• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-07 18:53
PdeBie schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 08:21:
[...]

Toevallig zit ik in een soortgelijk dubio, maar dan met een iPhone 12 Pro momenteel in bezit.

Maar dan meer met de stijgende prijzen van alles de laatste tijd.

Ga ik nu een 17 (Pro) aanschaffen? Of wacht ik nog even tot september tot de 18? Maar ja, wat gaat die doen qua prijs?

Gaat de 17 (Pro) dalen in prijs? Waarschijnlijk niet.
Gaat de 18 (hopelijk beter toestel) duurder worden? Waarschijnlijk wel.

Maar het is allemaal glazen bol kijken waardoor ik, als iemand die toch al moeilijk vind om knopen door te hakken, serieus aan het twijfelen ben wat te doen.
Volgens de geruchten komt in september de 18 pro, maar pas volgend jaar de gewone 18 uit. Apple wil de hogere prijs voor de 18 pro maximaal uitmelken en hun releases spreiden zodat er minder een piek per jaar is met hogere verkoop.

Wat ik verder lees zijn de verbeteringen van de 18 pro minimaal ten opzichte van de 17 pro.
Reken dan uit de levensduur, je doet nu ongeveer 5 jaar met je 12 pro, als je dat met de 17 pro weer doet, ben je per jaar goedkoper uit dan de 18 pro, zelfs als je de 18 pro 6 jaar zou houden in plaats van 5 ben je daarmee verwacht ik duurder uit per jaar.
Dus ik zou nu de 17 pro halen, en gelijk het voordeel hebben van nog mooiere vakantiefoto's deze vakantie.

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:36
Inmiddels ook maar gewoon de bestelling gedaan. iPhone 17 Pro zilver - 256GB.

Kan ik weer een paar jaartjes vooruit.

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:14
PdeBie schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 13:44:

Ja ik hoef ook niet perse het nieuwste model te hebben meer, ik heb Apple Watch Ultra 2 ook pas in April 2024 gekocht.
Ik zat ook zou ik wachten etc, toen bleek er ook uiteindelijk geen 3 te komen dat jaar. Alleen een ander kleurtje voor de 2.

Maar ik dacht ach ja waar wacht ik ook op, ik wil graag een nieuwe mijn 7 was echt slecht aan het worden.
Nu 2 jaar verder en ding is nog als nieuw( 96% batterij capaciteit nog over), dus ja prima beslissing geweest.

[ Voor 3% gewijzigd door Carlos0_0 op 15-07-2026 14:10 ]

• Wippien
  • Laatst online: 16-07 09:02
Momenteel heb ik een iPhone 15 Plus, vanwege het scherm en batterij zeer tevreden mee, nu zit ik naar de 16 Plus te kijken als logische opvolger. Mede vanwege dus het formaat en batterij, wat ik best belangrijk vind, duurder hoeft de telefoon ook niet te worden.

Reden om te switchen is omdat er nog nog een redelijke restwaarde op de telefoon zit.

Een alternatief zou dan de 17 zijn, zou ik dat overwegen ipv de Plus?

Enjoy the joy

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-07 18:53
Wippien schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 19:47:
Momenteel heb ik een iPhone 15 Plus, vanwege het scherm en batterij zeer tevreden mee, nu zit ik naar de 16 Plus te kijken als logische opvolger. Mede vanwege dus het formaat en batterij, wat ik best belangrijk vind, duurder hoeft de telefoon ook niet te worden.

Reden om te switchen is omdat er nog nog een redelijke restwaarde op de telefoon zit.

Een alternatief zou dan de 17 zijn, zou ik dat overwegen ipv de Plus?
Goedkoopste is de telefoon opgebruiken, of als je goedkoop een nieuwere wil tweedehands kijken naar iemand die door wil schuiven, het beste doe je dat bij de release van de 18 over een paar maanden. Mensen die het nieuwste willen doen massaal hun telefoon dan tweedehands weg wat de prijzen drukt.

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
swhnld schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 21:21:
[...]

Goedkoopste is de telefoon opgebruiken, of als je goedkoop een nieuwere wil tweedehands kijken naar iemand die door wil schuiven, het beste doe je dat bij de release van de 18 over een paar maanden. Mensen die het nieuwste willen doen massaal hun telefoon dan tweedehands weg wat de prijzen drukt.
Er zijn ook vaak mensen die met korting hun abonnement verlengen en dan de nieuwe telefoon verkopen. Zo heb ik een anderhalve maand geleden een gesealde iPhone 17 gekocht voor €700

• PdeBie
  • Laatst online: 09:36
PdeBie schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 13:44:

Dat ging snel. Hij is al binnen :)

Heb mijn huidige abonnement met een jaartje verlengd en daardoor het toestel met korting kunnen kopen (wel in 1x afbetaald, zodat er geen BKR registratie en zo aan hangt). Scheelde toch weer 250 euro.

[ Voor 28% gewijzigd door PdeBie op 16-07-2026 11:18 ]

• TNSN
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 17-07 10:33
PdeBie schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 11:17:
[...]

Heb mijn huidige abonnement met een jaartje verlengd en daardoor het toestel met korting kunnen kopen (wel in 1x afbetaald, zodat er geen BKR registratie en zo aan hangt). Scheelde toch weer 250 euro.
Veel plezier ermee :)

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
PdeBie schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 11:17:
[...]

Zo doen wij het elk jaar. Geniet van je nieuwe iPhone!

iPhone 17 Pro • iPad mini (A17 Pro) • MacBook Air M4 • iMac M4 • Watch Series 10 • AirPods Pro 2 & Max • TV 4K • Marstek Venus • Kia EV3 GT-Line

• Wes1987
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17-07 23:33
Ik heb mijn Iphone 17 Pro deep blue sinds 29 juni en vanaf het begin een hoesje gebruikt. Heb het hoesje er even afgehaald om even schoon te maken en er zit nu al een kras aan de bovenkant van het toestel.

