Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:12
Opgepikt. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RptXGTLie_XrPnvQ6fbK9nkYY34=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vpuU46HoncOCMlhJ7idyo6uW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y2uC0laFeq5SQSWgYgUHm3uniHg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cURDdqibCpZLYTfnp6nSo9Ru.jpg?f=fotoalbum_large

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:17
Ik weet dat de telefoon in het begin veel doet op de achtergrond, maar de batterij van de Pro gaat als een tierelier. Gaan slapen met 68% en wakker worden 7u later met 29% is niet normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorryflorry
  • Registratie: September 2025
  • Nu online
Cariernb schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 23:11:
[...]

Goed om te lezen dat je de action button actief gebruikt. Veel van deze opdrachten kunnen nu ook direct aan het control center worden toegevoegd. Een shortcut die ik dagelijks gebruik: screenshot maken (met action knop), deze direct naar het klembord kopiërenen en vervolgens de screenshot uit je foto's verwijderen. Scheelt weer een paar keer klikken :9
Dit is iets dat ik erg veel gebruik, screenshots maken. Ik doe het dan altijd manueel, kopiëren en niet opslaan etc… Hoe kan je een zelfgemaakt commando toevoegen in control center?

Erg bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:25

Toppe

Oké ✅

Dorryflorry schreef op zondag 21 september 2025 @ 08:34:
[...]

Dit is iets dat ik erg veel gebruik, screenshots maken. Ik doe het dan altijd manueel, kopiëren en niet opslaan etc… Hoe kan je een zelfgemaakt commando toevoegen in control center?

Erg bedankt!
Control center openen, lang op een lege plek drukken, onderin ‘add control’, even zoeken op shortcut

Ikzelf gebruik de action button om de oriëntatie van het scherm vast te zetten

[ Voor 8% gewijzigd door Toppe op 21-09-2025 08:43 ]

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovinho99
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 24-09 09:47
*snip* offtopic en taxaties doen we niet op GoT

[ Voor 74% gewijzigd door Daedalus op 21-09-2025 10:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Jovinho99 schreef op zondag 21 september 2025 @ 08:55:
Off topic, wat zou ik nog kunnen krijgen ongeveer van men 16 pro max gebruik sinds november?
Kijk even op Vraag & Aanbod.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 24-09 18:14
Dag 3 om te wennen aan het 17 Pro formaat (komende van een 16 PM). Fijn toestel in je hand, maar scherm blijf ik net te klein vinden, vind dus blijkbaar beleving voor (iets meer) comfort gaan en dat doet mij besluiten om alsnog voor de 17 PM Diepblauw te gaan. Voor mijn gevoel krijg je ook (naar rato) more bang for your buck, al is dat ook deels persoonlijk.

CB gebeld, inmiddels wachtrijen dik opgelopen, ze kon me vertellen dat ik meer kans met zilver had maar wil toch weer blauw, ook al gebruik ik het met een hoesje. Inmiddels de 17 PM Diepblauw elders besteld. Zaak opgelost :)

Het is weer bijna September 2026 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SultanPindakaas
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-09 16:24
Flying schreef op zondag 21 september 2025 @ 07:03:
Ik weet dat de telefoon in het begin veel doet op de achtergrond, maar de batterij van de Pro gaat als een tierelier. Gaan slapen met 68% en wakker worden 7u later met 29% is niet normaal.
Ben je inmiddels achter de oorzaak gekomen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:30

Saven

Administrator

SmartHomer1993 schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 16:59:
Misschien een heel impopular opinion, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat Apple bewust voor een meer krasgevoelig en zachter materiaal als aluminium heeft gekozen vanuit financieel oogpunt. Het punt is namelijk: de 15 Pro Max met zijn geborstelde titanium is vrijwel ongevoelig voor schade. Krassen zie je niet, maar titanium is ook nog eens veel harder. Het gevolg van die keuze voor titanium destijds moet zijn geweest dat Apple minder geld vangt voor reparaties en vervanging. Waarom zou je aluminium en zo’n geanodiseerde verf coating prefereren op een Pro toestel? Je maakt mij niet wijs dat de Pro Max met zijn vapor chamber niet gewoon met titanium had kunnen worden uitgevoerd. Aluminium is broos, de coating krast en dat levert onherroepelijk meer reparatie of vervangingsinkomsten met zich mee.
Dat, of de nieuwe stagiaires die als groepje aan dit ontwerp mochten werken zijn zo jong, dat ze de lessen van Apple uit het verleden al zijn vergeten m.b.t. hoe inferieur aluminium is. Ja ja, leuk voor de paar tieners die de hele dag gamen op zo'n ding dat het een klein beetje beter temperatuur geleidt, maar dat weegt imo niet op tegen staal/titanium.

Ik zag op Reddit inderdaad al meerdere mensen die binnen twee dagen al flinke butsen, vervormingen (als in, afgeplat/vlakt aluminium hoek na het vallen) en zilveren krassen. Bijv

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/aU4yuXD.png Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RpNVx6N.png

Voor mij naast het afschuwelijke uiterlijk, dé reden om voorlopig mijn 16 Pro te houden Gebruik dat ding al een jaar zonder case en ziet er nog als nieuw uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:17
SultanPindakaas schreef op zondag 21 september 2025 @ 09:16:
[...]

Ben je inmiddels achter de oorzaak gekomen?
Volgens batterij info was het de app ChatGPT die 30% had verbruikt, maar de nacht voordien was het identiek en stond er een andere app. Ik moet het de komende dagen blijven aankijken en anders gaat die terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:49

Steeffoon

Smartphone-nerd

Saven schreef op zondag 21 september 2025 @ 09:54:
[...]

Dat, of de nieuwe stagiaires die als groepje aan dit ontwerp mochten werken zijn zo jong, dat ze de lessen van Apple uit het verleden al zijn vergeten m.b.t. hoe inferieur aluminium is. Ja ja, leuk voor de paar tieners die de hele dag gamen op zo'n ding dat het een klein beetje beter temperatuur geleidt, maar dat weegt imo niet op tegen staal/titanium.

Ik zag op Reddit inderdaad al meerdere mensen die binnen twee dagen al flinke butsen, vervormingen (als in, afgeplat/vlakt aluminium hoek na het vallen) en zilveren krassen.

[Afbeelding]

Voor mij naast het afschuwelijke uiterlijk, dé reden om voorlopig mijn 16 Pro te houden Gebruik dat ding al een jaar zonder case en ziet er nog als nieuw uit.
Die foto... dat is ook niet onder normaal gebruik gebeurd...

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Steeffoon schreef op zondag 21 september 2025 @ 09:55:
[...]

