• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:29
SirLenncelot schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 11:07:
Zijn er al meer mensen die last hebben van verkleuren van de oranje iPhone? De foto’s in de reactie onder het nieuwsartikel zien er niet best uit…
Totaal niet, denk dat die mensen hem gewoon als schuurpapier ofzo hebben gebruikt :+ .
Telefoon is nog steeds zo oranje als dag 1.

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:38

JB

Cédric roelt!

Carlos0_0 schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 11:15:
[...]

Totaal niet, denk dat die mensen hem gewoon als schuurpapier ofzo hebben gebruikt :+ .
Telefoon is nog steeds zo oranje als dag 1.
Ik geloof in ieder geval ook niet dat het komt door die sleeve... Aan de binnenkant zit suede achtig spul normaliter.

Mijn boefje is liev!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
JB schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 11:22:
[...]

Ik geloof in ieder geval ook niet dat het komt door die sleeve... Aan de binnenkant zit suede achtig spul normaliter.
Sleeve lijkt me ook gek. Zuurgraad van huid zou dan bij sommige mensen ook moeten aantasten met vlekken orfzo. En waarom het verschil tussen de body en het camera-eiland is bij een sleeve zou ik ook niet weten. Straks zie je dat iemand met een of ander agressief spul heeft lopen reinigen of het in zo’n UV-bak gelegd heeft waardoor het komt.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

• JB

JB

Cédric roelt!

SirLenncelot schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 11:26:
[...]

Sleeve lijkt me ook gek. Zuurgraad van huid zou dan bij sommige mensen ook moeten aantasten met vlekken orfzo. En waarom het verschil tussen de body en het camera-eiland is bij een sleeve zou ik ook niet weten. Straks zie je dat iemand met een of ander agressief spul heeft lopen reinigen of het in zo’n UV-bak gelegd heeft waardoor het komt.
Ja dit of een batch waarin de samenstelling niet juist is geweest. Zelf op een blauwe 17Pro ook geen gekke dingen vooralsnog.

Mijn boefje is liev!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:05
JB schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 11:28:
[...]
Ja dit of een batch waarin de samenstelling niet juist is geweest.
Ik denk eigenlijk dat dit het ook is.
Maar omdat het Apple is is het erg leuk om er groot nieuws van te maken en het woord gate brand op ieders lippen...

• Reetkeverke
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 18:22
Anoniemand schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 18:12:
[...]

Heb je private relay ingeschakeld? ( Bij iCloud settings)

[...]

Als je in Safari een printscreen maakt (vergrendelknop + volume omhoog) dan kun je ook voor “Full page” kiezen.
Niet als je op facebook bent he, dan klik je daar op bv nieuwsartikel, dan niet, je moet dan rechtsboven op de 3 bolletjes tikken en onderaan op externe browser klikken, dan kan je wel lange screenshot nemen.

• Reetkeverke
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 18:22
Niemand enig idee ivm de adblockers ofzo of iets anders.
Zal het nog effe uitleggen; ik zit regelmatig op facebook; daar open ik links van hln of vrt enz... maar man, heel wat vervelende reclames te zien. Bij bv de S25 ultra werkte dit vrij goed moet ik zeggen. Maar bij de iPhone blijkbaar niet, ik heb wel gratis versie, mss daarom? Bij de gratis versie staat normaal alles ingesteld, ze brengen er u ook zelf naartoe waar je dit en dat moet gaan aanzetten. Zal nog eens extra checken straks en zeker te zijn alles aanstaat.

• Anoniemand
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10:35
Reetkeverke schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 17:00:
Zal het nog effe uitleggen; ik zit regelmatig op facebook; daar open ik links van hln of vrt enz... maar man, heel wat vervelende reclames te zien. Bij bv de S25 ultra werkte dit vrij goed moet ik zeggen. Maar bij de iPhone blijkbaar niet, ik heb wel gratis versie, mss daarom? Bij de gratis versie staat normaal alles ingesteld, ze brengen er u ook zelf naartoe waar je dit en dat moet gaan aanzetten. Zal nog eens extra checken straks en zeker te zijn alles aanstaat.
Had je private relay al gecontroleerd?

• SirLenncelot
  • Niet online
Reetkeverke schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 17:00:
Ik heb even gecheckt, maar ik zie geen reclames op die sites. Wel witte vlakken waar vermoedelijk een reclame staat.
Ik je private relay niet aanstaan, dat zorgt er waarschijnlijk alleen voor dat men je locatie niet kan raden of je IP kan volgen.
Wel heb ik de extensie WIPR ingeschakeld voor het blokkeren van reclames.

• NokiaFan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:03
SirLenncelot schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 11:07:
Zijn er al meer mensen die last hebben van verkleuren van de oranje iPhone? De foto’s in de reactie onder het nieuwsartikel zien er niet best uit…
Bij mij krijgt de iPhone 17 blauw in ieder geval geen kans om te verkleuren. :) Direct een originele hoes van Apple gebruikt en ik kreeg van CoolBlue ook een screenprotector meegeleverd.

Ik begrijp ook niet goed dat er mensen zijn die telefoons van € 969,- (of zelfs nog honderden euro’s meer) slecht of niet zouden beschermen.

• Dennisdn
NokiaFan schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 06:10:
[...]

Ik begrijp ook niet goed dat er mensen zijn die telefoons van € 969,- (of zelfs nog honderden euro’s meer) slecht of niet zouden beschermen.
Anderen begrijpen niet dat er mensen zijn die het design van telefoons van € 969,- (of zelfs nog honderden euro’s meer) verpesten met een hoesje en een plastic sticker op het scherm :)

• NokiaFan
Dennisdn schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 06:13:
[...]

Anderen begrijpen niet dat er mensen zijn die het design van telefoons van € 969,- (of zelfs nog honderden euro’s meer) verpesten met een hoesje en een plastic sticker op het scherm :)
Jij mag het verpesten noemen, maar van de screenprotector merk ik werkelijk niets. En ik vind de achterkant van de iPhone 17 op behoud van het logo erg glad, dus geheid dat je die sneller laat vallen dan wanneer je een siliconen hoes gebruikt.

Gelukkig leven we in een vrij land, waar iedereen mag bepalen hoe zuinig er met dure spullen om mag worden gegaan. :)

• Dennisdn
NokiaFan schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 06:19:
[...]
van de screenprotector merk ik werkelijk niets
Misschien zijn ze inmiddels beter geworden maar degenen die ik vroeger allemaal had kon je altijd de randjes van zien en voelen wat ik irritant en lelijk vond.

• NokiaFan
Dennisdn schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 06:30:
[...]

