• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

duvekot schreef op donderdag 20 november 2025 @ 08:32:
Ondertussen in de Oval Office:
[Afbeelding]
bron

Dus dat wordt weer leuk vuurwerk tussen die twee .. zullen ze Vance en de "reporter" er ook weer bij halen? 🍿
Ben zelf geen fan van Mamdani. Maar deze man is sowieso onnoemelijk veel slimmer dan Trump. En in tegenstelling tot Zelenski, komt hij niet met een grote hulpvraag. Het is voor hem dus veel makkelijker om zich te verweren. Denk dat het witte huis dat toch ook wel inziet.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Spookelo schreef op donderdag 20 november 2025 @ 09:44:
[...]

Trump geeft zichzelf een pardon,
Kan hij dat? Gaat dat geen enorm grote constitutionele crisis veroorzaken?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:05

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

duvekot schreef op donderdag 20 november 2025 @ 08:32:

en Kwame is idd Mamdani zijn officiële tweede naam .. dus niet een verzonnen naam door Trump
Het gebruik van die "aanhalingstekens" in zijn post zeggen mij genoeg. |:(

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:58
Player1S schreef op donderdag 20 november 2025 @ 08:34:
Wat anderen zeggen die de bill gelezen hebben is dat ze het tijdelijk achter mogen houden en ook moeten aangeven waarom. Dus ze kunnen niet zomaar de pagina's met Trump's naam inhouden.

Wat ze ook zeggen is dat hij eigenlijk verslagen is. Tekent hij, komt het vrij is ie de sjaak. Tekent hij niet, bekent hij schuld.

Misschien hebben de grote donoren wel gedreigd met impeachment zonder pardon als ie niet tekent. En treed hij binnenkort af waarna Vance hem direct een pardon geeft.
Ik weet het niet. Er is inderdaad een route naar het Nixon-scenario, waarbij er een meerderheid voor impeachment zich aftekent. En dat Trump dan het stokje overdraagt aan Vance onder de belofte van een absolute get-out-of-jail-free card. Persoonlijk denk ik dat de self-pardon, overwegend, niet sterk genoeg wordt geacht om Trump uit de bak te houden.

Maar dan moet er nog echt wel heel wat water door de Mississippi. Trump is, zoals aangehaald, geen quitter. De vernedering te moeten aftreden zal hij te allen tijde verre van zich willen houden. Maar onmogelijk is het zeker niet.

Wat ik wel wil zeggen is dat naarmate Trumps faculteiten verder verweren, dit ook een proces is waarop hij steeds minder invloed en grip zal hebben - zeker nu hij niet langer ontastbaar lijkt in het Congres. Wanneer hij niet kiest, kan er inderdaad een situatie ontstaan waarin er voor hem gekozen wordt.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

• Spookelo
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19-01 13:11
Gunner schreef op donderdag 20 november 2025 @ 12:53:
[...]

Er staat niet expliciet in de grondwet dat de president het niet kan, maar het is nog nooit geprobeerd. Uiteindelijk zal het Supreme Court er een uitspraak over moeten doen of het wel of niet kan.

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:15
[...]

Trump kan alles en komt overal mee weg, althans tot nu toe.

• separhim
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23:13
[...]

Er is nog nooit een president veroordeeld geweest tijdens of voor zijn termijn, dus het is ook nog nooit relevant geweest. En de enige uitzondering op het pardon is dat er geen pardon mag worden gegeven voor "impeachment".

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:33

Auredium

Informaticus Chaoticus

Ik schud weer met mijn hoofd voor poging zoveel om Oekraïne een slecht vredesakkoord te laten tekenen. Ik vraag mij onderhand af of dit gewoon weer een poging is om af te leiden van de Epstein files of dat Poetin bang is dat zijn chantage materiaal binnenkort niets meer waard is en extra druk op Trump heeft gezet.

Ook weer een zinloze poging aangezien Oekraïne toch niet akkoord gaat met die deal en Europa ze daarin zal steunen. Ik wordt wat ziek van dat gespeel met mensenlevens door Trump en Poetin. (en Netanyahu zijdelings).

Ik snak inmiddels naar het moment dat er iemand in de VS aan de macht is die daadwerkelijk in staat is constructief te denken in plaats van opportunistisch.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:36

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Auredium schreef op donderdag 20 november 2025 @ 14:13:
Ik schud weer met mijn hoofd voor poging zoveel om Oekraïne een slecht vredesakkoord te laten tekenen. Ik vraag mij onderhand af of dit gewoon weer een poging is om af te leiden van de Epstein files of dat Poetin bang is dat zijn chantage materiaal binnenkort niets meer waar is en extra druk op Trump heeft gezet.

Ook weer een zinloze poging aangezien Oekraïne toch niet akkoord gaat met die deal en Europa ze daarin zal steunen. Ik wordt wat ziek van dat gespeel met mensenlevens door Trump en Poetin. (en Netanyahu zijdelings).
Vast ook de reden dat Putin weer flink wat woonwijken heeft laten bombarderen. In de hoop dat de bevolking druk zet op Oekraïne om toe te geven.

Dit dus.

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Trump calls for arrest of ‘seditious’ Democrats who told troops their duty is to uphold the Constitution

Afbeeldingslocatie: https://cdn.bsky.app/img/feed_fullsize/plain/did:plc:xjc7mkotpenvhh6ffewkdpyn/bafkreiad5na4c234ejl6fd4x7aqjjg4fhwh6fwkaw3a3yy44kpucbmtumq@jpeg

Afbeeldingslocatie: https://cdn.bsky.app/img/feed_fullsize/plain/did:plc:xjc7mkotpenvhh6ffewkdpyn/bafkreiafhqu55ndaqprfzcaxhh7igeofkafuwgp7sdzbhcweb3ovje7zii@jpeg

Blijkbaar ben je nu een verrader die opgehangen moet worden als je zegt dat het leger geen bevelen moet uitvoeren die tegen de Constitution ingaan :?

Vorig jaar waren hier een aantal mensen die Trump geweldig vonden. Ik ben benieuwd wat die hier nu van vinden want die zijn sinds begin dit jaar opeens verdwenen.

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:00
user109731 schreef op donderdag 20 november 2025 @ 16:01:
Trump calls for arrest of ‘seditious’ Democrats who told troops their duty is to uphold the Constitution

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Blijkbaar ben je nu een verrader die opgehangen moet worden als je zegt dat het leger geen bevelen moet uitvoeren die tegen de Constitution ingaan :?

Vorig jaar waren hier een aantal mensen die Trump geweldig vonden. Ik ben benieuwd wat die hier nu van vinden want die zijn sinds begin dit jaar opeens verdwenen.
De 1984 NewSpeak is strong in this one.
Iemand zeggen dat zijn eed is het verdedigen van de constitutie, wordt opgevat als verraad.
In het land waar je met alles kan wegkomen als je maar (waar, onwaar of grijs gebied) zegt "it is my constitutional right to..."

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Het is echt de omgekeerde wereld daar. Maar ik snap het wel. Trumps wil is (grond)wet. Iets anders (qua loyaliteit) bestaat er voor hem niet. Z'n lakei Miller ziet het namelijk net zo, waar Kelly dan weer prima op reageert;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Ljqikxn4eoXPJEuJeoIsC7FpuE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/AgG2lkdhC6TBCeIOQrmObyxj.png?f=user_large

[ Voor 7% gewijzigd door Gunner op 20-11-2025 16:23 ]

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:41

Marc H

- - Is wakker - -

Verbaasd het iemand dat Putin nu onderhandeld met Trump? Mij niet. Ik denk dat Putin ook wel inziet dat de kans dat Trump nog de machtige president blijft die hij nu denkt dat hij is, klein is.

Rekening houdend met zijn medische problemen, dat de midterms waarschijnlijk desastreus gaan verlopen voor de republikeinen en dat zelfs MAGA aanhangers als Greene en in mindere mate Boebert tegen hem in gaan, lijkt het mij zelfs logisch dat het voor Putin zaak is zo snel mogelijk een deal te sluiten die voor hem goed uitkomt. Dat er dan ook alleen onderhandeld wordt tussen Rusland en de VS verbaasd mij dan ook niet.

Wat voor deal daar ook uit gaat komen, zal onacceptabel zijn voor Oekraïne.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:56

rapture

Zelfs daar netwerken?

TheBrut3 schreef op donderdag 20 november 2025 @ 06:23:
Trump heeft ook zijn handtekening gezet om de Epstein Files vrij te geven, nu heeft Justitie 30 dagen om 'alles' vrij te geven. De kanttekening is dat alles wat een lopend federaal onderzoek in gevaar kan brengen wel achtergehouden mag worden. Vraag is dus nog hoe daarmee omgegaan zal worden.
Als hij niet tekent, dan is er beeldvorming dat hij iets te verbergen heeft en de menigte ruikt bloed, nog wat harder ertegenaan schoppen. En de documenten worden toch nog vrijgegeven.

Als hij tekent, dan laat hij zien dat hij niet bang voor de chantage is en de vrijgave gebeurt omdat de leider het wilt.
C00P schreef op woensdag 19 november 2025 @ 16:40:
Dat extreem rechts volk is zo stil vind ik sinds Trump zijn 2de termijn, ik hoor niets van parades of zo, zou het kunnen dat die allemaal aan de slag zijn bij ICE?
Yep, betaald worden om als knokploeg te functioneren en je (studie)schulden worden kwijtgescholden.

Zoals hoe de andere dictators het deden, loyaliteit koop je door mensen een oplossing voor hun financiële problemen geven en ze gaan onder jouw bevel carrière maken (en mooie huisje, boompje, beestje,... en gezin regelen).

putin had de lonen bij de FSB maal 3 gedaan en aanzien/status van die mensen verhoogd.