Die foto... dat is ook niet onder normaal gebruik gebeurd...
Ik zeg toch ook, gevallen :z

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lynix
  • Registratie: Februari 2025
  • Nu online
Niet laten vallen dus, easy fix.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:02

_AN

Ik vind het wel erg makkelijk. Als een telefoon valt is er vrijwel altijd schade. Misschien een enkele keer niet met een beetje geluk. Titanium of niet, dat maakt echt niet veel uit. Als er maar geen schade ontstaat bij normale handelingen zoals de telefoon neerleggen op een tafel, etc.

Eigenlijk bij elke release zijn er wel dit soort verhalen en die blijken dan achteraf mee te vallen. Zelfde bij de zwarte Apple Watch Ultra. Viel uiteindelijk ook mee. Ben benieuwd hoe dit zich verder ontwikkelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie Ayam
  • Registratie: Januari 2024
  • Nu online
[...]

Ik zag op Reddit inderdaad al meerdere mensen die binnen twee dagen al flinke butsen, vervormingen (als in, afgeplat/vlakt aluminium hoek na het vallen) en zilveren krassen. Bijv

[Afbeelding] [Afbeelding]

Ook voor mij vanuit de 13pro een reden om niet te upgrade, met de (ijdele) hoop dat het volgend jaar beter geregeld is. Kan het naar mijzelf niet verantwoorden dit jaar helaas..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:36

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Wat een hoop discussie over aluminium. Al mijn telefoons zijn tot nu toe van aluminium geweest. Of plastic vroeger... en allemaal hebben ze geen hele lelijke deuken opgelopen.
Ik bekijk het daarom maar andersom. Dit is mijn eerst iPhone Pro. Als het echt zo slecht is, wordt de volgende alleen maar beter!
Ik gebruik geen case of screenprotector, dus ga het wel meemaken.

Battle.net || Strava

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Smeldor
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06:09
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qx2MRHdNd8yW8em3aabJmndlJUI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aOtawapPX6K1TuBzQtFZoAAx.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ttkaHN8F8NEOiuQ0m7ejd1bOzzc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PPXPics6NykbkvhMedQWqYWH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PIh5KB6nTLIhbZhDXM6gxY-Q8yU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6v9nAvG2o60C0deAED6ibnhu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RhY3y5hWmp9bYjNjiQy7ckpIpy4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/zEkNuWxJU04oaectfmzfRBzf.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jpBGSwsHg-lhQT38Fy7DGXe0Q0Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NXTrGgUSe3bVG87g0csLULsa.webp?f=fotoalbum_large

Hier allemaal titanium waar door krassen gewoon het blanke titanium tevoorschijn komt. Ik snap dat hele krasgedoe hier niet, ga normaal met je telefoon om of stop hem in een hoesje en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08:06

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Besloten dat iOS echt niets voor mij is. Het voelt voor mij veel te beperkend en ouderwets aan. Wel verder een mooi toestel en snap heel goed dat als het wel je ding is je er een prachtig toestel aan zal hebben. Ik heb voor mijzelf een S25+ besteld nu en de iPhone 17 gaat retour. Ik heb hem voor nu op V&A gezet inclusief de door mij gekochte accessoires, mocht dit voor iemand interessant zijn. Ik wens jullie in ieder geval heel veel plezier met jullie nieuwe toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:33
Smeldor schreef op zondag 21 september 2025 @ 10:43:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hier allemaal titanium waar door krassen gewoon het blanke titanium tevoorschijn komt. Ik snap dat hele krasgedoe hier niet, ga normaal met je telefoon om of stop hem in een hoesje en klaar.
Ja hier is het niet gebruiken van een hoesje ook een no go vanwege mijn droge en dus gladde handen. Daarnaast zou ik nooit een donkere kleur iPhone of Apple Watch kopen, want dat is, zoals je op de foto's kan zien, altijd maar een dun laagje. Ik wil binnenkort ook een Apple Watch gaan kopen, waarschijnlijk de 11, maar zal wel gewoon een naturel kleurige aluminium versie worden en geen zwarte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 09:42
Ik vraag mij soms af wat sommigen met hun smartphone uitsteken? Ik heb bij gsmpunt.nl die transparante dunne cover gekocht voor de max.
IPhone zit hier altijd apart in rechtse broekzak, daar zit nooit wat bij, geen sleutels, geen munststukken, geen bankkaarten, nikske. Ik koop wel alleen maar jeans en trainingsbroeken met tiret aan en die grote/diepe zakken hebben.

Maar als ik die foto’s zie, het is alsof die phones den oorlog hebben meegemaakt. Wat steken die der mee uit haha. Van zattigheid tegen de muur geschuurd zeker?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reetkeverke
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 09:42
Tweakriez schreef op zondag 21 september 2025 @ 10:57:
Besloten dat iOS echt niets voor mij is. Het voelt voor mij veel te beperkend en ouderwets aan. Wel verder een mooi toestel en snap heel goed dat als het wel je ding is je er een prachtig toestel aan zal hebben. Ik heb voor mijzelf een S25+ besteld nu en de iPhone 17 gaat retour. Ik heb hem voor nu op V&A gezet inclusief de door mij gekochte accessoires, mocht dit voor iemand interessant zijn. Ik wens jullie in ieder geval heel veel plezier met jullie nieuwe toestel.
Ik kom ook van Samsung, het is wennen & vooral zoeken. Samsung/android software is het beste er is. Gewoon een long screenshot nemen is zoveel beter bij Samsung, bij apple kan je dat alleen maar doen in de browser van safari, snap zoiets niet. Ook de zoom is beter bij het uitra model van Samsung maar dat gebruik je uiteindelijk niet al teveel.

Voor mij is wel video camera het belangrijkste & ik vind daar de iPhone nog steeds wat beter dan de Samsung. Ook het in & uitzoomen beter bij de iPhone.
Ik switch af en toe eens. Reden wrm ik eens iPhone neem is omdat ik nu al 9 jaren Samsung heb & heel effe wat op moe gekeken qua software, ondanks het de beste software is op die Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynix
  • Nu online
Tweakriez schreef op zondag 21 september 2025 @ 10:57:
Ik heb ook op het randje gestaan om de iPhone te retourneren en mijn S25 Ultra weer te gebruiken maar heb besloten om het toch wat meer tijd te geven. Als ik tijdens de release van de S26 Ultra nog steeds zo denk, ruil ik hem wel in voor dat toestel.

Wil iOS nog een kans geven omdat het wel lekker werkt met mijn Mac en AppleTV.

[ Voor 4% gewijzigd door Lynix op 21-09-2025 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-09 13:51
Is die variabele refresh rate ook uit te zetten om de telefoon vast te zetten op 120hz?
In verschillende apps (Reddit, Safari) merk ik dat ik bij het scrollen élke scroll beweging screen tearing heb, vermoedelijk door de adaptive refresh rate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Lynix schreef op zondag 21 september 2025 @ 11:05:
[...]

Ik heb ook op het randje gestaan om de iPhone te retourneren en mijn S25 Ultra weer te gebruiken maar heb besloten om het toch wat meer tijd te geven. Als ik tijdens de release van de S26 Ultra nog steeds zo denk, ruil ik hem wel in voor dat toestel.