Misschien zijn ze inmiddels beter geworden maar degenen die ik vroeger allemaal had kon je altijd de randjes van zien en voelen wat ik irritant en lelijk vond.
Ja, die ken ik ook. Mijn wederhelft heeft ook zo’n goedkope van de Action geloof ik. Deze heeft ook al scheurtjes en zo. Vind ik ook lelijk. :)

De meegeleverde screenprotector van CoolBlue sluit echter heel mooi aan en plakte zichzelf zonder vervelende bubbeltjes aan het scherm vast.

• Carlos0_0
NokiaFan schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 07:27:
[...]

Ja, die ken ik ook. Mijn wederhelft heeft ook zo’n goedkope van de Action geloof ik. Deze heeft ook al scheurtjes en zo. Vind ik ook lelijk. :)

De meegeleverde screenprotector van CoolBlue sluit echter heel mooi aan en plakte zichzelf zonder vervelende bubbeltjes aan het scherm vast.
Inderdaad je merkt van zo glas plaatje helemaal niks, wellicht de 1ste keer omdat het even wennen is.
Maar heb nu al zoveel jaar glas plaatjes, dat ik het verschil al niet meer merk.

En ja het is een gebruiksvoorwerp, maar ik vind het echt zonde om er beschadigen op te krijgen.
Ik ga ook geen dure Apple Care+ daarvoor afsluiten, met een hoesje en glas plaatje heb je die niet nodig.
Maar goed iedereen mag denken hoe die wilt zelf er over.

[ Voor 3% gewijzigd door Carlos0_0 op 24-10-2025 07:38 ]

• JB

JB

Cédric roelt!

Carlos0_0 schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 07:37:
[...]

En ja het is een gebruiksvoorwerp, maar ik vind het echt zonde om er beschadigen op te krijgen.
Ik ga ook geen dure Apple Care+ daarvoor afsluiten, met een hoesje en glas plaatje heb je die niet nodig.
Maar goed iedereen mag denken hoe die wilt zelf er over.
Ik ben er blij mee. Hoe voorzichtig ook, zeker met dat aluminium is het snel gebeurd als ie toch een keertje uit je handen glipt, of iemand je telefoon uit de handen stoot met langs lopen. Als ie op de hoeken valt, duwt het aluminium zo naar binnen en dat vind glas niet leuk.

Mijn boefje is liev!

• SirLenncelot
  • Niet online
NokiaFan schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 06:10:
[...]

Bij mij krijgt de iPhone 17 blauw in ieder geval geen kans om te verkleuren. :) Direct een originele hoes van Apple gebruikt en ik kreeg van CoolBlue ook een screenprotector meegeleverd.

Of die 1000€ euro is grotendeels voor de binnenkant en je vind dat het alu en het glas al een beschermende hoes is…

Maar om eerlijk te zijn, ik gebruikte nooit hoesjes en screenprotectors tot de iPhone 11 en die is wel 6 jaar meegegaan en mooi gebleven waar ik voorheen toch met grote regelmaat kapotte toestellen had.

• JB

JB

Cédric roelt!

SirLenncelot schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 08:57:
[...]

Of die 1000€ euro is grotendeels voor de binnenkant en je vind dat het alu en het glas al een beschermende hoes is…

Maar om eerlijk te zijn, ik gebruikte nooit hoesjes en screenprotectors tot de iPhone 11 en die is wel 6 jaar meegegaan en mooi gebleven waar ik voorheen toch met grote regelmaat kapotte toestellen had.
Hier idem, ik heb nog nooit een case om mijn iPhone gehad. Juist omdat ik bang ben voor wrijving en daardoor dus beschadigingen van stof, zand wat er tussen komt :X Krijg al kippenvel als ik er aan denk :+

Mijn boefje is liev!

• JB

JB

Cédric roelt!

Hoe zit dit eigenlijk? Ik koop nu een nieuwe 17Pro en krijg weer dezelfde melding voor Apple Music (3 maanden gratis) maar omdat ik al abonnee ben, kan het niet :?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YzhG6GdyzWT-bRw_gzKiFhHQnUg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cQ0ofNdAeMuW05PKoh4VH8KN.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn boefje is liev!

• Carlos0_0
JB schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 09:11:
Hoe zit dit eigenlijk? Ik koop nu een nieuwe 17Pro en krijg weer dezelfde melding voor Apple Music (3 maanden gratis) maar omdat ik al abonnee ben, kan het niet :?

[Afbeelding]
Dat is alleen om nieuwe mensen te lokken.

• Carlos0_0
JB schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 09:00:
[...]

Hier idem, ik heb nog nooit een case om mijn iPhone gehad. Juist omdat ik bang ben voor wrijving en daardoor dus beschadigingen van stof, zand wat er tussen komt :X Krijg al kippenvel als ik er aan denk :+
Ik heb met hoesjes echt nog nooit beschadiging gehad, een telefoon zit vast in de hoes en wrijft niet.
Tuurlijk het is niet 100% dicht, en er kan iets tussen komen. Maar heb echt nog nooit beschadigingen gehad.

Mijn telefoons gingen altijd na 2 jaar als 100% nieuwstaat buitenkant weer terug naar Apple, of Coolblue etc voor omruilen(terwijl ik een hoes gebruik).
Dit was bij mijn Iphone 6, 8 plus, 11pm,13pm, de 15pm helaas niet. maar die had zo lelijke val gemaakt dat zelfs met een Otterbox hoes hij kapot was geweest :+ .

• JB

JB

Cédric roelt!

Carlos0_0 schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 09:20:
[...]

Ik heb met hoesjes echt nog nooit beschadiging gehad, een telefoon zit vast in de hoes en wrijft niet.
Tuurlijk het is niet 100% dicht, en er kan iets tussen komen. Maar heb echt nog nooit beschadigingen gehad.

Mijn telefoons gingen altijd na 2 jaar als 100% nieuwstaat buitenkant weer terug naar Apple, of Coolblue etc voor omruilen(terwijl ik een hoes gebruik).
Dit was bij mijn Iphone 6, 8 plus, 11pm,13pm, de 15pm helaas niet. maar die had zo lelijke val gemaakt dat zelfs met een Otterbox hoes hij kapot was geweest :+ .
Ja zit wellicht ook tussen de oren, maar een naked iPhone ga ik wel goed op :D Ligt hier mooi op de Tahamus (Sena) sleeve :)

Mijn boefje is liev!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

[Afbeelding]
Dat is niet zo vreemd, toch? Als het goed is heb je ooit al drie maanden gratis gekregen. Verwacht je nu 3 maanden creditering op je abonnementskosten?

