Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:48

JB

Cédric roelt!

iMode schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 15:42:
De iPhone 17 in het zwart ziet er ook prachtig uit en is er kwa hardware flink op voorruit gegaan. Eigenlijk de beste keuze voor dit jaar.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
En daarom snap ik gewoonweg niet dat er geen 17Pro is in deze kleur... :/

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

cliors schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 18:59:
Als ik in een WhatsApp gesprek een foto wil maken met voorkant camera (selfie) dan maakt hij een uitgerekte foto. Alle nieuwe updates en dergelijke gedaan zonder resultaat. (Pro max)

Probleem 2. WhatsApp gesprekken springen soms van boven naar beneden. Soms vallen de recente berichten uit beeld en moet ik even het gesprek in en uit om recente berichten te zien.

Op de foto zie je een leegte onderaan. Soms is het dus andersom en vallen de berichten naar beneden uit beeld.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zo hoort ie
[Afbeelding]
Signal gebruiken :+ Dit ligt niet aan de iPhone, maar aan de app lijkt me. Die snapt wellicht de vierkante sensor (nog niet)?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv1
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 17:51

mv1

Als ik in een WhatsApp gesprek een foto wil maken met voorkant camera (selfie) dan maakt hij een uitgerekte foto. Alle nieuwe updates en dergelijke gedaan zonder resultaat. (Pro max)

Probleem 2. WhatsApp gesprekken springen soms van boven naar beneden. Soms vallen de recente berichten uit beeld en moet ik even het gesprek in en uit om recente berichten te zien.

Op de foto zie je een leegte onderaan. Soms is het dus andersom en vallen de berichten naar beneden uit beeld.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zo hoort ie
[Afbeelding]
Ervaar dit probleem niet.

Wellicht ff een backup maken van je chats en dan whatsapp ff opnieuw installeren..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:16
JB schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 08:49:
[...]

En daarom snap ik gewoonweg niet dat er geen 17Pro is in deze kleur... :/
Gewoon omdat wat kleur ook eens leuk is, in plaats van alleen dat donkere / sombere zwart. neem toch eens wat kleur en vrolijkheid in je leven op :+ :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zo hoort ie
[Afbeelding]
Ervaar dit probleem ook niet met de chats, had het wel eens in de beta aan het begin op de 16.
Maar nu op de 17pm en stabiele ios26 niet meer, kan het niet door dat enge toetsenbord app van jou komen ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Carlos0_0 schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 09:22:
[...]

Gewoon omdat wat kleur ook eens leuk is, in plaats van alleen dat donkere / sombere zwart. neem toch eens wat kleur en vrolijkheid in je leven op :+ :) .
Met een witte, blijfde zitte! :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Carlos0_0 schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 09:22:
[...]

Mijn vriendin noemt het inmiddels midlife-crisis oranje... maar het gaat er toch komen 😬

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

SirLenncelot schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 09:40:
[...]

Mijn vriendin noemt het inmiddels midlife-crisis oranje... maar het gaat er toch komen 😬
Heb je 'm nog (steeds) niet dan :?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:34
Ik hoop dat mijn vraag in de goede topic staat.

Heeft de iPhone 17 Pro bij de instelling batterij => batterij conditie => aantal cycli, geproduceerd en eerst gebruik?

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

pinokkia schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 11:03:
Ik hoop dat mijn vraag in de goede topic staat.

Heeft de iPhone 17 Pro bij de instelling batterij => batterij conditie => aantal cycli, geproduceerd en eerst gebruik?
Ja. Dat kun je ook bij oudere iPhones al zien tegenwoordig :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
JB schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 11:06:
[...]

Ja. Dat kun je ook bij oudere iPhones al zien tegenwoordig :)
Dat klopt niet, want mijn iPhone X, iPhone 11 Pro, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro heeft aantal cycli, geproduceerd en eerst gebruik niet deze vermelding. Alleen staat er: Batterijconditie en Maximumcapaciteit.

Heb bij de iPhone 11 Pro, 12 Pro en 14 Pro IOS 18.7.1

[ Voor 14% gewijzigd door pinokkia op 08-10-2025 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

pinokkia schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 11:25:
[...]

Dat klopt niet, want mijn iPhone X, iPhone 11 Pro, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro heeft aantal cycli, geproduceerd en eerst gebruik niet deze vermelding. Alleen staat er: Batterijconditie en Maximumcapaciteit
Dat klopt wel, want een 15Pro laat het ook zien en is ouder. Ik zeg nergens _alle_ :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinokkia
JB schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 11:30:
[...]

Dat klopt wel, want een 15Pro laat het ook zien en is ouder. Ik zeg nergens _alle_ :)
Dan heb ik je verkeerd begrepen excuses daarvoor. Maar vanaf iPhone 15 Pro dus ook die vermelding. Top en bedankt voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

pinokkia schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 11:33:
[...]

Dan heb ik je verkeerd begrepen excuses daarvoor. Maar vanaf iPhone 15 Pro dus ook die vermelding. Top en bedankt voor de info.
Excuses zijn niet nodig hoor ;) Wel benieuwd waarom je dit graag wil weten?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
JB schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 11:34:
[...]

Excuses zijn niet nodig hoor ;) Wel benieuwd waarom je dit graag wil weten?
Persoonlijk vind ik dit super handig voor mezelf. Ik heb een lichte “autistische” vorm mbt cijfers/getallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:29
Ik heb een vraagje. Ik heb mijn AOD altijd aan staan. Dit heb ik ooit nooit aangepast maar toch gaat de telefoon sinds gisteren plotseling op zwart. Alle instellingen gecheckt, alles staat goed. Toch blijft hij het doen. Bugje in IOS 26.1 of is er meer aan de hand en heeft mijn telefoon een bug? Ik heb het toestel al opnieuw opgestart. Toen ging het even weer goed maar nu doet hij het weer.

