Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:16
Glashelder schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 09:39:
Ik zie dat ook niet zo snel gebeuren.. Het is geen 1800 meer waarbij je als burger ook maar enige kans maakt tegen een modern leger zoals dat van de VS. Verzet tegen een leger als de VS is gewoon zelfmoord.

Enige hoop zou zijn als het leger zich tegen het Witte Huis verzet.
Zou me niet verbazen als dit machtsvertoon bedoeld is om een tegen reactie te induceren, zodat Trump vind dat hij gerechtigd is nog meer troepen te sturen. Elke tegenreactie zal uitvergroot worden

Het lijkt me ook niet ondenkbaar dat er groepen opstaan die gewapend verzet gerechtvaardigd gaan vinden. Je hebt er maar een paar nodig om nog meer shit op fan te hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Ik zie dat ook niet zo snel gebeuren.. Het is geen 1800 meer waarbij je als burger ook maar enige kans maakt tegen een modern leger zoals dat van de VS. Verzet tegen een leger als de VS is gewoon zelfmoord.
Hmm.. en welk amendement was hierop ook alweer gestoeld? Juist ja..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:30
renegrunn schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 10:12:
[...]

Hmm.. en welk amendement was hierop ook alweer gestoeld? Juist ja..
Enige probleem is dat de harde aanhang van dat amandement dit allemaal prachtig vindt.
Totdat het hunzelf ook gaat raken, maar dan is het al te laat.

Kan de Illinois Gouverneur niet zijn eigen National Guard tegen die "invasie" van andere staten mobiliseren?

Wat een shitshow.
Al helemaal omdat mijn vrouw over 1,5 maand naar Chicago moet voor werk :X

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 17:41

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Welke successen heeft het amerikaanse leger dan de laatste 50 jaar geboekt in het vechten tegen arme burgers of wat simpele boeren met lichte wapens?
volgens mij zijn de successen daartegen eerder verdomd gering... en de effectiviteit van de top-heavy amerikaanse soldaten qua controle van simpele bevolking erder gering, ze zijn ontwikkeld om te vechten tegen legers, niet burgers

Wat dat betreft is het hooguit een dreigings-gevoel (letterlijk bestaat er helemaal geen dreiging in de steden waarin ze ingezet moeten worden)... de ingezette troepen hadden eigenlijk helemaal niks te doen (waarop de regering vervolgens ging claimen dat ze 'de rust teruggebracht hadden'en allerhande Magafluencers beweren dat als dit niet gebeurt was, washington of Los Angeles afgebrand waren. Een 'oorlog' enkel om het narratief op social media te bepalen.

Het is echter wachten tot er wel wat gebeurt en vermoedelijk zal zoiets ook bewust uitgenut worden om een Noodtoestand uit te roepen en begint de machtsgreep van MAGA pas echt: men zoekt welbewust een escalatie op en poogt ook jurudisich het steeds verder te wringen dat MAGA vanuit politieke motieven het leger probeert in te zetten... zelfs rechterlijke uitspraken worden grootschalig gebroken en genegeerd en het Leger onder druk gezet om zich tot een politiek-ideologisch gestuurd wapen te laten maken

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

HEY_DUDE schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 10:08:
[...]

Zou me niet verbazen als dit machtsvertoon bedoeld is om een tegen reactie te induceren, zodat Trump vind dat hij gerechtigd is nog meer troepen te sturen. Elke tegenreactie zal uitvergroot worden

Het lijkt me ook niet ondenkbaar dat er groepen opstaan die gewapend verzet gerechtvaardigd gaan vinden. Je hebt er maar een paar nodig om nog meer shit op fan te hebben.
Dat is exact het doel van deze acties. En de Republikeinse gouverneur Abbot van Texas helpt daar lekker aan mee door zijn NG richting Oregon te sturen inclusief begeleidende dreigende teksten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:36

Vrijdag

De Zwarte

Een burgeroorlog zou op zijn best uitblijven en eerder een soort guerillastrijd worden. Hoeveel wapens er ook in omloop zijn, tegen het volledige Amerikaanse leger maak je echt geen schijn van kans met hun moderne wapens en training. Iedereen en zijn moeder maakt in Call of Duty triple-360-noscope-headshots, in het echt is dat toch wel different koek.