Wil iOS nog een kans geven omdat het wel lekker werkt met mijn Mac en AppleTV.
Dat was ook mijn overweging, ik heb een macbook air. Maar ik werk liever met third party apps zoals local send als al de compromissen en gebreken die ik nu ervaar met een iPhone t.ov. een android telefoon. Ik mis o.a. de eenvoudige gestures, het eenvoudig instellen van iets als youtube revanced, de vrijheid van het inrichten van je telefoon, de goede assistent opties (siri zuigt) en stoor me ook mateloos aan de enorme space tussen de iconen, waarom maar 4 iconen naast elkaar op een scherm wat echt veel meer plaats zou moeten hebben???? Afijn, zoals gezegd, ik gun ieder zijn plezier met hun iPhone en je kan pas klagen als je het zelf geprobeerd heb, dat heb ik nu voor het eerst sinds jaren weer gedaan. Overigens heb ik naast mijn Air geen apple spullen in huis. Samsung Ultra nog overwogen, maar ik gebruik geen socials en ben niet de hele dag in de weer met de camera. Verder is de S25+ 90% hetzelfde toestel maar net iets compacter, lichter en goedkoper. :)

Over Samsung valt overigens ook genoeg te zeiken hoor :) Heel veel onzin AI stuff die ik niet zal gebruiken en het constante gedram van een Samsung account. Pixel is meer mijn ding qua interface maar die is te duur en de accu is nog steeds niet je van het.

Perfecte telefoon? Bestaat niet ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Tweakriez op 21-09-2025 11:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:54
Alle telefoons zijn van aluminium en nu is het opeens een probleem. Ja het is zachter en waarschijnlijk heeft Apple het gedaan om de kosten te drukken. Anderzijds is het voordeel dat er minder glas op de achterkant zit wat kapot kan gaan met name bij de camera.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:22
Tranquility schreef op zondag 21 september 2025 @ 10:58:
[...]

Ja hier is het niet gebruiken van een hoesje ook een no go vanwege mijn droge en dus gladde handen. Daarnaast zou ik nooit een donkere kleur iPhone of Apple Watch kopen, want dat is, zoals je op de foto's kan zien, altijd maar een dun laagje. Ik wil binnenkort ook een Apple Watch gaan kopen, waarschijnlijk de 11, maar zal wel gewoon een naturel kleurige aluminium versie worden en geen zwarte.
Mijn zwarte AWU heeft heel wat ongelukjes gehad. Heb hem wel vaker per ongeluk tegen een kozijn of deurklink langs gehaald. Verrassend genoeg ziet ‘ie er nog als nieuw uit. Dus, maak je niet druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:24

JB

Cédric roelt!

Hier wel een klein irritatiepuntje mbt lengte/camera plateau 17Pro. De 15Pro was met zijn 6,1 inch net iets minder lang, waardoor de Apple MagSafe Wallet mooi als bescherming werkte (ik gebruik nooit hoesjes, alleen pouch/sleeve maar nog niet leverbaar atm).

Nu is het met 6,3 inch + een camera plateau zo dat de iPhone alsnog op de ondergrond komt te liggen met een Wallet ertussen :( Had gehoopt dit een beetje zorgeloos te kunnen overbruggen tot mijn sleeve leverbaar is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qm6PjsNKG2wqsLSLXu2TA4d4Dss=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/el2fzT2QtPjsRdfcTlgCPifX.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Reetkeverke schreef op zondag 21 september 2025 @ 11:04:
[...]

Ik kom ook van Samsung, het is wennen & vooral zoeken. Samsung/android software is het beste er is. Gewoon een long screenshot nemen is zoveel beter bij Samsung, bij apple kan je dat alleen maar doen in de browser van safari, snap zoiets niet. Ook de zoom is beter bij het uitra model van Samsung maar dat gebruik je uiteindelijk niet al teveel.

Voor mij is wel video camera het belangrijkste & ik vind daar de iPhone nog steeds wat beter dan de Samsung. Ook het in & uitzoomen beter bij de iPhone.
Ik switch af en toe eens. Reden wrm ik eens iPhone neem is omdat ik nu al 9 jaren Samsung heb & heel effe wat op moe gekeken qua software, ondanks het de beste software is op die Samsung.
En andersom kan ik ook wel tweehonderd redenen bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynix
  • Nu online
Toppe schreef op zondag 21 september 2025 @ 11:41:
[...]

En andersom kan ik ook wel tweehonderd redenen bedenken.
Tweehonderd lijkt mij fors overdreven, tenzij je het vergelijk met een Samsung van 10 jaar geleden :+
Maar het is inderdaad een fact dat sommige dingen bij het ene platform beter zijn dan bij het andere.
Ik merk voor mijzelf dat ik tot nu toe in ieder geval ook nog niet overtuigd ben. Ik vind het gewoon jammer dat er veel functionaliteiten gewoon niet beschikbaar zijn in Nederland terwijl diezelfde functies gewoon werken bij Samsung. Denk bijvoorbeeld aan Circle to search.

Dealbreaker? Nee, zeker niet, maar wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Lynix schreef op zondag 21 september 2025 @ 11:45:
[...]
Ik vind het gewoon jammer dat er veel functionaliteiten gewoon niet beschikbaar zijn in Nederland terwijl diezelfde functies gewoon werken bij Samsung. Denk bijvoorbeeld aan Circle to search.

Het is jammer maar wel uit te leggen. Samsung valt niet onder de DMA en heeft daarmee veel minder te vrezen dan Apple van de EU. Als Samsung het uit brengt hoeven ze niemand anders toe te laten in het platform of de techniek, Apple moet dat wel.

[ Voor 10% gewijzigd door Dennisdn op 21-09-2025 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Smeldor schreef op zondag 21 september 2025 @ 10:43:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Krassen zijn nog altijd wat anders dan deuken en vervormingen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

[...]

Tweehonderd lijkt mij fors overdreven, tenzij je het vergelijk met een Samsung van 10 jaar geleden :+
Maar het is inderdaad een fact dat sommige dingen bij het ene platform beter zijn dan bij het andere.
Ik merk voor mijzelf dat ik tot nu toe in ieder geval ook nog niet overtuigd ben. Ik vind het gewoon jammer dat er veel functionaliteiten gewoon niet beschikbaar zijn in Nederland terwijl diezelfde functies gewoon werken bij Samsung. Denk bijvoorbeeld aan Circle to search.

Ik kan er zo 200 bedenken zonder goed na te denken, het is maar net waar je de prioriteiten legt.

Apple heeft ook zaken die Samsung niet heeft, moeten we dan ook gaan klagen als iOS ‘kamp’?

En af en toe overstappen is geen 9 jaar er tussen laten, wat mij betreft ben je een Android gebruiker die nu eens in het andere kamp gaat zitten om dan te merken wat je te kort komt binnen iOS.

