Hier gaat 300kWh de wpb in waar ik alles mee doe (douche, bad, vaat afspoelen), echter ben ik zuinig.
Ik heb Philips 'warm glow' lampen en die flikkeren eerder dan andere, Hue flikkert totaal niet.
Hopelijk blijft dat straks zo, eerst zonder off-grid en later met middels wat beter materiaal.
Vandaag dan toch maar de kruipruimte in gegaan, ik kon zowaar achterin komen door een pad te graven waarna ik een strook tot onder de fundering vrij maakte.
In een iets andere richting kon ik een lange steel vanuit de tuin verder krijgen zonder iets hards te raken.
Lastig om te bepalen waar ik uit kwam, maar het was net meer dan 2m van de muur bij het gat in de tuin.
:strip_exif()/f/image/sRL1c7rv4xv25Qh4qB3FcNlk.jpg?f=fotoalbum_medium)
Best onhandig om klem tussen de balken foto's te maken maar het is gelukt

Morgen nog maar een keer de steel van buiten naar binnen brengen en hopen dat ik hem in de kruipruimte zie.
De aanhouder wint, er zijn straks toch minder (extra) gaten nodig.
Ik denk dat we kabels invoeren het beste van buiten naar binnen kunnen doen, de lengte tot in de schuur is voor alle kabels gelijk.
De 2 pv strings is wat lastiger, daar zijn 2 gaten in de vloer voor nodig en ze gaan door een koof, allemaal best krap en bij de wpb kan ik er waarschijnlijk alleen zelf bij komen (smal hok en je moet je er langs wurmen).