• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Hegseth criticized the look of overweight troops, saying: "It's completely unacceptable to see fat generals and admirals in the halls of the Pentagon."
He said all fitness tests would be set to male benchmarks only and emphasized the importance of grooming standards.
"The era of unprofessional appearance is over. No more beardos," Hegseth told the audience, which sat in silence.
Bron. Wat het doel gaat zijn lijkt me duidelijk:

Afbeeldingslocatie: https://static01.nyt.com/images/2025/09/03/multimedia/03int-china-parade-photos-01-zhgf/03int-china-parade-photos-01-zhgf-articleLarge.jpg?quality=75&auto=webp&disable=upscale

Een strakkere parade voor de volgende verjaardag van Donald.

Het erge is dat dit overkomt als een sarcastische reactie terwijl de kans groot is dat het echt zo bedoeld is...

[ Voor 6% gewijzigd door Stukfruit op 30-09-2025 15:28 ]

Dat zit wel Schnorr.

• mr thee
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 09:44
Benieuwd waar dit op uit draait, strakke armen ? :X

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:02

ManiacsHouse

Scheisse!

mr thee schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 15:29:
Benieuwd waar dit op uit draait, strakke armen ? :X
Eerst een zuivering van mensen die het er niet mee eens zijn.
"If the words I'm speaking today are making your hearts sink, then you should do the honorable thing and resign," Hegseth said
In het kader van nu heb je de mogelijkheid om te gaan.
Daarna zul je waarschijnlijk gebullied, genaaid, onderzocht, whatever worden. Maar ja als je nu resigned dan ben je natuurlijk ook meteen een linkse gast/antifa/Democraat/lhtbq/tegenstander/whatever. Dus succes met je toekomst en bij het vinden van een nieuwe job ;w

[ Voor 5% gewijzigd door ManiacsHouse op 30-09-2025 15:37 ]

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

He also announces he’s overhauling the Pentagon’s Equal Opportunity program and Inspector General office.

“We are overhauling an inspector general process - the IG that has been weaponized, putting complainers, ideologues, and poor performers in the driver seat,” Hegseth says.

He also says the department will do the same with equal opportunity, a program which largely is responsible for complaints of things like sexual harassment and discrimination based on race, religion, and gender.

“No more frivolous complaints, no more anonymous complaints, no more repeat complaints, no more smearing reputations, no more endless waiting, no more legal limbo, no more sidetracking careers, no more walking on eggshells,” he says.

“Of course, being a racist has been illegal in our formation since 1948. The same goes for sexual harassment. Both are wrong and illegal,” he adds.
Maar racisme en sexuele intimidatie/lastigvallen is wel erg. Alleen maken we het je heel moeilijk om hier over te klagen en als je gaat klagen hoor je hier eigenlijk niet.

Jemig :{

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

1m ago
09.42 EDT
Donald Trump is speaking now.

He says he’s “never walked into a room so silent before”.

Some in the audience laugh, to which Trump jokes: “Don’t laugh, you’re not allowed to do that.”

“Just have a good time,” he adds. “And if you want to applaud, you applaud. And if you want to do anything you want, you can do anything you want. And if you don’t like what I’m saying, you can leave the room. Of course, there goes your rank, there goes your future.”

People laugh, and Trump tells them to “feel nice and loose”.
Wie niet met ons is, is tegen ons.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:58

Player1S

Probably out in the dark

Nou duidelijk. Of binnen afzienbare tijd staat het leger op de stoep om Trump af te zetten of Trump's plan voor volledige dictatuur is klaar.

Ik betwijfel of je in het Amerikaanse leger ook maar 1 officier (op welk niveau dan ook) kunt vinden die puur gepromoveerd is vanwege etniciteit, sexuele voorkeur of om welk geslacht ze zichzelf voelen.

Er zullen ongetwijfeld kandidaten zijn die voorrang hebben gekregen om die redenen maar dan nog staat er een staat van dienst tegenover.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:45

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Eng spul hoor. En van allegiance to the flag and the constitution zie ik tot nu toe weinig terug. Als hier nu geen tegenreactie ontstaat, zie het zeer negatief in.

Let wel, we zijn pas een half jaar onderweg…

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:17

PinusRigida

I put the p in pool.

dawg schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 14:17:
[...]

Overigens twijfel ik ook aan de motivatie van Trump, is het hem echt om vrede te doen of om een Nobelprijs?
Stop maar met twijfelen, je mag er zeker van zijn: als z'n eigen bevolking hem al niet boeit, boeit de Palestijnse bevolking hem zéker geen zier, en 'vrede' dus ook niet. Zijn drijfredenen zijn;

- die nobelprijs
- bragging-rights; stél dat dit plan lukt, dan zullen we het keer op keer op keer moeten horen, hoe hij toch de enige was die bla bla bla, ik word er nu al ziek van, volgens hemzelf heeft hij al 7 oorlogen gestopt. :r (en stel dat het niet lukt, zal het toch iemand anders z'n fout zijn.)
- en uiteraard is het (hij als grote "vredesbrenger") de ultieme diversion; afleiding van de Epstein-list.

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

MikeyMan schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 16:02:

Let wel, we zijn pas een half jaar onderweg…
Dat is het meest enge aan dit alles. :X

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Vrijdag schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 15:44:
[...]
Wie niet met ons is, is tegen ons.
Of course, there goes your rank, there goes your future.”
Wat ik al zei... Succes met je toekomst en eventueel nieuwe job... Wat een goor stelletje. En blijkbaar is het allemaal prima ofzo 8)7
Afijn tis niet voor niks dat Donald T. zo'n fan is van Vladje P.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Player1S schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 16:05:
[...]

Dat is het meest enge aan dit alles. :X
Yup... Lijkt wel een make or break moment.

Gelukkig is er een government shutdown aan de gang om een beetje af te leiden. :X

• saikol
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
PinusRigida schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 16:02:
[...]

Stop maar met twijfelen, je mag er zeker van zijn: als z'n eigen bevolking hem al niet boeit, boeit de Palestijnse bevolking hem zéker geen zier, en 'vrede' dus ook niet. Zijn drijfredenen zijn;

- die nobelprijs
- bragging-rights; stél dat dit plan lukt, dan zullen we het keer op keer op keer moeten horen, hoe hij toch de enige was die bla bla bla, ik word er nu al ziek van, volgens hemzelf heeft hij al 7 oorlogen gestopt. :r (en stel dat het niet lukt, zal het toch iemand anders z'n fout zijn.)
- en uiteraard is het (hij als grote "vredesbrenger") de ultieme diversion; afleiding van de Epstein-list.
Of als legitimering dat zijn vriendje de boel met de grond gelijk maakt omdat Hamas niet akkoord gaat.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Nu.nl heet ook een interessant stuk over het leger:
Voorafgaand aan de bijeenkomst zei Trump dat hij bereid is militaire leiders te ontslaan. "Ik ga generaals, admiraals en leiders ontmoeten. En als ik iemand niet mag, dan ontsla ik die op staande voet", zei de president vlak voordat hij naar de marinebasis in Quantico afreisde.
Zie https://www.nu.nl/verkiez...oorlogsvoering.html#nujij

Lees: als ze niet knielen en mijn hielen likken worden ze op staande voet ontslagen.

Goed argument voor een ontslag ook wel. Je baan hangt dus niet van je inhoudelijke kwaliificaties af maar van het feit hoe hard je hielen kunt likken....

Virussen? Scan ze hier!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

ManiacsHouse schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 16:10:
[...]

[...]

Wat ik al zei... Succes met je toekomst en eventueel nieuwe job... Wat een goor stelletje. En blijkbaar is het allemaal prima ofzo 8)7
Afijn tis niet voor niks dat Donald T. zo'n fan is van Vladje P.
Ja, het gaat om generaals, admiraals en letterlijk de "top brass". Ik weet weinig van het Amerikaanse millitaire apparaat (behalve films, series en Call of Duty :P ) maar het lijkt me dat die mensen daar niet zitten omdat ze zo lief kunnen lachen of iets specifieks tussen hun benen hebben (of juist niet). Dat zijn de mensen die de strijdkrachten coördineren. Niet een stagiair die een kop koffie over je spreadsheet heeft laten vallen. Je zou een werkgever hebben die zo over je denkt zeg :{

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Trump zegt dus net dit:
Trump suggets 'dangerous cities' should be used 'as training grounds' for the military and national guard
“I told Pete [Hegseth], we should use some of these dangerous cities as training grounds for our military, national guard, but military, because we’re going into Chicago very soon, that’s a big city with an incompetent governor,” the president says.
En even daarvoor dit:
Trump says 'straightening out' US cities will be 'a major part for some of the people in this room'
He criticizes Democrat-led cities like San Francisco, Chicago, New York and LA. “They’re very unsafe places and we’re going to straighten them out one by one.”

“And this is going to be a major part for some of the people in this room. That’s a war too. It’s a war from within. Controlling the physical territory of our border is essential to national security. We can’t let these people in,” he adds.
Klinkt echt als een opmaat naar een burgeroorlog. Vraag me af wat de legertop hier van denkt. Aan welke kant willen ze staan, welke eed bewaar je? Lijkt me echt vreselijk moeilijk, blij dat ik niet in hun schoenen sta.

Bron: https://www.theguardian.c...atest-updates#top-of-blog

[ Voor 5% gewijzigd door Vrijdag op 30-09-2025 16:41 ]

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Trump says 'straightening out' US cities will be 'a major part for some of the people in this room'
He criticizes Democrat-led cities like San Francisco, Chicago, New York and LA. “They’re very unsafe places and we’re going to straighten them out one by one.”

“And this is going to be a major part for some of the people in this room. That’s a war too. It’s a war from within. Controlling the physical territory of our border is essential to national security. We can’t let these people in,” he adds.
Trump wil eerst de eigen bevolking onderdrukken blijkbaar.

