Precies. En de Pro (Max) wil ik gaan kopen.THE_BASE schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 08:47:
[...]
Volgens geruchten in september Pro’s en Ultra. En in het voorjaar Air 2 en iPhone 18.
Ik verbaas me dat er een Air 2 komt. De Air 1 ben ik nog nooit ergens tegengekomen. Of het is me niet opgevallen.
Nee hoor, die zie je weinig in het wild. Paar weken geleden in Japan heb ik er 1 gezien. In de Apple Stores daar alleen maar kopers van andere iPhones. De tafels van iPhone Air bedroevend leeg.jopie schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 09:07:
Ik verbaas me dat er een Air 2 komt. De Air 1 ben ik nog nooit ergens tegengekomen. Of het is me niet opgevallen.
Het is zeker geen lelijke iPhone, maar het mist teveel voor het geld. Ding had eigenlijk iPhone Neo moeten heten.
iPhone 17 Pro • iPad mini (A17 Pro) • MacBook Air M4 • iMac M4 • Watch Series 10 • AirPods Pro 2 & Max • TV 4K • Marstek Venus • Kia EV3 GT-Line
(verplaatst naar het accessoires topic)
[ Voor 93% gewijzigd door Palomar op 17-06-2026 14:49 ]
Apple wil een nieuw model meestal wel een tweede kans geven (ik vermoed omdat de ontwikkelkosten toch al gemaakt zijn). Maar het lijkt er inderdaad op dat de Air enorm flopt.jopie schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 09:07:
Ik heb er mijn voordeel mee gedaan en er eentje gekocht toen deze onder de €800 zakte. Het is mijn meest favoriete toestel in meer dan 10 jaar. Mensen die em zien weten niet eens dat het een iPhone is, zo onbekend is de Air. Wel al meerdere mensen na het zien zelf een Air zien kopen die er heel blij mee zijn. Er lijkt iets niet goed te gaan in de marketing
Nou ja het is hem ook denk ik net niet, de prijs en de specs batterij / camera etc die je er voor terug krijgt.Basket Kees schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 12:46:
[...]
Apple wil een nieuw model meestal wel een tweede kans geven (ik vermoed omdat de ontwikkelkosten toch al gemaakt zijn). Maar het lijkt er inderdaad op dat de Air enorm flopt.
Ik heb er mijn voordeel mee gedaan en er eentje gekocht toen deze onder de €800 zakte. Het is mijn meest favoriete toestel in meer dan 10 jaar. Mensen die em zien weten niet eens dat het een iPhone is, zo onbekend is de Air. Wel al meerdere mensen na het zien zelf een Air zien kopen die er heel blij mee zijn. Er lijkt iets niet goed te gaan in de marketing
Het is wel een mooi toestel, maar volgens mij slaat de air variant ook bij samsung etc niet echt aan.
Ik denk dat er ook genoeg niet willen inleveren op baterij etc, de enkele camera het niet vinden. en dan helemaal niet voor die prijs.
Voor onder de 800 euro heb je wellicht een leuke deal gehad idd.
Dat lijkt nog best mee te vallen. Waar Apple op had gehoopt zullen we nooit weten, maar hij heeft de sales van de iPhone Plus meer dan verdubbeld, en die werd ook geen flop genoemd.Basket Kees schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 12:46:
[...]
Maar het lijkt er inderdaad op dat de Air enorm flopt.
https://appleinsider.com/articles/26/03/23/iphone-air-is-demonstrably-not-a-failure-for-apple
Ik heb de mijne gisteren toevallig ontvangen voor 844,-Carlos0_0 schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 12:53:
[...]
Nou ja het is hem ook denk ik net niet, de prijs en de specs batterij / camera etc die je er voor terug krijgt.
Het is wel een mooi toestel, maar volgens mij slaat de air variant ook bij samsung etc niet echt aan.
Ik denk dat er ook genoeg niet willen inleveren op baterij etc, de enkele camera het niet vinden. en dan helemaal niet voor die prijs.
Voor onder de 800 euro heb je wellicht een leuke deal gehad idd.
Sinds de release vond ik het al een prachtig toestel maar de prijs was voor mij niet te verantwoorden. Spec wise is de 17 Pro dan een stuk beter.
Maar voor 844,- vond ik het wel de moeite waard om het in ieder geval te proberen. Ding voelt wel echt heel premium aan. Ben benieuwd naar de rest.
Dit is natuurlijk het topic voor iPhone Air niet, maar om het ook op iPhone 17 Pro te houden: zo ontzettend dik is die iPhone niet. Ik vind de resolutie vooral veel beter van de Pro’s. En heb toch gemerkt dat ik 4x zoom vaker gebruik dan ik dacht, zeker tijdens vakantie. Geluid en batterijduur zal allemaal wel prima zijn, maar hij had direct beter verkocht voor zo’n 799 dollar of 899 euro.Lynix schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 13:45:
[...]
Ik heb de mijne gisteren toevallig ontvangen voor 844,-
Sinds de release vond ik het al een prachtig toestel maar de prijs was voor mij niet te verantwoorden. Spec wise is de 17 Pro dan een stuk beter.
Maar voor 844,- vond ik het wel de moeite waard om het in ieder geval te proberen. Ding voelt wel echt heel premium aan. Ben benieuwd naar de rest.
iPhone 17 Pro • iPad mini (A17 Pro) • MacBook Air M4 • iMac M4 • Watch Series 10 • AirPods Pro 2 & Max • TV 4K • Marstek Venus • Kia EV3 GT-Line
Wel apart dat de "normale" iPhone 18 pas in het voorjaar wordt gereleased.
Maar ik heb zo'n vermoeden dat ze dit doen omdat zowel de iPhone 16 als de iPhone 17 zo ontzettend goede bang for your buck waren dat dit ten koste ging van de verkoop van de Pro modellen.
Daarom vermoed ik dat ze bewust de iPhone 18 vetragen en zo mensen bij release in september zo forceren naar de Pro modellen. Best wel slim van Apple.
Maar ik heb zo'n vermoeden dat ze dit doen omdat zowel de iPhone 16 als de iPhone 17 zo ontzettend goede bang for your buck waren dat dit ten koste ging van de verkoop van de Pro modellen.
