Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynix
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 00:18
Christiano007 schreef op maandag 22 september 2025 @ 18:12:
Ik heb de iPhone 17 en een Apple Watch 10 gekocht.

Nu ben ik het circle to search gewend op een Samsung, maar deze optie zie ik niet snel op de iPhone. Heeft iemand een tip hoe dit zo snel mogelijk uit te kunnen voeren?

Tevens wil ik graag Spotify alleen op het horloge af laten spelen (verbonden met de telefoon), maar krijg nergens de optie om dit te doen. Iemand een idee ?
Ik heb begrepen dat dit dus niet werkt in Europa. Beetje teleurstellend maar it is what it is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brbr4thepc
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-09 18:05
pixels66 schreef op zondag 21 september 2025 @ 20:04:
[...]

Ik had dit vorig jaar met mijn nieuwe 15 pro. Die ging toen uiteindelijk niet meer aan. Terug naar Apple en daar is het scherm, moederbord en accu vervangen (volgens mij was alleen het frame zo’n beetje nog origineel). Wil je verder niet bang maken, maar wel aangeven dat het er wel eens tussen zit.

Edit: toestel was toen nog geen week uit de verpakking.
Op advies van Apple support via de macbook een backup gemaakt, iPhone gereset naar fabrieksinstellingen en backup gerestored. 3 uur verder, nu 3 kwartier online en tot nu toe nog niet gecrashed, fingers crossed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mksoftware
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:00
Staat deze functie bij jullie aan of uit op de 17? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7sFtRkueLvboO6FwCbBt1QseDKQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TQEeETMP8OeVqhLnGEmgSSsx.jpg?f=fotoalbum_large

Gereserveerd voor een nog te verzinnen Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 24-09 16:46
mksoftware schreef op maandag 22 september 2025 @ 19:30:
Staat deze functie bij jullie aan of uit op de 17? [Afbeelding]
uit

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinan10
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 22:54
mksoftware schreef op maandag 22 september 2025 @ 19:30:
Staat deze functie bij jullie aan of uit op de 17? [Afbeelding]
Waar is dat voor bedoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Laatst online: 21:52
Christiano007 schreef op maandag 22 september 2025 @ 18:12:
Ik heb de iPhone 17 en een Apple Watch 10 gekocht.

Nu ben ik het circle to search gewend op een Samsung, maar deze optie zie ik niet snel op de iPhone. Heeft iemand een tip hoe dit zo snel mogelijk uit te kunnen voeren?

Tevens wil ik graag Spotify alleen op het horloge af laten spelen (verbonden met de telefoon), maar krijg nergens de optie om dit te doen. Iemand een idee ?
Ik gebruik meestal Google lens. Soms maak ik een screenshot en dan Google lens maar is wel wat omslachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordFather
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:58
Heeft er iemand misschien ook problemen als je op het 5g netwerk zit?
Iphone 17 pro verliest constant zijn mobiele netwerk en connect dan weer opnieuw.
Soms verliest die alleen 5g netwerk en soms helemaal zijn verbinding voor telefonie.
Het blijft nog geen 5 min stabiel werken.
Als ik op wifi werkt het goed, en als ik mijn verbinding alleen op 4g zet blijft hij wel werken.
Ik heb al van simkaart gewisseld met de vrouw die geen problemen ervaard. en we hebben dezelfde provider, maar het probleem bleef.
Misschien nog iemand tips zonder telefoon weer terug naar fabriek instellingen te zetten. Dat adviseerde belsimpel mij.

[ Voor 11% gewijzigd door LordFather op 22-09-2025 20:10 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:09

MazeWing

The plot thickens...

Vandaag eens de nieuwe toestellen in het echt bekeken en vastgehouden en ondanks dat de 17 pro fijner in de hand ligt vanwege de afgeronde hoeken is het wel echt een (flinke) downgrade qua algeheel gevoel van "luxe". Het is dat er "Pro" op staat en 3 camera's heeft anders zou ik echt denken dat ik een telefoon van jaren geleden vast heb. Ook de kleuren wisten me in het echt niet te overtuigen. Het oranje is minder erg dan op de foto's maar volgens mij echt iets waar je relatief snel op uitgekeken bent. De blauwe zag er veel goedkoper uit dan op de foto's en de zilveren is gewoon saai. Nee, wat mij betreft heeft Apple hier echt flink wat steken laten liggen. Dit is mijns inziens Pro onwaardig qua uiterlijk!

De Air daarentegen was een mooi staaltje techniek met een uitstraling die je eigenlijk bij de Pro zou verwachten. Ik vond het glimmende titanium icm glas erg mooi en ook het camera plateau had een veel mooiere, bijna organische, overgang naar de rest van de achterkant. Waar de Air dus in alles "luxe" uitschreeuwt is dat bij de Pro allesbehalve...
De normale 17 is nu echt een steengoede telefoon en is eigenlijk voor 95% van de mensen "DE" telefoon om te kiezen.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelF1
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22:27
MazeWing schreef op maandag 22 september 2025 @ 20:53:
Vandaag eens de nieuwe toestellen in het echt bekeken en vastgehouden en ondanks dat de 17 pro fijner in de hand ligt vanwege de afgeronde hoeken is het wel echt een (flinke) downgrade qua algeheel gevoel van "luxe". Het is dat er "Pro" op staat en 3 camera's heeft anders zou ik echt denken dat ik een telefoon van jaren geleden vast heb. Ook de kleuren wisten me in het echt niet te overtuigen. Het oranje is minder erg dan op de foto's maar volgens mij echt iets waar je relatief snel op uitgekeken bent. De blauwe zag er veel goedkoper uit dan op de foto's en de zilveren is gewoon saai. Nee, wat mij betreft heeft Apple hier echt flink wat steken laten liggen. Dit is mijns inziens Pro onwaardig qua uiterlijk!

