Tot 60W kan door goedkope kabels zonder chip als het maar minder dan 3A is dus 20V 3A is 60wWorld Citizen schreef op donderdag 18 december 2025 @ 15:43:
Ik gebruik de Anker 140 USBc Lader icm de originele Apple kabel op een 17 ProMax, en zoals je ziet komt er dan ook netjes 40w uit.
Erg tevreden en er zijn wat kleinere te vinden die ook 40w eruit duwen. Die ik heb is wellicht te groot voor je omdat ik hem ook voor een laptop gebruik.
40w door budget kabels duwen gaat vaak niet en lijkt me ook niet meer heel veilig plan.
[Afbeelding]
Ahja zeker, maar als je het meet dan komen al die goedkope kabels die ik heb niet aan de 40w. Theoretisch kan het, maar in praktijk zijn de kabels slecht gesoldeerd enzo... waardoor je er niet aan komt.Roy Tollenaar schreef op donderdag 18 december 2025 @ 15:45:
[...]
Tot 60W kan door goedkope kabels zonder chip als het maar minder dan 3A is dus 20V 3A is 60w
FreeReef.nl
Ik gebruik een ugreen 65w dual portquerex schreef op donderdag 18 december 2025 @ 12:37:
Welke lader gebruiken jullie om de iPhone 17 dagelijks te laden?
Ik vermoed dat snelladen op lange termijn niet aan te raden ismaar weet niet welk de "normale" lader is van wattage...
Heeft er nog iemand het volgende ervaren?
Wanneer ik bijvoorbeeld een hele tijd, of eigenlijk al heel de dag, geen camera heb gebruikt, en ik even snel via de cameraknop mijn camera wil bovenhalen, duurt het soms wel zelfs een aantal seconden alvorens de camera wakker is en klaar om een foto te nemen. Dit zelfs wanneer er geen low power mode aan staat.
Dit vind ik erg teleurstellend voor een om toestel. Het gaat om een 17PM. Heeft iemand een idee hoe dit aangepakt kan worden? Voor het overige werkt het toestel denk ik naar behoren.
Alvast erg bedankt.
Wanneer ik bijvoorbeeld een hele tijd, of eigenlijk al heel de dag, geen camera heb gebruikt, en ik even snel via de cameraknop mijn camera wil bovenhalen, duurt het soms wel zelfs een aantal seconden alvorens de camera wakker is en klaar om een foto te nemen. Dit zelfs wanneer er geen low power mode aan staat.
Dit vind ik erg teleurstellend voor een om toestel. Het gaat om een 17PM. Heeft iemand een idee hoe dit aangepakt kan worden? Voor het overige werkt het toestel denk ik naar behoren.
Alvast erg bedankt.
Volgens Prosser komt er geen gewone iPhone 18 of iPhone Air 2 in september 2026. Alleen de iPhone 18 Pro, Pro Max en de Fold, die er zo uitziet:
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Er waren al eens geruchten hiervan dit jaar, dat Apple het wat meer wil gaan spreiden.
September de pro modellen, en rond Maart de gewone,plus,e modellen.
September de pro modellen, en rond Maart de gewone,plus,e modellen.
Moet ik mijn iPhone verkopen?
Ik heb thuis pc met utp kabel in.
Ik heb android tablet via wifi (uiteraard).
En bij al deze is mijn upload snelheid altijd goed. Ik mag iedere dag de speedtest doen, altijd oke.
Dan bij de iPhone 17 pro max; soms heb ik eens 47 mbps upload, maar in de meeste gevallen max 2mbps. Iedere dag. Een ramp is het.
Ik heb natuurlijk gemini geraadpleegd, verschillende dingens afgezet en dergelijke meer, helpt niet.
Ook alleen de 5gh band genomen, helpt niet.
Instellingen in de iPhone afgezet. Helpt niet.
Ik weet niet wat ik nog meer kan doen?
Dit is een zeer vervelende probleem omdat ik die upload soms eens nodig heb.
En bij al deze is mijn upload snelheid altijd goed. Ik mag iedere dag de speedtest doen, altijd oke.
Dan bij de iPhone 17 pro max; soms heb ik eens 47 mbps upload, maar in de meeste gevallen max 2mbps. Iedere dag. Een ramp is het.
Ik heb natuurlijk gemini geraadpleegd, verschillende dingens afgezet en dergelijke meer, helpt niet.
Geen oplossing maar wij hebben thuis op de telefoons eigenlijk altijd wifi uitstaan en gebruiken daar gewoon 5G op.Reetkeverke schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 11:36:
Kun je best doen, lost veel van je problemen op.Reetkeverke schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 11:36:
KIA EV3 GT-Line LR iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini 6 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Ik zit in een boerenhol; binnen in huis 4G. Upload evenhoog.Roy Tollenaar schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 11:39:
[...]
Geen oplossing maar wij hebben thuis op de telefoons eigenlijk altijd wifi uitstaan en gebruiken daar gewoon 5G op.
Het rare is bij mijn ouders die wel lagere upload hebben behaal ik 13-14mbps.
Snap er niks van.
Op mijn android tablet thuis nochtans geen problemen en bij mijn ouders ook niet. Woooootttttt.
Begin er maar eens aan e om het probleem te vinden dan.
Het is bij ios wel vaak drama met de wifi/bluetooth, elke ios update beweren ze dat de wifi bugs zijn opgelost maar bij de volgende update werkt het weer voor geen meter. Draadloze carplay hebben ze nu gelukkig al een jaar werkend zonder bugs.Reetkeverke schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 11:43:
[...]
Ik zit in een boerenhol; binnen in huis 4G. Upload evenhoog.
Het rare is bij mijn ouders die wel lagere upload hebben behaal ik 13-14mbps.
Snap er niks van.
Op mijn android tablet thuis nochtans geen problemen en bij mijn ouders ook niet. Woooootttttt.
Begin er maar eens aan e om het probleem te vinden dan.
En als je twijfelt dan meld je 'm aan voor reparatie.
