Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Llopigat schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 21:13:
[...]

Spanje doet hetzelfde. Geen F-35 order meer (waren overigens nog niet besteld). Gaan nu wachten op een andere VTOL.

Het is ook niet meer dan logisch. Waarom zou je bestellen bij een partij die op elk moment in de waan van de dag de leveranties van onderdelen stop kan zetten of enorme heffingen opleggen?

Nee dan bestel je bij een echte bondgenoot. Eentje die niet steeds (handels)ruzie loopt te zoeken. Die ga je natuurlijk geen extra hefbomen geven om jezelf mee om de oren te slaan.
Ik vind het wel fijn eigenlijk dat we als Europa toch eensgezinder lijken te worden en elkaar ook lekker de Euros en pesetas gaan toeschuiven. Nu nog Hongarije en Slowakije terug in het hok schoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Tomcatter_31 schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 16:46:
[...]

Ik ben bang dat dat niet het gewenste effect gaat hebben. Ik las na de rellen in Den Haag de reacties onder nieuwsberichten en veel waren vergelijkbaar met de MAGA reacties in de VS. Ik schrok er wel van dat er een groep mensen in NL al net zo afgegleden is als deze groep in de VS. Dus ben bang dat als het zo gaat escaleren in de VS, dat deze groep het alleen maar toejuicht ipv dat ze wakker worden.
Ik doelde meer op de groep die die kant op zou gaan glijden als het te geleidelijk gebeurd. Die relschoppers valt vrees ik weinig van te verwachten..

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Llopigat
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
ManiacsHouse schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 21:17:
[...]
Ik vind het wel fijn eigenlijk dat we als Europa toch eensgezinder lijken te worden en elkaar ook lekker de Euros en pesetas gaan toeschuiven. Nu nog Hongarije en Slowakije terug in het hok schoppen.
En hierin ligt wat mij betreft ook het dubbele in Trump's gebrul van "wij betalen voor de verdediging van Europa!!!". Is deels ook wel zo, maar dat is niet voor niets zo gekomen. Amerika wilde invloed hier, en die hebben ze gekocht, om te beginnen met het marshallplan. Daar is later de NAVO van gekomen. Door die invoed hadden ze lobby en kwamen er orders richting hun militair industrieel complex. En niet alleen dat. Wij keken tegen Amerika op, namen hun cultuur deels over, kochten enorm veel van hun spulletjes (behalve de auto's want die zijn gewoon veel te groot, zwaar en onpraktisch hier). Dat was de keerzijde daarvan.

Nu stellen ze zich tegen ons op dus ja dan is die invloed ook weg. Dus geen orders meer, ook geen steun voor invasies (zoals Irak en Afghanistan). Ook wilde Amerika heel erg nucleaire proliferatie tegengaan dus het idee dat zij dit voor Europa doen was ook hun keuze (Frankrijk en VK uitgezonderd, VK deelt veel met de VS maar Frankrijk hebben ze nooit echt geweldig gevonden). De kans is natuurlijk groot dat we dat ook samen gaan doen (en ik zie daar veel meer afschrikken tegen Putin in dan in conventionele legers).

Ook beginnen we minder tegen Amerika op te kijken en wel terecht vind ik. Ze prijzen altijd hun systeem maar ik zie er veel problemen in:
  • Twee partijen stelsel door de kiesmannen. Daardoor altijd keiharde zero-sum politiek. Jouw verlies is mijn winst. Focus op de verschillen in plaats van de overeenkomsten, daar krijg je niet echt een compromisbevorderende situatie van.
  • Common Law rechtspraak gebaseerd op jurisprudentie. Maakt het een onoverzichtelijke janboel en laat de rechtspraak eigenlijk wet maken (trias politica wordt overschreden)
  • Het hooggerechtshof wordt gekozen door presidenten en is daarmee erg politiek. Ook weer een trias politica probleem
  • Grondwet van anderhalve eeuw geleden in een tijd waar heel andere situaties golden. Tegenwoordig hoeft niet iedereen meer met een vuurwapen over straat en dit zorgt voor veel problemen.
  • Keihard kapitalisme en weinig sociale voorzieningen waardoor de inkomensverschillen hoog zijn en daardoor een grote groep is met weinig kansen die snel naar criminaliteit grijpt.
En zo zijn er nog wel meer dingen. Maar ik ben blij dat wij het niet zo zijn gaan doen (behalve common law, dat hebben Ierland en VK ook want daar komt het eigenlijk vandaan)

[ Voor 3% gewijzigd door Llopigat op 23-09-2025 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:53
duvekot schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 09:22:
[...]

En de volgende nieuwe blokkade is er al ...
[Afbeelding]
Link

Nu afwachten wat Nexstar gaat doen ...
Nexstar heeft ook gereageerd:
Nexstar says it will continue to pre-empt Kimmel ahead of late night return
Nexstar Media Group, the largest provider of local news in the country, said Tuesday its affiliate stations will not carry comedian Jimmy Kimmel’s late night show on ABC ahead of the host’s highly anticipated return to the airwaves this week.
....
Nexstar, which had announced its ABC affiliates would drop Kimmel’s show just hours before he was suspended by ABC, said Tuesday the company “stand[s] by that decision pending assurance that all parties are committed to fostering an environment of respectful, constructive dialogue in the markets we serve.”
The Hill als website is ook eigendom van Nexstar

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Piggen schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 20:47:
[...]

Ik ken te weinig van Mens om daar echt wat van te vinden, behalve dat ik ´m nogal popi-jopi vind bij wat ik af en toe zie van VI, maar ik heb sowieso het idee dat de Nederlandse America-experts het allemaal bagatelliseren - bewust of onbewust.
Check z'n Twitter-feed. Bij sommige reacties denk je eerst nog "meh, niet briljant maar valt mee", tot je tegen dit soort parels loopt:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/G1SW0RBWUAAV3lO?format=jpg&name=900x900

Wel even "... maar óók omdat Kimmel pijnlijk de fout in ging" benadrukken, wat in de uitzending nergens te vinden was. Hij verspreidt dus desinformatie, want mensen die het niet zelf nakijken kunnen zo'n man zomaar geloven.

Klein detail: de video in kwestie lijkt niet meer online te staan op het kanaal van Kimmel. Gelukkig is het op genoeg andere locaties te zien, zoals bij John Oliver.

Die man is meer een verkoper van zijn theatercollege en andere uitingen in de media dan een objectieve Amerika-kenner. Hij vindt nu dat mensen te snel conclusies trokken terwijl de MAGA-leden letterlijk roepen dat het moet gebeuren omdat ze niet tegen kritiek kunnen en het al eerder hebben gedaan met Colbert, rechters, leidinggevenden bij onafhankelijke instanties, enz. En dat was keer op keer bedoeld als serieus en permanent.

Dus tja. Niet serieus te nemen.
Ik luister veel naar de podcast van Maarten van Rossem, en die doet naar mijn idee ook te veel alsof het even een malle periode is en het na de mid-terms wel weer normaler wordt - waarvan ik niet denk dat ze (eerlijk) plaatsvinden. Heeft volgens mij ook weinig benul van JD Vance en Project 2025. Maar Van Rossem moest toch wel bekennen dat hij een en ander toch had onderschat na cancellen van Kimmel.
Die afleveringen heb ik inderdaad ook gehoord. Eigenlijk kun je bij Van Rossem altijd aannemen dat hij heel goed is in logisch redeneren, vooral gebaseerd op oude(re) kennis, maar enorm slecht is in het voorspellen van wat personen of partijen gaan doen.

Op zich geeft hij het wel toe wanneer hij weer fout zat, dus dat is wel netjes.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:09

BeaM-R

Powerrrrr

Van Oekraïne de schuld geven voor "het opnemen tegen een land dat tien keer zo groot is", naar nu beweren dat Oekraïne al zijn grondgebied kan terugwinnen met steun van de EU en de NAVO.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nacUALRhyk5bhhsxyvpvAqH1Qp4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/6FfvnvRN8h6WMGcrrfNhQ8Fk.png?f=user_large

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:38
BeaM-R schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 21:55:
Van Oekraïne de schuld geven voor "het opnemen tegen een land dat tien keer zo groot is", naar nu beweren dat Oekraïne al zijn grondgebied kan terugwinnen met steun van de EU en de NAVO.

[Afbeelding]
Te lang, te weinig CAPSLOCK, te coherent. Niet van Trump zelf.
En geen "thank you for your attention to this matter".

Vergeet niet, "Trump is like a soft cushion, he bears the impression of the last who sat on him".

Maar wel zeker een duidelijkere bewoording dan "oh, ze moeten maar opgeven" van een paar weken geleden.

[ Voor 7% gewijzigd door DropjesLover op 23-09-2025 22:20 ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
Stukfruit schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 21:47:
[...]

Check z'n Twitter-feed. Bij sommige reacties denk je eerst nog "meh, niet briljant maar valt mee", tot je tegen dit soort parels loopt:
[Afbeelding]
Ja ik moet ook echt zeggen, die vergelijking met de rijksdagbrand had ik ook meteen. Dat was echt het ene keerpunt waarbij die kans hard werd aangegrepen om de (toen met name communistische) oppositie te onderdrukken. En wat gebeurt hier? Hetzelfde dus. Er is geen enkel bewijs dat 'links' er iets mee te maken had, en een specifieke organisatie al helemaal niet.

Ik was alleen bang dat die vergelijking hier niet goed zou zijn omdat het een beetje een Godwin is. Maar aan de andere kant, als ik zie wat ICE allemaal flikt en hoe de militairen in de straten lopen (zonder enige acute aanleiding in Washington anders dan dat Trump zegt dat het zo gevaarlijk was), dan moet ik zeggen dat ze al een aardig eind op weg zijn.

[Afbeelding]
Je weet wat ze zeggen: Wat Trump zijn mening is, hangt af van wie hij het laatst heeft gesproken. Misschien heeft hij er net een discussie met Melania over gehad die heel erg pro-Ukraine is. Straks komt Putin weer op bezoek en dan is hij weer helemaal pro-Russisch.