Een groot deel van de iOS gebruikers wil gewoon een toestel wat werkt als je het pakt, goeie foto’s maak en geen bloatware op hun toestellen heeft zitten.

[ Voor 23% gewijzigd door Toppe op 21-09-2025 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Garret1410 schreef op zondag 21 september 2025 @ 11:16:
Alle telefoons zijn van aluminium en nu is het opeens een probleem. Ja het is zachter en waarschijnlijk heeft Apple het gedaan om de kosten te drukken. Anderzijds is het voordeel dat er minder glas op de achterkant zit wat kapot kan gaan met name bij de camera.
De pro’s gebruikten voorheen altijd staal voordat ze over gingen naar titanium. Aluminium is al ruim 10 jaar geleden voor de premium apple telefoons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
[...]

Ik zit helemaal niet te wachten op die poespas die Samsung of Android OS me brengt. Nooit gehad ook. Zelfs die poespas die iOS sinds vorig jaar brengt met kleurtjes en iconen boeien me niet. Alles staat op standaard hier.

Mis er niets aan en functioneert zoals ik het wel. Wat er niet is, kun je ook niet missen.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynix
  • Nu online
Toppe schreef op zondag 21 september 2025 @ 12:00:
[...]

Ik kan er zo 200 bedenken zonder goed na te denken, het is maar net waar je de prioriteiten legt.

Apple heeft ook zaken die Samsung niet heeft, moeten we dan ook gaan klagen als iOS ‘kamp’?

En af en toe overstappen is geen 9 jaar er tussen laten, wat mij betreft ben je een Android gebruiker die nu eens in het andere kamp gaat zitten om dan te merken wat je te kort komt binnen iOS.

Een groot deel van de iOS gebruikers wil gewoon een toestel wat werkt als je het pakt, goeie foto’s maak en geen bloatware op hun toestellen heeft zitten.
Ik denk dat jij nu personen door elkaar haalt. Ik heb tig jaar al een iPhone. Sterker nog, ik had de iPhone 16 Pro op de releasedag. Ik heb nu 6 maanden een S25 Ultra gebruikt en kan juist heel goed vertellen wat de verschillen zijn. iPhone gebruiker sinds de iPhone 4 hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Lynix schreef op zondag 21 september 2025 @ 12:30:
[...]

Ik denk dat jij nu personen door elkaar haalt.
Klopt, mijn fout.
Ik heb tig jaar al een iPhone. Sterker nog, ik had de iPhone 16 Pro op de releasedag. Ik heb nu 6 maanden een S25 Ultra gebruikt en kan juist heel goed vertellen wat de verschillen zijn. iPhone gebruiker sinds de iPhone 4 hier.
Gaan we doen wie de grootste heeft? Ik heb ze allemaal (inclusief de 3 die totaal niet bruikbaar was in de EU) gehad en allemaal op de dag van de release 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Saven schreef op zondag 21 september 2025 @ 12:29:
[...]

De pro’s gebruikten voorheen altijd staal voordat ze over gingen naar titanium. Aluminium is al ruim 10 jaar geleden voor de premium apple telefoons
Het gaat er meer om dat de Pro nu weggezet wordt met een scratch-gate gehalte terwijl het materiaal niet afwijkt van de normale iPhone modellen waar al jaren aluminium gebruikt wordt. Verder zit hetzelfde glas aan de achterkant maar ook daar _krast_ het allemaal eerder bij de Pro 7(8)7

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:56
[...]

Het is ook niet dat je moet upgraden vanaf een 16 Pro 😂. Apple kennende blijft deze ontwerp wel nog even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

[...]

Met CS1 was het display naar de klote geweest :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Toppe schreef op zondag 21 september 2025 @ 12:43:
[...]

Met CS1 was het display naar de klote geweest :D
Dat is de vraag, in principe is er bij glas een ratio tussen hoe snel het glas barst en hoe snel het krassen kan krijgen CS2 is krasbestendiger, maar breekt daardoor waarschijnlijk wel sneller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smeldor
.

[ Voor 114% gewijzigd door Smeldor op 21-09-2025 12:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smeldor
Nee nee je moet het niet draaien, het gros is hier bezig over krasjes die je net zo goed ziet op titanium als op aluminium. En dan van een paar post terug van de 4 foto’s die gepost worden zijn er 2 uit een filmpje waar ze bewust krassen maken en 2 uit een Apple Store winkel waar iedereen er ruig mee omgaat met ringen en dergelijke, lekker realistisch beeld krijg je zo. Plus de achterkant is keramisch net als op de 16 maar op een of andere magische manier is zelfs dat ook krasgevoeliger als op de iPhone 16..

Is gewoon dikke flauwekul, het materiaal is zachter en zal inderdaad sneller deuken maar dat van die krassen is gewoon een heel gedoe om niets.

[ Voor 8% gewijzigd door Smeldor op 21-09-2025 12:52 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
Ja, vind het een verfrissende kleur! :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Tweakriez schreef op zondag 21 september 2025 @ 11:14:
[...]

Perfecte telefoon? Bestaat niet ;)
Ik heb ooit een HTC M8 gehad. Die kwam qua vorm wel in de buurt! Maar dat was staal inderdaad.

Battle.net || Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zure mat
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 07:12
retlaw schreef op zondag 21 september 2025 @ 13:46:
[...]

Ik heb ooit een HTC M8 gehad. Die kwam qua vorm wel in de buurt! Maar dat was staal inderdaad.
Ik was helemaal vergeten dat ik ook deze telefoon heb gehad. Eén van de fijnste telefoons die ik heb gehad qua comfort. Ondanks dat die ook ontzettend heet kon worden :7

Misschien dan toch maar de zilveren pro kiezen…

[ Voor 6% gewijzigd door Zure mat op 21-09-2025 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynix
  • Nu online
Toppe schreef op zondag 21 september 2025 @ 12:40:
[...]

Klopt, mijn fout.

[...]

Gaan we doen wie de grootste heeft? Ik heb ze allemaal (inclusief de 3 die totaal niet bruikbaar was in de EU) gehad en allemaal op de dag van de release 8)
Mis alleen je recente Android ervaring om je claim van die 200 voordelen te rechtvaardigen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:28
Toppe schreef op zondag 21 september 2025 @ 12:40:

Ok, ik toep over. Hier de eerste ook gehad (zonder nummer). Moest je alleen wel zorgen dat je (ik dacht) de T-mobile versie hebben, en niet AT&T. Of was het andersom? Ik was een maand na de release met 70 collega’s in de VS voor een training. Ik denk dat er 50+ op de terugweg een iPhone op zak hadden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

renegrunn schreef op zondag 21 september 2025 @ 14:12:
[...]

