Precies. En de Pro (Max) wil ik gaan kopen.THE_BASE schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 08:47:
[...]
Volgens geruchten in september Pro’s en Ultra. En in het voorjaar Air 2 en iPhone 18.
Ik verbaas me dat er een Air 2 komt. De Air 1 ben ik nog nooit ergens tegengekomen. Of het is me niet opgevallen.
Nee hoor, die zie je weinig in het wild. Paar weken geleden in Japan heb ik er 1 gezien. In de Apple Stores daar alleen maar kopers van andere iPhones. De tafels van iPhone Air bedroevend leeg.jopie schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 09:07:
Ik verbaas me dat er een Air 2 komt. De Air 1 ben ik nog nooit ergens tegengekomen. Of het is me niet opgevallen.
Het is zeker geen lelijke iPhone, maar het mist teveel voor het geld. Ding had eigenlijk iPhone Neo moeten heten.
iPhone 17 Pro • iPad mini (A17 Pro) • MacBook Air M4 • iMac M4 • Watch Series 10 • AirPods Pro 2 & Max • TV 4K • Marstek Venus • Kia EV3 GT-Line
(verplaatst naar het accessoires topic)
[ Voor 93% gewijzigd door Palomar op 17-06-2026 14:49 ]
Apple wil een nieuw model meestal wel een tweede kans geven (ik vermoed omdat de ontwikkelkosten toch al gemaakt zijn). Maar het lijkt er inderdaad op dat de Air enorm flopt.jopie schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 09:07:
Ik verbaas me dat er een Air 2 komt. De Air 1 ben ik nog nooit ergens tegengekomen. Of het is me niet opgevallen.
Ik heb er mijn voordeel mee gedaan en er eentje gekocht toen deze onder de €800 zakte. Het is mijn meest favoriete toestel in meer dan 10 jaar. Mensen die em zien weten niet eens dat het een iPhone is, zo onbekend is de Air. Wel al meerdere mensen na het zien zelf een Air zien kopen die er heel blij mee zijn. Er lijkt iets niet goed te gaan in de marketing
Nou ja het is hem ook denk ik net niet, de prijs en de specs batterij / camera etc die je er voor terug krijgt.Basket Kees schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 12:46:
[...]
Apple wil een nieuw model meestal wel een tweede kans geven (ik vermoed omdat de ontwikkelkosten toch al gemaakt zijn). Maar het lijkt er inderdaad op dat de Air enorm flopt.
Ik heb er mijn voordeel mee gedaan en er eentje gekocht toen deze onder de €800 zakte. Het is mijn meest favoriete toestel in meer dan 10 jaar. Mensen die em zien weten niet eens dat het een iPhone is, zo onbekend is de Air. Wel al meerdere mensen na het zien zelf een Air zien kopen die er heel blij mee zijn. Er lijkt iets niet goed te gaan in de marketing
Het is wel een mooi toestel, maar volgens mij slaat de air variant ook bij samsung etc niet echt aan.
Ik denk dat er ook genoeg niet willen inleveren op baterij etc, de enkele camera het niet vinden. en dan helemaal niet voor die prijs.
Voor onder de 800 euro heb je wellicht een leuke deal gehad idd.
Dat lijkt nog best mee te vallen. Waar Apple op had gehoopt zullen we nooit weten, maar hij heeft de sales van de iPhone Plus meer dan verdubbeld, en die werd ook geen flop genoemd.Basket Kees schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 12:46:
[...]
Maar het lijkt er inderdaad op dat de Air enorm flopt.
https://appleinsider.com/articles/26/03/23/iphone-air-is-demonstrably-not-a-failure-for-apple
Ik heb de mijne gisteren toevallig ontvangen voor 844,-Carlos0_0 schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 12:53:
[...]
Nou ja het is hem ook denk ik net niet, de prijs en de specs batterij / camera etc die je er voor terug krijgt.
Het is wel een mooi toestel, maar volgens mij slaat de air variant ook bij samsung etc niet echt aan.
Ik denk dat er ook genoeg niet willen inleveren op baterij etc, de enkele camera het niet vinden. en dan helemaal niet voor die prijs.
