Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:47
Wessel0101 schreef op zondag 21 september 2025 @ 22:16:
[...]

Oké, dus de enige optie is toestel swap..?

Ik ben gewoon verzekerd hiervoor, maar ben even benieuwd of mensen ervaringen hebben met cosmetische schades.
Iets voor een ander topic maar je zult de voorwaarden van je verzekering moeten checken wat wel en niet gedekt is. Apple Care dekt geen cosmetische schade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Wessel0101 schreef op zondag 21 september 2025 @ 22:16:
[...]

Oké, dus de enige optie is toestel swap..?

Ik ben gewoon verzekerd hiervoor, maar ben even benieuwd of mensen ervaringen hebben met cosmetische schades.
Ik ben reuze benieuwd welke verzekering cosmetische schade verzekerd…

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 02:19
Is er ook een pagina welke apps iedereen heeft op de iPhone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Dorryflorry schreef op zondag 21 september 2025 @ 20:03:
[...]

En de imperfectie van de blauwe bij uitpakken? Komaan. Zelfs de ‘s werelds grootste fan van Apple kan niet anders dan toegeven dat dit ontoelaatbaar is.
Ik begin blij te zijn dat ik de mijne nog niet heb ontvangen. Ik overweeg zwaar om aankoop te annuleren.

Edit: en wat vind je van de spontane crashes van een mede Tweaker? “Ach, zo zit er altijd wel een tussen?” “Pech?” Komaan het moet maar eens voorvallen met een 2K euro smartphone. Waar zijn we mee bezig? Apple heeft lef. Het eerste jaar waarin Cook langer CEO is dan Jobs. Dit belooft.
Goh. Je bent ervan overtuigd. Koop dan je gewenste iPhone 16 (Pro). Geniet!

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:12
Mog schreef op zondag 21 september 2025 @ 21:52:
[...]

Nee. Cosmetische schade wordt niet gedekt door Apple Care+.
Wat valt er dan onder Accidental Damage?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OLxuqiFcQACwWzMqcLQagsa-ckY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/TWXgn3pK4ioNClbv3qZvru2Y.png?f=fotoalbum_large

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynix
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 00:18
Vermoed laten vallen en daardoor een barst in het scherm bijvoorbeeld. Of een barst achterop dat problemen kan geven. Een kras of zoals hierboven staat word niet gerepareerd denk ik

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rivanov
*snip* niet aanzetten tot verzekeringsfraude

[ Voor 88% gewijzigd door Daedalus op 23-09-2025 15:33 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Lynix schreef op zondag 21 september 2025 @ 22:42:
Vermoed laten vallen en daardoor een barst in het scherm bijvoorbeeld. Of een barst achterop dat problemen kan geven. Een kras of zoals hierboven staat word niet gerepareerd denk ik
Nee, dat zou Apple failliet maken. Zat mensen die hun nieuwe iPhone na 1 dag in hun zak doen met sleutels.

[ Voor 6% gewijzigd door Cyrax0508 op 21-09-2025 22:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Cyrax0508 schreef op zondag 21 september 2025 @ 22:47:
[...]

Nee, dat zou Apple failliet maken. Zat mensen die hun nieuwe iPhone na 1 dag in hun zak doen met sleutels.
Ach. Ze vragen ook gewoon $ 0.08 voor een tasje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furrr
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07:16
Iedereen heeft het over krassen maar de staat van mijn display vind ik nog veel erger.
Wat een lelijk scherm op m’n 17 pro max zeg. Groene tint, fletse kleuren en minder scherp! Ik kom van een 13 pro max en voelt de overgang als een achteruitgang.
Wtf en wat een teleurstelling.

Besloten om het toestel terug te sturen en waarschijnlijk nog een jaartje met mn 13 pro max te doen.

Ik doe niet meer mee met de loterij van Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynix
Rivanov schreef op zondag 21 september 2025 @ 22:49:
[...]

Ach. Ze vragen ook gewoon $ 0.08 voor een tasje.
En circa 70 euro voor een case. Zielig zijn ze niet iig :+
Furrr schreef op zondag 21 september 2025 @ 22:50:
Iedereen heeft het over krassen maar de staat van mijn display vind ik nog veel erger.
Wat een lelijk scherm op m’n 17 pro max zeg. Groene tint, fletse kleuren en minder scherp! Ik kom van een 13 pro max en voelt de overgang als een achteruitgang.

Besloten om het toestel terug te sturen en waarschijnlijk nog een jaartje met mn 13 pro max te doen.

Huh, heb je een foto?

[ Voor 55% gewijzigd door Lynix op 21-09-2025 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cordon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:17

Cordon

Lievelings jankert

Furrr schreef op zondag 21 september 2025 @ 22:50:

heb je een defect model? Dit scherm is 10x beter dan die in m'n oude 15 en 100x beter dan in m'n oude 11 :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Furrr
Lynix schreef op zondag 21 september 2025 @ 22:54:
[...]

[...]

Huh, heb je een foto?
Yess!
Ik heb een LG (GVC) scherm (13 pro max had een prachtige Samsung scherm)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BaLIUVIpIdwTaBQvDDb4rV7ZYEI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lQ0g1iQdORjujhEAFaQiZavU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furrr
Cordon schreef op zondag 21 september 2025 @ 23:06:
[...]

heb je een defect model? Dit scherm is 10x beter dan die in m'n oude 15 en 100x beter dan in m'n oude 11 :P
Toestel wordt voorzien van of een Samsung of een LG scherm. En van de Samsung en LG schermen zijn er een stuk of 4 verschillende schermen in de omloop blijkbaar. Met een beetje geluk heb je een Samsung scherm, vandaar de term “loterij”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:05
Furrr schreef op zondag 21 september 2025 @ 23:07:
[...]

