Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Hegseth criticized the look of overweight troops, saying: "It's completely unacceptable to see fat generals and admirals in the halls of the Pentagon."
He said all fitness tests would be set to male benchmarks only and emphasized the importance of grooming standards.
"The era of unprofessional appearance is over. No more beardos," Hegseth told the audience, which sat in silence.
Bron. Wat het doel gaat zijn lijkt me duidelijk:

Afbeeldingslocatie: https://static01.nyt.com/images/2025/09/03/multimedia/03int-china-parade-photos-01-zhgf/03int-china-parade-photos-01-zhgf-articleLarge.jpg?quality=75&auto=webp&disable=upscale

Een strakkere parade voor de volgende verjaardag van Donald.

Het erge is dat dit overkomt als een sarcastische reactie terwijl de kans groot is dat het echt zo bedoeld is...

[ Voor 6% gewijzigd door Stukfruit op 30-09-2025 15:28 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr thee
  • Registratie: Januari 2020
  • Nu online
Benieuwd waar dit op uit draait, strakke armen ? :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

mr thee schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 15:29:
Benieuwd waar dit op uit draait, strakke armen ? :X
Eerst een zuivering van mensen die het er niet mee eens zijn.
"If the words I'm speaking today are making your hearts sink, then you should do the honorable thing and resign," Hegseth said
In het kader van nu heb je de mogelijkheid om te gaan.
Daarna zul je waarschijnlijk gebullied, genaaid, onderzocht, whatever worden. Maar ja als je nu resigned dan ben je natuurlijk ook meteen een linkse gast/antifa/Democraat/lhtbq/tegenstander/whatever. Dus succes met je toekomst en bij het vinden van een nieuwe job ;w

[ Voor 5% gewijzigd door ManiacsHouse op 30-09-2025 15:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

He also announces he’s overhauling the Pentagon’s Equal Opportunity program and Inspector General office.

“We are overhauling an inspector general process - the IG that has been weaponized, putting complainers, ideologues, and poor performers in the driver seat,” Hegseth says.

He also says the department will do the same with equal opportunity, a program which largely is responsible for complaints of things like sexual harassment and discrimination based on race, religion, and gender.

“No more frivolous complaints, no more anonymous complaints, no more repeat complaints, no more smearing reputations, no more endless waiting, no more legal limbo, no more sidetracking careers, no more walking on eggshells,” he says.

“Of course, being a racist has been illegal in our formation since 1948. The same goes for sexual harassment. Both are wrong and illegal,” he adds.
Maar racisme en sexuele intimidatie/lastigvallen is wel erg. Alleen maken we het je heel moeilijk om hier over te klagen en als je gaat klagen hoor je hier eigenlijk niet.

Jemig :{

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

1m ago
09.42 EDT
Donald Trump is speaking now.

He says he’s “never walked into a room so silent before”.

Some in the audience laugh, to which Trump jokes: “Don’t laugh, you’re not allowed to do that.”

“Just have a good time,” he adds. “And if you want to applaud, you applaud. And if you want to do anything you want, you can do anything you want. And if you don’t like what I’m saying, you can leave the room. Of course, there goes your rank, there goes your future.”

People laugh, and Trump tells them to “feel nice and loose”.
Wie niet met ons is, is tegen ons.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:34

Player1S

Probably out in the dark

Nou duidelijk. Of binnen afzienbare tijd staat het leger op de stoep om Trump af te zetten of Trump's plan voor volledige dictatuur is klaar.

Ik betwijfel of je in het Amerikaanse leger ook maar 1 officier (op welk niveau dan ook) kunt vinden die puur gepromoveerd is vanwege etniciteit, sexuele voorkeur of om welk geslacht ze zichzelf voelen.

Er zullen ongetwijfeld kandidaten zijn die voorrang hebben gekregen om die redenen maar dan nog staat er een staat van dienst tegenover.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:37

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Eng spul hoor. En van allegiance to the flag and the constitution zie ik tot nu toe weinig terug. Als hier nu geen tegenreactie ontstaat, zie het zeer negatief in.

Let wel, we zijn pas een half jaar onderweg…

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17:02

PinusRigida

I put the p in pool.

dawg schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 14:17:
[...]