Voor onder de 800 euro heb je wellicht een leuke deal gehad idd.
Sinds de release vond ik het al een prachtig toestel maar de prijs was voor mij niet te verantwoorden. Spec wise is de 17 Pro dan een stuk beter.
Maar voor 844,- vond ik het wel de moeite waard om het in ieder geval te proberen. Ding voelt wel echt heel premium aan. Ben benieuwd naar de rest.
Dit is natuurlijk het topic voor iPhone Air niet, maar om het ook op iPhone 17 Pro te houden: zo ontzettend dik is die iPhone niet. Ik vind de resolutie vooral veel beter van de Pro’s. En heb toch gemerkt dat ik 4x zoom vaker gebruik dan ik dacht, zeker tijdens vakantie. Geluid en batterijduur zal allemaal wel prima zijn, maar hij had direct beter verkocht voor zo’n 799 dollar of 899 euro.Lynix schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 13:45:
[...]
Ik heb de mijne gisteren toevallig ontvangen voor 844,-
Sinds de release vond ik het al een prachtig toestel maar de prijs was voor mij niet te verantwoorden. Spec wise is de 17 Pro dan een stuk beter.
Maar voor 844,- vond ik het wel de moeite waard om het in ieder geval te proberen. Ding voelt wel echt heel premium aan. Ben benieuwd naar de rest.
iPhone 17 Pro • iPad mini (A17 Pro) • MacBook Air M4 • iMac M4 • Watch Series 10 • AirPods Pro 2 & Max • TV 4K • Marstek Venus • Kia EV3 GT-Line
Wel apart dat de "normale" iPhone 18 pas in het voorjaar wordt gereleased.
Maar ik heb zo'n vermoeden dat ze dit doen omdat zowel de iPhone 16 als de iPhone 17 zo ontzettend goede bang for your buck waren dat dit ten koste ging van de verkoop van de Pro modellen.
Daarom vermoed ik dat ze bewust de iPhone 18 vetragen en zo mensen bij release in september zo forceren naar de Pro modellen. Best wel slim van Apple.
Maar ik heb zo'n vermoeden dat ze dit doen omdat zowel de iPhone 16 als de iPhone 17 zo ontzettend goede bang for your buck waren dat dit ten koste ging van de verkoop van de Pro modellen.
Daarom vermoed ik dat ze bewust de iPhone 18 vetragen en zo mensen bij release in september zo forceren naar de Pro modellen. Best wel slim van Apple.
Telefoons verkopen ze toch wel. Ik denk dat het eerder te maken heeft met spreiden van inkoop-, logistiek, en recourse capaciteiten. En als leuke bijkomstigheid: twee keer per jaar aandacht in de techmedia, reviewers influencers etc.Tranquility schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 16:30:
Wel apart dat de "normale" iPhone 18 pas in het voorjaar wordt gereleased.
Maar ik heb zo'n vermoeden dat ze dit doen omdat zowel de iPhone 16 als de iPhone 17 zo ontzettend goede bang for your buck waren dat dit ten koste ging van de verkoop van de Pro modellen.
Daarom vermoed ik dat ze bewust de iPhone 18 vetragen en zo mensen bij release in september zo forceren naar de Pro modellen. Best wel slim van Apple.
Wat ik mij dan ga afvragen, gaat die gewone 18 serie dan een half jaar korter mee met firmware updates ?.
Normaal komt de update en de telefoons in september, nu komt de telefoon dus een half jaar later.
Niet dat iPhone kort updates krijgen, maar ga dan toch denken de gewone generatie iets korter update support gaat krijgen .
Normaal komt de update en de telefoons in september, nu komt de telefoon dus een half jaar later.
Niet dat iPhone kort updates krijgen, maar ga dan toch denken de gewone generatie iets korter update support gaat krijgen .
Als er een zelfde soort CPU in zit als de iPhone 17 bijvoorbeeld, dan kan ik me voorstellen dat er een iets kortere ondersteuning is. Wat mij betreft echt verwaarloosbaar als je kijkt wat er nu nog met iOS 27 ondersteund wordt.Carlos0_0 schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 17:51:
Wat ik mij dan ga afvragen, gaat die gewone 18 serie dan een half jaar korter mee met firmware updates ?.
