• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:16
Liegebeest schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 08:18:
Waarom doen mensen wat die vent wil?! Hij heeft letterlijk de macht niet om te doen wat hij wil.
Wettelijk niet, maar veel kan wel. Hij heeft een meerderheid bij het huis, de senaat en het hooggerechtshof, dan kom je al een heel eind.

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:50
DirtyBird schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 10:18:
[...]

Ik weet het niet zo. Het is natuurlijk lastig hier een objectief beeld over te krijgen doordat iedereen wel in een (media)bubbel zit, maar ik zie ook wel geluiden van mensen die zeggen dat er ook onder de trump-stemmers grote onvrede over de gang van zaken is, maar dat de (relatief kleine) harde kern gewoon heel erg luid is.
Trump's approval rating is net onder de 44%. Oftewel, bijna de helft vindt dat ie het wel OK doet.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
autje schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 10:38:
[...]

Trump's approval rating is net onder de 44%. Oftewel, bijna de helft vindt dat ie het wel OK doet.
Mjah, maar als je naar Wikipedia: Historical rankings of presidents of the United States kijkt zie je hem wel vrijwel stijf onderaan staan.

Degenen die bij hem in de buurt staan qua ratings waren allemaal van rond de Burgeroorlog, dus ruim 160 jaar geleden. Plus nog 2 (Harding en Hoover) van net na de Eerste Wereldoorlog (Harding) en de grote beurskrach van 1929 (Hoover) met alle gevolgen vandien.

Sind 1933 (einde termijn Hoover) is er geen enkele president geweest die het zo slecht deed qua ratings als de huidige dictatoriale president.

Niet bepaald een denderende prestatie.

Virussen? Scan ze hier!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:11

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Mwa, hoeveel procent approval heeft een dictator nodig, en hoeveel kan hij/zij (vrij weinig 'zij' tussen dictators overigens) daarvan faken? Zover ik weet heeft Putin ook tientallen procentjes approval, en *knip* Kim Jong-un meer dan 105%. Volgens mij is een zwijgende meerderheid voldoende, en ICE houdt heel veel mensen stil.

Daarnaast maakt het niet echt uit of Republikeinen 'approven' wat Trump doet, zo lang ze maar niet Democratisch gaan stemmen. En gezien de kloof tussen beide nog elke dag lekker uitvergroot wordt, is de kans daarop nu weer kleiner.

Noem mensen bij hun naam, ongeacht je mening over die persoon

[ Voor 8% gewijzigd door polthemol op 29-09-2025 09:14 ]

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:39

FunkyTrip

Funky vidi vici!

wildhagen schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 10:45:
Sind 1933 (einde termijn Hoover) is er geen enkele president geweest die het zo slecht deed qua ratings als de huidige dictatoriale president.
Er is dan ook nog nooit zo'n zorgvuldige opgezette polarisatie geweest van beide kampen. Vroeger waren Republikeinen ook kritischer over hun eigen president en Democraten positiever over een niet-Democratische president. Dat is volledig weg. Anno 2025 zal een president van welke kant ook nooit meer dan 50% of minder dan 40% approval scoren, want hun eigen kant zal altijd zeg maar 80-90% positief zijn.

Dit dus.

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

C00P schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 21:03:
Met hun pas verworven extra stem kunnen de Democraten nu bovendien aandringen op de volledige vrijgave van de Epstein-files.
Voor die pas verworven extra stem zullen ze nog even geduld moeten hebben. Want blijkbaar kan dit zomaar allemaal. Een republikein was een paar weken terug binnen 24u ingezworen :X

Dit dus.

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Nu online

Amphiebietje

In de blubber

FunkyTrip schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 12:01:
[...]

Er is dan ook nog nooit zo'n zorgvuldige opgezette polarisatie geweest van beide kampen. Vroeger waren Republikeinen ook kritischer over hun eigen president en Democraten positiever over een niet-Democratische president. Dat is volledig weg. Anno 2025 zal een president van welke kant ook nooit meer dan 50% of minder dan 40% approval scoren, want hun eigen kant zal altijd zeg maar 80-90% positief zijn.
Wat je ook ziet is dat de meer politieke stemmers aan beide kanten in een soort race lijken te zitten om elkaar zo hard mogelijk voor rotte vis uit te maken. Dat gaat er voor zorgen dat een brede protestbeweging tegen Trump en consorten niet van de grond gaat komen; immers is daar enige empathie voor nodig aangaande andere overtuigingen dan je eigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Het zuiveren gaat rustig door.
https://www.nu.nl/buitenl...-gedode-george-floyd.html
De FBI heeft meerdere agenten ontslagen die vijf jaar gelden samen met demonstranten knielden tijdens protesten rond de dood van George Floyd, die door ernstig politiegeweld om het leven kwam
Tis maar net hoe de wind waait daar in dat apenland. Nu na tig jaar alsnog eruit gegooid worden... Terwijl er toen geen probleem werd gezien door de FBI baas maar nu bij een nieuwe evaluatie ineens wel.
Ze zijn daar stelselmatig bezig met het zuiveren van mensen die wellicht een probleem kunnen (gaan) zijn...

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

De vraag is niet of ze ontevreden zijn, de cijfers zijn duidelijk. De vraag is of ze ontevreden genoeg zijn om “de andere kant” te helpen. En dan moet er veel gebeuren.

Een FVDer die ontevreden is over Baudet, stemt ook geen Timmermans.

Zien ze de destructie die gaande is, of denken ze dat het wel los loopt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Ondertussen bij het Hooggerechtshof:

Trump urges Supreme Court to decide whether to end birthright citizenship
On Friday night, it filed two nearly identical petitions, asking the court to review the 9th Circuit’s decision and to take up Barbara v. Trump without waiting for the U.S. Court of Appeals for the 1st Circuit to weigh in.
Sauer contended that the 14th Amendment’s citizenship clause “was adopted to grant citizenship to newly freed slaves and their children—not to the children of temporary visitors or illegal aliens.” Such an interpretation, he wrote, is supported by “[t]he plain text of the Clause, its original understanding and history, and this Court’s cases.”
And the issue, Sauer continued, is a critical one worthy of the Supreme Court’s attention. “The government,” he said, “has a compelling interest in ensuring that American citizenship—the privilege that allows us to choose our political leaders—is granted only to those who are lawfully entitled to it. The lower court’s decisions invalidated a policy of prime importance to the President and his Administration in a manner that undermines our border security.”
Dus eigenlijk is dit ook weer een zaak rondom "voter suppression" ... Want ze stellen dat deze "oneigenlijke" Amerikanen niet kunnen/mogen stemmen.

Ik ben benieuwd of het Hooggerechtshof deze interpretatie over gaat nemen ...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 18:41
FunkyTrip schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 12:01:
[...]

Dat is een both sides argument. Je kunt van de Democrats stemmende Amerikanen niet verwachten dat ze tevreden zijn met een president die hard op weg is de vinkjes van fascisme af te tikken.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Joris748 schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 14:28:
[...]

Dat is een both sides argument. Je kunt van de Democrats stemmende Amerikanen niet verwachten dat ze tevreden zijn met een president die hard op weg is de vinkjes van fascisme af te tikken.
Dat was mijn punt ook niet. Mijn punt was dat beide kampen zo gepolariseerd zijn dat de bandbreedte van approval ratings heel smal is. In feite betekent het dat een approval rating van 40% vroeger 25% zou zijn geweest en 55% zou 80% zijn bij wijze van.

Uiteraard ligt het bij democraten en een democratische president iets genuanceerder omdat die nu eenmaal geen 24/7 propagandazenders tot hun beschikking hebben. Je zult bij de democraten dan ook meer kritische stemmen vinden en dat was ook de reden waarom Biden wat lager qua approval scoorde dan Trump op een gegeven moment volgens mij.

Dit dus.

