ik heb niet het idee dat Trump zelf snapt hoe importheffingen werken.YakuzA schreef op donderdag 13 november 2025 @ 13:31:
Als het Trump uit komt, dan weet hij ineens wel goed dat de tariffs eigenlijk door de amerikaanse consument worden betaald
[...]
https://edition.cnn.com/2...e-donald-trump-fact-check
Het viel mij ook al op dat er opeens allerlei dingen lekken, GOP-figuren zoals MTG plots tegen Trump ingaan. Er is iets verschoven de achterliggende maanden, Trump lijkt op de helling te zijn gezet.Auredium schreef op donderdag 13 november 2025 @ 08:27:
[...]
Ik zie dit anders. Trump is afhankelijk van de perceptie van zijn macht en hij staat historisch laag in de peilingen. Erger nog; dit is vrijgegeven door Republikeinen wat betekend dat men hem eraan herinnert dan zijn invloed in de partij gedaald is tot een punt waar zijn macht niet meer absoluut is. Gecombineerd met de rechtszaken omtrent de tariffs moet je dit zien voor wat het is; Trump die de macht intern aan het verliezen is.
Het is een geleidelijk proces, mogelijk zelfs voorop gezet door de echte wielen achter Project 2025.
Maar hebben ze al iets klaar? Miller is een engnek, zou het prima doen in Auschwitz, heeft alleen de pech dat die inmiddels buiten bedrijf is. Vance is een natte kroket, totaal geen geloofwaardige dramatiek, geen uitstraling, niemand vind hem leuk. Hegseth ziet er goed uit maar is meer iemand voor bij het kopieerapparaat. Wordt huilen als hij met Newsom in de arena moet stappen. MTG: lol. Kennedy: beter doe je er een doos omheen als er camera's bij zijn. Rubio: wat de h*ll doe hij bij die club? Gaat niet gepruimd worden door de harde kern, maar misschien is dat dan de als paus-verklede duvel uit een doosje.
Probleem voor de GOP is dat het als zodanig niet bestaat. Het is een MAGA-cultus. Breek je die af, wat komt er voor in de plaats? Waarschijnlijk een variant extreme hardcore cult, de nazi-jongeren (Groypers) worden er niet uit gekickt. Sterker nog, die fractie durft inmiddels de confrontatie aan en pakt steeds meer podium.
Als men op het Vance-veulen heeft gewed, dan gaat dat de krachten van Fox- en overige Fake News wellicht te boven. GOP heeft de bruggen wel verbrand en de VS lijkt me internationaal wel klaar op de lange termijn. Maar zijn ze overmoedig geweest?
Lastig te zeggen. Het is een downhill ontwikkeling in de VS met dus een AI-bubble op de loer (reeele economie) danwel Epstein (irreeel). Maar als de VS Venezuela binnenvalt gaat de propaganda in overdrive en wellicht de neuzen dezelfde kant op. Want zal de EU de VS laten vallen?bulle bas schreef op donderdag 13 november 2025 @ 22:23:
[...] Maar zijn ze overmoedig geweest?
Dan kan het nog steeds alle kanten opgaan, dus ook meer richting pro-Trump.
Nou een militaire operatie (Southern Spear)is ook ingezet. Dit kan toch allemaal maar escaleren?
En Trump klaagt Californië aan..
Die Trump administratie is gewoon ècht volkomen schaamteloos..WASHINGTON - De Amerikaanse regering van Donald Trump heeft de staat Californië aangeklaagd omdat die van plan is om de kiesdistricten te herverdelen. Die maatregel zou de Democraten vijf extra zetels in het Huis van Afgevaardigden kunnen opleveren.
De inwoners van Californië stemden vorige week in een referendum in met het plan van gouverneur Gavin Newsom. Hij bedacht de nieuwe verdeling van kiesdistricten als reactie op de plannen van een aantal Republikeinse staten. Meerdere staten, zoals Texas, zijn bezig de kaart opnieuw te tekenen zodat er juist meer Republikeinse zetels bij kunnen komen.
Minister van Justitie Pam Bondi spreekt op X van een „machtsgreep” van de gouverneur. „Newsom zou zich moeten bezighouden met de veiligheid van de inwoners van Californië en het stoppen van het geweld van Antifa, en niet met het manipuleren van zijn staat voor politiek gewin.”
