• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Het zouden schepen worden door AI-gebruik.

Zul je zien straks gebruikt zo'n schip ChatGPT (want goedkoper enzo). Heeft het ding een hallucinatie (niet ongebruikelijk voor een ChatGPT) en lanceert hij even per ongeluk een kernwapen naar Venezuela of Groenland ofzo.

Nee lekker daar zitten we op te wachten....

En dan nog even een schip doodleuk naar hemzelf vernoemen. Dan ben je wel een narcist Top Class hoor....

Virussen? Scan ze hier!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Jerie schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 08:47:
[...]

De zonnepanelen op de achterkant gaan de laser wel helpen 🙄.
Waar zie je zonnepanelen?

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Jerie schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 08:47:
De zonnepanelen op de achterkant gaan de laser wel helpen
Deksels van lanceerbuizen, denk ik.

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16:38
wildhagen schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 08:49:

Zul je zien straks gebruikt zo'n schip ChatGPT (want goedkoper enzo). Heeft het ding een hallucinatie (niet ongebruikelijk voor een ChatGPT) en lanceert hij even per ongeluk een kernwapen naar Venezuela of Groenland ofzo.

En dan nog even een schip doodleuk naar hemzelf vernoemen. Dan ben je wel een narcist Top Class hoor....

Dat was toch al genoegzaam bekend, hij wil zijn naam overal op hebben, Idiocracy full blown..

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
wildhagen schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 08:49:

ChatGPT? .. ik denk eerder Grok .. want ChatGPT gaat politiek correcte vragen stellen als je dat vissersbootje uit wil schakelen.

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
user109731 schreef op maandag 22 december 2025 @ 10:58:
CBS heeft een '60 minutes' reportage over de gevangenissen in El Salvador van de buis gehaald in opdracht van Bari Weiss. Trump heeft mensen daarheen gestuurd en dit ging o.a. over de zeer slechte omstandigheden daar.

RIP CBS. De zoveelste Fox News Lite na overname door een MAGA oligarch (Larry Ellison).
In Canada was dit fragment 'per ongeluk' beschikbaar op een streaming platform, lang genoeg om gedownload te worden.

Internet Archive heeft de 'inside CECOT' video beschikbaar.

[ Voor 5% gewijzigd door user109731 op 23-12-2025 09:28 ]

• Plasma_Wolf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:39

Plasma_Wolf

Student

CBS News chief Bari Weiss pulls '60 Minutes' story, sparking outcry

CBS heeft een '60 minutes' reportage over de gevangenissen in El Salvador van de buis gehaald in opdracht van Bari Weiss. Trump heeft mensen daarheen gestuurd en dit ging o.a. over de zeer slechte omstandigheden daar.

RIP CBS. De zoveelste Fox News Lite na overname door een MAGA oligarch (Larry Ellison).
In Canada was het wel te zien. En uiteraard is het opgenomen. Ik heb een paar links naar youtube gezien, maar die werken al niet meer. Ofwel verwijderd door de persoon die het heeft geplaatst, ofwel niet beschikbaar omdat CBS copyright heeft geclaimd (is ook een mooie, weigeren te laten zien in de VS en dan copyright eisen)

Gelukkig zijn er ook andere bronnen: https://www.muellershewro...-60-minutes-cecot-segment
Deze is met telefooncamera opgenomen, past mooi in het plaatje van filmpjes maken die het regime niet leuk vindt :)

Edit: ik was blijkbaar niet de eerste

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Of Trump nou wel of niet met het hele Epstein gebeuren te maken heeft laat ik even in het midden maar dit is toch wel een bijzonder beeld wat hij heeft van zijn beleid:

Hij blijft de dure boodschappen en inflatie en alles wat er niet goed gaat in de schoenen van Joe Biden teschuiven, maar ja dat kan je toch niet eeuwen blijven volhouden, maar ik denk dat hij dit uiteraard wel blijft doen.
Trump suggereerde tot slot dat de aandacht voor de vrijgegeven documenten bedoeld is om politieke successen van de Republikeinen te overschaduwen. „Dit hele Epstein-gedoe is een poging om af te leiden van het enorme succes van de Republikeinse Partij”, zei hij.

„We staan op het punt de meest succesvolle economie in de geschiedenis te hebben. Daar willen ze niet over praten, ze willen het over Epstein hebben.”
Bron: ad.nl

[ Voor 34% gewijzigd door Slasher op 23-12-2025 09:27 ]

Elect a clown, expect a circus.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:29

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Slasher en de band van de Titanic speelde rustig door...

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Het is inderdaad niet alsof dit al voorspeld werd op basis van bepaald gedrag in het verleden:
If it walks like a duck...

Dus nu worden er (vooralsnog deels als poging) meerdere comedians van de buis gehaald, borden in het echte leven worden aangepast met desinformatie, gebouwen krijgen de naam van de blonde leider, het belangrijkste overheidsgebouw krijgt een gouden upgrade en is dientengevolge half gesloopt, mensen worden random opgepakt door gemaskerde personen, je moet nu 100k betalen om te mogen werken, ziek zijn kost nu nog meer tenzij je koning Donald preventief betaalt, de officiële site van het witte huis is een relblog geworden, miljoenen uitgeven aan de koning voor een green card is nu een mogelijkheid, de koning is letterlijk een scammer met eigen muntjes die niets met het land te maken hebben, mensen worden letterlijk in een kooi gestopt vanwege te kleine vergrepen of huidskleur / afkomst, en dat is nog maar een redelijk kleine greep uit de dingen die gaande zijn.

Er zijn landen die om minder werden genoemd als nieuwe dictatuur.

Dat zit wel Schnorr.

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:23

Auredium

Informaticus Chaoticus

Het Trump regime komt steeds meer onder water te staan. In het land zelf zijn ze links en rechts posities in de staten aan het verliezen en het echte slagveld moet nog komen.

Vandaag kwam naar buiten dat Amerika de olie van de in beslag genomen Venezolaanse tanker zelf wil verkopen. Geen verassing; ik kreeg afgelopen zondag al van iemand de vraag wat Amerika met die olie zou doen en gaf toen al aan dat de VS die gewoon zelf ging verkopen. Dus Trump de 'grote vredesman' waarvan iedereen al wist dat het een leugen was is inmiddels ook niet meer door zijn eigen achterban te verdedigen.

Afgelopen week schoot Trump 1 van zijn 'crisis kogels' af die weinig echte impact leek te maken. Daarmee bedoel ik de toespraak die hij hield waarin hij fabrikanten van medicijnen ging dwingen de verkoopprijs te verlagen. We zullen hier geleidelijk meer over horen en ik verwacht dat in Januari Trump groots gaat presenteren hoe 'goedkoop' bepaalde medicijnen zijn geworden door zijn nieuwe beleid om het leed van de hogere zorgkosten te verdoezelen. Je kunt hier vergif op innemen want ik ken kapotte klokken die onvoorspelbaarder zijn dan Trump.
Maar wat echt belangrijk was was dat in de populariteit dit maar een heel klein hopje was wat vrij snel weer omlaag ging. Dit terwijl ik zeker weet dat de Trump regering dit als een nucleaire populariteit had gezien. Het geeft aan hoe diep de Trump regering is gezakt in de ogen van veel Amerikanen.

De manier van het releasen van de Epstein files gaat ze ook niet helpen. Erger nog; meer slachtoffers hebben zich gemeld door de initiële eerste vrijgave. Dit houd in dat Epstein gegarandeerd het hele Trump ambtstermijn gaat voortzetten en door etteren voor Trump. Het is goed mogelijk dat hier ook getuigen bij naar voren komen die meer weten van wat Trump heeft weten uit te spoken.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:29

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah, die Epstein files. Het eindeloze gepruts daarmee werkt Trump nu gelukkig nog meer tegen dan de inhoud. Zelfs het zwart lakken lukt ze niet fatsoenlijk.

En inmiddels komen er slachtoffers en bijvoorbeeld een Clinton naar voren die meer gereleased willen hebben. Laat maar lekker sudderen hoor, ik vind het goed ;)

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:05

polthemol

Moderator General Chat
Topicstarter
MikeyMan schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 09:53:
Tsjah, die Epstein files. Het eindeloze gepruts daarmee werkt Trump nu gelukkig nog meer tegen dan de inhoud. Zelfs het zwart lakken lukt ze niet fatsoenlijk.

En inmiddels komen er slachtoffers en bijvoorbeeld een Clinton naar voren die meer gereleased willen hebben. Laat maar lekker sudderen hoor, ik vind het goed ;)
bedenk ook het niveau van incompetentie wat we hier zien: men heeft nu de facto alle gegevens zowat van slachtoffers ook op straat gemikt, alles op basis van een justitie ministerie wat niet meer te vertrouwen is en een president die alleen maar doet wat mogelijk goed is voor hemzelf, zonder de realiteit in de overweging mee te nemen.

Er is 0 interesse voor andere mensen dan hemzelf/zijn binnenste kring aan loyalisten. Eventuele negatieve gevolgen voor anderen, rechten, enz. , is allemaal optioneel.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Slasher schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 09:22:

Hij blijft de dure boodschappen en inflatie en alles wat er niet goed gaat in de schoenen van Joe Biden teschuiven, maar ja dat kan je toch niet eeuwen blijven volhouden, maar ik denk dat hij dit uiteraard wel blijft doen.
Nee nog erger. Hij ontkent de prijsstijgingen en zegt dat alles goedkoper is geworden en dat dat zijn prestatie is. Terwijl het toch echt aantoonbaar onjuist is.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:51
TheBrut3 schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 08:07:
Wat een grap is het toch... Is die man fan van Star Trek ofzo?
Goede kwaliteit renders ook wel.