Een dingetje wat hij zegt klopt op zich wel: "A war that would have taken a real military power less than a week to win". Dat was ook hun idee oorspronkelijk natuurlijk. Maar het leger wordt behoorlijk laag gehouden (weinig geld en opleiding) in Rusland ook omdat Putin bang is voor een coup (en niet geheel ten onrechte als je ziet dat dat bijna gebeurd is met Wagner toen).

[ Voor 4% gewijzigd door Llopigat op 23-09-2025 22:22 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• BakkerM
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:34
Op de achtergrond doet Mark Rutte een high five met Zelensky.
#ruttekrijgthetweervoorelkaar

:+

If you don’t agree or understand why it makes sense for people what they say, do or think, it is not because they are behaving really strangely, bizarrely, or erroneously, it is because your perspective is different

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

LAD93 schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 20:30:
[...]

Er zit wat meer nuance in - SCOTUS heeft een tijdelijke blokkade van het ontslag opgeheven, in afwachting van een definitief oordeel dat zij zelf gaan vellen de komende maanden. Dit oordeel gaat dan vooral over of POTUS het recht / de macht heeft om mensen van onafhankelijke instituties te ontslaan. Als dit toegestaan wordt, breekt dat een 90 jaar oud precedent.
Begreep ik ook, maar dan nog is het een uiterst raar oordeel om een ontslag alvast toe te staan. Het is net alsof er een angstcultuur heerst om tegen POTUS in te gaan.

Zou hij met een dergelijke uitspraak niet ook gewoon rechters van SCOTUS naar wil kunnen gaan vervangen?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:33

Standeman

Prutser 1e klasse

BakkerM schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 22:20:
Op de achtergrond doet Mark Rutte een high five met Zelensky.
#ruttekrijgthetweervoorelkaar

:+
Om eerlijk te zijn heb ik wel het idee dat Rutte vandaag met Trump gesproken heeft in New York.

En om eerlijk te zijn. Er zijn denk ik niet heel veel mensen die beter Trump kan bespelen dan Rutte als Navo baas. En ja, dat is tenen krommend.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• keuringsdienst
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 28-09 16:52

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

[Afbeelding]
trump zegt hiermee in feite: "alle eerdere beslissingen over Oekraïense levens en dood nam ik dus op de gok".

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P47ySod8SUiwpfHRtSdswfrIQPE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/jei6dvR4G4GVDtsl0OTkdfMT.png?f=user_large

Maar ws idd geen origineel trump bericht door het ontbreken van de meeste kenmerken daarvan.
Ook gaat het hele verhaal sowieso niet op zolang de VS niet meewerkt en om de maand wisselt van mening.

Inmiddels ook te vinden bij de NOS.
https://nos.nl/artikel/25...lles-op-rusland-heroveren

Zelensky begrijpt het ook niet goed meer en is lichtelijk verbaasd.

Geef het twee of drie maanden en trump zit bij poetin aan de thee en geeft heel Oekraïne weer weg. :F

Pretentieus: de onaangename eigenschap van mensen die gezien willen worden als indrukwekkender, succesvoller of belangrijker dan ze werkelijk zijn. Rabarber. Aannames, onderbuikgevoelens, vermoedens, verzinsels, van horen zeggen, grappen = NIETS waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Niet geheel verrassend meer na Tim Cook's bezoeken aan Trump maar ook Apple annuleert een TV serie:

Apple has pulled The Savant, its series starring Jessica Chastain’s about hunting down white supremacist cells across America, from its immediate release schedule.

Vulture (@vulture.com) 23 september 2025

edit: lijkt erop dat de serie op een later moment mogelijk alsnog uitkomt.

[ Voor 26% gewijzigd door kazuka op 24-09-2025 02:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:08
Tens schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 15:56:
Trump's eis dat NATO (lees: Europa) meer moet uitgeven aan defensie heeft resultaat. Alleen niet zo zeer voor de Amerikaanse defensie industrie:

[X]

[Afbeelding]
Is toch mooi? :) Had ik maar aandelen Rheinmetal

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cleef
  • Niet online

cleef

Veni, vidi, amissa

Korte column op bnr waarin vergelijking tussen Nixon en Trump gemaakt wordt met de jacht van Trump op personen/organisaties die hij als vijand ziet:
https://www.bnr.nl/column.../trumps-jacht-op-vijanden

Ik ben positief dat dit soort artikelen meer en meer in het NL-medialandschap te vinden zijn. Ik mis dit soort info nog wel een beetje op tv, alhoewel het ook kan zijn dat ik dit gewoon niet zie, omdat ik op het moment weinig tv kijk.

1 januari begin ik echt! en daarna weer elke maandag!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:37
Glashelder schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 22:53:
[...]

Begreep ik ook, maar dan nog is het een uiterst raar oordeel om een ontslag alvast toe te staan. Het is net alsof er een angstcultuur heerst om tegen POTUS in te gaan.

Zou hij met een dergelijke uitspraak niet ook gewoon rechters van SCOTUS naar wil kunnen gaan vervangen?
Scotus schuift alles voor zich uit of motiveert uitspraken niet in het shadow docket.

Reden is als er een duidelijke uitspraak ligt en Trump negeert dat, dan is het einde Scotus. Institutioneel lafaardisme.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 20:27
cleef schreef op woensdag 24 september 2025 @ 07:37:
Korte column op bnr waarin vergelijking tussen Nixon en Trump gemaakt wordt met de jacht van Trump op personen/organisaties die hij als vijand ziet:

Ik ben positief dat dit soort artikelen meer en meer in het NL-medialandschap te vinden zijn. Ik mis dit soort info nog wel een beetje op tv, alhoewel het ook kan zijn dat ik dit gewoon niet zie, omdat ik op het moment weinig tv kijk.
Zeker goed dat dit meer belicht wordt. Alleen in de laatste zin:
Wees niet verbaasd als er dezer dagen een MAGA-krant wordt opgezet die De Waarheid heet. In het Russisch vertaald: Pravda.
Als ze het ook even naar het Engels hadden vertaald hadden ze geconcludeerd dat dat al bestaat. Alleen, omdat dit de 21e eeuw is, niet als papieren krant maar als online medium.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

cleef schreef op woensdag 24 september 2025 @ 07:37:

Ik luister elke week naar zijn podcast. Altijd erg leuk en informatief. Maar (die zag je aankomen :p ), Hammelburg zit ook in het kamp: "Na de midterms en/of deze termijn, zal het wel weer loslopen", vooral omdat hij zegt dat het fundament van de Amerikaanse democratie sterk is. Ik geloof daar inmiddels niets meer van.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:58

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

[Afbeelding]

Wel even "... maar óók omdat Kimmel pijnlijk de fout in ging" benadrukken, wat in de uitzending nergens te vinden was. Hij verspreidt dus desinformatie, want mensen die het niet zelf nakijken kunnen zo'n man zomaar geloven.

Klein detail: de video in kwestie lijkt niet meer online te staan op het kanaal van Kimmel. Gelukkig is het op genoeg andere locaties te zien, zoals bij John Oliver.

Die man is meer een verkoper van zijn theatercollege en andere uitingen in de media dan een objectieve Amerika-kenner. Hij vindt nu dat mensen te snel conclusies trokken terwijl de MAGA-leden letterlijk roepen dat het moet gebeuren omdat ze niet tegen kritiek kunnen en het al eerder hebben gedaan met Colbert, rechters, leidinggevenden bij onafhankelijke instanties, enz. En dat was keer op keer bedoeld als serieus en permanent.

Dus tja. Niet serieus te nemen.

[...]

Die afleveringen heb ik inderdaad ook gehoord. Eigenlijk kun je bij Van Rossem altijd aannemen dat hij heel goed is in logisch redeneren, vooral gebaseerd op oude(re) kennis, maar enorm slecht is in het voorspellen van wat personen of partijen gaan doen.

Op zich geeft hij het wel toe wanneer hij weer fout zat, dus dat is wel netjes.
Ook mens leeft van ophef. Precies de reden om het niet bij 1 bron te houden. Maar ik kwam erop omdat hij een duiding gaf over waar Kimmel excuses voor zou moeten maken. En daar geloof ik hem dan wel weer in.

Probeer ook bewust van verschillende kanten te beluisteren. In het Nederlands inderdaad Hammelburg, Van Rossem, Mens.

Uit de VS pod save America en the rest is politics.

Valt inderdaad op dat de situatie nog weleens gebagatelliseerd wordt.

• cleef
  • Niet online

cleef

Veni, vidi, amissa

PWM schreef op woensdag 24 september 2025 @ 08:59:
[...]

Ik luister elke week naar zijn podcast. Altijd erg leuk en informatief. Maar (die zag je aankomen :p ), Hammelburg zit ook in het kamp: "Na de midterms en/of deze termijn, zal het wel weer loslopen", vooral omdat hij zegt dat het fundament van de Amerikaanse democratie sterk is. Ik geloof daar inmiddels niets meer van.
Ik hoor hem ook regelmatig en had altijd hetzelfde idee. Maar des te sterker vind ik dat Hammelburg dit nu wel schrijft. Ook hij ziet een steeds verder verschuivende "moraal" (niet helemaal het juiste woord misschien, maar je begrijp vermoedelijk wat ik bedoel).

Juist dat mensen die dus eerst dachten "het loopt wel los en het is gewoon gekke trump die wat zegt, neem het niet te serieus" zijn zich schijnbaar aan het heroriënteren en zien wat er gebeurd.

Hoe meer belicht hoe beter. En het zou dan mooi zijn als er parallellen getrokken gaan worden naar de NL-politiek, maar dat zie ik nu nog maar beperkt gebeuren.

1 januari begin ik echt! en daarna weer elke maandag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DropjesLover
PWM schreef op woensdag 24 september 2025 @ 08:59:
[...]

Aan de andere kant, de mensen, ook Republikeinen, zelf, op de grond, in de straat, willen echt wel fatsoenlijke mensen zijn. Republiekeinen en Democraten zijn nog steeds gewoon buren van elkaar. Enkele praten niet meer tegen elkaar, maar velen wonen prima naast elkaar, maar vermijden praten over politiek.
Het verdelen, polariseren en ophitsen is 99% in de media en de politiek (wat ook weer media is eigenlijk).