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Portland is nu aan de beurt:

Afbeeldingslocatie: https://cdn.bsky.app/img/feed_thumbnail/plain/did:plc:4llrhdclvdlmmynkwsmg5tdc/bafkreigzwhxdub6wxq7uywvoi6s4vq7kjau4kec5mpgo5lzzvdganz6ygq@jpeg

'authorizing full force' van het leger in een Amerikaanse stad. Een stad verwoest door oorlog (?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
user109731 schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 18:40:

[Afbeelding]

'authorizing full force' van het leger in een Amerikaanse stad. Een stad verwoest door oorlog (?)
Dit lijkt mij geen door DJT (zelfs) geschreven bericht. Te weinig hoofdletters en geen afsluiting met (President) DJT.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• Amphiebietje
  • Nu online

Amphiebietje

In de blubber

user109731 schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 18:40:

[Afbeelding]

Delirium veroorzaakt door teveel alcohol (Hegseth) of dementie (Trump)? Of heeft Fox News weer eens beelden getoond van rellen van 10 jaar terug (o.i.d.) met het verkeerde commentaar er bij?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• cleef
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

cleef

Veni, vidi, amissa

Mooi dat ook nieuwsmedia steeds meer Trump en vooral wat er achter Trump zit benoemen. Zo ook met project 2025: https://www.bnr.nl/nieuws...lauwdruk-compleet-gevolgd

Waarvan dus ondertussen al zo'n 50% is uitgevoerd. Dat is echt ontzettend veel natuurlijk ... Ik ben heel benieuwd of dit soort berichtgeving ook binnen de USA zelf aandacht blijft krijgen eerlijk gezegd ...

1 januari begin ik echt! en daarna weer elke maandag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 18:41
FunkyTrip schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 15:39:
[...]

Dat was mijn punt ook niet. Mijn punt was dat beide kampen zo gepolariseerd zijn dat de bandbreedte van approval ratings heel smal is. In feite betekent het dat een approval rating van 40% vroeger 25% zou zijn geweest en 55% zou 80% zijn bij wijze van.

Uiteraard ligt het bij democraten en een democratische president iets genuanceerder omdat die nu eenmaal geen 24/7 propagandazenders tot hun beschikking hebben. Je zult bij de democraten dan ook meer kritische stemmen vinden en dat was ook de reden waarom Biden wat lager qua approval scoorde dan Trump op een gegeven moment volgens mij.
Vanuit de Paradox van Tolerantie kun je rustig stellen dat alleen de GOP gepolariseerd is. De Democrats zijn nog steeds de Democrats.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
FunkyTrip schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 15:39:
[...]

De democraten zijn echt nog steeds de democraten. Of je moet eens onderbouwen wat de democratische partij nu echt anders doet dan bijv. de jaren 90 wat zo polariserend is. De huidige koers van de GOP zou in het verleden ook door de GOP zelf als despotisch en haat gedreven beschouwd zijn.

De GOP stuurt inmiddels het leger naar DEM gebieden. Als we beide kanten als gepolariseerd blijven beschouwen dan legitimeer je daar de haat gedreven agenda van Trump en consorten mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Trump stuurt weer het leger op zijn burgers af, naar een Democratische (en dus "terorristische" volgens hem) stad.
De Amerikaanse president Trump zegt dat hij militairen naar de stad Portland gaat sturen. Hij zegt dat te doen om "binnenlandse terroristen" aan te pakken en zal "indien nodig, volledige kracht" inzetten. Daarmee wordt de lijst van steden waar de president militairen naar toe wil sturen langer.

Trump maakte zijn aankondiging via sociale media bekend. Hij schrijft dat hij het ministerie van Defensie opdracht heeft gegeven om "alle noodzakelijke troepen te leveren om het door oorlog geteisterde Portland te beschermen." Die beslissing zou nodig zijn om faciliteiten van de immigratiedienst ICE te verdedigen. Naar eigen zeggen liggen die "onder vuur door Antifa en andere binnenlandse terroristen."

Het Witte Huis gaf verder geen details, zoals een tijdlijn of welke troepen zouden worden ingezet.
De Democratische gouverneur Tina Kotek van de staat Oregon, waar Portland in ligt, zegt in een reactie op Trumps voornemen om militairen te sturen dat Trump zijn macht misbruikt en dat Portland "prima zelf functioneert".

Ook de Democratische burgemeester van Portland, Keith Wilson, zegt dat er geen reden is om troepen te sturen. "Ons land kent de geschiedenis van onderdrukking, en de president zal hier geen wetteloosheid of geweld aantreffen, tenzij hij dat zelf veroorzaakt."
Bron: Trump kondigt inzet militairen in stad Portland aan

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:53
wildhagen schreef op zondag 28 september 2025 @ 06:30:
Trump stuurt weer het leger op zijn burgers af, naar een Democratische (en dus "terorristische" volgens hem) stad.
Bron: Trump kondigt inzet militairen in stad Portland aan
Haha wat een vies mannetje is het ook. Portland Oregon is naar Amerikaanse begrippen juist een veilige stad, maar wellicht iets te progressief voor Trump.

https://www.portland.gov/...icides-down-51-first-half

Of… zou het iets met het Democratische bestuur in ook die stad te maken hebben? |:(

Geen naamsverbasteringen graag.

[ Voor 4% gewijzigd door NMH op 28-09-2025 16:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Nu online
renegrunn schreef op zondag 28 september 2025 @ 08:22:
[...]

Haha wat een vies mannetje is het ook. Portland Oregon is naar Amerikaanse begrippen juist een veilige stad, maar wellicht iets te progressief voor Trump.

https://www.portland.gov/...icides-down-51-first-half

Of… zou het iets met het Democratische bestuur in ook die stad te maken hebben? |:(
Er zijn aanhoudende, zeer terechte, protesten tegen ICE in Portland.

https://www.politico.com/...military-protest-00583423

[ Voor 2% gewijzigd door NMH op 28-09-2025 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Nu online

Amphiebietje

In de blubber

Nou ja, het "full force"-commentaar duidt er op dat Trump hoopt dat het Amerikaanse leger het vuur opent op de demonstranten (/"antifa terroristen"). Een soort "Plein van de Hemelse Vrede"-moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18:49
Het blijft stuitend dat hij er mee weg komt zonder dat er iemand in the COC zwaar in protest gaat. Het gaat maar om een kleine groep malloten die bovenaan de piramide staan. *knip* niet oproepen tot het uitschakelen van mensen, wees kritisch op je woordkeuze

[ Voor 19% gewijzigd door polthemol op 29-09-2025 06:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:34
Bvanham schreef op zondag 28 september 2025 @ 10:23:
Het blijft stuitend dat hij er mee weg komt zonder dat er iemand in the COC zwaar in protest gaat. Het gaat maar om een kleine groep malloten die bovenaan de piramide staan. *knip*
Ik heb je post echt wel 10 keer gelezen maar heb werkelijk geen idee wat je zegt...

-COC?
-"Hij" (die er mee wegkomt) is neem ik aan Trump
-Waar komt hij mee weg?
-wie behoren tot "de kleine groep malloten" en bovenaan welke pyramide?

[ Voor 7% gewijzigd door polthemol op 29-09-2025 06:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvanham
COC is een reguliere term voor Chain of Command de lijn van de opdracht tot de uitvoering.
Hij slaat op dit moment op de persoon die de opdrachten geeft uit een perspectief wat op zijn minst verwrongen lijkt.
Blijkbaar komt hij ermee weg ondanks de vele protesten om hem heen en wordt er ook door zijn senaat, parlement etc, niets dwars gelegd.
WIe zijn de kleine groep die momenteel aan de macht zijn in de verenigde Staten met alle poppenspelers op de achtergrond.

