VVD en BBB snel iets nieuws vinden als ze geen zieltjes kunnen vinden met hun pro-Israël standpunt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:08

Herman

FP ProMod
Yasser Arafat, Henry Kissinger en Aung San Suu Kyi. Wat dat betreft misstaat de naam van Trump niet in dat lijstje.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Netanyahu heeft er geen baat bij als de oorlog stopt, want dan kan hij vervolgd worden (in Israel).

Dus reken er maar niet op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:11
Kun je dit onderbouwen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Weer (tijdelijke) tegenslag voor Trumps plannen om de grondwet te schenden en mensen te duperen:
De poging van president Donald Trump om het Amerikaanse geboorterecht in te perken, is vrijdag in hoger beroep ongrondwettelijk verklaard. Het betekent een nieuwe nederlaag voor Trump die hiermee zijn immigratiebeleid hoopte aan te scherpen.

Al op de eerste dag van zijn tweede termijn als president vaardigde Trump een decreet uit waarmee in de VS geboren kinderen niet automatisch meer het Amerikaans staatsburger kregen toegewezen als niet tenminste één van de ouders een wettig Amerikaans staatsburger is.

Volgens rechter David Barron is dat decreet echter in strijd met het 14de amendement van de Amerikaanse grondwet, dat stelt dat iedereen die in de Verenigde Staten geboren wordt, als wettelijk staatsburger wordt beschouwd.

Woordvoerder Abigail Jackson van het Witte Huis zei in een reactie dat het gerechtshof het 14de Amendement van de grondwet daarmee verkeerd heeft geïnterpreteerd. Ze kondigde aan de uitspraak aan te zullen vechten bij het Hooggerechtshof.

Het Hooggerechtshof bestaat uit overwegend Republikeinse rechters en heeft het afgelopen jaar al bij diverse rechtszaken in het voordeel van president Trump geoordeeld.
AD Liveblog (https://www.bndestem.nl/b...ht-in-te-perken~a4c857c7/)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Laatst online: 10:10

HollovVpo1nt

I like gadgets

Hangt er vanaf welke versie van de deal Hamas heeft geaccordeerd en hoe de deal wordt gehandhaafd.

1. De deal die Hamas aanvankelijk kreeg heeft Netanyahu eenzijdig aangepast en ook niet voorgelegd aan Arabische partners. Het is onduidelijk welke voorwaarden geaccepteerd zijn

2. Netanyahu gaf aan dat als Hamas de deal schendt, ze weer over zullen gaan op totale oorlog. Maar wie toetst of Hamas zich aan de deal houdt? Israel en de VS zijn zeer onbetrouwbaar hierin. Netanyahu kan een vijf minuten na het terugkrijgen van de gegijzelden roepen dat Hamas de deal geschonden heeft en de VS zal dat moeiteloos overnemen.

We hebben hier te maken met een regime die zich zelf niet aan wapenstilstanden heeft gehouden en er beleid van maakt onderhandelaars te vermoorden. Niet te vertrouwen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Snap ook even niet zo goed waarom Trump die nobelprijs verdient omdat hij toevallig als hofleverancier van wapens aan dat conflict heeft gemedieerd voor een oplossing (en niet hijzelf, want de beste man kan geen coherente zin vormen) :?
Ik hoop toch echt dat het comité hun rug recht houdt en hem deze nalatenschap niet gunt. Het is bullshit.
Ondertussen bombardeert hij bootjes in internationale wateren en stuurt het leger naar zijn eigen steden en blijft hij Rusland de hand boven het hoofd houden.

[ Voor 7% gewijzigd door FunkyTrip op 04-10-2025 09:50 ]

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
FunkyTrip schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 09:49:
Snap ook even niet zo goed waarom Trump die nobelprijs verdient omdat hij toevallig als hofleverancier van wapens aan dat conflict heeft gemedieerd voor een oplossing (en niet hijzelf, want de beste man kan geen coherente zin vormen) :?
Daarnaast natuurlijk ook de wispelturigheid van de VS gedurende de tweede periode van Trump, de positie die hij inneemt jegens andere landen, het uiteindelijk ook niet echt acteren op woorden, het bombarderen van Iran. Hoe mensenrechten in de VS aangevlogen worden. Dat moet je toch ook niet willen belonen met zo'n prijs?
Ik hoop toch echt dat het comité hun rug recht houdt en hem deze nalatenschap niet gunt. Het is bullshit.
Ondertussen bombardeert hij bootjes in internationale wateren en stuurt het leger naar zijn eigen steden en blijft hij Rusland de hand boven het hoofd houden.
Exact, het is nogal wrang, zeker als je zelf de partij - Israel - blijft steunen met het genocidale perspectief in het achterhoofd, Oekraine meermaals in een hoek duwt ( en dan weer eruit trekt ) terwijl je niets concreets lijkt te doen jegens de aggressor.