-/-edit: Never mind. Ik denk dat het komt door mijn Watch. Als ik wegloop gaat hij blijkbaar uit

[ Voor 11% gewijzigd door Cyrax0508 op 08-10-2025 12:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SteffanS
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 08-10 20:08
Hoi!
Is er iemand die al eens van een pro naar de pro max is gegaan?
Ik twijfel welke ik zou nemen , de max lijkt me handig als ik voor het werk weg ben om bv netflix (vliegtuig/trein) iemand die zijn ervaring kan delen met deze switch?

[ Voor 19% gewijzigd door SteffanS op 08-10-2025 13:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mv1

mv1

SteffanS schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 13:10:
Hoi!
Is er iemand die al eens van een pro naar de pro max is gegaan?
Ik twijfel welke ik zou nemen , de max lijkt me handig als ik voor het werk weg ben om bv netflix (vliegtuig/trein) iemand die zijn ervaring kan delen met deze switch?
Ik heb regelmatig geswitcht tussen Pro en Pro Max. Het zijn identieke iPhones, alleen de Max is wat groter.

Als je veel media consumeert, dan zou ik voor de Pro Max gaan, aangezien het grotere scherm + langere batterijduur hier heel fijn voor is.
Doe je dit niet, dan zal de Pro ook voldoen.

Ik ben van de 16 Pro Max naar de 17 Pro gegaan en heb hier geen spijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndjong
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Cyrax0508 schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 12:03:
Ik heb een vraagje. Ik heb mijn AOD altijd aan staan. Dit heb ik ooit nooit aangepast maar toch gaat de telefoon sinds gisteren plotseling op zwart. Alle instellingen gecheckt, alles staat goed. Toch blijft hij het doen. Bugje in IOS 26.1 of is er meer aan de hand en heeft mijn telefoon een bug? Ik heb het toestel al opnieuw opgestart. Toen ging het even weer goed maar nu doet hij het weer.

-/-edit: Never mind. Ik denk dat het komt door mijn Watch. Als ik wegloop gaat hij blijkbaar uit
Ik ervaar hetzelfde probleem: zodra je wegloopt bij de telefoon (niet altijd, soms), gaat het scherm op zwart en werkt het AOD niet meer totdat de telefoon wordt herstart.

Ik heb de telefoon al teruggezet naar de fabrieksinstellingen en de watch opnieuw gekoppeld, maar niets lijkt het probleem op te lossen. Ik vermoed (en hoop) dat het om een softwarebug gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:41
ndjong schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 14:04:
[...]
Ik ervaar hetzelfde probleem: zodra je wegloopt bij de telefoon, gaat het scherm op zwart en reageert het niet meer totdat de telefoon wordt herstart.

Ik heb de telefoon al teruggezet naar de fabrieksinstellingen en de watch opnieuw gekoppeld, maar niets lijkt het probleem op te lossen. Ik vermoed (en hoop) dat het om een softwarebug gaat.
Het is op zich de bedoeling dat AOD uit gaat zodra je met een Apple Watch weg loopt. Maar gaat hij niet meer aan als je terug komt lopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ndjong
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Dennisdn schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 14:06:
[...]

Het is op zich de bedoeling dat AOD uit gaat zodra je met een Apple Watch weg loopt. Maar gaat hij niet meer aan als je terug komt lopen?
Klopt, als je terug komt gaat het AOD niet meer aan, maar ook helemaal niet meer als je de telefoon vervolgens opnieuw locked, pas weer nadat je de telefoon herstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik kom van de de iPhone 13 pro af en loop nu met een 17 pro. Mooi ding. Probleem is alleen, dat als ik een object bij weinig licht wil fotograferen of filmen, bijvoorbeeld de maan, dan gaat ie bij 8x zoom of meer, steevast naar de 24mm lens. Soms blijft de camera steeds switchen tussen de 100mm en 24mm, waardoor echt focussen onmogelijk is.
Zijn er meer mensen met dit probleem?
Met mijn 13Pro had ik een soortgelijk probleem maar wel een workaround. Die wilde niet stabiel op de 3x lens blijven filmen op 4K30fps. Als ik deze dan op 60fps zette, bleef de camera netjes op de 3x staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie-Handbak
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 16-10 14:16
JB schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 09:30:
[...]

Met een witte, blijfde zitte! :+
Volgend jaar staat hij gewoon hier te koop hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie-Handbak
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 16-10 14:16
[...]

Hier andersom, vriendin heeft oranje, ik zelf safe silver ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:05
[...]

Ben nog steeds héél happy met m'n Cosmic Orange wat in de buitenlucht een mooie Copper kleur geeft. d:)b

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redmonkey92
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-10 19:45
Ik heb besloten toch voor de 17 pro te gaan, ik kom van de iphone 15. Reden 1 is de camera en reden 2 is een ander design waardoor het wel echt voelt als een nieuwe telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:46

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Redmonkey92 schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 12:06:
Ik heb besloten toch voor de 17 pro te gaan, ik kom van de iphone 15. Reden 1 is de camera en reden 2 is een ander design waardoor het wel echt voelt als een nieuwe telefoon.
Ik herken je beredenering. Ik heb op launchday een 17 Pro Silver kunnen kopen, terwijl ik bij de KPN een base 17 black in bestelling had staan. Ik heb de 17 Pro twee weken gebruikt en daarna werd de base 17 pas geleverd. Ik had gehoopt ze tegelijk te kunnen hebben om te vergelijken welke ik wil houden. De 17 Pro voelt echt als wat anders. Op papier en financieel gezien is de base 17 de meeste rationele keuze (1329 vs 681), de base 17 is voor mij 648 goedkoper. Echter blijft de 17 Pro toch in het achterhoofd zitten.

Wat in mijn beleving wel een klein voordeel van de 17 is, is het gewicht en het iets dunner zijn. Tijdens het sporten is het toestel iets minder aanwezig.

Misschien bedenk ik me nog en haal ik alsnog de 17 Pro.