Ik zie het inzetten van de NG en het hinten van "steden als oefening gebruiken" voor het leger naast kijken hoe ver ze kunnen gaan, ook als het uitlokken van een reactie waardoor ze nóg zwaarder geschut kunnen inzetten. Een soort false flag operatie, maar dan open en bloot.
Zodat we dan straks horen "dat binnenlandse terroristen op onze dappere patriotten schieten en we niets anders kunnen doen dan daar met alle mogelijke middelen terugslaan". Ofzoiets in die strekking.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:35

Player1S

Probably out in the dark

DropjesLover schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 10:18:
[...]

Wat een shitshow.
Wat is de consequentie als ze niet gaat?
Ik zou op dit moment echt niet meer richting de VS gaan. Al kreeg ik 100 miljoen euro toe. Mijn online mening over trump is allang bekent daar dus voel ik me zeker niet meer veilig als ik daar land.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
DropjesLover schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 10:18:
[...]

Enige probleem is dat de harde aanhang van dat amandement dit allemaal prachtig vindt.
Totdat het hunzelf ook gaat raken, maar dan is het al te laat.

Kan de Illinois Gouverneur niet zijn eigen National Guard tegen die "invasie" van andere staten mobiliseren?

Wat een shitshow.
Zoals Jim Jefferies ooit zei: “Your first amendment allows me to say your second sucks d*ck”. Maar in essentie is zelfs dat tegenwoordig geen zekerheidje meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:42
wildhagen schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 07:37:
[...]
Ook de Texaanse Nationale Garde wordt nu ingezet om de burgers van Oregon en/of Illionois aan te pakken:
[...]
AD Liveblog (https://www.bndestem.nl/b...-trumps-invasie~a4c857c7/)
Ook die inzet (van zowel Californië als Texas) is nu verboden door de zelfde rechter die de inzet van de Oregon Nationale Garde verbood.
Judge Again Blocks Guard Deployment as Trump Expands His Targets
Judge Immergut, an appointee of President Trump, called an emergency hearing Sunday, then broadened her restraining order to cover “the relocation, federalization or deployment of members of the National Guard of any state or the District of Columbia in the state of Oregon,” telling Justice Department lawyers that the president was ”in direct contravention” of her order.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Die rechter mag wel uitkijken dat ze geen nachtelijk bezoek van de ICE krijgt en dan opeens wakker wordt in Guantanamo Bay, Zuid-Soedan, Uganda, of weet ik veel waar. Die speelt echt met vuur door dit soort uitspraken vrees ik.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• duvekot
wildhagen schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 10:32:
Die rechter mag wel uitkijken dat ze geen nachtelijk bezoek van de ICE krijgt en dan opeens wakker wordt in Guantanamo Bay, Zuid-Soedan, Uganda, of weet ik veel waar. Die speelt echt met vuur door dit soort uitspraken vrees ik.
Geboren en getogen in de USA .. maar wel van twee buitenlandse ouders (Zweden en Oostenrijk) .. dus volgens Trump zijn definitie geen Amerikaanse staatsburger (maar dan had hij haar ook niet moeten benoemen in zijn eerste termijn)
Wikipedia: Karin Immergut

Maar met zo'n achternaam doe je het dus altijd wel goed })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:11
Enige hoop zou zijn als het leger zich tegen het Witte Huis verzet.
En mogelijk gebeurt dat pas wanneer zij worden gedwongen om het vuur te openen op hun eigen burgers. Of pas er na.

In de jaren zeventig ging t met de protesten rondom de oorlog in Korea ook niet altijd goed.

EDIT: correctie, jaren zestig en Vietnam. Ik dacht aan de verkeerde oorlog. In 67 is er niet geschoten, maar in 1970 vonden wel de Kent State shootings plaats: vier doden door de National Guard.

[ Voor 21% gewijzigd door Liegebeest op 06-10-2025 10:45 ]

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Liegebeest schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 10:40:
[...]

