• Dorryflorry
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 21:44
bob-nwk schreef op zondag 22 februari 2026 @ 14:19:
[...]

Ik zou me hier echt niet te druk om maken. Ja, wellicht zijn andere panels idd op papier wat beter. Maar over het algemeen zou ik er gewoon vanuit gaan dat de standaard die Apple hanteert dusdanig hoog is dat je altijd in het premium segment zit.
Dat zijn wel mooie en geruststellende woorden.
Zo denk ik er op zich ook over, maar het zijn afwijkingen die ik zelf ondervind of merk. Ik vind het gewoon jammer.

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Dorryflorry schreef op zondag 22 februari 2026 @ 11:25:
Vandaag eindelijk de update doorgevoerd van 26.0 naar 26.3. Toch weer anderhalve gig kwijt aan opslag merkte ik.
"iPhone firmware updates temporarily require significantly more storage—often 500MB–1.5GB or more for the file itself, plus extra space for decompression and installation—due to the need to keep the old system active while unpacking the new one. While the update replaces the old OS and doesn't permanently compound in size, the "System Data" may temporarily spike, requiring you to free up space, restart, or wait for the system to cache data"

die extra opslag zal na een tijdje weer beschikbaar zijn. Phone al uit/ aan gezet?

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Dorryflorry schreef op zondag 22 februari 2026 @ 14:06:
[...]

Teleurgesteld in de afwijkende consistentie van de quality control vat het eigenlijk samen voornamelijk op vlak van schermkwaliteit.

Ik ben benieuwd of ik tijdens de zomer zal ervaren of ik voldoende schermhelderheid kan hebben zonder dat de batterij razendsnel leggetrokken wordt.
Als je gaat zoeken zal je altijd iets vinden. Er zijn ook Tweakers geweest die het LG-scherm hadden en de groene gloed niet opmerkten.

Is het ook niet zo dat True Tone (of hoe heet dat) de boost naar 3000 nits doet? Volgens mij kom je niet handmatig tot die helderheid.

Have you tried turning it off and on again?

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Dorryflorry schreef op zondag 22 februari 2026 @ 14:06:
[...]

Teleurgesteld in de afwijkende consistentie van de quality control vat het eigenlijk samen voornamelijk op vlak van schermkwaliteit.

Ik ben benieuwd of ik tijdens de zomer zal ervaren of ik voldoende schermhelderheid kan hebben zonder dat de batterij razendsnel leggetrokken wordt.
Toch merk ik op dat je je druk blijft maken over inconsistentie en andere problemen rondom een iPhone of iOS. Jammer, probeer er toch van te genieten of kies een ander device.

KIA EV3 GT-Line LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• Dorryflorry
THE_BASE schreef op zondag 22 februari 2026 @ 15:40:
[...]

Toch merk ik op dat je je druk blijft maken over inconsistentie en andere problemen rondom een iPhone of iOS. Jammer, probeer er toch van te genieten of kies een ander device.
Ik begrijp je reactie maar het is vooral op basis van een ervaring of ondervinding in de praktijk dat ik erover ben beginnen opzoeken.

Heel wat pagina’s terug in dit topic kwam dit ook aan bod en er werd meteen de manufacturer van het scherm nagegaan zonder iets gemerkt te hebben. Dat is niet bij mij het geval helaas.

Is het waar dat met true tone de maximale helderheid lager ligt? Zou wel handig zijn om te weten.

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Dorryflorry schreef op zondag 22 februari 2026 @ 17:49:
Is het waar dat met true tone de maximale helderheid lager ligt? Zou wel handig zijn om te weten.
Heb het maar eens opgezocht en het heeft niets met True Tone te maken maar met ‘Auto brightness’. Die moet dus wel aanstaan, anders haal je nooit de 3000 nits.

Edit: En zoals ik het dus maar interpreteer, blijf er vanaf en laat het de iPhone zelf uitzoeken. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Gr4mpyC3t op 22-02-2026 17:59 ]

Have you tried turning it off and on again?

• Sonyman1
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:04
Heb de Iphone 17 pro max nu een aantal maanden in bezit.

Tot nu toe een prima telefoon. Al heb ik wel eens gehad dat safari vast liep.
De nieuwe sneltoets op direct foto's te maken is ideaal.

Wat ik wel mis is de schuifknop om de telefoon op stil te zetten. Dat is nu een druktoets geworden, waardoor het minder overzichtelijk is of de iphone nu op stil staat of niet.

• Dorryflorry
Gr4mpyC3t schreef op zondag 22 februari 2026 @ 17:58:
[...]

Heb het maar eens opgezocht en het heeft niets met True Tone te maken maar met ‘Auto brightness’. Die moet dus wel aanstaan, anders haal je nooit de 3000 nits.

Edit: En zoals ik het dus maar interpreteer, blijf er vanaf en laat het de iPhone zelf uitzoeken. :)
Erg bedankt om dit op te zoeken.
Heb net even side by side vergeleken met de 16PM van mijn vader met Samsung paneel.
Max helderheid zonder true tone en ook met zelfs met is het een wereld van verschil. Gewoon instellingen geopend en vergeleken. Toestellen liggen naast elkaar op tafel. Zodra je niet knal boven het LG scherm ligt te kijken, dus bijvoorbeeld van de zijkant of dergelijke, valt op dat de maximale helderheid een pak lager ligt en er een groenige schijn over het hele scherm hangt.

Ik zal er eens een foto van maken. Het is dan echt opmerkelijker dan je zou denken.
Pagina: 1 ... 28 29 Laatste

Let op:
Voor levertijden en beschikbaarheid is er:
[iPhone] Levertijd & Beschikbaarheid – Deel 6
Voor importeren en losse koop is er:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
Discussies over providers en abonnementen mogen in:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
En voor discussies en ervaringen met accessoires, hoesjes, wallets, screenprotectors, en andere beschermmiddelen is er:
[iPhone 17, 17 Pro (Max) & Air] Accessoires/hoesjes/wallets

Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.