KIA EV3 GT-Line LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

[Afbeelding]
Het lijkt er inderdaad op dat je gratis 3 maanden Apple TV/Music/Arcade krijgt, maar in de kleine letters staat dat bestaande abonnees zijn uitgesloten:
① Aanbieding voor Apple TV+ is alleen geldig voor nieuwe en in aanmerking komende terugkerende abonnees. € 9,99/maand na afloop van gratis proefperiode. Eén aanbieding per Apple Account en één aanbieding per gezin als je deel uitmaakt van een ‘Delen met gezin’-groep, ongeacht het aantal aangeschafte devices door jou of je gezinsleden. Deze aanbieding is niet beschikbaar als jij of iemand in je gezin eerder de aanbieding voor 3 maanden of 1 jaar gratis Apple TV+ heeft geaccepteerd. Aanbod geldig tot 3 maanden na activering van een in aanmerking komend device. Het abonnement wordt automatisch verlengd totdat het wordt opgezegd. Er zijn beperkingen en andere voorwaarden van toepassing.
De aanbieding is beperkt geldig voor nieuwe Apple Music-abonnees die in het bezit zijn van
een in aanmerking komend device. Aanbieding geldt alleen voor individuele abonnementen op
Apple Music.

[ Voor 10% gewijzigd door Daedalus op 24-10-2025 10:18 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• JB

JB

Cédric roelt!

THE_BASE schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 10:03:
[...]

Dat is niet zo vreemd, toch? Als het goed is heb je ooit al drie maanden gratis gekregen. Verwacht je nu 3 maanden creditering op je abonnementskosten?
Je koopt een device van meer dan 1K. Waarom is dat dan zo bijzonder dat een al bestaande abonnee dit niet kan verkrijgen? Beetje hetzelfde als die overstap ellende met internetproviders tov vaste klanten.

Mijn boefje is liev!

• Carlos0_0
JB schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 10:20:
[...]

Je koopt een device van meer dan 1K. Waarom is dat dan zo bijzonder dat een al bestaande abonnee dit niet kan verkrijgen? Beetje hetzelfde als die overstap ellende met internetproviders tov vaste klanten.
Omdat dit niet alleen geld bij de nieuwe iphone 17, als je nu een iphone 14 van 300 euro koopt en inlogt krijg je de zelfde melding.

• JB

JB

Cédric roelt!

Carlos0_0 schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 10:35:
[...]

Omdat dit niet alleen geld bij de nieuwe iphone 17, als je nu een iphone 14 van 300 euro koopt en inlogt krijg je de zelfde melding.
Dat maakt toch niet uit? Als ik mijn abbo opzeg, kan het wel zo lijkt want "in aanmerking komende"... wat is dan het verschil? Als je elk jaar een nieuwe iPhone koopt, scheelt het gewoon 3 maanden "korting". Idem als je van provider switched maar met wat moeilijk bellen ook los krijgt als vaste klant. Voelt gewoon onnozel, maar goed.

Mijn boefje is liev!

• THE_BASE
  • Niet online
JB schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 10:20:
[...]

Een aantal jaren terug lukte het nog wel om van dit aanbod gebruik te maken als je al eens eerder 3 maanden gratis had gekregen. Dat lukt nu niet meer.

Het is wat het is, persoonlijk vind ik het irrelevant of een device 1K of 300 euro is. De actie geldt nu eenmaal alleen voor nieuwe gebruikers.

KIA EV3 GT-Line LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• JB

JB

Cédric roelt!

THE_BASE schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 10:38:
[...]

Een aantal jaren terug lukte het nog wel om van dit aanbod gebruik te maken als je al eens eerder 3 maanden gratis had gekregen. Dat lukt nu niet meer.

Het is wat het is, persoonlijk vind ik het irrelevant of een device 1K of 300 euro is. De actie geldt nu eenmaal alleen voor nieuwe gebruikers.
Dat ben ik wel met je eens, wellicht onhandig verwoord. Gaat meer om het "vaste klant" gevoel hier :) Het is wat het is.

Mijn boefje is liev!

• GekkeGerrit83
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:39
Heb me eigen suf gezocht, maar kan het nergens vinden. Sinds deze week een Iphone 17 pro met AOD display aan. Op het moment dat ik widgets toevoeg aan het lockscreen, worden deze geblurd als het scherm uit staat. Heb 2 andere iphones waar dit niet gebeurd. Het is niet echt geblurd, maar de widgets zoals agenda en weer worden weergegeven als balken, niet leesbaar. Iemand enig idee?

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:58

Freak187

geen

Ik wil overstappen van de 11 naar de 17. En dan tegelijk de 11 inruilen.

Maar hoe kan ik dan de 11 configuratie overzetten naar de 17? Met dien verstande dat ik geen back-up op de iCloud heb omdat er te weinig ruimte is en ik weiger te betalen voor meer opslag.

Kia Niro-EV 2024

• DoubleDot
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:42
Freak187 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 08:35:

Maar hoe kan ik dan de 11 configuratie overzetten naar de 17? Met dien verstande dat ik geen back-up op de iCloud heb omdat er te weinig ruimte is en ik weiger te betalen voor meer opslag.
Nieuwe iPhone naast de oude leggen en de stappen volgen die spontaan op het scherm komen wanneer je kiest voor "instellen vanaf bestaande" (of iets in de stijl)

• Carlos0_0
Freak187 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 08:35:

Je kan het op 2 manieren doen

1: Gratis tijdelijk meer Icloud opslag vragen, zodat je wel een backup kan maken.
https://support.apple.com/nl-nl/104980

2: De oude naast de nieuwe houden, de nieuwe aanzetten. en zo het 1 op 1 overzetten.
Je kan dan uiteraard niet direct je oude inleveren, of je moet het in de winkel kunnen doen waar je de inruil doet even(Je heb wel wifi verbinding nodig).

https://support.apple.com/nl-nl/HT210216

• dkawa
  • Laatst online: 18-11 09:03
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aVOmTvLHps5s3N_ZcFtsWiX9edQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/xxI2hYfZ2TMxCTCMyVS0CxwB.png?f=fotoalbum_large

Sinds 2 weken de overstap gemaakt van een 15 pro naar een Cosmic Orange 17 pro en ben er echt ontzettend blij mee. De SOT is echt top! Dit was absoluut niet mogelijk met de 15 pro…

• Dorryflorry
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 13:18
Is er nog iemand die hetzelfde ervaart als ik?

Ik merk dat in de low power modus, mijn 17PM nog meer hapert dan een iPhone 13 of zelfs 12. Enorm stuiterig beeld, animaties zijn erg stroef. Ik ben me ervan bewust dat de ProMotion waarschijnlijk uitgeschakeld staat wanneer de energiebesparende modus geactiveer is, maar het is dermate dat het storend is.