Welke kleur ga jij kopen?

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d1psaus
  • Registratie: Februari 2021
  • Niet online
Q: ik twijfel tussen een base 17 of 17 Pro, ik mik erop er zo'n 5-6 jaar mee te doen. Dat is met m'n 12 mini niet gelukt (gekocht toen de 13 er al was), die zit ramvol, batterij slecht, traag, dat soort dingen. Is het de Pro waard gezien ik er zo 'lang' mee wil doen, omdat 'ie meer geheugen heeft denk ik dan met name? Of zal dat op de lange termijn niet zo heel veel moeten uitmaken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LCS-p
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 21:55
d1psaus schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 16:32:
Q: ik twijfel tussen een base 17 of 17 Pro, ik mik erop er zo'n 5-6 jaar mee te doen. Dat is met m'n 12 mini niet gelukt (gekocht toen de 13 er al was), die zit ramvol, batterij slecht, traag, dat soort dingen. Is het de Pro waard gezien ik er zo 'lang' mee wil doen, omdat 'ie meer geheugen heeft denk ik dan met name? Of zal dat op de lange termijn niet zo heel veel moeten uitmaken?
Dat is een van de redenen dat ik toch voor de Pro heb gekozen. Net even wat meer Ram wat o.a. van pas kan komen verdere toename AI gebruik. Las ik ook niet iets in het iOS 26 topic, dat het op de Pro vloeiender lijkt te gaan dan op de Base (wat dan aan het geheugen zou kunnen liggen)?

Het zijn de kleine beetjes die voor mij de doorslag gaven:
Heb ik die extra derde lens nodig? Neu, maar wel handig op vakantie
Heb ik die dampkamer ( :') ) nodig? Afgelopen zondag net wat te vaak de telefoon niet kunnen gebruiken omdat die moest afkoelen.

[ Voor 14% gewijzigd door LCS-p op 09-10-2025 17:36 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ik denk dat de iPhone 17 ook prima 5-6 jaar mee kan. Daar heb je niet per se een Pro voor nodig.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d1psaus
  • Registratie: Februari 2021
  • Niet online
LCS-p schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 17:33:
[...]

Het zijn de kleine beetjes die voor mij de doorslag gaven:
Heb ik die extra derde lens nodig? Neu, maar wel handig op vakantie
Heb ik die dampkamer ( :') ) nodig? Afgelopen zondag net wat te vaak de telefoon niet kunnen gebruiken omdat die moest afkoelen.
Precies wat ik ook dacht over die lens, maar na een uurtje heb ik dat waarschijnlijk wel gezien.

Heb je in de sauna gezeten of was dat ‘gewoon’ tijdens normaal gebruik dat ie uitviel? Dat klinkt niet heel positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:35
Ik denk dat de afweging 17 pro of 17 vooral afhangt op de camera, heb je telelens nodig en ‘pro’ formaten (proraw/prores/apple log).Natuurlijk zijn er nog andere verschillen zoals betere thermals, meer ram etc. Als je de telelens niet nodig hebt dan is de basis 17 echt een hele goede keuze. Beide toestellen gaan zeker 5-6 jaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FbdJ
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 20:50
Oke vannochtend 17 Pro opgehaald bij Coolblue… merk niets van die vapor chamber. De telefoon is net zo warm als mijn geretourneerde 16e, misschien zelfs warmer. Jammer, hopen dat het de indexering van iOS is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
FbdJ schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 19:10:
Oke vannochtend 17 Pro opgehaald bij Coolblue… merk niets van die vapor chamber. De telefoon is net zo warm als mijn geretourneerde 16e, misschien zelfs warmer. Jammer, hopen dat het de indexering van iOS is.
Same here, ben nu al een half uur aan het bellen en wordt gewoon lekker warm aan de achterkant. Wat die sauna er in doet, geen idee, maar voegt nu nog even weinig toe.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Misschien testen ze een nieuwe iHeat functie tegen koude handen in de winter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:35
THE_BASE schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 19:14:
[...]

Same here, ben nu al een half uur aan het bellen en wordt gewoon lekker warm aan de achterkant. Wat die sauna er in doet, geen idee, maar voegt nu nog even weinig toe.
Vaporchamper is volgens mij niet anders dan een hele platte heatpipe. De cpu zit onder de plateau en de warmte wordt dan makkelijker over de alu unibody verspreid. Ik denk dat het ‘trottleling’ moet verminderen bij hoge load, en dat is meer dan alleen bellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FbdJ
Kakaroto schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 19:17:
[...]

Vaporchamper is volgens mij niet anders dan een hele platte heatpipe. De cpu zit onder de plateau en de warmte wordt dan makkelijker over de alu unibody verspreid. Ik denk dat het ‘trottleling’ moet verminderen bij hoge load, en dat is meer dan alleen bellen.
Apple stelt inderdaad dat alu makkelijk is om te verspreiden en dat ze daarom voor alu hebben gekozen. Maar is dat echt de reden? Bekijk deze video: YouTube: Apple Screwed Up Again

TLDW: alu is gekozen om kosten te dekken, het verschil in titanium en alu in de mobile setting is heel minimaal. Samsung gebruikt titanium + vapor fyi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCS-p
d1psaus schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 18:40:
[...]

Heb je in de sauna gezeten of was dat ‘gewoon’ tijdens normaal gebruik dat ie uitviel? Dat klinkt niet heel positief.
Het was heel erg warm in Tokyo en ik kreeg meermaals de melding dat ik even moest wachten voordat ik de telefoon (14 Pro) kon gebruiken.

Slechte usecase om voor een hete vakantie een bepaalde telefoon te kopen, I know. Maar zoals ik al zei is het een optellen van kleine dingetjes en 'omdat het kan' speelt ook een beetje mee. In de basis ben ik er van overtuigd dat ik met de 17 Base uit de voeten kan, maar ik weet bijna zeker dat ik er dan over 2-3 jaren spijt van heb. Bovendien moet de telefoon nog door naar de dochter als ik er klaar mee ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
LCS-p schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 19:25:
[...]