Daarom vermoed ik dat ze bewust de iPhone 18 vetragen en zo mensen bij release in september zo forceren naar de Pro modellen. Best wel slim van Apple.
Telefoons verkopen ze toch wel. Ik denk dat het eerder te maken heeft met spreiden van inkoop-, logistiek, en recourse capaciteiten. En als leuke bijkomstigheid: twee keer per jaar aandacht in de techmedia, reviewers influencers etc.Tranquility schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 16:30:
Wel apart dat de "normale" iPhone 18 pas in het voorjaar wordt gereleased.
Wat ik mij dan ga afvragen, gaat die gewone 18 serie dan een half jaar korter mee met firmware updates ?.
Normaal komt de update en de telefoons in september, nu komt de telefoon dus een half jaar later.
Niet dat iPhone kort updates krijgen, maar ga dan toch denken de gewone generatie iets korter update support gaat krijgen .
Normaal komt de update en de telefoons in september, nu komt de telefoon dus een half jaar later.
Niet dat iPhone kort updates krijgen, maar ga dan toch denken de gewone generatie iets korter update support gaat krijgen .
Als er een zelfde soort CPU in zit als de iPhone 17 bijvoorbeeld, dan kan ik me voorstellen dat er een iets kortere ondersteuning is. Wat mij betreft echt verwaarloosbaar als je kijkt wat er nu nog met iOS 27 ondersteund wordt.Carlos0_0 schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 17:51:
Wat ik mij dan ga afvragen, gaat die gewone 18 serie dan een half jaar korter mee met firmware updates ?.
(Hallo iPhone 11 uit 2019)
Have you tried turning it off and on again?
Ja goed het is idd verwaarloosbaar, want ja de iPhone 11 is dan nu een toevallig voorbeeld.Gr4mpyC3t schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 18:55:
[...]
Als er een zelfde soort CPU in zit als de iPhone 17 bijvoorbeeld, dan kan ik me voorstellen dat er een iets kortere ondersteuning is. Wat mij betreft echt verwaarloosbaar als je kijkt wat er nu nog met iOS 27 ondersteund wordt.
(Hallo iPhone 11 uit 2019)
Maar ja dan anders als nog een iPhone 12 uit 2020 had hem gekregen, en dan nog tot het jaar erna in september mee gegaan.
En ja het is niet die telefoon dan gelijk onbruikbaar wordt, krijgt nog security updates.
Ik denk dat ze iPhones steeds langer zullen blijven ondersteunen nu de stapjes in RAM en CPU steeds kleiner worden bij nieuwe modellen terwijl het besturingssysteem niet echt veel groter meer wordt. Zelfs een 2022 SE krijg nog iOS27. Hooguit dat zwaardere AI functies misschien eerder vervallen.
Ze zullen in principe altijd kijken naar de CPU, GPU en het werkgeheugen. Lijkt me dat apparaten vanzelf afvallen als het de boel niet meer bij kan benen.
Wat er de komende 7 jaar allemaal aan iOS zal veranderen is toch koffiedik kijken.
Wat er de komende 7 jaar allemaal aan iOS zal veranderen is toch koffiedik kijken.
Zelfs de 2020SE die twee jaar ouder is krijgt iOS27.DNN!S schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 20:21:
Ik denk dat ze iPhones steeds langer zullen blijven ondersteunen nu de stapjes in RAM en CPU steeds kleiner worden bij nieuwe modellen terwijl het besturingssysteem niet echt veel groter meer wordt. Zelfs een 2022 SE krijg nog iOS27. Hooguit dat zwaardere AI functies misschien eerder vervallen.
Jullie genoemde se zijn niet zo spannend, zelfs de iPhone 11 uit 2019 krijgt os27wjvh schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 22:00:
[...]
Zelfs de 2020SE die twee jaar ouder is krijgt iOS27.
Ik geef me over. Je wint.Carlos0_0 schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 23:23:
[...]
Jullie genoemde se zijn niet zo spannend, zelfs de iPhone 11 uit 2019 krijgt os27
Ik quote mezelf even, hoop dat er mensen nog ideeën hebben over het bovenstaande.musicfreak schreef op donderdag 30 april 2026 @ 16:23:
Ik heb sinds kort een iPhone 17. Hiervoor had ik een SE 2022, daarnaast heb ik een iPad 2021 (M1, LCD scherm).
Het valt mij op dat het scherm van mijn iPhone 17 wat flets oogt. Bij invallend zonlicht speelt dit helemaal, dan is de achtergrond van de icoontjes op m'n startscherm (heb hem in donkere modus staan) en in het instellingen menu eerder donkergrijs dan diep zwart. Mijn iPad Pro met LCD scherm kan een stuk minder fel dan de 17 maar daarbij zie ik dit niet, en is zwart gewoon zwart. Ook bij mijn SE 2022 met zijn minder geavanceerde scherm zie ik dit niet terug.
Via sysdiagnose ben ik er achter gekomen dat ik een Samsung G9P scherm heb. Ik las in dit topic dat dit qua kwaliteit op plaats 4 staat, na 2 andere panelen van Samsung en eentje van LG.
Mijn vraag: zijn er meer mensen met wat fletse schermen? En zou dit fletse inderdaad door het type paneel kunnen komen?
Ik merk namelijk dat ik me blijf irriteren aan mijn iPhone 17 scherm, waarbij zwarte kleuren eerder donkergrijs zijn dan zwart. Overweeg ermee langs te gaan bij een Apple store, maar dan helpt het als ik weet dat dit een probleem is wat vaker voorkomt.
Daar zit wel wat in.DNN!S schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 17:08:
Telefoons verkopen ze toch wel. Ik denk dat het eerder te maken heeft met spreiden van inkoop-, logistiek, en recourse capaciteiten. En als leuke bijkomstigheid: twee keer per jaar aandacht in de techmedia, reviewers influencers etc.
Zelf heb ik een iPhone 16 Pro Max en heb de 17 overgeslagen omdat ik weinig vernieuwends zag die de overstap de moeite waard maakten, maar met de 18 Pro Max komen er wel leuke verbeteringen zoals een flink betere batterijduur (grotere batterij en efficiëntere hardware) en 12GB aan RAM. Dus was eigenlijk van plan komend najaar wel te gaan upgraden.