Yess!
Ik heb de LG (GVC) scherm (13 pro max had een prachtige Samsung scherm)

[Afbeelding]
Ik heb dit soort dingen nooit met een foon en ben best wel kritisch. Weet je zeker dat je er niet één van ome Ali hebt gehaald :+

Zonder gekheid, ik heb het één keer gehad. Volgens mij was dat met de iPhone 4 en de kwestie met de gele tint en de lijmlaag die een paar dagen moest uitharden oid.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-09 00:05

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

BruceLee schreef op maandag 15 september 2025 @ 13:41:
Je moet gewoon praktisch denken het is geen glaze achterkant meer, maar slap alu en dat eiland en alu is heel erg exposed. Zelfs is de meeste hoesjes zitten complete terror openingen.
Dat blauw en oranje is met dat slappe metaaltje zo bekrast, zilver is de enige keuze.
Ik heb nog zo gewaarschuwd dat het een slap metaaltje is :)

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rivanov
Overdrijven is ook een vak voor sommigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08:09
De 17 Pro nu twee dagen in bezit en vind het een heerlijk toestel. Maar een heel groot nadeel: was is hij glad zeg! Het is niet de vraag of ik hem uit mijn handen laat glijden maar wanneer. Ik gebruik mijn telefoons graag naakt, maar dat is met de 17 Pro geen optie. Overweeg sterk hem terug te sturen óf toch toe te geven aan een hoesje. Maar dat zal me ook irriteren.. 🙄

Dilemma.. Ook echt geen zin om alles weer over te zetten 😂

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
VidaR-9 schreef op maandag 22 september 2025 @ 07:16:
De 17 Pro nu twee dagen in bezit en vind het een heerlijk toestel. Maar een heel groot nadeel: was is hij glad zeg! Het is niet de vraag of ik hem uit mijn handen laat glijden maar wanneer. Ik gebruik mijn telefoons graag naakt, maar dat is met de 17 Pro geen optie. Overweeg sterk hem terug te sturen óf toch toe te geven aan een hoesje. Maar dat zal me ook irriteren.. 🙄

Dilemma.. Ook echt geen zin om alles weer over te zetten 😂
Joh, simpele case er omheen als je weg gaat en thuis op de bank lekker genieten van een naakte iPhone.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Furrr
Furrr schreef op zondag 21 september 2025 @ 23:43:
[...]

Toestel wordt voorzien van of een Samsung of een LG scherm. En van de Samsung en LG schermen zijn er een stuk of 4 verschillende schermen in de omloop blijkbaar. Met een beetje geluk heb je een Samsung scherm, vandaar de term “loterij”.
Voor de Tweaker nerds een lijstje met onderdelen per iPhone. Blijkbaar heeft 65% van de 17 pro max toestellen een LG scherm. Verder blijkt dat de LG schermen goedkoper (i.t.t. Samsung schermen) om in te kopen zijn voor Apple en zijn de Samsung schermen geavanceerder en hebben betere specs (wat duidelijk te zien is 👎🏻).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xEItLmnm1avGTFbtKmJF_S_98_o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NaGksFyHmfQEcnpv0ULcQQCw.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Furrr op 22-09-2025 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:11

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Furrr schreef op zondag 21 september 2025 @ 23:43:
[...]

Hoe kun je zien welk scherm je hebt? Ik heb dat groene niet, maar had gisteren de 15 Pro van mijn vrouw ernaast en het viel mij wel op, dat de kleuren op de 17 Pro ook iets fletser zijn. Ook na het instellen van dezelfde settings en helderheid.

Battle.net || Strava

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Furrr
retlaw schreef op maandag 22 september 2025 @ 07:42:
[...]

Hoe kun je zien welk scherm je hebt? Ik heb dat groene niet, maar had gisteren de 15 Pro van mijn vrouw ernaast en het viel mij wel op, dat de kleuren op de 17 Pro ook iets fletser zijn. Ook na het instellen van dezelfde settings en helderheid.
Ik heb het volgende gedaan:

“For those wondering how to check your display manufacturer...

You can run sysdiagnose on your phone (press volume up, volume down, and lock button) all together for around a second. You will feel the phone vibrate.

Wait a couple of minutes and then go to Settings -> Privacy and Security -> Analytics and Improvements -> Analytics Data.

You will then scroll down and look for a file titled: sysdiagnose_XXXXXXXX.

You will click on that file and then click the arrow in the upper right hand corner and scroll down and click “Save to Files” Once it is saved you will go into your files and click the file to unpack it.

Within the folder that is unpacked you will click on the folder “ioreg” and then click the file “IODeviceTree”.

You will then use the magnifying search glass in the bottom right hand corner to search “raw-panel”. It will then give you a serial number.

I have an LG display which has the beginning letters of GH3.

GVC is the best of the LG panels but not as good as Samsung’s best which is the G9N.

The top 3 panels are:

• Samsung G9N • Samsung G9Q • LG GVC

The worst panel is LG GH3.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:02
Na heel veel gelezen te hebben, denk ik er nu sterk over om mijn bestelde 17 Pro Max te annuleren, en in plaats daarvan een 16 Pro Max te halen. De bestelling staat nog bij MM maar is nog niet verzonden. Annuleren kan dus nog.

Er wordt hier geüpdatet vanaf een iPhone 13, en de wens is een groter scherm en betere accu. Ik heb gewacht op de 17 en dus de pro max besteld. Maar na al het lezen van de makkelijke krassen en beschadigingen denk ik toch "waarom moest ik nou per se de nieuwste hebben, de 16 PM is ook al een enorme dreun vooruit vanaf de 13. En scheelt weer een paar 100 euro.

Dus ik twijfel nu: Bestelling laten staan maar sowieso vanaf seconde 1 een hoes eromheen, of annuleren en voor de 16 PM gaan.

[ Voor 6% gewijzigd door mister9 op 22-09-2025 07:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lynix
@Furrr Bedankt! Grappig om te checken. Ik heb een Samsung scherm zo te zien!

@mister9 Ik zou lekker de 17 laten komen. Waarom zou je een 16 nemen puur om een mogelijke shade. Wie zegt dat je de 16 niet binnen een week laat vallen en deze ook een dikke beschadiging krijgt.