Ok, ik toep over. Hier de eerste ook gehad (zonder nummer). Moest je alleen wel zorgen dat je (ik dacht) de T-mobile versie hebben, en niet AT&T. Of was het andersom? Ik was een maand na de release met 70 collega’s in de VS voor een training. Ik denk dat er 50+ op de terugweg een iPhone op zak hadden :+
Had als eerste in mijn omgeving een iPhone 3G en vond het geweldig. Daarna overgestapt op Android en nooit meer terug gewild toen ik zag hoe bevrijdend dat was
Was erg verbaasd dat ik zo weinig nieuws zag bij de iPhone 17 t.o.v. de aloude 3G in de interface.

[ Voor 8% gewijzigd door Tweakriez op 21-09-2025 15:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Gevonden op Reddit, op dag één laten vallen. U bent gewaarschuwd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8MoUjLQIfGdfo7hZS0c5VlfU3iI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/hiNQZHe1WOem5hyImbZo8cqv.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 23:26
Dat is toch vrij normaal? Als je dat ding op een stenen ondergrond laat vallen, dan is er een grote kans op deuken of krassen, titanium zou daarin niet helpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BekSide
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06:57
THE_BASE schreef op zondag 21 september 2025 @ 14:54:
Gevonden op Reddit, op dag één laten vallen. U bent gewaarschuwd.

[Afbeelding]
Ikzelf ging gisteren in een korte broek, zitten op een stoel. De telefoon gleed uit mijn broekzak en viel op de stenen buiten.
Heb eenzelfde schade als hier de afbeelding. Dan heb je het dus over een echt minimale impact, sta er echt van versteld dat dit zo snel ging. Beschadiging + vervorming (deukje).

Zonde maar prefereer toch de Apple care tov een hoesje. Alsnog retouren en kiezen voor een Air is wel door mijn hoofd gegaan, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
DeJurist schreef op zondag 21 september 2025 @ 15:00:
Dat is toch vrij normaal? Als je dat ding op een stenen ondergrond laat vallen, dan is er een grote kans op deuken of krassen, titanium zou daarin niet helpen.
Dat is ook niet het punt dat ik maak, afgezien van aluminium toch minder sterk is dan titanium. Gaat er meer om dat Apple Care+ of een case wel een optie zou moeten zijn als je je iPhone netjes wilt houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 23:26
THE_BASE schreef op zondag 21 september 2025 @ 15:04:
[...]

Dat is ook niet het punt dat ik maak, afgezien van aluminium toch minder sterk is dan titanium. Gaat er meer om dat Apple Care+ of een case wel een optie zou moeten zijn als je je iPhone netjes wilt houden.
Dat staat er niet, dat vul je nu aan, en Apple Care is geen must maar handig. Heb veel fragielere telefoons gehad waaronder drie foldables, alles als nieuw doorverkocht, zonder gebruik te maken van een hoes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
DeJurist schreef op zondag 21 september 2025 @ 15:19:
[...]

Dat staat er niet, dat vul je nu aan, en Apple Care is geen must maar handig. Heb veel fragielere telefoons gehad waaronder drie foldables, alles als nieuw doorverkocht, zonder gebruik te maken van een hoes!
Klopt. Dat stond er niet. Gelukkig kunnen we reageren op reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Lynix schreef op zondag 21 september 2025 @ 14:03:
[...]

Mis alleen je recente Android ervaring om je claim van die 200 voordelen te rechtvaardigen :X
Zakelijk heb ik ervaring er mee, wat een waardeloos systeem :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

THE_BASE schreef op zondag 21 september 2025 @ 15:04:
[...]

Apple Care+ houdt je toestel niet netjes of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skitso
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 21-09 15:41
Gisteren is mijn iPhone 17 pro in Kosmisch Oranje binnen gekomen. Eerste indruk is echt goed. (Kom van een iPhone 13) De kleur Kosmisch Oranje is in echt ook super nice.

Aluminium boeit me niet zo heel veel. Gebruik iPhones altijd zonder hoes en doordat ik extreem zuinig er op ben zijn ze altijd nog als nieuw gebleven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06:37
YouTube: iPhone 17 Pro Scratch Gate is Real -- But its not your fault

Mooie design flaw dus rond de camera eiland.
Rest is wat iedere phone zou hebben dus daar niet zo bang voor.

Cs2 doet t daadwerkelijk wel goed… geen scratches at a level 6 with deeper grooves at 7 meer bij de iPhone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinan10
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 22:54
DeJurist schreef op zondag 21 september 2025 @ 15:00:
ik gebruik mijn iPhone 16 pro naked en dit is heel vaak gevallen veel steviger dan de aluminium krassen en kleine deukjes wel ja maar geen vervormingen dat zie je bij deze wel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Laatst online: 09:54
Saven schreef op zondag 21 september 2025 @ 12:29:
[...]

Zover ik weet vanaf de iPhone X maar oké dat is ook alweer even geleden. Maar ik bedoelde telefoons in het algemeen en omdat ik jarenlang Android gebruiker ben geweest waarbij de topmodellen ook aluminium zijn weet ik niet beter. Ik heb de 13 Pro gehad en RVS was erg premium. Daarna kreeg ik de 15 Pro en vind Titanium iets minder premium aanvoelen maar nog steeds stevig materiaal maar ook niet kras bestendig weet ik uit ervaring. Ik gebruik altijd een case dus voor mij persoonlijk is aluminium geen probleem.
Maar het is een feit dat aluminium zachter materiaal is dan titanium of rvs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PKHS
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09:57
Rokz schreef op zondag 21 september 2025 @ 15:43:

Mooie design flaw dus rond de camera eiland.
Rest is wat iedere phone zou hebben dus daar niet zo bang voor.

Cs2 doet t daadwerkelijk wel goed… geen scratches at a level 6 with deeper grooves at 7 meer bij de iPhone
Video 10 seconden bekeken.
Je nieuwe iPhone met een Stanley mes uit de verpakking wippen. 8)7
Heb niets met dit soort testen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dorryflorry
  • Nu online
Dit is net binnen. Ik kreeg in ieder geval net een melding.
Gek hoe er geen chamfer is rond het camera eiland. Het zwakste punt qua anodisatie en de hechting ervan. Die digitale microscoop legt heel wat bloot.

Edit: werd net hierboven gepost.
Sorry.

Edit 2: ik zou zo graag Tim Cook z’n reactie zien als hij dit zou zien. Ik kan me werkelijk niet inbeelden dat hij niet een aantal weken of maanden voor de uitrol deze dagelijks gebruikt en dit toch ook gemerkt heeft?? Ik ben blij dat ik de mijne nog steeds niet heb via Telenet pre order. Nog steeds aan het wachten zonder nieuws. Ik denk dat ik morgen annuleer en een 16 PM koop. Nog iemand die er zo over denkt? Had nooit gedacht dat ik het uiterlijk inclusief de materialen van de 15/16 Pro (Max) zo prachig zou vinden tegenover de 17 Pro (Max). De tint blauw van de 17 Pro en Max vind ik daarentegen werkelijk prachtig. Gisteren in het echt bekeken in de Fnac.