Heb je dit alleen thuis? Of ook onderweg? En bij iemand anders thuis? Zo veel nog te onderzoeken.
Heb je dit alleen thuis? Of ook onderweg? En bij iemand anders thuis? Zo veel nog te onderzoeken.
Have you tried turning it off and on again?
Niet zo simpel allemaal.Gr4mpyC3t schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 14:15:
En als je twijfelt dan meld je 'm aan voor reparatie.
Zal het int kort uitleggen.
- Pc gebruik ik met vast internet; altijd perfect.
- Dan heb ik de iPhone 17 Pro Max; soms gebeurt het eens dat die wel zijn 47-48mbps upload snelheid behaalt maar heel vaak dus niet; 9/10 keer niet. Ik behaal max 2 mbps upload.
- Dan heb ik een xiaomi poco 7 tablet; altijd de 47mbps upload, zelden tot nooit lager.
- Dan bij mijn ouders thuis die hebben dacht ik maar max 15mbps upload in hun abonnement; daar behaal ik constant de 13-14 mbps upload met de iPhone.
Geraak daar maar eens aan uit ;-).
Ik zou niet weten waar te beginnen wat het kan zijn?.
Gemini heeft me al bepaalde zaken in de iPhone zelf doen uitzetten enzo maar dat heeft niet meteen geholpen. Ik denk 2 mogelijkheden (al kan ik fout zijn ze); of er moet mss iets in mijne modem veranderd worden van mijn provider (al is het op de android tablet nochthans wel goed) of het is iets softwarematigs? Iets waar ik niks aan kan veranderen en waarbij bv Apple een update voor moet uitbrengen???
Dat mijn iPhone problemen heeft dat kan ik op dit moment niet geloven aangezien ik bij mijn ouders de max 13/14 mbps behaal. Ik heb thuis 50mbps upload en haal maar 2 mbps.
Zal de komenden dagen eens moeten nagaan of nog mensen mijn probleem hebben.
Router al eens gereset?Reetkeverke schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 19:19:
[...]
Niet zo simpel allemaal.
- Dan heb ik de iPhone 17 Pro Max; soms gebeurt het eens dat die wel zijn 47-48mbps upload snelheid behaalt maar heel vaak dus niet; 9/10 keer niet.
Dat mijn iPhone problemen heeft dat kan ik op dit moment niet geloven aangezien ik bij mijn ouders de max 13/14 mbps behaal. Ik heb thuis 50mbps upload en haal maar 2 mbps.
QoS in de router aan staan die bandbreedte knijpt en voorrang geeft aan andere devices?
Je maakt het simpeler door één voor één zaken uit te sluiten. Vandaar dat ik ook vroeg of je dit op meerdere plekken hebt. Kennelijk niet, want bij je ouders haal je wel de maximale snelheid op Wi-Fi. Voor de zekerheid test je het nog ergens anders met je iPhone, en dan weet je daarna zeker dat het niet aan je iPhone ligt.Reetkeverke schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 19:19:
[...]
Niet zo simpel allemaal.
- Dan heb ik de iPhone 17 Pro Max; soms gebeurt het eens dat die wel zijn 47-48mbps upload snelheid behaalt maar heel vaak dus niet; 9/10 keer niet. Ik behaal max 2 mbps upload.
- Dan heb ik een xiaomi poco 7 tablet; altijd de 47mbps upload, zelden tot nooit lager.
- Dan bij mijn ouders thuis die hebben dacht ik maar max 15mbps upload in hun abonnement; daar behaal ik constant de 13-14 mbps upload met de iPhone.
Gemini heeft me al bepaalde zaken in de iPhone zelf doen uitzetten enzo maar dat heeft niet meteen geholpen. Ik denk 2 mogelijkheden (al kan ik fout zijn ze); of er moet mss iets in mijne modem veranderd worden van mijn provider (al is het op de android tablet nochthans wel goed) of het is iets softwarematigs? Iets waar ik niks aan kan veranderen en waarbij bv Apple een update voor moet uitbrengen???
Volgende stap zou dan zijn om te kijken naar je router thuis, en inderdaad deze eens te resetten. De rest wat je schrijft is eigenlijk niet zo relevant voor je probleem.
Ik ga mijn provider contacteren al blijft het bizar dat oijn abdroid tablet wel zijn upload wel hoog heeft.Gr4mpyC3t schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 20:48:
[...]
Je maakt het simpeler door één voor één zaken uit te sluiten. Vandaar dat ik ook vroeg of je dit op meerdere plekken hebt. Kennelijk niet, want bij je ouders haal je wel de maximale snelheid op Wi-Fi. Voor de zekerheid test je het nog ergens anders met je iPhone, en dan weet je daarna zeker dat het niet aan je iPhone ligt.
Volgende stap zou dan zijn om te kijken naar je router thuis, en inderdaad deze eens te resetten. De rest wat je schrijft is eigenlijk niet zo relevant voor je probleem.
Daar is niks bizars aan, andere hardware in die tablet en drivers(Software) die deze hardware weer aanstuurt.
Er stukje hardware/ software is anders, en soms babbelen bepaalde onderdelen niet goed met elkaar.
Dan moet er een software-update komen, om de hardware beter op elkaar te laten afstemmen
Er stukje hardware/ software is anders, en soms babbelen bepaalde onderdelen niet goed met elkaar.
Dan moet er een software-update komen, om de hardware beter op elkaar te laten afstemmen
[ Voor 53% gewijzigd door Carlos0_0 op 31-12-2025 09:17 ]
Check je batterij settings. Hij laadt pas laat in de nacht op en in mijn geval tot 85% max, meer is niet nodig.querex schreef op donderdag 18 december 2025 @ 12:37:
Welke lader gebruiken jullie om de iPhone 17 dagelijks te laden?
Ik vermoed dat snelladen op lange termijn niet aan te raden ismaar weet niet welk de "normale" lader is van wattage...