De Air daarentegen was een mooi staaltje techniek met een uitstraling die je eigenlijk bij de Pro zou verwachten. Ik vond het glimmende titanium icm glas erg mooi en ook het camera plateau had een veel mooiere, bijna organische, overgang naar de rest van de achterkant. Waar de Air dus in alles "luxe" uitschreeuwt is dat bij de Pro allesbehalve...
De normale 17 is nu echt een steengoede telefoon en is eigenlijk voor 95% van de mensen "DE" telefoon om te kiezen.
Precies dezelfde ervaring vandaag, goed omschreven! Het is dat ik de iPhone vaak gebruik als camera, op vakanties etc, en bang ben dat ik wat inlever tegenover de 15 pro, anders had ik nu de air gekocht. Prachtig toestel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:06

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Wat mij betreft echt een kwestie van wennen. Het is misschien niet de Pro zoals we die eigenlijk al sinds iPhone 12 kennen, maar voelt voor mij wel als Pro.

En hoe langer ik hem heb en gebruik, des te mooier ga ik hem vinden. Gewoon unibody, simplicity en classic (ja, dat zijn drie Engelse woorden) design. Wat mij betreft een prachtige iPhone, terwijl ik er van overtuigd was dat m’n 16 Pro zo mooi was, als ik die er naast leg dan ben ik toch meer gecharmeerd van m’n 17 Pro.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:05

Haha, ik sta hier super haaks op. Waarbij ik eigenlijk elke iPhone helemaal niet zo mooi vind, is het met deze totaal anders. Niet vantevoren verwacht, maar ik vind hem prima in balans en weldegelijk premium aanvoelen. Heb de blauwe en totaal in love met de kleur. Gebruik hem nu ook volledig ‘naakt’. Ik ben blij dat ze een keer geen zwart hebben uitgebracht, want anders had ik die weer genomen. Black all day en nu een keer doorbroken door Apple. Want ja, dat is ook een feature: Apple haalt je uit de dagelijkse sleur :+

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:16
NVM.

[ Voor 99% gewijzigd door AntraXxX op 23-09-2025 09:08 ]

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
AntraXxX schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 00:11:
[...]

Je bent ook bijna onnavolgbaar hé; van een Air naar “als ik switch dan is het zeker weer terug naar m’n 16 Pro”, naar gewoon verdomme het design van de 17 Pro de hemel in te prijzen.
Dudeeeeee 😂
Dat kan best zonder schelden. En met een beetje begrip voor hoe een ander in elkaar steekt.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online

Ik heb ook wel een tijdje getwijfeld. Ik wilde voor de iPhone 17 gaan en niet voor de Pro. Daarna wilde ik weer voor de Air omdat deze er zo anders uitzag maar niet heel veel minder onder de motorkap had dan de Pro. Maar de prijs viel me flink tegen in vergelijkingen met de gewone iPhone en de Pro. Pas in de winkel heb ik een beslissing gemaakt en koos ik voor de oranje Pro. In een opwelling :+

Ik vind de Pro 17 mooier dan de Pro 15, maar die laatste voelt -naakt- wel luxueuzer aan. Ik heb alleen altijd een hoesje om mijn iPhones heen en dan valt dat eigelijk wel weg, maar ik snap je mening zeker. Ik vond ook de 17 niet luxe aanvoelen, alleen de Air deed dat. Maar ja, die vond ik onder de motorkap net te weinig indrukwekkend voor die prijs.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AntraXxX
THE_BASE schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 08:12:
[...]

Dat kan best zonder schelden. En met een beetje begrip voor hoe een ander in elkaar steekt.
Ik weet niet waar ik precies "scheld" en daarnaast was het als grapje bedoeld. Maar point taken, excuses als 't vervelend overkwam! :)

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
Cyrax0508 schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 08:50:
[...]

Ik heb ook wel een tijdje getwijfeld. Ik wilde voor de iPhone 17 gaan en niet voor de Pro. Daarna wilde ik weer voor de Air omdat deze er zo anders uitzag maar niet heel veel minder onder de motorkap had dan de Pro. Maar de prijs viel me flink tegen in vergelijkingen met de gewone iPhone en de Pro. Pas in de winkel heb ik een beslissing gemaakt en koos ik voor de oranje Pro. In een opwelling :+

Ik vind de Pro 17 mooier dan de Pro 15, maar die laatste voelt -naakt- wel luxueuzer aan. Ik heb alleen altijd een hoesje om mijn iPhones heen en dan valt dat eigelijk wel weg, maar ik snap je mening zeker. Ik vond ook de 17 niet luxe aanvoelen, alleen de Air deed dat. Maar ja, die vond ik onder de motorkap net te weinig indrukwekkend voor die prijs.
Klopt, de 15 Pro voelde echt héél goed aan. Zeker in natural, mijn zoontje had die en elke keer als ik hem op de Magsafe lader zag leggen dacht ik: ik wissel hem snel om >:) Ik liep zelf met een 14 Pro en heb de 15 overgeslagen voor mezelf, nu nog spijt van haha.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Furrr
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07:16
Interessant artikel, bedankt!

Apple heeft dus vooral ingezet op corrosie bestendigheid, aldus het artikel.

Het feit dat de legering relatief minder goed warmte weet te geleiden vind ik opvallend. Dat was notabene één van de selling features. Het zal desalniettemin beter geleiden dan staal, titanium of glas maar vind ik het desalniettemin opvallend.

De 16 pro max, waar alleen de externe randen uit titanium bestaat, is ook met name uit aluminium gebouwd. Zou dat een andere legering zijn geweest?