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Ik ook niet. Zelfs als het door het congres komt dan zal het wel een situatie worden van 'bonnetje kwijt' a la Teeven zegmaar. Er zullen heel veel prominenten aan beide kanten in die documenten voorkomen. Net zoals Epstein zelf op een nogal twijfelachtige wijze "zelfmoord" pleegde (toevallig was het camerasysteem net aan het rebootenjaapstobbe schreef op donderdag 13 november 2025 @ 08:51:
Ik geloof nooit dat die Epstein files vrijgegeven gaannworden. Er zal heus wel een MAGA zoals MTG om te kopen zijn.
Al moet ik wel zeggen dat de democraten daar veel nuchterder mee zijn. Ik las laatst nog een discussie op reddit waar een MAGA riep van "Zie je wel, nu zijn jullie stil nu Clinton in beeld komt". En de democraten reageerden allemaal van "Hoezo stil?? Alleen omdat hij uit ons kamp komt? In de gevangenis met die gast". Ik denk dat ze dat ook wel met een zittende president zouden doen. Maar ik denk dat daarom de strijd tegen radicaal rechts zo moeilijk is. Zij hebben geen principes, loyaliteit aan het narratief en haat voor de 'vijand' is het enige dat daar telt. Aan de linksere kant (ik wil de democraten niet links noemen) gaat het nog ergens over. Wat @Glashelder noemt dat is zo typisch, als MAGA het zelf doen zijn ze helden en als de andere kant het doet is het opeens vreselijk ondemocratisch
Maar hier in Europa is het niet veel beter. Andrew heeft alleen zijn titels en gratis woning verloren. De kans dat hij voor het gerecht komt is nul als familie van het staatshoofd.
[ Voor 13% gewijzigd door Llopigat op 14-11-2025 07:51 ]
Schoolvoorbeeld van 'rules for thee, but not for me' wat je veel ziet bij conservatieven/Republikeinen. In Californië heeft de kiezer nog besloten, Texas heeft het er doorgedrukt zonder te stemmen.Glashelder schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 07:18:
En Trump klaagt Californië aan..
Als het Huis en de Senaat beiden voor zouden stemmen (ja dat is een grote 'als') dan kan Trump zijn veto gebruiken, maar dat zou ook genoeg zeggen en gaat rechtstreeks in tegen zijn campagnebelofte.Llopigat schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 07:47:
Zelfs als het door het congres komt dan zal het wel een situatie worden van 'bonnetje kwijt' a la Teeven zegmaar.
Prachtig dat Epstein en Trump nog steeds zo in het nieuws is. Hoe meer Trump zich hiertegen verzet hoe schuldiger hij lijkt.
Nouja, als er precedence is dat het in Californie verboden wordt, dan neem ik aan dat er ook in Texas geklaagd kan gaan worden. Gevalletje careful-what-you-wish-for voor Bondi en consorten misschien. * Garyu blijft optimistischuser109731 schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 08:04:
[...]
Schoolvoorbeeld van 'rules for thee, but not for me' wat je veel ziet bij conservatieven/Republikeinen. In Californië heeft de kiezer nog besloten, Texas heeft het er doorgedrukt zonder te stemmen.
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Neeeee die situaties zijn totaal onvergelijkbaar. Dat kan zelfs een blinde door Trump benoemde rechter nog wel inzien.Garyu schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 09:15:
[...]
Nouja, als er precedence is dat het in Californie verboden wordt, dan neem ik aan dat er ook in Texas geklaagd kan gaan worden. Gevalletje careful-what-you-wish-for voor Bondi en consorten misschien. * Garyu blijft optimistisch
Precies. Hoe halen ze het in California in hun hoofd om het volk te laten stemmen!Compuchip87 schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 10:38:
[...]
Neeeee die situaties zijn totaal onvergelijkbaar. Dat kan zelfs een blinde door Trump benoemde rechter nog wel inzien.
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
En als het wel vrijgegeven wordt veranderd er niks. Zijn cult verplaatst de goalpost wel weer. Zijn ze nu al aan het doen.jaapstobbe schreef op donderdag 13 november 2025 @ 08:51:
Ik geloof nooit dat die Epstein files vrijgegeven gaannworden. Er zal heus wel een MAGA zoals MTG om te kopen zijn.
Zag gister een fragment uit een livestream van Dean Withers, een left-wing debater (beetje Charlie Kirk maar met fatsoen en feiten). Vraagt een MAGA cultist letterlijk of Dean hem wil vertellen waarom het verkrachten van kinderen slecht is
Echt WTF, moet je dat echt uitgelegd krijgen? Dus nee, ik verwacht niet dat de Epstein files verschil gaan maken voor deze groep. Al zouden er beelden vrijgegeven worden waar hij kleine meisjes verkracht zullen ze zich in bochten wringen om het goed te praten. Als ze al niet "fake-news" gaan claimen.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Senatoren stoppen stiekem extraatje voor zichzelf in begroting
Die gasten hebben voor zichzelf een half miljoen de man toebedeeld wegens onheuselijke bejegening door justitie in de begroting die de overheid open moest zetten. Zo corrupt vind je niet snel.A provision tied to the investigation into the Jan. 6, 2021, attack on the Capitol buried deep in the bill to end the longest government shutdown in U.S. history has sparked bipartisan outrage, with House Republicans vowing to try to repeal the provision later even as the House passed the bill that includes it.
