Trump klaagt de BBC aan voor 10 MILJARD. Tijd voor de BBC om de ring te kussen met een omkoping schikking I guess...
Feiten zijn gepleegd in het VK.ErikT738 schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 08:09:
Trump klaagt de BBC aan voor 10 MILJARD. Tijd voor de BBC om de ring te kussen met een omkoping schikking I guess...
Lijkt me niet dat een rechtbank daar mee gaat met dergelijke bedragen. Daarnaast is er wat creatief geknipt, maar zeker niet onwaar. Freedom of speech waar die Amerikanen het altijd over hebben enzo...
En daarbij wordt het een typische Trump-zaak:
Termijn is al verstreken.Zaak kan niet voor Britse rechter
Het Britse programma is niet in de VS uitgezonden. Toch spant Trump de zaak in de VS aan. Mogelijk is de reden dat een smaadproces in het Verenigd Koninkrijk binnen een jaar na publicatie of uitzending moet worden aangespannen. Die termijn is al verstreken. De gewraakte aflevering van Panorama werd uitgezonden in oktober 2024, kort voor de Amerikaanse presidentsverkiezingen.
Het wordt voor Trumps advocaten mogelijk niet eenvoudig de zaak in de VS te winnen. De Amerikaanse grondwet beschermt de vrijheid van meningsuiting en persvrijheid. Het advocatenteam van de president moet bewijzen dat de Britse omroep de kijkers bewust heeft misleid.
Dit is gewoon typische Trump juridische intimidatie met een flinterdunne kans op succes. Ik hoop dat men de zaak gewoon, in open court, voor laat komen en alle onzin van Team Trump breed in de pers uitmeet.
[ Voor 45% gewijzigd door DropjesLover op 16-12-2025 08:33 ]
BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Ik denk niet dat Trump denkt dat hij ooit gaat winnen, het gaat om de rechtszaken en juridische rompslomp. Het is puur de BBC op kosten jagen en hun tijd verspillen, wellicht met een vleugje "BBC IS FAKE NEWS!" voor de eigen bühne er doorheen gesprenkeld.DropjesLover schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 08:30:
[...]
Feiten zijn gepleegd in het VK.
Lijkt me niet dat een rechtbank daar mee gaat met dergelijke bedragen. Daarnaast is er wat creatief geknipt, maar zeker niet onwaar. Freedom of speech waar die Amerikanen het altijd over hebben enzo...
Een BBC Peace Award doet wonderen....ErikT738 schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 08:09:
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Ford schrapt grote elektrische voertuigen en schrijft 19,5 miljard dollar af
weer een bedrijf dat de knie buigt voor trump?
"Eventjes" 19.6 miljard dollar afschrijven omdat de wannabe dictator electrische auto's stom vind.
Zie hier in Nederland anders best vaak die Mustang Mach-E rijden.
Snap niet dat ze zo de oren laten hangen naar iemand die zeer waarschijnlijk elk moment kan overlijden en zonder illegale truukjes na de midterms van 2026 vleugellamp is.
Titel artikel aangepast, graag links niet spectaculairder maken dan ze zijn.
"Eventjes" 19.6 miljard dollar afschrijven omdat de wannabe dictator electrische auto's stom vind.
Snap niet dat ze zo de oren laten hangen naar iemand die zeer waarschijnlijk elk moment kan overlijden en zonder illegale truukjes na de midterms van 2026 vleugellamp is.
Titel artikel aangepast, graag links niet spectaculairder maken dan ze zijn.
[ Voor 13% gewijzigd door NMH op 16-12-2025 20:20 ]
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Op andere fora lees ik wat andere kanten hiervan. De F150 Lightning schijnt extreem duur te zijn voor wat het biedt (alleen maar versies met veel dure extra's inbegrepen), onderdelen zijn moeilijk te krijgen voor reparaties, en er waren veel klachten over de range als ze hem gebruiken om aanhangers te trekken. Ze worden vooral gekocht door mensen op het platteland waar laders dun gezaaid zijn. Daarom verkocht deze slecht. Mensen hebben daar ook nog heel weinig zonnepanelen.
Ze gaan zich nu meer richten op EREV's, dat zijn een soort Hybride maar dan met een brandstofmotor die alleen stroom opwekt (dus niet direct tractie biedt zoals bij een gewone hybride).
Ik denk dat je het niet los kan zien van de politieke ontwikkelingen daar maar die ook niet 1:1 als oorzaak kan aanwijzen. Als zoiets niet verkoopt (en daaraan zal de politiek helaas wel meegeholpen hebben) dan kan ik me ook wel voorstellen dat ze er een keer de stekker uit trekken (sorry kon het niet laten)
[ Voor 5% gewijzigd door NMH op 16-12-2025 20:19 ]
Elektrisch rijden kan alleen maar door (indirecte) subsidies. De netto catalogusprijs van een BMW 318i in Nederland is 38.400. Na belasting 62.000,-.Player1S schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 09:59:
Aangezien EV's hier geen last van hebben, kunnen ze concurreren. Dat geldt in Amerika niet anders. Dan heb je ook nog benzine voor 60 cent de liter, waardoor je om een EV rendabel te krijgen echt heel diep in de staatsbuidel moet grijpen.
Op de lange termijn is het de juiste keuze om het wel te doen, maar Trump zit er niet voor de lange termijn in. Ik zeg het niet vaak, maar als iemand die veel in Amerika rond heeft gereisd, snap ik deze keuze wel. Goed nieuws voor de Chinese autobouwers, maar de Europese moeten hier ook van kunnen profiteren.
Jammer, want Pete Buttigieg (mijn droom president, maar zal nooit gebeuren) heeft goed werk verricht hier.
[ Voor 3% gewijzigd door NMH op 16-12-2025 20:19 ]
Omdat de rit niet eindigt met Trump. Vance en consorten gaan gewoon op dezelfde voet door. Trump doet ook enkel hetgeen wat de laatste vleiende persoon van hem heeft gevraagd.Player1S schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 09:59:
Elektrisch rijden is ook domweg (nog) niet geschikt voor auto's van het type Amerikaanse pick-up. Aerodynamica van een baksteen, heel groot, zwaar en voor het type gebruik enorme overkill. En dan een groot deel van de doelgroep die er grote trailers mee wil kunnen trekken (1x per jaar) en er dan achter komen dat de accu wel snel leeg is...Llopigat schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 10:08:
[...]