En mogelijk gebeurt dat pas wanneer zij worden gedwongen om het vuur te openen op hun eigen burgers. Of pas er na.

In de jaren zeventig ging t met de protesten rondom de oorlog in Korea ook niet altijd goed.
oorlog in Vietnam :+

Ik denk dat de legertop na die belachelijke meeting van vorige week echt wel de koppen bij elkaar aan het steken is hierover. Echter is dat niet 123 geregeld.
Ze moeten uitvinden hoe het met de lagen eronder enzo ligt. Wie van de top aan hun kant staat.
Mogelijk pushen ze nog eerst bij republikeinen om actie te ondernemen.

Ik denk echter niet dat na die vertoning vorige week de legertop braaf met de dictator mee gaat. Het is denk ik wel kwestie van tijd dat er iets gaat gebeuren.

De republikeinen zullen een keer een kant moeten gaan kiezen. Of Trump afzetten of medeplichtig zijn zodra het leger in grijpt.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
Ik zie dat "Trump" tegen de eerste tijdelijke verordening al beroep hebben ingesteld bij "9th Circuit"

alle details en uitspraken etc kan je hier vinden:
https://www.courtlistener...&entry_lte=&order_by=desc

Dus dat zal ook wel gebeuren tegen de tweede. Wel een verschil is dat deze verordening niet opgeschort is vanwege het hoger beroep. Dus dat zal dan wel de eerste actie worden bij het "9th Circuit" om dat ongedaan gemaakt te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duvekot
In het Amerikaanse leger zijn er twee soorten eed die afgelegd moet worden. Eentje voor "Enlisted" en eentje voor "Officers" .. en daar zit verschil tussen.

Hier kan ze ze nalezen:
Wikipedia: United States Armed Forces oath of enlistment
Wikipedia: United States Uniformed Services Oath of Office

Cruciaal verschil is dat bij de "Oath of Enlistment" je ook trouwen zweert om de opdrachten van de president op te volgen .. bij de "Uniformed Services" staat alleen trouw aan de grondwet. Dus als de legertop van mening is dat de opdracht van Trump tegen de grondwet in gaan ...hoeven ze die niet uit te voeren. Dat zal vast wel een schuring in het leger veroorzaken met alle vervolg ellende die dat weer oplevert. En natuurlijk kan Trump/Hegseth die officieren natuurlijk direct ontslaan.

Niet voor niets dat zowel Trump als Hegseth vorige week bij de meeting had aangegeven dat als je dit alles niet aanstaat ze het "eervolle" moeten doen en ontslag moeten nemen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DropjesLover
Player1S schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 10:24:
[...]

Wat is de consequentie als ze niet gaat?
Ik zou op dit moment echt niet meer richting de VS gaan. Al kreeg ik 100 miljoen euro toe. Mijn online mening over trump is allang bekent daar dus voel ik me zeker niet meer veilig als ik daar land.
Yeah, mijn vrouw (ex-USSR-nu EU-burger) bemoeit zich helemaal niet met politiek (ik hier wel, op andere plekken wat minder), die ziet het "gevaar" niet.
Uitnodiging-brief en gaan, er landen daar dagelijks tienduizenden buitenlanders.

Ik zie wel of ik een onverwachte vakantie naar Oeganda ofzo moet boeken om haar op te halen ergens...

BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08:26
Ik hoor en lees over het Amerikaanse leger van alles maar de Europese defensieoefeningen laten volgens mij toch altijd blijken dat het vooral een papieren tijger is. Ja ze hebben veel spullen mensen maar zijn eigenlijk maar matig getraind in zelfstandig opereren zonder orders. Ook onverwachtte situaties die niet in het playbook staan worden meestal niet echt soepeltjes opgepakt.

Voorlopig praten we steeds over de Nationale garde, dat zijn toch burgers met legespullen en matige trainingen volgens mij en geen echte beroeps.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burgt
  • Laatst online: 08:22

burgt

Starbass

duvekot schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 10:37:
[...]