[Afbeelding]
[Afbeelding]

https://www.goldenfleet.navy.mil/
Zag het langskomen op youtube en naar aanleiding van deze post toch even gekeken, echter weet ik nu nog steeds niet of het echt is of satire.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:47

Seraphin

Meep?

TheBrut3 schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 08:07:
Wat een grap is het toch... Is die man fan van Star Trek ofzo?
Goede kwaliteit renders ook wel.

[Afbeelding]
Die gelanceerde raket rechts in de tekening (pointy nose) deed me hier aan denken: https://www.bilibili.tv/en/video/2047169318

We weten nu ook weer waar Trump zijn natuurkundige / ballistische kennis vandaan haalt.

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

• Grunwold
  • Registratie: April 2017
  • Nu online
duvekot schreef op woensdag 17 december 2025 @ 23:38:
Ondertussen bij de FBI:
[Embed]
Voor als je je afvraagt wie is dat:
Wikipedia: Dan Bongino

Hij vindt het blijkbaar toch niet meer zo interessant bij de FBI
Misschien had hij achteraf meer redenen om op te stappen :). Volgens mij is het hier niet gemeld (?), maar er zijn meer Epstein files beschikbaar gekomen. Volume 8, die niet op de website van de DOJ stond. Klaarblijkelijk kon volume 8 bereikt worden door de juiste URL in te typen :9.

Te vinden hier: https://www.jmail.world/drive?folder=doj%2Fvol8

Bron (voidzilla): YouTube: they accidentally leaked new epstein files, and it's really bad...

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Het is niet de eerste keer dat leden van de Trump admin in het openbaar vaak de wind van voren krijgen van omstanders. Eerder al Vance die werd uitgejoeld tijdens een vakantietrip, Miller die is verhuisd naar een military compound omdat hij bij hem thuis telkens werd aangesproken en nu was het Bessent die aangesproken werd in een restaurant.

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:23

BeaM-R

Powerrrrr

We weten inmiddels ook hoe Trump de laagste medicijnprijzen in de wereld wil bereiken.
Hij heeft Macron dus gevraagd opgedragen zijn medicijnprijzen te verhogen, zo niet verhoogd hij de tariffs met 25%. En blijkbaar heeft hij dit ook aan andere landen opgedragen.
Ik mag toch hopen dat Europa hier niet aan gaat toegeven.

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Chantage is hem niet vreemd nee.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:56
BeaM-R schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 11:40:
We weten inmiddels ook hoe Trump de laagste medicijnprijzen in de wereld wil bereiken.
Hij heeft Macron dus gevraagd opgedragen zijn medicijnprijzen te verhogen, zo niet verhoogd hij de tariffs met 25%. En blijkbaar heeft hij dit ook aan andere landen opgedragen.

[YouTube: "You Will Lower Prices or Face 25% Tariffs," Trump Reflects Tough Diplomacy With Macron | AC1N]
In een persbericht van een farmaceut waar ik bekend mee ben staat dat ze 10 miljard investeren in productiefaciliteiten in de VS om tegemoet te komen aan de eisen van de regering Trump.

Het is dus niet zozeer de vraag of bedrijven hierin mee gaan, maar hoe ze hier zelf weer een slaatje uit slaan. Het vreemde is namelijk dat de medicijnprijzen in de EU geenszins lijken op die in de VS - het is dus niet per se zo dat medicijnen zo duur zijn, maar dat ze zo duur zijn in de VS.

Ergo: medicijnen kosten A, gaan naar de VS, kosten daar B. Trump zegt, maar ze maar in de VS, waar het maken A++ kost, waarna ze voor B++ verkocht worden, iedereen blij.

Als de oorzaak niet per se de producent is en je richt je zoals gewoonlijk weer op dat deel wat het minst relevant is, dan wordt het beter. /s

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

[YouTube: "You Will Lower Prices or Face 25% Tariffs," Trump Reflects Tough Diplomacy With Macron | AC1N]
Ik denk niet dat het gaat werken. Een dergelijke move in de EU politiek is p[olitieke zelfmoord. Macron staat er bijvoorbeeld niet goed voor; het verhogen van de medicatie betekend zijn politieke einde.

Persoonlijk zou ik het fijn vinden als de politieke vrij openbaar aangeeft dat Trump niet de medicijnprijs in de VS verleet maar internationaal probeerd te verhogen voor eigen gewin en dus over lijken gaat.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:56
duvekot schreef op maandag 22 december 2025 @ 23:49:
[...]

Als je leest wat er allemaal gezegd wordt over die boten ... Dan denk je echt dat ze de scenario schrijvers van paramount eea hebben laten schrijven:

[...]

En deze:

[...]

Ze willen er 2 zelf bouwen en dan 25 in totaal. Dat klinkt net zo mooi als deze : Wikipedia: Zumwalt-class destroyer

32 aangekondigd, slechts 3 gebouwd waarvan er maar 2 in dienst zijn .. 29 geannuleerd. En die 3 schepen hebben dan 7.5 Miljard dollar per stuk gekost ..
De Amerikaanse Marine heeft een hele grote power-posture, maar is tegelijkertijd in kwaliteit ernstig verouderd. De hoeveelheid mensen die nodig is voor de bediening is bijna lachwekkend en de kwaliteit van leven aan boord stamt nog uit WO2.

De moderne Nederlandse schepen hebben zo dus maar een klein deel van de bemanning nodig om een schip te laten functioneren, door automatisering *oud artikel, omdat het niets nieuws is bijvoorbeeld. Nederlands fregat heeft 100-120 bemanningsleden, een VS-fregat 220-250. Geen AI, maar gewoon, automatisering van handmatige systemen. Dus hoewel Trump z'n insteek wellicht niet kwaliteit maar borstklopperij is, is er wel ruimte voor verbetering :+

En uiteraard kan een modern fregat niet zonder lasers en kanonnen en had ik al gezegd kanonnen en dan nog meer kanonnen. En, nog een laser trouwens 8)7

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:32

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Auredium schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 11:51:
[...]

Ik denk niet dat het gaat werken. Een dergelijke move in de EU politiek is p[olitieke zelfmoord. Macron staat er bijvoorbeeld niet goed voor; het verhogen van de medicatie betekend zijn politieke einde.

Persoonlijk zou ik het fijn vinden als de politieke vrij openbaar aangeeft dat Trump niet de medicijnprijs in de VS verleet maar internationaal probeerd te verhogen voor eigen gewin en dus over lijken gaat.
Ik begreep dat Trump ervan overtuigd is dat de prijzen in de VS zo duur zijn omdat big pharma de lage uitonderhandelde prijzen in andere landen zo compenseert. Als de prijzen daar dus hoger worden, zo redeneert hij, dan kunnen ze in de VS goedkoper worden. Geen idee of dat op een kern van waarheid is gebaseerd.

Dit dus.

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:04
duvekot schreef op maandag 22 december 2025 @ 22:21:

Mr. Trump, who is scheduled to appear later Monday with Defense Secretary Pete Hegseth and the secretary of the Navy, John Phelan, in Palm Beach, Fla., has criticized the appearance of Navy warships.
Dus het gaat niet eens om de capaciteiten van de huidige schepen, die wellicht niet meer aansluiten bij moderne oorlogsvoering oid, of waarin een stap vooruit gezet kan/moet worden, het gaat om het uiterlijk ervan 8)7

Er zal toch hopelijk iemand bij de marine hem durven vertellen dat er een reden is waarom schepen overwegend in donkergrijs worden uitgevoerd, en niet in schreeuwend red, white and blue, met vlammende adelaars en Trump met ontbloot bovenlijf, rijdend op een T-rex...

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

FunkyTrip schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 12:00:
[...]

Ik begreep dat Trump ervan overtuigd is dat de prijzen in de VS zo duur zijn omdat big pharma de lage uitonderhandelde prijzen in andere landen zo compenseert. Als de prijzen daar dus hoger worden, zo redeneert hij, dan kunnen ze in de VS goedkoper worden. Geen idee of dat op een kern van waarheid is gebaseerd.
Daar ligt ook direct het probleem. 'Trump denkt' maar de realiteit is waarschijnlijk dat de VS verzekeringsmaatschappijen flinke winst knijpen uit de medicijnprijzen. Mocht dat zo zijn dan kan de farmaceutische industrie niet veel doen want dan blijven de prijzen in de VS altijd hoog. Maar wss zijn een hoop van de firma's die de prijs hoog houden in de VS onderdeel van de mensen die Trump aan de macht hebben geholpen op de eerste plaats.

• wildhagen
  • Niet online
migchiell schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 12:00:
[...]

Dus het gaat niet eens om de capaciteiten van de huidige schepen, die wellicht niet meer aansluiten bij moderne oorlogsvoering oid, of waarin een stap vooruit gezet kan/moet worden, het gaat om het uiterlijk ervan 8)7

Er zal toch hopelijk iemand bij de marine hem durven vertellen dat er een reden is waarom schepen overwegend in donkergrijs worden uitgevoerd, en niet in schreeuwend red, white and blue, met vlammende adelaars en Trump met ontbloot bovenlijf, rijdend op een T-rex...
Ach aan de andere kant: als je His Royal Highness, King Donald-I, kan pleasen door hem als een soort Rambo af te beelden op de hull, why not? Als je op die manier wat extra budget/materieel kunt krijgen...