Normaal komt de update en de telefoons in september, nu komt de telefoon dus een half jaar later.
Niet dat iPhone kort updates krijgen, maar ga dan toch denken de gewone generatie iets korter update support gaat krijgen .
(Hallo iPhone 11 uit 2019)
Have you tried turning it off and on again?
Ja goed het is idd verwaarloosbaar, want ja de iPhone 11 is dan nu een toevallig voorbeeld.Gr4mpyC3t schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 18:55:
[...]
Als er een zelfde soort CPU in zit als de iPhone 17 bijvoorbeeld, dan kan ik me voorstellen dat er een iets kortere ondersteuning is. Wat mij betreft echt verwaarloosbaar als je kijkt wat er nu nog met iOS 27 ondersteund wordt.
(Hallo iPhone 11 uit 2019)
Maar ja dan anders als nog een iPhone 12 uit 2020 had hem gekregen, en dan nog tot het jaar erna in september mee gegaan.
En ja het is niet die telefoon dan gelijk onbruikbaar wordt, krijgt nog security updates.
Ik denk dat ze iPhones steeds langer zullen blijven ondersteunen nu de stapjes in RAM en CPU steeds kleiner worden bij nieuwe modellen terwijl het besturingssysteem niet echt veel groter meer wordt. Zelfs een 2022 SE krijg nog iOS27. Hooguit dat zwaardere AI functies misschien eerder vervallen.
Ze zullen in principe altijd kijken naar de CPU, GPU en het werkgeheugen. Lijkt me dat apparaten vanzelf afvallen als het de boel niet meer bij kan benen.
Wat er de komende 7 jaar allemaal aan iOS zal veranderen is toch koffiedik kijken.
Wat er de komende 7 jaar allemaal aan iOS zal veranderen is toch koffiedik kijken.
Have you tried turning it off and on again?
Zelfs de 2020SE die twee jaar ouder is krijgt iOS27.DNN!S schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 20:21:
Ik denk dat ze iPhones steeds langer zullen blijven ondersteunen nu de stapjes in RAM en CPU steeds kleiner worden bij nieuwe modellen terwijl het besturingssysteem niet echt veel groter meer wordt. Zelfs een 2022 SE krijg nog iOS27. Hooguit dat zwaardere AI functies misschien eerder vervallen.
Jullie genoemde se zijn niet zo spannend, zelfs de iPhone 11 uit 2019 krijgt os27wjvh schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 22:00:
[...]
Zelfs de 2020SE die twee jaar ouder is krijgt iOS27.
Ik geef me over. Je wint.Carlos0_0 schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 23:23:
[...]
Jullie genoemde se zijn niet zo spannend, zelfs de iPhone 11 uit 2019 krijgt os27
Ik quote mezelf even, hoop dat er mensen nog ideeën hebben over het bovenstaande.musicfreak schreef op donderdag 30 april 2026 @ 16:23:
Ik heb sinds kort een iPhone 17. Hiervoor had ik een SE 2022, daarnaast heb ik een iPad 2021 (M1, LCD scherm).
Het valt mij op dat het scherm van mijn iPhone 17 wat flets oogt. Bij invallend zonlicht speelt dit helemaal, dan is de achtergrond van de icoontjes op m'n startscherm (heb hem in donkere modus staan) en in het instellingen menu eerder donkergrijs dan diep zwart. Mijn iPad Pro met LCD scherm kan een stuk minder fel dan de 17 maar daarbij zie ik dit niet, en is zwart gewoon zwart. Ook bij mijn SE 2022 met zijn minder geavanceerde scherm zie ik dit niet terug.
Via sysdiagnose ben ik er achter gekomen dat ik een Samsung G9P scherm heb. Ik las in dit topic dat dit qua kwaliteit op plaats 4 staat, na 2 andere panelen van Samsung en eentje van LG.
Mijn vraag: zijn er meer mensen met wat fletse schermen? En zou dit fletse inderdaad door het type paneel kunnen komen?