[ Voor 54% gewijzigd door Dorryflorry op 21-09-2025 16:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

PKHS schreef op zondag 21 september 2025 @ 16:27:
[...]

Video 10 seconden bekeken.
Je nieuwe iPhone met een Stanley mes uit de verpakking wippen. 8)7
Heb niets met dit soort testen.
Dit is gewoon zijn manier van reviews maken, je moet er van houden inderdaad.

Ik vind het ook wel mooi dat iedereen krassen laat zien op het glazen paneel achterop en hij die er zo op krijgt en er weer vanaf poetst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 24-09 16:46
al meerdere mensen de ‘basic’ 17 :) ?

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
Ik ga dit topic even verlaten.
Er wordt alleen gediscussieerd over "mogelijke schade"
en welles nietes van betere Android phones :F

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Toppe schreef op zondag 21 september 2025 @ 15:37:
[...]

Apple Care+ houdt je toestel niet netjes of zie ik dat verkeerd?
Nee, sorry. Dat bedoelde ik niet. Meer dat je bij de Pro nu sneller Apple Care zou wensen dan bij de vorige Pro’s?

Ik zou dit jaar best caseless willen gaan, want mooi. Maar durf dat niet zonder enige verzekering. Ik merk bijvoorbeeld ook dat het allemaal beter is zonder glazen screenprotector. Niet alleen qua werking, ook qua uitstraling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Dorryflorry schreef op zondag 21 september 2025 @ 16:32:

Ik ben blij dat ik de mijne nog steeds niet heb via Telenet pre order. Nog steeds aan het wachten zonder nieuws. Ik denk dat ik morgen annuleer en een 16 PM koop.
Dus je wilt liever een andere iPhone vanwege de mogelijkheid tot schade? Dat kan bij de 16 Pro net zo, in mindere mate. Met opzet een Stanley mes gebruiken om te beschadigen. Kom op. Hoe gebruik jij je iPhone dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ecm.smits
  • Registratie: December 2016
Zijn er ook mensen die de iphone air hebben? Wat is de ervaring met de batterij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-09 13:20

delorean7

Let's take the Aston toni

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

ecm.smits schreef op zondag 21 september 2025 @ 17:44:
Zijn er ook mensen die de iphone air hebben? Wat is de ervaring met de batterij?
[iPhone Air] Ervaringen & Discussie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-09 17:36
@delorean7 Die is pas 3 keer gedeeld ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ecm.smits
  • Registratie: December 2016

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

THE_BASE schreef op zondag 21 september 2025 @ 16:57:
[...]

Ik merk bijvoorbeeld ook dat het allemaal beter is zonder glazen screenprotector. Niet alleen qua werking, ook qua uitstraling.
Anders dan voorheen? Ik zie geen verschil. Gebruik de 17Pro nu sinds vrijdag zonder case maar met screenprotector (mooi zwart randje op het glas) en die zie je echt niet zitten. Net zoals al mijn voorgaande iPhones. Vanaf de X dus met RVS 2x een Mini en daarna titanium. Geen andere beleving qua voorkant :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Dorryflorry
  • Nu online
THE_BASE schreef op zondag 21 september 2025 @ 17:20:
[...]

Dus je wilt liever een andere iPhone vanwege de mogelijkheid tot schade? Dat kan bij de 16 Pro net zo, in mindere mate. Met opzet een Stanley mes gebruiken om te beschadigen. Kom op. Hoe gebruik jij je iPhone dan?
Het gaat me om de kwaliteit die ik verwacht van toestel dat voor sommigen meer dan een maandloon kost. Het gaat me niet om het feit dat ik verwacht dat de telefoon tegen een Stanley mes moet kunnen.

En ja, kwaliteit gaat over de buitenkant en zéker over de lak die, zo blijkt, na 1 dag er al af springt bij sommigen. Stel, je zou Apple zelf zijn. Hoe hard zou je je wel niet schamen? De Pro (MAX) liggen te pronken in de rekken maar ze zien er niet uit. Het is alsof er bij de dealer van Volkswagen (ik zeg maar iets) alleen maar wagens staan met zeer kleine defecten die de algehele werking van de wagen niet impacteren. Slecht gespoten carrosserie, mislukte stiksels, kleurverschillen in trims binnenin, ratels, dode pixels in de head-up display. Daar zou jij denk ik ook niet zomaar bij reageren: "Ach, kom, hij rijdt toch?"

Doet allemaal geen afbreuk aan het essentiële. Met deze wagens kan je nog steeds rijden, maar het is niet wat je verwacht en verdorie mag verwachten. Het is gewoon enorm sneu en beneden alle peil. Idem wat betreft de iPhone. Het is bovendien opmerkelijk hoe Apple ermee weg geraakt. Steve lacht er eens goed om denk ik. En dat is net het probleem. Zo gaat de kwaliteit naar beneden. Het zal heus niet blijven duren zo in de long term. Er is misschien snob en bandwagon effect, maar dat werkt in beide richtingen. Bevestiging hiervan is dat lange wachtrijen waar werd gekampeerd duidelijk tot de voltooid verleden tijd behoren.

Last but not least koop ik dergelijke toestellen om er zeker minstens 5-6 jaar tegenaan te kunnen. Gevoelsmatig zal dit beter lukken met de 16PM dan met de 17PM. Het ziet er ook gewoon niet uit, zo'n afgeknabbeld toestel dat werkelijk 20 uur oud is.

Bijkomend heb ik een enorm fijne gebruikerservaring wanneer ik de iPhone 16PM van mijn vader gebruik om hem bijvoorbeeld iets uit te leggen hoe iets werkt.

[ Voor 4% gewijzigd door Dorryflorry op 21-09-2025 18:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brbr4thepc
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-09 18:05
Vrijdag iphone 17 pro ontvangen, vanmorgen 1x vastgelopen tijdens browsen in google chrome. Scherm reageerde niet op touch, daarom met de rechterknop scherm vergrendeld, daarna nog een keer gedrukt maar scherm ging niet meer aan. Toen 10 sec ingedrukt en werd hij weer opgestart.
Vanmiddag op de lader in de auto, spontane reboot. Daarna van de lader afgehaald en 10 min later weer vastgelopen zonder dat hij iets aan het doen was.
Dus vandaag 3x gecrashed. Op de achtergrond draait eigenlijk niets. Apple support gebeld, die hebben diagnose op afstand gedaan maar niets kunnen vinden. Morgen weer bellen en eventueel swappen. Ik gebruik al jaren iPhones maar dit nog niet eerder meegemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
JB schreef op zondag 21 september 2025 @ 18:29:
[...]

