Sinds gisteren de overstap gemaakt van een Google Pixel 7 naar een 17 pro. Overzetten vanaf Whatsapp was een drama maar na 3 pogingen gelukt. Ben onder de indruk van de soepelheid van het toestel!
Een vraag: ik wil eigenlijk na een aantal jaar een frisse start van iOS. Ik ken de discussie of een clean install zinvol is, maar gevoelsmatig is dat het.
Alleen moet er tegenwoordig ten opzichte van iOS 4.0 nogal wat meer opnieuw worden ingesteld. Waarom ik het bijvoorbeeld doe: een app als Eufy is inmiddels 1.5 GB aan cache die niet leeg wil. En Apple Watch opnieuw instellen heb ik ook weinig zin in.
Kan ik niet gewoon alle apps verwijderen, een nieuwe reservekopie maken en die terugzetten? Volgens AI is het wel zinvol om echt leeg te beginnen, zeker nu met iOS 26, want ik merk best wat gekke dingetjes waar ik niemand over hoor.
Alleen moet er tegenwoordig ten opzichte van iOS 4.0 nogal wat meer opnieuw worden ingesteld. Waarom ik het bijvoorbeeld doe: een app als Eufy is inmiddels 1.5 GB aan cache die niet leeg wil. En Apple Watch opnieuw instellen heb ik ook weinig zin in.
Kan ik niet gewoon alle apps verwijderen, een nieuwe reservekopie maken en die terugzetten? Volgens AI is het wel zinvol om echt leeg te beginnen, zeker nu met iOS 26, want ik merk best wat gekke dingetjes waar ik niemand over hoor.
KIA EV3 GT-Line LR iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini 6 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Ja je kan gewoon alle apps verwijderen, ik zou niet alles doen.THE_BASE schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 09:00:
Een vraag: ik wil eigenlijk na een aantal jaar een frisse start van iOS. Ik ken de discussie of een clean install zinvol is, maar gevoelsmatig is dat het.
Bijv een 2 staps autenticator van google of Microsoft(Of iets anders wat je gebruikt).
Het is toch wel makkelijk je nog bij je wachtwoorden kan, of eventuele 2fa codes weer met instellen
Dus gewoon even goed kijken wat weg kan, maar veel kan weg.
Ik doe zelf bij whatsapp ook elk jaar gewoon hup alles weg, elke chat, of het nu persoonlijk of groep is. al mijn foto's hop er af weg ermee(Die heb ik toch al lang bewaard elders).
Kunnen er eventueel nog wat apps weg, mijn apps staan al heel netjes gesorteerd in mapjes etc. en als ik iets niet gebruik meer gaat het er al af(Maar goed even kijken voor de zekerheid).
Dus dat is misschien niet zio drastisch als jij wil doen, maar ik schoon ook 1 keer per jaar wat dingen op(Net voordat de nieuwe ios uit komt).
Ik doe dan wel een upgrade, en geen fresh install uiteindelijk. maar een beetje opruimen soms is wel lekker.
[ Voor 25% gewijzigd door Carlos0_0 op 04-10-2025 09:15 ]
Inderdaad vooral de authenticator app van MS even erbij houden op je oude foon ter backup. Altijd een ramp…Carlos0_0 schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 09:10:
[...]
Ja je kan gewoon alle apps verwijderen, ik zou niet alles doen.
Bijv een 2 staps autenticator van google of Microsoft(Of iets anders wat je gebruikt).
Het is toch wel makkelijk je nog bij je wachtwoorden kan, of eventuele 2fa codes weer met instellen.
Ik doe zelf bij whatsapp ook elk jaar gewoon hup alles weg, elke chat, of het nu persoonlijk of groep is. al mijn foto's hop er af weg ermee(Die heb ik toch al lang bewaard elders).
Kunnen er eventueel nog wat apps weg, mijn apps staan al heel netjes gesorteerd in mapjes etc. en als ik iets niet gebruik meer gaat het er al af(Maar goed even kijken voor de zekerheid).
Dus dat is misschien niet zio drastisch als jij wil doen, maar ik schoon ook 1 keer per jaar wat dingen op(Net voordat de nieuwe ios uit komt).
Ik doe dan wel een upgrade, en geen fresh install uiteindelijk. maar een beetje opruimen soms is wel lekker.
I don't have dreams, I have goals!!
Welkom in het land van de Apple mobile devices!Fiorano schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 07:58:
Sinds gisteren de overstap gemaakt van een Google Pixel 7 naar een 17 pro. Overzetten vanaf Whatsapp was een drama maar na 3 pogingen gelukt. Ben onder de indruk van de soepelheid van het toestel!
Dan inderdaad toch maar iets minder drastisch, het is echt geen doen om echt alle instellingen weer exact zo te krijgen als nu. Ik noem maar een control panel… of privacy settings…Carlos0_0 schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 09:10:
[...]
Ja je kan gewoon alle apps verwijderen, ik zou niet alles doen.
Het is toch wel makkelijk je nog bij je wachtwoorden kan, of eventuele 2fa codes weer met instellen.
KIA EV3 GT-Line LR iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini 6 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Nee hoor is zo gebeurt, alleen inderdaad je oude telefoon niet direct resetten.Redondo1982 schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 09:26:
[...]
Inderdaad vooral de authenticator app van MS even erbij houden op je oude foon ter backup. Altijd een ramp…
Of het kan wel, als je nog een device heb met die autenticator en account.
Ik doe sowieso nooit mijn oude telefoon eerst leeg gooien, eerst de nieuwe aan / backup terug.
Dan open ik de autenticator van MS, dan moet je inloggen en je zelf verifiëren. Dat verifiëren doe ik dan even via de oude telefoon en klaar(Dan kan die er vanaf op de oude
Passkeys gaan gewoon mee in de icloud backup, dat werkte in 1 keer al zag ik op mijn nieuwe iphone.
Settings loop ik inderdaad ook even na, zeker eens na een jaar van elke app.THE_BASE schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 09:52:
[...]
Dan inderdaad toch maar iets minder drastisch, het is echt geen doen om echt alle instellingen weer exact zo te krijgen als nu. Ik noem maar een control panel… of privacy settings…
Want ja, jammer genoeg gaat het vaak standaard aan. Zonder enige melding gehad te hebben.
Zoals Live activiteiten, dat wil ik niet, dus kan uit. Nu maken niet veel apps er gebruik van maar toch.
Even na lopen weer eens elke app, zeker na een grote upgrade/update. Om te kijken hoe de instelling staat.
Ik heb dan ook geluk ik geen 300 apps heb ofzo, maar 41 op de iPhone. Dus dat is ook niet lang werk
Control panel heb ik niks aan gewijzigd, maar Settings menu is prima na te lopen.