Ik merk namelijk dat ik me blijf irriteren aan mijn iPhone 17 scherm, waarbij zwarte kleuren eerder donkergrijs zijn dan zwart. Overweeg ermee langs te gaan bij een Apple store, maar dan helpt het als ik weet dat dit een probleem is wat vaker voorkomt.
Daar zit wel wat in.DNN!S schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 17:08:
Telefoons verkopen ze toch wel. Ik denk dat het eerder te maken heeft met spreiden van inkoop-, logistiek, en recourse capaciteiten. En als leuke bijkomstigheid: twee keer per jaar aandacht in de techmedia, reviewers influencers etc.
Zelf heb ik een iPhone 16 Pro Max en heb de 17 overgeslagen omdat ik weinig vernieuwends zag die de overstap de moeite waard maakten, maar met de 18 Pro Max komen er wel leuke verbeteringen zoals een flink betere batterijduur (grotere batterij en efficiëntere hardware) en 12GB aan RAM. Dus was eigenlijk van plan komend najaar wel te gaan upgraden.
Maar waar ik mij wel een beetje zorgen over begin te maken zijn de geruchten die de laatste tijd rondgaan dat Apple een zeer forse prijsverhoging van honderden euro's gaat doorvoeren bij hun iPhone 18 line-up, terwijl iPhones al zo aan de prijs zijn, dus moet eerst maar gaan zien wat de uiteindelijke prijzen gaan worden, maar de geruchten beloven niet veel goeds..
[ Voor 4% gewijzigd door Tranquility op 20-06-2026 12:21 ]
Idem, ik twijfel om dan nu een 17 Pro te scoren met de aanbiedingen die tegen het einde van de productcyclus verschijnen, maar het voelt dan toch als een jaar te laat.Tranquility schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 12:13:
[...]
Daar zit wel wat in.
Zelf heb ik een iPhone 16 Pro Max en heb de 17 overgeslagen omdat ik weinig vernieuwends zag die de overstap de moeite waard maakten, maar met de 18 Pro Max komen er wel leuke verbeteringen zoals een flink betere batterijduur (grotere batterij en efficiëntere hardware) en 12GB aan RAM. Dus was eigenlijk van plan komend najaar wel te gaan upgraden.
Maar waar ik mij wel een beetje zorgen over begin te maken zijn de geruchten die de laatste tijd rondgaan dat Apple een zeer forse prijsverhoging van honderden euro's gaat doorvoeren bij hun iPhone 18 line-up, terwijl iPhones al zo aan de prijs zijn, dus moet eerst maar gaan zien wat de uiteindelijke prijzen gaan worden, maar de geruchten beloven niet veel goeds..
Have you tried turning it off and on again?
Hier van de week de normale 17 nog gekocht, waarom zou het te laat zijn? Blijven toestellen die jaren lang mee kunnen.Gr4mpyC3t schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 13:18:
[...]
Idem, ik twijfel om dan nu een 17 Pro te scoren met de aanbiedingen die tegen het einde van de productcyclus verschijnen, maar het voelt dan toch als een jaar te laat.
Ik zal mijzelf ongetwijfeld weer corrigeren in september, maar zoals het er nu uitziet en er geruchten zijn van prijsverhogingen van 200-300 euro vanaf de Apple prijs zie ik mijzelf niet upgraden voor alleen een iets beter camera en kleiner Dynamic Island.Gr4mpyC3t schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 13:18:
[...]
Idem, ik twijfel om dan nu een 17 Pro te scoren met de aanbiedingen die tegen het einde van de productcyclus verschijnen, maar het voelt dan toch als een jaar te laat.