Die blauwe coating is dus echt waardeloos. Zijn er mensen met dezelfde ervaring? En wat zijn de opties?

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Als er zand tussen hoes en iPhone komt dan krijg je zoiets nogal snel. Naast risico op verkleuring is dit één van de redenen dat ik voor zilver ben gegaan.

• Wes1987
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17-07 23:33
Commendatore schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 19:45:
Als er zand tussen hoes en iPhone komt dan krijg je zoiets nogal snel. Naast risico op verkleuring is dit één van de redenen dat ik voor zilver ben gegaan.
Ik baal nu als een stekker dat ik daar niet ook voor ben gegaan. Ik ben super zuinig op mijn spullen en heb ook geen idee wat er tussen het hoesje en de telefoon zou moeten hebben gezeten. Ik ben tot op heden alleen maar op kantoor of thuis geweest. En stop niets anders in mijn rechter broekzak dan mijn telefoon.
Ik heb dit nog nooit eerder gehad met de android telefoons die ik hiervoor had. Ik verwacht dit niet zo snel van zo'n duur toestel, maar zie dat het online vol staat met klachten hierover.

Mocht ik het toestel in de toekomst willen verkopen is hij gelijk al iets minder waard, want hij heeft een krasje. Terwijl ik juist zo voorzichtig ben. :| :| :|

[ Voor 9% gewijzigd door Wes1987 op 16-07-2026 20:07 ]

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Heb sinds november 2025 ook een iPhone 17 Pro Deep Blue, en vooralsnog geen krassen of verkleuringen. Gebruik de telefoon zonder hoesje, en hij zit altijd in m’n broekzak en soms in m’n tas. Het enige is dat ik met enige regelmaat het stof uit de bovenste speakergrill moet borstelen.

Was in het begin ook wat huiverige voor de vermeende “krasgevoeligheid”. Uiteindelijk is het toch een gebruiksvoorwerp, en is “gebruik schade” onvermijdelijk. Gok dat het met krassen vaak domme pech is. Geen idee of een iPhone 17 Pro uiteindelijk “heel” krasgevoelig is. Vaak hoor je toch veel van mensen met problemen, en weinig tot niet van de mensen waar alles prima werkt.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Commendatore
  • Niet online
Dat je hem niet in een hoesje hebt zitten kan juist een reden zijn dat er geen krassen op zitten, omdat er dan minder snel zand en dergelijke in de behuizing gedrukt wordt.

@Wes1987 Is jouw hoesje trouwens gevoerd met een zacht materiaal? Dat verlaagt het risico op krassen namelijk ook, doordat het meegeeft als er een keer wat tussen telefoon en hoes komt.

• THE_BASE
  • Niet online
Wes1987 schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 19:12:
Ik heb mijn Iphone 17 Pro deep blue sinds 29 juni en vanaf het begin een hoesje gebruikt. Heb het hoesje er even afgehaald om even schoon te maken en er zit nu al een kras aan de bovenkant van het toestel.

Die blauwe coating is dus echt waardeloos. Zijn er mensen met dezelfde ervaring? En wat zijn de opties?
Altijd wekelijks even die iPhone uit zijn hoes en blazen maar. Zo maak ik hem regelmatig stofvrij.

iPhone 17 Pro • iPad mini (A17 Pro) • MacBook Air M4 • iMac M4 • Watch Series 10 • AirPods Pro 2 & Max • TV 4K • Marstek Venus • Kia EV3 GT-Line

• Commendatore
  • Niet online
Mijn 17 Pro is nu grotendeels in gebruik na een volledig verse installatie. Ik krijg alleen de NOS-app niet aan de gang, aangezien deze direct na de netwerk/bluetooth-permissies te hebben gegeven/geweigerd compleet vastslaat en nergens op reageert. Ook geforceerd sluiten haalt weinig uit, want dan loopt die daarna op een leeg NOS-hoofdscherm vast.

Het idiote: ik kan dit op de 13 Pro niet reproduceren, ook niet na verwijderen en opnieuw installeren. Het moet dus iets aan de 17 Pro zijn dat het probleem triggert. Alle andere apps werken probleemloos.

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:14
En als je nu netwerk / bluetooth permissies weer eens toestaat voor NOS, gewoon via de settings app.
Dit zijn niet meer settings om NOS te casten naar je tv etc, dus echt weigeren hiervan lijkt mij niet perse nodig ?.

• Commendatore
  • Niet online
Weigeren of toelaten maakt niks uit. De app blijft vastlopen.

• Hermanouk
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:17
Hier het zelfde probleem met de NOS app. Ik denk eerder dat het na de laatste update is ontstaan.

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Ja, er was vandaag een update van de app die het zou verhelpen maar dat heeft nog geen merkbaar effect gehad hier.

• THE_BASE
  • Niet online
Hier nu ook zwart beeld als ik de NOS-app open.

• Hermanouk
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:17
En….. de app werkt weer. Verder geen update gehad. :)

• Commendatore
  • Niet online
Zo te zien is er midden in de nacht een update geweest. Bij mij werkt die nu ook.
Pagina: 1 ... 30 31 Laatste

Let op:
Voor levertijden en beschikbaarheid is er:
[iPhone] Levertijd & Beschikbaarheid – Deel 6
Voor importeren en losse koop is er:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
Discussies over providers en abonnementen mogen in:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
En voor discussies en ervaringen met accessoires, hoesjes, wallets, screenprotectors, en andere beschermmiddelen is er:
[iPhone 17, 17 Pro (Max) & Air] Accessoires/hoesjes/wallets

Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.