Als dit prijzenswaardig is voor de vrede dat de "underdog" vleugellam gemaakt wordt, dan heeft het een redelijk dikke rode rand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Treasury Plans to Mint $1 Commemorative Trump Coin

Ze willen een munt uitgeven ter ere van 250 jaar VS waar Trump opstaat aan beide kanten. Dat mag niet volgens een wet uit 1866:
It is not clear that Mr. Trump’s image can be featured on a coin. An 1866 law enshrined a tradition that only deceased people could appear on U.S. currency to avoid the appearance that America was a monarchy.
Een monarchie is net wat ze nu willen.

Het gaat om 250 jaar Amerika en dan zijn twee afbeeldingen van Trump het beste wat ze kunnen bedenken? Triest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:07
user109731 schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 10:39:

Ze willen een munt uitgeven ter ere van 250 jaar VS waar Trump opstaat aan beide kanten. Dat mag niet volgens een wet uit 1866:

[...]

Het gaat om 250 jaar Amerika en dan zijn twee afbeeldingen van Trump het beste wat ze kunnen bedenken? Triest.
Goh, werkt nu zo'n oude wet zijn wens tegen? Normaalgesproken verwijst hij naar oude wetten om zijn zin door te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Mawlana schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 11:02:
[...]

Goh, werkt nu zo'n oude wet zijn wens tegen? Normaalgesproken verwijst hij naar oude wetten om zijn zin door te drukken.
Ach, als een wet hem niet uitkomt kan hij er ook voor kiezen om die gewoon te negeren. Ook al één van zijn vaker gebruikte handelswijzen.

En waarom ook niet? Wie houdt hem tegen? Een lagere rechter wellicht, maar het Hooggerechtshof heeft hij in zijn broekzak zitten, die gaan geen/nauwelijks plannen van hem tegenhouden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
FunkyTrip schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 10:41:
[...]
Ik moest bij jouw tekst denken aan de (steeds vaker aangehaalde) frase uit 1984 “The Party told you to reject the evidence of your eyes and ears. It was their final, most essential command.”
AI is de ultieme tool, want zelfs onze eigen ogen en oren kunnen het onderscheid niet meer maken tussen wat waar is en onwaar. Probleem is dat ons verstand dat al lang niet meer kan, getuige de onzin die via YT, Tiktok en andere kanalen wordt verspreidt.
Het gaat dan steeds minder om feiten en steeds meer om wat men gelooft. Dat vindt ik eng.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:12
user109731 schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 10:39:

[...]

Nog even los van die oude wet (waarvan ik niet denk dat Trump zich erdoor laat tegenhouden); een munt met aan beide kanten een portret erop? :?

Ik ben geen kenner, maar dat lijkt me hoogst ongebruikelijk en tegelijk natuurlijk ook weer heel passend voor een enorme narcist.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:43
Onder het motto: niets hoeft je meer te verbazen:
https://www.bnr.nl/nieuws...anden-waaronder-nederland
Binnen het Amerikaanse Congres en het Witte Huis circuleert een ontwerpvoorstel waarmee het Amerikaanse leger in zo'n zestig landen drugskartels mag bevechten, schrijft The New York Times. Nederland is een van die landen. Het zou gaan om een zogeheten ‘Authorization for Use of Military Force’ (AUMF), het instrument waarmee de VS militaire vijandelijkheden juridisch rechtvaardigt, zoals na de aanslagen van 11 september. Een voorstel voor een nieuwe AUMF gericht tegen 'narcoterroristen' begon vorige week in Washington de ronde te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ook een manier om de titel 'Rogue state' te pakken.