Timothy Snyder zei dat het de bedoeling is dat ICE de Amerikaanse SA (Sturmabteilung, bruinhemden) wordt. Het was een reactie op een deleted tweet die een artikel in Economist gequote heeft.
https://www.economist.com...tes/2025/11/12/trumpforce

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

rapture schreef op donderdag 20 november 2025 @ 17:06:
[...]

Als hij niet tekent, dan is er beeldvorming dat hij iets te verbergen heeft en de menigte ruikt bloed, nog wat harder ertegenaan schoppen. En de documenten worden toch nog vrijgegeven.
Zijn handlangers zijn al een jaar bezig deze documenten onschadelijk te maken. Dat ze nu instemmen met de documenten vrijgeven is best indicatief dat je niets bijzonders hoeft te verwachten.
Het Mueller-rapport was inhoudelijk ook explosief maar doa.

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:30

Stoney3K

Flatsehats!

Delerium schreef op donderdag 20 november 2025 @ 20:21:
[...]

Zijn handlangers zijn al een jaar bezig deze documenten onschadelijk te maken. Dat ze nu instemmen met de documenten vrijgeven is best indicatief dat je niets bijzonders hoeft te verwachten.
Het Mueller-rapport was inhoudelijk ook explosief maar doa.
Of dat de documenten nu gekuist zijn en ze willen voorkomen dat de werkelijke documenten gelekt worden.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Goed nieuws ( /s ), het CDC laat nu de RFK-denkwijze over autisme en vaccinaties zien op de officiële pagina's:
Key points
  • The claim "vaccines do not cause autism" is not an evidence-based claim because studies have not ruled out the possibility that infant vaccines cause autism.
  • Studies supporting a link have been ignored by health authorities.
  • HHS has launched a comprehensive assessment of the causes of autism, including investigations on plausible biologic mechanisms and potential causal links.
Het wordt onderbouwd met links naar de eigen site (a la Fox News) en publicaties (voorbeeld) waarvan diens auteurs als je wat verder doorklikt redelijk biased lijken te zijn.

De rest is cherrypicking, maar wat ik nu ga zeggen niet: het CDC is nu geen betrouwbare bron van informatie meer.

Zie ook dit artikel bij Ars:
On the Centers for Disease Control and Prevention’s website titled “Autism and Vaccines,” the previous top “key point” accurately reported that: “Studies have shown that there is no link between receiving vaccines and developing autism spectrum disorder (ASD).”

But, under Kennedy, the top “key point” is now the erroneous statement: “The claim ‘vaccines do not cause autism’ is not an evidence-based claim because studies have not ruled out the possibility that infant vaccines cause autism.”

The Department of Health and Human Services, which oversees the CDC, did not respond to questions from Ars Technica about the change, including why it appears to be dismissing the substantial number of high-quality studies providing evidence that there is no association between lifesaving immunizations and the neurodevelopmental disorder. It also did not address questions of whether CDC scientists were included in the rewrite.

An emailed response attributed to HHS spokesperson Andrew Nixon said, “We are updating the CDC’s website to reflect gold standard, evidence-based science.”
Evidence-based science is een leugen als je aan cherrypicking doet en niet het overgrote bewijs van het tegendeel meeneemt.

Dat zit wel Schnorr.

• wildhagen
  • Niet online
Onder Trump wordt in de VS het hakenkruis vanaf nu niet meer als haatdragend gezien.
De Amerikaanse kustwacht gaat het hakenkruis niet langer als haatsymbool classificeren, volgens een nieuw beleid dat volgende maand van kracht wordt, meldt The Washington Post op basis van documenten die de krant inzag.

In plaats daarvan zal de kustwacht het symbool onder haar nieuwe richtlijnen als 'mogelijk verdeeldheid zaaiend' classificeren. Het beleid verandert op vergelijkbare wijze de classificatie van stroppen en de Confederatievlag.

'Mogelijk verdeeldheid zaaiende symbolen en vlaggen omvatten, maar zijn niet beperkt tot, de volgende: een strop, een hakenkruis en alle symbolen of vlaggen die zijn overgenomen of geadopteerd door haatgroepen als representaties van suprematie, raciale of religieuze intolerantie, of andere vooroordelen', staat in het nieuwe beleid.

Incidenten die voorheen werden behandeld als 'onderdrukking of haat' zullen nu worden behandeld als 'intimidatie'. Het nieuwe beleid, dat op 15 december van kracht wordt, is de nieuwste stap van de regering-Trump om de taal rond extremisme af te zwakken.
Zie https://www.bndestem.nl/b...washington-post~aee50bd8/

Geeft aan waar het regime in de VS voor staat...

[ Voor 10% gewijzigd door wildhagen op 21-11-2025 02:16 ]

Virussen? Scan ze hier!

• Stukfruit
  • Niet online
Waar het voor staat lijkt me duidelijk nu Donald zegt dat hij Democratische congresleden de doodstraf wil geven dmv ophanging:
"Opruiend gedrag, daar staat de doodstraf op!"
Donald is letterlijk een fascist.

[ Voor 3% gewijzigd door Stukfruit op 21-11-2025 02:49 ]

Dat zit wel Schnorr.

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:34
wildhagen schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 02:15:
Onder Trump wordt in de VS het hakenkruis vanaf nu niet meer als haatdragend gezien.
[...]

Ze zijn toch wel wat zenuwachtig geworden bij de kustwacht .. dus ze gaan nog eens kijken naar de tekst van de nieuwe richtlijn: Tara Copp is de auteur van oorspronkelijke artikel in de Washington Post

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Over Nazis gesproken:

White nationalist talking points and racial pseudoscience: welcome to Elon Musk’s Grokipedia

Elon Musk's Grokipedia cites a neo-Nazi website 42 times, researchers say

We mochten zijn actie begin dit jaar geen Nazi-saluut noemen, maar nu heeft hij een website vol met dat soort rommel laten uitspugen door AI. Niet dat Wikipedia perfect is, maar het is zoveel beter dan dit gedrocht.

• Stukfruit
  • Niet online
Op die tweede link staat dat het gaat om een site die mensen vast wel eens voorbij hebben horen komen als extreemrechtse bron. Blijkt van een voormalig leider van de KKK te zijn.

Dus dat is een beetje het soort informatie dat Musk als betrouwbaar lijkt te willen zien. Teksten die komen van een site met volk dat zich aangetrokken voelt tot het slecht lezen van realistische informatie omdat ze door de witte kap over het hoofd minder goed kunnen zien, zullen we maar zeggen :X

Dat zit wel Schnorr.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

wildhagen schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 02:15:

Naast alle shit die hierbij hoort vraag ik mij altijd af waarom Israel hier zo stil over is? Het lijkt erop dat alle verontwaardiging uit die hoek voornamelijk performative is.

Trump is wel goed om te zien wie precies verontwaardigd zijn uit principe danwel hun eigen cluppie. Voor mijzelf een goed leermoment om de stelling "Ik heb gezien waarvoor jij juicht, wij zijn niet hetzelfde".

[ Voor 15% gewijzigd door Delerium op 21-11-2025 09:45 ]

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-01 22:22
Delerium schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 09:42:
[...]

Naast alle shit die hierbij hoort vraag ik mij altijd af waarom Israel hier zo stil over is? Het lijkt erop dat alle verontwaardiging uit die hoek voornamelijk performative is.

Trump is wel goed om te zien wie precies verontwaardigd zijn uit principe danwel hun eigen cluppie. Voor mijzelf een goed leermoment om de stelling "Ik heb gezien waarvoor jij juicht, wij zijn niet hetzelfde".
Ach kom op die kan je zelf toch ook wel invullen?
Israël is enorm afhankelijk van de US. Punt.

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:45
Delerium schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 09:42:
[...]

Israël is inderdaad vooralsnog afhankelijk van de Amerikaanse veiligheidsgaranties. Kritiek op Trump en MAGA cult is dan niet zo handig, zeker met de MAGA cult die toch best wat antisemitisme kent.

Maar je kan ervanuit gaan dat ze wel even zullen slikken in Tel Aviv en op de achtergrond hun eigen positie aan het versterken zijn (nog meer investeren in eigen defensie, bondgenootschappen buiten de VS versterken, enz).

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:42

3raser

⚜️ Premium member

Ik zat even door die reeds gepubliceerde Eppstein files te bladeren maar dat redactie werk is wel wat slordig zeg. Links en rechts zijn twee aparte foto's van dat boek, maar blijkbaar was het op de tweede foto niet meer nodig om die vrouw onherkenbaar te maken, net als de namen bij de foto erboven. 8)7
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CqB_3MGtJvSgJft2H5gH4GDslEg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vsAsJitSbomQzsbC8mgYve8v.png?f=fotoalbum_large

En even later zie je exact dezelfde pagina volledig zonder zwarte balkjes.

• DropjesLover
Trishul schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 10:02:
[...]

Israël is inderdaad vooralsnog afhankelijk van de Amerikaanse veiligheidsgaranties. Kritiek op Trump en MAGA cult is dan niet zo handig, zeker met de MAGA cult die toch best wat antisemitisme kent.

Maar je kan ervanuit gaan dat ze wel even zullen slikken in Tel Aviv en op de achtergrond hun eigen positie aan het versterken zijn (nog meer investeren in eigen defensie, bondgenootschappen buiten de VS versterken, enz).
MAGA bestaat ook uit enorme aantallen evangelische christenen die extreem pro-Israel zijn.
Hoe dat die twee stromen zo bij elkaar in 1 club kunnen zitten vind ik verbazingwekkend.

Aan de andere kant ook weer niet, omdat die evangelische christenen toch al duidelijk niet hun eigen geschriften werkelijk volgen en in hun eigen bubbel leven. Vanuit de geschriften moet Israel er zijn en dus verdedigd worden. Maar ik betwijfel of ze werkelijk joden kennen en dus zich realiseren waar nu werkelijk toe opgeroepen wordt.
Een schoolvoorbeeld van cognitieve dissonantie.

BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• separhim
DropjesLover schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 10:18:
[...]

MAGA bestaat ook uit enorme aantallen evangelische christenen die extreem pro-Israel zijn.
Hoe dat die twee stromen zo bij elkaar in 1 club kunnen zitten vind ik verbazingwekkend.

Aan de andere kant ook weer niet, omdat die evangelische christenen toch al duidelijk niet hun eigen geschriften werkelijk volgen en in hun eigen bubbel leven. Vanuit de geschriften moet Israel er zijn en dus verdedigd worden. Maar ik betwijfel of ze werkelijk joden kennen en dus zich realiseren waar nu werkelijk toe opgeroepen wordt.
Een schoolvoorbeeld van cognitieve dissonantie.
Veel van die evangelische christen zijn zowel pro-Israel en zwaar anti-semitisch. En de enige reden dat ze pro-Israel zijn, is omdat ze geloven dat Israel moet bestaan voor de wederopstanding van hun Jezus. Maar je hoeft niet diep te graven bij hen voordat ze het over samenzweringen hebben van "globalisten" en andere hondenfluitjes. Daarnaast is extreem rechts heel goed in het houden van compleet tegenstrijdige gedachtes.

• Helixes
Trishul schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 10:02:

Maar dit is dus zo opvallend. Saoedi-Arabië zou F-35's krijgen als beloning voor normalisering van relaties met Israël. Ik denk dat Israël zich daar grote zorgen over maakt, want een Saoedi-Arabië dat Israël naar het leven staat mét F-35's is een behoorlijk groter probleem dan een Saoedi-Arabië dat ze naar het leven staat zonder. Mocht het ze lukken om hun verschillen te vereffenen, zou het verkrijgen van die wapensystemen dus een stuk minder bedreigend zijn. Bovendien is de druk aan het adres van Riyad om de relaties te normaliseren nu dus plots een stuk kleiner geworden - de beloning is immers al weggegeven.

We moeten dus concluderen dat de corrupte belangen van Trump en zijn bredere familie op het Arabische schiereiland prevaleren boven de veiligheidsgaranties aan Israël. Datzelfde hebben we natuurlijk al een beetje gezien in de Artikel 5 belofte aan het adres van Qatar.

[ Voor 5% gewijzigd door Helixes op 21-11-2025 10:31 ]

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

• DropjesLover
separhim schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 10:29:
[...]

Veel van die evangelische christen zijn zowel pro-Israel en zwaar anti-semitisch. En de enige reden dat ze pro-Israel zijn, is omdat ze geloven dat Israel moet bestaan voor de wederopstanding van hun Jezus. Maar je hoeft niet diep te graven bij hen voordat ze het over samenzweringen hebben van "globalisten" en andere hondenfluitjes. Daarnaast is extreem rechts heel goed in het houden van compleet tegenstrijdige gedachtes.
Israel en Joden zijn natuurlijk 2 compleet verschillende woorden.
"Alle joden moeten uitgeroeid worden" is iets anders dan "de vernietiging van Israel". Gezien de geografische kennis van Amerikanen (en met name uit evangelisch christelijke regionen...) kan ik me voorstellen dat ze zich helemaal niet realiseren dat Israel een Joodse staat is.
Maar ze zouden dus prima voor een Palestijnse staat, in de Amerikaanse boeken genaamd Israel, te porren kunnen zijn :P

Net zoals de Golf van Mexico vs de Golf van America.

[ Voor 4% gewijzigd door DropjesLover op 21-11-2025 10:35 ]

BThGvNeOA

• separhim
DropjesLover schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 10:34:
[...]

Israel en Joden zijn natuurlijk 2 compleet verschillende woorden.
"Alle joden moeten uitgeroeid worden" is iets anders dan "de vernietiging van Israel". Gezien de geografische kennis van Amerikanen (en met name uit evangelisch christelijke regionen...) kan ik me voorstellen dat ze zich helemaal niet realiseren dat Israel een Joodse staat is.
Maar ze zouden dus prima voor een Palestijnse staat, in de Amerikaanse boeken genaamd Israel, te porren kunnen zijn :P

Net zoals de Golf van Mexico vs de Golf van America.
De evanglische Christenen in de VS weten dat verschil wel, want ze zijn vaak sterk gericht op het idee dat Jezus terug moet komen, en daarvoor is het nodig dat de twaalf stammen van Israel terug moeten komen naar Jerusalem en een derde tempel moeten bouwen. Ze zijn dus voor de Joodse Israel omdat ze geloven dat de wereld anders niet ten onder gaat |:( . Hoewel in theorie alle Christenen geloven dat Jezus terug komt, zijn de evanglische Christenen een van de grotere groepen die ook actief het willen en daarom steunen ze Israel. En kijk ook maar hoe ze Democraten aanvallen als die Joods zijn, daarbij worden zwaar scheldwoorden echt niet geschuwd, ze zijn gewoon zwaar anti-semitisch als tegen Joden die niet aan hun kant staan.

[ Voor 4% gewijzigd door separhim op 21-11-2025 10:43 ]

• Trishul
Helixes schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 10:29:
[...]

Maar dit is dus zo opvallend. Saoedi-Arabië zou F-35's krijgen als beloning voor normalisering van relaties met Israël. Ik denk dat Israël zich daar grote zorgen over maakt, want een Saoedi-Arabië dat Israël naar het leven staat mét F-35's is een behoorlijk groter probleem dan een Saoedi-Arabië dat ze naar het leven staat zonder. Mocht het ze lukken om hun verschillen te vereffenen, zou het verkrijgen van die wapensystemen dus een stuk minder bedreigend zijn. Bovendien is de druk aan het adres van Riyad om de relaties te normaliseren nu dus plots een stuk kleiner geworden - de beloning is immers al weggegeven.

We moeten dus concluderen dat de corrupte belangen van Trump en zijn bredere familie op het Arabische schiereiland prevaleren boven de veiligheidsgaranties aan Israël. Datzelfde hebben we natuurlijk al een beetje gezien in de Artikel 5 belofte aan het adres van Qatar.
Eerst maar eens zien dat Saudi-Arabië die F-35's mag kopen. Dat kan Trump niet met een eigen handtekening in èèn keer beslissen, daar zit een hele besluitvormingsproces aan vast. Ja, ik weet dat Trump autoritair is en zijn eigen gang gaat, maar dit soort militair materieel is een andere zaak.

Mocht het dan toch op de èèn of andere manier doorgang vinden, dan zal er vast nog een addertje onder het gras liggen: https://www.timesofisrael...-israel-us-officials-say/

• Helixes
Trishul schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 10:44:
Eerst maar eens zien dat Saudi-Arabië die F-35's mag kopen. Dat kan Trump niet met een eigen handtekening in èèn keer beslissen, daar zit een hele besluitvormingsproces aan vast. Ja, ik weet dat Trump autoritair is en zijn eigen gang gaat, maar dit soort militair materieel is een andere zaak.

Mocht het dan toch op de èèn of andere manier doorgang vinden, dan zal er vast nog een addertje onder het gras liggen: https://www.timesofisrael...-israel-us-officials-say/
De F-35I versie is een ding, inderdaad. Die zal Saoedi-Arabië niet krijgen.

Het kan inderdaad zijn dat Trump zijn vingers gebrand heeft aan zijn belofte hier. De handelsrestricties op wapenexport worden beheerd door het Congres, en niet door de President. Tot twee weken geleden was dat een formaliteit. We leven nu in andere tijden, en ik ben met je eens dat de vraag of het Congres wil tekenen bij het kruisje inderdaad ineens een hele andere is.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Stukfruit schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 02:39:
Waar het voor staat lijkt me duidelijk nu Donald zegt dat hij Democratische congresleden de doodstraf wil geven dmv ophanging:

[...]

Donald is letterlijk een fascist.
Meneer is denk ik ook zijn presidentiele eed vergeten;
I, [Naam], do solemnly swear (or affirm) that I will faithfully execute the Office of President of the United States, and will to the best of my Ability, preserve, protect and defend the Constitution of the United States
Goed, het is niet nieuw dat Trump denkt boven de grondwet te staan.

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:49
Gunner schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 13:18:
[...]

Meneer is denk ik ook zijn presidentiele eed vergeten;

[...]

Goed, het is niet nieuw dat Trump denkt boven de grondwet te staan.
Hij doet vast, in zijn ogen, zijn best... :+

• Grunwold
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 23:55
Het interview met Mamdami en Trump is gewoon te wild om aan te horen :X.

[ Voor 39% gewijzigd door Grunwold op 21-11-2025 22:13 ]

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Grunwold schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 21:59:
Het interview met Mamdami en Trump is gewoon te wild om aan te horen :X.
Ja dit lijkt wel Jiskefet joh. Trump die Mamdani bijna aanbid en reporters die achterlijke vragen stellen die door Trump zelf notabene worden afgeschoten om Mamdani te verdedigen 7(8)7

Maar ongetwijfeld dat over een paar dagen als zijn inner circle weer op hem hebben ingepraat (lees: Stephen Miller) er weer een tirade komt over Mamdami op Truth Social.

Maar voor even lijkt zelfs Trump hier een aardige en redelijk normale man. Bizar.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4BCCq0o.png

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:08

Snippertje

Light up your life

kazuka schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 22:42:
[...]

Ja dit lijkt wel Jiskefet joh. Trump die Mamdani bijna aanbid en reporters die achterlijke vragen stellen die door Trump zelf notabene worden afgeschoten om Mamdani te verdedigen 7(8)7

Maar ongetwijfeld dat over een paar dagen als zijn inner circle weer op hem hebben ingepraat (lees: Stephen Miller) er weer een tirade komt over Mamdami op Truth Social.

Maar voor even lijkt zelfs Trump hier een aardige en redelijk normale man. Bizar.

[Afbeelding]
Tja, niet heel bizar toch voor een man die dement is?