Ik denk dat met name de vapor chamber in de 17 pro/max voor verbeterde koeling zorgt en de rest allemaal holle marketing termen zijn.

Take home message was vooral dat de iPhone in een case moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Furrr schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 10:53:
[...]

Interessant artikel, bedankt!

Apple heeft dus vooral ingezet op corrosie bestendigheid, aldus het artikel.

Het feit dat de legering relatief minder goed warmte weet te geleiden vind ik opvallend. Dat was notabene één van de selling features. Het zal desalniettemin beter geleiden dan staal, titanium of glas maar vind ik het desalniettemin opvallend.

De 16 pro max, waar alleen de externe randen uit titanium bestaat, is ook met name uit aluminium gebouwd. Zou dat een andere legering zijn geweest?

Ik denk dat met name de vapor chamber in de 17 pro/max voor verbeterde koeling zorgt en de rest allemaal holle marketing termen zijn.

Take home message was vooral dat de iPhone in een case moet.
Elk bedrijf gebruikt marketing termen, daar moet je doorheen kijken. Dit is interessant materiaal, maar de voorgaande series met (gedeeltelijk) titanium gebeurde ook vanalles mee. De mensen moeten weer wat te bashen hebben doordat het nu van titanium naar aluminium is gegaan. Conclusie is weer: iPhone 17 series wordt straks weer als een malle verkocht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:46

JB

Cédric roelt!

Ik vraag me wel echt af hoe goed de batterij in de Air is, als ik ook de 17Pro gewoon leeg krijg op een dag. Duidelijk merkbaar dat deze het langer vol houdt dan de 15Pro maar als ik de 17Pro (dus met mijn gebruik) iets langer mee kan laten gaan, dan denk ik niet dat de Air datzelfde kan bieden, of er wordt onder water enorm gethrottled oid.

Ach ja, feit blijft dat ik wel enigszins jaloers kijk naar de afwerking van de Air tov de 17Pro maar de camera en nog bredere iPhone Air gaan mij niet blij maken in dat opzicht.

Merk wel dat de AirPods Pro 3 me laten glimlachen op de ietwat anticlimax beleving van de 17Pro.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mksoftware
Ik heb de screenprotector van het scherm getrokken en voel gelijk dat het scherm tot leven komt. Dit gaat om een Spigen EZ shield. Ik verloor enorm aan scherpte in het beeld.

Iemand suggesties voor een screen protector die eigenlijk volledig transparant is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Furrr
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07:16
Redondo1982 schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 10:59:
[...]

Elk bedrijf gebruikt marketing termen, daar moet je doorheen kijken. Dit is interessant materiaal, maar de voorgaande series met (gedeeltelijk) titanium gebeurde ook vanalles mee. De mensen moeten weer wat te bashen hebben doordat het nu van titanium naar aluminium is gegaan. Conclusie is weer: iPhone 17 series wordt straks weer als een malle verkocht.
Helemaal niets mis met kritisch zijn.

Blind zaken aannemen is het lastste wat je moet doen imo.
Dat sommige doorschieten in hun kritiek is van alle tijden maar niet elke vorm van kritiek is louter blind bashen.

We kennen Apple ondertussen allemaal wel maar dat neemt niet weg dat catchy gimmicky marketing termen best tegen het licht gehouden mogen worden.

Ik denk overigens dat je gelijk hebt vwb de verkoop. Ook deze generatie gaat goed verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Furrr schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 11:25:
[...]

Helemaal niets mis met kritisch zijn.

Blind zaken aannemen is het lastste wat je moet doen imo.
Dat sommige doorschieten in hun kritiek is van alle tijden maar niet elke vorm van kritiek is louter blind bashen.

We kennen Apple ondertussen allemaal wel maar dat neemt niet weg dat catchy gimmicky marketing termen best tegen het licht gehouden mogen worden.

Ik denk overigens dat je gelijk hebt vwb de verkoop. Ook deze generatie gaat goed verkopen.
Zeker, ik vind het ook echt een interessante post hoor. Serieus!

Alleen ik geloof er niet in dat Apple bewust zijn foons 'minder' maakt om zo straks weer meer verkopen te hebben. Er zit vast wel een idee achter. Apple vraagt aanzienlijke bedragen en dit kunnen ze alleen verantwoorden door het premium/degelijk aan te laten voelen. Alleen al dat ze specs-wijs titanium eruit gooien ten faveure van aluminium zal een moeilijke keus zijn geweest. Mensen kijken veel naar specs, maar niet naar het gebruik óf andere elementen die van toepassing zijn op een product en het ideale gebruik ervan. Kijk alleen al naar Windows laptops vroeger, dikke specs en ik heb ze allemaal gehad. Resultaat: accu binnen twee uur leeg. Ik heb twee keer een Macbook gehad -blijf helaas Windows fan dus nu weer weg- en daar moest ik de laptop de hele dag aan laten staan, want anders kreeg ik de accu niet leeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:11

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Ook al hebben we nu Ceramic Shield 2 op de 17 Pro, denk ik er toch over om AppleCare+ te nemen. Ik heb nog nooit zo een duur toestel gehad en ik gebruik een toestel meestal caseless...

Wanneer is een scherm volgens de AppleCare+ regeling te vervangen? Is dat al met vervelende krassen, of alleen als het scherm echt gebarsten is? Zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben?

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
retlaw schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 12:44:
Ook al hebben we nu Ceramic Shield 2 op de 17 Pro, denk ik er toch over om AppleCare+ te nemen. Ik heb nog nooit zo een duur toestel gehad en ik gebruik een toestel meestal caseless...