En als het concept goedgekeurd wordt kan je je altijd afvragen hoe 'netjes' het geïnterpreteerd wordt. Met hun transgender-hetze zijn ook bv transgene-proefdieren opeens not-doen, gewoon omdat ze niet goed kunnen lezen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Met zo'n wetsvoorstel en met Aruba, Bonaire en Curaçao die vlak voor de kust van Venezuela liggen (en dus een mooie basis voor Amerikaanse acties in Venezuela vormen) mogen wij ons ook een keer zorgen gaan maken over de Amerikaanse expansiedrift onder het Trump-regime. Onder het motto van drugsbestrijding kan annexatie van die eilanden nog eerder aan de beurt zijn dan van Groenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Nu online
Wel benieuwd hoe de Nederlandse overheid zou reageren als dit buiten de wandelgangen komt. Waarschijnlijk knijpen we een oogje dicht en claimen plausible deniability. Maar stiekem hoop je toch dat van die 60 landen er minstens 60 zijn die niet gaan toestaan dat een buitenlandse mogendheid op hun grondgebied oorlogje komt spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Compuchip87 schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 12:20:
Maar stiekem hoop je toch dat van die 60 landen er minstens 60 zijn die niet gaan toestaan dat een buitenlandse mogendheid op hun grondgebied oorlogje komt spelen.
Nouja, dat zouden er dan 59 moeten zijn. Voor Nederland geldt al dat er een goedgekeurd plan ligt (ASPA act) om op onze bodem oorlogje te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
PWM schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 12:23:
[...]

Nouja, dat zouden er dan 59 moeten zijn. Voor Nederland geldt al dat er een goedgekeurd plan ligt (ASPA act) om op onze bodem oorlogje te spelen.
Laat onverlet dat dat wellicht in de juridisch context van de VS ingrijpen 'toeastaat' maar dat dat niet vanuit het soevereine land dat betreden wordt dat dat ook toegestaan wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duvekot
PWM schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 12:23:
[...]

misschien goed om de naam voor die wet te gebruiken die meer tot de verbeelding spreekt:
"The Hague Invasion Act"
The act gives the president power to use "all means necessary and appropriate to bring about the release of any U.S. or allied personnel being detained or imprisoned by, on behalf of, or at the request of the International Criminal Court".
dus als Netanyahu ooit in Scheveningen vast zit .. dan komt er een seal team om hem uit de gevangenis te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Napo schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 12:37:
[...]

Laat onverlet dat dat wellicht in de juridisch context van de VS ingrijpen 'toeastaat' maar dat dat niet vanuit het soevereine land dat betreden wordt dat dat ook toegestaan wordt.
Zeker. Het gaat er meer om dat toen in 2002 deze wet aangenomen werd, Nederland als altijd nauwelijks tot niet reageerde. Indien deze nieuwe wet aangenomen zou worden, verwacht ik wederom oorverdovende stilte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trishul
Wij als Nederland zijn gewoon een vazalstaat van de VS. Dat is niet van gisteren. De VS mag uiteindelijk ook doen wat ze willen met de ABC eilanden. Toen in WOII de VS zoveel mogelijk grondstoffen nodig had voor de oorlogsindustrie, kregen ze de aluminium exploitatie in Suriname kado.
Nederland zal echt niet gaan tegensputteren als de VS de ABC eilanden inneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
PWM schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 12:43:
[...]

Zeker. Het gaat er meer om dat toen in 2002 deze wet aangenomen werd, Nederland als altijd nauwelijks tot niet reageerde. Indien deze nieuwe wet aangenomen zou worden, verwacht ik wederom oorverdovende stilte.
Wat verwacht je dan dat Nederland - of welk soeverein land - dan zou moeten doen?

Diplomatiek zal er vast wel wat gebeuren maar Nederland gaat niet echt - of lees, echt niet - over wetten die de VS aanneemt net zoals de VS ook niet over onze wetgevingsprocessen gaat. Een ander land kan dan wel kiezen om juridisch iets te zouden mogen doen in een ander land maar voor die wet mocht dat niet en zonder verrassing mag dat na die wet alsnog niet.

Je hebt nog andere acties die je kan ondernemen maar ook daar weer de vraag, welke bandbreedte wil je gebruiken om iets te doen wat al niet mocht en nog steeds niet toegestaan wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

duvekot schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 12:40:
[...]

misschien goed om de naam voor die wet te gebruiken die meer tot de verbeelding spreekt:
"The Hague Invasion Act"

[...]

dus als Netanyahu ooit in Scheveningen vast zit .. dan komt er een seal team om hem uit de gevangenis te halen.
...er van uit gaand dat ze in de VS het verschil weten tussen Den Haag in Nederland en La Hague in Frankrijk, wat bij de regering Trump een groot vraagteken is.

En natuurlijk of Trump op het moment dat Netanyahu in Scheveningen gevangen zit hem niet als een totale loser gaat beschouwen en hem prompt laat vallen.