*knip* commentaar op moderatie kan per DM

[ Voor 12% gewijzigd door polthemol op 28-09-2025 13:10 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:34
Bvanham schreef op zondag 28 september 2025 @ 11:48:
COC is een reguliere term voor Chain of Command de lijn van de opdracht tot de uitvoering.
Hij slaat op dit moment op de persoon die de opdrachten geeft uit een perspectief wat op zijn minst verwrongen lijkt.
Blijkbaar komt hij ermee weg ondanks de vele protesten om hem heen en wordt er ook door zijn senaat, parlement etc, niets dwars gelegd.
WIe zijn de kleine groep die momenteel aan de macht zijn in de verenigde Staten met alle poppenspelers op de achtergrond.

*knip*
offtopic:
Niet specifiek voor jou maar in het algemeen: Dit soort afkortingen zijn echt geen gemeengoed en het topic wordt er vaak niet leesbaarder op voor mensen die iets minder op de hoogte zijn. En je laatste zin begrijp ik al helemaal niet. Heb ik je aangevallen? Volgens mij heb ik alleen een vraag gesteld.

[ Voor 6% gewijzigd door polthemol op 28-09-2025 13:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

HEY_DUDE schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 20:17:
De democraten zijn echt nog steeds de democraten. Of je moet eens onderbouwen wat de democratische partij nu echt anders doet dan bijv. de jaren 90 wat zo polariserend is. De huidige koers van de GOP zou in het verleden ook door de GOP zelf als despotisch en haat gedreven beschouwd zijn.
Misschien moet ik dan zeggen dat de democraten veel verder af staan van de republikeinen nu omdat de laatsten steeds meer naar rechts zijn opgeschoven. Waardoor een steeds groter deel van de democraten echt niets meer met republikeinse ideologie aan kan en dus altijd tegenstemmen. Wat logisch is. Ik noem dat nog steeds een soort polarisatie. Zelfs als het maar 1 zijde is die de grootste ruk naar de andere kant maakt.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Dode en gewonden bij schietpartij in kerk ten noorden van Detroit
https://www.nu.nl/buitenl...-noorden-van-detroit.html

En meneer gooit er nog wat extra olie bij.
President Donald Trump stelt op zijn socialemediaplatform Truth Social dat het lijkt op "President Donald Trump stelt op zijn socialemediaplatform Truth Social dat het lijkt op "doelbewuste aanval op christenen in de Verenigde Staten". Hij levert geen bewijs voor die claim.". Hij levert geen bewijs voor die claim.

[ Voor 6% gewijzigd door ManiacsHouse op 28-09-2025 20:26 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Nu online
ManiacsHouse schreef op zondag 28 september 2025 @ 20:25:
Dode en gewonden bij schietpartij in kerk ten noorden van Detroit
https://www.nu.nl/buitenl...-noorden-van-detroit.html

En meneer gooit er nog wat extra olie bij.

[...]
Het lijkt wederom een veteraan met mentale problemen. Die groep heeft al een halve stad bijelkaar omgelegd in de V.S. Maar ja als je psychische problemen hebt moet je nog wel gewoon een automatisch wapen kunnen kopen. En goede zorg is een luxe product, geen recht.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

HEY_DUDE schreef op zondag 28 september 2025 @ 20:39:
[...]

Het lijkt wederom een veteraan met mentale problemen. Die groep heeft al een halve stad bijenkaar omgelegd in de V.S. Maar ja als je psychische problemen hebt moet je nog wel gewoon een automatisch wapen kunnen kopen. En goede zorg is een luxe product, geen recht.
Ik wilde nog toevoegen iemand met mentale problemen of die bijvoorbeeld uit de mormonen is gegooid ofzo...
Maar vrijheid en recht om een vuurwapen te bezitten is natuurlijk meest belangrijk. Die extra doden is dat wel waard. Wie zei dat ook alweer?...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:42

Standeman

Prutser 1e klasse

ManiacsHouse schreef op zondag 28 september 2025 @ 20:44:
[...]

Ik wilde nog toevoegen iemand met mentale problemen of die bijvoorbeeld uit de mormonen is gegooid ofzo...
Maar vrijheid en recht om een vuurwapen te bezitten is natuurlijk meest belangrijk. Die extra doden is dat wel waard. Wie zei dat ook alweer?...
*knip*, rant.

[ Voor 31% gewijzigd door NMH op 29-09-2025 17:52 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvanham
Trump levert nooit bewijs voor zijn uitspraken of het is dermate verwrongen dat er geen waarheid in te vinden is. Blijkbaar weer een doorgedraaide veteraan (de pickup was ook ruim voorzien van Amerikaanse vlagggen) uit het Maga kamp. Fijn hoor die open wapenwetten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:34

Player1S

Probably out in the dark

wel bijzonder dat niemand van Trump's regering bij deze persco's staat en er ook geen melding gemaakt wordt van zijn politieke en seksuele oriëntatie en welk geslacht de dader zichzelf aan heeft gemerkt :X

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:52
Player1S schreef op maandag 29 september 2025 @ 08:49:
wel bijzonder dat niemand van Trump's regering bij deze persco's staat en er ook geen melding gemaakt wordt van zijn politieke en seksuele oriëntatie en welk geslacht de dader zichzelf aan heeft gemerkt :X
Dan weet je dus al dat het een blanke man uit Republikeinse kant was. Anders waren ze er natuurlijk vol bovenop gesprongen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Trump heeft afgelopen weekend een nep-video geplaatst van een Fox News uitzending waar hij 'medbeds' aankondigt. De video is later weer verwijderd van zijn account.

Trump tonight appears to have pushed the false "medbed" conspiracy theory, which has spread in the far-right internet over the years. www.yahoo.com/news/qanon-c...

Alex Kaplan (@alkapdc.bsky.social) 28 september 2025

Trump zal morgen de legertop ook toespreken:

Trump says he'll attend Pete Hegseth's gathering of generals to tell them 'how well we're doing militarily'
“It’s really just a very nice meeting talking about how well we’re doing militarily, talking about being in great shape, talking about a lot of good, positive things. It’s just a good message,” Trump told NBC News in a phone call. “We have some great people coming in and it’s just an ‘esprit de corps.’ You know the expression ‘esprit de corps’? That’s all it’s about. We’re talking about what we’re doing, what they’re doing, and how we’re doing.”
Dat gaat weer een shitshow worden. Een rant van Trump. Hegseth die gaat speechen over 'warrior ethos'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:17
Denk dat het juist heel goed is dat dit soort meetings worden georganiseerd. Dan ziet de legertop ook wat een halve zolen Trump & co zijn. Dus... als het dan echt er op aan komt, dat het leger echt echt in wordt gezet naar de burgerbevolking, dat het leger het juiste kiest om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Nu online
ChrisM schreef op maandag 29 september 2025 @ 10:43:
Denk dat het juist heel goed is dat dit soort meetings worden georganiseerd. Dan ziet de legertop ook wat een halve zolen Trump & co zijn. Dus... als het dan echt er op aan komt, dat het leger echt echt in wordt gezet naar de burgerbevolking, dat het leger het juiste kiest om te doen.
Mwah, Ik weet dat zo net nog niet. De moed om op te staan tegen je meerdere(n) is doorgaans niet wat het leger erin ramt bij soldaten.

Grote kans dat de meesten denken: "Het is een idioot, maar wel de Commander -in-Chief".

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Malfunctions schreef op maandag 29 september 2025 @ 10:55:
[...]

Mwah, Ik weet dat zo net nog niet. De moed om op te staan tegen je meerdere(n) is doorgaans niet wat het leger erin ramt bij soldaten.

Grote kans dat de meesten denken: "Het is een idioot, maar wel de Commander -in-Chief".
befehl ist befehl is ook een groot goed in de US. Kijk naar de excessen van ICE. Of wat onlangs naar buiten kwam over individuen die daar werken. Die de immigranten ook daadwerkelijk animals vindt en zijn kinderen ook zo opvoedt. Kan het linkje ff niet vinden.

Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

FunkyTrip schreef op maandag 29 september 2025 @ 10:57:
[...]

befehl ist befehl is ook een groot goed in de US. Kijk naar de excessen van ICE. Of wat onlangs naar buiten kwam over individuen die daar werken. Die de immigranten ook daadwerkelijk animals vindt en zijn kinderen ook zo opvoedt. Kan het linkje ff niet vinden.
Zal dat niet ook voor een deel komen omdat ICE op dit moment een bepaald soort aantrekkingkracht heeft voor een bepaald soort volk *kuch* ?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Nu online
[...]

Volgens mij is zoals @Glashelder al zegt dat vooral een gevolg van de recente wervingscampagne die ICE is gestart. Daar vragen ze nog net niet expliciet of je graag op mensen met een kleurtje jaagt, en graag geweld tegen vrouwen en kinderen gebruikt. Het niet hebben van enig diploma na de middelbare school is een pré.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Malfunctions schreef op maandag 29 september 2025 @ 11:03:
[...]

Volgens mij is zoals @Glashelder al zegt dat vooral een gevolg van de recente wervingscampagne die ICE is gestart. Daar vragen ze nog net niet expliciet of je graag op mensen met een kleurtje jaagt, en graag geweld tegen vrouwen en kinderen gebruikt. Het niet hebben van enig diploma na de middelbare school is een pré.
Inderdaad. Als je uitzoomt en naar het grotere plaatje kijkt is dit gewoon de Amerikaanse variant van de SS.
Stap 1 is het normaliseren van het straatbeeld gevuld met patrouillerende ICE soldaten.
Als dat eenmaal is gebeurd zullen langzaam turnen in de Iraanse gedragspolitie en ga je ook lastig gevallen worden als blanke liberaal.

Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:34

Player1S

Probably out in the dark

Malfunctions schreef op maandag 29 september 2025 @ 10:55:
[...]

Het is lastig in te schatten.

Het kwartje kan twee kanten op vallen. Na die meeting is de dictatuur van Trump compleet met de steun van het leger of de legertop houd achteraf een pers conferentie met 2 hoofden op een spike en zeggen dat ze 2 grote domestic terroristen hebben opgepakt, berecht en geëxecuteerd en het leger nu bezig is handlangers op te pakken.

Of allen wat daar tussenin ligt.
Wat wel interessant is wat er gebeurd als zij niet gewillig trump's hielen likken en eruit gemikt worden. Benieuwd wat de lagen eronder gaan doen. Gaan zij dan wel braaf de hielen likken of is dat een catalist om hun oath te herinneren en zodoende het land beschermen tegen domestic treats?

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:44
[...]

Of de excessen van het leger in Afghanistan en Irak...
Dat is ruim pre-Trump.
Ik denk dat Hegsegh (en Trump) de mege meeting willen gebruiken om hun eigen macht te benadrukken, maar ieder fatsoenlijke hogeropgeleide (en dat zijn je officieren / generaals) prikt daar direct doorheen.

Het kwartje kan beide kanten op vallen van of Trump & Co hun grip op het leger verstevigen, of net er mee verzwakken.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Nu online
Player1S schreef op maandag 29 september 2025 @ 11:10:
[...]
of de legertop houd achteraf een pers conferentie met 2 hoofden op een spike en zeggen dat ze 2 grote domestic terroristen hebben opgepakt, berecht en geëxecuteerd en het leger nu bezig is handlangers op te pakken.
Denk dat de helft van de wereldbevolking spontaan in applaus uitbarst in dat scenario. Maar ik denk ook dat de kans groter is dat een vijandige mogendheid een aanslag pleegt op die bijeenkomst dan dat er een dergelijk zelfcorrigerend fenomeen plaatsvindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:02
Probleem is alleen dat als iemand dan tegengas geeft een uur later is ontslagen. Je houdt zodoende dus alleen maar ja-knikkers over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

*knip*, als je een link plaatst, plaats dan graag ook even een samenvatting of citaat.

Er stond ergens een deurtje open...

[ Voor 60% gewijzigd door NMH op 29-09-2025 17:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:53
martwoutnl schreef op maandag 29 september 2025 @ 12:13:
[...]

Probleem is alleen dat als iemand dan tegengas geeft een uur later is ontslagen. Je houdt zodoende dus alleen maar ja-knikkers over.
Jaknikkers en olie passen natuurlijk ook goed bij elkaar. :P

Maar het blijft een triest gegeven. Niet alleen voor Amerika zelf, maar ook voor de rest van de wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
souljah1h schreef op maandag 29 september 2025 @ 12:16:
*knip*

Er stond ergens een deurtje open...
"In de onderhandelingen is er toch een deurtje blijven openstaan dat door de Europese Commissie niet is dichtgetimmerd. Dat is heel spijtig en eigenlijk wel heel slordig", zegt Henrar.
Waarom er hiervoor naar de Europese commissie wordt gekeken is wel een klein vraagteken. Niet ideaal dat niet alles klip en klaar is maar primair mag je toch wel naar de VS kijken? De VS zinspeelt op de onzekerheid op de handelsmarkt en daar vallen soms wat spaanders. Dat de Europese commissie vervolgens dat poogt glad te strijken is goed ( en die rol moeten ze zeker innemen ) maar daar dan weer de schuld neerleggen voelt nogal wrang.

[ Voor 6% gewijzigd door NMH op 29-09-2025 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Napo schreef op maandag 29 september 2025 @ 12:41:
[...]

[...]

Waarom er hiervoor naar de Europese commissie wordt gekeken is wel een klein vraagteken. Niet ideaal dat niet alles klip en klaar is maar primair mag je toch wel naar de VS kijken? De VS zinspeelt op de onzekerheid op de handelsmarkt en daar vallen soms wat spaanders. Dat de Europese commissie vervolgens dat poogt glad te strijken is goed ( en die rol moeten ze zeker innemen ) maar daar dan weer de schuld neerleggen voelt nogal wrang.
Tis te sneu voor woorden eigenlijk.
Bulldozer
Neem bijvoorbeeld een bulldozer. Die staat sinds kort ook op de lijst. Bedrijven moeten nu aangeven hoeveel staal en aluminium erin zit, wat het heeft gekost en waar het vandaan komt.
Bedrijven mogen dus lijsten aanleveren met producten waarvan zij vinden dat er heffing op moet. Goh ja raar hè dat daar producten op komen te staan die ze waarschijnlijk zelf produceren. Hoe makkelijk krijg je concurrentie weg en kun je vervolgens in je eigen land lekker de hoofdprijs gaan vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:49

Seraphin

Meep?

ManiacsHouse schreef op maandag 29 september 2025 @ 13:15:
[...]

Tis te sneu voor woorden eigenlijk.

[...]

Bedrijven mogen dus lijsten aanleveren met producten waarvan zij vinden dat er heffing op moet. Goh ja raar hè dat daar producten op komen te staan die ze waarschijnlijk zelf produceren. Hoe makkelijk krijg je concurrentie weg en kun je vervolgens in je eigen land lekker de hoofdprijs gaan vragen.
^ Dit dus.

Trump: "we gaan importheffingen op staal invoeren!"
John Deere: "hey, maar bulldozers zijn óók van staal, daar moeten dan dus ook heffingen op! Dat is de enige logische consequentie, en heeft niets met ons concurrentievoordeel te maken." *schuift onder de tafel een koffertje naar Trump*

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DropjesLover
Seraphin schreef op maandag 29 september 2025 @ 15:17:
[...]

^ Dit dus.

John Deere: "hey, maar bulldozers zijn óók van staal, daar moeten dan dus ook heffingen op! Dat is de enige logische consequentie, en heeft niets met ons concurrentievoordeel te maken." *schuift onder de tafel een koffertje naar Trump*
En over 2 jaar suprised_pikachu.jpg waarom is de inflatie toch zo hoog? :o
allemaal de schuld van de Democraten!!