Overigens twijfel ik ook aan de motivatie van Trump, is het hem echt om vrede te doen of om een Nobelprijs?
Stop maar met twijfelen, je mag er zeker van zijn: als z'n eigen bevolking hem al niet boeit, boeit de Palestijnse bevolking hem zéker geen zier, en 'vrede' dus ook niet. Zijn drijfredenen zijn;

- die nobelprijs
- bragging-rights; stél dat dit plan lukt, dan zullen we het keer op keer op keer moeten horen, hoe hij toch de enige was die bla bla bla, ik word er nu al ziek van, volgens hemzelf heeft hij al 7 oorlogen gestopt. :r (en stel dat het niet lukt, zal het toch iemand anders z'n fout zijn.)
- en uiteraard is het (hij als grote "vredesbrenger") de ultieme diversion; afleiding van de Epstein-list.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

MikeyMan schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 16:02:

Let wel, we zijn pas een half jaar onderweg…
Dat is het meest enge aan dit alles. :X

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Vrijdag schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 15:44:
[...]
Wie niet met ons is, is tegen ons.
Of course, there goes your rank, there goes your future.”
Wat ik al zei... Succes met je toekomst en eventueel nieuwe job... Wat een goor stelletje. En blijkbaar is het allemaal prima ofzo 8)7
Afijn tis niet voor niks dat Donald T. zo'n fan is van Vladje P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Player1S schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 16:05:
[...]

Dat is het meest enge aan dit alles. :X
Yup... Lijkt wel een make or break moment.

Gelukkig is er een government shutdown aan de gang om een beetje af te leiden. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saikol
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:29
PinusRigida schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 16:02:
[...]

Stop maar met twijfelen, je mag er zeker van zijn: als z'n eigen bevolking hem al niet boeit, boeit de Palestijnse bevolking hem zéker geen zier, en 'vrede' dus ook niet. Zijn drijfredenen zijn;

- die nobelprijs
- bragging-rights; stél dat dit plan lukt, dan zullen we het keer op keer op keer moeten horen, hoe hij toch de enige was die bla bla bla, ik word er nu al ziek van, volgens hemzelf heeft hij al 7 oorlogen gestopt. :r (en stel dat het niet lukt, zal het toch iemand anders z'n fout zijn.)
- en uiteraard is het (hij als grote "vredesbrenger") de ultieme diversion; afleiding van de Epstein-list.
Of als legitimering dat zijn vriendje de boel met de grond gelijk maakt omdat Hamas niet akkoord gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Nu.nl heet ook een interessant stuk over het leger:
Voorafgaand aan de bijeenkomst zei Trump dat hij bereid is militaire leiders te ontslaan. "Ik ga generaals, admiraals en leiders ontmoeten. En als ik iemand niet mag, dan ontsla ik die op staande voet", zei de president vlak voordat hij naar de marinebasis in Quantico afreisde.
Zie https://www.nu.nl/verkiez...oorlogsvoering.html#nujij

Lees: als ze niet knielen en mijn hielen likken worden ze op staande voet ontslagen.

Goed argument voor een ontslag ook wel. Je baan hangt dus niet van je inhoudelijke kwaliificaties af maar van het feit hoe hard je hielen kunt likken....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

ManiacsHouse schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 16:10:
[...]

[...]

Wat ik al zei... Succes met je toekomst en eventueel nieuwe job... Wat een goor stelletje. En blijkbaar is het allemaal prima ofzo 8)7
Afijn tis niet voor niks dat Donald T. zo'n fan is van Vladje P.
Ja, het gaat om generaals, admiraals en letterlijk de "top brass". Ik weet weinig van het Amerikaanse millitaire apparaat (behalve films, series en Call of Duty :P ) maar het lijkt me dat die mensen daar niet zitten omdat ze zo lief kunnen lachen of iets specifieks tussen hun benen hebben (of juist niet). Dat zijn de mensen die de strijdkrachten coördineren. Niet een stagiair die een kop koffie over je spreadsheet heeft laten vallen. Je zou een werkgever hebben die zo over je denkt zeg :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Trump zegt dus net dit:
Trump suggets 'dangerous cities' should be used 'as training grounds' for the military and national guard
“I told Pete [Hegseth], we should use some of these dangerous cities as training grounds for our military, national guard, but military, because we’re going into Chicago very soon, that’s a big city with an incompetent governor,” the president says.
En even daarvoor dit:
Trump says 'straightening out' US cities will be 'a major part for some of the people in this room'
He criticizes Democrat-led cities like San Francisco, Chicago, New York and LA. “They’re very unsafe places and we’re going to straighten them out one by one.”