Wanneer is een scherm volgens de AppleCare+ regeling te vervangen? Is dat al met vervelende krassen, of alleen als het scherm echt gebarsten is? Zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben?
Krassen vallen onder normale gebruik sporen of cosmetische schade en zijn niet gedekt. Een barst wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv1
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 07:48

mv1

retlaw schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 12:44:

Alle schade wat het gebruik niet beïnvloed(o.a. krassen) vallen niet onder AC+. Wordt ook wel cosmetische schade genoemd.

Barsten en vocht schade wordt wel gedekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mksoftware
Hier het verschil tussen een 13 Pro Max met een Samsung scherm en een 17 Pro Max met een LG Scherm. GH3.

Welke vinden jullie beter?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jNJGHlQAiQ2u3AfNg-5lp8tn0nA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kw2r30zAPHHqgsQSydOfr5uG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/myCnsV6qwfz22j2KblJAcn-uYdU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5Wr4FImtRUPOY8X36THVb1kl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonRoger
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 24-09 20:18
Hoe lang gaan jullie base/Pro iPhones (non-Max) mee op een lading? Ik heb de mijne gisteren om 14:00 tot 80% opgeladen en hij staat nu op 37% na 6 uur schermtijd (vooral Safari, Reddit en WhatsApp). Ik verwacht dat hij over 3 à 4 uur rond de 20% zal zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
mksoftware schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 13:03:
Hier het verschil tussen een 13 Pro Max met een Samsung scherm en een 17 Pro Max met een LG Scherm. GH3.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Deze foto zegt niets toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07:12
DonRoger schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 13:04:
Hoe lang gaan jullie base/Pro iPhones (non-Max) mee op een lading? Ik heb de mijne gisteren om 14:00 tot 80% opgeladen en hij staat nu op 37% na 6 uur schermtijd (vooral Safari, Reddit en WhatsApp). Ik verwacht dat hij over 3 à 4 uur rond de 20% zal zitten.
Laatst opgeladen zaterdag 20:53 tot 100% (Toen heb ik hem ook ontvangen en ingesteld), nu nog 36% batterij over.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:27
Carlos0_0 schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 13:33:
[...]

Laatst opgeladen zaterdag 20:53 tot 100% (Toen heb ik hem ook ontvangen en ingesteld), nu nog 36% batterij over.
jij gebruikt de iPhone wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonRoger
Carlos0_0 schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 13:33:
[...]

Dat is wel heel extreem :P ik verbruik ongeveer plus minus 2% per uur.

[ Voor 9% gewijzigd door DonRoger op 23-09-2025 13:54 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:23

kaanmijo

Picobello B.V.

Ik had nog geen voorbeelden gezien van de 40x zoom met de Pro, maar ik ben echt positief verrast met dit resultaat. Wanneer je dit ooit in de praktijk gaat gebruiken weet ik niet, misschien leuk als je spion bent ofzo :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o-mVpGfSKQHyO-NX4fp3W7dhmUc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jIU159qSwjOgmnED464COR8U.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OG2p_1OhhjtRUhPJZdMCxpkdIwA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e5L4iFBogKU5wvRqUVchI0S2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Carlos0_0
Ja hoor maar niet de hele dag, zoals vandaag ook nog amper gebruikt(Gisteren het zelfde).
Ik ben aan het werk heb er geen tijd voor, heb om 12 uur even gekeken naar whatsapp. en toen ging die weer de broekzak in.
Even radio aangehad onderweg na het werk, ding ligt de hele dag op het bureau/ of in de broekzak. en kijk thuis wel weer een keer.
Ik heb notificaties / achtergrond gebruik ook van alle applicaties uit staan, zodat die niet constant af gaat. en ik zelf wel een keer als ik zin heb(Alleen van ouders/zusje notificatie)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jovinho99
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 24-09 09:47
Net de 17 pro(max) eens bekeken en vastgehouden, merk wel dat dat alu er toch niet zo uit en eerder goedkoop lijkt t.ov de titanium, ook de kleuren spreken me niet echt aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pufster
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 24-09 13:48
https://forums.macrumors....a-clicking-sound.2466702/

Heb dit ook. Is bij de meeste zo. Benieuwd of het hardware / software is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Laatst online: 21:52
kaanmijo schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 14:22:
Ik had nog geen voorbeelden gezien van de 40x zoom met de Pro, maar ik ben echt positief verrast met dit resultaat. Wanneer je dit ooit in de praktijk gaat gebruiken weet ik niet, misschien leuk als je spion bent ofzo :+

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ja en ik ben weer niet zo positief verrast. Ten eerste als ik de 17Pro 25x vergelijk met de 15PM die tot 25x kan inzoomen dan zie ik wel iets verschil maar geen dag en nacht verschil. Vergelijk ik de 40x met de S25U dan valt het best tegen. Bij weinig licht vind ik de 48mpx 0.5x ook niet heel geweldig tegenover de 12mpx 0.5x van de 15PM.

Dus ja er is verbetering maar niet schokkend veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Pufster schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 16:04:
https://forums.macrumors....a-clicking-sound.2466702/

Heb dit ook. Is bij de meeste zo. Benieuwd of het hardware / software is.
Maar heb je er ook hinder van? Ik hoor ook een klein klikje als ik switch van camera, maar alleen als ik mijn oor erbij houdt.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Vanmiddag even rondgelopen in de dierentuin en de camera een beetje kunnen testen. Aardig onder de indruk van de 8x zoom optie. Uiteraard is dit in feite al een crop, en elke verdere crop doet direct afbreuk aan de afbeelding, maar een dergelijke camera altijd op zak hebben gaat wel opties bieden.

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/54807328079_595fbd9ff5_b.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
Zal je nog mooier zeggen, zijn nu een aantal uur verder. ik heb nu 34% batterij nog zelfs over(2% dus maar er van :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pufster
JB schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 16:50:
[...]