Virussen? Scan ze hier!

• duvekot
  • Nu online
ondertussen rondom de golfbanen in Washington DC:
Trump threatens to seize control of Washington, D.C.’s public golf courses

dit bericht is een beetje ondergesneeuwd in het Epstein, Venezuela en andere afleidingen geweld, maar dit is natuurlijk voor Trump als de best golvende president ooit natuurlijk wel een stuk belangrijker.

wat is er nou precies aan de hand.

Er zijn in Washington DC 3 publieke golfbanen. Deze waren een beetje vervallen en niet goed up to date gehouden. Een aantal mensen hebben de koppen bij elkaar gestoken en een voorstel gemaakt om deze golfbanen weer op te knappen en toegankelijk te maken voor de "gewone burger". In plaats van vele geld te vragen voor een lidmaatschap en hoge toegangsprijzen om en rondje te kunnen golven vragen ze maximaal 50 dollar. Deze organisatie,National Links Trust, heeft een overeenkomst met de "The National Park Service" om de komende 50 jaar om de 3 golfbanen te beheren en te moderniseren.

midden oktober hebben ze een bericht ontvangen waarin ze te horen kregen dat ze niet voldoen aan de overeenkomst met The National Park Service. Daar zijn ze het natuurlijk niet mee eens:
National Links Trust appreciates the President’s interest in the DC golf courses and looks forward to the opportunity to partner with the administration to improve these historically significant facilities. We respectfully disagree with the characterization that we are in default of our lease. In the five years since signing the lease, National Links Trust has worked hand in hand with the National Park Service through the extensive permitting and compliance processes required for these comprehensive renovation projects, the renovation of the Rock Creek golf course, where we are currently under construction. National Links Trust will continue to pursue our mission to positively impact communities through affordable and accessible golf
bron: What’s Happening NOW?

en er speelt nog iets ... Trump is bezg met de "ballroom" .. en daar komt ook een boel puin vrij .. wat ze ergens kwijt moeten. En nu hebben ze besloten om dat maar te dumpen op een van die golfbanen.

En in de WSJ heeft Trump aangegeven dat hij van de "national links trust" af wil en gewoon "zelf" (via de overheid natuurljk" deze banen wel zal opknappen tot de beste golfbanen van Amerika.
bron: WSJ: Trump’s Next Renovation Target: D.C.’s Golf Courses

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
duvekot schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 15:20:
[...]

en er speelt nog iets ... Trump is bezg met de "ballroom" .. en daar komt ook een boel puin vrij .. wat ze ergens kwijt moeten. En nu hebben ze besloten om dat maar te dumpen op een van die golfbanen.

[...]
Dat is toch een milieudelict? Te idioot voor woorden. Ruim je eigen rommel op.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

2026 wordt een beladen jaar en waarschijnlijk een extreem slecht jaar. Omdat de Republikeinen de midterms dreigen te verliezen moet Trump een paar dingen er doorheen duwen in sneltreinvaart:
1) Het binnen vallen van Venezuela.
2) Het annexeren van Groenland.
3) farmaceutica op zijn knieën krijgen (wat effectief betekend dat al onze medicijnen waarschijnlijk substantieel duurder worden!)
4) Oekraïne dwingen vrede te tekenen met Rusland.
5) De laatste restjes democratie in de VS ongedaan maken.

Verwacht dus dat wat we tot nu hebben gezien niets is vergeleken bij de storm die wij in 2026 krijgen te zien. Het gaat dus nog veel, veel erger worden in 2026.
Want mochten de democraten de midterms winnen dan wordt het voor Trump veel lastiger deze zaken er doorheen te duwen. Dus de eerste helft van 2026 wordt 'leuk'.

* Auredium wilde nu dat hij een jaar of twintig ouder was. Ik hoef deze BS niet mee te maken.

• wildhagen
  • Niet online
nieuws: VS verbiedt nieuwe buitenlandse drones wegens 'onacceptabel veilighei...

Het zal ongetwijfeld geheel "toevallig" zijn dat zoonlief recent toegetreden is tot de directie van een een Amerikaanse drone-proucent: https://www.forbes.com/si...defense-contracts-drones/

Net als het ook geheel "toevallig" zal zijn dat Defensie nét na het toetreden van Trump tot de directie een grote deal van vele miljoenen met dit bedrijf afsluit.

Er hangt verder geen enkele zweem van belangenverstrengeling met een vies luchtje omheen. Welnee, hoe kom je erbij?

Virussen? Scan ze hier!

• Grunwold
  • Nu online
Auredium schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 15:43:
2026 wordt een beladen jaar en waarschijnlijk een extreem slecht jaar. Omdat de Republikeinen de midterms dreigen te verliezen moet Trump een paar dingen er doorheen duwen in sneltreinvaart:
1) Het binnen vallen van Venezuela.
2) Het annexeren van Groenland.
3) farmaceutica op zijn knieën krijgen (wat effectief betekend dat al onze medicijnen waarschijnlijk substantieel duurder worden!)
4) Oekraïne dwingen vrede te tekenen met Rusland.
5) De laatste restjes democratie in de VS ongedaan maken.

Verwacht dus dat wat we tot nu hebben gezien niets is vergeleken bij de storm die wij in 2026 krijgen te zien. Het gaat dus nog veel, veel erger worden in 2026.
Want mochten de democraten de midterms winnen dan wordt het voor Trump veel lastiger deze zaken er doorheen te duwen. Dus de eerste helft van 2026 wordt 'leuk'.

* Auredium wilde nu dat hij een jaar of twintig ouder was. Ik hoef deze BS niet mee te maken.
Maar gaat het Trump lukken om onder de Epstein files uit te duiken? Inmiddels is de laatste brief van Epstein aan Larry Nassar nu ook boven water gekomen. De brief bevat een, voor nu, onbewijsbare beschuldiging. Maar samen met de foto's van Trump, in het bureaukastje van Epstein en de eerdere brief van Trump aan Epstein. Lijkt het me wel duidelijk wat de president op zijn kerfstok heeft.

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Grunwold schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 16:26:
[...]

Maar gaat het Trump lukken om onder de Epstein files uit te duiken? Inmiddels is de laatste brief van Epstein aan Larry Nassar nu ook boven water gekomen. De brief bevat een, voor nu, onbewijsbare beschuldiging. Maar samen met de foto's van Trump, in het bureaukastje van Epstein en de eerdere brief van Trump aan Epstein. Lijkt het me wel duidelijk wat de president op zijn kerfstok heeft.
Ik kan me niet voorstellen dat iemand Trump gelooft, de man is een wandelende leugen. Hij liegt over vrijwel alles. Maar of het ook bewezen en vervolgens bestraft wordt, hij zal er alles aan doen om dat te voorkomen. En hij heeft al meerdere keren bewezen heel ver te kunnen gaan.

It’s the economy, stupid!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 00:44
Het nieuws dat al is uitgebracht over de foto's, de emails, de kaart die Epstein naar Nassar schreef.. en er zal nog veel meer naar buiten komen. Kan mij bijna niet voorstellen dat Trump zijn termijn tot 2028 gaat uitzitten. Komt denk ik een bijzondere tijd aan.

• Jerie
  • Niet online
dawg schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 16:36:
[...]

Ik kan me niet voorstellen dat iemand Trump gelooft, de man is een wandelende leugen. Hij liegt over vrijwel alles. Maar of het ook bewezen en vervolgens bestraft wordt, hij zal er alles aan doen om dat te voorkomen. En hij heeft al meerdere keren bewezen heel ver te kunnen gaan.
Hij is net als Dubya de boksbal die de klappen opvangt. Bush Jr. was zogenaamd dom, en Trump is... dom, leugenachtig, en nog wel meer. Maar hij krijgt het mandaat van de GOP. Als GOP hem weg wil hebben, is hij zo weg, vergeet dat nooit!

Nadat Trump weg is, kunnen de mensen die erachter zaten over pak hem beet 3 of 7 jaar weer vrolijk verder gaan. En wie ook wint over drie jaar mag de puinhopen van vier jaar Trump-II opruimen. Nou, dat wordt nog wat als data bijvoorbeeld vernietigd is, het milieu vernietigd is, noem maar op. Klimaatdoelen halen wordt ook steeds lastiger. Het spelletje is eigenlijk niet zoveel verschillend van het spelletje dat domrechts hier speelde, al is het wel destructiever. Gelukkig heeft bij ons Wilders en van der Plas de rechtsstaat niet dusdanig aan weten te tasten.

Natuurlijk wil Trump hetzelfde destructieve ook in Europa. Als het hier te goed zou gaan, zou het opvallen :+

PS: sinds SCOTUS van GOP is, is het spelletje eigenlijk al voorbij.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 17:05
Jerie schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 17:14:
Natuurlijk wil Trump hetzelfde destructieve ook in Europa. Als het hier te goed zou gaan, zou het opvallen :+
Vandaar dat de denktank die veel van zijn beleid heeft bedacht graag wilt dat de EU wordt opgegeven: https://nos.nl/nieuwsuur/...-voor-einde-europese-unie

Samen staan we sterk, een verdeeld Europa is helemaal niet in ons voordeel.

• Stukfruit
  • Niet online
Transportman schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 17:35:
[...]

Vandaar dat de denktank die veel van zijn beleid heeft bedacht graag wilt dat de EU wordt opgegeven: https://nos.nl/nieuwsuur/...-voor-einde-europese-unie

Zoals ik laatst dus al schreef: het is nu officieel beleid om oorlog terug te brengen op het Europese continent. Want reken maar dat deze push richting grotere legers in Frankrijk en Duitsland na een overname (die ook wordt gepushed door Heritage) van AfD of Le Pen ook leuke dingen kunnen gaan doen.