Ik ben benieuwd waar het heen gaat, begrijp dat er al een derde impeachment aan zit te komen.
Democrat Representative Al Green has announced he will file articles of impeachment against President Donald Trump before Christmas.
https://www.newsweek.com/...ristmas-al-green-11087381

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:35

Yucon

*broem*

Kun je nagaan hoe verbaasd Mamdani zelf geweest zal zijn en hoe onwerkelijk het gevoeld moet hebben. Die had natuurlijk een Zelensky behandeling verwacht.

• saikol
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:22
kazuka schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 22:42:
[...]

[Afbeelding]
Hij zal een goeie dag gehad hebben :+. Maar on a serious note: NY heeft voor Trump altijd gevoeld als ‘zijn stad’. Hoeveel business/assets hebben hij en zijn familie daar nog die eventueel geraakt kunnen worden door beleid van (of een ruzie met) Mamdani?

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:24

Standeman

Prutser 1e klasse

Ik kan maar twee dingen bedenken waarom dit gesprek tussen mamdani en Trump zo verliep:

* De muppet-speler van dienst (Bannon/Miller/etc) was niet aanwezig en dat dus niet tot zijn oksel in trump.
* De medicatie (Haldol ofzo) begint te werken.

Maar de hele situatie is voor mij nog steeds een enorme WTF 7(8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Standeman op 22-11-2025 08:54 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

• duvekot
user109731 schreef op woensdag 19 november 2025 @ 19:40:
Lindsey Halligan says full grand jury never saw final indictment it handed up against Comey

Er zijn forse, amateuristische fouten gemaakt in de zaak tegen James Comey. Wie had dat nu verwacht van een Trump-loyalist zonder ervaring hiermee...

Nu afwachten hoe het verder gaat, maar als deze zaak ongeldig is dan is het afgelopen vanwege de verjaringstermijn.
Oo nu heeft de Grand Jury in eens "WEL" de volledige nieuwe aanklacht gezien .. terwijl de overheid de dag er voor Halligan en Assistant U.S. Attorney Tyler Lemons nog verklaarde dat dit niet het geval was:
DOJ reverses, says grand jury approved Comey charges
Federal prosecutors filed a notice “correcting the record” Thursday in an effort to salvage their case against Comey by confirming all jurors reviewed their final revised document, which included two of the three counts jurors voted to uphold in Comey’s indictment.
In the document, Halligan wrote that “any assertion that the grand jury ‘never voted on the two-count indictment,’ is contradicted by the official transcript” declaring the record leaves “no room for ambiguity.”
Ik ben benieuwd hoe dat "official transcript" dan in eens wat anders zegt .. terwijl Halligan er zelf bij was en dus eerder zei dat het niet het geval was.
Is dat dan "mijneed" .. of een gevalletje geheugen verlies 🤔

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

duvekot schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 11:22:
[...]
Oo nu heeft de Grand Jury in eens "WEL" de volledige nieuwe aanklacht gezien .. terwijl de overheid de dag er voor Halligan en Assistant U.S. Attorney Tyler Lemons nog verklaarde dat dit niet het geval was:
[...]
Ik ben benieuwd hoe dat "official transcript" dan in eens wat anders zegt .. terwijl Halligan er zelf bij was en dus eerder zei dat het niet het geval was.
Wat daar staat en haar bewering is redelijk te begrijpen toch?

De ‘final’ versie met 3 punten hebben ze gezien.
Daar hebben ze later nog 1 punt geschrapt schijnbaar en daarna een nieuwe versie met de 2 resterende punten gemaakt.
Zij beweerd dus dat ze de 2 punten hebben gezien, wat in principe klopt (in de oude versie met 3). Alleen ze hebben de final versie met alleen de 2 punten niet gezien. Maar de inhoud van die 2 hebben ze dus weer wel in de oude versie geheel gezien. Dus zij vind dat ze alles hebben gezien.
Zoiets probeert ze er van te brouwen om het schip te redden.

Maar kort samengevat is het gewoon kansloze chaos.

[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 22-11-2025 11:41 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Helixes
duvekot schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 11:22:

Het wrange is dat de aanklachten tegen Comey neer zouden komen op meineed: Liegen tegen het congres in een hoorzitting onder ede. Volgens diens eigen standaard gaat Halligan voor jaren de bak in.

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:49

Gundogan

Rip and tear, until it is done

saikol schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 08:07:
[...]

Hij zal een goeie dag gehad hebben :+. Maar on a serious note: NY heeft voor Trump altijd gevoeld als ‘zijn stad’. Hoeveel business/assets hebben hij en zijn familie daar nog die eventueel geraakt kunnen worden door beleid van (of een ruzie met) Mamdani?
Ik denk dat het voornamelijk daar op neer komt. Trump wil op persoonlijk vlak voornamelijk financiële deals maken tijdens zijn presidentschap. Ruzie maken met personen die gaan over o.a. belastingen in een stad waar hij veel heeft staan lijkt me dan niet zo goed.

Ik denk dat hij daarom ook zo vriendelijk is met bijvoorbeeld de Arabische landen. Dat zijn potentiële (mede-)investeerders die niet al te moeilijk gaan doen als je ze maar de vriend houdt. :*)

En als we toch aan het speculeren zijn en even afglijden naar weekend/story/prrive niveau: er gaan (weer) geruchten rond dat Melania een "cadeautje" was van Epstein aan Trump. :X :r (ik neem dit nog met een behoorlijke bak zout)

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:04
Blij dat nog iemand tegen de MAGA regering wil schoppen. Jammer dat er een tv programma voor nodig is en dat we het niet gewoon vanuit de overheid doen, maar so be it.

• wildhagen
  • Niet online
ErikT738 schreef op zondag 23 november 2025 @ 07:01:
Blij dat nog iemand tegen de MAGA regering wil schoppen. Jammer dat er een tv programma voor nodig is en dat we het niet gewoon vanuit de overheid doen, maar so be it.
Mooie en volkomen terechte actie van dat programma.

Hoop alleen wel dat Nederland door Trump hiervoor niet uit wraak wordt afgestraft, met bijvoorbeeld boycots of extreme importheffingen voor Nederlandse producten etc.

Virussen? Scan ze hier!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:04
wildhagen schreef op zondag 23 november 2025 @ 07:41:
[...]

Mooie en volkomen terechte actie van dat programma.

Hoop alleen wel dat Nederland door Trump hiervoor niet uit wraak wordt afgestraft, met bijvoorbeeld boycots of extreme importheffingen voor Nederlandse producten etc.
Zonder gelijk de hele EU te raken? Ergens hoop ik wel dat de handelsoorlog escaleert. Misschien realiseren we ons dan met zijn allen dat de VS geen normaal land meer is maar een maffiabende, en nemen we serieuze stappen om van al onze Amerikaanse afhankelijkheden af te komen.

• Stukfruit
  • Niet online
Deze vond ik ook wel sterk:
In het weiland naast de begraafplaats was met hooibalen de naam van militair Willy F. James Jr. gelegd. Hij kreeg in WOII de hoogste militaire onderscheiding in het Amerikaanse leger en ligt begraven in Margraten. Zijn naam is te zien vanuit de lucht en blijft volgens de makers van het programma liggen tot de volgende satellietfoto voor Google Maps.
Iets om even in de gaten te houden, mochten ze van "MAGA-haten" (zie uitzending: het is de verbasterde uitspraak van "Margraten ;)) Google ook hier opdragen om zaken aan te passen zoals bij de Golf van Mexico.

Zelf verspreiden ze tenslotte AI-video's waarin Trump bruin spul op mensen dropt, dus dan is dit toch wel een stukje minder kinderachtig. En een goede boodschap; zo krijgt alsnog iedereen een stukje informatie mee van de borden als ze op Maps naar de begraafplaats zoeken voordat ze ernaartoe gaan.

Kijken of het Streisand-effect deze keer ook weer haar werk doet.

Dat zit wel Schnorr.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:50

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Stukfruit schreef op zondag 23 november 2025 @ 09:30:
[...]
En een goede boodschap; zo krijgt alsnog iedereen een stukje informatie mee van de borden als ze op Maps naar de begraafplaats zoeken voordat ze ernaartoe gaan.
Die (tijdelijke) borden staan op een veldweg aan de achterkant van de begraafplaats. Daar kom je niet per ongeluk terecht. Streetview komt daar ook niet. Ik vraag me dus af of die boodschap die op de borden staat, óók wordt verspreid.

Ik vind het inderdaad jammer dat Even tot hier hiervoor in actie moest komen. Al heb ik wel begrepen dat er in Margraten (of in de gemeente Eijsden-Margraten) wel nog ergens iets gemaakt zou gaan worden om het echte verhaal te vertellen. Die gesprekken liepen blijkbaar al.

Ik hoop eigenlijk dat de borden van de anonieme veldweg verplaatst worden naar het fietspad langs de N278. Mooi pontificaal in het zicht. Bij voorkeur rondom Memorial Day, maar dat zal vast wel te beledigend zijn voor de Amerikanen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Stukfruit
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op zondag 23 november 2025 @ 09:54:
[...]

Die (tijdelijke) borden staan op een veldweg aan de achterkant van de begraafplaats. Daar kom je niet per ongeluk terecht. Streetview komt daar ook niet. Ik vraag me dus af of die boodschap die op de borden staat, óók wordt verspreid.
Maar Streetview is in principe een ander product met integratie in Maps. Het gaat hier om satellietfoto 's.

Maar wel een goed punt over de locatie van de borden inderdaad.

Dat zit wel Schnorr.

• marana
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 21:33
Iedereen kan toch zelf foto's toevoegen aan streetview? Ik hoop dat iemand in Limburg de borden zo gaat toevoegen.

• keuringsdienst
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 14-01 10:45

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

Het 28 punten wensenlijstje voor een gedeeltelijke overgave van Oekraïne blijkt, zoals verwacht, rechtstreeks uit Moskou te komen. US Senatoren hebben dit inmiddels openbaar gemaakt.