Het was heel erg warm in Tokyo en ik kreeg meermaals de melding dat ik even moest wachten voordat ik de telefoon (14 Pro) kon gebruiken.
Was je de telefoon niet heel erg over de toeren aan het draaien dan met veel foto’s of AI of whatever? Want wat wij warm vinden is op de helft van de wereld de normale temperatuur en dan zou elke telefoon haperen?

Ik zit elk jaar een paar maanden in Suriname met altijd 35 graden in schaduw en 40+ in de zon en heb daar echt nog nooit een melding gehad dat de telefoon het warm heeft. In het ergste geval dimt het scherm een keer maar that’s it.

[ Voor 9% gewijzigd door Dennisdn op 09-10-2025 19:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LCS-p
Dennisdn schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 19:29:
[...]

Was je de telefoon niet heel erg over de toeren aan het draaien dan met veel foto’s of AI of whatever? Want wat wij warm vinden is op de helft van de wereld de normale temperatuur en dan zou elke telefoon haperen?

Ik zit elk jaar een paar maanden in Suriname met altijd 35 graden in schaduw en 40+ in de zon en heb daar echt nog nooit een melding gehad dat de telefoon het warm heeft. In het ergste geval dimt het scherm een keer maar that’s it.
Inderdaad veel foto's, navigeren, translate.... ik ben verloren zonder dat ding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
LCS-p schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 19:36:
[...]

Inderdaad veel foto's, navigeren, translate.... ik ben verloren zonder dat ding.
Dan wel begrijpelijk, vooral navi tikt wel aan. Al zou je verwachten dat een premium telefoon anno 2025 dat toch wel moeten kunnen handelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Carlos0_0
LCS-p schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 19:36:
[...]

Oh ben ik blij dat ik niet zo verslaafd ben, en echt heel prima zonder telefoon kan.
95% opgeladen om 16:22 van de lader, en ik heb nog steeds 95% batterij zie ik nu :+ .

Maar ja in z'n land als Tokyo is een vertaal functie toch wel makkelijk soms, en ja navigatie zal je dan ook sneller nodig hebben(Dan gewoon in eigen land).

@LCS-p Weer een aantal uur verder, nog steeds 95% batterij status, en geen warme maar koele telefoon :+ .

[ Voor 25% gewijzigd door Carlos0_0 op 09-10-2025 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redmonkey92
retlaw schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 13:22:
[...]

Ik herken je beredenering. Ik heb op launchday een 17 Pro Silver kunnen kopen, terwijl ik bij de KPN een base 17 black in bestelling had staan. Ik heb de 17 Pro twee weken gebruikt en daarna werd de base 17 pas geleverd. Ik had gehoopt ze tegelijk te kunnen hebben om te vergelijken welke ik wil houden. De 17 Pro voelt echt als wat anders. Op papier en financieel gezien is de base 17 de meeste rationele keuze (1329 vs 681), de base 17 is voor mij 648 goedkoper. Echter blijft de 17 Pro toch in het achterhoofd zitten.

Wat in mijn beleving wel een klein voordeel van de 17 is, is het gewicht en het iets dunner zijn. Tijdens het sporten is het toestel iets minder aanwezig.

Misschien bedenk ik me nog en haal ik alsnog de 17 Pro.

Welke kleur ga jij kopen?
Nou precies dit. Ik heb de midnight gehaald. Ik was toevallig een nachtje in Amsterdam ivm een concert en ik zag dat ze hem op voorraad hadden. Dus direct online besteld en afgehaald.

Los een case erbij gekocht, blijkt dat voor de pro Max te zijn. Hopelijk kun je dit online retourneren, anders moet ik 2,5u heen en 2,5u terug in de auto zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Redmonkey92 schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 16:26:
[...]

Nou precies dit. Ik heb de midnight gehaald. Ik was toevallig een nachtje in Amsterdam ivm een concert en ik zag dat ze hem op voorraad hadden. Dus direct online besteld en afgehaald.

Los een case erbij gekocht, blijkt dat voor de pro Max te zijn. Hopelijk kun je dit online retourneren, anders moet ik 2,5u heen en 2,5u terug in de auto zitten
Dat kan gewoon via Apple, via deze link!

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:04
Carlos0_0 schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 20:13:
[...]

Oh ben ik blij dat ik niet zo verslaafd ben, en echt heel prima zonder telefoon kan.
95% opgeladen om 16:22 van de lader, en ik heb nog steeds 95% batterij zie ik nu :+ .

Maar ja in z'n land als Tokyo is een vertaal functie toch wel makkelijk soms, en ja navigatie zal je dan ook sneller nodig hebben(Dan gewoon in eigen land).

@LCS-p Weer een aantal uur verder, nog steeds 95% batterij status, en geen warme maar koele telefoon :+ .
Misschien weer terug naar Nokia? :+

Dan doe jij een jaar met een batterijlading :D

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Carlos0_0 schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 20:13:
[...]
Handig om te weten: Tokyo is de stad in het land Japan. :+

Maar de batterij van de 17 Pro is echt geweldig. Om 9 uur van de lader en nu om 9 uur op 64%. Met gemiddeld gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
Redondo1982 schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 20:58:
[...]

Misschien weer terug naar Nokia? :+

Dan doe jij een jaar met een batterijlading :D
Haha als de Nokia een batterij van de huidige smartphones heeft wel ja :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:22

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Vraagje, iemand ervaring met sideloaden van een alternatief op YouTube revanced voor IOS? Ik kom van Android en vind het lastig een goede app en tutorial te vinden. Ik zag bijvoorbeeld dat sommigen die aangeraden worden al niet meer werken e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry_01
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:35
Tweakriez schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 00:30:
Vraagje, iemand ervaring met sideloaden van een alternatief op YouTube revanced voor IOS? Ik kom van Android en vind het lastig een goede app en tutorial te vinden. Ik zag bijvoorbeeld dat sommigen die aangeraden worden al niet meer werken e.d.
Ik gebruik al een tijdje Video Lite. Is een soort mobile website wrapper voor videosites waaronder YouTube die reclames verwijderd. Soms wel een ad bij het openen ervan maar dit is minimaal (kan je ook wegdoen met een in-app aankoop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Henry_01 schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 09:43:
[...]