[ Voor 4% gewijzigd door DropjesLover op 29-09-2025 16:06 ]

BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Het was al te lang stil rondom tariffs...
Donald Trump heeft in een bericht op Truth Social gezegd dat hij een importheffing van 100 procent zal opleggen voor alle films die worden gemaakt buiten de Verenigde Staten. ‘De filmindustrie werd door andere landen gestolen van de Verenigde Staten. Net alsof je snoep steelt van een baby.’

In het bericht haalt ook uit naar de Californische gouverneur Gavin Newsom. Hij noemt hem ‘zwak’ en ‘incompetent’. Newsom, een Democraat, spreekt zich erg expliciet uit tegen de Amerikaanse president en imiteert zijn stijl op sociale media.

‘Om dit langdurige, nooit eindigende probleem op te lossen, zal ik daarom een tarief van 100 procent opleggen op alle films die buiten de Verenigde Staten worden gemaakt’, aldus Trump. Wanneer het tarief moet ingaan en wat er precies onder valt, meldt hij niet.
Bron: https://www.bndestem.nl/s...tenlandse-films~a5bd6598/

[ Voor 22% gewijzigd door wildhagen op 29-09-2025 17:33 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Nu online

Amphiebietje

In de blubber

Seraphin schreef op maandag 29 september 2025 @ 15:17:
[...]

^ Dit dus.

En aan wie gaan ze hun tractoren verkopen? De failliete soja-boeren? :z

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Nu online

Amphiebietje

In de blubber

HEY_DUDE schreef op zondag 28 september 2025 @ 20:39:
[...]

Het lijkt wederom een veteraan met mentale problemen. Die groep heeft al een halve stad bijelkaar omgelegd in de V.S. Maar ja als je psychische problemen hebt moet je nog wel gewoon een automatisch wapen kunnen kopen. En goede zorg is een luxe product, geen recht.
...en een Trump-supporter:

https://www.theguardian.c...hurch-shooting-trump-sign

Had een Trump bord buiten zijn huis, staat op foto's met een Trump-shirt, etc.

Geen wonder dat hier minder heisa over is dan de anderen waar e.ea. onduidelijk was. }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Dat is nou zo'n mooi geval waarbij de rest van de wereld veel harder kan terugslaan dan andersom lijkt me..

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Ondertussen op de vliegvelden:
Have foreign tourists really avoided America?
For the tourism industry, not all publicity is good publicity: our analysis of available data suggests that the number of international visitors in 2025 is sharply lower than in the same period in 2024.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DUOgo4q1APjTiLgKdSbNBJR9UOU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tED6sLkV3KlPYIfko5qcbja4.png?f=fotoalbum_large
The steepest drop came in arrivals from Canada (see chart 2). Canadian entries at American airports are down by 7.4% so far this year, and by 13.2% over the summer. Car crossings have dropped by more: in June they were a third lower than last year. Many Canadians are boycotting American goods and shunning trips south after Mr Trump’s tariffs on Canadian exports and his threats to annex the country.
Dus gaat echt goed op deze manier met de toeristische industrie in Amerika ..

En wat ze ook zien .. is dat meer Amerikanen hun vakantie buiten Amerika houden. En deze quote van de auteurs wil ik je niet onthouden:
In 2024 some 22% more Americans flew abroad than foreigners came in; this year so far the gap has widened to 27%. For a president obsessed with trade imbalances, more Americans spending money overseas, while fewer foreigners spend in America, should be troubling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Voor iemand die anderen incompetent noemt weet hij ook al opvallend weinig over de filmindustrie. De mensen die films maken zitten meestal al met overwerk (zie bv. de mensen bij sfx-bedrijven) en burnouts omdat er niet genoeg geld opgehaald kan worden.

Dus je zou dit eigenlijk beter kunnen zien als een poging om films als "buitenlands agent" te verklaren.

Het middel is anders, maar het resultaat lijkt me niet heel erg anders te zijn. Je gaat geen moeite doen om een film daar uit te brengen als je er geld op toe moet leggen.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18:46
https://www.ad.nl/buitenl...-enorm-dichtbij~a9c9126f/

Nou, eigenlijk is dit een kwestie van Hamas het mes op de keel zetten; accepteer of word vernietigd... Ben benieuwd of dit Trump dichter bij zijn begeerde Nobel prijs voor de vrede zal brengen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
President schreef op maandag 29 september 2025 @ 22:10:

Nou, eigenlijk is dit een kwestie van Hamas het mes op de keel zetten; accepteer of word vernietigd... Ben benieuwd of dit Trump dichter bij zijn begeerde Nobel prijs voor de vrede zal brengen?
Iedereen weet natuurlijk dat dit gewoon schijn is, en voor Trump legitimatie om daarna weer zijn handen ervanaf te trekken en claimen dat hij wel een oplossing heeft geboden

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Nu online

Amphiebietje

In de blubber

Woy schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 07:34:
[...]

Iedereen weet natuurlijk dat dit gewoon schijn is, en voor Trump legitimatie om daarna weer zijn handen ervanaf te trekken en claimen dat hij wel een oplossing heeft geboden
Dat is ook de reden dat andere wereldleiders en ook Hamas gewoon positief kunnen reageren: Er zijn drie slechte actoren in dit verhaal, waarvan er twee dusdanig arrogant zijn dat ze blind zijn voor het feit dat zodra alles (zoals gepland trouwens) fout loopt alle schuld op hen geschoven kan worden. De derde slechte actor kan zichzelf witwassen via het voorgaande. Only the best deals...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Nu online

Amphiebietje

In de blubber

To TACO or not to TACO:

https://www.theguardian.c...blicans-shutdown-tensions

Mogelijk komt er een shutdown, behalve als Trump de Republikeinen ervan kan overtuigen dat het geen goed idee is na gesprekken met de Democraten.

Ik vermoed dat de Democraten hier wel eens een beetje naief kunnen zijn geweest, want een shutdown en dan heel veel mensen ontslaan is wat Trump en co. duidelijk als plan hebben gecommuniceerd in de laatste paar dagen. Maar ja, wat wil je van een partij die zich nog steeds wentelt in zelf-medelijden aangaande de vorige verkiezingen en weigert aan een goede post-mortem te doen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DropjesLover
duvekot schreef op maandag 29 september 2025 @ 18:59:
Ondertussen op de vliegvelden:
Have foreign tourists really avoided America?

[...]

[Afbeelding]

[...]

Dus gaat echt goed op deze manier met de toeristische industrie in Amerika ..

En wat ze ook zien .. is dat meer Amerikanen hun vakantie buiten Amerika houden. En deze quote van de auteurs wil ik je niet onthouden:

[...]
Dat laatste is nogal een stichting open deur, wanneer er minder je land binnen komen voor vakantie, maar dezelfde hoeveelheid wel naar andere landen gaat, groeit dat "gap" natuurlijk vanzelf.
Eigenlijk zegt het dat de economische schade nog niet bij de burger terecht gekomen is, anders had die geen geld voor de extra vakantiedagen (want ~10/jaar en daarna onbetaald in de VS) en sowieso is vakantie in het buitenland behoorlijk duur voor Amerikanen.
Amphiebietje schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 07:57:
To TACO or not to TACO:

https://www.theguardian.c...blicans-shutdown-tensions

Mogelijk komt er een shutdown, behalve als Trump de Republikeinen ervan kan overtuigen dat het geen goed idee is na gesprekken met de Democraten.

Ik vermoed dat de Democraten hier wel eens een beetje naief kunnen zijn geweest, want een shutdown en dan heel veel mensen ontslaan is wat Trump en co. duidelijk als plan hebben gecommuniceerd in de laatste paar dagen. Maar ja, wat wil je van een partij die zich nog steeds wentelt in zelf-medelijden aangaande de vorige verkiezingen en weigert aan een goede post-mortem te doen...
Aan de andere kant, de Democraten hebben ontevreden kiezers nodig om hun kant op te bewegen.
Bukken en meegaan in het landsbelang heeft hun in het begin van dit jaar ook niks gebracht, maar wel de volledige Trump agenda.