Snap die angst niet helemaal. Als je het zo belangrijk vindt kan je er toch een case of een skin op zetten?

[ Voor 66% gewijzigd door Lynix op 22-09-2025 08:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Furrr
Lynix schreef op maandag 22 september 2025 @ 07:58:
@Furrr Bedankt! Grappig om te checken. Ik heb een Samsung scherm zo te zien!
Fijn!

Het zou niet mogen maar dan heb je als het goed is echt een mooiere scherm. Mijn 13 pro max heeft ook een Samsung scherm en ziet er, zelfs na 4 jaar gebruik, veel beter uit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mister9
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:02
Het is toch krankzinnig dat je "mazzel" moet hebben om een Samsung scherm te hebben en daarbij een merkbaar beter scherm. Zo'n dure telefoon en dan kun je nog een minder scherm hebben omdat er meerdere gebruikt worden.

Aangezien je t zelf kan checken, ga je nu dus krijgen dat men de telefoon terug gaat sturen als er een LG in zit, een nieuwe laten komen etc etc tot met een Samung scherm heeft?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
mister9 schreef op maandag 22 september 2025 @ 08:08:
Het is toch krankzinnig dat je "mazzel" moet hebben om een Samsung scherm te hebben en daarbij een merkbaar beter scherm. Zo'n dure telefoon en dan kun je nog een minder scherm hebben omdat er meerdere gebruikt worden.

Aangezien je t zelf kan checken, ga je nu dus krijgen dat men de telefoon terug gaat sturen als er een LG in zit, een nieuwe laten komen etc etc tot met een Samung scherm heeft?
Denk dat het voor Apple niet zo’n probleem is. Heel klein groepje die dit boeiend vind. De rest haalt hem uit verpakking en gaat de telefoon gebruiken. Ik ken, muv mezelf, niemand in mn omgeving die dit soort dingen bekijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoopBok
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:14
mksoftware schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 21:40:
Ik kom van de 13 Max. De Action button is echt geniaal icm de opdrachten app van Apple. Ik heb zelf allerlei taken gemaakt en in de opdrachten app in een mapje gegooid. Iedere keer als ik die knop indruk dus gewoon een lijstje met acties die je kunt kunt met een simpele klik. Echt een geniale app.

Ik heb de silent button dus zelf ook even gemaakt met de opdrachten app. (Optie 1)

[Afbeelding]
Vraagje, hoe krijg jij dat menu 'horizontaal' georiënteerd? Als ik een menu maak in de shortcuts app komen de items altijd verticaal onder elkaar  8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Furrr schreef op maandag 22 september 2025 @ 07:46:
[...]

The top 3 panels are:

Thanks! Ook gedaan en ik heb een G9Nxxx nummer, dus een Samsung blijkbaar :).

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furrr
giantgiantus schreef op maandag 22 september 2025 @ 08:09:
[...]

Denk dat het voor Apple niet zo’n probleem is. Heel klein groepje die dit boeiend vind. De rest haalt hem uit verpakking en gaat de telefoon gebruiken. Ik ken, muv mezelf, niemand in mn omgeving die dit soort dingen bekijkt.
Ik denk dat je gelijk hebt.

Desondanks hebben sommigen, zoals ik, er wel hinder van. 1st world problems? Zeker! Maar wanneer je altijd een Samsung scherm voor je neus hebt gehad en dan ineens een mindere scherm voor je houdt, valt dat echt voortdurend op. Niet zien is geen optie zeg maar.
Het is extra zuur wanneer je de beste van de beste en meest recente iPhone in huis haalt en het als een achteruitgang voelt.

Vergelijk het met een 120Hz scherm. Je kan nooit meer terug naar minder frames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furrr
retlaw schreef op maandag 22 september 2025 @ 08:17:
[...]

Thanks! Ook gedaan en ik heb een G9Nxxx nummer, dus een Samsung blijkbaar :).
Fijn!! 👍🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:05
[...]
GVC is the best of the LG panels but not as good as Samsung’s best which is the G9N.

The top 3 panels are:

Bedankt voor de uitleg. Net even geprobeerd, heb een LG GVC scherm in de Air zitten. d:)b

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:27
TheKerremenke schreef op maandag 22 september 2025 @ 08:32:
[...]

Bedankt voor de uitleg. Net even geprobeerd, heb een LG GVC scherm in de Air zitten. d:)b
Ter lering even gekeken, ook een GVC in mijn Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorryflorry
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 23:32
Rivanov schreef op maandag 22 september 2025 @ 01:02:
Overdrijven is ook een vak voor sommigen.
Klopt, helemaal akkoord.
Ik zag vanmorgen dat op de Engelstalige Wikipedia pagina van de 17 Pro een koptekst werd toegevoegd met de titel "Hardware issues". Wel erg bizar, want er staat nog geen letter onder geschreven. Ben dit nog nooit tegengekomen in Wikipedia denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:52
Ik heb een G9P paneel dus is dan Samsung?. Eerlijk gezegd zie ik geen verschil met de 15 Pro dus het zal wel goed zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mksoftware
  • Laatst online: 08:00
Ik heb dus een GH3 panel. Dit zou het slechtste panel moeten zijn. Mag ik wel even zeggen hoe chill het is dat dit toestel weer wat lichter is dan een 13 Pro Max? Hij ligt zoveel lekkerder in de hand.

Scherm:
raw-panel-serial-number" = GH3

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hWi4nA58SUxtH1sRVTaQQkLU93E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jJxeZVOUP1Jcph1BmFNPNKP5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UDvlP-kFChtxgiQZDYZl7J-lJ9Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q69nTdrd2fyJOJyn86CxgeYs.jpg?f=fotoalbum_large

Het scherm voelt inderdaad wat minder fel, maar ik heb er ook een Spigen EZ shield screen protector op zitten en lees dat dit ook enorm veel invloed heeft. Bovendien lees ik op veel fora dat een panel rond een week gebruik nodig heeft om de optimale kleuren te bereiken.