Anders dan voorheen? Ik zie geen verschil. Gebruik de 17Pro nu sinds vrijdag zonder case maar met screenprotector (mooi zwart randje op het glas) en die zie je echt niet zitten. Net zoals al mijn voorgaande iPhones. Vanaf de X dus met RVS 2x een Mini en daarna titanium. Geen andere beleving qua voorkant :)
Nee, ik bedoel dat ik altijd screenprotectors heb. En de beleving toch fijner is zónder. Of ik dat echt blijf durven is een tweede. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Dorryflorry schreef op zondag 21 september 2025 @ 18:31:
[...]

Het gaat me om de kwaliteit die ik verwacht van toestel dat voor sommigen meer dan een maandloon kost. Het gaat me niet om het feit dat ik verwacht dat de telefoon tegen een Stanley mes moet kunnen.

En ja, kwaliteit gaat over de buitenkant en zéker over de lak die, zo blijkt, na 1 dag er al af springt bij sommigen. Stel, je zou Apple zelf zijn. Hoe hard zou je je wel niet schamen? De Pro (MAX) liggen te pronken in de rekken maar ze zien er niet uit. Het is alsof er bij de dealer van Volkswagen (ik zeg maar iets) alleen maar wagens staan met zeer kleine defecten die de algehele werking van de wagen niet impacteren. Slecht gespoten carrosserie, mislukte stiksels, kleurverschillen in trims binnenin, ratels, dode pixels in de head-up display. Daar zou jij denk ik ook niet zomaar bij reageren: "Ach, kom, hij rijdt toch?"

Doet allemaal geen afbreuk aan het essentiële. Met deze wagens kan je nog steeds rijden, maar het is niet wat je verwacht en verdorie mag verwachten. Het is gewoon enorm sneu en beneden alle peil. Idem wat betreft de iPhone. Het is bovendien opmerkelijk hoe Apple ermee weg geraakt. Steve lacht er eens goed om denk ik. En dat is net het probleem. Zo gaat de kwaliteit naar beneden. Het zal heus niet blijven duren zo in de long term. Er is misschien snob en bandwagon effect, maar dat werkt in beide richtingen. Bevestiging hiervan is dat lange wachtrijen waar werd gekampeerd duidelijk tot de voltooid verleden tijd behoren.

Last but not least koop ik dergelijke toestellen om er zeker minstens 5-6 jaar tegenaan te kunnen. Gevoelsmatig zal dit beter lukken met de 16PM dan met de 17PM. Het ziet er ook gewoon niet uit, zo'n afgeknabbeld toestel dat werkelijk 20 uur oud is.

Bijkomend heb ik een enorm fijne gebruikerservaring wanneer ik de iPhone 16PM van mijn vader gebruik om hem bijvoorbeeld iets uit te leggen hoe iets werkt.
Deels eens, je mag van een iPhone van dit bedrag zeker meer verwachten, zeker met 'rendement uit het verleden'. Dit ben ik ook niet van Apple gewend, maar het kan ook allemaal opgeblazen zijn, dat hoop ik ergens. Er is altijd wel iets met een iPhone.

Mijn iPhone 16 Pro is perfect, geen schade, geen breukjes, geen lak er af, gewoon als nieuw na 12 maanden. Dat hoop ik ook van een iPhone 17 Pro en daar ben ik zelf bij. Dat de iPhones er in de winkel uitzien, sjah, dat is natuurlijk niet des Apples en kan beter. Maar daar zullen ze vast nog iets op bedenken, want het is geen doen om die toestellen elke 48 uur te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
In het zonlicht komt de Cosmic Orange echt tot z’n recht. :)
Is dan meer copper achtig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ed14n
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 24-09 21:27
Dorryflorry schreef op zondag 21 september 2025 @ 18:31:
[...]

Enerzijds snap ik je comment, alleen laten we het ook niet groter maken dan het is. Uit het filmpje blijkt het gewoon super durable te zijn op het "hoekje" van de camera island na. De rest is wel durable en wat je ervan kan verwachten. Tuurlijk met een ongelukje scratched het, maar de soep wordt niet zo heet gegeten als deze wordt opgediend.

Ik moet zelf zeggen dat ik hier al wel een klein beetje bang voor was omdat de randen van de titanium, maar ook de aluminium phones de laatste jaren allemaal al wel kras gevoelig waren. Ik heb daarom dus de zilveren genomen. Krasje meer of minder maakt niet uit, want dezelfde kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorryflorry
  • Nu online
Ik zag NET een filmpje van Everything Apple Pro op YouTube waar hij de test nadoet van Apple waarbij de Pro door bouten sleutels en moeren wordt gelanceerd. Meteen zware schade.
Ook bij uitpakken van de blauwe Pro, meteen milling imperfections alsof ze verkeerd gefreesd hebben tijdens t productieproces. Zou toch niet mogen..?

YouTube: iPhone 17 Pro Max vs 17 Air DROP Test! 'Custom' Aluminum vs Titanium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Dorryflorry schreef op zondag 21 september 2025 @ 19:55:
Ik zag NET een filmpje van Everything Apple Pro op YouTube waar hij de test nadoet van Apple waarbij de Pro door bouten sleutels en moeren wordt gelanceerd. Meteen zware schade.
Ook bij uitpakken van de blauwe Pro, meteen milling imperfections alsof ze verkeerd gefreesd hebben tijdens t productieproces. Zou toch niet mogen..?

YouTube: iPhone 17 Pro Max vs 17 Air DROP Test! 'Custom' Aluminum vs Titanium
Het toestel komt ook los van zijn montage plaat en wordt weg geslingerd binnen de testopstelling: er is niet met zekerheid vast te stellen dat de schade door die test ‘producten’ komt of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dorryflorry
  • Nu online
Toppe schreef op zondag 21 september 2025 @ 19:59:
[...]

Het toestel komt ook los van zijn montage plaat en wordt weg geslingerd binnen de testopstelling: er is niet met zekerheid vast te stellen dat de schade door die test ‘producten’ komt of niet.
En de imperfectie van de blauwe bij uitpakken? Komaan. Zelfs de ‘s werelds grootste fan van Apple kan niet anders dan toegeven dat dit ontoelaatbaar is.
Ik begin blij te zijn dat ik de mijne nog niet heb ontvangen. Ik overweeg zwaar om aankoop te annuleren.

Edit: en wat vind je van de spontane crashes van een mede Tweaker? “Ach, zo zit er altijd wel een tussen?” “Pech?” Komaan het moet maar eens voorvallen met een 2K euro smartphone. Waar zijn we mee bezig? Apple heeft lef. Het eerste jaar waarin Cook langer CEO is dan Jobs. Dit belooft.