[ Voor 29% gewijzigd door DropjesLover op 30-09-2025 11:23 ]

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Stukfruit schreef op maandag 29 september 2025 @ 19:27:
[...]

Voor iemand die anderen incompetent noemt weet hij ook al opvallend weinig over de filmindustrie. De mensen die films maken zitten meestal al met overwerk (zie bv. de mensen bij sfx-bedrijven) en burnouts omdat er niet genoeg geld opgehaald kan worden.

Dus je zou dit eigenlijk beter kunnen zien als een poging om films als "buitenlands agent" te verklaren.

Het middel is anders, maar het resultaat lijkt me niet heel erg anders te zijn. Je gaat geen moeite doen om een film daar uit te brengen als je er geld op toe moet leggen.
Het is toch gewoon roeptoeteren wat zijn achterban als zoete koek slikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl

Er zijn al talloze plannen geweest die om diverse redenen niet zijn doorgegaan. En hoe zit het met de Westelijke Jordaanoever waar Israël de laatste tijd meer en meer afpakt. Daarover geen woord in het plan. En gezien de hardliners in de regering van Israël gaan die niet zomaar macht weggeven. Plus dat de details nog moeten worden uitgewerkt. Ik vrees dat het gebouwenplan van Trump dan alsnog erin komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:21
Woy schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 07:34:
[...]

Het is niet schijn, maar ik vrees dat Hamas liever de totale bevolking opoffert voor hun ideologie dan toe zal geven. Ze hebben een hoger doel. Ik ben benieuwd. Het geeft Israël wel de legitimatie om door te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Amphiebietje schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 07:57:
Aan de ene kant zeg je dat de Democraten nog vastzitten in de vorige verkiezingen maar als ze dan opkomen voor gezondheidszorg zijn ze naief omdat ze niet braaf meewerken aan Trump's agenda want hij dreigt met X?

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
honey schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 08:59:
[...]

Het is niet schijn, maar ik vrees dat Hamas liever de totale bevolking opoffert voor hun ideologie dan toe zal geven. Ze hebben een hoger doel. Ik ben benieuwd. Het geeft Israël wel de legitimatie om door te gaan.
Tuurlijk is het wel schijn, Israel onderhandelt hier met America over het lot van een derde partij, natuurlijk gaat die andere partij daar niet mee akkoord. Israel zal voor hun ideologie ook bereid zijn om de volledige palesteinse bevolking op te offeren, en met deze "deal" krijgen ze dat gewoon van Amerika.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Laatst online: 18:01
DropjesLover schreef op maandag 29 september 2025 @ 11:10:

Ik denk dat Hegsegh (en Trump) de mege meeting willen gebruiken om hun eigen macht te benadrukken, maar ieder fatsoenlijke hogeropgeleide (en dat zijn je officieren / generaals) prikt daar direct doorheen.

Het kwartje kan beide kanten op vallen van of Trump & Co hun grip op het leger verstevigen, of net er mee verzwakken.
Ik denk dat het ze helemaal niet gaat om die generaals. Het gaat ze om het beeld van een schuimbekkende Hegseth, die dol van vaderlandsliefde mag vertellen hoe great America wel niet is, hoe geweldig zijn leger is, hoeveel vijanden ze wel niet gaan doodschieten, terwijl er op de achtergrond een enorme verzameling generaals zit, met zoveel mogelijk onderscheidingen op de borst, die hem niet tegenspreken. Dát beeld willen Trump en Hegseth heel graag hebben, niet voor die generaals maar voor hun aanhang, en voor hun eigen fragiele ego.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:55
Woy schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 09:24:
Tuurlijk is het wel schijn, Israel onderhandelt hier met America over het lot van een derde partij, natuurlijk gaat die andere partij daar niet mee akkoord. Israel zal voor hun ideologie ook bereid zijn om de volledige palesteinse bevolking op te offeren, en met deze "deal" krijgen ze dat gewoon van Amerika.
Als het plan zo slecht zou zijn, waarom zijn Saudi-Arabië, Turkije, Egypte, Jordanië, Qatar, de Verenigde Arabische Emiraten, Indonesië en Pakistan hier dan zo positief over?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bvanham
Wat denk je zelf. Als het goed gaat komt er vrede, als het niet goed gaat grote opruiming zonder dat die landen er iets aan hoeven te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
Dennis schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 10:53:
[...]

Als het plan zo slecht zou zijn, waarom zijn Saudi-Arabië, Turkije, Egypte, Jordanië, Qatar, de Verenigde Arabische Emiraten, Indonesië en Pakistan hier dan zo positief over?
Hoewel het geloofsbroeders* zijn, zitten al die landen echt niet te wachten op allemaal vluchtelingen / herplaatsing-praktijken.
Net zo min als dat China en Zuid-Korea beiden niet willen dat Noord-Korea implodeert.

* tot op zekere hoogte, want Hamas is gesteund door Iran = Sjitisch, de rest van de Islam is Sunnitisch (ietwat gechargeerd).

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
Netanyahu heeft via Telegram een video gepubliceerd waarin hij stelt dat hij niet instemt met een Palestijnse staat. Aldus diverse media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:52
[...]

Zo'n beetje alle landen die je opnoemt worden bestuurd door marionetten poppen van de Amerikaanse regering.
De enige afwijking is misschien Indonesië.
Ik ben wel benieuwd naar je bron overigens, want het lijkt er niet op dat in het plan van Trump uiteindelijk toegewerkt wordt naar een Palestijnse Staat. Daar is Netanyahu ook fel tegen. Dat lijkt mij moeilijk te rijmen met goedkeuring van al die landen. Misschien dat ze slechts positief zijn omdat het plan het doden van de Palestijnen kan stoppen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Als hij op de een of andere manier voor elkaar weet te krijgen dat hij toch die prijs krijgt heb ik echt alle vertrouwen in de mensheid verloren :X
De wereld is door Trump een stuk onveiliger en turbulenter geworden. Hij hernoemt zijn eigen ministerie naar 'war' en bombardeert zomaar schepen in internationale wateren.

Dit dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis
Trishul schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 11:34:
Ik ben wel benieuwd naar je bron overigens,
https://nos.nl/artikel/25...-maar-wachten-is-op-hamas
Het plan kon in een gezamenlijke verklaring op goedkeuring rekenen van acht landen die traditioneel Gaza steunen. Saudi-Arabië, Turkije, Egypte, Jordanië, Qatar, de Verenigde Arabische Emiraten, Indonesië en Pakistan prezen Trumps leiderschap en "zijn oprechte pogingen een eind te maken aan de oorlog in Gaza".

Volgens de acht landen maakt het plan de weg vrij voor een tweestatenoplossing. Ze zijn daarom bereid mee te helpen met de uitvoering ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Dankjewel. Het klinkt natuurlijk positief.
Maar eerst afwachten hoe dit in de praktijk gaat uitpakken, want als ik zo de summiere informatie lees dat publiekelijk is gemaakt over het plan, heeft IDF nog steeds het recht om Gaza te bezetten.

Ik vind het overigens nog steeds niet zoveel zeggen dat die landen het plan steunen. Dat zijn landen die bijna blind volgen wat de Amerikaanse regering hen opdraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:35

nwagenaar

God, root. What's the differen

[...]
In theorie is dit plan natuurlijk helemaal niet zo slecht; alleen zijn beide partijen behoorlijk onbetrouwbaar gebleken als het gaat om het honoreren van de gemaakte afspraken en-of grenzen.