Met de 16 PM van mijn vader is dit werkelijk ook zo. Dag en nacht verschil en toestel krijgt aanzienlijke lag.

• Dorryflorry
dkawa schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 23:45:
[Afbeelding]

Sinds 2 weken de overstap gemaakt van een 15 pro naar een Cosmic Orange 17 pro en ben er echt ontzettend blij mee. De SOT is echt top! Dit was absoluut niet mogelijk met de 15 pro…
Wat een prachtig resultaat!
Wat zijn je settings qua transparency i.v.m. de liquid glass etc.?

Welke apps hebben voornamelijk gedraaid? Ook GPS etc, of vooral veel scherm aan door allerlei "standaard" apps?

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-12 12:33
Carlos0_0 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 14:57:
[...]

Je kan het op 2 manieren doen

1: Gratis tijdelijk meer Icloud opslag vragen, zodat je wel een backup kan maken.
https://support.apple.com/nl-nl/104980

2: De oude naast de nieuwe houden, de nieuwe aanzetten. en zo het 1 op 1 overzetten.
Je kan dan uiteraard niet direct je oude inleveren, of je moet het in de winkel kunnen doen waar je de inruil doet even(Je heb wel wifi verbinding nodig).

https://support.apple.com/nl-nl/HT210216
Als je hem laat opsturen krijg je een retour pakket voor de oude. Je hebt dan een paar dagen de tijd om zaken over te zetten en daarna stuur je de oude terug. In eerste instantie betaal je de volledige prijs voor het nieuwe toestel. Na ontvangst en controle van het oude toestel krijg je het afgesproken bedrag teruggestort (als het dan ook in de staat is die je aangaf)

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

• dkawa
  • Laatst online: 18-11 09:03
[quote]Dorryflorry schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 09:59:
[...]

Wat een prachtig resultaat!
Wat zijn je settings qua transparency i.v.m. de liquid glass etc.?

Welke apps hebben voornamelijk gedraaid? Ook GPS etc, of vooral veel scherm aan door allerlei "standaard" apps?
[/quote

Qua settings niks speciaals. Heb gewoon een willekeurige achtergrond gebruikt.

Aan apps van hoog naar laag:
Youtube
Ziggo GO
Geekbench
Waze
Marktplaats
Instagram
Safari
Whatsapp
Flitsmeister

• JB

JB

Cédric roelt!

dkawa schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 23:45:
[Afbeelding]

Ik heb het hier ook al meermaals gezegd, met de 17Pro kan ik ook veel langer doen met een enkele lading. Heel fijn.

@Dorryflorry ik kom niet eens meer in de battery safe mode (die triggert via automation onder de 30% batterij) tegenwoordig :)

Mijn boefje is liev!

• THE_BASE
  • Niet online
JB schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 10:44:
[...]

Ik heb het hier ook al meermaals gezegd, met de 17Pro kan ik ook veel langer doen met een enkele lading. Heel fijn.

@Dorryflorry ik kom niet eens meer in de battery safe mode (die triggert via automation onder de 30% batterij) tegenwoordig :)
Echt hoor, geen idee hoe het komt, vast een combinatie accu/chip. Want ik doe niets anders dan voorheen en ga soms echt met 60% naar m'n bed toe. :)

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:34
THE_BASE schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 11:46:
[...]

Echt hoor, geen idee hoe het komt, vast een combinatie accu/chip. Want ik doe niets anders dan voorheen en ga soms echt met 60% naar m'n bed toe. :)
Same! Heel fijn!

Nu moet ik zeggen dat met m'n 15 pro max het in het begin ook heel goed ging en al snel.. minder.. wel de dag, maar niet zo erg. Is een clean install nog iets wat impact zou kunnen maken?

Na 2 jaar is het in ene lastiger om de dag vol te maken, ook omdat je dan 15% battery life kwijt bent.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• CarolV
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Oke ben aan boord hoor!😍
Topding!😍
Nu al!😍

Gelijk apple Care plus met diefstal en verlies erop geknald, alles set & ready!😍

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yQSLuSkvJ1AVQ_7_Wk7CeWM_pqo=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/5Z4Yq4h5xAHR7UHegzFq6szA.gif?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YKFAYyXZHzKIIleMc6K-mHLt42M=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/ivhk3HnKu1bGm54r7v5t6kkK.gif?f=fotoalbum_large

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:00
Met Apple care is zo’n hoesje overbodig lijkt me.

• falconxp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-12 21:02
giantgiantus schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 08:37:
Cosmetische schade valt niet onder Apple Care zoals krassen, deuken etc.

• Dalive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-12 20:40
NiGeLaToR schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 11:47:
[...]

Same! Heel fijn!

Nu moet ik zeggen dat met m'n 15 pro max het in het begin ook heel goed ging en al snel.. minder.. wel de dag, maar niet zo erg. Is een clean install nog iets wat impact zou kunnen maken?

Na 2 jaar is het in ene lastiger om de dag vol te maken, ook omdat je dan 15% battery life kwijt bent.
15% is wel erg ruim denk ik na 2 jaar? Ik was na 4 jaar met de 13 Pro Max pas 9% kwijt en haalde nog steeds makkelijk een volle dag. Verschilt uiteraard per persoon maar ook mijn SE 2020 zit nog steeds op 88% na 5 jaar.

• THE_BASE
  • Niet online
Met zo’n hoesje is Apple Care overbodig lijkt me.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
Dalive schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 11:07:
[...]

15% is wel erg ruim denk ik na 2 jaar? Ik was na 4 jaar met de 13 Pro Max pas 9% kwijt en haalde nog steeds makkelijk een volle dag. Verschilt uiteraard per persoon maar ook mijn SE 2020 zit nog steeds op 88% na 5 jaar.
M'n iPhone pro er voor zat na 2 jaar onder de 80%. De meeste pro max 15's op mp zitten ook rond de 85%.
Die van m'n zakenpartner heeft ook altijd veel hoger %, maar die gebruikt zijn telefoon weinig.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• GloriX
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik heb nu een 13 pro, en zit er hard aan te denken een “normale” 17 te halen en zo 300 euro uit te sparen. Alles zit erop behalve de telelens.

Wat vinden jullie, 17 is perfect of toch die pro?

Ik game niet, ik film niet professioneel, ik zoom alleen afentoe in voor een voetbalwedstrijd van de kinderen….

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online
GloriX schreef op zondag 2 november 2025 @ 00:57:
Ik heb nu een 13 pro, en zit er hard aan te denken een “normale” 17 te halen en zo 300 euro uit te sparen. Alles zit erop behalve de telelens.