[ Voor 11% gewijzigd door Amphiebietje op 04-10-2025 14:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Meer nieuws over de heksenjacht van het regime-Trump:
De FBI is van plan om komende donderdag met veel machtsvertoon zijn oud-directeur James Comey te arresteren en voor de rechter te brengen, meldt de Amerikaanse tv-zender CBS News op gezag van drie anonieme bronnen. Donderdag krijgt Comey in een rechtszaal te horen welke aanklachten precies tegen hem zijn ingediend en mag hij zeggen of hij zich daar schuldig of onschuldig aan verklaart. De rechter beslist dan ook of de voormalige FBI-baas op vrije voeten mag blijven tot zijn proces begint.

Het Openbaar Ministerie liet vorige week weten dat het een rechtszaak tegen Comey voorbereidt, omdat hij in 2020 een parlementaire onderzoekscommissie zou hebben voorgelogen over het onderzoek naar Russische pogingen om de verkiezingen van 2016 te manipuleren. Die brachten de huidige president Trump voor het eerst aan de macht. Trump roept al jaren dat Comey voor de rechter moet worden gesleept.
De advocaten van Comey hebben laten weten dat de voormalige FBI-baas zich vrijwillig zal melden bij de rechtbank in het noorden van Virginia. Een opzichtige arrestatie en een ‘perp walk’, waarbij een verdachte (perpetrator) voor draaiende tv-camera’s de rechtbank wordt binnengebracht, is onnodig. Maar Comeys opvolgers, grotendeels benoemd door president Trump, lijken hun hoogste baas te willen plezieren met een publieke vernedering van de oud-directeur.

Ze stuiten wel op een probleem. Sommige FBI-chefs hebben geweigerd om een team van ‘potige’ rechercheurs samen te stellen dat Comey oppakt ‘in volledige uitrusting’, inclusief kogelvrije vesten. Een van die weigeraars is het lokale hoofd van de afdeling gewelddadige misdrijven van FBI in Washington. Hij zou zijn geschorst wegens het niet volgen van bevelen.
En dan nog even wat racistisch beleid uitrollen:
De VS willen nog maar 7.500 vluchtelingen per jaar binnenlaten in plaats van maximaal 125 duizend. Dat meldt The New York Times op basis van bronnen binnen de regering-Trump. Het beperkte aantal plekken dat er is, zou bovendien moeten gaan naar witte Zuid-Afrikanen en anderen die ‘onrechtvaardig gediscrimineerd’ worden.

Tijdens Trumps eerste regeerperiode werd het aantal vluchtelingen ook al ernstig beperkt. Toen mochten er 15 duizend per jaar binnenkomen. Afgelopen jaar kwamen er onder toenmalig president Biden 100 duizend vluchtelingen de VS binnen. Dat gaat via zogeheten hervestigingsprogramma’s, waarbij vluchtelingen in andere delen van de wereld wachten tot ze worden toegelaten tot de VS.
Hoewel het Congres officieel akkoord moet gaan met het plan, worden er volgens The New York Times al amper meer mensen toegelaten die niet uit Zuid-Afrika komen. In januari schortte Trump het opnemen van vluchtelingen al op. Later kwam daar een uitzondering op voor witte Zuid-Afrikanen.

Volgens Trump zijn witte Zuid-Afrikanen in grote mate slachtoffer van geweld, hij rept zelfs van ‘witte genocide’. In de praktijk zijn zij niet vaker slachtoffer van dodelijk geweld dan zwarte Zuid-Afrikanen. In mei kwam een eerste vlucht met emigrerende witte Zuid-Afrikanen aan in de VS. Zo'n 67 duizend witte Zuid-Afrikanen zouden interesse hebben in migratie naar de VS.
Beiden van de Volkskrant (https://www.volkskrant.nl...politiek-nieuws~baabe259/)

Ja, de ware aard van het regime-Trump begint steeds duidelijker vorm te krijgen. Bizar dat er nog steeds gelovigen achter hem aanlopen en alles goedpraten wat-ie doet.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Ice gedraagt zich steeds meer als wannabe-doodseskaders buitenrechtelijke geheime politie die mensen gewelddadig aanvalt in plaats van zich normaal te gedragen:

