De woorden van een ware isolationist.
De realiteit is natuurlijk dat de Amerikaanse healthcare volledig kapitalistisch is ingericht en als gevolg compleet corrupt is. Wat nu aan het plaats vinden is, is dat de corruptie die plaats vind in de VS het moment heeft bereikt waarbij het fundament van de werkende economie weg rot. Het is niet alleen healthcare; het is alles. Het is de reden waarom de VS bijna niets groots meer kan bouwen omdat ze kolossaal over budget gaan met alles. Het is waarom las Vegas onbetaalbaar is geworden.
Het grote probleem is dat de mensen verantwoordelijk voor deze verre gaande corruptie aan beide kanten van het politieke eiland de touwtjes in handen hebben. Trump en zijn administratie worden gesteund en aan de macht gehouden door dezelfde mensen die middels papieren labyrinten hun zakken vullen.
Er is een zekere ironie daarin dat de ellende veroorzaakt in de VS door deze mensen ervoor zorgt dat de burger uit onvrede gaat stemmen op populisten die dan vervolgens niets gaan doen omdat ze in de zakken zitten van dezelfde mensen die de ellende veroorzaken. politiek zit de burger in de VS gevangen; die zitten al jaren in feite in aan autocratie; een autocratie van corruptie.
De externe vijandige politiek van Trump is ook het gevolg van deze corruptie. De burger is grotendeels droog gebloed. Die doen alles al met leningen aankopen omdat ze geen echt spaargeld meer hebben. Vandaar dat de Trump administratie middels chantage geld van het buitenland probeerd af te troggelen.
Maar ik ben wel benieuwd want het ziet er naar uit dat de VS er niet in slaagt om te krijgen van het buitenland wat ze willen. De tariffs blijken vooral papieren tijgers te zijn. Het geld wat men nodig heeft lijkt er niet te komen. Ook dreigt de komende midterm verkiezingen een crisis te worden waardoor de plannen van de Trump administratie vertraagd worden. Ik weet zeker dat Trump al veel sneller grotere plannen tegen de 'oneerlijke concurrentie omtrent medicijnen' aan te pakken als de midterms niet zo'n hoofdpijn dossier waren geworden.
Ik ben benieuwd. Ik denk dat alleen een tussenkomst door het leger nog autocratie kan verhinderen. Maar zelfs dan wordt het lastig want het hele systeem is corrupt geraakt door het geld van zeer rijke Amerikanen. Er is een hele aderlating nodig om dat soort corruptie weg te spoelen.
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.