Er zullen nog wel meer zenders volgen maar dit kwam ik nu tegen bij RTL.
https://www.rtl.nl/nieuws...-rusland-verenigde-staten

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LybF_POdTwqW8nuuWWqhD_I_VH0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/pzYzCR7Z9BF9JvbbT0XeRbvp.png?f=user_large
...een groep senatoren die beweerden dat Rubio hun heeft verteld dat het Oekraïne-plan niet het officiële standpunt van de VS weergeeft, maar de eisen van Rusland.

[ Voor 14% gewijzigd door keuringsdienst op 23-11-2025 13:17 ]

Pretentieus: de onaangename eigenschap van mensen die gezien willen worden als indrukwekkender, succesvoller of belangrijker dan ze werkelijk zijn. Rabarber. Aannames, onderbuikgevoelens, vermoedens, verzinsels, van horen zeggen, grappen = NIETS waard.

• duvekot
keuringsdienst schreef op zondag 23 november 2025 @ 12:36:
Het 28 punten wensenlijstje voor een gedeeltelijke overgave van Oekraïne blijkt, zoals verwacht, rechtstreeks uit Moskou te komen. US Senatoren hebben dit inmiddels openbaar gemaakt.

Er zullen nog wel meer zenders volgend maar dit kwam ik nu tegen bij RTL.
https://www.rtl.nl/nieuws...-rusland-verenigde-staten

[Afbeelding]

[...]
Ook al weer tegen gesproken: Zie ook dit artikel:
State Department denies claims about Russian origins of Trump’s Ukraine peace plan

• keuringsdienst

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

Zelf heb ik net iets meer vertrouwen in deze uitspraken van de Senatoren dan van de trump kliek leugens.

Pretentieus: de onaangename eigenschap van mensen die gezien willen worden als indrukwekkender, succesvoller of belangrijker dan ze werkelijk zijn. Rabarber. Aannames, onderbuikgevoelens, vermoedens, verzinsels, van horen zeggen, grappen = NIETS waard.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Die quote van Rubio spreekt alleen niks tegen, hij geeft alleen maar toe dat het inderdaad primair gebaseerd is op de Russische eisen?

PSN

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik hoor net op het radionieuws dat ze alweer zijn verwijderd door de politie.

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:00

ManiacsHouse

Scheisse!

Gunner schreef op zondag 23 november 2025 @ 15:02:
[...]

Ik hoor net op het radionieuws dat ze alweer zijn verwijderd door de politie.
Ben dan wel benieuwd op welke gronden. Riekende clubje in de VS heeft daar niks over te zeggen/willen.

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:01
Als Trump een lame duck president gaat worden, kan hij dan nog steeds buurlanden binnen vallen ?

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

• keuringsdienst

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

Er was sprake van plakketten, die leken op de openbare weg te staan, maar ik weet dat niet zeker. :?

Het eerbetoon van de naam in hooibalen kan idd niets over gezegd worden, dat was sowieso privaat land.
Dat heeft trump dus gewoon maar te slikken of hij het nou leuk vind of niet.

Overigens compleet gestoord natuurlijk dat in een issue is in 2025.

• wildhagen
  • Niet online
Trump laat zijn complete clueless-ness weer eens blijken:
De Amerikaanse president Donald Trump beschuldigt Oekraïne ervan 'nul dankbaarheid' te tonen voor de Amerikaanse inspanningen om de oorlog te beëindigen.

In een bericht op Truth Social, zijn eigen platform, schrijft hij in hoofdletters: 'Het Oekraïense leiderschap heeft geen enkele dankbaarheid uitgesproken voor onze inspanningen, en Europa blijft olie kopen van Rusland.' Verder zegt hij: 'Ik heb een oorlog geërfd die nooit had mogen gebeuren, een oorlog waarbij iedereen verliezer is, vooral de miljoenen mensen die zo onnodig zijn gestorven.'

Afgevaardigden van Oekraïne, de VS en Europa vergaderen vandaag in Genève over een plan van 28 punten dat de VS heeft opgesteld om de oorlog te beëindigen. Het is echter een zeer negatief plan voor Zelensky, die grote delen van zijn land zou moeten opgeven. Het stelt hem voor een duivels dilemma.
Liveblog AD (https://www.bndestem.nl/b...ze-inspanningen~a0a67b1a/)

Goh. Wat raar dat Oekraine Rusland niet wil belonen door flinke delen van het land aan Rusland af te staan. Want dat is waar het idiote Plan-Trump op neerkomt. Daar zou Rusland als grote winnaar uitkomen en Oerkaïne als grote verliezer.

En dan moet Oekraïne nog dankbaar zijn ook voor dit plan? Als Trump echt denkt dat dit een goed plan is leeft hij echt in een nog grotere droomwereld dan we tot nu toe al wisten :X

Virussen? Scan ze hier!

• duvekot
Trump heeft sowieso weer zijn telefoon zonder toezicht te pakken gehad afgelopen nacht/avond:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zf-kJZb9L5dBs4RNohMU7Q6C6h0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/MHbZBsnzayZGACzpFV2A9Ol8.png?f=fotoalbum_large
bron
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PwfwjrKycz07VjTt8L-pX4oyZ4Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WHtcV2NIFHMNw1JiNfzOQ7Qu.png?f=fotoalbum_large
bron

Dus ik ben benieuwd hoe Karoline Leavitt dit weer gaat proberen goed te praten net als vorige week toen het hier over ging:

White House defends Trump remarks, says he does not want members of Congress executed

• duvekot
wildhagen schreef op zondag 23 november 2025 @ 15:50:
Trump laat zijn complete clueless-ness weer eens blijken:
Hier de link naar zijn originele post:
https://truthsocial.com/@.../posts/115599428464496784

Blijkbaar is hij ook weer opgestaan zonder toezicht gezien de tijdstip van dit bericht. En gezien de mix van HOOFDLETTERS en gewone zinnen lijkt het wel alsof hij een tekst had gekregen om te posten en daarna er nog maar wat aan toegevoegd heeft.

• Stukfruit
  • Niet online
duvekot schreef op zondag 23 november 2025 @ 15:55:
Dus ik ben benieuwd hoe Karoline Leavitt dit weer gaat proberen goed te praten
Neem dit svp niet persoonlijk want zo is het niet bedoeld, maar ik ben daar eigenlijk niet benieuwd naar. Er zit 0.0% meerwaarde in (want dat mensen gestoord zijn is zonder het communicatielaagje ook duidelijk) en het probeert dit dwaze gedrag alleen maar verder te normaliseren met nutteloze afleiding.

En ik zeg met opzet "verder", want met openlijke fascisten aan het roer bij de huidige overheid van de VS zitten we al héél erg ver over de grens heen.

Dat zit wel Schnorr.

• duvekot
Stukfruit schreef op zondag 23 november 2025 @ 16:49:
[...]
Neem dit svp niet persoonlijk want zo is het niet bedoeld, maar ik ben daar eigenlijk niet benieuwd naar. Er zit 0.0% meerwaarde in (want dat mensen gestoord zijn is zonder het communicatielaagje ook duidelijk) en het probeert dit dwaze gedrag alleen maar verder te normaliseren met nutteloze afleiding.

En ik zeg met opzet "verder", want met openlijke fascisten aan het roer bij de huidige overheid van de VS zitten we al héél erg ver over de grens heen.
Ik zat meer te denken aan hoe de Iraakse minister van Informatie eea verklaarde en vertelde ...

Ik neem ze totaal niet serieus ..

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:49
duvekot schreef op zondag 23 november 2025 @ 15:55:
Trump heeft sowieso weer zijn telefoon zonder toezicht te pakken gehad afgelopen nacht/avond:
[Afbeelding]
bron
[Afbeelding]
bron

Dus ik ben benieuwd hoe Karoline Leavitt dit weer gaat proberen goed te praten net als vorige week toen het hier over ging:

White House defends Trump remarks, says he does not want members of Congress executed
Kan die vent niet eindelijk is impeached worden alleen die hoofdletters de hele tijd al doen pijn aan mijn ogen. Is het Amerikaanse volk niet is klaar met deze man..

Playstation 5

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Bizar. Trump lijkt helemaal te willen vergeten dat er geen trouw wordt gezworen aan een president. En die “legal scholars” hoe dom zijn die dan.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Stylze schreef op zondag 23 november 2025 @ 16:57:
[...]

Kan die vent niet eindelijk is impeached worden alleen die hoofdletters de hele tijd al doen pijn aan mijn ogen. Is het Amerikaanse volk niet is klaar met deze man..
In zijn vorige termijn al tweemaal impeached. Heeft weinig waarde. Hij is er nog steeds.

• wildhagen
  • Niet online
Stylze schreef op zondag 23 november 2025 @ 16:57:
[...]

Hij is al 2 keer impeached en gisteren was te lezen dat er gewerkt wordt aan een derde impeachment nog dit jaar.

Maakt alleen weinig uit, want hij negeert ze gewoon en legt het naast zich neer.

Virussen? Scan ze hier!

• Helixes
Gunner schreef op zondag 23 november 2025 @ 16:58:
Bizar. Trump lijkt helemaal te willen vergeten dat er geen trouw wordt gezworen aan een president. En die “legal scholars” hoe dom zijn die dan.
Je gaat ervan uit dat die er zijn?

Als er inderdaad great legal scolars zouden zijn die dat met hem eens zijn, dan zou hij ze bij naam en toenaam noemen. Hier, op T.net, dien je zulke claims te onderbouwen met bronnen. Deze bijdrage zou binnen de kortste keren vervangen zijn door een stukje tekst in blauw die dat keurig netjes uitlegt.

Op Musk's Twitter is die moderatie er niet. Vandaar ook dat dit platform 1000x superieur is aan Twitter.