Op andere fora lees ik wat andere kanten hiervan. De F150 Lightning schijnt extreem duur te zijn voor wat het biedt (alleen maar versies met veel dure extra's inbegrepen), onderdelen zijn moeilijk te krijgen voor reparaties, en er waren veel klachten over de range als ze hem gebruiken om aanhangers te trekken. Ze worden vooral gekocht door mensen op het platteland waar laders dun gezaaid zijn. Daarom verkocht deze slecht. Mensen hebben daar ook nog heel weinig zonnepanelen.
Ze gaan zich nu meer richten op EREV's, dat zijn een soort Hybride maar dan met een brandstofmotor die alleen stroom opwekt (dus niet direct tractie biedt zoals bij een gewone hybride).
Ik denk dat je het niet los kan zien van de politieke ontwikkelingen daar maar die ook niet 1:1 als oorzaak kan aanwijzen. Als zoiets niet verkoopt (en daaraan zal de politiek helaas wel meegeholpen hebben) dan kan ik me ook wel voorstellen dat ze er een keer de stekker uit trekken (sorry kon het niet laten)
Met een bezinemotor niet anders, maar dan leg je er een 300l tank in voor die 800km range, even huilen bij de pomp en door.
EV's gaan het voorlopig wel winnen in stedelijk gebied, met kleinere, praktische auto's en soccer-moms met een Kia EV9 enzo. Maar in dat segment zitten Amerikaanse autofabrikanten nauwelijks. Nouja, Explorer, Escalade, etc als soccer mom cars, maar iig Ford neemt geen afscheid van al zijn EV's.
BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Dit is een desastreuze beslissing. Zo ongeveer alle innovatie die de afgelopen 10 jaar heeft plaatsgevonden bij Ford wordt op deze manier door de plee gespoeld. Dat is nogal wat. Feitelijk loopt Ford nu dus 10-20 jaar achter op de concurrentie - zowel de concurrentie die vol in heeft gezet op EV, als op de concurrentie die dat niet heeft gedaan. Ga er maar aan staan.Player1S schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 09:59:
Dit wordt een hele dikke vette bailout. En dan maar hopen dat ome Donald je op dat moment nog steeds goedgezind is. Maar goed, dit past verder prima in het beeld van afgeremde innovatie in de Amerikaanse automotive industrie: Nooit echt innoveren, en dan je handje ophouden als je plots tegen gigantische verliezen aanloopt.
[ Voor 3% gewijzigd door NMH op 16-12-2025 20:20 ]
License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000
Toch wel lekker, die nu.nl clickbait. Schijnbaar werkt het wel, het wordt blind overgenomen om er conclusies uit te trekken.Player1S schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 09:59:
Misschien het bericht lezen van een wat meer genuanceerd platform wat daadwerkelijk nieuws brengt over auto's;
https://www.autoblog.nl/n...ktrische-modellen-7192195
[ Voor 3% gewijzigd door NMH op 16-12-2025 20:20 ]
Je vergeet misschien dat de Baltische staten lid zijn van de NAVO. Ze lijken klein maar effectief heb je dan bijna heel Europa + Canada tegen je. Ik ga er daarbij vanuit dat de VS zich er niet mee zal bemoeien. Ik zie ze nog niet meevechten met de Russen, maar tegen de Russen vechten zie ik Trump ook niet doen. Dat zal denk ik te slecht vallen bij een groot deel van de achterban die nog steeds een hekel hebben aan de "commie bastards".alexbl69 schreef op maandag 15 december 2025 @ 23:24:
De Russen zullen het (vanuit hun perspectief) ook slim aanpakken. Er komt geen all-out aanval waarbij we allemaal gedwongen worden mee te doen, maar iets 'kleins'. Moldavië of één van de Baltische staten. Iets dat net klein genoeg is om verdeeldheid te zaaien in Europa.
More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs
TheBrut3 schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 11:36:
[...]
Toch wel lekker, die nu.nl clickbait. Schijnbaar werkt het wel, het wordt blind overgenomen om er conclusies uit te trekken.
Misschien het bericht lezen van een wat meer genuanceerd platform wat daadwerkelijk nieuws brengt over auto's;
offtopic:
Nou, als ik die "Over ons" lees weet ik dat nog niet.... ze zijn er trots op dat ze geen journalisten zijn maar "autofetisjisten" :-)
Nou, als ik die "Over ons" lees weet ik dat nog niet.... ze zijn er trots op dat ze geen journalisten zijn maar "autofetisjisten" :-)
Specifiek waar doel je op? Dit gedeelte?TheBrut3 schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 11:36:
[...]
Toch wel lekker, die nu.nl clickbait. Schijnbaar werkt het wel, het wordt blind overgenomen om er conclusies uit te trekken.
(Ik denk dat dit duid op uitstel; niet afstel.)Wat gaat Ford dan wel doen? Ze willen zich meer gaan focussen op hybrides en – zoals gezegd – REV’s. Intussen blijven ze natuurlijk ook EV’s bouwen. Ze komen namelijk met het nieuwe ‘Universal EV Platform’, wat ervoor moet zorgen dat elektrische auto’s betaalbaarder worden.
In Europa heeft Ford andere plannen aangekondigd om EV’s van het merk wat aantrekkelijker te maken onder het grote publiek: de Amerikanen gaan auto’s bouwen op Renault-platforms.
De titel van nu.nl is trouwens 'Ford schrapt grote elektrische voertuigen en schrijft 19,5 miljard dollar af' dat zie je ook terug in de URL link. De poster waar je op reageert heeft de titel aangepast. Of er slechte intentie is of niet, dat kun je beter niet doen. Ook zou je m.i. moeten quoten uit een artikel. Dat zie ik jou overigens ook niet doen.