[edit] @Vrijdag was mij voor.

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

laat het leger maar eerst de criminaliteit in Washington DC, en dan vooral rondom 1600 Pennsylvania Avenue en Capitol Hill, aanpakken. :X

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:55
Player1S schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 16:52:
laat het leger maar eerst de criminaliteit in Washington DC, en dan vooral rondom 1600 Pennsylvania Avenue en Capitol Hill, aanpakken. :X
Rondom? Ik zou eerder eens goed kijken wat er voor criminaliteit in dat gebouw plaats vindt.

Home Assistant configuratie

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:07
MikeyMan schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 16:16:
[...]

Yup... Lijkt wel een make or break moment.

Gelukkig is er een government shutdown aan de gang om een beetje af te leiden. :X
Sorry maar dat make or break moment was imo al gepasseerd nadat Musk een dubbele hardcore sieg heil deed en het verdedigd werd. Dat er niet 0 tolerantie op zit zei meer dan genoeg en was een mooie test en een effectieve manier in de US en EU nog meer verdeling te zaaien en het extreem rechtse monster nog wakkerder te maken. En zie die geest dan nog maar weer in de fles te krijgen.
Bizar om dit irl met Amerika te zien gebeuren, het lijkt de meest achterlijke versie van verval in fascisme te zijn. Recht in het gezicht van het volk, en het besef en kennis is er maar niet echt, tot het veel te laat is.

EDIT: veel verwijderd, speculatie, waarschijnlijk onzinnig.

[ Voor 53% gewijzigd door Mutatie op 30-09-2025 17:11 ]

• wildhagen
  • Niet online
Aan de andere kant, de bevolking heeft zelf op zijn verkiezingsprogramma (Project 2025) gestemd waarin deze stappen beschreven worden.

Kennelijk willen die dit afglijden naar het fascisme en een totalitaire staat gewoon, en vinden ze het wel prima zo?

Virussen? Scan ze hier!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Van Trump mogen ze nu alles inzetten tegen demonstranten...
“I say they spit, we hit. Is that okay? I think so, they spit it’s a new thing. They spit, we hit,” he added.

Relatedly, Trump then told the generals that if military or police vehicles are hit with bricks or other objects, that officers should “do whatever the hell” they want.

“You get out of that car, and you can do whatever the hell you want to do, because those people are, you now can die from that,” he said.
Grammaticaal is *knip* Trump soms niet te volgen. Slaat dat 'you now van die from that' op de militairen/politie of op demonstranten?

[ Voor 1% gewijzigd door polthemol op 30-09-2025 18:39 ]

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

wildhagen schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 17:21:.

Kennelijk willen die dit afglijden naar het fascisme en een totalitaire staat gewoon, en vinden ze het wel prima zo?
Mijn empathie gaat dan ook uit naar de mensen die hierdoor getroffen worden buiten de VS. Net als de gevolgen van vrij wapenbezit is de rest dan maar hun binnenlandse feestje.

Over 4 jaar herkiezen ze sowieso Trump, net zoals na Bush in 2008 de GOP gewoon kon terugkomen met vernieuwde kracht.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mutatie schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 17:04:
[...]

Sorry maar dat make or break moment was imo al gepasseerd nadat Musk een dubbele hardcore sieg heil deed en het verdedigd werd. Dat er niet 0 tolerantie op zit zei meer dan genoeg en was een mooie test en een effectieve manier in de US en EU nog meer verdeling te zaaien en het extreem rechtse monster nog wakkerder te maken. En zie die geest dan nog maar weer in de fles te krijgen.
Bizar om dit irl met Amerika te zien gebeuren, het lijkt de meest achterlijke versie van verval in fascisme te zijn. Recht in het gezicht van het volk, en het besef en kennis is er maar niet echt, tot het veel te laat is.

EDIT: veel verwijderd, speculatie, waarschijnlijk onzinnig.
Nogal andere situatie. Hier wordt rechtstreeks iets gevraagd van degenen die de grondwet moeten verdedigen. En die vervolgens zwijgen.

Was ook geen mooi plaatje natuurlijk.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

wildhagen schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 17:21:
Aan de andere kant, de bevolking heeft zelf op zijn verkiezingsprogramma (Project 2025) gestemd waarin deze stappen beschreven worden.

Ongeveer een derde van de geregistreerde bevolking heeft ervoor gestemd. En de rest hoor je nu te weinig van :X

[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 30-09-2025 17:48 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Delerium schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 17:46:
[...]

Mijn empathie gaat dan ook uit naar de mensen die hierdoor getroffen worden buiten de VS. Net als de gevolgen van vrij wapenbezit is de rest dan maar hun binnenlandse feestje.

Over 4 jaar herkiezen ze sowieso Trump, net zoals na Bush in 2008 de GOP gewoon kon terugkomen met vernieuwde kracht.
Vance... Zo mogelijk nog leiper en gevaarlijker.

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:27
MikeyMan schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 17:48:
[...]

Ongeveer een derde van de geregistreerde bevolking heeft ervoor gestemd. En de rest hoor je nu te weinig van :X
Dat laatste vooral. Ze slaapwandelen een totalitaire staat in.

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:09
Dennis schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 14:06:
[...]

Daarom staan die landen die ik eerder noemde er ook achter. Zij zijn hierin een eerste stap op weg naar een tweestatenoplossing.
Maar die wil Netanyahu helemaal niet en het akkoord is er dusdanig vaag over dat Netanyahu er dus blij mee is. Dus die vrede gaat er dan ook niet komen

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:07
MikeyMan schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 17:47:
[...]

Nogal andere situatie. Hier wordt rechtstreeks iets gevraagd van degenen die de grondwet moeten verdedigen. En die vervolgens zwijgen.

Was ook geen mooi plaatje natuurlijk.
Nja dat bedoel ik. Niks was meer taboe vanaf dat moment. Dit kon je allemaal verwachten, ik vind zelf de verbazing telkens bizar. Altijd een stap achter zo.. begrijpelijk, maartoch.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mutatie schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 17:57:
[...]

Nja dat bedoel ik. Niks was meer taboe vanaf dat moment. Dit kon je allemaal verwachten, ik vind zelf de verbazing telkens bizar. Altijd een stap achter zo.. begrijpelijk, maartoch.
Oh dit had je zeker kunnen zien aankomen.

Had alleen van politie, ice, defensie meer tegenwerking verwacht.

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 03-11 07:23

Amphiebietje

In de blubber

user109731 schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 09:12:
[...]

Aan de ene kant zeg je dat de Democraten nog vastzitten in de vorige verkiezingen maar als ze dan opkomen voor gezondheidszorg zijn ze naief omdat ze niet braaf meewerken aan Trump's agenda want hij dreigt met X?
Ik bedoelde dat praten met Trump nutteloos is, hij gaat toch doen wat hij wil. Dus hoopvol zijn op toch nog de boel te kunnen bijsturen komt nogal goedgelovig over.

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

autje schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 17:50:
[...]

Dat laatste vooral. Ze slaapwandelen een totalitaire staat in.
Erger, ze stoppen bewust hun kop in de grond en maken zichzelf wijs dat het hen allemaal maar "overkomt" zonder dat ze er iets tegen kunnen doen. Dus in plaats van zich zorgen te maken over zaken die er echt toe doen, lopen ze af te geven op de toeristen die het "plots", "zonder aanleiding" laten afweten, of op de buitenlandse pakketbedrijven die hen "persoonlijk" "beledigen" door hen 15 dollar aan administratiekosten te berekenen over hun order uit land X van ettelijke duizenden dollars. Allemaal egocentrisch gezeik zonder enige reflectie.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Amphiebietje schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 18:34:
[...]

Erger, ze stoppen bewust hun kop in de grond en maken zichzelf wijs dat het hen allemaal maar "overkomt" zonder dat ze er iets tegen kunnen doen. Dus in plaats van zich zorgen te maken over zaken die er echt toe doen, lopen ze af te geven op de toeristen die het "plots", "zonder aanleiding" laten afweten, of op de buitenlandse pakketbedrijven die hen "persoonlijk" "beledigen" door hen 15 dollar aan administratiekosten te berekenen over hun order uit land X van ettelijke duizenden dollars. Allemaal egocentrisch gezeik zonder enige reflectie.
Een beetje zoals we hier asielzoekers overal de schuld van proberen te geven bedoel je? :P

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:04

rapture

Zelfs daar netwerken?

De beurs door een Amerikaanse bril volgen en ik kijk regelmatig naar de live stream van het Witte Huis voor het geval dat ze koersgevoelige kreten doen.

De russische hoeveelheden vranyo. Ze doen allemaal alsof dat je 1000% van de medicijnenprijzen eraf kan doen. Niemand durft te zeggen dat als je 100% van de prijs eraf doet, dan is het 0 dollar, gratis.

Ze doen alsof dat ze door de andere landen belazerd worden en de Amerikanen sponsoren de R&D in het voordeel van de andere landen. Want de Amerikanen betalen voor een medicijn 130 dollar, 170 dollar,... dat in een ander land 10 dollar kost.

Het is moeilijk aan de Amerikanen uit te leggen dat in de andere landen vertegenwoordigd de overheid miljoenen, tientallen miljoenen,... mensen en onderhandelen met de pharma om goede prijzen voor de nationale groepsaankopen te krijgen.

In de VS is het de vraag: "Hoeveel geef je om jezelf of een naaste te redden?". Je kan daarop toch niet bezuinigen en je wilt toch het beste/duurste?

Dan krijg je concertkaartjes pricing. 10 dollar medicijn kan toch niet goed zijn. 130 of 170 dollar lijkt al op iets. Voor levensveranderende ervaring moet je toch minstens 1000 dollar betalen of richting Meet and Greet pricing gaan?