Net zoals in Duitsland in 1946, waren de mensen zelf gewoon "goed".

Maar er moest wel een wereldoorlog en implosie aan te pas komen om de actieve elementen te verwijderen en het gedachtengoed (blijkbaar slechts tijdelijk) uit te bannen of in ieder geval de publieke opinie afstand er van te laten nemen.

BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
[Afbeelding]
"Trek niet te snel conclusies. Trump kan alles willen maar het is Disney die Kimmel dumpt".

Trump dreigt ondertussen ABC aan te klagen omdat Kimmel terug is, mag Raymond Mens dat weer goed gaan praten:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.bsky.app/img/feed_thumbnail/plain/did:plc:xjc7mkotpenvhh6ffewkdpyn/bafkreiapm5mogg6ovwk3hzqqx6gozol2yp4im2rpo2lceti5jnlhmdlipi@jpeg

Kimmel's episode van 3 uur geleden heeft al > 2,8 miljoen views op YouTube:
YouTube: Jimmy Kimmel is Back!

Hij houdt niet in gelukkig:

Kimmel pulls no punches. “Trump might have to release the Epstein files to distract people from this.”

Mueller, She Wrote (@muellershewrote.com) 24 september 2025

• Stukfruit
  • Niet online
user109731 schreef op woensdag 24 september 2025 @ 09:40:
[...]

"Trek niet te snel conclusies. Trump kan alles willen maar het is Disney die Kimmel dumpt".

Trump dreigt ondertussen ABC aan te klagen omdat Kimmel terug is, mag Raymond Mens dat weer goed gaan praten:
[Afbeelding]

[Bluesky]
Bijzonder om te zien dat Donald binnen dezelfde tweet een ander beschuldigt van wat hij zelf doet, desinformatie verspreidt, afpersing + corruptie uit eigen gelederen aantoont én ook nog eens bewijs geeft om te laten zien dat hij echt wil dicteren wie wat mag zeggen.

Op iedere andere dag zou ik dit bijna knap vinden.

Dat zit wel Schnorr.

• Stroopwafels
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-09 15:22
user109731 schreef op woensdag 24 september 2025 @ 09:40:
[...]

[Afbeelding]

[Bluesky]
Ik vraag me echt af op welke grond hij dat denkt te doen. “Defamation”? Lijkt mij kansloos want Kimmel doet satire, en dat valt in de VS keihard onder de First Amendment (alhoewel die bescherming de laatste tijd zeker wordt uitgedaagd). Zeker bij een publiek figuur als Trump ligt de lat mega (maga? :+ )-hoog.

Andere opties zoals contractbreuk of “tortious interference” zijn ook vergezocht. Waarschijnlijk gewoon weer zo’n juridisch luchtkasteel, meer voor de headlines dan dat er juridisch iets achter zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:05
Stroopwafels schreef op woensdag 24 september 2025 @ 09:56:
[...]

Ik vraag me echt af op welke grond hij dat denkt te doen. “Defamation”? Lijkt mij kansloos want Kimmel doet satire, en dat valt in de VS keihard onder de First Amendment (alhoewel die bescherming de laatste tijd zeker wordt uitgedaagd). Zeker bij een publiek figuur als Trump ligt de lat mega (maga? :+ )-hoog.

Andere opties zoals contractbreuk of “tortious interference” zijn ook vergezocht. Waarschijnlijk gewoon weer zo’n juridisch luchtkasteel, meer voor de headlines dan dat er juridisch iets achter zit.
Het heeft 'm tot nu toe een kleine $30 miljoen opgebracht dacht ik, dus waarom niet? ABC heeft al eerder een schikking getroffen.

Dat is ook weer door 'flooding the zone' onderbelicht geraakt, maar het is ongekend dat een zittende POTUS media gaat aanklagen. Nooit gebeurt. En dat vinden we inmiddels alweer doodnormaal.

Door en door corrupt.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik denk dat indien een volgende president schoon schip wil maken je dat kan herkennen aan het afzetten van de volledige scotus. Die hebben teveel meegewerkt en onderbouwt wat Trump allemaal uitvreet en dat heeft Trump ook gemaakt tot wat hij is.
In een herformulering; indien een volgende president deze scotus laat zitten weet je ook dat er geen schoon schip gemaakt wordt. En laten we wel wezen, indien Trump Scotus had moeten wippen dan was dat allang gebeurt. Een vreemde hypotheek hier en een verdachtmaking daar is geen probleem in dat land.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Delerium schreef op woensdag 24 september 2025 @ 10:24:
Een vreemde hypotheek hier en een verdachtmaking daar is geen probleem in dat land.
Clarence Thomas is zo corrupt als de neten en mag ook blijven zitten. Voordat je iemand uit Scotus kan wippen, moet zelfs Trump iets heel geks verzinnen.

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:30
Ik denk dat indien een volgende president schoon schip wil maken je dat kan herkennen aan het afzetten van de volledige scotus. Die hebben teveel meegewerkt en onderbouwt wat Trump allemaal uitvreet en dat heeft Trump ook gemaakt tot wat hij is.
In een herformulering; indien een volgende president deze scotus laat zitten weet je ook dat er geen schoon schip gemaakt wordt. En laten we wel wezen, indien Trump Scotus had moeten wippen dan was dat allang gebeurt. Een vreemde hypotheek hier en een verdachtmaking daar is geen probleem in dat land.
Het mes snijdt aan twee kanten. Verdere politisering van de SCOTUS betekent dat de daaropvolgende President wederom beschikt opnieuw invulling te geven aan die negen posities. Ik heb daar ook geen antwoord op, of remedie tegen.

Sowieso kan de SCOTUS besluiten de ontslagen onwettig te verklaren. En wat ga je dan doen, precies?

Die grondwet is zo ver uitgehold dat hij feitelijk aan vervanging toe is. Maar, tegelijk is het zowel politiek, electoraal als praktisch onmogelijk er vanaf te komen. Er wordt in de VS gesproken van een civic religion - dogmatische religieuze verering van de Staat en diens artikelen en instituten. De Grondwet kan worden gezien als diens heilige tekst. Nog meer dan dat geldt voor het Evangelische smaldeel, geldt voor deze civic religion dat ze gecorrumpeerd zijn door fascisme.

En toch zal het moeten. De enige remedie is dat het volk tot de conclusie komt dat er een nieuwe grondwet nodig is. Met een hervormde en herboren oppergerecht. Als ik denk wat er voor nodig zal zijn om dat te bereiken, dan weet ik niet of dat op middellange termijn mogelijk zal zijn. Er zullen doden moeten vallen voordat men tot dat punt komt, is mijn inschatting.

De enige andere optie die ik zie is een militair ingrijpen. En ik weet niet of het daar per saldo beter van wordt.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Een vreemde hypotheek hier en een verdachtmaking daar is geen probleem in dat land.
In principe is dat van de ongekende mogelijkheden (niet de hypotheken of verdachtmakingen vanuit de overheid dus) ook wat de VS juist mooi maakt.

Als ik er bij kennissen ben dan staan m'n oren te wapperen als ik zie waar mensen mee wegkomen. Zelfs in een miljoenenstad als NYC is de persoonlijke vrijheid ongekend.

Waar het echter een probleem wordt is als een relatief kleine groep mensen dit voor eigen gewin wil afdwingen. Zoals Hegseth nu bij het Pentagon wil doen (dit zag ik net trouwens inderdaad bij Kimmel (y)) door journalisten te dwingen om een "pledge" te ondertekenen zodat ze geen achtergrondonderzoek meer kunnen doen zonder aan- of opgepakt te worden:
Going forward, journalists must sign a pledge not to gather any information, including unclassified reports, that hasn't been authorized for release.

Using the rebranded "Department of War" acronym, "DoW," the 17-page document obtained by NPR outlining the new rules for the media says those who fail to obey the new policy will lose their press credentials — cutting off access to the headquarters of the largest department in the U.S. government.

"DoW remains committed to transparency to promote accountability and public trust," the document said. "However, DoW information must be approved for public release by an appropriate authorizing official before it is released, even if it is unclassified."
Het verschil zit hier tussen vrijheid voor het individu en vrijheid voor een corrupte overheid. Dat eerste is geweldig. Het laatste is een regelrechte opstap naar een dictatuur.

Dat zit wel Schnorr.

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:09

FunkyTrip

Funky vidi vici!

[Afbeelding]
Wel interessant om dit te extrapoleren. Ik vermoed dat Trump intern is medegedeeld door zijn analisten dat de economie in Rusland veel slechter is dan men doet voorkomen. Daar hadden we geen echt bewijs van, maar ik ga er vanuit dat Amerikaanse analisten dat intern echt wel beter in kaart hebben.

Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Llopigat schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 21:36:
En zo zijn er nog wel meer dingen. Maar ik ben blij dat wij het niet zo zijn gaan doen (behalve common law, dat hebben Ierland en VK ook want daar komt het eigenlijk vandaan)
Voor ons (Romeins recht, Code Napoléon,... geschreven in boeken) is Common Law raar.

Het is gebaseerd op wat de mensen normaal vinden als in wat zijn de industriestandaarden, handelspraktijken,...

Als de vastgoedsector vindt dat je 3 keren met de klok mee rond een boom moet rennen, dan gaat iedereen die een huis wilt kopen, 3 keren met de klok mee rond een boom moeten rennen.

Snelheidslimieten in de VS zijn dynamisch. De politie geeft het advies om je snelheid te matchen met de kudde. Gaat de kudde 10mph te hard, dan doe je gewoon mee met 10mph te hard rijden. Ze kunnen toch niet iedereen stoppen en op de bon gooien. Het is anders dan hier hebben we flitsers en automatisering om de boetes naar de hele kudde te sturen.

Wij zijn gewend aan de standaardcontracten in Code Civil of Burgerlijk Wetboek en dat bestaat niet in Common Law. Een contract is daar een hele boek ipv enkele paginas met de afwijkingen tegenover Burgerlijk Wetboek hier.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

kazuka schreef op maandag 22 september 2025 @ 11:20:
[...]