Geboren en getogen in de USA .. maar wel van twee buitenlandse ouders (Zweden en Oostenrijk) .. dus volgens Trump zijn definitie geen Amerikaanse staatsburger (maar dan had hij haar ook niet moeten benoemen in zijn eerste termijn)
Wikipedia: Karin Immergut

Maar met zo'n achternaam doe je het dus altijd wel goed })
Met die logica is hij zelf ook geen staatsburger.

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
Bvanham schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 12:12:
Ik hoor en lees over het Amerikaanse leger van alles maar de Europese defensieoefeningen laten volgens mij toch altijd blijken dat het vooral een papieren tijger is. Ja ze hebben veel spullen mensen maar zijn eigenlijk maar matig getraind in zelfstandig opereren zonder orders. Ook onverwachtte situaties die niet in het playbook staan worden meestal niet echt soepeltjes opgepakt.

Voorlopig praten we steeds over de Nationale garde, dat zijn toch burgers met legespullen en matige trainingen volgens mij en geen echte beroeps.
Correct, maar dat is ok omdat het reguliere leger niet tegen eigen bevolking ingezet mag worden, maar de National Guard wel (ter ondersteuning van de politie of dus ICE). Al is dat weer gebonden dat dat op aanvraag van de gouverneur van de staat moet zijn, tenzij extreme situatie, waar Trump dus overheen walst.

En vervolgens is die National Guard meer de National Gardeners...

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-10 20:59
Het scenario zou ook nog zo kunnen uitpakken dat het leger ingrijpt tegen de National Guard als ze vinden dat die te ver zijn gegaan. Maar dan moet het leger dat wel vinden natuurlijk.

Ik geloof niet dat alle aanwezige generaals achter Trump gaan staan, met name de vrouwelijke en gekleurde generaals niet. Die voelen ook wel aan dat hun positie verzwakt is. Dat kan zomaar inspirerend werken naar de lagen daaronder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
burgt schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 12:14:
[...]

Met die logica is hij zelf ook geen staatsburger.
Zijn beide ouders waren Amerikaans staatsburger op het moment dat hij geboren was ... Dus jou statement klopt niet:
Wikipedia: Fred Trump
Wikipedia: Mary Anne MacLeod Trump

Zijn moeder was oorspronkelijk Brits ... Maar voor zijn geboorte al genaturaliseerd tot Amerikaans staatsburger.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BadRespawn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:57
Portland, gisteren

Trump supporter die deelneemt aan een tegendemonstratie bij een anti-ICE demonstratie:
"this does not feel like a war zone... war zone is extreme and kind of a rhetoric that drives maybe hostility or anxiety between the two sides"
YouTube: Protesters, counter protesters at Portland ICE building agree city ‘...

Dat was ter gelegenheid vd gerechtelijke uitspraak voor een tijdelijke stop op deployment van National Guard naar Portland.
In de uitspraak vd rechter: "The president's perception is exaggerated. The president's determination was simply unteathered to the facts...his actions undermine the sovereign interests of Oregon as protected by the Tenth Amendment."

Intussen escaleert Trump's retoriek, er is geen twijfel meer over dat hij democraten als vijand ziet die bestreden moet worden.

“We have to take care of this little gnat that’s on our shoulder called the Democrats.”

Trump Tells the Navy to View Half the Country as the Enemy
https://newrepublic.com/p...rump-navy-democrats-enemy
"...calling the Democrats a “gnat” to be swatted away is just the latest in a long line of dehumanizing rhetoric from the president. He’s also called his opponents “vermin,” and “the enemy within,” and recently referred to Democrats as “The Party Of Hate, Evil, And Satan.” All while blaming the rhetoric of the left for a spate of political violence."

Trump II - Project 2025 tracker

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09:09
Over rechters in the VS gesproken. Een huis van een rechter in South Carolina is in vlammen op gegaan. De brand ontstond na zeer waarschijnlijk een explosie. Laat dit nu een rechter zijn die tegen Trump in gegaan is. Ze zetten een streep door een verzoek tot persoonlijke data over stemmers. Maar aanleiding van dit oordeel kreeg ze meerdere doodsbedreigingen. Dit zet je toch wel aan het denken.

https://www.independent.c...th-carolina-b2839996.html

[ Voor 7% gewijzigd door Louwke op 06-10-2025 19:34 ]

Untappd: Louwke80

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BadRespawn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:57
Tegenslagen en verzet tegen MAGA lijken wel toe te nemen

Er is een government shutdown omdat geen overeenstemming is bereikt over het budget voor 2026. De Dems kunnen niet met goed fatsoen akkoord gaan met de voortdurende kaalkap van federale diensten door MAGA, en GOP probeert misschien wel te ijverig om de Dems de schuld vd shutdown te geven - maar dat lijkt ze niet te lukken.

