Volgens de geruchten komt in september de 18 pro, maar pas volgend jaar de gewone 18 uit. Apple wil de hogere prijs voor de 18 pro maximaal uitmelken en hun releases spreiden zodat er minder een piek per jaar is met hogere verkoop.PdeBie schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 08:21:
[...]
Toevallig zit ik in een soortgelijk dubio, maar dan met een iPhone 12 Pro momenteel in bezit.
Maar dan meer met de stijgende prijzen van alles de laatste tijd.
Ga ik nu een 17 (Pro) aanschaffen? Of wacht ik nog even tot september tot de 18? Maar ja, wat gaat die doen qua prijs?
Gaat de 17 (Pro) dalen in prijs? Waarschijnlijk niet.
Gaat de 18 (hopelijk beter toestel) duurder worden? Waarschijnlijk wel.
Maar het is allemaal glazen bol kijken waardoor ik, als iemand die toch al moeilijk vind om knopen door te hakken, serieus aan het twijfelen ben wat te doen.
Wat ik verder lees zijn de verbeteringen van de 18 pro minimaal ten opzichte van de 17 pro.
Reken dan uit de levensduur, je doet nu ongeveer 5 jaar met je 12 pro, als je dat met de 17 pro weer doet, ben je per jaar goedkoper uit dan de 18 pro, zelfs als je de 18 pro 6 jaar zou houden in plaats van 5 ben je daarmee verwacht ik duurder uit per jaar.
Dus ik zou nu de 17 pro halen, en gelijk het voordeel hebben van nog mooiere vakantiefoto's deze vakantie.