Ervaringen met onbalanshandel door Balans Batterij & Energie

Pagina: 1 ... 84 85 Laatste
Acties:

• sallander
  • Registratie: November 2025
  • Niet online
Morgen om 15:00 slaat de EPEX prijs om van negatief naar positief. Ik kan me voorstellen dat op dat moment veel zonnepanelen tegelijk (weer) beginnen met terugleveren. Denken jullie dat jullie dat gaan merken?

Bosch CS5800/10 | UFH | Duco D325 | 16/8x450Wp ZO/NW | MT Venus E3

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

sallander schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 19:35:
Morgen om 15:00 slaat de EPEX prijs om van negatief naar positief. Ik kan me voorstellen dat op dat moment veel zonnepanelen tegelijk (weer) beginnen met terugleveren. Denken jullie dat jullie dat gaan merken?
Wat bedoel je? Hoe kunnen we dat merken? Qua prijs ofzo?

Epex doen balansenergie niets mee geloof ik

[ Voor 5% gewijzigd door Moby op 21-03-2026 19:47 ]

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

• sallander
  • Registratie: November 2025
  • Niet online
Moby schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 19:45:
[...]

Wat bedoel je? Hoe kunnen we dat merken? Qua prijs ofzo?
Dat jullie balans batterijen rond die tijd massaal gaan laden omdat er dan opeens een enorme golf aan zonne energie het net op gepompt wordt.

Bosch CS5800/10 | UFH | Duco D325 | 16/8x450Wp ZO/NW | MT Venus E3

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
sallander schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 20:18:
[...]

Dat jullie balans batterijen rond die tijd massaal gaan laden omdat er dan opeens een enorme golf aan zonne energie het net op gepompt wordt.
Is toch al ingecalculeerd? De zaken die onvoorspelbaar zijn zorgen juist voor schommelingen.

• veejee
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 00:12
Vandaag een noctua fan onder de deye geschroefd, had ik veel eerder moeten doen, ik werd helemaal gek van het geluid dat de deye produceerde. Vandaag met 17kw invoeding uit het net, 7kw opwek en 12,5kw naar de auto bleef die lekker stil!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Zomaar een fan of een bepaalde grootte en draait ie continu?

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met radiatoren

• boredgeestje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:48
Speedy-Andre schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 20:44:
Zomaar een fan of een bepaalde grootte en draait ie continu?
Ook wel geïnteresseerd in!

This post was created with 100% recycled electrons

• veejee
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 00:12
Ik heb hem voor nu continu aangezet, daarom heb ik gekozen voor een grotere laagtoerige fan. Ik heb de NF-A20 200x30 gekozen, wellicht wat aan de grote kant, hij past er maar net onder, maar het resultaat is een veel stillere omvormer.

Ik denk dat er ook veel goedkopere opties zijn door kleinere fans te nemen en budget merken, ik heb voor het gemaakt ook ene noctua voeding en PWM controller erbij besteld (90€). Ik heb er verder weinig verstand van en had geen tijd om me in te lezen verder, dus dit is het geworden ;)

[ Voor 38% gewijzigd door veejee op 21-03-2026 20:51 ]

• Speedy-Andre
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Die heeft een PWM regeling, daar zou ik zeker gebruik van maken (controller met temp sensor).
Voor dat geld heb je 2x 12cm die je naast elkaar zet en op 1 controller kunnen.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met radiatoren

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Heb je een foto?
Ik heb nog wel ergens 2 stuks Noctua 120 mm fans liggen.

[ Voor 4% gewijzigd door blue eyes op 21-03-2026 20:55 ]

Alpha Innotec WP aardwarmte / 19230 WP Sunpower MAX 3 (32 / SMA - 18 / Enphase) 80 kWh BE batterij / vrijstaand huis gasloos / EV 40k per jaar

• Speedy-Andre
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Misschien kan het wel met een POE voeding, iedereen heeft er toch een die staat te niksen :+

[ Voor 13% gewijzigd door Speedy-Andre op 21-03-2026 21:00 ]

• blue eyes
  • Nu online
Ik heb van BE geen POE switch gekregen, hebben ze weer een paar tientjes verdiend :D

Alpha Innotec WP aardwarmte / 19230 WP Sunpower MAX 3 (32 / SMA - 18 / Enphase) 80 kWh BE batterij / vrijstaand huis gasloos / EV 40k per jaar

• Ronaldo 013
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 21-03 21:28
Heeft iemand de batterijen op de 1e verdieping staan.
Ik overweeg ze daar in technische ruimte te plaatsen.