Deze keer niet door Poetin maar door een "bondgenoot" die is overgenomen door volk dat net zo Russisch is qua gedrag als de Russen zelf. Het woord "evil" is nog zwak uitgedrukt voor dit soort tuig.

Dat zit wel Schnorr.

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

[...]

Kunnen we die club niet als terroristische en/of staats ondermijnende club betitelen en verbieden? En die knakker een inreisverbod geven.
Goh BBB en PVV staan weer vooraan. Wanneer komen daar de bruine hemden uit de kast? Waar de BBB eerste nog wel 'leuk' was, boeren die wat van zich laten horen, begint dit ook een steeds enger en viezer clubje te worden. En waar moeten ze straks dan al die lekker goedkope seizoensarbeiders vandaan halen in de land en tuinbouw? ;w

[ Voor 22% gewijzigd door ManiacsHouse op 23-12-2025 18:35 ]

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:20

ericplan

5180 Wp PV

[...]

Zie niet hoe we, zonder een verenigd Europa, iets kunnen doen aan de macht van Big Tech. Als we dan toch afhankelijk moeten zijn, dan liever van Europa en niet van de US.

A'dam PVOutput

• Grunwold
  • Nu online
mprkooij schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 16:46:
Het nieuws dat al is uitgebracht over de foto's, de emails, de kaart die Epstein naar Nassar schreef.. en er zal nog veel meer naar buiten komen. Kan mij bijna niet voorstellen dat Trump zijn termijn tot 2028 gaat uitzitten. Komt denk ik een bijzondere tijd aan.
Dit vrijgegeven document is ook vrij schokkend.
Het geeft een idee wat Trump met zijn tegenstanders doet en wat hij en Jeffrey uitgespookt hebben.

https://www.justice.gov/e...aSet%208/EFTA00020517.pdf

Edit: En nog een gradatie erger:

https://www.justice.gov/e...aSet%208/EFTA00025010.pdf

[ Voor 8% gewijzigd door Grunwold op 23-12-2025 18:56 ]

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:46
Auredium schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 15:43:
Rachel Maddow kwam vandaag met ook een beetje goed nieuws :). Temidden van alle tumult en de inmiddels tot op het bot gaande corruptie van trump en zijn maffieuze clan zijn er ook hoopvolle berichten. Nou ja impliciet hoopvol, het gaat om allerlei barsten en breuklijnen die steeds meer zichtbaar worden in het trump/gop/maga kamp. Ondermeer de infameuze Heritage Foundation schijnt te imploderen, sleutelpersonen die wegvluchten. Dat was nieuw voor mij, al vraag je dan onvermijdelijk af waar dat soort mensen dan heenvluchten, maar goed, impliciet toch goed nieuws. En zoals Rachel ook zegt, de dagen worden weer langer. En dit soort lichtpuntjes zijn altijd welkom, zeker in de donkere dagen voor kerst.

YouTube: 'Don't feed the pig': For all of his unpopularity, corruption may br...
(als je geen geduld hebt, skip ~10 min)

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 00:44
Grunwold schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 18:38:
[...]

Het geeft een idee wat Trump met zijn tegenstanders doet en wat hij en Jeffrey uitgespookt hebben.

Zodan, ik was er momenteel een beetje door heen aan het gaan, puur uit interesse, zie dat de CNN hier al goed mee bezig is. Die uncle waar ze van spreekt zou in dat geval Trump zijn?

• Grunwold
  • Nu online
mprkooij schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 19:45:
[...]

Zodan, ik was er momenteel een beetje door heen aan het gaan, puur uit interesse, zie dat de CNN hier al goed mee bezig is. Die uncle waar ze van spreekt zou in dat geval Trump zijn?
Nee, wat er staat* is: hij (Trump) haar betaalde om [redacted] te doen met haar en dat hij (Trump) aanwezig was toen haar oom (onbekend?) haar pasgeboren kind vermoorde en het lichaam dumpte in “Lake Michigan”. Het wtf gehalte is echt enorm.

*How is contact known:

[ Voor 4% gewijzigd door Grunwold op 23-12-2025 20:26 ]

• duvekot
  • Nu online
Trump is iig niet blij met hoe de New York Times de vinger blijkbaar op de zere plek heeft gelegd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GYFVn05jC5N480YeGh9b3qBpcvw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/d6HFWn16YRoJorFMqVSMLTKG.png?f=fotoalbum_large
bron

Waarschijnlijk heeft hij nu pas dit artikel gelezen:
‘Don’s Best Friend’: How Epstein and Trump Bonded Over the Pursuit of Women

En de New York Times heeft ook aangegeven dat de rechtzaak van Trump tegen hun ook maar gestopt moet worden omdat het volgens de New York Times Trump niet gelukt is om überhaupt een daadwerkelijke klacht in te dienen in deze zaak. Maar daar zal Trump waarschijnlijk ook wel weer anders over denken.

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
mekkieboek schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 19:02:
[...]

Rachel Maddow kwam vandaag met ook een beetje goed nieuws :). Temidden van alle tumult en de inmiddels tot op het bot gaande corruptie van trump en zijn maffieuze clan zijn er ook hoopvolle berichten. Nou ja impliciet hoopvol, het gaat om allerlei barsten en breuklijnen die steeds meer zichtbaar worden in het trump/gop/maga kamp. Ondermeer de infameuze Heritage Foundation schijnt te imploderen, sleutelpersonen die wegvluchten. Dat was nieuw voor mij, al vraag je dan onvermijdelijk af waar dat soort mensen dan heenvluchten, maar goed, impliciet toch goed nieuws. En zoals Rachel ook zegt, de dagen worden weer langer. En dit soort lichtpuntjes zijn altijd welkom, zeker in de donkere dagen voor kerst.

YouTube: 'Don't feed the pig': For all of his unpopularity, corruption may br...
(als je geen geduld hebt, skip ~10 min)
https://www.politico.com/...-pence-nonprofit-00703192
Ze vluchten naar een andere conservatieve denktank, die van Mike Pence.
Gelukkig is dat een redelijk fatsoenlijke conservatieveling, maar toch...

Maar ook dat de leiding van the Heritage Foundation zegt open te staan voor debat, maar niet voor het afwijken van de uitgezette lijnen ( :? ). Zelfs aangeven dat je denkt om te vertrekken is reden voor direct ontslag.
Klinkt als een nogal autoritaire en toxische omgeving. Maar dat verbaast ook niet natuurlijk met hun plannen en poppetjes...

[ Voor 13% gewijzigd door DropjesLover op 23-12-2025 20:52 ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• Jerie
  • Niet online
Grunwold schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 18:38:
[...]

Oef, dit is ernstig.

Nu.nl heeft er een lafhartig stuk over:

Nu komt ook Trumps naam in Epstein-documenten voor, Justitie dekt zich in
Het is belangrijk om te benadrukken dat er nooit een concrete aanleiding is geweest om te denken dat Trump medeplichtig was aan Epsteins praktijken of er zelfs maar van afwist. Ook in de recent vrijgegeven documenten zijn geen concrete strafbare feiten opgedoken.
is geweest

Die twee documenten geven toch duidelijk aan dat hij er wel van af wist.

Daarna durven ze het bij nu.nl wel te hebben over ene A. waarbij ze de suggestie wekken dat dat om Andrew ging.

Als ik moet gokken, dan beschikt de FSB over deze documenten.

Hoe dan ook, deze man had nooit bij de overheid (of waar dan ook) mogen werken in een vertrouwelijke functie, laat staan als president. Hij is zo chantabel als de pest.

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:47

Seraphin

Meep?

In hoeverre Macron zich onder druk laat zetten weet ik niet. Het is echter een feit dat Trump reeds is geslaagd in het zodanig pesten van bedrijven, dat prijzen in de EU stijgen; reeds op 8-dec berichtte het FD hierover:

https://fd.nl/bedrijfslev...rdunner-na-prijsverhoging

Voor diegenen zonder toegang een paar kernpunten:
De farmaceutische groothandel Mosadex is gestopt met de levering van de meest gebruikte bloedverdunner in Nederland. Aanleiding daarvoor is een prijsverhoging die het Amerikaanse farmaconcern Bristol Myers Squibb heeft doorgevoerd.
In gesprekken met de groothandels heeft BMS volgens Tinke aangegeven dat de prijsverhoging mede is ingegeven door een decreet van Donald Trump. De Amerikaanse president heeft eerder dit jaar geëist dat Europeanen meer gaan betalen voor geneesmiddelen en daarmee een einde maken aan de grote prijsverschillen voor medicijnen tussen de Verenigde Staten en Europa.

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
Jerie schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 20:49:
[...]

Oef, dit is ernstig.

Nu.nl heeft er een lafhartig stuk over:

Nu komt ook Trumps naam in Epstein-documenten voor, Justitie dekt zich in

[...]

is geweest

Die twee documenten geven toch duidelijk aan dat hij er wel van af wist.

Daarna durven ze het bij nu.nl wel te hebben over ene A. waarbij ze de suggestie wekken dat dat om Andrew ging.

Als ik moet gokken, dan beschikt de FSB over deze documenten.