[ Voor 5% gewijzigd door Carlos0_0 op 04-10-2025 10:21 ]
Precies wat ik zei toch, het is een ramp als je niet je oude foon hebt.Carlos0_0 schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 10:16:
[...]
Nee hoor is zo gebeurt, alleen inderdaad je oude telefoon niet direct resetten.
Of het kan wel, als je nog een device heb met die autenticator en account.
Ik doe sowieso nooit mijn oude telefoon eerst leeg gooien, eerst de nieuwe aan / backup terug.
Dan open ik de autenticator van MS, dan moet je inloggen en je zelf verifiëren. Dat verifiëren doe ik dan even via de oude telefoon en klaar(Dan kan die er vanaf op de oude.
Passkeys gaan gewoon mee in de icloud backup, dat werkte in 1 keer al zag ik op mijn nieuwe iphone.
Passkeys gebruik ik sowieso niet. Geef mij maar oud en vertrouwd een ww en 2FA/MFA.
[ Voor 5% gewijzigd door Redondo1982 op 04-10-2025 11:36 ]
Heb je echt grote issues dan? Anders zou ik het allemaal niet op m’n nek halen en gewoon gaan genieten van de tijd elders.THE_BASE schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 09:52:
[...]
Dan inderdaad toch maar iets minder drastisch, het is echt geen doen om echt alle instellingen weer exact zo te krijgen als nu. Ik noem maar een control panel… of privacy settings…
Ik weet: het zit in je hoofd. Ik weet denk ik welk persoon (lees: aard je hebt) je bent, ik ben ook zo. Alleen, ben er gaandeweg wel achtergekomen dat ik veel tijd kwijt ben aan dit soort loze dingen en later ook vaak nog meer problemen op mijn nek haalde ermee. Zoveel dat ik er meestal weer een dag aan kwijt was.
Eindresultaat: puur als placebo is het dan. Veel tijd kwijt en het zelfde gevoel als het hebben van een nieuwe iPhone na een jaar.
Passkey werken prima verder, en mocht mijn telefoon ermee ophouden op 1 of andere manier.Redondo1982 schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 11:35:
[...]
Precies wat ik zei toch, het is een ramp als je niet je oude foon hebt.
Passkeys gebruik ik sowieso niet. Geef mij maar oud en vertrouwd een ww en 2FA/MFA.
Dan kan ik overal nog steeds bij via mijn Macbook of Ipad, dus zou echt niet perse terug willen naar oude systeem.
Is het normaal dat dit 2 uur duurt?
Zo belachelijk veel staat er ook weer niet op.
Indicatie vooraf was 10-15 minuten.
[ Voor 9% gewijzigd door amphora op 04-10-2025 11:54 ]
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie
Mooi gezegd van je!Redondo1982 schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 11:41:
[...]
Heb je echt grote issues dan? Anders zou ik het allemaal niet op m’n nek halen en gewoon gaan genieten van de tijd elders.
Ik weet: het zit in je hoofd. Ik weet denk ik welk persoon (lees: aard je hebt) je bent, ik ben ook zo. Alleen, ben er gaandeweg wel achtergekomen dat ik veel tijd kwijt ben aan dit soort loze dingen en later ook vaak nog meer problemen op mijn nek haalde ermee. Zoveel dat ik er meestal weer een dag aan kwijt was.
Eindresultaat: puur als placebo is het dan. Veel tijd kwijt en het zelfde gevoel als het hebben van een nieuwe iPhone na een jaar.
En ook helemaal eens, ben er weer een avond en dag aan kwijt en uiteindelijk na een week is alles hetzelfde en de cache gevuld...
Wat ik nu wel heb gedaan: alle non-Apple apps verwijderd en zoveel mogelijk cache gewist. Daarna een backup gemaakt van een 'kale' iPhone met wel mijn settings en voorkeuren. Dat lijkt me dan voldoende.
Verspringt zo wel, geduld is een schone zaak!amphora schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 11:53:
[Afbeelding]
Een paar pixels per minuut ja. Is al zeker drie kwartier bezig...THE_BASE schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 11:58:
[...]
Verspringt zo wel, geduld is een schone zaak!
Update: Balkje iets over de helft en 'Resterende tijd: Ongeveer 1 uur'... (ja, ik verveel me)
[ Voor 17% gewijzigd door amphora op 04-10-2025 12:16 ]
Dan gaj e toch wat anders doen, boodschappen, gamen, film/ serie kijken, de was doen of weet ik hetamphora schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 12:01:
[...]
Een paar pixels per minuut ja. Is al zeker drie kwartier bezig...
Update: Balkje iets over de helft en 'Resterende tijd: Ongeveer 1 uur'... (ja, ik verveel me)
Net twee 17 Pro's ontvangen, een met een G9P-paneel en een met een G9N-paneel. Verschil zie je zelfs met die twee wel, maar is prima.
Wat me wel opvalt is dat de rand van het 'plateau' bij de één heel scherp is. Kan er bijna iets mee snijden. De ander heeft een veel beter gevoel. Hoe is dat bij jullie?
Wat me wel opvalt is dat de rand van het 'plateau' bij de één heel scherp is. Kan er bijna iets mee snijden. De ander heeft een veel beter gevoel. Hoe is dat bij jullie?
Best of both worlds. Toch wat gedaan en een goed gevoel aan over gehouden plus geen issuesTHE_BASE schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 11:58:
[...]
Mooi gezegd van je!
En ook helemaal eens, ben er weer een avond en dag aan kwijt en uiteindelijk na een week is alles hetzelfde en de cache gevuld...
Wat ik nu wel heb gedaan: alle non-Apple apps verwijderd en zoveel mogelijk cache gewist. Daarna een backup gemaakt van een 'kale' iPhone met wel mijn settings en voorkeuren. Dat lijkt me dan voldoende.
Bij mij ook! Net een ‘apple’ mee geschild, werkt prima. Is een featureTHE_BASE schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 12:48:
Net twee 17 Pro's ontvangen, een met een G9P-paneel en een met een G9N-paneel. Verschil zie je zelfs met die twee wel, maar is prima.
Haha, zal dat straks dan maar eens gaan doen ook!Redondo1982 schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 13:04:
[...]
Bij mij ook! Net een ‘apple’ mee geschild, werkt prima. Is een feature
Ik stuit op een nieuw probleem, ik begrijp Apple dus echt niet ze.
Ik maak video van bijna 10 minuten lang, ik upload die paar dagen geleden naar youtube; ik had er niet meteen opgelet maar nu zag ik dat HDR er niet bijstaat.
Dan naar imovie geweest; daar 1sec afgekapt; laten processen, in camerarol gestoken en opnieuw geupt naar youtube, weer geene HDR te zien.
In mijn galllery app staat de video nochthans dolby vision bij.