• ecn1985
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11:06
Ronaldo 013 schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 21:28:
Heeft iemand de batterijen op de 1e verdieping staan.
Ik overweeg ze daar in technische ruimte te plaatsen.
Zie FAQ:

Let op: het complete systeem weegt 450 kg en kan alleen worden geïnstalleerd op locaties die zonder trap bereikbaar zijn.

Heb je een lift naar de 1e verdieping?

Pana WH-MDC09J3E5 | 32 x 400wp Risen Solar | Byd Atto 3 | Balans energie 48,2kWh batterij

• ReKo1977
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 10:04
Lees regelmatig dat die omvormer veel herrie maakt, ik wil hem in mijn garage hangen aan de muur van het huis. Is dit verstandig ?

Heb trouwens na aanmelding bij Balans halverwege februari niets meer van hun vernomen.

• Speedy-Andre
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

De (oudere) batterijen zijn 135kg elk, doe je best :)

Ik lees elders dat de Deye 12V levert op CN2 klem 7/8, 200mA schijnt goed te gaan.
Dan helpt het blijkbaar nog om de luchttoevoer vanaf de zijkanten (roosters?) te verminderen zodat de verticale stroming langs de koelvinnen beter wordt.
Bij mijn houten schuur ga ik wellicht de warmte via een rooster naar buiten afvoeren (richting pad achter de tuin), ik kan vrij eenvoudig iets (platte koof) tegen de osb platen op het plafond schroeven.

• ecn1985
ReKo1977 schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 21:51:
Lees regelmatig dat die omvormer veel herrie maakt, ik wil hem in mijn garage hangen aan de muur van het huis. Is dit verstandig ?

Heb trouwens na aanmelding bij Balans halverwege februari niets meer van hun vernomen.
Heb je niet de mogelijkheid de omvormer op te hangen aan de muur die niet aan het huis vastzit? Of je last gaat hebben van het geluid is afhankelijk van meerdere factoren en voor elke situatie anders. Als je de keuze hebt zou ik zeggen plaats hem van het huis af..

Pana WH-MDC09J3E5 | 32 x 400wp Risen Solar | Byd Atto 3 | Balans energie 48,2kWh batterij

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:32
veejee schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 20:38:
Vandaag een noctua fan onder de deye geschroefd, had ik veel eerder moeten doen, ik werd helemaal gek van het geluid dat de deye produceerde. Vandaag met 17kw invoeding uit het net, 7kw opwek en 12,5kw naar de auto bleef die lekker stil!
Ook benieuwd naar een foto!
Hier ook nog wat vrij nieuw fans rondslingeren.
Store mij voornamelijk aan de vrij hoge pieptoon (ook bij niet ontladen).

• Wolly
  • Niet online
Speedy-Andre schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 21:53:.
Dan helpt het blijkbaar nog om de luchttoevoer vanaf de zijkanten (roosters?) te verminderen zodat de verticale stroming langs de koelvinnen beter wordt.
Hoe bedoel je “vanaf de zijkant verminderen”?

• Speedy-Andre
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Wolly schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 22:26:
[...]

Hoe bedoel je “vanaf de zijkant verminderen”?
Misschien ging dat over een andere Deye, ik zag het in het algemene topic.

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:45
Pics or it didn’t happen! :+

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• ibak
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 11:25

Dat is langer als velen hier gewend zijn idd.
3-4 weken is niet iets om bezorgd te zijn maar misschien even bellen of er niks mis gaat komende week.

[ Voor 18% gewijzigd door ibak op 22-03-2026 07:51 ]

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Alle auto's al aan het laden? Iedereen een lekker lage SOC?