Nog los, natuurlijk, van het vrijerlijk gebruik, van de shift- en capslock toetsen...

[ Voor 7% gewijzigd door Helixes op 23-11-2025 17:10 ]

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22:52
wildhagen schreef op zondag 23 november 2025 @ 17:03:
[...]

Hij is al 2 keer impeached en gisteren was te lezen dat er gewerkt wordt aan een derde impeachment nog dit jaar.

Maakt alleen weinig uit, want hij negeert ze gewoon en legt het naast zich neer.
Het is niet aan hem........

De regels zijn:
- Een lid van het huis van afgevaardigden kan initiatief nemen door hem "aan te klagen" op voor afzetting gegronde redenen dmv een motie.
- Dan volgt een onderzoek door het huis van afgevaardigden of daar genoeg redenen voor zijn. Daar komen ook getuigenhoringen en bewijslast zoeken bij.
- Als er genoeg bewijs is stelt het Huis een aanklacht op, daar wordt over gestemd en een simpele meerderheid (1/2 + 1) is voldoende om het naar de Senaat door te zetten.
- De Senaat begint dan een proces tegen de af te zetten beambte. Het hoofd van the Supreme Court is hierbij de voorzitter, De Senaatleden zijn de juryleden en de Leden van het Huis van afgevaardigden de aanklagers.
-Na het proces stemt de Senaat, daar moet een tweederde meerderheid zijn om iemand te kunnen afzetten.

Tot nu stemden de Republikeinen (Senaat) tegen, een tweederde meerderheid werd nooit gehaald.
Bij de insurrection stemden 57 senatoren vóór/schuldig, er waren 67 stemmen vóór nodig. 43 senatoren stemden 'onschuldig".

Ik denk dat vrijwel alle Republikeinen, afgezien van het kliekje om Trump heen, inmiddels ook inzien hoe Trump Amerika afbreekt, door de wereld uitgelachen wordt, en hun staten benadeeld.
Ook gezien de overweldigende meerderheid in het Huis en de Senaat om de Epstein files vrij te geven.
Afwachten dus of ze nu ook actie tegen Trump ondernemen.

[ Voor 25% gewijzigd door Teijgetje op 23-11-2025 18:42 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

• keuringsdienst

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

EU doet tegenvoorstel voor het 28 punten gedeeltelijke overgave plan van Oekraïne vanuit Moskou.
https://nos.nl/collectie/...ikaans-plan-voor-oekraine
Het tegenvoorstel is gepubliceerd door Reuters en komt volgens het persbureau uit de koker van het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en Duitsland. Het is gebaseerd op het Amerikaanse plan, maar punt voor punt zijn wijzigingen aangebracht of is voorgesteld om zaken te schrappen.
In feite totaal anders dan het door trump doorgegeven wensenlijstje vanuit Moskou.

Zo mag Oekraïne in het Europese plan een groter leger behouden en hoeft het niet bij voorbaat grondgebied aan Rusland af te staan. Ook moet het land veiligheidsgaranties krijgen van de VS die lijken op artikel 5 van de NAVO.

• DropjesLover
keuringsdienst schreef op maandag 24 november 2025 @ 02:35:
EU doet tegenvoorstel voor het 28 punten gedeeltelijke overgave plan van Oekraïne vanuit Moskou.
https://nos.nl/collectie/...ikaans-plan-voor-oekraine

[...]

In feite totaal anders dan het door trump doorgegeven wensenlijstje vanuit Moskou.

Zo mag Oekraïne in het Europese plan een groter leger behouden en hoeft het niet bij voorbaat grondgebied aan Rusland af te staan. Ook moet het land veiligheidsgaranties krijgen van de VS die lijken op artikel 5 van de NAVO.
Tegelijkertijd wordt de huidige frontlinie als uitgangspunt voor onderhandelingen over grondgebied genomen.
Dat is minder dan de hele Donbass afstaan, maar veel meer dan de Oekraïnse souvereine grenzen respecteren, dus de grenzen van pre 2014 als uitgangspunt nemen.
Dat is een enorme verschuiving. Geweld en maffia praktijken werken blijkbaar.

Is het reëel om de grenzen van 2014 terug te willen? Dat zeker niet. Maar het moet wel het uitgangspunt zijn. Alles meer is bij voorbaat al een beloning voor Putin...
Het overton venster is flink verschoven.

edit
Tegelijkertijd kan het een tegenvoorstel zijn waarvan men al aanneemt dat Putin er niet mee akkoord gaat, en zo Putin dus weer de frustratie van Trump krijgt.
Het is immers geschreven in dezelfde stijl als het voorstel van Trump, ook 28-punten, zeer vergelijkbare punten maar net wat meer naar Oekraine opgeschoven.

[ Voor 12% gewijzigd door DropjesLover op 24-11-2025 07:40 ]

BThGvNeOA

• Yucon
  • Laatst online: 21:35

Yucon

*broem*

ManiacsHouse schreef op zondag 23 november 2025 @ 15:06:
[...]

Ben dan wel benieuwd op welke gronden. Riekende clubje in de VS heeft daar niks over te zeggen/willen.
Daarnaast ook zinloos helaas, zowel het plaatsen als het weghalen. Het is leuk bedacht maar met 1 telefoontje slaat google dit stukje even over bij het updaten van de foto's.

Borden aan de provinciale weg daar is dan wel weer een heel goed idee.

[ Voor 8% gewijzigd door Yucon op 24-11-2025 07:39 ]

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:11

Zewatanejo

Fine Thanks!

DropjesLover schreef op maandag 24 november 2025 @ 06:12:
[...]
edit
Tegelijkertijd kan het een tegenvoorstel zijn waarvan men al aanneemt dat Putin er niet mee akkoord gaat, en zo Putin dus weer de frustratie van Trump krijgt.
Het is immers geschreven in dezelfde stijl als het voorstel van Trump, ook 28-punten, zeer vergelijkbare punten maar net wat meer naar Oekraine opgeschoven.
Ik denk dat dit inderdaad de route is die de EU probeert te volgen. In lijn met het 28 punten plan, zodat Trump het nog steeds als zijn plan ziet. Maar wel dusdanig aangepast dat Poetin het afwijst. De bal ligt dan weer bij Poetin.

Ik hoop alleen dat de EU dan ook een een keer doorpakt. Als ze alleen de bal weer naar Poetin schuiven, heeft die in de kortste keren weer Trump beinvloed waardoor we weer bij af zijn. In langzaam wordt Trump ook wanhopiger. Hij wil de erkenning krijgen dat hij een vredesstichter is en daardoor kruipt hij steeds meer richting Poetin, omdat Rusland nou eenmaal de betere kaarten heeft op het slagveld. de EU zal dus iets moeten doen om dit om te keren en opd e een of andere manier het momentum weer bij Oekraine te krijgen.

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

• keuringsdienst

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

DropjesLover schreef op maandag 24 november 2025 @ 06:12:
[...]
Tegelijkertijd wordt de huidige frontlinie als uitgangspunt voor onderhandelingen over grondgebied genomen.
Dat is minder dan de hele Donbass afstaan, maar veel meer dan de Oekraïnse souvereine grenzen respecteren, dus de grenzen van pre 2014 als uitgangspunt nemen.
Dat is een enorme verschuiving. Geweld en maffia praktijken werken blijkbaar.

Is het reëel om de grenzen van 2014 terug te willen? Dat zeker niet. Maar het moet wel het uitgangspunt zijn. Alles meer is bij voorbaat al een beloning voor Putin...
Het overton venster is flink verschoven.

edit
Met de beste wil van de wereld kan de EU ook niet om het feit heen dat het grootste deel vd Donbas en de Krim nu helaas in handen zijn van rusland. Wanneer iemand daar een praktische oplossing voor heeft dan hoor ik het graag. Moreel bekeken begrijp ik het helemaal, maar dat is echt wensdenken.

Het EU tegenvoorstel gaat ten minste uit van het belang van Oekraïne en niet van rusland.
Het doorgeven van een Moskou wensenlijstje zie ik de EU nooit doen, dat is ook gewoon verraad.

• Trishul
Hopelijk negeren de inlichtingendiensten de eisen van Trump om straks weer tijdelijk hulp aan Oekraïne stop te zetten.

De VS moet even bij zichzelf te raden gaan wat ze hebben beloofd en waarmee ze hebben ingestemd met het Boedapest memorandum iets van 30 jaar geleden.
Als Oekraïne die duizenden kernwapens had mogen houden dan zag de wereld er anders uit vandaag.
De VS komt haar belofte niet naar anders, enige die het consistent wel doet is het VK. De Fransen pas sinds kort een beetje. Rusland natuurlijk helemaal niet, ze hebben Oekraïne gefaald.

• Seraphin
  • Laatst online: 00:27

Seraphin

Meep?

keuringsdienst schreef op maandag 24 november 2025 @ 09:12:
[...]

Met de beste wil van de wereld kan de EU ook niet om het feit heen dat het grootste deel vd Donbas en de Krim nu helaas in handen zijn van rusland. Wanneer iemand daar een praktische oplossing voor heeft dan hoor ik het graag. Moreel bekeken begrijp ik het helemaal, maar dat is echt wensdenken.
Los van de daadwerkelijke haalbaarheid, denk ik wel dat het een gemiste kans is om de onderhandelingen te starten met het toegeven op dit punt. Men had er ook voor kunnen kiezen om te roepen "terug naar de grenzen van (voor) 2014!", met in het achterhoofd dat het akkoord waarschijnlijk uit komt op de huidige lijnen. Door nu te starten met de huidige situatie als uitgangspunt, geef je Putin de kans om er meer dan dat uit te slepen. Althans, als je dit als een "normale" onderhandeling ziet met een partner die zich aan gemaakte afspraken houdt.

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22:02
Seraphin schreef op maandag 24 november 2025 @ 11:12:
[...]