Ik probeer hier van alles te doen en niks lukt, zeer frusterend.
Nog nooit meegemaakt hoe moeilijk het is om gewoon een zelfgemaakt filmpke in HDR op youtube te krijgen, is toch echt belachelijk.
Nu ben ik echt ten einde raad. Dat wil dus zeggen dat ik nooit HDR video kan uppen.
Zijn er hier mensen die ervaring mee hebben want ik weet het hier echt niet meer wat ik in godsnaam fout doe?
Gemini zegt; 4K oke, maar HDR kan paar dagen duren eer je het ziet?? Lijkt me toch lang te zijn?
Ik maak video van bijna 10 minuten lang, ik upload die paar dagen geleden naar youtube; ik had er niet meteen opgelet maar nu zag ik dat HDR er niet bijstaat.
Dan naar imovie geweest; daar 1sec afgekapt; laten processen, in camerarol gestoken en opnieuw geupt naar youtube, weer geene HDR te zien.
Nog nooit meegemaakt hoe moeilijk het is om gewoon een zelfgemaakt filmpke in HDR op youtube te krijgen, is toch echt belachelijk.
Nu ben ik echt ten einde raad. Dat wil dus zeggen dat ik nooit HDR video kan uppen.
Zijn er hier mensen die ervaring mee hebben want ik weet het hier echt niet meer wat ik in godsnaam fout doe?
Gemini zegt; 4K oke, maar HDR kan paar dagen duren eer je het ziet?? Lijkt me toch lang te zijn?
[ Voor 12% gewijzigd door Reetkeverke op 04-10-2025 18:02 ]
Daar kan Apple toch niks aan doen dat YouTube zo met HDR om gaat?Reetkeverke schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 17:46:
Ik stuit op een nieuw probleem, ik begrijp Apple dus echt niet ze.
https://www.reddit.com/r/...ssing_slow_delayed/?tl=nl
Leg me dan uit wrm dat dit bij bv de S25 ultra 0,00 problemen heeft dan? Ik moest bij dit toestel gewoon niets doen, uploaden en alles was meteen oke.Dennisdn schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 18:07:
[...]
Daar kan Apple toch niks aan doen dat YouTube zo met HDR om gaat?
https://www.reddit.com/r/...ssing_slow_delayed/?tl=nl
Als ik die Reddit snel door scan is het niet telefoon specifiek maar ligt het aan de processing van YT die erg varieert van uren tot dagen.Reetkeverke schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 18:09:
[...]
Leg me dan uit wrm dat dit bij bv de S25 ultra 0,00 problemen heeft dan? Ik moest bij dit toestel gewoon niets doen, uploaden en alles was meteen oke.
Maar ik heb dit jaar via S25 ultra gedaan en dat ging wel allemaal goed? Heb het net gecheckt, HDR staat er bij.Dennisdn schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 18:12:
[...]
Als ik die Reddit snel door scan is het niet telefoon specifiek maar ligt het aan de processing van YT die erg varieert van uren tot dagen.
Dit is toch echt rampzalig als dit dan effectief alleen aan youtube ligt want velen posten dat het na 11 dagen of soms een maand er nog geene HDR staat. Dit is echt een ramp zeg, pfff.
Oke, dan ben ik mss toch fout en ligt het alleen aan YT. Bedankt voor de info.
Mijn vraag aan jullie is; heeft dit dan een slecht effect? Als ik in HDR blijf opnemen, maar youtube ze thet dan zonder HDR? Of ist beter meteen altijd af te zetten? Ik ben geene expert.
[ Voor 12% gewijzigd door Reetkeverke op 04-10-2025 18:18 ]
Ik heb verder geen verstand van video maar in die Reddit lijken sommigen aanwijzigingen te hebben dat omzetten in een ander formaat de boel kan versnellen, wellicht stond de S25 op zo’n formaat?Reetkeverke schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 18:15:
[...]
Maar ik heb dit jaar via S25 ultra gedaan en dat ging wel allemaal goed? Heb het net gecheckt, HDR staat er bij.
Dit is toch echt rampzalig als dit dan effectief alleen aan youtube ligt want velen posten dat het na 11 dagen of soms een maand er nog geene HDR staat. Dit is echt een ramp zeg, pfff.
Wat is dan precies het verschil? Ik had een 17 pro met een G9N en een 17 base met G9N. Ik kon niet echt een verschil ontdekken.THE_BASE schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 12:48:
Net twee 17 Pro's ontvangen, een met een G9P-paneel en een met een G9N-paneel. Verschil zie je zelfs met die twee wel, maar is prima
Battle.net || Strava
Lijkt me sterk dat je een verschil kunt ontdekken als je twee dezelfde panelen hebt.retlaw schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 19:26:
[...]
Wat is dan precies het verschil? Ik had een 17 pro met een G9N en een 17 base met G9N. Ik kon niet echt een verschil ontdekken.
You can run sysdiagnose on your phone (press volume up, volume down, and lock button) all together for around a second. You will feel the phone vibrate.Skitso schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 19:45:
hoe zie je welk paneel je erin hebt?
Wait a couple of minutes and then go to Settings -> Privacy and Security -> Analytics and Improvements -> Analytics Data.
You will then scroll down and look for a file titled: sysdiagnose_XXXXXXXX.
You will click on that file and then click the arrow in the upper right hand corner and scroll down and click “Save to Files” Once it is saved you will go into your files and click the file to unpack it.
Within the folder that is unpacked you will click on the folder “ioreg” and then click the file “IODeviceTree”.
You will then use the magnifying search glass in the bottom right hand corner to search “raw-panel”. It will then give you a serial number.
GVC is the best of the LG panels but not as good as Samsung’s best which is the G9N.
The top 3 panels are:
Samsung G9N
Samsung G9Q
LG GVC
The worst panel is:
LG GH3
TX!THE_BASE schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 19:50:
[...]
You can run sysdiagnose on your phone (press volume up, volume down, and lock button) all together for around a second. You will feel the phone vibrate.
Wait a couple of minutes and then go to Settings -> Privacy and Security -> Analytics and Improvements -> Analytics Data.
You will click on that file and then click the arrow in the upper right hand corner and scroll down and click “Save to Files” Once it is saved you will go into your files and click the file to unpack it.
Within the folder that is unpacked you will click on the folder “ioreg” and then click the file “IODeviceTree”.
You will then use the magnifying search glass in the bottom right hand corner to search “raw-panel”. It will then give you a serial number.
GVC is the best of the LG panels but not as good as Samsung’s best which is the G9N.
The top 3 panels are:
Samsung G9N
Samsung G9Q
LG GVC
The worst panel is:
LG GH3
Scherp! De base 17 heeft een G9P. Zelfde schermen als bij jou dusTHE_BASE schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 19:48:
[...]
