Ervaringen met onbalanshandel door Balans Batterij & Energie

Pagina: 1 ... 80 81 Laatste
Acties:

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Nog geen last van export hier :+

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met radiatoren

• jeeedeee
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:30
Hij heeft weer wat humor 😀goed om te zien. Hier nu 28 kWh teruggeleverd, lijkt op 55 procent te stoppen. Jammer, morgen is de auto weg dus morgen gaat hij weer vol. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZAOlJs8dS8Hhg0KHU_DVPTId-ds=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gCK0aw4Gf4uEN0NxbsmwT1wA.jpg?f=fotoalbum_large

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
jeeedeee schreef op maandag 16 maart 2026 @ 20:15:
[...]

Hij heeft weer wat humor 😀goed om te zien. Hier nu 28 kWh teruggeleverd, lijkt op 55 procent te stoppen. Jammer, morgen is de auto weg dus morgen gaat hij weer vol. [Afbeelding]
Hier nu met 51% een export :o

• bumble_bee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:24
Speedy-Andre schreef op maandag 16 maart 2026 @ 19:18:
Dit gebeurt allemaal niet dankzij Balans, dat had bij elk merk gekund behalve de potentiële winst dan.
Een concurrent die AlphaESS aanbiedt doet het wel nadrukkelijk met het warmtefonds, ze regelen dat zelfs voor je en ook de ongunstige belastingroute met dat overbodige forfait.
Dat heeft m'n broer gedaan (ook in de bijstand) en was de reden dat ik het ging onderzoeken.
De installatie tak vind ik dan weer wel bovengemiddeld goed wat meedenken en flexibiliteit betreft, jammer dat dit aan de administratieve kant zo goed als ontbreekt.
Mooi systeem dat warmtefonds, het zij jullie gegund allebei. Iedereen heeft er zo profijt van dat jullie hier ook aan kunnen komen, want we krijgen allemaal een stabieler net, en minder CO2 uitstoot zo. Ik heb ook even gekeken naar de wamtefonds optie, verdiende veel te veel voor de 0% rente en had geen zin in een lening, dus dan maar cash.
Ik ben wel benieuwd hoe je in de bijstand kan zitten en dan een koophuis hebben waar je een Balans systeem in kwijt kunt? Als dat kan en je ook nog je lening kwijtgescholden krijgt, zijn er wel meer mensen die geinteresserd zijn denk ik. De mensen die ik in de bijstand ken hebben allemaal sociale huurwoningen, vandaar.
De BTW terugvragen route moet je je ook als eenmanszaak voor inschrijven, kan dat wel in zo'n situatie?
jeeedeee schreef op maandag 16 maart 2026 @ 20:15:
Hij heeft weer wat humor 😀goed om te zien. Hier nu 28 kWh teruggeleverd, lijkt op 55 procent te stoppen. Jammer, morgen is de auto weg dus morgen gaat hij weer vol.
Hier nul teruglevering vandaag, want de hele dag onder de 50% SoC. Inflexibiliteit van het algoritme om om te gaan met grote batterij stacks icm weinig PV gaat steeds meer bijten zo.

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

bumble_bee schreef op maandag 16 maart 2026 @ 23:03:
[...]

Mooi systeem dat warmtefonds, het zij jullie gegund allebei. Iedereen heeft er zo profijt van dat jullie hier ook aan kunnen komen, want we krijgen allemaal een stabieler net, en minder CO2 uitstoot zo. Ik heb ook even gekeken naar de wamtefonds optie, verdiende veel te veel voor de 0% rente en had geen zin in een lening, dus dan maar cash.
Ik ben wel benieuwd hoe je in de bijstand kan zitten en dan een koophuis hebben waar je een Balans systeem in kwijt kunt? Als dat kan en je ook nog je lening kwijtgescholden krijgt, zijn er wel meer mensen die geinteresserd zijn denk ik. De mensen die ik in de bijstand ken hebben allemaal sociale huurwoningen, vandaar.
De BTW terugvragen route moet je je ook als eenmanszaak voor inschrijven, kan dat wel in zo'n situatie?
Het is geen eenmanszaak met loonbelasting door een beperkte omzet, je bent alleen btw-ondernemer.
Ik heb geen bijstand maar IOAW, zonder vermogenstoets dus ze kijken niet naar bezittingen of spaargeld.
Daarom hoef ik niet de woning 'op te eten' maar is alles verder zoals met de bijstand.
Hier kan je denk ik geen business op bouwen omdat de groep klein is die in deze situatie zit.
Verder heb ik wel heel veel dingen die niet kunnen met dit inkomen, ik raad niemand aan om met me te ruilen vanwege die ene keer dat ik eens een voordeeltje heb ;)
Nou goed, een 2e keer zou kunnen als ik isolatiemaatregelen via deze weg zou nemen zoals beter glas (in bestaande kozijnen van 1990).

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met radiatoren

• HanKr
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 00:01
paQ schreef op zondag 2 november 2025 @ 16:41:
Ik ben gesloopt na een dag voorbereiding treffen voor de installatie buiten.
De installatie komt in een kast aan de buitengevel aan de andere kant van de meterkast.
Gekozen voor een Lifetime toolshed. Die trouwens in de aanbieding is bij Joybuy (beta webstore van JD) groot genoeg EN(!) het dakafschot loopt naar voren af. Niet richting de gevel dus. (Keter)

https://m.joybuy.nl/dp/li...3XcgGwEAQYASABEgIC5_D_BwE

Gat gegraven, snelcement met zand gemixt en een bedje van ca 7,5 cm gestort, tegels van 5 dik op de nog drogende mix.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
De huidige doorvoeren zitten precies waar de kast komt :/ dus alles de kast in, en de warmtepomp opnieuw door de bestaande doorvoer naar binnen.
De twee PV strings blijven in de kast en de oude doorvoeren gebruiken we voor de bedrading en UTP.

Als lastverdeling leg ik 2 60x60x2 keramische tuintegels op de vloer. Zodra de accu’s erin staan bouw ik de kast er omheen verder af.
Ik heb een paar vragen voor degenen die de installatie in de Lifetime kast hebben:
- wordt het geluid voldoende gedempt door de kast, is er buiten nog wat te horen?
- wordt de omvormer aan de wand van de kast opgehangen of door de wand heen aan de gevel?
- de kast bouw je dus af na montage, zodat ze goed de ruimte hebben?
- op het Dye-forum sluit iemand ventilatoren aan op een 12V contact in de Dye, iemand daar ervaring mee?
Pagina: 1 ... 80 81 Laatste