50% kans 👍IgorP schreef op maandag 10 november 2025 @ 19:08:
Is er een mogelijkheid dat de iphone 17 daalt met black friday?
Ik zit in dubio tussen een Iphone 17 en Iphone 17 pro. Foto's maken is niet ons voornaamste gebruik van de telefoon. Het zoomen van de pro is een leuke feature, maar hoe vaak gebruik je het nu echt? Incl een abo kost de pro ca € 300 meer dan de gewone 17. Ik ga twee iphones kopen (ook één voor mijn vrouw), dus het gaat om ruim € 600 prijsverschil. We willen lang met de telefoons doen, liefst 5 jaar. Onze iphone 12's zijn na ruim 4 jaar behoorlijk op (traag, opslag is beperkt, batterij <80% en mijn lightning poort is semi versleten). Mijn ratio zegt dat ik voor een normale 17 moet gaan, maar een 17pro lonkt ook wel erg. Die heeft naast de betere camera's daarnaast betere specs (CPU en RAM) en een grotere batterij, wat wellicht helpt om em wat langer te kunnen gebruiken dat de normale 17.
Wat is jullie advies?
Wat is jullie advies?
[ Voor 5% gewijzigd door Hulleman op 11-11-2025 15:54 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Ik verwacht geen grote kortingen op de nieuwste iphones. Icm odido 40gb/onbeperkt bellen abo kost de normale 17 me € 852 en de pro € 1162. Ik wacht de BF deals wel ff af, maar ik verwacht eerder op de abonnementen extra korting/data etc dan een veel grotere korting op de telefoons. Maar ik laat me verrassen.IgorP schreef op maandag 10 november 2025 @ 19:08:
Is er een mogelijkheid dat de iphone 17 daalt met black friday? Kan hem momenteel kopen tussen 869 en 905€. Bedankt!
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
In oktober had ik bij Belsimpel iPhone 17 Pro Max 256GB voor €1171 icm odido 40gb/onbeperkt bellen. Dus vind ik dat je voor de iPhone 17 Pro €1162 moet betalen te veel. Je betaalt maar €9 meer voor een Pro Max uitvoering.Hulleman schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 15:58:
[...]
Ik verwacht geen grote kortingen op de nieuwste iphones. Icm odido 40gb/onbeperkt bellen abo kost de normale 17 me € 852 en de pro € 1162. Ik wacht de BF deals wel ff af, maar ik verwacht eerder op de abonnementen extra korting/data etc dan een veel grotere korting op de telefoons. Maar ik laat me verrassen.
[ Voor 4% gewijzigd door pinokkia op 11-11-2025 16:16 ]
Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!
Als ik bij belsimpel kijk kost de Pro Max € 1311 icm odido 40gb/onbeperkt bellen. € 150 duurder dan de Pro.pinokkia schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 16:15:
[...]
In oktober had ik bij Belsimpel iPhone 17 Pro Max 256GB voor €1171 icm odido 40gb/onbeperkt bellen. Dus vind ik dat je voor de iPhone 17 Pro €1162 moet betalen te veel. Je betaalt maar €9 meer voor een Pro Max uitvoering.
[ Voor 3% gewijzigd door Hulleman op 11-11-2025 16:40 ]
Dan heb mazzel gehad toen ik iPhone 17 Pro Max icm dat abonnement in begin oktober aangeschafte voor €1171Hulleman schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 16:39:
[...]
Als ik bij belsimpel kijk kost de Pro Max € 1311 icm odido 40gb/onbeperkt bellen. € 150 duurder dan de Pro.
Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!