Behalve mensen als Kyle Rittenhouse dan, die de moeite nam om met zijn AR15 vanuit zijn eigen staat uren naar de demonstraties te rijden en daar "uit zelfverdediging" 2 mensen dood te schieten en een derde te verwonden. Als beloning werd hij vrijgesproken en o.a. meerdere keren uitgenodigd bij de Turning Point USA show van jawel, Charlie Kirk en een persoonlijke ontmoeting met Trump.
Het is offtopic, maar aangezien niemand er op reageert en je in mijn ogen de waarheid geweld aan doet met deze uitspraak. (ik heb de zaak gevolgd en veel van de video's gezien)
1. Kyle Rittenhouse schoot zijn eerste slachtoffer dood, nadat Kyle door hem was achtervolgd en in een hoek gedreven, waarbij zijn slachtoffer het wapen probeerde af te pakken. Het slachtoffer was daarvoor al heel erg agressief en had hem al verbaal gedreigd te vermoorden. De aanleiding was zeer waarschijnlijk dat Kyle een brand(e auto) wilde blussen en het slachtoffer dat niet wilde.
2. Kyle Rittenhouse is van de scene weggelopen in de richting van de politie, en daarbij struikelde hij, en daarna gingen mensen op hem inslaan terwijl hij op de grond lag, waaronder iemand die met een skateboard op hem insloeg en zijn wapen probeerde af te pakken. Dit was zijn tweede dodelijke slachtoffer.
3. In deze zelfde chaos richtte iemand een pistool op hem, Kyle heeft hem niet dodelijk neer geschoten
4. Daarna liep hij verder naar de politie toe om zich over te geven, echter die negeerden hem. Hij is heeft zich een uur later aangegeven bij een politie bureau
Er zijn nog meer details in de zaak, maar dit is de grote lijn. Op basis hiervan is hij vrijgesproken (niet als beloning), en er is genoeg onafhankelijke video van de incidenten om dit te bevestigen, dat hij het inderdaad uit zelfverdediging handelde.
Leesvoer: Wikipedia: Kenosha unrest shooting, Wikipedia: Kyle Rittenhouse
En een voorbeeld van de video YouTube: New video of shootings shown on Day 3 of Kyle Rittenhouse trial

Ik ga verder niet in op de motieven van Kyle Rittenhouse om daar aanwezig te zijn, daar zijn ook beelden van van, van voordat het de incidenten plaatsvinden, waarbij hij aangeeft waarom hij daar is.

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
jeanj schreef op woensdag 24 september 2025 @ 14:01:
[...]

Ik ga verder niet in op de motieven van Kyle Rittenhouse om daar aanwezig te zijn
Maar daar ging het in de originele reactie wel over. Waarom dan toch dit hele betoog?

[ Voor 16% gewijzigd door Stukfruit op 24-09-2025 14:16 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:11
jeanj schreef op woensdag 24 september 2025 @ 14:01:
[...]

Het is offtopic, maar aangezien niemand er op reageert en je in mijn ogen de waarheid geweld aan doet met deze uitspraak. (ik heb de zaak gevolgd en veel van de video's gezien)
1. Kyle Rittenhouse schoot zijn eerste slachtoffer dood, nadat Kyle door hem was achtervolgd en in een hoek gedreven, waarbij zijn slachtoffer het wapen probeerde af te pakken. Het slachtoffer was daarvoor al heel erg agressief. De aanleiding was zeer waarschijnlijk dat Kyle een brand(e auto) wilde blussen en het slachtoffer dat niet wilde.
2. Kyle Rittenhouse is van de scene weggelopen in de richting van de politie, en daarbij struikelde hij, en daarna gingen mensen op hem inslaan terwijl hij op de grond lag, waaronder iemand die met een skateboard op hem insloeg en zijn wapen probeerde af te pakken. Dit was zijn tweede dodelijke slachtoffer.
3. In deze zelfde chaos richtte iemand een pistool op hem, Kyle heeft hem niet dodelijk neer geschoten
4. Daarna liep hij verder naar de politie toe om zich over te geven, echter die negeerden hem. Hij is heeft zich een uur later aangegeven bij een politie bureau
Er zijn nog meer details in de zaak, maar dit is de grote lijn. Op basis hiervan is hij vrijgesproken (niet als beloning), en er is genoeg onafhankelijke video van de incidenten om dit te bevestigen, dat hij het inderdaad uit zelfverdediging handelde.
Leesvoer: Wikipedia: Kenosha unrest shooting, Wikipedia: Kyle Rittenhouse
En een voorbeeld van de video YouTube: New video of shootings shown on Day 3 of Kyle Rittenhouse trial

Ik ga verder niet in op de motieven van Kyle Rittenhouse om daar aanwezig te zijn, daar zijn ook beelden van van, van voordat het de incidenten plaatsvinden, waarbij hij aangeeft waarom hij daar is.
Ik vind in de context van minimaal 7 uur onderweg zijn met een AR-15 het woord zelfverdediging op zijn zachts gezegd, heel bijzonder.

Ja dit ziet er wel heel defensief uit, nu je het zegt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bYz9MRk4Qz2ytsehnvYT25YgJ9Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VlRFslBBjHG7KTSJGxpAvB0U.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

renegrunn schreef op woensdag 24 september 2025 @ 14:20:
[...]
Ik vind in de context minimaal 7 uur onderweg zijn met een AR-15 het woord zelfverdediging op zijn zachts gezegd, heel bijzonder.

[Afbeelding]
Je hebt dus een politieke partij die deze foto de normaalste zaak van de wereld vindt maar gelijktijdig het doodschieten van Kirk het startschot van Het Laatste Oordeel. Ik kan er geen touw aan vastknopen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Delerium schreef op woensdag 24 september 2025 @ 14:58:
[...]

Je hebt dus een politieke partij die deze foto de normaalste zaak van de wereld vindt maar gelijktijdig het doodschieten van Kirk het startschot van Het Laatste Oordeel. Ik kan er geen touw aan vastknopen.
Maar zij zijn van "de goede kant".

Zie daar waar polarisatie ontstaat.

Dat zit wel Schnorr.

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Stukfruit schreef op woensdag 24 september 2025 @ 14:15:
[...]

Maar daar ging het in de originele reactie wel over. Waarom dan toch dit hele betoog?
Een deel van het betoog ging er over. De rest over onschuldig tussen quotes en dat het een beloning was
Maar ik ga dan wel in op de motieven, hieronder met video's met zijn eigen woorden
renegrunn schreef op woensdag 24 september 2025 @ 14:20:
[...]
Ik vind in de context minimaal 7 uur onderweg zijn met een AR-15 het woord zelfverdediging op zijn zachts gezegd, heel bijzonder.

[Afbeelding]
Als eerste hij heeft de loop gericht op de grond, dus ja defensief
Maar laten we wat video's bekijken wat zijn motieven zijn
1. Kyle en een ander geven aan dat ze property bewaken bron. Dit is overigens legaal in die staat bron
2. Kyle die medische hulp aanbied bron. Zijn derde slachtoffer was overigens ook gewapend en uitgerust om medische zorg te geven
Er moet dacht ik nog een andere video zijn, waar in hij ook praat over zijn medische uitrusting bij dag licht, ik kan die nu niet vinden maar zal er later nog naar zoeken.

[ Voor 6% gewijzigd door jeanj op 24-09-2025 20:14 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:29
*knip*, offtopic.

[ Voor 97% gewijzigd door NMH op 24-09-2025 20:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:14
Stukfruit schreef op woensdag 24 september 2025 @ 14:15:
[...]
Omdat men een post vol onwaarheden doet? De rechtszaak is geweest en de uitspraak is gedaan. En het hele verloop is daar uitgebreid behandeld. Waarom dan alsnog de hype punten van de linkse us media overnemen? Beginnende met het valse narratief van een wapen over de staatsgrens meenemen.
Delerium schreef op woensdag 24 september 2025 @ 14:58:
[...]
Is als een sluipschutter iemand neerschieten die op een schoolplein een publieke discussie houdt te classificeren als zelfverdediging? 8)7
Ik denk niet dat JD Vance dat zal doen.
*knip* onderbouw dit s.v.p. dan ook.

[ Voor 5% gewijzigd door defiant op 24-09-2025 22:41 ]

let the past be the past.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
SPee schreef op woensdag 24 september 2025 @ 16:06:
[...]

Omdat men een post vol onwaarheden doet? De rechtszaak is geweest en de uitspraak is gedaan. En het hele verloop is daar uitgebreid behandeld. Waarom dan alsnog de hype punten van de linkse us media overnemen? Beginnende met het valse narratief van een wapen over de staatsgrens meenemen.
Begin eens bij het begin: onwaarheden?

Tevens, nogmaals: het ging om de motivatie, niet wat de media zegt.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helixes
*knip* offtopic

[ Voor 95% gewijzigd door Mortum op 24-09-2025 18:03 ]

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:58

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Stukfruit schreef op woensdag 24 september 2025 @ 09:48:
[...]

Bijzonder om te zien dat Donald binnen dezelfde tweet een ander beschuldigt van wat hij zelf doet, desinformatie verspreidt, afpersing + corruptie uit eigen gelederen aantoont én ook nog eens bewijs geeft om te laten zien dat hij echt wil dicteren wie wat mag zeggen.

Op iedere andere dag zou ik dit bijna knap vinden.
Authoritarianism 101... Blame others of your own actions...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Ik blijf deze columnist volgen, die werkelijk messcherp de flagrante leugens en stuitende hypocrisie altijd tot op het bot fileert.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

*knip*, reactie op geknipte reactie.

[ Voor 98% gewijzigd door NMH op 24-09-2025 20:08 ]

• saikol
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:54
FunkyTrip schreef op woensdag 24 september 2025 @ 11:57:
[...]

Wel interessant om dit te extrapoleren. Ik vermoed dat Trump intern is medegedeeld door zijn analisten dat de economie in Rusland veel slechter is dan men doet voorkomen. Daar hadden we geen echt bewijs van, maar ik ga er vanuit dat Amerikaanse analisten dat intern echt wel beter in kaart hebben.
Zijn analisten of zouden de olieboeren van de heritage foundation een gat in de markt zien ontstaan door Oekraïnes focus op de olie industrie van Rusland?

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

separhim schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 10:08:
[...]