Ik game niet, ik film niet professioneel, ik zoom alleen afentoe in voor een voetbalwedstrijd van de kinderen….
Koop een 17 als je doet wat je beschrijft of koop een 17 Pro als je doet wat je beschrijft en jezelf ook een mooie iPhone gunt. :)

Have you tried turning it off and on again?

• THE_BASE
  • Niet online

Kopen waar je jezelf goed bij voelt of waar je zelf gelukkig van wordt. Je doet blijkbaar vier jaar met je iPhone, dus daar is je antwoord wat mij betreft.

• Dorryflorry
Ik heb net met een brillendoekje via de uitsparingen onderaan van het Decoded hoesje de stofjes en dergelijke eraf gewreven ter hoogte van oplaadpoort en speaker.

Groot was mijn verbazing toen ik merkte dat de blauwe kleur gewoonweg transfereert en afgaat op het brillendoekje. Gewoon door te wrijven.

Erg vind ik het.

• Dorryflorry
THE_BASE schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 11:46:
[...]

Ik ook, maar naar het einde toe van dag 2 gaat de accu wel laag en gewoon uit interesse de low power mode eens aangezet. Het gaat me dus om het laggy en stuiterig aanvoelen, niet over het feit of het nodig is of niet. Gewoon oprecht benieuwd of jullie dat ook zo aanvoelen wanneer de modus actief is.

• Carlos0_0
Dorryflorry schreef op zondag 2 november 2025 @ 10:43:
Ik heb net met een brillendoekje via de uitsparingen onderaan van het Decoded hoesje de stofjes en dergelijke eraf gewreven ter hoogte van oplaadpoort en speaker.

Groot was mijn verbazing toen ik merkte dat de blauwe kleur gewoonweg transfereert en afgaat op het brillendoekje. Gewoon door te wrijven.

Erg vind ik het.
Wel apart ja, maar ik maak al nooit schoon met zulke dingen.
Zo heel af en toe haal ik hoesje eruit, effe snel met de vingers of droog doekje en klaar(Oplaad poort zelf zit dicht).

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:35

Had een 13 PM, toch voor de 17 Pro gegaan. Ondanks 17 het ook allemaal kan, dat de Pro iets “extras” kan, en omdat ik het kon veroorloven, geen enkel moment spijt gehad.

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:20
Gisteren mijn iPhone 17 opgehaald en vandaag gebruikt in mijn auto met CarPlay en ontdek dat het niet helemaal lekker gaat t.o.v. mijn oude iPhone 12. Waar de iPhone 12 het beeld mooi strak weergeeft, doet de iPhone 17 het toch een flink stuk minder, het lijkt wel of de resolutie (schaalfactor) en de kleurdiepte niet goed doorgegeven worden. Ik heb twee verschillende kabels gebruikt (USB A 3.0 naar C en een USB A 2.0 naar C), dus daar lijkt het niet aan te liggen. Op Reddit kom ik vergelijkbare berichten al tegen dus ik ben niet de enige met dit voorval.

Anyway verder ja, van een iPhone 12 en 17 dat is een flinke upgrade zeg maar. Het laat zich wel raden dat ik op allerlei vlakken vooruit ben gegaan.

• Rebel-Rebel
  • Registratie: Juli 2009
Net de 17 pro uit de doos gehaald, scherm sticker er af en laadkabel aangesloten, hoorde direct de oplaad ‘pling’, dus hij stond al aan? echter enkel een zwart scherm te zien, 3x op aan/uit geeft ook aan dat het toestel aan staan, force reset werkt niet…iemand enig idee hoe of wat?

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:00
Rebel-Rebel schreef op zondag 2 november 2025 @ 14:38:
Net de 17 pro uit de doos gehaald, scherm sticker er af en laadkabel aangesloten, hoorde direct de oplaad ‘pling’, dus hij stond al aan? echter enkel een zwart scherm te zien, 3x op aan/uit geeft ook aan dat het toestel aan staan, force reset werkt niet…iemand enig idee hoe of wat?
Terugbrengen. Zo hoort het niet.

• CarolV
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Sure,maar voor extra bescherming vindt ik het toch wel beter, hoesje en screenprotector!👍😎

• JB

JB

Cédric roelt!

Dorryflorry schreef op zondag 2 november 2025 @ 10:43:

Erg vind ik het.
Dus je poetst de blauwe aluminium coating van de iPhone af? Of was het de cover waar je op doelt?

Mijn boefje is liev!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:20
Miki schreef op zondag 2 november 2025 @ 14:25:
Gisteren mijn iPhone 17 opgehaald en vandaag gebruikt in mijn auto met CarPlay en ontdek dat het niet helemaal lekker gaat t.o.v. mijn oude iPhone 12. Waar de iPhone 12 het beeld mooi strak weergeeft, doet de iPhone 17 het toch een flink stuk minder, het lijkt wel of de resolutie (schaalfactor) en de kleurdiepte niet goed doorgegeven worden. Ik heb twee verschillende kabels gebruikt (USB A 3.0 naar C en een USB A 2.0 naar C), dus daar lijkt het niet aan te liggen. Op Reddit kom ik vergelijkbare berichten al tegen dus ik ben niet de enige met dit voorval.

Anyway verder ja, van een iPhone 12 en 17 dat is een flinke upgrade zeg maar. Het laat zich wel raden dat ik op allerlei vlakken vooruit ben gegaan.
Er zit een optie 'smart display zoom' in de beeldscherminstellingen van carplay. Dat kun je uitschakelen. De instellingen moet je dus benaderen via het scherm van je auto. Wellicht zit daar het euvel.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Miki
Hulleman schreef op maandag 3 november 2025 @ 14:03:
[...]

Er zit een optie 'smart display zoom' in de beeldscherminstellingen van carplay. Dat kun je uitschakelen. De instellingen moet je dus benaderen via het scherm van je auto. Wellicht zit daar het euvel.
Ik heb idd al wat berichten voorbij zien komen met deze tip. Helaas heb ik deze optie niet op het scherm van mijn auto. Hopelijk brengen de komende updates hier nog wel een fix voor uit.

• Hulleman
Miki schreef op maandag 3 november 2025 @ 14:24:
[...]

Ik heb idd al wat berichten voorbij zien komen met deze tip. Helaas heb ik deze optie niet op het scherm van mijn auto. Hopelijk brengen de komende updates hier nog wel een fix voor uit.
Jammer, zal idd wel gefixt gaan worden met een update. Je leest er namelijk best veel over. Hopelijk is dit geen iphone 17 breed probleem. Mijn iphone 12 is rijp voor een upgrade en ik heb mijn zinnen op een iphone 17 gezet.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Dorryflorry
JB schreef op maandag 3 november 2025 @ 08:26:
[...]