Maar waar ik mij wel een beetje zorgen over begin te maken zijn de geruchten die de laatste tijd rondgaan dat Apple een zeer forse prijsverhoging van honderden euro's gaat doorvoeren bij hun iPhone 18 line-up, terwijl iPhones al zo aan de prijs zijn, dus moet eerst maar gaan zien wat de uiteindelijke prijzen gaan worden, maar de geruchten beloven niet veel goeds..
[ Voor 4% gewijzigd door Tranquility op 20-06-2026 12:21 ]
Idem, ik twijfel om dan nu een 17 Pro te scoren met de aanbiedingen die tegen het einde van de productcyclus verschijnen, maar het voelt dan toch als een jaar te laat.Tranquility schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 12:13:
[...]
Daar zit wel wat in.
Zelf heb ik een iPhone 16 Pro Max en heb de 17 overgeslagen omdat ik weinig vernieuwends zag die de overstap de moeite waard maakten, maar met de 18 Pro Max komen er wel leuke verbeteringen zoals een flink betere batterijduur (grotere batterij en efficiëntere hardware) en 12GB aan RAM. Dus was eigenlijk van plan komend najaar wel te gaan upgraden.
Maar waar ik mij wel een beetje zorgen over begin te maken zijn de geruchten die de laatste tijd rondgaan dat Apple een zeer forse prijsverhoging van honderden euro's gaat doorvoeren bij hun iPhone 18 line-up, terwijl iPhones al zo aan de prijs zijn, dus moet eerst maar gaan zien wat de uiteindelijke prijzen gaan worden, maar de geruchten beloven niet veel goeds..
Hier van de week de normale 17 nog gekocht, waarom zou het te laat zijn? Blijven toestellen die jaren lang mee kunnen.Gr4mpyC3t schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 13:18:
[...]
Idem, ik twijfel om dan nu een 17 Pro te scoren met de aanbiedingen die tegen het einde van de productcyclus verschijnen, maar het voelt dan toch als een jaar te laat.
Ik zal mijzelf ongetwijfeld weer corrigeren in september, maar zoals het er nu uitziet en er geruchten zijn van prijsverhogingen van 200-300 euro vanaf de Apple prijs zie ik mijzelf niet upgraden voor alleen een iets beter camera en kleiner Dynamic Island.Gr4mpyC3t schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 13:18:
[...]
Idem, ik twijfel om dan nu een 17 Pro te scoren met de aanbiedingen die tegen het einde van de productcyclus verschijnen, maar het voelt dan toch als een jaar te laat.
Als je het mij vraagt zou ik zeker een iPhone 17 Pro scoren voor een leuke prijs, die is op dit moment goed verkrijgbaar, betaalbaar en ten opzichte van een 18 Pro kan het je zo 400 euro schelen. Maar goed, het blijft koffiedik kijken.
Klopt. Voorlopig zitten we aan het begin van de zomer en duurt het nog wel even voordat het september is waar we dan ongetwijfeld te horen krijgen wat de nieuwe line-up gaat kosten. Voor mij heeft een upgrade naar de 17 Pro Max vanaf mijn 16 Pro Max nog niet zo veel zin. Ik wil om de twee jaar wel upgraden, maar als een 18 Pro Max €1800,- moet gaat kosten voor de 256GB versie dan pas ik daarvoor. Het lijkt mij ook dat Apple niet zo'n rigoureuze prijsverhoging gaat doorvoeren omdat er dan een hoop mensen gaan afhaken als de verschillen te groot worden.THE_BASE schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 13:24:
Ik zal mijzelf ongetwijfeld weer corrigeren in september, maar zoals het er nu uitziet en er geruchten zijn van prijsverhogingen van 200-300 euro vanaf de Apple prijs zie ik mijzelf niet upgraden voor alleen een iets beter camera en kleiner Dynamic Island.
Als je het mij vraagt zou ik zeker een iPhone 17 Pro scoren voor een leuke prijs, die is op dit moment goed verkrijgbaar, betaalbaar en ten opzichte van een 18 Pro kan het je zo 400 euro schelen. Maar goed, het blijft koffiedik kijken.
Als het voor mij te duur gaat worden, of tenminste het geld heb ik wel normaal gesproken. maar voor wat ik er mee.Tranquility schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 12:13:
[...]
Daar zit wel wat in.
Dan koop ik gewoon de generatie er voor bijv, die kan je dan voor veel leukere prijs vinden. als de nieuwe versie uit gekomen is.
Het voordeel van een flinke prijsstijging is dat hij waarschijnlijk sneller te koop is. Maar je moet dat bedrag natuurlijk wel kunnen en willen betalen.
Ik volg de Samsung en andere Android wereld niet zo, maar heeft iemand een korte samenvatting hoe de prijsstijgingen daar zijn voor de nieuwe modellen?
Ik volg de Samsung en andere Android wereld niet zo, maar heeft iemand een korte samenvatting hoe de prijsstijgingen daar zijn voor de nieuwe modellen?
De begin/advies prijs beginnen hoog, en binnen de kortste keren zijn ze enorm afgeprijsd.wjvh schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 15:56:
Het voordeel van een flinke prijsstijging is dat hij waarschijnlijk sneller te koop is. Maar je moet dat bedrag natuurlijk wel kunnen en willen betalen.
Ook nu met de RAM-premium? Want daar doelt ie op denk ik….Carlos0_0 schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 16:10:
[...]
De begin/advies prijs beginnen hoog, en binnen de kortste keren zijn ze enorm afgeprijsd.
Oh dat geen idee, dat zou eens met de huidige samsung bijv in de pricewatch bekeken moeten worden.DNN!S schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 16:16:
[...]
Ook nu met de RAM-premium? Want daar doelt ie op denk ik….
De 17 pro max heeft in de testen meer accuduur, vooral door +400mah accu en ook 12 GB ram beschikbaar. Dus daarvoor hoef je niet op de 18 te wachten…Tranquility schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 12:13:
[...]
Daar zit wel wat in.
https://www.cnet.com/tech/mobile/which-iphone-has-the-best-battery-ive-crowned-a-new-power-winner/
Ik wil vooral mijn 14 vervangen door de 18 Pro vanwege de betere camera.
De keuze tussen de Pro of de Pro Max moet ik nog maken.
De keuze tussen de Pro of de Pro Max moet ik nog maken.