Hoe dan ook, deze man had nooit bij de overheid (of waar dan ook) mogen werken in een vertrouwelijke functie, laat staan als president. Hij is zo chantabel als de pest.
Maar, hij werkt er niet. Hij is verkozen door het volk.
De geheime diensten hadden de partij alleen af kunnen raden om hem op dit soort redenen op het stembiljet te zetten.
Een normaal persoon had zich dit zelf al gerealiseerd.
Maar Trump en deze GOP zijn niet normaal/conform.

Wat ik opmerkelijker vind uit de Epstein files tot nu toe.. alle aandacht gaat uit naar Epstein, Andrew, Trump en Clinton.
Maar Epstein had een enorm netwerk aan rijke en invloedrijke personen.
Waar is de rest...?

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:38
Seraphin schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 21:03:
[...]

In hoeverre Macron zich onder druk laat zetten weet ik niet. Het is echter een feit dat Trump reeds is geslaagd in het zodanig pesten van bedrijven, dat prijzen in de EU stijgen; reeds op 8-dec berichtte het FD hierover:

https://fd.nl/bedrijfslev...rdunner-na-prijsverhoging

Voor diegenen zonder toegang een paar kernpunten:

[...]
Geniaal, we verhogen de prijs: Gezien we andere mensen uitknijpen is het niet eerlijk als we jullie niet ook uitknijpen. _/-\o_

erutangiS

• saikol
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:46
hooggerechtshof vs wijst verzoek Trump af, nationale garde niet naar Chicago
De Amerikaanse president Donald Trump mag geen leden van de Nationale Garde in Chicago inzetten. Het Amerikaanse hooggerechtshof ging niet mee in Trumps verzoek om een verbod van lagere rechtbanken ongedaan te maken.
Support van SCOTUS ook al aan het afbrokkelen voor Trump?
Zou dit iets significants zijn of is was terugdraaien van het rechtbank vonnis echt met geen mogelijkheid te rechtvaardigen door SCOTUS?

• Jerie
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/G829MRqbsAA-9M4?format=jpg&name=large

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/G8293Q6b0AEVjUr?format=png&name=small

Bij EFTA00020517.pdf en EFTA00025010.pdf krijg ik het lokaal niet werkend.
edit:
The Guardian heeft er een item over: Some Epstein file redactions are being undone with hacks

[ Voor 24% gewijzigd door Jerie op 24-12-2025 11:45 ]

• Jerie
  • Niet online
Archive.org heeft de documentaire inmiddels ook. Aldaar staat ook een BitTorrent link.

https://archive.org/details/60minutes-cecotsegment

NSFW!

[ Voor 5% gewijzigd door Jerie op 24-12-2025 00:12 ]

• Jerie
  • Niet online
Sancties voor:
  • Thierry Breton
  • Imran Ahmed
  • Clare Melford
  • Anna-Lena von Hodenberg
  • Josephine Ballon

This covers former European Commissioner Thierry Breton, Imran Ahmed, Clare Melford, Anna-Lena von Hodenberg, Josephine Ballon. People with (former) roles surrounding the EU Digital Services Act and the UK Online Safety Act.

Bert Hubert 🇺🇦🇪🇺🇺🇦 (@berthubert.bsky.social) 23 december 2025
Hier is Marco Rubio's aankondiging

https://www.state.gov/rel...rship-industrial-complex/

En omdat je tegenwoordig niet meer veilig op *.gov kunt klikken quote ik:
The State Department is taking decisive action against five individuals who have led organized efforts to coerce American platforms to censor, demonetize, and suppress American viewpoints they oppose. These radical activists and weaponized NGOs have advanced censorship crackdowns by foreign states—in each case targeting American speakers and American companies. As such, I have determined that their entry, presence, or activities in the United States have potentially serious adverse foreign policy consequences for the United States.
Based on these determinations, the Department has taken steps to impose visa restrictions on agents of the global censorship-industrial complex who, as a result, will be generally barred from entering the United States. Further, based on the foreign policy determination, the Department of Homeland Security can initiate removal proceedings against certain individuals pursuant to INA section 237(a)(4)(C), which renders such individuals deportable.
Bert Hubert heeft nog een paar andere interessante posts, maar die bewaar ik voor het topic Alternatieven voor Amerikaanse producten & diensten omdat het daar beter past.

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Jerie schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 23:49:
Sancties voor:
  • Thierry Breton
  • Imran Ahmed
  • Clare Melford
  • Josephine Ballon
[Bluesky]

[...]

[...]

Bert Hubert heeft nog een paar andere interessante posts, maar die bewaar ik voor het topic Alternatieven voor Amerikaanse producten & diensten omdat het daar beter past.
Te sneu voor woorden dit. "These radical activists".

Nou dan kan mij idee er ook wel ingeschoten worden aangaande die Heritage bende.
ManiacsHouse schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 17:46:
[...]

Kunnen we die club niet als terroristische en/of staats ondermijnende club betitelen en verbieden? En die knakker een inreisverbod geven.
Maar andermaal maffiapraktijk weer. Kijk maar eens wat er kan gebeuren als je dingen hebt gedaan in het verleden die ons niet bevallen... Dus doe maar niet. Ik ben wel voor om onze grote vriend Vance met zijn rechtse gewauwel tijd terug hier ook maar niet meer toe te laten.

[ Voor 10% gewijzigd door ManiacsHouse op 24-12-2025 00:36 ]

• Stukfruit
  • Niet online
Jerie schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 23:19:
Archive.org heeft de documentaire inmiddels ook. Aldaar staat ook een BitTorrent link.

https://archive.org/details/60minutes-cecotsegment

NSFW!
En voor een link die (zolang deze online blijft) wat sneller streamt:
Met dank aan Cory Booker. Die van de 25-urige toespraak.

Wat ik nog niet wist is dat Noem's video in het strafkamp gebaseerd was op nog meer leugens: de mensen die achter haar in beeld te zien waren kwamen volgens het besproken onderzoek uit de 60 Minutes-video niet eens uit Venezuela of de VS.

[ Voor 21% gewijzigd door Stukfruit op 24-12-2025 03:21 ]

Dat zit wel Schnorr.

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Sancties voor:
  • Thierry Breton
  • Imran Ahmed
  • Clare Melford
  • Josephine Ballon
[Bluesky]

[...]
het zoveelste bewijs dat Trump en zijn club een bloedhekel heeft aan álles wat met de EU te maken heeft.
En Rutte (blijft) maar druk zijn met zijn 'daddy' de hemel in te prijzen...

• wildhagen
  • Niet online
Nog een tegenslag voor King Donald-I: hij mag de Nationale Garde niet gebruiken om de bevolking van Chicago te terroriseren en intimideren:
Het Amerikaanse Hooggerechtshof heeft het verzoek van de regering-Trump afgewezen om de Nationale Garde in te zetten in Chicago. Het ministerie van Justitie had het hof daartoe verzocht in afwachting van een uitspraak in een andere zaak rond diezelfde inzet. Illinois, de staat waarin Chicago ligt, had eerder een rechtszaak aangespannen om Trumps voornemen te blokkeren.

President Donald Trump heeft onder meer Chicago omschreven als een 'wetteloze' stad die wordt geteisterd door criminaliteit en grootschalige, gewelddadige protesten. Volgens zijn regering zou de inzet van de federale Nationale Garde nodig zijn om de rust te doen wederkeren. Die claims van de landelijke regering hebben tot zowel protesten als rechtszaken geleid in diverse Amerikaanse staten en steden, waaronder Portland (Oregon), Los Angeles (Californië) en Washington.
En nog een enorme verassing:
De bezuinigingstaskforce DOGE van techmiljardair Elon Musk heeft een verkeerd beeld gegeven van de maatregelen om de Amerikaanse overheidsuitgaven te verlagen. Dat komt naar voren uit onderzoek van The New York Times, die meldt dat de overheidsuitgaven juist verder stegen.

DOGE moest na de verkiezingsoverwinning van president Donald Trump aan de slag om de federale overheid efficiënter te laten werken. Dat leidde tot grootschalige ontslagrondes en het opzeggen van contracten. Hoewel Musk ongekende transparantie beloofde, komt uit het onderzoek naar voren dat zijn team onjuiste informatie verstrekte over de impact van de maatregelen.

Zo kloppen de dertien grootste bezuinigingen op de lijst van geannuleerde contracten en subsidies allemaal niet, concludeert de krant. Van de veertig grootste opgetekende bezuinigingen lijken er slechts twaalf accuraat. Kostenbesparingen worden soms flink overdreven en herhaaldelijk werd ten onrechte geclaimd dat programma's zijn stopgezet.
(Beien van AD Liveblog: https://www.ad.nl/buitenl...icago~aee50bd8/?slug_rd=1)

Het bronartikel van de New York Times zit helaas achter een payall: How Did DOGE Disrupt So Much While Saving So Little?

Die Musk is al net zon viezerik als Trump, met zijn leugns dat DOGE bedoeld was om de overheidsuitgaven terug te dringen. De werkelijke bedoeling, die dus geslaagd is, wat blijkbaar om de uitgaven juist nog verder te verhogen.

Misschien moet er naar zowel Trump als Musk maar eens een strafrechterlijk onderzoek ingesteld worden naar al hun leugens en smerige wanpraktijken....

Virussen? Scan ze hier!

• duvekot
  • Nu online
How Did DOGE Disrupt So Much While Saving So Little?
Share artikel link zodat iedereen het kan lezen 👍

• duvekot
  • Nu online
Zie ook Cloud Kootwijk (onafhankelijkheid van US cloud providers) voor de discussie over hoe we als Europa weer onafhankelijk kunnen worden van de US.