https://www.theguardian.c...ce-protesters-journalists
In recent weeks the Broadview facility has become the site of escalations by federal agents against protesters and journalists. Videos of agents deploying tear gas, pepper balls and roughly throwing protesters to the ground have gone viral, amidst the Trump administration’s immigration crackdown.
For the people detained inside the facility, they describe not receiving adequate food or water, and having to use the bathroom in public. One person described to a Chicago Sun-Times reporter, not having soap or toothpaste and dealing with severely overcrowded conditions.
Another protester, Reverand David Black of the First Presbyterian church of Chicago, said that he was pelted with about seven or eight “pepper exploding pellets” that hit his head, face, torso, arms and legs, while in a position of prayer.
Meer voorbeelden in artikel.
“There has been an extreme escalation in the use of force by federal agents at that facility against people who are exercising their first amendment rights, and targeted attacks against members of the press and legal observers with The National Lawyers Guild,” said Molly Armour, a volunteer attorney with the National Lawyers Guild Chicago for over 15 years.

What was most troubling about the behavior of federal agents at Broadview for her, Armour said, was the use of “violent military-style offensive weaponry used against people, such as tear gas canisters, [and] different kinds of aerosol chemical agents”, particularly against people just observing what’s going on.
Ik vraag mij af tot waar de VS gaat kelderen op de index van democratische landen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Hooggeplaatste officier van justitie blijkt te zijn ontslagen op basis van een social media bericht van een samenzweringstheorist dat verkeerde informatie bevatte:

https://www.theguardian.c...y-prosecutor-note-warning
The veteran federal prosecutor, Michael Ben’Ary, was fired on Wednesday, the same day that Julie Kelly, a pro-Trump commentator who once called a Capitol police officer beaten by the pro-Trump mob on January 6 a “crisis actor”, suggested on social media that Ben’Ary was an ally of his former boss, Lisa Monaco, a senior justice department official who helped drive the investigation of Donald Trump’s role in the Capitol riot.

“It appears that my termination was based on little more than a single social media post containing false information,” Ben’Ary wrote. “The leadership is more concerned with punishing the President’s perceived enemies than they are with protecting our national security.”
Wat ik wel mooi vind, is dat de ontslagen man gewoon een briefje op zijn deur heeft geplakt met daarin zijn waarschuwing aan collega's. Dat wil dus zeggen dat direct na zijn ontslag er niemand bij zijn kantoor langs is geweest om op te ruimen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Ontluisterend artikel over het CDC onder Kennedy:

https://www.theguardian.c...ectious-disease-testimony

Het schets een beeld van een man die enerzijds het CDC naar zijn mallemoer aan het helpen is met slecht beleid, politieke benoemingen, en keiharde leugens, en anderzijds gewoonweg niet communiceert en enkel doet wat hemzelf interesseert.

Ik hoop dat onze eigen leiders wakker zullen zijn als het goed fout gaat met een besmettelijke ziekte in de VS, en tijdig al het vliegverkeer plat leggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Llopigat
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
xabre16v schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 17:43:
[...]
Ik vind dit ook wel een zorgelijke ontwikkeling, samen met het omnoemen van het ministerie van defensie, naar het ministerie van oorlog.

Want waarom heeft het leger uniformen? Om de militairen te ontmenselijken, hun identiteit uit te wissen. Dat maakt het makkelijker ze te dwingen om onmenselijke acties uit te voeren. Tegenwoordig geloven we hier wat meer in eigen inbreng, en zal een soldaat die weigert om op ongewapende burgers te schieten meer toegejuichd worden dan vervolgd. Ethiek speelt nu een veel grotere rol. Daarom noemen we het nu 'defensie'. en daarom was er ook plaats voor meer tekenen van eigen identeit. De Amerikanen liepen op dat gebied al nogal achter.

Maar nu is het ministerie van defensie dat van oorlog geworden waardoor de weg ethisch open wordt gemaakt voor puur imperialisme. Wat de Amerikanen altijd al gedaan hebben natuurlijk, zij hebben nooit iets te vrezen gehad op eigen grondgebied (de 48 staten), zelfs niet tijdens de tweede wereldoorlog. Hun leger is een tool voor olie imperalisme.

Maar nu wordt in elk geval die schijn van 'verdediging' weggehaald. Dat maakt de weg vrij om niet eens meer excuses te hoeven verzinnen, zoals destijds met de oorlog in Irak. Ook wordt het leger nu ingezet tegen het eigen volk, wat tot nu toe ondenkbaar was. Daarbij hoort ook het veel strakker maken van de discipline, want heel veel soldaten zullen daar zelf hun twijfels bij gaan hebben.