Zou kunnen, maar als ik ga upgraden wil ik ook de nieuwste tech. Daarnaast houd ik niet van oneven getallen.SirLenncelot schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 17:27:
De 17 pro max heeft in de testen meer accuduur, vooral door +400mah accu en ook 12 GB ram beschikbaar. Dus daarvoor hoef je niet op de 18 te wachten…
https://www.cnet.com/tech/mobile/which-iphone-has-the-best-battery-ive-crowned-a-new-power-winner/
Zou het toch maar snel doen.Gr4mpyC3t schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 13:18:
[...]
Helaas is de 15 Pro van mijn vrouw gisteren in bad gevallen, welgeteld 3 seconde onder water geweest maar vanochtend herkende/verificieerd de telefoon de batterij niet meer en laadt hij niet verder dan 1% op. Erg jammer want verder was de 15 Pro nog een prima toestel. Nu de 17 Pro besteld voor haar.
Bijzonder, al sinds de iPhone12 ga ik gewoon zwemmen met toestel in de zak en nooit problemen. Weet je zeker dat het met elkaar te maken heeft? Al een reset ofzo uitgeprobeerd?TNSN schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 11:47:
Helaas is de 15 Pro van mijn vrouw gisteren in bad gevallen, welgeteld 3 seconde onder water geweest maar vanochtend herkende/verificieerd de telefoon de batterij niet meer en laadt hij niet verder dan 1% op. Erg jammer want verder was de 15 Pro nog een prima toestel. Nu de 17 Pro besteld voor haar.
Is die misschien een keer open gemaakt, en dan niet door een Apple (leverancier) zelf ?.TNSN schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 11:47:
1 keer open geweest, is geen garantie meer dat die 100% waterdicht is.
Tevens kan dit ook komen door vallen etc, kan ook altijd iets van binnen veranderen.
Ik vind het ook heel raar, zie foto welke melding hij geeft. Telefoon nooit open geweest oid.DNN!S schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 11:51:
[...]
Bijzonder, al sinds de iPhone12 ga ik gewoon zwemmen met toestel in de zak en nooit problemen. Weet je zeker dat het met elkaar te maken heeft? Al een reset ofzo uitgeprobeerd?
Nooit open geweest, ik dacht ook door het vallen/gebruik dat de waterseal misschien verslechterd is.Carlos0_0 schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 11:54:
[...]
Is die misschien een keer open gemaakt, en dan niet door een Apple (leverancier) zelf ?.
1 keer open geweest, is geen garantie meer dat die 100% waterdicht is.
Tevens kan dit ook komen door vallen etc, kan ook altijd iets van binnen veranderen.
Vallen kan ook Inderdaad. Waterdicht is ook niet gegarandeerd natuurlijk. Gevalletje heel veel pech denk ik….TNSN schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 11:59:
[...]
Nooit open geweest, ik dacht ook door het vallen/gebruik dat de waterseal misschien verslechterd is.
Zo te zien geen originele accu, wellicht dat het probleem dat het niet meer waterdicht was.TNSN schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 11:59:
[...]
Nooit open geweest, ik dacht ook door het vallen/gebruik dat de waterseal misschien verslechterd is.
Zijn er meer mensen waarbij de telefoon vaak erg warm aanvoelt?
Ik merk dat mijn 17 pro bij licht gebruik (safari) al oncomfortabel warm wordt. Ik krijg ook steeds vaker de melding dat adaptieve stroom is ingeschakeld. En buiten dimt het scherm erg snel.
Zijn er mensen die dit herkennen, of zou er iets aan de hand zijn?
Ik merk dat mijn 17 pro bij licht gebruik (safari) al oncomfortabel warm wordt. Ik krijg ook steeds vaker de melding dat adaptieve stroom is ingeschakeld. En buiten dimt het scherm erg snel.
Hogere temperaturen buiten = hogere temperaturen voor de iPhone. Ik merk het zelf ook op mijn 15 Pro.bleekie schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 12:47:
Is een beetje inherent aan de tijd van het jaar.
Same. Ik had dezelfde issues op mijn iPhone 15 Pro Max en iPhone 16. Mijn 17 Pro wordt ook echt oncomfortabel heet. Wat op zich minder zou moeten gebeuren vanwege de aluminium body en de nieuwe vapor chamber. Ik merk echter geen verschil.bleekie schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 12:47:
Steam: RanoNL • Switch: SW-7213-3040-4357 • PlayStation: AmanoNL • XBOX: RanoNL
Wél een originele accu, de telefoon zelf bij Apple besteld op release date en nooit open geweest zoals ik eerder al zei.AtFuji schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 12:45:
[...]
Zo te zien geen originele accu, wellicht dat het probleem dat het niet meer waterdicht was.
De huidige iPhone line-up blijft vooralsnog gevrijwaard van deze verhoging.
Vanaf de iPhone 18 line-up gaat het heel anders worden en worden deze fors duurder.
Dus weet niet of ik mijn iPhone 16PM straks nog ga upgraden naar een 18PM als die honderden euro's duurder gaat worden, wat de verwachting is als ik de diverse berichten mag geloven.. Zat ook al te kijken om mijn oude iPad Pro 2018 te vervangen voor een 13" iPad Pro M4 of M5 model, maar die stijgen ook flink. Het wordt zo allemaal wel erg duur.
Zoals men hier vast weet ben ik van de jaarlijkse upgrades. En ik kan mijzelf misschien weer niet inhouden in september, maar als het echt alleen een betere camera, snellere processor en een kleiner Dynamic Island wordt voor 200 euro meer, dan sla ik toch een jaar over.Tranquility schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 09:34:
[...]
De huidige iPhone line-up blijft vooralsnog gevrijwaard van deze verhoging.
Vanaf de iPhone 18 line-up gaat het heel anders worden en worden deze fors duurder.
Dus weet niet of ik mijn iPhone 16PM straks nog ga upgraden naar een 18PM als die honderden euro's duurder gaat worden, wat de verwachting is als ik de diverse berichten mag geloven.. Zat ook al te kijken om mijn oude iPad Pro 2018 te vervangen voor een 13" iPad Pro M4 of M5 model, maar die stijgen ook flink. Het wordt zo allemaal wel erg duur.
Over de iPhone Ultra zal ik maar niet spreken.