De hoge prijs is een onderdeel van de ervaring en geeft waarde aan een product. Als het ongelofelijk duur is, dan moet het toch fantastisch goed spul zijn.

De reden waarom universal healthcare in de VS zo moeilijk in te voeren is, is dat de pharma en de ziekenhuizen niet op het nationaal/federaal neerdrukken van de prijzen zitten te wachten. En ze kunnen gemakkelijk honderden miljoenen dollar aan advertenties spenderen om een politicus (die iets verkeerd gezegd heeft) zwart te maken of een referendum in een staat te beïnvloeden.

Het geklaag over medisch toerisme richting de VS??? In werkelijkheid gaan Amerikanen naar Mexico voor betaalbare zorg.

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Nou de Nederlandse media zwijgt (weer eens) in alle talen over de fascistische voorstelling van vanmiddag. Paar simpele berichtjes op nu.nl.

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:23

HollovVpo1nt

I like gadgets

D-e-n schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 17:53:
[...]

Maar die wil Netanyahu helemaal niet en het akkoord is er dusdanig vaag over dat Netanyahu er dus blij mee is. Dus die vrede gaat er dan ook niet komen
Als journalisten eens hun werk deden dan zou duidelijk worden dat Hamas al eens was met 98% van het eerdere wapenstilstand voorstel, toen het terroristische regime van Israël besloot om de onderhandelaars in Doha te doden en daarin faalde.

Er is zo ongelooflijk veel documentatie over niet alleen de desinteresse van Netanyahu in een wapenstilstand en vrede, maar ook concrete uitspraken van hem waarin hij stelt er belang bij te hebben dat de oorlog doorwoekert.

En verder... jeetje. Wat een extremistiswche gekte daar in de VS. En dat is een westerse grootmacht. Onvoorstelbaar dat dit de staat van de VS is.

[ Voor 9% gewijzigd door HollovVpo1nt op 30-09-2025 23:23 ]

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
ManiacsHouse schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 22:35:
Nou de Nederlandse media zwijgt (weer eens) in alle talen over de fascistische voorstelling van vanmiddag. Paar simpele berichtjes op nu.nl.
Midden op de homepagina van NOS.nl: https://nos.nl/artikel/25...-wil-leger-in-meer-steden

Trump waarschuwt generaals voor 'invasie van binnenuit', wil leger in meer steden
Deel dit artikel
In een toespraak voor honderden Amerikaanse topmilitairen heeft president Trump gewaarschuwd voor "een invasie van binnenuit". Hij zei dat zijn regering in meer steden in de VS militairen zal inzetten. Verder speelde hij openlijk met het idee om "gevaarlijke steden" in het land te gebruiken als oefenplek voor het leger.

• Stukfruit
  • Niet online
Het artikel hierover van CNN begint wel op een passende manier qua wat de toespraak van Hegseth (ik heb echt moeite om hem niet herr Hegseth te noemen :X) vandaag voor gevolgen zou gaan hebben:
When a federal judge rebuked the Trump administration’s use of the military in Los Angeles earlier this month, he included a little-noticed but shocking footnote.

After National Guard Maj. Gen. Scott Sherman privately objected to the administration’s planned show of force in the city’s MacArthur Park, the footnote said top Department of Homeland Security official Gregory Bovino set about “questioning Sherman’s loyalty to the country.”

Sherman is an Iraq veteran with 30 years of service, and here was a political appointee suggesting he was disloyal for questioning the administration’s plans.
In het kort: de bijeenkomst van vandaag lijkt geen verzoek te zijn om loyaal te zijn aan het land.

De foto bij het artikel is wel passend:
Afbeeldingslocatie: https://media.cnn.com/api/v1/images/stellar/prod/gettyimages-2238288552.jpg?c=original&q=w_860,c_fill/f_webp

Zou CNN niet gaan vallen voor de druk?

Dat zit wel Schnorr.

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-10 00:21
Ik heb een oprechte vraag voor de MAGA-aanhangers die hier meelezen. Jullie laten zelden van jullie horen, maar toen het nieuws over Charlie Kirk rondging, kropen jullie ineens massaal uit de krochten van het internet om ons te verwijten dat we aan het feesten waren of wat dan ook.
Toch horen we jullie stem niet als het overduidelijk is dat Amerika afstevent op een autocratie, met plannen om andere landen te annexeren. Wat vinden jullie daar eigenlijk van? Wensen jullie dat toe? En zou je zoiets ook hier in de EU willen zien?
Ik ben echt razend benieuwd naar jullie gedachten hierover. Laten we er een open discussie van maken!

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
ManiacsHouse schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 22:35:
Meer dan drie uur voor jouw post

https://www.volkskrant.nl...keer-tegen-woke~baaf95de/

Liege, liege, liegebeest!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online

WhySoSerious

Be the change.

https://www.politico.com/...meeting-pushback-00588181

Er zit daar blijkbaar toch wat zelfdenkend vermogen. Vraag is alleen hoe met, in zo'n strakke chain of command, dit tegen kan gaan....
“More like a press conference than briefing the generals,” said one defense official, who, like others, was granted anonymity due to fears of retribution. “Could have been an email.”
“Not quite a loyalty test, but … on the spectrum of loyalty to ideology,” said a second defense official. “Total waste of money.”
“It‘s a waste of time for a lot of people who emphatically had better things they could and should be doing,” said a former senior defense official. “It’s also an inexcusable strategic risk to concentrate so many leaders in the operational chain of command in the same publicly known time and place, to convey an inane message of little merit.”

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

En de shutdown is een feit. M.i. expres.

Eens kijken wat Trump en zn trawanten hier weer voor slaatje uit gaan slaan.

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:15
wildhagen schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 17:21:

Dat. En ik zit werkelijk waar met popcorn te kijken wat daar gebeurd.

Wij, Europa, moeten zo snel mogelijk onafhankelijk worden van de VS. Ze zo goed mogelijk te vriend houden onder het mom keeps your friends close but your enemies closer, maar verder ze daar lekker laten creperen totdat de shit zo ernstig is dat The American Civil War een waardig vervolg krijgt.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

JeroenNietDoen schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 07:28:
[...]

Wij, Europa, moeten zo snel mogelijk onafhankelijk worden van de VS. Ze zo goed mogelijk te vriend houden onder het mom keeps your friends close but your enemies closer, maar verder ze daar lekker laten creperen totdat de shit zo ernstig is dat The American Civil War een waardig vervolg krijgt.
Wij in Europa stemmen in grote getale voor hetzelfde pad. :X

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Stukfruit schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 00:03:
Het artikel hierover van CNN begint wel op een passende manier qua wat de toespraak van Hegseth (ik heb echt moeite om hem niet herr Hegseth te noemen :X) vandaag voor gevolgen zou gaan hebben:

[...]

In het kort: de bijeenkomst van vandaag lijkt geen verzoek te zijn om loyaal te zijn aan het land.
Ik heb gisteren wat stukjes van Hegseth' toespraak gelezen op het Guardian liveblog, en hij kwam over als iemand die geen idee had waar hij het over had en ook waarschijnlijk onder invloed was. Hij maakte een complete karikatuur van het Amerikaanse leger, de mensen die er in dienen, en de regels die er gelden omtrent het soort en de lichamelijke vorm van de mensen die in aanmerking komen om er in te dienen.

Meer Herr Flick dan Goebbels, maar dan zonder dat het grappig is.
De foto bij het artikel is wel passend:
[Afbeelding]

Zou CNN niet gaan vallen voor de druk?
Die foto...teken er wat duivelshoorntjes op, en Hegseth zou zo een slechterik kunnen zijn in de X-Files o.i.d. (hij lijkt ook wel wat op Donnie Pfaster). Een (gevaarlijke) malloot.

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
JeroenNietDoen schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 07:28:
[...]

Dat is wat we moeten doen ja, maar we gaan hier, mede door ons gebruik van Amerikaanse social media platforms, precies dezelfde kant op. De PVV is in de peilingen nog steeds de grootste, en de uitspraken van Wilders beginnen steeds meer op die van Trump te lijken. Daarnaast wordt Europa lamgelegd door landen als Hongarije.

Één van de genoemde doelen van Trump is om de EU op te breken Zodat hij ons makkelijk tegen elkaar uit kan spelen, maar dat lijken we hier vaak te vergeten.

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:15
MikeyMan schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 07:32:
[...]
Wij in Europa stemmen in grote getale voor hetzelfde pad. :X
Sja, helaas moet ik het ermee eens zijn. Toch is het anders, in de VS is het natuurlijk altijd al rood vs blauw geweest. Hier in Europa komt deze koerswijziging vooral als gevolg van inadequaat en traag handelen van Europa zelf op het gebied van immigratie. En komt die koerswijziging ala VS er niet, is het maar de vraag dat wanneer we dusdanig vervallen zijn in west-Europa andere partijen niet de kans grijpen om ellende te brengen. Het eind scenario is hetzelfde, alleen het sausje zal anders zijn.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:22
C00P schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 01:11:
Ik heb een oprechte vraag voor de MAGA-aanhangers die hier meelezen. Jullie laten zelden van jullie horen, maar toen het nieuws over Charlie Kirk rondging, kropen jullie ineens massaal uit de krochten van het internet om ons te verwijten dat we aan het feesten waren of wat dan ook.
Ik voel me niet per se aangesproken door wat je hierboven schrijft, want ik zie mezelf niet als MAGA-aanhanger, ik begeef me ook niet in de donkere krochten van het internet en ik laat ook regelmatig van me horen :P, maar omdat ik misschien wel onder de doelgroep van je vraag val zal ik even antwoorden.
Toch horen we jullie stem niet als het overduidelijk is dat Amerika afstevent op een autocratie, met plannen om andere landen te annexeren. Wat vinden jullie daar eigenlijk van? Wensen jullie dat toe? En zou je zoiets ook hier in de EU willen zien?
Ik ben echt razend benieuwd naar jullie gedachten hierover. Laten we er een open discussie van maken!
Korte antwoord: nee, ik zou zoiets niet in de EU willen. Ik vind het bizar wat in Amerika gebeurt en Trump gedraagt zich mijns inziens als een totale idioot. Sommige van zijn beleidsbeslissingen ben ik het wel mee eens, maar dan gaat het zeker niet om het annexeren van andere landen.