Lijkt me sterk dat je een verschil kunt ontdekken als je twee dezelfde panelen hebt.
Battle.net || Strava
Ik heb natuurlijk de GH3…
Rampzalig? man man man tikkie overdreven wellicht.Reetkeverke schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 18:15:
[...]
Maar ik heb dit jaar via S25 ultra gedaan en dat ging wel allemaal goed? Heb het net gecheckt, HDR staat er bij.
Mijn vraag aan jullie is; heeft dit dan een slecht effect? Als ik in HDR blijf opnemen, maar youtube ze thet dan zonder HDR? Of ist beter meteen altijd af te zetten? Ik ben geene expert.
|| iPhone 17 Pro 256GB CO || Apple Watch Ultra 1 || iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi || AirPods Pro 3 || AirPods Max USB-c || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||
Haha ja ik ook, direct bij Apple besteld toen het kon. en je krijgt het slechtste paneel
Kunnen we aub stoppen met het vermelden dat de GH3 het slechtst zou zijn? Dit komt uit een debunked artikel uit 2021, en heeft werkelijk niks te maken met de huidige generatie panelen.THE_BASE schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 19:50:
[...]
You can run sysdiagnose on your phone (press volume up, volume down, and lock button) all together for around a second. You will feel the phone vibrate.
The top 3 panels are:
Samsung G9N
Samsung G9Q
LG GVC
The worst panel is:
LG GH3
Gereserveerd voor een nog te verzinnen Signature
Ik citeer een bericht uit dit topic van een paar weken geleden.mksoftware schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 09:57:
[...]
Kunnen we aub stoppen met het vermelden dat de GH3 het slechtst zou zijn? Dit komt uit een debunked artikel uit 2021, en heeft werkelijk niks te maken met de huidige generatie panelen.
Inmiddels de 17 Pro een avond en nacht in gebruik, veel te kort om er echt iets zinnigs over te zeggen. Maar merk wel dat iOS 26 veel beter functioneert dan op m’n vorige 16 Pro. Ik vermoed dat dit komt door de 12GB RAM, want kan me niet voorstellen dat de A19 Pro zoveel beter is dan zijn voorganger.
Het werkt vloeiender, sneller en het glas effect lijkt veel prettiger zichtbaar.
Verder een prima iPhone, wel even wennen dat het anders ‘luxe’ is dan de 16 Pro. En het gewicht met de TechWoven case valt nog wat tegen. Maar die is alleen maar voor naar m’n werk en tijdens reizen.
Qua batterij: top! Gisteren rond 20 uur van de lading en nog 70% over met veel instellen en indexeren.
Het werkt vloeiender, sneller en het glas effect lijkt veel prettiger zichtbaar.
Verder een prima iPhone, wel even wennen dat het anders ‘luxe’ is dan de 16 Pro. En het gewicht met de TechWoven case valt nog wat tegen. Maar die is alleen maar voor naar m’n werk en tijdens reizen.
Qua batterij: top! Gisteren rond 20 uur van de lading en nog 70% over met veel instellen en indexeren.
Nog bedankt. Mijn werkgever heeft de bestelling geplaatst via Apple business en mijn gegevens ingevuld als afhaler.Dennisdn schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 06:34:
[...]
Dat kan in alle winkels, gewoon vragen om een BTW-bon op naam van het bedrijf.
Ik heb gisteren de zilveren Pro 256GB opgehaald bij de Apple Store in Den Haag. Dacht in de trein naar huis een nieuwe configuratie te kunnen uitvoeren, maar met de brakke WiFi in de trein was dat eigenlijk niet te doen. Ik wilde ook niet een hoop data erdoorheen stoken met het downloaden van alle apps.
Maar maakt niet uit, ik ben blij met mijn nieuwe Pro komende van een 12 Pro
Signature
Ik kan me niet voorstellen dat iOS 26 zoveel geheugen verbruikt dat een upgrade van 8 naar 12GB een merkbaar verschil maakt. Ik verwacht eerder dat je het effect van een schone installatie op een nieuw toestel merkt.THE_BASE schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 10:13:
Inmiddels de 17 Pro een avond en nacht in gebruik, veel te kort om er echt iets zinnigs over te zeggen. Maar merk wel dat iOS 26 veel beter functioneert dan op m’n vorige 16 Pro. Ik vermoed dat dit komt door de 12GB RAM, want kan me niet voorstellen dat de A19 Pro zoveel beter is dan zijn voorganger.
Idempotent.
Ik ben gewoon even gaan slapen en toen ik wakker werd moest hij nog 2 minuten + kon ik daarna aanschuiven bij het dineramphora schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 11:53:
[Afbeelding]
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Ik snap dat je dat denkt, maar van 8GB naar 12 GB is 50% meer RAM. Dat is merkbaar met openen apps en animaties.MainframeX schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 11:34:
[...]
Ik kan me niet voorstellen dat iOS 26 zoveel geheugen verbruikt dat een upgrade van 8 naar 12GB een merkbaar verschil maakt. Ik verwacht eerder dat je het effect van een schone installatie op een nieuw toestel merkt.
Wel benieuwd hoe de randen van de 17Pro eruit zien na een tijdje met gebruik van een case. De “ruit” achterop vind ik nog steeds geen porem, het plateau daarentegen trek ik steeds beter maar ik heb geen zin in coating die eraf gaat door het gebruik van een case.
Mijn boefje is liev!
Dat is niet hoe een computer werkt. Meer RAM geheugen heeft echt maar weinig invloed op de zaken die je noemt. Wat je hooguit merkt is dat er misschien meer apps in de achtergrond bewaard blijven en niet opnieuw opgestart hoeven worden. Het daadwerkelijk openen van apps en animaties is toch echt iets dat vooral door de cpu en gpu op de soc gedaan wordt.THE_BASE schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 11:45:
[...]
Ik snap dat je dat denkt, maar van 8GB naar 12 GB is 50% meer RAM. Dat is merkbaar met openen apps en animaties.
Idempotent.
Neem je toch geen hoes?JB schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 11:51:
Wel benieuwd hoe de randen van de 17Pro eruit zien na een tijdje met gebruik van een case. De “ruit” achterop vind ik nog steeds geen porem, het plateau daarentegen trek ik steeds beter maar ik heb geen zin in coating die eraf gaat door het gebruik van een case.
Case closed.
Dan is de A19 Pro dus beter dan z’n voorganger. Ook goed.MainframeX schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 11:58:
[...]
Dat is niet hoe een computer werkt. Meer RAM geheugen heeft echt maar weinig invloed op de zaken die je noemt. Wat je hooguit merkt is dat er misschien meer apps in de achtergrond bewaard blijven en niet opnieuw opgestart hoeven worden. Het daadwerkelijk openen van apps en animaties is toch echt iets dat vooral door de cpu en gpu op de soc gedaan wordt.