Ik gebruik al een tijdje Video Lite. Is een soort mobile website wrapper voor videosites waaronder YouTube die reclames verwijderd. Soms wel een ad bij het openen ervan maar dit is minimaal (kan je ook wegdoen met een in-app aankoop).
Wat ik zo fijn vind aan Revanced is dat het gewoon een youtube app is zeg maar. Geen reclames, geen sponsor rommel, uit kunnen zetten van shorts in je feed , pip automatisch, afspelen op de achtergrond, zeg maar de premium functies e.d. is zoiets er niet op iOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loentje48
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:43
Tweakriez schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 09:56:
[...]

Wat ik zo fijn vind aan Revanced is dat het gewoon een youtube app is zeg maar. Geen reclames, geen sponsor rommel, uit kunnen zetten van shorts in je feed , pip automatisch, afspelen op de achtergrond, zeg maar de premium functies e.d. is zoiets er niet op iOS?
Dit gaat je niet lukken op IOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

loentje48 schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 10:09:
[...]

Dit gaat je niet lukken op IOS.
Daar was ik al bang voor. Zien mensen dit niet als een enorm gemist? Blijft maar behelpen namelijk om via een browser window dit te moeten doen. YT premium nemen doe ik principieel niet ivm de absurde prijzen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Zelf gebruik ik Vinegar voor YouTube in Safari. Werkt prima en lekker zonder reclame. Het is een eenmalige aanschaf.

[ Voor 8% gewijzigd door syltheboy op 11-10-2025 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

syltheboy schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 10:17:
Zelf gebruik ik Vinegar voor YouTube in Safari. Werkt prima en lekker zonder reclame. Het is een eenmalige aanschaf.
Ik gebruik overal Vivaldi als browser. Deze blockt al reclame en trackers dus weer niet of vinegar een meerwaarde heeft voor mij. Had gehoopt op meer een replacement voor de standaard youtube app zoals Revanced voor Android is.

*De reden dat ik Vivaldi gebruik is vooral omdat dit een Europese browser is en verassend goed werkt en synchroniseert tussen devices. Heel erg vergelijkbaar met Brave zonder de shady business erachter.

[ Voor 16% gewijzigd door Tweakriez op 11-10-2025 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Profesor
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 15-10 21:38
Kakaroto schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 18:45:
[...]
Ik denk dat de afweging 17 pro of 17 vooral afhangt op de camera, heb je telelens nodig en ‘pro’ formaten (proraw/prores/apple log).Natuurlijk zijn er nog andere verschillen zoals betere thermals, meer ram etc. Als je de telelens niet nodig hebt dan is de basis 17 echt een hele goede keuze. Beide toestellen gaan zeker 5-6 jaar mee.
Als je de camera echt belangrijk vindt zou ik nog een generatie (of misschien zelfs twee) wachten. De iPhone 17 pro gebruikt naar verluid nog steeds dezelfde Sony IMX803-sensor (1/1.28”) voor de hoofdcamera als de iPhone 15 pro (en 16 pro).

Persoonlijk vind ik de camera van de 17 Pro dan ook wat teleurstellend, zeker als je ziet wat Vivo doet met de X200 Ultra waar een 1-inch Sony LYT-900-sensor in zit.

I like how you keep the mouse running...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redmonkey92
THE_BASE schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 17:01:
[...]

Dat kan gewoon via Apple, via deze link!
Helaas niet, omdat die in de store gekocht is. Kan alleen in de store geretourneerd worden, heb contact met hun gehad.

Dus als iemand nog een nieuwe siliconen pro Max case zoekt in het midnight blue dan kun je me een berichtje doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Redmonkey92 schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 12:13:
[...]

Helaas niet, omdat die in de store gekocht is. Kan alleen in de store geretourneerd worden, heb contact met hun gehad.

Dus als iemand nog een nieuwe siliconen pro Max case zoekt in het midnight blue dan kun je me een berichtje doen.
Nou, dat is mij gewoon gelukt. Heb een iPhone besteld en opgehaald bij Apple in Amsterdam. Bleek toch niet de juiste keuze en gewoon online geretourneerd.

Heb je het al geprobeerd aan te melden? Of is het verschil dat je het daar spontaan gekocht hebt...

[ Voor 5% gewijzigd door THE_BASE op 12-10-2025 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:05
FbdJ schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 19:10:
Hier totaal geen last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv1

mv1

THE_BASE schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 12:42:
[...]

Nou, dat is mij gewoon gelukt. Heb een iPhone besteld en opgehaald bij Apple in Amsterdam. Bleek toch niet de juiste keuze en gewoon online geretourneerd.

Heb je het al geprobeerd aan te melden? Of is het verschil dat je het daar spontaan gekocht hebt...
Online bestellen en ophalen in de winkel blijft een online bestelling, hierdoor kon jij wel online een retour aanvragen.

Alles wat direct in de store wordt aangeschaft, kan ook alleen in de store worden teruggebracht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redmonkey92
THE_BASE schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 12:42:
[...]

Die heb ik daar spontaan gekocht, dus staat ook niet gekoppeld aan mijn apple account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGenk
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 13-10 08:40
nazimv schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 12:50:
Ik merk dat mijn iPhone 17, volledig opgeladen rond 20 uur, ’s ochtends zo’n 7% batterij kwijt is, terwijl hij gewoon stil ligt. iOS toont niet welke app dit veroorzaakt.
Vind dit best veel, nog iemand die dit ervaart?
Hoe is dit geëvolueerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGenk
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 13-10 08:40
Is het meer aangeraden om geen iCloud herstel te doen bij een nieuwe iPhone? Ik lees dat dit nadelig kan zijn voor de batterijleven. Hoe is dit in de praktijk?