Haha, snap ik, wat een lelijk ding is die Fold, of hoe die ook mag gaan heten.THE_BASE schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 10:51:
Zoals men hier vast weet ben ik van de jaarlijkse upgrades. En ik kan mijzelf misschien weer niet inhouden in september, maar als het echt alleen een betere camera, snellere processor en een kleiner Dynamic Island wordt voor 200 euro meer, dan sla ik toch een jaar over.
Ik heb de 16 Pro Max, wat op zich een fijn toestel is, vandaar dat ik de 17 ook heb overgeslagen, maar was wel van plan om na twee jaar naar de 18 Pro Max te upgraden, maar met al die vervelende berichten weet ik dat nu nog niet zo zeker, ook omdat de verschillen tussen de 17 Pro Max en de 18 Pro Max maar klein zijn. Misschien dan een goeie deal afwachten voor een 17 Pro max, maar helaas doet Apple niet echt aan deals en de verwachting is dat juist vanwege de veel hogere prijzen van de 18 line-up de 17 serie niet in prijs gaan dalen om de verkoop van de duurdere 18 niet te veel te kannibaliseren.
Maar juist nu is het moment om via externe partners een iPhone 17 Pro Max te kopen.Tranquility schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 11:02:
[...]
Haha, snap ik, wat een lelijk ding is die Fold, of hoe die ook mag gaan heten.
Ik heb de 16 Pro Max, wat op zich een fijn toestel is, vandaar dat ik de 17 ook heb overgeslagen, maar was wel van plan om na twee jaar naar de 18 Pro Max te upgraden, maar met al die vervelende berichten weet ik dat nu nog niet zo zeker, ook omdat de verschillen tussen de 17 Pro Max en de 18 Pro Max maar klein zijn. Misschien dan een goeie deal afwachten voor een 17 Pro max, maar helaas doet Apple niet echt aan deals en de verwachting is dat juist vanwege de veel hogere prijzen van de 18 line-up de 17 serie niet in prijs gaan dalen om de verkoop van de duurdere 18 niet te veel te kannibaliseren.
Vage "externe partij"...THE_BASE schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 11:43:
Maar juist nu is het moment om via externe partners een iPhone 17 Pro Max te kopen.
Maar sowieso wacht ik tot september om te horen wat de definitieve prijzen gaan worden. Ik zou graag een paarse willen hebben. Op internet (Youtube, e.d.) zie je bij reviewers dummy afbeeldingen van zowel wine, cherry of aubergine red terwijl je in de officiële animaties echt diep paars ziet. Ik hoop dat die laatste kleur de werkelijke gaat worden. Maar voorlopig is het nog niet zo ver.
Dat klopt. En er zitten 168 uren in een week, waarvan je er 27,5 uur in een week achter het scherm hebt doorgebrachtretlaw schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 09:16:
Heeft iemand een idee hoe dit mogelijk is? Er zitten maar 24 uur in een dag toch?!
[Afbeelding]
Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.
Ik zou even een koude douch nemen, even afkoelen. en daarna nog een goed naar je plaatje kijkenretlaw schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 09:16:
Heeft iemand een idee hoe dit mogelijk is? Er zitten maar 24 uur in een dag toch?!
[Afbeelding]
En om je een beetje te helpen: Ik denk dat je bij apparaten moet kijken naar alleen je iphone. Ik heb alleen maar een iphone en kan dan niks kiezen, maar duurde ff voor ik het verschil zag.
Er staat 'Totale schermtijd: 192 uur'. En die gemiddeldes zijn per dag. Ik gok op een bugje.Jeroen O schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 13:27:
[...]
Dat klopt. En er zitten 168 uren in een week, waarvan je er 27,5 uur in een week achter het scherm hebt doorgebracht
Zucht...
Idem hier. Ik ga gewoon upgraden als die fold/ultra uitkomt.THE_BASE schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 10:51:
[...]
Zoals men hier vast weet ben ik van de jaarlijkse upgrades. En ik kan mijzelf misschien weer niet inhouden in september, maar als het echt alleen een betere camera, snellere processor en een kleiner Dynamic Island wordt voor 200 euro meer, dan sla ik toch een jaar over.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Ik kan mijn abonnement updaten is het de moeite waard om van een 15 PM naar de 17PM te gaan of kan ik beter op de 18 wachten?
"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."
Zoals je hier inmiddels hebt kunnen lezen heeft Apple onlangs de prijzen voor al hun producten fors verhoogd, met uitzondering van de iPhone 17 line-up. Dit doen ze om die voorraden snel weg te werken want de komende iPhone 18 gaat fors duurder worden. Dat maakt de iPhone 17 op dit moment de beste bang voor de buck, gezien de verwachte prijzen voor de iPhone 18 serie. Ik was ook van plan voor de 18 te gaan, maar zie nu dat het relatief gezien maar een kleine upgrade is t.o.v. de 17 en de vraag is of de 18 die enorme prijsstijging wel waard is. Tegenover mijn 16 Pro Max is de 17 Pro Max dan eigenlijk een veel verstandiger keuze.Meg schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 19:10:
Ik kan mijn abonnement updaten is het de moeite waard om van een 15 PM naar de 17PM te gaan of kan ik beter op de 18 wachten?
Ik denk dat het jou interpretatie is, ik heb nergens gelezen dat Apple dit heeft bevestigd. Ook is er niets gezegd, anders dan geruchten, dat iPhone 18 Serie aanzienlijk duurder wordt, die verwachting is er ongetwijfeld, maar het is koffiedik kijken. Ook wat de verschillen zullen zijn.Tranquility schreef op zondag 28 juni 2026 @ 09:32:
[...]
Zoals je hier inmiddels hebt kunnen lezen heeft Apple onlangs de prijzen voor al hun producten fors verhoogd, met uitzondering van de iPhone 17 line-up. Dit doen ze om die voorraden snel weg te werken want de komende iPhone 18 gaat fors duurder worden. Dat maakt de iPhone 17 op dit moment de beste bang voor de buck, gezien de verwachte prijzen voor de iPhone 18 serie. Ik was ook van plan voor de 18 te gaan, maar zie nu dat het relatief gezien maar een kleine upgrade is t.o.v. de 17 en de vraag is of de 18 die enorme prijsstijging wel waard is. Tegenover mijn 16 Pro Max is de 17 Pro Max dan eigenlijk een veel verstandiger keuze.