Ik zou die 600€ houden en voor de gewone 17 gaan. Die is al op elk vlak een enorme verbetering en je zal net als de pro toch ios updates krijgen voor nog 4-5 jaar. Tenzij je veel de zoomlens zal gebruiken dan wel de pro nemen.Hulleman schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 15:53:
Ik zit in dubio tussen een Iphone 17 en Iphone 17 pro. Foto's maken is niet ons voornaamste gebruik van de telefoon. Het zoomen van de pro is een leuke feature, maar hoe vaak gebruik je het nu echt? Incl een abo kost de pro ca € 300 meer dan de gewone 17. Ik ga twee iphones kopen (ook één voor mijn vrouw), dus het gaat om ruim € 600 prijsverschil. We willen lang met de telefoons doen, liefst 5 jaar. Onze iphone 12's zijn na ruim 4 jaar behoorlijk op (traag, opslag is beperkt, batterij <80% en mijn lightning poort is semi versleten). Mijn ratio zegt dat ik voor een normale 17 moet gaan, maar een 17pro lonkt ook wel erg. Die heeft naast de betere camera's daarnaast betere specs (CPU en RAM) en een grotere batterij, wat wellicht helpt om em wat langer te kunnen gebruiken dat de normale 17.
Wat is jullie advies?
Pfff had mijn nieuwe pro Max een krasje right out the box. Matig hoor
Ik had mijn 17 pro bij belsimpel gehaald.Gr4mpyC3t schreef op maandag 10 november 2025 @ 18:32:
[...]
Oke, dat is handig om te weten, want wat mij betreft sluit dat software uit. Voor hetzelfde geld had het iets met CarPlay zelf te maken. Je weet maar nooit.
Ik zou 'm sowieso aanmelden, want echt vertrouwen dat het magisch een keer wordt opgelost lijkt me niet logisch. Ik heb geen idee hoelang de doorlooptijd bij Coolblue is, ik werk er niet. Bel ze even en dan kunnen ze het vast haarfijn uitleggen.
Maar via apple support service aangevraagd ivm 5g connectie problemen.
Had hem Maandag bij UPS afgegeven en Vrijdag ochtend weer hersteld terug. Hij moest zelfs naar Tsjechië. Ik was zeer tevreden.
Een vraagje voor de 17 pro eigenaars. Ik heb heden een 15 pro maar sinds het begin al ontevreden met mobiel signaalsterkte (en in beperkte mate wifi sterkte). Is er een opmerkelijk verschil met de 17 pro? Bij de 15 pro merk ik op veel locaties zeer zwak of zelfs geen signaal, daar waar ik met een goedkope android wel nog signaal of 5g heb.
De 17 Pro maakt ook gebruik van een Qualcomm model, net zoals de 15 Pro. Het schijnt zo te zijn dat de Air beter presteert bij zwak signaal. Ik denk eerlijk gezegd niet dat je veel verschil gaat merken. En verwacht overigens geen wonderen, een zwak signaal blijft een zwak signaal.Aardappelnoot schreef op donderdag 13 november 2025 @ 13:38:
Een vraagje voor de 17 pro eigenaars. Ik heb heden een 15 pro maar sinds het begin al ontevreden met mobiel signaalsterkte (en in beperkte mate wifi sterkte). Is er een opmerkelijk verschil met de 17 pro? Bij de 15 pro merk ik op veel locaties zeer zwak of zelfs geen signaal, daar waar ik met een goedkope android wel nog signaal of 5g heb.
Heb je deze problemen op verschillende plekken of juist niet?
Have you tried turning it off and on again?
Ik merk geen signaal winst op mijn 17 PM. Op de air met eigen apple modem had ik wel beter signaal.Aardappelnoot schreef op donderdag 13 november 2025 @ 13:38:
Heb je een foto?WouterL schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 18:05:
Pfff had mijn nieuwe pro Max een krasje right out the box. Matig hoor
Let op:
Voor levertijden en beschikbaarheid is er:
[iPhone] Levertijd & Beschikbaarheid – Deel 6
Voor importeren en losse koop is er:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
Discussies over providers en abonnementen mogen in:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
En voor discussies en ervaringen met accessoires, hoesjes, wallets, screenprotectors, en andere beschermmiddelen is er:
[iPhone 17, 17 Pro (Max) & Air] Accessoires/hoesjes/wallets
Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.
Voor levertijden en beschikbaarheid is er:
[iPhone] Levertijd & Beschikbaarheid – Deel 6
Voor importeren en losse koop is er:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
Discussies over providers en abonnementen mogen in:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
En voor discussies en ervaringen met accessoires, hoesjes, wallets, screenprotectors, en andere beschermmiddelen is er:
[iPhone 17, 17 Pro (Max) & Air] Accessoires/hoesjes/wallets
Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.