Heb nog nooit een hoes gehad. De “ruit” overtuigd nog niet
Mijn boefje is liev!
Apple Care dan? Wel glas?JB schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 14:02:
[...]
Heb nog nooit een hoes gehad. De “ruit” overtuigd nog niet
Sleeve is ook weer eens leuk!JB schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 17:16:
[...]
AppleCare+ zit erop ja. Er is een sleeve onderweg en voor nu zit de Apple MagSafe wallet erachter op, zodat ik ‘m “beschermd” op tafel kan leggen[Afbeelding]
Die TechWoven is prima, maar maakt hem wel erg lomp. Komt een beetje over als zo’n ’armor case’. Misschien Apple Care overwegen dan maar.
Ik heb ook nog een transparante hoes liggen maar godallemachtig wat is dat ding glad zeg. Ze zouden daar AC bij cadeau moeten doenTHE_BASE schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 17:36:
[...]
Sleeve is ook weer eens leuk!
Die TechWoven is prima, maar maakt hem wel erg lomp. Komt een beetje over als zo’n ’armor case’. Misschien Apple Care overwegen dan maar.
Ik vond de Wiiuka leather case om de 16PM veel lomper aanvoelen dan de TechWoven om de 17PM, ik ben er wel tevreden over.
En waarom ik de upgrade naar de 17 gemaakt heb heeft (tot nu toe) ook goed uitgepakt.
Ik had enorm veel disconnects met mijn Kia EV3 als ik wireless CarPlay gebruikte en had er zelfs een case voor lopen bij Apple.
Na een aantal keren alles te (moeten) resetten en uiteindelijk niets meer gehoord te hebben van Apple support (en ik geen probleem had met mijn vorige 14pro en niet met mijn zakelijke 14) de gok genomen om toch maar te upgraden naar de 17PM.
Tot nu toe werkt het feilloos dus ik ben helemaal blij
En waarom ik de upgrade naar de 17 gemaakt heb heeft (tot nu toe) ook goed uitgepakt.
Ik had enorm veel disconnects met mijn Kia EV3 als ik wireless CarPlay gebruikte en had er zelfs een case voor lopen bij Apple.
Na een aantal keren alles te (moeten) resetten en uiteindelijk niets meer gehoord te hebben van Apple support (en ik geen probleem had met mijn vorige 14pro en niet met mijn zakelijke 14) de gok genomen om toch maar te upgraden naar de 17PM.
Tot nu toe werkt het feilloos dus ik ben helemaal blij
Gewoon spullen
Het bijt in men been om toch de 17 PM aan te schaffen, alleen de kleuren kunnen me niet bekoren, blauw valt nog mee maar zou het kunnen dat ze toch nog een zwart model op de markt brengen?
Die kans acht ik zeer klein, dan wel uitgesloten. Apple heeft dat ooit eens gedaan met een normale iPhone of de Product (RED) uitvoeringen. Maar een zwarte versie van de 17 Pro zie ik echt niet komen.Jovinho99 schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 18:43:
Het bijt in men been om toch de 17 PM aan te schaffen, alleen de kleuren kunnen me niet bekoren, blauw valt nog mee maar zou het kunnen dat ze toch nog een zwart model op de markt brengen?
#teamsilver
De base 17 is nog veel gladder. Ik vond de 17 pro best solide in je de hand liggen. Wellicht omdat de pro wat zwaarder is.Toppe schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 17:59:
[...]
Ik heb ook nog een transparante hoes liggen maar godallemachtig wat is dat ding glad zeg. Ze zouden daar AC bij cadeau moeten doen
Battle.net || Strava
Altijd mooi dat bruin met blauw. Koop het zelf nooit, maar ik vind het altijd mooi. Ik ga er ook eens een bruine/cognac bijkopen.JB schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 17:16:
[...]
AppleCare+ zit erop ja. Er is een sleeve onderweg en voor nu zit de Apple MagSafe wallet erachter op, zodat ik ‘m “beschermd” op tafel kan leggen[Afbeelding]
Ik heb zelf in elke auto een sleeve leggen. Gaat om deze via Amazon (kijk niet naar recensies, slaat nergens op):
https://amzn.eu/d/19oJpmM
In de auto vind ik een onbeschermde iPhone echt onhandig werken. Slingert van links naar rechts.
Ja, de 17 Pro is echt glad. Het verschilt wel per moment, maar als ik buiten loop en ik scroll even dan heb ik wel zoiets van: wanneer gaat het gebeuren dat ie de grond kust.Toppe schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 17:59:
[...]
Ik heb ook nog een transparante hoes liggen maar godallemachtig wat is dat ding glad zeg. Ze zouden daar AC bij cadeau moeten doen
Ik kan je de blauwe echt aanraden. Ik zou normaliter nooit een blauwe iPhone kopen denk ik, maar deze vond ik wel direct mooi en hij is in reallife echt super mooi. Maarja, het is allemaal maar smaakJovinho99 schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 18:43:
Heb je het over de transparante case of een kale iPhone?Redondo1982 schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 21:01:
[...]
Ja, de 17 Pro is echt glad. Het verschilt wel per moment, maar als ik buiten loop en ik scroll even dan heb ik wel zoiets van: wanneer gaat het gebeuren dat ie de grond kust.
Kale foon…Toppe schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 21:03:
[...]
Heb je het over de transparante case of een kale iPhone?
Zit ik op een verkeerd spoor?
Ik heb het over de transparante cassRedondo1982 schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 21:04:
[...]
Kale foon…
Zit ik op een verkeerd spoor?
Die is hier weer retour. Heb getwijfeld of ik ‘m zou houden maar te bulky en met de Wallet is er voor nu genoeg bescherming tot de Tahamus (Sena) binnen komt. Komende week vlieg ik weer en net als vorige keer gaat ie zo netjes in het bakje bij de security (op mijn vest/jas) en dan gebeurd er niks mee. In de auto hangt ie altijd maar dan pak ik de Wallet er even af.Redondo1982 schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 20:59:
[...]
Altijd mooi dat bruin met blauw. Koop het zelf nooit, maar ik vind het altijd mooi. Ik ga er ook eens een bruine/cognac bijkopen.
Ik heb zelf in elke auto een sleeve leggen. Gaat om deze via Amazon (kijk niet naar recensies, slaat nergens op):
https://amzn.eu/d/19oJpmM
In de auto vind ik een onbeschermde iPhone echt onhandig werken. Slingert van links naar rechts.
Mijn boefje is liev!
Ik moest je zin ook twee keer lezen, maar uiteindelijk bedacht ik mij dat het over de case moest gaan.Toppe schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 21:06:
[...]