Nu is dit onderwerp al tot in den treure hier besproken met mensen die het er wel en mensen die het er niet mee eens zijn, dus laten we dat niet opnieuw doen, maar ik ben van mening dat de democratische partij door het destijds aanstellen van Hillary Clinton een en ander een beetje in gang heeft gezet. Ik was zelf behoorlijk fan van Bernie Sanders: was hij destijds maar de presidentskandidaat geweest namens de democraten. Ik denk dat we dan in 2016 al een andere uitslag hadden gehad.

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11:10
JeroenNietDoen schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 07:54:
[...]

Sja, helaas moet ik het ermee eens zijn. Toch is het anders, in de VS is het natuurlijk altijd al rood vs blauw geweest. Hier in Europa komt deze koerswijziging vooral als gevolg van inadequaat en traag handelen van Europa zelf op het gebied van immigratie. En komt die koerswijziging ala VS er niet, is het maar de vraag dat wanneer we dusdanig vervallen zijn in west-Europa andere partijen niet de kans grijpen om ellende te brengen. Het eind scenario is hetzelfde, alleen het sausje zal anders zijn.
Ik vind het te ver gaan om al die koerswijziging op het conto van immigratie te zetten. algemeen is men iets aan het afstappen van het te woken, linkse, groene gedrag wat invloed heeft op teveel mensen. Niet alleen de immigratie maar de, voor velen, overtrokken focus hierop, laat veel kiezers terugvallen op populistische rechtse groepen. Dat gebeurde in amerika en kan hier ook zeker gebeuren. Dat moeten we zien te voorkomen. Maar dit is een zijspoor van de Amerikaanse discussie dus als voorbeeld denk ik prima maar meer hoort er niet hier over thuis.

[ Voor 5% gewijzigd door Bvanham op 01-10-2025 08:08 ]

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:37
Bvanham schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 08:07:
[...]

Ik vind het te ver gaan om al die koerswijziging op het conto van immigratie te zetten. algemeen is men iets aan het afstappen van het te woken, linkse, groene gedrag wat invloed heeft op teveel mensen. Niet alleen de immigratie maar de, voor velen, overtrokken focus hierop, laat veel kiezers terugvallen op populistische rechtse groepen. Dat gebeurde in amerika en kan hier ook zeker gebeuren. Dat moeten we zien te voorkomen. Maar dit is een zijspoor van de Amerikaanse discussie dus als voorbeeld denk ik prima maar meer hoort er niet hier over thuis.
In de VS is nog lang geen sprake van te woke of te groen, ook onder de Democraten werd er veel te weinig gedaan tegen klimaatverandering, en nog te veel mensen met kleur worden "willekeurig" gecontroleerd

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

[...]

Alleen jammer dat dat "linkse" beleid in Europa voornamelijk door rechtse partijen wordt gevoerd, hè? :')

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
[...]

De grap is dat de echte "woke" uitwassen (i.e. de tot in het belachelijke doorgetrokken politieke correctheid) vaak helemaal niet van politici komen maar van één of andere activist of een willekeurig persoon op Twitter. Dit wordt dan op alle social media in de spotlight geplaatst en neergezet als de mening van de democraten en/of links. De "war on woke" is een bewust gecreëerde cultuuroorlog om af te leiden van problemen die er echt toe doen, zoals de bizar grote kloof tussen arm en rijk.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-11 19:39
Amphiebietje schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 08:53:
[...]

Alleen jammer dat dat "linkse" beleid in Europa voornamelijk door rechtse partijen wordt gevoerd, hè? :')
Het is jammer dat mensen niet zien dat sociale media voor als effect hebben (en dat is ook de bedoeling) dat we met elkaars prive-wereld geconfronteerd worden. Die was, is en zal zijn zeer divers. 'Vroeger' wist je daar niet veel van, had je meestal ook weinig belangstelling voor en kon je lekker in je eigen bubbel blijven en stoorde het elkaar minder. Nu meer. Terwijl er eigenlijk niets is veranderd. Met sociale media is het een middel geworden om deze identiteit, culturaliteit te politiseren. Waar 'links' en 'rechts' vroeger over economisch beleid ging (en waar 99% van de stemmers, om niet te zeggen 99,99% voor hun levensonderhoud van arbeid afhangt en dus 'links' 'is') gaat het nu over die cultuur en identiteit. Dat blijkt een heel handig middel af te geven op 'links' (de cultuur, niet de ecnomische politiek) om stemmen te winnen voor rechts (en het gaat de organisatoren van deze middelen dan om de economische politiek). Men weet dus handig zand in de ogen te strooien.

We zouden deze assen wat beter kunnen scheiden, eigenlijk hebben ze politiek gezien niets met elkaar te maken.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Stukfruit
  • Niet online
Amphiebietje schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 07:37:
[...]

Hij maakte een complete karikatuur van het Amerikaanse leger, de mensen die er in dienen, en de regels die er gelden omtrent het soort en de lichamelijke vorm van de mensen die in aanmerking komen om er in te dienen.
Probleem is ook een beetje dat de eisen automatisch voor het afvallen van geschikte mensen zal zorgen.

Hegseth zelf toont dat een net lichaam qua aftrainwerk niet per se gelijkstaat aan goed gebruik van dat grijze spul in de bovenkamer, maar dat wordt nu wel geforceerd. Dus resultaat: meer patsers aan de knoppen, minder mensen die hun hoofd ipv een dumbbell gebruiken.

Het is zo belachelijk dom dat je het bijna verplicht weg zou moeten lachen als dit niet serieus was geweest. Alsof ze niet begrijpen dat de legers die bijvoorbeeld zo mooi getoond worden voor een parade in China vooral uit toneelstukjes bestaan...

Dat zit wel Schnorr.

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Auredium

Informaticus Chaoticus

Ach ja, Hegseth. Ik heb ook even zitten te kijken en hij probeerde het heel hard. Anoniem misstanden melden verdwijnt. Vrouwen blijven in het leger maar de standaarden blijven hetzelfde (wat volgens mij grotendeels al zo was overigens want het slagveld verlaagd zijn standaarden niet omdat jij vrouwelijke soldaten gaat sturen).

Ik vond een paar zaken wel wenkbrauw bewegend;

Het Amerikaanse leger moest groter en sterker worden en kreeg hiervoor meer budget.
Apart. Ik meen mij te herinneren dat MAGA was beloofd dat 'world police' zou verdwijnen.
Mijn interpretatie hiervan is dat de Millicorp industrie heeft gewonnen van de MAGA tak in de huidige administratie. Dit wordt versterkt door Trumps recente omkeer wat betreft Oekraïne en de steun hiervoor. Ook het volgende speelt hier waarschijnlijk mee:
* Europa koopt hoofdzakelijke Europese wapens van zijn vergrote budget.
* Rusland heeft succesvol Trumps 'vredespogingen' misbruikt voor exploitatie in het Ukraine/Russo conflict
* Economische sancties hebben niet China op de knieën gekregen en het Anti-US machtsblok versterkt.

De illusie van geld besparing is helemaal weg. Doge was achteraf (en eigenlijk ook vooraf) vooral een middel voor autocratie.

Toen ik zelf het zat te volgens kreeg ik het idee dat de generaals vooral het de nodige politieke onzin vonden. Generaals hebben al vaker politieke inmenging gehekeld in het verleden en dit is precies het soort gedrag van de politiek waar ze weinig respect voor zullen hebben.
Zelf had ik het idee dat ik keek naar iemand die Timeshares probeerde te verkopen aan weinig geïnteresseerd publiek.

Let wel dat sommige zaken die Hegseth zei wel een kern van waarheid hadden. Echter:
* Een kapotte klok heeft twee keer per dag het juiste tijdstip ( als ie analoog is :P )
* Dit had ook kunnen worden gedaan middels een e-mail of teams vergadering.

Ik kreeg flashbacks naar de militaire parade en ik gok dat dit eigenlijk een zelfde soort momentje was. Begrijp mij niet fout; het derde rijk had ook de nodige knullige momenten. Maar dit vierde rijk stuntelt heel erg knullig zijn openingsfase in. Toekomstige generaties zullen zich achter het oor krabben en afvragen hoe deze *knip* groep mensen erin zijn geslaagd om de VS in handen te krijgen.

Niet labelen

[ Voor 1% gewijzigd door polthemol op 01-10-2025 10:06 ]

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

• Brent
  • Laatst online: 04-11 19:39
Auredium schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 09:10:

Ik kreeg flashbacks naar de militaire parade en ik gok dat dit eigenlijk een zelfde soort momentje was. Begrijp mij niet fout; het derde rijk had ook de nodige knullige momenten. Maar dit vierde rijk stuntelt heel erg knullig zijn openingsfase in. Toekomstige generaties zullen zich achter het oor krabben en afvragen hoe deze groep mensen erin zijn geslaagd om de VS in handen te krijgen.
Volgens mij dachten velen dit ook tijdens de jaren 1930 in Europa. Wat een prutsers, wat een smurfen. En toen was het opeens te laat...

[ Voor 1% gewijzigd door polthemol op 01-10-2025 10:07 ]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Auredium
  • Nu online

Auredium

Informaticus Chaoticus

Brent schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 09:29:
[...]