The bill allows Republican senators whose phone records were seized by the FBI as part of an investigation led by special counsel Jack Smith into Jan. 6 to sue the federal government for damages. Each of them could receive $500,000 as well as legal fees. House members whose phone records were obtained would not be eligible.
Volgens mij heb ik dit nieuws nog niet langs zien komen, maar ondanks dat het een week oud is plaats ik het wel omdat ik denk dat het wereldwijd best grote invloed kan hebben op onderzoek.
Vooral het aspect dat het retroactive werkt en dan invloed kan hebben voor de funding in de toekomst voor iets simpels als co-auteur van artikel, is erg slecht. Wetenschappers hebben geen glazen bol of zijn helderziend, dus die hielden zich gewoon aan de toen geldende regels. En samenwerking in wetenschappelijke wereld is juist iets goeds en groots.
Het is dan wel gericht op
Bron: Science.orgU.S. Congress considers sweeping ban on Chinese collaborations
[...]
The prohibited activities would include joint research, co-authorship on papers, and advising a foreign graduate student or postdoctoral fellow. The language is retroactive, meaning any interactions during the previous 5 years could make a scientist ineligible for future federal funding.
Vooral het aspect dat het retroactive werkt en dan invloed kan hebben voor de funding in de toekomst voor iets simpels als co-auteur van artikel, is erg slecht. Wetenschappers hebben geen glazen bol of zijn helderziend, dus die hielden zich gewoon aan de toen geldende regels. En samenwerking in wetenschappelijke wereld is juist iets goeds en groots.
maar er zijn denk ik nauwelijks labs/afdelingen te vinden bij de grote wetenschappelijke instituten waar geen Chinezen werken. En als bijvoorbeeld medische labs dus geen funding meer van de CDC mogen krijgen omdat ze in de afgelopen jaren samen hebben gewerkt met Chineze onderzoekers, zal er veel medische vooruitgang wegvallen die ook de rest van de wereld van aandoeningen en ziektes kan beschermen.“affiliated with a hostile foreign entity,” a category that includes four countries: China, Russia, Iran, and North Korea.
Interessante keuze van landen. China valt namelijk helemaal niet expliciet in het rijtje schurkenstaten waar de VS normaal gesproken dergelijke strenge restricties hanteert. Dat betreft meestal vooral NK, Iran, Jemen en Sudan, eventueel Cuba en sinds een jaar of wat ook Rusland. Maar China categorisch uitsluiten is een flinke escalatie.Pompi schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 13:37:
Volgens mij heb ik dit nieuws nog niet langs zien komen, maar ondanks dat het een week oud is plaats ik het wel omdat ik denk dat het wereldwijd best grote invloed kan hebben op onderzoek.
[...]
Bron: Science.org
[...]
maar er zijn denk ik nauwelijks labs/afdelingen te vinden bij de grote wetenschappelijke instituten waar geen Chinezen werken. En als bijvoorbeeld medische labs dus geen funding meer van de CDC mogen krijgen omdat ze in de afgelopen jaren samen hebben gewerkt met Chineze onderzoekers, zal er veel medische vooruitgang wegvallen die ook de rest van de wereld van aandoeningen en ziektes kan beschermen.
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
absoluut mee eens, vele Maga mensen zullen boos zijn dat Trump niet hun dochter heeft verkracht!Player1S schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 11:39:
[...]
En als het wel vrijgegeven wordt veranderd er niks. Zijn cult verplaatst de goalpost wel weer. Zijn ze nu al aan het doen.
Zag gister een fragment uit een livestream van Dean Withers, een left-wing debater (beetje Charlie Kirk maar met fatsoen en feiten). Vraagt een MAGA cultist letterlijk of Dean hem wil vertellen waarom het verkrachten van kinderen slecht is![]()
Echt WTF, moet je dat echt uitgelegd krijgen? Dus nee, ik verwacht niet dat de Epstein files verschil gaan maken voor deze groep. Al zouden er beelden vrijgegeven worden waar hij kleine meisjes verkracht zullen ze zich in bochten wringen om het goed te praten. Als ze al niet "fake-news" gaan claimen.