• ecn1985
Moby schreef op zondag 22 maart 2026 @ 08:30:
Soc 37% niet lager als 30% geweest vannacht wel wat geïmporteerd de trigger hiervoor lijkt icm prijs op 35% te zitten. Auto staat aan de lader daar gaat voor 12:00 nog 18kWh in dan kom ik de opwek wel kwijt vandaag.

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:39

The Legend

*Plop*

20 maart was helaas een negatieve onbalans dag, -10 cent hier. Balans Stroom voor die dag heeft een resultaat van -1,42. Totaal dus 1,32 verdiend.

Heeft iemand al onderzocht of de data uit die portalen kan worden getrokken zodat we zelf het daadwerkelijke te betalen of ontvangen bedrag per dag kunnen zien?

Ik ben toch malle pietje niet!

• blue eyes
  • Nu online
Ik ga over een half uur weg, maar moet wel laden, dus onderweg dan maar.

Accu niet onder de 33% geweest, nu 36%, verwachtte opwek 70 kWh..... Vannacht 10 kWh aan activaties, import.
Zou het dan nu voor het eerst naar de 100% gaan?

Ik dacht dat al een paar keer, dat de accu zou overlopen. Maar op een of andere manier als ik bij de 90% ben zijn de prijzen positief geworden en wordt er geëxporteerd :D

p.s. Ik geef geen garantie he :P lol

[ Voor 3% gewijzigd door blue eyes op 22-03-2026 09:04 ]

• ecn1985
The Legend schreef op zondag 22 maart 2026 @ 08:59:
20 maart was helaas een negatieve onbalans dag, -10 cent hier. Balans Stroom voor die dag heeft een resultaat van -1,42. Totaal dus 1,32 verdiend.

Heeft iemand al onderzocht of de data uit die portalen kan worden getrokken zodat we zelf het daadwerkelijke te betalen of ontvangen bedrag per dag kunnen zien?
Ik zie de 20e nog niet terug in het dashboard?

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

ecn1985 schreef op zondag 22 maart 2026 @ 09:11:
[...]

Ik zie de 20e nog niet terug in het dashboard?
De 20e is er bij. Ik wel, maar er was zo weinig voordeel dat het lijkt alsof er geen data is. Ik heb €0.02 voordeel voor die dag.

Van klussen krijg je grijze haren

• meneer Jan
  • Laatst online: 10:17
En, heeft @Balans Energie al een reactie gegeven? Het is inmiddels een maand geleden.

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Yes, SoC is >30% gehouden vannacht.

• meneer Jan
  • Laatst online: 10:17
Ik ben nieuw op dit forum, en alles aan het volgen. Begin April worden bij mij de accu's en Deye geplaatst.
Ik zie af en toe de foto's van de achterkant van de aansluitingen van de DC accu-kabels.
Volgens mij, is deze manier van aansluiten foutief.
Zowel de + als de - kabels moeten van de omvormer naar elke accu exact dezelfde lengte hebben, dus via Bushbars aangesloten worden. Dit om te voorkomen, dat de bovenste accu het eerst en het snelst geladen wordt.
Dit zorgt er dan voor dat de 3 akku's niet met de zelfde vermogen geladen worden.
Kortom, snellere slijtage van de bovenste accu, en problemen met de BMS, daarna er verschillen kunnen ontstaan.
Wat is jullie mening hieroover?

Gerrit
En, heeft @Balans Energie al een reactie gegeven? Onze net geïnstalleerde systeem geeft toch duidelijk temperatuurverschil in de kabel naar de bovenste module (veel warmer), dan de andere twee modules.

[ Voor 7% gewijzigd door meneer Jan op 22-03-2026 10:17 ]

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Source90 schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 22:22:
[...]

Ook benieuwd naar een foto!
Hier ook nog wat vrij nieuw fans rondslingeren.
Store mij voornamelijk aan de vrij hoge pieptoon (ook bij niet ontladen).
Zie mijn post daarover: low noise mode verandert de pieptoon van 15kHz naar 20kHz, waardoor voor mensen minder hoorbaar. Blijft wel 70dB.