Volgens mij dachten velen dit ook tijdens de jaren 1930 in Europa. Wat een prutsers, wat een smurfen. En toen was het opeens te laat...
O, ik zeg niet dat ze niet succesvol zullen zijn. Ik weet genoeg van de beer hall putsch af en andere nog knulligere zaken van toen. Maar dit regime (zelfs als het slaagt) is bijzonder knullig. Het is heel duidelijk dat het mensen zijn die wat zijn opgevoed in een klimaat waar gedegen sociale regels, structuur en communicatie dusdanig verzwakt zijn geraakt dat ze op een vrij disconnected manier de boel aan het doorvoeren zijn. Het zijn niet mensen die kracht en autoriteit uitstralen. Het zijn mensen die half smekend vragen om maar niet al te veel weerstand te bieden tegen hun dogmatische reformaties. Het feit dat ze ook weinig weerstand krijgen zegt eigenlijk vrij veel over de zwakke mentaliteit van de gemiddelde persoon in de VS.

Los daarvan is deze shutdown nu ook wel een lachertje. Trump zal uiteindelijk moeten bijgeven in deze zaak. Wat betekend toch wat snoepjes toewerpen naar de Democraten. Effectief vraag ik mij af of ICE en de National Guard momenteel volledig worden betaald.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:26
MikeyMan schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 07:13:
En de shutdown is een feit. M.i. expres.

Eens kijken wat Trump en zn trawanten hier weer voor slaatje uit gaan slaan.
Hèhè, duurt even maar eindelijk lijken de Democraten zichtbaar terug te vechten.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

TheBrut3 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 09:42:
[...]

Hèhè, duurt even maar eindelijk lijken de Democraten zichtbaar terug te vechten.
Door niet te tekenen? Noemen we dat terug vechten?

Kiezen tussen twee kwaden. Trump heeft met een shutdown legio mogelijkheden om weer allerlei overheidsinstanties te sluiten.

Either way wordt niemand er beter van.

[ Voor 3% gewijzigd door MikeyMan op 01-10-2025 09:46 ]

• Stoney3K
  • Laatst online: 03-11 15:39

Stoney3K

Flatsehats!

Stukfruit schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 09:10:
[...]

Probleem is ook een beetje dat de eisen automatisch voor het afvallen van geschikte mensen zal zorgen.
Dat is ook een beetje de bedoeling. De regering Trump wil geen geschikte mensen in de legertop die zelf na kunnen denken, hij wil vooral 'jarheads' in de legerleiding die blind ja kunnen knikken.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:26
MikeyMan schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 09:44:
Door niet te tekenen? Noemen we dat terug vechten?

Kiezen tussen twee kwaden. Trump heeft met een shutdown legio mogelijkheden om weer allerlei overheidsinstanties te sluiten.

Either way wordt niemand er beter van.
En als de Democraten gewoon hadden getekend, dan wordt hier ook massaal geklaagd. Maar vooruit, wat hadden ze dan moeten doen? Gewoon tekenen bij het kruisje? Want schijnbaar ben jij het er niet mee eens dat ze dat niet hebben gedaan.

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:11
Stoney3K schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 09:52:
Dat is ook een beetje de bedoeling. De regering Trump wil geen geschikte mensen in de legertop die zelf na kunnen denken, hij wil vooral 'jarheads' in de legerleiding die blind ja kunnen knikken.
Wat ze niet beseffen is dat precies dat het leger van de VS de machtigste ter Wereld maakt. Ja, materieel zijn ze buitengewoon goed uitgerust. Maar, de wendbaarheid op het slagveld is, het vertrouwen in het delegeren van operationele beslissingen, dát maakt een gigantisch verschil.

We gaan in de toekomst nog eens op deze week terugkijken, en vaststellen dat deze conferentie, op onvoorziene wijze, grote gevolgen heeft gehad op de toekomst. In negatieve zin voor de VS.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

• duvekot
  • Registratie: December 2003
ondertussen in Koreaanse fabrieken in Amerika:
The U.S. Eases Visa Restrictions on South Korean Workers
In the meeting on Tuesday, the U.S. side confirmed that workers visiting on B-1 ​visas or ESTA would be allowed to “install, service or repair” equipment bought from abroad to build South Korean plants in the United States, South Korea’s foreign ministry said in a news release.
​During the meeting, Deputy Secretary of State Christopher Landau said that Washington welcomed outside engineers who were helping to build South Korean plants, according to the ministry. Mr. Landau also pledged to open a special desk at the U.S. Embassy in Seoul to help process visas for them, it said.
klinkt als een 180 graden draai >:)

dus eerst arresteer je deze medewerkers omdat ze in overtreding zijn .. en vlieg je ze het land uit ... en daarna zeg je ... ze zijn gewoon welkom.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

TheBrut3 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 10:43:
[...]

En als de Democraten gewoon hadden getekend, dan wordt hier ook massaal geklaagd. Maar vooruit, wat hadden ze dan moeten doen? Gewoon tekenen bij het kruisje? Want schijnbaar ben jij het er niet mee eens dat ze dat niet hebben gedaan.
Dat zeg ik niet. Ik zeg dat ik het geen toonbeeld van vechten vind. Wel en niet tekenen was allebei niet goed geweest. Maar ik vrees dat deze shutdown gaat resulteren in nog veel meer schade. In beide gevallen geen reden om de vlag uit te hangen. En vechten doen ze zeker niet.

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:06

Kheos

FP ProMod
Brent schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 09:09:
[...]
Waar 'links' en 'rechts' vroeger over economisch beleid ging (en waar 99% van de stemmers, om niet te zeggen 99,99% voor hun levensonderhoud van arbeid afhangt en dus 'links' 'is') gaat het nu over die cultuur en identiteit. Dat blijkt een heel handig middel af te geven op 'links' (de cultuur, niet de ecnomische politiek) om stemmen te winnen voor rechts (en het gaat de organisatoren van deze middelen dan om de economische politiek). Men weet dus handig zand in de ogen te strooien.

We zouden deze assen wat beter kunnen scheiden, eigenlijk hebben ze politiek gezien niets met elkaar te maken.
Dat. En de grap is dat economisch Joe in de straat grotendeels hetzelfde wil. Republikeinse Joe en Democratische Joe willen hun wagen kunnen voltanken zonder dat het een arm en een been kost, betaalbare boodschappen doen, geen belastingverlagingen voor de rijksten en grote bedrijven...
Maar door de culture wars die door de media volop wordt opgestookt is het woke tegen anti-woke, pro-immigranten tegen racisten, de groenen tegen de vervuilers...

• Auredium
  • Nu online

Auredium

Informaticus Chaoticus

Helixes schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 11:05:
[...]

Wat ze niet beseffen is dat precies dat het leger van de VS de machtigste ter Wereld maakt. Ja, materieel zijn ze buitengewoon goed uitgerust. Maar, de wendbaarheid op het slagveld is, het vertrouwen in het delegeren van operationele beslissingen, dát maakt een gigantisch verschil.

We gaan in de toekomst nog eens op deze week terugkijken, en vaststellen dat deze conferentie, op onvoorziene wijze, grote gevolgen heeft gehad op de toekomst. In negatieve zin voor de VS.
Als we terug gaan en kijken naar de recente geschiedenis dan hebben we legio voorbeelden van hoe het fout kan gaan op beide manieren. Zo heeft in de tweede wereldoorlog het autoritair leiderschap van zowel Adolf als ook Jozef de nodige hoeveelheid fouten gekost (met manschappen en materiaal verlies ten gevolg. Anderzijds moet je ook capabele generaals hebben. Goring overtuigde immers ook zijn meerdere dat die luchtoorlog met het VK wel ging lukken.

De VS zelf heeft ook een lange traditie waarbij de legertop zich met enige mate heeft gehekeld aan de politiek. Het gedraai bij VIetnam is een goed voorbeeld hiervan.

In het geval van het leger van de VS vraag ik mij zelf een beetje af hoe centraal gezag überhaupt mogelijk is op de schaal waarop ze opereren. Het leger is dusdanig groot en verspreid over een dusdanig groot gebied dat regionale autonomie op hoog niveau niet heel erg vreemd zou moeten zijn. De hoogste top zal naar alle waarschijnlijkheid enkel globale doelen zetten en regionale generaals laten beslissen hoe ze die doelen bereiken.

Ik mag hopen dat Hegseth niet het gekke idee heeft dat hij in conclaaf met een generaal gaat beslissen hoe bepaalde objectives moeten worden gepakt in een conflict elders op de wereld.

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:11
Auredium schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 11:16:
Ik mag hopen dat Hegseth niet het gekke idee heeft dat hij in conclaaf met een generaal gaat beslissen hoe bepaalde objectives moeten worden gepakt in een conflict elders op de wereld.
In alles wat ze doen en laten lijkt het me dat het de inner cabal - Hegseth, Vance, Trump zelf - naar de kop is gestegen. En, wat we zeker weten is dat er niemand meer is die ze de waarheid kan vertellen zonder ontslagen te worden.

Edit: Intussen is de DoD het Ministerie welke het meeste personeel naar huis zal moeten sturen bij de Shutdown.
According to our partner, CBS News, the five government departments furloughing the most staff are:

• Department of Defense (civilian staff): 334,904 furloughed, with 406,573 retained
• Department of Health: 32,460 furloughed, with 47,257 retained
• Department of Commerce: 34,711 furloughed, with 8,273 retained
• Department of State: 16,651 furloughed, with 10,344 retained
• Nasa: 15,094 furloughed, with 3,124 retained
BBC

[ Voor 39% gewijzigd door Helixes op 01-10-2025 11:34 ]

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

TheBrut3 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 10:43:
[...]