[ Voor 6% gewijzigd door mksoftware op 22-09-2025 09:39 ]

Gereserveerd voor een nog te verzinnen Signature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smeldor
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06:09
Ik heb het GVC scherm en in mijn 15 het Samsung scherm. Het is dat ik het nu weet en ze naast elkaar leg dat ik het zie, iets meer contrast in het Samsung scherm. Maar dit paneel moet ook nog als het ware een beetje inwerken dus ik verwacht dat het verschil straks zo goed als weg is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 24-09 19:37
Blijkbaar is Apple begonnen meer met de kwaliteitsstandaarden te rommelen (veel diverse schermen, mindere kwaliteit aluminium), waarschijnlijk om de winst te maximaliseren. Aandeel houders willen ook wat en de rek is een beetje uit de telefoonmarkt, weinig innovatie en de productie processen zijn tot een maximum geoptimaliseerd, alles is tot het minimale wegbezuinigd (lader). De hele 17 lijn heeft wel ergens op kwaliteit ingeleverd in de gebruikte materialen, las je deze vergelijkt met de 15 en 16 serie.

[ Voor 5% gewijzigd door Jumpman op 22-09-2025 09:42 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-09 11:36

hmr

G9N paneel op mijn oranje beestje, ik lees nu dat ik dan blij moet zijn? Ik ben iig wel blij met de switch terug naar een non-Max. Toch wel echt handzamer :D

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furrr
mksoftware schreef op maandag 22 september 2025 @ 09:26:
Ik heb dus een GH3 panel. Dit zou het slechtste panel moeten zijn. Mag ik wel even zeggen hoe chill het is dat dit toestel weer wat lichter is dan een 13 Pro Max? Hij ligt zoveel lekkerder in de hand.

Scherm:
raw-panel-serial-number" = GH3

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het scherm voelt inderdaad wat minder fel, maar ik heb er ook een screen protector op zitten en lees dat dit ook enorm veel invloed heeft. Bovendien lees ik op veel fora dat een panel rond een week gebruik nodig heeft om de optimale kleuren te bereiken.
Ondanks dat je het slechtste panel zou moeten hebben ziet het er desondanks op de fotos (en dat kan het vertekenen natuurlijk) beter uit dan mijn LG GVC scherm.

Heb je nergens last van dan zou ik me absoluut niet druk maken over welke scherm hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
En hoe zie ik welk scherm er in mijn 17 Pro zit dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furrr
THE_BASE schreef op maandag 22 september 2025 @ 09:48:
En hoe zie ik welk scherm er in mijn 17 Pro zit dan?
Ik heb een pagina terug een stappenplan gepost.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Furrr schreef op maandag 22 september 2025 @ 09:49:
[...]

Ik heb een pagina terug een stappenplan gepost.
Thanks, hier een G9P, wellicht weer een andere versie van Samsung.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• UTADDICT
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-09 10:53

UTADDICT

NERF

De kwaliteitsnormen hierboven zijn toen ooit gepost na de release van de 13, 13 pro en 13 max. Hoe dat zich verhoudt tot nu, geen idee. Dit was de informatie toen (door REWA):

The iPhone 13 lineup brings an impressive array of features, but what many users don’t realize is that not all screens are created equal. In this guide, we’ll walk through the different screen types used in the iPhone 13/13 mini and iPhone 13 Pro/Pro Max, their manufacturers, and some lesser-known facts that can affect repairs and functionality.

iPhone 13 and iPhone 13 Mini Screen Variants The iPhone 13 and iPhone 13 Mini models use five different screen types from two manufacturers:

iphone 13 G9N: Made by Samsung, this is the highest-quality screen used in the iPhone 13 lineup. It offers superior clarity, color accuracy, and durability. G9Q: Also from Samsung, this is a second-tier screen. While still good, it doesn’t quite match the G9N in terms of overall quality. GVC: This is LG’s best screen, but it ranks as a third-class screen compared to Samsung’s G9N and G9Q. G9P: Another Samsung-manufactured screen, this fourth-tier display has lower quality control standards, making it less reliable. GH3: Manufactured by LG, this fifth-class screen is the lowest in the lineup. It’s less durable and has poorer color accuracy. iPhone 13 Pro and iPhone 13 Pro Max Screen Variants The iPhone 13 Pro and Pro Max use three different screens:

G9N: Samsung’s top-tier screen. G9Q: The second-tier screen from Samsung. G9P: A lower-quality screen from Samsung, similar to the one used in the iPhone 13/13 mini. iphone 13 Understanding Screen Quality Differences The difference in screen quality across the iPhone 13 lineup is subtle but significant. If you ever need to replace your screen, be aware that not all screens perform the same. Choosing a G9N screen from Samsung ensures the best performance, while GVC and GH3 from LG provide a more budget-friendly but lower-quality option.

Geen idee of we ons daar dan nu nog aan moeten houden.

PSN: utaddict1988 || Guardian Down NL is nu NERF || Diablo 3 account

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Furrr
@UTADDICT
Nice en bedankt!

Het lijkt mij aannemelijk dat, gezien de gelijke typeaanduidingen van de schermen, het nog steeds van toepassing is.

Verder kunnen we aannemen dat winstmarges hoger liggen bij iPhones met lower-tier schermen. Ergens voelt dat ontzettend fout, maar dat is niet iets nieuws natuurlijk.

[ Voor 36% gewijzigd door Furrr op 22-09-2025 10:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
Furrr schreef op maandag 22 september 2025 @ 10:17:
@UTADDICT
Nice en bedankt!

Het lijkt mij aannemelijk dat, gezien de gelijke typeaanduidingen van de schermen, het nog steeds van toepassing is.

Verder kunnen we aannemen dat winstmarges hoger liggen bij iPhones met lower-tier schermen. Ergens voelt dat ontzettend fout, maar dat is niet iets nieuws natuurlijk.
En reviewers die met de beste onderdelen hebben ontvangen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin Chung
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 24-09 17:14
Ik heb 2x iPhones hier liggen, beide GVC panels. Eentje is wel beduidend minder goed als de ander. Dus binnen elk paneeltype is er ook een loterij gaande (wat logisch is). Maar van een is de off axis groentint dusdanig storend dat ik het persoonlijk niet acceptabel meer vind.