Dus je poetst de blauwe aluminium coating van de iPhone af? Of was het de cover waar je op doelt?
Effectief het aluminium. Decoded case kan ik niets van zeggen. Ongelofelijk.

• THE_BASE
  • Niet online
Dorryflorry schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 11:21:
[...]

Ga nou niet weer verder met negatieve berichten. We weten het nu wel.

• Dorryflorry
THE_BASE schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 12:56:
[...]

Wat is dit voor ongepaste commentaar.
Het is niet eens uitgevonden. Ik stond versteld toen ik het zondag opmerkte.
Ik ben erg blij over het toestel zelf en ik hoef me niet te verantwoorden tegenover je.

Maar goed, zo leren we de persoonlijkheid gelukkig kennen achter de avatar 8)
Bedankt daarvoor ;) Apple mag voor jou eender wat op de markt brengen met haast onbestaande QC en alsnog omarm je het dan. Dat siert je :>

[ Voor 10% gewijzigd door Dorryflorry op 04-11-2025 13:45 ]

• THE_BASE
  • Niet online
Dorryflorry schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 13:44:
[...]

Wat is dit voor ongepaste commentaar.
Het is niet eens uitgevonden. Ik stond versteld toen ik het zondag opmerkte.
Ik ben erg blij over het toestel zelf en ik hoef me niet te verantwoorden tegenover je.

Maar goed, zo leren we de persoonlijkheid gelukkig kennen achter de avatar 8)
Bedankt daarvoor ;) Apple mag voor jou eender wat op de markt brengen met haast onbestaande QC en alsnog omarm je het dan. Dat siert je :>
Nou, ik ga al eventjes mee op dit forum dus mijn persoonlijkheid is al wel bekend.

Ik vind gewoon dat vrijwel elke post negatief is die je plaatst. Maar gelukkig blijkt dat je uiterst tevreden bent over het toestel zelf. Dat siert je.

• Dorryflorry
THE_BASE schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 14:32:
[...]

Nou, ik ga al eventjes mee op dit forum dus mijn persoonlijkheid is al wel bekend.

Ik vind gewoon dat vrijwel elke post negatief is die je plaatst. Maar gelukkig blijkt dat je uiterst tevreden bent over het toestel zelf. Dat siert je.
Gelukkig is wat jij vindt niet de enige of niets anders dan de waarheid.
Ik zal me even op jouw niveau brengen en dan kan ik niet anders dan vast te stellen dat je een erg hoge dunk hebt van je. Dat is een compensatie van iets, maar uiteraard en gelukkig ken ik je niet. Ik hoop alleen dat er ooit de vinger op wordt gelegd. Ik hoop het zo voor je. Ik duim alvast :+

Edit: Oprecht jammer vind ik het dat ik je zo leer kennen. En dat meen ik écht.

[ Voor 5% gewijzigd door Dorryflorry op 04-11-2025 14:38 ]

• Anoniemand
Dorryflorry schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 11:21:
[...]

Dat is wel balen zeg. Nu weet ik niet wat er in zo'n doekje zit, maar je zou het op voorhand niet verwachten inderdaad.
THE_BASE schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 12:56:
[...]

Hij reageert gewoon op een vraag :?

• JB

JB

Cédric roelt!

De sfeer is inmiddels net zo koud als het aluminium van een iPhone 17Pro :D

Mijn boefje is liev!

• Dorryflorry
Ik wil graag meedelen dat we het rechtgezet hebben.
Ik ben er oprecht erg blij om.

Aan allen wens ik het beste en een goede gezondheid. Dat is het enige dat telt.

Voor wie het nog interesseert en ter verduidelijking. Het was gewoon met een klassiek brillendoekje, zoals de doekjes die je bij de screen protectors krijgt. Niet de vochtige, maar de droge suède doekjes zeg maar. Geen enkel product gebruikt.

[ Voor 42% gewijzigd door Dorryflorry op 04-11-2025 16:54 ]

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:31
Dorryflorry schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 09:53:
Is er nog iemand die hetzelfde ervaart als ik?

Ik merk dat in de low power modus, mijn 17PM nog meer hapert dan een iPhone 13 of zelfs 12. Enorm stuiterig beeld, animaties zijn erg stroef. Ik ben me ervan bewust dat de ProMotion waarschijnlijk uitgeschakeld staat wanneer de energiebesparende modus geactiveer is, maar het is dermate dat het storend is.

Met de 16 PM van mijn vader is dit werkelijk ook zo. Dag en nacht verschil en toestel krijgt aanzienlijke lag.
Merk dit ook. Was met de 16 Pro zo en met de 17 Pro ook. De telefoon is in LPM haast niet te gebruiken (exaggerated ofcourse).

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:31
THE_BASE schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 13:20:
[...]

Met zo’n hoesje is Apple Care overbodig lijkt me.
Met Apple Care kun je tenminste écht genieten van het design van de telefoon.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• THE_BASE
  • Niet online
Dorryflorry schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 16:52:
Ik wil graag meedelen dat we het rechtgezet hebben.
Ik ben er oprecht erg blij om.
Dank voor je eerlijkheid en begrip, fijn dat we het hebben kunnen rechtzetten!

• THE_BASE
  • Niet online
Rivanov schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 17:03:
[...]

Thuis zonder case, daarbuiten met case. Werkt voor mij prima, maar kan me voorstellen dat het hoesje altijd afbreuk doet aan het design.

• SirLenncelot
  • Niet online
THE_BASE schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 17:05:
[...]

Thuis zonder case, daarbuiten met case. Werkt voor mij prima, maar kan me voorstellen dat het hoesje altijd afbreuk doet aan het design.
Op gevoel zou ik zeggen dat je wel meer kans op slijtage hebt bij het steeds omkleden van het toestel.

• Carlos0_0
Rivanov schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 17:03:
[...]

Genieten van het design wat je toch amper ziet, aangezien je de voorkant van je telefoon gebruikt 😋.

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:35

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Carlos0_0 schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 18:35:
[...]

Genieten van het design wat je toch amper ziet, aangezien je de voorkant van je telefoon gebruikt 😋.
Deels eens. Ik heb zelf de siliconen apple case in het zwart om mijn zwarte iphone 17. Die maakt het toestel in mijn ogen niet eens minder mooi. Maar de ‘feel’ van het toestel veranderd wel. Zonder hoes vind ik het toestel lekkerder in de had liggen. Dit geldt nog meer voor de 17 Pro. Die is echt top zonder hoes.

Battle.net || Strava

• Carlos0_0
retlaw schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 20:07:
[...]