[ Voor 14% gewijzigd door Jerie op 16-12-2025 12:47 ]
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
Ik hoop dat Ford wel door blijft werken aan de Hybride auto van Max Verstappen
Ondertussen in het Witte Huis:
Wikipedia: Susie Wiles heeft verschillende gesprekken gehad met Vanity Fair .. en die zijn nu uitgewerkt in twee artikelen:
Susie Wiles, JD Vance, and the “Junkyard Dogs”: The White House Chief of Staff On Trump’s Second Term (Part 1 of 2)
Susie Wiles Talks Epstein Files, Pete Hegseth’s War Tactics, Retribution, and More (Part 2 of 2)
Het geeft weer een mooi inkijkje in hoe eea nu gaat binnen de Trump Administration
Wikipedia: Susie Wiles heeft verschillende gesprekken gehad met Vanity Fair .. en die zijn nu uitgewerkt in twee artikelen:
Susie Wiles, JD Vance, and the “Junkyard Dogs”: The White House Chief of Staff On Trump’s Second Term (Part 1 of 2)
Susie Wiles Talks Epstein Files, Pete Hegseth’s War Tactics, Retribution, and More (Part 2 of 2)
Het geeft weer een mooi inkijkje in hoe eea nu gaat binnen de Trump Administration
en"A governing principle for him [Trump] is, ‘I don’t want what happened to me to happen to somebody else.’ And so people that have done bad things need to get out of the government. In some cases, it may look like retribution. And there may be an element of that from time to time. Who would blame him? Not me."
"The vice president, [JD Vance], has been a conspiracy theorist for a decade."
Blijkbaar is ze er zelf toch niet zo blij mee ...:duvekot schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 15:08:
[...]
en
[...]
Ik ben benieuwd wanneer de eerste rechtzaak hierover gestart gaat worden 🍿The article published early this morning is a disingenuously framed hit piece on me and the finest President, White House staff, and Cabinet in history.
— Susie Wiles (@SusieWiles) 16 december 2025
Significant context was disregarded and much of what I, and others, said about the team and the President was left out of the…
The finest president in history met heel veel weggelaten context. The best context ever.
...maar niet even context geven in de te lange tweet.
Voor lui die de deep state met extra duidelijkheid pretenderen tegen te gaan produceren ze best veel verbale wol 🐑
...maar niet even context geven in de te lange tweet.
Voor lui die de deep state met extra duidelijkheid pretenderen tegen te gaan produceren ze best veel verbale wol 🐑
Dat zit wel Schnorr.
En ja hoor daar istie... Ik zat er al een tijdje op te wachten.
Oh en ook nog even eigen volk naaien...
https://www.gelderlander....kheid~aee50bd8/?slug_rd=1De Verenigde Staten hebben gedreigd tegenmaatregelen te nemen tegen de EU en lidstaten vanwege rechtszaken, belastingen, boetes en richtlijnen tegen Amerikaanse dienstverleners. Die zijn volgens het Amerikaanse handelsagentschap USTR 'discriminerend en intimiderend',
Man man man wat een misselijk goor land is dat geworden...zullen de Verenigde Staten geen andere keuze hebben dan alle beschikbare middelen in te zetten om deze onredelijke maatregelen tegen te gaan", meldt het USTR op X.
Fijne kerst Amerikaanse burgers met een laag inkomen. Mede namens Mike Johnson...Er komt geen stemming in het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden over het verlengen van de subsidies om zorgpremies betaalbaar te houden, meldt de Republikeinse voorzitter Mike Johnson. De stemming was een laatste poging van gematigde Republikeinen om een stijging van de zorgpremies te voorkomen, voordat wetgevers vrijdag met kerstreces gaan.
[ Voor 24% gewijzigd door ManiacsHouse op 16-12-2025 22:12 ]
Nog snellere ontkoppeling, dus minder toekomstige inkomsten.ManiacsHouse schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 21:59:
[...]
https://www.gelderlander....kheid~aee50bd8/?slug_rd=1
[...]
Man man man wat een misselijk goor land is dat geworden...
Pistool, voet.
Dat zit wel Schnorr.
Een miniscuul lichtpuntje. Een nieuwe Trump tower komt er niet na protest in Belgrado. Het kan dus wel:
Belgrado krijgt toch geen Trump Tower na straatprotesten - https://nos.nl/l/2594874
Belgrado krijgt toch geen Trump Tower na straatprotesten - https://nos.nl/l/2594874
Ondertussen aan de EU-US onderhandelingstafel:
Hier het volledige bericht:The European Union and certain EU Member States have persisted in a continuing course of discriminatory and harassing lawsuits, taxes, fines, and directives against U.S. service providers. U.S. services companies provide substantial free services to EU citizens and reliable…
— United States Trade Representative (@USTradeRep) 16 december 2025
The European Union and certain EU Member States have persisted in a continuing course of discriminatory and harassing lawsuits, taxes, fines, and directives against U.S. service providers. U.S. services companies provide substantial free services to EU citizens and reliable enterprise services to EU companies, and they support millions of jobs and more than $100 billion in direct investment in Europe. The United States has raised concerns with the EU for years on these matters without meaningful engagement or basic acknowledgement of U.S. concerns.
In stark contrast, EU service providers have been able to operate freely in the United States for decades, benefitting from access to our market and consumers on a level playing field. Some of the largest EU service providers that have hitherto enjoyed this expansive market access include, among others:
Ik heb de lijst van de bedrijven maar gelinkt naar hun Wikipedia paginas zodat je kan zien wat ze doen als de namen je niet bekend voor komen.If the EU and EU Member States insist on continuing to restrict, limit, and deter the competitiveness of U.S. service providers through discriminatory means, the United States will have no choice but to begin using every tool at its disposal to counter these unreasonable measures. Should responsive measures be necessary, U.S. law permits the assessment of fees or restrictions on foreign services, among other actions. The United States will take a similar approach to other countries that pursue an EU-style strategy in this area.
Persoonlijk vind ik dat de EU wel harder mag optreden. Er wordt wetgeving gehandhaafd, Europese wetgeving in de EU. Het zal helaas niet mogelijk zijn om alles te schrappen momenteel maar we veel van de services kunnen goed in de EU worden ontwikkeld en gehandhaafd. Wat dat betreft moeten we ook met argusogen kijken naar overnames van tech en IT-service bedrijven door landen zoals de VS en China.duvekot schreef op woensdag 17 december 2025 @ 08:24:
[Embed]
Hier het volledige bericht:
[...]
[...]
[...]
[...]
Ik heb de lijst van de bedrijven maar gelinkt naar hun Wikipedia paginas zodat je kan zien wat ze doen als de namen je niet bekend voor komen.
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Met Mistral in dat lijstje ben ik eerder geneigd te geloven dat ze op een oneerlijke manier concurrentie uit de weg willen ruimen, want een bedrijf dat sinds 2023 bestaat is niet te vergelijken met een SAP of Siemens.