Dit uit zich in dagelijks gebruik tot een "onrustig" scherm om naar te kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Catvlek2
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-09 14:16
Hier ook het LG paneel op de 17 Pro Max... ook met een wit vlak schuin een groenige tint, al is die minder extreem dan op de voorbeelden hier. Dit is echt zo'n geval nu je het weet ga je je er misschien aan storen. In normaal gebruik met kleuren zie ik weinig problemen gelukkig. Had wel gewenst deze berichten nooit gelezen te hebben :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bob-nwk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:10
Furrr schreef op maandag 22 september 2025 @ 09:42:
[...]

Heb je nergens last van dan zou ik me absoluut niet druk maken over welke scherm hebt.
Precies dit. Een hoop mensen gaan nu helemaal in paniek raken 'omdat ze het slechtste panel hebben". Apple kennende zijn alle beschikbare panels van dusdanig hoge kwaliteit om uberhaubt in aanmerking te komen om in hun nieuwe flagship geplaatst te worden..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UTADDICT
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-09 10:53

UTADDICT

NERF

Helaas ben ik te dom om het sys bestandje te krijgen met bovenstaande stappen, dus we'll never know :P

PSN: utaddict1988 || Guardian Down NL is nu NERF || Diablo 3 account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:20
Kan het een Pro vs Non-Pro iets zijn? Kan me voorstellen dat de Pros de betere schermen krijgen

Ik heb iig in mijn 17 Pro Silver een G9N paneel

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Catvlek2 schreef op maandag 22 september 2025 @ 10:39:
Hier ook het LG paneel op de 17 Pro Max... ook met een wit vlak schuin een groenige tint, al is die minder extreem dan op de voorbeelden hier. Dit is echt zo'n geval nu je het weet ga je je er misschien aan storen. In normaal gebruik met kleuren zie ik weinig problemen gelukkig. Had wel gewenst deze berichten nooit gelezen te hebben :|
Ik vind zeker bij een Apple iPhone Pro dat je gewoon goede en gelijke kwaliteit per product mag verwachten voor deze prijzen.

Voordat schaarste een marketing ding was, had Apple vaak schermen te kort om massa te produceren. Dat hebben ze nu zo in ieder geval opgelost. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mksoftware
bob-nwk schreef op maandag 22 september 2025 @ 10:41:
[...]

Precies dit. Een hoop mensen gaan nu helemaal in paniek raken 'omdat ze het slechtste panel hebben". Apple kennende zijn alle beschikbare panels van dusdanig hoge kwaliteit om uberhaubt in aanmerking te komen om in hun nieuwe flagship geplaatst te worden..
Zo zie ik het ook. Dikke kans overigens dat de screenprotector in die zin meer verpest dan het scherm zelf overigens. Welke screenprotectors hebben jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
mksoftware schreef op maandag 22 september 2025 @ 10:43:
[...]

Zo zie ik het ook. Dikke kans overigens dat de screenprotector in die zin meer verpest dan het scherm zelf overigens. Welke screenprotectors hebben jullie?
Zagg

https://www.bol.com/nl/nl...ist_Middle.2.ProductTitle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furrr
mksoftware schreef op maandag 22 september 2025 @ 10:43:
[...]

Dit probleem bestaat al een paar iPhone generaties lang. Heeft niets met screenprotectors te maken.
Natuurlijk maakt een screenprotector het probleem niet beter, maar dat staat helemaal los van dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Ook even mijn 14 gechecked. Hier zit een 'GVH' panel. Weer wat anders, maar als ik chatgpt mag geloven ook LG. Trouwens een prima scherm.

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeorgeMichael
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Ha, had ik dit maar niet gelezen. Ik heb ook dat ‘slechte’ LG GH3 scherm en inderdaad ook die groene tint. Verder zie ik met dit scherm niet echt verschil met mijn 13 Pro, die was niet echt beter of slechter dan deze. Ik ben nu wel benieuwd hoe het ‘beste’ Samsung scherm eruit ziet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reem0nN
  • Registratie: November 2013
[...]

Ik heb het volgende gedaan:

“For those wondering how to check your display manufacturer...

You can run sysdiagnose on your phone (press volume up, volume down, and lock button) all together for around a second. You will feel the phone vibrate.

Wait a couple of minutes and then go to Settings -> Privacy and Security -> Analytics and Improvements -> Analytics Data.

You will then scroll down and look for a file titled: sysdiagnose_XXXXXXXX.

You will click on that file and then click the arrow in the upper right hand corner and scroll down and click “Save to Files” Once it is saved you will go into your files and click the file to unpack it.

Within the folder that is unpacked you will click on the folder “ioreg” and then click the file “IODeviceTree”.

You will then use the magnifying search glass in the bottom right hand corner to search “raw-panel”. It will then give you a serial number.

I have an LG display which has the beginning letters of GH3.

The top 3 panels are:

Ik heb dit ook even getest, en heb hier nu het volgende:

iPhone Air = GVC
iPhone 16 PM = GVC
iPhone 15 PM = G9N

Zowel de Air als de 16 PM hebben dezelfde LG panelen, maar toch heeft de Air iets meer rood tint in het paneel dan de 16 Pro Max of de afstelling met True Tone is misschien anders?

Wat me wel opviel is dat de 15 PM van mijn vrouw een G9N heeft en veel beter reageert met swipe etc van het touchscreen. Ik heb al is eerder gehad dat de 16 PM of iPhone Air soms met mijn duim weigerde met scrollen terwijl dat met die 15 PM niet het geval was.

Wat een loterij weer |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Nu online
UTADDICT schreef op maandag 22 september 2025 @ 10:42:
Helaas ben ik te dom om het sys bestandje te krijgen met bovenstaande stappen, dus we'll never know :P
:+ Heerlijk.