Als je het mij vraagt zou ik zeker een iPhone 17 Pro scoren voor een leuke prijs, die is op dit moment goed verkrijgbaar, betaalbaar en ten opzichte van een 18 Pro kan het je zo 400 euro schelen. Maar goed, het blijft koffiedik kijken.
iPhone 17 Pro • iPad mini (A17 Pro) • MacBook Air M4 • iMac M4 • Watch Series 10 • AirPods Pro 2 & Max • TV 4K • Marstek Venus • Kia EV3 GT-Line
Klopt. Voorlopig zitten we aan het begin van de zomer en duurt het nog wel even voordat het september is waar we dan ongetwijfeld te horen krijgen wat de nieuwe line-up gaat kosten. Voor mij heeft een upgrade naar de 17 Pro Max vanaf mijn 16 Pro Max nog niet zo veel zin. Ik wil om de twee jaar wel upgraden, maar als een 18 Pro Max €1800,- moet gaat kosten voor de 256GB versie dan pas ik daarvoor. Het lijkt mij ook dat Apple niet zo'n rigoureuze prijsverhoging gaat doorvoeren omdat er dan een hoop mensen gaan afhaken als de verschillen te groot worden.THE_BASE schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 13:24:
Ik zal mijzelf ongetwijfeld weer corrigeren in september, maar zoals het er nu uitziet en er geruchten zijn van prijsverhogingen van 200-300 euro vanaf de Apple prijs zie ik mijzelf niet upgraden voor alleen een iets beter camera en kleiner Dynamic Island.
Als je het mij vraagt zou ik zeker een iPhone 17 Pro scoren voor een leuke prijs, die is op dit moment goed verkrijgbaar, betaalbaar en ten opzichte van een 18 Pro kan het je zo 400 euro schelen. Maar goed, het blijft koffiedik kijken.
Als het voor mij te duur gaat worden, of tenminste het geld heb ik wel normaal gesproken. maar voor wat ik er mee.Tranquility schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 12:13:
[...]
Daar zit wel wat in.
Zelf heb ik een iPhone 16 Pro Max en heb de 17 overgeslagen omdat ik weinig vernieuwends zag die de overstap de moeite waard maakten, maar met de 18 Pro Max komen er wel leuke verbeteringen zoals een flink betere batterijduur (grotere batterij en efficiëntere hardware) en 12GB aan RAM. Dus was eigenlijk van plan komend najaar wel te gaan upgraden.
Maar waar ik mij wel een beetje zorgen over begin te maken zijn de geruchten die de laatste tijd rondgaan dat Apple een zeer forse prijsverhoging van honderden euro's gaat doorvoeren bij hun iPhone 18 line-up, terwijl iPhones al zo aan de prijs zijn, dus moet eerst maar gaan zien wat de uiteindelijke prijzen gaan worden, maar de geruchten beloven niet veel goeds..
Dan koop ik gewoon de generatie er voor bijv, die kan je dan voor veel leukere prijs vinden. als de nieuwe versie uit gekomen is.
Het voordeel van een flinke prijsstijging is dat hij waarschijnlijk sneller te koop is. Maar je moet dat bedrag natuurlijk wel kunnen en willen betalen.
Ik volg de Samsung en andere Android wereld niet zo, maar heeft iemand een korte samenvatting hoe de prijsstijgingen daar zijn voor de nieuwe modellen?
Ik volg de Samsung en andere Android wereld niet zo, maar heeft iemand een korte samenvatting hoe de prijsstijgingen daar zijn voor de nieuwe modellen?
De begin/advies prijs beginnen hoog, en binnen de kortste keren zijn ze enorm afgeprijsd.wjvh schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 15:56:
Het voordeel van een flinke prijsstijging is dat hij waarschijnlijk sneller te koop is. Maar je moet dat bedrag natuurlijk wel kunnen en willen betalen.
Ik volg de Samsung en andere Android wereld niet zo, maar heeft iemand een korte samenvatting hoe de prijsstijgingen daar zijn voor de nieuwe modellen?
Ook nu met de RAM-premium? Want daar doelt ie op denk ik….Carlos0_0 schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 16:10:
[...]
De begin/advies prijs beginnen hoog, en binnen de kortste keren zijn ze enorm afgeprijsd.
Oh dat geen idee, dat zou eens met de huidige samsung bijv in de pricewatch bekeken moeten worden.DNN!S schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 16:16:
[...]
Ook nu met de RAM-premium? Want daar doelt ie op denk ik….
De 17 pro max heeft in de testen meer accuduur, vooral door +400mah accu en ook 12 GB ram beschikbaar. Dus daarvoor hoef je niet op de 18 te wachten…Tranquility schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 12:13:
[...]
Daar zit wel wat in.