Trump Press Sec Seethes as Fresh Polls Show Him Losing Shutdown Badly
As Karoline Leavitt loses her temper under tough questioning about the government shutdown, a writer who closely tracks MAGA explains how all this reveals deepening cracks in Trump’s coalition.
https://newrepublic.com/a...how-losing-shutdown-badly

Trump and Republicans are being blamed more than Dems for government shutdown, early polling finds
The majority of independent voters - and nearly one in 10 Republican voters - blame the Trump administration for the shutdown
https://www.independent.c...ocrats-poll-b2839947.html
47 per cent of adults in the US blame Trump and Republicans in Congress for the closure, while 30 per cent blame the Democrats

Judge issues new broader order barring any National Guard from relocating to Oregon
https://www.oregonlive.co...relocating-to-oregon.html

Illinois Sues Trump for Putting Americans Under “Threat of Occupation”
https://newrepublic.com/p...ccupation-military-troops

Trump II - Project 2025 tracker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bouke-p
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 08:30
Bvanham schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 12:12:

De guard is net zo opgeleid als het reguliere leger en hebben ook dezelfde uitrusting.
Niet alleen de persoonsgebonden spullen, maar ook tanks, artillerie, humint, SF en ga zo maar door.
Amerikanen zijn van de kadaver discipline gewoon uitvoeren en niet nadenken.

In Nederland is het veel normaler dat bij een opdracht ook de mening van een soldaat meegenomen word bij een groepsopdracht. De sergeant beslist nog wel natuurlijk.

Als gewone burger begin je absoluut niks tegenover de National Guard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07:39

Amphiebietje

In de blubber

Lokale commerciële vliegtuigmaatschappijen die populair zijn bij Republikeinen dreigen geen subsidie meer te krijgen door de shutdown:

https://www.theguardian.c...ies-rural-airline-service
The Trump administration has said that funds from a US government program that subsidizes commercial air service to rural airports are set to expire as soon as Sunday because of the government shutdown.
Vreemd genoeg (of misschien niet) had het Witte Huis deze bezuiniging zelf al eens voorgesteld zondr het echt uit te voeren:
In May, the White House proposed cutting funding by $308m for Essential Air Service, which is popular with Republican lawmakers because it provides services to rural, largely Republican areas.
Maar ja, gezien dat er inmiddels ook al wat Republikeinen op onplezierige wijze in aanraking zijn gekomen met de Border Patrol en Ice vermoed ik dat Trump ook heel weinig geeft om hen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:07

Garyu

WW

Amphiebietje schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 22:14:
Lokale commerciële vliegtuigmaatschappijen die populair zijn bij Republikeinen dreigen geen subsidie meer te krijgen door de shutdown:

https://www.theguardian.c...ies-rural-airline-service

[...]

Vreemd genoeg (of misschien niet) had het Witte Huis deze bezuiniging zelf al eens voorgesteld zondr het echt uit te voeren:

[...]

Maar ja, gezien dat er inmiddels ook al wat Republikeinen op onplezierige wijze in aanraking zijn gekomen met de Border Patrol en Ice vermoed ik dat Trump ook heel weinig geeft om hen.
Blame it on the Dems. Daar gaat Trump echt niet van wakker liggen.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Trump dreigt nu met Martial Law en de inzet van het leger (dus niet de Nationale Garde) om de burgerbevolking hard aan te pakken.

Hierbij wil hij zich beroepen op de Insurrection Act uit 1807 (!):
De Amerikaanse president Donald Trump dreigt een noodtoestand af te kondigen om het Amerikaanse leger in steden in de VS in te kunnen zetten. Hij gaf eerder al de opdracht om troepen van de Nationale Garde naar Chicago (Illinois) en Portland (Oregon) te sturen, tegen het advies van lokale politici en gerechtelijke beslissingen in.

