austin_77 schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 10:04:
[...]
Zoals je al schrijft is het wennen aan het grotere formaat wellicht sneller voorbij dan de prijsvoordelen van een iphone 13 mini.
Voor wat betreft je laatste zin zou ik liever zien dat @
VD86 in winkels ‘gaat voelen’ ipv kopen en weer retourneren. Ik denk dat dat in de huidige tijdsgeest beter is om niet te adviseren. Maar goed, ieder zijn eigen keuze

Inderdaad je kan beter even in een winkel voelen, als je zo lang gewend ben al aan z'n miniatuur toestel.
Deze telefoons zijn er gewoon niet meer van die afmetingen, speel gewoon even met alle formaten die er zijn.
Je komt dan van zelf uit bij het formaat wat je het meest geschikt vind, en waar je uiteindelijk ook echt wel aan wend.
Ik snap sowieso de mensen met de mini niet, ook op mijn werk een paar.
Dan zetten ze de bril op het hoofd, houden ze het toestel zo dicht bij hun hoofd dat het hun neus aanraakt zowat. en dan zeggen nee ik vind de mini echt geweldig toestel wil niet anders.
Ik denk dan echt gast kom op he, zie je wel wat je doet zelf. Maar goed is hun mening.
Tegenwoordig doe je zoveel met een telefoon(1 ne meer dan de ander nog steeds), maar met een normale 16/17 formaat gewoon dingen normaal al zien(En dat ding valt in elke broekzak met gemak).
Je kan normaal een beetje website of whatsapp lezen(Zonder te veel moeten scrollen etc), normaal een kort filmpje bekijken etc. Je bank app etc beetje rustig bekijken.
Maar inderdaad gewoon even alle formaten in de winkel voelen, doe even wat dingen ermee foto maken, een website als tweakers even een nieuws artikel lezen. hem met 1 hand bedienen etc.
Dan merk je van zelf dat een iets groter scherm echt wel prettig is, en je van zelf uit komt bij een normale of een pro max of er tussen in(Al is het verschil tussen de gewone en pro in grote niet merkbaar denk ik).