Los van de daadwerkelijke haalbaarheid, denk ik wel dat het een gemiste kans is om de onderhandelingen te starten met het toegeven op dit punt. Men had er ook voor kunnen kiezen om te roepen "terug naar de grenzen van (voor) 2014!", met in het achterhoofd dat het akkoord waarschijnlijk uit komt op de huidige lijnen. Door nu te starten met de huidige situatie als uitgangspunt, geef je Putin de kans om er meer dan dat uit te slepen. Althans, als je dit als een "normale" onderhandeling ziet met een partner die zich aan gemaakte afspraken houdt.
Het probleem is dat als je de onderhandelingen in gaat met een groot wensenpakket (of een heel laag bod) de andere partij simpelweg "nee" kan zeggen en wegloopt. Putin heeft het idee nu de bovenhand te voeren op het slagveld dus zal je beginpunt van de onderhandelingen wat lager liggen dan gewenst om wel een onderhandeling op te kunnen starten.

• Helixes
squashedraven schreef op maandag 24 november 2025 @ 11:15:
Het probleem is dat als je de onderhandelingen in gaat met een groot wensenpakket (of een heel laag bod) de andere partij simpelweg "nee" kan zeggen en wegloopt. Putin heeft het idee nu de bovenhand te voeren op het slagveld dus zal je beginpunt van de onderhandelingen wat lager liggen dan gewenst om wel een onderhandeling op te kunnen starten.
Volgers van Steve Rosenberg hebben vandaag kunnen vernemen dat de Russische krantlezer vandaag al wordt voorbereid op het mislukken van de deal:
De grote complicerende factor is het onderwerp van dit topic: Trump. Zijn enorme macht geeft hem de mogelijkheid in grote mate de uitkomst van deze oorlog te beïnvloeden.

Waar het hem overigens wel lukte in Gaza lijkt mij ook de reden dat het hier naar mijn overweging waarschijnlijk niet lukt: Via diplomatieke wegen was het het Witte Huis gelukt de belangrijkste bondgenoten - van zowel Hamas als Israël - achter zijn 20 punten plan daar te krijgen. Dat hebben Witkoff en Kushner verzuimd in dit dossier. Europa, China en, India zijn allen niet gekend in dit voorstel.

Edit: Als je er over nadenkt is er best veel stroop gebruikt om het staakt-het-vuren en plan een vredesproces in te zetten. Qatar heeft excuses gekregen van Israël, en heeft veiligheidsgaranties van de VS Trump gekregen. Saoedi-Arabië heeft F-35's gekregen - een lang gekoesterde wens daar. Dat was wat er nodig was om die landen er van te overtuigen om Hamas ervan te overtuigen dat ze zouden moeten tekenen bij het kruisje.

Als je er over nadenkt, dan zou Trump dus vooral Von der Leyen, Starmer, en andere Europese leiders moeten paaien om Oekraïne akkoord te laten gaan. Dat proces heeft Rubio natuurlijk wel gestart, maar die krijgt met het tegenvoorstel dan weer net zo hard het lid op de neus in Moskou. Dus eigenlijk zou Rubio met zo'n voorstel naar Beijing en New Delhi moeten gaan om zo alsnog Rusland onder druk te zetten. Persoonlijk verwacht ik alleen niet dat hij en de mensen die hij daar vertegenwoordigt daar dusdanig in de gratie zijn dat dat enige zin heeft.

Zo zie je maar wat het nut is van een functionerend diplomatiek netwerk - iets waar Trump nooit in heeft geloofd.

[ Voor 33% gewijzigd door Helixes op 24-11-2025 12:00 ]

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Ja, jantje lacht jantje huilt is weer in de volgende cyclus.

We zitten weer op het Zelensky in DC nivo:
President Donald Trump slammed Ukraine’s leaders today for what he described as a lack of gratitude, as top US officials meet with a delegation from Kyiv to broker an end to the Russia-Ukraine war.

“UKRAINE ‘LEADERSHIP’ HAS EXPRESSED ZERO GRATITUDE FOR OUR EFFORTS, AND EUROPE CONTINUES TO BUY OIL FROM RUSSIA,” Trump wrote in a post on Truth Social.
https://edition.cnn.com/p...cmibszp1o000c3b6ouke2xhw8

Op de andere Epstein afleidingsfronten wordt overigens ook doorgetimmerd:
Trump administration formally designates Venezuela’s Maduro as member of a foreign terrorist organization
https://edition.cnn.com/2...rorist-designation-maduro
Waar van Russische kant nu weer allerlei militaire trainers naar Venezuela worden gestuurd.

[ Voor 24% gewijzigd door YakuzA op 24-11-2025 11:59 ]

PSN

• Helixes
@YakuzA Are you tired of winning yet?

Ik denk dat de lijst van verliezen die Trump heeft te incasseren hem naar de strot grijpt.
  • In de peilingen en approval ratings staan Trump en de GOP ver onder water
  • De tussentijdse verkiezingen waren een grote afstraffing voor hem en zijn gedachtegoed
  • De shut down was geen succes voor hem
  • De Epstein-files is drijfzand waar, hoe harder hij ervan probeert vrij te komen, er steeds verder in weg zakt
  • De onvoorwaardelijke steun in het Congres is zo goed als definitief doorgeprikt
  • Zijn grootste politieke medestander - MTG - heeft hem de wacht aangezegd en gaat de politiek verlaten
  • De economie wankelt, zeker waar het telt - banen, inflatie en betaalbaarheid
  • De Comey- en James rechtszaken lopen in de richting van een hele grote sof
  • De grondvesten van zijn protectionistische beleid - de importheffingen - zijn aan het wegzakken bij de SCOTUS
  • En, als klap op de vuurpijl wordt er getwijfeld aan zijn fysieke en mentale faculteiten
Trump heeft - ongelofelijk hard - een overwinning nodig. Het staakt-het-vuren in Gaza is eigenlijk alweer vergeten door de sh*tstorm waar hij zijn eigen administratie heeft in weten te zeilen. De factor van de druk op Trump zelf in ieder geval dan toch op dít dossier te leveren is gigantisch. En ik denk niet eens dat hij doorheeft dat een slechte vrede voor Oekraïne hem niet in dank gaat worden afgenomen.

Er wordt hier en daar nu al gesproken van een lame duck Presidency - en we zijn nog geen jaar onderweg.

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Misschien zou de EU ook een gok kunnen wagen en wel degelijk een escalatie kunnen toepassen door de Russen uit de Donbas weg te blazen. Ik denk dat Rusland inbindt dan. Heel hard miepen maar uiteindelijk afdruipen. En nog wat drones naar vliegvelden sturen. In al die jaren hebben we nog geen enkele keer het bully-gedrag van Putin tegengegaan met een stomp op zijn neus. Alleen economisch.
Wat mij betreft staat de toekomst van Europa op het spel. Rusland mag de Krim houden als beloning voor hun meesterzet in 2014, maar moet keihard terug zijn hok in. Met alle mogelijke middelen.

Dit dus.

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-01 14:01
FunkyTrip schreef op maandag 24 november 2025 @ 14:01:
[...]

Misschien zou de EU ook een gok kunnen wagen en wel degelijk een escalatie kunnen toepassen door de Russen uit de Donbas weg te blazen. Ik denk dat Rusland inbindt dan. Heel hard miepen maar uiteindelijk afdruipen. En nog wat drones naar vliegvelden sturen. In al die jaren hebben we nog geen enkele keer het bully-gedrag van Putin tegengegaan met een stomp op zijn neus. Alleen economisch.
Wat mij betreft staat de toekomst van Europa op het spel. Rusland mag de Krim houden als beloning voor hun meesterzet in 2014, maar moet keihard terug zijn hok in. Met alle mogelijke middelen.
Nouja, economisch aan de voordeur.
Via de achterdeur wordt er nog genoeg gehandeld.

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:24
[...]

Het EU tegenvoorstel gaat ten minste uit van het belang van Oekraïne en niet van rusland.
Het doorgeven van een Moskou wensenlijstje zie ik de EU nooit doen, dat is ook gewoon verraad.
Komop, als we echt willen kunnen we prima de steun aan Oekraine vertienvoudigen en daarmee kan Oekraine echt wel weer langzaam grondgebied gaan veroveren. Hoeft ook niet snel te gaan, want de EU is als blok echt wel heel veel beter in staat om een uitputtingsslag te winnen dan Rusland. Wij kunnen die steun prima jaren volhouden, met als bijkomend voordeel dat onze industrie een prima boost krijgt die het nodig heeft en onze grootste vijand verder en verder uitgeput raakt.

• keuringsdienst

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

FunkyTrip schreef op maandag 24 november 2025 @ 14:01:
[...]
Een directe aanval van de EU tegen rusland (Donbas) is militaire zelfmoord en niet beschermd door Art. 5.

@Janpietertje89
Het vertienvoudigen van de huidige tot. steun aan Oekraïne 500 mld. gaat dan over 5 biljoen euro.
Het volgende steun pakket vanuit de EU is al een probleem, zie de Rus. bevroren reserves in de EU.
Daarnaast moet de EU ook nog een inhaalslag maken voor de eigen defensie dat 2 biljoen euro kost.
Zelf heb ik even geen 7000 miljard euro liggen waar ik niks mee doe. Ik steun Oekraïne wel ieder jaar.
https://protectukraine.nl/

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:25
Helixes schreef op maandag 24 november 2025 @ 13:07:
Trump heeft - ongelofelijk hard - een overwinning nodig.
Het helpt ook niet dat ie om zich heen een zwerm met incompetente ja knikkers heeft verzameld. Het voelt vast goed om in het ovale kantoor bij herhaling te worden geroemd en vereerd, al of niet in het bijzijn van een cameraploeg. Maar als verder het heldere inzicht van stephen miller, peter navarro en dergelijke moet komen dan wens ik trump veel geluk met een geloofwaardige overwinning op korte termijn. Er blijft weinig anders over dan meer repressie.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

• alexbl69
  • Laatst online: 18-01 04:33
Janpietertje89 schreef op maandag 24 november 2025 @ 15:47:
[...]
Komop, als we echt willen kunnen we prima de steun aan Oekraine vertienvoudigen en daarmee kan Oekraine echt wel weer langzaam grondgebied gaan veroveren. Hoeft ook niet snel te gaan, want de EU is als blok echt wel heel veel beter in staat om een uitputtingsslag te winnen dan Rusland. Wij kunnen die steun prima jaren volhouden, met als bijkomend voordeel dat onze industrie een prima boost krijgt die het nodig heeft en onze grootste vijand verder en verder uitgeput raakt.
Zie niet in hoe dat gaat vliegen. 5.000 miljard steun? Onze economie de facto ombouwen naar een oorlogseconomie? Daar is totaal geen draagvlak voor.