Ik heb het over de transparante cassdie is nog gladder. Ja dat kan dus
Nog steeds irriteert die onwijs scherpe rand van het plateau me wel. De rand is echt 90 graden en niet prettig. Misschien zijn er meer van, dus morgen bij Apple even voelen en vragen of ze er bekend mee zijn. Die van de wederhelft voelt een stuk prettiger in elk geval.
THE_BASE schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 22:48:
Nog steeds irriteert die onwijs scherpe rand van het plateau me wel. De rand is echt 90 graden en niet prettig. Misschien zijn er meer van, dus morgen bij Apple even voelen en vragen of ze er bekend mee zijn. Die van de wederhelft voelt een stuk prettiger in elk geval.
Van de Air naar de 17 Pro Max was ff wennen qua formaat (voelde als een baksteen), maar ik krijg echt 40% meer batterij uit de Pro Max tot dusver (met bijna dubbel zoveel SoT) wat het meer dan waard maakt!
Haha, dus je had deze sleeve al besteld terwijl ik hem aanraadde?! Ik heb de sleeve alleen ter bescherming voor de auto als ik het gooi in mijn middenarmsteun of in de bekerhouder. Voor de rest gewoon naakt gebruik.JB schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 22:15:
[...]
Die is hier weer retour. Heb getwijfeld of ik ‘m zou houden maar te bulky en met de Wallet is er voor nu genoeg bescherming tot de Tahamus (Sena) binnen komt. Komende week vlieg ik weer en net als vorige keer gaat ie zo netjes in het bakje bij de security (op mijn vest/jas) en dan gebeurd er niks mee. In de auto hangt ie altijd maar dan pak ik de Wallet er even af.
[Afbeelding]
Ja ik had uit voorzorg al eea besteld om de tijd door te komenRedondo1982 schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 00:22:
[...]
Haha, dus je had deze sleeve al besteld terwijl ik hem aanraadde?! Ik heb de sleeve alleen ter bescherming voor de auto als ik het gooi in mijn middenarmsteun of in de bekerhouder. Voor de rest gewoon naakt gebruik.
[ Voor 7% gewijzigd door JB op 06-10-2025 07:21 ]
Mijn boefje is liev!
Aha, ja…JB schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 07:20:
[...]
Ja ik had uit voorzorg al eea besteld om de tijd door te komenIn de auto hangt ie altijd naked aan de MagSafe houder voor FM.
We hebben dus ander gebruik. Ik had ‘vroeger’ ook altijd houders, maar met Carplay is dat allemaal veranderd. Sowieso anti-opbouw cq extra accessoires, want hou van ‘clean’.
Hier ook. Het is alleen een magneet in het roostertjeRedondo1982 schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 08:05:
[...]
Aha, ja…
We hebben dus ander gebruik. Ik had ‘vroeger’ ook altijd houders, maar met Carplay is dat allemaal veranderd. Sowieso anti-opbouw cq extra accessoires, want hou van ‘clean’.
Mijn boefje is liev!
Same. iPhone ligt op de uitgeschakelde draadloze lader. Verder alleen CarPlay. Zo min mogelijk afleiding in de auto. Flitsmeister ook niet nodig, houd me aan de snelheid en sinds die alles achter paywall hangen ben ik klaar met ze.Redondo1982 schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 08:05:
[...]
Aha, ja…
Tegenwoordig zijn de flitsers een bijkomstigheid. De waarde zit juist in alle andere meldingen die het geeft waarmee je net wat eerder kunt anticiperen op voorwerpen of dieren op de weg, pijlwagens en aankomende hulpdiensten, afgesloten rijstroken etc.THE_BASE schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 08:45:
[...]
Flitsmeister ook niet nodig, houd me aan de snelheid
[ Voor 3% gewijzigd door Dennisdn op 06-10-2025 09:00 ]
Het zijn niet alleen snelheidsmeldingen, daarbij is het onbegrijpelijk dat de CarPlay modus nog steeds geen zelfde scherm mogelijkheid heeft zoals de app op de iPhone zelf.THE_BASE schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 08:45:
[...]
Same. iPhone ligt op de uitgeschakelde draadloze lader. Verder alleen CarPlay. Zo min mogelijk afleiding in de auto. Flitsmeister ook niet nodig, houd me aan de snelheid en sinds die alles achter paywall hangen ben ik klaar met ze.
Ben het met je eens, dat ze nu erg vervelend aan het doen zijn. Ook met het maar op één device aangemeld mogen zijn. Ik gebruik door de week primair mijn zakelijke iPhone ivm carkit etc en in het weekend mijn 17Pro waardoor je daar ook weer aan moet melden.
Mijn boefje is liev!
Dat is natuurlijk waar, niet bij stil gestaan. Alsnog red ik het zonder prima, maar snap goed dat het een handig hulpmiddel kan zijn.Dennisdn schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 08:59:
[...]
Tegenwoordig zijn de flitsers een bijkomstigheid. De waarde zit juist in alle andere meldingen die het geeft waarmee je net wat eerder kunt anticiperen op voorwerpen of dieren op de weg, pijlwagens en aankomende hulpdiensten, afgesloten rijstroken etc.
Je krijgt toch ook de meldingen op het scherm van je infotainment waar carplay op weergegeven wordt? Ik iig wel, en sowieso via geluid.JB schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 08:21:
[...]
Hier ook. Het is alleen een magneet in het roostertjeIk wil ten alle tijden FM in beeld en dan niet de kaart, maar de meldingen zelf. Dat gaat niet met CarPlay alleen helaas.
Ja maar ook vaker meegemaakt, dat deze pas kwamen op het moment dat ik het al geconstateerd had. Dat vind ik niet fijn. Zie dingen graag aankomen obv hectometerpaaltje-info etc.Redondo1982 schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 10:10:
[...]
Je krijgt toch ook de meldingen op het scherm van je infotainment waar carplay op weergegeven wordt? Ik iig wel, en sowieso via geluid.
Mijn boefje is liev!
Dan is er wat mis met je GPS of verbinding vanuit de auto. Dan zou ik inderdaad je foon maar gebruiken, maar wel even kijken waar het misgaat. Is ie bekabeld verbonden? Of draadloos origineel óf met een hubje/doorgeefluik ertussen? Dat laatste wilt vaak het probleem zijn.JB schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 10:19:
[...]
Ja maar ook vaker meegemaakt, dat deze pas kwamen op het moment dat ik het al geconstateerd had. Dat vind ik niet fijn. Zie dingen graag aankomen obv hectometerpaaltje-info etc.