Deels eens. Ik heb zelf de siliconen apple case in het zwart om mijn zwarte iphone 17. Die maakt het toestel in mijn ogen niet eens minder mooi. Maar de ‘feel’ van het toestel veranderd wel. Zonder hoes vind ik het toestel lekkerder in de had liggen. Dit geldt nog meer voor de 17 Pro. Die is echt top zonder hoes.
Dat klopt inderdaad wel, zonder hoes houd wel vaak lekkerder vast.

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:55
Zonder hoes is me veeels te glad, vind het met zo veel fijner vasthouden #CaudabeSheath (y)

• JB

JB

Cédric roelt!

THE_BASE schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 17:05:
[...]

Daarom een sleeve, ligt ie altijd naked op :D

Mijn boefje is liev!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:11
Zijn er 17 en 17 Pro gebruikers met GPS issues hier?

2 weken geleden liep ik er voor het eerst tegenaan, dat tijdens het navigeren op mijn 17 Pro met Waze ineens in beeld kwam dat het GPS signaal weg was. Mijn positie was ook bevroren op een willekeurig punt langs de route en ook andere apps, google maps, apple kaarten etc, gaven dezelfde locatie aan en de melding dat er geen GPS signaal was. Omdat op hetzelfde moment mijn NPO Radio 2 app bij het afspelen aangaf dat er geen internet verbinding was, dacht ik dat er iets mis was met de connectivity. Echter, de NPO luister app deed het wel gewoon, net als andere apps die internet data gebruiken. De verbinding kwam zomaar terug na een minuut of 5-10 waarbij mijn GPS signaal stapsgewijs weer bijkwam.

Ik kwam het af en toe tegen en dacht dat het toeval was, tot gisteren mijn vriendin met haar iPhone 17 via de carplay hetzelfde overkwam: gps weg en bevroren lokatie.

Na wat googelen vond ik op de Apple support pagina’s diverse reacties van gelijke strekking en uitsluitend over de 17(pro) en verspreid over alle continenten.

https://discussions.apple...ortBy=oldest_first&page=1

Vandaag ter vergelijk hebben we onze 11 en 11pro tegelijk laten draaien tijdens het rijden en deze hadden dit gps verlies niet! Ze draaien allen op 26.1 sinds gisteren.

                           

• SL65
  • Nu online
Ja ik heb dit ook al eens gehad in de auto op een stuk, maar het is niet constant. Zal binnenkort eens dubbel checken of het op dat stuk van de route vaker gebeurd. Gaat om een 17PM hier.

In mijn geval ook bij Waze maar weet niet zeker of ik ook een melding kreeg. Viel mij op dat toen ik naar het scherm keek ik stil stond op de kaart.

[ Voor 28% gewijzigd door SL65 op 05-11-2025 19:48 ]

• dabbertje
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 27-11 16:43
Dorryflorry schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 16:52:

Voor wie het nog interesseert en ter verduidelijking. Het was gewoon met een klassiek brillendoekje, zoals de doekjes die je bij de screen protectors krijgt. Niet de vochtige, maar de droge suède doekjes zeg maar. Geen enkel product gebruikt.
Toen ik vorige week mijn iPhone 17 pro silver bij Amac ophaalde, hoorde ik van een andere klant hetzelfde over de oranje versie. Klachten over kleur afgeven en verkleuren. Zij had het bij vrienden gezien en had daarom de silver besteld, maar wou net als ik, in de eerste instantie de oranje iPhone.

• JB

JB

Cédric roelt!

@jeehaa heb je dit in een bepaalde auto? Ik kan me ook nog een Garmin herinneren die moeite had met GPS signaal vanwege een voorruit die het signaal blokkeerde. Je geeft in ieder geval aan dat de 11 series dit niet doen, maar wel benieuwd of het in een andere auto ook zo is. Ik heb er nog geen issues mee ervaring en de iPhone hangt hier altijd aan het dashboard;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Np4O8JVAge3csbOwD5hyfqTZaR8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3alE4Xlt0qixAjex3CX17TtP.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn boefje is liev!

• MacArnold
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-12 22:30
Over GPS issues: had dit vorige week ook een paar keer. GPS-signaal viel weg in Waze en ook in Apple Maps bleek GPS-signaal vervolgens verdwenen. Keerde na enkele minuten terug. Telefoon een keer opnieuw opgestart en daarna is probleem niet meer teruggekomen. Gisteren in totaal 4,5 uur in auto gezeten en geen enkele keer problemen geconstateerd.

(Configuratie: iPhone 17 Pro in case, liggend in middenconsole, gebruikt via CarPlay in een Toyota Corolla.)

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:11
JB schreef op donderdag 6 november 2025 @ 11:02:
@jeehaa heb je dit in een bepaalde auto? Ik kan me ook nog een Garmin herinneren die moeite had met GPS signaal vanwege een voorruit die het signaal blokkeerde. Je geeft in ieder geval aan dat de 11 series dit niet doen, maar wel benieuwd of het in een andere auto ook zo is. Ik heb er nog geen issues mee ervaring en de iPhone hangt hier altijd aan het dashboard;

[Afbeelding]
In alle (3) auto's gehad, waarbij in 1 auto de iPhone als standalone draait, via een usb C- rockstar kabel naar de aux en de andere 2 auto's via carplay.
Inmiddels heb ik van een maatje nu gehoord dat zijn 16 Pro dit ook doet, maar pas sinds de update naar 26.x.x. Ik zal vandaag de 11 en 11 pro weer meenemen voor onderweg om ze aan een proef te onderwerpen. Inmiddels lijkt het aantal klachten toe te nemen en gaat mijn persoonlijke vermoeden naar een oorzaak binnen ios 26 en nieuwere iphones

                           

• MacArnold
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-12 22:30
In aanvulling op wat ik hiervoor schreef: die 4,5 uur autorijden zonder problemen gisteren, was met iOS 26.1. Dat sluit aan bij jouw vermoeden dat het wellicht iets in iOS 26.0.x was…

• SL65
  • Nu online
SL65 schreef op woensdag 5 november 2025 @ 19:46:
Ja ik heb dit ook al eens gehad in de auto op een stuk, maar het is niet constant. Zal binnenkort eens dubbel checken of het op dat stuk van de route vaker gebeurd. Gaat om een 17PM hier.

In mijn geval ook bij Waze maar weet niet zeker of ik ook een melding kreeg. Viel mij op dat toen ik naar het scherm keek ik stil stond op de kaart.
Merkte vandaag niks op het traject, al zit de iPhone nu ook al op iOS 26.1.

• Ferrox1
  • Registratie: Augustus 2008
SL65 schreef op donderdag 6 november 2025 @ 19:21:
[...]