[ Voor 6% gewijzigd door Stukfruit op 17-12-2025 08:38 ]
Dat zit wel Schnorr.
Ze worden zenuwachtig over Mistral:
/f/image/WKwB0rpVilH5p4lR5OrSkUWi.png?f=fotoalbum_large)
Dit zijn benchmark resultaten van de nieuwste 2 modellen van Mistral rondom programmeren. En ze zijn stukken meer open (beschikbaar en aanpasbaar) dan de modellen uit de US en het komt steeds dichter in de buurt. Ik zelf ben devstral2 aan het testen de afgelopen week en het werkt zeer goed. (Ze hebben Claude Opus 4.5 en ChatGPT Codex 5.2 hier nog niet bij staan, die zijn nog beter dan de modellen die er wel staan)
/f/image/WKwB0rpVilH5p4lR5OrSkUWi.png?f=fotoalbum_large)
Dit zijn benchmark resultaten van de nieuwste 2 modellen van Mistral rondom programmeren. En ze zijn stukken meer open (beschikbaar en aanpasbaar) dan de modellen uit de US en het komt steeds dichter in de buurt. Ik zelf ben devstral2 aan het testen de afgelopen week en het werkt zeer goed. (Ze hebben Claude Opus 4.5 en ChatGPT Codex 5.2 hier nog niet bij staan, die zijn nog beter dan de modellen die er wel staan)
[ Voor 8% gewijzigd door duvekot op 17-12-2025 08:52 . Reden: Opus 4.5 en Codex 5.2 toegevoegd ]
Op zich vind ik dit wel interessant. Ik begrijp dat het niet helemaal voor dit forum is maar ik moedig het aan als de EU gebruik gaat maken van Mistral en het bedrijf ook van een schildje voorziet om overname door bedrijven buiten de EU te verhinderen. ook het Open Source gedeelte moedig ik sterk aan!duvekot schreef op woensdag 17 december 2025 @ 08:50:
Ze worden zenuwachtig over Mistral:
[Afbeelding]
Dit zijn benchmark resultaten van de nieuwste 2 modellen van Mistral rondom programmeren. En ze zijn stukken meer open (beschikbaar en aanpasbaar) dan de modellen uit de US en het komt steeds dichter in de buurt. Ik zelf ben devstral2 aan het testen de afgelopen week en het werkt zeer goed.
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Zie Alternatieven voor Amerikaanse producten & diensten voor meer detailsAuredium schreef op woensdag 17 december 2025 @ 08:52:
[...]
Op zich vind ik dit wel interessant. Ik begrijp dat het niet helemaal voor dit forum is maar ik moedig het aan als de EU gebruik gaat maken van Mistral en het bedrijf ook van een schildje voorziet om overname door bedrijven buiten de EU te verhinderen. ook het Open Source gedeelte moedig ik sterk aan!
En dit gaat ook wel helpen:
ASML, Mistral AI enter strategic partnership
[ Voor 14% gewijzigd door duvekot op 17-12-2025 08:56 . Reden: ASML en Mistral ]
Goed, maar inderdaad nog niet helemaal aan de top omdat je 'm meer moet dwingen om dingen op een bepaalde manier te doenduvekot schreef op woensdag 17 december 2025 @ 08:50:
Ik zelf ben devstral2 aan het testen de afgelopen week en het werkt zeer goed. (Ze hebben Claude Opus 4.5 en ChatGPT Codex 5.2 hier nog niet bij staan, die zijn nog beter dan de modellen die er wel staan)
* Stukfruit is het zelf ook aan het testen met een wat complexer project
Het laat daarentegen inderdaad wel zien dat Europa prima mee kan komen en een geduchte concurrent kan worden. Tja, dat moeten ook Donald en z'n club natuurlijk niet hebben.
Dat zit wel Schnorr.
duvekot schreef op woensdag 17 december 2025 @ 08:24:
[Embed]
Hier het volledige bericht:
[...]
[...]
[...]
[...]
Ik heb de lijst van de bedrijven maar gelinkt naar hun Wikipedia paginas zodat je kan zien wat ze doen als de namen je niet bekend voor komen.
Europese bedrijven hebben, op basis van wetten, geen voordelen ten opzichte van hun Amerikaanse tegenhangers, en andersom. En als Amerikaanse bedrijven dat wel vinden, dan staat het ze vrij om daar, in de EU, een rechtszaak over te beginnen.Discriminatie is het ongelijk, achterstellend of uitsluitend behandelen (van mensen) op basis van (persoonlijke) kenmerken die er niet toe doen, zoals ras, godsdienst, geslacht, seksuele geaardheid, handicap of leeftijd, in plaats van op basis van hun vaardigheden of feiten.
Leuke uit je lijstje... SAP wordt ook gebruikt door de US military (en talloze andere bedrijven). Leuk als daar de logistiek niet meer zou werken, omdat bij ons de stekker uit Windows / office getrokken wordt.
BThGvNeOA
Tis dus nu even afwachten wat de bedoeling is van
Ik heb al meerdere keren dit soort dreigementen/(handels) oorlogsverklaringen voorbij zien komen. We hebben hem ook wel beetje klem. Hij brult van alles en wij reageren over het algemeen redelijk rustig. Meneer kan zo niet echt escaleren. Maar tis wederom een directe aanval op ons.
Zou me niks verbazen dat er gedreigd gaat worden met het nationaliseren/inpikken/bezetten d.m.v. inzet ..... (Vul maar in: Homeland Security, fbi, National Guard, whatever) onder het mom van beschermen van inkomsten, banen, whatever...zullen de Verenigde Staten geen andere keuze hebben dan alle beschikbare middelen in te zetten om deze onredelijke maatregelen tegen te gaan", meldt het USTR op X.
Ik heb al meerdere keren dit soort dreigementen/(handels) oorlogsverklaringen voorbij zien komen. We hebben hem ook wel beetje klem. Hij brult van alles en wij reageren over het algemeen redelijk rustig. Meneer kan zo niet echt escaleren. Maar tis wederom een directe aanval op ons.
[ Voor 22% gewijzigd door ManiacsHouse op 17-12-2025 09:37 ]
Nu ook op de FP: nieuws: VS dreigt met heffingen tegen Spotify en SAP vanwege 'discriminatie d...ManiacsHouse schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 21:59:
[...]
https://www.gelderlander....kheid~aee50bd8/?slug_rd=1
[...]