Maar heb je er ook hinder van? Ik hoor ook een klein klikje als ik switch van camera, maar alleen als ik mijn oor erbij houdt.
Als het schadelijk kan zijn dan kan dit wel een groot probleem zijn en wat hebben we straks dan, click-gate? Nu ja dat is al mss te ver maar had dit bij mijn eerdere iPhones niet.
Ook bizar het ook hoorbaar is bij faceid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik heb hier redelijk door het topic gezocht, maar kom vrij weinig tegen.

Zijn er meer mensen die regelmatig ervaren dat touch niet goed wordt geregistreerd? Ik probeer uit te vogelen of het aan de software of aan het scherm ligt (betreft hier een 17 Pro).

Ik merk het vooral aan de zijkanten en onderkant (en in beide gevallen in de onderste helft van het scherm).

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
BtM909 schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 17:21:

Zijn er meer mensen die regelmatig ervaren dat touch niet goed wordt geregistreerd? Ik probeer uit te vogelen of het aan de software of aan het scherm ligt (betreft hier een 17 Pro).

Ik merk het vooral aan de zijkanten en onderkant (en in beide gevallen in de onderste helft van het scherm).
Gebruik je een screenprotector?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Pufster schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 17:21:
[...]

Als het schadelijk kan zijn dan kan dit wel een groot probleem zijn en wat hebben we straks dan, click-gate? Nu ja dat is al mss te ver maar had dit bij mijn eerdere iPhones niet.
Ook bizar het ook hoorbaar is bij faceid.
Dus jij hoort het gewoon zonder de iPhone dicht bij je oor te houden? Dat heb ik niet. Wel als ik mijn oor bij de frontcam houd en dan ga switchen naar de rear maar dan moet ik goed luisteren. Klinkt meer alsof de mic dan inschakelt.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonRoger
Oké, van 80% naar 20% met bijna 7 uur schermtijd (lichte activiteit) doe ik er dus 28 uur over. Op zich niet eens zo slecht, denk ik. Ik kan me alleen niet meer herinneren hoe de 15 Pro het in de eerste dagen deed, maar volgens mij haalde ik daar geen 28 uur mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-09 13:29
DonRoger schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 18:41:
Oké, van 80% naar 20% met bijna 7 uur schermtijd (lichte activiteit) doe ik er dus 28 uur over. Op zich niet eens zo slecht, denk ik. Ik kan me alleen niet meer herinneren hoe de 15 Pro het in de eerste dagen deed, maar volgens mij haalde ik daar geen 28 uur mee.
Dat is best wel goed. Hier 2 uur en 27 minuten schermtijd en van 90 procent naar 34 procent. In verhouding tot jou kan ik dit niet verklaren.

Ik gebruik alleen WhatsApp, X en wat nieuws. Pro model.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:36

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

BtM909 schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 17:21:

renegrunn schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 17:29:
[...]

Gebruik je een screenprotector?
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Mijn 16 PM weigert elke screenprotector, het scherm is onbruikbaar, mijn grootste irritatie met de 16 (afgezien van alle andere problemen die mijn telefoon nog meer heeft) Dus ik ben heel benieuwd of dit bij de 17 serie opgelost is, of nog steeds het geval is..

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pufster
JB schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 17:35:
[...]

Dus jij hoort het gewoon zonder de iPhone dicht bij je oor te houden? Dat heb ik niet. Wel als ik mijn oor bij de frontcam houd en dan ga switchen naar de rear maar dan moet ik goed luisteren. Klinkt meer alsof de mic dan inschakelt.
Ik hoor het als ik in een kamer ben en het is er heel stil. Hoef niet de telefoon tegen mijn oor te houden, maar gewoon normale afstand. Het is idd miniem maar hoorbaar. Wil gewoon zeker zijn dit normaal is zodat we binnen een tijd niet opeens kapotte camera’s hebben. Als dit image stabilisatie is zou iedere telefoon iets dergelijk hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:11

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Pufster schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 19:38:
[...]

Ik hoor het als ik in een kamer ben en het is er heel stil. Hoef niet de telefoon tegen mijn oor te houden, maar gewoon normale afstand. Het is idd miniem maar hoorbaar. Wil gewoon zeker zijn dit normaal is zodat we binnen een tijd niet opeens kapotte camera’s hebben. Als dit image stabilisatie is zou iedere telefoon iets dergelijk hebben.
Mijn 17 Pro geeft ook een geluidje. Dus het zal wel bij dit model horen denk ik.

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv1

mv1

retlaw schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 19:52:
[...]

Mijn 17 Pro geeft ook een geluidje. Dus het zal wel bij dit model horen denk ik.
Ik hoor niks bij die van mij, maar dat kan ook aan mij liggen :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06:31

rammes

koekebakker 1e klas

Voor wie het betreft vind, ik kom zojuist uit de chat met Hollandsenieuwe en daar kun je nu ook een ESIM bestellen. Dit kan alleen via hun supportafdeling. maar ze ondersteunen het nu dus wel.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenstaman
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:12
retlaw schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 19:52:
[...]

Naar aanleiding van wat ik hier las was ik toch benieuwd. Mijn promax is helaas nog niet binnen, maar ik heb hier wel een IPhone 12. Als ik die tegen m’n oor houdt en de camera aanzet is er ook een hoorbare klik. Zal dus wel iets van hardware zijn wat inschakeld. Heb dit ding al jaren en er is nooit wat met die camera’s geweest, dus ik denk zo dat t wel goed zal komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonRoger
henidde schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 19:18:
[...]

Dat is best wel goed. Hier 2 uur en 27 minuten schermtijd en van 90 procent naar 34 procent. In verhouding tot jou kan ik dit niet verklaren.