Dat gezegd hebbende: ik zou lekker een iPhone 17 Pro scoren.
Apple heeft het wel degelijk aangekondigd. Topman Tim Cook noemde prijsverhogingen "onvermijdelijk" als gevolg van een wereldwijd tekort en torenhoge kosten voor geheugen- en opslagchips (DRAM). Het logische gevolg is dat de volgende line-up ook flink duurder gaat worden. Dat zijn inmiddels geen geruchten meer. Alleen de vraag is hoeveel precies de prijsverhogingen gaan worden. Maar als je de lijn van de huidige in prijs gestegen producten doortrekt, met uitzondering dus van de iPhone 17 line-up, dan kun je wel een beetje uitrekenen hoe duur ze gaan wordenTHE_BASE schreef op zondag 28 juni 2026 @ 12:34:
Ik denk dat het jou interpretatie is, ik heb nergens gelezen dat Apple dit heeft bevestigd. Ook is er niets gezegd, anders dan geruchten, dat iPhone 18 Serie aanzienlijk duurder wordt, die verwachting is er ongetwijfeld, maar het is koffiedik kijken. Ook wat de verschillen zullen zijn.
Hier zie je een lijst van de prijsverhogingen van de verschillende Apple producten die per onmiddellijke ingang zijn verhoogd. Daar kun je zien dat de gemiddelde prijsverhoging van apparaten van rond de €1000,- een whopping €200,- is. Dus tel maar uit hoe veel duurder een iPhone 18 Pro of Pro Max hoogstwaarschijnlijk gaat worden om het over de Fold of Ultra nog maar niet te hebben.
Dit geldt overigens niet alleen voor Apple, ook andere merken hebben aangekondigd prijsverhogingen door te zullen gaan voeren vanwege dezelfde redenen.
Dat is wellicht inderdaad een goed idee. Ik schat de kans steeds minder groot in dat er interessante deals komen voor de iPhone 17 serie als gevolg van de komende (en duurdere) 18 line-up. Omdat er meer mensen zijn die de bui zien hangen en besluiten een 17 te kopen kan het zo maar zijn dat door alle hoedanigheid die voorraad best wel eens snel kan gaan slinken, zeker naar aanloop naar de 18. In dit kader is het ook niet zo vreemd dat Apple de introductie van de reguliere iPhone 18 heeft verplaatst naar het voorjaar van 2027. Ze willen de verkoop van de nieuwe Pro modellen niet in de weg gaan zitten zoals gebeurd is met de iPhone 17. Die was eigenlijk te goed en dat heeft de verkoop van de Pro modellen geremd, wat in het begin ook werd bevestigd.Dat gezegd hebbende: ik zou lekker een iPhone 17 Pro scoren.
En over de hele levensduur van je iphone is het nog peanuts
Dat wil niet zeggen dat we iets verstandiger moeten kopen. Want is iedereen wel het pro model nodig?
De verhogingen zijn wereldwijd en niet alleen in de tech sector te merken
Dat wil niet zeggen dat we iets verstandiger moeten kopen. Want is iedereen wel het pro model nodig?
De verhogingen zijn wereldwijd en niet alleen in de tech sector te merken
gelukkig bepalen we dat nog steeds zelfeenhoorntje schreef op zondag 28 juni 2026 @ 16:43:
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Ik ben sinds eergisteren in het bezit van een iphone 17 pro. Het toestel bevalt qua gebruik prima. Tot op heden vind ik alleen de batterijduur erg matig.
Ik had hiervoor een Oppo Find X9 Pro, dat was natuurlijk een toestel met een monster batterij, maar voor mij veel te groot om fijn te kunnen gebruiken.
Ik heb daarvoor alleen maar Google Pixels gehad, en die staan bekend om hun matige accuduur.
Ik ben overgestapt naar iPhone omdat ik juist heel vaak lees dat software en hardware zo goed op elkaar zijn afgestemd. Maar ik vind de batterijduur tot op heden nog niet indrukwekkend. Vrijwel gelijk aan wat ik van een pixel gewend was....
Wordt dit nog beter, of is gewoon wat het is... Ben voornamelijk met wifi verbonden. Na ongeveer 4 uur zit ik al tegen de 30 % en dan speel ik geen games. Voornamelijk Instagram, reddit en Whatsapp
Ik had hiervoor een Oppo Find X9 Pro, dat was natuurlijk een toestel met een monster batterij, maar voor mij veel te groot om fijn te kunnen gebruiken.
Ik heb daarvoor alleen maar Google Pixels gehad, en die staan bekend om hun matige accuduur.
Ik ben overgestapt naar iPhone omdat ik juist heel vaak lees dat software en hardware zo goed op elkaar zijn afgestemd. Maar ik vind de batterijduur tot op heden nog niet indrukwekkend. Vrijwel gelijk aan wat ik van een pixel gewend was....
Wordt dit nog beter, of is gewoon wat het is... Ben voornamelijk met wifi verbonden. Na ongeveer 4 uur zit ik al tegen de 30 % en dan speel ik geen games. Voornamelijk Instagram, reddit en Whatsapp
[ Voor 4% gewijzigd door Wes1987 op 02-07-2026 23:22 ]
Als je je iPhone net hebt zal de batterij zich nog wel herstellen, iOS is nog aan het indexeren. Je speelt meer met je iPhone qua instellingen en dergelijke. Geef het even de tijd.Wes1987 schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 23:21:
Ik ben sinds eergisteren in het bezit van een iphone 17 pro. Het toestel bevalt qua gebruik prima. Tot op heden vind ik alleen de batterijduur erg matig.
Maar na 4 uur 30% kwijt is alleen mogelijk als je veel hebt gebeld. Hier ben ik dan hooguit 10% kwijt.
Weet iemand of de camera lenzen van de 17 Pro coating bevatten? Ik heb op een of andere manier en kras op een van de lenzen gemaakt, maar de kras lijkt een soort van in de coating te zitten oid en is niet voelbaar.