Man man man wat een misselijk goor land is dat geworden...
[...]
Fijne kerst Amerikaanse burgers met een laag inkomen. Mede namens Mike Johnson...
Virussen? Scan ze hier!
"stolen Oil Fields"... my god wat een afgang. Nog 2 dagen voor de Epstein files, lest we forgetduvekot schreef op woensdag 17 december 2025 @ 10:47:
Ondertussen voor de kust van Venezuela:
[Afbeelding]
Dus niet een volledige blokkade (want dat zou bijvoorbeeld chevron in de weg zitten) .. maar alle tankers die al onder sancties vallen worden nu dus geweerd.
Begrijpt Donald hier dat het compleet omsingelen van een land met een armada alleen mogelijk is met een eiland?!?!?!duvekot schreef op woensdag 17 december 2025 @ 10:47:
Ondertussen voor de kust van Venezuela:
[Afbeelding]
Dus niet een volledige blokkade (want dat zou bijvoorbeeld chevron in de weg zitten) .. maar alle tankers die al onder sancties vallen worden nu dus geweerd.
Ik merk ook graag op dat de genationaliseerde assets in Venezuela niet "ours" zijn, maar die van private entiteiten - al dan niet met Amerikaanse wortels. Door te stellen dat ze van hen zijn insinueert hij dat hijzelf graag de olievelden zou nationaliseren?
Iedere tweet/treet die deze man stuurt is grond voor een procedure op basis van het 25e ammendement.
License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000
Grunwold schreef op woensdag 17 december 2025 @ 11:03:
[...]
"stolen Oil Fields"... my god wat een afgang. Nog 2 dagen voor de Epstein files, lest we forget.
En het lijkt te gaan worden Venezuela samen met "iets anders"; het aanvallen van de EU op z'n bedrijven-beleidDropjesLover schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 09:28:
[...]
Polletje maken:
- Venezuela
- Oekraïne/Rusland
- NAVO
- Groenland
- Tariffs
- ICE / National Guard naar democratische stad X
- Iets nieuws
- All of the above
Maar de dagen tot de Epstein files zijn nog niet voorbij, er kan/zal vast nog wel wat meer bij komen.
Het is mij onduidelijk welke assets Venezuela (recent) genationaliseerd heeft. Voor zo ver ik kan vinden was er een grote nationaliserings-golf in.... 1976, 50 jaar geleden.Helixes schreef op woensdag 17 december 2025 @ 11:07:
[...]
Begrijpt Donald hier dat het compleet omsingelen van een land met een armada alleen mogelijk is met een eiland?!?!?!
Ik merk ook graag op dat de genationaliseerde assets in Venezuela niet "ours" zijn, maar die van private entiteiten - al dan niet met Amerikaanse wortels. Door te stellen dat ze van hen zijn insinueert hij dat hijzelf graag de olievelden zou nationaliseren?
Iedere tweet/treet die deze man stuurt is grond voor een procedure op basis van het 25e ammendement.
Helaas is totaal ongeinformeerd zijn of geen kennis van zaken geen reden om "the 25th" in te roepen, blijkbaar
[ Voor 35% gewijzigd door DropjesLover op 17-12-2025 11:11 ]
BThGvNeOA
Prachtig werkje toch weer? Trump heeft niet eens de leugen van drugs in leven weten te houden tot zijn invasie van Venezuela. Ik vraag mij af hoe de Fifa nu aan kijkt tot het uitreiken van hun participatie trofee aan Trump voor de 'vrede'. (Alhoewel dat een pot geeft de ketel wat voor corruptie ding is)DropjesLover schreef op woensdag 17 december 2025 @ 11:08:
[...]
[...]
En het lijkt te gaan worden Venezuela samen met "iets anders"; het aanvallen van de EU op z'n bedrijven-beleid![]()
Maar de dagen tot de Epstein files zijn nog niet voorbij, er kan/zal vast nog wel wat meer bij komen.
Ik vermoed dat toen hij een weekje weg was van social media en wss een gezondheidsprobleem de mentale problemen nog erger zijn geworden dan het al was. Hij is deze week behoorlijk stevig van de rails af aan het gaan; harder nog dan normaal.
MAGA is zo goed als dood inmiddels, zijn support brokkelt intern af. Die Epstein files kan hij ook niet tegen houden en gaan wss gepaard met materiaal wat de democraten de wereld in sturen.
Een invasie van Venezuela zal ook niet in goede aarde vallen in de VS zelf. Het Trump imperium is uit elkaar aan het brokkelen. Ik zie dit niet nog drie jaar goed gaan voor Trump.
Trump steunt graag big oil, maar Trumps backers (Thiel ed) hebben zwaar ingezet op de diensten tech business. Die kunnen deze aanval op de EU wel goed gebruiken en doorzetten post-Trump.Auredium schreef op woensdag 17 december 2025 @ 11:14:
[...]
Prachtig werkje toch weer? Trump heeft niet eens de leugen van drugs in leven weten te houden tot zijn invasie van Venezuela. Ik vraag mij af hoe de Fifa nu aan kijkt tot het uitreiken van hun participatie trofee aan Trump voor de 'vrede'.
Ik vermoed dat toen hij een weekje weg was van social media en wss een gezondheidsprobleem de mentale problemen nog erger zijn geworden dan het al was. Hij is deze week behoorlijk stevig van de rails af aan het gaan; harder nog dan normaal.
MAGA is zo goed als dood inmiddels, zijn support brokkelt intern af. Die Epstein files kan hij ook niet tegen houden en gaan wss gepaard met materiaal wat de democraten de wereld in sturen.
Een invasie van Venezuela zal ook niet in goede aarde vallen in de VS zelf. Het Trump imperium is uit elkaar aan het brokkelen. Ik zie dit niet nog drie jaar goed gaan voor Trump.
BThGvNeOA
Ik zie het tech gedeelte net zoals het militaire spelletje als short term value, long term loss voor de VS.DropjesLover schreef op woensdag 17 december 2025 @ 11:16:
[...]
Trump steunt graag big oil, maar Trumps backers (Thiel ed) hebben zwaar ingezet op de diensten tech business. Die kunnen deze aanval op de EU wel goed gebruiken en doorzetten post-Trump.
Op korte termijn wint de VS er wat mee omdat de EU nu eenmaal er van afhankelijk is; op lange termijn verliezen ze gewoonweg klanten, geld en info.