Ik gebruik alleen WhatsApp, X en wat nieuws. Pro model.
Hmm, hoeveel uur staat er bij “Scherm inactief” bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-09 13:29
DonRoger schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 20:06:
[...]

Hmm, hoeveel uur staat er bij “Scherm inactief” bij jou?
2 uur en 47 minuten.

.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

mv1 schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 19:54:
[...]

Ik hoor niks bij die van mij, maar dat kan ook aan mij liggen :P
Koop APP3, daar kun je een gehoortest mee doen :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mv1

mv1

JB schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 20:30:
[...]

Heb ik, maar zelfs dan hoor ik niks😂

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
rammes schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 19:59:
Voor wie het betreft vind, ik kom zojuist uit de chat met Hollandsenieuwe en daar kun je nu ook een ESIM bestellen. Dit kan alleen via hun supportafdeling. maar ze ondersteunen het nu dus wel.
ook al voor de Watch?

Bing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 08:15
Toevallig vorige week nog gecontroleerd en wordt slechts ondersteund door de grote drie (KPN, Vodafone en Odido).

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mksoftware
Voor de bèta avonturiers: iOS 26.1 Beta ondersteunt Nederlands voor Apple Intelligence.

• Lynix
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 00:18
Gisteren mee lopen stoeien maar had nog geen circle to search. Vanmorgen ineens wel, gek maar tof!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ruud0012
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 24-09 19:45
JB schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 20:30:
[...]

Kun je ook met APP2!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-09 14:41
mksoftware schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 13:03:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Een foto van twee beeldschermen... daar kun je niks mee. Iedereen bekijkt dat op weer een ander scherm wat zorgt voor andere resultaten. Dat zul je toch echt met het blote oog moeten gaan ervaren.

Maar welke vind jij beter en waarom?

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:20
Ik merk dat ik tov m'n 16 Pro NT echt veel meer stof zie op het camera eiland (niet de lenzen zelf) van de 17 Pro. Beide toestellen zitten in een case.

Hebben andere dit ook?

[ Voor 29% gewijzigd door Sc0tTy op 24-09-2025 14:35 ]

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Sc0tTy schreef op woensdag 24 september 2025 @ 13:08:
Ik merk dat ik tov m'n 16 Pro NT echt veel meer stof zie op het camera eiland (niet de lenzen zelf) van de 17 Pro. Beide toestellen zitten in een case.

Hebben andere dit ook?
Eerder minder hier. Dat komt omdat glas helder was en nu een donker blauwe aluminium kleur. Zie er amper tot niks op zitten. Ik gebruik de iPhone zonder case.

Mijn boefje is liev!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08:20
Ik kom steeds meer berichten op social media (met name Instagram) tegen dat de nieuwe aluminium iPhones buigen en ook makkelijker stuk gaan bij het laten vallen.

Zit hier nog een kern van waarheid in of is het gewoon aandachttrekkerij?

Reden waarom ik het vraag is dat ik binnenkort bij m’n nieuwe werkgever een telefoon mag uitzoeken en ik veel waarde hecht aan stevigheid.

Idempotent.

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06:31

rammes

koekebakker 1e klas

MainframeX schreef op woensdag 24 september 2025 @ 20:58:
Ik kom steeds meer berichten op social media (met name Instagram) tegen dat de nieuwe aluminium iPhones buigen en ook makkelijker stuk gaan bij het laten vallen.

Reden waarom ik het vraag is dat ik binnenkort bij m’n nieuwe werkgever een telefoon mag uitzoeken en ik veel waarde hecht aan stevigheid.
Dat is hits scoren voor likes .

Ik zou het doen!

• Cordon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:17

Cordon

Lievelings jankert

D'r is altijd wel wat toch? En dan is het lekker uitvergroten hoe erg het wel is want Apple. :P

Maar aluminium is minder sterk dan titanium en staal, dus ja. Hij kan sneller stuk gaan, maar dan moet je hem niet laten vallen, zo moeilijk is dat niet. En volgens mij een paar buigtestjes gezien en het valt reuze mee. Of je moet er met een enorm gewicht op gaan zitten. :P

• MainframeX
Nouja ik heb genoeg kritiek op Apple; zo krijgen we eindelijk na een miljoenmiljard jaar Apple Intelligence op onze toestellen.

Maar op de hardware heb ik echt nooit wat aan te merken. Het is gewoon altijd hoge kwaliteit, zowel het ontwerp als de gebruik componenten. Laatste keer dat ik me kan herinneren dat ze echt grove fouten hebben gemaakt is met iPhone 6 bend gate en iPhone 4 antenna gate. Dat is alweer ff geleden.

Idempotent.

• THE_BASE
  • Niet online

Waar je ook op zoekt, je komt altijd wel negatieve opmerkingen tegen.

• Redondo1982
MainframeX schreef op woensdag 24 september 2025 @ 21:22:
Nouja ik heb genoeg kritiek op Apple; zo krijgen we eindelijk na een miljoenmiljard jaar Apple Intelligence op onze toestellen.

Maar op de hardware heb ik echt nooit wat aan te merken. Het is gewoon altijd hoge kwaliteit, zowel het ontwerp als de gebruik componenten. Laatste keer dat ik me kan herinneren dat ze echt grove fouten hebben gemaakt is met iPhone 6 bend gate en iPhone 4 antenna gate. Dat is alweer ff geleden.
Nou nou, grove fouten. Ik heb toen nergens last van gehad om eerlijk te zijn. Hoge bomen vangen veel wind, en uiteindelijk is het allemaal reclame voor Apple. Mensen kopen ze toch wel, want het alternatief is er niet (je wilt iOS of niet).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cliors
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07:51
Zo heej, 3 uur geleden begonnen met draadloos overzetten, toen nog 18 uur te gaan. Nu nog 21 uur te gaan. :+

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:20
cliors schreef op woensdag 24 september 2025 @ 23:03:
Zo heej, 3 uur geleden begonnen met draadloos overzetten, toen nog 18 uur te gaan. Nu nog 21 uur te gaan. :+
Gaat iets sneller als je het bedraad via een computer doet 😅

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

• cliors
Sc0tTy schreef op woensdag 24 september 2025 @ 23:20:
[...]