[ Voor 10% gewijzigd door BillSpaarbank op 03-07-2026 08:39 ]
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Keuzes: mijn iPhone 13 Pro is een beetje toe aan vervanging. Vooral ivm batterij.
kies ja dan voor nu een iPhone 17 pro te halen, kosten 1159. Of wacht je op de 18 pro waarvan je overal leest dat Apple zijn prijzen omhoog gooit?😩
kies ja dan voor nu een iPhone 17 pro te halen, kosten 1159. Of wacht je op de 18 pro waarvan je overal leest dat Apple zijn prijzen omhoog gooit?😩
Wachten tot de keynote, en als de tranen over je wangen rollen bij het horen van de prijs van een 18 Pro, bestel je dezelfde avond nog de 17 Pro.Dirk0s schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 08:48:
Keuzes: mijn iPhone 13 Pro is een beetje toe aan vervanging. Vooral ivm batterij.
Batterij vervangen is stukken goedkoper.Dirk0s schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 08:48:
Is er al iets van bekend / gerucht wat de prijzen zullen gaan doen voor de 18 Pro?Gr4mpyC3t schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 09:02:
[...]
Wachten tot de keynote, en als de tranen over je wangen rollen bij het horen van de prijs van een 18 Pro, bestel je dezelfde avond nog de 17 Pro.
Nee.Dirk0s schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 11:34:
[...]
Is er al iets van bekend / gerucht wat de prijzen zullen gaan doen voor de 18 Pro?
Duurder.Dirk0s schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 11:34:
[...]
Is er al iets van bekend / gerucht wat de prijzen zullen gaan doen voor de 18 Pro?
Kijk naar het gemiddelde wat al de andere producten omhoog zijn gegaan. Verwacht + 200,-Dirk0s schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 11:34:
[...]
Die gaan dus richting de 1500 voor een kleine pro versie 😅iMode schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 12:54:
[...]
Kijk naar het gemiddelde wat al de andere producten omhoog zijn gegaan. Verwacht + 200,-
Kleine? De 17 Pro kost nu 1329,- dus inderdaad, waarschijnlijk 1529,-Dirk0s schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 15:48:
[...]
Die gaan dus richting de 1500 voor een kleine pro versie 😅
Alles is (heel veel) omhoog gegaan, basis MacBook Pro kost nu 2229,-
Ja, het gerucht gaat dat Apple het bij de iPhone 18 Pro en Pro Max heeft kunnen houden bij $50,- omdat die componenten al eerder ingekocht zijn. Dat zou dan voor ons € 1399,- oid kunnen worden.Dirk0s schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 11:34:
[...]
Live, Laugh, Toaster bath.
Lijkt mij sterk, van de 1 op de andere dag is alles gemiddeld met 25% gestegen. Ook oude meuk zoals de AppleTV, HomePod etc..Donstil schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 17:26:
[...]
Ja, het gerucht gaat dat Apple het bij de iPhone 18 Pro en Pro Max heeft kunnen houden bij $50,- omdat die componenten al eerder ingekocht zijn. Dat zou dan voor ons € 1399,- oid kunnen worden.
Ik voorspel +200,-
Ik verwacht dat je het aan het juiste eind hebt, helaas. Apple is gek genoeg om dat gewoon door te voeren, hebben ze jaren geleden ook gedaan, toen we in euro's flink wat meer kwijt waren dan in dollars. Ze weten dat men toch wel koopt.iMode schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 15:57:
[...]
Kleine? De 17 Pro kost nu 1329,- dus inderdaad, waarschijnlijk 1529,-
Alles is (heel veel) omhoog gegaan, basis MacBook Pro kost nu 2229,-
Bovendien: als ze die Ultra introduceren voor 2.500,- dollar, dan valt een iPhone van 1.300,- dollar best mee.
[ Voor 12% gewijzigd door THE_BASE op 07-07-2026 19:13 ]
Niet helemaal waar, ze hebben echt wel hun best gedaan om de prijs te drukken. Zo hebben ze de MBP’s standaard met 1TB voorzien en kwam er 100 piek bij. Nog steeds een verhoging, maar niet rücksichtsloos verhoogd met een middelvinger erbij.THE_BASE schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 19:12:
[...]
Ik verwacht dat je het aan het juiste eind hebt, helaas. Apple is gek genoeg om dat gewoon door te voeren, hebben ze jaren geleden ook gedaan, toen we in euro's flink wat meer kwijt waren dan in dollars. Ze weten dat men toch wel koopt.
Bovendien: als ze die Ultra introduceren voor 2.500,- dollar, dan valt een iPhone van 1.300,- dollar best mee.
Dat laatste beweer ik ook niet.Gr4mpyC3t schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 19:39:
[...]
Niet helemaal waar, ze hebben echt wel hun best gedaan om de prijs te drukken. Zo hebben ze de MBP’s standaard met 1TB voorzien en kwam er 100 piek bij. Nog steeds een verhoging, maar niet rücksichtsloos verhoogd met een middelvinger erbij.
Oh oke, want ‘Apple weet dat mensen het toch wel kopen’ was een beetje jouw versie van mijn opmerking (dacht ik).
[ Voor 5% gewijzigd door Gr4mpyC3t op 07-07-2026 19:49 ]
Meer in de zin van dat Apple prijzen wel ‘moet’ verhogen vanwege die opgelopen kosten. En dat men dat wel slikt. Maar goed, nevermind.Gr4mpyC3t schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 19:48:
[...]
Oh oke, want ‘Apple weet dat mensen het toch wel kopen’ was een beetje jouw versie van mijn opmerking (dacht ik).
Ik denk ook dat het zoiets gaat worden, simpel door de recente prijsverhoging van de huidige Apple producten te bekijken en deze door te trekken naar de huidige prijs van de iPhone 17 line-up. Dan kom je voor de 18 op zo'n €150,- €200,- uit naar gelang het model.iMode schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 18:54:
Lijkt mij sterk, van de 1 op de andere dag is alles gemiddeld met 25% gestegen. Ook oude meuk zoals de AppleTV, HomePod etc..
Ik voorspel +200,-
Omdat ik binnenkort een nieuwe iPad Pro wilde kopen (heb nog een iPad Pro 2018) heb ik i.v.m. de prijsverhogingen deze aanschaf naar voren gehaald en net op tijd een hele mooie 13" iPad Pro M5 kunnen scoren met 2TB opslag. Niet nodig, maar vreemd genoeg was dat de beste aanbieding en waren de iPads met lagere opslag relatief gezien duurder. Kort na aanschaf zijn de prijzen verhoogd.