[ Voor 20% gewijzigd door Dorryflorry op 21-09-2025 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:01
brbr4thepc schreef op zondag 21 september 2025 @ 18:33:
Vrijdag iphone 17 pro ontvangen, vanmorgen 1x vastgelopen tijdens browsen in google chrome. Scherm reageerde niet op touch, daarom met de rechterknop scherm vergrendeld, daarna nog een keer gedrukt maar scherm ging niet meer aan. Toen 10 sec ingedrukt en werd hij weer opgestart.
Vanmiddag op de lader in de auto, spontane reboot. Daarna van de lader afgehaald en 10 min later weer vastgelopen zonder dat hij iets aan het doen was.
Dus vandaag 3x gecrashed. Op de achtergrond draait eigenlijk niets. Apple support gebeld, die hebben diagnose op afstand gedaan maar niets kunnen vinden. Morgen weer bellen en eventueel swappen. Ik gebruik al jaren iPhones maar dit nog niet eerder meegemaakt.
Ik had dit vorig jaar met mijn nieuwe 15 pro. Die ging toen uiteindelijk niet meer aan. Terug naar Apple en daar is het scherm, moederbord en accu vervangen (volgens mij was alleen het frame zo’n beetje nog origineel). Wil je verder niet bang maken, maar wel aangeven dat het er wel eens tussen zit.

Edit: toestel was toen nog geen week uit de verpakking.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Dorryflorry schreef op zondag 21 september 2025 @ 20:03:
[...]

En de imperfectie van de blauwe bij uitpakken? Komaan. Zelfs de ‘s werelds grootste fan van Apple kan niet anders dan toegeven dat dit ontoelaatbaar is.
Ik begin blij te zijn dat ik de mijne nog niet heb ontvangen. Ik overweeg zwaar om aankoop te annuleren.
Ik open het filmpje en dit is wat ik zie, dan haak ik af. Heeft niets te maken met ‘het is Apple’ want dat zou ik bij elk ander merk ook doen. Dit is alleen maar voor de kliks (=euro’s) en weinig representatief voor het ‘onderzoek’ zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smeldor
[...]

Edit: en wat vind je van de spontane crashes van een mede Tweaker? “Ach, zo zit er altijd wel een tussen?” “Pech?” Komaan het moet maar eens voorvallen met een 2K euro smartphone. Waar zijn we mee bezig? Apple heeft lef. Het eerste jaar waarin Cook langer CEO is dan Jobs. Dit belooft.
Koop gewoon de 16 man

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• mksoftware
  • Laatst online: 10:13
Sorry, maar JerryRigEverything laat nou niet bepaald zien hoe je een iPhone in normaal gebruik ervaart. Los daarvan is het vooral ook enorme verspilling, dit soort YouTube-kanalen draaien eigenlijk volledig om verspilling van A tot Z.

Gereserveerd voor een nog te verzinnen Signature

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-09 21:41

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

[...]

Je hebt helemaal gelijk, je moet die 17 Pro annuleren en voor een 16 Pro gaan.

Je bent duidelijk op zoek naar bevestiging dat je die 17 Pro niet had moeten bestellen en wellicht scheelt dit een berg posts met allerlei "what if"-randsituaties...

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Reetkeverke schreef op zondag 21 september 2025 @ 10:58:
Ik vraag mij soms af wat sommigen met hun smartphone uitsteken? Ik heb bij gsmpunt.nl die transparante dunne cover gekocht voor de max.
IPhone zit hier altijd apart in rechtse broekzak, daar zit nooit wat bij, geen sleutels, geen munststukken, geen bankkaarten, nikske. Ik koop wel alleen maar jeans en trainingsbroeken met tiret aan en die grote/diepe zakken hebben.

Maar als ik die foto’s zie, het is alsof die phones den oorlog hebben meegemaakt. Wat steken die der mee uit haha. Van zattigheid tegen de muur geschuurd zeker?
Ik gebruik de telefoon als een gebruiksapparaat. Dus bij mij ook wel wat krasjes en dergelijk. Zit wel eens iets in m’n zak, valt wel eens, stoot wel eens ergens tegen aan. Zakken zijn wel eens ondiep waardoor de phone er uit stuitert etc. En gebruik nooit hoesjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

-Edit-

My bad. Had de pagina even moeten refreshen.

[ Voor 79% gewijzigd door Mog op 21-09-2025 21:54 ]

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smeldor
Wat dacht je twee keer is niet genoeg moet nog een derde keer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wessel0101
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 24-09 18:58
Vandaag mijn IPhone 17 Pro Max laten vallen, hij gleed van een tafel af.
Krassen op de behuizing en de camera.

Weet iemand of Apple dit repareert oid?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/91qn7pplco5dzLEIJ-hOjg3iKPU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mn4y4nEPQrDoBCtzaRRgowHa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07:12
Wessel0101 schreef op zondag 21 september 2025 @ 21:50:

[Afbeelding]
Als jij betaald dan repareren ze het voor je :), maar dat is balen zo nieuw toestel 😱.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

[Afbeelding]
Nee. Cosmetische schade wordt niet gedekt door Apple Care+.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

[Afbeelding]
Is dit serieus een vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:22
Carlos0_0 schreef op zondag 21 september 2025 @ 21:51:
[...]

Als jij betaald dan repareren ze het voor je :), maar dat is balen zo nieuw toestel 😱.
Is dat zo? Volgens mij repareren ze geen cosmetische schade, ook niet als je er voor wil betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Ik zat net nog even een review te kijken van een iPhone 17 Pro. Dat was een oranje en daar zit aan de bovenkant in het frame iets van een antenne achtig ding. Deze heb ik niet op mijn zilveren pro.
Heeft de blauwe dit wel?
Waarom zou dit per kleur verschillen?

Battle.net || Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:19
retlaw schreef op zondag 21 september 2025 @ 22:09:
Ik zat net nog even een review te kijken van een iPhone 17 Pro. Dat was een oranje en daar zit aan de bovenkant in het frame iets van een antenne achtig ding. Deze heb ik niet op mijn zilveren pro.
Heeft de blauwe dit wel?
Waarom zou dit per kleur verschillen?
Nee is een esim only versie, die hebben aan de bovenkant een extra antenne vlak

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessel0101
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 24-09 18:58
Dennisweb schreef op zondag 21 september 2025 @ 22:04:
[...]

Is dat zo? Volgens mij repareren ze geen cosmetische schade, ook niet als je er voor wil betalen.
Oké, dus de enige optie is toestel swap..?

Ik ben gewoon verzekerd hiervoor, maar ben even benieuwd of mensen ervaringen hebben met cosmetische schades.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-09 22:47
Sc0tTy schreef op zondag 21 september 2025 @ 22:11:
[...]

Nee is een esim only versie, die hebben aan de bovenkant een extra antenne vlak
De US versie heeft mmWave - dat is het vlak aan de bovenkant.
Pagina: 1 ... 17 ... 20 Laatste

Let op:
Voor levertijden en beschikbaarheid is er:
[iPhone] Levertijd & Beschikbaarheid – Deel 6
Voor importeren en losse koop is er:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
Discussies over providers en abonnementen mogen in:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
En voor discussies en ervaringen met accessoires, hoesjes, wallets, screenprotectors, en andere beschermmiddelen is er:
[iPhone 17, 17 Pro (Max) & Air] Accessoires/hoesjes/wallets

Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.