Kimmel had ook helemaal gelijk, vanaf moment 1 zijn ze al bezig om van alles te vinden (en verzinnen) om maar te kunnen concluderen dat de dader niet extreem rechts was. Eerst zou die trans zijn, toen het bleek dat hij wit en een man was toen werd de kamergenoot trans zonder bewijs enzovoorts.

Je kunt Kimmel bericht lezen als dat hij zegt dat de kogel van rechts kwam, maar het punt was dat MAGA vanaf het begin hard bezig was om alle schuld bij hun tegenstanders te leggen.
In de media was men al volop aan het speculeren welke politiek de dader had, en er waren ook een aantal die juist beweerden dat hij een rechtse conservatief was (speculatief omdat de dader uit een conservatieve Trump stemmende familie kwam, en daarom dacht men dat hij ook rechts conservatief moest zijn) die vond dat Kirk te soft was. Nu weten wel beter gebaseerd op feiten, hoewel de motieven nog steeds niet door de dader zijn toegelicht.

Een voorbeeld hiervan, van13 september bron
But in fact, the alleged shooter was not someone on the left. The alleged killer, Tyler Robinson, is a young white man from a Republican, gun enthusiast family, who appears to have embraced the far right, disliking Kirk for being insufficiently radical.
De schrijver heeft in een later artikel een ander standpunt ingenomen op 16 september (nav de kritiek op Kimmel?) bron
....although the motive of the alleged shooter, Tyler Robinson, remains unclear
Met dit in het achterhoofd kan je van deze quote van 15 september
We hit some new lows over the weekend with the MAGA gang desperately trying to characterize this kid who murdered Charlie Kirk as anything other than one of them ....
zeggen dat hij zeker op zijn minst misleidend is, omdat ook zeker mensen zijn die zonder bewijs impliceerden dat de dader van (extreem/ver) rechts kwam. En daarom kwam antwoord van MAGA en/of rechts, die beweerden dat de dader van links kwam, de teksten op de kogels (dit was op 13 september al bekend bron) zouden een aanwijzing kunnen zijn. Ook het woord gang, draagt niet bij aan welke intenties hij met dit statement had. *knip* niet onderbouwd.

*knip* niet onderbouwd/offtopic.

De vraag is nu waarom ie weer terug is. Is dat voor het geld (wat men aan beurswaarde verloren is), of hebben ze toch principes en/of zijn ze niet meer bang voor Trump (ik gok het eerste, het blijft America)

[ Voor 22% gewijzigd door defiant op 24-09-2025 22:32 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:39
maar waarom is dat dan anders bij de BLM movement die de dood van George Floyd voor hun politieke doelen gebruikt.
De dood van George Floyd was (een illustratie van) het hele punt van de BLM movement.

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:24

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Modbreak:We zetten een punt achter de Kyle Rittenhouse discussie.

Tevens is het niet de bedoeling om hier zijdelings Nederlandse politiek erbij te betrekken, we hebben genoeg topics en zelfs een themaforum voor de verkiezingen over dat onderwerp.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DropjesLover
https://www.politico.com/...firings-shutdown-00579909
The White House budget office is instructing federal agencies to prepare reduction-in-force plans for mass firings during a possible government shutdown, specifically targeting employees who work for programs that are not legally required to continue.
Dit omdat het fiscale jaar en het leenplafond op 30 september in zicht komt, dus weer een gouvernement shutdown.

Dit keer willen de democraten niet zo makkelijk akkoord gaan zoals in maart, omdat ze door hebben dat Trump de overheid toch wel sloopt en zich niet aan de wet houdt.

En de Republikeinen willen niet naar de onderhandelingstafel komen.

Overigens niet alles en iedereen wordt geraakt:
Programs that will continue regardless of a shutdown include Social Security, Medicare, veterans benefits, military operations, law enforcement, Immigration and Customs Enforcement, Customs and Border Protection and air traffic control, according to an OMB official granted anonymity to share information not yet public.
De democraten sturen (terecht) aan op een koude kerstmis voor velen.

BThGvNeOA

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22:20

Amphiebietje

In de blubber

In de tussentijd lijkt Trump te proberen een door een eigen medewerker veroorzaakt issue in de schoenen van de VN te schuiven:

https://www.theguardian.c...scalator-teleprompter-mic
Stéphane Dujarric, the UN spokesperson, said an investigation indicated that a videographer from the US delegation who had run ahead of the first couple to document their arrival may have “inadvertently triggered the safety function” designed to prevent people or objects from accidentally getting caught in the mechanism.
...evenals te claimen dat hij op andere wijzes ook door de VN is gesaboteerd:
However, it seemed unlikely that the audio problem was as bad as Trump made it out to be. Video showed the audience reacting immediately to what Trump was saying, including chuckling when the president declared with a hint of self-pity: “These are the two things I got from the United Nations, a bad escalator and a bad teleprompter.”
Maar ja, ze zijn redelijk expliciet over de werkelijke reden:
Later that evening, White House press secretary Karoline Leavitt alleged on Fox News that the elevator stoppage was part of an intentional plot to humiliate the US president.

“If we find that these were UN and staffers who were purposefully trying to trip up, literally trip up the president and the first lady of the United States, well, there better be accountability for those people. And I will personally see to it,” she said.
Tijd om een reden, hoe ridicuul ook, te vinden om die enge VN aan te pakken, die creeps moeten gewoon gearresteerd kunnen worden!

Ik zou /s doen, maar natuurlijk zijn ze serieus. Ik zie het als opmaat voor een of meer van de volgende zaken:
1) VN onder druk te zetten en te doen alsof een internationale organisatie wiens lokalen onder internationale afspraken vallen eigenlijk alleen mag doen wat D. Trump vind dat ze mogen doen.
2) VS stapt uit VN.
3) VN wordt non-grata verklaard op Amerikaanse bodem.
4) Poging VN te onderwerpen van binnenuit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

En een "anti-ICE" schietpartij waarbij de dader alleen maar mensen in hechtenis heeft neergeschoten:

https://www.theguardian.c...immigration-center-latest

Die schutter is of incompetent (en ook, heel handig, dood), of er wordt weer eens gefocused op markeringen op de munitie die eigenlijk iets anders betekenen:
One of the unspent shell casings recovered was engraved with the phrase “ANTI ICE”, according to a post from the FBI director, Kash Patel.
Natuurlijk wordt het incident aangegrepen als hefboom tegen "antifa" ondanks dat er geen aanwijzingen zijn dat de schutter daar links mee had.

• Sandor_Clegane
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Sandor_Clegane

Fancy plans and pants to match

Ramzzz schreef op woensdag 24 september 2025 @ 18:15:
Ik blijf deze columnist volgen, die werkelijk messcherp de flagrante leugens en stuitende hypocrisie altijd tot op het bot fileert.

[YouTube: 'It's racism and it's everywhere now': James O'Brien reacts to Trump's UN speech]
James Obrien is wel ok, heeft ook een leuk interview met de dude van Gary's Economics.

Sommige van zijn meningen zijn een beetje vreemd, maar ja.

Less alienation, more cooperation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Ze gaan nu achter James Comey aan:

BREAKING on MSNBC: Former FBI Director James Comey is expected to be indicted in the coming days in the Eastern District of Virginia, where a prosecutor who opposed bringing the case was recently fired, three sources familiar with the matter told MSNBC.

Kyle Griffin (@kylegriffin1.bsky.social) 24 september 2025

Siebert werd door Trump eerder dit jaar aangesteld maar weigerde dit, en is nu vervangen door iemand nog loyaler aan Trump. Zij heeft nul ervaring als aanklager maar ze heeft voor Trump gewerkt. 'only the best people' 8)7

The Wildly Unqualified Lawyer Trump Just Named to Prosecute His Enemies
Erik Siebert, the federal prosecutor whom President Donald Trump pushed out Friday for declining to prosecute his political enemies, had extensive experience. He is listed as an attorney on 675 federal cases. His replacement, Lindsey Halligan, a 36-year-old former Florida insurance lawyer, has worked on only three.

But for an administration in which loyalty reigns supreme, what matters is whom Halligan represented in each of those federal cases: Trump.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Trump toont weer wie de grootste bully is door te plannen dat als er een government shutdown is, door het weer overschrijden van de spending limit voordat de verhoging door het congres is, om alle programma's die hem niet gezind zijn af te schieten.
The White House budget office is telling federal agencies to prepare plans for mass firings in the event of a government shutdown, with instructions to target programs they are not legally required to continue.

The directive, outlined in an Office of Management and Budget memo to agencies and obtained by CNN, represents a sharp break from the government’s handling of past shutdown scenarios — and an escalation by the Trump administration amid a standoff with congressional Democrats over federal funding.

In the memo, OMB directs agencies to identify programs whose funds will lapse if Congress fails to meet the September 30 funding deadline and that have no alternative source of funding. Those programs should then be targeted for sweeping reductions in force that could permanently eliminate jobs that are deemed “not consistent” with President Donald Trump’s priorities.
https://edition.cnn.com/2...ings-government-shut-down

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duvekot
Ze hebben haast .. want er moet voor aanstaande dinsdag een aanklacht liggen .. omdat anders de verjaring van zijn getuigenis bij het congres is verlopen.
Hier wat meer achtergrond in een artikel van de NY Times:
U.S. Attorney Races to Present Case Against James Comey
Ms. Halligan, who had no experience as a prosecutor before her recent appointment, could seek to bring charges as early as Thursday, but is expected to take action by Tuesday, when the statute of limitations on Mr. Comey’s congressional testimony expires, according to officials who requested anonymity to discuss an ongoing investigation.
Maar dan moeten ze nog wel langs een "grand jury" voordat ze verder kunnen gaan... En de vraag is of dat gaat lukken in de huidige tijd
It is not clear if a career prosecutor would be willing to present the case to the grand jury — or if Ms. Halligan or another Trump-allied political appointee would appear in court.