G9N hier. Maar ik vond het scherm al prima dus als het een LG was zou ik er ook niet mee zitten. De Switch heeft ook altijd verschillende panelen, de 3DS had dat ook. Ik maak me daar nooit druk om, ik heb nog nooit een scherm gehad waarbij me dat opviel.

[ Voor 19% gewijzigd door Cyrax0508 op 22-09-2025 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:58

NSG

Je weet niks!

Hebben anderen ook het gevoel dat de hoek waarmee Face ID werkt minder goed is dan voorgaande iPhones? Ben zelf van een 13 mini naar een 17 overgestapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
UTADDICT schreef op maandag 22 september 2025 @ 10:12:
G9P: A lower-quality screen from Samsung, similar to the one used in the iPhone 13/13 mini. iphone 13 Understanding Screen Quality Differences The difference in screen quality across the iPhone 13 lineup is subtle but significant. If you ever need to replace your screen, be aware that not all screens perform the same. Choosing a G9N screen from Samsung ensures the best performance, while GVC and GH3 from LG provide a more budget-friendly but lower-quality option.[/i]

Geen idee of we ons daar dan nu nog aan moeten houden.
Nou ja, ik heb dus G9P, dus dat komt nog steeds voor. Maak me er niet zo druk om of het nou een G9N, Q of P is. Het is Samsung en het zal wel goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mksoftware
GeorgeMichael schreef op maandag 22 september 2025 @ 10:55:
Ha, had ik dit maar niet gelezen. Ik heb ook dat ‘slechte’ LG GH3 scherm en inderdaad ook die groene tint. Verder zie ik met dit scherm niet echt verschil met mijn 13 Pro, die was niet echt beter of slechter dan deze. Ik ben nu wel benieuwd hoe het ‘beste’ Samsung scherm eruit ziet.
Volgens mij zijn alle schermen prima. Het ziet er net even anders uit, maar 'anders' is niet meteen slechter. Dat de LG en Samsung en net even anders uitzien valt best te verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ismael_-
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 24-09 17:50
Wellicht is dit niet de meest geschikte plek om deze vraag te stellen :) , maar heeft iemand misschien een goede tip voor een 3-in-1 oplader die geschikt is voor de nieuwe iPhone 17 Pro, AirPods Pro 3 en Apple Watch Series 7?

Aanraders zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeorgeMichael
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
mksoftware schreef op maandag 22 september 2025 @ 11:06:
[...]

Volgens mij zijn alle schermen prima. Het ziet er net even anders uit, maar 'anders' is niet meteen slechter. Dat de LG en Samsung en net even anders uitzien valt best te verklaren.
Ik zou het inderdaad ook niet daadwerkelijk een slecht scherm noemen. Ik ga me vanaf nu wel ergeren aan de groene tint haha. Later even naar de Media Markt om een Apple Watch uit te zoeken. Ik zal eens zien of ik daar een Samsung scherm kan ervaren en hoe groot dat verschil nou is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 08:15
Als het niet over de batterij gaat dan moet het wel over het scherm gaan.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InGen10
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-09 17:03
Hier even uit nieuwsgierigheid het scherm gecheckt en het blijkt een G9N paneel te zijn in mijn 17 pro. Helemaal prima.

Overigens is dit toch niks nieuws voor Apple? Toen ik mijn 6s kocht speelde het volgens mij ook al dat bepaalde schermen van bepaalde fabrikanten als "beter" bekend stonden.

Fujifilm X-T5 | XF16mm f1.4 | XF35mm f2.0 | XF18-55 f2.8-4 | Helios 44-2 58mm f2.0 | Nikon Z5 | Nikon Z5ii | Z 40 f2.0 | Z 50 f1.8 S | Z 85 f1.8 S | Z 105 MC f2.8 | Tamron 28-70 F2.8 v2 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud0012
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 24-09 19:45
NSG schreef op maandag 22 september 2025 @ 11:00:
Hebben anderen ook het gevoel dat de hoek waarmee Face ID werkt minder goed is dan voorgaande iPhones? Ben zelf van een 13 mini naar een 17 overgestapt.
Die indruk had ik ook. Maar de iPhones zijn nog vers. Machine learning...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:42
THE_BASE schreef op maandag 22 september 2025 @ 10:04:
Thanks, hier een G9P, wellicht weer een andere versie van Samsung.
Hier ook even gekeken en blijkt er ook een G9P scherm in mijn 16 PM te zitten. Ben al een jaar super tevreden met het scherm, dus zal vermoedelijk ook wel een Samsung paneel zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranquility
UTADDICT schreef op maandag 22 september 2025 @ 10:42:
Moest het hier ook een keer of vijf proberen met mijn 16 PM voordat ik de telefoon kort voelde vibreren, anders zag ik alleen de slider om hem uit te zetten of een noodoproep te bellen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rivanov
G9N scherm in m’n 17 Pro! :)

[ Voor 3% gewijzigd door Rivanov op 22-09-2025 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
mister9 schreef op maandag 22 september 2025 @ 07:48:
Na heel veel gelezen te hebben, denk ik er nu sterk over om mijn bestelde 17 Pro Max te annuleren, en in plaats daarvan een 16 Pro Max te halen. De bestelling staat nog bij MM maar is nog niet verzonden. Annuleren kan dus nog.

Er wordt hier geüpdatet vanaf een iPhone 13, en de wens is een groter scherm en betere accu. Ik heb gewacht op de 17 en dus de pro max besteld. Maar na al het lezen van de makkelijke krassen en beschadigingen denk ik toch "waarom moest ik nou per se de nieuwste hebben, de 16 PM is ook al een enorme dreun vooruit vanaf de 13. En scheelt weer een paar 100 euro.

Dus ik twijfel nu: Bestelling laten staan maar sowieso vanaf seconde 1 een hoes eromheen, of annuleren en voor de 16 PM gaan.
Los van of je een 16 PM of 17 PM gaat halen zou ik er altijd een hoesje omheen doen. Een ongelukje met dergelijke gladde toestellen (en gladde handen als je die hebt zoals ondergetekende) is zo gebeurd.
Heb wel altijd een Spigen Ultra Hybrid Crystel Clear case en die zijn echt goed. Je ziet gewoon de hele telefoon en nu na precies een jaar nog geen vergeling. Perfecte hoesjes die ook niet snel krassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Tranquility schreef op maandag 22 september 2025 @ 11:27:
[...]