De Democraten hebben ook nog eens hun eigen problemen, met name een identiteitscrisis. De jonge garde staat te popelen om de strijd aan te gaan maar de oude garde wil het pluche niet verlaten. Zo'n AOC bijvoorbeeld zou graag het stokje van Schumer willen overnemen in de Senaat maar intern is er continu gesteggel over welke kant ze als Democraten op moeten en krijgt zij niet de volledige steun.

Zo'n jonge Mamdani die in de running is om burgermeester te worden van New York (tot afgrijzen van Trump & co) wordt gesteund door progressieven als Sanders, AOC en Omar maar mensen als Jeffries en Schumer moeten niks van hem hebben, die zien hem als toekomstige bedreiging voor de gevestigde orde in de Democratische partij.

Zolang zij blijven steggelen vrees ik voor hun kansen tijdens de midterms volgend jaar en de presidentsverkiezingen in 2028. Dan hoeven de Republikeinen nog niet eens veel moeite te doen.

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
Amphiebietje schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 18:34:
[...]

"Ich hab es nicht gewusst", maar dan met een sterk Southern State accent zegmaar.
Want het is de Duitse bevolking destijds ook maar overkomen...

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
Auredium schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 09:10:
Ik vond een paar zaken wel wenkbrauw bewegend;

Het Amerikaanse leger moest groter en sterker worden en kreeg hiervoor meer budget.
Apart. Ik meen mij te herinneren dat MAGA was beloofd dat 'world police' zou verdwijnen.
Zoals ik het zie, en met name het aankondigen dat "velen hier aanwezig binnenlands het druk gaan krijgen", zal zeker minder 'world police' worden en meer militaire inzet in eigen land. Iedereen kan raden wie de vijand zal zijn...

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• Stoney3K
  • Laatst online: 03-11 15:39

Stoney3K

Flatsehats!

DropjesLover schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 11:54:
[...]

Zoals ik het zie, en met name het aankondigen dat "velen hier aanwezig binnenlands het druk gaan krijgen", zal zeker minder 'world police' worden en meer militaire inzet in eigen land. Iedereen kan raden wie de vijand zal zijn...
De schaakstukken komen steeds meer op het bord te staan voor een tweede burgeroorlog daar. Het zal me weinig verbazen als we daar ook een vluchtelingenstroom van richting Canada en Europa gaan zien.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Stoney3K schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 11:56:
[...]

De schaakstukken komen steeds meer op het bord te staan voor een tweede burgeroorlog daar. Het zal me weinig verbazen als we daar ook een vluchtelingenstroom van richting Canada en Europa gaan zien.
Die is stilletjes al een beetje aan de gang. Je ziet steeds meer jonge progressieve Amerikanen vestigen in Amsterdam bijvoorbeeld.

• Auredium
  • Nu online

Auredium

Informaticus Chaoticus

DropjesLover schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 11:54:
[...]

Ja die quote hoorde ik ook. Ik denk dat zal moeten uitwijzen of het instinct om blindelings orders te volgen het kan winnen van de moraal die vaak hoog in het vandaal zal zitten bij deze generaals.

Het is ook enigszins vaag wat deze generaals intern moeten gaan doen en wat ´intern´ is. Trump heeft recentelijk een executieve order getekend dat er een lijst moet komen met terroristen onder de eigen bevolking vastgelegd. Het lijkt mij dat dit niet iets is voor het leger.

Er wordt iets voorbereid maar het lijkt erop dat men daar toch nog wat huiverig voor is om het uit de doeken te doen. Zal men proberen om de democratische partij en de democratische staten als staatsgevaarlijk te bestempelen? Dat zou dan tot een burgeroorlog leiden en vervolgens zou het leger nodig zijn maar ik zou een bezem vreten als die ook netjes meewerken aan zo'n definitieve omver werping van de democratie moet dan nog blijken.

Acties tegen Canada en Groenland kan ook nog maar ik vraag mij af of ze dat met binnenlands bedoelen want dat is ht niet. Ik zeg dat ze wat aan het klaarstomen zijn voor 2028 als duidelijk is dat de democratie niet alleen op papier dood is maar ook feitelijk dood is.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

kazuka schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 11:42:
[...]
De Democraten hebben ook nog eens hun eigen problemen, met name een identiteitscrisis.
Beste beschrijving is zoiets als ‘gecontroleerde oppositie” en als je het opzoekt klopt het als een bus.

Maar op de achtergrond zie je dus hoe ongelooflijk veel invloed de media heeft op dat hele feest; je hebt hooguit twee keuzes en dat is de zegevierende Trump en de Democraten die goed met hem meelopen, de rest is tuig lid.

Mensen graag bij de naam noemen.

[ Voor 6% gewijzigd door NMH op 01-10-2025 14:33 ]

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Auredium schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 12:03:
Acties tegen Canada en Groenland kan ook nog maar ik vraag mij af of ze dat met binnenlands bedoelen want dat is ht niet. Ik zeg dat ze wat aan het klaarstomen zijn voor 2028 als duidelijk is dat de democratie niet alleen op papier dood is maar ook feitelijk dood is.
Misschien krijg je net als in Thailand of Turkije (vroeger) dat het leger om de zoveel tijd de regering afzet, tijdelijk een militair bewind voert en vervolgens nieuwe verkiezingen uitschrijft.

Dit dus.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Delerium schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 12:19:
[...]

Beste beschrijving is zoiets als ‘gecontroleerde oppositie” en als je het opzoekt klopt het als een bus.

Maar op de achtergrond zie je dus hoe ongelooflijk veel invloed de media heeft op dat hele feest; je hebt hooguit twee keuzes en dat is de zegevierende Trump en de Democraten die goed met hem meelopen, de rest is tuig lid.
De media... Die voor zover ze nog niet rechts/republikeins/conservatief waren, binnenkort wel op de nominatie staan om overgenomen te worden.

Maar hier speelt wel een kip-ei verhaal, aangezien er op rechts ook gewoon meer kijkers zijn en er dus meer geld te verdienen is.

[ Voor 1% gewijzigd door NMH op 01-10-2025 14:33 ]

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Helixes schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 11:27:
[...]

In alles wat ze doen en laten lijkt het me dat het de inner cabal - Hegseth, Vance, Trump zelf - naar de kop is gestegen. En, wat we zeker weten is dat er niemand meer is die ze de waarheid kan vertellen zonder ontslagen te worden.

Edit: Intussen is de DoD het Ministerie welke het meeste personeel naar huis zal moeten sturen bij de Shutdown.

[...]

BBC
DoD met meeste personeel, maar relatief gezien zijn het vooral de Department of Commerce en de NASA die worden gedecimeerd.

Dat zal helpen met Trump's ambities waarmaken 8)7

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Hegseth's speech is goed gevallen bij de veteranen...NOT:

https://www.theguardian.c...als-speech-veterans-react

TL;DR: Hegseth dacht een opzwepende speech te geven, maar heeft in plaats daarvan een hoop respect verspeeld en mensen tegen zich in het harnas gejaagd.

• Bvanham
kazuka schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 11:42:
[...]

De Democraten hebben ook nog eens hun eigen problemen, met name een identiteitscrisis. De jonge garde staat te popelen om de strijd aan te gaan maar de oude garde wil het pluche niet verlaten. Zo'n AOC bijvoorbeeld zou graag het stokje van Schumer willen overnemen in de Senaat maar intern is er continu gesteggel over welke kant ze als Democraten op moeten en krijgt zij niet de volledige steun.

Zo'n jonge Mamdani die in de running is om burgermeester te worden van New York (tot afgrijzen van Trump & co) wordt gesteund door progressieven als Sanders, AOC en Omar maar mensen als Jeffries en Schumer moeten niks van hem hebben, die zien hem als toekomstige bedreiging voor de gevestigde orde in de Democratische partij.

Zolang zij blijven steggelen vrees ik voor hun kansen tijdens de midterms volgend jaar en de presidentsverkiezingen in 2028. Dan hoeven de Republikeinen nog niet eens veel moeite te doen.
die jongeren kunnen wel willen maar in de USA komen GEEN jonkies aan de macht, zeker geen met een allochtone achternaam of achtergrond, dat is nu wel duidelijk. Zelfde geld helaas voor vrouwen, ik ben het er niet mee eens maar dat zeggen de stemresultaten duidelijk. De Democraten moeten een sterke man, in de kracht van zijn leven, en met veel steun er tegenover opstellen. Geen 10 kanshebbers maar maar een paar die het samen uitvechtten en als 1 blok richting de stemmers want anders wordt het niets. dit geldt ook voor andere landen trouwens.

• Auredium
  • Nu online

Auredium

Informaticus Chaoticus

Delerium schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 12:19:
[...]

Ik weet niet zeker in hoeverre we hier spreken over een gecontroleerde oppositie op het moment (we hebben nu ook een shutdown bijvoorbeeld).

De Democratische partij is historisch incompetent momenteel. Het was voorheen een grotendeel extreem liberaal ingerichte partij. Geleidelijk aan zijn die echter vergeten wat hun achterban is. De partij deed zich internationaal nog wel goed profileren. Maar op nationaal niveau begonnen ze steeds meer voor de hoog opgeleiden te staan, klimaatbeleid en minderheden. Het probleem is dat het belangrijkste ingrediënt daarbij ontbreekt; de gewone mens.
Als je kijkt hoeveel weerstand Mamdani ontvangt vanuit de Democraten zelf en hoe weinig de democraten zich intern stevig weten te profileren.

De achterliggende oorzaak is dat de liberale lobby en de liberale radicale partijkoppen simpelweg niet hun pluche op willen geven of afstand willen doen van hun verhaal.

Dit maakt de Democraten vleugellam en historisch zwak ondanks dat Trump zijn goedkeuring enorm laag is onder de Amerikaanse bevolking.