“And this is going to be a major part for some of the people in this room. That’s a war too. It’s a war from within. Controlling the physical territory of our border is essential to national security. We can’t let these people in,” he adds.
Klinkt echt als een opmaat naar een burgeroorlog. Vraag me af wat de legertop hier van denkt. Aan welke kant willen ze staan, welke eed bewaar je? Lijkt me echt vreselijk moeilijk, blij dat ik niet in hun schoenen sta.

Bron: https://www.theguardian.c...atest-updates#top-of-blog

[ Voor 5% gewijzigd door Vrijdag op 30-09-2025 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Trump says 'straightening out' US cities will be 'a major part for some of the people in this room'
He criticizes Democrat-led cities like San Francisco, Chicago, New York and LA. “They’re very unsafe places and we’re going to straighten them out one by one.”

“And this is going to be a major part for some of the people in this room. That’s a war too. It’s a war from within. Controlling the physical territory of our border is essential to national security. We can’t let these people in,” he adds.
Trump wil eerst de eigen bevolking onderdrukken blijkbaar.

[edit] @Vrijdag was mij voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

laat het leger maar eerst de criminaliteit in Washington DC, en dan vooral rondom 1600 Pennsylvania Avenue en Capitol Hill, aanpakken. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:54
Player1S schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 16:52:
laat het leger maar eerst de criminaliteit in Washington DC, en dan vooral rondom 1600 Pennsylvania Avenue en Capitol Hill, aanpakken. :X
Rondom? Ik zou eerder eens goed kijken wat er voor criminaliteit in dat gebouw plaats vindt.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:36
MikeyMan schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 16:16:
[...]

Yup... Lijkt wel een make or break moment.

Gelukkig is er een government shutdown aan de gang om een beetje af te leiden. :X
Sorry maar dat make or break moment was imo al gepasseerd nadat Musk een dubbele hardcore sieg heil deed en het verdedigd werd. Dat er niet 0 tolerantie op zit zei meer dan genoeg en was een mooie test en een effectieve manier in de US en EU nog meer verdeling te zaaien en het extreem rechtse monster nog wakkerder te maken. En zie die geest dan nog maar weer in de fles te krijgen.
Bizar om dit irl met Amerika te zien gebeuren, het lijkt de meest achterlijke versie van verval in fascisme te zijn. Recht in het gezicht van het volk, en het besef en kennis is er maar niet echt, tot het veel te laat is.

EDIT: veel verwijderd, speculatie, waarschijnlijk onzinnig.

[ Voor 53% gewijzigd door Mutatie op 30-09-2025 17:11 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Aan de andere kant, de bevolking heeft zelf op zijn verkiezingsprogramma (Project 2025) gestemd waarin deze stappen beschreven worden.

Kennelijk willen die dit afglijden naar het fascisme en een totalitaire staat gewoon, en vinden ze het wel prima zo?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Van Trump mogen ze nu alles inzetten tegen demonstranten...
“I say they spit, we hit. Is that okay? I think so, they spit it’s a new thing. They spit, we hit,” he added.

Relatedly, Trump then told the generals that if military or police vehicles are hit with bricks or other objects, that officers should “do whatever the hell” they want.

“You get out of that car, and you can do whatever the hell you want to do, because those people are, you now can die from that,” he said.
Grammaticaal is *knip* Trump soms niet te volgen. Slaat dat 'you now van die from that' op de militairen/politie of op demonstranten?

[ Voor 1% gewijzigd door polthemol op 30-09-2025 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

wildhagen schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 17:21:.

Kennelijk willen die dit afglijden naar het fascisme en een totalitaire staat gewoon, en vinden ze het wel prima zo?
Mijn empathie gaat dan ook uit naar de mensen die hierdoor getroffen worden buiten de VS. Net als de gevolgen van vrij wapenbezit is de rest dan maar hun binnenlandse feestje.

Over 4 jaar herkiezen ze sowieso Trump, net zoals na Bush in 2008 de GOP gewoon kon terugkomen met vernieuwde kracht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mutatie schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 17:04:
[...]

Sorry maar dat make or break moment was imo al gepasseerd nadat Musk een dubbele hardcore sieg heil deed en het verdedigd werd. Dat er niet 0 tolerantie op zit zei meer dan genoeg en was een mooie test en een effectieve manier in de US en EU nog meer verdeling te zaaien en het extreem rechtse monster nog wakkerder te maken. En zie die geest dan nog maar weer in de fles te krijgen.
Bizar om dit irl met Amerika te zien gebeuren, het lijkt de meest achterlijke versie van verval in fascisme te zijn. Recht in het gezicht van het volk, en het besef en kennis is er maar niet echt, tot het veel te laat is.

