Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

duvekot schreef op donderdag 20 november 2025 @ 08:32:
Ondertussen in de Oval Office:
[Afbeelding]
bron

Dus dat wordt weer leuk vuurwerk tussen die twee .. zullen ze Vance en de "reporter" er ook weer bij halen? 🍿
Ben zelf geen fan van Mamdani. Maar deze man is sowieso onnoemelijk veel slimmer dan Trump. En in tegenstelling tot Zelenski, komt hij niet met een grote hulpvraag. Het is voor hem dus veel makkelijker om zich te verweren. Denk dat het witte huis dat toch ook wel inziet.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Spookelo schreef op donderdag 20 november 2025 @ 09:44:
[...]

Trump geeft zichzelf een pardon,
Kan hij dat? Gaat dat geen enorm grote constitutionele crisis veroorzaken?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:12

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

duvekot schreef op donderdag 20 november 2025 @ 08:32:

en Kwame is idd Mamdani zijn officiële tweede naam .. dus niet een verzonnen naam door Trump
Het gebruik van die "aanhalingstekens" in zijn post zeggen mij genoeg. |:(

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:55
Player1S schreef op donderdag 20 november 2025 @ 08:34:
Wat anderen zeggen die de bill gelezen hebben is dat ze het tijdelijk achter mogen houden en ook moeten aangeven waarom. Dus ze kunnen niet zomaar de pagina's met Trump's naam inhouden.

Wat ze ook zeggen is dat hij eigenlijk verslagen is. Tekent hij, komt het vrij is ie de sjaak. Tekent hij niet, bekent hij schuld.

Misschien hebben de grote donoren wel gedreigd met impeachment zonder pardon als ie niet tekent. En treed hij binnenkort af waarna Vance hem direct een pardon geeft.
Ik weet het niet. Er is inderdaad een route naar het Nixon-scenario, waarbij er een meerderheid voor impeachment zich aftekent. En dat Trump dan het stokje overdraagt aan Vance onder de belofte van een absolute get-out-of-jail-free card. Persoonlijk denk ik dat de self-pardon, overwegend, niet sterk genoeg wordt geacht om Trump uit de bak te houden.

Maar dan moet er nog echt wel heel wat water door de Mississippi. Trump is, zoals aangehaald, geen quitter. De vernedering te moeten aftreden zal hij te allen tijde verre van zich willen houden. Maar onmogelijk is het zeker niet.

Wat ik wel wil zeggen is dat naarmate Trumps faculteiten verder verweren, dit ook een proces is waarop hij steeds minder invloed en grip zal hebben - zeker nu hij niet langer ontastbaar lijkt in het Congres. Wanneer hij niet kiest, kan er inderdaad een situatie ontstaan waarin er voor hem gekozen wordt.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

• Spookelo
  • Registratie: Juni 2017
  • Nu online
Gunner schreef op donderdag 20 november 2025 @ 12:53:
[...]

Er staat niet expliciet in de grondwet dat de president het niet kan, maar het is nog nooit geprobeerd. Uiteindelijk zal het Supreme Court er een uitspraak over moeten doen of het wel of niet kan.

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:36
[...]

Trump kan alles en komt overal mee weg, althans tot nu toe.

• separhim
  • Registratie: Maart 2015
  • Nu online
[...]

Er is nog nooit een president veroordeeld geweest tijdens of voor zijn termijn, dus het is ook nog nooit relevant geweest. En de enige uitzondering op het pardon is dat er geen pardon mag worden gegeven voor "impeachment".

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:19

Auredium

Informaticus Chaoticus

Ik schud weer met mijn hoofd voor poging zoveel om Oekraïne een slecht vredesakkoord te laten tekenen. Ik vraag mij onderhand af of dit gewoon weer een poging is om af te leiden van de Epstein files of dat Poetin bang is dat zijn chantage materiaal binnenkort niets meer waard is en extra druk op Trump heeft gezet.

Ook weer een zinloze poging aangezien Oekraïne toch niet akkoord gaat met die deal en Europa ze daarin zal steunen. Ik wordt wat ziek van dat gespeel met mensenlevens door Trump en Poetin. (en Netanyahu zijdelings).

Ik snak inmiddels naar het moment dat er iemand in de VS aan de macht is die daadwerkelijk in staat is constructief te denken in plaats van opportunistisch.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:50

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Auredium schreef op donderdag 20 november 2025 @ 14:13:
Ik schud weer met mijn hoofd voor poging zoveel om Oekraïne een slecht vredesakkoord te laten tekenen. Ik vraag mij onderhand af of dit gewoon weer een poging is om af te leiden van de Epstein files of dat Poetin bang is dat zijn chantage materiaal binnenkort niets meer waar is en extra druk op Trump heeft gezet.

Ook weer een zinloze poging aangezien Oekraïne toch niet akkoord gaat met die deal en Europa ze daarin zal steunen. Ik wordt wat ziek van dat gespeel met mensenlevens door Trump en Poetin. (en Netanyahu zijdelings).
Vast ook de reden dat Putin weer flink wat woonwijken heeft laten bombarderen. In de hoop dat de bevolking druk zet op Oekraïne om toe te geven.

Dit dus.