Nieuwe auto's hebben ook ruiten die niet helpen, maar goed dit is niet altijd zo. Ik vertrouw er gewoon niet blind op. Ik wil het op mijn iPhone zien die mooi naast het scherm van de auto hangt, waarbij deze ook niet kan beschadigen in de autoRedondo1982 schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 11:49:
[...]
Dan is er wat mis met je GPS of verbinding vanuit de auto. Dan zou ik inderdaad je foon maar gebruiken, maar wel even kijken waar het misgaat. Is ie bekabeld verbonden? Of draadloos origineel óf met een hubje/doorgeefluik ertussen? Dat laatste wilt vaak het probleem zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door JB op 06-10-2025 13:02 ]
Mijn boefje is liev!
Licht offtopic, maar hier overgestapt naar Waze. Geen gezeik met betaalde abonnementen. Ben ook klaar met Flitsmeister sinds de alles achter de betaalmuur stoppen.JB schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 09:20:
[...]
Het zijn niet alleen snelheidsmeldingen, daarbij is het onbegrijpelijk dat de CarPlay modus nog steeds geen zelfde scherm mogelijkheid heeft zoals de app op de iPhone zelf.
Ben het met je eens, dat ze nu erg vervelend aan het doen zijn. Ook met het maar op één device aangemeld mogen zijn. Ik gebruik door de week primair mijn zakelijke iPhone ivm carkit etc en in het weekend mijn 17Pro waardoor je daar ook weer aan moet melden.
DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air
Aha, duidelijk.JB schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 13:01:
[...]
Nieuwe auto's hebben ook ruiten die niet helpen, maar goed dit is niet altijd zo. Ik vertrouw er gewoon niet blind op. Ik wil het op mijn iPhone zien die mooi naast het scherm van de auto hangt, waarbij deze ook niet kan beschadigen in de auto
Ja, heb ik er ook op staan. Ik moet zeggen dat ik FM wel gewoon goed vind werken en ik een paar euro per maand prima vind. Dit is echter wel de max. Zodra het blijft stijgen dan zijn ze mij ook kwijt. Zal Waze eens proberen.Steeffoon schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 13:41:
[...]
Licht offtopic, maar hier overgestapt naar Waze. Geen gezeik met betaalde abonnementen. Ben ook klaar met Flitsmeister sinds de alles achter de betaalmuur stoppen.
Nu maar weer geheel ontopic gaan
@Steeffoon Waze gebruik ik als navigatie icm TomTom
Draaien dus meestal 3 smaakjes naast elkaar, waarbij ik FM nog nooit gebruikt heb om te navigeren.
Mijn boefje is liev!
Deze keer toch de overstap gemaakt naar de Max. Was bang dat ik hem te groot zou vinden. Super blij dat ik het deze keer toch maar gedaan heb. Grotere scherm bevalt echt goed.
Ik heb de max lading van de batterij op 80% gezet aangezien ik nooit problemen had met de batterij. (De 14 pro had ik einde van de dag ook altijd nog meer dan genoeg over.)
Ik eindig mijn dag nu rond de 50%. Gebruik dus 30% op een gemiddelde dag. Ik ben erg benieuwd hoe dit zich met de tijd gaat verhouden met de batterij health. Mocht de health minder worden dan heb ik altijd nog een 20% buffer die ik dan weer kan inschakelen
Nu wil ik deze keer langer dan 2 jaar doen met deze telefoon. Al zei ik dat met de 14 pro ook en die was ook pas 2,5 jaar oud. Aan de telefoon zal het niet liggen. Eerder aan mij die toch weer wat nieuws wil.
Ik heb de max lading van de batterij op 80% gezet aangezien ik nooit problemen had met de batterij. (De 14 pro had ik einde van de dag ook altijd nog meer dan genoeg over.)
Ik eindig mijn dag nu rond de 50%. Gebruik dus 30% op een gemiddelde dag. Ik ben erg benieuwd hoe dit zich met de tijd gaat verhouden met de batterij health. Mocht de health minder worden dan heb ik altijd nog een 20% buffer die ik dan weer kan inschakelen
Nu wil ik deze keer langer dan 2 jaar doen met deze telefoon. Al zei ik dat met de 14 pro ook en die was ook pas 2,5 jaar oud. Aan de telefoon zal het niet liggen. Eerder aan mij die toch weer wat nieuws wil.
PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82
maar ja dat doet Google maps, TomTom, Waze ook, en wellicht andere navigatie apps.Dennisdn schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 08:59:
[...]
Tegenwoordig zijn de flitsers een bijkomstigheid. De waarde zit juist in alle andere meldingen die het geeft waarmee je net wat eerder kunt anticiperen op voorwerpen of dieren op de weg, pijlwagens en aankomende hulpdiensten, afgesloten rijstroken etc.
FM doet dat toch echt wel beter en ook meer waarschuwingen, zoals een ambulance die er aan komt. Afgesloten rijstroken, matrix border etc. Grootste nadeel van navigeren met FM is dat de routes die voorgesteld worden soms bizar slecht zijn.Carlos0_0 schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 15:42:
[...]
maar ja dat doet Google maps, TomTom, Waze ook, en wellicht andere navigatie apps.
[ Voor 12% gewijzigd door amphora op 06-10-2025 15:59 ]
Het navigeren met FM lijkt wel een bijkomstigheid om in de Appstore in de juiste categorie te komen en om CarPlay permissies veilig te stellen. Een app met puur en alleen notificaties zou denk ik niet geaccepteerd worden door Apple.
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.
Bij die allemaal moet je de navigatie aanzetten en ik gebruik liever het ingebouwde systeem van de auto ipv navigatieapps of CarPlay. CarPlay vind ik zo overrated vergeleken bij een goed fabriekssysteemCarlos0_0 schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 15:42:
[...]
maar ja dat doet Google maps, TomTom, Waze ook, en wellicht andere navigatie apps.
Wat is een goed fabriekssysteem volgens jou? Daar ben ik wel benieuwd naar.Dennisdn schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 17:07:
[...]
Bij die allemaal moet je de navigatie aanzetten en ik gebruik liever het ingebouwde systeem van de auto ipv navigatieapps of CarPlay. CarPlay vind ik zo overrated vergeleken bij een goed fabriekssysteem
Ik ben juist enorm fan van de iPhone icm Carplay dat ik het hele fabriekssysteem niet meer wil gebruiken. En ik rijd diverse merken dus ben daar echt benieuwd naar.
Voorheen VW en nu BMW, beide fijner dan CarPlay. Ik probeer het een paar keer per jaar om de hype te begrijpen maar halverwege de rit ga ik alweer terug naar het fabriekssysteem, ik kan er echt niet aan wennenRedondo1982 schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 17:56:
[...]
Wat is een goed fabriekssysteem volgens jou? Daar ben ik wel benieuwd naar.