Wordt steeds slimmer, dan is snellader of niet dus niet zo spannend meer en kun je even snelladen als het een keer moet.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – E14’: dit land gaat naar de klote’, daklozen & pickwick thee. Meepraten als gast? DM mij!
Succes ermee.Reetkeverke schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 22:49:
[...]
Ik ga mijn provider contacteren al blijft het bizar dat oijn abdroid tablet wel zijn upload wel hoog heeft.
Heb je toevallig een Asus router of mesh systeem? Is hier ook niet stabiel vanaf de 17 Pro Max. Na wat research gedaan te hebben schijnt er een firmware update te zijn met o.a. compatibility improvements voor de iPhone 17 serie, maar deze is totop heden enkel in de US beschikbaar..Reetkeverke schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 19:19:
[...]
Niet zo simpel allemaal.
En die kan je niet downloaden van de website, dus gewoon losse firmware bestand?(En dan uploaden in je router).bob-nwk schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 10:08:
[...]
Heb je toevallig een Asus router of mesh systeem? Is hier ook niet stabiel vanaf de 17 Pro Max. Na wat research gedaan te hebben schijnt er een firmware update te zijn met o.a. compatibility improvements voor de iPhone 17 serie, maar deze is totop heden enkel in de US beschikbaar..
Dus handmatig updaten, in plaats van op de auto update knop drukken
Ja dat kan, maar dan moet je de router dus wel overzetten naar US regio. En daar zijn risico's aan verbonden ivm andere standaarden in de US. Ik heb besloten mij daar niet aan te wagen en hoop dat de EU firmware niet te lang meer op zich laat wachten.Carlos0_0 schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 10:19:
[...]
En die kan je niet downloaden van de website, dus gewoon losse firmware bestand?(En dan uploaden in je router).
Dus handmatig updaten, in plaats van op de auto update knop drukken.
Iemand die zowel de iPhone 17 en 17 pro heeft geprobeerd? Waarom voor de pro gaan? Ik heb nu de 17 en heb nog 4 dagen om deze te retourneren. Enige reden dat ik denk om de Pro te halen is de extra lens voor zoom, maar is dat de 300 extra waard? Het is niet zo dat ik deze dagelijks gebruik.
Ik denk je je daarover genoeg ervaringen kunt vinden via de zoekfunctie bovenin.FbdJ schreef op zondag 4 januari 2026 @ 12:03:
Iemand die zowel de iPhone 17 en 17 pro heeft geprobeerd? Waarom voor de pro gaan? Ik heb nu de 17 en heb nog 4 dagen om deze te retourneren. Enige reden dat ik denk om de Pro te halen is de extra lens voor zoom, maar is dat de 300 extra waard? Het is niet zo dat ik deze dagelijks gebruik.
En je antwoord heb je ook al.
KIA EV3 GT-Line LR iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini 6 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Ik zat ook heel erg te twijfelen, maar uiteindelijk toch voor de pro gegaan vanwege de zoomlens. Ik gebruik dat toch wel regelmatig. En ik moet 4 jaar met die telefoon doen (zakelijk), dus was dan toch een beetje bang dat ik spijt zou krijgen en dan 4 jaar lang minder mooie foto's kan makenFbdJ schreef op zondag 4 januari 2026 @ 12:03:
Jij hebt de telefoon al, dus ik zou hem er ook niet retourneren voor die camera (lijkt me dat je met de gewone 17 ook prima foto's maakt). Vooral als je nergens aan vast zit en hem op elk moment kunt verkopen om alsnog een pro te kopen als je toch spijt krijgt.
hebben jullie ook met de 17 pro dat als je hem neerlegd dat het af en toe klinkt of er het eea los zit?
Ja, dat heb ik sinds kort ook eens een keer gemerkt en nu valt het me op dat ik het merk wanneer het zich voordoet.mr3000 schreef op maandag 5 januari 2026 @ 21:48:
hebben jullie ook met de 17 pro dat als je hem neerlegd dat het af en toe klinkt of er het eea los zit?
Bijkomend:
- Wanneer het erg stil is rondom me en ik de camera open achteraan, of ik open een bankapp met Face ID, dan hoor ik zowel dus de frontcamera, of naargelang het geval, de camera achteraan, "klikken" alsof er een lens open gaat o.i.d.
- Mijn iPhone 6 en 8 hadden het ook. Toen ik deze omdraaide, en zachtjes met een "vuist", dus met de knokels, op de achterkant tikte, hoorde ik in bepaalde zones het toestel rammelen alsof er iets los in zat.
Met betrekking op de camera van 17 (PM), is dit ook reeds ruim eerder aan bod gekomen. DIt wordt door meerderen ervaren als ik het me goed herinner.
Ik maak me er niet meer druk om. Ik ga deze gewoon gebruiken tot deze niet meer meekan met vandaag. Lees: ik hoop 6-8 jaar.
Edit: Het bovenvermelde heeft betrekking op een dagelijks gebruikte 17PM.
[ Voor 3% gewijzigd door Dorryflorry op 06-01-2026 09:32 ]
Ook de main sensor is simpelweg beter in slechte omstandigheden.Palomar schreef op zondag 4 januari 2026 @ 16:25:
[...]
Ik zat ook heel erg te twijfelen, maar uiteindelijk toch voor de pro gegaan vanwege de zoomlens. Ik gebruik dat toch wel regelmatig. En ik moet 4 jaar met die telefoon doen (zakelijk), dus was dan toch een beetje bang dat ik spijt zou krijgen en dan 4 jaar lang minder mooie foto's kan maken(telefoon is mijn enige camera). Verder zijn er volgens mij geen merkbare verschillen. Alleen dat de pro zwaarder is. Dat vond ik nog wel weer een nadeel, omdat ik hem ook met hardlopen meeneem en niet zit te wachten op een bungelend ding in mijn broekzak
Maar dat valt gelukkig heel erg mee en merk in de praktijk geen verschil met mijn vorige (veel lichtere) Samsung S22.