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Trump calls for arrest of ‘seditious’ Democrats who told troops their duty is to uphold the Constitution

Afbeeldingslocatie: https://cdn.bsky.app/img/feed_fullsize/plain/did:plc:xjc7mkotpenvhh6ffewkdpyn/bafkreiad5na4c234ejl6fd4x7aqjjg4fhwh6fwkaw3a3yy44kpucbmtumq@jpeg

Afbeeldingslocatie: https://cdn.bsky.app/img/feed_fullsize/plain/did:plc:xjc7mkotpenvhh6ffewkdpyn/bafkreiafhqu55ndaqprfzcaxhh7igeofkafuwgp7sdzbhcweb3ovje7zii@jpeg

Blijkbaar ben je nu een verrader die opgehangen moet worden als je zegt dat het leger geen bevelen moet uitvoeren die tegen de Constitution ingaan :?

Vorig jaar waren hier een aantal mensen die Trump geweldig vonden. Ik ben benieuwd wat die hier nu van vinden want die zijn sinds begin dit jaar opeens verdwenen.

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:03
user109731 schreef op donderdag 20 november 2025 @ 16:01:
Trump calls for arrest of ‘seditious’ Democrats who told troops their duty is to uphold the Constitution

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Blijkbaar ben je nu een verrader die opgehangen moet worden als je zegt dat het leger geen bevelen moet uitvoeren die tegen de Constitution ingaan :?

Vorig jaar waren hier een aantal mensen die Trump geweldig vonden. Ik ben benieuwd wat die hier nu van vinden want die zijn sinds begin dit jaar opeens verdwenen.
De 1984 NewSpeak is strong in this one.
Iemand zeggen dat zijn eed is het verdedigen van de constitutie, wordt opgevat als verraad.
In het land waar je met alles kan wegkomen als je maar (waar, onwaar of grijs gebied) zegt "it is my constitutional right to..."

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Het is echt de omgekeerde wereld daar. Maar ik snap het wel. Trumps wil is (grond)wet. Iets anders (qua loyaliteit) bestaat er voor hem niet. Z'n lakei Miller ziet het namelijk net zo, waar Kelly dan weer prima op reageert;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Ljqikxn4eoXPJEuJeoIsC7FpuE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/AgG2lkdhC6TBCeIOQrmObyxj.png?f=user_large

[ Voor 7% gewijzigd door Gunner op 20-11-2025 16:23 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:11

Marc H

- - Is wakker - -

Verbaasd het iemand dat Putin nu onderhandeld met Trump? Mij niet. Ik denk dat Putin ook wel inziet dat de kans dat Trump nog de machtige president blijft die hij nu denkt dat hij is, klein is.

Rekening houdend met zijn medische problemen, dat de midterms waarschijnlijk desastreus gaan verlopen voor de republikeinen en dat zelfs MAGA aanhangers als Greene en in mindere mate Boebert tegen hem in gaan, lijkt het mij zelfs logisch dat het voor Putin zaak is zo snel mogelijk een deal te sluiten die voor hem goed uitkomt. Dat er dan ook alleen onderhandeld wordt tussen Rusland en de VS verbaasd mij dan ook niet.

Wat voor deal daar ook uit gaat komen, zal onacceptabel zijn voor Oekraïne.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

TheBrut3 schreef op donderdag 20 november 2025 @ 06:23:
Trump heeft ook zijn handtekening gezet om de Epstein Files vrij te geven, nu heeft Justitie 30 dagen om 'alles' vrij te geven. De kanttekening is dat alles wat een lopend federaal onderzoek in gevaar kan brengen wel achtergehouden mag worden. Vraag is dus nog hoe daarmee omgegaan zal worden.
Als hij niet tekent, dan is er beeldvorming dat hij iets te verbergen heeft en de menigte ruikt bloed, nog wat harder ertegenaan schoppen. En de documenten worden toch nog vrijgegeven.

Als hij tekent, dan laat hij zien dat hij niet bang voor de chantage is en de vrijgave gebeurt omdat de leider het wilt.
C00P schreef op woensdag 19 november 2025 @ 16:40:
Dat extreem rechts volk is zo stil vind ik sinds Trump zijn 2de termijn, ik hoor niets van parades of zo, zou het kunnen dat die allemaal aan de slag zijn bij ICE?
Yep, betaald worden om als knokploeg te functioneren en je (studie)schulden worden kwijtgescholden.

Zoals hoe de andere dictators het deden, loyaliteit koop je door mensen een oplossing voor hun financiële problemen geven en ze gaan onder jouw bevel carrière maken (en mooie huisje, boompje, beestje,... en gezin regelen).

putin had de lonen bij de FSB maal 3 gedaan en aanzien/status van die mensen verhoogd.

Timothy Snyder zei dat het de bedoeling is dat ICE de Amerikaanse SA (Sturmabteilung, bruinhemden) wordt. Het was een reactie op een deleted tweet die een artikel in Economist gequote heeft.
https://www.economist.com...tes/2025/11/12/trumpforce
Pagina: 1 ... 18 19 Laatste

Let op:
Zero Tolerance beleid
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
Topic specifiek beleid
Lees s.v.p. in de topic start de kop "Discussiebeleid en moderatie" goed door:
[ZT] Trump II en de Amerikaanse politiek - deel II