Alleen als we als de sodemieter Amerikaanse bedrijven er uit mikken en overstappen op eigen alternatieven.Auredium schreef op woensdag 17 december 2025 @ 11:18:
[...]
Ik zie het tech gedeelte net zoals het militaire spelletje als short term value, long term loss voor de VS.
Op korte termijn wint de VS er wat mee omdat de EU nu eenmaal er van afhankelijk is; op lange termijn verliezen ze gewoonweg klanten, geld en info.
Maar dat is moeilijk moeilijk en over 2 dagen zegt Trump weer wat anders, pappen, nathouden...
BThGvNeOA
er is niets maar dan ook helemaal niets netjes van deze gast, kom op zeg. Alleen al zijn taalgebruik, een kleuter kan dat nog beter. vooral het gebruik van zijn gelievde Capital Letters is daar een mooi voorbeeld van.autje schreef op woensdag 17 december 2025 @ 11:08:
Ik vind het wel altijd netjes dat hij afsluit met "Thank you for your attention to this matter".
/s
een ding is duidelijk, wat met de USA gebeurt is voor hem totaal oninteressant, zolang zijn eigen geldbuidel maar blijft rinkelen, en daar gaat dit ook gewoon over.
Het grootste risico is het 'post Trump' syndroom. We zagen dit bij Trump 1 waarbij de politiek eigenlijk op 'pauze' werd gezet omdat men toch zoiets had van 'die is zo weg' en de kans is dat men dat nu stiekem weer denkt.DropjesLover schreef op woensdag 17 december 2025 @ 11:28:
[...]
Alleen als we als de sodemieter Amerikaanse bedrijven er uit mikken en overstappen op eigen alternatieven.
Maar dat is moeilijk moeilijk en over 2 dagen zegt Trump weer wat anders, pappen, nathouden...
Het is echter belangrijk om te realiseren dat:
A ) We sowieso niet te afhankelijk moeten zijn van landen zoals de VS, China of Rusland zonder goed alternatief.
B ) Trump handelt met de goedkeuring van een Republikeins machtsblok waaruit wij kunnen afleiden dat dit niet enkel uit de hoge hoed van Trump komt.
Sarcasme radar kapot?Jan-tweak schreef op woensdag 17 december 2025 @ 11:29:
[...]
er is niets maar dan ook helemaal niets netjes van deze gast, kom op zeg. Alleen al zijn taalgebruik, een kleuter kan dat nog beter. vooral het gebruik van zijn gelievde Capital Letters is daar een mooi voorbeeld van.
een ding is duidelijk, wat met de USA gebeurt is voor hem totaal oninteressant, zolang zijn eigen geldbuidel maar blijft rinkelen, en daar gaat dit ook gewoon over.
@Auredium Het idee dat we na Trump naar een Wereldorde gaan die hetzelfde is als de status-quo van vóór Trump-45, is een mythe. Zelfs als de redelijkheid er terugkeert denk dat iedereen zich inmiddels wel beseft dat men daar iedere 2-4 jaar weer een afslag kan nemen in de richting van extremisme. Trump heeft er voor zover ik kan overzien voor gezorgd dat de VS is gedegradeerd van betrouwbaar partner - tot hooguit partner.
Het irritante is dat er maar weinig Amerikanen doorhebben dat dat zo is. Wanneer zij naar de stembus gaan, dan denken ze (in te grote mate) alleen maar aan de economie in zijn geheel, en hun eigen portemonnee in het bijzonder. Niet dat we dat niet ook in Nederland doen, maar het navelstaren is daar toch echt tot een kunst verheven.
Het irritante is dat er maar weinig Amerikanen doorhebben dat dat zo is. Wanneer zij naar de stembus gaan, dan denken ze (in te grote mate) alleen maar aan de economie in zijn geheel, en hun eigen portemonnee in het bijzonder. Niet dat we dat niet ook in Nederland doen, maar het navelstaren is daar toch echt tot een kunst verheven.
Amerika is al langer tanende als wereldmacht. De oorsprong ligt al ergens bij Nixon toen er een push werd gemaakt om democratie/kapitalisme te veranderen naar kleptocratie/hyper-kapitalisme. De aanslag van 911 was feitelijk de katalysator die nodig was om de boel te versnellen en ik zie dat moment als het moment dat de neerwaartse spiraal definitief werd ingezet.Helixes schreef op woensdag 17 december 2025 @ 11:58:
@Auredium Het idee dat we na Trump naar een Wereldorde gaan die hetzelfde is als de status-quo van vóór Trump-45, is een mythe. Zelfs als de redelijkheid er terugkeert denk dat iedereen zich inmiddels wel beseft dat men daar iedere 2-4 jaar weer een afslag kan nemen in de richting van extremisme. Trump heeft er voor zover ik kan overzien voor gezorgd dat de VS is gedegradeerd van betrouwbaar partner - tot hooguit partner.
Trump is altijd al een symptoon geweest en niet een oorzaak. Als je gaat nadenken over de 'cyclus' dan is dit ook vrij duidelijk. Ze hebben in Trump een tweede George Bush Jr. gevonden. Zelfs een verbeterde versie.
De democratische presidenten Obama en zelfs Biden waren eigenlijk gewoon rust. Waar eht bij de democraten mis is gegaan is dat ze absoluut niets hebben gedaan om te verhinderen dat deze kleptocratie tot stand zou komen. Zelfs nu niet. Grotendeels vermoed ik dat dit komt omdat de liberale kracht van de democraten door superpacts wordt gestuurd net zoals MAGA door superpacts wordt gestuurd. De democratische superpacts waren eenvoudigweg niet bereid om te handelen omdat het mogelijk hun eigen doelen zou verhinderen. In die zin hebben de Republikeinen gewoon de race gewonnen (Maar wat ze hebben gewonnen is maar de vraag)
Enfin. Deze neerwaartse spiraal is onomkeerbaar voor de VS. Als we kijken naar het verleden zijn er grofweg twee manieren waarop dergelijke rijken kunnen vallen:
1) Implosie. Een reeks van burgeroorlogen waarna de restjes worden opgeslokt door de winnaar of buitenstaande partijen. Het west Romeinse rijk is hier een goed voorbeeld van.