"We hebben een 'Insurrection Act' voor een reden", zegt Trump aan de pers in het Witte Huis. Dat is een 18e-eeuwse oorlogswet waarmee de president militairen kan inzetten op Amerikaans grondgebied in geval van opstand of rebellie. "Ik zou die inroepen als er mensen worden vermoord en rechtbanken ons tegenhouden of als gouverneurs en burgemeesters ons tegenhouden."

Trump maakte al bekend dat hij de Nationale Garde wil inzetten in Los Angeles, Washington, Memphis, maar richt zich nu ook op Chicago (in de staat Illinois) en Portland (in de staat Oregon). Om de maatregel te verantwoorden omschreef de Trump-administratie de geviseerde steden onder meer als "oorlogszones", waar "bendes en kartels" hun gang kunnen gaan.
Bron en meer info: Trump dreigt noodtoestand uit te roepen om leger naar steden te sturen

Hij stuurt dus echt aan op een full-scale dictatuur en mogelijk een nieuwe burgeroorlog?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DropjesLover
wildhagen schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 04:46:
Trump dreigt nu met Martial Law en de inzet van het leger (dus niet de Nationale Garde) om de burgerbevolking hard aan te pakken.

[...]

Bron en meer info: Trump dreigt noodtoestand uit te roepen om leger naar steden te sturen

Hij stuurt dus echt aan op een full-scale dictatuur en mogelijk een nieuwe burgeroorlog?
Een burgeroorlog is wel een goede afleiding van de Epstein files.

Trump en co doen een Putin/Kim en recent Netanyahu. Continue escaleren, geen enkele stap terug, om maar aan de macht te blijven, op de lompe manier.

Wat ook betekent dat dit seizoen van Game of Thrones alleen maar bloederig kan eindigen, en op de niet al te lange termijn.
Gaat er niet iemand binnenkort trouwen? O-)

[ Voor 10% gewijzigd door DropjesLover op 07-10-2025 06:54 ]

BThGvNeOA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Bouke-p schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 21:45:
[...]

De guard is net zo opgeleid als het reguliere leger en hebben ook dezelfde uitrusting.
Niet alleen de persoonsgebonden spullen, maar ook tanks, artillerie, humint, SF en ga zo maar door.
Amerikanen zijn van de kadaver discipline gewoon uitvoeren en niet nadenken.

In Nederland is het veel normaler dat bij een opdracht ook de mening van een soldaat meegenomen word bij een groepsopdracht. De sergeant beslist nog wel natuurlijk.

Als gewone burger begin je absoluut niks tegenover de National Guard.
Bijkomend punt is dat de national guard een beetje werkt als onze reserve.

Mensen hebben gewoon een day job. Vaak als politieagent of brandweerman. En dit geklooi haalt ze daar dus effectief ook vandaan.

@wildhagen en niet voor de eerste keer. De man schijt alleen maar de televisie te volgen. Ziet daar een blok in portland of LA met protesten. En bedenkt dat heel de stad in brand staat.

Mind you, de protesten gaan inmiddels over het inzetten van ICE en de National Guard. Cirkel redenering.

[ Voor 14% gewijzigd door MikeyMan op 07-10-2025 07:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07:39

Amphiebietje

In de blubber

Ecuador ligt tegenwoordig blijkbaar in de VS, de Republikeinen gebruiken foto's van aldaar voor hun propaganda:

https://www.theguardian.c...otest-photo-south-america

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Trump wil wat veroordeelde criminelen die (o.a.) net als hij banden met Epstein hebben/hadden mogelijk gratie verlenen:
De Amerikaanse president Donald Trump heeft de deur opengezet voor een gratie voor Ghislaine Maxwell. Zij is veroordeeld voor het helpen van de overleden financier en veroordeelde zedendelinquent Jeffrey Epstein bij het seksueel misbruiken van tienermeisjes.