• inXs
  • Registratie: December 2001

inXs

known as inXs

Jerie schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 22:55:
[X]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Bij EFTA00020517.pdf en EFTA00025010.pdf krijg ik het lokaal niet werkend.
Toch ironisch dat de beste mensen inmiddels individuelen straffen die gewoon de wet uitvoeren, maar ook ‘flink tegen censuur zijn’, bijna 90% hebben zwartgelakt in de Epstein files…. Maar dat is geen censuur?

superB

• HEY_DUDE
  • Laatst online: 16:02
inXs schreef op woensdag 24 december 2025 @ 07:55:
[...]

Toch ironisch dat de beste mensen inmiddels individuelen straffen die gewoon de wet uitvoeren, maar ook ‘flink tegen censuur zijn’, bijna 90% hebben zwartgelakt in de Epstein files…. Maar dat is geen censuur?
Ze zijn niet tegen censuur, ze zijn niet tegen sexueel misbruik. Ze zijn voor hun eigen cult en ras.

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:16

nwagenaar

God, root. What's the differen

saikol schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 22:28:

[...]

Zou dit iets significants zijn of is was terugdraaien van het rechtbank vonnis echt met geen mogelijkheid te rechtvaardigen door SCOTUS?
Niet helemaal, het punt is dat de tegenpartij aannemelijk heeft kunnen maken (met cijfers) dat de reden (toename van misdaad) niet klopte; ze hebben ruimte gegeven om alsnog Trump toestemming te geven als ze de dreiging aannemelijk kunnen maken:
Daarentegen stemden andere conservatieve rechters zoals Kavanaugh en Coney Barrett - beiden eerder benoemd door Trump - tegen het plan. Zij maken in hun vonnis echter wel duidelijk dat ze misschien in een later stadium toch Trump zijn zin zullen geven, als die beter aannnemelijk kan maken dat de inzet van de Garde nodig is.

Mijn Neo Geo MVS collectie

• HEY_DUDE
  • Laatst online: 16:02
nwagenaar schreef op woensdag 24 december 2025 @ 07:59:
[...]

Niet helemaal, het punt is dat de tegenpartij aannemelijk heeft kunnen maken (met cijfers) dat de reden (toename van misdaad) niet klopte; ze hebben ruimte gegeven om alsnog Trump toestemming te geven als ze de dreiging aannemelijk kunnen maken:

[...]
Wat de Epstein files (en Trump zelf) doen is het ondergraven en verzwakken van de positie van Trump. Mijn inschatting is dat Scotus voortdurend beslissingen uitstelt of ononderbouwd via het shadow docket publiceert in de hoop nog een relevant instituut te blijven. Bij een zwakkere Trump hebben ze meer handelingsvrijheid. En is er hoop dat Trump zich er aan houdt en niet de zoveelste constitutionele crisis te creeeren.

Ik denk niet dat Scotus het had aangedurfd om deze uitspraak ergens voor afgelopen zomer te doen. Trump begint nu al vleugel lam te worden.

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

inXs schreef op woensdag 24 december 2025 @ 07:55:
[...]

Doet mij denken aan iemand zei "conservatives/extreemrechts is voor freedom of speech" en de reactie was "conservatives/extreemrechts is voor alles kunnen zeggen dat ze willen en jij (en de rest) moet zwijgen".

Rules for thee, not for me.

• inXs
  • Registratie: December 2001

inXs

known as inXs

rapture schreef op woensdag 24 december 2025 @ 08:24:
[...]

Doet mij denken aan iemand zei "conservatives/extreemrechts is voor freedom of speech" en de reactie was "conservatives/extreemrechts is voor alles kunnen zeggen dat ze willen en jij (en de rest) moet zwijgen".

Rules for thee, not for me.
Het bijzondere is dat dit inmiddels ook feitelijk aantoonbaar is, net als dat wanneer je ‘kwaad spreekt’ over Trump op social media of in het nieuws je een ‘law suit’ aan je broek krijgt. Dus aantoonbaar ‘rules for thee, not for me’.

Idem op het vlak van het ‘politiek maken van’. De EU wordt door de VS ervan beschuldigd de strijd tegen social media politiek te maken, nu bestraft de VS zelf personen die gewoon handelen naar de wet. Idem voor het strafhof geneuzel.

Blijf het vreemd vinden dat een groot deel van de aanhangers dit compleet normaal vinden. Als je kijkt wat voor een reacties er soms onder nieuwsberichten staan (helemaal op facebook), waarin ze het compleet normaal vinden dat de VS een aantal mensen en partijen hard aanpakt, maar als het andersom is dan is de EU ineens een ‘dictatuur’ en ‘inperken van de vrijheid van meningsuiting’ en ‘voor het grote geld’ en ‘corrupt’. Terwijl andersom gewoon open en aantoonbaar wel zo is.

Hoe groot moet die plaat voor je hoofd dan wel niet zijn?

superB

• Alex_79
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 18:12
wildhagen schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 15:48:
nieuws: VS verbiedt nieuwe buitenlandse drones wegens 'onacceptabel veilighei...

Het zal ongetwijfeld geheel "toevallig" zijn dat zoonlief recent toegetreden is tot de directie van een een Amerikaanse drone-proucent: https://www.forbes.com/si...defense-contracts-drones/

Net als het ook geheel "toevallig" zal zijn dat Defensie nét na het toetreden van Trump tot de directie een grote deal van vele miljoenen met dit bedrijf afsluit.

Er hangt verder geen enkele zweem van belangenverstrengeling met een vies luchtje omheen. Welnee, hoe kom je erbij?
Goed afgekeken van Erdogans familie die de productie van Turkse Bayraktar drones in handen heeft

• Alex_79
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 18:12
inXs schreef op woensdag 24 december 2025 @ 08:55:
[...]

Het bijzondere is dat dit inmiddels ook feitelijk aantoonbaar is, net als dat wanneer je ‘kwaad spreekt’ over Trump op social media of in het nieuws je een ‘law suit’ aan je broek krijgt. Dus aantoonbaar ‘rules for thee, not for me’.

Idem op het vlak van het ‘politiek maken van’. De EU wordt door de VS ervan beschuldigd de strijd tegen social media politiek te maken, nu bestraft de VS zelf personen die gewoon handelen naar de wet. Idem voor het strafhof geneuzel.

Blijf het vreemd vinden dat een groot deel van de aanhangers dit compleet normaal vinden. Als je kijkt wat voor een reacties er soms onder nieuwsberichten staan (helemaal op facebook), waarin ze het compleet normaal vinden dat de VS een aantal mensen en partijen hard aanpakt, maar als het andersom is dan is de EU ineens een ‘dictatuur’ en ‘inperken van de vrijheid van meningsuiting’ en ‘voor het grote geld’ en ‘corrupt’. Terwijl andersom gewoon open en aantoonbaar wel zo is.

Hoe groot moet die plaat voor je hoofd dan wel niet zijn?
Simpel, gewoon nieuws op radio en tv niet volgen, want mainstream en dus niet waar. Zelf gaan zoeken op social media en door het algoritme steeds verder in een echokamer belanden die steeds dezelfde meningen opdissen. De Niet Geinteresseerd knop is een goed wapen, maar die weet niet iedereen te vinden.

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:38
Het valt mij trouwens op dat nog niemand een ironisch ‘lek’ heeft laten plaatsvinden van een Europese of nationale veiligheidsstrategie waarin we ons ‘zorgen maken over de democratie in de VS’ en het ‘nodig is dat de Staten in de VS weer hun onafhankelijkheid terugkrijgen’, omdat dit ‘beter is voor het Amerikaanse volk en hun vrijheid’.

Gewoon zoiets laten lekken, publicaties in de NYT, WP etc en de chips pakken om te kijken hoe de huidige overheid in de VS dan reageert.

Wij zijn veel te lief en netjes. We zullen moeten leren om ook beetje te stoken.

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:06

Freak187

geen

saikol schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 22:28:

[...]

Ik zou niet te vroeg juichen. Het inzetten van de Nationale Garde is een pesterij vergeleken met de zaken die de SCOTUS nog moet gaan beslissen.
De SCOTUS zal bij dit soort minder impactvolle zaken, objectief uitspraak doen.
Dan kunnen ze straks bij de meer flagrante zaken alsnog hun rechtse stempel drukken.

Kia Niro-EV 2024

• Sandor_Clegane
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Sandor_Clegane

Fancy plans and pants to match

Het lakken van documenten is ook lastig lijkt het. Jemig.

Less alienation, more cooperation.

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:49

hamsteg

Species 5618

Ik blijf het land 'fascinerend' vinden:

VS geeft vijf Europeanen die strijden tegen desinformatie een inreisverbod: ‘Zullen censuur niet langer tolereren’

Het is nagenoeg peuter gedrag, maar gewoon censuur in maximale vorm om na het niet weghalen van desinformatie, de boodschapbrenger volledig monddood te maken:

Europe fines X, Musk removes Commission account and attacks: 'The EU is the Fourth Reich'

Ik probeer dit vanuit Ametikaanse ogen en geschiedenis van vechtlust te bekijken en te rechtvaardigen maar kom uiteindelijk niet verder dan het recht van de grootste bully en dollartekens. Het blijft een bijzonder en daarmee gevaarlijk land.

[ Voor 16% gewijzigd door hamsteg op 24-12-2025 11:11 ]

Niet quoten, zorgvuldige reacties volgens de regels worden zo weggewerkt: *knip*, reactie op geknipte reactie.