Maaaar als hij nu Bill Clinton een bj heeft gegeven, dan is het einde in zicht voor Trump, dit is een totale no go voor maga mensen !!!!
https://www.reddit.com/r/...ls_says_ask_him_if_putin/
AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600
Nee hoor, die goalpost verplaatsen ze ook. Zoals je tijdens de campagne al cultisten zag met verband op de oren zie je straks cultisten die hun vriend een BJ geven want echte vrienden doen dat...... Ja ze gaan nu waarschijnlijk claimen dat Bill Clinton eigenlijk MAGA is of ze wringen zich wel weer in andere bochten om het in hun brein goed te praten.C00P schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 16:27:
[...]
absoluut mee eens, vele Maga mensen zullen boos zijn dat Trump niet hun dochter heeft verkracht!
Maaaar als hij nu Bill Clinton een bj heeft gegeven, dan is het einde in zicht voor Trump, dit is een totale no go voor maga mensen !!!!
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Met afstand het vreemdste gerucht rond Trump tot nu toe. Ik wil best meegaan dat hij hofleverancier van Epstein was, maar dit is een heel andere orde.C00P schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 16:27:
[...]
Maar goed, als je een doofpot hebt, kan je legaal helemaal losgaan met speculeren want het kan allemaal waar zijn.
Er is zo'n oude viral foto waar Trump Clinton bij de ballen grijpt als grap. Zal me niets verbazen als Epstein daar naar refereert. Snap ook niet waarom men hier op focust. Trump is in zijn 79 jaar nog nooit beticht van stiekem in de kast te zitten of uberhaupt iets te willen met andere oude mannen. Altijd volledig gefocust op (soms minderjarige) knappe dames.Delerium schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 17:08:
[...]
Met afstand het vreemdste gerucht rond Trump tot nu toe. Ik wil best meegaan dat hij hofleverancier van Epstein was, maar dit is een heel andere orde.
Maar goed, als je een doofpot hebt, kan je legaal helemaal losgaan met speculeren want het kan allemaal waar zijn.
Dit dus.
NU.nl: Trump wil Justitie inzetten voor onderzoek naar banden Epstein en Bill Clinton
deflect, distract, deny. Standaard tactiek.
Puur voor de mensen die nog klein beetje fatsoen hebben en al niet tegen hem waren. Zou heel verbaast zijn als de GOP nu opeens alsnog hem gaat impeachen.
Hopelijk mag het volk wel gewoon stemmen in de midterms en komt zo een einde aan zijn termijn.
Puur voor de mensen die nog klein beetje fatsoen hebben en al niet tegen hem waren. Zou heel verbaast zijn als de GOP nu opeens alsnog hem gaat impeachen.
Hopelijk mag het volk wel gewoon stemmen in de midterms en komt zo een einde aan zijn termijn.
De Republikeinen hebben zo’n 2.000 e-mails uit het Epstein-dossier vrijgegeven — vermoedelijk in de hoop dat één snelle klap beter is dan een lange lijdensweg. Ondertussen lijkt Trump alweer bezig met het volgende spektakelstuk; zijn harde taal richting Venezuela voedt de speculaties over mogelijke interventies. Mocht dat enig succes opleveren, dan is hij in één klap de grote winnaar: het debat over Epstein verstomt, en de weg naar een volgend geopolitiek avontuur ligt weer open.
AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600
Ok dus eerst is het een Hoax, maar nu hij het wilt gebruiken niet.Player1S schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 20:00:
NU.nl: Trump wil Justitie inzetten voor onderzoek naar banden Epstein en Bill Clinton
Hij probeert gewoon een "onderzoek te openen" zodat ze een excuus hebben om dossiers die verband houden met de "lopende vervolging" niet vrij te geven. Deze onzin is zo verdomd overduidelijk.
Trump is publiekelijk Marjorie Tailer Greene (MTG) afgevallen.
https://nos.nl/artikel/25...bondgenoot-van-eerste-uur
Totaal loco die vrouw, maar stelt wel hele vervelende vragen zoals waarom Trump het nog niet beter gemaakt heeft voor de gewone Amerikaan en vrijgave Epstein files met gewoon steun voor de slachtoffers.
Terwijl ze een supporter en mede-aanjager was van nagenoeg alle ongefundeerde claims van het eerste uur was.