Moest het hier ook een keer of vijf proberen met mijn 16 PM voordat ik de telefoon kort voelde vibreren, anders zag ik alleen de slider om hem uit te zetten of een noodoproep te bellen.
Had ik ook. Een wellicht makkelijkere methode via assistive touch: YouTube: Sysdiagnose logs on iOS and iPadOS | iOS device logs | How to collec...

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:05
ismael_- schreef op maandag 22 september 2025 @ 11:08:
Wellicht is dit niet de meest geschikte plek om deze vraag te stellen :) , maar heeft iemand misschien een goede tip voor een 3-in-1 oplader die geschikt is voor de nieuwe iPhone 17 Pro, AirPods Pro 3 en Apple Watch Series 7?

Aanraders zijn welkom!
Misschien even vragen in het 17pro/17/air accessoires/hoesjes topic? Verder staan er misschien ervaringen in oudere accessoires topics (14/15/16)?

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Op m'n oude 16 Pro zit ook een G9N. Dan ben ik benieuwd wat het percentage Samsung of LG is hier voor de 17 Pro. Of daar een lijn in te ontdekken valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLaTeM
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:09
ismael_- schreef op maandag 22 september 2025 @ 11:08:

Aanraders zijn welkom!
Heb deze iniu (15W) gekocht;
https://iniushop.com/prod...foldable-wireless-charger

Ugreen heeft de nieuwe 25W versie;
https://eu.ugreen.com/pro...eless-charger-25w-magsafe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cordon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:17

Cordon

Lievelings jankert

Hier zit dus een LG GVC in de 17PM. Prima scherm hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ismael_-
TheKerremenke schreef op maandag 22 september 2025 @ 12:23:
[...]

Misschien even vragen in het 17pro/17/air accessoires/hoesjes topic? Verder staan er misschien ervaringen in oudere accessoires topics (14/15/16)?
Dank voor je reactie, heb het daar geplaatst. Ga nu de oude topics doornemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ismael_-
Ben je tevreden met de iniu? Ugreen ziet er goed uit ook een 25W versie. Ik ga die even bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

toch weer een golden sample bij de tweakers review komen ze totaal niet in de buurt.
17 pro max hier

Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/1314773363801067575/1419641493378957322/17pm.jpg?ex=68d27fab&is=68d12e2b&hm=5fb1a32fb6beb10602d6f90193b6d677cb640270d06f4fceeca8d87761b4dadf

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• antonyv
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-09 15:11
Furrr schreef op maandag 22 september 2025 @ 07:41:
[...]

Voor de Tweaker nerds een lijstje met onderdelen per iPhone. Blijkbaar heeft 65% van de 17 pro max toestellen een LG scherm. Verder blijkt dat de LG schermen goedkoper (i.t.t. Samsung schermen) om in te kopen zijn voor Apple en zijn de Samsung schermen geavanceerder en hebben betere specs (wat duidelijk te zien is 👎🏻).

[Afbeelding]
Wow, ik ben wel een beetje verbijsterd. Ik weet dat op meerdere plekken in de wereld de producite plaats vindt van de iPhones. Maar ik ging er wel vanuit dat men overal dezelfde onderdelen gebruikt. Maar nu is er echt merkbaar verschil tussen de schermen (wellicht ook dus andere onderdelen) en dat vind ik eigenlijk onacceptabel. Dat je niet weet welke je krijgt en het inderdaad maar een loterij is welk scherm je krijgt.
Misschien gaat het zelfs wel zover dat de bij Apple gekochte iPhones de beste zijn en de andere met korting aangeboden bij bijvoorbeeld telecomproviders, de wat goedkopere schermen hebben.
Ik vind dat echt niet kunnen.

Is er ook zo'n lijstje met Apple Watches? En iPads? Want die staan nog ergens op mijn verlanglijstje.

there's no place like cloudbase

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 24-09 18:14
Status update. Eerder door mij vermelde instabiele netwerkverbinding (17 Pro, Wifi-4/5G) lijkt opgelost te zijn. Mijn vermoeden is na de update.
@_Bailey_

Het is weer bijna September 2026 :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:27
@antonyv Dit is nog nooit anders geweest, niks aan de hand. Lijkt me handig dat Apple op verschillende plekken inkoopt zoals bij veel bedrijven het geval is met "dezelfde" onderdelen.

Wel een leuke theorie, ik heb mijn iPhone bij Apple gekocht :henk

[ Voor 17% gewijzigd door Cardwizard op 22-09-2025 14:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LLaTeM
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:09
ismael_- schreef op maandag 22 september 2025 @ 12:58:
[...]

Ben je tevreden met de iniu? Ugreen ziet er goed uit ook een 25W versie. Ik ga die even bekijken.
Die iniu doet zijn ding, gebruikt als nightstand (dus sneller laden niet nodig) en lekker licht (120gr) voor op reis.
Heeft nu gratis versturen en 20% korting met discount code STAY20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

De wifi is onstabieler op de iphone 17 pro max is de ervaring bij mij. @Jaymone

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

antonyv schreef op maandag 22 september 2025 @ 13:17:
[...]

Wow, ik ben wel een beetje verbijsterd. Ik weet dat op meerdere plekken in de wereld de producite plaats vindt van de iPhones. Maar ik ging er wel vanuit dat men overal dezelfde onderdelen gebruikt. Maar nu is er echt merkbaar verschil tussen de schermen (wellicht ook dus andere onderdelen) en dat vind ik eigenlijk onacceptabel. Dat je niet weet welke je krijgt en het inderdaad maar een loterij is welk scherm je krijgt.
Misschien gaat het zelfs wel zover dat de bij Apple gekochte iPhones de beste zijn en de andere met korting aangeboden bij bijvoorbeeld telecomproviders, de wat goedkopere schermen hebben.
Ik vind dat echt niet kunnen.