Jij hebt de telefoon al, dus ik zou hem er ook niet retourneren voor die camera (lijkt me dat je met de gewone 17 ook prima foto's maakt). Vooral als je nergens aan vast zit en hem op elk moment kunt verkopen om alsnog een pro te kopen als je toch spijt krijgt.
De pro heeft ook een (iets?) betere gps, omdat hij behalve het L1 signaal ook het L5 signaal ontvangt.
Volgens de specificaties op apple.nl hebben sinds dit jaar alle Iphone-modellen dual‑frequency gps, dus ook de normale 17.wjvh schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 17:01:
De pro heeft ook een (iets?) betere gps, omdat hij behalve het L1 signaal ook het L5 signaal ontvangt.
- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS
Als je de camera gebruikt om af en toe een (niet zo bijzonder) plaatje te schieten, dan is het de €300 imho niet waard. Verder zit er 4GB meer ram in een pro toestel, dus je kan wat meer apps op de achtergrond draaien.FbdJ schreef op zondag 4 januari 2026 @ 12:03:
Voor mij persoonlijk vind ik 800-900 euro wel ruim genoeg voor een telefoon. Ik heb zelf ook de iPhone 17 en het is gewoon echt een goed toestel.
Idempotent.
Mijn iPhone 17 Pro flikkert soms wanneer het scherm wisselt van Always On naar daadwerkelijk On. Meer mensen daar last van?
Hallo allemaal,
Ik heb even een vraag.
Bij de iPhone 16 Pro Max kreeg ik als de telefoon op lading ging het volgende in beeld.
“ nog 55 minuten tot 100% opgeladen” .
Hoe kan ik dat weer krijgen op de 17 Pro Max.
Want die doet dat nu niet en ik zou dat graag terug willen.
Moet er wel bij zeggen de oplaad cyclus nu op maar 2 staat.
Ik heb even een vraag.
Bij de iPhone 16 Pro Max kreeg ik als de telefoon op lading ging het volgende in beeld.
“ nog 55 minuten tot 100% opgeladen” .
Hoe kan ik dat weer krijgen op de 17 Pro Max.
Want die doet dat nu niet en ik zou dat graag terug willen.
Moet er wel bij zeggen de oplaad cyclus nu op maar 2 staat.
Dat doet die gewoon uit zich zelf, dat is geen instelling naar mijn idee ?.
Ja tot 80% doet hij het wel, maar niet tot 100%.Carlos0_0 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 19:31:
Dat doet die gewoon uit zich zelf, dat is geen instelling naar mijn idee ?.
En ik zou het graag willen dat hij het ook aangeeft tot 100%
Mijn ervaring is bij een 17PM met een Apple 30W lader dat je toch steeds op dik 1uur en een kwartier minstens moet rekenen als je deze oplaadt tot 100%.MartijnV1988 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 19:35:
[...]
Ja tot 80% doet hij het wel, maar niet tot 100%.
En ik zou het graag willen dat hij het ook aangeeft tot 100%
Dit in het scenario wanneer je hem oplaadt rond de 20-25% tot 100%, met energiebesparing aan tot 80%, vliegtuigstand aan, op een koele plaat gelegd en er helemaal niet naar omkijken en dus geen enkele keer het scherm activeren o.i.d. Alle apps zijn dan ook manueel gesloten. Hoesje blijft er bij mij wel rond.
Wat jij bedoeld, dat bedoel ik dus nietDorryflorry schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 09:58:
[...]
Mijn ervaring is bij een 17PM met een Apple 30W lader dat je toch steeds op dik 1uur en een kwartier minstens moet rekenen als je deze oplaadt tot 100%.
Dit in het scenario wanneer je hem oplaadt rond de 20-25% tot 100%, met energiebesparing aan tot 80%, vliegtuigstand aan, op een koele plaat gelegd en er helemaal niet naar omkijken en dus geen enkele keer het scherm activeren o.i.d. Alle apps zijn dan ook manueel gesloten. Hoesje blijft er bij mij wel rond.
Zoals het hier staat wil ik het weer hebben.
Maar dan wel op de vergrendelscherm zoals hieronder.
:strip_exif()/f/image/LxFllxrOI6ptwqlxVA3Cokkn.jpg?f=fotoalbum_large)
Of heeft het te maken met dat hij moet inleren?
[ Voor 36% gewijzigd door MartijnV1988 op 08-01-2026 18:28 ]
Ik snap denk ik wat je bedoelt. Of het met leren te maken heeft weet ik niet, maar volgens mij duurt het inderdaad even voordat je ziet hoelang het laden duurt.MartijnV1988 schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 16:25:
[...]
Wat jij bedoeld, dat bedoel ik dus niet
[Afbeelding]
Naar mijn weten is het ook niet in te stellen, dus geef het nog heel even tijd.
Het valt mij op als ik bijvoorbeeld door Facebook scroll dat sommige filmpjes heel fel zijn. Is dat een bepaalde functie van iOS?
Zit daar HDR in?Palomar schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 21:34:
Het valt mij op als ik bijvoorbeeld door Facebook scroll dat sommige filmpjes heel fel zijn. Is dat een bepaalde functie van iOS?
Bij mij staat in de instellingen geoptimaliseerd laden aangevinkt.MartijnV1988 schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 16:25:
[...]
[Afbeelding]
Ik zit nog op iOS26.0 en mijn instelling is dan ook dat er steeds tot 100% mag/kan worden geladen.
In al de tijd dat ik het toestel heb, heb ik steevast de geschatte resterende tijd bovenaan zien verschijnen tot zowel 80, en wanneer dat is bereikt, tot 100%. Dit ongeacht Low Power Mode.
Wel heb ik nog nooit, werkelijk nooit, een melding gezien zoals bij jou, op het vergrendelscherm m.b.t. geoptimaliseerd laden. Daar ben ik 100% zeker van.