Merkte vandaag niks op het traject, al zit de iPhone nu ook al op iOS 26.1.
Grappig, dit heb ik ook een keer meegemaakt. Ik dacht ook misschien geen gps bereik. Het loste op na de iPhone op vliegtuigmodus en weer terug te zetten. Nog maar 1 keer meegemaakt.

• Skitso
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 14-11 20:17
Avond allemaal. Ik heb sinds de nieuwe iOS 26.1 dat als ik inzoom bij een foto de foto rood word. Hebben meer mensen hier last van? en wie weet hoe dit op te lossen?
Iphone 17 Pro

Tx Greetz

[ Voor 4% gewijzigd door Skitso op 07-11-2025 20:54 ]

• Miki
Hulleman schreef op maandag 3 november 2025 @ 14:29:
[...]

Jammer, zal idd wel gefixt gaan worden met een update. Je leest er namelijk best veel over. Hopelijk is dit geen iphone 17 breed probleem. Mijn iphone 12 is rijp voor een upgrade en ik heb mijn zinnen op een iphone 17 gezet.
Het is inderdaad opgelost met 26.1 :)

• Anoniemand
Skitso schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 20:53:
Avond allemaal. Ik heb sinds de nieuwe iOS 26.1 dat als ik inzoom bij een foto de foto rood word. Hebben meer mensen hier last van? en wie weet hoe dit op te lossen?
Iphone 17 Pro

Tx Greetz
Net even ingezoomd op wat foto’s, maar ik heb dat probleem niet.

Wel iets gevonden op reddit

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniemand op 08-11-2025 08:13 ]

• Skitso
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 14-11 20:17
Anoniemand schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 08:11:
[...]

Net even ingezoomd op wat foto’s, maar ik heb dat probleem niet.

Wel iets gevonden op reddit
Dank voor je reactie! Maar idd bij mij zijn het ook oude Android fotos die dit probleem hebben! ik weet wel zeker dat ik het voor de update niet had.

• GloriX
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
sacaji schreef op zondag 2 november 2025 @ 12:28:
[...]

Had een 13 PM, toch voor de 17 Pro gegaan. Ondanks 17 het ook allemaal kan, dat de Pro iets “extras” kan, en omdat ik het kon veroorloven, geen enkel moment spijt gehad.
Vandaag toch een 17 Pro gehaald… nouja de zoom lens is toch wel nice… verder is de snelheid toch wel te merken tov de 13 Pro..

• Hulleman
Miki schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 21:12:
[...]

Het is inderdaad opgelost met 26.1 :)
Ah top, thnx voor de update!

• Naafets88
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:30
Ondertussen sinds de release in bezit van de 17pro, zeer tevreden van!

Enkel merk ik op dat de USB-C poort vrij ruim is. Als het toestel aan mijn pc hangt of in de wagen aan het laden is en ik beweeg de kabel, verlies ik connectie.

De kabel kan ik vrij makkelijk heen en weer bewegen als die in de poort zit, nog mensen hier problemen mee?

Edit: Met de 15plus zit er evenveel bewegingsruimte (Gsm zoon), maar verliest hij geen connectie

Dit is met de originele kabels en met Ugreen kabels zo

[ Voor 11% gewijzigd door Naafets88 op 10-11-2025 17:00 ]

• Gr4mpyC3t
  • Nu online
Naafets88 schreef op maandag 10 november 2025 @ 16:43:
Ondertussen sinds de release in bezit van de 17pro, zeer tevreden van!

Enkel merk ik op dat de USB-C poort vrij ruim is. Als het toestel aan mijn pc hangt of in de wagen aan het laden is en ik beweeg de kabel, verlies ik connectie.

De kabel kan ik vrij makkelijk heen en weer bewegen als die in de poort zit, nog mensen hier problemen mee?

Edit: Met de 15plus zit er evenveel bewegingsruimte (Gsm zoon), maar verliest hij geen connectie

Dit is met de originele kabels en met Ugreen kabels zo
Je hebt dus zowel met de originele kabel als met UGREEN-kabels dit probleem? Dan lijkt het me vooral een defect, want kabels zijn dan uitgesloten. Want wanneer verlies je precies de connectie? Is dat alleen bij wiebelen/prutsen aan de kabel?

• Naafets88
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:30
Gr4mpyC3t schreef op maandag 10 november 2025 @ 18:02:
[...]

Je hebt dus zowel met de originele kabel als met UGREEN-kabels dit probleem? Dan lijkt het me vooral een defect, want kabels zijn dan uitgesloten. Want wanneer verlies je precies de connectie? Is dat alleen bij wiebelen/prutsen aan de kabel?
Ind alleen bij het opnemen/bewegen van het toestel zelf.

Als hij in de wagen verschuift verlies ik ook de connectie soms.

Maw aanmelden voor herstelling? Hoelang is de doorlooptijd voor een herstelling via Coolblue?

Moeilijk om het toestel te missen ivm werk

[ Voor 9% gewijzigd door Naafets88 op 10-11-2025 18:25 ]

• Gr4mpyC3t
  • Nu online
Naafets88 schreef op maandag 10 november 2025 @ 18:22:
[...]

Ind alleen bij het opnemen/bewegen van het toestel zelf.

Als hij in de wagen verschuift verlies ik ook de connectie soms.

Maw aanmelden voor herstelling? Hoelang is de doorlooptijd voor een herstelling via Coolblue?

Moeilijk om het toestel te missen ivm werk
Oke, dat is handig om te weten, want wat mij betreft sluit dat software uit. Voor hetzelfde geld had het iets met CarPlay zelf te maken. Je weet maar nooit.

Ik zou 'm sowieso aanmelden, want echt vertrouwen dat het magisch een keer wordt opgelost lijkt me niet logisch. Ik heb geen idee hoelang de doorlooptijd bij Coolblue is, ik werk er niet. Bel ze even en dan kunnen ze het vast haarfijn uitleggen. ;)

• IgorP
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 10-11 19:08
Is er een mogelijkheid dat de iphone 17 daalt met black friday? Kan hem momenteel kopen tussen 869 en 905€. Bedankt!
Pagina: 1 ... 26 27 Laatste

Let op:
Voor levertijden en beschikbaarheid is er:
[iPhone] Levertijd & Beschikbaarheid – Deel 6
Voor importeren en losse koop is er:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
Discussies over providers en abonnementen mogen in:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
En voor discussies en ervaringen met accessoires, hoesjes, wallets, screenprotectors, en andere beschermmiddelen is er:
[iPhone 17, 17 Pro (Max) & Air] Accessoires/hoesjes/wallets

Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.