Is er ook zo'n lijstje met Apple Watches? En iPads? Want die staan nog ergens op mijn verlanglijstje.
Het productie proces van een display is nooit 100% identiek, daardoor kunnen marges optreden. Elk scherm voldoet aan de minimaal door Apple gestelde eisen.

Je moet je niet zo druk maken, als een scherm een zichtbare afwijking heeft dan kan je gewoon terug naar Apple om de garantie te claimen, dat is altijd al zo geweest.

Maak je niet druk, denk aan je hart en gebruik lekker je nieuwe iPhone!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Catvlek2 schreef op maandag 22 september 2025 @ 10:39:
Internet maakt mensen en samenlevingen op heel veel manieren ongelukkig :). Hier weer een mooi voorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Nu online
Toppe schreef op maandag 22 september 2025 @ 14:37:
[...]

Het productie proces van een display is nooit 100% identiek, daardoor kunnen marges optreden. Elk scherm voldoet aan de minimaal door Apple gestelde eisen.

Je moet je niet zo druk maken, als een scherm een zichtbare afwijking heeft dan kan je gewoon terug naar Apple om de garantie te claimen, dat is altijd al zo geweest.

Maak je niet druk, denk aan je hart en gebruik lekker je nieuwe iPhone!
Precies, verschillende schermen in dergelijke apparaten is de gewoonste gang van zaken. Dat is met handhelds ook altijd zo geweest. Ik heb toevallig wel zo'n geweldig Samsung scherm, help me even herinneren dat als ik mijn Iphone 17 Pro ga aanbieden in de V&A dat ik dan wel het scherm als key selling point aantip :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 24-09 18:14
BruceLee schreef op maandag 22 september 2025 @ 14:30:
De wifi is onstabieler op de iphone 17 pro max is de ervaring bij mij. @Jaymone
Krijg als het goed is aankomend weekend de 17 PM binnen, zal eens kijken of het zonder de update dezelfde kuren vertoond.

Het is weer bijna September 2026 :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 23:26
De paarse variant vind ik ook erg mooi. Toevallig kwam ik net langs een MM en heb daar even met het homescreen gespeeld. Moet zeggen dat ik eigenlijk best tevreden ben met iOS 26.
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/jSqZkJpm/Grid-Art-20250922-152630129.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 24-09 16:46
DeJurist schreef op maandag 22 september 2025 @ 15:30:
De paarse variant vind ik ook erg mooi. Toevallig kwam ik net langs een MM en heb daar even met het homescreen gespeeld. Moet zeggen dat ik eigenlijk best tevreden ben met iOS 26.
[Afbeelding]
Zwart is ook prettig maar wel saai maar kwestie van smaak. (die heb ik gekozen)

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:46

JB

Cédric roelt!

Ga je dan helemaal voor op vakantie! :+

Hier ook een G9N in 17Pro Deep Blue

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raishel70
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-09 22:54
Ik heb ook een G9N. Maar lekker boeien welke scherm je hebt, zolang het niet afneemt van de usability.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lynix
raishel70 schreef op maandag 22 september 2025 @ 15:51:
Ik heb ook een G9N. Maar lekker boeien welke scherm je hebt, zolang het niet afneemt van de usability.
Ben blij dat ik toch nog iets van Samsung heb :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 02:19
De max nu 4 dagen in gebruik, eindelijk nog eens een iPhone daarbij ik een goed gevoel heb.

Enige wat ik nog zit uit te zoeken zijn bepaalde apps, welke handig/nuttig zijn.
Heb er al een paar zoals stitch it! & imgbb uploader, heel mss phototune nog, sommige foto’s die ik van x/fb en dergelijke haal pimp ik graag met 1 knop die het voor mij doet.
Of klembord ofzo, zit er standaard blijkbaar niet op, 17€ heb ik gevonden, voorlopig nog niet aangeschaft.
Noemt pastepal.

En dan nog gratis app supercards, top app om al mijn kaarten in te steken.,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 23:26
Nick25 schreef op maandag 22 september 2025 @ 15:36:
[...]

Zwart is ook prettig maar wel saai maar kwestie van smaak. (die heb ik gekozen)
Ik heb de groene besteld, nu nog het lange wachten. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 24-09 16:46
DeJurist schreef op maandag 22 september 2025 @ 16:16:
[...]

hehe prima toestel hoor :)

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

DeJurist schreef op maandag 22 september 2025 @ 16:16:
[...]

Wel gezegd welk display je wilt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoofdcoach
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 24-09 09:36
Hier een GVC (Pro Max Blauw 256GB). Doet me denken aan de release van de iPhone 6s, toen was de vraag of je een TSMC of Samsung chipset had :P #chipgate

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:42
Toppe schreef op maandag 22 september 2025 @ 16:44:
[...]

Wel gezegd welk display je wilt?
Dat zegt ie toch? "Ik heb de groene besteld" :+

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001

Christiano007

Ich bin der champion

Ik heb de iPhone 17 en een Apple Watch 10 gekocht.

Nu ben ik het circle to search gewend op een Samsung, maar deze optie zie ik niet snel op de iPhone. Heeft iemand een tip hoe dit zo snel mogelijk uit te kunnen voeren?

Tevens wil ik graag Spotify alleen op het horloge af laten spelen (verbonden met de telefoon), maar krijg nergens de optie om dit te doen. Iemand een idee ?

Ter land, ter zee en in de kroeg

Pagina: 1 ... 18 19 Laatste

Let op:
Voor levertijden en beschikbaarheid is er:
[iPhone] Levertijd & Beschikbaarheid – Deel 6
Voor importeren en losse koop is er:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
Discussies over providers en abonnementen mogen in:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
En voor discussies en ervaringen met accessoires, hoesjes, wallets, screenprotectors, en andere beschermmiddelen is er:
[iPhone 17, 17 Pro (Max) & Air] Accessoires/hoesjes/wallets

Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.