Uiteindelijk lijkt het me van weinig toegevoegde waarde. Het is altijd ongeveer dezelfde tijdsduur die benodigd is om op te laden tot 100%. Hij zit er bij mij trouwens vaak toch wel aanzienlijk naast. Als ik het toestel helemaal met rust laat, zonder het scherm aan te tikken, zit ik veel sneller aan 80% dan aanvankelijk door het toestel geschat bij inpluggen.
Edit: staat hij bij jou ingesteld op een maximale laadpercentage <100%?
[ Voor 10% gewijzigd door Dorryflorry op 09-01-2026 12:55 ]
Bij mij staat geoptimaliseerd opladen ook aan, terwijl ik dat helemaal niet doe(Gewoon tot de volle 100% vol gas gaan).Dorryflorry schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 12:30:
[...]
Bij mij staat in de instellingen geoptimaliseerd laden aangevinkt.
Ik zit nog op iOS26.0 en mijn instelling is dan ook dat er steeds tot 100% mag/kan worden geladen.
In al de tijd dat ik het toestel heb, heb ik steevast de geschatte resterende tijd bovenaan zien verschijnen tot zowel 80, en wanneer dat is bereikt, tot 100%. Dit ongeacht Low Power Mode.
Wel heb ik nog nooit, werkelijk nooit, een melding gezien zoals bij jou, op het vergrendelscherm m.b.t. geoptimaliseerd laden. Daar ben ik 100% zeker van.
Uiteindelijk lijkt het me van weinig toegevoegde waarde. Het is altijd ongeveer dezelfde tijdsduur die benodigd is om op te laden tot 100%. Hij zit er bij mij trouwens vaak toch wel aanzienlijk naast. Als ik het toestel helemaal met rust laat, zonder het scherm aan te tikken, zit ik veel sneller aan 80% dan aanvankelijk door het toestel geschat bij inpluggen.
Edit: staat hij bij jou ingesteld op een maximale laadpercentage <100%?
Inderdaad wel een melding tot hoelang die er over doet tot 80%, maar die andere melding heb ik ook echt nog nooit gezien op mijn beide iphones en ipad.
Inderdaad misschien dat bij hem Oplaad limiet niet goed staat ingesteld, die staat bij mij op 100%.
[ Voor 3% gewijzigd door Carlos0_0 op 09-01-2026 13:02 ]
Ik herinner me dat jij exact ook net zoals ik oplaadt tot 100%Carlos0_0 schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 13:01:
[...]
Bij mij staat geoptimaliseerd opladen ook aan, terwijl ik dat helemaal niet doe(Gewoon tot de volle 100% vol gas gaan).
Inderdaad wel een melding tot hoelang die er over doet tot 80%, maar die andere melding heb ik ook echt nog nooit gezien op mijn beide iphones en ipad.
Inderdaad misschien dat bij hem Oplaad limiet niet goed staat ingesteld, die staat bij mij op 100%.
Zie jij bovenaan geen geschatte tijd tot 100% eens je de 80% voorbij bent?
Ik wel althans. Wel gewoon nog steeds iOS 26.0
Edit: ik denk dat geoptimaliseerd laden wel wat leert van het gebruik en dergelijke en inschat tot hoeveel je hem steeds oplaadt.
Bij mij dus gewoon zowel tot 80% als van 80% tot 100% een inschatting van laadtijd op het vergrendelscherm.
Edit 2: Geoptimaliseerd laden is denk ik net ontworpen, of voorzien, indien je hebt ingesteld om tot 100% te laden. De subtekst zegt immers:
"Wanneer de oplaadlimiet is ingesteld op 100%..."
[ Voor 23% gewijzigd door Dorryflorry op 09-01-2026 13:12 ]
Zie jij bovenaan geen geschatte tijd tot 100% eens je de 80% voorbij bent?Dorryflorry schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 13:07:
[...]
Ik herinner me dat jij exact ook net zoals ik oplaadt tot 100%
Ik wel althans. Wel gewoon nog steeds iOS 26.0
Edit: ik denk dat geoptimaliseerd laden wel wat leert van het gebruik en dergelijke en inschat tot hoeveel je hem steeds oplaadt.
Bij mij dus gewoon zowel tot 80% als van 80% tot 100% een inschatting van laadtijd op het vergrendelscherm.
Edit 2: Geoptimaliseerd laden is denk ik net ontworpen, of voorzien, indien je hebt ingesteld om tot 100% te laden. De subtekst zegt immers:
"Wanneer de oplaadlimiet is ingesteld op 100%..."
Ik durf het niet te zeggen, ik kijk niet de hele tijd naar mijn telefoon of die al vol is.
Ik leg hem neer en zie het wel een paar uur later, of pak hem en unlock hem en doe even wat ik wil doen. Maar ik houd mij helemaal niet met die tijd melding bezig(Ik vind het niet interessant om te weten wanneer die vol is).
Als die vol is dan is die vol, moet ik weg en is die niet vol dan is die niet vol
Moet je niet eens even ondertussen updaten naar 26.2?, buiten nieuwe functies. Zijn er ook enorm veel lekken in gedicht.
[ Voor 4% gewijzigd door Carlos0_0 op 09-01-2026 13:24 ]
Dat moet ik inderdaad vrij dringend, klopt.Carlos0_0 schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 13:16:
[...]
Ik durf het niet te zeggen, ik kijk niet de hele tijd naar mijn telefoon of die al vol is.
Ik leg hem neer en zie het wel een paar uur later, of pak hem en unlock hem en doe even wat ik wil doen. Maar ik houd mij helemaal niet met die tijd melding bezig(Ik vind het niet interessant om te weten wanneer die vol is).
Als die vol is dan is die vol, moet ik weg en is die niet vol dan is die niet vol.
Moet je niet eens even ondertussen updaten naar 26.2?, buiten nieuwe functies. Zijn er ook enorm veel lekken in gedicht.
Voor het overige, indien het zo moet zijn, is het exact zo bij mij. Indien toestel van de lader moet om welke reden dan ook, dan is het maar zo. Toevallig, eerlijk waar, is dat tot nu toe nog niet gebeurd bij een lading van minder dan 80%.