Zelf heb ik een iPhone 16 Pro Max en heb de 17 overgeslagen omdat ik weinig vernieuwends zag die de overstap de moeite waard maakten, maar met de 18 Pro Max komen er wel leuke verbeteringen zoals een flink betere batterijduur (grotere batterij en efficiëntere hardware) en 12GB aan RAM. Dus was eigenlijk van plan komend najaar wel te gaan upgraden.
Maar waar ik mij wel een beetje zorgen over begin te maken zijn de geruchten die de laatste tijd rondgaan dat Apple een zeer forse prijsverhoging van honderden euro's gaat doorvoeren bij hun iPhone 18 line-up, terwijl iPhones al zo aan de prijs zijn, dus moet eerst maar gaan zien wat de uiteindelijke prijzen gaan worden, maar de geruchten beloven niet veel goeds..
https://www.cnet.com/tech/mobile/which-iphone-has-the-best-battery-ive-crowned-a-new-power-winner/
Ik wil vooral mijn 14 vervangen door de 18 Pro vanwege de betere camera.
De keuze tussen de Pro of de Pro Max moet ik nog maken.
De keuze tussen de Pro of de Pro Max moet ik nog maken.
Zou kunnen, maar als ik ga upgraden wil ik ook de nieuwste tech. Daarnaast houd ik niet van oneven getallen.SirLenncelot schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 17:27:
De 17 pro max heeft in de testen meer accuduur, vooral door +400mah accu en ook 12 GB ram beschikbaar. Dus daarvoor hoef je niet op de 18 te wachten…
https://www.cnet.com/tech/mobile/which-iphone-has-the-best-battery-ive-crowned-a-new-power-winner/
Zou het toch maar snel doen.Gr4mpyC3t schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 13:18:
[...]
Idem, ik twijfel om dan nu een 17 Pro te scoren met de aanbiedingen die tegen het einde van de productcyclus verschijnen, maar het voelt dan toch als een jaar te laat.
iPhone 17 Pro • iPad mini (A17 Pro) • MacBook Air M4 • iMac M4 • Watch Series 10 • AirPods Pro 2 & Max • TV 4K • Marstek Venus • Kia EV3 GT-Line
Helaas is de 15 Pro van mijn vrouw gisteren in bad gevallen, welgeteld 3 seconde onder water geweest maar vanochtend herkende/verificieerd de telefoon de batterij niet meer en laadt hij niet verder dan 1% op. Erg jammer want verder was de 15 Pro nog een prima toestel. Nu de 17 Pro besteld voor haar.
Bijzonder, al sinds de iPhone12 ga ik gewoon zwemmen met toestel in de zak en nooit problemen. Weet je zeker dat het met elkaar te maken heeft? Al een reset ofzo uitgeprobeerd?TNSN schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 11:47:
Helaas is de 15 Pro van mijn vrouw gisteren in bad gevallen, welgeteld 3 seconde onder water geweest maar vanochtend herkende/verificieerd de telefoon de batterij niet meer en laadt hij niet verder dan 1% op. Erg jammer want verder was de 15 Pro nog een prima toestel. Nu de 17 Pro besteld voor haar.
Is die misschien een keer open gemaakt, en dan niet door een Apple (leverancier) zelf ?.TNSN schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 11:47:
Helaas is de 15 Pro van mijn vrouw gisteren in bad gevallen, welgeteld 3 seconde onder water geweest maar vanochtend herkende/verificieerd de telefoon de batterij niet meer en laadt hij niet verder dan 1% op. Erg jammer want verder was de 15 Pro nog een prima toestel. Nu de 17 Pro besteld voor haar.
1 keer open geweest, is geen garantie meer dat die 100% waterdicht is.
Tevens kan dit ook komen door vallen etc, kan ook altijd iets van binnen veranderen.
Ik vind het ook heel raar, zie foto welke melding hij geeft. Telefoon nooit open geweest oid.DNN!S schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 11:51:
[...]
Bijzonder, al sinds de iPhone12 ga ik gewoon zwemmen met toestel in de zak en nooit problemen. Weet je zeker dat het met elkaar te maken heeft? Al een reset ofzo uitgeprobeerd?