[ Voor 0% gewijzigd door NMH op 01-10-2025 14:33 ]

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:05
Hoe zit het eigenlijk met die nieuwe partij van Elon Musk?

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Nominee voor Buro of Labor Statistics is nu toch maar terug getrokken:
The White House has sent paperwork to the Senate to withdraw the nomination of E.J. Antoni as head of the Bureau of Labor Statistics, three sources told CNN.

The withdrawal comes after CNN’s KFile reported earlier this month that Antoni operated a since-deleted Twitter account that featured sexually degrading attacks on Kamala Harris, derogatory remarks about gay people, conspiracy theories, and crude insults aimed at critics of President Donald Trump.

A person familiar with the matter said GOP Sens. Susan Collins and Lisa Murkowski had declined to meet with Antoni, potentially raising concerns that his nomination was in trouble. CNN has reached out to the White House and Antoni.
https://edition.cnn.com/2...-nomination-withdrawn-bls

VS heeft ook nu hun eigen 'Functie elders', Bessent heeft zijn smartphone laten fotograferen met wat app'jes van Trump:
https://edition.cnn.com/2...y/bessent-argentina-china
Candid photo of Scott Bessent’s phone reveals administration’s concern about two key Trump policies

[ Voor 14% gewijzigd door YakuzA op 01-10-2025 14:10 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Bvanham schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 13:12:
[...]

die jongeren kunnen wel willen maar in de USA komen GEEN jonkies aan de macht, zeker geen met een allochtone achternaam of achtergrond, dat is nu wel duidelijk. Zelfde geld helaas voor vrouwen, ik ben het er niet mee eens maar dat zeggen de stemresultaten duidelijk. De Democraten moeten een sterke man, in de kracht van zijn leven, en met veel steun er tegenover opstellen. Geen 10 kanshebbers maar maar een paar die het samen uitvechtten en als 1 blok richting de stemmers want anders wordt het niets. dit geldt ook voor andere landen trouwens.
Maar de democraten bestrijken 75% van het hele spectrum. Die liggen veel vaker met elkaar in de clinch omdat ze een veel groter ideologisch bereik tevreden moeten houden. Republikeinen hoeven alleen maar voor heel erg rechts hun performance art kunstje te doen. Die hebben vooral ruzie omdat het een stelletje grifters zijn zoals MTG e.d, niet omdat ze ideologisch veel verschillen.

Dit dus.

• Auredium
  • Nu online

Auredium

Informaticus Chaoticus

jaapstobbe schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 13:46:
Hoe zit het eigenlijk met die nieuwe partij van Elon Musk?
Ik denk dat die dood is. Elon zat laatst bij de ''euh...herdenking' van Charlie Kirk in de skybox naast Trump en met hem te praten.

Nu was Elons dreiging sowieso een idiote dreiging. Elon mist het charisma en de welbespraaktheid om aan de kop van een politieke partij te staan. Maar onder het huidige klimaat en met de enorme klappen die Elon's ego heeft gekregen nationaal en internationaal was het niets meer dan een ijdele dreiging om Trumps administratie eraan te herinneren dat hij hand en span diensten voor hen heeft doorgevoerd voor de herverkiezing in 2024 en ervoor.

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
AD meldt dat er een Amerikaan met Nederlandse roots is gearresteerd door ICE na een terugkeer van een Europese trip. Hij heeft al 40 jaar een verblijfsvergunning (meegegaan met zijn moeder als klein kind). Hij heeft in 1998 een boete gehad voor drugsbezit.

• wildhagen
  • Niet online
martwoutnl schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 14:58:
AD meldt dat er een Amerikaan met Nederlandse roots is gearresteerd door ICE na een terugkeer van een Europese trip. Hij heeft al 40 jaar een verblijfsvergunning (meegegaan met zijn moeder als klein kind). Hij heeft in 1998 een boete gehad voor drugsbezit.
Dat is natuurlijk een loodzware radicaal-linkse (want Democraat, ongetwijfeld) terrorist die één van de grootste gevaren voor de VS is sinds WO2. Meteen deporteren natuurlijk!

Dat is zo ongeveer de heersende mentaliteit in de VS geloof ik...

/s

Meer info:
A Columbia man in ICE detention was taken into custody by federal authorities because of convictions for possession of marijuana and cocaine, a Department of Homeland Security spokesperson said Tuesday.

Owen Ramsingh was detained by agents in Chicago after returning from the Netherlands and landing at O'Hare International Airport. He has been in detention since.

“September 27, CBP arrested Owen Romann Ramsingh, a criminal alien from the Netherlands," Homeland Security spokesperson Tricia McLaughlin wrote in a statement. "His criminal history includes convictions for cocaine possession and marijuana possession. This criminal alien is in ICE custody pending removal proceedings.

“A green card is a privilege, not a right, and under our nation’s laws, our government has the authority to revoke a green card if our laws are broken and abused.”
Court records obtained by ABC 17 show Ramingh was charged with drug possession in Omaha, Nebraska, in 1998 when he was 17. He pleaded guilty the next year to attempting to commit a felony.

The following year, records show he was cited for having less than an ounce of marijuana in Nebraska and fined $100.

He also has an expunged 2011 conviction in Boone County for marijuana possession. He has had a green card since 1986, Ramsingh's wife, Diana told ABC 17 News on Monday.
Zie https://abc17news.com/new...lumbia-green-card-holder/

Virussen? Scan ze hier!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Bvanham schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 13:12:
[...]

Zelfde geld helaas voor vrouwen, ik ben het er niet mee eens maar dat zeggen de stemresultaten duidelijk.
Mwah. Hillary lag gewoon op schema om te winnen. Het zijn uiteindelijk de democraten zelf geweest die er voor gezorgd hebben dat Trump heeft gewonnen, doordat in de swingsstates de democratisch opkomst slecht was. En 1 van de redenen, is dat men dacht dat het gat naar Trump toch groot genoeg was.

Het was arrogantie (of dommigheid) die zorgde voor haar verlies. Niet haar vrouw zijn.

• J2S
  • Nu online

J2S

PWM schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 16:11:
[...]

Mwah. Hillary lag gewoon op schema om te winnen. Het zijn uiteindelijk de democraten zelf geweest die er voor gezorgd hebben dat Trump heeft gewonnen, doordat in de swingsstates de democratisch opkomst slecht was. En 1 van de redenen, is dat men dacht dat het gat naar Trump toch groot genoeg was.

Het was arrogantie (of dommigheid) die zorgde voor haar verlies. Niet haar vrouw zijn.
Ik vind het nogal een boude stelling dat haar verlies door een enkele factor is gekomen. Natuurlijk zijn er mensen die thuis waren gebleven omdat ze dachten dat ze toch wel zou winnen. Maar er zijn ook mensen thuis gebleven onder andere omdat ze in het verleden racistische uitspraken heeft gedaan. En er zijn ook mensen die thuis zijn gebleven onder andere omdat ze vrouw is.

Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM

• duvekot
wildhagen schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 15:59:
[...]

Dat is natuurlijk een loodzware radicaal-linkse (want Democraat, ongetwijfeld) terrorist die één van de grootste gevaren voor de VS is sinds WO2. Meteen deporteren natuurlijk!

Dat is zo ongeveer de heersende mentaliteit in de VS geloof ik...

/s

Meer info:

[...]

[...]

Zie https://abc17news.com/new...lumbia-green-card-holder/
interesant .... dus eigenlijk zeggen ze nu ... iedereen met een green card die OOIT een veroordeling heeft gehad in het verleden trekken we de green card van in? dan zullen er nog vele green cardhouders volgen. En had deze green card houder daar dan bericht van moeten hebben? en daar dan bezwaar tegen kunnen aantekenen? (zoals Mahmoud Khalil bijvoorbeeld?)

• dakka
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:58
Het gebeurt wel vaker, maar overheidswebsites te gebruiken om te lopen janken.. |:(

https://hud.gov

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yN1ma44IsJmH0KQlu9PBlcOjLXI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OIyj1d1yJdFCtVzxaKyJZnaG.png?f=fotoalbum_large

De cognitieve dissonantie dat een groepje dat zich letterlijk als krijsende peuters gedraagt, onmogelijk aan de macht zou moeten komen, blijft hardnekkig, ook al zie je het voor jezelf...

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:33

boesOne

meuh

duvekot schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 16:27:
[...]

interesant .... dus eigenlijk zeggen ze nu ... iedereen met een green card die OOIT een veroordeling heeft gehad in het verleden trekken we de green card van in? dan zullen er nog vele green cardhouders volgen. En had deze green card houder daar dan bericht van moeten hebben? en daar dan bezwaar tegen kunnen aantekenen? (zoals Mahmoud Khalil bijvoorbeeld?)
Het is totale willekeur. Dat is de boodschap. Als je kop ze niet aanstaat zoeken ze iets en gooien ze je in het gevang.
Het punt is dat je geen rechten hebt. Je moet luisteren en je muil houden. Mooi land wel, zal wel druk worden met het WK.. :X

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Trump mag Lisa Cook niet direct ontslaan van het hooggerechtshof, maar moet wachten tot minimaal januari:

https://www.theguardian.c...e-supreme-court-lisa-cook

Let op, dit is nog niet de werkelijke beslissing, die komt pas volgend jaar:
The US supreme court announced on Wednesday that Lisa Cook, the federal reserve governor, will stay in her post and deferred action on the Department of Justice’s request to remove her immediately in line with Donald Trump’s drive to influence the US central bank.

The country’s highest court announced it would hear oral arguments on the case in January.
Dus het kan toch nog zijn dat Trump gelijk gaat krijgen.