De knoop was op het laatste moment weer aan elkaar geknoopt, en opnieuw doorgehakt, want het is een 17 Pro gewordenRemy!!!! schreef op donderdag 18 december 2025 @ 12:55:
[...]
De knoop is doorgehakt, ik heb zojuist de zwarte 17 256GB besteld. De 15 pro altijd caseless gebruikt, maar wel een screenprotector. Ik denk dat ik de 17 zonder screenprotector ga gebruiken, maar wel zoals altijd met applecare.
Ik heb het gisteren effectief eens gemonitord.MartijnV1988 schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 16:25:
[...]
[Afbeelding]
Toestel 17PM in energiebesparing, alle apps gesloten, en met vliegtuigstand actief.
Toestel slechts 1 x bekeken om na te kijken wat de "tussenstand" was. Lading bij inpluggen: 25%.
Gebruikte lader: Apple 30W in combinatie met het origineel bijgeleverd kabeltje.
08:36: 25%
09:42: 95%
10:04: 100%
1 uur en 28 minuten om 75% te laden.
Gemiddeld laadt deze dus aan 51,136% per uur.
Erg teleurstellend anno 2025 als je het mij vraagt. Bij deze "snelheid" zou je nooit procenten aan batterijconditie mogen verliezen na het eerste jaar bij normaal gebruik zonder blootstelling van de accu aan (extreme) aanzienlijke hitte. Dit is érg traag laden als je het mij vraagt.
Maar je weet ook dat tussen 0-80% laden altijd sneller gaat dan de laatste 80-100%? Hoe leger een lithium‑ionbatterij is, hoe sneller het oplaadt. Ik denk dat je pas iets zinnigs over de snelheid van laden kan zeggen als je vaker peilt hoeveel procent er geladen is. Op die manier kun je de laadcurve zien.Dorryflorry schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 09:02:
[...]
Ik heb het gisteren effectief eens gemonitord.
Toestel 17PM in energiebesparing, alle apps gesloten, en met vliegtuigstand actief.
Toestel slechts 1 x bekeken om na te kijken wat de "tussenstand" was. Lading bij inpluggen: 25%.
Gebruikte lader: Apple 30W in combinatie met het origineel bijgeleverd kabeltje.
08:36: 25%
09:42: 95%
10:04: 100%
1 uur en 28 minuten om 75% te laden.
Gemiddeld laadt deze dus aan 51,136% per uur.
Erg teleurstellend anno 2025 als je het mij vraagt. Bij deze "snelheid" zou je nooit procenten aan batterijconditie mogen verliezen bij normaal gebruik zonder blootstelling van de accu aan (extreme) aanzienlijke hitte. Dit is érg traag laden als je het mij vraagt.
Dat weet ik. Vandaar de relevantie van een gemiddelde.Gr4mpyC3t schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 10:53:
[...]
Maar je weet ook dat tussen 0-80% laden altijd sneller gaat dan de laatste 80-100%? Hoe leger een lithium‑ionbatterij is, hoe sneller het oplaadt. Ik denk dat je pas iets zinnigs over de snelheid van laden kan zeggen als je vaker peilt hoeveel procent er geladen is. Op die manier kun je de laadcurve zien.
Die vertraging neem ik dus mee in mijn "berekening" en is wat mij betreft dus accurater dan het aantal procenten per uur bij laden tot 80%
.
Laadtijd tot helemaal vol is trouwens nog steeds een graadmeter én vergelijkingspunt bij de (smartphone) reviews op Tweakers.
In deze prijsklasse is dit archaïsch traag als je dit vergelijkt met andere smartphones. Daar kan je niet omheen.
[ Voor 16% gewijzigd door Dorryflorry op 13-01-2026 11:01 ]
Helemaal eens! Ik had even niet in de gaten dat het je te doen was over de tijd an sich.Dorryflorry schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 10:55:
[...]
Dat weet ik. Vandaar de relevantie van een gemiddelde.
Die vertraging neem ik dus mee in mijn "berekening" en is wat mij betreft dus accurater dan het aantal procenten per uur bij laden tot 80%
.
Laadtijd tot helemaal vol is trouwens nog steeds een graadmeter én vergelijkingspunt bij de (smartphone) reviews op Tweakers.
In deze prijsklasse is dit archaïsch traag als je dit vergelijkt met andere smartphones. Daar kan je niet omheen.
Als je s'nachts oplaad heb je nergens last van en doet dit er allemaal niet toeDorryflorry schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 10:55:
[...]
Dat weet ik. Vandaar de relevantie van een gemiddelde.
.
Ik laad gewoon overdag op, en heb er ook geen last van.TNSN schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 11:14:
[...]
Als je s'nachts oplaad heb je nergens last van en doet dit er allemaal niet toe
Gewoon niet kijken en ding laten liggen en laden(Eventueel gebruiken uiteraard als je nodig vind), moet je weg en hij is niet vol. Nou ja dan maar niet he
Je kan een powerbank mee nemen, als je echt zo om stroom verlegen zit(Er zijn relatief kleine). En anders is er wel weer ergens anders een kabel die je kan gebruiken.
[ Voor 16% gewijzigd door Carlos0_0 op 13-01-2026 11:37 ]
Is ook echt een Tweakers-dingetje natuurlijk. In het normale leven heb ik echt nog nooit iemand horen klagen over een trage laadtijd, laat staan ze het nog gaan nameten ook. Ik vraag mij zelfs af of 99% van de niet-tech-liefhebbers uberhaupt weet dat er vermogensverschil in laders kan zitten.TNSN schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 11:14:
[...]
Wederom eens, maar in die uitzonderlijke situatie dat een snelle laadtijd prettiger is, staat de iPhone niet bovenaan in de lijstjes.TNSN schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 11:14:
[...]
Waar heb ik last van?TNSN schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 11:14:
[...]
Wilde gewoon real time een monitoren hoe lang het duurt. Ik begrijp je reactie niet goed.