“Perjury is a very difficult crime to prove,” said John P. Fishwick, who served as U.S. attorney for the Western District of Virginia from 2015 to 2017. “The department must show that a particular statement was false and that the defendant knew it was false at the time he or she testified. Because of the difficulty of proof, it is not often pursued.”
En daarnaast was er ook op andere niveaus twijfel of dit wel verder doorgezet moest worden:
Attorney General Pam Bondi and Todd Blanche, the deputy attorney general who runs the day-to-day operations of the Justice Department, had privately defended Mr. Siebert against officials, including William J. Pulte, the director of the Federal Housing Finance Agency, who had urged that he be fired and replaced with a prosecutor who would push the cases forward, according to a senior law enforcement official.
Dus ik ben erg benieuwd hoe dit verder gaat .. en hoelang deze dame haar nieuwe baan mag blijven doen ..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:45
Trump heeft best wel een type hè, qua vrouwen die hij aanstelt. Het lijken wel klonen.

Dat lijkt ook de enige vereiste te zijn, want over het algemeen zijn ze allemaal nogal incompetent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helixes
autje schreef op donderdag 25 september 2025 @ 13:02:
Trump heeft best wel een type hè, qua vrouwen die hij aanstelt. Het lijken wel klonen.

Dat lijkt ook de enige vereiste te zijn, want over het algemeen zijn ze allemaal nogal incompetent.
De uniformiteit van de Mar-a-Lagolook zegt mij dat Trump en zijn clique wars is van diversiteit. Vrouwen mogen alleen meedoen met hun mannenclubje als ze bereid zijn zich in dit welbekende keurslijf te duwen. Ik begrijp dat ondermeer BoTox een onderdeel is van die norm - maar het zou me niets verbazen als er ook andere medische ingrepen bij komen kijken. Ik weet niet precies wat daar op de achtergrond in meespeelt, en welke druk op de vrouwen wordt uitgeoefend om hierin mee te gaan. Maar voor mij heeft het weinig te maken met emancipatoire progressie.

Het past ook binnen andere bewegingen die van de vrouw een traditionelere rol eisen. Ik wil niet per se zeggen dat deze vrouwen een traditionele rol vervullen binnen de context van Maga - maar het is wel duidelijk dat zij hun expressie en eigenheid ongeschikt dienen te maken aan de norm die ze wordt opgelegd. Hoewel de meeste Maga-mannen natuurlijk wit zijn, lijkt het er op dat die uniformiteit lang niet in dien mate wordt opgelegd aan hen.

Natuurlijk dragen ze die aversie tegen diversiteit ook op andere manieren uit - dus we zouden niet per se verrast moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• separhim
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21:49
Onzinninge samenzweringstheorieën worden nu gebruikt om Biden te beledigen.

https://abcnews.go.com/Po...ia/587278622&id=125902014

Voor context, een autopen is een machine die automatisch een handtekening kan zetten, MAGA heeft al een tijdje de theorie dat dit illegaal was voor Biden, vanwege redenen, maar niet voor Trump die hem ook gebruikt. Eigenlijk willen ze graag bepaalde wetten en decreten van Biden hiermeer onderuit halen. Maar gezien het nu een precedent is, stel ik voor dat de foto's van Trump vervangen worden met foto's van hem en Epstein en die verjaarsdagkaart die hij gestuurd heeft.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mr thee
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22:01
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6rsOi9JeM0FiW6BL2pUjDdQieik=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Byu0dBdix9KJTv2Ik3gyNeER.png?f=fotoalbum_large

Dat wordt hierna dus het volgende jaknikker-festijn :X :X

• saikol
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:54
mr thee schreef op donderdag 25 september 2025 @ 17:47:
[Afbeelding]

Die vlaggen van alle militaire branches staan ook niet voor niets al vanaf januari in the oval office. Als het uit de hand loopt heb je natuurlijk wel het leger nodig om het de kop in te kunnen drukken..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duvekot
[Afbeelding]

Hier het originele artikel uit de Washington Post die dit als eerste melde:
Hegseth orders rare, urgent meeting of hundreds of generals, admirals
The highly unusual directive was sent to virtually all of the military’s top commanders worldwide, according to more than a dozen people familiar with the matter. The directive was issued earlier this week, as a government shutdown looms, and months after Hegseth’s team at the Pentagon announced plans to undertake a sweeping consolidation of top military commands.
In a statement Thursday, Pentagon spokesman Sean Parnell affirmed that Hegseth “will be addressing his senior military leaders early next week,” but he offered no additional details. Parnell, a senior adviser to the defense secretary, voiced no concerns about The Washington Post reporting on the meeting, scheduled for Tuesday in Quantico, Virginia.
Lijkt me een mooie kans voor China/Rusland om "per ongeluk" iets te doen .. als alle leidinggevenden toch afwezig zijn ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Het was al een tijdje stil rondom de tariffs, dus King Donald 1 heeft nu weer nieuwe tariffs aangekondigd:
De Amerikaanse president Donald Trump heeft een nieuwe ronde van zogenoemde straftarieven aangekondigd op een breed scala aan geïmporteerde goederen. De Verenigde Staten zouden lijden onder ,,grootschalige overstroming door deze producten vanuit andere landen", zei Trump op Truth Social.

De Verenigde Staten gaan invoerheffingen van 100 procent opleggen op geïmporteerde merkgeneesmiddelen, van 25 procent op zware vrachtwagens en 50 procent op keukenkastjes. Trump zei ook dat hij volgende week een tarief van 50 procent heft op badkamermeubels en een tarief van 30 procent op gestoffeerd meubilair.

Het nieuwe tarief op merk- of gepatenteerde farmaceutische producten is van toepassing op alle import, tenzij het importerende bedrijf al is begonnen met de bouw van een productielocatie in de VS, aldus Trump.

Alle nieuwe heffingen gaan in op 1 oktober.
user109731 schreef op donderdag 25 september 2025 @ 09:16:
Ze gaan nu achter James Comey aan:
[Bluesky]
Siebert werd door Trump eerder dit jaar aangesteld maar weigerde dit, en is nu vervangen door iemand nog loyaler aan Trump. Zij heeft nul ervaring als aanklager maar ze heeft voor Trump gewerkt. 'only the best people' 8)7
Comey reageert nu ook op dit kangaroo court en de heksenjacht op hem door Trump:
Voormalig FBI-directeur James Comey heeft verklaard onschuldig te zijn aan de aanklachten tegen hem en zijn vertrouwen uitgesproken in het Amerikaanse rechtssysteem. ,,Ik heb groot vertrouwen in het rechtssysteem en ben onschuldig, dus laten we een proces voeren", zei hij op Instagram.

De 64-jarige Comey is na intense druk van president Donald Trump aangeklaagd door een grand jury. Hij zou in 2020 valse getuigenissen hebben afgelegd over zijn rol in het parlementaire onderzoek naar pogingen de presidentsverkiezingen van 2016 te beïnvloeden. Dat onderzoek spitste zich toe op mogelijke banden tussen toenmalig presidentskandidaat Trump en Rusland.

In een videobericht zei Comey dat hij al wist dat verzet tegen Trump een prijs heeft. ,,Angst is het wapen van een tiran. Maar ik ben niet bang, en ik hoop dat jullie dat ook niet zijn", zei hij. ,,Ik hoop dat jullie opletten en dat jullie stemmen alsof jullie geliefde land ervan afhankelijk is. Want dat is het."
Beiden uit het AD Liveblog (https://www.ad.nl/buitenl...n-in-het-vizier~a4c857c7/)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

KroeT

[...]

Keukenkastjes. Hij weet z’n prioriteiten wel te leggen zeg.
Maar goed, 100% op geneesmiddelen is wel iets met flinke impact. Hoewel ‘merkgeneesmiddelen’ een voor mij wat onduidelijk afgebakend begrip is.

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

KroeT schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 06:42:
Keukenkastjes. Hij weet z’n prioriteiten wel te leggen zeg.
Maar goed, 100% op geneesmiddelen is wel iets met flinke impact. Hoewel ‘merkgeneesmiddelen’ een voor mij wat onduidelijk afgebakend begrip is.
Wat dacht je van bijvoorbeeld Ozempic?
Bouw hier maar een fabriek. Hebben wij weer banen. En kunnen we als we willen de hele zaak confisqeren en met het product aan de haal gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

ManiacsHouse schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 07:55:
[...]

Wat dacht je van bijvoorbeeld Ozempic?
Bouw hier maar een fabriek. Hebben wij weer banen. En kunnen we als we willen de hele zaak confisqeren en met het product aan de haal gaan.
Die fabrieken gaan er nooit komen (in de VS). Want ze hebben waarschijnlijk de kennis niet, en er is al gebleken dat buitenlandse adviseurs door ICE worden opgepakt en vastgezet.

Kortom, de levensverwachting in de VS gaat binnenkort waarschijnlijk flink kelderen. :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helixes
Amphiebietje schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 08:16:
Die fabrieken gaan er nooit komen (in de VS). Want ze hebben waarschijnlijk de kennis niet, en er is al gebleken dat buitenlandse adviseurs door ICE worden opgepakt en vastgezet.

Kortom, de levensverwachting in de VS gaat binnenkort waarschijnlijk flink kelderen. :|
De VS heeft een prima capabele farmaceutische branche, met zwaartepunt in North Carolina. Kennis is er echt wel.

Maar goed. De 100% importheffing komt bovenop de inkoopprijs. De relatie tussen in- en verkoopprijs van medicijnen in de VS is echter zo bizar dat het verschil door de consument waarschijnlijk niet gemerkt gaan worden. Pillen die gemaakt kunnen worden voor een cent, of een euro, gaan daar makkelijk voor $ 500 over de toonbank. Het dreigement van Trump is dus op z'n zachtst gezegd raar.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• duvekot
Ondertussen op akkers van Amerika:
China Bought $12.6 Billion in U.S. Soybeans Last Year. Now, It’s $0.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/phBxK8bCBnAQkpinaU2nMLZ06Gg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/vI0cdofT2DTubPJXpf1EBWw7.png?f=fotoalbum_large
Soybeans are the single largest American export to China in terms of value, $12.6 billion worth last year. But as the fall harvest gets underway across the country — 9 percent of planted beans had been harvested as of last week — the country that bought 52 percent of all American soybean exports last year is completely absent.
De tarieven oorlog met China begint de Amerikaanse landbouw sector toch echt wel pijn te doen. Ze hebben dit jaar 23% minder ge-exporteerd aan sojabonen dan vorig jaar, dus er is ook geen alternatieve markt voor China gevonden. En extra pijnlijk, Amerika heeft een lening gegeven aan Argentinië, en die heeft op basis daarvan wat tarieven verlaagd waardoor China direct daar wat extra sojabonen kon inkopen.
The sale of soybeans in the spring and summer is always slow, as China and other countries turn to Brazil, which harvests in February and March. Typically, more than half of American soybean exports are sold between October and December. If Chinese buyers continue to stay away, American soybean farmers will be in a rough place.