Vergeet niet dat onze politici graag herkozen willen worden. Aan de andere kant zit iemand wiens leven afhangt van het doorgaan van deze oorlog, en die heeft er geen enkele moeite mee om honderdduizenden, zo niet miljoenen landgenoten de vleesmolen in te jagen.

We zullen moeten accepteren dat we niet de militaire macht hebben om onze wensen erdoor te kunnen drukken. Misschien over een jaar of 10 als we doorgaan met het opbouwen van onze defensie. Bij Boekestijn en de Wijk spraken ze echter al de angst uit dat zodra er vrede komt die voorgenomen 5% ook snel weer zal sneuvelen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

keuringsdienst schreef op maandag 24 november 2025 @ 16:51:
Een directe aanval van de EU tegen rusland (Donbas) is militaire zelfmoord en niet beschermd door Art. 5.
Donbas is Oekraïens, niet Russisch, dus geen directe aanval. Er zijn voorbeelden waarin Europa meehielp aan een land bevrijden. Tegen Irak (Koeweit) etc.
Rusland gaat echt wel afdruipen dan. Vervolgens heel vervelend doen met onze infrastructuur, wat we dan vervolgens niet goed kunnen pareren (want we blijven uit Rusland), maar uiteindelijk zullen ze opgerot zijn uit de Donbas.

Dit dus.

• Teijgetje
En Trump heeft eindelijk een echte man ontmoet........welbespraakt, knap en komt voor zijn uitspraken uit.........en Trump kopieert hem natuurlijk gelijk. _O- _O- _O-

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Pentagon says it’s investigating Arizona Sen. Mark Kelly after video urging troops to defy ‘illegal orders’
The Pentagon says that it is investigating Democratic Senator Mark Kelly of Arizona for possible breaches of military law after Kelly joined a handful of other lawmakers in a video that called for U.S. troops to refuse unlawful orders.

The Pentagon’s statement, which was posted on social media on Monday, cited a federal law that allows retired servicemembers to be recalled to active duty on orders of the defense secretary. Kelly served in the US Navy as a fighter pilot before going on to become an astronaut. He retired at the rank of Captain.

It is extraordinary for the Pentagon, which until the second Trump term has usually gone out of its way to act and appear apolitical, to directly threaten a sitting member of Congress.

In its statement, the Pentagon suggested that Kelly’s statements in the video interfered with the “loyalty, morale, or good order and discipline of the armed forces” by citing the federal law that prohibits such actions.

“A thorough review of these allegations has been initiated to determine further actions, which may include recall to active duty for court-martial proceedings or administrative measures,” the statement said.
Helemaal de weg kwijt.

• duvekot
Teijgetje schreef op maandag 24 november 2025 @ 18:31:
En Trump heeft eindelijk een echte man ontmoet........welbespraakt, knap en komt voor zijn uitspraken uit.........en Trump kopieert hem natuurlijk gelijk. _O- _O- _O-
Van de Daily Show:
Met een mooie nickname: The Mango Mamdani

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:24
alexbl69 schreef op maandag 24 november 2025 @ 18:11:
[...]

Zie niet in hoe dat gaat vliegen. 5.000 miljard steun? Onze economie de facto ombouwen naar een oorlogseconomie? Daar is totaal geen draagvlak voor.

Vergeet niet dat onze politici graag herkozen willen worden. Aan de andere kant zit iemand wiens leven afhangt van het doorgaan van deze oorlog, en die heeft er geen enkele moeite mee om honderdduizenden, zo niet miljoenen landgenoten de vleesmolen in te jagen.

We zullen moeten accepteren dat we niet de militaire macht hebben om onze wensen erdoor te kunnen drukken. Misschien over een jaar of 10 als we doorgaan met het opbouwen van onze defensie. Bij Boekestijn en de Wijk spraken ze echter al de angst uit dat zodra er vrede komt die voorgenomen 5% ook snel weer zal sneuvelen.
Uiteindelijk zijn we als Europa met 4x zoveel en zijn we 10x rijker. En ja ik heb het juist over een lange termijn plan waar we 10 jaar doorgaan. Zoveel hoeven we relatief echt niet in te leveren om die uitputtingsslag te winnen.

• keuringsdienst

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

FunkyTrip schreef op maandag 24 november 2025 @ 18:24:
[...]
Donbas is Oekraïens, niet Russisch, dus geen directe aanval. Er zijn voorbeelden waarin Europa meehielp aan een land bevrijden. Tegen Irak (Koeweit) etc.
Rusland gaat echt wel afdruipen dan. Vervolgens heel vervelend doen met onze infrastructuur, wat we dan vervolgens niet goed kunnen pareren (want we blijven uit Rusland), maar uiteindelijk zullen ze opgerot zijn uit de Donbas.
Irak had geen 6000 kernkoppen gericht op het westen.
Rusland was in 2022 al van plan om een kernbom op Oekraïne te gooien.
China heeft rusland daar toen voor gewaarschuwd met Chinese sancties en totale isolatie van rusland.
De Donbas is de-facto in handen van rusland en daarmee russisch. Wat wij daar van vinden is niet relevant.

• duvekot
Hier het statement van het Ministerie van Defensie:
OFFICIAL STATEMENT:

The Department of War has received serious allegations of misconduct against Captain Mark Kelly, USN (Ret.). In accordance with the Uniform Code of Military Justice, 10 U.S.C. § 688, and other applicable regulations, a thorough review of these allegations has been initiated to determine further actions, which may include recall to active duty for court-martial proceedings or administrative measures. This matter will be handled in compliance with military law, ensuring due process and impartiality. Further official comments will be limited, to preserve the integrity of the proceedings.

The Department of War reminds all individuals that military retirees remain subject to the UCMJ for applicable offenses, and federal laws such as 18 U.S.C. § 2387 prohibit actions intended to interfere with the loyalty, morale, or good order and discipline of the armed forces. Any violations will be addressed through appropriate legal channels.

All servicemembers are reminded that they have a legal obligation under the UCMJ to obey lawful orders and that orders are presumed to be lawful. A servicemember’s personal philosophy does not justify or excuse the disobedience of an otherwise lawful order.

• duvekot
Ondertussen in de rechtbank:
Judge dismisses DOJ criminal cases against Comey, James
U.S. District Judge Cameron Currie said that Lindsey Halligan, the U.S. attorney selected by Trump to prosecute former FBI Director James Comey and New York Attorney General Letitia James (D), was never eligible to assume the post.
Maar het is nog niet voorbij ...
She dismissed the indictments without prejudice, meaning the Justice Department could try to bring the charges again with another prosecutor, though the path forward is uncertain.
Maar een hoger beroep staat vast ook al in de planning natuurlijk.

Wordt vervolgd dus ...

• Teijgetje
Er is al uitgerekend dat om die $2000 aan de armere mensen te geven hij 1,5 x zoveel nodig heeft als er met de tarriffs binnengeharkt is.
En dan zijn alle boeren en anderen die hand-outs krijgen van de tarriff-inkomsten niet eens meegerekend.
Trump roept maar wat, hopende dat zijn achterban bij hemterugkeert

• duvekot
Teijgetje schreef op maandag 24 november 2025 @ 19:30:
[...]
Er is al uitgerekend dat om die $2000 aan de armere mensen te geven hj 1,5 xz zoveel nodig heeft als er met de tarriffs binnengeharkt is.
En dan zijn alle boeren en anderen die hand-outs krijgen van de tarriff-inkomsten niet eens meegerekend.
Trump roept maar wat, hopende dat zijn achterban bij hemterugkeert
Plus wat er allemaal gebeurt als de tarieven ongeldig verklaard worden .. en ze alles wat binnengekomen is met de tarieben moeten terug betalen. Als ze het dan al uitgegeven hebben aan andere zaken dan is er toch wel weer een groot "begrotingstekort".

• Helixes
mekkieboek schreef op maandag 24 november 2025 @ 18:04:
[...]

Het helpt ook niet dat ie om zich heen een zwerm met incompetente ja knikkers heeft verzameld. Het voelt vast goed om in het ovale kantoor bij herhaling te worden geroemd en vereerd, al of niet in het bijzijn van een cameraploeg. Maar als verder het heldere inzicht van stephen miller, peter navarro en dergelijke moet komen dan wens ik trump veel geluk met een geloofwaardige overwinning op korte termijn. Er blijft weinig anders over dan meer repressie.
De lange reeks verliezen die Trump nu viert is feitelijk direct gevolg van het feit dat hij alle adviseurs de deur heeft gewezen, en zich beperkt tot ja-knikkers. Niemand behoed hem ervan de fouten te begaan die steeds weer uitlopen op mislukkingen.

Pagina: 1 ... 19 ... 43 Laatste

Let op:
Zero Tolerance beleid
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
Topic specifiek beleid
Lees s.v.p. in de topic start de kop "Discussiebeleid en moderatie" goed door:
[ZT] Trump II en de Amerikaanse politiek - deel II
Ontwikkelingen rond Venezuela, Groenland, etc mogen in Opkomst Amerikaans imperialisme (Venezuela etc.).