Daarbij mis ik ook duidelijkheid voor de toekomst van Gaza en-of de Palestijnse staten. Effectief is daar geen woord over gerept behalve dan "We willen geen zaken doen met Hamas", er is gewoon onduidelijkheid over (eventuele) resistutie in de wederopbouw van Gaza en bijbehorende (recht op) zelfbestuur.

Het zou mij niks verbazen dat Gaza wordt overgedragen aan Trump voor zijn ‘Rivièra-plan’

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:37

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@nwagenaar Netanyahu zal er inderdaad op gokken dat het ergens anders op mis loopt.

Maar het is niet dat er helemaal niks in staat:
https://www.bbc.com/news/articles/c70155nked7o

Israël will not annex Gaza.

Wordt overgedragen op internationale troepenmacht. Whatever that may be. Westelijke Jordaanoever wordt niks over gezegd overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 16:06
Hoopvolle reacties op Gaza-plan Trump, maar wachten is op Hamas

Zou natuurlijk fantastisch nieuws zijn als dit ellendige conflict eindelijk tot een einde komt. Naast de regio hebben ook het VK, Frankrijk, Italië en Von der Leyen al positief gereageerd. Het plan heeft daarmee voldoende internationale steun.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:58

Stoney3K

Flatsehats!

MikeyMan schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 12:14:
@nwagenaar Netanyahu zal er inderdaad op gokken dat het ergens anders op mis loopt.

Maar het is niet dat er helemaal niks in staat:
https://www.bbc.com/news/articles/c70155nked7o

Israël will not annex Gaza.

Wordt overgedragen op internationale troepenmacht. Whatever that may be. Westelijke Jordaanoever wordt niks over gezegd overigens.
Dat kan ook van alles inhouden, van een staakt-het-vuren onder VN bescherming, tot een Joegoslavië 2.0.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:12
Trishul schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 11:34:
[...]

Dat lijkt mij moeilijk te rijmen met goedkeuring van al die landen. Misschien dat ze slechts positief zijn omdat het plan het doden van de Palestijnen kan stoppen.

Zoals ik het lees gaat het Erdogan vooral om het bloedvergieten te stoppen en een staakt-het-vuren.
a just and lasting peace acceptable to all parties
Erdogan dekt zich al in. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:39
alexbl69 schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 12:29:

Zou natuurlijk fantastisch nieuws zijn als dit ellendige conflict eindelijk tot een einde komt.
Grapjas. Dit conflict komt niet ten einde. Het beste waar we op kunnen hopen is een terugkeer naar een situatie vergelijkbaar met die van voor 7 oktober.

Daarnaast gaat Hamas natuurlijk nooit akkoord. Als ze daar ook maar iets om de burgerbevolking gaven hadden ze maanden geleden al opgegeven.

Uiteraard gaat het Trump vooral om de nobelprijs voor de vrede die hij zo begeert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Zou natuurlijk fantastisch nieuws zijn als dit ellendige conflict eindelijk tot een einde komt. Naast de regio hebben ook het VK, Frankrijk, Italië en Von der Leyen al positief gereageerd. Het plan heeft daarmee voldoende internationale steun.
Europa zal wel weer op moeten draaien voor de wederopbouw en permanente huisvesting voor Palestijnse vluchtelingen :X

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derbiss
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 16:49

Ik zie de Nobelprijs al toekomen |:(

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Als twee politici die allebei zo uitgesproken pro-genocide zijn allebei eens zijn over een plan, dan weet je toch zelf ook wel dat het plan niets met de daadwerkelijk betrokken bevolking van doen heeft. Hooguit een opmaat dat die bevolking tegen is in theorie of praktijk, waarna beide partijen hun handen er weer vanaf kunnen trekken om de schuldvraag te parkeren. Het feit dat dezelfde shit maar dan op de Hamas-vrije Westbank onbesproken blijft is een aardige hint.
Dat is zowel voor beide politici een modus operandi als gewoon de afgelopen 150 jaar politiek in exact die regio.

Waarom zou dit opeens het enige juist dat Trump ooit verzonnen heeft zijn?

[ Voor 8% gewijzigd door Delerium op 30-09-2025 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
[...]

De exacte beweegredenen weet ik natuurlijk niet. Maar "iedereen" wil natuurlijk wel dat het conflict, of in ieder geval de oorlog, stopt. Ik zie in dit plan alleen geen enkele realistische oplossing aangezien het gewoon eenzijdig is. Op nu.nl staat bijvoorbeeld dit:
De Palestijnse Islamitische Jihad (PIJ), een bondgenoot van Hamas, liet weten dat het plan "een recept is om de regio op te blazen".
Dat geeft wel aan hoe er vanaf die kant naar het voorstel gekeken wordt. En het feit dat Netanyahu aangeeft dat met dit plan al hun doelstellingen worden behaald geeft wel aan dat het compleet eenzijdig bepaald is door Netanyahu /Trump.

[ Voor 4% gewijzigd door Woy op 30-09-2025 13:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 16:06
Woy schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 13:04:
[...]

De exacte beweegredenen weet ik natuurlijk niet. Maar "iedereen" wil natuurlijk wel dat het conflict, of in ieder geval de oorlog, stopt.
Lijkt me toch genoeg beweegredenen? Beroerder dan nu kan de situatie niet worden, elke verandering is dus per definitie een verbetering. Liever lullen dan vechten.
Dat geeft wel aan hoe er vanaf die kant naar het voorstel gekeken wordt.
Had je iets anders verwacht van een organisatie welke door de EU als terreurorganisatie wordt bestempeld?
En het feit dat Netanyahu aangeeft dat met dit plan al hun doelstellingen worden behaald geeft wel aan dat het compleet eenzijdig bepaald is door Netanyahu /Trump.
Kan dat ook voor binnenlandse consumptie zijn?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Laatst online: 16:46

Waarom ben ik bang dat Hamas weer de boel zal afwijzen? :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Delerium schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 13:00:
Als twee politici die allebei zo uitgesproken pro-genocide zijn allebei eens zijn over een plan, dan weet je toch zelf ook wel dat het plan niets met de daadwerkelijk betrokken bevolking van doen heeft. Hooguit een opmaat dat die bevolking tegen is in theorie of praktijk, waarna beide partijen hun handen er weer vanaf kunnen trekken om de schuldvraag te parkeren. Het feit dat dezelfde shit maar dan op de Hamas-vrije Westbank onbesproken blijft is een aardige hint.
Dat is zowel voor beide politici een modus operandi als gewoon de afgelopen 150 jaar politiek in exact die regio.

Waarom zou dit opeens het enige juist dat Trump ooit verzonnen heeft zijn?
Precies dit. Het ontbreken van een paragraaf over de Westbank is een (onheilspellend) teken aan de wand. Ongeacht dat plan nu omtrent Gaza blijft een tweestatenoplossing nog steeds uit zicht, zolang de Israeliers door kunnen gaan met hun praktijken in de Westbank.

Zonder tweestatenoplossing is het - vermoed ik - een kwestie van tijd voordat het weer misgaat.

Daarnaast hangt een veroordeling Netanyahu nog steeds boven het hoofd. Het is niet aannemelijk dat hij hier niet meer mee bezig zal zijn nadat hij al zo ontzettend ver is gegaan om maar celstraf te ontlopen.

[ Voor 8% gewijzigd door dawg op 30-09-2025 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:37

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Stoney3K schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 12:34:
[...]

Dat kan ook van alles inhouden, van een staakt-het-vuren onder VN bescherming, tot een Joegoslavië 2.0.
Oh mee eens. Het is ambigu als de pest. En/of wensdenken. Weet niet of de punten ook in volgorde van prioriteit zijn opgeschreven, maar gok van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
dawg schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 13:59:
Zonder tweestatenoplossing is het - vermoed ik - een kwestie van tijd voordat het weer misgaat.
Daarom staan die landen die ik eerder noemde er ook achter. Zij zijn hierin een eerste stap op weg naar een tweestatenoplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Dennis schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 14:06:
[...]