Maandag wees het Amerikaanse Hooggerechtshof Maxwells verzoek af om haar veroordeling ongedaan te maken. Toen Trump werd gevraagd of hij Maxwell gratie zou verlenen, zei hij: „Ik heb de naam al zo lang niet meer gehoord. Ik zal het met het ministerie van Justitie bespreken.”

De Epstein-zaak achtervolgt Trump en het ministerie van Justitie al maanden. Trumps politieke achterban is verontwaardigd dat de regering niet meer informatie vrijgeeft over Epsteins handlangers.

Trump en Epstein waren vrienden, maar kregen ruzie. Epstein overleed in 2019 in een gevangeniscel in New York.

Trump zei ook dat Sean ’Diddy’ Combs, die vrijdag werd veroordeeld tot meer dan vier jaar gevangenisstraf voor het aanzetten tot prostitutie, om gratie heeft verzocht.
Zie https://www.telegraaf.nl/...ine-maxwell/95575766.html

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08:11
wildhagen schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 07:50:
Trump wil wat veroordeelde criminelen die (o.a.) net als hij banden met Epstein hebben/hadden mogelijk gratie verlenen:

[...]

Zie https://www.telegraaf.nl/...ine-maxwell/95575766.html
Tis echt te bizar voor woorden. US of A gaat echt snel richting een dictatuur, en zolang je te vriend blijft. Krijg je gratie of whatever.. man man man wat een bananenrepubliek

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
wildhagen schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 04:46:

[...]

Dit stukje is vooral heftig;
"Ik zou die inroepen als er mensen worden vermoord en rechtbanken ons tegenhouden of als gouverneurs en burgemeesters ons tegenhouden."
Koning Trump claimt hiermee dus de volledige macht over de VS. Zijn wil is wet, en iedereen die er tegen in gaat kan een bezoekje van het leger verwachten.

...

Dit gaat vroeg of laat echt in bloedvergieten eindigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duvekot
Ondertussen in de Canadese slijterijen:
US liquor exports to Canada drop 85 percent
The midyear report, released Monday by the Distilled Spirits Council of the United States (DISCUS), shows that exports to Canada dropped to $9.6 million in the second quarter of 2025, down from $63.1 million in the second quarter of 2024.
Maar niet alleen Canada heeft geen trek meer in Amerikaanse drank:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m3T0Cc-KCfUSXyw0sBcCF9C2DMA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/H2Xl9C8tGjjVnKyRsS6fLbno.png?f=fotoalbum_large
Ook Europa (-12%), de UK (-29%) en Japan (-23%) vinden Amerikaanse drank toch minder smakelijk de afgelopen tijd.

Dus de dranken verkopers vragen aan Trump:
“We urge the President to help facilitate a lasting return to tariff-free trade with our longstanding trading partners to ensure the continued growth and vitality of this great industry.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:27
Canada is een van die landen die verkoop van drank alleen toestaat via overheidswinkels. Voor hen is het relatief makkelijk om de VS uit de schappen te laten. Het is politiek-electoraal nu eenmaal opportuun om de ellebogen omhoog te doen tegen de VS op het moment.
[Afbeelding]
Ook Europa (-12%), de UK (-29%) en Japan (-23%) vinden Amerikaanse drank toch minder smakelijk de afgelopen tijd.

[...]
Wat wel grappig is, is dat mensen in de VS alleen denken dat het een importheffingen ding is. Dat is het niet: Het merk USA heeft een gigantische knauw gehad, en dat kun je niet zomaar herstellen met vrijhandelsverdragen.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
duvekot schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 08:56:
Ondertussen in de Canadese slijterijen:
US liquor exports to Canada drop 85 percent

[...]

[Afbeelding]

[...]
Als ik Reddit mag geloven wordt er in Canada nog volop ingezet op "Buy Canadian". Hier lijkt "Buy from EU" wat stoom te zijn verloren, maar misschien komt dat wel weer de volgende keer dat Trump dreigt een deel van de EU te annexeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

ErikT738 schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 08:29:
[...]

Dit stukje is vooral heftig;

[...]

Koning Trump claimt hiermee dus de volledige macht over de VS. Zijn wil is wet, en iedereen die er tegen in gaat kan een bezoekje van het leger verwachten.