Lees ook dat veel mensen problemen hebben met batterijduur van de 17 reeks. Ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
BasGenk schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 21:02:
Is het meer aangeraden om geen iCloud herstel te doen bij een nieuwe iPhone? Ik lees dat dit nadelig kan zijn voor de batterijleven. Hoe is dit in de praktijk?

Lees ook dat veel mensen problemen hebben met batterijduur van de 17 reeks. Ervaringen?
Ik snap die bevindingen niet zo goed. Heb serieus nog nooit 2 dagen met m’n batterij kunnen doen en dat gaat nu met m’n 17 Pro en niet overdreven gebruik prima op iOS 26.1 beta 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorryflorry
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 12:59
Goedemorgen iedereen,

Net iets erg lastigs ontdekt bij 17PM.
Tijdens het opladen met een Apple USBC lader van 30W en het bijgeleverde kabeltje, voel ik statische elektriciteit wanneer ik deze oppak.
Ook wanneer ik de lader nog eens extra in een geaard stopcontact stop. Geen hoes errond, en nooit draadloos opgeladen. DIt ga ik overigens nooit doen. Ik zie er het nut niet van in, maar daar gaat het hier niet over.

Nog iemand die dit ervaart? Het is slechts de tweede keer dat ik hem oplaad.
Waar kan dit aan liggen? Toestel retourneren?

Erg bedankt alvast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Dorryflorry schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 10:09:
Goedemorgen iedereen,

Tijdens het opladen met een Apple USBC lader van 30W en het bijgeleverde kabeltje, voel ik statische elektriciteit wanneer ik deze oppak.
Ook wanneer ik de lader nog eens extra in een geaard stopcontact stop. Geen hoes errond, en nooit draadloos opgeladen. DIt ga ik overigens nooit doen. Ik zie er het nut niet van in, maar daar gaat het hier niet over.

Erg bedankt alvast.
Je zoekt wel erg veel redenen om niet tevreden te zijn over je iPhone in mijn optiek.

Als ik jou was zou ik inderdaad het toestel retourneren en gaan voor een Pixel Pro. Ben je van alle ellende af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorryflorry
THE_BASE schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 10:22:
[...]

Je zoekt wel erg veel redenen om niet tevreden te zijn over je iPhone in mijn optiek.

Als ik jou was zou ik inderdaad het toestel retourneren en gaan voor een Pixel Pro. Ben je van alle ellende af.
Waarom? Ik heb net eerder gezegd dat ik er tevreden over ben en wens iedereen (reeds meermaals) veel plezier met hun toestel.

Het is een erg onprettig gevoel. Als ik erover "wrijf" of gewoon in de hand heb om iets op te zoeken of te typen, voelt het alsof ik net zorg voor een aarding. Erg onaangenaam is het gewoonweg.

Edit: ik zal maar niet dieper ingaan op het feit dat het een hele heisa werd welk merk supplier van beeldscherm de iPhone heeft. Heb ik niet eens opgezocht. Wat was dat seg. En je reactie draagt niet bij tot hetgeen ik ervaar, jammer genoeg. Blij voor jou dat je het althans niet ervaart :)

[ Voor 18% gewijzigd door Dorryflorry op 13-10-2025 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:57
Dennisdn schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 19:29:
[...]

Van de zomer in Italie wel vaak en snel scherm-dim met de 15 pro max, maar niet de melding 'te heet'. Was daar ± 33'c en gebruikte de telefoon voor foto's, navi en beetje browsen naar toeristische shizzle.

Overigens heeft de laatste iOS dus een functie die je performance tempert als de batterij er van langs krijgt? Ik heb dat aangezet en die melding 1 x gezien vooralsnog. Overigens komt m'n 17 pro max zo eindelijk binnen, dus dan gaan we daar maar mee spelen.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Goedemorgen iedereen,

Erg bedankt alvast.
Wat voel je precies? Is dit niet gewoon de standaard lekstroom?

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:58

Soullie

Planeshift

Ook geen last van statische stroom.

Niet bij draadloos opladen ook niet met kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
Goedemorgen iedereen,

Erg bedankt alvast.
Is dat bij al je stopcontacten? Zo ja dan proberen met andere laders proberen. Is het probleem nog steeds dan ligt het aan je iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marches
  • Registratie: Oktober 2020
Goedemorgen iedereen,

Erg bedankt alvast.
Dit heb ik ook bij de iPhone 17 pro. Ik heb inmiddels mijn 2e omdat de eerste een defecte camera had. Beiden hebben dit. Ik heb er geen “last” van. Ik heb dit ook bij m’n MacBook Air als hij opgeladen wordt. Vorige edities iPhones nooit opgemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorryflorry
pinokkia schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 12:06:
[...]

Is dat bij al je stopcontacten? Zo ja dan proberen met andere laders proberen. Is het probleem nog steeds dan ligt het aan je iPhone.
Op exact hetzelfde stopcontact en dit met zelfde lader + kabeltje, is er niets voelbaar bij een 16 Pro Max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
Dorryflorry schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 13:51:
[...]

Op exact hetzelfde stopcontact en dit met zelfde lader + kabeltje, is er niets voelbaar bij een 16 Pro Max.
Lijkt mij gevalletje retour, want dat mag niet. Bovendien heb je alles geprobeerd om er achter te komen wat de oorzaak kan zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Wow eerste ervaring is.. wat istie lomp vergeleken met de 15 pro max. Dikker, groter.. hmm.

Ok, camera knopje is tof :+ verder nog even ervaren dus.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Jullie mening: ik las vandaag ergens dat je kunt instellen welke camera er wordt gebruikt voor 1x (dus 1x, 1.2x of 1.5x). Die persoon heeft de camera standaard ingesteld op 1.5x wat beter zou zijn.