2) Explosief. Een reeks wanhopige pogingen om orde te herstellen middels expansiedrift. Het Oost-Romeinse rijk was een belangrijke aanstichter van de eerste kruistocht bijvoorbeeld. Maar recentere voorbeelden zijn ook het Ottomaanse rijk en Oostenrijk-Hongarije die beide zeer slecht ervoor stonden en expensief beleid als een goed idee vonden in een poging te stabiliseren.
Het is koffiedik kijken wanneer 1 van deze scenario's gebeurd. Onder Trump zien we dat de VS het tweede scenario zit te overdenken. Ik wijs hierbij niet zozeer naar Venezuela maar meer naar Trumps plannen voor Canada en Groenland.
Zelf hoop ik een implosie zoals gebeurde bij de Soviet Unie vooral omdat de VS nogal wat slagkracht heeft militair. Mocht het explosief zien dan is de vraag hoe. Het kan ook een conflict met China worden waar niemand op zit te wachten.
@Helixes Hier is het besef dat de VS de komende decennia niet meer te vertrouwen zijn wel doorgedrongen, maar als ik buiten deze bubble kom dan tref ik helaas nog veel te veel mensen die denken dat het allemaal wel meevalt en dat na Trump alles wel weer goed zal komen. Gelukkig komen uit de politiek en in de media ook steeds meer geluiden die het tegendeel beweren, dus hopelijk komt dat besef er ook bij het grote publiek, maar tot nu toe valt dat nog tegen.
Trump-I zette het precedent middels SCOTUS. Dat is de grootste afbraak van de Amerikaanse democratie gebleken want ze houden er zeer twijfelachtige beslissingen op na. Geen SCOTUS, geen gigantische BS met decreten. En daar konden de democraten eigenlijk niets aan doen. Ja, ze hadden meer hoofden in SCOTUS kunnen zetten, maar dat is niet zoals het is bedoeld, en de volgende keer dat er een GOP president aan macht kwam (Trump-II in dit geval), konden die ook weer meer hoofden aanstellen. Dan krijg je een soort van arms race die ook nog eens je reinste kapitaalvernietiging is, en waarschijnlijk ook niet eens vakbekwaam is. Het is een keuze dat je je wel netjes aan de democratische regels houdt, en dan hoopt dat het volk een verstandige keuze maakt aan de hand van dat gedrag. Dat is tijdens de verkiezingen van 2024 niet gebeurd.Auredium schreef op woensdag 17 december 2025 @ 12:18:
[...]
Amerika is al langer tanende als wereldmacht. De oorsprong ligt al ergens bij Nixon toen er een push werd gemaakt om democratie/kapitalisme te veranderen naar kleptocratie/hyper-kapitalisme. De aanslag van 911 was feitelijk de katalysator die nodig was om de boel te versnellen en ik zie dat moment als het moment dat de neerwaartse spiraal definitief werd ingezet.
Trump is altijd al een symptoon geweest en niet een oorzaak. Als je gaat nadenken over de 'cyclus' dan is dit ook vrij duidelijk. Ze hebben in Trump een tweede George Bush Jr. gevonden. Zelfs een verbeterde versie.
De democratische presidenten Obama en zelfs Biden waren eigenlijk gewoon rust. Waar eht bij de democraten mis is gegaan is dat ze absoluut niets hebben gedaan om te verhinderen dat deze kleptocratie tot stand zou komen. Zelfs nu niet. Grotendeels vermoed ik dat dit komt omdat de liberale kracht van de democraten door superpacts wordt gestuurd net zoals MAGA door superpacts wordt gestuurd. De democratische superpacts waren eenvoudigweg niet bereid om te handelen omdat het mogelijk hun eigen doelen zou verhinderen. In die zin hebben de Republikeinen gewoon de race gewonnen (Maar wat ze hebben gewonnen is maar de vraag)
Enfin. Deze neerwaartse spiraal is onomkeerbaar voor de VS. Als we kijken naar het verleden zijn er grofweg twee manieren waarop dergelijke rijken kunnen vallen:
1) Implosie. Een reeks van burgeroorlogen waarna de restjes worden opgeslokt door de winnaar of buitenstaande partijen. Het west Romeinse rijk is hier een goed voorbeeld van.
2) Explosief. Een reeks wanhopige pogingen om orde te herstellen middels expansiedrift. Het Oost-Romeinse rijk was een belangrijke aanstichter van de eerste kruistocht bijvoorbeeld. Maar recentere voorbeelden zijn ook het Ottomaanse rijk en Oostenrijk-Hongarije die beide zeer slecht ervoor stonden en expensief beleid als een goed idee vonden in een poging te stabiliseren.
Het is koffiedik kijken wanneer 1 van deze scenario's gebeurd. Onder Trump zien we dat de VS het tweede scenario zit te overdenken. Ik wijs hierbij niet zozeer naar Venezuela maar meer naar Trumps plannen voor Canada en Groenland.
Zelf hoop ik een implosie zoals gebeurde bij de Soviet Unie vooral omdat de VS nogal wat slagkracht heeft militair. Mocht het explosief zien dan is de vraag hoe. Het kan ook een conflict met China worden waar niemand op zit te wachten.
Verder ben ik het er absoluut mee oneens dat dit de enige optie van de VS is of was. De VS kan zichzelf opnieuw uitvinden door voorwaarts te kijken, en samen te werken met de EU, en andere mogendheden als partners te beschouwen. Door zich wel te houden aan internationale wetten en verdragen. Door een land als Israël wel op de vingers te tikken. Door wel de rechtsstaat in stand te houden. Door wel in te zetten op groene energie. Door wel te verduurzamen. Door wel te gaan voor klimaatdoelen. Dat allemaal niet doen is een bewuste keuze, maar zeer zeker niet de enige.
Het probleem met Trump is dat hij zo dol als een dolle man om zich heen slaat, dan hij straks helemaal geen vrienden meer over heeft. Op de lange duur krijg je die regelrecht terug voor je plaat.
[ Voor 10% gewijzigd door Jerie op 17-12-2025 13:06 ]
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
de Foto's van fotograaf Christopher Anderson zijn ook absoluut fantastisch:duvekot schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 15:08:
[...]
en
[...]
De hele bende

(ik las een commentaar dat het 'vast geen toeval is, dat Stephen Miller geen weerspiegeling in die foto heeft')
Rubio:

Wiles:
zie ook op instagram
https://www.instagram.com/p/DSUsOvHDpHw/?utm_source=ig_embed
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Het moet goed genoeg zijn.Stukfruit schreef op woensdag 17 december 2025 @ 09:10:
[...]