Continued slow sales of soybeans, and an expected bumper corn crop in a number of states, are raising worries that there will not be enough storage space for grains this fall. There are fears that grain elevators, which buy and store large quantities of crops before selling them, will simply stop accepting soybeans, as they lack confidence they’ll be able to export them.
En het gaat dus waarschijnlijk ook andere granen raken als er niet meer verkocht gaat worden .. met misschien wel lagere prijzen. En welke boer durft het aan om zijn velden voor volgend jaar vol te zetten met sojabonen? Dus ook weer minder werk ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:17

Player1S

Probably out in the dark

[Afbeelding]

Hopelijk is dit de catalyst waardoor de hoge heren in het Leger hun oath herinneren en de manschappen weten te helpen herinneren aan diezelfde oath.

Als ze hier gehoor aan gaan geven is het klaar.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:30
KroeT schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 06:42:
De merkgeneesmiddelen zijn de middelen waar nog een octrooi op zit. Deze worden onder een merknaam verkocht en zijn vaak erg duur vanwege de exclusiviteit door het octrooi. Wanneer het octrooi verlopen is kunnen ook andere fabrikanten het middel op de markt brengen. Deze geneesmiddelen worden generieke geneesmiddelen genoemd. Vaak worden die onder de naam van de werkzame stof verkocht.

Ik verwacht niet dat buitenlandse fabrikanten productie naar Amerika zullen verplaatsen. Dan doe je een miljardeninvestering en zijn plots je grondstoffen 50% duurder omdat de president iets op TikTok heeft gezien. Of je doet het goed en de president dwingt af dat je 15% van de winst op export moet afstaan aan de staat. Het investeringsklimaat is erg onzeker in de VS, om niet te zeggen maffioos.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:02
wildhagen schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 05:33:
*knip*

Comey reageert nu ook op dit kangaroo court en de heksenjacht op hem door Trump:

[...]

Beiden uit het AD Liveblog (https://www.ad.nl/buitenl...n-in-het-vizier~a4c857c7/)
Weer een nieuwe stap op de ladder van politieke zuiveringen. Zullen we het fascistische draaiboek er maar weer bijhalen?

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:32

polthemol

Moderator General Chat
Topicstarter
Modbreak:Enkele posts verwijderd: de hele discussie over hoe uitspraken van Charlie Kirk geïnterpreteerd moeten worden en of ze al dan niet redelijk zijn is al vele pagina's geleden afgekapt via een modbreak. We gaan die niet nog eens opnieuw voeren.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• autje
duvekot schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 09:07:
Ondertussen op akkers van Amerika:
China Bought $12.6 Billion in U.S. Soybeans Last Year. Now, It’s $0.
[Afbeelding]

[...]

De tarieven oorlog met China begint de Amerikaanse landbouw sector toch echt wel pijn te doen. Ze hebben dit jaar 23% minder ge-exporteerd aan sojabonen dan vorig jaar, dus er is ook geen alternatieve markt voor China gevonden. En extra pijnlijk, Amerika heeft een lening gegeven aan Argentinië, en die heeft op basis daarvan wat tarieven verlaagd waardoor China direct daar wat extra sojabonen kon inkopen.

[...]

En het gaat dus waarschijnlijk ook andere granen raken als er niet meer verkocht gaat worden .. met misschien wel lagere prijzen. En welke boer durft het aan om zijn velden voor volgend jaar vol te zetten met sojabonen? Dus ook weer minder werk ..
Het mooiste in dit verhaal vind ik de Argentijnse connectie:
On Monday, the Trump administration pledged to support Argentina as it faces economic turmoil. The same day, Argentina suspended its tax on exports of a number of key crops, including soybeans. Shortly thereafter, Chinese companies bought more than one million tons of Argentine soybeans, according to Reuters, increasing the nation’s ability to hold out from buying the crop from America.
Trump helpt Milei (de Argentijnse Trump) omdat het een goede vriend is. En dan doet je vriend vervolgens dit. Van je vrienden moet je het hebben... :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
autje schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 10:11:
[...]

Het mooiste in dit verhaal vind ik de Argentijnse connectie:

[...]

Trump helpt Milei (de Argentijnse Trump) omdat het een goede vriend is. En dan doet je vriend vervolgens dit. Van je vrienden moet je het hebben... :)
Populisten hebben per definitie geen vrienden. Alleen meelopers die daar zelf een slaatje uit (denken te kunnen) slaan.

Als Trump denkt er een voordeel bij te halen steekt hij Milei gewoon een (politiek) mes in de rug. Vice versa idem dito.

Figuren als Trump, Milei, Bolsonaro etc etc zitten er immers nadrukkelijk niet voor het landsbelang, maar voor hun eigen belangen (en dat van hun handlangers).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• autje
wildhagen schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 10:36:
[...]
Populisten hebben per definitie geen vrienden. Alleen meelopers die daar zelf een slaatje uit (denken te kunnen) slaan.

Als Trump denkt er een voordeel bij te halen steekt hij Milei gewoon een (politiek) mes in de rug. Vice versa idem dito.

Figuren als Trump, Milei, Bolsonaro etc etc zitten er immers nadrukkelijk niet voor het landsbelang, maar voor hun eigen belangen (en dat van hun handlangers).
Daarin zit ook de domheid van meester-onderhandelaar Trump. Milei is iemand die zich lovend over Trump uitlaat, en dan helpt Trump je. Dat hij daarmee zijn eigen glazen ingooit heeft hij niet door.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:02
wildhagen schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 10:36:
[...]

Niet eens voor hun handlangers. Als de loyaliteit barstjes vertoont, krijgen die ook een mes in de rug.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Hij haalt ook alles uit de kast om de gore maffios uit te hangen.

https://www.gelderlander....-we-verplaatsen~acfe83af/
Donald Trump dreigt met schrappen van WK-speelsteden: ‘Als veiligheid niet wordt gewaarborgd, zullen we verplaatsen’
Het zou gaan om steden als Seattle en San Francisco. Deze werden in het Oval Office als voorbeelden genoemd van steden die zich zouden hebben verzet tegen het immigratiebeleid van de president.
Goh. :r
Meneer gedraagt zich als een dictator die wel even bepaald hoe en wat.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:23
ManiacsHouse schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 12:30:

https://www.gelderlander....-we-verplaatsen~acfe83af/
Donald Trump dreigt met schrappen van WK-speelsteden: ‘Als veiligheid niet wordt gewaarborgd, zullen we verplaatsen’

[...]

Mooi, kunnen er extra speelsteden in Canada en Mexico gekozen worden.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

TheFes schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 12:36:
[...]

_/-\o_ *O* oOo

Zou me overigens niks verbazen als meneer eea gaat roepen over Mexicaanse of Canadese steden.

[ Voor 18% gewijzigd door ManiacsHouse op 26-09-2025 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
TheFes schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 12:36:
[...]

Maakt niet uit. Hij wil immers Canada ook nog annexeren, als 52e staat. Dan zal dat tijdens het WK dus ook een Amerikaanse staat zijn.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
ManiacsHouse schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 12:30:
[...]
Ja duidelijk bezig een wig te drijven :F

Wel een beetje frappant dat hij dit doet omdat ze tegen zijn immigratiebeleid zijn. Het WK wil hij dus wel in zijn rode steden, terwijl het Wereld kampioenschap met name gespeeld wordt (en voor een groot deel ook bezocht) door.... buitenlanders.

Ik denk trouwens dat de sport organisaties ook niet echt te trappelen staan om nog naar de VS af te reizen trouwens.

[ Voor 12% gewijzigd door Llopigat op 26-09-2025 13:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:41
Llopigat schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 13:03:
[...]

Ja duidelijk bezig een wig te drijven :F

Wel een beetje frappant dat hij dit doet omdat ze tegen zijn immigratiebeleid zijn. Het WK wil hij dus wel in zijn rode steden, terwijl het Wereld kampioenschap met name gespeeld wordt (en voor een groot deel ook bezocht) door.... buitenlanders.

Ik denk trouwens dat de sport organisaties ook niet echt te trappelen staan om nog naar de VS af te reizen trouwens.
Sportswashing bestaat. Dan lijkt het me juist logisch dat de grote leider er voor kiest enkel in “zijn” steden te laten spelen, want het laatste wat je wilt dat de democratisch georiënteerde steden een betere ervaring weten te bieden of er op de internationale TV netjes uitzien.

Maar on a related note, hebben internationale spelers een visum nodig à 100k pp?

De artiestenbranche was al hard getroffen door voorgaande besluiten, maar hoe het voor sport zit heb ik eigenlijk geen idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helixes
Cid Highwind schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 13:13:
Maar on a related note, hebben internationale spelers een visum nodig à 100k pp?

De artiestenbranche was al hard getroffen door voorgaande besluiten, maar hoe het voor sport zit heb ik eigenlijk geen idee.
Voor sporters is er het H-2B visum.

[ Voor 13% gewijzigd door Helixes op 26-09-2025 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
[...]
Sportswashing bestaat. Dan lijkt het me juist logisch dat de grote leider er voor kiest enkel in “zijn” steden te laten spelen, want het laatste wat je wilt dat de democratisch georiënteerde steden een betere ervaring weten te bieden of er op de internationale TV netjes uitzien.
Dat is waar, en Amerikanen geven buitensporig veel om sport.
[...]
Alleen als ze echt willen verhuizen. Niet om een wedstrijd te spelen. Maar ik dacht niet zozeer aan de kosten maar meer aan de intimidatie door de border patrol en ICE. Veel sporters zullen een ander kleurtje hebben bijvoorbeeld. Mensen zijn al van straat geplukt omdat ze Spaans spraken ondanks dat ze Amerikaanse burgers waren.