Voor mijn gevoel klopt die theorie ook wel en heb dit nu ook zo ingesteld. Hoe kijken jullie hier tegenaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:21
THE_BASE schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 18:27:
Die persoon heeft de camera standaard ingesteld op 1.5x wat beter zou zijn.
Beter voor wat precies? En waarin is het beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
renegrunn schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 19:02:
[...]

Beter voor wat precies? En waarin is het beter?
Ja, dat was mij dus ook niet duidelijk. Volgens mij las ik het op Threads met reacties dat het fijner was. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:29
Statische elektriteit voelen is een ding van de lader en niet telefoon. Tevens is het volstrekt normaal en ongevaarlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:05
Is het normaal / goed dat je op 80% laden het van 06.00 tot 22.00 volhoudt met amper gebruik? Of ik ben in de war en zag dat mensen zeiden dat ze het een hele dag volhouden op een batterij. “Adaptieve stroom” staat wel aan, hebben jullie die uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
sacaji schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 06:38:
Is het normaal / goed dat je op 80% laden het van 06.00 tot 22.00 volhoudt met amper gebruik? Of ik ben in de war en zag dat mensen zeiden dat ze het een hele dag volhouden op een batterij. “Adaptieve stroom” staat wel aan, hebben jullie die uit?
Je telefoon hoeft niet leeg aan het einde van de dag he :), het is prima dat er nog stroom in zit aan het einde van de dag(Is niks mis mee).
Ik doe zelfs 3 dagen met mijn batterij, als ik hem amper gebruik. is niks mis mee is gewoon prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv1

mv1

Jullie mening: ik las vandaag ergens dat je kunt instellen welke camera er wordt gebruikt voor 1x (dus 1x, 1.2x of 1.5x). Die persoon heeft de camera standaard ingesteld op 1.5x wat beter zou zijn.

Voor mijn gevoel klopt die theorie ook wel en heb dit nu ook zo ingesteld. Hoe kijken jullie hier tegenaan?
Ik heb hem standaard op 1.2 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
mv1 schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 08:39:
[...]

Ik heb hem standaard op 1.2 staan.
Nog even zoeken naar de ratio erachter, maar is 28mm equivalent zie ik. Ipv 24mm op 1x. 1.2x oogt wat natuurlijker.

Lock Focus & Exposure als optie van de camera / action button is de eerste feature op m’n nwe telefoon die ik echt tof vind. Dat is normaal op een camera ook de half ingedrukt houden van je shutter om zo je AF/AE vast te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Pakt ie dan ook een andere lens, of puur het stukje zoom is dan standaard 1,5X als uitgangspunt?
edit:
Aah ik zie het, je kunt kiezen tussen 1x, 1.2x en 1.5x :) Heb 'm nu ook op 1.2x gezet

[ Voor 8% gewijzigd door JB op 14-10-2025 10:08 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
NiGeLaToR schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 08:58:
[...]

Nog even zoeken naar de ratio erachter, maar is 28mm equivalent zie ik. Ipv 24mm op 1x. 1.2x oogt wat natuurlijker.

Lock Focus & Exposure als optie van de camera / action button is de eerste feature op m’n nwe telefoon die ik echt tof vind. Dat is normaal op een camera ook de half ingedrukt houden van je shutter om zo je AF/AE vast te houden.
Same. 1.2mm aangezet en die knop had ik daarvoor nog niet ontdekt, inderdaad superhandig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Toch wel mooi om te zien (in het voordeel van de Air)
Met een volle batterij op m'n 17 Pro ga ik bijna identiek qua gebruiksduur als mijn vorige Air (3 weken in gebruik)
Komt natuurlijk door het C1X modem in de Air welke energie zuiniger is dan de C1 van de 17 Pro en Pro Max.

Wat zou de reden zijn dat ze die C1X ook niet gewoon in de 17 Pro en Pro Max hebben gestopt?

[ Voor 16% gewijzigd door _Bailey_ op 14-10-2025 12:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
_Bailey_ schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 12:34:
Met een volle batterij op m'n 17 Pro ga ik bijna identiek qua gebruiksduur als mijn vorige Air (3 weken in gebruik)
Komt natuurlijk door het C1X modem in de Air welke energie zuiniger is dan de C1 van de 17 Pro en Pro Max.

Wat zou de reden zijn dat ze die C1X ook niet gewoon in de 17 Pro en Pro Max hebben gestopt?
Hier niet hoor, ik had de Air dan slechts een paar dagen maar eind van de dag op 30%. Nu twee weken de 17 Pro en elke dag zo rond de 55% aan het eind van de dag.

Overall echt veel meer tevreden over de 17 Pro, hoe stom ook, het voelt als een 'echte' iPhone. Ik vind die Air mooi om te zien, maar te simplistisch en er mist teveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
THE_BASE schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 12:42:
[...]

Hier niet hoor, ik had de Air dan slechts een paar dagen maar eind van de dag op 30%. Nu twee weken de 17 Pro en elke dag zo rond de 55% aan het eind van de dag.

Overall echt veel meer tevreden over de 17 Pro, hoe stom ook, het voelt als een 'echte' iPhone. Ik vind die Air mooi om te zien, maar te simplistisch en er mist teveel.
als ik zo jouw posts lees en je passie voor fotografie is de 17 Pro inderdaad veel meer geschikt voor jou dan de Air. Alhoewel die laatste prima foto's maakt, alleen mist ie wat camera's ja.

De 17 Pro (Max) is echt voor de gebruiker die het beste wil hebben op iPhone gebied en vooral (!) voor de content creators, gamers, echte liefhebbers van fotografie/video en dit graag (vrijwel) elke dag willen delen met de buitenwereld en de doomscrollers.