• Stukfruit
  • Niet online
hamsteg schreef op woensdag 24 december 2025 @ 11:08:
Europe fines X, Musk removes Commission account and attacks: 'The EU is the Fourth Reich'

Ik probeer dit vanuit Ametikaanse ogen en geschiedenis van vechtlust te bekijken en te rechtvaardigen maar kom uiteindelijk niet verder dan het recht van de grootste bully en dollartekens.
Als je als eigenaar van een platform zegt dat het Vierde Rijk er is (zie tweede artikel) in de vorm van de EU en tegelijkertijd letterlijke Nazi's en fascisten toejuicht of financiert (AfD, Le Pen) dan lijkt dat inderdaad een van de weinige logische conclusies te zijn.

Dat zit wel Schnorr.

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

hamsteg schreef op woensdag 24 december 2025 @ 11:08:
Ik blijf het land 'fascinerend' vinden:

VS geeft vijf Europeanen die strijden tegen desinformatie een inreisverbod: ‘Zullen censuur niet langer tolereren’

Het is nagenoeg peuter gedrag, maar gewoon censuur in maximale vorm om na het niet weghalen van desinformatie, de boodschapbrenger volledig monddood te maken:

Ik probeer dit vanuit Ametikaanse ogen en geschiedenis van vechtlust te bekijken en te rechtvaardigen maar kom uiteindelijk niet verder dan het recht van de grootste bully en dollartekens. Het blijft een bijzonder en daarmee gevaarlijk land.
Ik vraag me bij dit soort dingen altijd af of ze gewoon dom zijn of het dondersgoed weten dat het complete bullshit is en dit gewoon flikken om alles en iedereen te naaien.
Tijd dat we dit soort nare types als Rubio, Musk etc ook maar op een lijst gaan zetten.

• Zwelgje
  • Laatst online: 17:57
ManiacsHouse schreef op woensdag 24 december 2025 @ 12:34:
[...]

Ik vraag me bij dit soort dingen altijd af of ze gewoon dom zijn of het dondersgoed weten dat het complete bullshit is en dit gewoon flikken om alles en iedereen te naaien.
Tijd dat we dit soort nare types als Rubio, Musk etc ook maar op een lijst gaan zetten.
Yes en tijd om een Eurocommissaris aan te stellen die verantwoordelijk gaat worden van het uit de Amerikaans unie halen van California..

Wij zijn zwaar afhankelijk van de tech uit die staat dus voor onze nationale veiligheid is het noodzakelijk om deze staat in te lijven bij de EU.

goed alle gekheid op een stokje, gelukkig zijn wij niet zo kinderachtig als aan de andere kant van de Ocean. lekker van ons af laten glijden en alvast de (Europese) popcorn an champagne klaarzetten om het totale ineenstorten van het Amerikaanse imperium firsthand mee te maken.

A wise man's life is based around fuck you

• Stukfruit
  • Niet online
Zwelgje schreef op woensdag 24 december 2025 @ 12:39:
[...]

Yes en tijd om een Eurocommissaris aan te stellen die verantwoordelijk gaat worden van het uit de Amerikaans unie halen van California..

Wij zijn zwaar afhankelijk van de tech uit die staat dus voor onze nationale veiligheid is het noodzakelijk om deze staat in te lijven bij de EU.
Niet eens zo'n vreemd idee als je bedenkt dat daar nogal wat overgekocht is van o.a. Europeanen :X

Zo zat er bij de drie founders van YouTube maar één Amerikaan.

Dat zit wel Schnorr.

• Grunwold
  • Nu online
Sandor_Clegane schreef op woensdag 24 december 2025 @ 10:51:
Het lakken van documenten is ook lastig lijkt het. Jemig.
De meeste documenten zijn geprint naar .pdf.... en sommige documenten zijn opgeslagen als .pdf
Subtiel verschil ;). Het gerucht gaat is dat het iemand binnen de DOJ/FBI is die dit expres heeft gedaan, of dat dit in de haast erdoor heen geglipt is.

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:59
Alex_79 schreef op woensdag 24 december 2025 @ 09:04:
[...]

Simpel, gewoon nieuws op radio en tv niet volgen, want mainstream en dus niet waar. Zelf gaan zoeken op social media en door het algoritme steeds verder in een echokamer belanden die steeds dezelfde meningen opdissen. De Niet Geinteresseerd knop is een goed wapen, maar die weet niet iedereen te vinden.
Veel Amerikanen weten niet eens meer wat ze wel of niet moeten geloven. Deze conditionering van de Amerikaanse bevolking is al langer aan de gang.
De dagelijkse rariteiten van Trump en cult kunnen ze niet duiden.
Wij hier in Europa zijn verbaasd, we begrijpen niet waarom de Amerikanen niet in opstand komen etc.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• Standeman
  • Laatst online: 16:37

Standeman

Prutser 1e klasse

Grunwold schreef op woensdag 24 december 2025 @ 13:02:
[...]

De meeste documenten zijn geprint naar .pdf.... en sommige documenten zijn opgeslagen als .pdf
Subtiel verschil ;). Het gerucht gaat is dat het iemand binnen de DOJ/FBI is die dit expres heeft gedaan, of dat dit in de haast erdoor heen geglipt is.
"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Gezien de hele administratie van Trump, gok ik het laatste.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Jerie
  • Niet online
Grunwold schreef op woensdag 24 december 2025 @ 13:02:
[...]

Als dat expres zo is gedaan, dan is het iemand die zichzelf op heeft geofferd. Want het is waarschijnlijk dat is te achterhalen wie dat heeft gedaan, en zo ja of het opzettelijk plaats heeft gevonden. In de eerste plaats moet je zoals @Standeman uitgaan van incompetentie, maar je kunt onderzoeken of het daarbij blijft. Trump kennende gaat er iemand hoe dan ook hangen.

Als het zo is, dan is het een voorbeeld van malicious compliance en een vorm van activisme. Die ongetwijfeld door de tegenpartij aangemerkt zal worden als terrorisme:

One man’s terrorist, another man’s freedom fighter.

Wikipedia: Definition of terrorism

Die van Alex P. Schmid is het meest gangbare.

Kijken we naar de meest recente: "Terrorism is the deliberate use of violence against civilian targets by a non-state actor to achieve political aims."

Dit is niet een civilian target, maar een state target (namelijk de president) en het doel is waarheidsvinding. Dat kun je in beginsel niet met droge ogen terrorisme noemen.

Hetzelfde werd ook geprobeerd bij Edward Snowden. Men probeerde hem te framen als een foreign agent (alsof hij expres in Rusland wilde landen; wat niet zo is), terwijl hij in beginsel het Amerikaanse publiek wilde informeren (niet de gehele wereld).

• wildhagen
  • Niet online
VN-experts veroordelen de militaire opbouw rond Venezuela en zeggen dat de VS hiermee het internationaal recht schendt. Het geweld 'brengt het mensenrecht op leven en andere rechten in Venezuela en de regio ernstig in gevaar', zeggen zij in een verklaring.

De VS voert al langere tijd luchtaanvallen uit op bootjes bij Venezuela. Die zouden door een kartel genaamd Cartel de los Soles worden gebruikt om drugs naar de VS te smokkelen. De experts benadrukken dat die organisatie helemaal niet lijkt te bestaan. De luchtaanvallen moeten worden onderzocht en de verantwoordelijken moeten aansprakelijk worden gesteld, oordelen zij.

De VS zei recent ook dat alle olietankers die onder sancties staan van de VS zullen worden geblokkeerd. Volgens de experts is dat niet rechtmatig en komt het neer op agressie tegen het land, waardoor Venezuela in principe het recht heeft om zich te verdedigen. Andere staten zouden moeten ingrijpen om de aanvallen en de blokkade te stoppen, zeggen zij.
AD Liveblog (https://www.bndestem.nl/b...digen~aee50bd8/?slug_rd=1)

Vraag me af wat de reactie van Trump gaat zijn: de VN tot terroristische instelling benoemen, of hoge functionarissen aanpakken/sanctioneren zoals ze met het ICC en de EU gedaan hebben?

Virussen? Scan ze hier!

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Jerie schreef op woensdag 24 december 2025 @ 13:37:
[...]

Als dat expres zo is gedaan, dan is het iemand die zichzelf op heeft geofferd. Want het is waarschijnlijk dat is te achterhalen wie dat heeft gedaan, en zo ja of het opzettelijk plaats heeft gevonden. In de eerste plaats moet je zoals @Standeman uitgaan van incompetentie, maar je kunt onderzoeken of het daarbij blijft. Trump kennende gaat er iemand hoe dan ook hangen.

Als het zo is, dan is het een voorbeeld van malicious compliance en een vorm van activisme. Die ongetwijfeld door de tegenpartij aangemerkt zal worden als terrorisme:

One man’s terrorist, another man’s freedom fighter.

Wikipedia: Definition of terrorism

Die van Alex P. Schmid is het meest gangbare.

Kijken we naar de meest recente: "Terrorism is the deliberate use of violence against civilian targets by a non-state actor to achieve political aims."

Dit is niet een civilian target, maar een state target (namelijk de president) en het doel is waarheidsvinding. Dat kun je in beginsel niet met droge ogen terrorisme noemen.