Ik verwacht ook dat de situatie steeds harder gaat oplopen binnen de VS zelf en dat soldaten die morele bezwaren hebben heel hard worden aangepakt bij de krijgsraad, om een voorbeeld te stellen. Maar om daar te komen moeten ze eerst de legertop omvormen tot harde imperialisten. Want die moeten het allemaal uit gaan voeren. En dat is nu dus aan de gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Het regime-Trump heeft wederom de geheime politie (ICE) en het leger op zijn eigen burgers afgestuurd:
De Amerikaanse president Donald Trump heeft zaterdag toestemming gegeven voor de inzet van driehonderd reservisten van de Nationale Garde in Chicago, meldt het Witte Huis. Hij dreigde daar al wekenlang mee, hetgeen op veel verzet stuitte van lokale leiders, waaronder de Democratische gouverneur JB Pritzker.

,,President Trump heeft driehonderd leden van de Nationale Garde gemachtigd om federale agenten en federale eigendommen te beschermen", aldus een woordvoerder van het Witte Huis. ,,President Trump zal niet oogluikend toestaan dat wetteloosheid Amerikaanse steden blijft teisteren."

Chicago is één van de steden waar immigratiepolitie de afgelopen maanden Ice zeer actief is en waar enkele dagen geleden de inwoners van een heel flatgebouw 's nachts door federale agenten van hun bed werden gelicht. Onder hen waren ook kleine kinderen en staatsburgers. Trump grijpt onder meer de demonstraties naar aanleiding van dit soort controversiële acties aan om de aanwezigheid van de Nationale Garde te rechtvaardigen.
AD Liveblog (https://www.bndestem.nl/b...s-geboorterecht~a4c857c7/)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07:42
Waarom zit hij er zelf dan nog als hij wetteloosheid niet toestaat ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
Bvanham schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 07:41:
Waarom zit hij er zelf dan nog als hij wetteloosheid niet toestaat ?
Rules for thee but not for me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10:04
wildhagen schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 06:27:
Het regime-Trump heeft wederom de geheime politie (ICE) en het leger op zijn eigen burgers afgestuurd:

[...]

AD Liveblog (https://www.bndestem.nl/b...s-geboorterecht~a4c857c7/)
Dat klinkt als een razzia eerlijk gezegd. Ze zijn daar echt Nazi-Duitsland dunnetjes aan het overdoen. Ergens hoop ik dat de Europese leiders dit ook wel zien (maar niet uitspreken) en adequate stappen nemen, maar ik heb er maar weinig vertrouwen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
ErikT738 schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 09:24:
[...]

Dat klinkt als een razzia eerlijk gezegd. Ze zijn daar echt Nazi-Duitsland dunnetjes aan het overdoen. Ergens hoop ik dat de Europese leiders dit ook wel zien (maar niet uitspreken) en adequate stappen nemen, maar ik heb er maar weinig vertrouwen in.
Wat zouden adequate stappen zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ErikT738
Arjantje72 schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 09:30:
[...]

Klaarmaken om alles zonder de VS te kunnen doen, vluchtelingen op te vangen, en voorbereiden op een mogelijk gewapend conflict met de VS in bijvoorbeeld Groenland. misschien komt het niet zo ver en zoekt de VS hun "Lebensraum" elders, maar we moeten ons niet laten verrassen.

In ieder geval is de huidige situatie waar overal drones verschijnen, een vliegveld platleggen, en weer verdwijnen, niet wenselijk. Ook moet er mogelijk wat worden gedaan alle Amerikaanse militairen die hier zijn gestationeerd.

Waarschijnlijk is er nog wel meer wat we zouden kunnen en moeten doen. De kans dat de VS weer "normaal" wordt na verkiezingen o.i.d. lijkt me nihil.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joris748
Arjantje72 schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 09:30:
[...]

Heel snel zorgen dat we goede alternatieven geïmplementeerd hebben voor Amerikaanse software en IT-infrastructuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Joris748 schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 09:48:
[...]

Heel snel zorgen dat we goede alternatieven geïmplementeerd hebben voor Amerikaanse software en IT-infrastructuur.
En ook vooral social media. Het is beter om geen propaganda-machine van "de vijand" in de broekzak van al je burgers te plaatsen. Wat mij betreft maken we een Europese (semi) overheidstaak van het aanbieden van neutrale social media.
Pagina: 1 ... 8 9 Laatste

Let op:
Zero Tolerance beleid
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
Topic specifiek beleid
Lees s.v.p. in de topic start de kop "Discussiebeleid en moderatie" goed door:
[ZT] Trump II en de Amerikaanse politiek - deel II