Goed, maar inderdaad nog niet helemaal aan de top omdat je 'm meer moet dwingen om dingen op een bepaalde manier te doen
* Stukfruit is het zelf ook aan het testen met een wat complexer project
Het laat daarentegen inderdaad wel zien dat Europa prima mee kan komen en een geduchte concurrent kan worden. Tja, dat moeten ook Donald en z'n club natuurlijk niet hebben.
Ik kan alleen maar beamen dat ik sinds eind vorig jaar Mistral ben gaan gebruiken, en dat ik het sindsdien goed genoeg vind. (Ik hoef niet eens meer te weten wat ChatGPT zoal kan. Voor mij bestaat het niet.)
Het mooie van Mistral voor een bedrijf als ASML is ook dat ze het on-prem kunnen draaien, in een airgapped omgeving. Daarbij maken ze gebruik van een stuk techniek met open weights, van een Europees bedrijf, dat software levert die voor hen goed genoeg is. Hoe mooi is dat?
Hetzelfde zou gelden voor een Europese smartphone, een Europese desktop OS, een Europese cloud. Het hoeft niet beter te zijn. Het moet goed genoeg zijn. Immers, het nadeel om afhankelijk te blijven van VS weegt zwaar.
Exact hetzelfde argument gold ook voor HarmonyOS van Huawei voor de Chinese markt (of bijvoorbeeld Aurora OS binnen de FSB). HarmonyOS hoeft niet beter te zijn dan de concurrentie. Het moet goed genoeg zijn. De Chinezen hebben hier zelfs een term voor: cha bu duo. Komt neer op 'close enough'. Wat dan weer neerkomt op... ja
Toegegeven, soms is goed genoeg onvoldoende, afhankelijk van je belangen, en wat je er voor over hebt. Maar het is wel een prima uitgangspunt om in het achterhoofd te houden.
Mijn gut reaction blijft game theory tit for tat. Als je dat consequent doet, ben je ook voorspelbaar. Bij schaken is het ruilen van een stuk een keuze; er kunnen ook andere, betere reacties zijn, maar als het goed is heb je die bij 2D chess al mee kunnen wegen.
Ik blijf het zeggen: Trump is een fascist. Een fascist die nu ook onze rechtsstaat frontaal aan denkt te mogen en kunnen vallen. Dat moeten we pareren, en we moeten doorgaan met anticiperen. Dus aan allen hier met invloed. Ga ermee aan de slag. Bespreek het met je leidinggevende. Zorg bijvoorbeeld voor adequate backups van je data in landen die zich wel aan de rule of law houden. Want deze fascist zie ik er voor aan om zo je data te gijzelen. Zo gestoord is hij. Het zal hem allemaal jeuken [NB: de regels], als hij er maar aan kan verdienen. Zo iemand is onbetrouwbaar. Laten we er voor zorgen dat we minder chantabel worden. Helemaal weg kunnen we het niet nemen, maar we kunnen het wel deels mitigeren.
Toe maar. Trumps ego mag honderden miljoenen dollars kosten....
Een van die donateurs zal misschien zijn goede vriend Putin zijn?
AD Liveblog (https://www.bndestem.nl/b...-miljoen-dollar~aee50bd8/)De voorgestelde balzaal in het Witte Huis zal naar schatting 400 miljoen dollar (zo'n 340 miljoen euro) kosten en volgens Trump zal de zaal ook geschikt zijn voor inauguraties. Trump voorspelde tegelijkertijd dat het project uiteindelijk minder zal kosten.
,,Al 150 jaar willen ze een balzaal", zei Trump tijdens een receptie ter gelegenheid van het Joodse lichtjesfeest Chanoeka, waar hij klaagde over de beperkingen op het aantal genodigden. ,,Het wordt de mooiste balzaal ooit en er kunnen inauguraties in plaatsvinden."
De voorgestelde kosten en de omvang van de balzaal zijn gestaag gestegen, van 200 miljoen dollar tot Trumps laatste schatting. Ook de omvang is toegenomen; Trump zei aanvankelijk dat het 'geen invloed zal hebben op het huidige gebouw', maar later bleek dat hij de hele East Wing wilde slopen.
Het Witte Huis heeft gezegd dat het project wordt gefinancierd met donaties, maar heeft de donateurs niet openbaar gemaakt. Dit roept vragen op over welke personen of bedrijven het project mogelijk financieren om in de gunst te komen bij Trump.
Een van die donateurs zal misschien zijn goede vriend Putin zijn?
Virussen? Scan ze hier!
Toch wat tegenstand voor Trump/steun voor de Navo:
https://www.politico.com/...roop-withdrawals-00680407
Aantal troepen in Europa mag niet onder de 76.000 komen zonder langs het congres te gaan. O a.
https://www.politico.com/...roop-withdrawals-00680407
Aantal troepen in Europa mag niet onder de 76.000 komen zonder langs het congres te gaan. O a.
Dat is zeker mooi jaJerie schreef op woensdag 17 december 2025 @ 13:17:
[...]
Het moet goed genoeg zijn.
Ik kan alleen maar beamen dat ik sinds eind vorig jaar Mistral ben gaan gebruiken, en dat ik het sindsdien goed genoeg vind. (Ik hoef niet eens meer te weten wat ChatGPT zoal kan. Voor mij bestaat het niet.)
Het mooie van Mistral voor een bedrijf als ASML is ook dat ze het on-prem kunnen draaien, in een airgapped omgeving. Daarbij maken ze gebruik van een stuk techniek met open weights, van een Europees bedrijf, dat software levert die voor hen goed genoeg is. Hoe mooi is dat?
Woordenboek says yes.Ik blijf het zeggen: Trump is een fascist.
Daarom blijf ik het ook aanhalen. Als de omschrijving voor het uitpoepen van een wit ei in een bepaalde vorm zegt dat je waarschijnlijk een kip bent, dan ben je een kip.
Dat zit wel Schnorr.
Let op:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
[ZT] Trump II en de Amerikaanse politiek - deel II
Zero Tolerance beleid
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
Topic specifiek beleid
Lees s.v.p. in de topic start de kop "Discussiebeleid en moderatie" goed door:[ZT] Trump II en de Amerikaanse politiek - deel II
/f/image/123d2bKNYbxe3nf2KNcFj2Ye.png?f=fotoalbum_large)