Gaat iets sneller als je het bedraad via een computer doet 😅
Het is draadloos van de ene iphone naar de ander. Wel zo handig zei men.
Morgenochtend maar even kijken wat de stand van zaken zal zijn.

• mister9
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:02
cliors schreef op woensdag 24 september 2025 @ 23:24:
[...]

Waarom niet gewoon een iCloud restore?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
[...]

Dit is niet normaal hoor, ik heb nog nooit zolang moeten wachten. Ik heb één keer gehad bij een launch dat het 2-3 uur heeft geduurd. Ik ben toen maar wat anders gaan doen. :O

• AntraXxX
[...]

Nou dit is inderdaad niet helemaal normaal.
Afgelopen vrijdag een 16 Pro met 110GB draadloos naar een Air overgezet en van A tot Z was ik niet meer dan 1 uur kwijt.

Als ‘t morgenochtend nog niet klaar is zou ik ‘t afbreken en opnieuw beginnen.

• FbdJ
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 07:59
Voor de mensen met de 17 Pro, wat is jullie indruk? Ik heb een 16E welke ik nog kan retourneren. Ik zit nu op vakantie en alhoewel camera best top is heb ik FOMO voor de camera van de pro modellen. Pro motion o.i.d doet me niets. En ik gebruik de camera point en click. 700 extra voor de Pro of lekker laten en de SE 3 aanschaffen?

[ Voor 18% gewijzigd door FbdJ op 25-09-2025 04:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

De camera van de 17 Pro is een flinke upgrade van de 16e. De 16e heeft maar 1 lens (ook 48MP maar een kleinere en mindere sensor) en that's it.

Als je de beste camera wil dan is de 17 pro dus de beste keuze. Mocht je echter wat geld willen besparen dan komt de normale 17 ook heel erg dicht bij. Het grootste gemis zal de telelens zijn die vooral handig is als je van verder af wil fotograferen of dol bent op portretten. Wil je dit niet dan is de 17 denk ik de logischere keuze dan de 17 pro.

Maar wil je iedere vorm van FOMO voorkomen dan gewoon voor de 17 Pro max gaan!

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• FbdJ
MazeWing schreef op donderdag 25 september 2025 @ 05:09:
De camera van de 17 Pro is een flinke upgrade van de 16e. De 16e heeft maar 1 lens (ook 48MP maar een kleinere en mindere sensor) en that's it.

Als je de beste camera wil dan is de 17 pro dus de beste keuze. Mocht je echter wat geld willen besparen dan komt de normale 17 ook heel erg dicht bij. Het grootste gemis zal de telelens zijn die vooral handig is als je van verder af wil fotograferen of dol bent op portretten. Wil je dit niet dan is de 17 denk ik de logischere keuze dan de 17 pro.

Maar wil je iedere vorm van FOMO voorkomen dan gewoon voor de 17 Pro max gaan!
Kan ik met de gewone 17 ook “uitzoomen” om een groter view te krijgen? Misschien is de 17 een optie, zeker als de lens daadwerkelijk groter is. Ik heb nog 13 dagen om de retour bij Coolblue te melden en dan nog 14 dagen om hem af te geven. Ik heb dus nog tijd om te beslissen :) bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

FbdJ schreef op donderdag 25 september 2025 @ 05:38:
[...]

Kan ik met de gewone 17 ook “uitzoomen” om een groter view te krijgen? Misschien is de 17 een optie, zeker als de lens daadwerkelijk groter is. Ik heb nog 13 dagen om de retour bij Coolblue te melden en dan nog 14 dagen om hem af te geven. Ik heb dus nog tijd om te beslissen :) bedankt!
Alles aan de 17 en 17 pro is hetzelfde (main, ultra wide en selfie) enkel de telezoom is er niet op de 17. Die heeft standaard een 4x optische zoom met de mogelijkheid tot croppen naar 8x. Wat dit doet is dus feitelijk de 48mp sensor gebruiken en dan het "binnenste" deel (24mp dus) gebruiken. Hierdoor heb je 2x zoom extra. 4x2=8x zoom.

Verder zou ik op Youtube gewoon even wat videos zoeken die de camera's tussen de toestellen vergelijkt. Hierdoor heb je een goed beeld van de mogelijkheden.

• MainframeX
Redondo1982 schreef op woensdag 24 september 2025 @ 22:34:
[...]

Nou nou, grove fouten. Ik heb toen nergens last van gehad om eerlijk te zijn. Hoge bomen vangen veel wind, en uiteindelijk is het allemaal reclame voor Apple. Mensen kopen ze toch wel, want het alternatief is er niet (je wilt iOS of niet).
Ik vond het iPhone 6 debacle ook wat overtrokken hoor. iPhone 4 was ook wel oplosbaar door een bumpercase te gebruiken. Verder vind ik een telefoon ontwerpen welke signaal verliest als je hem op een bepaalde wijze vasthoudt wel een grove fout.

Maargoed, ieder merk heeft wel een keer een minder model gehad. Het is in ieder geval nog niet zo bont geweest als de ontploffende galaxy note 7 toestellen van Samsung.

Idempotent.

• Cardwizard
  • Laatst online: 07:27
MainframeX schreef op donderdag 25 september 2025 @ 06:03:
[...]