Nooit open geweest, ik dacht ook door het vallen/gebruik dat de waterseal misschien verslechterd is.Carlos0_0 schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 11:54:
[...]
Is die misschien een keer open gemaakt, en dan niet door een Apple (leverancier) zelf ?.
1 keer open geweest, is geen garantie meer dat die 100% waterdicht is.
Tevens kan dit ook komen door vallen etc, kan ook altijd iets van binnen veranderen.
Vallen kan ook Inderdaad. Waterdicht is ook niet gegarandeerd natuurlijk. Gevalletje heel veel pech denk ik….TNSN schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 11:59:
[...]
Nooit open geweest, ik dacht ook door het vallen/gebruik dat de waterseal misschien verslechterd is.
Zo te zien geen originele accu, wellicht dat het probleem dat het niet meer waterdicht was.TNSN schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 11:59:
[...]
Nooit open geweest, ik dacht ook door het vallen/gebruik dat de waterseal misschien verslechterd is.
Zijn er meer mensen waarbij de telefoon vaak erg warm aanvoelt?
Ik merk dat mijn 17 pro bij licht gebruik (safari) al oncomfortabel warm wordt. Ik krijg ook steeds vaker de melding dat adaptieve stroom is ingeschakeld. En buiten dimt het scherm erg snel.
Zijn er mensen die dit herkennen, of zou er iets aan de hand zijn?
Ik merk dat mijn 17 pro bij licht gebruik (safari) al oncomfortabel warm wordt. Ik krijg ook steeds vaker de melding dat adaptieve stroom is ingeschakeld. En buiten dimt het scherm erg snel.
Zijn er mensen die dit herkennen, of zou er iets aan de hand zijn?
Hogere temperaturen buiten = hogere temperaturen voor de iPhone. Ik merk het zelf ook op mijn 15 Pro.bleekie schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 12:47:
Zijn er meer mensen waarbij de telefoon vaak erg warm aanvoelt?
Ik merk dat mijn 17 pro bij licht gebruik (safari) al oncomfortabel warm wordt. Ik krijg ook steeds vaker de melding dat adaptieve stroom is ingeschakeld. En buiten dimt het scherm erg snel.
Zijn er mensen die dit herkennen, of zou er iets aan de hand zijn?
Is een beetje inherent aan de tijd van het jaar.
Have you tried turning it off and on again?
Same. Ik had dezelfde issues op mijn iPhone 15 Pro Max en iPhone 16. Mijn 17 Pro wordt ook echt oncomfortabel heet. Wat op zich minder zou moeten gebeuren vanwege de aluminium body en de nieuwe vapor chamber. Ik merk echter geen verschil.bleekie schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 12:47:
Zijn er meer mensen waarbij de telefoon vaak erg warm aanvoelt?
Ik merk dat mijn 17 pro bij licht gebruik (safari) al oncomfortabel warm wordt. Ik krijg ook steeds vaker de melding dat adaptieve stroom is ingeschakeld. En buiten dimt het scherm erg snel.
Zijn er mensen die dit herkennen, of zou er iets aan de hand zijn?
Steam: RanoNL • Switch: SW-7213-3040-4357 • PlayStation: AmanoNL • XBOX: RanoNL
Let op:
Voor levertijden en beschikbaarheid is er:
[iPhone] Levertijd & Beschikbaarheid – Deel 6
Voor importeren en losse koop is er:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
Discussies over providers en abonnementen mogen in:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
En voor discussies en ervaringen met accessoires, hoesjes, wallets, screenprotectors, en andere beschermmiddelen is er:
[iPhone 17, 17 Pro (Max) & Air] Accessoires/hoesjes/wallets
Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.
Voor levertijden en beschikbaarheid is er:
[iPhone] Levertijd & Beschikbaarheid – Deel 6
Voor importeren en losse koop is er:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
Discussies over providers en abonnementen mogen in:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
En voor discussies en ervaringen met accessoires, hoesjes, wallets, screenprotectors, en andere beschermmiddelen is er:
[iPhone 17, 17 Pro (Max) & Air] Accessoires/hoesjes/wallets
Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.