Warning, deze setting restart de hele Deye.

[ Voor 5% gewijzigd door Get!em op 22-03-2026 09:43 ]

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Hier hangt ie in de aanpandige garage aan de spouwmuur van t huis. Huis met slechte geluidsisolatie in de schuindak aansluiting en dakplaten (1991). Onder zeer stille omstandigheden kan ik em horen in de slaapkamer. In de kamers aansluitend aan de spouwmuur niet.

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Wolly schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 20:23:
[...]

Is toch al ingecalculeerd? De zaken die onvoorspelbaar zijn zorgen juist voor schommelingen.
Het is ingecalculeerd, maar schommelingen zorgen altijd voor actueelneffect op onbalans. We zullen zien.

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Hoe is dit bereikt? Staan de fans permanent aan en koelen de vinnen? Zodanig dat de eigen fans van de Deye niet aanslaan? Of heb je de Deye fans losgekoppeld (en de aansturing / aansluiting daarvan doorgekoppeld op de noctua?)

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Hier ook rond de 35%, maar net toch een aantal imports van 1 cent ofzo.

Qua herrie, hier schrok ik toch wel van. Hij staat hier in de zeer goed geisoleerde garage, tegen de muur het verst van ons huis. Uiteraard horen we binnen niks maar in de garage is het behoorlijk.

• Wolly
  • Niet online
fenrir schreef op zondag 22 maart 2026 @ 09:33:
[...]

De 20e is er bij. Ik wel, maar er was zo weinig voordeel dat het lijkt alsof er geen data is. Ik heb €0.02 voordeel voor die dag.
Hier verlies op de 20e met 10kWh export. Dat was een zonnige dag waarbij er vanaf 15:00 enorm werd ontladen, hopelijk niet maatgevend voor andere zonnige dagen :X

De gerealiseerde inkoop prijs is trouwen niet berekend bij mij voor die dag.
Ondanks toezeggingen zitten er nog bugs in het script waardoor bij meer dagen dit of andere velden niet berekend zijn.

• The Legend

The Legend

*Plop*

The Legend schreef op zondag 22 maart 2026 @ 08:59:

Nog even voor mijn eigen beeld handmatig uitgezocht.

Januari:
1445kWh afgenomen en 16kWh ingevoed. Kosten volgens Balans Stroom: 333 euro. Dat is 23,04 cent per kWh inclusief BTW en EB puur op EPEX. Het stroomvoordeel van Balans Energie zou 48 euro zijn. Als ik dat eraf trek kom ik op 285 euro en 19,7 cent per kWh. (Data BE van 2 t/m 9 januari ontbreekt nog steeds in het overzicht maar is op dagniveau wel zichtbaar).

Februari:
1042kWh afgenomen en 31kWh ingevoed. Kosten 219 euro of 21,02 cent per kWh. Stroomvoordeel 37,50. Totaal dus 181,50 of 17,42 cent per kWh. (Data BE 16/2 ontbreekt volledig).

Maart tot heden:
332kWh afgenomen, 162kWh ingevoed. Kosten 8,30 euro of 2,51 cent per kWh. Stroomvoordeel 26,50. Totaal dus -18,20 of -5,48 cent per kWh. (Data BE 11/3 ontbreekt volledig).

Komt dit een beetje overeen met jullie?

• deejeebv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:56
Wolly schreef op zondag 22 maart 2026 @ 10:12:
[...]

De gerealiseerde inkoop prijs is trouwen niet berekend bij mij voor die dag.
Ondanks toezeggingen zitten er nog bugs in het script waardoor bij meer dagen dit of andere velden niet berekend zijn.
Volgens mij wordt er geen gerealiseerde inkoopprijs weergegeven als je netto hebt geëxporteerd.

• Wolly
  • Niet online
The Legend schreef op zondag 22 maart 2026 @ 10:19:
[...]

Nog even voor mijn eigen beeld handmatig uitgezocht.