Ik vond het iPhone 6 debacle ook wat overtrokken hoor. iPhone 4 was ook wel oplosbaar door een bumpercase te gebruiken. Verder vind ik een telefoon ontwerpen welke signaal verliest als je hem op een bepaalde wijze vasthoudt wel een grove fout.

Maargoed, ieder merk heeft wel een keer een minder model gehad. Het is in ieder geval nog niet zo bont geweest als de ontploffende galaxy note 7 toestellen van Samsung.
HAHA dat was echt slecht met de iPhone 4 inderdaad............ :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DMnqsH7q9v5Zev9_MijnnKxbNRE=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/xLSWGhmjP4emePutidkHAxQu.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
FbdJ schreef op donderdag 25 september 2025 @ 03:51:
Voor de mensen met de 17 Pro, wat is jullie indruk? Ik heb een 16E welke ik nog kan retourneren. Ik zit nu op vakantie en alhoewel camera best top is heb ik FOMO voor de camera van de pro modellen. Pro motion o.i.d doet me niets. En ik gebruik de camera point en click. 700 extra voor de Pro of lekker laten en de SE 3 aanschaffen?
Eum de se3 zou ik sowieso niet meer aanschaffen, zeker niet als je nu al de 16e heb.
De 16e is eigenlijk gewoon een se4, nog steeds een combinatie telefoon met beperkingen. zoals alle SE modellen hadden.
De se3 is uit 2022 een miniatuur telefoon, veel slechtere batterij/ camera, etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:37

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P6gZYM7Y83D7K_iCLlr-eQPrxOA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8bXLbejeyowGycfJGXslo2h6.jpg?f=fotoalbum_large

Pomemon was zijn tijd ver vooruit 🤣

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• JB

JB

Cédric roelt!

Nieuwe iPhone Wall? :+

Mijn boefje is liev!

• JB

JB

Cédric roelt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o45ar93GJOi9o_CN8cE5D6ekNFs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NErMk6O04C0J8YgKX28ekPbX.jpg?f=fotoalbum_large

Apple gooit het op de MagSafe laders, maar dit is gewoon primair horken gedrag…;

https://www.macrumors.com...ratches-magsafe-chargers/

Mijn boefje is liev!

• Of-Aaargh
Redondo1982 schreef op woensdag 24 september 2025 @ 23:52:
[...]

Dit is niet normaal hoor, ik heb nog nooit zolang moeten wachten. Ik heb één keer gehad bij een launch dat het 2-3 uur heeft geduurd. Ik ben toen maar wat anders gaan doen. :O
Ik heb nooit anders dan uren moeten wachten om mijn Iphone over te zetten. Het is bijna net zo erg als een nieuwe Mac restoren vanaf een TimeMachine-backup (mijn nieuwe Macbook Air heb ik maar een nachtje laten doorwerken en kon ik pas de volgende dag pas gebruiken).

- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS

• cliors
mister9 schreef op woensdag 24 september 2025 @ 23:33:
[...]

Waarom niet gewoon een iCloud restore?
İk gebruik cloud alleen voor apps etc, maar geen foto's/video's.

Nog 9 uur te gaan as we speak.
Ik heb 300gb aan media, zou dat de reden kunnen zijn?

• FbdJ
Carlos0_0 schreef op donderdag 25 september 2025 @ 07:11:
[...]

Eum de se3 zou ik sowieso niet meer aanschaffen, zeker niet als je nu al de 16e heb.
De 16e is eigenlijk gewoon een se4, nog steeds een combinatie telefoon met beperkingen. zoals alle SE modellen hadden.
De se3 is uit 2022 een miniatuur telefoon, veel slechtere batterij/ camera, etc.
Sorry, bedoelde met het extra geld een apple watch aanschaffen. Maar ik denk dat de 17 wel wat voor mij is. Ik zoom nooit heel veel voor fotos en de 17 lijkt echt op alle andere vlakken hetzelfde. Zelfs screen to body ratio is beter las ik. Waar ik me wel nog zorgen over maak is batterij. 16e is toch wel echt top, de C1 modem doet t m wel. Op vakantie met de gehele dag fotos maken eindig ik iedere dag met 57% daarbij is adaptive power wel aan.

[ Voor 28% gewijzigd door FbdJ op 25-09-2025 07:59 ]

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

amphora

Websites & Fotografie

MazeWing schreef op donderdag 25 september 2025 @ 05:48:
[...]

Alles aan de 17 en 17 pro is hetzelfde (main, ultra wide en selfie) enkel de telezoom is er niet op de 17.
Er is ook verschil tussen de hoofd camera van de 17 en 17 pro. De pro heeft een grotere sensor en op papier dus beter.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

JB schreef op donderdag 25 september 2025 @ 07:46:
[Afbeelding]

Apple gooit het op de MagSafe laders, maar dit is gewoon primair horken gedrag…;

https://www.macrumors.com...ratches-magsafe-chargers/
Het blijft qua materiaal en "luxe uitstraling" gewoon een downgrade van bijna 8 jaar (sinds de iPhone X) "pro" telefoons! RVS en titanium hadden toch aardig wat voordelen.

Benieuwd hoe lang het gaat duren voordat Apple weer vol trots overstapt op een ander materiaal of met een "full ceramic shield 3 back" gaat komen...

Pagina: 1 ... 18 19 Laatste

Let op:
Voor levertijden en beschikbaarheid is er:
[iPhone] Levertijd & Beschikbaarheid – Deel 6
Voor importeren en losse koop is er:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
Discussies over providers en abonnementen mogen in:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
En voor discussies en ervaringen met accessoires, hoesjes, wallets, screenprotectors, en andere beschermmiddelen is er:
[iPhone 17, 17 Pro (Max) & Air] Accessoires/hoesjes/wallets

Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.