Hetzelfde werd ook geprobeerd bij Edward Snowden. Men probeerde hem te framen als een foreign agent (alsof hij expres in Rusland wilde landen; wat niet zo is), terwijl hij in beginsel het Amerikaanse publiek wilde informeren (niet de gehele wereld).
Het is waarschijnlijk ook gewoon een zooitje daar en onkundige types op ict gebied.
Ik had het formulier op de site van www.whitehouse.gov ingevuld. Check de automatische reply
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FjKRnlB9KjawLwjz_eOoQ2hCkRI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AdZzpUThWi7AMjjX2dzYn8yS.jpg?f=fotoalbum_large
Luiheid? Nog steeds de democraten willen schoppen? Of gewoon onkunde en amateurisme en dit soort achterhaalde zooi laten staan? Dit is toch bizar voor zo'n organisatie.

[ Voor 18% gewijzigd door ManiacsHouse op 24-12-2025 14:17 ]

• duvekot
  • Nu online
ManiacsHouse schreef op woensdag 24 december 2025 @ 13:50:
[...]

Het is waarschijnlijk ook gewoon een zooitje daar en onkundige types op ict gebied.
Ik had het formulier op de site van www.whitehouse.gov ingevuld. Check de automatische reply
[Afbeelding]
Luiheid? Nog steeds de democraten willen schoppen? Of gewoon onkunde en amateurisme en dit soort achterhaalde zooi laten staan? Dit is toch bizar voor zo'n organisatie.
Als ik jou was zou ik hierover nog een nieuwe melding van maken met dat zelfde formulier })

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:46
Standeman schreef op woensdag 24 december 2025 @ 13:16:

Ik gok op allebei. Malice, hindered by stupidity :)

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

• Grunwold
  • Nu online
Standeman schreef op woensdag 24 december 2025 @ 13:16:
[...]

Maar het wordt beter. De DOJ is druk bezig op Twitter aan te geven dat Trump onschuldig is 😂.
Onder ieder nieuwsartikel of populaire post.

https://www.reddit.com/r/EducatedInvesting/s/O8TW7cbW9l

[ Voor 5% gewijzigd door Grunwold op 24-12-2025 15:34 ]

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Denk dat het tweeledig is. De figuren achter Trump (Vought, Vance, e.a.) zijn zeker niet dom en weten heel goed wat ze willen en hoe dat te bereiken. Men heeft simpelweg onderschat dat Trump niet goed te sturen is, hij is enigszins een ongeleid projectiel. Maar ik denk niet dat ze echt respect voor Trump hebben.

Dat hebben velen niet. Althans, dat geslijm en gekruip vind ik een teken dat mensen Trump juist niet respecteren. Hij ziet het zelf alleen niet want hij is nogal een narcist, die enkel aan zichzelf denkt. Zodra Trump uit beeld is worden de VS nog veel gevaarlijker vermoed ik.

[ Voor 6% gewijzigd door dawg op 24-12-2025 16:10 ]

It’s the economy, stupid!

• duvekot
  • Nu online
Ondertussen in de Oval Office:
He’s a Maximalist’: Inside Trump’s Gilded Oval Office
The New York Times recreated the president’s office in 3-D, using hundreds of photos taken in October.
Of zoals ik dit artikel zou beschrijven .. :
Everything you always wanted to know about Trumps Oval Office but were afraid to ask.

Het is niet echt mijn smaak .. en als dit de Oval Office is ..ben ik benieuwd naar de overige ruimtes in het Witte Huis .. we weten al van die mooie galerij met de fotos van de voorgaande presidenten oa .. en dit geeft ook wel een voorproefje van hoe die "ballzaal" er straks uit gaat zien.

• Stukfruit
  • Niet online
duvekot schreef op woensdag 24 december 2025 @ 16:23:
Ondertussen in de Oval Office:
He’s a Maximalist’: Inside Trump’s Gilded Oval Office

[...]

Of zoals ik dit artikel zou beschrijven .. :
Everything you always wanted to know about Trumps Oval Office but were afraid to ask.

Het is niet echt mijn smaak .. en als dit de Oval Office is ..ben ik benieuwd naar de overige ruimtes in het Witte Huis .. we weten al van die mooie galerij met de fotos van de voorgaande presidenten oa .. en dit geeft ook wel een voorproefje van hoe die "ballzaal" er straks uit gaat zien.
De betrouwbaarheid van Donald in een enkele quote:
Mr. Trump also added ornately framed mirrors on two doors leading to other parts of the West Wing. One of them, shown below, covers a peephole where the president’s aides have, in the past, looked through to monitor the progress of meetings.

Now, if the door is closed, they can no longer see what is happening inside the Oval.

Dat zit wel Schnorr.

• Jerie
  • Niet online
dawg schreef op woensdag 24 december 2025 @ 16:09:
Denk dat het tweeledig is. De figuren achter Trump (Vought, Vance, e.a.) zijn zeker niet dom en weten heel goed wat ze willen en hoe dat te bereiken. Men heeft simpelweg onderschat dat Trump niet goed te sturen is, hij is enigszins een ongeleid projectiel. Maar ik denk niet dat ze echt respect voor Trump hebben.

Dat hebben velen niet. Althans, dat geslijm en gekruip vind ik een teken dat mensen Trump juist niet respecteren. Hij ziet het zelf alleen niet want hij is nogal een narcist, die enkel aan zichzelf denkt. Zodra Trump uit beeld is worden de VS nog veel gevaarlijker vermoed ik.
Stroking the ego is een tactiek die uitstekend werkt bij mensen (meestal mannen) met een groot ego, of mensen die proberen over te komen alsof ze een groot ego hebben maar eigenlijk onzeker zijn (narcisme in a nutshell).

Het is een tactiek die je kunt toepassen binnen politieel kader (zoals verhoor of infiltratie), maar ook binnen diplomatieke kader (zoals hier het geval: tijdens onderhandelingen). Niet zelden werkt het bij dictators ook goed want die scoren hoog in het dark triad (spectrum van drie), al denk ik dat Xi er niet zo gevoelig voor is. Die kijkt daar zo doorheen. Ook adviseurs van politici zie ik hier doorheen kijken, en.... om die reden moet je een Musk of een Trump niet 1 op 1 in dezelfde kamer met Poetin zetten. Maar met mensen eromheen.

Om Trump hier uiterst gevoelig voor is, stond Trump in de jaren '80 al in de belangstelling van de Sovjets, onder de codenaam Danila Krasnov. Het zou mij niets verbazen wanneer de kompromat zo voor onze neus ligt, in de vorm van het Epstein dossier (ofwel hun eigen onderzoek), en vergeet niet: als DT niet meer nuttig is, laat GOP hem vallen. Als een baksteen.

Helaas heeft DT een behoorlijk aantal voordelen:

1) Dat de FBI niets met het Epstein dossier deed jegens hem, spreekt in zijn voordeel.

2) Hij heeft zich beter voorbereid met Trump-II en meer loyale vazallen om zich heen verzameld die zijn vuile werk opknappen. Die hij dan weer zou beschermen met gratie. Want dat heeft hij in begin van zijn termijn al bewezen.

3) Een voorbeeld van die vazallen is SCOTUS. Maar er zijn er natuurlijk veel en veel meer. Voor een goede over schijnprocessen, Bloodlands van Timothy Snyder heeft uitgebreide voorbeelden, en in de fantastische serie Babylon Berlin gaat het ook een aflevering over hoe corrupt de rechtsstaat werd tijdens en in het einde van de Weimar republiek.

4) Als er vrije verkiezingen gaan zijn (en die beginnen al bij de mid-terms), dan zal DT nog steeds middels decreten regeren. We zitten dus nog drie jaar met dit figuur, tenzij voldoende leden van GOP ineens iets van ethisch besef zou ontwikkelen om een afzettingsprocedure mogelijk te maken. Sorry, ik heb daar weinig vertrouwen in, want #2.

5) Na #4 ligt een herhaling van een scenario zoals 6 Jan. m.i. dan ook voor de hand. Al kan het de volgende keer wel uitlopen op grootschalig bloedvergieten. Dat houdt trouwens niet in dat je dan maar toe moet geven.

Wij moeten z.s.m. zo min mogelijk afhankelijk zijn van dit idiote land. De kans dat het fout gaat, is gigantisch. Onze diensten moeten dit ook doorhebben. En ik blijf erbij dat Schoof een backstop was om Wilders' macht binnen een kabinet (als MP) in te perken. Je wilt zo'n mafkees immers ook niet binnen Binnenlandse Zaken, Defensie, of Justitie. Eigenlijk het liefst nergens, maar dat is een kwestie van compromissen sluiten en de schade minimaliseren.

(Moge punt #2 ook een wijze raad zijn voor de PVV-stemmer. De parallel is er.)

• duvekot
  • Nu online
Ondertussen vanuit het Élysée: Hier de volledige tekst:
France condemns the visa restriction measures taken by the United States against Thierry Breton and four other European figures.

These measures amount to intimidation and coercion aimed at undermining European digital sovereignty.

The European Union’s digital regulations were adopted following a democratic and sovereign process by the European Parliament and the Council.
They apply within Europe to ensure fair competition among platforms, without targeting any third country, and to ensure that what is illegal offline is also illegal online.

The rules governing the European Union’s digital space are not meant to be determined outside Europe.

Together with the European Commission and our European partners, we will continue to defend our digital sovereignty and our regulatory autonomy.
Wat ik ook wel bijzonder vond waren de replies onder de post .. lijkt wel een gecoördineerde actie om allemaal de zelfde soort post er onder te zetten. En ook van de nummer 2 op het ministerie van Buitenlandse Zaken van de US.
Pagina: 1 ... 26 27 Laatste

Let op:
Zero Tolerance beleid
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
Topic specifiek beleid
Lees s.v.p. in de topic start de kop "Discussiebeleid en moderatie" goed door:
[ZT] Trump II en de Amerikaanse politiek - deel II