Januari:
1445kWh afgenomen en 16kWh ingevoed. Kosten volgens Balans Stroom: 333 euro. Dat is 23,04 cent per kWh inclusief BTW en EB puur op EPEX. Het stroomvoordeel van Balans Energie zou 48 euro zijn. Als ik dat eraf trek kom ik op 285 euro en 19,7 cent per kWh. (Data BE van 2 t/m 9 januari ontbreekt nog steeds in het overzicht maar is op dagniveau wel zichtbaar).

Februari:
1042kWh afgenomen en 31kWh ingevoed. Kosten 219 euro of 21,02 cent per kWh. Stroomvoordeel 37,50. Totaal dus 181,50 of 17,42 cent per kWh. (Data BE 16/2 ontbreekt volledig).

Maart tot heden:
332kWh afgenomen, 162kWh ingevoed. Kosten 8,30 euro of 2,51 cent per kWh. Stroomvoordeel 26,50. Totaal dus -18,20 of -5,48 cent per kWh. (Data BE 11/3 ontbreekt volledig).

Komt dit een beetje overeen met jullie?
Als ik naar Kostenoverzicht ga heb je het tabblad Dagprijzen en Kosten Tabel.

Bij Dagprijzen (dus alle dagen van de maand) staat er onder de legenda wat je hebt afgenomen/ingevoed en de totale prijs per afname/invoeding. Deze prijs is inclusief de opslag van 2 cent.

Het gekke is dat die totale prijs veel hoger is dan de prijs in Kosten Tabel voor afname of voor invoeding.

• The Legend

The Legend

*Plop*

Wolly schreef op zondag 22 maart 2026 @ 10:35:
[...]

Als ik naar Kostenoverzicht ga heb je het tabblad Dagprijzen en Kosten Tabel.

Bij Dagprijzen (dus alle dagen van de maand) staat er onder de legenda wat je hebt afgenomen/ingevoed en de totale prijs per afname/invoeding. Deze prijs is inclusief de opslag van 2 cent.

Het gekke is dat die totale prijs veel hoger is dan de prijs in Kosten Tabel voor afname of voor invoeding.
De dagprijzen zijn zonder EB volgens mij, daar zit dat verschil in.

• Wolly
  • Niet online
The Legend schreef op zondag 22 maart 2026 @ 10:39:
[...]

De dagprijzen zijn zonder EB volgens mij, daar zit dat verschil in.
Bij Kosten Tabel vergelijk ik alleen met de eerste 4 rijen (afname/invoeding).

Dagprijzen
Afname 181,406 kWh
- Totale Prijs € 27,451

Invoeding 160,354 kWh
- Totale Prijs € 22,308
Bij Kostentabel
afname normaal
0,48
afname dal
0,42
invoeding normaal
-3,13
invoeding dal
-1,08

[ Voor 31% gewijzigd door Wolly op 22-03-2026 10:47 ]

• ecn1985
meneer Jan schreef op zondag 22 maart 2026 @ 09:39:
En, heeft @Balans Energie al een reactie gegeven? Het is inmiddels een maand geleden.
Er is nog geen update gedeeld. Gezien de belofte van Don dat er frequenter een update wordt gedeeld, in elk geval eens per maand zal dit in de komende dagen gebeuren.

• ecn1985
fenrir schreef op zondag 22 maart 2026 @ 09:33:
[...]

Heb hem ook idd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9qFADe1_sp1jNwQGOAFS5CgxVHc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/n365OmfTxuLbkhk0bJKzrEad.png?f=user_large

Wel voordeel

• The Legend

The Legend

*Plop*

Wolly schreef op zondag 22 maart 2026 @ 10:42:
[...]

Bij Kosten Tabel vergelijk ik alleen met de eerste 4 rijen (afname/invoeding).

Dagprijzen

[...]