• duvekot
Amphiebietje schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 17:38:
Trump mag Lisa Cook niet direct ontslaan van het hooggerechtshof, maar moet wachten tot minimaal januari:

https://www.theguardian.c...e-supreme-court-lisa-cook

Let op, dit is nog niet de werkelijke beslissing, die komt pas volgend jaar:
[...]
Dus het kan toch nog zijn dat Trump gelijk gaat krijgen.
Het antwoord van het Hooggerechtshof is wel tekenend:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P6Wj8B2NWiA9HJkqqFwepknj8Aw=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/pZkvhoAOeJaBSpICMSLPbscM.jpg?f=user_large
Helemaal geen verdere uitleg en toelichting ... Dus Cook kan iig tot begin volgende jaar blijven zitten.

Ik verwacht dat "ze" nu snelheid gaan proberen te maken met de rechtzaak over haar daadwerkelijke hypotheek aanvragen.
Maar door de shutdown komen op den duur ook de rechtbanken tot stilstand:
Judiciary Still Operating as Shutdown Starts
Despite a federal government shutdown that began on Oct. 1, the Judiciary remains open and will continue paid operations through at least Friday, Oct. 3, by using court fee balances and other funds not dependent on a new appropriation.
The Judiciary is assessing available fees and balances to determine if paid operations can be sustained through Friday, Oct. 17.

If the shutdown continues after Judiciary funds are exhausted, the courts will then operate under the terms of the Anti-Deficiency Act, which allows work to continue during a lapse in appropriations if it is necessary to support the exercise of Article III judicial powers. Under this scenario, each court and federal defender’s office would determine the staffing resources necessary to support such work
Dus iig tot vrijdag open .. en dan wordt 17 Oktober de volgende deadline . En daarna is het aan rechters om te bepalen welke zaken door gaan.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
dakka schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 16:48:
Het gebeurt wel vaker, maar overheidswebsites te gebruiken om te lopen janken.. |:(

https://hud.gov

[Afbeelding]

De cognitieve dissonantie dat een groepje dat zich letterlijk als krijsende peuters gedraagt, onmogelijk aan de macht zou moeten komen, blijft hardnekkig, ook al zie je het voor jezelf...
Ik blijf het moeilijk te geloven vinden dat een land zo ver kan wegzakken dat je zelfs op overheid websites met fake news de andere kant de schuld kunt geven. Ik had graag voor een conferentie naar Las Vegas gewild en had goedkeuring vanuit m'n werkgever maar ik ga echt niet naar een plek toe waar het zo'n puinhoop is.

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Deze week waarschijnlijk geen gegevens over werkgelegenheid vanuit de overheid vanwege de shutdown, maar ADP heeft slecht nieuws.

With Friday's jobs report in question, ADP shows private payrolls fell by 32,000 in September
The ADP National Employment Report, a measure of private employment in the U.S., said on Wednesday that payrolls at private employers declined by 32,000 jobs last month, signaling the labor market continued to face headwinds in September.
ADP also revised its August numbers downward to show that private businesses shed 3,000 jobs, versus its earlier estimate that companies had hired 54,000 employees that month.

• Bvanham
Ik ben er vroeger best geregeld geweest en vaak met plezier ook echter de enorme oppervlakkigheid en interesse van veel amerikanen en de tot op het bot verdeelde sfeer rondom politiek (die er haal lang is) waren toen ook al aanwezig. Mijn Amerikaanse collega's voldeden aan bijna alle vooroordelen in ieder geval en dat was een relatief groot bedrijf >4000 personeel in de suburbs. Binnen de steden en erbuiten enorme mentaliteitsverschillen, cultuurverschillen alom en de grens tussen arm en rijk is daar heel smal. Voor je het weet struikel je tijdens je werk en kun je daarna in een kartonnen doos gaan wonen op straat. Dat vond ik toen al vreselijk en nu zou ik helemaal die kant niet meer op willen gaan.

• duvekot
YakuzA schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 13:51:
VS heeft ook nu hun eigen 'Functie elders', Bessent heeft zijn smartphone laten fotograferen met wat app'jes van Trump:
https://edition.cnn.com/2...y/bessent-argentina-china
[...]
En Trump gaat direct aan de slag natuurlijk:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1WlQYP4Kir04eqoTZ5riHcCp-aM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/sriaEZRnE53Hq7LcPLUkMhTU.png?f=fotoalbum_large
Dus ... Ze zetten tarieven in om de overheid meer inkomsten te geven .. daardoor zet China de hakken in de grond .. en nu moeten die tarieven gebruikt worden om de impact van de tarieven weer op te lossen 🤔
Ze lopen 14 Miljard dollar mis op de sojabonen .. dus dat is een flinke hap uit de inkomsten

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

duvekot schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 22:50:
[...]

En Trump gaat direct aan de slag natuurlijk:
[Afbeelding]
Dus ... Ze zetten tarieven in om de overheid meer inkomsten te geven .. daardoor zet China de hakken in de grond .. en nu moeten die tarieven gebruikt worden om de impact van de tarieven weer op te lossen 🤔
Ze lopen 14 Miljard dollar mis op de sojabonen .. dus dat is een flinke hap uit de inkomsten
Nu kijk ik inmiddels meer van weinig op. Echter, dat Trump zich nu zo profileert als soy-boy, dát had ik toch echt niet verwacht :P

Uit die tweet begrijp ik dat hij een deel van de opbrengsten van de tariffs gaat inzetten om de sojaboeren te compenseren? Dat is op zich natuurlijk wel positief voor die boeren.
Daarnaast, door te zeggen dat de sojabonen weer great gemaakt gaan worden, impliceert hij dat de bonen tot nu toe níet zo great waren? Of trek ik nu totaal de verkeerde conclusie?

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Trump belooft Qatar te verdedigen met een artikel-5 achtige constructie. Een officieel verdrag moet eigenlijk door de Senaat geaccepteerd worden, maar hij doet dit nu op eigen houtje. Dat vliegtuig voor Trump heeft zichzelf al terugbetaald.

Trump promises to defend Qatar in wake of Israeli missile strikes

Niet iedereen kan het waarderen: ‘Are You Ready to Die for Qatar?’ Conservatives Rage Over Trump Pledge to Defend Terror Sponsor

• wildhagen
  • Niet online
Meer wraakacties van Trump:
De regering van de Amerikaanse president Donald Trump heeft 26 miljard dollar aan fondsen bevroren die zijn toebedeeld aan door Democraten bestuurde staten. Trump doet dit om de Democraten, die hij verantwoordelijk houdt voor de donderdag ingegane overheidssluiting, de zogeheten 'shutdown', te straffen.

De bevroren programma's zijn onder meer openbaarvervoerprojecten in New York en groene-energieprojecten in zestien door Democraten geleide staten, waaronder Californië en Illinois. De programma's zijn eerder door het Congres toebedeeld aan de staten en staan los van de overheidssluiting, die woensdag inging omdat Republikeinen en Democraten het niet eens konden worden over de overheidsbegroting.

Trump had in de aanloop naar de shutdown gedreigd dat hij de sluiting zou gebruiken om zijn politieke tegenstanders te straffen en zijn controle over de federale begroting, die volgens de Amerikaanse grondwet onder het Congres valt, uit te breiden.
AD liveblog (https://www.ad.nl/buitenl...riezing-fondsen~a4c857c7/)

Virussen? Scan ze hier!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Cartman! schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 18:10:
[...]

Ik blijf het moeilijk te geloven vinden dat een land zo ver kan wegzakken dat je zelfs op overheid websites met fake news de andere kant de schuld kunt geven. Ik had graag voor een conferentie naar Las Vegas gewild en had goedkeuring vanuit m'n werkgever maar ik ga echt niet naar een plek toe waar het zo'n puinhoop is.
En als je dacht dat ze niet nog lager konden zakken, dan demonstreren ze dat de "swamp" bij Trump en co waarschijnlijk geen bodem heeft:

https://www.theguardian.c...ke-video-jeffries-schumer
As the Trump administration insists it is serious about negotiating an end to the government shutdown, a pair of racist deepfake videos mocking Democratic leaders played on a loop in the White House briefing room for hours on Wednesday.

The videos, posted by Trump on his social media platform on Monday, use fabricated audio to make it seem as if the Senate minority leader, Chuck Schumer, called Democrats “woke pieces of shit”, and showed the House minority leader, Hakeem Jeffries, with a fake mustache and sombrero.

JD Vance, the US vice-president, made light of the tactic during a rare appearance in the briefing room. “I think it’s funny. The president’s joking and we’re having a good time. You can negotiate in good faith while also making a little bit of fun at some of the absurdities of the Democrats’ positions, and even poking some fun at the absurdity of themselves.

a man in a suit points at a person raising their hand in a crowd of people raising their hands
Vance uses false claims to pin shutdown blame on Democrats as White House warns of layoffs
Read more
“I’ll tell Hakeem Jeffries right now, I make the solemn promise to you that if you help us reopen the government, the sombrero memes will stop. I’ve talked to the president of the United States about that.”

Jeffries has denounced the memes as racist. Vance retorted: “I honestly don’t even know what that means. Like, is he a Mexican American that is offended by having a sombrero meme?”

The clips, both set to Mexican mariachi music, are intended to drive home the administration’s false claim that the Democrats are demanding health insurance subsidies for unauthorized immigrants as a condition for funding the federal government.
Meer in artikel. Uitermate zielig en infantiel, niet alleen maar racistisch, hiermee demonstreren ze wederom dat ze geheel ongeschikt zijn om in de regering van een land te zitten.
Pagina: 1 ... 8 ... 17 Laatste

Let op:
Zero Tolerance beleid
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
Topic specifiek beleid
Lees s.v.p. in de topic start de kop "Discussiebeleid en moderatie" goed door:
[ZT] Trump II en de Amerikaanse politiek - deel II