Daarom staan die landen die ik eerder noemde er ook achter. Zij zijn hierin een eerste stap op weg naar een tweestatenoplossing.
Nu is het een Trump-topic, maar voor dit voorstel van Trump is de simpele vraag de volgende: de Palestijnen zijn mensen en hebben mensenrechten, zoals ook verkiezingen organiseren. Indien de Palestijnen gaan stemmen voor hun bestuur, is dat in hun eigen staat of is dat in de staat Israel?

Ik kan je verklappen dat Netanyahu aan heeft gegeven dat er geen Palestijnse staat komt. Dus er komt maar 1 staat. Maar wat is de rol van de Palestijnen daarin? Denk je serieus dat er iemand is die Palestijnen opeens als Israelisch staatsburger gaat zien? Of zou het oorspronkelijke plan van beide heren gewoon doorgezet worden en zoeken ze nog naar een eindoplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Dennis schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 14:06:
[...]

Nogal wiedes dat ze zo reageren, zij hebben helemaal geen belang bij een grootschaliger oorlog in het Midden-Oosten. Zeker niet omdat de VS zich dan achter Isreal zouden scharen. En met Hegseth als MinDef, die alle hoge piefen in defensie opgetrommeld heeft om te melden dat ze agressiever moeten reageren op zaken, die zijn ministerie omgedoopt heeft tot ministerie van oorlog, en die zelf ook een christenfundamentalist is, zou ik voorzichtig zijn als Arabisch land in die regio.

Eerst zien dan geloven. Een akkoord is mooi, vooral als dat ervoor zorgt dat het eindeloze lijden in Gaza ophoudt. Maar dat neemt de haat die men voor elkaar heeft niet weg. En ik moet nog zien hoe de extremistische partijen gaan reageren op dit plan.

Kortom er is nog heel veel onzeker.
Overigens twijfel ik ook aan de motivatie van Trump, is het hem echt om vrede te doen of om een Nobelprijs?

[ Voor 15% gewijzigd door dawg op 30-09-2025 14:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:21
Woy schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 13:04:
[...]

Dat geeft wel aan hoe er vanaf die kant naar het voorstel gekeken wordt. En het feit dat Netanyahu aangeeft dat met dit plan al hun doelstellingen worden behaald geeft wel aan dat het compleet eenzijdig bepaald is door Netanyahu /Trump.
Is het niet zo dat Hamas niet echt in een onderhandelingspositie zit? Natuurlijk, ze hebben nog wat gijzelaars, maar dat is het wel. Waar het nu om gaat is dat Netanyahu voldoende zijn zin krijgt, zodat het te verkopen is aan de Israëlische regering. Het alternatief is de totale vernietiging van Gaza. Dat laatste is misschien wel het enige wat een langdurige vrede kan opleveren, maar de meeste mensen vinden dat ook wel weer ver gaan.

Ik ben nu vooral benieuwd hoe Hamas zich gaat opstellen. Ik verwacht niet dat Israël zal stoppen uit humanitaire overwegingen. Sterker nog, mogelijk dat ze het gevoel hebben, ‘nu of nooit’, maar ze voelen ook dat de buitenlandse steun afbrokkelt.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:40

polthemol

Moderator General Chat
Topicstarter
https://www.theguardian.c...atest-updates#top-of-blog
De speech tegen/naar/over/voor de hoge officieren van het Amerikaans leger is begonnen en ik denk dat het duidelijk is wat gaat gebeuren:
“We’re clearing out the debris,” says Hegseth. “You might say, we’re ending the war on warriors.”
He claims that “for too long, we’ve promoted too many uniform leaders for the wrong reasons – based on their race, based on gender quotas, based on historic so-called firsts,” he says.
He says the department has spent too long promoting “go-along conformists”.
“Foolish and reckless political leaders set the wrong compass headed, and we lost our way,” he says. “We became ‘the woke department’.”

“Not any more,” he adds.

He says the administration has “done a great deal to remove the social justice, politically correct and toxic ideological garbage that had infected our department”.

“No more identity monks, DEI offices, dudes in dresses,” he says. “No more climate change worship, no more division, distraction or gender delusions, no more debris.”

“We are done with that shit,” he adds.
He says he’s made it his mission “to uproot the obvious distractions that made us less capable and less lethal”.
He says the new war department “golden rule” is: “Do onto your unit as you would have done onto your own child’s unit.”

“Would you want him serving with fat or unfit or undertrained troops? Or alongside people who can’t make basic standards? Or in a unit where standards were lowered so certain types of troops could make it in? In a unit where leaders were promoted for reasons other than merit, performance and war-fighting? The answer’s not just no, it’s hell no,” he says.

He says he wants “ruthless, dispassionate and common sense application of standards”.

“The era of politically correct, overly sensitive, don’t hurt anyone’s feelings leadership ends right now,” he says.
Dit is gewoon een opstap naar zuiveringen aan het worden in de top aldaar ook.

'to end the war on warriors' is een referentie die hij maakt naar zijn eigen boek 'the war on warriors' (wiki: https://en.wikipedia.org/wiki/The_War_on_Warriors). Dit lijkt een gevalletje te worden: hij heeft ruim op voorhand duidelijk laten weten wat hij van plan is.

Het boek is een lange rant op woke/dei/minderheden/homoseksuelen, enz. met zeer bedenkelijke uitspraken zoals
He wrote that he accepted LGBTQ service members early in his National Guard service, believing that because "America was at war...we needed everybody," but later came to see this as naive, stating that "our good faith was used against us."[3] He compares the American left-wing to a "Jody", military slang for a person who sleeps with the spouse of a serviceperson abroad, saying they "stayed home and wrecked our house. America-wreckers, all of them".

[ Voor 35% gewijzigd door polthemol op 30-09-2025 14:52 ]

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
“No more identity monks, DEI offices, dudes in dresses,” he says. “No more climate change worship, no more division, distraction or gender delusions, no more debris.”

Dat klinkt erg als de Nazi's in opmaat naar WOII...
Ik ben benieuwd wie het slachtoffer wordt van Trump en cult. Dat het ministerie nu 'Department of War' heet is natuurlijk niet zomaar.

Welk land zullen ze gaan aanvallen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Venezuela.

Is toch al een bende met Nicolás Maduro aan het roer en nobody cares. Enorme voorraden olie. Alle andere targets: Canada, Groenland.. ligt zelfs voor Trump allemaal te gevoelig om een directe aanval te doen. Voor nu.

[ Voor 7% gewijzigd door Glashelder op 30-09-2025 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Waarom niet America zelf ? Het is al begonnen met ICE en andere diensten, maar binnenkort het leger.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Ik wilde net eens gaan googlen of er over de toespraak van Hegseth al iets bekend was. Maar de strekking is wel duidelijk geloof ik. Stelletje dictators in spee... Gezellig.

Dat soort bijnamen is zeer ongewenst.

[ Voor 16% gewijzigd door NMH op 30-09-2025 16:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Toch apart dat wanneer je als vrouw ook maar iets gepresteerd hebt je dan bij Trump kan worden weggezet dat je je prestatie alleen maar zo beoordeeld ziet worden omdat je vrouw bent en dat het nu allemaal teruggedraaid kan worden. En miljoenen vrouwen vinden dat zelfs dikke okay. Dus vrouwelijke generaals worden straks allemaal genaaid.

Waar ik overigens vrouw invul kan ik ook zwart, latino, homo etc invullen. Met dit tempo is het regime binnen 3 jaar slechts witte blanke man (incl Clarence Thomas!) en verder alleen maar tegenstanders. En echt bijna niemand vindt dat daar een probleem.
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste

Let op:
Zero Tolerance beleid
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
Topic specifiek beleid
Lees s.v.p. in de topic start de kop "Discussiebeleid en moderatie" goed door:
[ZT] Trump II en de Amerikaanse politiek - deel II