Bij Kostentabel

[...]
Je hebt gelijk. Als ik in het tabblad ‘Maandelijkse kosten’ kijk dan komen de waarden bij afname normaal en afname dal wel overeen met het tabblad ‘Kosten tabel’. Maar de waardes per kWh kloppen denk ik ook niet, Ze gaan ze gewoon uit van een gemiddelde prijs. Zie bij mij februari:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oEWOuYpjJAEBpdI62lnkdVOglsA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kad7DbMRRXalrYiQOpbdTGbh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q1qCSZA0XyE5IJGuxEzaPPbnc8o=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/uUqqi9Y3Eq4k6VJ8jJRCjqf3.jpg?f=user_large

Conclusie is denk ik dat de Balans Stroom portal nog ruk is. Je zou bij een dynamisch energiecontract verwachten dat je per kwartier kan zien wat je hebt verbruikt en wat je daarvoor moet betalen (of wat het oplevert). In de portal kun je op verschillende plekken wel zien wat je per kwartier hebt verbruikt, en ook wat de prijzen per kwartier waren, maar die twee worden nergens gecombineerd 8)7

Is dit ook waar jij mee bezig bent @brammmmmm ?

[ Voor 16% gewijzigd door The Legend op 22-03-2026 11:36 ]

• The Legend

The Legend

*Plop*

ecn1985 schreef op zondag 22 maart 2026 @ 11:06:
[...]

Heb hem ook idd.
[Afbeelding]

Wel voordeel
Dat is de Balans Stroom portal, niet Balans Energie.

• blue eyes
  • Nu online
Beetje jammer van de import nu, 13 cent....
Helaas dan maar dat wordt de auto bij terugkomst op standje maximaal.

Ik zit nu op 50% SOC, dus nog 40 kWh ruimte, maar PV levert ook nog 50 kWh voor de rest van de dag....
Minus verbruik nog uiteraard. Opwek vandaag boven de 70 kWh.

(dit is een van de dingen die ik met Don heb besproken, half maart kan ik al boven de 70 kWh komen (uitzonderlijk, maar kan). Daarom oa ook extra capaciteit.
Volgens Don geen issue, elke dag 70 kWh het net op, 70 kWh erbij laden....
We naderen nu de periode met steady hoge opbrengsten. Kijken of elke dag minimaal 50 kWh het net op wordt gegooid!
Met aFFR - net als jullie, benieuwd!

Mbt lawaai. Ik herken dat wel, maar staat bij mij in de schuur. Zolang ik dit maar niet hoor in huis maakt mij dat niet uit.
Schuur , garage beter gezegd, daar staat de vouwwagen, wat fietsen en de motor.

En de aardappels en uien, voor de rest komen we er toch niet. Voor ons totaal niet spannend het geluid.

[ Voor 27% gewijzigd door blue eyes op 22-03-2026 11:52 ]

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

blue eyes schreef op zondag 22 maart 2026 @ 11:46:
Beetje jammer van de import nu, 13 cent....
Helaas dan maar dat wordt de auto bij terugkomst op standje maximaal.

Ik zit nu op 50% SOC, dus nog 40 kWh ruimte, maar PV levert ook nog 45 kWh voor de rest van de dag....
Minus verbruik nog uiteraard.

Mbt lawaai. Ik herken dat wel, maar staat bij mij in de schuur. Zolang ik dit maar niet hoor in huis maakt mij dat niet uit.
Schuur , garage beter gezegd, daar staat de vouwwagen, wat fietsen en de motor.

En de aardappels en uien, voor de rest komen we er toch niet. Voor ons totaal niet spannend het geluid.
Kale prijs -5cent bij tennet nu. Lekker inkopen hier . SOC 36

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
best bijzonder wat panelen op oost doen met zo'n verloop.
Ik ben al 42% gestegen op alleen PV vanochtend :?
Raak net de 78% aan.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• blue eyes
  • Nu online
Ik heb de auto op max nu gezet, auto is weer terug :D

Of ik nu afroom, of vanmiddag is hetzelfde. Eens kijken of hij gaat bijschakelen van het net met deze negatieve prijzen..
En, wegens lease wagen, thuis laden krijg ik 28 cent per kWh geladen - maakt het sommetje een stuk gemakkelijker dan mensen die prive rijden.

[ Voor 28% gewijzigd door blue eyes op 22-03-2026 12:06 ]

Pagina: 1 ... 84 85 Laatste