Ik ben juist enorm fan van de iPhone icm Carplay dat ik het hele fabriekssysteem niet meer wil gebruiken. En ik rijd diverse merken dus ben daar echt benieuwd naar.
*kuch* de discussie over Flitsmeister, Waze, en andere autonavigatie apps is natuurlijk mega interessant, maar heeft eigenlijk weinig te maken met de iPhone 17/Pro/Max zelf
Deze discussie past beter in een eigen topic. Zullen we weer ontopic gaan met het delen van ervaringen met en discussies over de iPhone 17/Pro/Max?
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Dit heb ik ook maar dat is toch de "camera rattle"? Dat hebben mijn recente iPhones allemaal gehad en is normaal.Tylen schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 18:00:
Ik vind het rete irritant en hoor het elke keer dat ik de telefoon op mijn bureau leg. De “kapotte” is opgestuurd en met de vervanger ga ik wel langs de apple store in Amsterdam.
Ik ben benieuwd of je vervanger hetzelfde heeft of dat het toch iets anders was.
Nou, als ik flink buitensporig rammel hoor ik het ook, maar het is niet goed als je het al hoort als je je telefoon neerlegt of oppakt natuurlijk.hoofdcoach schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 09:44:
[...]
Dit heb ik ook maar dat is toch de "camera rattle"? Dat hebben mijn recente iPhones allemaal gehad en is normaal.
Ik ben benieuwd of je vervanger hetzelfde heeft of dat het toch iets anders was.
Ben ik dan de enige die de 17 pro max, vooral qua materiaal, meer een downgrade vind dan een upgrade? Op de mooie verbeterede telephoto na, is het vrijwel dezelfde telefoon..
genoeg over te vinden online; en ja, qua materiaal en design is de 17 Pro (Max) eerder een downgrade dan een upgrade aldus de legio topics/berichten waar het internet vol van staat.WouterL schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 13:24:
Ben ik dan de enige die de 17 pro max, vooral qua materiaal, meer een downgrade vind dan een upgrade? Op de mooie verbeterede telephoto na, is het vrijwel dezelfde telefoon..
Zelf vind ik bijv de 16 Pro vele malen mooier.
Maar de allermooiste (qua design en gebruik van materiaal) van dit jaar is uiteraard de Air
[ Voor 5% gewijzigd door _Bailey_ op 07-10-2025 13:45 ]
Als je hier mee leest dan merk je dat dat niet zo is. Het is zeker geen downgrade, maar er is wel ander kwetsbaarder materiaal gekozen. Dat is even wennen, zeker voor een Pro die zich voordoet als Ultra. De iPhone 17 is nu de best bang for bucks. Persoonlijk ben ik ook geen fan van iPhone Air, maar ook daarover zijn de meningen verdeeld.WouterL schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 13:24:
Nu ik de 17 Pro een week heb ben ik er echt wel blij mee, heeft alles wat ik wil, is niet enorm zwaar en heeft een batterij die nu vanaf 9 uur vanmorgen nog op 78% zit.
Vreemd genoeg had ik hetzelfde voor met mijn 16PM.
Ik krijg op geen enkele manier door tweemaal op de vergrendelknop te duwen de Wallet open.
Toegang tot Wallet staat aangevinkt wanneer ik dit nakijk in de instellingen onder Face ID & Beveiliging.
Nog iemand die dit voorheeft? Moest iemand me kunnen helpen, dat zou ik erg appreciëren. Ik ben manueel alle apps aan het instellen etc...
Ik heb dit ook in het iOS26 forum gepost, maar ervaarde dit dus ook al met m'n 16 PM.
Erg bedankt alvast!
Ik krijg op geen enkele manier door tweemaal op de vergrendelknop te duwen de Wallet open.
Toegang tot Wallet staat aangevinkt wanneer ik dit nakijk in de instellingen onder Face ID & Beveiliging.
Nog iemand die dit voorheeft? Moest iemand me kunnen helpen, dat zou ik erg appreciëren. Ik ben manueel alle apps aan het instellen etc...
Ik heb dit ook in het iOS26 forum gepost, maar ervaarde dit dus ook al met m'n 16 PM.
Erg bedankt alvast!
Crosspost.Dorryflorry schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 17:12:
Vreemd genoeg had ik hetzelfde voor met mijn 16PM.
Erg bedankt alvast!
Als ik in een WhatsApp gesprek een foto wil maken met voorkant camera (selfie) dan maakt hij een uitgerekte foto. Alle nieuwe updates en dergelijke gedaan zonder resultaat. (Pro max)
Probleem 2. WhatsApp gesprekken springen soms van boven naar beneden. Soms vallen de recente berichten uit beeld en moet ik even het gesprek in en uit om recente berichten te zien.
Op de foto zie je een leegte onderaan. Soms is het dus andersom en vallen de berichten naar beneden uit beeld.
:strip_exif()/f/image/yfaG7zbZcIAOF5iwFazRpXgg.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7J76biBhHjzdmuP80h13MPmD.jpg?f=fotoalbum_large)
Zo hoort ie
Probleem 2. WhatsApp gesprekken springen soms van boven naar beneden. Soms vallen de recente berichten uit beeld en moet ik even het gesprek in en uit om recente berichten te zien.
Op de foto zie je een leegte onderaan. Soms is het dus andersom en vallen de berichten naar beneden uit beeld.
:strip_exif()/f/image/yfaG7zbZcIAOF5iwFazRpXgg.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7J76biBhHjzdmuP80h13MPmD.jpg?f=fotoalbum_large)
Zo hoort ie
[ Voor 26% gewijzigd door cliors op 07-10-2025 19:06 ]
Let op:
Voor levertijden en beschikbaarheid is er:
[iPhone] Levertijd & Beschikbaarheid – Deel 6
Voor importeren en losse koop is er:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
Discussies over providers en abonnementen mogen in:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
En voor discussies en ervaringen met accessoires, hoesjes, wallets, screenprotectors, en andere beschermmiddelen is er:
[iPhone 17, 17 Pro (Max) & Air] Accessoires/hoesjes/wallets
Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.
Voor levertijden en beschikbaarheid is er:
[iPhone] Levertijd & Beschikbaarheid – Deel 6
Voor importeren en losse koop is er:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
Discussies over providers en abonnementen mogen in:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
En voor discussies en ervaringen met accessoires, hoesjes, wallets, screenprotectors, en andere beschermmiddelen is er:
[iPhone 17, 17 Pro (Max) & Air] Accessoires/hoesjes/wallets
Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.
:strip_exif()/f/image/el2fzT2QtPjsRdfcTlgCPifX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LJqYJ241qssddjXkmOrl4p1x.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3R622OzXN8GUoQEhEBIPwCUa.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/e9A3xfkbp5Qdo8cN3KOAtXq5.jpg?f=fotoalbum_large)