Vanaf 17:07 tm 17:14.thijspillen schreef op zondag 15 maart 2026 @ 21:06:
Bij mij is het dipje wel meegenomen:
[Afbeelding]
Om 17:07 zat de prijs op -2 ct en steeg door tot + 11ct.
Denk niet dat we er iets aan gaan verdienen.
Zeker, SoC was 38%, en ging naar 42% ofzo. Mooi netjes binnen de stuitering naar diep negatieve prijzen op minuutprijs.jeeedeee schreef op zondag 15 maart 2026 @ 21:00:
[...]
Heb je wel een activatie gehad dan? Ik had een SoC van 85 procent en niet geactiveerd bij mij gek genoeg
Stippellijnen zijn de prijzen, activaties p1 paars, wit batterijcharge. De oranje is de SoC. Prijs zat op -0,13 all-in. -0,22 kale tennet prijs volgens mijn log.
Maar goed, SoC nu al weer op 30% na starten warmtepomp (afgelopen nacht -2c vorst, nu weer helder en fris buiten) en koken en vaatwasser. Epex vertoont weer een dip naar 0ct vannacht, dus weer kansen om lekker bij te laden als de Onbalans ook volgt.
[ Voor 51% gewijzigd door Get!em op 15-03-2026 21:19 ]
Zoals je ziet waaiert het verschil tov de interne meting vrij snel uit. Zodra er PV opwek (en verbruik) is loopt het weer heel traag naar elkaar toe. Zon weg > uitwaaieren.
Gisteren ca 500Wh meer gemeten dan de Deye.
Vandaag ook bijna 500 Wh tot nu toe.
/f/image/cNjgMarBfbAMITAjLKbkmfls.png?f=fotoalbum_large)
Hetzelfde uitwaaieren zie je ook bij de RTE gebeuren.
/f/image/biYVrID6lfIN7ReHgCekUy3W.png?f=fotoalbum_large)
Ben wel benieuwd wanneer dit oploopt want het heeft voordat ik de tellers heb gereset maandelang 83~87 gestaan
/f/image/sZooVU6qHjQnuMSb0e3bPZzn.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 22% gewijzigd door paQ op 15-03-2026 21:27 ]
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
:strip_exif()/f/image/QtoIEUVwseiDNWqvwNsGLmxy.jpg?f=fotoalbum_medium)
Ik zie deze inmiddels bij off-grid, past dat normaal in een kast of zijn de 'schouders' te hoog?
Montage moet in 1x goed want je dekt de onderste rij schroefjes af met de kabels er boven.
[ Voor 67% gewijzigd door Speedy-Andre op 15-03-2026 21:43 ]
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met radiatoren
Waai bijna weg hier, wellicht de volgende pilot voor BE? Turbines voor op het dak.
Donderdag komen ze hier 4 modules plaatsen. Daarna maar uitvogelen met de BTW terugvragen.
Met het gewicht zal het PVC waar hij opkomt wel indeuken, maar zovaak zal hij niet verplaatst hoeven te worden gok ik (en indien wel; dan maar uit de indeuking "trekken")
/f/image/e0cOzUFbKuPnhizVPY9gtZAY.png?f=fotoalbum_large)