...

Dit gaat vroeg of laat echt in bloedvergieten eindigen.
*knip* onnodig

Kan me niet voorstellen dat die generaals braaf mee werken na die wansmakelijke toespraak van vorige week.

[ Voor 9% gewijzigd door darkrain op 07-10-2025 09:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lynix
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 09:23
ErikT738 schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 09:10:
[...]

Als ik Reddit mag geloven wordt er in Canada nog volop ingezet op "Buy Canadian". Hier lijkt "Buy from EU" wat stoom te zijn verloren, maar misschien komt dat wel weer de volgende keer dat Trump dreigt een deel van de EU te annexeren.
Ik probeer nog steeds waar mogelijk Europees te kopen. Maar het is nog niet zo simpel helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

HollovVpo1nt

I like gadgets

Player1S schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 09:13:
[...]

[mbr]*knip* onnodig[/mbr]

Kan me niet voorstellen dat die generaals braaf mee werken na die wansmakelijke toespraak van vorige week.
Je hoeft ze ook niet allemaal mee te hebben, maar een net genoeg aantal. En ach, geef die mensen een masker en ze durven ineens alles. Kijk naar de wetteloosheid van ICE, die zich gesterkt voelen door hun anonimiteit om de grootste schending van burgerlijke vrijheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
Ondertussen in het huis van afgevaardigden:
Greene ‘disgusted’ if health care tax credits expire and premiums double
Hier de volledige tekst van haar post op X:
I was not in Congress when all this Obamacare, “Affordable Care Act” bullshit started. I got here in 2021. As a matter of fact, the ACA made health insurance UNAFFORDABLE for my family after it was passed, with skyrocketing premiums higher than our house payment.

Let’s just say as nicely as possible, I’m not a fan.

But I’m going to go against everyone on this issue because when the tax credits expire this year my own adult children’s insurance premiums for 2026 are going to DOUBLE, along with all the wonderful families and hard-working people in my district.

No I’m not towing the party line on this, or playing loyalty games. I’m a Republican and won’t vote for illegals to have any tax payer funded healthcare or benefits.

I’m AMERICA ONLY!!!

I’m carving my own lane.

And I’m absolutely disgusted that health insurance premiums will DOUBLE if the tax credits expire this year.

Also, I think health insurance and all insurance is a scam, just be clear!

Not a single Republican in leadership talked to us about this or has given us a plan to help Americans deal with their health insurance premiums DOUBLING!!!

Our country sent $30 billion to Israel in 2024 alone killing countless innocent children and sent HUNDREDS OF BILLIONS to Ukraine in the past few years. By the way, I voted NO to all of that murder! America has funded the Ukrainian government, Ukrainian, pensions, and Ukrainian businesses during this entire stupid war that America should have nothing to do with.

All our country does is fund foreign countries and foreign wars, and never does anything to help the American people!!!

It is absolutely shameful, disgusting, and traitorous, that our laws and policies screw the American people so much that the government is shut down right now fighting over basic issues like this.

Again, NO FUNDING FOR ILLEGALS AND ANY BENEFITS FOR THEM, BUT WE HAVE TO DO SOMETHING ABOUT THE ABSOLUTELY INSANE COST OF INSURANCE FOR AMERICANS.

You don’t HATE your government enough.

I’m here in Washington DC this week to meet with anyone who is AMERICA ONLY and will work with me on a plan for AMERICANS ONLY!!!
hier de orginele link
Nu ze zich realiseert wat de bezuinigingen betekenen voor haar kinderen is ze tegen ... Hopelijk vinden ze nog een aantal Republikeinen die tegen zijn. (Helaas zit ze in het Huis van afgevaardigden .. en niet in de Senaat waar je (nog) 60 stemmen nodig hebt om een voorstel rondom de budgetten er doorheen te krijgen)
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Let op:
Zero Tolerance beleid
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
Topic specifiek beleid
Lees s.v.p. in de topic start de kop "Discussiebeleid en moderatie" goed door:
[ZT] Trump II en de Amerikaanse politiek - deel II