Ik zou zelf in elk geval niet meer naar de VS afreizen. Tijdens Trump zijn regering zeker niet, daarna pas als er een regering komt die echt alle schade ongedaan maakt.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Llopigat schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 13:03:
[...]
Je bedoelt die landen die 3 jaar geleden allemaal in Qatar zaten?

De Fifa (Infantino) zou nog een wedstrijd op het gazon van het Witte Huis laten spelen als Trump er om vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
[...]
Wat het kost weet ik niet, maar een visum hebben ze zeker nodig ja. Zie https://loigica.com/world...isa-footballers-athletes/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ewyQoA8XMXS2-gBLNPXPd2RE_kA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/4UTkoDgWsX3azhxE68HusFUM.png?f=user_large

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

wildhagen schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 13:30:
[...]

Wat het kost weet ik niet, maar een visum hebben ze zeker nodig ja. Zie https://loigica.com/world...isa-footballers-athletes/

[Afbeelding]
Wij hebben net voor iemand een O1 visa aangevraagd. Dat was een procedure van maanden en kwam uiteindelijk op een document van 540 pagina's uit. Plus 20k kosten voor de jurist.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 20:02
Trump over Erdogan “He knows about rigged elections better than anybody” 🫣. Trump - Erdogan comment

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:19
_--[]--__ schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 13:34:
Trump over Erdogan “He knows about rigged elections better than anybody” 🫣. Trump - Erdogan comment
Ik vraag me af of Trump bewust Erdogan in zn hemd wilde zetten of hem juist bij te staan, want Trump heeft de feiten echt niet meer op een rijtje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
_--[]--__ schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 13:34:
Die opmerking van Donald over ballingschap vind ik ook niet echt normaal.

Voor degenen die dit subtiele detail hebben gemist omdat het niet dagelijks langskomt:
Het al dan niet vrijwillig verblijf van een persoon of groep personen buiten een bepaald gebied. De term wordt vaak gebruikt voor een uitgewezen of uitgeweken vorst of troonpretendent.
Zo'n uitspraak laat weinig aan de verbeelding over.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-09 04:11
De House Oversight Committee heeft nieuwe namen onthuld uit de kring van Epstein’s associates. Onder meer Elon Musk en Steve Bannon duiken op in de documenten.
https://x.com/RonFilipkowski/status/1971609039399501840

Met hun pas verworven extra stem kunnen de Democraten nu bovendien aandringen op de volledige vrijgave van de Epstein-files.

Intussen roept Pete Hegseth de legertop bijeen. Het lijkt erop dat men in allerijl handelt, want de naam van Trump mag natuurlijk niet vrij worden gegeven.

[ Voor 5% gewijzigd door C00P op 26-09-2025 21:05 ]

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:08
Ongeveer 800 generaals, admiraals en andere hooggeplaatste militairen moeten even alles laten vallen en terugkomen, zonder duidelijke reden:
https://www.newsweek.com/...irginia-pentagon-10780205
Vreemd.

Roomba E5 te koop

• wildhagen
  • Niet online
Het volgende slachtoffer van de heksenjacht door de dictatoriale Trump, vanwege haar betrokkenheid bij het onderzoek naar zijn mislukte staatsgreep van 6 januari 2021:
De Amerikaanse president Donald Trump heeft vrijdag gezegd dat Microsoft topbestuurder Lisa Monaco moet ontslaan. De voormalig veiligheidsadviseur van Barack Obama en plaatsvervangend minister van Justitie onder Joe Biden leidt sinds juli de wereldwijde overheidsrelaties van de techreus.

Op zijn platform Truth Social bestempelde Trump haar als ,,een gevaar voor de nationale veiligheid", mede om de grote overheidscontracten van Microsoft. Volgens hem zijn Monaco's veiligheidsmachtigingen ingetrokken en mag ze geen federale gebouwen meer betreden.

Monaco coördineerde eerder voor het ministerie van Justitie de reactie op de bestorming van het Capitool door Trump-aanhangers op 6 januari 2021.

De uithaal van Trump volgt een dag na de aanklacht tegen voormalig FBI-directeur James Comey. De president zei vrijdag meer vervolgingen van zijn ,,politieke vijanden" te verwachten. Microsoft wilde geen commentaar geven op de uitspraken.
AD live-blog (https://www.bndestem.nl/b...a-aan-te-vallen~a4c857c7/)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Hier is meer te lezen met extra bronnen.

404 Media gaat trouwens ICE aanklagen om het contract met Paragon (spyware voor mobiele apparaten zonder op een link te moeten klikken) openbaar te krijgen en te achterhalen wat de MAGA-overheid er mee van plan is:
On Monday 404 Media filed a lawsuit against Immigration and Customs Enforcement (ICE) demanding the agency publish its $2 million contract with Paragon, a company that makes powerful spyware that can remotely break into mobile phones without the target even clicking a link. The sale of the spyware to ICE has activists and lawmakers deeply concerned about what the agency, which continues to push the Trump administration’s mass deportation effort, may use the technology for. The contract and related documents 404 Media is suing for may provide more information on what ICE intends to do with the spyware.

“404 Media has asked ICE to disclose agency records relating to its contract with a company known for its powerful spyware tool whose potential use in the agency’s ongoing mass-deportation campaign has prompted lawmakers, civil liberties organizations, and immigration groups to express deep concerns over potential civil rights abuses,” the lawsuit says.
Best een stevige move van een relatief kleine nieuwssite (y)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Trump is blijkbaar ook van mening dat de grenswacht mensen zomaar moet kunnen oppakken, dus hij heeft een aanklager ontslagen die hen er op wees dat ze zich aan de wet moesten houden:

https://www.theguardian.c...res-prosecutor-sacramento
Donald Trump fired a top federal prosecutor in Sacramento just hours after she warned immigration agents they could not indiscriminately detain people in her district, according to documents reviewed by the New York Times.

Michele Beckwith, who became the acting US attorney in Sacramento in January, received an email at 4.31pm on 15 July notifying her that the president had ordered her termination.

The day before, Beckwith had received a phone call from Gregory Bovino, who leads the Border Patrol’s unit in El Centro, a border city 600 miles south of Sacramento. Bovino was planning an immigration raid in Sacramento and asked Beckwith who in her office to contact if his officers were assaulted, the Times reported, citing Beckwith.

She informed Bovino that agents were not allowed to indiscriminately stop people in her district, north of Bakersfield, per a federal court order issued in April that prevents the agency from detaining people without reasonable suspicion. The US supreme court overturned a similar court order issued in Los Angeles earlier this month.

In a 10.57am email on 15 July, Beckwith repeated her message, telling Bovino she expected “compliance with court orders and the constitution”. Less than six hours later, her work computer and cellphone no longer functioning, she received a letter to her personal email account notifying her that she had been terminated.
Mensen moeten ophouden zich de vraag te stellen of dit dictatoriaal gedrag is, het is dictatoriaal gedrag en de rechtsstaat in de VS is zo goed als dood.

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:39
Waarom doen mensen wat die vent wil?! Hij heeft letterlijk de macht niet om te doen wat hij wil.

Ik weet t antwoord natuurlijk al: omdat er op sleutelposities mensen zitten die ook willen dat deze dingen gebeuren. Of omdat mensen bang zijn dat anders zij ook het doelwit worden.

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21:55
Dat is nu eenmaal hoe een autocratie werkt. Top down is er maar 1 baas. Dat e.e.a. veel later weer rechtgestreken moet worden verhindert niet de driecte uitvoering. Befehl ist befehl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Liegebeest schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 08:18:
Waarom doen mensen wat die vent wil?! Hij heeft letterlijk de macht niet om te doen wat hij wil.

Ik weet t antwoord natuurlijk al: omdat er op sleutelposities mensen zitten die ook willen dat deze dingen gebeuren. Of omdat mensen bang zijn dat anders zij ook het doelwit worden.
Ik denk dat mensen er niet tegenin gaan omdat ze geen zin hebben in een nachtelijk bezoek/razzia van de geheime politie van Trump (ICE etc), gevolgd door een deportatie naar Guantanamo Bay, Uganda, Zuid-Sudan of een ander land waar de VS zo'n verdrag mee heeft.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Liegebeest schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 08:18:
Omdat die mensen ook een relatieve macht voelen hierdoor.

En laten we wel zijn: als er morgen (eerlijke) verkiezingen zouden zijn, is er reële kans dat Maga weer wint. Blijkbaar vind de helft van het volk democraten enger dan autocratie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Supreme Court lets Trump withhold $4 billion in foreign aid approved by Congress

Bizar. Congres heeft dit geld toegewezen (power of the purse) en Trump mag dat nu op eigen houtje overrulen. Weer even snel besloten via de shadow docket met weinig uitleg.

The GOP Effort to Hide the Epstein Files Just Hit a Disgusting New Low

Even afwachten hoe dit gaat. Adelita Grijalva heeft een Huis-zetel gewonnen maar het kan zijn dat Mike Johnson haar aanstelling zal vertragen zodat ze niet kan stemmen voor het vrijgeven van de Epstein files. Een paar weken geleden kon dit bij Walkinshaw nog de volgende dag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:26

DirtyBird

Praktiserend denker

PWM schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 09:01:
[...]

Omdat die mensen ook een relatieve macht voelen hierdoor.

En laten we wel zijn: als er morgen (eerlijke) verkiezingen zouden zijn, is er reële kans dat Maga weer wint. Blijkbaar vind de helft van het volk democraten enger dan autocratie.
Ik weet het niet zo. Het is natuurlijk lastig hier een objectief beeld over te krijgen doordat iedereen wel in een (media)bubbel zit, maar ik zie ook wel geluiden van mensen die zeggen dat er ook onder de trump-stemmers grote onvrede over de gang van zaken is, maar dat de (relatief kleine) harde kern gewoon heel erg luid is.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste

Let op:
Zero Tolerance beleid
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
Topic specifiek beleid
Lees s.v.p. in de topic start de kop "Discussiebeleid en moderatie" goed door:
[ZT] Trump II en de Amerikaanse politiek - deel II