Straks in september kijken wat de 18 Pro Max gaat doen en anders een 17 Pro Max scoren. En anders mijn huidige 16 Pro Max houden, die nog steeds 99% accu health heeft.
Vertrouw de analisten en bankiers van J.P. Morgan een beetje.Donstil schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 17:26:
[...]
Ja, het gerucht gaat dat Apple het bij de iPhone 18 Pro en Pro Max heeft kunnen houden bij $50,- omdat die componenten al eerder ingekocht zijn. Dat zou dan voor ons € 1399,- oid kunnen worden.
https://www.notebookcheck.nl/Apple-De-iPhone-18-Pro-zou-de-prijs-binnen-de-perken-houden-dankzij-ingrijpende-bezuinigingsmaatregelen.1328271.0.html
Daarnaast heeft Apple de prijzen van andere gadgets recent fors verhoogd. Dat is wellicht om de prijsverhoging van de Iphone 18 binnen de perken te houden.
Ja beste keuze is toch nog even wachten denk ik. De 17 pro is nu te krijgen voor 1159, nog flink verschil met 1399 (als dat de prijs wordt) maar ook niet onmogelijkDonstil schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 17:26:
[...]
Beste keuze is nu kopen als je nog ergens een aanbieding ziet (en wat nodig hebt). Ik doe iig wel wat langer met mijn iPhone 17, deze heeft trouwens de grootste update in jaren gehad dus kan voorlopig nog jaren mee.Dirk0s schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 13:21:
[...]
Ja beste keuze is toch nog even wachten denk ik. De 17 pro is nu te krijgen voor 1159, nog flink verschil met 1399 (als dat de prijs wordt) maar ook niet onmogelijk
Ik heb nog een nieuwe iPad voor mijn dochter kunnen kopen voor 369,- (basis, in het roze) kost nu 509,-
En gister met geluk een nieuwe iPad Air M4 2026 gekocht voor mij zelf voor 550,- kost nu 829,-
GoedkoopsteiMode schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 13:45:
[...]
Beste keuze is nu kopen als je nog ergens een aanbieding ziet (en wat nodig hebt). Ik doe iig wel wat langer met mijn iPhone 17, deze heeft trouwens de grootste update in jaren gehad dus kan voorlopig nog jaren mee.
Ik heb nog een nieuwe iPad voor mijn dochter kunnen kopen voor 375,- (basis, in het roze) kost nu 509,-
En gister met geluk een nieuwe iPad Air M4 2026 gekocht voor mij zelf voor 550,- kost nu 829,-
Veel goedkoper zie ik ze niet. Jij denkt dat de prijzen ook van 17 pro weer kunnen stijgen?
Stijgen weet ik niet, maar vaak zakt de prijs niet echt na de introductie van een opvolger.Dirk0s schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 14:10:
[...]
Goedkoopste
Veel goedkoper zie ik ze niet. Jij denkt dat de prijzen ook van 17 pro weer kunnen stijgen?
De prijzen laten zakken deed Apple enkele jaren terug nog wel, maar heeft het bij de 16 Pro en Pro Max al niet meer gedaan. Met alle verhogingen (en tekorten) in het achterhoofd, zou het geheel onlogisch zijn om de prijzen dan wel te laten zakken. Je ziet het bij andere IT productgroepen (bijv. laptops) ook. Doordat opvolgers duurder worden, is er geen noodzaak om extra te investeren in het uitverkopen van het oude product. Dat verkoopt zichzelf wel. Ik verwacht dat de prijs van de 17 Pro dan ook nog wel wat gaat stijgen richting die adviesverkoopprijs van €1329. Op de 18 Pro zal ongetwijfeld weer een flink te kort zijn en ook de grijze markt gaat in die periode snel opdrogen, waardoor er enkel nog beschikbaarheid is bij de officiële resellers die nu al verkopen vanaf €1249, ondanks slechte beschikbaarheid.Gr4mpyC3t schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 15:30:
[...]
Stijgen weet ik niet, maar vaak zakt de prijs niet echt na de introductie van een opvolger.
[ Voor 7% gewijzigd door Jwoeloe op 10-07-2026 19:10 ]
Zodra er een nieuwe lineup uit komt stopt Apple met de productie en verkoop van de voorgaande Pro modellen. Die zijn dan alleen nog via retailers verkrijgbaar zolang ze die op voorraad hebben.Jwoeloe schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 19:07:
[...]
De prijzen laten zakken deed Apple enkele jaren terug nog wel, maar heeft het bij de 16 Pro en Pro Max al niet meer gedaan.
Omdat de accu van mijn 13 Pro nu flink hard achteruit gaat, overweeg ik om op korte termijn een 17 aan te schaffen, aangezien het basismodel in principe voldoet en ik de 17 Pro eigenlijk te duur vind. Het enige waar ik nog een beetje over twijfel is het camerasysteem: is de 2x crop op de hoofdsensor in de praktijk een grote achteruitgang t.o.v. de 3x optische zoom op de 13 Pro?
Toevoeging: laat maar, ik ga toch voor de Pro.
Toevoeging: laat maar, ik ga toch voor de Pro.
[ Voor 5% gewijzigd door Commendatore op 13-07-2026 23:54 ]
Let op:
Voor levertijden en beschikbaarheid is er:
[iPhone] Levertijd & Beschikbaarheid – Deel 6
Voor importeren en losse koop is er:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
Discussies over providers en abonnementen mogen in:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
En voor discussies en ervaringen met accessoires, hoesjes, wallets, screenprotectors, en andere beschermmiddelen is er:
[iPhone 17, 17 Pro (Max) & Air] Accessoires/hoesjes/wallets
Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.
Voor levertijden en beschikbaarheid is er:
[iPhone] Levertijd & Beschikbaarheid – Deel 6
Voor importeren en losse koop is er:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
Discussies over providers en abonnementen mogen in:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
En voor discussies en ervaringen met accessoires, hoesjes, wallets, screenprotectors, en andere beschermmiddelen is er:
[iPhone 17, 17 Pro (Max) & Air] Accessoires/hoesjes/wallets
Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.
/f/image/zvdldotgNNrMhc9ZKtlLhwfx.png?f=fotoalbum_large)