Ik vind dat deze toestellen gewoon traag opladen en al zeker als je kijkt hoe “snel” de accu’s degraderen.
[ Voor 17% gewijzigd door Dorryflorry op 13-01-2026 16:15 ]
Het is mij met de 17 pro nog niet gelukt om de batterij in een dag leeg te krijgen. En dan gebruik ik mijn telefoon best intensief. Hiervoor had ik een Samsung S22 en die kon na het ontbijt al bijna weer aan de lader (ok beetje overdreven, maar dan stond ie soms na wat socials checken alweer onder de 70%). En dan gedurende de dag was ie aan het eind van de middag echt wel leeg als ik hem niet tussendoor oplaadde. De 17 pro is nu aan het eind van de dag als ik hem voor het slapen aan de lader leg nog steeds vaak 50-60%. Geen snelle lader meer nodig dus.
Ik vind dat je je een beetje druk maakt om niks. Er zijn inderdaad toestellen die sneller laden maar Apple geeft aan dat je na 1000 cycli (ca 3 a 4 jaar) je batterij moet vervangen, dat vind ik niet bepaald ''snel''.Dorryflorry schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 16:13:
[...]
Waar heb ik last van?
Wilde gewoon real time een monitoren hoe lang het duurt. Ik begrijp je reactie niet goed.
Ik vind dat deze toestellen gewoon traag opladen en al zeker als je kijkt hoe “snel” de accu’s degraderen.
Ik denk dat telefoons die in 30 minuten van 0 naar 100% gaan dat lang niet halen.
Ik moet voor werk naar Philadelphia en ben van plan om daar een Iphone 17 Pro te kopen. Deze komt omgerekend op ongeveer 1000 EUR uit als ik deze bij de Apple store koop.
Iemand nog tips of adviesen om deze nog goedkoper te kunnen krijgen bij een Target bijvoorbeeld?
BestBuy verkoopt als ik hun webshop mag geloven geen unlocked 17 pro's.
Iemand nog tips of adviesen om deze nog goedkoper te kunnen krijgen bij een Target bijvoorbeeld?
Vergeet de invoerrechten niet bij terugkomstBobo221 schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 10:02:
Ik moet voor werk naar Philadelphia en ben van plan om daar een Iphone 17 Pro te kopen. Deze komt omgerekend op ongeveer 1000 EUR uit als ik deze bij de Apple store koop.
Ik zou gewoon als je daar bent inderdaad partijen als Amazon of andere bekende adressen even afgaan en kijken of er ergens een mooie actie loopt.
Je houdt overigens wel al rekening met de TAX die er in de US niet bij staat?
Invoerrechten zal ik zeker niet vergetenrenegrunn schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 10:19:
[...]
Vergeet de invoerrechten niet bij terugkomst![]()
Ik zou gewoon als je daar bent inderdaad partijen als Amazon of andere bekende adressen even afgaan en kijken of er ergens een mooie actie loopt.
Je houdt overigens wel al rekening met de TAX die er in de US niet bij staat?
De iphone komt uit op 1.164 USD inclusief sales tax wat toevallig precies 1.000 EUR is.
Amazon heeft volgens google geen fysieke winkels maar inderdaad misschien het beste gewoon ook daar een beetje rondvragen welke aanbiedingen er zijn .
En BTW. Als je invoert in NL zul je zowel invoerrechten als BTW moeten betalen.renegrunn schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 10:19:
[...]
Vergeet de invoerrechten niet bij terugkomst
Nee, maar wel pickup points. En in Philly vast ook wel.Bobo221 schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 10:34:
[...]
Amazon heeft volgens google geen fysieke winkels maar inderdaad misschien het beste gewoon ook daar een beetje rondvragen welke aanbiedingen er zijn .
Ik weet niet hoe ver je al in de reis zit en het wellicht te laat is, maar op Schiphol hebben ze in die elektronica-winkels achter de douane nog wel eens mooie iPhone-aanbiedingen voor als je intercontinentaal reist. Niet echt BTW-vrij meer als vroeger, maar de aanbiedingen komen daar wel bij in de buurt wat een boel gedoe van kopen in het buitenland niet meer de moeite waard maakt.Bobo221 schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 10:02:
Incl invoerrechten en BTW is de 17 Pro mogelijk duurder dan als je hem in Nederland koopt. Voor online shopping zit er geen invoerrechten op smartphones. Geen idee hoe dat zit als je een fysieke aankoop doet.Bobo221 schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 10:02:
[ Voor 58% gewijzigd door Hulleman op 14-01-2026 15:02 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
*snip* we gaan hier niet aanzetten tot belastingfraude.
[ Voor 96% gewijzigd door Daedalus op 15-01-2026 12:30 ]
Het understatement van 2026. Is en blijft belastingontduiking.Pukson schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 21:31:
[...]
. I know officieel hoort het niet, maar goed.
De discussie over het aankopen van een iPhone in het buitenland past beter in [iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6. Dit topic is meer bedoeld om te discussiëren over, en delen van ervaringen met de iPhone 17 zelf
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Hallo, ik wil hier een uiterst vervelende ervaring melden; mijn iPhone 17Pro heeft de rare eigenschap om inkomende oproepen na de eerste keer bellen te gaan muten. Dus ik heb een app open en er komt een oproep binnen, dan hoor ik maar 1 keer de beltoon en daarna stil, terwijl de oproep wel doorgaat tot het eind wat ik kan zien in het scherm. Ik hoor dus niks meer......! Nog vervelender dat als ik Odido tv kijk ik een inkomende oproephelemaal niet hoor, geen geluid dus..!! Heeft iemand hier oplossing(en) voor, want wat ik op Google vind staat allemaal goed ingesteld naar mijn idee....