Interessant hoe een redelijk bekend gezicht van de cult aan de kant getyft wordt.
https://nos.nl/artikel/25...bondgenoot-van-eerste-uur
Totaal loco die vrouw, maar stelt wel hele vervelende vragen zoals waarom Trump het nog niet beter gemaakt heeft voor de gewone Amerikaan en vrijgave Epstein files met gewoon steun voor de slachtoffers.
Terwijl ze een supporter en mede-aanjager was van nagenoeg alle ongefundeerde claims van het eerste uur was.
Interessant hoe een redelijk bekend gezicht van de cult aan de kant getyft wordt.
[ Voor 15% gewijzigd door DropjesLover op 15-11-2025 06:21 ]
BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Trump steekt dus zelfs zijn bondgenoten gewoon een dolk in de rug als het hem zo goed uitkomt. En toch blijven ze achter de cult-leider Trump aanhuppelen als makke lammetjes.
Niet dat Greene nu zo denderend is, maar *knip* dit topic is ZT, laat speculaties s.v.p. achterwege.
Niet dat Greene nu zo denderend is, maar *knip* dit topic is ZT, laat speculaties s.v.p. achterwege.
[ Voor 46% gewijzigd door defiant op 15-11-2025 10:08 ]
Virussen? Scan ze hier!
Ondertussen in de Amerikaanse samenleving:
Record Numbers of Younger Women Want to Leave the U.S.
Van de jonge mannen willen er maar 19% vertrekken dus dat wordt op deze manier wel een mannen overschot in de US.
Dus dat wordt misschien wel de toekomst .. dat Amerika een emigratie land wordt ... Maar dan wel de andere kant op dan wat je denkt.
De jonge vrouwen van Amerika hebben er geen zin meer in en willen vertrekken. En dan willen ze naar Canada (11%) gevolgd door New Zealand, Italie en Japan (allemaal 5%). En het zijn niet alleen de vrijgezellen of getrouwde vrouwen zonder kinderen. Ook jonge vrouwen met man en kinderen willen in ongeveer de zelfde aantallen vertrekken.In 2025, 40% of women aged 15 to 44 say they would move abroad permanently if they had the opportunity. The current figure is four times higher than the 10% who shared this desire in 2014, when it was generally in line with other age and gender groups.
Van de jonge mannen willen er maar 19% vertrekken dus dat wordt op deze manier wel een mannen overschot in de US.
Dus dat wordt misschien wel de toekomst .. dat Amerika een emigratie land wordt ... Maar dan wel de andere kant op dan wat je denkt.
*knip* dit topic is ZT, laat dit soort opmerkingen s.v.p. achterwege.
[ Voor 87% gewijzigd door defiant op 15-11-2025 10:03 ]
Er is een constante onder mensen die zeggen dat ze (willen) gaan: ze gaan nooit.duvekot schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 08:01:
Ondertussen in de Amerikaanse samenleving:
[...]
De jonge vrouwen van Amerika hebben er geen zin meer in en willen vertrekken. En dan willen ze naar Canada (11%) gevolgd door New Zealand, Italie en Japan (allemaal 5%). En het zijn niet alleen de vrijgezellen of getrouwde vrouwen zonder kinderen. Ook jonge vrouwen met man en kinderen willen in ongeveer de zelfde aantallen vertrekken.
Of het nu de mensen die de US zouden verlaten als Trump president zou worden of alle mensen die roepen dat ze naar Spanje gaan als links wint.
Ja, het zegt iets over gevoel, maar niet over daden. Er zijn natuurlijk mensen die wel gaan, maar dat is verwaarloosbaar.
Tel daarbij op dat de meeste Amerikanen hun eigen staat nog nooit hebben verlaten, laat staan hun land. En tel daarbij op dat het Amerikanen enorm om aanzien en status gaat. Die twee emigratie landen zijn meer landen van harde werkers, niet voor dromers; compleet andere mentaliteit. Laat ze mooi dromen over vertrekken, daar zijn ze goed in "pretending"; zullen ze nooit echt doen.PWM schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 10:52:
[...]
Er is een constante onder mensen die zeggen dat ze (willen) gaan: ze gaan nooit.
Of het nu de mensen die de US zouden verlaten als Trump president zou worden of alle mensen die roepen dat ze naar Spanje gaan als links wint.
Ja, het zegt iets over gevoel, maar niet over daden. Er zijn natuurlijk mensen die wel gaan, maar dat is verwaarloosbaar.
... gecensureerd ...
Let op:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
[ZT] Trump II en de Amerikaanse politiek - deel II
Zero Tolerance beleid
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
Topic specifiek beleid
Lees s.v.p. in de topic start de kop "Discussiebeleid en moderatie" goed door:[ZT] Trump II en de Amerikaanse politiek - deel II