Maar snap nog steeds niet waarom ze in de allerduurste iPhones ook niet zo'n C1X modem hebben gestopt. Wellicht uit kostenbesparing, net zoals het laten gaan van titanium op de nieuwe Pro series

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
_Bailey_ schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 12:48:
[...]
Maar snap nog steeds niet waarom ze in de allerduurste iPhones ook niet zo'n C1X modem hebben gestopt. Wellicht uit kostenbesparing
Ik kan mij voorstellen dat daarvoor het interne ontwerp op hardware of softwaregebied aangepast moet worden en de Pro het niet heeft omdat dat slechts een update is van voorgaande jaren. De Air is van scratch opnieuw ontworpen en konden ze het gelijk in meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Dennisdn schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 12:55:
[...]

Ik kan mij voorstellen dat daarvoor het interne ontwerp op hardware of softwaregebied aangepast moet worden en de Pro het niet heeft omdat dat slechts een update is van voorgaande jaren. De Air is van scratch opnieuw ontworpen en konden ze het gelijk in meenemen.
makes sense, dank. Aan de andere kant, wellicht ook niet genoeg van die C1X modems voor alle 17 Pro en 17 Pro Maxen, als in een beperkte hoeveel modems feitelijk beschikbaar,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
_Bailey_ schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 12:57:
[...]

makes sense, dank. Aan de andere kant, wellicht ook niet genoeg van die C1X modems voor alle 17 Pro en 17 Pro Maxen, als in een beperkte hoeveel modems feitelijk beschikbaar,
En uiteindelijk is het natuurlijk kostenbesparing, want ook het ontwerp aanpassen kan altijd maar dat kost duur. Of er lag nog een hele grote afname verplichting van die andere modem. Dat soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
[...]

als ik zo jouw posts lees en je passie voor fotografie is de 17 Pro inderdaad veel meer geschikt voor jou dan de Air. Alhoewel die laatste prima foto's maakt, alleen mist ie wat camera's ja.

De 17 Pro (Max) is echt voor de gebruiker die het beste wil hebben op iPhone gebied en vooral (!) voor de content creators, gamers, echte liefhebbers van fotografie/video en dit graag (vrijwel) elke dag willen delen met de buitenwereld en de doomscrollers.
Valt best mee hoor, ik deel amper iets met de buitenwereld. Maar wil voor mijzelf gewoon de mooiste plaatjes schieten. :)

Dat gezegd hebbende: ik ben gewoon verpest en verwend door de eerdere Pro's en zal niet zo snel een stap terug doen omwille van design. Heb totaal geen problemen met het gewicht van de 17 Pro (en eerdere modellen) en 6.1" 6.3" is gewoon perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
THE_BASE schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 13:18:
[...]

en 6.1" is gewoon perfect.
dan heb jij een heule speciale editie van de 17 Pro! :+

limited edition?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
_Bailey_ schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 13:25:
[...]

dan heb jij een heule speciale editie van de 17 Pro! :+

limited edition?
Haha, ik bleef hangen bij iPhone 15 Pro vrees ik. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Maar ga je qua formaat ook blijven bij de 17Pro? De randen vind ik erg prettig, maar nog steeds een log toestel vind ik.

Hier is de batterij ook echt nog een stuk voller einde dag, tov de voorgaande modellen. Ik hoop dat het zo blijft en niet alleen nu met 26.0.1

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pufster
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22:05

De pro heeft toch helemaal geen apple modem maar nog een qualcomm? Het is de chip voor wifi en bluetooth de N1 die wel elke 17 heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Carlos0_0
[...]

Maar snap nog steeds niet waarom ze in de allerduurste iPhones ook niet zo'n C1X modem hebben gestopt. Wellicht uit kostenbesparing, net zoals het laten gaan van titanium op de nieuwe Pro series
Wellicht om te kijken hoe het product presteert, aangezien die nu net pas een paar maanden in de 16e zit.
En dan een verbeterde versie in de iphones van volgend jaar te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FbdJ
Batterij iPhone 17 Pro valt echt tegen. Reddit staat er ook bomvol mee helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
FbdJ schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 15:03:
Batterij iPhone 17 Pro valt echt tegen. Reddit staat er ook bomvol mee helaas.
Onbegrijpelijk: om 9 uur van de lader met 100% en om 15 uur nog op 87%. Gewoon gemiddeld gebruikt en zit op iOS 26.1 beta 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FbdJ
THE_BASE schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 15:06:
[...]

Onbegrijpelijk: om 9 uur van de lader met 100% en om 15 uur nog op 87%. Gewoon gemiddeld gebruikt en zit op iOS 26.1 beta 3.
Wat is je screen active time? Ik zit toevallig ook op 26.1 beta 3 en ook 9 uit de lader. 74% nu. 3 uur 49m screen active. En 38m screen idle. Echt niet mogelijk zat de gehele dag achter PC te werken…

[ Voor 9% gewijzigd door FbdJ op 14-10-2025 15:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
FbdJ schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 15:11:
[...]

Wat is je screen active time? Ik zit toevallig ook op 26.1 beta 3 en ook 9 uit de lader. 74% nu. 3 uur 49m screen active. En 38m screen idle. Echt niet mogelijk zat de gehele dag achter PC te werken…
In die paar uur, vind ik bijna 4 uur screen time ontzettend veel(voor iemand die achter ze laptop zat te werken)
Buiten dat ik bijna 4 uur sowieso veel vind, maar helemaal op dat je achter de laptop hele tijd zit.

[ Voor 10% gewijzigd door Carlos0_0 op 14-10-2025 15:18 ]

Pagina: 1 ... 24 25 Laatste

Let op:
Voor levertijden en beschikbaarheid is er:
[iPhone] Levertijd & Beschikbaarheid – Deel 6
Voor importeren en losse koop is er:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
Discussies over providers en abonnementen mogen in:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
En voor discussies en ervaringen met accessoires, hoesjes, wallets, screenprotectors, en andere beschermmiddelen is er:
[iPhone 17, 17 Pro (Max) & Air] Accessoires/hoesjes/wallets

Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.