Heb je niet toevallig een focus mode aan staan die hier voor zorgt?APPLEHARRY schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 17:01:
Hallo, ik wil hier een uiterst vervelende ervaring melden; mijn iPhone 17Pro heeft de rare eigenschap om inkomende oproepen na de eerste keer bellen te gaan muten. Dus ik heb een app open en er komt een oproep binnen, dan hoor ik maar 1 keer de beltoon en daarna stil, terwijl de oproep wel doorgaat tot het eind wat ik kan zien in het scherm. Ik hoor dus niks meer......! Nog vervelender dat als ik Odido tv kijk ik een inkomende oproephelemaal niet hoor, geen geluid dus..!! Heeft iemand hier oplossing(en) voor, want wat ik op Google vind staat allemaal goed ingesteld naar mijn idee....
Niet dat ik weet, maar waar/hoe is dat te checken ?
Dank voor de reacties! Focus is niet geactiveerd en voorzieningen aandachtsdetectie staat uit
Het is wel frappant dat mijn Apple Watch wel blijft rinkelen, dus ik hoor de oproep wel, maar alleen via de Watch. Ik kan verder niks vinden dus zal het misschien zo moeten......?
Als ik google op deze zoekterm "incoming call only rings on apple watch" komen er wel wat resultaten naar boven die misschien helpen.
Hmm, volgens mij herken ik dit wel. Ik heb nooit geluid aan, maar het trillen is volgens mij ook enkel op de Apple Watch. Ik zal het eens in de gaten houden. Grappig, ik merk dat ik uit gewoonte niet zo goed weet hoe het precies zit.APPLEHARRY schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 16:25:
Het is wel frappant dat mijn Apple Watch wel blijft rinkelen, dus ik hoor de oproep wel, maar alleen via de Watch. Ik kan verder niks vinden dus zal het misschien zo moeten......?
Klopt , trillen doet de iPhone dan ook niet
Dan zal het wel zo bedoeld zijn. Ook interessant is om te weten of het nog rekening houdt met nabijheid van elkaar. Dus als je iPhone bij wijze van in een andere kamer ligt, gaat er dan wel geluid af op de iPhone? Interessant, interessant.APPLEHARRY schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 18:26:
Klopt , trillen doet de iPhone dan ook niet
Ook hier nog maar pas een Apple Watch aangekocht in combinatie met mijn iPhone 17...APPLEHARRY schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 16:25:
(Voorheen al tijd Android gedaan...)
Ook ik merkte dit vreemd fenomeen op toen ik mijn watch eens uit had tijdens bureau werk, gsm trilde niet, watch lag wat verderop op tafel te trillen
Belangrijk om in het oog te houden moest je de watch toch eens uit doen.
Weet niet of hij dit ook zo goed als de watch plots buiten bereik gaat...
Werd net toevallig gebeld, want ja wie doet dat nog tegenwoordig
.
Horloge rinkelt en trilt, Telefoon rinkelt niet trilt alleen(Staat ook op stil).
De telefoon lag wel gewoon op de bank, was hem niet aan het gebruiken(Ook niet aan het casten of iets ermee na de tv).
Zo gaat het eigenlijk altijd bij mij(Volgens mij ook als ik de telefoon gebruik), wist het ook even niet meer eigenlijk. want bellen/ gebeld worden gebeurt bijna nooit.
Geluid van telefoon staat ook altijd uit, verschrikkelijk al die beltonen en piepjes en tikjes van toetsenbord / berichten.
Maar kon mij dus ook even niet herinneren, aangezien bellen al bijna nooit gebeurt. En over algemeen zo snel opneem ik er niet eens bij stil sta(Wat er wel of niet rinkelde of trilfunctie gebruikte)..
Horloge rinkelt en trilt, Telefoon rinkelt niet trilt alleen(Staat ook op stil).
De telefoon lag wel gewoon op de bank, was hem niet aan het gebruiken(Ook niet aan het casten of iets ermee na de tv).
Zo gaat het eigenlijk altijd bij mij(Volgens mij ook als ik de telefoon gebruik), wist het ook even niet meer eigenlijk. want bellen/ gebeld worden gebeurt bijna nooit.
Geluid van telefoon staat ook altijd uit, verschrikkelijk al die beltonen en piepjes en tikjes van toetsenbord / berichten.
Maar kon mij dus ook even niet herinneren, aangezien bellen al bijna nooit gebeurt. En over algemeen zo snel opneem ik er niet eens bij stil sta(Wat er wel of niet rinkelde of trilfunctie gebruikte)..
[ Voor 14% gewijzigd door Carlos0_0 op 16-01-2026 21:25 ]
Maar in jouw geval trilt zowel de Apple Watch als de iPhone. Dat is anders dan bij mij.Carlos0_0 schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 21:22:
Werd net toevallig gebeld, want ja wie doet dat nog tegenwoordig.
In ieder geval onvoorspelbaar gedrag van de iPhone en Watch. Staat ingesteld op trillen én rinkelen en doet niks, alleen de Watch......
Let op:
Voor levertijden en beschikbaarheid is er:
[iPhone] Levertijd & Beschikbaarheid – Deel 6
Voor importeren en losse koop is er:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
Discussies over providers en abonnementen mogen in:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
En voor discussies en ervaringen met accessoires, hoesjes, wallets, screenprotectors, en andere beschermmiddelen is er:
[iPhone 17, 17 Pro (Max) & Air] Accessoires/hoesjes/wallets
Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.
Voor levertijden en beschikbaarheid is er:
[iPhone] Levertijd & Beschikbaarheid – Deel 6
Voor importeren en losse koop is er:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
Discussies over providers en abonnementen mogen in:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
En voor discussies en ervaringen met accessoires, hoesjes, wallets, screenprotectors, en andere beschermmiddelen is er:
[iPhone 17, 17 Pro (Max) & Air] Accessoires/hoesjes/wallets
Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.
:strip_exif()/f/image/euQ1BvZtlXHnnLeiCkjFVjRt.jpg?f=fotoalbum_tile)
/f/image/qRFTznvcBLgHJt9Bj9q22XJK.png?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/CC5UQoBSkkxO9IVEnD5pImdg.jpg?f=fotoalbum_large)