EDIT: veel verwijderd, speculatie, waarschijnlijk onzinnig.
Nogal andere situatie. Hier wordt rechtstreeks iets gevraagd van degenen die de grondwet moeten verdedigen. En die vervolgens zwijgen.

Was ook geen mooi plaatje natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

wildhagen schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 17:21:
Aan de andere kant, de bevolking heeft zelf op zijn verkiezingsprogramma (Project 2025) gestemd waarin deze stappen beschreven worden.

Ongeveer een derde van de geregistreerde bevolking heeft ervoor gestemd. En de rest hoor je nu te weinig van :X

[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 30-09-2025 17:48 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Delerium schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 17:46:
[...]

Mijn empathie gaat dan ook uit naar de mensen die hierdoor getroffen worden buiten de VS. Net als de gevolgen van vrij wapenbezit is de rest dan maar hun binnenlandse feestje.

Over 4 jaar herkiezen ze sowieso Trump, net zoals na Bush in 2008 de GOP gewoon kon terugkomen met vernieuwde kracht.
Vance... Zo mogelijk nog leiper en gevaarlijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:50
MikeyMan schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 17:48:
[...]

Ongeveer een derde van de geregistreerde bevolking heeft ervoor gestemd. En de rest hoor je nu te weinig van :X
Dat laatste vooral. Ze slaapwandelen een totalitaire staat in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:53
Dennis schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 14:06:
[...]

Daarom staan die landen die ik eerder noemde er ook achter. Zij zijn hierin een eerste stap op weg naar een tweestatenoplossing.
Maar die wil Netanyahu helemaal niet en het akkoord is er dusdanig vaag over dat Netanyahu er dus blij mee is. Dus die vrede gaat er dan ook niet komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:36
MikeyMan schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 17:47:
[...]

Nogal andere situatie. Hier wordt rechtstreeks iets gevraagd van degenen die de grondwet moeten verdedigen. En die vervolgens zwijgen.

Was ook geen mooi plaatje natuurlijk.
Nja dat bedoel ik. Niks was meer taboe vanaf dat moment. Dit kon je allemaal verwachten, ik vind zelf de verbazing telkens bizar. Altijd een stap achter zo.. begrijpelijk, maartoch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mutatie schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 17:57:
[...]

Nja dat bedoel ik. Niks was meer taboe vanaf dat moment. Dit kon je allemaal verwachten, ik vind zelf de verbazing telkens bizar. Altijd een stap achter zo.. begrijpelijk, maartoch.
Oh dit had je zeker kunnen zien aankomen.

Had alleen van politie, ice, defensie meer tegenwerking verwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Nu online

Amphiebietje

In de blubber

user109731 schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 09:12:
[...]

Aan de ene kant zeg je dat de Democraten nog vastzitten in de vorige verkiezingen maar als ze dan opkomen voor gezondheidszorg zijn ze naief omdat ze niet braaf meewerken aan Trump's agenda want hij dreigt met X?
Ik bedoelde dat praten met Trump nutteloos is, hij gaat toch doen wat hij wil. Dus hoopvol zijn op toch nog de boel te kunnen bijsturen komt nogal goedgelovig over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Nu online

Amphiebietje

In de blubber

autje schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 17:50:
[...]

Dat laatste vooral. Ze slaapwandelen een totalitaire staat in.
Erger, ze stoppen bewust hun kop in de grond en maken zichzelf wijs dat het hen allemaal maar "overkomt" zonder dat ze er iets tegen kunnen doen. Dus in plaats van zich zorgen te maken over zaken die er echt toe doen, lopen ze af te geven op de toeristen die het "plots", "zonder aanleiding" laten afweten, of op de buitenlandse pakketbedrijven die hen "persoonlijk" "beledigen" door hen 15 dollar aan administratiekosten te berekenen over hun order uit land X van ettelijke duizenden dollars. Allemaal egocentrisch gezeik zonder enige reflectie.
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste

Let op:
Zero Tolerance beleid
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
Topic specifiek beleid
Lees s.v.p. in de topic start de kop "Discussiebeleid en moderatie" goed door:
[ZT] Trump II en de Amerikaanse politiek - deel II